Tijdens de San Diego Comic-Con werd nog een teaser van Gareth Edwards Godzilla vertoond. Tijdens de korte teaser was er een beeld te zien van het monster, dat naar de camera brult. Nu is er een (vage) foto van die teaser online verschenen, waarop het monster te zien is. En wat blijkt? Het ontwerp van Hector A. Arce dat we enige tijd geleden publiceerden, lijkt inderdaad het definitieve ontwerp te zijn. Hieronder het beeld dat van het monster gemaakt werd.
En dan hieronder de foto van de teaser. Wat denken jullie? Is dat inderdaad dezelfde Godzilla?
Acteur Dwayne Johnson a.k.a. The Rock wordt al geruime tijd in verband gebracht met de verfilming van DC Comics' Shazam!, de comic rond de superheld Captain Marvel. Enige tijd terug kwamen daar ook de geruchten bij dat hij in de running was voor de titelrol in de live-action film rond DC Comics' personage Lobo. Op Twitter heeft Johnson aangegeven dat hij met Warner Bros. in gesprek is voor de rol.
Op de vraag of de geruchten waar zijn, meldt The Rock: "Rumors of me possibly playing LOBO are true. Joel Silver and Brad Peyton working on it now. That could be fun.. "
De door Roger Slifer en Keith Giffen bedachte Lobo maakte zijn debuut in Omega Men #3 (Juni 1983). Het is een alien van de planeet Czarnia, die werkt als een interplanetaire huursoldaat. Aanvankelijk was hij dan ook een superschurk alvorens te worden veranderd in een antiheld.
Johnson werkte onlangs met regisseur Brad Peyton samen aan Journey 2: The Mysterious Island (2012).
Een van de grootste verrassingen tijdens het gisteren afgesloten Comic Con in San Diago was een korte Punisher film waarin Thomas Jane terugkeert als het Marvel personage. Jane speelde de rol eerder in de reboot The Punisher (RT = 29%, IMDb = 6,3) uit 2004. De acteur wist regisseur Phil Joanou (Gridiron Gang, 2006) te strikken voor de korte film, waarin ook Ron Perlman te zien is.
Jane plaatste ook een quote op YouTube, waar de korte film van 10 minuten, met de titel Dirty Laundry, te bekijken is. I wanted to make a fan film for a character Ive always loved and believed in a love letter to Frank Castle & his fans. It was an incredible experience with everyone on the project throwing in their time just for the fun of it. Its been a blast to be a part of from start to finish we hope the friends of Frank enjoy watching it as much as we did making it.
Hieronder ook het nieuwe Punisher logo dat speciaal voor Dirty Laundry werd ontworpen. In 1989 speelde Dolph Lundgren al eens The Punisher en de meest recente versie Punisher: War Zone met Ray Stevenson stamt uit 2008.
Woensdag
maakt Brave, het eerste sprookje van het Amerikaans bedrijf Pixar zijn entree in
onze bioscopen. Pixar is het laatste decennium uitgegroeid tot een pionier van
de kwaliteitsvolle computergeanimeerde animatiefilm. Hieronder een overzicht van
een aantal Pixar-films waaraan het bedrijf zijn succes te danken heeft.
Toy Story (1995): In Toy Story komt speelgoed tot leven als
er geen mensen in de buurt zijn. Cowboy Woody, die tot hiertoe de enige
en lievelingsfiguurtje was van jongetje Andy, voelt zich bedreigd door de
nieuwkomer ruimteactiefiguur Buzz Lightyear. Al snel ontwikkelt er zich
een rivaliteit tussen Woody en Buzz. Toy Story is de eerste
computergeanimeerde film aller tijden en won diverse prijzen, onder andere de
Golden Globe en de MTV Movie Award. De film werd opgevolgd
door een tweede en derde film, die ook een enom kassucces werden.
A bug's life
(1998): Elk jaar komen een stel sprinkhanen naar de mierenhoop en eten wat de
mieren verzameld hebben voor hen. Het aanbod, zoals de mieren het ritueel
noemen, is een deel van hun lot. Op een dag laat Flik het hele aanbod zaad per
ongeluk in de rivier vallen. In de Verenigde Staten kreeg de film goede
kritieken, maar hij lokte van alle Pixar-films uiteindelijk het minste volk naar
de zalen.
Monsters, inc (2001):
Monsters en Co is de vierde grote film van Pixar Animation
Studios. In een wereld volledig bevolkt met monsters, bevindt zich de
fabriek Monsters en Co, waar energie wordt opgewekt om de monsterwereld
draaiende te houden. Deze energie wordt echter wel verkregen door angstkreten
van kinderen. Maar wat als die kinderen niet meer zo snel bang te maken zijn? De
film werd voor 43 prijzen genomineerd en won 12 daarvan.
