Zoeken in blog

Gastenboek
  • kamagra oral jelly 5gm sildenafil her
  • the sleep store kamagra tow
  • Kolorowanki
  • ¿Qué Festividades Se Celebran Los Lunes Bancarios?
  • Productos Y Servicios Bancarios Operativos

    Druk op onderstaande knop om een positief berichtje achter te laten in mijn gastenboek (let wel : obsceniteiten worden eruitgeflikkerd !)

    Neem ook een kijkje op mijn andere bloggen SNOR en BUDOKA,
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Motortoerisme...mijn hobby
    Motortoerisme... mijn passie
    Enkele korte flashes uit mijn motorrijderscarrière die begon in 1972. Regelmatig een korte impressie van de nieuwste modellen. Ook komen de meest gekke motoren aan bod alsmede bijzondere verkeerssituaties. Treffens en andere activiteiten. En niet te vergeten mijn collectie 'Politie-bikes'en badges.
    01-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Coast Tour 2014




    Foto: Vandaag de 18de COAST TOUR gereden, een organisatie van FMVB - Blankenberge
Locatie: Joris Sport - Kerkstraat 288 - 8370 Blankenberge
Inschrijvingen: 09.00 - 11.00
Beschrijving: In kader van 14-18 gaat de 18de rit door in 2014 ( wat een toeval ) en gaan we richting Westvlaams oorlogsverleden, met passage in Nieuwpoort, Diksmuide, Passendale, Houthulst, … We willen jullie daarbij ook de mooiste trekpleisters uit de streek niet onthouden ( Ijzertoren, Tynecot, …. )
Info email: marino.marysael@telenet.be 
Website: facebook.com/foeksmotorvrienden
Extra info: rit tvv. Vrijwillige Zeereddingsdienst Blankenberge

Uitgebreid routeverslag op www.bloggen.be/motorrijder


    Een zonnige morgen... afspraak bij Honda Motorzaak Joris in Blankenberge...

    De deelnemers werden er onthaald op croissants, koffie en fruitsap, de politie had gezorgd voor een simulator en er stonden enkele mooie bikes tentoon...


    Ook een afdeling van de Oostendse Vespa Club zou het parcours al dan niet helemaal afrijden...


    En dan via landelijke wegen naar Nieuwmunster... het gaat richting Brugge naar Houtave... Varsenare... Stalhille... waar we d'oede meul'n nog eens tegenkomen...



    Ettelgem ... Bredene... Oudenburg... even halt houden aan de Sluis van Passendale...



    Langs het kanaal is het uitkijken geblazen voor overstekend wild...



    In Zandvoorde passeren we een reusachtige hertenkwekerij...



    Voor we Oostende binnenrijden haal ik die Vespa's in...



    Dan gaat het een stukje langs de kustbaan langs Raversijde tot in Middelkerke-Bad...



    In Slijpe passeren we de fameuze Camping Cosmos en is het dan tijd voor een natje en een droogje...

    Het is 11.30u...



    In Nieuwpoort aangekomen ga ik eens een kijkje nemen naar Albert I te paard waar de renovatiewerken in het kader van de herdenking van '14-'18 nog steeds aan de gang zijn...



    Tijd voor een tankbeurt...



    In Ramskapelle hebben we een mooi Belgisch Militair kerkhof met gesneuvelden uit de Eerste Wereldoorlog.



    Aan de Schoorbekkebrug maken de organisatoren een foutje !!!



    Even stoppen aan een biezonder 'hotel' nabij Stuivekenskerke...



    In Kaaskerke (bij Diksmuide) krijgen we de 'dodengang'



    Tweede controlepunt in taverne 'De Dodengang'...




    Even verder de IJzertoren...



    Het gaat richting StJacobskapelle... Oudekapelle... Nieuwkapelle... Reninge...



    Langs de IJzer naar Zuidschoet en Boezinge om uit te komen in Ieper.



    Aan de StJacobskerk ligt nog een oude 'roepsteen'...



    Even buiten de stadskerk langs de baan naar Zonnebeke, het Franse St Charles de Potyze kerkhof...



    Even verder het Aeroplane Cemetry



    Een eigenaardig Schots gedenkkruis wakkert mijn nieuwsgierigheid...



    Bij het binnenrijden van Zonnebeke, deze 'zonnewijzer'...



    Aan het Memorial Museum Passchendaele 1917 zie ik een groep Engelse 'verklede' jongeren op 'schoolreis'...



    We volgen de nieuwe toeristische Pioniers Route tot aan het Tyne Cot Cemetry...



    Even verder het Passchendaele New British Cemetry

    Passchendaele New British Cemetery is een Britse militaire begraafplaats met gesneuvelden uit de Eerste Wereldoorlog, gelegen in het Belgische dorp Passendale.

    De begraafplaats ligt een kleine kilometer ten noordwesten van het dorpscentrum van Passendale langs de 's Graventafelstraat.

    De begraafplaats wordt onderhouden door de Commonwealth War Graves Commission.

    Er worden 2101 doden herdacht, waarvan 1600 niet geïdentificeerd.

    De begraafplaats heeft een rechthoekig grondplan op een oppervlakte van 7.246 m². V

    ooraan, langs straatzijde, bevindt zich een monumentaal toegangsgebouw met daarachter centraal het Cross of Sacrifice.

    Nog wat verder staat de Stone of Remembrance.

    De graven bevinden zich in 16 perken op een aantal niveaus, gescheiden door trapjes.

    De begraafplaats is ontworpen door Charles Holden.

    Voor de begraafplaats staat een van de provinciale Naamstenen 1914-1918 die herinnert aan het eindoffensief bij Passendale.



    Vandaaruit naar Oostnieuwkerke voor een tweede controle...



    In Westrozebeke zijn ze al helemaal in de ban van de Ronde van Frankrijk die deze zomer daar doorheen rijdt !!

    De Ronde van Frankrijk rijdt op woensdag 9 juli jaar door deze regio.

