De veelbesproken nieuwe tv-serie The Newsroom
blijkt een schot in de roos voor het betaalkanaal HBO. De serie wordt gekraakt
door de meeste recensenten, maar het publiek heeft daar duidelijk geen boodschap
aan. De 'buzz' die dat vervolgens weer opleverde, deed de zender besluiten om nu
alvast een tweede seizoen te bestellen.
Vorige week was de eerste aflevering van de serie met in de hoofdrol Jeff
Daniels in de VS te zien. Met 2,1 miljoen kijkers behoort het tot één van de
drie best debuterende series bij HBO. In de afgelopen vier jaar scoorden alleen
Game of Thrones (2,2 miljoen) en Boardwalk Empire (4,8 miljoen) nog beter bij
hun debuut.
Maar waar deze series konden rekenen op lovende recensies,
was dat bij The Newsroom wel anders. De reeks die zich afspeelt op de redactie
van News Night, een fictief programma van newsanchor McAvoy (Jeff Daniels), zou
ongeloofwaardig zijn en bovendien minder van kwaliteit dan andere HBO-series, zo
klonk het in Amerikaanse media.
Aaron Sorkin The
Newsroom is anders dan andere series, vooral door de stempel van bedenker en
scenarioschrijver Aaron Sorkin, bekend van het veelbekroonde The West Wing en de
film The Social Network. Hij staat bekend om zijn idealistische - linkse -
scenario's en dialogen op het scherpst van de snede. De slapstick en overacting
die deze stijl opleveren, kwam hem op veel kritiek te staan. Maar de serie wordt
niet alleen door Sorkin-liefhebbers zeer gewaardeerd. Op Twitter zijn bijna alle
reacties van Amerikaanse kijkers, overwegend positief. Kijkers leggen de
negatieve recensies naast zich neer en wijzen op de journalisten die het
blijkbaar slecht trekken dat hun beroepsgroep op een overdreven en (te)
romantische manier wordt weergegeven.
De mediabuzz die dit allemaal
oplevert, komt HBO goed uit. De zender, die het wereldwijd al zo goed doet met
Game of Thrones, bestelde gisteren bij Sorkin alvast een tweede seizoen. Want
hoewel de serie uit de toon valt bij andere, meer serieuze en langdradiger
series van het betaalkanaal, zegt het natuurlijk geen nee tegen zoveel aandacht
en goede kijkcijfers. Bovendien; de kijker heeft altijd gelijk. http://www.demorgen.be/dm/nl/2909/tv/article/detail/1464143/2012/07/03/Kijkers-smullen-van-neergesabeld-The-Newsroom.dhtml
The Amazing Spider-Man
vertelt het verhaal van Peter Parker (Garfield), een buitenbeentje op school,
die als kind werd achtergelaten door zijn ouders. Hij werd opgevoed door zijn
nonkel Ben (Sheen) en tante May (Field). Zoals vele tieners, probeert Peter
te ontdekken wie en wat hij eigenlijk is. En natuurlijk hoort bij de
pubertijd ook een kalverliefde. Gwen Stacy (Stone) is Peter's liefje en
samen ontdekken ze de betekenis van echte liefde, engagementen en...
geheimen. Wanneer Peter een geheim koffertje van zijn vader vindt, begint een
zoektocht naar de reden van het verdwijnen van zijn ouders. De sporen leiden
hem al snel naar Oscorp en het lab van Dr. Curt Connors (Ifans), zijn vader's
vroegere zakenpartner. Terwijl Spider-Man strijdt tegen Connors' alter-ego
"The Lizard," neemt ook Peter cruciale beslissingen die van hem een échte held
zullen maken..
DE BESPREKING
In deze
nieuwe witte doek-incarnatie van de comics over een tiener die door een
radioactieve spin gebeten wordt en zo superkrachten krijgt, ligt de nadruk op de
persoonlijke veranderingen die een dergelijke gebeurtenis met zich meebrengt.
We zien hoe Peter Parker, 'webslinger' extraordinaire, op jonge leeftijd
zijn ouders verliest. We vernemen dat zijn tante en oom zich over hem ontfermen.
En we ontdekken dat hij het niet makkelijk heeft op de middelbare school. Hij
behoort niet tot het clubje coole kikkers en zijn liefde voor hete brok Gwen
Stacy speelt hem flink parten.
Al die zaken worden door '(500) Days of
Summer'-regisseur Marc Webb - 'what's in a name?' - wonderlijk meeslepend in
beeld gezet. Op die momenten doet de prent vaak denken aan de eighties-films van
Steven Spielberg of van zijn productiemaatschappij Amblin Entertainment. Je weet
wel: tienerfilms die er niet voor terugdeinzen om echt donker uit de hoek te
komen.
Spijtig genoeg bieden de actiesequenties niets nieuws. Net zoals
met Christopher Nolans 'Batman'-films vloek je dan ook vaak wanneer het
superhelden-element zich opdringt.