Finding Nemo
(2003): Clownvis Marlin en zijn vrouw zijn net verhuisd naar een nieuw anemoon.
Wanneer het tijd is voor hun enige zoon Nemo om naar school te gaan, volgt
Marlin hem overal om er zeker van te zijn dat hij veilig is aangekomen. Nemo die
duidelijk het tegenovergestelde wil bewijzen, verlaat het koraalrif en wordt
meegenomen door een scubaduiker. De film kreeg meer dan 30 prijzen en won een
Oscar voor Beste Animatiefilm.
The Incredibles (2004):
Alles gaat mis nadat Mr. Incredible een man gered heeft die zelfmoord wilde
plegen. Deze laatste klaagt hem aan, met als gevolg massa's rechtszaken tegen
superhelden. Om ze te helpen, besluit de overheid dat ze in ruil voor een nieuwe
identiteit, geen heldenwerk meer mogen doen. Maar zelfs jaren later blijkt het
niet gemakkelijk te zijn. De film won de Annie Award voor Beste
Animatiefilm.
Gisteren berichtten we al dat regisseur Peter Jackson nog enkele weken aan extra opnames wilde doen voor The Hobbit: An Unexpected Journey en bovenal voor The Hobbit: There and Back Again. Nu blijkt dat de regisseur zelfs nog meer in gedachten heeft: een derde deel. Daarmee moet The Hobbit net als The Lord of the Rings een trilogie worden.
Het idee verkeert nog in een vroeg stadium, volgens de regisseur, maar de appendices die Jackson eerder al vermeldde, die aan het einde van het boek The Return of the King werden toegevoegd door Tolkien, zouden een goed uitgangspunt vormen. Zoals we gisteren al meldden, zijn er al delen van die appendices gebruikt om het verhaal in The Hobbit iets completer te maken, maar is er nog veel ongebruikt materiaal over.
Van dat ongebruikte materiaal wil Jackson nu dus mogelijk een derde deel maken. Het idee daarvoor wordt op dit moment nog besproken met de studio, maar aangezien Jackson denkt slechts "enkele weken" aan extra opnames nodig te hebben, is dat idee natuurlijk erg aanlokkelijk. Dat blijkt ook gezien de enorme opbrengsten van de trilogie, dus de kans dat de studio het idee af zal schieten lijkt miniem.
Als de plannen van Jackson werkelijkheid worden, houdt dat in dat The Hobbit dezelfde weg aflegt zoals bijvoorbeeld Harry Potter and the Deathly Hallows, The Twilight Saga: Breaking Dawn en meer recentelijk The Hunger Games: Mockingjay dat eerder deden. Elk van die films werd tijdens het productieproces in tweeën geknipt en tot nu toe lijkt die strategie erg succesvol.
De kans dat het idee wordt afgeschoten lijkt erg klein, hoewel het natuurlijk altijd mogelijk is. Hoe het ook zij, op 13 december vertrekt Bilbo Balings op het eerste deel van zijn onverwachte reis, want dan gaat The Hobbit: An Unexpected Journey in première.
Hieronder vind je de eerste teaserposter van The World's End, na Shaun of the Dead en Hot Fuzz het derde deel uit de Cornetto trilogie van regisseur Edgar Wright. Hij schreef het scenario met Simon Pegg, die wederom de hoofdrol speelt met Nick Frost aan zijn zijde.
In de film gaan vijf jeugdvrienden in hun vroegere dorp op zoek naar de 'The World's End', een kroeg die iedereen kent maar waar nog nooit niemand geweest is. De release zal ergens in 2014 plaatsvinden.
In deze hartverwarmende familiefilm van de makers van Despicable Me en Hop zien we hoe een twaalfjarige jongen een zoektocht begint naar datgene waarmee hij het hart van zijn droomlief zal kunnen stelen. Om dit te vinden moet hij op ontdekkingstocht in het verhaal van The Lorax, een chagrijnig maar charmant figuur die zijn wereld probeert te beschermen.
The Outer Limits is een Amerikaanse
televisie-anthologieserie, die werd uitgezonden van 1963 tot 1965. De serie was
qua stijl vergelijkbaar aan The Twilight Zone, maar qua genre focuste de serie
zich meer op sciencefiction dan op fantasie.