    Ook de burgemeesters van Roeselare, Ledegem en Staden maken zich alvast op voor een feest.


    Via Vijfwegen komen we in Houthulst waar ik even tot aan de poort van DOVO kan rijden...



    De Dienst voor Opruiming en Vernietiging van Ontploffingstuigen (DOVO) in Oud-Heverlee telt 311 militairen, waarvan 187 gebrevetteerde ontmijners.

    Zij ruimen achtergebleven munitie en explosieven op en staan in voor de ontmanteling ervan.

    Hun opdrachten zijn:

    • munitie opruimen uit de wereldoorlogen
    • steun geven aan de politie voor het opruimen van verdachte pakjes
    • assistentie verlenen bij militaire vliegtuigcrashes
    • duikopdrachten uitvoeren op het Belgisch grondgebied en in de territoriale zeezone
    • cursus geven aan Defensiepersoneel, politie en veiligheidsdiensten

    De wapenspreuk van DOVO is: Pericula non timeo (Wij vrezen het gevaar niet).


    In Poelkapelle op de grens met Houthulst hebben we nog een Belgisch Militair Kerkhof...

    De Belgische militaire begraafplaats van Houthulst is een militaire begraafplaats net ten zuiden van het dorpscentrum van het Belgisch dorp Houthulst, bij het Vrijbos.

    De begraafplaats werd in 1924-1925 opgericht. Ze telt in totaal 1907 graven waarvan 1823 Belgische graf- en gedenktekens.

    De begraafplaats is in stervorm aangelegd en is 5,24 ha groot.

    De meeste soldaten sneuvelden in de Eerste Wereldoorlog tijdens het eindoffensief van 28 september 1918, waarbij het bos van Houthulst op de Duitsers heroverd werd.

    Er zijn tevens 81 Italiaanse grafkruisen zijn terug te vinden. Het betreffen krijgsgevangen die onder andere als sjouwer aan de slag waren in de havens van Roeselare en Izegem.

    Tijdens het eindoffensief werden deze Italianen als levend schild gebruikt.



    We rijden naar Klerken... Esen... Vladslo... en rijden opnieuw voorbij een hertenkwekerij...



    We rijden via Beerst naar Koekelare waar we eerst in Vladslo het groot Duits kerkhof passeren...

    De begraafplaats bevindt zich in het Praatbos, een drietal kilometer ten noorden van het centrum van Vladslo, nabij de grens met Koekelare.

    Het is een groot groen gazon met daarin de vele kleine grafstenen met de namen van de soldaten. Daartussen staan enkele kruisjes en eiken.

    De eerste Duitsers werden al in het Praatbos begraven in oktober 1914, tijdens de Slag om de IJzer.

    Het leger installeerde er ook een verbandpost waar heel wat gewonden overleden, waardoor de begraafplaats groeide en tegen het eind van de oorlog meer dan 3000 doden telde.

    Op de begraafplaats staan de stenen beelden van het treurende ouderpaar, gemaakt door de Berlijnse kunstenares Käthe Kollwitz in herinnering aan haar 17-jarige zoon Peter Kollwitz, die op 23 oktober 1914 in het naburige Esen sneuvelde.

    Het graf van Peter ligt vlak voor het treurende ouderpaar. Het origineel grafkruisje van Peter Kollwitz staat in het "In Flanders Fields Museum".




    Via De Mokker en Bisschopshoek komen we omstreeks 15.00u aan in Moere (Gistel) waar in feestzaal Den oever een derde controle is.



    In Eernegem rijden we over de Neverdijkbrug en rijde we een eindje naast de Waerevaart

    Dan verder naar Westkerke... Roksem... Zerkegem en Jabbeke.

    Het is 15.45u, tijd voor een kort vierurtje aan de Nieuwegebrug in Varsenare.


    Van Varsenare tot Houtave gaat het over enkele - verboden - kilometers 'kinderkopkes'... JAWADDE !!!



    En toen begon het te regenen !!!

    Camera weg en in één ruk naar de eindbestemming : Blankenberge.

    Daar aangekomen konden de deelnemers nogmaals genieten van hamburgers en warme vissnacks.

    Honger en dorst hebben we alleszins niet gehad op dit parcours.







    01-05-2014 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    04-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1ste Flamengostreffen Torhout 4 mei 2014


    Het was even zoeken, maar we vonden toch de inschrijvingstafel.

    De organisatie was vergeten pijltjes te hangen voor de deelnemers die vanuit Lichtervelde kwamen.

    Het was dan toch nog even over Torhout, tot over het Kasteel van Wijnendale.

    Aangekomen was alles in gereedheid gebracht en waren er al tientallen klaar voor vertrek.



    Bij de start kreeg ik het gezelschap van Ken, een verdwaalde Engelsman die vroeg om met mij mee te rijden...

    En wij op weg naar een eerste 'stop', het kasteel van Aartrijke.



    Het Kasteel d'Aertrycke is een kasteel in Torhout.

    Van 1868 tot 1871 werd het neogotische kasteel gebouwd in opdracht van August de Maere, het kasteel draagt in de volksmond dan ook nog steeds de naam De Maeres kasteel.

    Het ligt tussen het centrum van Torhout, Wijnendale en Aartrijke in.

    Het kasteel is gelegen in een romantische tuin met een grote vijver, weiden en bossen. Een gedeelte van dit domein is een West-Vlaams provinciedomein en is toegankelijk voor het publiek.

    Tegenwoordig is het kasteel een luxehotel/restaurant en congrescentrum (Restaurant gerealiseerd in 1990 en hotel gebouwd in 1996 door de toenmalige organisatoren van het Rock Torhout festival).

    Aan de andere kant van de steenweg Torhout - Oostende ligt het domein van het kasteel van Wijnendale.


    Verder naar Zedelgem, waar wij door een magnifieke beboste streek rijden... tot StAndries-Brugge... Loppem... Oostkamp...


    In het 238 hectare grote domeinbos Kampveld wisselen bos en arme zandgrond elkaar af.

