Movieblog

Foto
Inhoud blog
  • Sonic spin-off maakt cast bekend
  • Dungeons & Dragons flopt
  • VERVOLG 'UNFRIENDED' IN DIEPSTE GEHEIM OPGENOMEN
  • Ook Arnold Schwarzenegger terug voor 'Escape Plan 2'
  • HBO maakt film over productie 'The Godfather'
  • Fraaie IMAX-poster 'Kong: Skull Island' eert 'Apocalypse Now'
  • Anna Brewster (Star Wars: The Force Awakens) komt naar Comic Con Brussels 2017
  • Eerste Trailer voor Alien: Covenant
  • Eerste trailer 'Dunkirk' van Christopher Nolan!
  • Eerste Trailer voor Despicable Me 3
    Zoeken in blog

    Foto
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken met Google


    Gastenboek
  • mooi
  • como comprar cialis en espana
  • buy cialis professional fast
  • generic cialis review
  • costo cialis da 5 mg

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Foto
    Welkom op jouw filmblog
    Hoofdpunten blog radiofan
  • EINDPLEIDOOI: AFSCHEID....ZONDER DOLFIJN EINDE
  • FINAL UPDATE JINGLES(54)
  • FINAL UPDATE JINGLES(53)
  • FINAL UPDATE JINGLES(52)
  • FINAL UPDATE JINGLES(51)
    Hoofdpunten blog mediablog
    Laatste commentaren
  • Tarzan kopen (Tarzan)
        op NIEUW OP DVD: TRUE BLOOD - SEIZOEN 5
  • Tarzan (Liefdeskruiden.nl)
        op NIEUW OP DVD: UNIT ONE - DEEL 7
  • Christen en Intimiteit (Liefdeskruiden.nl)
        op BLAKE LIVELY SPEELT VRIENDIN FREDDIE MERCURY
  • herinnering (Martin Carels)
        op HBO maakt film over productie 'The Godfather'
  • adidas superstar (jingting17)
        op MEGAFLOP DREIGT VOOR EXPENDABLES 3
  • De MovieBlog
    Movieblog

    19-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VOLLEDIGE CAST DORIAN GRAY BEKEND

    Volledige cast Dorian Gray bekend

    Gisteren werd de volledige cast bekendgemaakt van de voor 2009 geplande filmbewerking van The Picture of Dorian Gray, de klassieke (en overigens enige) roman van de befaamde Ierse schrijver-dichter Oscar Wilde.

    Rebecca Hall (The Prestige), Ben Chaplin (Murder by Numbers), Emilia Fox (The Pianist), Rachel Hurd-Wood (Perfume: The Story of a Murderer), Fiona Shaw, Maryam D'Abo, Pip Torrens, Douglas Henshall, Caroline Goodall, Michael Culkin, Johnny Harris en nieuwkomer Max Irons, de zoon van Jeremy Irons, vervoegen de eerder gecaste Ben Barnes (als Dorian) en Colin Firth.

    Dorian Gray vertelt het verhaal van een knappe jongeman van wie een perfect portret wordt geschilderd. Naarmate Dorian zich steeds verder in het hedonisme stort, wordt niet hij maar wel het schilderij lelijker en ouder.

    19-08-2008 om 00:00 geschreven door jefken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ARNOLD NIET TE SPREKEN OVER TERMINATOR SALVATION

    Arnold niet te spreken over T4

    De gouverneur van Californië, Arnold Schwarzenegger (Terminator 3: Rise of the Machines, Terminator 2: Judgment Day), is niet helemaal tevreden met The Terminator: Salvation. De spierbundel kreeg een aantal beelden te zien van de film en sprak woorden zoals “puzzled”, “cautionary” en “underwhelmed” uit.

    De beste man zou een beetje geschokt zijn door wat hij te horen en te zien kreeg, zo zei hij: “Ik weet niet precies wie ‘the Terminator’ nou is. Ik weet ook niet of er maar één is, ik weet zelfs niet of hij nou goed of slecht is”. Aldus de inmiddels 61-jarige Arnold Schwarzenegger.

    19-08-2008 om 00:00 geschreven door jefken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOX OFFICE BELGIE 18-08-2008


    • 1. The Dark Knight
    • 2. WALL·E
    • 3. Kung Fu Panda
    • 4. Wanted
    • 5. Hancock
    • 6. The X-Files 2
    • 7. Prince Caspian
    • 8. Sex and the City
    • 9. Scar 3D
    • 10. Bienvenue chez les Ch'tis

    18-08-2008 om 22:59 geschreven door jefken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STAR WARS THE CLONE WARS
    Star Wars The Clone Wars

    Star Wars The Clone Wars

    Land: Verenigde Staten, Singapore (2008) | Kinderen toegelaten
    Première: 20 Augustus 2008 |
    Duur: 90 minuten Regie:Dave Filoni
    Stemmen OV:Samuel L. Jackson, Grey DeLisle, Matt Lanter, Tom Kane, Corey Burton, Ian Abercrombie, Ashley Eckstein, Matthew Wood Genre: Fantastiek, Animatie Film
    Web:Officiële website

    Graaf Dooku organiseert op de planeet Rattatak een wedstrijd voor premiejagers. In een arena moeten ze het tegen elkaar opnemen, waarbij de Dark Jedi Asajj Ventress al haar tegenstanders verslaat en beweert dan dat ze een Sith is. Ze wordt eenvoudig verslagen door graaf Dooku, maar hij maakt haar toch aanvoerdster van zijn leger en geeft haar een paar lichtzwaarden. Darth Sidious besluit haar opdracht te geven om Anakin Skywalker te vermoorden, zodat ze een betere kijk op de krachten van de jonge Jedi krijgen.


    18-08-2008 om 12:49 geschreven door jefken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NIEUWE BEELDEN SAW 5

    Nieuwe beelden Saw 5

    Tot nu toe is er nog niet veel te zien geweest uit het vijfde deel van de Saw serie. Vandaag heeft Yahoo echter een aantal nieuwe plaatjes op haar site geplaatst die je hieronder kan bekijken. De Nederlandse release is 8 januari 2009 en de horrofilm wordt geregisseerd door David Hackl. De cast bestaat o.a uit Tobin Bell, Costas Mandylor, Scott Patterson, Betsy Russell, Mark Rolston, Carlo Rota, Julie Benz, Greg Bryk, Laura Gordon en Meagan Good. Het plot van de film is nog niet bekendgemaakt, maar volgens producer Patrick Melton zal Saw V duidelijk maken wat er in Saw III gebeurde met Corbett, de dochter van Lynn Denlon en Jeff Reinhart.



    18-08-2008 om 00:00 geschreven door jefken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SALMA HAYEK

    Salma Hayek


    Salma Hayek Jiménez
    (Coatzacoalcos, 2 september 1966) is een Mexicaanse filmster die in meer dan 30 Hollywoodfilms actief is geweest. Haar vader komt uit Libanon, en haar moeder uit Mexico.

    Op haar 12e werd ze naar Louisiana in de VS naar een katholieke school gestuurd, maar toen ze daar vanaf werd gestuurd, kwam ze bij een tante in Houston terecht. Toen ze later in Mexico Stad ging studeren, gaf ze haar studie op om actrice te worden, zeer tegen de wil van haar familie. Salma heeft relaties met acteur Edward Norton (1999- 2003) en acteur Josh Lucas (2003-2004) achter de rug. Zij is goede vrienden met Antonio Banderas, Robert Rodriguez, Ashley Judd en Penélope Cruz.

    Filmografie

    Filmografie als actrice
    Jaar Titel Rol Opmerkingen
    1993 Mi vida loca Gata
    1994 Roadracers Donna televisiefilm
    1995 Callejón de los milagros, El Alma
    1995 Desperado Carolina
    1995 Four Rooms TV Dancing Girl (segment "The Misbehavers")
    1995 Fair Game Rita
    1996 Follow Me Home -
    1996 From Dusk Till Dawn Santanico Pandemonium
    1996 Fled Cora
    1997 Sistole Diastole Carmelita
    1997 Fools Rush In Isabel Fuentes Whitman
    1997 The Hunchback Esmeralda televisiefilm
    1997 Breaking Up Monica
    1998 54 Anita Randazzo
    1998 The Velocity of Gary Mary Carmen
    1998 The Faculty Nurse Rosa Harper
    1999 Dogma Serendipity
    1999 Coronel no tiene quien le escriba, El Julia
    1999 Wild Wild West Rita Escobar
    2000 Timecode Rose
    2000 Chain of Fools Kolko
    2000 Gran vida, La Lola
    2001 Hotel Charlee Boux
    2001 In the Time of the Butterflies Minerva Mirabal televisiefilm
    2002 Frida Frida Kahlo
    2003 Spy Kids 3-D: Game Over Cesca Giggles
    2003 Once Upon a Time in Mexico Carolina
    2004 After the Sunset Lola Cirillo
    2005 Sian Ka'an Maria stem
    2006 Bandidas Sara Sandoval
    2006 Ask the Dust Camilla Lopez
    2006 Lonely Hearts Martha Beck
    2006-2007 Ugly Betty Sofia Reyes

    Trivia

    Salma Hayek won op 2 maart 2007 de verkiezingen voor de mooiste borsten. De prijs werd uitgereikt door Mrskin.com.

