Billy Bob Thornton gaat boksen. De 54-jarige acteur gaat de hoofdrol spelen in de film 'Pound for Pound'. Dit wordt een verfilming van een boksroman van F.X. Toole, dezelfde persoon die ook het met vier Oscars bekroonde 'Million Dollar Baby' heeft geschreven.
Het Amerikaanse vakblad The Hollywood Reporter maakte het nieuws bekend dat Thornton de hoofdrol in 'Pound for Pound' op zich zal nemen. Het verhaal vertelt over een gepensioneerde bokser die vriendschap sluit met een jonge Latijns-Amerikaanse bokser.
De producer van de film heeft al laten weten dat 'Pound for Pound' niet zulke zware kost gaat worden als 'Million Dollar Baby': In tegenstelling tot 'Million Dollar Baby', dat een geweldige film was maar wel een hele duistere film met een tragisch einde, is dit een duister verhaal met een hoopvol einde, zo benadrukt producent Leslie Miller.
Het is de bedoeling dat 'Pound for Pound' begin 2010 opgenomen wordt.
Tijdens een speciale LOTR-marathonscreening in Londen heeft Ian McKellen enkele interessante details prijsgegeven over de verfilming van The Hobbit. De acteur bevestigde niet alleen dat hij terugkeert als Gandalf, en dat hij vanaf maart volgend jaar op de set zal staan, maar verraste ook het publiek met de aankondiging dat er al iemand is gecast voor de rol van hoofdpersonage Bilbo Baggins. De naam van de acteur hield McKellen voor zich, maar hij was er zeker van dat de fans enorm tevreden zullen zijn.
McKellen onthulde ook dat hij binnen de twee weken zijn persoonlijke versie van het scenario zal ontvangen. Na de marathonscreening beweerden enkele aanwezigen dat ze zouden vernomen hebben dat regisseur Guillermo del Toro al begonnen is met de opnames van The Hobbit, maar het blijft vooralsnog bij geruchten. Voorlopig is het dus wachten op de officiële bekendmaking van de cast
Todd McFarlane, de geestelijke vader van het strippersonage Spawn, heeft officieel aangekondigd dat hij een scenario aan het schrijven is voor een nieuwe film rond de superheld: Het verhaal zit al 7 of 8 jaar in mijn hoofd. De nieuwe film wordt geen recapitulatie of voortzetting van de eerste. Het verhaal staat op zichzelf en de film zal een R-rating krijgen. Het wordt griezelig en angstaanjagend. McFarlane voegde er nog aan toe dat zijn reboot zich in de geest van The Departed op een wat ouder publiek zal richten.
De originele Spawn, met Michael Jai White in de titelrol, dateert al van 1997. Het is nog niet duidelijk wie de hoofdrol zal spelen in de nieuwe film. In juni meldden we al dat McFarlane Leonardo DiCaprio in gedachten heeft, maar dat hij de kans klein acht om de steracteur te kunnen strikken.
Tijdens het Filmfestival van Sarajevo heeft actrice Gillian Anderson verklaard dat ze haar rol als special agent Scully zal hernemen in de volgende sequel op The X Files. In een interview met de Kroatische website Dnevnik zou ze bovendien ook bevestigd hebben dat de voorbereidingen al begonnen zijn, en dat de opnames van de derde film zullen starten in 2012.
De verklaringen van Anderson zijn enigszins verrassend, aangezien er tot nu toe nooit sprake geweest is van een nieuwe X Files-film. Bovendien werd de tweede film, The X Files: I Want to Believe, over het algemeen niet erg positief onthaald door fans van de tv-serie. Volgens Bloody Disgusting zou er dan ook sprake zijn van een reboot van de franchise.
Maar voorlopig blijft het dus bij geruchten. Officieel is er nog niets bekend over de cast, de regisseur en de scenarist(en).
