Land: Verenigde Staten, Nieuw-Zeeland (2009) | Kinderen toegelaten Première: 30 September 2009 | Duur: 110 minuten Regie:Neill Blomkamp Met:Sharlto Copley, Kenneth Nkosi, David James (II), Jason Cope Genre:Science-Fiction Web:Officiële website
Het verhaal over een fictionele wereld waarin onze Aarde door buitenaardsen is gevonden. Echter de mensheid heeft dit buitenaardse ras als tweederangsburgers ondergebracht in getto's in Zuid-Afrika. Ze krijgen steun van een overheidsfunctionaris wanneer deze hun biotechnologie ontdekt.
Victoria (Tori) Davey Spelling (Beverly Hills, Los Angeles, 16 mei 1973) is een Amerikaanse actrice. Ze is de dochter van Aaron Spelling, een bekende producer.
Biografie
Spelling werd geboren als dochter van Aaron en Carol Jean Spelling. Als kind speelde ze in enkele door haar vader geproduceerde televisieseries, waaronder in The Love Boat (1977), T.J. Hooker (1982), Hotel (1983) en Saved by the Bell (1989). Ze werd bekend door de rol van Donna Martin in Beverly Hills, 90210, eveneens een door haar vader (mede-)geproduceerde serie. Nadat deze stopte, speelde ze rollen in enkele films, waaronder in 50 Ways to Leave Your Lover (2004).
Spelling is sinds 7 mei 2006 getrouwd met de acteur Dean McDermott, met wie ze twee kinderen heeft. Ze was daarvoor gehuwd met Charlie Shanian. In 2007 werd Spelling officieel trouwambtenaar. Bij de bekendmaking van dit feit gaf ze aan vooral homoseksuele koppels te willen gaan trouwen en deze huwelijken te laten zien in haar reality-soap Love-Inn. Deze speelt zich af in en om het hotel dat Spelling samen met haar man uitbaat.
HET VERHAAL: ---------------------- Een fictionele wereld waarin onze Aarde door buitenaardsen is gevonden. Echter de mensheid heeft dit buitenaardse ras als tweederangsburgers ondergebracht in getto's in Zuid-Afrika. Ze krijgen steun van een overheidsfunctionaris wanneer deze hun biotechnologie ontdekt.
BESPREKING: ---------------------- Eindelijk! Hoe lang is het geleden dat je nog eens een sciencefictionfilm zag waarbij zowel brein, bloed als opschepperij te pas kwam? Debuterend filmmaker Neill Blomkamp deed de Amerikaanse boxoffice daveren met zijn relaas over een Zuid-Afrikaanse loonslaaf die een groep buitenaardse wezens moet verhuizen van een sloppenwijk naar een mysterieus kamp. En dat blijkt meer dan terecht.
Voor de luttele prijs van 30 miljoen dollar maakte hij een film die er beter uitziet dan al die 200 miljoen dollar kostende cgi-prullen zoals 'Transformers: Revenge of the Fallen'. Zelden zag je zo'n geloofwaardige digitale effecten. Producent Peter 'Lord of the Rings' Jackson liet toe dat er liters bloed in het rondspatten tijdens de shoot-outs. En de verwijzingen naar het apartheidsregime en de xenofobie in het algemeen geven deze stevige dosis popcornpret een intellectueel uitdagend laagje.
Het meest meeslepende element is echter de protagonist. De door nieuwkomer Sharlto Copley gespeelde Wikus van de Merwe lijkt op het eerste gezicht een enerverende sukkel, maar verandert -letterlijk en figuurlijk- gaandeweg in de coolste tragische held die je de laatste jaren in de bioscoop tegenkwam.
Kortom: 'District 9' past zonder twijfel in het rijtje geweldige scifiprenten zoals 'Aliens', 'Blade Runner' en 'Robocop'.
