Zoeken in blog

Gastenboek
  • kamagra oral jelly 5gm sildenafil her
  • the sleep store kamagra tow
  • Kolorowanki
  • ¿Qué Festividades Se Celebran Los Lunes Bancarios?
  • Productos Y Servicios Bancarios Operativos

    Druk op onderstaande knop om een positief berichtje achter te laten in mijn gastenboek (let wel : obsceniteiten worden eruitgeflikkerd !)

    Neem ook een kijkje op mijn andere bloggen SNOR en BUDOKA,
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Motortoerisme...mijn hobby
    Motortoerisme... mijn passie
    Enkele korte flashes uit mijn motorrijderscarrière die begon in 1972. Regelmatig een korte impressie van de nieuwste modellen. Ook komen de meest gekke motoren aan bod alsmede bijzondere verkeerssituaties. Treffens en andere activiteiten. En niet te vergeten mijn collectie 'Politie-bikes'en badges.
    13-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorongeval Markegem

    Motorongeval Markegem

    Klik op foto voor groot formaat

    13-05-2011 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ostend Sunset Ride 14 mei 2011

    Ostend Sunset Ride

    14-05-2011 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Katjestreffen - Boezinge 15 mei 2011

    Katjestreffen - Boezinge 15 mei 2011

    Klik op foto voor groot formaat

    Een zeer zichtbare aanduiding voor de inschrijving.

    Klik op foto voor groot formaat


    Afspraak aan feestzaal Ten Vrielande in Boezinge

    Klik op foto voor groot formaat


    Een stand met allerlei prullaria stond opgesteld op de binnenkoer.

    Klik op foto voor groot formaat


    Binnen in de zaal vinden we een stand van MAG

    Klik op foto voor groot formaat


    De inschrijvingstafel

    Klik op foto voor groot formaat


    De trofeeen...

    Klik op foto voor groot formaat


    De koffiemadam...

    Klik op foto voor groot formaat


    En dan waren we klaar voor vertrek voor een rondje Noord-Frankrijk
    (nog eens...)
    Dit waren de pijltjes die we konden volgen.


    Klik op foto voor groot formaat


    Boezinge is een buurtstad van Ieper en wie Ieper zegt,
    zegt 'Den Grooten Oorlog'


    Klik op foto voor groot formaat


    Eerst krijgen we het Bard Cottage Cemetry op onze weg.

    Bard Cottage was de naam van een huis vlakbij een brug met de naam 'Bard's Causeway'. De begraafplaats lag onder de beschutting van de kanaalberm.
     
    Klik op foto voor groot formaat

    Er werden bijzettingen verricht tussen juni 1915 en oktober 1918.
    Deze duiden op de aanwezigheid van de 49 (West Riding) Division, de 38th (Welsh) Division en nog andere infanteriedivisies in de noordelijke sectoren van de Ypres Salient en op het vooruitbrengen van de artillerie in de herfst van 1917.
    Na de oorlog werden nog 46 stoffelijke overschotten uit de omgeving bijgezet, waaronder 32 graven van 'Marengo Farm Cemetery' enkele honderden meter ten zuiden.
    Er zijn/worden nu 1639 Commonwealthmilitairen begraven of herdacht. 39 graven bevatten niet-geïdentificeerden waaronder drie 'special memorials' "Known to be buried in this cemetery".
    De begraafplaats werd door Sir Reginald Blomfield ontworpen.
    Bijzettingen (Commonwealth War Graves Commission) :
    Verenigd Koninkrijk : 1619
    Canada : 15
    Zuid-Afrika : 2
    Andere Commonwealth : 3
    Totaal Commonwealth : 1639


    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat


    Meer bekend is het Essex Farm Cemetry met de gedenksteen van
    John McCrae

    Klik op foto voor groot formaat

    Bijna halfweg de weg van Ieper naar Boezinge stond een boerderij met de naam Essex Farm.
    Op deze plaats lag de Britse frontlijn meerdere kilometers ten oosten van het kanaal.
    Het veld ten zuiden van de boerderij werd als verbandplaats gebruikt in april 1915.
    Dit bleef zo tot augustus 1917. De bijzettingen werden min of meer willekeurig verricht, zonder een vast plan. Daardoor zijn de meeste doden van de divisies door mekaar begraven.
    Uitzondering daarop vormen de 49th (West Riding) Division die haar doden van 1915 in Plot I begroeven en de 38th (Welsh) Division die in het najaar 1916 Plot III gebruikte.
    Er worden nu 1199 commonwealthdoden herdacht. Daarvan zijn er ruim 100 niet-geïdentificeerden. 19 militairen uit het Verenigd Koninkrijk kregen een 'special memorial' "Known/Believed to be buried in this cemetery".
    De begraafplaats heeft een oppervlakte van 6032 m² en is gedeeltelijk aan de zuid- en oostzijd met een ruwstenen muur afgesloten.
    Het monument voor de 49th Division staat vlak achter de begraafplaats op de kanaalberm.
    Naast de begraafplaats bevindt zicht de John McCrae-site.

    Bijzettingen (Commonwealth War Graves Commission) :
    Verenigd Koninkrijk : 1107
    Niet-identificeerbaar : 83
    Totaal Commonwealth : 1199
    Andere nationaliteiten : 5

    Klik op foto voor groot formaat Klik op foto voor groot formaat

    Luitenant-kolonel John Alexander McCrae (Guelph (Ontario), 30 november 1872 - Boulogne-sur-Mer, 28 januari 1918) was een Canadese dichter, arts, auteur, kunstenaar, militair tijdens de Eerste Wereldoorlog en een chirurg tijdens de Slagen om Ieper. McCrae is geboren in Guelph, Ontario. Hij is het best gekend voor het schrijven van het gedicht In Flanders Fields.

