De website Latino Review zegt te weten wie de villains zijn in de Marvel superheldenfilm The Avengers van regisseur Joss Whedon. De voornaamste villain moet namelijk Loki (gespeeld door Tom Hiddleston) worden, die ook in de eerstvolgende Marvel film Thor te zien zal zijn. In The Avengers wil Loki de wereld en The Avengers vernietigen. Dit doet hij door met de kosmische kubus(sen) - geïntroduceerd in de film Captain America: The First Avenger en mogelijk ook Thor - de van gedaante wisselende Skrulls (zie boven) op te roepen, die vervolgens de aarde moeten bestormen.
In de eerdere trailers van Thor en Captain America waren de "cosmic cubes" al te zien. Hieronder de screenshots:
Ook AICN komt met nieuws. Volgens de website heeft Marvel al een teaser trailer opgenomen voor The Avengers, waarin ook Loki te zien zou zijn. De teaser moet verschijnen tijdens de première van Thor en/of Captain America.
Als laatste een promo. Paramount Pictures en Marvel Studios hebben via Entertainment Weekly een eerste duidelijke foto vrijgegeven van acteur Hugo Weaving als Red Skull in de film Captain America: The First Avenger. Dit personage is de tegenstander van de superheld Captain America (Chris Evans) in de superheldenfilm die zo'n 3 maanden na Thor gaat draaien.
Update: Nu ook in highres (muisklik voor een vergroting)
Thor verschijnt op 28 april, Captain America: The First Avenger op 21 juli en The Avengers draait vanaf 3 mei 2012.
La grande bouffe is een Frans-Italiaanse film uit 1973. Deze zwarte komedie werd geregisseerd door Marco Ferreri.
HET VERHAAL: _______________
Vier rijke bourgeoisvrienden zijn compleet vastgeroest in hun saaie leventje van eten, werken, seks en slapen. Ze zoeken daarom radicaal een uitweg uit hun deprimerende bestaan en besluiten om collectief zelfmoord te plegen. Ze trekken zich tijdens een weekend in een luxueuze villa terug en willen zich letterlijk dood eten. Aan het begin van het weekend ontmoeten ze Andréa, een mollige onderwijzeres, die ze uitnodigen om met hen mee te komen eten. Daarnaast worden ook nog drie prostituees opgetrommeld.
Het weekend wordt een extreme orgie met uitgebreide schranspartijen en heel veel seks. De prostituees walgen zodanig van het vreten zonder honger te hebben dat ze de villa verlaten. Andréa besluit om te blijven en bevredigt de lusten van de mannen, terwijl ze zelf aan tafel ook duchtig meevreet.
Eén van de vrienden vriest uiteindelijk dood in de winterkou en de andere drie sterven, precies volgens plan, aan overmatig eten. Andréa is de enige overlevende.
CAST: ------- Marcello Mastroianni als Marcello Philippe Noiret als Philippe Michel Piccoli als Michel Ugo Tognazzi als Ugo Andréa Ferréol als Andréa
Marcello Vincenzo Domenico Mastroianni was een Italiaanse acteur.
GEBOREN: ___________ 28 september 1924
OVERLEDEN: ____________ 19 december 1996
Marcello Mastroianni werd geboren in Fontana Liri, een klein dorpje in de Apennijnen, maar groeide op in Turijn en Rome. Tijdens de Tweede Wereldoorlog zat Mastroianni gevangen in een nazi-kamp, maar hij wist te ontsnappen en zich schuil te houden in Venetië.
In 1945 begon hij te werken bij een filmbedrijf en nam hij acteerlessen. In 1947 debuteerde hij met de film I Miserabili (naar Victor Hugo's Les Misérables). Al snel werd hij internationaal bekend. Hij was onder andere te zien in Big Deal on Madonna Street en La Dolce Vita (1960) van Federico Fellini, waarin hij naast Anita Ekberg speelde. Ook was hij te zien in de film 8½.
Mastroianni was getrouwd met de Italiaanse actrice Flora Carabella (1948-1999). Samen hadden ze één kind. Mastroianni had ook een dochter (Chiara Mastroianni) bij zijn maîtresse Catherine Deneuve. Zowel Catherine Deneuve als Chiara Mastroianni waren bij het sterfbed van Mastroianni aanwezig.
Mastroianni werd drie keer genomineerd voor een Oscar voor de beste acteur, in 1963, 1978 en 1988.