Elke aflevering van de
serie bevatte een op zichzelf staand verhaal, dat werd geïntroduceerd door Vic
Perrin. Perrin opende tevens de serie met de volgende tekst:
There
is nothing wrong with your television set. Do not attempt to adjust the picture.
We are controlling transmission. If we wish to make it louder, we will bring up
the volume. If we wish to make it softer, we will tune it to a whisper. We will
control the horizontal. We will control the vertical. We can roll the image,
make it flutter. We can change the focus to a soft blur or sharpen it to crystal
clarity. For the next hour, sit quietly and we will control all that you see and
hear. We repeat, there is nothing wrong with your television set. You are about
to participate in a great adventure. You are about to experience the awe and
mystery which reaches from the inner mind to... The Outer Limits. Opening
narration The Control Voice 1960s
De verhalen uit de serie waren doorgaans serieus, en gefocust op filosofische
problemen binnen sciencefiction. Veel van de verhalen draaiden om hoe de
menselijke geest duistere buitenaardse bedreigingen
overwint.
Productie The Outer Limits werd
oorspronkelijk uitgezonden op ABC. De serie werd bedacht door Leslie Stevens, en
was een van de vele series die was geïnspireerd door The Twilight Zone en
Science Fiction Theatre. De pilotaflevering van de serie droeg de titel Please
Stand By, maar ABC verwierp deze naam. Daarom kwam Stevens met de titel The
Outer Limits.
Schrijvers voor de serie waren onder andere Stevens zelf
en Joseph Stefano (scriptschrijver van Psycho). Stefano was ook de producer van
het eerste seizoen.
De muziek voor de serie werd gecomponeerd door
Dominic Frontiere. In het tweede seizoen werd ook muziek van Harry Lubin
gebruikt.
Cinematografie De serie maakte soms
gebruik van technieken (light, camerawerk en make-up) die doorgaans werden
geassocieerd met de film noir of een expressionistische film. De crediet
hiervoor werd vaak gegeven aan cinematograaf Conrad Hall, die drie Academy
Awards won voor zijn werk in de filmindustrie. Hall werkt slechts mee aan twee
derde van het eerste seizoen. Andere cinematograven waren John M. Nickolaus en
Kenneth Peach.
Effecten Stefano wilde in elke
aflevering een monster of vreemd wezen als onderdeel van de plot. Deze wezens
werden gemaakt door een aparte groep onder de naam Project Unlimited. Leden van
de groep waren Wah Chang, Gene Warren en Jim Danforth. Make-up werd verzorgd
door Fred B. Phillips samen met John Chambers.
Een paar van de monsters
uit de serie werden hergebruikt in Star Trek: The Original Series, zoals het
dierentuinbeest in de pilot, een Talosian, en een "Horta". Leonard Nimoy (Mr.
Spock) en William Shatner (James T. Kirk) speelden zelf mee in een paar
afleveringen van The Outer Limits. Gene Roddenberry was vaak aanwezig in de
studio van The Outer Limits om inspiratie op te doen voor Star
Trek.
Heropleving In 1995 werd de serie nieuw
leven ingeblazen. Deze tweede serie liep in totaal zeven
seizoenen.
Tijdens het Comic-Con panel voor zijn film Man of Steel, onthulde regisseur Zack Snyder een eerste teaserposter voor zijn film. Op de poster zien we Henry Cavill als Superman, die volgens de officiële plotsynopsis de meest gekende en geliefde superheld allertijden is.
De film volgt Clark Kent / Jal-El (Cavill), een jonge journalist die zich een beetje vervreemd komt. Dat is omdat hij superkrachten heeft, die voorbij ieders voorstellingsvermogen gaan. Clark werd jaren eerder vanuit Krypton, een andere, meer ontwikkelde planeet, naar de Aarde getransporteerd. Daar kampt hij met de vraag: waarom ben ik hier? Clark ontdekt al snel dat er met grote krachten ook verantwoordelijkheid mee komt. Als de Aarde aangevallen wordt, moet Clark zijn krachten aanwenden om de mensheid te redden.
Snyders interpretatie van de Superman stripboeken zal vanaf 14 juli 2013 in de bioscopen te zien zijn.
Tim Burton zou zich best wel eens als mens willen
verkleden
COMIC-CONVlak voordat Tim
Burton de eerste zeven minuten van 'Frankenweenie' ging voorstellen op
Comic-Con, passeerde de regisseur langs het Hilton Hotel in San Diego om een
persconferentie te geven over zijn nieuwste film. Burton vertelde onder andere
waar hij zijn inspiratie vandaan haalt, als wat hij zich ooit zou willen
verkleden, of hij graag meer horrorprojecten wil doen, wat hij van
superheldenfilms vindt en wat zijn favoriete attractie in Disneyland is. Beleef
het alsof jullie er zelf bij waren, met deze integrale persco.