Regie:
Neill Blomkamp
Met:
Sharlto Copley, Kenneth Nkosi, David James (II), Jason Cope
Onlangs zagen we nog de Bootleg trailer van The Expendables voorbijkomen. Helaas is er nog steeds geen betere versie van beschikbaar, maar gelukkig kunnen we wel wat meer vertellen over de film. Empire heeft namelijk gesproken met Sylvester Stallone en hij heeft een aantal nieuwtjes voor ons. Eerst een nieuwe foto uit de film, met de onoverwinnelijke Sly in het middelpunt:
Over de titel The Expendables vertelt "The Italian Stallion" dat deze afkomstig is uit een scene uit Rambo: First Blood Part II (1985):
"It's from Rambo 2. The girl I'm falling in love with says, Why do you do what you do? I say, I'm expendable. She says, What does that mean? I say, It's like someone invites you to a party and you don't show up. It doesn't really matter. And these men, they live a life that... They're expendable. If they're gone, the world will go on. No one will miss them, They don't have families, all they have is each other. They're expendable to the rest of the world, but they're not expendable to each other they're just necessary. So it's a real brotherhood. I think it has a lot of heart for an action film."
En over de opzet van de film vertelt hij dat hij een ouderwetse "mano a mano" actiefilm wil maken die rechtstreeks uit de jaren '80 en '90 komt zonder (veel) CGI:
"What I wanted to do was just try to do something that is a little different. Today, technically, we're incredibly gifted and versatile with CGI, and I wanted to do a film that was more about men, doing things that we did back in the 80s and 90s that were a little more mano a mano actual, physical stunts. It's also a story that isn't super-gigantic; it's almost a believable story. And the thing was to find certain personalities that never would have worked together normally and put them all together. It's like the dream team. It just hasn't been done. I guess it's kinda like The Dirty Dozen, or one of those films that comes along every once in a while like The Magnificent Seven to try to take that old formula and move it into a modern era. We accomplished it; I'm very, very happy with the film."
The Expendables komt op 20 augustus 2010 in de VS uit.
In 2008 zagen we Edward Norton in de reboot van Hulk uit 2003. Ondanks dat de film hoger werd gewaardeerd, deed de The Incredible Hulk het financieel niet veel beter dan zijn voorganger. Toch wordt Norton al tijden in verband gebracht met een terugkeer als de groene anti-held, onder meer in de Marvel team-up film The Avengers. MTV sprak onlangs met Norton.
Op de vraag of hij The Hulk speelt in The Avengers is hij enigszins behoudend: "I get very busy. You have to deal with the demands of your moment. I tend to keep my head in the thing Im doing and I dont speculate or worry too much about what two or three blocks down the thing is going to be. I know all these things will reveal themselves and work out or not."
Bekijk het korte interview dat MTV had met Norton:
Klaarblijkelijk heeft Norton nog niet getekend voor de rol of wil hij simpelweg nog weinig kwijt over zijn toekomst als The Hulk. Andere superhelden als Iron Man (Robert Downey Jr.), Thor (Chris Hemsworth) en Black Widow (Scarlett Johansson) staan reeds in de boeken voor The Avengers, die in 2012 uit moet komen.
Eerder deze week werd al bekend dat Danny Trejo een rol zou gaan krijgen in de nieuwe Predators film. Hierbij komt nog dat de website LatinoReview alvast een exclusieve kijk kreeg in het 90 paginas tellende script.
Om het kort samen te vatten: De film zal zich gaan afspelen op de jungle-achtige thuisplaneet van de Predators. Op deze planeet huist ook een Mega-Predator die elk jaar een groep van de gevaarlijkste individuen van de planeet aarde ontvoerd, om ze vervolgens als prooi vrij te laten in de dodelijke jungle van de Predator-thuisplaneet. De groep moet vervolgens zien te overleven in de wildernis terwijl ze wanhopig proberen uit te vinden wat er met hen is gebeurd en door wie/wat ze worden opgejaagd. Volgens het script zal de film donker en bloederig worden. Verwacht dus een flinke R-rating. Voor een uitgebreider verslag van het plot, klik hier.