    Verschillende bomen kleuren het bladerdek en mossen, varens, heide en grassen versieren de bodem.

    Een rijke waaier aan kruiden en voorjaarsbloeiers sieren de oevers van de meanderende Rivierbeek en Hertsbergebeek.

    Daarenboven telt Kampveld heel wat leuke soorten onder zijn bewoners, zoals buizerd, bosuil en het oranjetipje.


    Waardamme... Beernem... Wingene StElooi...

    En passeren we deze installatie op de grens van Wingene en Ruiselede.



    De gebouwen van de Radio Maritieme Diensten bevinden zich op een terrein van zo'n 100 ha aan de Predikherenstraat in Wingene.

    Op 13 december 1923 legde koning Albert I de eerste steen van het zendstation.

    Het station is opgetrokken in art-deco stijl en omvat kantoren, een grote zenderzaal met rolbrug en andere specifieke bedrijfsruimten.

    De installaties werden op 3 oktober 1927 officieel in gebruik genomen.

    Het zendstation omvat installaties voor punt-tot-punt verbindingen voor commercieel verkeer.

    Vanaf 1927 verzorgde het station vaste verbindingen met Amerika, later met Belgisch-Congo en met de voornaamste Europese steden.

    Vanaf de jaren 1960 werden deze punt-tot-punt verbindingen meer en meer afgewerkt via intercontinentale onderzeekabels, later via satellietverbindingen.

    Het station werd dan ook meer en meer ingezet voor radioverkeer met de scheepvaart.

    Op het einde van de jaren 1990 werd het radiostation overgenomen door het M.L.V. In 2000 werden de gebouwen en bepaalde installaties beschermd als monument.


    Verder via Aalter en Poeke, waar we een eerste controle krijgen in café Den Tijl... het is reeds 11h15...



    Verder naar Vinkt... Lotenhulle... Nevele en Poesele waar ik dit stukje antiek waarneem...



    We rijden over de E40 naar Hansbeek waar we in het dialect verwelkomt worden...



    Tijd voor een rustpauze en de hongerigen te spijzen !

    Ik kies voor een plezant plekje op een bankje onder een ferme boom met zicht op de aankomende motorrijders.



    Even verder draai ik het domein van het kasteel van Hansbeek op... geen mens te bespeuren...



    Het kasteel wordt reeds vroeg vermeld bij herhaalde vernielingen in de 14de en 15de eeuw.

    De ruïnes van het kasteel werden in 1766-67 verwijderd en in 1790 werd het heropgebouwd.

    Vanaf 1887 kwam het gebouw in het bezit van graaf de Bousies, later graaf de Bousies-Borluut, vandaar de naam Kasteel de Bousies-Borluut.

    In de tuin bevindt zich een merkwaardige 16de-eeuwse duiventil.

    In 1985 werd het classicistisch kasteel gedeeltelijk door brand vernield en heropgebouwd.


    Op weg naar Zomergem valt mijn oog plots op een verwoekerde tuin met tentoongestelde 'kunst'...



    Dan was het de hoogste tijd om even de tank bij te vullen...



    We rijden opnieuw door een mooi stukje beboste natuur en voor de bezoekers zijn daar regeltjes aan verbonden...



    In Adegem krijgen we een tweede controle in café Kruisken... die was daar al helemaal in de ban van het wereldvoetbal !



    Het gaat verder naar Maldegem en Donk en vokgen langsheen pitoreske landwegels de Uilenspiegelroute...



    Die Uilenspiegelroute verkent het polderlandschap in het grensgebied van West-, Oost- en Zeeuws-Vlaanderen en een stuk van de bosrijke zandstreek rondom Maldegem.

    Overal in dit landschap ziet men dijken, kreken en geulen. Hier en daar treft men restanten van forten, schansen en linies aan.


    We komen aan in Damme (waar enkele dagen voordien de burgemeester is verongelukt...) waar de de Syfonbrug over het Leopoldskanaal over steken en dan gaat het richting Oostkerke.



    Pas op voor de schapen !!!  En terecht want daar loopt nog een van de weinige schaapherders met zijn kudde rond !



    Koen en Carola hoeden hun kudde van april tot november langs de Damse Vaart, vanaf Brugge tot aan de Sifon.

    Grootte en samenstelling van kudde is aangepast aan dit traject.

    In het seizoen loopt de kudde dagelijks gemiddeld zo’n 7 uur. 

    De schaapskudde bestaat momenteel uit 150 dieren, ooien en lammeren.

    Er worden verschillende rassen gebruikt, elk met hun eigen specifieke karakter, uiterlijk, graasgedrag en voorkeuren.

    De rassen die in de kudde meegaan zijn Suffolk, Mergellander en Vlaming (of Flandrine). 

    De Mergellander en de Vlaming zijn allebei oude, zeldzame Belgisch (en Nederlands) schapenrassen en behoren tot ons ‘Levend erfgoed’


    Via Dudzele komen we aan in Lissewege bij de abdij Ter Doest waar een openluchttentoonstelling aan de gang is...



    Ter Doest is een voormalige abdij gelegen in Lissewege, deelgemeente van Brugge.

    De abdij speelde een belangrijke rol bij het inpolderen van gebieden in Vlaanderen, Zeeland en Holland en in de wolhandel met de Vlaamse steden.

    Lambert, de Heer van Lissewege die op het Upperhof woonde, gaf in 1106 een domein met kapel aan de benedictijnen die er een abdij stichtten.



    In 1175 werd ze overgenomen door cisterciënzers, afkomstig van de in Koksijde gelegen abdij Onze-Lieve-Vrouw Ten Duinen, en in 1624 met Onze-Lieve-Vrouw Ten Duinen verenigd.

    De schuur stamt uit 1250 en is het enige nog resterend abdijgebouw.

    Ze is 50,50 m lang, 23,75 m breed en de puntgevel is 30,75 m hoog; de hoogte van de zijmuren is 9,25 m.

    Twee rijen van elk 10 eiken pijlers dragen bijna 800 jaar het unieke eiken dakgebinte.