"Wat zat er al in je hoofd toen je het concept en het verhaal van
'Frankenweenie' begon uit te werken?"
Burton:
"Ik heb de personages altijd al in mijn hoofd gehad. Soms kom je met personages
op de proppen, maar weet je niet waar ze precies in passen. Ik speelde er wat
mee. Ik herinner mij een aantal kinderen en leerkrachten uit mijn schooltijd
waar ik inspiratie uit gehaald heb. Ik groeide op met de horrorfilms van
Universal, zoals 'House of Frankenstein' of 'House of Dracula', waar
Frankenstein Wolfman ontmoet. Het zijn die dingen die ik graag zag die mij
geholpen hebben."
"Hoe voelt het om in een zaal met zesduizend
mensen te staan en de liefde en steun te voelen van de
fans?"
Burton: "Dat is zalig! Ik wou dat mijn
familie mij op dezelfde manier behandelde (lacht). Van zodra ik door de deur
wandel, zegt niemand iets tegen mij. Het is dus voor de verandering eens leuk om
zoiets mee te maken. Ik kan me nog goed herinneren hoe ik in de jaren '70 hier
was toen ze Comic-Con nog in de Holiday Inn in San Diego hielden. Het is
prachtig om te zien hoe dat doorheen de jaren zo is gegroeid.
Echt."
"Er zit een portie horror in 'Frankenweenie'. Zou je ooit nog
overwegen om terug naar het horrorgenre te
gaan?"
Burton: "Ik denk dat ik het nu wel
eventjes heb gehad met horror. Na deze ga ik een beetje rusten. Dit is een zeer
speciaal project voor mij, dus ik ga wat tijd vrijmaken om daar van te genieten,
en om naar de release uit te kijken."
"Wat is jouw mening over
animatiefilms en de manier waarop ze doorheen de jaren geëvolueerd
zijn?"
Burton: "Ik ben dol op stop-motion. Dat
duurt een tijdje om zulke dingen in elkaar te steken. Ik zie dat als een vorm
van kunst, ook al wordt die techniek nu eigenlijk meer gebruikt dan in het
verleden. Ik vind die techniek heel mooi. Het is magisch om de poppen aan te
raken, ze te voelen en ze te bewegen. Ik wou dat iedereen wist hoe dat voelde,
want ik kan dat op deze manier moeilijk uitleggen. Als je ze aangeraakt hebt en
je ze hebt zien bewegen, dan weet je dat dit een prachtige vorm van kunst
is."
"Mogen we zeggen dat dit het meest complexe en
gedetailleerde werk is dat je ooit gemaakt hebt als je naar de achtergrond en de
sets kijkt?"
Burton: "Iedere stop-motion-film
is complex. We werkten deze keer met een kleinere crew dan we normaalgezien
doen. We wilden zwaar uitpakken met die stop-motion. Toen we 'Corpse Bride'
deden, waren de poppen zo goed dat heel veel mensen dachten dat het om een
computergeanimeerde film ging. We hebben dan hier en daar wat aanpassingen
gedaan waardoor je beter zag dat het om stop-motion ging. Dat 'Frankenweenie' in
zwart-wit is geeft het geheel meer textuur. Het is ook meer emotioneel geladen,
en het geeft je het gevoel alsof je midden in de film zit. Het doet iets raar
met je dat je amper krijgt uitgelegd, maar het doet ongetwijfeld iéts met
je."
"Hoe voelde het om terug aan een stop-motion film te werken
na 'The Nightmare Before Christmas' en 'Corpse
Bride'?
Burton: "Wat ik hier zo leuk aan vind
is dat de technologie dan misschien wel verbeterd is, het is en blijft
uiteindelijk gewoon hetzelfde. Het gaat terug naar de beginjaren van cinema. Het
is een techniek waar een animator een poppetje beweegt en dat aan 24 frames per
seconde. En dàt is precies waarom we zo gek zijn van deze techniek. Je kan dan
nog zo veel met moderne technologie doen, soms is het gebrek aan techniek en
eenvoud veel interessanter. Het is heerlijk om te zien hoe iemand die poppen
beweegt en ze als het ware tot leven brengt. Dat is
magisch."
"Als je kijkt naar alle films die je ooit gemaakt hebt:
welke zijn jouw favoriete werken?"
Burton: "Het
is moeilijk om er eentje uit te kiezen omdat je in elke film zoveel tijd stopt.