Niettemin een van de meeslependste
comic-verfilmingen in tijden. Met niets dan prachtvertolkingen, van Andrew
Garfields spetterende Spidey tot Martin Sheens tragische oom
Hieronder zie je een eerste setfoto van Naomi Watts (Fair Game, 2010 en J. Edgar, 2011) als prinses Prinses Diana (1961-1997), die Watts speelt in de biopic Caught In Flight De film van regisseur Oliver Hirschbiegel (The Invasion, 2007 en Der Untergang, 2004) wordt op dit moment opgenomen in Kroatië.
Het drama zoomt in op de laatste twee jaar van het leven van Diana Frances Spencer. Check hier een reeks met setfoto's van Watts als Prinses Diana, die in 1997 overleed na een auto-ongeluk in de Almatunnel in Parijs, samen met haar vriend Dodi Al-Fayed. Alhoewel er veel samenzweringstheorieën zijn opgeworpen in de media, wordt over het algemeen aangenomen dat het een ongeluk was.
Regisseur Quentin Tarantino en acteur Jamie Foxx waren te gast op de jaarlijkse BET awards. Ze kwamen natuurlijk niet met lege handen naar de uitreiking, maar namen een zestig seconden durende teaser voor Tarantinos nieuwste film, Django Unchained, mee. In de teaser zien we een paar beelden van Samuel L. Jackson, en wat niet eerder geziene beelden.
In de film bevrijdt Schultz de slaaf Django. Als Django zijn nut heeft bewezen, worden de twee vrienden en gaan ze op zoek naar de vrouw van Django, Broomhilda (Kerry Washington). Ze vinden haar op de plantage van Calvin Candie, waar ze de nodige moeite moeten doen om haar te bevrijden. In Django Unchained is premiejager Dr. King Schultz (Christoph Waltz) op jacht op de Brittle Brothers. Niemand weet hoe ze eruit zien, op de slaaf Django (Foxx) na. Eerder nog werd Djangos vrouw, Broomhilda (Kerry Washington), ontvoerd. Schultz stelt daarom voor eerst de Brittle Brothers op te pakken, en vervolgens als terugbetaling zal hij Django helpen zijn vrouw te bevrijden uit de handen van de ongenadige plantage-eigenaar Calvin Candie (Leonardo DiCaprio) en zijn trouwe huisslaaf Woody (Jackson).
Vanaf 28 februari 2013 kunnen we in de bioscopen zien hoe Foxx en Waltz de pistolen oppakken.
Jason Statham speelt in deze spannende actiethriller voormalig Special Agent Luke Wright. Wanneer een jong Chinees meisje zijn hulp blijkt nodig te hebben, ontfermt hij zich over haar. Het meisje wordt immers gezocht door de maffia, omdat ze in bezit is van een belangrijke cijfercode. Er volgt een bloedstollende achtervolging, waarbij Wright alle risico's neemt om de criminelen tegen te houden en het meisje te redden.
Onlangs hoorden we nog dat Jackie Chan geen actiefilms meer maakt aangezien hij een leeftijd zou hebben bereikt dat hij geen stunts meer zou kunnen uitvoeren. Misschien wat voorbarig van de Rush Hour acteur. The Hollywood Reporter bericht nu namelijk dat Chan heeft getekend voor de hoofdrol in een nog titelloze, Engelstalige actiekomedie.
De film wordt geproduceerd door Chans JC Group International en het in Beijing gesitueerde Talent International Media Group. Deze studio's huurden Jay Longino in voor het scenario dat wordt gebaseerd op een idee van Chan zelf.
In de film wordt een detective (Chan) ingehuurd om een Amerikaanse gokker op te sporen. Deze is geld schuldig aan een casino in Macau. Naast Macau zal de film zich afspelen in Hongkong, Oost-Europa en een groot deel van China.
De terugkeer van de klassieke tv-serie 'Dallas' is zo'n groot succes in de Verenigde Staten, dat televisiezender TNT nu al een tweede seizoen heeft besteld.
Het vervolg van de serie, die tussen 1978 en 1991 wereldwijd door miljoenen werd gevolgd, keerde begin deze maand na 21 jaar terug naar tv. Volgens TNT doet 'Dallas 2.0' het op alle gebieden goed: "De kijkcijfers, perfect scenario, prachtige regie en een goede klik tussen de nieuwe acteurs en de iconen uit de eerste reeksen", meldt de zender.
'Dallas' is een epos waarin de strijd tussen goed en kwaad zich afspeelt binnen een Texaanse familie. De strijd tussen J.R. en Bobby Ewing is in de nieuwe reeks vooral de strijd tussen hun zonen. Het thema is helemaal van de 21ste eeuw: het gaat niet zozeer over olie alleen, maar ook over duurzame energie. Behalve de tachtigjarige J.R., gespeeld door Larry Hagman, zijn ook zijn ex-vrouw Sue Ellen, Linda Gray, en zijn broer Bobby, Patrick Duffy, van de partij. Gray is ondertussen 71 en Duffy 63. Allemaal zijn ze ouder geworden, maar het verhaal van de Ewings is hetzelfde gebleven.