     

    18-08-2008 om 00:00 geschreven door jefken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ISLAND OF LOST SOULS REMAKE

    Island of Lost Souls remake


    Nikolaj Arcel heeft getekend bij Universal Pictures om actieavontuur Island of Lost Souls te regisseren, een remake van zijn eigen Deense film De fortabte sjaeles o uit 2007. Jennifer O’Kieffe gaat het script schrijven, over een tienermeisje uit een buitenwijk die verzeild raakt in een eeuwenoude strijd tussen goed en kwaad doordat haar broertje bezeten wordt door de geest van een goedaardige magiër uit de 18de eeuw. De met effecten gevulde Deense film was in Denemarken vorig jaar één van de succesvolste titels van 2007. Marc Abraham enn Eric Newman zullen produceren via hun Strike Entertainment. Strike was eerder verantwoordelijk voor Children of Men, Slither en de Zack Snyders remake van Dawn of the Dead, en is nu bezig met o.a. The Dallas Buyers Club met Ryan Gosling en een verfilming van Robert Ludlums The Sigma Protocol.

    17-08-2008 om 00:00 geschreven door jefken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SEQUEL VAN WITHOUT A PADDLE
     
    Filmwebsite Moviehole zou uit anonieme bron vernomen hebben dat de acteurs Rik Young (Beowulf), Kristopher Turner (serie Instant Star) en Oliver James (What a Girl Wants) rond zijn met de opnames van een sequel op Without a Paddle.

    De opvolger van Steven Brills komedie uit 2004 focust op het personage Zach, die een stervend oud vrouwtje belooft om haar lang verloren kleindochter terug te vinden voor ze haar laatste adem uitblaast.

    De regie van de sequel is in handen van horrorcineast Ellory Elkayem, bekend van Eight Legged Freaks en zijn tweeluik in de reeks Return of the Living Dead.

    17-08-2008 om 00:00 geschreven door jefken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.POSTER DEATH RACE

    Death Race poster

    Hier een nieuwe poster van de film Death Race, de remake van Roger Cormans cultfilm Death Race 2000 uit 1975 over een gewelddadige autorace van New York naar Los Angeles. Hoofdrollen voor onder andere Jason Statham en Joan Allen, de regie is in handen van Paul W.S. Anderson (Resident Evil, Alien vs. Predator). De Nederlandse première is 2 oktober.


    17-08-2008 om 00:00 geschreven door jefken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KIM CARNES MET "BETTE DAVIS EYES"
    Bette Davis' naam werd terug wereldnieuws in 1981 toen Kim Carnes' liedje Bette Davis Eyes een wereldwijde hit werd. Davis' kleinzoon was er van onder de indruk dat Davis het middelpunt van de aandacht was in de nummer-één-hit. Davis zag dit als een groot compliment en bedankte Carnes en de songwriters. Ze accepteerde de gouden en platina platen van Carnes en hing deze aan haar muur.

    16-08-2008 om 14:52 geschreven door jefken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BETTE DAVIS IN " OF HUMAN BONDAGE "
     

    Ze verwachtte dat ze haar eerste Oscarnominatie zou krijgen. Aanvankelijk stond ze niet op de lijst met genomineerden maar dankzij een lobby van The Hollywood Citizen News kon er uiteindelijk tóch op haar gestemd worden.
    Bette Davis is nou net wat deze film de moeite waard maakt. De actrice wilde zo graag de rol van Mildred Rogers spelen, dat ze Warner Brothers  de studio waar ze onder contract stond - smeekte haar uit te lenen aan RKO. De actrices die bij die studio onder contract stonden, hadden geen trek in de rol (uit angst om getypecast te worden), dus de rol lag voor het grijpen voor de ambitieuze Davis. De geslepen actrice zag toen al in wat voor een potentie er lag in dergelijke nare vrouwen, waar ze in feite haar handelsmerk van zou maken. In het begin, als we kennismaken met Mildred, is ze nog op haar hoede en valt vooral Davis' erbarmelijke Cockney-accent op. Maar al gauw komt haar ware aard naar boven, met als climax een angstaanjagende woede-uitbarsting waarbij Philip er flink van langs krijgt. Ineens kan dat slechte accent je dan ook gestolen worden!


    HET VERHAAL:
    ------------------------
    Philip Carey, een bescheiden en welbespraakte man die als kunstenaar in Parijs mislukt is en daarom maar een studie medicijnen oppakt in London. Daar loopt hij de jonge blondine Mildred (Bette Davis) tegen het lijf. Zij werkt als serveerster in een restaurant. Philip is direct onder de indruk van haar, maar zij moet niets van hem hebben. Omdat hij zo aandringt gaat ze toch met hem uit, al gaat het niet van harte en kwetst ze hem keer op haar met haar desinteresse en haar gemene uithalen. Vooral het feit dat Philip gehandicapt is (hij heeft een klompvoet) veracht ze. Op het moment dat hij haar ten huwelijk vraagt, vertelt ze hem doodleuk al met een ander te trouwen, iemand die wél geld heeft en succesvol is. Maar deze veel oudere zakenman Miller (Alan Hale) verlaat haar zodra ze vertelt dat ze zwanger is. Philip probeert zijn leven op te pakken met de sympathieke Norah (Kay Johnson), maar zwicht direct weer voor Mildred zodra ze voor zijn deur staat. Hij laat Norah vallen en laat zich weer inpalmen door Mildred, die hem echter keihard laat vallen voor een van zijn beste vrienden. Hoe lang laat Philip zich nog voor Mildreds karretje spannen?

    Leslie Howard Philip Carey
    Bette Davis Mildred Rogers
    Frances Dee Sally Athelny
    Kay Johnson Norah
    Alan Hale Emil Miller
    Reginald Denny Harry Griffiths
    Reginald Owen Thorpe Athelny

    1934
    regie:John Cromwell

    16-08-2008 om 14:51 geschreven door jefken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FILMLEGENDE:BETTE DAVIS



    Bette Davis
    , geboren als Ruth Elizabeth Davis  was een Amerikaans actrice die maar liefst tienmaal werd genomineerd voor een Academy Award en deze tweemaal heeft gewonnen. Davis was bekend vanwege het spelen van onsympathieke karakters in veel verschillende filmgenres, variërend van misdaadfilms tot geschiedenis- of periodefilms. Ze speelde zo nu in dan in komische films, maar is vooral bekend vanwege haar romantische drama's.



    GEBOREN:
    -------------------
     5 april 1908

    OVERLEDEN:
    --------------------
     6 oktober 1989

    AWARDS:
    -------------------
    Academy Award voor Beste Actrice
    1935
    voor Dangerous

    Academy Award voor Beste Actrice
    1938
    voor Jezebel

    Ruth Elizabeth Davis, in haar jeugd bekend als "Betty", werd in Lowell geboren als dochter van Harlow Morrell Davis en Ruth ("Ruthie") Augusta Favor. Haar zus Barbara "Bobby" werd op 25 oktober 1909 geboren. De afkomst van de familie was Engels, Frans en Welsh.  In 1915 scheidden de ouders van Davis en in 1921 verhuisde Ruth Davis met haar dochters naar New York City om daar als fotografe te gaan werken. Nog in datzelfde jaar besloot Davis actrice te worden, nadat ze Rudolph Valentino had gezien in The Four Horsemen of the Apocalypse en Mary Pickford in Little Lord Fauntleroy.  Ze werd hierin gesteund door haar moeder, die zelf ook actrice wilde worden. Na het zien van Honoré de Balzacs La Cousine Bette veranderde Davis haar naam in Bette.

