Druk op onderstaande knop om een positief berichtje achter te laten in mijn gastenboek (let wel : obsceniteiten worden eruitgeflikkerd !)
Motortoerisme...mijn hobby
Motortoerisme... mijn passie Enkele korte flashes uit mijn motorrijderscarrière die begon in 1972.
Regelmatig een korte impressie van de nieuwste modellen.
Ook komen de meest gekke motoren aan bod alsmede bijzondere verkeerssituaties.
Treffens en andere activiteiten.
En niet te vergeten mijn collectie 'Politie-bikes'en badges.
30-07-2001
Honda Pacific Coast 800
Aantal cilinders
2
Boring in mm
99
Slag in mm
70,5
Cilinderinhoud
1085 cc
Compressieverhouding
10,7 : 1
Pk bij omwentelingen per minuut
90 / 7250
Materiaal cilinder
Aluminium
Materiaal cilinderkop
Aluminium
Kleppen per cilinder
4 kopkleppen
Kleppenaandrijving
Ketting, nokkenassen, korte tuimelaars
Stroomvoorziening
Wisselstroomdynamo, 12V 700W
Startsysteem
Startmotor 1,1 kw
Ontsteking
Contactloos, Motronic MA 2.2.
Carburateurs
Benzine-inspuiting, Bosch Motronic
Koppeling
Enkele plaat, droog, diafragmaveer Ø 180 mm
Versnellingsbak
5 versnellingen
Primaire overbrenging
Ketting
Secundaire overbrenging
Cardanas, hypoïd tandwielen
Frame-opbouw
Buizensecties, motorblok als dragend gedeelte
Vering voor (veerweg in mm)
Telelever (120)
Vering achter (veerweg in mm)
Paralever (135)
Velgmaat voor
3,50 x 17"
Velgmaat achter
4,50 x 18"
Bandenmaat voor
120/70 - ZR17 tubeless
Bandenmaat achter
160/60 - ZR18 tubeless
Rem voor
ABS 2 Dubbele schijf Ø 305 mm
Rem achter
ABS 2 Enkele schijf Ø 276 mm
Eindoverbrenging
1:2,91
Topsnelheid
196 km
Drooggewicht in kg.
260
Tankinhoud in liters
26
Carterinhoud in liters
3
Produktietijdvak
1995 - 2002
De toelating (USA import) op de Nederlandse wegen was op 16 maart 1996.
De PC 800 is officieel nooit door Honda in Nederland geimporteerd.
Alle Nederlandse PC 800's zijn via de zgn. 'grijse import' naar Nederland verscheept. In Nederland rijden nog ongeveer 1000 exemplaren van de PC 800 rond. Vele komen uit Canada en de USA.
De modellen:
De Honda Pacific coast is gebouwd van 1989 tot 1998.
Het model is door de jaren heen vrijwel ongewijzigd gebleven. De Pacific Coast is uitgebracht in diverse kleuren.
1989
Boven: Pearl Pacific White Beneden: Ocean Grey Metalic Buddy Seat: Atlantic Grey met immitatie stiksels Dashboard: Atlantic Grey Instrumenten paneel: Matt Black
1990
Boven: Candy Glory Red Beneden: Griffin Grey (Silver Metallic) Buddy Seat: Atlantic Grey met immitatie stiksels Dashboard: Atlantic Grey Instrumenten paneel: Matt Black
1994
Boven: Black Beneden: Griffin Grey (Silver Metallic) Buddy Seat: Atlantic Grey met immitatie stiksels Dashboard: Atlantic Grey Instrumenten paneel: Matt Black
1996
Boven: Magna Red Beneden: Karakorum Grey Buddy Seat: Black zonder immitatie stiksels Dashboard: Black Instrumenten paneel: Black
1997
Boven: Magna Red Beneden: Karakorum Grey Buddy Seat: Black zonder immitatie stiksels Dashboard: Black Instrumenten paneel: Black
1998
Boven: Magna Red Beneden: Ostrich Black (ongespoten plastic) Buddy Seat: Black zonder immitatie stiksels Dashboard: Black Instrumenten paneel: Black
(verder is bekend dat de PC 800 ook nog fabrieks af is verschenen in donker blauw, licht blauw en grijs nadere gegevens ontbreken nog).
Buddy seat hoogte: 725,5 mm (28.6 inches) Breedte overall: 820 mm (32.3 inches) Grond afstand: 140 mm ( 5.5 inches) Hoogte overall: 1370 mm (53.9 inches) Lengte overall: 2290 mm (90.2 inches) Wielbasis: 1555 mm (61.2 inches)
Capaciteiten:
Motorolie: 3.0 liter (3.2 US qt) Versnellingsbakolie: 150 cc (5.1 oz) Brandstoftank: 16.0 liter (4.2 US gal) Koelsysteem: 2.5 liter (2.7 US qt) Passagier: bestuurder en een passagier Maximum gewicht: 167 kg (369 lb)
Gewicht:
Droog gewicht: 262 kg (578 lbs) voor overige types Droog gewicht: 263 kg (580 lbs) voor California type
Ik ben Guy Vandendriessche
Ik ben een man en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gewezen rijkswachter en veiligheidsagent.
Ik ben geboren op 04/06/1955 en ben nu dus 68 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: motortoerisme, terrariumdieren, plastic modelbouw, snorrenclub,....