Met gemiddeld zeven miljoen kijkers per aflevering is 'Dallas' één van de best bekeken kabelseries in de VS.
Dwarf is een Britse sciencefiction-komedie, bedacht en geschreven door Rob Grant en Doug Naylor. De serie telt 8 seizoenen met in totaal 52 afleveringen, die werden uitgezonden over een periode van 11 jaar. Wereldwijd heeft de serie in de loop der jaren een cultstatus gekregen.
Ondanks de sciencefictionomgeving, is de serie grotendeels een sitcom. De show beleefde zijn hoogtepunt in 1994, toen de aflevering "Gunmen of the Apocalypse" een International Emmy won.
De serie draait om Dave Lister, die werkt aan boord van het mijnschip "Red Dwarf". Hij neemt tegen de reglementen van het schip een kat mee aan boord. Voor straf moet hij in de stasekamer opgesloten worden. De kat wordt opgesloten in het vrachtruim.
Kort nadat Lister in de stasekamer zit, ontstaat er een ongeluk, waarbij er cadmium II in het schip lekt. Hierdoor sterft de hele bemanning en raakt het schip dusdanig vervuild dat er geen leven meer kan plaatsvinden. De enigen die overleven zijn Lister en zijn zwangere kat.
De computer probeert het schip schoon te maken, maar pas na 3 miljoen jaar is het schip weer leefbaar en kan de computer Lister ontdooien. Lister is de laatste mens aan boord van het schip, en mogelijk zelfs de laatste mens in het universum. Om Lister wat gezelschap te geven, maakt de computer een hologram van Arnold Rimmer, het bemanningslid waar Lister het meest contact mee had vroeger. Tevens ontdekt Lister dat de nakomelingen van zijn kat zich in het vrachtruim verder hebben ontwikkeld, en zijn geëvolueerd tot een humanoïde ras. De laatste van deze humanoïde katten, The Cat, voegt zich bij het trio.
In de eerste paar seizoenen is een rode draad in de serie Listers verlangen om terug te keren naar de aarde, ondanks het feit dat niemand weet hoe die er na 3 miljoen jaar uit ziet. In het tweede seizoen ontmoet de groep de mechanoid Kryten, die zich vanaf daar bij hen aansluit. Aan het eind van het vijfde seizoen wordt de Red Dwarf gestolen en ontmanteld door nanobots, waardoor de crew moet overstappen in een kleiner schip genaamd Starbug. In dit schip spelen de seizoenen 6 en 7 zich af. In seizoen 7 verlaat Rimmer de serie om in een parallel universum de rol van zijn alter-ego daar over te nemen. Kort daarna ontdekt de crew een ander parallel universum waarin Kristine Kochanski, Listers vriendin voor het ongeluk met de Cadmium II, was ingevroren in plaats van Lister. Ze voegt zich bij de crew in het primaire universum van de serie na een reeks bizarre gebeurtenissen.
In seizoen acht wordt de Red Dwarf herbouwd door dezelfde nanobots die het schip aanvankelijk hadden verwoest. Tevens komt de hele originele bemanning van de Red Dwarf weer tot leven. Aan het eind van de serie wordt de Red Dwarf opgegeten door een virus. De crew, minus Rimmer, weet te ontsnappen naar een parallel universum, maar of ze hun aankomst daar overleven wordt niet onthuld. De serie eindigt daarmee met een cliffhanger.
Cast Dave Lister, gespeeld door Craig Charles Arnold Rimmer gespeeld door Chris Barrie The Cat, gespeeld door Danny John-Jules Holly (gespeeld door Norman Lovett in seizoenen I, II, VII en VIII en Hattie Hayridge in series III tot V) Kryten, voluit Kryten 2X4B-523P (gespeeld door Robert Llewellyn vanaf serie III en eenmalig in serie II door David Ross) Captain Frank Hollister (gespeeld door Mac McDonald)
Themas Red Dwarf bevat veel typische sitcomelementen, zoals een groep van onhandige individuen die samenleven in een kleine ruimte, en om beurten tonen hoe lui, laf of onhandig ze zijn. Tevens komen er veel sarcastische dialogen in de serie voor. Met dat alles staat Red Dwarf lijnrecht tegenover de onverschrokken ruimteverkenners die men doorgaans in een sciencefictionserie aantreft.
De serie bevat veel parodieën op bekende sciencefictionthemas en elementen, zoals tijdverstoringen, reizen met de snelheid van het licht, gemuteerde ziektes en vreemde levensvormen. Verder bevat de serie referenties naar, en parodieën op, bekende boeken, series en films (niet noodzakelijkerwijs allemaal uit het sciencefictiongenre) zoals 2001: A Space Odyssey (1968), Top Gun (1986), RoboCop (1987), Star Wars (1977), Citizen Kane (1942), The Wild One (1953), High Noon (1952), Rebel Without a Cause (1955), Easy Rider (1969), The Terminator (1984) en Pride and Prejudice (1813).
