Een nieuwe blik op Disney's mega-blockbuster John Carter, geregisseerd door Andrew Stanton(WALLE, Finding Nemo). Op de foto zien we het hoofdpersonage John Carter, gespeeld door Taylor Kitsch (X-Men Origins: Wolverine), en een enorm monster. De op de gelijknamige romanreeks van Edgar Rice Burroughs gebaseerde film kost ongeveer $250 miljoen om te maken en zal bomvol VFX zitten.
De film John Carter gaat over de burgeroorlog-veteraan John Carter, die wordt overgebracht naar Mars. Op de planeet ontdekt hij een weelderige wereld waar metershoge groene barbaren de dienst uitmaken. Hij wordt gevangen genomen, ontsnapt weer en ontmoet vervolgens Dejah Thoris, Prinses van Helium, die naarstig op zoek is naar een held.
Andere rollen zijn voor Lynn Collins (The Number 23), Thomas Haden Church (Sideways), James Purefoy (Solomon Kane) en Mark Strong (Green Lantern).
Op de set van de film G.I. Joe 2: Retaliation is een man om het leven gekomen. Het lid van de crew kwam te overlijden tijdens het afbouwen van de set.
Mike Huber was afgelopen dinsdag bezig met een hoogwerker toen het gevaarte op hem viel. Dat overleefde hij niet.
In een verklaring laat Paramount Pictures weten dat onze gedachten en condoleances uitgaan naar de familie van het crewlid. Er wordt een onderzoek ingesteld naar de omstandigheden van het ongeval. G.I. Joe 2 moet volgende zomer in de bioscopen verschijnen.
J.A.R.V.I.S., wat staat voor Just A Rather Very Intelligent System, is de computer sidekick van Tony Stark in Jon Favreau's Iron Man films. Hij wordt ingesproken door Paul Bettany en laatstgenoemde weet nu te melden dat dit ook het geval zal zijn in Joss Whedons The Avengers. Het is echter niet zo dat hij zich hier enorm op hoeft voor te bereiden.
This is pretty much the way it always goes I never get the call until literally about a month or two before the movie comes out, and then they bring me in once everything else is done. Im literally the last person hired. Its exactly like voicing animation, except I dont even have to sync to anything. Its the easiest gig in the world.
Naar alle waarschijnlijkheid is Bettany ook weer te horen in Shane Blacks Iron Man 3. The Avengers gaat op 3 mei 2012 in de Nederlandse filmtheaters in première.
In de laatste editie van Entertainment Weekly zijn nieuwe officiële foto's verschenen van de Alien prequel Prometheus van regisseur Ridley Scott. In de sci-fi film hebben Michael Fassbender, Noomi Rapace, Idris Elba en Charlize Theron de hoofdrollen. Het moet op 30 mei 2012 in Nederland in première gaan. Ook in 3D.
De film speelt zich af in de gevaarlijkste uithoeken van ons universum. Een groep wetenschappers is op een spannende tocht die hun psychische en mentale limieten zal testen. Ze landen in een verre onbekende wereld waar ze het antwoord krijgen op onze meest diepgewortelde vragen over het leven.
Hieronder de scans uit het magazine Entertainment Weekly:
JEREMY RENNERS PERSONAGE ONTHULD IN THE BOURNE LEGACY
We weten nog niet heel erg veel over Tony Gilroy's The Bourne Legacy, de geplande sequel op / reboot van de franchise die van Matt Damon een actieheld maakte. Toen bleek dat regisseur Paul Greengrass (The Bourne Supremacy, The Bourne Ultimatum) niet zou terugkeren voor het vierde deel, had Damon er ook geen zin meer in. Gilroy nam vervolgens plaats in de regisseursstoel en kreeg Jeremy Renner als hoofdrolspeler.
De grote vraag is al een tijdje: wie gaat Renner spelen en hoe past The Bourne Legacy in het Bourne universum? Empire sprak met de acteur en deze wist doodleuk te melden dat zijn personage gaat onder de naam Aaron Cross.