    Davis bezocht de Cushing Academy in Ashburnham. Hier ontmoette ze haar eerste man, Harmon O. Nelson. In 1926 zag ze Henrik Ibsens The Wild Duck met Blanche Yurka en Peg Entwistle. Davis vertelde later dat ze na het zien van dat stuk helemaal vastberaden was om actrice te worden. Ze vertelde: Voordat ik het stuk zag, wilde ik actrice worden. Nadat ik het stuk zag, moest ik actrice worden... net zoals Peg Entwistle.  Davis deed auditie voor Eva LeGallienne's Manhattan Civic Repertory, maar werd afgewezen door LeGallienne, die Davis beschreef als onoprecht en lichtzinnig.  Ze werd wel toegelaten tot de John Murray Anderson School of Theatre, waar ze dans studeerde met Martha Graham.

    Davis deed auditie voor George Cukors theaterbedrijf. Cukor was niet onder de indruk, maar gaf Davis toch haar eerste betaalde rol. Ze mocht een week lang als koormeisje in het stuk Broadway verschijnen. Later werd ze gekozen om Hedwig te spelen. Dit was de rol die Peg Entwistle speelde in The Wild Duck. Nadat ze optrad in onder andere Philadelphia, Washington D.C. en Boston, maakte ze in 1929 haar Broadway debuut in het toneelstuk Broken Dishes, gevolgd door een rol in Solid South. Hier werd ze ontdekt door een talentenjager van Universal Studios, die haar uitnodigde voor een Hollywood-screentest.

    vergezeld door haar moeder verhuisde Davis per trein naar Hollywood en arriveerde daar op 13 december 1930. Ze vertelde later dat het haar verbaasde dat niemand van de studio haar hier opwachtte. Echter, de werknemer van de studio die haar kwam ophalen vertrok weer, omdat er niemand uit de trein stapte die "op een actrice leek". Hoewel ze voor haar eerste screentest niet slaagde, kreeg ze verschillende andere screentests, waaronder voor A House Divided (1931). Ze kwam op de test in een kostuum met een veel te lage neklijn. Regisseur William Wyler wees haar daarom af en gaf zijn crew zijn onomwonden mening: Wat denken dit soort dames, dat ze door hun voorgevel te laten zien aan een baan kunnen komen?  Carl Laemmle, het hoofd van de studio, overwoog zelfs om Davis te ontslaan. Echter, cinematograaf Karl Freund vertelde hem dat Davis mooie ogen had en geschikt zou zijn voor de rol van Laura Madison in The Bad Sister. Uiteindelijk maakte ze in deze film haar filmdebuut. Haar nervositeit wist ze te overwinnen, nadat ze Carl Laemmle Jr., het hoofd van de productie, hoorde zeggen dat ze net zoveel sex-appeal heeft als Slim Summerville, een van de andere acteurs uit de film.  De film werd geen succes en ook haar rol in haar volgende film, Seed (1931), was te klein om de aandacht van de media of het publiek te trekken.

    Universal vernieuwde haar contract met drie maanden, waardoor Davis de tijd had in Waterloo Bridge (1931) te spelen. Hierna werd ze uitgeleend aan Columbia Pictures om te verschijnen in The Menace (1932). Ook werd ze uitgeleend aan Capital Films om te spelen in Hell's House (1932). Na negen maanden en zes onsuccesvolle films, koos Laemmle er voor om haar contract niet te verlengen.

    Toch zat Davis niet lang stil. George Arliss koos haar voor de hoofdrol in The Man Who Played God (1932). De rest van haar leven beschreef Davis Arliss als de man die haar hielp met haar doorbraak in Hollywood. De Saturday Evening Post schreef over haar prestatie: Ze is niet alleen mooi, ze stroomt ook over van charme. Ook werd ze na het uitbrengen van de film vergeleken met Constance Bennett en Olive Borden Warner Brothers contracteerde haar voor vijf jaar.

    In 1932 trouwde Davis met "Ham" Nelson, die argwanend werd bekeken door de pers: zijn inkomen was $100 per week, terwijl Davis' inkomen bestond uit $1000 per week. Davis vertelde in een interview dat het heel normaal was dat vrouwen met een eigen carrière in Hollywood meer geld verdienen dan hun man. Toch bleek Nelson er uiteindelijk niet tegen te kunnen. Hij accepteerde niet dat Davis een nieuw huis kocht, voordat hij dit zelf met zijn eigen geld kon betalen.

    Na meer dan 20 filmrollen werd ze voor haar vertolking van de kwaadaardige Mildred in Of Human Bondage(1934) door de critici voor het eerst geprezen. Veel actrices hadden de rol van Mildred al geweigerd, omdat ze bang waren om onsympathieke karakters te spelen. Davis zag de rol als een kans om te laten zien hoe grenzeloos haar acteerkwaliteiten waren. Collega Leslie Howard was in het begin minachtend over de actrice, maar veranderde tijdens het filmen zijn houding. Later sprak hij zelfs lovend over haar bekwaamheden. Regisseur John Cromwell gaf haar de vrijheid om zelf beslissingen te nemen. Hij vertelde: Ik liet Bette haar gang gaan, want ik vertrouwde op haar intuïtie. Davis stond er op dat haar overlijdensscène realistisch gefilmd zou worden en zei: De laatste fases van tuberculose, armoede en verwaarlozing zijn niet prettig en ik had de intentie overtuigend over te komen.

    De film werd een succes en Davis' confronterende karakterisering kreeg alle lof van de critici. Life Magazine schreef dat dit waarschijnlijk de beste acteerprestatie was die ooit is opgenomen door een actrice uit de Verenigde Staten.  Davis verwachtte dat haar positieve kritieken Warner Brothers er toe zouden aanmoedigen om haar meer serieuze rollen te geven. Ze was teleurgesteld dat Jack Warner haar weigerde uit te lenen aan Columbia Studios om te spelen in It Happened One night(1934). In plaats daarvan verscheen Davis in het melodrama Housewife. Toen bleek dat Davis niet genomineerd werd voor een Academy Award voor haar vertolking van Mildred in Of Human Bondage, wilde The Hollywood Citizen News dat Norma Shearer, die wel werd genomineerd, van de nominatielijst werd gehaald en dat Davis er op werd gezet. Ze begonnen zelfs een campagne. Howard Estabrook, het hoofd van de Awards, stond toe dat het publiek mocht stemmen op Davis, ook al werd ze nooit op de nominatielijst gezet. Dit was de enige uitzondering in de geschiedenis van de Oscars.  Claudette Colbert won de Oscar voor haar rol in It Happened One Night, maar sindsdien worden nominaties toch door een bredere ledengroep gekozen.

    Een jaar later, in 1935, speelde Davis in Dangerous een actrice met problemen. Opnieuw kreeg ze positieve kritieken. E. Arnot Robertson schreef in Picture Post: Bette Davis zou twee- of driehonderd jaar geleden als heks hebben geleefd en verbrand zijn. Ze draagt het gevoel over van moed, beladen met lijden en kracht. The New York Times beschreef haar als een van de interessantste filmactrices. Ze won een Academy Award voor Beste Actrice, maar zag deze award zelf als een late erkenning voor haar rol in Of Human Bondage. Davis vertelde dat ze de award Oscar noemde, de tweede naam van haar man, omdat het beeld in haar ogen op hem leek. Een andere versie over de Oscar komt op naam van Margot Herrick, bibliothecaresse van de Academy. Zij zou reeds in 1932 de naam Oscar voor het beeldje hebben bedacht, omdat het mannetje als twee druppels water op haar oom Oscar leek. De benaming is overgenomen door de Academy of Motion Picture Arts and Sciences.

    In haar volgende film, The Petrified Forest (1936), was Davis te zien naast Leslie Howard en Humphrey Bogart. Bogart, wiens vertolking in deze film zijn eerste belangrijke rol was, kreeg de meeste lovende kritieken van de critici. De films met Davis die in de twee volgende jaren zijn uitgebracht, werden helaas niet goed ontvangen door de critici.