Aliens komen in de serie vrijwel niet voor, daar Rob Grant en Doug Naylor hier tegen waren.
Concept Het concept voor de show werd oorspronkelijk bedacht voor de sketchserie Dave Hollins: Space Cadet, die onderdeel uitmaakte van de Britse radioserie Son of Cliché op BBC radio 4. De sketch werd geschreven door Rob Grant en Doug Naylor. Zij haalden inspiratie uit films en televisieprogrammas als Alien (1979), Dark Star (1974) en The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (1981).
In 1983 schreven de twee een pilotaflevering voor de serie, maar deze werd door iedereen bij BBC geweigerd omdat men dacht dat een sitcom over sciencefiction niet populair kon worden. Uiteindelijk accepteerde BBC North het script in 1986. De zender had nog een budget voor een tweede reeks van de serie Happy Families, die nooit gemaakt werd. Daarom drong producer Paul Jackson erop aan dat met dit budget in plaats daarvan Red Dwarf opgenomen zou worden. De productie liep echter nog vertraging op door een staking van electricians. Uiteindelijk werd de pilotaflevering op 15 februari 1988 uitgezonden.
Productie en regie Grant en Naylor schreven de scripts voor de eerste zes seizoenen. Ze deden dit gezamenlijk onder het pseudoniem Grant Naylor. Grant verliet de serie in 1995 om zich met andere projecten bezig te gaan houden. Naylor schreef de scripts voor de laatste twee seizoenen met een groep nieuwe schrijvers, waaronder Paul Alexander en acteur Robert Llewellyn.
Het grootste deel van de serie werd geproduceerd en geregisseerd door Ed Bye. Hij vertrok vlak voor seizoen vijf omdat hij de regie over een andere show, waarin onder andere zijn vrouw meespeelde, had aangeboden gekregen. Juliet May nam zijn regietaken over. May verliet de show halverwege de serie vanwege persoonlijke en professionele redenen. Na zijn vertrek namen Grant en Naylor naast het schrijfwerk ook de productie op zich. Seizoen zes werd geregisseerd door Andy de Emmony. Ed Bye keerde terug als regisseur voor seizoenen zeven en acht.
De titelsong werd geschreven en opgevoerd door Howard Goodall. Hij componeerde ook muziek voor de verschillende liedjes in de serie, zoals "Tongue Tied", met teksten geschreven door Grant en Naylor.
Remastered In 1998 werd ter viering van het tienjarig bestaan van de show besloten om de eerste drie seizoenen digitaal op te poetsen en op VHS uit te brengen. Dit project wordt ook wel Red Dwarf Remastered genoemd. In de nieuwe versie werden de oude schaalmodellen voor de ruimteschepen vervangen door computeranimaties en bepaalde dialogen gecensureerd. Tevens werden de scènes met Norman Lovett als Holly opnieuw opgenomen om een vaste set introfilmpjes te krijgen.
Hiatus, veranderingen, en miniserie Tussen de seizoenen zes en zeven verstreek een periode van drie jaar; mede door het vertrek van Grant Naylor als schrijver, maar ook omdat de cast en crew zich met andere projecten bezig hield. Toen de serie aan zijn zevende seizoen begon, werden er een aantal veranderingen geïntroduceerd. Zo werd de serie niet langer opgenomen voor een live publiek zoals bij veel sitcoms. Dit stelde de producers in staat om geavanceerdere decors te gebruiken, en zelfs op locatie te filmen. In seizoen acht werd de traditie om de serie voor een live publiek te filmen weer hersteld.
Het achtste seizoen zou oorspronkelijk niet eindigen met een cliffhanger, maar met een einde waarin Lister, Rimmer, Cat en Kris weer in een situatie belanden gelijk aan de eerste paar seizoenen; waarin zij als enigen over zijn aan boord van de Red Dwarf.
Een mogelijk negende seizoen ondervond veel problemen omdat BBC het project weigerde. Volgens Doug Naylor kwam dit omdat BBC liever aan andere projecten werkte. Uiteindelijk kwam het negende seizoen er niet.
In augustus 2008 maakte Robert Llewellyn bekend dat er gesprekken waren om een uur aan nieuw Red Dwarf-materiaal op te nemen begin 2009. Ook werd vermeld dat UKtelevisiezender Dave vier specials van 30 minuten zou gaan opnemen om het twintigjarig bestaan van de show te vieren. Zodoende verscheen in 2009 de miniserie Red Dwarf: Back to Earth, die zich negen jaar na de laatste aflevering afspeelt.
Toekomst Craig Charles kondigde op BBC Radio 2 aan dat in januari 2011 mogelijk begonnen zou worden aan een nieuwe reeks afleveringen. Dit is echter nog niet zeker, aldus een bericht op de officiële Red Dwarf-website.