    Tot voor 1711 was de schuur met stro bedekt, nu bestaat het dak uit 38.000 Boomse dakpannen.



    Het is 13u45 en we krijgen een derde controle in café StAmand



    Even een ommetje maken naar het centrum voor een blik op de kerktoren en het beeld van Willem van Saeftinghe...


    De monumentale Onze-Lieve-Vrouw-Bezoekingskerk is een voorbeeld van kustgotiek en gebouwd van 1225 tot 1275.

    De kerk is driebeukig en is opgetrokken in zogenaamde moefen (bakstenen van groot formaat, gemaakt van klei uit de polders).

    De zuilen zijn van Doornikse kalksteen. De toren (zonder spits) dateert uit de tweede helft van de 13e eeuw.

    Dat er bovenop de toren vuur werd ontstoken om bij mist of stormweer de schepen de weg naar de haven te wijzen, is een fabeltje.

    De meeste daken waren in die tijd van stro gemaakt en één sintel was genoeg om heel het dorp in lichterlaaie te zetten.

    Het koor van de kerk is veelhoekig en opgetrokken uit lokale veldsteen.

    Dankzij de toelating van de aartshertogen Albrecht en Isabella werd het kerkgebouw in de 17de eeuw gerestaureerd, zonder zijn oorspronkelijk karakter te verliezen.

    Het interieur treft door eenheid. De kerk meet 54 bij 21 meter en is 28 meter hoog.

    De toren is 49,5 meter of 13 Brugse roeden hoog en kan bezocht worden via 264 stenen treden.




    Willem van Saeftinghe was een lekenbroeder van de cisterciënzerabdij Ter Doest in Lissewege.

    Tijdens de Guldensporenslag in 1302 sleurde hij de aanvoerder van het Franse leger, Robert II van Artois, van zijn paard, waarna deze door andere strijders werd doodgeslagen.

    Deze fase in de strijd was onderwerp van een schilderij van Nicaise de Keyser, tentoongesteld in Kortrijk, dat in 1944 tijdens een bombardement verloren ging.

    Een voorstudie kan nog altijd bekeken worden in het Groeningemuseum in Kortrijk. Hij doodde tijdens de slag verschillende Franse ridders.

    Eigentijdse kroniekschrijvers benadrukken dat hij een grote en beresterke man was.

    Hij was te paard naar het slagveld getrokken waar hij zijn rijdier inruilde voor een goedendag en een speer of een zwaard.

    Tijdens een opstand van de lekenbroeders in november 1308 vermoordde hij de bejaarde keldermeester en verwondde dodelijk de abt Willem vande Cordewaeghen, deze overleed eind december aan zijn verwondingen.

    Willem van Saeftinghe verschanste zich in de kerk van Lissewege omdat hij te maken kreeg met aanhangers van de abt.

    Toen dit nieuws Brugge bereikte, trokken een zoon van Pieter de Coninck en Jan Breydel samen met 80 andere Bruggelingen op om hem te ontzetten.

    Hij werd uit de kerktoren bevrijd en in triomf naar Brugge geleid, zeer tegen de zin van de graaf, de poorters en de edelen van Vlaanderen.

    Hij werd door de officiaal van Doornik in de ban van de kerk geslagen.

    Op 19 november 1309 werden zijn misdaden vergeven en kreeg hij de absolutie van paus Clemens V, maar hij werd verplicht in te treden bij de hospitaalridders en werd op kruistocht gestuurd.

    Hij zou gesneuveld zijn bij de verovering van Rhodos.

    Zijn bronzen standbeeld, gemaakt door Jef Claerhout, staat sinds 1988 in Lissewege op de markt.


    Even een kleine pauze inlassen en frituur Vierwege een lekkere kalkoenbrochette verorberen !



    Op weg naar Zuienkerke komen we honderden wandelaars tegen : zij nemen deel aan de Internationale Tweedaagse van Blankenberge...



    Even een praatje maken met wat Oostenrijkse en Spaanse deelnemers



    In en rond Blankenberge kregen zij gedurende de wandeling een uitzicht met inzicht op het kustlandschap.

    Er waren verschillende afstanden: een springkastelenwandeling van +/- 6 km; een polderwandeling van +/- 15 km; een sportieve natuurwandeling van +/- 24 km en een marathonwandeling van +/- 42 km.

    Er werd gezorgd voor animatie, cultuur en versnaperingen.


    We rijden verder naar De Haan... Vlissegem... Ettelgem... Bredene en komen we aan in Oudenburg waar ik even de binnenkoer van de Abdijhoeve oprij...



    De abdijhoeve te Oudenburg hoorde toe aan de Sint-Pietersabdij, waarover je alles leert in het bezoekerscentrum.

    In de hoeve werden door de monniken groenten, kruiden en dieren gekweekt, brood gebakken en bier gebrouwen.



    Op de grote witgekalkte toegangspoort prijkt de datum ‘1671’.

    Op de binnenkoer staat een middeleeuwse duiventoren. In de jaren 80 maakten bewoners, tractoren, koeien, varkens en paarden er plaats voor een horecacomplex.



    In het centrum het Romeins Archeologisch Museum...



    Toen de Romeinen aan de Noordzee versterkingen oprichtten om de kust te verdedigen, was Oudenburg een van de belangrijkste castella.

    Dit museum toont de resultaten van de archeologische opgravingen die er plaatsvonden. Behalve versterkingen troffen archeologen ook een groot grafveld aan.

    Ontroerend is het skelet van een Romeinse soldaat die blijkbaar samen met zijn hond werd begraven.

    Merkwaardig zijn in de collectie verder ook de fibulae, glazen vazen en kruiken uit de 4de eeuw.

    Het museum bevindt zich in het voormalige abtsgebouw van de Sint-Pietersabdij en vertelt ook het abdijverhaal aan de hand van objecten.

    In die tijd was Oudenburg een stad, zelfs de hoofdstad van gans Vlaanderen, beroemd om zijn vestingmuren en verschansingen”: zo beschrijft in de Middeleeuwen een monnik(?) het Romeinse Oudenburg.