    Op 28 januari 1918, dienstdoende als commandant van het Canadese General Hospital (McGill) bij Boulogne, stierf hij aan een longontsteking die al snel werd gecompliceerd door meningitis. Hij werd begraven op de Commonwealth War Graves (sectie Wimereux Cemetery), op slechts een paar kilometer van de kust van Boulogne. Zijn paard "Bonfire", leidde de begrafenisstoet, volgens militaire traditie zijn meesters laarzen omgekeerd in de stijgbeugels. De grafsteen van McCrae is liggend geplaatst.

    Klik op foto voor groot formaat

    De 'dugouts' achteraan het kerkhof...

    Klik op foto voor groot formaat


    Het Solferino Farm Cemetry

    Klik op foto voor groot formaat

    De naam ‘Solferino Farm’ werd aan de boerderij tegenover de begraafplaats gegeven door Franse troepen.
    De aanleg van de begraafplaats werd pas in oktober 1917 gestart. Er liggen eveneens 5 doden uit de Tweede Wereldoorlog begraven. Zodoende liggen er nu volgens het huidige register 304 doden begraven.
    De begraafplaats is ontworpen door R. Blomfield (hoofdarchitect) en J.R. Truelove (uitvoerend architect).

    Begraafplaats met een rechthoekige, langgerekte plattegrond en een oppervlakte van ca. 1200m².
    Het terrein is genivelleerd en ligt iets hoger dan het straatniveau. De begraafplaats wordt omgeven door een muur uit grijsgroene natuursteen, afgedekt met witte natuursteen.
    Achteraan wordt de begraafplaats afgezet met een haag (beuk). In witte natuursteen uitgevoerde toegangspartij met trappen, zitbanken, een tweeledig smeedijzeren poortje en het opschrift ‘Solferino Farm Cemetery 1917-1918’ op 2 pijlers. In de voormuur zijn de teksten van de landplaten gegrift.
    Vlakbij de toegang is het registerkastje en de metalen informatieplaat terug te vinden. Centraal tegen de noordoostelijke muur staat een dienstgebouw in natuursteen opgetrokken.
    Centraal vooraan staat het ‘Cross of Sacrifice’ (type A1).


    Klik op foto voor groot formaat


    Voorbij Vlamertinge springt in de Hospitaalstraat opeens vantussen het struikgewas onderstaand beeld mij in het oog...

    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    Aan de ingangspoort staat deze riante kapel.

    Klik op foto voor groot formaat



    Dit houdt me niet tegen om eens een kijkje te gaan nemen.
    Even aanbellen en de sympathieke kasteelheer Christophe staat me te woord en begint zowat de gehele geschiedenis van dit familiekasteel uit de doeken te doen : het gaat hier om het Chateau du Parc, gebouwd in 1854-58 door architect Jos Schadde en staat op een domein van 25 ha.


    Klik op foto voor groot formaat


    Van Christophe mocht ik tal van foto's nemen van de buitenkant onder de belofte dat ik ze niet allemaal zou publiceren. Daarom beperk ik mij tot dit familieschild.

    Klik op foto voor groot formaat

    De familie Du Parc stamt af van de Franse Adel : zijn voorouders
    zouden nog gevochten hebben aan de zijde van de musketiers van Louis XIX
    en zijn samen met een van hen (waarschijnlijk d'Artagnan) meegetrokken naar Maastricht om daar banden te leggen met Nederlanders en er het kasteel Neerkanne (zie onder) op te trekken.






    We rijden voorbij het Hospital Farm Cemetry

    Gelegen in weide naast boerderij Hospitaalstraat 33, op 2 km ten ZW van Elverdinge.
    Te bereiken via weide, waar in de zomer koeien grazen (geen aangelegd pad).
    Omgeving is licht heuvelachtig plattelandsgebied.

    Een kleine rechthoekige begraafplaats, ontworpen door N.A. Rew, met een licht afhellend terrein.
    De begraafplaats wordt deels omgeven door een bakstenen muurtje met zuiltjes, deels door een afrastering waarlangs een haag aangeplant is. Via een bruggetje kan de toegang van de begraafplaats bereikt worden.
    De 2 bakstenen toegangszuiltjes vermelden: 'Hospital Farm British Cemetery'. Vlakbij de toegang bevindt zich het registerkastje en de CWGC-infoplaat op een lage, schuine tafel. Er zijn geen landplaten aanwezig.
    De 'Cross of Sacrifice' is van het kleinste type (A1) en bevindt zich centraal achteraan op de begraafplaats (NW-kant). De grafstenen liggen vrij onregelmatig geschikt over 1 perk. Op Hospital Farm Cemetery liggen 115 Britten begraven, waarvan er 4 niet geïdentificeerd konden worden, naast 1 Belg of Fransman.

    'Hospital Farm Cemetery' is genoemd naar een boerderij die van oudsher 'Hospitaalhoeve' genoemd werd, en tijdens de oorlog fungeerde als medische post. De 'Hospitaalhoeve' dankte in feite haar naam aan de Johannieter Ridderorde, de Hospitaalridders, die van oudsher eigenaar waren van het goed ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Hospitaalridders). 
    De oude gebouwen van de hoeve werden tijdens een bombardement op 17/6/1916 in as gelegd.
    De begraafplaats werd vooral in 1915 en 1917 gebruikt door regimenten en batterijen die aan de gevechten rond Ieper deelnamen. De begraafplaats lag tijdens WOI vlak naast een spoorlijn (van de Peselhoek naar Ieper) Eén van de doden op de begraafplaats, nl. Marcel Top, was vermoedelijk een Franse burger.