Spin-offs De show bracht een grote merchandising met zich mee. Over de serie zijn vier boeken verschenen: Infinity Welcomes Careful Drivers (1989), Better Than Life (1990), Last Human (1995) en Backwards (1996). De boeken geven een nieuw perspectief op het achtergrondverhaal van de serie.
In 1992 verscheen het tijdschrift Red Dwarf Magazine, gepubliceerd door Fleetway Editions. Dit tijdschrift bevatte onder andere strips, interviews en nieuwsberichten. Het tijdschrift verscheen tot januari 1994.
Eveneens in 1992 ondernam Universal Studios een poging om een Amerikaanse versie van de serie te maken getiteld Red Dwarf USA. Er werd een pilotaflevering gemaakt met Craig Bierko als Lister, Chris Eigeman als Rimmer, en Hinton Battle als Cat. De pilot werd echter nooit uitgezonden, en de serie is niet gemaakt.
Sinds het einde van het achtste seizoen, heeft Doug Naylor pogingen gedaan om een film te maken over de show. Een script geschreven door Naylor circuleert al een tijd op internet. Er waren al plannen om in 2005 met de opnames te beginnen, maar deze moesten worden geschrapt omdat Naylor er niet in slaagde genoeg sponsors te vinden. Volgens Naylor was het script voor de film geweigerd door zowel BBC als de British Film Council, mede omdat ze het script te commercieel vonden.
In 2002 bracht Deep 7 een rollenspel genaamd Red Dwarf the Roleplaying Game uit.
Manny, Diego en Sid beginnen aan een groots avontuur nadat door een catastrofe een volledig continent op drift is geraakt. Gescheiden van de rest van de groep, gebruiken ze een ijsberg als geïmproviseerd schip dat hen op een epische zeereis zal voeren. Manny en zijn vrienden worden uitgedaagd als nooit tevoren om een held te worden en het onmogelijke te volbrengen wanneer ze exotische zeewezens tegenkomen, een nieuwe wereld ontdekken en de strijd aangaan met medogenloze piraten. Scrats weerzien met zijn vervloekte beukennootje catapuleert hem weer eens naar plaatsen waar geen prehistorische eekhoorn ooit is geweest...
OscarsDubbel goed nieuws voor Michaël C. Roskam: de Rundskop-regisseur is officieel uitgenodigd om toe te treden tot de Academy of Motion Picture Arts & Sciences (AMPAS), de organisatie achter de Oscars. Tegelijk is 'Rundskop' bezig aan een tweede leven in de States: de film werd er eerder deze week uitgebracht op iTunes, dvd en Blu-ray, en staat momenteel op één in de iTunes-lijst van niet-Engelstalige films.
Roskam is niet de enige Belg die een uitnodiging in de bus kreeg: de broers Dardenne kregen er ook elk eentje. Daarnaast werden nog 173 andere filmprofessionals uitgenodigd. Erik Van Looy, die binnenkort in de States de Amerikaanse remake van 'Loft' uitbrengt (The Loft), zal nog eventjes moeten wachten.
Het lidmaatschap houdt in dat ze mogen meestemmen en dus meebeslissen welke films bedacht worden met een Oscar, een van de meest prestigieuze filmprijzen van het jaar. De uitnodiging geldt met onmiddellijk ingang, wat betekent dat onze landgenoten al de Oscars van 2013 mee kunnen beïnvloeden.
Dat staat te lezen op de Facebookpagina van Vlaamsefilm.be.
'Rundskop' was de Belgische inzending voor de Oscars 2012 in de categorie 'buitenlandse film'. Er was veel buzz en veel lof, maar uiteindelijk moest de film de duimen leggen tegen het algemeen bejubelde 'A Separation'.
Splash News had de kans om op de set van de Carrie-remake een foto te maken van Chloe Moretz, terwijl ze in kostuum rondloopt. Die zonnebril en smartphone horen daar waarschijnlijk niet bij, aangezien Carrie een sociaal geïsoleerd meisje is. Hieronder de foto.
Verder werd er nog een synopsis van de film, waarin Jullianne Moore, Judy Greer, Portia Doubleday, Gabrielle Wilde en Ansel Elgort rollen spelen, vrijgegeven.
Carrie (Moretz) is een meisje dat opgroeit bij haar religieuze en zeer conservatieve moeder, Margaret White (Moore). Omdat haar moeder haar tegen de gruwelen van de moderne maatschappij probeert te beschermen, is Carrie op school een buitenbeentje dat ook nog eens gepest wordt door een groepje gemene meisjes. Dat groepje wordt geleid door Chris Hargenson (Doubleday) en alleen haar beste vriendin, Sue Snell (Wilde) heeft spijt van hun daden. In een poging de zaken bij te leggen vraagt ze haar vriendje, Tommy Ross (Elgort), Carrie mee te vragen naar het schoolbal. Eenmaal daar bereikt Carrie het einde van haar geduld met de groep en lopen de dingen al snel uit de hand.