Maar 'Frankenweenie' behoort tot mijn lijstje waar ook 'Edward Scissorhands' of
'Ed Wood' of 'Nightmare' op staan. Je legt in elke film jouw hart en ziel, maar
deze films hebben nèt iets meer emotionele waarde voor mij."
"Wat vind je er van dat de film in 3D wordt
uitgebracht?"
Burton: "Het idee dat we de
zwart-witte film in 3D te zien krijgen, was iets waar ik erg naar uitkeek. Ze
zeggen dat 3D te donker en te wazig is, dus dit was een kans om met zwart-wit te
bewijzen dat het wél goed gedaan kon worden. Ik ben er in elk geval helemaal weg
van, omdat je de dingen gewoon op een heel andere manier ziet. Dat de film
stop-motion, zwart-wit én in 3D is, is iets waar we erg opgewonden over zijn."
"Komt jouw inspiratie voornamelijk uit jouw kindertijd of doe je
nu nog steeds inspiratie op?"
Burton: "Je doet
al op jonge leeftijd inspiratie op, en laten we hopen dat je je hele leven lang
inspiratie mag opdoen! Maar het is de inspiratie uit jouw jonge jaren die jou
het meest bijblijven. Je probeert elke dag opnieuw inspiratie op te doen. Het is
belangrijk om voortdurend verrast te worden."
"Je opende twintig
jaar geleden een heel nieuwe wereld met 'Batman'. Wat is jouw mening over
superheldenfilms anno 2012?"
Burton: "Ik
herinner me nog toen ik aan 'Batman' werkte, dat iedereen bezorgd was dat de
film te donker was. Maar als je de film vandaag zou bekijken dan zie je dat het
net het omgekeerde is. Het is 'Batman on Ice', weet je. Het was destijds zo
moeilijk om dat op het scherm te krijgen."
"Wat is jouw favoriete
attractie in Disneyland?"
Burton: "Ik vind het
kasteel van Doornroosje prachtig. Ik ben daarnaast ook een Space Mountain-man.
Maar dat Haunted Mansion-ding was zo'n grote eer. Ik vond de Haunted Mansion als
kind geweldig, dus dat ze dat hebben veranderd in 'The Nightmare Before
Christmas' was heel speciaal voor mij. Het was zo'n bizarre droom die
werkelijkheid werd. Dat was een erg speciaal moment voor
mij."
'Frankenweenie', in zwart-wit én in 3D, brengt het verhaal
van de jonge Victor die een wetenschappelijk experiment uitvoert om zijn hondje
Sparky terug tot leven te brengen, met de nodige gevolgen vandien. De
Disneyprent komt op 17 oktober in de Belgische bioscoopzalen.
De opnames voor The Wolverine moeten binnenkort starten. De voornaamste rollen moeten zo ondertussen wel bekend zijn. Afgelopen week hoorden we al dat er vier belangrijke Japanse rollen zijn ingevuld en nu is ook bekend wie de voornaamste villains moeten gaan spelen. Volgens Deadline is Jessica Biel (Total Recall, 2012 en Blade: Trinity, 2004) aangetrokken om de rol te gaan spelen van het personage Viper. Afgelopen week werd bekend dat Will Yun Lee (ook Total Recall, 2012 en Elektra, 2005) en Brian Tee (tv-serie Grimm) respectievelijk de mutant Kenuichio Harada a.k.a. Silver Samurai en Norubo Mori moeten gaan spelen.
Het personage Viper, alias Victoria, is een bekende naam in het Marvel universum. Ze is een vijand van de X-Men en The Avengers, maar heeft ook goede eigenschappen. Tevens heeft zijn een bepaalde invloed op Wolverine, die weer gespeeld wordt door Hugh Jackman. Silver Samurai, het alter-ego van Kenuichio Harada, kan door zijn mutatie energie ("tachyon field") omzet naar een zwaard die overal doorheen snijdt, behalve adamantium, het onverwoestbare metaal waar het skelet van Wolverine van gemaakt is. Norubo Mori is een corrupte Minister van Justitie die op het punt staat te trouwen met de dochter van een Yakuza baas.