TARANTINO'S INGLOURIOUS BASTERDS' PALMEN BOX-OFFICE IN
Tarantino's 'Inglourious Basterds' palmen box office in
De Nazi-jagersfilm 'Inglourious Basterds' van Quentin Tarantino heeft dit weekend met sprekend gemak de concurrentie aan de box office achter zich gelaten. De historisch incorrecte WOII-prent met Brad Pitt, Christoph Waltz en Daniel Brühl bracht naar voorlopige schattingen 37,6 miljoen dollar in het laatje, ruim 10 miljoen meer dan de meest optimistische verwachting. Aan dit ijltempo vlakt de film zijn productiekost, 70 miljoen dollar, pijlsnel weg.
Beste start ooit Voor Tarantino is het de beste start ooit van een van zijn (weinige) films. Koploper in de VS was tot dusver zijn 'Kill Bill 2' die in het openingsweekeinde ongeveer 25 miljoen dollar opleverde. De prent klokte in de VS en Canada uiteindelijk af op 66 miljoen. Vraag is of de 'Basterds' ook beter gaan doen dan Tarantino's bestseller (en meesterwerk) 'Pulp Fiction' (1994), die in Noord-Amerika 107 miljoen dollar opleverde.
De 'Basterds' maakten pulp van de buitenaardse concurrentie, in de vorm van de fantasythriller 'District 9'. De sf-prent moest het stellen met 18,9 miljoen, nog steeds goed voor een tweede plaats. Daarmee zit het sf-spektakel van regisseur Neill Blomkamp en producent Peter 'Lord of the Rings' Jackson intussen wel al aan meer dan 73 miljoen in totaal.
Paramount heeft de release van Shutter Island, de nieuwe film van regisseur Martin Scorsese, uitgesteld tot 19 februari 2010. Het nieuws komt als een grote verrassing aangezien de film getipt werd als een serieuze Oscarkandidaat. Met een release in februari 2010 in plaats van oktober 2009 is de kans veel kleiner geworden dat Shutter Island nog in de prijzen valt.
De beslissing zou niets te maken hebben met de film zelf (de testscreenings werden positief onthaald en Scorsese heeft zijn film zelfs tot een lengte van minder dan 2 uur ingekort), maar met de budgettaire beperkingen binnen Paramount. Naar verluidt zou de studio niet over de nodige 50 à 60 miljoen dollar beschikken om de film de financieren.
Toch is er nog hoop voor Shutter Island. De film gaat immers in première in dezelfde periode als The Silence of the Lambs in 1991. En die sleepte maar liefst 5 Oscars in de wacht. Bovendien worden er vanaf volgend jaar opnieuw tien films genomineerd in de categorie Beste Film, en misschien wordt Shutter Island dan alsnog heropgevist.
Ook bij Disney slaat de Beatle-gekte toe, want de animatiestudio gaat samen met 3D animatiepionier Robert Zemeckis een remake van Yellow Submarine maken, naar de Beatles-film uit 1968. Disney hoopt de film in de zomer van 2012 klaar te hebben, om dan tijdens de Olympische Zomerspelen, die dan in Londen worden gehouden, in première te gaan.
Een zeer belangrijk gegeven bij het maken van deze film is dat Zemeckis de rechten heeft om 12 wereldberoemde Beatlesnummers te mogen gebruiken. Zo zullen we Lucy in the Sky with Diamonds, When Im Sixty-Four, With a Little Help from My Friends, Sgt. Peppers Loneley Hearts Club Band, en Elanor Rigby in de film voorbij horen komen. Zemeckis gaat de animatie doen met dezelfde techniek als waarmee hij zijn nieuwste film A Christmas Carol, met Jim Carrey in de hoofdrol, heeft gemaakt.