De mensen die de groep gaan vormen zijn:
1. Cuchillo, een Mexicaanse drugsbaas die het liefst met twee uzis vecht. (LatinoReview bevestigt bovendien dat dit de rol van Danny Trejo zal zijn.)
2. Nikolai, een enorme rus met een nog groter wapen.
3. Isabelle. De enige vrouw in het team. Ze spreekt Frans en is de sniper van de groep.
4. Stans, een mysterieuze ex-gedetineerde.
5. Mombasa, een Afrikaans lid van de Sierra-Leone Deathsquad.
6. Hanzo, een Japanse Yakuza gangster.
7. Edwin, ook een mysterieus figuur. Gezocht door de FBI.
De laatste en misschien grootste onthulling is dat er volgens LatinoReview een zeer belangrijke cameo-rol in het script geschreven staat. Niemand minder dan Arnold Schwarzenegger zal namelijk terug gaan keren in de nieuwe Predators film! Hoe, wat en onder welke omstandigheden is nog niet bekend, maar het klinkt in ieder geval interessant.
De film staat vooralsnog gepland voor een Nederlandse release op 15 Juli 2010.
Land: Verenigde Staten (2009) | Kinderen toegelaten Première: 23 September 2009 | Duur: 90 minuten Regie:Wayne Kramer Met:Harrison Ford, Ray Liotta, Sean Penn, Ashley Judd Genre:Drama Web:Officiële website
Allemaal zijn ze afkomstig uit verschillende landen, maar toch met hetzelfde doel naar Amerika gekomen: legaal burger van Los Angeles worden. Overzicht van de onzekere levens van asielzoekers en de moeilijke periode waarin ze proberen een thuis te vinden.
Het lijkt wel of Peter Jacksons Hobbit films achtervolgd worden door tegenslagen. Is net het zakelijke en juridische conflict met de familie Tolkien bijgelegd duikt er een nieuw probleem op.
Producent Jackson en regisseur Guillermo del Toro werken momenteel gestaag aan de film maar er lijkt een kink in de kabel te komen door ernstige financiële problemen bij de MGM Studios.
MGM financiert de films samen met New Line maar nu blijkt dat de bankrekening MGM niet toereikend is. MGM moet dit jaar nog 20 miljoen dollar ophoesten voor eigen onkosten en 150 miljoen om de financiering van de beide Hobbit films te garanderen. Wordt vervolgd
Punch Drunk Critics kreeg tijdens een filmweekend de mogelijkheid om met Danny Trejo te praten. Nadat ze spraken over de verfilming van de Gindhouse fake movietrailer Machete werd Trejo gevraagd of hij in Sin City 2 speelt. Treyo merkte toen op dat "ze eerst aan Predators gaan werken". Vermoedelijk heeft hij dus een rol in de remake, geproduceerd door Robert Rodriguez en geregisseerd door Nimród Antal (Vacancy, 2007).
Machete heeft nog geen releasedatum gekregen, maar is hoogstwaarschijnlijk begin volgend jaar te zien in de (Amerikaanse) bioscopen. Predators draait vanaf 15 juli 2010 in de Nederlandse bioscopen.
De Amerikaanse actrice Danielle Harris heeft getekend voor een rol in Night of the Living Dead: Origins, een 3D-remake van George A. Romero's klassieke zombiefilm Night of the Living Dead. Harris kruipt in de huid van Barbara (rol van Judith O'Dea in het origineel).
De remake wordt een herinterpretatie van het origineel, aangevuld met de achtergrondverhalen van de personages. Nieuwkomer Zebediah de Soto, die samen met David R. Schwartz het scenario schreef en de film zal regisseren, wil er een "anime in Amerikaanse stijl" van maken. Simon West (When a Stranger Calls) en Jib Polhemus zijn aangetrokken als producenten.