    Davis nam in 1936 een aanbod aan om in twee Engelse films te spelen. Ze was er namelijk van overtuigd, dat haar carrière beschadigd werd door de studio, omdat deze haar alleen in middelmatige films liet spelen. Ze was zich er van bewust dat ze haar contract bij Warner Brothers hiermee verbrak en vluchtte naar Canada om dwangbevelen te ontduiken. Ze werd uiteindelijk voor een rechtbank in Engeland gedaagd en luisterde naar de verklaring van advocaat Sir Patrick Hastings, de vertegenwoordiger van Warner Brothers. Hastings vertelde de rechtbank, dat Davis niets meer was dan een recalcitrante jonge dame die alleen maar een hoger salaris wilde. Hij bespotte Davis' verklaring waarin ze vertelde dat haar contract slavernij was, door bekend te maken dat Davis $1350 per week betaald kreeg. De Britse pers voelde maar weinig sympathie voor Davis en schreef dat ze overbetaald en ondankbaar was.

    Davis legde haar standpunt uit aan een journalist: Ik wist dat als ik zou blijven spelen in middelmatige films, ik geen kans meer maakte om voor mijn carrière te vechten.  Haar advocaat somde haar klachten op. Als ze een rol zou weigeren, kon ze geschorst worden zonder doorbetaald te worden. Ook kon ze opgeroepen worden om iedere willekeurige rol te spelen zonder daar zelf achter te staan. Daarnaast kon de studio van haar eisen een politieke partij te steunen, zonder dat ze hier zelf in geloofde. Tot slot bepaalde de studio het imago van Davis en de wijze waarop hiermee moest worden omgegaan. Jack Warner, die opgeroepen was als getuige, bevestigde dat hij Davis inderdaad tegen haar wil kon dwingen iedere rol te spelen.

    Davis verloor de zaak en keerde terug naar Hollywood om haar carrière voort te zetten, zij het op dat moment zonder inkomen, maar met schulden. Olivia de Havilland begon een gelijksoortige zaak in 1943 en, in tegenstelling tot Davis, won zij deze wel.

    In haar volgende film Marked Woman speelde Davis een prostituee in een gangsterdrama dat was geïnspireerd op de zaak van Lucky Luciano. Zowel de film als Davis' acteerprestatie werden met uitstekende kritieken ontvangen. Hiermee werd nog eens extra benadrukt, welke klasse Davis had als hoofdrolspeelster. Tijdens het opnemen van haar volgende film, Jezebel (1938), kreeg Davis een relatie met regisseur William Wyler. Ze beschreef hem later als de liefde van haar leven en beschreef het filmen van Jezebel als de tijd van mijn leven.  De film werd een succes en Davis' vertolking van een jonge vrouw uit het antebellum leverde haar een tweede Academy Award op. Dit leidde tot speculaties in de pers dat Davis ook het soortgelijke karakter van Scarlett O'Hara zou mogen gaan vertolken in Gone with the Wind. Davis maakte er geen geheim van dat ze deze rol dolgraag wilde. Terwijl David O. Selznick nog druk op zoek was naar een actrice voor de rol, maakte een radioprogramma de uitslag van een opiniepeiling bekend, waaruit bleek dat Davis bij het publiek favoriet was voor de rol van O'Hara. Selznick deelde de mening van het publiek niet en weigerde Davis de rol. Zelfs de hulp van Warner om Davis aan de rol te helpen, was tevergeefs geweest.

    Door de volgende jaren heen werd Davis opgenomen in de "Quigley Poll of the Top Ten Money Making Stars". Deze peiling werd samengesteld door filmexposanten uit de Verenigde Staten die in het voorafgaande jaar de grootste omzet in hun theaters hadden gegenereerd.  In tegenstelling tot Davis, die met het jaar steeds grotere populariteit kreeg, lukte het haar man Ham Nelson niet om carrière te maken, waardoor hun relatie uiteen viel. In 1938 ontdekte hij dat Davis een seksuele relatie zou hebben met Howard Hughes. Hij vroeg een scheiding aan op grond van Davis' wrede en onmenselijke manier van doen.

    Davis was hierdoor bij de opnames van haar volgende film, Dark Victory, zeer emotioneel. Ze wilde zelfs stoppen met filmen, maar producent Hal Wallis wist haar ervan te overtuigen om haar wanhoop juist te gebruiken bij het acteren in de film. De film werd een groot succes en goed voor een van de hoogste inkomsten van dat jaar. Voor haar vertolking van Judith Traherne kreeg Davis een Academy Award-nominatie. Jaren later beschouwde Davis deze rol als haar meest favoriete rol ooit.

    Ze verscheen in nog drie andere financiële successen in 1939, waaronder The Old Maid met Miriam Hopkins, Juarez met Paul Muni en The Private Lives of Elizabeth and Essex met Errol Flynn. Deze laatstgenoemde film was de eerste en enige kleurenfilm die ze maakte. Om Elizabeth I van Engeland te spelen, schoor Davis haar haarlijn en wenkbrauwen. Tijdens het filmen werd ze bezocht door acteur Charles Laughton. Davis vertrouwde hem toe dat ze nerveus was, omdat ze een zestigjarige vrouw moest spelen, waarop Laughton antwoordde: Waag het niet aan jezelf te twijfelen. Dit is de beste en misschien wel enige manier om als actrice te groeien. Je moet constant dingen proberen waarvan je denkt dat ze boven je mogelijkheden liggen. Anders wordt het spelen van rollen een sleur. Davis vertelde enkele jaren later dat Laughton haar met deze uitspraak enorm bij haar carrière had geholpen.

    In deze periode was Davis Warner Brothers meest winstgevende ster en daarom werd ze vaak beschreven als De Vierde Warner Brother (The Fourth Warner Brother). Ze kreeg de belangrijkste vrouwelijke hoofdrollen en haar imago werd met veel meer zorg onderhouden. Ook al ging ze door met het spelen van karakterrollen, regelmatig werden er close-ups van haar gemaakt om haar opvallende ogen te benadrukken. All This, and Heaven Too (1940), Davis' volgende film, werd haar meest succesvolle film, financieel gezien. Echter, The Letter, Davis' volgende film die in hetzelfde jaar uitkwam, werd door Hollywood Reporter uitgeroepen tot de meest succesvolle film van dat jaar. Ze kreeg veel voor haar verbeelding van een overspelige moordenaar. Ook in dit jaar kreeg Davis een relatie met haar voormalige tegenspeler George Brent, die een huwelijksaanzoek deed. Davis weigerde, omdat ze inmiddels gevallen was voor de charmes van een hoteleigenaar in New England Arthur Farnsworth. Ze trouwden in december 1940.

    In januari 1941 werd Davis de eerste vrouwelijke president van de Academy of Motion Picture Arts and Sciences. Met haar drieste optreden en haar radicale voorstellen joeg ze haar commissieleden al snel tegen zich in het harnas. Zo bepleitte Davis, vanwege de oorlog in Europa om de locatie voor de ceremonie van de Academy Awards te verplaatsen naar kleinere theaters. Daarnaast wilde ze geld inzamelen voor de British War Relief. Tevens wilde ze figuranten de mogelijkheid ontnemen om te stemmen op de genomineerden van de Academy Awards. Omdat de commissieleden haar voorstellen afkeurden, trad Davis af en werd ze vervangen door Jean Hersholt.

    In hetzelfde jaar castte William Wyler Davis voor zijn nieuwe film The Little Foxes (1941), maar ze hadden al snel meningsverschillen over de interpretatie van het personage, Regina Giddens. In het theater werd de rol gespeeld door Tallulah Bankhead. Davis wilde Bankhead niet imiteren, ook al vond Wyler Bankheads prestaties in sommige scènes beter. Davis weigerde om compromissen te sluiten en, alhoewel ze een Academy Award-nominatie kreeg, werkte ze nooit meer samen met Wyler.

    Als gevolg van de Japanse aanval op Pearl Harbor was Davis de eerste paar maanden van 1942, reizend door de Verenigde Staten, bezig met het verkopen van oorlogsobligaties. Jack Warner had kritiek op de wijze waarop Davis met vleien haar producten aan het publiek probeerde te verkopen. Davis herinnerde hem eraan dat het publiek zoals gewoonlijk sterk reageerde vanwege haar performance als bitch. Omdat ze $2.000.000 binnenhaalde in twee dagen en zelfs $250.000 voor een foto van haarzelf in Jezebel ontving, had ze zelf het gevoel dat ze er goed aan deed. Ze trad ook, als enige blanke in een acteergezelschap, op voor de zwarte troepen. Andere leden waren Hattie McDaniel, Lena Horne en Ethel Waters.