De superheldenfilm van James Mangold (Knight and Day, 2010) wordt grotendeels opgenomen in Japan, waar het zich ook afspeelt. Vanaf 25 juli 2013 in de bioscoop. Hieronder een beeldje van het personage Viper:
DE CULLENS :"WIJ DACHTEN DAT TWILIGHT EEN KLEIN VAMPIERENFILMPJE GING WORDEN
De Cullens: "Wij dachten dat 'Twilight' een klein
vampierenfilmpje ging worden"
COMIC-CONTerwijl duizenden
mensen 's morgens vroeg voor het Convention Center stonden aan te schuiven om
het panel van 'Twilight' bij te wonen, zaten wij op de persconferentie van
'Breaking Dawn Part II'. De Cullens stonden de pers voor een laatste keer te
woord op Comic-Con, waar ze over het begin van hun 'Twilight'-avontuur praatten,
hoe het voelt nu het einde van de reeks nabij is en waar ze het meeste plezier
aan hebben gehad. Beleef het alsof jullie er zelf bij waren, met deze integrale
persco.
"Welke souvenirs hebben jullie van de set mee naar huis genomen?
Dringt het al een beetje tot jullie door dat het 'Twilight'-tijdperk er bijna op
zit?"
Ashley Greene: "Ik heb de halsketting van
Alice Cullen mee naar huis genomen. Het originele exemplaar, wat erg cool is om
te hebben natuurlijk. Dit is het eerste evenement waar we het einde van de
'Twilight'-reeks inluiden. Het is de laatste 'Comic-Con' waarop we als de
Cullens aanwezig zullen zijn. Ik denk wel dat het tot ons doordringt, ja. Maar
ik denk dat van zodra de premières beginnen, we het meer en meer gaan beseffen
dat het er écht op zit. De fans zijn ongelooflijk. Ze volgen ons op de voet en
kijken uit naar onze nieuwe projecten. Zij steunen ons door dik en dun, dus dat
is best tof, nietwaar?"
"Hoe hebben jullie het einde van de
filmreeks gevierd op de set?"
Elizabeth Reaser:
"Ik kan het mij nog goed herinneren omdat we dat bijna elke week vierden. Je
weet nooit echt precies wanneer het allemaal op zijn einde loopt omdat er altijd
zo veel bij de productie van een film komt kijken. Ik denk dat Peter en ik op
hetzelfde moment gedaan hadden met filmen. We hadden er net een scène opzitten
met Ashley en Kellan. Is dat juist? Ik weet het niet zeker. Toen ik Peter
vertelde dat onze laatste scènes er aan zaten te komen, werden we plots overmand
door emoties. Als ze jou na vijf films vertellen dat je gedaan hebt, dan is dat
even slikken. Dat is zo onwerkelijk. Ik kan me herinneren dat ik tegelijkertijd
aan het schreeuwen, lachen en knuffelen was. En daarna denk je: 'Wel, wat zullen
we nu doen?'"
Kellan Lutz: "We zijn daarna op restaurant
gegaan. Dat was plezant."
Elizabeth Reaser: "We zijn
toen naar een restaurant geweest waar we al jarenlang komen tijdens de
filmopnames."
"Kellan, klopt het dat Kristens vampier sterker is
dan Emmett?"
Kellan Lutz: "Wel, Emmet is een
steengoede acteur. Dat is waarom hij haar laat winnen. Ik ben drie keer zo groot
als Kristen. Weet je, ik heb er heel lang naar uitgekeken om die scène met
Kristen op te nemen. Dat deed ik al vanaf de eerste dag dat ik de boeken had
gelezen. Ik heb ooit gezegd: 'Hopelijk mogen we 'Breaking Dawn' doen omdat je
dan eindelijk de scène tussen Emmett en Bella te zien krijgt. Als je dan mag
samenwerken met Kristen, die een uitstekende actrice is, en haar ziet
transformeren van de 'menselijke' Bella tot de vampier Bella: dat was heel tof
om mee te maken. Ik kijk er al naar uit om die scène in de film te zien. En ik
ben er zeker van dat de fans dat ook doen."
"Als je terugkijkt op de 'Twilight'-reeks, welk deel is jouw
favoriete film en waarom?"
Elizabeth Reaser:
"Ik denk de eerste. Ik heb daar het meeste plezier aan beleefd. Het is raar dat
ik het zeg, maar ik kan niet zo goed uitleggen waarom."
Ashley
Greene: "We hadden toen geen flauw idee waar we mee bezig
waren."
Elizabeth Reaser: "We hadden geen flauw idee
waar we mee bezig waren en wat ons te wachten stond. We dachten dat we zo'n
klein vampierenfilmpje gingen opnemen in Portland. We deden toen gek en we
gedroegen ons niet altijd even goed."
Jackson Rathbone:
"Dat was een fijne tijd. Bij de eerste film leerde iedereen elkaar pas kennen en
kregen we elkaar voor het eerst te zien. En we filmden memorabel lange scènes
met de Cullen-familie. Wanneer er een scène is met de Cullens,
dan..."