Danielle Harris speelde eerder mee in horrorfilms als Urban Legend, Halloween en Halloween II. Ze is binnenkort ook te zien in The Black Waters of Echo's Pond en Blood Night.
Een TV-producente (Heigl) wordt tegen haar zin, door Mike Alexander (Butler), onderworpen aan een serie van onmogelijke tests. Hij probeert op die manier zijn theorie over relaties en liefde te bevestigen.
Na het zeer matig ontvangen Spiderman 3, onthulde Sony dat er een VENOM spin-off film zou komen om de franchise weer nieuw leven in te blazen. Een interessante keuze, aangezien veel mensen juist het Venom karakter aanwezen als één van de hoofdoorzaken van het falen van Spiderman 3.
Het Venom karakter blijft echter een fan-favoriet en het ziet er naar uit dat het script in ieder geval al klaar ligt. De schrijvers Rhett Reese en Paul Wernick, die ook net Zombieland hebben geschreven, zeggen namelijk twee voorlopige versies van het Venom script af te hebben en dat Sony nu aan het kijken is wanneer ze de film kunnen uitbrengen.
"two drafts of VENOM, and the studio has it, and they're pushing forward in whatever ways they push forward."
De studio zal proberen dit zo snel mogelijk te doen, omdat de Marvel/Disney deal betekent dat het Sony contract met Marvel weldra zal aflopen. De studio heeft er dus baat bij om nu nog zoveel mogelijk Marvel films te gaan maken. Of dit betekent dat een eventuele Venom film tegelijkertijd met Spiderman 4 zal uitkomen is nog onbekend.
We can't really talk about that, unfortunately. Basically, the studio and Marvel and the Arads are taking our drafts and going beyond and figuring out what's the next step." De spin-off zal in ieder geval niet vóór de vierde webslinger film uit gaan komen.
Voor de rest is er eigenlijk nog niets bekend, behalve dat Topher Grace niet zal terugkeren als Eddie Brock en dat de Symbiot zich nu waarschijnlijk aan een acteur met wat meer naamsbekendheid zal gaan koppelen.
Uiteraard zullen we jullie op de hoogte houden zodra er meer over deze film bekend wordt gemaakt. De vierde Spiderman film staat vooralsnog gepland voor 2010-2011. De Venom spin-off moet nog een datum krijgen.
Drie weken voor de Britse release is er een nieuwe poster verschenen van The Imaginarium of Doctor Parnassus, de nieuwe film van regisseur Terry Gilliam over een rondtrekkend theatergezelschap dat zijn publiek meer te bieden heeft dan het verwacht.
Klik op de poster voor een grotere versie.
Heath Ledger (zijn allerlaatste rol), Johnny Depp, Jude Law en Colin Farrell vertolken alle vier het personage van de mysterieuze Tony. Daarnaast bestaat de cast uit o.a. Christopher Plummer als Dr. Parnassus, Tom Waits als de duivelse slechterik Mr. Nick, Lily Cole als Dr. Parnassus' dochter Valentina, en Andrew Garfield en dwerg Verne Troyer als spelers in het rondtrekkend theatergezelschap van de doctor.
Bij ons is het nog even wachten op de film. De Nederlandse release is op 11 februari 2010
Shawnee Smith (Orangeburg (South Carolina), 3 juli 1970) is een Amerikaans actrice en zangeres van de band Fydolla Ho.
Smith verscheen voor het eerst in een films in 1982, toen ze te zien was als danseres in Annie. In 1987 brak ze door met een rol als zwangere tiener in Summer School. Smith dankt haar bekendheid onder meer aan haar vertolking van het personage Amanda Young, die in de films Saw, Saw II, Saw III, Saw IV, Saw V en Saw VI te zien is. Daarvoor speelde ze van 1998 tot en met 2004 de eigenzinnige Linda in de televisieserie Becker.