    Toen John Garfield plannen had om een club voor soldaten in Hollywood te openen, was Davis hier meteen enthousiast voor. Met de hulp van Warner, Cary Grant en Jule Styne, transformeerden ze een oude nachtclub in de Hollywood Canteen, die op 13 oktober 1942haar deuren opende. De belangrijkste en meest beroemde acteurs en actrices vermaakten hier de troepen vrijwillig, voordat deze de oorlog ingestuurd werden. Davis zorgde er voor dat er elke avond tenminste een paar bekende namen aanwezig zouden zijn. Ze vroeg vaak op het laatste moment om hulp bij vrienden, om zeker van te zijn dat de soldaten optimaal vermaakt zouden worden.  Ze speelde zelf ook in de film Hollywood Canteen (1944), die de club als locatie gebruikte. Davis zei later over deze periode: Er zijn een paar dingen in mijn leven waar ik trots op ben. Het oprichten van de Hollywood Canteen is er één van. In 1980 ontving Davis de Distinguished Civilian Service Medal, de hoogste onderscheiding die het Amerikaanse Ministerie van Defensie aan burgers verleent voor haar werk rond de Hollywood Canteen

    Door haar werk in Hollywood Canteen had Davis weinig zin in het filmen van Now, Voyager (1942), totdat Hal Wallis haar ervan overtuigde dat het vrouwelijke publiek juist toe was aan romantische drama's om hen af te leiden van de realiteit. De film werd uiteindelijk een van haar bekendste vrouwelijke films. Ze was in de film te zien als een slonzige, onderdrukte vrijster, Charlotte Vale, die aan haar moeders dominante eisen moest voldoen. Door psychotherapie en een fysieke make-over verandert ze in een aantrekkelijke en zelfverzekerde vrouw. Davis kreeg voor haar prestatie veel complimenten en een goede kritiek, ondanks dat het verhaal zelf vrij zwak was. De National Board of Review schreef dat Davis "een waardigheid liet zien, die niet volledig werd ondersteund door het script".

    Aan het begin van de jaren '40 werden Davis' filmkeuzes sterk beïnvloed door de oorlog. In Watch on the Rhine (1943) had Davis een relatief rustige rol, als de vrouw van de ondergrondse leider van het Verzet tegen de Nazi's. Thank Your Lucky Stars (1943) was een luchthartige musical, met enkel bekende namen. Davis zong voor de film de song "They're Either Too Young or Too Old" in. Nadat de film was uitgebracht werd dit een hit.

    Haar volgende film, Old Acquaintance (1943), betekende een reünie met Miriam Hopkins. In de film spelen ze vriendinnen waartussen spanning komt, als een van hen een bekende romanschrijfster wordt. Davis vond dat Hopkins haar tijdens de productie constant probeerde te overtreffen. Regisseur Vincent Sherman en collega Gig Young bevestigden later allebei, dat er een intense rivaliteit en vijandigheid ontstond tussen de twee actrices. Davis gaf lachend toe dat ze zich niet heeft ingehouden in een scène waarin ze een negatieve opmerking naar Hopkins moest maken.

    Davis' man, Arthur Farnsworth, zakte in augustus 1943 in elkaar, toen hij in Hollywood door een straat liep. Hij stierf twee dagen later. De autopsie onthulde dat hij in elkaar gezakt was vanwege een schedelbreuk, twee weken eerder. Davis getuigde tijdens een gerechtelijk onderzoek dat ze niets afwist van deze schedelbreuk. Uiteindelijk werd vastgesteld dat zijn dood een ongeluk was. Een aangeslagen Davis probeerde zich terug te trekken uit haar volgende film, Mr. Skeffington (1944), maar Warner, die de productie een korte tijd na de dood van Farnsworth stopzette, wist Davis te overreden door te gaan met filmen.

    Ondanks het feit dat Davis al de reputatie had dat ze oprecht en ietwat confronterend was tijdens het maken van haar vorige films, was haar gedrag tijdens het maken van Mr. Skeffington heel erg grillig en onacceptabel. Ze kreeg de regisseur Vincent Sherman tegen zich, doordat ze sommige scènes weigerde te spelen. Daarnaast stond ze erop dat sommige sets vernieuwd moesten worden. Ook improviseerde ze in sommige dialogen, hetgeen verwarring veroorzaakte bij haar collega's. Julius Epstein, de schrijver van de film, was furieus op Davis, omdat ze zelfs eiste dat sommige scènes herschreven zouden worden. Haar verklaring later was dat ze dit deed, omdat ze op dat moment liever boos werd dan verdrietig. Vanwege haar houding kreeg Davis ook slechte kritieken voor de film. James Agee schreef dat "Davis een demonstratie gaf van afschuwelijk, weergaloos egocentrisme".Desondanks kreeg Davis haar volgende Academy Award-nominatie voor haar rol.

    In 1945 trouwde Davis met artiest William Grant Sherry. Ze viel voor hem, omdat hij nog nooit van haar gehoord had en hij een van de weinige mannen was die zich niet geïntimideerd voelde door haar. Maar het grote verschil in hun professionele succes en inkomen leidde ook in dit huwelijk uiteindelijk tot veel spanningen en ruzies.

    In haar volgende film, The Corn is Green(1945), was Davis te zien als een slonzige Engelse lerares die het leven van een mijnwerker uit Wales redt in de kolenmijnen, door hem een opleiding aan te bieden. Davis kreeg weer positieve kritieken, maar wist het grote publiek niet te lokken. Haar volgende film, A Stolen Life(1946), kreeg ook slechte kritieken, al werd het wel een van Davis' grootste successen. De film werd opgevolgd door Deception (1946), Davis' eerste film die meer geld kostte dan opbracht.

    In 1947 werd haar dochter B.D. Hyman geboren. Davis schreef later dat ze volledig opging in het moederschap en dat ze overwoog haar carrière te beëindigen. Maar door het verslechteren van haar relatie met Sherry, zette ze haar carrière toch voort. Haar populariteit bij het publiek verminderde echter wel duidelijk. Na het filmen van Beyond the Forest (1949), ontbond Jack Warner, op verzoek van Davis, haar contract. Haar afscheid van Warner Brothers en, zoals het er ook op leek, Hollywood, leverde gemengde gevoelens op.

    In 1949 waren Davis en Sherry inmiddels erg van elkaar vervreemd. Volgens columnisten uit Hollywood was aan de carrière van Davis ook een einde gekomen. Na het filmen van Payment on Demand, die pas in 1951 werd uitgebracht, kreeg Davis geen andere aanbiedingen meer. Claudette Colbert moest zich vanwege rugklachten terugtrekken als Margo Channing in All About Eve (1950). Darryl F. Zanuck, de producent van de film, belde Davis op om te vragen of zij de rol wilde. Nadat Davis het script gelezen had, beschreef ze het als het beste script dat ik ooit heb gelezen en accepteerde de rol. Binnen enkele dagen begon ze als lid van de cast in San Francisco met het filmen. Tijdens het filmen sloot ze een levenslange vriendschap met Anne Baxter. Ook had ze een romance met tegenspeler Gary Merrill, hetgeen later dat jaar resulteerde in een huwelijk. Regisseur Joseph L. Mankiewicz vertelde later: Bette Davis was perfect. Ze was de droom van elke regisseur: een goed voorbereide actrice.

    De critici reageerden positief op Davis' prestatie en sommige citaten van haar in de film werden beroemde one-liners, waaronder Fasten your seatbelts, it's going to be a bumpy night. Ze werd opnieuw genomineerd voor een Academy Award en bekende critici, waaronder Gene Ringgold, vertelden dat haar vertolking de beste prestatie ooit was. Pauline Kael schreef dat Mankiewicz's visie op het theater nergens op sloeg, maar dat de film werd gered door Davis, die instinctief en zelfverzekerd was.

    Davis won de award voor Beste Actrice op het Filmfestival van Cannes en ook de New York Film Critics Circle Award. Daarnaast won ze de San Francisco Film Critics Circle Award voor Beste Actrice. Overigens werd ze in 1949 op dezelfde Awarduitreiking uitgeroepen tot Slechtste Actrice voor haar rol in Beyond the Forest. Ze werd uitgenodigd om haar handafdrukken achter te laten op het plein voor de Grauman's Chinese Theatre

    Op 3 juli 1950 werd haar scheiding met William Sherry officieel en op 28 juli trouwde Davis met Gary Merrill. Met toestemming van Sherry adopteerde Merrill B.D. en in 1950 adopteerden Davis en Merrill een dochter, die ze Margot noemden. De familie reisde naar Engeland, waar Davis en Merrill samen in een mysteriefilm zouden gaan spelen, Another Man's Poison (1951). De film kreeg matige kritieken en werd geen kassucces. Columnisten schreven dat de comeback van Davis niet positief was. Ook een Academy Award-nominatie voor The Star (1952) kon haar dalende populariteit niet redden.