    Op de weg naar Rosem, dit vernield huisje... alle inboedel staat er nog in !



    Een mooie watertoren...



    En een molen in constructie...



    Deze 'Witte Molen' is gelegen op de grens van Roksem (Oudenburg) en Bekegem, op de hoek van de oude Zeeweg en de Ossenweg.

    Oorspronkelijk was het een stookmolen met de naam 'Rockxem-molen'.

    De huidige bakstenen bergmolen werd gebouwd in 1843 door Pieter Dierickx Visschers en zijn echtgenote Francisca Strubbe.

    Bij de herbouw werden vele balken uit voorgaande houten molen opnieuw gebruikt. Enkele inscripties wijzen hierop.

    De Witte Molen is een bergmolen, oorspronkelijk ingericht als graan- en oliemolen met een oliekelder in de wal.

    De staande as of koningsspil draait op een balk op de benedenverdieping en was voorzien van een schijfloop om het steen- en wentelwiel aan te drijven.

    Boven iedere maalstoel is een kleine stelling met een as die voorzien is van vier handspaken voor het uittrekken van het klauwijzer.

    In 1994 nam de stad Oudenburg de molen in erfpacht voor 27 jaar, met de bedoeling de molen maalvaardig te herstellen.

    In 2002-2003 werd de restauratie beëindigd.


    Bekegem staat bekend om zijn 'fois gras'... dus even tot aan het bedrijf gereden, maar de zaak was gesloten.



    Onderweg naar het centrum van Bekegem zie ik mijn kleine broertje staan...



    En als ik een privaat kasteeldomein zie waarvan de poort openstaat, kan ik mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en ga meteen een praatje slaan met de bewoners.

    Ik heb die mensen uit hun middagdutje gewekt, maar ze bleven vriendelijk !



    Het Kasteel Lantonnois – van Rode is één van die kasteeldomeinen die zich na de Franse periode hebben ingeplant in de vroeger woeste heidegebieden die onze gemeente rijk was. 

    In de volksmond wordt het kleine lapje bos dat er aan vast hangt “Doolbos” genoemd.


    Het gaat verder naar Ichtegem... Artrijke... over een oude spoorwegbedding Oostende -Torhout die nu enerzijds de Wijnendaelefietsroute - en anderzijds wandelpad is...




    Deze 58 kilometer lange fietsroute situeert zich tussen Oostende en Torhout.

    Je maakt achtereenvolgens kennis met het kust-polderlandschap en het Houtland.

    Vanuit Stene fiets je door de polders van Oostende met hun eeuwenoude dijken en kreken.

    Daarna fiets je langs de Groene 62 via Gistel en Eernegem naar het kasteeldomein Wijnendale te Torhout.

    Je fietst terug langs Ichtegem en Koekelare en het kanaal Plassendale-Duinkerke.



    Een mooie rit, gezellig parcours, hoewel een uitdaging voor de rijders met zware machines vanwege de talloze kronkelende landwegen.

    Toch enkele opmerkingen aan het adres van de organisatoren...

    - laat nooit de inschrijvingstafel ( en kassa !!!) onbeheerd achter.

    - hang nooit pijltjes aan privé-omheiningen : de eigenaars mogen ze wegnemen en de motorrijders zitten met een probleem.

    - vermijd om motoren door 'verboden richtingen' te laten zijden... politie kan op de loer liggen en bekeuringen uitschrijven.