    En dan komt dit plots uit een bloembak gekropen !

    Klik op foto voor groot formaat


    Langsheen de Galgebossen rijden we met de N333 richting Poperinge.

    Klik op foto voor groot formaat

    De Galgebossen, op de grens tussen Elverdinge, Poperinge en Vlamertinge (gehucht De Brandhoek) vormen het overblijfsel van een woud dat zich uitstrekte van Beselare naar Watou, maar tussen de 9e en 11e eeuw verdween. Het Vlaams Gewest kocht in 1995 de Galgebossen aan.
    Het Agentschap voor Natuur en Bos staat in voor het beheer. Bij de aankoop in 1995 bedroeg de bosoppervlakte zo’n 70 hectare. Ondertussen groeide het domein aan tot 107 ha.


    Klik op foto voor groot formaat


    En wie Poperinge zegt, zegt hop...

    Klik op foto voor groot formaat


    We rijden langsheen Gwalia Cemetry

    Gelegen langs de Elverdingseweg, op ca. 3500m ten noordoosten van het centrum van Poperinge, in een landelijke omgeving. De begraafplaats is bereikbaar via een graspad naast de boerderij met huisnummer 22 (‘Gwalia Farm’).

    Begraafplaats met een langwerpig, rechthoekig grondplan en een oppervlakte van ca. 1427m².
     


    Het terrein is vlak en wordt omgeven door een lage bakstenen muur, afgewerkt met witte natuursteen. Toegang in de oostelijke hoek via een smeedijzeren toegangsmuurtje bij het ‘Cross of Sacrifice’ (type A) dat op een verhoog geplaatst is. Bij de toegang zijn het registerkastje, de metalen informatieplaat en het opschrift 'Gwalia Cemetery 1917-1918' aanwezig.
    Vanaf de toegang vertrekt een as langs de noordoostelijke muur, via de ‘Stone of Remembrance’, eindigend bij een stenen zitbank. De landplaten zijn in de boord van de omheiningsmuur verwerkt. In de zuidelijke hoek staat een bakstenen dienstgebouwtje. De graven liggen verspreid over 2 perken. Het geheel wordt getooid met bloemperken bij de graven en veldesdoorns rondom rond.

    De hoeve bij de begraafplaats werd tijdens de Eerste Wereldoorlog door Britse militairen 'Gwalia Farm' genoemd, naar een plaatsje in Wales. De bewoners mochten in de bijgebouwen van hun hophoeve blijven wonen, mits ze de militairen die de hoeve hadden opgeëist, niet voor de voeten liepen. Gwalia Farm lag tussen de toenmalige kampen in vlak en waterrijk gebied, ten noorden van de weg van Poperinge naar Vlamertinge, zo’n 5km van het front verwijderd.

    Vanaf 29 juni 1917 nam de ‘143th Field Ambulance’ haar intrek in de hoeve.
    Later werd het kamp uitgebouwd tot een veel groter hospitaalcomplex, een zogenaamd ‘corps main dressing station’, dit naar aanleiding van het grootscheeps offensief dat in eind juli 1917 van start ging (Derde Slag bij Ieper). Er werd een speciale spoorlijn aangelegd om de toevoer van gewonden en materiaal te vergemakkelijken. De gewonden werden volgens het systeem van medische evacuatie eerst in een ‘advanced dressing station’ (vooruitgeschoven medische post) opgevangen, van waaruit ze naar een ‘main dressing station’ (M.D.S.) werden overgebracht.
    Zij die verdere verzorging nodig hadden, werden doorgestuurd naar een ‘casualty clearing station’. Zij die de M.D.S. niet overleefden, werden ter plekke begraven zoals op de begraafplaats die bij ‘Gwalia Farm’ werd aangelegd in de iets hoger gelegen weide achter de hoeve. Deze begraafplaats zou gebruikt worden vanaf begin juli 1917 tot in september 1918. Het kamp was zeker twee maal het doelwit van de Duitse artillerie, nl. op 8 juli 1917 en op 4 september 1917. Bij deze laatste aanval, bekend als de ‘Raid on the Dirty Bucket Camp’ was vooral de nabijgelegen wijk ‘Vuile Seule’ getroffen. 14 manschappen van de ‘9th Lancashire Fusiliers’ die deze aanval niet overleefden, liggen nu begraven in perk I, rij H.

    Volgens het huidige register liggen er 470 doden uit de Eerste Wereldoorlog begraven. Het gaat om 454 doden uit het Verenigd Koninkrijk (waarvan er 2 niet geïdentificeerd konden worden), 2 Australiërs, 5 Canadezen, 5 Nieuw-Zeelanders, 1 Zuid-Afrikaan en 3 Duitsers.

    179 doden behoorden tot de artillerie, 30 tot de ‘Royal Engineers’ en 30 tot het ‘Labour Corps’. Er liggen o.m. 4 Chinese arbeiders en 3 Duitse krijgsgevangenen begraven.
    Vroeger lagen hier nog 2 Belgen en 1 Amerikaan, maar die werden ontgraven.

    De begraafplaats is ontworpen door R. Blomfield (hoofdarchitect) en N.A. Rew
    (uitvoerend architect).

    In het industriepark liggen deze reuzen-snooker-ballen,
    een idee van A-mode.


    Klik op foto voor groot formaat


    Aan de aangrenzende Renault-garage Coppennolle
    staat deze plezante oldtimer te koop.


    Klik op foto voor groot formaat


    http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=193455118

    Met de N38 gaat het richting Steenvoorde alwaar we in de wijk
    De Boonaert het imposante Lyssenthoek Military Cemetry tegenkomen.