Carrie moet vanaf 13 juni 2013 in de bioscopen te zien zijn.
In het naoorlogse Engeland leidt Hester Collyer een bevoorrecht leven als de vrouw van rechter Sir William Collyer. Wanneer Hester halsoverkop verliefd wordt op de jonge piloot Freddie, stort ze zich in een passionele affaire en zet ze haar veilige leven op het spel. In de moralistische maatschappij van de jaren '50 is het een verboden liefde die Hester voor een onmogelijke keus laat. Gebaseerd op het gelijknamige toneelstuk van Terence Rattigan.
In de actiekomedie 21 Jump
Street, besluiten Schmidt (Jonah Hill) en Jenko (Channing Tatum) dat het tijd is
om de puberjaren te ontgroeien. Ze besluiten dan ook om zich bij de politie in
het geheime "Jump Street"-team in te lijven. Hun eerste opdracht bestaat er
in om undercover de middelbare school te infiltreren. Gelukkig zien ze er nog
jong en hip uit,maar al heel snel riskeren Schmidt en Jenko hun leven met een
onderzoek naar een gewelddadige en gevaarlijke drugshandel. Bovendien merken
ze dat op school niets meer hetzelfde is als "in hun tijd". Meer
nog...nooit of te nimmer hadden ze gedacht dat de onzekerheden van een puber en
al de problemen die daarbij horen een serieuze confrontatie zou
betekenen...
DE BESPREKING
In deze
bioscoopupdate van de eighites-televisiehit die Johnny Depp tot een tieneridool
omtoverde kruipen Jonah 'Superbad' Hill en Channing 'A Guide to Recognizing Your
Saints' Tatum in de huid van twee verschrikkelijke aspirant-flikken. De ene bakt
niks van de lichamelijke oefeningen, terwijl de andere lager dan lage cijfers
haalt op de intelligentietests. Door de handen in elkaar te slaan haalt het
tweetal hun diploma, maar hun eerste opdracht loopt faliekant verkeerd af. Het
duo wordt dan ook overgeplaatst naar de politieafdeling gelegen op het adres uit
de titel. Hun eerste opdracht: undercover gaan als middelbare schoolstudenten om
zo een gevaarlijke drugsbende op te rollen. Dat blijkt echter allesbehalve een
makkie!
In tegenstelling tot soortgenoten als 'Starsky & Hutch' en
'Charlie's Angels' werkt hier de mix van humor en actie wonderwel. Hill én Tatum
zijn supergrappig als blunderende agenten die omgaan met hedendaagse tieners
misschien nog linker vinden dan confrontaties met geharde criminelen. Regisseurs
Chris Miller en Phil Lord (zie animatiesucces 'Cloudy With a Chance of
Meatballs') staan bovendien zowel qua actie als humor hun mannetje. Vooral de
traagste achtervolgingssequentie uit de filmgeschiedenis zal je niet snel
vergeten.
Angelina Jolie doet haar stunts nog steeds zelf. Zo
werd ze gisteren aan een kraan naar boven gehesen om enkele scènes als 'boze
heks' Maleficent in te blikken. De film wordt een hedendaagse bewerking van de
Disney-klassieker Doornroosje.
Ook als Lara Croft haalde Jolie al verschillende gevaarlijke toeren uit. "Zij
is een van de meest bekwame actrices waar ik ooit mee gewerkt heb", liet haar
toenmalige stuntcoach Simon Crane weten. "Sommige dingen werden zelfs nog nooit
eerder door een vrouw gedaan, en zij heeft bijna alles toch zelf geflikt. Ze
heeft zelfs drie maanden getraind om een bungeejump met salto's tot een goed
einde te brengen. Ik was heel erg onder de indruk."
Het sprookje wordt
verteld vanuit het perspectief van de boze heks. Zo komt u te weten waarom ze
steeds kwaadaardiger wordt en uiteindelijk een vloek uitspreekt over baby
Aurora, gespeeld door Elle Fanning.
"Het is geen antiprinsessenverhaal",
aldus Jolie. "Het is wel de eerste maal dat de klemtoon ligt op deze epische
figuur. Hopelijk zie je als kijker ook waartoe ze allemaal in staat is. Het is
niet omdat ze in zichzelf gekeerd en agressief is dat ze ook geen warmere
eigenschappen kan hebben. Het klinkt gek, maar jonge meisjes kunnen een
voorbeeld aan haar nemen. Maleficent is een prachtig iemand, alleen is ze niet
perfect. Verre van zelfs. De boodschap is dat je niet te snel vooroordelen mag
hebben." http://www.hln.be/hln/nl/1312/Angelina-Jolie/article/detail/1461146/2012/06/27/Angelina-Jolie-vliegt-door-de-lucht-als-boze-heks.dhtml
EERSTE TRAILER VAN EUROPESE TOPREEKS MET LIEN VAN DE KELDER
De vijfdelige reeks
'The spiral' van regisseur Hans Herbots komt vanaf september in verscheidene
Europese landen uitgezonden. Lien Van de Kelder speelt een van de hoofdrollen in
de Belgisch-Nederlands-Scandinavische samenwerking. Productiehuis Caviar zette
als voorsmaakje al een eerste trailer online.