Yellow Submarine is een ronduit psychedelische film, geheel geanimeerd in een tamelijk simpele, maar zeer karakteristieke stijl. Het onderzeese Pepperland is een waar paradijs dat wordt bewaakt door Sgt. Peppers Loneley Hearts Club Band. Als deze band wordt overrompeld door de gemene Blue Meanies, een kliek van zure muziekhaters, gaat een soldaat de Fab Four halen om hen het land te laten bevrijden. Ze trekken ten strijde met de gele onderzeeër van Captain Fred, en redden op onnavolgbare wijze het fabelachtige Pepperland.
De animatie werd gekenmerkt doordat alles vibreerde en van kleur veranderde op de maat van de muziek en de sfeer van de liedjes, en omdat zoveel mogelijk getracht werd de bewegingen van de echte Beatles te evenaren.
De Beatles-gekte is er al sinds het uit elkaar gaan van de Beatles in 1970 bij vlagen geweest, en ook dit jaar zullen er een hele sloot digitaal opgesmukte albums van de band uitkomen, alsmede de game The Beatles: Rock Band, waarin de speler met de elektronische pseudo-instrumenten de liedjes van de Beatles na kan spelen.
Land: Verenigde Staten (2009) | Kinderen toegelaten Première: 26 Augustus 2009 | Duur: 101 minuten Regie:John Polson Met:Russell Crowe, Laura Dern, Jon Foster, Sophie Traub Genre:Thriller
Detective Cristofuoro (Russell Crowe) krijgt te maken met een verschrikkelijke familiemoord. Hij start het onderzoek en beland bij het enige overgebleven gezinslid, genaamd Eric Poole (Jon Foster). Als blijkt dat deze zijn familie heeft omgebracht, gaat Cristofuoro op zoek naar de reden achter zijn gruwelijke daad.
Nicolas Kent Stahl (Harlingen (Texas), 5 december 1979) is een Amerikaanse acteur.
Hij is geboren in Harlingen, Texas en is de zoon van William Kent Stahl en Donna Lynn Reed. Hij groeide op in Dallas en woont momenteel in Los Angeles. Opmerkelijk recent werk doet hij in Sin City, de HBO-serie Carnivàle, en Terminator 3, waarin hij de rol van John Conner speelt, oorspronkelijk gespeeld door Edward Furlong.
Zijn debuutfilm, The Man Without a Face, waarin ook Mel Gibson meespeelt, heeft zijn carrière een boost gegeven op twaalfjarige leeftijd. Zijn eerste professionele casting was in Stranger at My Door, hoewel hij sinds zijn vierde al in allerlei toneelstukken speelde.
Friends is een Amerikaanse televisieserie (sitcom), oorspronkelijk uitgezonden door NBC en geproduceerd door Warner Bros. Television en Bright/Kauffman/Crane Productions. In de Verenigde Staten kwam de eerste aflevering (The One Where Monica Gets A Roommate, beter bekend als The One Where It All Began) op 22 september 1994 op de televisie. De laatste aflevering (The Last One) werd in de Verenigde Staten op 6 mei 2004 uitgezonden.
De serie draait om een groep van zes vrienden; Rachel Green, Ross Geller, Monica Geller, Chandler Bing, Joey Tribbiani en Phoebe Buffay. De zes twintigers wonen en werken in Manhattan, New York. Als het verhaal begint, heeft Rachel net haar verloofde Barry voor het altaar achter gelaten en is ze samen gaan wonen met haar beste vriendin uit haar kindertijd, Monica. Het tweetal woont in een appartement tegenover dat van Chandler en Joey en ze trekken veel op met Monica's broer, Ross - die recent gescheiden is van zijn lesbische echtgenote. Daarnaast is er Phoebe, Monica's kamergenote. Het verhaal speelt zich af in verschillende appartementen. Vooral in die van Monica wordt veel beleefd, maar zo ook in die van Ross en die van Chandler & Joey. Daarnaast spenderen ze ook veel tijd in het koffiehuis om de hoek van hun appartement 'Central Perk'.