    04-05-2014 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Over mijzelf
    Ik ben Guy Vandendriessche
    Ik ben een man en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gewezen rijkswachter en veiligheidsagent.
    Ik ben geboren op 04/06/1955 en ben nu dus 63 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: motortoerisme, terrariumdieren, plastic modelbouw, snorrenclub,....
    Archief per week
  • 25/07-31/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 13/12-19/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 31/12-06/01 2008
  • 22/12-28/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 04/12-10/12 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 25/12-31/12 2006
  • 12/12-18/12 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 25/04-01/05 2005
  • 11/04-17/04 2005
  • 04/04-10/04 2005
  • 28/03-03/04 2005
  • 14/03-20/03 2005
  • 28/02-06/03 2005
  • 21/02-27/02 2005
  • 17/01-23/01 2005
  • 15/11-21/11 2004
  • 25/10-31/10 2004
  • 11/10-17/10 2004
  • 27/09-03/10 2004
  • 06/09-12/09 2004
  • 16/08-22/08 2004
  • 09/08-15/08 2004
  • 26/07-01/08 2004
  • 12/07-18/07 2004
  • 05/07-11/07 2004
  • 28/06-04/07 2004
  • 31/05-06/06 2004
  • 24/05-30/05 2004
  • 10/05-16/05 2004
  • 03/05-09/05 2004
  • 19/04-25/04 2004
  • 12/04-18/04 2004
  • 05/04-11/04 2004
  • 29/03-04/04 2004
  • 15/03-21/03 2004
  • 01/03-07/03 2004
  • 02/02-08/02 2004
  • 29/12-04/01 2004
  • 13/10-19/10 2003
  • 08/09-14/09 2003
  • 01/09-07/09 2003
  • 25/08-31/08 2003
  • 04/08-10/08 2003
  • 14/07-20/07 2003
  • 07/07-13/07 2003
  • 09/06-15/06 2003
  • 12/05-18/05 2003
  • 14/04-20/04 2003
  • 07/04-13/04 2003
  • 17/03-23/03 2003
  • 10/03-16/03 2003
  • 17/02-23/02 2003
  • 27/01-02/02 2003
  • 14/10-20/10 2002
  • 30/09-06/10 2002
  • 26/08-01/09 2002
  • 29/07-04/08 2002
  • 29/04-05/05 2002
  • 15/04-21/04 2002
  • 18/03-24/03 2002
  • 04/03-10/03 2002
  • 04/02-10/02 2002
  • 28/01-03/02 2002
  • 31/12-06/01 2002
  • 24/12-30/12 2001
  • 17/12-23/12 2001
  • 26/11-02/12 2001
  • 03/09-09/09 2001
  • 20/08-26/08 2001
  • 13/08-19/08 2001
  • 30/07-05/08 2001
  • 25/06-01/07 2001
  • 11/06-17/06 2001
  • 30/04-06/05 2001
  • 19/02-25/02 2001
  • 23/10-29/10 2000
  • 16/10-22/10 2000
  • 21/08-27/08 2000
  • 14/08-20/08 2000
  • 17/07-23/07 2000
  • 19/06-25/06 2000
  • 27/09-03/10 1999
  • 09/08-15/08 1999
  • 21/06-27/06 1999
  • 17/08-23/08 1998
  • 15/06-21/06 1998
  • 01/06-07/06 1998
  • 29/12-04/01 1998
  • 16/06-22/06 1997
  • 17/03-23/03 1997
  • 30/12-05/01 1997
  • 26/08-01/09 1996
  • 05/08-11/08 1996
  • 15/07-21/07 1996
  • 10/06-16/06 1996
  • 08/05-14/05 1995
  • 20/03-26/03 1995
  • 06/03-12/03 1995
  • 03/10-09/10 1994
  • 26/09-02/10 1994
  • 12/09-18/09 1994
  • 05/09-11/09 1994
  • 29/08-04/09 1994
  • 15/08-21/08 1994
  • 04/07-10/07 1994
  • 23/05-29/05 1994
  • 09/05-15/05 1994
  • 25/04-01/05 1994
  • 11/04-17/04 1994
  • 03/01-09/01 1994
  • 26/12-01/01 1995
  • 04/10-10/10 1993
  • 13/09-19/09 1993
  • 06/09-12/09 1993
  • 30/08-05/09 1993
  • 16/08-22/08 1993
  • 09/08-15/08 1993
  • 26/07-01/08 1993
  • 12/07-18/07 1993
  • 05/07-11/07 1993
  • 28/06-04/07 1993
  • 21/06-27/06 1993
  • 07/06-13/06 1993
  • 31/05-06/06 1993
  • 17/05-23/05 1993
  • 03/05-09/05 1993
  • 26/04-02/05 1993
  • 19/04-25/04 1993
  • 05/04-11/04 1993
  • 29/03-04/04 1993
  • 15/03-21/03 1993
  • 08/03-14/03 1993
  • 02/11-08/11 1992
  • 19/10-25/10 1992
  • 10/08-16/08 1992
  • 30/03-05/04 1992
  • 03/02-09/02 1992
  • 16/09-22/09 1991
  • 01/07-07/07 1991
  • 03/06-09/06 1991
  • 27/05-02/06 1991
  • 13/05-19/05 1991
  • 29/04-05/05 1991
  • 01/04-07/04 1991
  • 04/03-10/03 1991
  • 31/12-06/01 1991
  • 17/12-23/12 1990
  • 10/12-16/12 1990
  • 03/12-09/12 1990
  • 15/10-21/10 1990
  • 08/10-14/10 1990
  • 01/10-07/10 1990
  • 03/09-09/09 1990
  • 27/08-02/09 1990
  • 06/08-12/08 1990
  • 30/07-05/08 1990
  • 16/07-22/07 1990
  • 25/06-01/07 1990
  • 18/06-24/06 1990
  • 11/06-17/06 1990
  • 04/06-10/06 1990
  • 28/05-03/06 1990
  • 14/05-20/05 1990
  • 07/05-13/05 1990
  • 30/04-06/05 1990
  • 16/04-22/04 1990
  • 09/04-15/04 1990
  • 02/04-08/04 1990
  • 26/03-01/04 1990
  • 19/03-25/03 1990
  • 12/03-18/03 1990
  • 05/03-11/03 1990
  • 26/02-04/03 1990
  • 05/02-11/02 1990
  • 13/11-19/11 1989
  • 16/10-22/10 1989
  • 18/09-24/09 1989
  • 11/09-17/09 1989
  • 04/09-10/09 1989
  • 14/08-20/08 1989
  • 07/08-13/08 1989
  • 31/07-06/08 1989
  • 26/06-02/07 1989
  • 03/04-09/04 1989
  • 27/02-05/03 1989
  • 22/08-28/08 1988
  • 01/08-07/08 1988
  • 13/06-19/06 1988
  • 02/05-08/05 1988
  • 18/04-24/04 1988
  • 04/04-10/04 1988
  • 07/03-13/03 1988
  • 30/11-06/12 1987
  • 08/06-14/06 1987
  • 30/03-05/04 1987
  • 23/03-29/03 1987
  • 11/08-17/08 1986
  • 05/05-11/05 1986
  • 31/03-06/04 1986
  • 24/03-30/03 1986
  • 03/03-09/03 1986
  • 24/02-02/03 1986
  • 30/12-05/01 1986
  • 03/06-09/06 1985
  • 06/05-12/05 1985
  • 11/03-17/03 1985
  • 04/02-10/02 1985
  • 09/07-15/07 1984
  • 25/06-01/07 1984
  • 12/03-18/03 1984
  • 05/03-11/03 1984
  • 02/01-08/01 1984
  • 24/12-30/12 1984
  • 11/07-17/07 1983
  • 27/06-03/07 1983
  • 21/03-27/03 1983
  • 14/03-20/03 1983
  • 28/06-04/07 1982
  • 16/07-22/07 1979
  • 11/08-17/08 1975