Op de website Omelete zijn een zevental nieuwe afbeeldingen verschenen uit The Expendables 2, de nieuwste film van regisseur Simon West. In The Expendables 2 verenigt Mr. Church (Bruce Willis) de Expendables voor wat op het eerste gezicht een eenvoudige opdracht lijkt. Als een van hun mannen vermoord wordt, komen de Expendables echter in diep vijandelijk territorium terecht en moeten ze het plotseling opnemen tegen een onverwachte dreiging.
Andere rollen zijn voor Sylvester Stallone, Jason Statham, Jet Li, Dolph Lundgren, Chuck Norris, Randy Couture, Terry Crews, Liam Hemsworth, Jean-Claude Van Damme en Arnold Schwarzenegger. Vanaf 16 augustus in de Nederlandse bioscoop.
Toen The Bourne Legacy werd aangekondigd en duidelijk werd dat Matt Damon de hoofdrol niet zou spelen, vroegen mensen zich af: hoe maak je een Bourne-film zonder het titelpersonage? Regisseur en schrijver van het scenarioTony Gilroy vond dat niet zo heel moeilijk: hij bedacht een volledig nieuw personage, Aaron Cross, en liet dat vertolken door Jeremy Renner.
Empire Magazine kreeg de kans om met Gilroy, Renner en producent Frank Marshall te spreken over de nieuwe Bourne-film. Regisseur Gilroy vindt het niet zo gek dat zijn film een andere agent volgt. "If you think of the first three Bourne films as Rosencrantz and Guildenstern, then we're showing you Elsinore. You thought you were seeing something you weren't. What if there's a much larger story? What if Treadstone wasn't the only black-ops programme?
Vervolgens vertelde Renner wat over Aaron Cross. Hij komt van een totaal andere achtergrond dan Bourne. Hij vertelde daarnaast ook dat Cross wist waar hij mee bezig was en zich vrijwillig aanmeldde voor het programma. "He's coming from a completely different background to Jason [Bourne]. He knows exactly who he is; he signed up to this...He wants to be part of a team. I can tell you he was in the military then he joined the programme. He's a person who wants to be part of something... to have a sense of purpose. But then it's taken away."
Verder vertelde producent Frank Marshall over wat hij graag zou willen zien in een volgende Bourne-film. "You see there are several different programmes in the movie with different skill sets. All possibilities are open. My dream is that in the next one we see Matt and Jeremy team up."
Voordat het echter zover kan zijn is het eerst wachten of The Bourne Legacy wel een succes is in de bioscopen. De film is vanaf 6 september in de bioscopen te zien.
Christian Bale moést meespelen in 'The Dark Knight Rises': "Had anders proces aan mijn been"
Christian Bale let bijzonder goed op met wat hij zegt wanneer hij zijn eerste interview geeft voor 'The Dark Knight Rises'. Een aantal reporters vroegen de acteur de kleren van het lijf op de filmset in Pittsburg. Een interview.
"'The Dark Knight Rises' is één van de meest langverwachte films van het jaar. Hoe reageerde je toen je te horen kreeg dat je opnieuw een film ging maken met Chris Nolan?"
Bale: "Ik wist dat dit zou gebeuren omdat dit zo in mijn contract stond. Ik had geen andere keuze, want anders had ik nu al lang een proces aan mijn been dat me straatarm zou gemaakt hebben. Van wat ik begrepen heb, was Chris (Nolan, nvdr.) helemaal niet verplicht om nog een 'Batman'-film te maken, maar hij wilde er al vanaf het begin een trilogie van maken. Hij wilde de uitdaging aangaan omdat heel veel films bij nummer drie floppen. Er zijn een aantal uitzonderingen op de regel, maar het is en blijft moeilijk om drie steengoede films achter elkaar te maken."
"Denk je dat je jouw personage Batman zal missen na deze film?"
Bale: "Natuurlijk. Ja, vast en zeker."
"En dat pak dat je draagt ook?"
Bale: "Dat pak heeft me zoveel ongemakken, warmte, zweet en hoofdpijn bezorgd! Maar wanneer je op het einde van de dag de beelden te zien krijgt, denk je: 'Wel, dat is fucking cool.' Ik ga het toch wel missen hoor, ik wist dat rubber wel te smaken."
"Kan je ons iets meer vertellen over de relatie tussen Bruce en Selena? We hebben foto's gezien waar ze elkaars hand vasthouden..."