Nadat ze naar de stad is verhuisd, krijgt Rachel haar eerste baantje als een serveerster in het koffiehuis. Later wordt ze een assistent voor een inkoper en 'personal shopper' bij Bloomingdale's en daarna een inkoper voor Ralph Lauren. Monica zoekt naar haar succes in de eerste seizoenen, maar vindt uiteindelijk werk als chef-kok in een gerespecteerd restaurant. Chandler werkt zijn weg omhoog in de informatieverwerking, maar krijgt in de laatste twee seizoenen een baan in de reclamewereld, nadat hij ontslag heeft genomen van zijn vorige baan. Na een wisselend succesvolle carrière, krijgt Joey uiteindelijk een vaste baan bij een soap, waarvan hij eerder in de serie ontslagen was. Hij heeft ook veel bijbaantjes, waaronder het 'ontklauwen' van katten. Paleontoloog Ross wordt in seizoen zes uiteindelijk een collegeprofessor. Phoebe had werk als een masseuse en een singer/songwriter. Ze had echter net als Joey ook veel bijbaantjes.
De verhaallijn volgt een aan/uit-relatie tussen Ross en Rachel en later in de serie ook een ontwikkelende relatie tussen Chandler en Monica.
De show gebruikt non-stop overdreven humor die meestal geen relatie heeft met de plot. Sommige grappen hebben te maken met seksuele activiteit, politiek en insinuaties. De show richtte zich vaak op serieuze kanten zoals breuken tussen koppels. Ironie, voornamelijk door inbreng van acteur Matthew Perry werd vaak gebruikt.
De show gaf acteurs die actief waren in het verleden een kans om weer regelmatig in de spotlight te staan. Elliott Gould speelde Monica's en Ross' vader. Marlo Thomas (bekend van That Girl) speelde Rachels moeder. De theme song van de show, "I'll Be There For You", door The Rembrandts werd een grote hit nadat een dj uit Tennessee samen met The Rembrandts een track maakt van 3 minuten en het op de radio afspeelde. In Amerika kwam het uiteindelijk op nummer 17 in de Billboard Hot 100.
De populariteit van de show was zo groot dat aan het eind van de serie, de zes hoofdrolspelers 1 miljoen dollar per aflevering betaald kregen. Advertenties tijdens de laatste aflevering, die door 53 miljoen mensen bekeken werd, kostten 2 miljoen voor een 30 seconden spotje in de Verenigde Staten.
ACTEURS: ---------------- Rachel Green Jennifer Aniston Monica Geller Courteney Cox Arquette Phoebe Buffay Lisa Kudrow Joey Tribbiani Matt LeBlanc Chandler Bing Matthew Perry Ross Geller David Schwimmer
Cox werd eerst gevraagd voor de rol van Rachel, maar overtuigde de producers later dat haar persoonlijkheid meer paste bij het karakter van Monica, de rol die de producers eerst hadden uitgekozen voor Jennifer Aniston. Aniston vond echter ook dat ze eerder geschikt was voor Rachel dan voor Monica.
De show werd ook bekend door zijn ongebruikelijke samenhorigheid en verenigde cast. De zes hoofdrolspelers spanden zich in ervoor te zorgen dat niet een van de spelers ging overheersen. Een voorbeeld hiervan is dat zij allen ofwel niet, ofwel voor dezelfde categorie van een prijsuitreiking genomineerd wilden worden. Ze wilden ook allemaal hetzelfde salaris. Het personage van Ursula (Phoebes tweelingzus) verscheen voor het eerst in de sitcom Mad About You als serveerster. Kudrow speelde Ursula in zowel Mad About You als in Friends. De makers van de shows hadden eerst niet de intentie om voor Phoebe een tweelingzus te creëren, maar ze voegden het personage toe om uit te leggen waarom Kudrow verscheen in twee shows op hetzelfde netwerk. Op een bepaald moment verschenen Mad About You en Friends in de Verenigde Staten zelfs allebei op donderdagavond.