Smith speelde gastrollen in onder meer Married...with Children, Murder, She Wrote en The X-Files.
Filmografie
Annie (1982) - Dancer
Not My Kid (1985) (tv) - Carol
Crime of Innocence (1985) (tv) - Jodi Hayward
Iron Eagle (1986) - Joenie
Easy Pray (1986) (tv) - Tina Marie Risico
Summer School (1987) - Rhonda Altobello
Bluegrass (1988) (tv) - Alice Gibbs
I Saw What You Did (1988) (tv) - Kim Fielding
The Blob (1988) - Meg Penny
Who's Harry Crumb? (1989) - Nikki Drowning
Desperate Hours (1990) - May Cornell
Lucky/Chances (1990) (Miniserie) - Olympia Stanislopolous Golden
The Stand (1994) (Miniserie) - Julie Lawry
Leaving Las Vegas (1995) - Biker Girl
The Low Life (1995) - 'Little Tramp' Woman
Bombshell (1996) - Shelly
Female Perversions (1996) - Make-Up Salesgirl
Face of Evil (1996) (tv) - Jeanelle Polk
Every Dog Has Its Day (1997) - ReadHead
Dogtown (1997) - Tammy Hayes
Something Borrowed, Something Blue (1997) (tv) - Teri
Lassie was een populaire langlopende Amerikaanse televisieserie over een Schotse Collie en haar verschillende eigenaren. In de historie van meer dan 50 jaar verschenen er onder andere boeken, films, een televisieserie en stripboeken van de populaire collie.
De Engelse schrijver Eric Knight creëerde Lassie in 1938 voor een reeks korte verhalen in de krant de "Saturday Evening Post". De serie werd gebundeld in boekvorm en dit boek verscheen in 1940 met de titel "Lassie Come Home". Knight situeert het verhaal in zijn geboortestreek Yorkshire. Het verhaalt over een familie die tracht te overleven in de crisistijd. Lassie's originele eigenaar, Joe Carraclough, moet zijn hond verkopen zodat de familie gezamenlijk het hoofd kan bieden aan de wanhopige economische situatie waarin ze verkeren. Het verhaal was een les over het belang om zelfstandig te kunnen overleven in slechte tijden. Het werd gelijk een bestseller in zowel in Engeland als Amerika.
In 1943 maakte MGM er een hoofdfilm van. Tussen 1945 en 1953 kwamen er nog zes vervolgfilms uit. De meeste van de films speelden zich nog af in Engeland en verschillende ervan gaan over de Engelse ervaringen in de Tweede Wereldoorlog. Lassie werd de belichaming van idealen, zoals moed, trouw en vastberadenheid. Dat waren thema's die in oorlogstijd en kort daarna gehoor vonden bij de Engelsen en Amerikanen
In 1954 begon "Lassie" als televisieserie. Men verplaatste de omgeving waarin de verhalen zich afspeelden van Engeland naar een Amerikaanse familieboerderij. En weer was het Lassie die deze familie hielp om een zwoegende familie bijeen te houden. In de volgende tien jaar ging de serie "Lassie" in de eerste plaats over een jongen en zijn hond. Omdat de serie zich afspeelde op het platteland gaf het aan de vele Amerikanen die het platteland verlaten hadden om naar de steden te trekken een nostalgische terugblik op het leven dat zij ontvlucht hadden. Lassie's originele eigenaar Jeff Miller werd vervangen door de wees Timmy Martin. Maar het centrale thema, de relatie tussen een jongen en zijn huisdier bleef gehandhaafd. "Lassie" werd geassocieerd met "familiewaarden". Toch ontstonden wel eens controverses me ouders die in de gaten hielden waar hun kinderen naar keken. De verhalen die gingen wel eens over kinderen die in gevaar waren. Dat dan de goede afloop niet in dezelfde aflevering plaatsvond vond men te ingrijpend voor de kleine kinderen. En men vond dat het gedrag van Timmy, het baasje van Lassie, kleine kinderen ertoe aanzette om hun ouders niet te gehoorzamen.