Peter Facinelli: "...Duren die ontzettend lang
omdat iedereen in beeld is, dus het moet goed zijn. Je moet misschien maar drie
zinnen zeggen, maar er staan wel tien mensen in beeld. De opnames van die drie
zinnetjes kunnen wel twaalf tot vijftien uur duren. Maar het is leuk om te doen
omdat iedereen samen is. Hoe moeilijk het ook soms was om die scènes in te
blikken, ik heb er altijd van genoten om met z'n allen op de set te
staan."
Kellan Lutz: "Bij de eerste film voelde het
alsof we allemaal zeventien jaar waren en bijna achttien werden. We konden ons
in de nesten werken, zeg maar. Vlak voordat de 'Twilight'-gekte ontstond,
maakten Jackson, Peter en ik gewoon veel plezier. Dat hebben we nu nog steeds,
maar we hebben ons gedrag toch een beetje moeten
aanpassen."
Peter Facinelli: "We hadden bij de eerste
film een heleboel oefensessies waar we de familie beter moesten leren kennen. We
moesten dan ervaren hoe het voelde om een familie te zijn. We hebben toen
ontzettend veel tijd doorgebracht met elkaar. Ik kan me herinneren dat we op een
dag in een opslagplaats honkbal hebben gespeeld, dat was echt enorm
leuk."
"We zagen jullie gisteren op de 'Twilight'-party in het
Hard Rock-hotel. Hoe was het om jullie fans te zien die zo blij waren om jullie
te ontmoeten?"
Nikki Reed: "Er hing een heel
andere sfeer dan andere jaren, maar dat kan misschien ook aan mij liggen. Ik had
het gevoel alsof we langs beide kanten wisten dat het einde er aan zat te komen
en dat de sfeer daardoor anders was. We hebben een heleboel bekende gezichten
gezien. Het is dus niet dat we deze mensen nog nooit hadden gezien. Je herkent
ze op den duur. 'Hey, je hebt je haren geknipt' of 'Hey, Nikki, bedankt voor je
handtekening'. 'Bedankt om hier (aan het Convention Center, nvdr.) ieder jaar te
kamperen om ons te zien.' De interactie was gisteren zeer kalmpjes. Ik denk dat
ik voor iedereen kan spreken wanneer ik zeg dat we beseffen hoe uniek en
speciaal deze ervaring is geweest. We leven in een tijdperk waar het zo goed als
onmogelijk is om iemands aandacht langer dan vijf seconden te houden. Maar deze
fans zijn altijd bij ons gebleven. We hebben deze ervaring aan hen te danken. Je
moet daarom je best doen om die dankbaarheid te tonen, door bijvoorbeeld naar
buiten te gaan om handtekeningen uit te delen."
Peter
Facinelli: "Het is surreëel om fans te zien die je al vier jaar kent.
Ze zijn samen met ons gegroeid en ze zijn er vanaf het begin voor ons geweest.
Ze waren er op de eerste première, op alle evenementen, op elke editie van
Comic-Con. Je herkent die mensen meteen. Je kent ze zelfs bij naam. Dat is iets
heel speciaals."
De Amerikaanse filmproducent Richard Zanuck, die films gefinancierd heeft als
'Jaws' en 'Alice in Wonderland', is in Los Angeles overleden aan een
hartstilstand. Hij was 77 jaar. Dat heeft zijn persattaché
meegedeeld.
Zanuck werkte meermaals met regisseur Tim Burton, zoals aan
'Charlie and the Chocolate Factory', 'Alice in Wonderland' en onlangs nog aan
'Dark Shadows'.
Zanuck, die in 1990 de Oscar van beste film binnenhaalde
met 'Driving Miss Daisy', met onder meer Morgan Freeman, werkte ook samen met
Steven Spielberg aan diens cultfilm 'Jaws' uit 1975.
Van dageraad tot zonsondergang, enkele uren uit het leven van Meneer Oscar, een duister wezen dat van het ene leven naar het andere reist. Hij is opeenvolgend zakenmagnaat, moordenaar, bedelaar, monster, familieman... Hij lijkt rolletjes te spelen en stort zijn ziel in de vertolking van elk van hen. Al is er nergens een camera te bespeuren... Hij reist alleen, met als enige metgezel Céline, een slanke blonde vrouw, aan het stuur van een immense machine die hem door en rond Parijs transporteert. Hij is een gewetensvolle moordenaar, die van de ene opdracht in de andere overgaat. Op zoek naar een wonderlijke daad. Die mysterieuze drijvende kracht... De vrouwen en echo's uit vorige levens... Maar waar is zijn ware thuis, zijn familie, zijn gemoedsrust ?