Jennifer Grey heeft na haar nosejob geen rol meer gespeeld, Patrick Swayze is op sterven na dood; tijd voor een remake van Dirty Dancing, zullen de makers gedacht hebben.
In het origineel uit 1987 zien we Swayze als stoere dansinstructeur die het uiteindelijk aanlegt met zijn naïeve studente, Frances Baby Houseman, gespeeld door Grey. De film was vooral populair vanwege de hitsige danspasjes en de meeslepende muziek. Nooit eerder had een zin als I carried a water melon zoveel betekenis als toen.
De film betekende de grote doorbraak voor zowel Swayze als Grey Swayze kreeg voor de rol naar verluid 2 miljoen dollar, Grey twee ton, aangezien het feitelijk haar debuutrol was. Internationaal bracht de film ruim $213 miljoen op. In 2004 werd een (op alle fronten veel minder succesvol) vervolg gemaakt, getiteld Dirty Dancing: Havana Nights, wederom met Swayze als dansinstructeur, wat echter geen hoofdrol meer was. Hierna werd Dirty Dancing omgevormd tot een musical voor het toneel. Deze show oogstte vooral succes in Duitsland, Australië, en Groot-Brittannië.
Het script voor de remake wordt geschreven door Julia Dahl, bekend van Uptown Girls en twee afleveringen van de Whitehouse tv-serie The West Wing. Een releasedatum is nog niet bekend.
De Nieuw-Zeelandse acteur Karl Urban-zie foto beneden-(Star Trek) zal de slechterik vertolken in Priest, een postapocalyptische horrorthriller van regisseur Scott Stewart (aankomende Legion). De film speelt zich af in een wereld die verwoest is door een oorlog tussen mensen en vampiers.
Het scenario van Cory Goodman is gebaseerd op een reeks stripromans van TokyoPop: een krijgshaftige priester annex vampierbestrijder (Paul Bettany) maakt samen met een sheriff (Cam Gigandet) en een priesteres (Maggie Q) jacht op een moordlustige horde vampiers die zijn nicht hebben ontvoerd. Urban speelt Black Hat, de duivelse aanvoerder van de bloedzuigende gedrochten.
Priest gaat volgende week in productie in Los Angeles.
Schitterende cast met Ray Milland,Paulette Goddard en John Wayne in de hoofdrollen. Verder o.a. nog Susan Hayward als Nicht Drusilla Alston en de twee prachtige vertolkingen van de zwarte acteurs Louise Beavers (ze werd door de studio gedwongen veel voedsel tot zich te nemen om zo haar dikke postuur te behouden!) als Maum Maria en Oscar Polk als Salt Meat. Prachtige Technicolor-fotografie van Victor Milner en William V. Skall. Het onderwater camerawerk werd verzorgd door Dewey Wrighley. Deze productie won de Oscar voor de Beste Speciale Effecten. Prima klassiek kijkvoer!
HET VERHAAL: ----------------------- De film speelt rond 1830. Voor de kust van Florida saboteert een bende avonturiers schepen waardoor ze naar de kelder gaan. Als bergers kunnen ze een aardige premie aan land slepen. Een turbulente avonturenfilm, waarin het spektakel en de trucages het routineuze scenario van Alan Le May, Charles C. Bennett en Jesse Lasky naar de roman van Thelma Strabel, aardig weten te verhullen. Wayne en Milland zijn geloofwaarig in hun strijd om de gunsten van de mooie Goddard, maar het hoogtepunt van de film is toch het gevecht met een reusachtige inktvis (waardoor de film met een Oscar beloond werd voor de speciale effecten). Voor de fotografie aan land zorgden Victor Milner en William V. Skall, terwijl Dewey Wrighley de camera onder water hanteerde.
Paulette Goddard, geboren als Marion Pauline Levy was een Amerikaans actrice.
GEBOREN: ------------------ 3 juni 1910
OVERLEDEN: ------------------ 23 april 1990
Goddard begon haar carrière als tiener. Ze werd model en was in 1924 lid van de Ziegfeld Follies. Ze bleef actrice in het theater totdat ze in Hollywood doorbrak.
Goddard verhuisde naar Hollywood in 1929, toen ze een contract kreeg bij Hal Roach Studios. Ze was in korte films te zien naast het bekende duo Laurel & Hardy. Bij Samuel Goldwyn Productions kreeg ze meer serieuze rollen en was ze te zien naast onder andere Betty Grable, Lucille Ball en Jane Wyman.
In 1932 ontmoette Goddard Charlie Chaplin en kreeg ze een relatie met hem. Chaplin kocht Goddard's contract bij Hal Roach Studios op, zodat ze voor hem kon werken. In 1936 was ze naast Chaplin te zien in Modern Times. Hoewel Chaplin in zijn autobiografie schreef dat de twee trouwden in China in 1936, zijn ze nooit legaal getrouwd. Ze scheidden in 1942. Chaplin kwam met Goddard tot overstemming er geen ophef over te maken.
Goddard werd steeds bekender. In 1939 was ze naast Norma Shearer, Joan Crawford en Rosalind Russell te zien in The Women. Tijdens het filmen werd overwogen om Goddard te casten als Scarlett O'Hara in Gone with the Wind.
In 1939 kreeg Goddard een contract bij Paramount Pictures. Haar eerste film bij deze studio werd The Cat and the Canary. De film veranderde haar carrière.
Goddard was in 1940 opnieuw naast Chaplin te zien in The Great Dictator. Vervolgens was ze te zien naast Fred Astaire in Second Chorus. Hier ontmoette ze de acteur Burgess Meredith. Ze zou in 1944 met hem trouwen en in 1950 weer van hem scheiden. In 1944 had ze een miskraam; daarvoor of daarna heeft ze nooit kinderen gehad. Ze is wel stiefmoeder van twee van Chaplins kinderen geweest.
Voor haar rol in So Proudly We Hail! (1943) werd Goddard genomineerd voor een Academy Award voor Beste Vrouwelijke Bijrol. Het hoogtepunt in haar carrière was in de jaren '40. Hierna vervaagde haar carrière en stopte ze uiteindelijk met acteerwerk. In 1958 trouwde ze nog eens, met de Duits-Amerikaanse schrijver Erich Maria Remarque. Ze bleven bij elkaar tot zijn dood in 1970. In 1990 verloor ze haar gevecht tegen emfyseem en stierf vlak voor haar 80e verjaardag.
FILMOGRAFIE: ----------------------
The Snoop Sisters (1972) (TV) .... Norma Treet ... aka The Female Instinct (USA: reissue title)
Gli indifferenti (1964) .... Mariagrazia ... aka Les deux rivales (France) ... aka Time of Indifference (USA)
The Phantom (1961) (TV) .... Mrs. Harris
"Adventures in Paradise".... Mme. Victorine Reynard (1 episode, 1959) - The Lady from South Chicago (1959) TV episode .... Mme. Victorine Reynard
"The Ford Television Theatre" .... Holly March / ... (2 episodes, 1953-1957) ... aka "Ford Theatre" (USA: short title) - Singapore (1957) TV episode .... Holly March - The Doctor's Downfall (1953) TV episode .... Nancy Whiting
"On Trial" .... Dolly (1 episode, 1957) ... aka "The Joseph Cotten Show" (USA: rerun title) ... aka "The Joseph Cotten Show: On Trial" (USA: new title) - The Ghost of Devil's Island (1957) TV episode .... Dolly
"The Errol Flynn Theatre" .... Rachel (1 episode, 1956) ... aka "Mystery Adventure: The Errol Flynn Theatre" (USA: syndication title) - Mademoiselle Fifi (1956) TV episode .... Rachel