Ondanks deze bezorgdheid toonde de serie "Lassie"aan dat het lucratief was om allerlei producten rond een televisieserie te ontwikkelen, zoals strips en horloges.
Midden zestiger jaren vond men de acteur Jon Provost te oud worden om de rol van Timmy te kunnen spelen. Men verplaatste Lassie naar een serie over parkbewakers. Daarbij kwam de nadruk meer te liggen op Lassie en haar kundigheid als reddingshond in de wildernis. De serie stelde milieuvraagstukken aan de orde, maar de populariteit van de serie begon af te nemen. Het was in de zestiger jaren, de tijd dat er dramatische sociale veranderingen plaatsvonden en men vroeg zich af of er nog wel een plaats was voor zo'n traditionele serie. Men besloot daarom om de serie begin 1970 stop te zetten. Wel werden er nog Lassie tekenfilms gemaakt.
De Lassie films die daarna nog uitkwamen waren maar een matig succes.
In veel dierenseries, zoals "Flipper" zijn de dierlijke hoofdpersonen speels, ondeugend en kinderlijk. Ze brengen hun eigenaren in netelige situaties om hun daar vervolgens weer uit te helpen. Lassie daarentegen was een hond die hoogst verantwoordelijk handelde, voorzichtig en zorgzaam was. Als ze al problemen voor haar eigenaren veroorzaakte was het in haar wil om anderen te helpen. En haar rol was het om mensen in nood te helpen en dingen die verkeerd waren recht te zetten. Ze was de ideale "moeder" zoals die in de jaren vijftig en zestig gezien werd. Ironisch genoeg is het daarom dat de honden die in de loop der jaren de rol van Lassie gespeeld hebben allemaal van het mannelijke geslacht waren.
Volgens de Amerikaanse website Deadline Hollywood staat filmstudio MGM op de rand van het bankroet. De studio zou op korte termijn 20 miljoen dollar nodig hebben om de vaste lasten te betalen, en nog eens 150 miljoen dollar om het einde van het jaar te kunnen halen. Als de obligatiehouders niet met het geld over de brug komen, dan dreigt MGM bankroet te gaan en franchises als James Bond en The Hobbit te verliezen.
Stephen F. Cooper, specialist herstructureringen bij het adviesbureau Zolfo Cooper, probeerde de schuldeisers ervan te overtuigen dat het bankroet ook voor hen nadelig zou zijn met het argument dat het een juridisch slagveld zal worden en dat ze dus hun geld niet snel zullen terugzien. Bovendien kan MGM nog veel meer grote franchises verliezen.
De obligatiehouders moeten zich nu uitspreken over een herstructurering. Daarvoor is 51 procent van de stemmen nodig. Wordt vervolgd...
De eerder dit jaar aangekondigde film over Anne Frank gaat niet door. Disney vindt het onderwerp te duister en heeft het project afgeblazen.
In augustus werd bericht dat David Mamet een film zou maken over het leven van Anne Frank. Dat klonk toen al onwaarschijnlijk, omdat Mamet vooral bekend is om het gebruik van schuttingtaal in zijn films, en dus misschien niet meteen de aangewezen persoon is om het persoonlijke dagboek van een tienermeisje op een zolderkamer in de jaren veertig te verfilmen.
Daarnaast is nu bekend geworden dat Mamet het verhaal wilde laten plaatsvinden in de moderne wereld, met als onderwerp het hedendaagse antisemitisme. We zien een hedendaags joods meisje dat naar Israël reist en daar de misstanden met eigen ogen ziet, en meemaakt hoe bijvoorbeeld zelfmoordaanslagen het dagelijks leven beïnvloeden.