FILMOGRAFIE: ---------------
1997 Viagem ao Princípio do Mundo Manoel 1996 Trois vies & une seule mort Mateo Strano/Georges Vickers/Butler/Luc Allamand 1995 Al di là delle nuvole The Man of All Vices 1995 Sostiene Pereira Pereira 1995 Les cent et une nuits de Simon Cinéma L'ami italien/The Italian Friend 1995 A che punto è la notte (TV movie) Salvatore Santamaria 1994 Prêt-à-Porter Sergei / Sergio 1993 Un, deux, trois, soleil Constantin Laspada, le père 1993 De eso no se habla Ludovico D'Andrea 1992 Used People Joe Meledandri 1992 Cin cin Mr. Cesareo Grimaldi 1991 Le voleur d'enfants Bigua 1991 To meteoro vima tou pelargou Missing Politician 1991 Verso sera Prof. Bruschi 1990 Stanno tutti bene Matteo Scuro 1989 Che ora è? Marcello, The Father 1989 Splendor Jordan 1988 Miss Arizona Sandor Rozsnyai 1988 Piazza Navona (TV series) Cuore di ladro (1988) Il mitico Gianluca (1988) 1987 O melissokomos Spyros 1987 Le due vite di Mattia Pascal Mattia Pascal 1987 Oci ciornie Romano 1986 Ginger e Fred Pippo Botticella/Fred 1985 I soliti ignoti vent'anni dopo Tiberio 1985 Maccheroni Antonio Jasiello 1984 Enrico IV Enrico IV 1983 Il generale dell'armata morte General Ariosto 1983 Gabriela, Cravo e Canela Nacib 1983 Storia di Piera Lorenzo 1982 Oltre la porta Enrico Sommi 1982 La nuit de Varennes Casanova, Chevalier de Seingalt 1981 La pelle Curzio Malaparte 1981 Fantasma d'amore Nino Monti 1980 La città delle donne Snàporaz 1980 La terrazza Luigi 1980 Giallo napoletano Raffaele Capece 1980 Appunti su la città delle donne (TV movie) 1979 L'ingorgo - Una storia impossibile Marco Montefoschi 1978 Fatto di sangue fra due uomini per causa di una vedova - si sospettano moventi politici Rosario Maria Spallone 1978 Così come sei Giulio Marengo 1978 Ciao maschio Luigi Nocello 1978 Le mani sporche (TV movie) Hoederer 1977 Doppio delitto Bruno Baldassarre 1977 Mogliamante Luigi De Angelis 1977 Una giornata particolare Gabriele 1976 Signore e signori, buonanotte Paolo T. Fiume 1976 Todo modo Don Gaetano 1976 Culastrisce nobile veneziano Marchese Luca Maria 1975 La donna della domenica Commissioner Salvatore Santamaria 1975 Per le antiche scale Professor Bonaccorsi 1975 Divina creatura Michele Barra 1975 La pupa del gangster Charlie Colletto 1974 Allonsanfàn Fulvio Imbriani 1974 Touche pas à la femme blanche George A. Custer 1973 Salut l'artiste Nicolas Montei - un comédien de second plan 1973 Rappresaglia Father Pietro Antonelli 1973 L'événement le plus important depuis que l'homme a marché sur la lune Marco Mazetti 1973 La grande bouffe Marcello 1973 Mordi e fuggi Giulio Borsi 1972 Che? Alex 1972 Scipione detto anche l'africano Scipione l'Africano 1972 Liza Giorgio 1971 Permette? Rocco Papaleo Rocco 1971 Ça n'arrive qu'aux autres Marcello 1971 La moglie del prete Don Mario Carlesi 1971 Correva l'anno di grazia 1870 (TV movie) Augusto Parenti 1970 Giochi particolari Sandro 1970 Leo the Last Prince Leo 1970 I girasoli Antonio 1970 Dramma della gelosia (tutti i particolari in cronaca) Oreste 1968 Diamonds for Breakfast Grand Duke Nicholas Wladimirovitch Goduno 1968 Amanti Valerion 1968 Oggi, domani, dopodomani Mario (segment "L'uomo dei 5 palloni")/Michele Profili (segment "L'ora di punta")/Mario Gasparri (segment "La moglie bionda") 1967 Questi fantasmi Il fantasma (uncredited) 1967 Lo straniero Arthur Meursault 1966 Spara forte, più forte, non capisco Alberto Saporito 1966 The Poppy Is Also a Flower Inspector Mosca - of hte Naples Narcotics Bureau 1966 Io, io, io... e gli altri Peppino Marassi 1965 La decima vittima Marcello Polletti 1965 Casanova '70 Il maggiore Andrea Rossi-Colombotti 1965 L'uomo dei cinque palloni Mario 1964 Matrimonio all'italiana Domenico Soriano 1963 Ieri, oggi, domani Carmine Sbaratti/Renzo/Augusto Rusconi 1963 I compagni Professor Sinigaglia 1963 8½ Guido Anselmi 1962 Cronaca familiare Enrico 1962 Vie privée Fabio Rinaldi 1961 Divorzio all'italiana Ferdinando Cefalù 1961 Fantasmi a Roma Reginaldo di Roviano/Federico di Roviano/Gino 1961 L'assassino Nello Poletti 1961 La notte Giovanni Pontano 1960 Adua e le compagne Piero Salvagni 1960 Il bell'Antonio Antonio Magnano 1960 La dolce vita Marcello Rubini 1959 Ferdinando I. re di Napoli Gennarino 1959 Tutti innamorati Giovanni 1959 La legge Enrico Tosso, the Engineer 1959 Un ettaro di cielo Severino Balestra 1959 Il nemico di mia moglie Marco Tornabuoni 1958 I soliti ignoti Tiberio 1958 Racconti d'estate Marcello Mazzoni 1958 Amore e guai Franco 1957 Le notti bianche Mario 1957 Il momento più bello Pietro Valeri 1957 La ragazza della salina Piero 1957 Padri e figli Cesare 1957 Il medico e lo stregone Dr. Francesco Marchetti 1956 Il bigamo Mario De Santis 1955 La fortuna di essere donna Corrado Betti 1955 La bella mugnaia Luca 1955 Tam tam mayumbe Alessandrini 1954 La principessa delle Canarie Don Diego 1954 Peccato che sia una canaglia Paolo 