Renner kruipt in de huid van een overheidsspion die bij de Amerikaanse inlichtingendienst een programma heeft doorlopen dat nog gevaarlijker blijkt dan de training die Jason Bourne kreeg. Edward Norton is verder in onderhandeling om de centrale villain te spelen. Andere rollen zijn weggelegd voor Rachel Weisz en Oscar Isaac. Terugkerende gezichten zijn Joan Allen, Scott Glenn en Albert Finney.
De Amerikaanse bioscooprelease staat gepland voor 3 augustus 2012.
De laatste editie van Empire Magazine heeft behoorlijk wat los gemaakt. De website TDKR Rumors komt namelijk met het gerucht dat Ellen Page (Super, 2010 en X-Men: The Last Stand, 2006) een cameo heeft als Barbara Babs Gordon, de dochter van Commissioner James Gordon (Gary Oldman). Zij groeit later uit tot Batgirl. Een van de lezers van de website TDKR Rumors, die toegang zou hebben gehad tot de set van The Dark Knight Rises, stuurde een foto met daarop de naam en de rol van Page.
Update: De website Screenrant zegt betrouwbare informatie te hebben ontvangen dat onderstaande foto (niet geheel verrassend) NEP is.
Ondanks dat het er alle schijn van heeft dat het een losse flodder is, zou het zomaar waar kunnen zijn. Regisseur Christopher Nolan zei tegenover Empire Magazine dat TDKR zich acht jaar na The Dark Knight. In deze film was het personage Barbara Gordon al te zien (zie onder) en had zij een leeftijd van circa 8 of 9 jaar. In TDKR zal ze dus een jaar of 17 zijn. Page, die ook in Nolans Inception (2010) te zien was, zou zo mogelijk een cameo kunnen hebben.
Al met al is dit duidelijk een gerucht en vooralsnog zal dit ook zo blijven. Mogelijk komt de waarheid boven tafel als de eerste volledige trailer verschijnt. Deze wordt verwacht bij de release van Sherlock Holmes 2, midden december.
De laatste editie van Empire Magazine bevat naast mooie covers en enkele foto's ook een flinke lap tekst over The Dark Knight Rises. Onder meer Christopher Nolan, Christian Bale en Tom Hardy spreken over de DC Comics/Warner Bros. superheldenfilm, die de trilogie van Nolan moet afronden. In het nieuwsbericht van gisteren was al een passage te lezen van de uitlatingen van Nolan. Hieronder volgt de rest van het stuk, inclusief de quotes van Bale en Hardy.
Regisseur Christopher Nolan over het plot van zijn derde Batman film, na de eerder verschenen Batman Begins (2005) en The Dark Knight (2008):
"It's really all about finishing Batman's and Bruce Wayne's story. We left him in a very precarious place at the end of The Dark Knight. His reputation in tatters, on the run. And I think perhaps surprisingly for some people, out story picks up quite a bit later. He's not in great state. He's frozen in time, he's hit a brick wall. Batman Begins was very much about the explaining the logic of the suit, and how it belonged in the shadows, in a position of stealth where he's able to intimidate people with it as his new entity. And then through The Dark Knight we would him out during the magic hour and we changed the suit accordingly so he withstood that kind of exposure. But also the character himself has the reputation now, so he;s able to expose himself more and still intimidate people. And with the third film we're pushing that further...but plenty of it takes place in the dark too."
Nolan spreekt ook uitgebreid over het personage Bane en de reden waarom voor deze villain is gekozen:
"The Prologue is basically the first six, seven minutes of the film. Its the introduction to Bane and a taste of the rest of the film. With Bane we are looking to give Batman a physical challenge that he hasn't had before. He's a great sort of movie monster, but with an incredible brain, and that was a side of him that hand't been taped before. Because the stories from the comics are very epic and very evocative---very much in the way that Bruce Wayne's origin story is epic and evocative. We were looking to really parallel that with our choice of villain. So he's a worthy adversary. I felt that if I could get somebody as talented as Tom to agree to hide himself in the character I would get something very special. What I really feel with a great actor is every movement, every hand gesture, every step, has performance in it. Tom completely got it. It's an incredible challenge to remove motion of the face so that you can't put things across in the usual way, and you just have the eyes and a bit of the scalp and the arms and legs. What I knew is that from Tom I would get something where you get a total character and everything has incredible thought applied to it. And a lot of what he's doing is very counterintuitive. He has this incredible disjunct between the expressiveness of the voice and the stillness of the movement of his body. He's found a way to play a character who is enormous and powerful with a sort of calm to it, but also is able to incredibly fast at times. Unpredictable. He just has a raw threat to him that's extraordinary. It's a very powerful thing when you see it come together, beyond what I have ever imagined. That's what you get from working with great actors."