Het is niet echt vreemd dat een maatschappij als Disney zich daar niet aan waagt. Tel daarbij op dat Disney momenteel sowieso een beetje een leiderschapscrisis heeft na het vertrek van voorzitter Dick Cook, en je snapt wel waarom de studio zich momenteel een beetje gedeisd houdt en niet voor riskante projecten kiest.
De mannen van de enge pakken van de nieuwe film Predators zijn dik tevreden. Dat meldt de site Moviehole, waarvan één van de journalisten sprak met één van die ontwerpers op de set van The Chronicles of Narnia: Voyage of the Dawn Treader.
Howard Berger, die de latex maskers en make-up effects van films als Hostel, The Unborn, en Inglourious Basterds heeft gedaan, is nu bezig met de nieuwe Narnia. Maar enkele mensen van zijn team zijn nu bezig met de make-up bij Predators, en de eerste beelden daarvan zijn binnen.
Ik heb de fotos net vandaag voor het eerst gezien, en zien er fantastisch uit! vertelt Berger enthousiast. Er zitten een heleboel coole Predators in de film, en iedereen zal vast blij zijn dat we de ontwerpen van Stan Winston hebben gevolgd.
Berger verwijst hiermee naar de wijlen special effects-man Stan Winston, bekend van films als Predator, The Terminator, en Batman Returns. Hij was het die de Predator zijn Rastafari-krijger uiterlijk en enge slagtanden gaf. En het heeft Winston altijd gestoken dat hij destijds niet gevraagd werd voor de effects van AVP: Alien vs. Predator. En aangezien die film vervolgens niet al te best ontvangen werd door pers en publiek, is het niet verwonderlijk dat ook Berger zich zoveel mogelijk van die film wil distantiëren, en dus nadrukkelijk meldt dat hij en zijn team nu wél de grote Stan Winston volgen.
We wilden dan de Predator er net zo uit zou zien als in de originele film, legt Berger uit. We zijn teruggekeerd naar het origineel. Ik heb zelf nog met Stan persoonlijk in zijn atelier gestaan. Het was uiteindelijk zelfs een voordeel dat we niet hebben meegewerkt aan de vervolgfilms (AVP: Alien vs. Predator en AVPR: Aliens vs Predator Requiem). Het was prachtig om de nieuwe Predators te bouwen zoals Stan ze ooit oorspronkelijk ontworpen had.
Overigens heeft Moviehole het item kort na verschijnen alweer van de site af moeten halen. Blijkbaar was deze informatie allemaal nog net iets te vroeg en exclusief om al openbaar te mogen worden gemaakt.
Marvel heeft de hand weten te leggen op een misschien nog wel veel bekender (strip)personage, die bij iedereen beelden zal oproepen van een lang geleden, gelukkige, onbezonnen jeugd: Popeye.
Avi Arad, chief creative officer bij Marvel, zegt dat Marvel de rechten heeft verkregen op Popeye, en dat er binnenkort een computeranimatie van de stripheld zal verschijnen. Het lijkt erop dat Marvel zich ook schuldig maakt aan de huidige tendens binnen Hollywood om alle nieuwe films van de komende paar jaar te baseren op oude films en tv-series. Naast de talloze superheldenfilms zijn er de laatste tijd wel meer films aangekondigd die zullen gaan over oude tekenfilmseries: de Smurfen en Yogi Bear krijgen hun eigen computeranimatiefilms, en zelfs een film over The Jetsons is al aangekondigd.
Popeye is al sinds de jaren twintig een iconisch strippersonage, dat al zijn eigen stripserie in kranten, een tekenfilmserie, en zelfs een speelfilm met Robin Williams in de hoofdrol (1980), heeft gehad. Hij werd ooit in het leven geroepen door de Amerikaanse liga van spinazieboeren, die middels de tekenfilmpjes, waarin Popeye bovenmenselijke krachten krijgt door het eten van blikspinazie, graag hun waar bij jonge kinderen populair wilden maken.