    Klik op foto voor groot formaat

    Tijdens de eerste wereldoorlog lag de Lijssenthoek op de hoofdcommunicatielijn tussen de geallieerde bases en de Ieperboog. Dicht bij het front maar toch buiten het bereik van de Duitse artillerie kwamen er bijna vanzelfsprekend allerlei voorzieningen voor de gewondenverzorging.
    De begraafplaats werd eerst gebruikt door de Franse 15ème Hopital d'Evacuation.
    Vanaf juni 1915 gebruikten casualty clearing stations van de Commonwealthstrijdkrachten het.
    Van april tot augustus 1918 trokken de verzorgingsposten achteruit door de Duitse vooruitgang tijdens het lenteoffensief van dat jaar. Field Ambulances inclusief ook een Franse namen de plaats van de casualty clearing stations in.
    De begraafplaats bevat 9902 Commonwealthgraven en 884 graven van andere nationaliteiten, vooral Franse en Duitse. Er waren vroeger ook Amerikaanse graven ten westen van de 'Stone of Remembrance' (nu gras).
    Er liggen nu nog slechts drie Amerikanen.
    Het is de tweede grootste Commonwealthbegraafplaats (na Tyne Cot Cemetery) in België.
    De begraafplaats werd door Sir Reginald Blomfield ontworpen.
    Bijzettingen (Commonwealth War Graves Commission) :
    Verenigd Koninkrijk : 7367
    Canada : 1058
    Australië : 1131
    Nieuw-Zeeland : 291
    Zuid-Afrika : 29
    Undivided India : 2
    Andere Commonwealth : 21
    Niet-identificeerbaar : 3
    Totaal Commonwealth : 9902
    Andere nationaliteiten : 884
    Non WorldWar Dead : 1 


    Klik op foto voor groot formaat


    Een zeer katholiek wijkske, als je het mij vraagt...

    Klik op foto voor groot formaat


    Is het nu de cafe die genaamd is naar de wijk of omgekeerd ?
    In ieder geval schenken ze er het gepaste bier !


    Klik op foto voor groot formaat

    Nunnebier is e
    streekbier uut Poperienge da bestoat sedert 2007.

    Nunnebier is e goudblound, kloar degustoasjebier van 7,7°. D'ingrediëntn zyn mout, gist, woater en ommel. De smoake is, deur de gebruuktn ommel, bitter. Nunnebier is verkocht in fleschen van 33 santeliter en in voatn van 30 liter.

    Nunnebier is begun lik e kluchtje. Op e persconferensje lanceernde e brouwer (Nevejan uut

    Krombeke), een ommelboer (Joris Cambie), e caféboas en e reclamemoaker e nieuw bier: Poperings Nunnebier. Da bier moste concureern me 'n poater uut Westvleetern. De stunt wos elukt, want 't verhaal kwam in ol de gazettn. Moar e poar doagn loater kwam et uut: 't wos e stunt vo 't carnaval, en mêer bepoald van de groep Sint-Syfilia. Moar intusschenwyne wos de vroage na 't Nunnebier (da ni bestoeg!) zo grôot ekommn, dat brouwer Nevejan begun is me brouwn. En 't adde van by 't begun vele succes.

    'n Ommel in Nunnebier is redelik exclusief. Volgens ommelboer Cambie is Buvrinnehop een oude sôorte ommel die ni vele opbriengt. En adde d'r moa en plante of tiene van stoan dat 'n kwikte op biobasis.

     

    Via de Rue du Brabant rijden we op de N139 in Boekhoute Frankrijk binnen.
    Godewaersvelde - D69 - Flêtre - D947 - Strazeele - Merris waar we weer die eigenaardige kerktoren tegenkomen (zie Ronde van Vlaanderen 2010)

    Klik op foto voor groot formaat

    Op weg naar Bailleul dit grote kruisbeeld met opschrift O.Crux. Ave 1936.
    Het is ondertussen reeds 11.00u.


    Klik op foto voor groot formaat


    D23 naar Vieux-Berquin...
    Deze kunstbloementuiltjes langs de kant van de rijbaan herinneren er ons aan dat hier een ongeval is gebeurt, meestal met dodelijke afloop. Niet verwonderlijk dat langs zo'n tweevaksbaantjes de fietsers meestal het slachtoffer zijn van een aanrijding.

    Klik op foto voor groot formaat

    D188 : we rijden door de wijken La Motte au Bois en Bois Berquin en komen terecht in een mooi stukje natuur : het Forêt Domaniale de Nieppe.

    Klik op foto voor groot formaat


    Even halt houden ter hoogte van de Dréve du Marais Noir
    waar een sympathieke boswachter Hubert mij het een en ander uitlegde over 'zijn bos'.


    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    In en rondom het domein zijn nog bunkers te bezichtigen,
    maar daar had ik weer geen tijd voor.




    Aan de rand van het domein ligt het British Cemetry Nieppe Bois met een honderdtal '14-'18-graven
    en ook nog een dertigtal uit de Tweede Wereldoorlog.

    Klik op foto voor groot formaat

    Een eerste controlepost was in De Swaetelaere in Vieux-Berquin.

    Klik op foto voor groot formaat


    Even verder dit eigenaardig zeshoeking kapelletje.

    Klik op foto voor groot formaat


    Een blik naar binnen vertelde ons dat het tamelijk verwaarloosd was en praktisch ieder stuk beschadigd...

    Klik op foto voor groot formaat


    Jaja, ondanks de nieuwere geel-plastieken, met kleefplakkertjes aangegeven kilometerpalen,
    bestaan de goeie ouwe betonnen mijlpalen nog steeds.
    Ge moet ze soms goed zoeken in het hoge gras.