    In 1952 adopteerde Davis met Merrill een baby, Michael. Het werden moeilijke jaren voor Davis. Ze speelde op Broadway in Two's Company. Dit optreden verliep echter moeizaam. Ze had nog nooit in een musical gestaan en haar geringe theaterervaring was ook alweer 20 jaar oud. Daarnaast was ze ernstig ziek en moest ze geopereerd worden aan een botontsteking aan haar kaak. In deze periode werd ook nog eens vastgesteld dat Margot vlak na of tijdens haar geboorte een hersenbeschadiging had opgelopen. Uiteindelijk moest Margot in een inrichting worden geplaatst. Door de vele tegenslagen kregen Davis en Merrill herhaaldelijk ruzie. B.D. kon zich later herinneren dat er sprake was van veel alcoholmisbruik en huiselijk geweld

    Een paar van Davis' films uit de jaren '50 werden wel succesvol, maar de meesten leverde vooral negatieve kritieken op. Davis' carrière verslechterde opnieuw en in 1960 vroeg ze een scheiding aan. Een jaar later overleed haar moeder.

    In 1962 speelde Davis in de Broadway-productie The Night of the Iguana. De film kreeg matige recensies, waardoor Davis al na een paar maanden het stuk verliet. Volgens Davis' eigen verklaring was dit vanwege een chronische ziekte. Ze had net hiervoor, samen met Glenn Ford, Hope Lange en Ann-Margret de film van Frank Capra's  A Pocketful of Miracles (1961) afgerond. Nadat ze het script had gelezen voor What Ever Happened to Baby Jane?, was Davis er van overtuigd dat deze film hetzelfde publiek kon lokken, dat van Alfred Hitchcocks Psycho (1960) een succes had gemaakt. Ze accepteerde de rol. Ze tekende een overeenkomst, waarbij ze 10% van alle inkomsten zou krijgen. De film werd uiteindelijk een van de grootste successen van dat jaar.

    Davis en Joan Crawford speelden twee inmiddels ouder geworden zussen en voormalige actrices, die vanwege de omstandigheden gedwongen waren een vervallen herenhuis in Hollywood met elkaar te delen. Regisseur Robert Aldrich vertelde dat Davis en Crawford zich beiden bewust waren van het belang van deze film voor hun carrière en vertelde: Het was duidelijk dat ze elkaar verafschuwden, maar ze gedroegen zich absoluut perfect.  Nadat het filmen er op zat, hervatten de actrices hun levenslange ruzie. Toen Davis werd genomineerd voor een Academy Award, begon Crawford een campagne tegen haar. Davis kreeg ook een BAFTA Award-nominatie voor haar prestatie.

    B.D. speelde ook een kleine rol in de film en toen Davis naar het Cannes Film Festival ging om de film te promoten, ontmoette B.D. Jeremy Hyman, de directeur van Seven Arts Productions. Na een korte verkering trouwde B.D., met toestemming van Davis, op 16-jarige leeftijd met Hyman.

    Davis was de volgende paar jaren succesvol met verschillende rollen in populaire films. Dead Ringer (1964) is een misdaaddrama waarin ze een tweelingzus speelde en Where Love Has Gone (1964) is een romantisch drama, gebaseerd op een roman van Harold Robbins. Davis speelde hierin de moeder van Susan Hayward. Het filmen werd vertraagd door de ruzie tussen de twee actrices.  Niet veel later werd het vervolg op What Ever Happened to Baby Jane?, Hush... Hush, Sweet Charlotte (1964), uitgebracht. De planning was dat Davis en Crawford opnieuw naast elkaar te zien zouden zijn, maar Crawford trok zich vlak na het begin van het filmen terug vanwege een ziekte. Ze werd vervangen door Olivia de Havilland. De film werd een succes en de meeste acteurs uit de cast waarvan de bekendheid inmiddels vervaagd was, kregen opnieuw aandacht, waaronder naast Davis en de Havilland ook Joseph Cotten, Mary Astor en Agnes Moorehead.

    Aan het einde van dit decennium was Davis nog in enkele succesvolle films te zien, zoals in de memorabele Britse films The Nanny (1965) en The Anniversary (1968). Toch daalde hierna haar populariteit opnieuw.

    Aan het begin van jaren '70 werd Davis uitgenodigd om op te treden in de theaterpresentatie Great Ladies of the American Cinema in New York. Vijf nachten achter elkaar ging ze met andere bekende actrices in discussie over haar carrière en beantwoordde ze vragen uit het publiek. Andere deelnemers waren Myrna Loy  Rosalind Russell  Lana Turner en Joan Crawford. Davis werd goed ontvangen bij het publiek. Dit resulteerde in een uitnodiging voor een tour door Australië voor de gelijknamige Bette Davis in Person and on Film. Haar succes gaf haar ook de mogelijkheid om deze productie te verplaatsen naar het Verenigd Koninkrijk.

    In de Verenigde Staten verscheen Davis in de theaterproductie Miss Moffat, een muzikale vertolking van The Corn is Green. De productie werd door critici van Philadelphia met de grond gelijk gemaakt. Davis trok zich terug met rugklachten. Niet veel later werd ook de show stopgezet. Daarna kreeg ze bijrollen in Burnt Offerings (1976) en The Disappearance of Aimee (1976), waar ze ruzie kreeg met collega's Karen Black en Faye Dunaway. Davis vond dat ze haar niet respectvol behandelden en dat ze zich op de set onprofessioneel gedroegen.

    In 1977 werd Davis de eerste vrouw die een Lifetime Achievement Award kreeg van het American Film Institute. De uitreiking werd op televisie uitgezonden. Veel voormalige collega's van Davis gaven acte de présence, waaronder William Wyler, die grapte dat als Davis de kans zou krijgen, ze alsnog een scène uit The Letter opnieuw zou opnemen. Jane Fonda, Henry Fonda, Natalie Wood en Olivia de Havilland droegen ook hun eerbetoon op aan Davis. Zo zei de Havilland dat "Davis altijd de rollen kreeg die ik wilde."

    Na de televisie-uitreiking steeg opnieuw haar populariteit en accepteerde ze rollen in de miniserie The Dark Secret of Harvest Home (1978) en de film Death on the Nile (1978). Voor de rest van haar carrière was Davis vooral te zien in televisiefilms. Ze won een Emmy Award voor haar rol in Strangers: The Story of a Mother and Daughter (1979), waarin ze naast Gena Rowlands te zien was. Ook werd ze genomineerd voor haar rollen in White Mama (1980) en Little Gloria... Happy at Last (1982). Davis was tevens te zien in de Disneyfilms Return from Witch Mountain (1979) en The Watcher in the Woods (1980).

    Davis' naam werd ook bekend bij een jonger publiek toen Kim Carnes' liedje Bette Davis Eyes een wereldwijde hit werd. Davis' kleinzoon was er van onder de indruk dat Davis het middelpunt van de aandacht was in de nummer-één-hit. Davis zag dit als een groot compliment en bedankte Carnes en de songwriters. Ze accepteerde de gouden en platina platen van Carnes en hing deze aan haar muur.

    Davis ging door met acteren in televisieprojecten en verscheen in Family Reunion (1981), A Piano for Mrs. Cimino (1982) en tegenover James Stewart in Right of Way (1983).

    In 1983, nadat het filmen van de pilootaflevering van Hotel erop zat, werd bij Davis borstkanker geconstateerd en kreeg ze een borstoperatie. Binnen twee weken kreeg Davis vier beroertes, hetgeen verlamming aan de rechterkant van haar gezicht en in haar linkerarm veroorzaakte. Ze begon aan een lange periode van fysiotherapie en, met hulp van haar persoonlijke assistente Kathryn Sermak kwam ze voor een groot deel over haar verlamming heen.

    Inmiddels verslechterde de relatie met haar dochter, B. D. Hyman, die christen werd. Terwijl Hyman Davis probeerde over te halen haar proces te volgen, reisde Davis naar Engeland om Agatha Christies Murder with Mirrors (1985) te filmen. Toen ze terugkwam ontdekte ze dat Hyman een boek met jeugdherinneringen over haar moeder had uitbracht, dat ze My Mother's Keeper noemde. In haar boek beschrijft ze een slechte moeder-dochter-relatie en beeldt ze Davis af als een dronken vrouw.