1954 Casa Ricordi Gaetano Donizetti 1954 Giorni d'amore Pasquale Droppio 1954 La schiava del peccato Giulio Franchi 1954 Tempi nostri Maria's husband (segment "Pupo, Il") 1954 Cronache di poveri amanti Ugo 1953 La valigia dei sogni 1953 Non è mai troppo tardi Riccardo 1953 Il viale della speranza Mario 1953 Sensualità Carlo Sartori 1953 Febbre di vivere Daniele 1953 Lulù Soletti 1953 Gli eroi della domenica Carlo Vagnetti 1952 Penne nere Pietro 'Pieri' Cossutti 1952 Le ragazze di Piazza di Spagna Marcello Sartori 1952 Tragico ritorno Marco 1952 La muta di Portici (uncredited) 1952 L'eterna catena Walter Ronchi 1951 Parigi è sempre Parigi Marcello Venturi 1951 A Tale of Five Cities Aldo Mazzetti 1950 Cuori sul mare Massimo Falchetti 1950 Atto d'accusa Renato La Torre 1950 Vita da cani Carlo Danesi, fidanzato di Franca (as Marcello Mastrojanni) 1950 Contro la legge Marcello Curti 1950 Domenica d'agosto Ercole Nardi 1949 Vertigine d'amore 1949 Vent'anni 1948 I miserabili Un rivoluzionario 1944 I bambini ci guardano Extra (uncredited) 1942 Una storia d'amore Extra 1939 Marionette Extra (uncredited)
Graham en Clive (Simon Pegg & Nick Frost) zijn twee vrienden die enorm gek zijn op stripboeken en vooral interesse hebben in science-fiction verhalen. Samen gaan ze op reis naar het UFO-centrum van Amerika, namelijk het beruchte 'Area 51' in Nevada. Als ze midden in de woestijn zijn komen ze een voortvluchtige Alien tegen, genaamd Paul (Seth Rogen). Beide vrienden gaan samen met Paul verder op een reis die zowel hun levens als de levens van iedereen die op hun pad komt zal veranderen.
Deze maand zal de Matt Damon samen met de bloedmooie Emily Blunt zowel op het witte doek als op de cover van Mens Healthverschijnen. Voor de shoot met het internationale befaamde mannenmagazine hees Matt zich in couture van onder andere designer Ralph Lauren. Uiteraard sprak hij ook over zijn nieuwste film The Adjustment Bureau die wereldwijd zeer goed wordt onthaald en in België vanaf 23 maart overal in de bioscoop te zien zal zijn. Matt Damon werd wereldberoemd door zijn rollen in (nu al klassiekers) The Bourne Identity en de Oceans Trilogy, waarin hij keer op keer laat zien dat hij geen enkele fysieke uitdaging uit de weg gaat.
Met The Adjustment Bureau bewijst Damon opnieuw dat zijn lichaam in topconditie is. Damon speelt David Norris, een jonge ambitieuze man die op het punt staat een enorme sprong te maken in zijn politieke carrière. Op de vooravond van dit levensbepalende moment ontmoet hij de beeldschone ballerina Elise Sellas (Emily Blunt). Maar zodra hij voor haar begint te vallen wordt er door een groep mannen alles op alles gezet om de twee uit elkaar te houden. Zenuwslopende achtervolgingen en razendsnelle acties zijn het gevolg. Dat dit fysiek een enorme uitdaging was en een streng trainingsregime dus noodzakelijk, staat buiten kijf. Damon vertelt aan het mannenblad dat hij in hoog tempo minstens een uur aan het hardlopen is om zijn vorm te behouden. Het is een vreselijk uur, vertelt Damon, maar volgens regisseur George Nolfi loopt hij op de set met gemak zijn stunt-double eruit. Hij is snel, onhebbelijk snel lacht Emily Blunt die hem bij moest zien te benen op de set in New York. Mede door een strak trainingsregime weet Damon zijn conditie te behouden. Benieuwd hoe zijn work-out eruit ziet of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Volg dan Matt Damons trainingsschema. Een inspanning die minder kracht vergt maar minstens evenveel actie bevat, is het bekijken van de trailer en een extra scene waarin we Damon zien rennen ;)!
DE MATT DAMON WORK-OUT
1. Warming-up
Jog langzaam voor twee kilometer, stretch en rust vijf minuten uit.
2. Ren
Ren vier keer 400 meter en wandel tussendoor niet.
Van de 400 meter, ren telkens:
-100 meter op 25% van je maximale snelheid
-100 meter op 75% van je maximale snelheid
-200 meter op 25% van je maximale snelheid
3. Loopsprongen
Maak loopsprongen voor 50 meter, rust 12 seconden en herhaal dit dan twintig keer.
4. Pure kracht
Maak loopsprongen voor 5, 10, 15 en dan 20 meter. Tik bij het voltooien van de afstand de grond aan. Doe dit 15 keer.
5. Afkoelen
Jog 1 kilometer en stretch ten slotte.
The Adjustment Bureau is vanaf 23 maart overal in de bioscoop. Voor meer informatie over The Adjustment Bureau en meer gave extras van de film, bezoek je de Facebook pagina van Universal Pictures Belgie!
Terwijl Peter Jackson druk bezig is met de voorbereidingen voor The Hobbit, wordt er ondertussen druk gediscussieerd over het feit dat de film in tweeën wordt gesplitst. Hoewel elke Lord of the Rings film was gebaseerd op een apart J.R.R. Tolkien boek, bestaat The Hobbit maar uit één boek (en dus uit twee films). The One Ring.net denkt nu te weten wat de subtitels van beide delen zullen gaan worden: The Hobbit: There and Back Again en The Hobbit: An/The Unexpected Journey.