    Klik op foto voor groot formaat
     Klik op foto voor groot formaat

    Dan gaat het naar Merville waar ze er een eigenaardige stadreus op na houden : De Caou

     In de februari 1998, gedurende een vergadering van de commissie van de jeugd, voorgezeten door gemeenteraadlied René Dutriez, stelden de jonglui voor een reusachtige CAOU te maken. René Dutriez vond dit plan voortreffelijk en in juni van hetzelfde jaar stichtte hij de vereniging " De Kat Vrienden " met het doel de verwezenlijking van die reus CAOU.
    Als voorzitter van de Kat Vrienden deed René Dutriez beroep op kunstenaar en reuzenbouwer Albert Uyttenhove uit Rysel, deze reus CAOU te ontwerpen. En onder zijn kundige leiden bouwden enkele vrij willige deze reus. In tegenstelling met zijn twee voorgangers, heeft de hedendaagse kat een grijze vacht en wordt door mensenschouders.



    De doop van de reus : Op 8 april 2000, werd de reus CAOU aan het publiek voorgesteld en op het plein voor de stadhuis gedoopt. Mijnheer de Deken, de dichtbijste van de God uit alle inwoners van Merville, had Hem voor die dag het mooiste lenteweer gevraagd. Zijn gebed werd verhoord en we moeten Onze Heer en onze Deken ervoor danken. De plechtigheid was in alle opzichten een succes. De peter en de meter waren twee reuzen : Harry de commies van Godewaersvelde en de Belle Roze van Ardres.

    Van Merville gaat het richting Le Sart en via de D122 naar StVenant.
    Op de hoek van de Rue du Colonel Harison die leidt naar het Haverskerke British Cemetry staat een mooie kapel.


    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat


    Haverskercque : Ja, hier hangen de telefoondraden nog aan palen boven de grond !

    Klik op foto voor groot formaat


    D916 - StVenant : waar de Rue à Aire en de Rue du Bas Hameel samenkomen staat dit kruisbeeld.
    In tegenstelling tot Vlaanderen waar je in iedere boerewegel een kapelletje vindt, staan hier tal van die kuisbeelden verspreid in het landschap.


    Klik op foto voor groot formaat


    ... zoals hier ook in Houleron.

    Klik op foto voor groot formaat


    In Pecqueur rijden we over de Leiebrug en gaat het verder met de D238 en de D122 naar Boeseghem.

    Klik op foto voor groot formaat


    De brug over de Leie in Blaringhem lag opgebroken, vandaar een korte omleiding via de D157e3 naar Garlinghem.
    Daar kunnen we over de brug van het Canal de Neuffossé.
    (zie
    http://www.bluebayou.nl/site/index.php?page=14&id=73)


    Klik op foto voor groot formaat


    D943 - Aire s/l Lys - D192 - La Jumelle - Le Bruveau - Rincq.
    Tegen de gevel van de plaatselijke kerk staat een oude calvarie die jammergenoeg
    in de verkeerde verf werd gestopt.


    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat


    Dit oude smeedijzeren grafkruis trok mijn aandacht...

    Klik op foto voor groot formaat


    In Glomenghem hebben ze deze eigenaardige zwarte kerktoren...

    Klik op foto voor groot formaat


    D192 - Rebecques - D189 - StWinocq - D190 - Racquinghem - D195 - Cochendal
    En nog steeds zie je hier tv-antennes op de daken staan.
    Hebben die gasten hier nog geen distributie misschien ?


    Klik op foto voor groot formaat
     Klik op foto voor groot formaat
    Klik op foto voor groot formaat

    In Roquetoire hebben ze het oudstrijdersbeeld ook in een kleurtje gezet !

    Klik op foto voor groot formaat


    De kerk aldaar mag er dan wel weer zijn : prachtige architectuur.

    Klik op foto voor groot formaat


    In Wittes passeren we de oude Priorij van StJedan-Baptiste

    Klik op foto voor groot formaat

    Een priorij is een tweede huis van een bestaand klooster. Afhankelijk van de kloosterorde of congregatie wordt de term ook gebruikt voor een klooster waar een prior of priorin/priores aan het hoofd staat. Een uitheemse priorij is een priorij die afhankelijk is van een moederhuis en een priorij hermitage was een woonplaats van twee of drie monniken die afhankelijk waren van een buitenlands moederhuis. Deze monniken waren naar het buitenland gezonden om een afgelegen landgoed te exploiteren. Deze hermitages werden in 1414 afgeschaft.

    Klik op foto voor groot formaat


    Naast deze 'prieuré' ontdekte ik, ietwat verscholen achter een bos, een min of meer verwaarloosde houtzagerij.
    Even van dichterbij bekijken : ja, ze was nog actief... maar hoe !


    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Verder geen bebouwing : alleen een zware jeep aan de oprijstrook en dit... !

    Klik op foto voor groot formaat 15-05-2011 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Katjestreffen - Boezinge 15 mei 2011 (deel 2)

    Klik op foto voor groot formaat 

    Sorry, maar door een technische fout is het commentaar van het tweede gedeelte
    van dit verslag om mysterieuze redenen verdwenen...


    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    Dit is het in 2009 afgebrande Chateau Mariot in Ebblighem

    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat


    Zo zag het er nog uit voor de brand

    Klik op foto voor groot formaat



    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat


    Steenvoorde

    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat


    De Frans-Belgische grens

    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat


    En dit zouden de gasten van Freedom Izegem moeten zijn...