    Veel vrienden van Davis gaven kritiek op de wijze waarop Hyman Davis neerzette. Zo zei er een dat het boek nergens op sloeg. Mike Wallace zond opnieuw een 60 Minutes-interview met Hyman uit, waarin Hyman vertelde dat ze veel van Davis had geleerd en dat ze haar wijze van opvoeden zelf ook gebruikte bij het opvoeden van haar eigen kinderen. Ook werd bekendgemaakt dat Davis de Hyman-familie jarenlang financieel bijstond en dat Davis er voor zorgde dat Hyman haar huis niet kwijt raakte. En ondanks haar scheiding van Gary Merrill, die al jaren eerder plaatsvond, verdedigde Merrill haar ook. In een interview met CNN vertelde Merrill dat Hyman "bevangen was door wreedheid en hebzucht". Davis' geadopteerde zoon Michael Merrill, beëindigde zijn contract met Hyman en weigerde ooit nog met haar te praten. Davis deed hetzelfde en onterfde haar.

    In haar tweede boek This 'n That (1987) schreef Davis dat ze nog steeds herstellende was van het feit dat "een kind van mij een boek schreef achter mijn rug om, zonder me op de hoogte te houden over de inhoud van het boek." In haar boek besteedde Davis nog een hoofdstuk aan haar dochter, waarin ze het schrijven van het boek beschreef als een "gebrek aan loyaliteit aan het bevoorrechte leven dat jou is gegeven." Daarnaast vertelde Davis dat het boek duidelijk geschreven is voor het geld en dat het nooit een succes zou zijn geweest als het niet over haar, Davis, zou zijn gegaan.

    Davis verscheen nog in de televisiefilm As Summers Die (1986) en naast Lillian Gish in The Whales of August (1987), waarin ze haar blinde zus speelt. De film werd goed ontvangen door de critici en Davis kreeg voor het eerst in jaren weer goede kritieken. Davis' laatste film was Wicked Stepmother (1989). Haar gezondheid was inmiddels al dusdanig achteruit gegaan, dat ze tijdens het filmen vaak zonder toestemming de set verliet, waardoor men niet meer op haar aanwezigheid kon rekenen en zij geen nieuwe filmrollen meer kreeg aangeboden.

    Wel was ze nog te gast bij de talkshows van Johnny Carson, Joan Rivers, Larry King en David Letterman. Hierin sprak ze over haar carrière, maar weigerde ze een woord los te laten over haar dochter. Lindsay Anderson merkte op dat het publiek Davis maar al te graag als een kreng wilde zien. Hij vertelde dat hij dit verschrikkelijk vond, omdat het publiek Davis op die manier aanmoedigde om door te gaan met dit gedrag.

    In 1988 en 1989 kreeg Davis verscheidene prijzen voor haar werk. Zo ontving ze de Kennedy Center Honor, de Légion d'honneur van Frankrijk, de Campione d'Italia van Italië en de Film Society of Lincoln Center Lifetime Achievement Award. Ze stortte in tijdens de American Cinema Awards in 1989 en ontdekte later dat haar kanker terug was. Davis herstelde voldoende om naar Spanje te reizen, waar ze werd geëerd op het Donostia-San Sebastián International Film Festival, maar tijdens haar bezoek verslechterde haar gezondheid opnieuw. Ze was te zwak om terug te reizen naar de Verenigde Staten en reisde naar Frankrijk waar ze op 6 oktober 1989 stierf in een Amerikaans ziekenhuis in Neuilly-sur-Seine.

    Davis werd begraven in het Forest Lawn Memorial Park in Hollywood Hills, naast haar moeder Ruthie en haar zus Bobby. Op haar grafsteen stond "She did it the hard way", een grafschrift met een verwijzing naar This 'N That. Joseph L. Mankiewicz stelde deze tekst, vlak na het filmen van All About Eve, aan haar voor.

    In 1997 richtten de directeuren van haar vermogensstichting, haar zoon Michael Merrill en haar voormalige assistente, Kathryn Sermak, de The Bette Davis Foundation op. Deze biedt veelbelovende acteurs en actrices een beurs aan voor universiteiten.

    FILMOGRAFIE:
    ------------------
    Wicked Stepmother (1989)
    The Whales of August (1987)
    As Summers Die (1986)
    Murder with Mirrors (1985)
    Right of Way (1983)
    Hotel (1982)
    Little Gloria, Happy at Last (1982)
    A Piano for Mrs. Cimino (1982)
    Family Reunion (1981)
    Skyward (1980)
    The Watcher in the Woods (1980)
    White Mama (1980)
    Strangers, The Story of a Mother and Daughter (1979)
    Return from Witch Mountain (1978)
    Death on the Nile (1978)
    Dark Secret of Harvest Home (1978)
    The Disappearance of Aimee (1976)
    Burnt Offerings (1976)
    Scream, Pretty Peggy (1973)
    Connecting Rooms (1972)
    The Judge and Jake Wyler (1972)
    The Scientific Cardplayer (1972)
    Madame Sin (1972)
    Bunny O'Hare (1971)
    The Anniversary (1968)
    The Nanny (1965)
    Hush, Hush, Sweet Charlotte (1964)
    Where Love Has Gone (1964)
    Dead Ringer (1964)
    The Empty Canvas (1964)
    What Ever Happened to Baby Jane? (1962)
    Pocketful of Miracles (1961)
    The Scapegoat (1959)
    John Paul Jones (1959)
    Storm Center (1956)
    The Catered Affair (1956)
    The Virgin Queen (1955)
    The Star (1952)
    Phone Call from a Stranger (1952)
    Another Man's Poison (1952)
    Payment on Demand (1951)
    All About Eve (1950)
    Beyond the Forest (1949)
    June Bride (1948)
    Winter Meeting (1948)
    Deception (1946)
    A Stolen Life (1946)
    The Corn Is Green (1945)
    Mr. Skeffington (1944)
    Old Acquaintance (1943)
    Watch on the Rhine (1943)
    Now, Voyager (1942)
    In This Our Life (1942
    The Man Who Came to Dinner (1942)
    Shining Victory (1941)
    The Little Foxes (1941)
    The Bride Came C.O.D. (1941)
    The Great Lie (1941)
    The Letter (1940)
    All This, and Heaven Too (1940)
    The Private Lives of Elizabeth and Essex (1939)
    The Old Maid (1939)
    Juarez (1939)
    Dark Victory (1939)
    The Sisters (1938)
    Jezebel (1938)
    It's Love I'm After (1937)
    That Certain Woman (1937)
    Kid Galahad (1937)
    Marked Woman (1937)
    Satan Met a Lady (1936)
    The Golden Arrow (1936)
    The Petrified Forest (1936)
    Dangerous (1935)
    Special Agent (1935)
    Front Page Woman (1935)
    The Girl from 10th Avenue (1935)
    Bordertown (1935)
    Housewife (1934)
    Of Human Bondage (1934)
    Fog Over Frisco (1934)
    Jimmy the Gent (1934)
    Fashions of 1934 (1934)
    The Big Shakedown (1934)
    Bureau of Missing Persons (1933)
    Ex-Lady (1933)
    The Working Man (1933)
    Parachute Jumper (1933)
    20,000 Years in Sing Sing (1932)
    Three on a Match (1932)
    The Cabin in the Cotton (1932)
    The Dark Horse (1932)
    The Rich Are Always with Us (1932)
    So Big! (1932)
    The Man Who Played God (1932)
    Hell's House (1932)
    The Menace (1932)
    Way Back Home (1931)
    Waterloo Bridge (1931)
    Seed (1931)
    The Bad Sister (1931)


    16-08-2008 om 14:49 geschreven door jefken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DRAGONBALL PROMO FOTO

    Dragonball promo foto

    Een hi-res foto van de film Dragonball met daarop Justin Chatwin als Goku heeft zijn weg naar het internet gevonden. De verfilming van de zéér populaire gelijknamige animatie-serie gaat 9 april 2009 in première. De regie is in handen van James Wong en de cast bestaat o.a uit James Marsters, Jamie Chung, Emmy Rossum, Eriko Tamura, Joon Park, Chow Yun-Fat, Texas Battle, Randall Duk Kim en Ernie Hudson.