"The world of Batman indeed the world of all graphic novels, deals with archetypes, and there's a very real sense in which the Joker is an extreme and an absolute. So when you're looking to continue the story, then you certainly don't want a watered-down version of a character you've already done. You want a different archetype. What Bane represents in the comics is the ultimate physical enemy.
Ook Tom Hardy laat zich kort uit over zijn personage Bane.
"He's brutal. Brutal. He's a big dude who's incredibly clinical, in the fact that he has a result-based and oriented fighting style. It's not about fighting. It's about carnage. The style is heavy-handed, heavy-footed, it's nasty. Anything from small-joint manipulation to crushing skulls, crushing rib cages, stamping on shins and knees and necks and collarbones and snapping heads off and tearing his fists through chests, ripping out spinal columns. He is a terrorist in mentality as well as brutal action. He's a smashing machine. He's a wrecking ball. If we're going to shoot somebody, shoot the pregnant woman or the old lady first. Make sure everybody stands up. He's a terrorist in his mentality as well as brutal actions. He's horrible piece of work."
Hardy spreekt ook over de enorme vechtscene die er in de film plaatsvindt met meer dan 1.000 mensen:
"It's a lot of business out there, isn't it? It's very overwhelming. When you're training in a rehearsal room you go, 'Okay, I have a contact with seven people. This guy I chin, this one I slip and I punch, this one I pick up and suplex, this guy I kick in the face and this one, he stops a hammer with his head. And then I meet Batman.' That's all alright in a rehearsal room, but then you add 1,000 people that are all dressed the same as the seven you're supposed to hit - 'cause they're all police officers - and I don't know where my police officers are. But the stuntmaster's like, 'Don't worry. They will find you.'"
So, I apologize to whoever they were! I'm sure we'll find out in the accient report..."
Christian Bale laat zich ook uit over Bane, die we eerder zagen in Batman & Robin (1997). De film van regisseur Joel Schumacher zette een definitieve punt achter de eerdere Batman filmreeks.
"I wasn't familiar with Bane. Although I vaguely remembered just a crazy "roid-looking" guy with a mask. You know what I mean? I remember him less actually on screen, and more people telling me that, and wincing just like you did. I just trust and have faith in Chris I know he wasn't gonna mess around with making poor decision on the bloody villain was! It does harken back to that notion that this guy is originated from great pain and he has to address that--but at what point does it become indulgence? The question is how long do you allow pain to dominate your life? He has to try and answer that and move on."
Bekijk hier scans van de pagina's uit Empire Magazine. Hieronder een nieuwe foto van Batman op zijn Batpod, ook uit Empire:
Regie: Bennett Miller Cast: Brad Pitt (Billy Beane), Jonah Hill (Peter Brand), Philip Seymour Hoffman (Art Howe), Robin Wright (Sharon), e.a.
Voor de onwetende toeschouwer mag een sportwedstrijd weliswaar een ontspannen avondje uit zijn, achter de schermen draait het grotendeels om strategie en harde cash. Managers doen er alles aan om met hun financiële middelen een zo efficiënt mogelijk team bij elkaar te harken. Als speler leid je een onzeker bestaan. Je loopt de kans om midden in het speelseizoen te moeten verkassen naar een andere club, of, als je echt een pechvogel bent, werkloos thuis op de bank te belanden. In een wereld waarin geld zon grote onzichtbare rol speelt, is het maken van de juiste keuzes essentieel. De Amerikaanse auteur Michael Lewis schreef in 2003 een boek over de economie van het honkballen met de titel Moneyball.
Billy Beane is na zijn loopbaan als professioneel sporter aan het managen geslagen. De oud-speler is zijn geloof in de knowhow van directeuren, de raad van bestuur, coaches en spelers volledig verloren. Al hun beslissingen hebben tot grote verliezen en vernederingen geleid en de dwergclub Oakland Athletics moet het doen met een fractie van het budget van de grote tegenstanders. Na een verhelderend bezoekje aan een concurrent in Ohio besluit Beane het over een compleet andere boeg te gooien. Hij laat het betwetering econoompje Peter Brand overvliegen. Brand houdt er radicale ideeën over het samenstellen van het meest succesvolle honkbalteam op na. Op basis van statistieken en ingewikkelde modellen gooit Beane met zijn nieuwe assistent het roer om. Het management en de spelers bekijken de zaak met argusogen, maar de nieuwe tactiek lijkt wel eens te kunnen werken.
Je hoeft geen donder van honkbal te snappen om te kunnen meegaan in dit nieuwe project van de regisseur van Capote. Deze Bennett Miller maakt namelijk in korte tijd duidelijk hoe het eraan toegaat in het sportwereldje. Beane heeft heel wat balletjes en een flinke reputatie hoog te houden en dreigt herhaaldelijk flink op zijn bek te gaan. Uitermate spannend zijn de scènes waarin binnen vijf minuten en een paar telefoontjes moeiteloos een kwart van het team ingewisseld wordt. Dergelijke beslissingen moet je nemen zonder enige emotie, maar wel met het juiste onderbuikgevoel. Dat je eigen loopbaan hiermee wel eens in gevaar kan komen, is van ondergeschikt belang. Het spel van handjeklap en blufpoker moet je slim spelen, waarbij je altijd een paar zetten vooruit moet denken.
De mens Billy Beane speelt echter wel degelijk een rol bij al deze strategieën. Aanvankelijk waagt de algemeen directeur zich niet in de buurt van zijn spelers of het veld op de avond van een grote wedstrijd. Dit verandert geleidelijk als er meer voor Beane op het spel komt te staan. De momenten van handjeklap en grootspraak worden afgewisseld met verknipte flashbacks naar Beanes ontdekking en carrière als professioneel honkballer. Deze komen net als de scènes met zijn dochter wat gekunsteld over. Deze feelgoodmomenten zeggen door de snelle uitwerking uiteindelijk te weinig over het karakter van Beane. Pitt zet zijn personage neer met een gepaste dosis lef, zelfverzekerdheid en broodnodige arrogantie. Hij weet zich hierbij te omringen door een uitstekend acterende Hill en een net iets te bescheiden Philip Seymour Hoffman in een bijrol als trainer.
De fijnste sportfilms zijn vaak de films die niet echt over sport gaan. Moneyball is hiervan een schoolvoorbeeld. Met al het gemak van de wereld zijn parallellen te vinden met andere takken van sport, waarmee de laaglandse kijker wellicht wat meer affiniteit heeft. Millers wervelende biopic vertelt niet het afgezaagde verhaal van de underdog die zich een weg naar de top vecht, maar belicht de diplomatie en het spel erachter. Dat het allemaal nog echt gebeurd is ook, maakt het des te fascinerender.
Het is alweer een tijd geleden dat we iets gehoord hebben over de reboot van de Tomb Raider-films. Aan die stilte komt nu een eind, wat vandaag kwam het nieuws uit dat de nieuwe Tomb Raider-film zal kijken naar het ontstaansverhaal van de Lara Croft die wij kennen. Die reboot zou dan in de stijl van bijvoorbeeld Casino Royale en Batman Begins.
Producent Graham King vertelde dat tijdens een interview met ComingSoon. Listen, the box office, they werent disasters but I find it interesting that the story that were telling is really the story before she became Lara Croft, so it is a character piece."
It does have a lot of really great characters, but its a lot of action and a lot of fun, and for me, its something very different. Ive not really done a movie like that before, but I really gravitated to rebooting this franchise and were going to give it a shot, ging hij verder.
Schrijversduo Mark Fergus en Hawk Ostby werken nog aan het scenario, dat zich mogelijk gaat baseren op de reboot van de videospellen die door Square Enix wordt gedaan.
Gisteren zagen we al de The Dark Knight Rises cover(s) van Empire Magazine en vandaag zijn online al de eerste "scans" verschenen uit het blad. Hieronder zie je eerst de "Empire Subscribers Cover" en daarna drie foto's waarop Batman (Christian Bale) en Bane (Tom Hardy) te zien zijn. Ook zijn er mogelijk flinke spoilers te vinden op twee van de afbeeldingen.
Maar eerst twee opvallende quotes uit het magazine! Regisseur Christopher Nolan zegt in het magazine het volgende over het plot/de prologue:
"Our story picks up EIGHT years after The Dark Knight" en "The Prologue is basically the first six, seven minutes of the film. Its the introduction to Bane and a taste of the rest of the film. With Bane we are looking to give Batman a physical challenge that he hasn't had before."
Kostuum-ontwerper Lindy Hemming spreekt in Empire over het masker van Bane:
THE BREATHING MECHINISM: "He was injured early in his story. Hes suffering from pain and he needs gas to survive. He cannot survive the pain without the mask. The pipes from the mask go back along his jawline and feed into the thing at the back where there are two cannisters of what ever it is..the anasthetic."
De "Empire Subscribers Cover":
De drie foto's van Bane en Batman zie je hieronder. De mogelijke SPOILERS: Op de eerste foto heeft villain Bane met een foto vast met daarop het gezicht van Harvey Dent (Aaron Eckhart), die in het voorgaande deel The Dark Knight (2008) uitgroeide tot de villain Two-Face. Op de laatste foto lijken Bane en Batman het tegen elkaar op te nemen in de Batcave.
Hoogstwaarschijnlijk verschijnen snel betere scans of worden ze officieel op het web verspreid. De eerdere teaser trailer nog niet gezien? Bekijk deze hier. De laatste Batman film van regisseur Nolan draait vanaf 19 juli in de Nederlandse bioscoop.
Hieronder zie je een eerste echte poster van de film The Expendables 2 (of EX2) van regisseur Simon West. Op de poster zien we een groot gedeelte van de actiehelden die we in de opvolger van Sylvester Stallone's The Expendables (2010) gaan terugzien.
Naast hoofdrolspeler Stallone staan ook Jason Statham, Jet Li, Dolph Lundgren, Chuck Norris, Randy Couture, Terry Crews, Liam Hemsworth, Jean-Claude Van Damme, Bruce Willis, Arnold Schwarzenegger en Yu Nan met gezicht of naam op de poster. Vanaf 16 augustus 2012 in de Nederlandse bioscoop.
Onderstaande afbeeldingen zijn de covers van de nieuwste Empire Magazine, waarin The Dark Knight Rises het coververhaal vormt. Op de verschillende covers zijn Batman (Christian Bale) en Bane (Tom Hardy) te zien. In de laatste Batman-film van de hand van Christopher Nolan, moet Batman niet alleen zijn status als held herstellen, maar het ook opnemen tegen Bane.
Muisklik op de afbeelding voor een vergroting.
The Dark Knight Rises draait vanaf 25 juli 2012 in de Nederlandse bioscopen.
Mork & Mindy was een Amerikaanse comedyserie, uitgezonden op ABC tussen 1978 en 1982. De serie werd ook in Nederland uitgezonden. Mork and Mindy was een spin off van de comedy Happy Days waarin Robin Williams in een aflevering het buitenaards wezen Mork speelde dat Richie Cunningham wilde ontvoeren. Die aflevering was zo populair dat er in allerijl een complete televisieserie rond Mork werd gecreëerd.