    Klik op foto voor groot formaat
     Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat


    MC Speedy... een goed geoliede organisatie die weeral eens een prachtige rit heeft uitgestippeld. Een aanrader voor iedere toerrijder.
    Zeker voor herhaling vatbaar.
    Laten we het gewoon in één woord samenvatten :
    Schitterend !


    ---------------------------------------------------

    Een complimentje van de voorzitter van MC Speedy

    Hallo beste Guy,

    Amaai zeg, als dit geen prachtige fotoreportage is.
    Ik heb nu deze site bij mijn favorieten gezet, om zo met de nodige tijd al uw
    reportages te kunnen overlopen.
    Hartelijk dank, namens het bestuur en alle leden van M.C. Speedy.

    PS. Ik hoop dat je wat van de rit genoten hebt.

    Dehaene Gery,
    voorzitter van M.C. Speedy

    Bedankt Gery.

    15-05-2011 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Over mijzelf
    Ik ben Guy Vandendriessche
    Ik ben een man en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gewezen rijkswachter en veiligheidsagent.
    Ik ben geboren op 04/06/1955 en ben nu dus 63 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: motortoerisme, terrariumdieren, plastic modelbouw, snorrenclub,....
    Archief per week
  • 25/07-31/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 13/12-19/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 31/12-06/01 2008
  • 22/12-28/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 04/12-10/12 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 25/12-31/12 2006
  • 12/12-18/12 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 25/04-01/05 2005
  • 11/04-17/04 2005
  • 04/04-10/04 2005
  • 28/03-03/04 2005
  • 14/03-20/03 2005
  • 28/02-06/03 2005
  • 21/02-27/02 2005
  • 17/01-23/01 2005
  • 15/11-21/11 2004
  • 25/10-31/10 2004
  • 11/10-17/10 2004
  • 27/09-03/10 2004
  • 06/09-12/09 2004
  • 16/08-22/08 2004
  • 09/08-15/08 2004
  • 26/07-01/08 2004
  • 12/07-18/07 2004
  • 05/07-11/07 2004
  • 28/06-04/07 2004
  • 31/05-06/06 2004
  • 24/05-30/05 2004
  • 10/05-16/05 2004
  • 03/05-09/05 2004
  • 19/04-25/04 2004
  • 12/04-18/04 2004
  • 05/04-11/04 2004
  • 29/03-04/04 2004
  • 15/03-21/03 2004
  • 01/03-07/03 2004
  • 02/02-08/02 2004
  • 29/12-04/01 2004
  • 13/10-19/10 2003
  • 08/09-14/09 2003
  • 01/09-07/09 2003
  • 25/08-31/08 2003
  • 04/08-10/08 2003
  • 14/07-20/07 2003
  • 07/07-13/07 2003
  • 09/06-15/06 2003
  • 12/05-18/05 2003
  • 14/04-20/04 2003
  • 07/04-13/04 2003
  • 17/03-23/03 2003
  • 10/03-16/03 2003
  • 17/02-23/02 2003
  • 27/01-02/02 2003
  • 14/10-20/10 2002
  • 30/09-06/10 2002
  • 26/08-01/09 2002
  • 29/07-04/08 2002
  • 29/04-05/05 2002
  • 15/04-21/04 2002
  • 18/03-24/03 2002
  • 04/03-10/03 2002
  • 04/02-10/02 2002
  • 28/01-03/02 2002
  • 31/12-06/01 2002
  • 24/12-30/12 2001
  • 17/12-23/12 2001
  • 26/11-02/12 2001
  • 03/09-09/09 2001
  • 20/08-26/08 2001
  • 13/08-19/08 2001
  • 30/07-05/08 2001
  • 25/06-01/07 2001
  • 11/06-17/06 2001
  • 30/04-06/05 2001
  • 19/02-25/02 2001