Michael Bay maakte een tijdje terug geen beste beurt door van de Teenage Mutant Ninja Turtles simpelweg de Ninja Turtles te maken. Ook meldde de producent dat de schildpadden in Jonathan Liebesmans nieuwe film aliens zullen zijn in plaats van mutanten. De storm is echter gaan liggen en het lijkt erop dat Bay de fans hier en daar ook wel tegemoet wil komen.
Zo lijkt het erop dat we enkele bekende gezichten te zien zullen krijgen zoals Krang, Bebop en Rocksteady. Ook zien we locaties als de Technodrome grot van Krang en Shredder en hun thuis Dimension X. Het scenario van Kevin Eastman en Andre Nemec ziet vier schildpadachtige alien krijgers en hun meester naar de aarde reizen. Hier slaan ze de handen ineen met journaliste April O'Neil om te voorkomen dat de kwaadaardige Krang de mensheid weet te onderdrukken.
Enige tijd geleden berichtten we al over de details van de aanstaande Blu-Ray release van de 3D superheldenfilm The Avengers, die wereldwijd afstevent op een box office score van zo'n $1,5 miljard. Een van de opvallende extra's is een derde Marvels One-Shot, met de titel Item 47. Op Comic Con wordt de korte film gescreend en speciaal voor die gelegenheid wordt onderstaande poster uitgedeeld.
Muisklik voor een vergroting
The Avengers verschijnt in Nederland op 29 augustus op Dvd en (3D) Blu-Ray. Daarnaast verschijnt er ook een 10 disc limited edition "Marvel Cinematic Universe Phase One Box Set" van alle Marvel Studios films rond de helden uit The Avengers. Hieronder zie je de box, en covers van de verschillende films:
TOM CRUISE WORDT GEWELDDADIG... IN DE NIEUWE FILM JACK REACHER
Tom Cruise wordt
gewelddadig... in de nieuwe film Jack Reacher
Tom Cruise deelt rake klappen uit in de nieuwe misdaadfilm Jack
Reacher. De film is gebaseerd op de succesvolle boekenserie van Lee Child.
In de film onderzoekt de ex-militair Jack Reacher (Tom Cruise) de moord
op vijf onschuldige mensen. Hoewel er een verdachte is, twijfelt hij aan de
schuld van deze persoon en diept hij de zaak verder uit. Een film van regisseur
Christopher McQuarrie (The Way of the Gun, 2000) met naast Tom
Cruise o.a. Rosamund Pike, Robert Duvall en Werner
Herzog. Jack Reacher
- Vanaf 26 december in alle
zalen ------------------------------------------------------------------- EERSTE GLOEDNIEUWE TRAILER JACK
REACHER
Oekraïne, het land waar duizenden mensen de dood vonden door de kernramp in Tjernobyl, is dit jaar het decor van de film Chernobyl Diaries. De kernreactor, in de verlaten stad Pripyat, is een plek voor toeristische waaghalzen geworden. In Chernobyl Diaries gaan zes vrienden, opgejaagd door elkaar, op excursie in de verlaten spookstad. Nog altijd zijn er sporen van levensgevaarlijke radioactiviteit aanwezig. De groep vrienden is onder de indruk van Pripyat, de vraag is echter of de stad wel echt zo verlaten is als ze denken...
SCARLETT JOHANSSON KAN 20 MILJOEN DOLLAR VERDIENEN AAN AVENGERS 2
ScarJo kan 20 miljoen dollar verdienen aan 'Avengers
2'
De sexy rondingen van de Amerikaanse actrice Scarlett Johansson (en uiteraard
ook haar geweldige acteertalent) zijn niet minder dan 20 miljoen dollar waard.
Dat is althans het bedrag dat de producers van 'The Avengers 2' willen betalen
opdat de 27-jarige ScarJo in de sequel van de bioscoophit zou willen opduiken
als Black Widow. Dat weet de Amerikaanse krant New York Post.
"Scarlett is momenteel de meest gewilde
ster in Hollywood", aldus een bron aan de Britse tabloid The Sun. "Haar aanwezigheid in de sequel is een must. Volgens
de producers is zij voor mannelijke kijkers een hoofdingrediënt van de film." De
opnames van 'The Avengers 2' zullen starten in 2013.
De enige vrouw die
ooit meer kreeg voor een film was Julia Roberts. Voor 'Mona Lisa Smile' kreeg
zij volgens magazine Forbes 25 miljoen dollar.