De serie gaat over Mork, een buitenaards wezen van de planeet Ork dat met een gigantisch ei op aarde landt om de gebruiken van de aardbewoners te bestuderen. Hij wordt in huis genomen door een jonge vrouw, Mindy, die hem vanaf dat moment helpt bij het leren begrijpen van de gebruiken van de aardbewoners. Mork brengt in elke aflevering verslag uit aan zijn baas Orson met een korte evaluatie van wat hij heeft meegemaakt.
In de hoofdrollen waren Robin Williams (Mork) en Pam Dawber (Mindy) te zien. Acteurs die in de serie hebben gespeeld zijn: Robert Donner (Exidor), Tom Poston (buurman Bickley), Conrad Janis (Mindy's vader Fred), Elizabeth Kerr (Mindy's oma Cora), Gina Hecht (Jean Da Vinci), Jay Thomas (Remi Da Vinci), Jim Staahl (Mindy's neef Nelson) en Jonathan Winters (zoon Mirth). Ralph James speelde (buiten beeld) Orson, de baas van Mork aan wie hij aan het eind van elke aflevering verslag moest uitbrengen.
Morks groet bestaat uit de woorden nanu-nanu, met daarbij een opgestoken hand met de vingers in V-vorm (zoals ook in Star Trek de Vulcans groeten).
De serie heeft vier seizoenen gelopen. De serie werd geleidelijk aan steeds vreemder, met name toen Jonathan Winters in de serie opdook als Mork en Mindy's zoon Mirth (met het postuur van een volwassene). Na tegenvallende kijkcijfers werd de serie uiteindelijk van de buis gehaald. Er werd daarna nog een tekenfilmserie van gemaakt waarvoor de acteurs uit de televisieserie de stemmen inspraken.
EXTRA _______ Williams improviseerde tijdens de opnamen van de serie zo vaak dat er door de schrijvers van de serie op een bepaald moment in de scripts de volgende regel werd toegevoegd: 'Mork can go off here'. Vanaf dat moment lag de dialoog voor Mork feitelijk niet meer vast en had Williams de vrije hand om naar eigen inzicht grappen toe te voegen. Dit is in de serie ook te zien omdat Pam Dawber in een aantal scènes moeite heeft haar lachen in te houden. De 'Orkiaanse' woorden 'shazbot' en 'nanu nanu' die Mork geregeld in de serie gebruikt doken in 1979 op in het nummer 'Night Prowler' van de band AC/DC. De bekende talkshowpresentator David Letterman is in een van de afleveringen te zien.
CAST _____ Robin Williams (Mork) Pam Dawber (Mindy)
Dwayne Johnson heeft getekend voor de hoofdrol in The Monster Hunter's Survival Guide, een live action avonturenfilm gebaseerd op de gelijknamige stripboekenreeks van John Paul Russ, uitgegeven door Zenescope Entertainment.
In de boeken wordt uitvoerig uitgelegd hoe je op monsters, ondoden en onnatuurlijke wezens jaagt, en hoe je confrontaties met deze wezens kan overleven. De officiële synopsis van de eerste strip luidt als volgt:
Monsters surround us. They're everywhere; on TV, in movies, they haunt our nightmares... But are they real? Do Vampires, Werewolves and Zombies really exist? And if so how can we survive against them? At last here is the comprehensive guide every Monster Hunter must have! Whether youre a weekend Bigfoot hunter or a hardcore Vampire slayer you simply cant afford not to own this book.
Johnson, die eerder dit jaar te zien was in Fast Five, zien we in 2012 ook terug in Journey 2: The Mysterious Island, G.I. Joe 2: Retaliation en Snitch.
Yvonne Strahovski (tv-serie Chuck) zal de vrouwelijke hoofdrol spelen in I, Frankenstein, een moderne bewerking van Mary Shelley's bekende Frankenstein-verhaal gebaseerd op een striproman van Underworld-schrijver Kevin Grevioux. Strahovski sluit zich aan bij de eerder gecaste Aaron Eckhart, die Frankensteins monster Adam zal vertolken.
De film verhaalt over het monster van Frankenstein (Eckhart) dat eeuwen na zijn geboorte gevangen zit in een gothic stad, waar een oorlog woedt tussen twee onsterfelijke clans. Daar komt hij in aanraking met een wetenschapster (Stahovski).