    Inhoud blog
  • Motorrijder uit Oostende om het leven gekomen
  • Dodelijk ongeval in Moorsele
  • Dodelijk ongeval op de Groendalseweg in Bleiswijk
  • DODELIJK ONGEVAL OP N8 IN HEESTERT
  • Motorambulance
  • Vluchtmisdrijf in Torhout
  • Koninklijke Marechaussee kiest wederom voor Yamaha
  • DRIE VIERDE VAN DE MOTORONGEVALLEN GEBEURT TUSSEN APRIL EN OKTOBER
  • Aantal motorongevallen op tien jaar met kwart gedaald
  • BIVV roept weggebruikers op na motorongevallen: "Wees extra voorzichtig"
  • Motorrijder laat het leven bij ongeval in Kuurne
  • Motorongeval in bocht oprit A29
  • Zero Police Motorcycles in California
  • De motor van de toekomst...
  • Kersverse bruid overleden na aanrijding met motorrijder
  • Motorrijders als Kerstman in Brussel
  • Gibbs Biskji
  • Chauffeur maait motard van de weg
  • Motard staat weer recht na mislukte wheelie op snelweg
  • Humanoïde bikerrobot van Yamaha kan helemaal alleen moto rijden
  • Motorrijder sterft nadat hij door kapel reed
  • Zero Motorcycles
  • Nieuwe badges voor nieuwe uniformen wegpolitie Antwerpen en Gent
  • de motorrijders van Hatzoloh
  • Helft Belgische motorrijders niet verzekerd voor lichamelijke schade
  • Motorpolitie Marokko krijgt camera op helm
  • Motard van 36 sterft na zware klap op N49
  • Doodgeschoten verpleegster stuurde motorbende op ex af
  • Zwaar motorongeval in Waaslandhaven
  • motorrijder sterft tijdens ritje met vrienden
  • Mustang Pony 320 1947
  • Motorrijder overleden na ongeval op circuit in Zolder
  • Porcaro, de stad van de motorrijders
  • Gearresteerde tiener moet geboeid meelopen met motor van agent
  • Gestolen motorfiets terug bij eigenaar
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Twee doden na motorongeval
  • Chauffeur was onder invloed van alcohol toen hij jong koppel doodreed
  • Quadbestuurder levensgevaarlijk gewond
  • Bestuurder motorfiets komt om het leven na ongeval op Rijksweg te Roeselare
  • Motorrijder (60) komt om bij ongeval in Lichtervelde
  • Gedenksteen voor alle verongelukte motorrijders
  • Rondrit Ommegang StDenijs 21 juni 2015
  • Motorongeval in de Botlek
  • Motorrijder stabiel, maar nog in levensgevaar na aanrijding
  • Deze anonieme motoren helpen Antwerpse politie verkeershooligans klissen
  • 24-jarige motorrijder overleden na botsing
  • Motorrijder sterft na val in gracht in Koekelare
  • Motorrijder sterft na frontale klap
  • 'Bendeoorlog verwacht in België'
  • Hondjes op de motor...
  • Zware brand in motozaak
  • Hond mee met baasje op Vespa
  • Motorrijder zwaargewond na harde klap in Izegem
  • Motorrijder zwaargewond na harde klap in Izegem
  • Motorrijder verongelukt in Lille
  • 2015 Ducati Monster Stripe 821 en 1200
  • 2016 Yamaha YZ en WR offroad modellen gelanceerd
  • Motorrijder geeft levensgevaarlijke chauffeur terechte kopstoot
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Fleurus
  • Motorrijder zwaar gewond
  • Motorrijder zwaargewond bij ongeval in Aarschot
  • Motard laat leven na zware klap tegen een wagen
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Aarschot
  • Motard laat leven na zware klap tegen een wagen
  • Zwaar motorongeval in Neeroeteren
  • Orlando Bloom laat zich eens goed gaan
  • Motorrijder verongelukt
  • Motorrijder
  • Overlever motorongeval toont hoe ze de draad weer oppikt
  • Motorrijder komt om bij ongeval
  • Waaghals rijdt op 1 wiel op Ring rond Brussel
  • 100-jarige Liske opnieuw op de motor
  • Een 'opfrissing' helpt ongevallen voorkomen
  • Motorrijder sterft na ongeval op brug over E17
  • Dodelijk ongeval met motorrijder op Assesteenweg te Herne
  • motorrijder dood in Ternat
  • Nieuwe politiemotoren Antwerpen
  • Motorrijder gewond na aanrijding
  • Vader van zes kinderen sterft bij motorongeval
  • Police Use Electric Chariot Scooter , Fast Motorised Off Road Segway
  • Motorrijder overleden na ongeluk Zoutelande
  • Motorrijder boord zich in auto
  • Jonge motorrijder verongelukt in Ingelmunster
  • Motorrijder verongelukt op gladde weg...
  • Motor op de spoorwegen geglipt door zand
  • Oekraïense ex-international Gusin sterft in motorongeval
  • 17de Mosseltreffen - Oostende
  • beelden dodelijk motorongeval gebruikt in campagne voor veiliger verkeer
  • Schokkend: Roekeloze motorrijder filmt eigen dood
  • Motorrijder zwaar gewond in StDenijs
  • Nieuw scherm en herstellingen aan PC800
  • Nieuwe KMar-motorfiets: Yamaha FJR 1300A
  • 33ste Krabbetreffen - Rollegem 17 augustus 2014
  • Aanrijding tussen motorrijder en bestelwagen in Hoevenen
  • 13de Olf Oest treffen - Torhout 16 augustus
  • 15de Walkerstreffen - Rijmenam 10 augustus 2014
  • Graafschapstreffen 2014
  • Nederlandse motoragent omgekomen bij achtervolging
  • Twee doden bij motorongeval aan Leuvense vaart
  • 1ste motorrit Paddy's Pub - Zottegem 3 augustus 2014
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Antwerpen
  • Dodelijk motorongeval in Frasnes-lez-Anvaing
  • Competentietreffen - Ieper 2 augustus 2014
  • Motorrijder overleden, passagier kritiek na ongeval