"Producers' Showcase" .... Sylvia Fowler (1 episode, 1955) - The Women (1955) TV episode .... Sylvia Fowler
"Sherlock Holmes" .... Lady Beryl (1 episode, 1954) ... aka "The Adventures of Sherlock Holmes" (International: English title) - The Case of Lady Berel(1954) TV episode .... Lady Beryl
The Stranger Came Home (1954) .... Angie ... aka The Unholy Four (USA)
Charge of the Lancers (1954) .... Tanya
Paris Model (1953) .... Betty Barnes ... aka Nude at Midnight (USA: alternative title)
Sins of Jezebel (1953) .... Jezebel
Vice Squad (1953) .... Mona Ross ... aka The Girl in Room 17 (UK)
Babes in Bagdad (1952) .... Kyra ... aka Muchachas de Bagdad (Spain)
The Torch (1950) .... María Dolores Penafiel ... aka Bandit General (UK) ... aka Del odio nace el amor (Mexico)
Anna Lucasta (1949) .... Anna Lucasta
Bride of Vengeance (1949) .... Lucretia Borgia
Hazard (1948) .... Ellen Crane
On Our Merry Way (1948) .... Martha Pease ... aka A Miracle Can Happen (USA: longer version)
An Ideal Husband (1947) .... Mrs. Laura Cheveley ... aka Oscar Wilde's An Ideal Husband (UK: complete title)
Unconquered (1947) .... Abigail 'Abby' Martha Hale
Suddenly, It's Spring (1947) .... Mary Morely
The Diary of a Chambermaid (1946) .... Célestine
Kitty (1945) .... Kitty
I Love a Soldier (1944) .... Evelyn Connors
Standing Room Only (1944) .... Jane Rogers/Suzanne
So Proudly We Hail! (1943) .... Lt. Joan O'Doul
The Crystal Ball (1943) .... Toni Gerard
The Forest Rangers (1942) .... Celia Huston Stuart
Reap the Wild Wind (1942) .... Loxi Claiborne ... aka Cecil B. DeMille's Reap the Wild Wind (USA: complete title)
The Lady Has Plans (1942) .... Sidney Royce
Nothing But the Truth (1941) .... Gwen Saunders
Hold Back the Dawn (1941) .... Anita Dixon
Pot o' Gold(1941) .... Molly McCorkle ... aka Jimmy Steps Out (USA) ... aka The Golden Hour (UK)
Second Chorus (1940) .... Ellen Miller
North West Mounted Police (1940) .... Louvette Corbeau ... aka Northwest Mounted Police
The Great Dictator (1940) .... Hannah
The Ghost Breakers (1940) .... Mary Carter
The Cat and the Canary (1939) .... Joyce Norman
The Women (1939) .... Miriam Aarons
Dramatic School (1938) .... Nana
The Young in Heart (1938) .... Leslie Saunders
The Bohemian Girl (1936) (uncredited) .... Gypsy vagabond
Modern Times (1936) .... A Gamin
Kid Millions (1934) (uncredited) .... Goldwyn Girl
Roman Scandals (1933) (uncredited) .... Goldwyn Girl
The Bowery (1933) (uncredited) .... Blonde
The Kid from Spain (1932) (uncredited) .... Goldwyn Girl
Girl Grief (1932) (uncredited) .... Student
Pack Up Your Troubles (1932) (uncredited) .... Bridesmaid
Young Ironsides (1932) (uncredited) .... Miss Hollywood
Show Business (1932) (uncredited) .... Blonde Train Passenger
The Mouthpiece (1932) (uncredited) .... Blonde at party
Ladies of the Big House (1931) (uncredited) .... Inmate in midst of crowd
The Girl Habit (1931) .... Lingerie salesgirl
City Streets (1931) (uncredited) .... Dance extra
The Locked Door (1929) (uncredited) .... Girl on Rum Boat
Regisseur Bryan Singer (X-Men) werkt aan een remake van Excalibur, een fantasy-klassieker uit 1981 onder regie van John Boorman. Het project wordt een herinterpretatie van de legende van Koning Arthur en de Ridders van de Ronde Tafel.
Singer zal de film produceren samen met Julie Yorn (Max Payne) en Polly Johnsen (A Couple of Dicks). Normaal zal hij de remake ook regisseren, maar officieel is nog niets bevestigd. Singer heeft immers nog twee andere grote projecten op stapel staan: Jack the Giant Killer, een actie/fantasy over een jonge boer die naar het koninkrijk der reuzen trekt om er een ontvoerde prinses te bevrijden, en een filmbewerking van de populaire scifi-reeks Battlestar Galactica.
Joshua Zetumer (aankomende Dune-bewerking) wordt de nieuwe schrijver van de vierde film in de Bourne-reeks. Volgens The Hollywood Reporter werkt hij aan een parallel scenario. Zetumer vervangt de eerder aangestelde George Nolfi (The Bourne Ultimatum) die zich nu volop zal concentreren op het script en de regie van The Adjustment Bureau, ook al een film met Matt Damon in de hoofdrol.
Met de schrijverswissel geeft Universal het signaal dat het de geplande release van de vierde Bourne-film (zomer 2011) niet in het gedrang wil brengen. Het is echter onduidelijk of het scenario van Zetumer op zichzelf zal staan dan wel geïntegreerd zal worden in de versie van Nolfi. Mogelijk keert laatstgenoemde na de opnames van The Adjustment Bureau zelfs terug als scenarist van de nieuwe Bourne. Het in elkaar schuiven van verschillende versies van een scenario is ongewoon, maar niet uniek. Ook 4: Rise of the Silver Surfer en X-Men Origins: Wolverine kwamen op die manier tot stand.
Het personage van The Joker van Heath Ledger mag hem dan postuum een Oscar hebben opgeleverd, steeds meer experts durven hardop te zeggen dat het eigenlijk een persiflage is op schizofrenie. Het zou zelfs schadelijk kunnen zijn, omdat alle vooroordelen die over deze ziekte bestaan, alleen maar worden versterkt. Zeker in Hollywoodfilms zouden mensen met een mentale handicap altijd ofwel oliedom of in- en inslecht zijn. Dat staat in het Screening Madness rapport dat onlangs is verschenen.
Uit recent onderzoek in Groot-Brittannië is gebleken dat 50% van de ondervraagden wel eens mensen met een mentale afwijking gewelddadig hadden zien optreden in films. En 44% van de ondervraagden was ervan overtuigd dat mensen met een mentale handicap ook daadwerkelijk gewelddadig kunnen worden. Hiermee is, zo vindt het Screening Madness rapport, dat het algemene beeld van mensen met een mentale handicap eigenlijk niet is veranderd sinds het tijdperk van de stomme film, eind 19e, begin 20e eeuw.
Personages met een mentale afwijking worden nog steeds als dezelfde stereotypes neergezet als ruim honderd jaar geleden, zegt psychiater en filmexpert Dr. Peter Byrne. Zo heeft een schizofreen lang niet altijd een gespleten persoonlijkheid heeft. Terwijl dit vooroordeel, of misverstand, juist een essentieel onderdeel vormt van Heath Ledgers versie van The Joker. Hierdoor wordt de humor harder en meedogenlozer, en wordt de psychotische moordenaar nog demonischer, aldus Byrne.
Ook in het personage van Harvey Dent/Two-Face is deze tweedeling duidelijk: vanaf het moment dat hij in Two-Face verandert, wordt hij een stereotypische schizofrene engerd.
Het stereotype beeld, dat schizofrene mensen altijd een gespleten persoonlijkheid hebben waarvan er één altijd slecht is, is in beide gevallen incorrect, zegt Byrne. Dit zie je overal terug in het moderne entertainment de psychotische moordenaar is onsterfelijk, sadistisch, en gedreven door pure waanzin.