  • 23/10-29/10 2000
  • 16/10-22/10 2000
  • 21/08-27/08 2000
  • 14/08-20/08 2000
  • 17/07-23/07 2000
  • 19/06-25/06 2000
  • 27/09-03/10 1999
  • 09/08-15/08 1999
  • 21/06-27/06 1999
  • 17/08-23/08 1998
  • 15/06-21/06 1998
  • 01/06-07/06 1998
  • 29/12-04/01 1998
  • 16/06-22/06 1997
  • 17/03-23/03 1997
  • 30/12-05/01 1997
  • 26/08-01/09 1996
  • 05/08-11/08 1996
  • 15/07-21/07 1996
  • 10/06-16/06 1996
  • 08/05-14/05 1995
  • 20/03-26/03 1995
  • 06/03-12/03 1995
  • 03/10-09/10 1994
  • 26/09-02/10 1994
  • 12/09-18/09 1994
  • 05/09-11/09 1994
  • 29/08-04/09 1994
  • 15/08-21/08 1994
  • 04/07-10/07 1994
  • 23/05-29/05 1994
  • 09/05-15/05 1994
  • 25/04-01/05 1994
  • 11/04-17/04 1994
  • 03/01-09/01 1994
  • 26/12-01/01 1995
  • 04/10-10/10 1993
  • 13/09-19/09 1993
  • 06/09-12/09 1993
  • 30/08-05/09 1993
  • 16/08-22/08 1993
  • 09/08-15/08 1993
  • 26/07-01/08 1993
  • 12/07-18/07 1993
  • 05/07-11/07 1993
  • 28/06-04/07 1993
  • 21/06-27/06 1993
  • 07/06-13/06 1993
  • 31/05-06/06 1993
  • 17/05-23/05 1993
  • 03/05-09/05 1993
  • 26/04-02/05 1993
  • 19/04-25/04 1993
  • 05/04-11/04 1993
  • 29/03-04/04 1993
  • 15/03-21/03 1993
  • 08/03-14/03 1993
  • 02/11-08/11 1992
  • 19/10-25/10 1992
  • 10/08-16/08 1992
  • 30/03-05/04 1992
  • 03/02-09/02 1992
  • 16/09-22/09 1991
  • 01/07-07/07 1991
  • 03/06-09/06 1991
  • 27/05-02/06 1991
  • 13/05-19/05 1991
  • 29/04-05/05 1991
  • 01/04-07/04 1991
  • 04/03-10/03 1991
  • 31/12-06/01 1991
  • 17/12-23/12 1990
  • 10/12-16/12 1990
  • 03/12-09/12 1990
  • 15/10-21/10 1990
  • 08/10-14/10 1990
  • 01/10-07/10 1990
  • 03/09-09/09 1990
  • 27/08-02/09 1990
  • 06/08-12/08 1990
  • 30/07-05/08 1990
  • 16/07-22/07 1990
  • 25/06-01/07 1990
  • 18/06-24/06 1990
  • 11/06-17/06 1990
  • 04/06-10/06 1990
  • 28/05-03/06 1990
  • 14/05-20/05 1990
  • 07/05-13/05 1990
  • 30/04-06/05 1990
  • 16/04-22/04 1990
  • 09/04-15/04 1990
  • 02/04-08/04 1990
  • 26/03-01/04 1990
  • 19/03-25/03 1990
  • 12/03-18/03 1990
  • 05/03-11/03 1990
  • 26/02-04/03 1990
  • 05/02-11/02 1990
  • 13/11-19/11 1989
  • 16/10-22/10 1989
  • 18/09-24/09 1989
  • 11/09-17/09 1989
  • 04/09-10/09 1989
  • 14/08-20/08 1989
  • 07/08-13/08 1989
  • 31/07-06/08 1989
  • 26/06-02/07 1989
  • 03/04-09/04 1989
  • 27/02-05/03 1989
  • 22/08-28/08 1988
  • 01/08-07/08 1988
  • 13/06-19/06 1988
  • 02/05-08/05 1988
  • 18/04-24/04 1988
  • 04/04-10/04 1988
  • 07/03-13/03 1988
  • 30/11-06/12 1987
  • 08/06-14/06 1987
  • 30/03-05/04 1987
  • 23/03-29/03 1987
  • 11/08-17/08 1986
  • 05/05-11/05 1986
  • 31/03-06/04 1986
  • 24/03-30/03 1986
  • 03/03-09/03 1986
  • 24/02-02/03 1986
  • 30/12-05/01 1986
  • 03/06-09/06 1985
  • 06/05-12/05 1985
  • 11/03-17/03 1985
  • 04/02-10/02 1985
  • 09/07-15/07 1984
  • 25/06-01/07 1984
  • 12/03-18/03 1984
  • 05/03-11/03 1984
  • 02/01-08/01 1984
  • 24/12-30/12 1984
  • 11/07-17/07 1983
  • 27/06-03/07 1983
  • 21/03-27/03 1983
  • 14/03-20/03 1983
  • 28/06-04/07 1982
  • 16/07-22/07 1979
  • 11/08-17/08 1975