TheOneRing kreeg dit nieuwtje van een spion genaamd Mr. Underbelly, die in de gaten houdt welke filmtitels worden geregistreerd door de grotere filmstudio's. The Hobbit: There and Back Again en The Hobbit: An/The Unexpected Journey werden gisteren geregistreerd door New Line, waaruit je wel het één en ander kan opmaken.
Beide films worden geregisseerd door Jackson met een scenario dat hij schreef met Philippa Boyens, Fran Walsh en Guillermo del Toro. De films moeten respectievelijk eind 2012 en eind 2013 uit gaan komen.
Kort geleden vernamen we dat Kevin Costner in gesprek is voor de rol van Jonathan Pa Kent in Zack Snyder Superman film. Hoewel hiervan nog geen bevestiging is, weten we nu wel dat Diane Lane (Jumper, Untraceable) is gecast als de andere ouder, Martha Ma Kent.
Lane is de tweede gelukkige die gecast is voor de productie van onder meer Christopher Nolan. Eerder ging de titelrol al naar Henry Cavill. Superman: Man of Steel komt in december 2012 in de bioscoop.
24 Frames meldt dat 20th Century Fox de schrijvers Scott Alexander en Larry Karaszewski (Ed Wood, Agent Cody Banks) heeft aangetrokken om een script te schrijven voor een vervolg op de film Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief. Volgens de website is de ondertitel van het tweede deel al bekend. Dit moet The Sea of Monsters gaan worden.
Vermoedelijk keert regisseur Chris Columbus alleen terug als producent. Wie de sequel nu moet regisseren is nog niet bekend. Naar verwachting keren Logan Lerman, die Percy Jackson speelt, en de andere castleden terug in hun rollen.
Deel twee wordt logischerwijs gebaseerd op het tweede boek uit de reeks van auteur Rick Riordan. The Lightning Thief, dat een budget had van zo'n 95 miljoen dollar, leverde zo'n $226,5 miljoen op aan de wereldwijde bioscoopkassa.
Renee Zellweger kruipt nog maar eens in de huid van Bridget Jones. Voor de derde keer alweer, maar deze keer hoeft de actrice geen kilo's aan te komen. Dat schrijft De Telegraaf.
De actrice kreeg de belofte van de producers van de film over de Britse vrijgezel dat ze mager kon blijven. Tot grote opluchting van Zellweger allicht, want naar verluidt haatte ze het om te "verdikken" voor de eerste twee delen.
De makers van de film hebben het haar zelfs helemaal naar haar zin gemaakt. Zelfs het plot van de film is naar de wensen van de actrice geschreven. In de openingsscene zou ze eruit zien als een graatmagere vrouw die wanhopig haar ideale gewicht probeert te bereiken.
Rango gaat over de iets wat gekke hagedis Rango (Depp), die ervan overtuigd is dat hij een cowboy is. Hij besluit om op avontuur te gaan om zichzelf te leren kennen, omdat hij eigenlijk wel eens wat anders wil dan het leventje wat hij nu leidt. Rango ontmoet al snel veel andere diertjes, waaronder een andere hagedis (Fisher). Deze diertjes zorgen er al snel voor dat het avontuur van Rango anders verloopt, dan dat hij had gepland.
Gisteren hadden we nog twee posters van X-Men: First Class. Vandaag hebben we een nieuwe foto uit de film van regisseur Matthew Vaughn.Op de foto zien we Sebastian Shaw (Kevin Bacon) en Emma Frost (January Jones). De afbeelding is gesitueerd in de Hellfire Club en laat wederom zien dat Vaughns prequel een bepaalde visuele flair zal hebben die zich waarschijnlijk gaat onderscheiden van eerdere X-Men films.
De film toont ons de ontstaansgeschiedenis van de X-Men. Charles Xavier (James McAvoy) en Erik Lehnsherr ofwel Magneto (Michael Fassbender) zijn allebei mensen met bijzondere mogelijkheden: mutanten. In eerste instantie werken ze samen, maar al snel blijkt hoe verschillend hun optiek op mutantenintegratie is, waardoor ze uiteindelijk tegenover elkaar zullen komen te staan.
X-Men: First Class draait vanaf 2 juni in de Nederlandse bioscopen.
Regie: Patrick Lussier Cast: Nicolas Cage (Milton), Amber Heard (Piper), William Fichtner (The Accountant), Billy Burke (Jonah King), David Morse (Webster), e.a.
Over sommige films moet je niet te lang praten. Dat geldt voor de meeste films met Nicolas Cage, vooral als deze titels hebben als Drive Angry 3D. In een tijd waarin nog maar weinig mensen Nicolas Cage serieus nemen is dit wellicht de perfecte film voor zijn carrière. Extreem, over de top, belachelijk, plat, pulp; noem het wat je wilt, maar duidelijk is dat ook Cage zichzelf niet meer serieus neemt. En dat is slim, want het is lang geleden dat we er zo van hebben kunnen genieten. Drive Angry is vermaak in de meest smakeloze zin van het woord. Heerlijk.
In de openingsscène van Drive Angry zijn wij getuige van de ontsnapping van John Milton uit de hel. Hij doet dat per auto en is zichtbaar kwaad (tot zover de titelverklaring). Milton is gepikeerd omdat zijn dochter vermoord is door een sektarische groepering, die ook nog van plan is zijn kleindochter te offeren aan Satan. Het is aan een tot de tanden gewapende Milton om dit te voorkomen.
Maar wie dacht dat Satan het zomaar liet gebeuren dat iedereen bij hem in en uit loopt, heeft het mis. Zie daar de rol van The Accountant (William Fichtner als onbetwistbaar hoogtepunt van de film), iemand die doet denken aan Robert Patricks T-1000 uit Terminator 2. Hij is vrijwel onkwetsbaar, zeer vastberaden en laat zonder met zijn ogen te knipperen een spoor van vernieling en doden achter zich. Enige verschil: The Accountant heeft gevoel voor humor. Dit is vooral de verdienste van Fitchner, die zijn rol met flair speelt en zichtbaar geniet van elke seconde die hij in beeld is.
De Satanaanbidders hebben al vrij snel door dat Milton achter ze aanzit en doen er alles aan om hem uit de weg te ruimen. Het levert bizarre scènes op zoals die waarin Milton tegelijkertijd seks heeft, een sigaar rookt, whisky drinkt en enkele tientallen sekteleden die hem met allerhande gereedschap te lijf vliegen, in stukken schiet. Drive Angry is een aaneenschakeling van dit soort absurdistische over de top pulp.
Milton wordt bijgestaan door serveerster Piper. Waarom? Omdat het een 3D-film is en daar moet je uithalen wat erin zit. Heards rol beperkt zich voornamelijk tot beeldvulling, maar het lukt haar aan het slot van de film ook nog een heel klein beetje emotie aan het verhaal toe te voegen. Gelukkig niet te veel, want Drive Angry weet donders goed dat niemand dit serieus gaat nemen. En dit doet de film zelf dus ook nergens. Drive Angry lijkt wel een slechte B-film uit de jaren zeventig. Films die uit niets meer bestonden dan veel naakt, slechte oneliners, extreem geweld en zo min mogelijk dimensies.
Het verschil is dat die extra dimensie er nu dus wel is. En het moet gezegd worden: 3D werd zelden zo knap en met zo veel plezier ingezet als in Drive Angry. Eén scène valt vooral op, als Nic Cage nadenkt over het verleden en de verschillende tijdlijnen elk hun dieptelaag in het beeld hebben. Op een dergelijke manier heb ik 3D nog nooit ingezet zien worden en deze scène alleen al maakt het iets duurdere bioscoopkaartje toch de moeite. Een prachtig stukje techniek in een verder pretentieloze film. Is de film slecht? Natuurlijk. Is hij leuk? Vermakelijker dan dit zien we zelden.
Op de message boards van Transformer World 2005 zijn foto's verschenen van o.a. de cover van Empire magazine waarop de Autobot Sentinel Prime te bewonderen is. Uiteraard is deze robot te zien in Transformers: Dark of the Moon van regisseur Michael Bay.
Sentinel Prime is de grote broer en mentor van Optimus Prime, de leider van de goede Autobots. Op de foto's zien we ook de "nieuwe" Optimus Prime. In het bijhorende artikel in Empire wordt tevens de naam van de Decepticon Ferrari verklapt. Deze gaat Dreadbox heten. Transformers: Dark of the Moon draait vanaf 30 juni in de Nederlandse bioscopen.
Muisklik voor een vergroting
Klik hier om er meer over te lezen, inclusief een aantal spoilers over dit derde deel.
Bobby Farrelly, die samen met zijn broer Peter regieduo The Farrelly Brothers vormt, heeft tegenover de website Moviehole gezegd dat een sequel op hun succesvolle komedie Dumb & Dumber (1994) niet onmogelijk is. Ook hoofdrolspelers Jim Carrey en Jeff Daniels zouden dan weer in de huid moeten kruipen van hun niet al te slimme personages Lloyd Christmas en Harry Dunne.
Bobby Farrelly: "[Dumb & Dumber] has run a bunch of times on TV in the states, and kids will come up and they'll be able to quote lines from that lines that I've long forgotten. If we could get those two guys back together, Jim Carrey and Jeff Daniels that might be a worthwhile sequel and that ball is in motion. We're starting to think about what those two dimwits would be doing twenty-years later in life, and hopefully we'll be able to come up with something worthy of a sequel."
Het eerste deel uit 1994 werd met een budget gemaakt van slechts $17 miljoen en leverde wereldwijd zo'n $247,3 miljoen op aan de bioscoopkassa. Een prequel, niet van de hand van de broers, met de titel Dumb and Dumberer: When Harry Met Lloyd kwam in 2003 uit. Het werd flink bekritiseerd maar leverde alsnog bijna $40 miljoen op.
Overigens gaan de broers eerst aan de slag met de film The Three Stooges. De opnames daarvoor starten over twee maanden. Over de The Three Stooges film zegt hij: "the movie will probably be a lot less typically Farrelly brothers stuff, we're going to be as true as we can to the spirit of The Three Stooges they weren't raunchy or outrageous, they were more about the slapstick, almost vaudeville-type humour. It'll probably be less us, more of them." Afgelopen weekend verscheen met Hall Pass hun laatste productie in de Noord-Amerikaanse bioscoopzaal.
X-Men: First Class, de nieuwste film van regisseur Matthew Vaughn, komt over een paar maanden al uit en de promotiemachine is langzaam op gang aan het komen. Onderdeel daarvan waren al enkele fotos. Vandaag kunnen we aan het lijstje twee posters toevoegen. Een hiervan is van Professor Charles Xavier (James McAvoy) en de andere van Erik Lehnsherr ofwel Magneto (Michael Fassbender). Dat de eerste posters van deze personages zijn is zo gek nog niet: de film vertelt immers de ontstaansgeschiedenis van de twee, en hoe ze van elkaar vervreemdden.
De Amerikaanse actrice Jane Russell is gisteren op 89-jarige leeftijd overleden. Russell overleed omringd door familie thuis in het Californische Santa Maria, berichtten nabestaanden.
Ze gold als een van de eerste prominente sekssymbolen die via de film bekend werden. Ze speelde voor het eerst in de western 'The Outlaw' (1941/1943), waarin haar decolleté een centrale plaats vervult. Zo zeer zelfs dat de film bijna drie jaar lang door de filmkeuring werd tegengehouden. Ook de filmposters waren omstreden, wat haar lang voor de première al beroemd maakte. Het kwam daarbij zelfs tot een rechtszaak. Een magistraat betoogde dat Russells "borsten de film overschaduwden, zoals een onweersbui een landschap, ze zijn overal''.
Marilyn Monroe Russell maakte ook naam dankzij haar rol in in 'Gentlemen Prefer Blondes' (1953), een rol naast die van Marilyn Monroe (1926-1962). Eind jaren veertig heeft Russell ook geprobeerd als zangeres naam te maken en zong in 1950 onder meer 'Kisses and Tears' met Frank Sinatra.
Ze was in een boek over haar leven niet onder de indruk van haar loopbaan als actrice in Hollywoodfilms, met uitzondering van komische producties. "Behalve in comedy, heb ik niets gepresteerd op de acteerafdeling." Ze was naar eigen zeggen niet gelukkig met de meeste films waar ze in speelde. Ze acteerde voornamelijk in de jaren veertig en vijftig.
Drie adopties Russell was als belijdend christen wel gelukkig met haar liefdadigheidswerk, vooral ten behoeve van kinderen. Ze zong ook gospelmuziek en stichtte in haar glorietijd als actrice de 'Hollywood Christian Group', een Bijbelkring voor mensen uit de filmindustrie. Als gevolg van een een abortus op haar achttiende kon ze zelf geen kinderen krijgen. Ze adopteerde er drie met haar eerste echtgenoot Bob Waterfield. Ze is drie keer getrouwd geweest.
Lemuel Gulliver (Jack Black) werkt in de postkamer van de krant 'The Times' en droomt ervan om een groot journalist te worden. Om indruk te maken op de redactrice van de reisrubriek, begeeft Gulliver zich op onbekende wateren, en meer specifiek op een boot richting de Bermuda-driehoek. Hij valt in slaap en spoelt aan op het eiland Lilliput, een mysterieus gebied dat bewoont wordt door zeer kleine wezentjes. In deze nieuwe wereld is Gulliver eindelijk een groot man - zowel letterlijk als op vlak van zijn ego. Door verhalen te verzinnen over zijn talrijke uitvindingen en historische belevenissen, creëert Gulliver een vertekend beeld van wie hij werkelijk is. Dit leidt zijn nieuwe vrienden echter naar een levensgevaarlijke strijd. Wanneer het helemaal mis dreigt te lopen, moet Gulliver dringend een manier vinden om zijn fouten te herstellen. Hij zal ontdekken dat ware grootheid vanbinnen zit...
De Franse actrice Annie Girardot is maandag op 79-jarige leeftijd overleden. Ze lag al een tijdje in het Parijse ziekenhuis Lariboisière en leed al jaren aan de ziekte van Alzheimer.
Girardot, actrice van de Comédie Francaise, schitterde in Franse films naast, onder anderen, Alain Delon ('Le Gitan', 'Traitement de choc'), Philippe Noiret ('La Veille Fille', 'Tendre poulet') en Lino Ventura ('La Gifle').
Ze maakte ook carrière in Italiaanse films, onder andere van Marco Ferreri ('Dillinger è morto') en Luigi Comencini ('L'Ingorgo'). In 1979 speelde zij zelfs de hoofdrol in een Belgische film, naast en tegenover Ann Petersen in 'Jambon d'Ardenne' van Benoit Lamy.
Zilveren Leeuw
Haar doorbraak kwam er met haar rol als prostituee in 'Rocco e i suoi Fratelli' (1960) van Luchino Visconti. In die film werd zij door haar lover, Renato Salvatori, met dertien messteken gedood. In het echte leven werd Salvatori jarenlang haar echtgenoot.
Voor haar prestatie in 'Three Rooms in Manhattan' van Marcel Carné werd Girardot in 1965 bekroond met de Zilveren Leeuw voor beste actrice. Lof én bekendheid verwierf zij daarna in het sensuele romantische drama 'Storia di una Donna' (1970) en het op ware feiten gebaseerde 'Mourir d'aimer', over een lerares die een relatie met een student begint, in de gevangenis belandt en uit wanhoop zelfmoord pleegt.
De voorbije jaren werd haar filmcarrière nieuw leven ingeblazen door de eigenzinnige Oostenrijkse regisseur Michael Haneke. Zo speelde zij belangrijke nevenrollen in zowel 'La Pianiste' als 'Caché'.
De gedoodverfde winnaars: Colin Firth, Natalie Portman en 'The King's Speech' mochten de Oscar voor respectievelijk 'Beste Acteur', 'Beste Actrice' en 'Beste Film' mee naar huis nemen. 'Beste regisseur' werd Tom Hooper, ook al voor 'The King's Speech'. Oscarrat Heidi voorspelde dus 2 op 3 awards juist: voor Beste Film gokte ze op '127 Hours', Beste Acteur en Beste Actrice voorspelde ze wel correct.
The King's Speech was wel voor 12 Oscars genomineerd, en kon uiteindelijk 'maar' vier beeldjes mee naar huis nemen, maar wel met drie van de belangrijkste categorieën: Beste Acteur, Regisseur en Film. 'Inception' kreeg er ook vier: Beste Geluid, Beste Geluidsmontage, Beste Cinematografie en Beste Visuele Effecten.
Anne Hathaway en James Franco mochten deze 83ste Awards presenteren, en dat deden ze met gevoel voor humor, stijl én timing. Franco amuseerde zich tussen het presenteren door ook nog met Twitter en het posten van video's.
Tom Hanks mocht na het openingsfilmpje de spits afbijten met de awards voor 'Best Art Direction'. 'Alice in Wonderland' versloeg daar alvast kleppers als 'Inception', 'True Grit' en 'Harry Potter and the deathly hollows part I'.
Hij presenteerde meteen ook de tweede award, voor 'Beste Cinematografie', waar Wally Pfister de prijs voor 'Inception' in ontvangst mocht nemen.
Christian Bale en Kirk Douglas
Daarna was het de beurt aan Kirk Douglas. Het Hollywoodicoon was niet goed verstaanbaar, maar slaagde er wel in Anne Hathaway te charmeren. 'Waar zat jij toen ik nog films maakte'? klonk het. Douglas mocht de film voor 'Beste Vrouwelijke Bijrol' uitreiken, maar hij maakte er een showtje van. Voor hij de envelop maar wilde aannemen maakte hij nog een grapje over een lachende Hugh Jackman, en 'vocht' hij omp zijn wandelstok. 'I'll only loose' klonk het toen droog. "I'll never forget this moment", grapte hij nog, "three times and I lost every time'.
Uiteindelijk las hij toch de winnares voor: gedoodverfde favoriete Melissa Leo voor haar rol in 'The Fighter'. "Really really really wauw", reageerde die, en toen zei ze nog het f-woord ook.
Justin Timberlake en Mila Kunis mochten twee awards uitreiken: 'Beste Animatiefilm' en 'Beste korte animatiefilm'. De duopresentatie was heel levendig, ook al probeerde Timberlake om iedereen te doen geloven dat hij straatartiest Banksy was. De winnaar voor 'Beste korte animatiefilm' ging naar 'The lost thing'. De 'grote' prijs ging naar 'Toy Story 3', zoals verwacht en voorspeld.
Josh Brolin en Javier Bardem, beiden in een nette, witte vest, mochten de award voor 'Beste bewerkt script' voorstellen. Een van de grote favorieten, en meest genomineerde films, won alvast: 'The social network.' Brolin en Bardem maakten er weinig spel van, en verklapten meteen ook het 'Beste originele script' voor 'The King's Speech'. Daarmee won de tweede topfavoriet van de avond alvast iets. Jammer voor Christopher Nolan, die vergeten werd in de categorie 'Beste regisseur' en ook hier geen punten voor kon opstrijken.
Zoals beloofd, zong Anne Hathaway een stukje. Ze nam daarbij de al bij al kinderachtige weigering van Katie Holmes en Tom Cruise om te komen op te korrel, nadat Holmes beledigd was door de hilarische parodie die Hathaway van haar neerzette in Saterday Night Live. Dat deed ze door een stukje uit Les Misérables ('On my own') te zingen, en de tekst een beetje aan te passen. Holmes zingt dit nummer als 'Joey' uit de tienerserie 'Dawson's Creek'. Tussen die twee komt het nooit meer goed. Op het eind kreeg ze gezelschap van Franco, die tegen alle geruchten in toch als drag queen verkleed het podium opkwam. Fuchsia is duidelijk niet zijn kleur.
De Deense film 'In a better world' won de film voor 'Beste buitenlandse film'. De award werd gepresenteerd door Helen Mirren en Russell Brand. Mirren sprak daarbij zeer netjes Frans, wat Brand zeer vrij (en fout) 'vertaalde'.
'Beste Mannelijke bijrol' werd gepresenteerd door Reese Witherspoon. Ook hier geen verrassingen: de eerste nominatie kon meteen verzilverd worden door Christian Bale voor zijn rol in 'The Fighter'. Algemeen wordt gedacht dat Bale daarmee geëerd wordt voor zijn hele carrière tot nu toe.
Aussies Nicole Kidman en Hugh Jackman mochten de award voor 'Beste Soundtrack' uitreiken, vergezeld van een compleet orkest dat op het podium wordt gerold terwijl ze enkele van de meest iconische tunes ooit ten berde brachten. Trent Reznor en Atticus Ross ('The Social Network') mochten de prijs in ontvangst nemen.
'Beste Sound' werd gepresenteerd door Matthew McConaughey en Scarlett Johansson, die een klein woordgrapje uithaalden door 'sounds' nogal vaak te benadrukken. Ze maakten er een zootje van bij het voorlezen van de winnaars, Lora Hirschberg, Gary A. Rizzo en Ed Novick voor 'Inception'. Ook de prijs voor 'Beste geluidsmontage' ging naar 'Inception' (Richard King).
'Beste make-up' werd toegewezen aan 'The wolfman' (Rick Baker en Dave Elsey), 'Beste kostuums' werd meegenomen door Colleen Atwood voor 'Alice in Wonderland'. Ze won de prijs eerder als voor 'Memoirs of a Geisha' en 'Chicago'. Dat is niets in vergelijking met Baker, die al zeven beeldjes op zijn schoorsteenmantel heeft staan.
De overgang naar 'Beste Originele Song', gepresenteerd door Kevin Spacey die de aankondiging zong, verliep met een pittige montage over de lievelingssongs door sterren, gewone mensen én Barack Obama. Vervolgens werden twee songs live gebracht, de andere twee werden aangekondigd door een zicht- en hoorbaar nerveuse Jennifer Hudson. Uiteindelijk won Randy Newman voor 'We belong together' uit 'Toy Story 3'.
'Strangers no more' (Karen Goodman & Kirk Simon)werd de Beste Documentaire Kortfilm, gepresenteerd door Jake Gyllenhaal en Amy Adams. 'God of love' (Luke Matheny) werd geprezen als 'Beste live action kortfilm'. De winnaar kreeg meteen de lachers op zijn hand door te grappen 'verdorie, ik had naar de kapper moeten gaan'.
Beste Documentaire werd gepresenteerd door Oprah Winfrey, en ging uiteindelijk niet naar Exit through the gift shop' van Banksy maar naar 'Inside Job', een film over de financiële crisis. Charles Ferguson en Audrey Marrs begonnen hun dankspeech door te wijzen op het feit dat geen enkele financiële bobo verantwoordelijk is gesteld voor de crisis, wat een erg luid applaus opleverde.
'Inception' werd ook gelauwerd voor 'Beste Visuele Effecten'. 'Beste montage' verloor 'Inception' aan 'The Social Network', die door dezelfde mensen werd gemonteerd als 'The curious case of Benjamin Button' en daar ook al een Oscar voor kregen.
De eerste van de grote awards, Beste Regisseur, werd gegeven aan Tom Hooper voor 'The King's Speech', een teken dat de film 'Beste Film' niet zal winnen? Hooper bedankte alvast zijn collega's voor hun uitzonderlijke prestaties.
Jeff Bridges, zelf genomineerd, presenteerde 'Beste Actrice' en had persoonlijke boodschappen voor elke genomineerden: Annette Bening, Nicole Kidman, Jennifer Lawrence, Natalie Portman en Michelle Williams.
Het beeldje was uiteindelijk voor Natalie Portman, haar eerste na haar tweede nominatie. Geheel terecht, en geheel in lijn met alle andere awards die ze al voor de rol mocht bijeen sparen. De zwangere Portman gaf vervolgens met trillende stem en tranen in de ogen een ellenlange dankspeech, met plaats 'voor de mensen die iedereen altijd vergeet' en haar ouders 'voor het geven van haar leven'.
Sandra Bullock mocht de tegengestelde categorie presenteren, Beste Acteur, en dat maakte zelfs gastvrouw Anne Hathaway nerveus. Bullock kreeg meteen de lachers op haar hand door Javier Bardem in het Spaans te begroeten: 'Ola!'. Jeff Bridges noemde ze 'dude' en vroeg of hij dit jaar de eer niet aan iemand anders zou laten. Ook voor Jesse Eisenberg, Colin Firth en James Franco had ze persoonlijke en grappige boodschappen. Het begeerde beeldje was voor de gedoodverfde winnaar, ook geheel terecht, Colin Firth voor zijn rol als stotterende koning George VI in 'The King's Speech'.
Steven Spielberg kreeg de eer om de grootste prijs van avond aan te kondigen: Beste Film. Het werd de gedoodverfde winnaar: The King's Speech. Van de 12 nominaties kon de film er dus vier verzilveren.
Eindstand 'Inception' en 'The King's Speech' wonnen elk vier prijzen. 'The Social Network' won er drie, 'Alice in Wonderland', 'Toy story 3' en 'The Fighter' schraapten er twee bij elkaar.
Hier zijn ze, de 24 winnaars van de Oscars 2011:
1. Best Picture: "The King's Speech."
2. Actor: Colin Firth, "The King's Speech."
3. Actress: Natalie Portman, "Black Swan."
4. Supporting Actor: Christian Bale, "The Fighter."
5. Supporting Actress: Melissa Leo, "The Fighter."
6. Directing: Tom Hooper, "The King's Speech."
7. Foreign Language Film: "In a Better World," Denmark.
8. Adapted Screenplay: Aaron Sorkin, "The Social Network."
9. Original Screenplay: David Seidler, "The King's Speech."
10. Animated Feature Film: "Toy Story 3."
11. Art Direction: "Alice in Wonderland."
12. Cinematography: "Inception."
13. Sound Mixing: "Inception."
14. Sound Editing: "Inception."
15. Original Score: "The Social Network," Trent Reznor and Atticus Ross.
16. Original Song: "We Belong Together" from "Toy Story 3," Randy Newman.
17. Costume Design: "Alice in Wonderland."
18. Documentary Feature: "Inside Job."
19. Documentary (short subject): "Strangers No More."