  • Motorrijder verongelukt, passagier kritiek
  • Manneken Pis Treffen Geraardsbergen 27 juli 2014
  • BMW R1200RT (2014) uit circulatie !
  • Snelheidscontrole op Engelse wegen
  • Jaar rijverbod voor dodelijk motorongeval
  • 2 DODEN BIJ ZWAAR MOTORONGELUK
  • 2 doden bij zwaar motorongeluk
  • Izegems motorrijder lichtgewond
  • 53ste Ronde van West-Vlaanderen : Menen 29 mei 2014
  • Drago-treffen Izegem 25 mei 2014
  • Ongeval met motor, bestuurder spoorloos
  • Motor Union Belgische Politie Treffen tvv ALS-Liga
  • Dendertoerrit zondag 11 mei 2014
  • 1ste Flamengostreffen Torhout 4 mei 2014
  • Coast Tour 2014
  • Honda Gold Wing Airbag
  • Ducati Diavel
  • Toerrit Reglement voor groepsrijden
  • 23ste Houtlandroute - Torhout 20 april 2014
  • Yamaha MT-09
  • 24e Zomertreffen Tsjamp Wevelgem zondag 13 april
  • Harley Davidson Street 750
  • Motorrijder komt om het leven in Zomergem
  • Yamaha SR400
  • 18-jarige motorrijder komt om het leven in Eernegem
  • Motards frissen rijkunsten op
  • Meer dodelijke ongevallen met motorrijders in 2013
  • Jonge motorrijder komt om het leven na ongeval in Ichtegem
  • Motorrijder zwaargewond bij botsing in Wakken
  • Motorrijder omgekomen bij ongeval in Hechtel-Eksel
  • MV Agusta Brutale 800 Dragster
  • Motorrijder (30) overleeft klap tegen paal niet in Lede
  • Yamaha Ténéré XT 1200ZE
  • Ducati Monster 1200S
  • Nieuwe politiejassen Antwerpse motards
  • ZERO SR : the iMOTO
  • Vroegere diensthoofddeksels bij de NMBS
  • Nog geen motorkeuring...
  • Santa is coming !
  • Motorrijdster buiten levensgevaar na aanrijding
  • Vrouw vat zelf vuur na motorongeval
  • Herfstmist
  • Moto Toerkalender 2014
  • Nieuwe aanwinst PC 800 parelmoer
  • Koppel laat het leven bij motorongeval in Houffalize
  • 23-jarige motorrijder overleden bij ongeval in Herfelingen
  • Motorongeval in Lissewege
  • Bij een motorongeval in Sint-Andries komen 2 mensen om het leven
  • Motorrijder komt om het leven bij ongeval in Hooglede
  • Genkenaar (23) week na motorongeval overleden
  • Motorrijder ­wandelt weg na valpartij
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Noirefontaine
  • Motorrijder gewond
  • Koppel laat het leven bij motorongeval in Houffalize
  • Grote bijeenkomst van Hells Angels in Gent
  • Honderdvijftig trikes en motoren verwacht in Neerwinden
  • Motorrijder (19) bezweken aan verwondingen
  • rouwregister geopend voor Christof Van Mullem
  • Het Koninklijk Motorrijdersescorte
  • Verdachte vriend van vermiste Marijke Francis sterft in ongeval
  • Motorrijder overleefd aanrijding in Ingelmunster
  • Drie gewonden bij botsing tussen auto en politiemotor in Ingelmunster
  • Geen rijbewijs bij 1 motorongeval op 5
  • Metalzanger komt om het leven bij motorongeval
  • Twee zwaargewonden bij motorongeval te BACHTE-MARIA-LEERNE
  • Broers verongelukken op vijf kilometer van elkaar
  • Twee agenten laten het leven bij motorongeval
  • Motorrijder verongelukt in Opglabbeek
  • Man en vrouw komen om bij zwaar motorongeval in Brugge
  • Motorrijder (39) maakt dodelijke smak tegen geparkeerde truck
  • Boer verwisselt tractor na dodelijk motorongeval
  • Motorrijden ligt voorlopig een tijdje stil...
  • Weginspecteurs van Rijkswaterstaat op de motor
  • Lijsttrekker N-VA breekt enkel bij motorongeval
  • Motorrijder gewond bij verkeerd manoeuvre auto
  • Motorrijder gewond in ongeval Eizeringen
  • Motorrijder raakt zwaargewond bij ongeval in Reningelst
  • Motorrijder levensgevaarlijk gewond bij aanrijding in Nevele
  • Motorrijder (48) verongelukt bij frontale aanrijding in Moen
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Stoumont
  • Belgische bestuurder rijdt motorrijder dood in Franse departement Gard
  • Motorrijder maakt dodelijke val in Diest
  • Motorrijder komt om in Fosses-la-Ville
  • Motorrijder komt om in Fosses-la-Ville
  • Moto Treffens Vlaanderen 2012
  • 11de Kanaaltreffen Oudenburg 5 aug 2012
  • 13de Terrasrit – Zelzate 4 augustus 2012
  • 9de Mega 'Tour de France' Houthulst 29 juli 2012
  • Motorrijder (22) komt om op racecircuit in Mettet
  • Dronken motorrijder zwaargewond na ongeval in Dendermonde
  • Motorrijder verongelukt in Alveringem
  • Motorrijder komt om het leven op N8 in Alveringem
  • Motorrijder verongelukt in Huldenberg

    Pacific Coast 800 USA
  • Pacific Coast 800 USA

  • TGPCHPCMY2KMR+8
  • The Great Pacific Coast Highway Pacific Coast Motorcycle Year 2008 Motorcycle Ride

  • Honda Pacific Coast (PC800) Parts List
  • Honda Pacific Coast (PC800) Parts List

  • Corbin Motorcycle Seats & Accessories | Honda Pacific Coast
  • Corbin Motorcycle Seats & Accessories | Honda Pacific Coast

  • MV Pacific Coast Nederland
  • MV Pacific Coast Nederland

  • Foto

    PC800
  • Honda Pacific Coast (PC800) Owner/iPCRC Registry

  • PC France
  • PC France

  • Foto

    Web PC
  • Web PC

  • Foto

    IPCRC
  • IPCRC

  • PC Italia
  • PC Italia

  • PC naamlijst
  • PC naamlijst

  • PC Russia
  • PC Russia

  • Bikes !
  • Bikes !

  • Categorieën


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!