Volgens de recentste berichten zal Bill Nighy de slechterik spelen en wordt Socratis Otto zijn assistent. Miranda Otto zou dan weer de 'koningin van de waterspuwers' vertolken.
De Amerikaanse bioscooprelease van I, Frankenstein staat gepland voor 22 februari 2013. De opnames, onder regie van Stuart Beattie, starten binnenkort in Australië.
Walt Disney Pictures heeft twee posters/banners vrijgegeven van Joss Whedons The Avengers. Op de banners staan alle acht voornaamste personages uit de superheldenfilm. We zien achtereenvolgend Chris Evans (Captain America), Mark Ruffalo (Bruce Banner / Hulk), Robert Downey Jr. (Tony Stark / Iron Man), Chris Hemsworth (Thor) op de eerste banner:
Muisklik voor een vergroting
Op de tweede poster staan van links naar rechts Samuel L. Jackson (Nick Fury), Tom Hiddleston (Loki), Jeremy Renner (Clint Barton / Hawkeye) en afsluitend Scarlett Johansson (Natasha Romanoff / Black Widow):
The Avengers gaat op 3 mei 2012 in de Nederlandse filmtheaters in première
HET VERHAAL _____________ Een moordenaar(bijgenaamd de vleermuis) vermoord ieder om beurt in een huis.
extra ------- West maakte een remake The Bat Whispers (1930).Ook in 1959 was er een remake, The Bat, met Vincent Price. Comic-book creator Bob Kane zei later dat de bat uit 1930 de inspiratie was voor de latere batman.
John Charles Smith was een Canadees acteur die als Jack Pickford grote bekendheid kreeg in de periode van de stomme films.
GEBOREN _________ 18 augustus 1896
OVERLEDEN: ___________ 3 januari 1933
Hij werd geboren in Toronto, Ontario en was de broer van Mary Pickford. Net als zij werd ook Jack door zijn moeder al vroeg op de planken gezet. In 1910, toen hij net 14 jaar oud was, kreeg hij met de hulp van zijn zus een contract voor optredens in films gemaakt door Biograph Studios.
Nadat Biograph zijn studios opende in Hollywood verhuisde de familie Pickford naar het westen. Jack, een jonge, breekbare jongen, groeide op in een volwassen wereld, eentje die opeens zoveel geld bevatte dat het nauwelijks te behappen was toen Mary in 1917 een contract voor 1 miljoen dollar tekende bij First National Pictures. Jack kreeg een lucratief contract met First National als deel van de deal maar kreeg datzelfde jaar ook het respect voor zijn acteren nadat hij Pip speelde in de filmversie van Charles Dickens' Great Expectations. Ook speelde hij in dit jaar de titelrol in Mark Twains Tom Sawyer.
Alhoewel zijn optredens hem lieten zien als de ideale schoonzoon was zijn privé-leven gevuld met alcohol, drugs en rokkenjagen. In die tijd konden de studio's vrijwel alle misdragingen van haar acteurs onder het tapijt vegen, maar in het Hollywood-milieu was Jack een levende legende. Hij gaf zijn geld uit als water en moest vaak zijn zus of moeder om hulp vragen. En naarmate zijn roekeloze leven erger werd, werd het aantal films dat hij maakte minder en dus ook zijn inkomen.
Nadat de Verenigde Staten hulp had toegezegd in de Eerste Wereldoorlog ging Jack in 1918 bij de Amerikaanse Marine. Hij gebruikte de beroemde Pickford-naam en was al snel betrokken bij een set-up waardoor rijke jonge mannen steekpenningen konden betalen waardoor ze militaire dienst konden ontwijken en waardoor, zo wordt gezegd, er vrouwen konden worden betaald voor de officieren. Voor zijn betrokkenheid kwam hij dicht bij een oneerbaar ontslag, maar er wordt gespeculeerd dat zijn zus zich ermee bemoeide zodat hij bewijs kon geven aan de autoriteiten in ruil voor een ontslag op medische gronden.
Zijn eerste huwelijk was met Olive Thomas in 1916, een in Pennsylvania geboren model, daarna showgirl, daarna filmactrice en waarschijnlijk heroïneverslaafde. Het was van meet af aan stormachtig, maar ze was de liefde van zijn leven. Terwijl ze filmden in Parijs gingen ze een avond uit in de bistro's van de Montparnasse. Nadat ze terug kwamen in de kamer van het hotel om ongeveer 3 uur 's ochtends overleed zijn vrouw nadat ze een grote dosis kwikbichloride inslikte. De stof was voorgeschreven aan Jack voor een geslachtsziekte die hij had doorgegeven aan Olive, alsook de medicijnen om het te behandelen. Het politieonderzoek naar haar dood draaide om Pickford, maar er werden nooit beschuldigingen gemaakt. Op weg terug naar Amerika weerhield filmregisseur Allan Dwan een emotionele Jack van zelfmoord door op hem in te praten.
Hij trouwde nog twee keer, maar was niet erg gelukkig, en in 1932 was hij opnieuw alleen, en zijn gezondheid ging achteruit door de effecten van syfilis en de tol die jaren alcohol en drugsmisbruik op hem hadden. Pickford overleed in het American Hospital in Parijs, op 36-jarige leeftijd.
Zijn zus bracht zijn lichaam terug naar Los Angeles waar het begraven ligt op de Forest Lawn Memorial Park Cemetery in Glendale in Californië.
Pickford heeft een ster op de Hollywood Walk of Fame bij 1523 Vine Street.
FILMOGRAFIE _____________ 1910:
The Kid The Newlyweds The Smoker The Modern Prodigal Muggsy Becomes a Hero In Life's Cycle The Oath and the Man Examination Day at School The Iconoclast Two Little Waifs A Plain Song A Child's Stratagem The Lesson 1911:
The Poor Sick Men White Roses A Decree of Destiny The Stuff Heroes are Made Of 1912:
The Massacre Kate Katchem A Dash Through the Clouds The School Teacher and the Waif An Indian Summer What the Doctor Ordered A Child's Remorse The Inner Circle Mr. Grouch at the Seashore A Pueblo Legend A Feud in the Kentucky Hills The Musketeers of Pig Alley Heredity The Informer The New York Hat
1913:
The Unwelcome Guest 1914:
The Mysterious Shot Liberty Belles The Gangsters of New York Home Sweet Home The Eagle's Mate Wildflower His Last Dollar 1915:
The Love Route The Commanding Officer Fanchon the Cricket The Pretty Sister of Jose A Girl of Yesterday 1916:
Seventeen Poor Little Peppina 1917:
What Money Can't Buy Great Expectations The Dummy The Varmint Ghost House Jack and Jill Tom Sawyer 1918:
Spirit of '17 Huck and Tom His Majesty, Bunker Bean Mr. Fix-It Sandy
1919:
In The Wrong Bill Apperson's Boy Burglar by Proxy - (Jack Pickford Productions) 1920:
The Little Shepherd of Kingdom Come 1921:
The Man Who Had Everything Just Out of College 1923:
Zij woont met haar zoon en echtgenoot in een mooi appartement tegenover het chique stadspark. Hij woont alleen met z'n zoon in een bestelwagen. Zij is directrice van een prestigieuze stichting voor hedendaagse kunst... Hij leeft van klusjes en bijdragen van de sociale zekerheid. Zij heeft 7 jaar gestudeerd aan de universiteit... Hij heeft bijna 7 jaar in de gevangenis gezeten. Zij kent de minister van Cultuur en Kunst persoonlijk. Hij kent de inhoud van elke alcoholische drank die hij zijn pad kruist. Zij houdt van intellectuele debatten... Hij houdt van vrijblijvende seks met rondborstige bedpartners. Zij zijn elkaars tegenpolen en kunnen elkaar niet luchten. Trouwens, ze zouden elkaar nooit ontmoet moeten hebben, maar hun kinderen zijn onafscheidelijk. Uiteindelijk zullen ze begrijpen waarom...