Bale: "Heb je die echt gezien? Je bent er zeker van dat je dat gezien hebt? Ach, misschien zien jullie wel dingen waarvan je niet eens weet wat het precies betekent. Het is best interessant om te horen wat mensen denken dat die twee daar doen. Maar dat is echt niet wat ze doen. Never mind, laat de mensen maar denken wat ze willen."
"Hoe verliefd wordt hij op haar?"
Bale: "Dat moet ik zelf nog te weten komen. Het voelt alsof Chris Nolan op mijn ene schouder zit terwijl Emma Thomas op mijn andere zit, en zeggen: "Don't say anything! Je weet dat je deze vraag niet mag beantwoorden!' Ik vrees dat je nog even zal moeten wachten totdat de film uitkomt."
"Je haar is langer dan de vorige films. Is daar een speciale reden voor?"
Bale: "Ja, een beetje. We hebben bij elke 'Batman'-film wat met het haar gespeeld. En hoe langer je haar is, hoe meer je er mee kan doen. Doe ik het goed? Ik ben nu wel vragen aan het beantwoorden, maar ik heb het gevoel dat ik jullie niet veel wijzer maak..."
"Je maakt een trilogie met Chris Nolan. Heb je eigenlijk nog wel de vrijheid om je personage verder uit te werken aangezien het na deze film eindigt?"
Bale: "Ik heb geen flauw idee wat het publiek van deze film gaat vinden. 'Thank God' dat we iemand zoals Chris Nolan hebben die dat heel goed kan inschatten. Hij vertegenwoordigt het publiek op de set, zeg maar. Hij heeft opvallend veel zelfvertrouwen en hij durft risico's te nemen. Er zijn momenten geweest waar ik hem vroeg: 'Ben je zeker dat ik dit niet anders moet doen?' Weet je zeker dat je hier geen variant op wil voor het geval dat het eerste deel mislukt? Ik kan je drie verschillende manieren geven om er iets van te maken.' Maar dat wil hij niet. Hij weet precies wat hij wil."
"Ben je blij met de manier waarop deze film eindigt?"
Bale: "Yeah, heel blij."
"Hoeveel tijd zit er tussen de vorige film en deze? Zijn er verhaallijnen die in 'The Dark Knight Rises' overvloeien?"
Bale: "Er worden een heleboel nieuwe ontdekkingen gedaan, heel wat nieuwe dingen komen aan het licht. De grote vraagt blijft natuurlijk wat de beste manier is om daar mee om te gaan. Ga je door met je leugens om mensen niet te kwetsen, of breng je de waarheid naar boven die uiteindelijk heel wat schade zal berokkenen? Dus ja, er zitten elementen uit 'Batman Begins' en 'Dark Knight' in 'The Dark Knight Rises'.
"Kan je ons iets meer vertellen over de samenwerking met Marion Cotillard en Tom Hardy?"
Bale: "Het is een ontzettend goede cast. Ik had al eens kort samengewerkt met Marion voor 'Public Enemies'. Ze is een getalenteerde en veelzijdige actrice. Ik houd alleen maar goede herinneringen over aan haar. Hetzelfde geldt voor Anne Hathaway. Het publiek gaat een heel andere Anne te zien krijgen dan dat ze gewoon zijn van haar. En Tom, met wie ik de voorbije weken veel heb samengewerkt, is een fascinerende acteur. Hij gaat in zijn carrière ongetwijfeld nog een heleboel interessante personages neerzetten, net zoals hij dat in 'The Dark Knight Rises' doet. Het is een verademing om elke dag met hem op de set te staan. Ik ben erg onder de indruk van hem. Of beter: ik ben erg onder de indruk van de hele cast."
In deze duistere thriller gaat Edgar Allan Poe (John Cusack) samen met een jonge rechercheur uit Baltimore (Luke Evans) op jacht naar een seriemoordenaar die de verhalen van Poe gebruikt als basis voor een reeks beestachtige moorden. Alice Eve, Brendan Gleeson en Oliver Jackson-Cohen schitteren ook in deze film van regisseur James McTeigue (V for Vendetta).
Als in het 19de-eeuwse Baltimore een moeder en haar dochter op gruwelijke wijze worden vermoord, doet rechercheur Emmett Fields (Luke Evans) een opzienbarende ontdekking. Het misdrijf lijkt op een bloederige fictionele moord die tot in details werd beschreven in de lokale krant en deel uitmaakt van een verzameling verhalen van de zonderlinge schrijver Edgar Allan Poe. Maar terwijl Poe door de politie wordt ondervraagd, vindt er opnieuw een gewelddadige moord plaats, ook ditmaal geïnspireerd op één van zijn populaire verhalen.
Fields beseft dat een seriemoordenaar Poe's verhalen gebruikt voor zijn gruweldaden en roept de hulp van de auteur in om hier een eind aan te maken. Maar als iemand die Poe dierbaar is het volgende slachtoffer dreigt te worden, moet hij zijn eigen analytische vermogen aanwenden om de zaak op te lossen voor het te laat is.