    16-08-2008 om 00:00 geschreven door jefken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.THE DARK KNIGHT NIET MEER OP #1

    TDK niet langer #1

    In de eerste weken na de release van de nieuwe Batman-film The Dark Knight leek het simpelweg niet beter te kunnen gaan. Recordopbrengsten en bezoekersaantallen brachten de film wereldwijd naar eenzame hoogte. Als klap op de vuurpijl wist TDK ook de nummer 1 positie te veroveren op de IMDB ranglijst van beste films aller tijden. Maar nu langzaam de rook wat begint op te trekken moet TDK hier en daar toch een stapje terug doen. Op de IMDB is de film nu gezakt van plaats 1 naar 3 en staat The Shawshank Redemption weer bovenaan. Alsnog natuurlijk een prachtige plek maar de vraag is nu: Gaat TDK nog verder zakken op deze illustere rangijst?

    15-08-2008 om 00:00 geschreven door jefken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.YOU DON'T MESS WITH THE ZOHAN
    You don't Mess with the Zohan

    You don't Mess with the Zohan

    Land: Verenigde Staten (2008) | Kinderen toegelaten
    Première: 20 Augustus 2008 |
    Duur:
    113 minuten
    Regie:
    Dennis Dugan
    Met:Adam Sandler, Rob Schneider, Shelley Berman
    Genre:Komedie
    Web:Officiële website

    Zohan Dvir is een Israëlische agent van de Mossad die ervan droomt kapper te worden. Tijdens een opdracht om het Spook, een beruchte terrorist, terug gevangen te nemen, maakt hij gebruik van een confrontatie om zijn eigen dood te ensceneren. Gewapend met zijn schaar en begeerde boek met hippe kapsels, trekt hij naar de
    VS. In de chique kapsalons van New York is hij niet welkom, maar al gauw maakt hij naam in een minder bekend salon. Het gerucht van zijn heel bijzondere aandacht voor details doet de ronde en de dames schuiven aan om in Zohans stoel te gaan zitten en door hem gekapt te worden.


    15-08-2008 om 00:00 geschreven door jefken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GOLDIE HAWN

    Goldie Hawn


    Goldie Jeanne Hawn
    , echte naam Goldie Jean Studlendgehawn (Washington D.C., 21 november 1945) is een Joods-Amerikaanse actrice die Academy Awards heeft gewonnen. Ze is misschien het meest bekend geworden door haar rollen in verschillende succesvolle comedyseries in de jaren 1970-1990. Haar dochter Kate Hudson is ook actrice en werd genomineerd voor Academy Awards.

    Filmografie

    Filmografie als actrice
    Jaar Titel Rol Opmerkingen
    2002 The Banger Sisters Suzette
    2001 Town & Country Mona Miller
    1999 The Out-of-Towners Nancy Clark
    1996 Everyone Says I Love You Steffi Dandridge
    The First Wives Club Elise Elliot
    1992 Death Becomes Her Helen Sharp
    HouseSitter Gwen Phillips
    CrissCross Tracy Cross
    1991 Deceived Adrienne Saunders
    1990 Bird on a Wire Marianne Graves
    1987 Overboard Joanna Stayton/Annie Proffitt
    1986 Wildcats Molly McGrath
    1984 Protocol Sunny Davis
    Swing Shift Kay Walsh
    1982 Best Friends Paula McCullen
    1981 Lovers and Liars Anita
    1980 Seems Like Old Times Glenda Gardenia Parks
    Private Benjamin Pvt. Judy Benjamin/Goodman Academy Award nominatie - Best Actress
    1978 Foul Play Gloria Mundy
    1976 The Duchess and the Dirtwater Fox Amanda Quaid/Duchess Swansbury
    1975 Shampoo Jill
    1974 The Girl from Petrovka Oktyabrina
    The Sugarland Express Lou Jean Poplin
    1972 Butterflies Are Free Jill Tanner
    1971 $ Dawn Divine
    1970 There's a Girl in My Soup Marion
    1969 Cactus Flower Toni Simmons Academy Award - Best Supporting Actress Oscar

    15-08-2008 om 00:00 geschreven door jefken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FILMBESPREKING:MAMA MIA!














    HET VERHAAL:
    -------------------------
     Het verhaal van Sophie Sheridan, een jong meisje dat op het punt staat in het huwelijksbootje te stappen met haar grote liefde Sky. Alles lijkt perfect, maar er is één iemand die ontbreekt: haar vader. Snuffelend in het dagboek van haar moeder Donna komt Sophie erachter dat er drie mogelijke kandidaten zijn. Ze nodigt ze alle drie uit op het Griekse eiland waar de feestelijkheden plaats zullen vinden, in de hoop te ontdekken wie haar échte vader is. Want dat is natuurlijk de man die haar naar het altaar moet begeleiden.

    BESPREKING:
    ----------------------
    Deinend op de muzikale hits van de befaamde Zweedse popgroep vertelt Mamma Mia! heeft alles in zich om uit te groeien tot dé feel good-film van de zomer. Met de sprankelende liedjes en fantastische cast moet het wel heel raar lopen wil het publiek niet met een grijns van oor tot oor de zaal uitlopen. Al moet het voor de niet-doorgewinterde musicalkijker wel even wennen zijn om plots mensen als Meryl Streep, Pierce Brosnan, Colin Firth en Stellan Skarsgård in gezang en gedans te zien, en vooral te horen uitbarsten. Er is in ieder geval wel een ervaringsdeskundige aan boord. Phyllida Lloyd, die ook verantwoordelijk was voor de regie van de musical, heeft de olijk bewegende ABBA-touwtjes in handen.

    Regie: Phyllida Lloyd
    Cast: Meryl Streep, Pierce Brosnan, Colin Firth,

    14-08-2008 om 12:09 geschreven door jefken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CAGE EN CARPENTER IN DE GEVANGENIS

    Nicolas Cage is in onderhandelingen om een gevangenisfilm te maken met John Carpenter. De titel? Scared Straight.

    Het verhaal zou draaien om een jongen met problemen die te maken krijgt met het "Scared Straight" programma. Dit programma, waarin lastige jongeren kort in de gevangenis worden gezet, is bedoeld om ze schrik aan te jagen en ervoor te zorgen dat ze niet in de criminaliteit belanden. Net als de jongen er is breekt een rel in de gevangenis uit, en hij wordt in gijzeling genomen. Cage zal een man met levenslang spelen die wordt gedwongen de jongen te redden.

    Rob Cohen zou de film eerst regisseren, maar nu lijkt het dus Carpenter te worden. Het script is geschreven door Joe Gazzam en herschreven door Ron Brinkerhoff.

    14-08-2008 om 00:00 geschreven door jefken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.POSTER RIGHTEOUS KILL

    Nieuwe Righteous Kill Poster

    Er is een nieuwe poster online verschenen van de film Righteous Kill die 13 jaar na Heat opnieuw Al Pacino en Robert De Niro samen brengt. Righteous Kill is een misdaaddrama van regisseur Jon Avnet over twee politieagenten (Robert de Niro en Al Pacino) die jacht maken op een seriemoordenaar. De Nederlandse releasedatum is nog onbekend.

    14-08-2008 om 00:00 geschreven door jefken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SPIN-OFF VAN VENOM

    Venom krijgt spin-off


    Venom, de tegenstander van Spider-Man in Spider-Man 3, zal als het aan Sony ligt een eigen spin-off film krijgen. Het idee is dat na Spider-Man 3 de symbioot Eddie Brock achter zich laat en op zoek gaat naar een nieuw lichaam om over te nemen. Dit omdat Sony er geen vertrouwen heeft dat Topher Grace, die Brock in Spider-Man 3 speelde, genoeg starpower heeft om de film te dragen en te verkopen. Jacob Estes (Mean Creek) was al gevraagd om een script te schrijven, maar de studio wil na het lezen daarvan toch een andere richting in en zoekt nieuwe schrijvers. Het is de bedoeling van Sony om met een film over Venom de Spider-Man reeks nieuw leven in te blazen zoals 20th Century Fox dat nu doet door een aparte film over Wolverine te maken om meer geld uit de X-Men reeks te kunnen halen.

    13-08-2008 om 00:00 geschreven door jefken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)






    Archief per week
  • 17/04-23/04 2023
  • 02/10-08/10 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007

    Foto

    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    tlissewegenartje
    www.bloggen.be/tlissew

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs