Druk op onderstaande knop om een positief berichtje achter te laten in mijn gastenboek (let wel : obsceniteiten worden eruitgeflikkerd !)
Motortoerisme...mijn hobby
Motortoerisme... mijn passie Enkele korte flashes uit mijn motorrijderscarrière die begon in 1972.
Regelmatig een korte impressie van de nieuwste modellen.
Ook komen de meest gekke motoren aan bod alsmede bijzondere verkeerssituaties.
Treffens en andere activiteiten.
En niet te vergeten mijn collectie 'Politie-bikes'en badges.
18-03-2014
MV Agusta Brutale 800 Dragster
De Brutale Dragster RR is de nieuwe lefgozer bij uitstek.
De standaard Dragster was - en is - een motor met ballen aan zijn lijf.
De RR-versie gaat op heel wat vlakken nog een stap verder.
140 pk De Dragster RR is samen met de Brutale RR de sterkste driecilinder in het MV gamma.
In de eerste plaats komt die toename in vermogen er door een opwaardering van het ondertussen bekend en vaak geprezen drieclinderblok.
Een nieuwe airbox en andere uitlaatkanalen, gekoppeld aan een nieuwe injectie, zorgen voor een enorme toename van het vermogen.
Deze versie heeft maar liefst 12 pk meer dan de andere 800 cc drieclinders. 140 pk bij 13.100 opm is zondermeer indrukwekkend.
De kracht van het blok wordt in goede banen geleid door een geavanceerd elektronica systeem.
Het MVICS (Motor & Vehicle Integrated Control System) elektronisch platform en een Mikuni Full ride-by-wire systeem zorgen ervoor dat de motor niet alleen optimaal gevoed wordt, maar ook dat het verbruik geoptimaliseerd is onder alle omstandigheden.
Andere belangrijke elektronische componenten zijn de EAS Quickshifter, het ABS, 8-voudig instelbare tractiecontrole en wheel lift controle.
Een indrukwekkende elektronica verzameling op een al even indrukwekkende motor.
Want ook het rijwielgedeelte is zondermeer uitzonderlijk.
Superieur rijwielgedeelte
Brembo levert de 32 mm radiale vierzuigerremklauwen vooraan, Marzocchi de upside down voorvork met DLC aluminium en rode geanodiseerde binnenpoten.
Sachs zorgde voor de volledig instelbaar monoshock achteraan. En onmiddellijk in de buurt van die ophanging bevinden zich natuurlijk de wielen.
En dat zijn dé uithangborden van deze Dragster RR.
Met de hand gemaakte lichtgewicht geanodiseerde naven, aluminium spaken en lichte velgen zorgen niet alleen voor een laag onafgeveerd gewicht, maar ook voor een hemels mooie stijl.
Die stijl wordt doorgetrokken naar de rest van de motor in originele kleurstellingen.
De Dragster RR combineert als geen andere schoonheid met kracht.
Ook op dat vlak staat deze motor helemaal in lijn met de traditie die MV Agusta doorheen de jaren heeft opgebouwd.
Motorrijder omgekomen bij ongeval in Hechtel-Eksel
Bij een zwaar verkeersongeval op de Eindhovensebaan in Hechtel-Eksel is deze namiddag een motorrijder om het leven gekomen.
Hij kwam in aanrijding met een wagen ter hoogte van de Kiefhoekstraat. De hulpdiensten snelden ter plaatse om de zwaargewonde man te reanimeren, maar hij bezweek aan de opgelopen verwondingen. Het ging om een 70-jarige man uit het Nederlandse Eersel.
Ik ben Guy Vandendriessche
Ik ben een man en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gewezen rijkswachter en veiligheidsagent.
Ik ben geboren op 04/06/1955 en ben nu dus 68 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: motortoerisme, terrariumdieren, plastic modelbouw, snorrenclub,....