    Inhoud blog
  • Motorrijder uit Oostende om het leven gekomen
  • Dodelijk ongeval in Moorsele
  • Dodelijk ongeval op de Groendalseweg in Bleiswijk
  • DODELIJK ONGEVAL OP N8 IN HEESTERT
  • Motorambulance
  • Vluchtmisdrijf in Torhout
  • Koninklijke Marechaussee kiest wederom voor Yamaha
  • DRIE VIERDE VAN DE MOTORONGEVALLEN GEBEURT TUSSEN APRIL EN OKTOBER
  • Aantal motorongevallen op tien jaar met kwart gedaald
  • BIVV roept weggebruikers op na motorongevallen: "Wees extra voorzichtig"
  • Motorrijder laat het leven bij ongeval in Kuurne
  • Motorongeval in bocht oprit A29
  • Zero Police Motorcycles in California
  • De motor van de toekomst...
  • Kersverse bruid overleden na aanrijding met motorrijder
  • Motorrijders als Kerstman in Brussel
  • Gibbs Biskji
  • Chauffeur maait motard van de weg
  • Motard staat weer recht na mislukte wheelie op snelweg
  • Humanoïde bikerrobot van Yamaha kan helemaal alleen moto rijden
  • Motorrijder sterft nadat hij door kapel reed
  • Zero Motorcycles
  • Nieuwe badges voor nieuwe uniformen wegpolitie Antwerpen en Gent
  • de motorrijders van Hatzoloh
  • Helft Belgische motorrijders niet verzekerd voor lichamelijke schade
  • Motorpolitie Marokko krijgt camera op helm
  • Motard van 36 sterft na zware klap op N49
  • Doodgeschoten verpleegster stuurde motorbende op ex af
  • Zwaar motorongeval in Waaslandhaven
  • motorrijder sterft tijdens ritje met vrienden
  • Mustang Pony 320 1947
  • Motorrijder overleden na ongeval op circuit in Zolder
  • Porcaro, de stad van de motorrijders
  • Gearresteerde tiener moet geboeid meelopen met motor van agent
  • Gestolen motorfiets terug bij eigenaar
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Twee doden na motorongeval
  • Chauffeur was onder invloed van alcohol toen hij jong koppel doodreed
  • Quadbestuurder levensgevaarlijk gewond
  • Bestuurder motorfiets komt om het leven na ongeval op Rijksweg te Roeselare
  • Motorrijder (60) komt om bij ongeval in Lichtervelde
  • Gedenksteen voor alle verongelukte motorrijders
  • Rondrit Ommegang StDenijs 21 juni 2015
  • Motorongeval in de Botlek
  • Motorrijder stabiel, maar nog in levensgevaar na aanrijding
  • Deze anonieme motoren helpen Antwerpse politie verkeershooligans klissen
  • 24-jarige motorrijder overleden na botsing
  • Motorrijder sterft na val in gracht in Koekelare
  • Motorrijder sterft na frontale klap
  • 'Bendeoorlog verwacht in België'
  • Hondjes op de motor...
  • Zware brand in motozaak
  • Hond mee met baasje op Vespa
  • Motorrijder zwaargewond na harde klap in Izegem
  • Motorrijder zwaargewond na harde klap in Izegem
  • Motorrijder verongelukt in Lille
  • 2015 Ducati Monster Stripe 821 en 1200
  • 2016 Yamaha YZ en WR offroad modellen gelanceerd
  • Motorrijder geeft levensgevaarlijke chauffeur terechte kopstoot
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Fleurus
  • Motorrijder zwaar gewond
  • Motorrijder zwaargewond bij ongeval in Aarschot
  • Motard laat leven na zware klap tegen een wagen
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Aarschot
  • Motard laat leven na zware klap tegen een wagen
  • Zwaar motorongeval in Neeroeteren
  • Orlando Bloom laat zich eens goed gaan
  • Motorrijder verongelukt
  • Motorrijder
  • Overlever motorongeval toont hoe ze de draad weer oppikt
  • Motorrijder komt om bij ongeval
  • Waaghals rijdt op 1 wiel op Ring rond Brussel
  • 100-jarige Liske opnieuw op de motor
  • Een 'opfrissing' helpt ongevallen voorkomen
  • Motorrijder sterft na ongeval op brug over E17
  • Dodelijk ongeval met motorrijder op Assesteenweg te Herne
  • motorrijder dood in Ternat
  • Nieuwe politiemotoren Antwerpen
  • Motorrijder gewond na aanrijding
  • Vader van zes kinderen sterft bij motorongeval
  • Police Use Electric Chariot Scooter , Fast Motorised Off Road Segway
  • Motorrijder overleden na ongeluk Zoutelande
  • Motorrijder boord zich in auto
  • Jonge motorrijder verongelukt in Ingelmunster
  • Motorrijder verongelukt op gladde weg...
  • Motor op de spoorwegen geglipt door zand
  • Oekraïense ex-international Gusin sterft in motorongeval
  • 17de Mosseltreffen - Oostende
  • beelden dodelijk motorongeval gebruikt in campagne voor veiliger verkeer
  • Schokkend: Roekeloze motorrijder filmt eigen dood
  • Motorrijder zwaar gewond in StDenijs
  • Nieuw scherm en herstellingen aan PC800
  • Nieuwe KMar-motorfiets: Yamaha FJR 1300A
  • 33ste Krabbetreffen - Rollegem 17 augustus 2014
  • Aanrijding tussen motorrijder en bestelwagen in Hoevenen
  • 13de Olf Oest treffen - Torhout 16 augustus
  • 15de Walkerstreffen - Rijmenam 10 augustus 2014
  • Graafschapstreffen 2014
  • Nederlandse motoragent omgekomen bij achtervolging
  • Twee doden bij motorongeval aan Leuvense vaart
  • 1ste motorrit Paddy's Pub - Zottegem 3 augustus 2014
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Antwerpen
  • Dodelijk motorongeval in Frasnes-lez-Anvaing
  • Competentietreffen - Ieper 2 augustus 2014
  • Motorrijder overleden, passagier kritiek na ongeval
  • Motorrijder verongelukt, passagier kritiek
  • Manneken Pis Treffen Geraardsbergen 27 juli 2014
  • BMW R1200RT (2014) uit circulatie !
  • Snelheidscontrole op Engelse wegen
  • Jaar rijverbod voor dodelijk motorongeval
  • 2 DODEN BIJ ZWAAR MOTORONGELUK
  • 2 doden bij zwaar motorongeluk
  • Izegems motorrijder lichtgewond
  • 53ste Ronde van West-Vlaanderen : Menen 29 mei 2014
  • Drago-treffen Izegem 25 mei 2014
  • Ongeval met motor, bestuurder spoorloos
  • Motor Union Belgische Politie Treffen tvv ALS-Liga
  • Dendertoerrit zondag 11 mei 2014
  • 1ste Flamengostreffen Torhout 4 mei 2014
  • Coast Tour 2014
  • Honda Gold Wing Airbag
  • Ducati Diavel
  • Toerrit Reglement voor groepsrijden
  • 23ste Houtlandroute - Torhout 20 april 2014
  • Yamaha MT-09
  • 24e Zomertreffen Tsjamp Wevelgem zondag 13 april
  • Harley Davidson Street 750
  • Motorrijder komt om het leven in Zomergem
  • Yamaha SR400
  • 18-jarige motorrijder komt om het leven in Eernegem
  • Motards frissen rijkunsten op
  • Meer dodelijke ongevallen met motorrijders in 2013
  • Jonge motorrijder komt om het leven na ongeval in Ichtegem
  • Motorrijder zwaargewond bij botsing in Wakken
  • Motorrijder omgekomen bij ongeval in Hechtel-Eksel
  • MV Agusta Brutale 800 Dragster
  • Motorrijder (30) overleeft klap tegen paal niet in Lede
  • Yamaha Ténéré XT 1200ZE
  • Ducati Monster 1200S
  • Nieuwe politiejassen Antwerpse motards
  • ZERO SR : the iMOTO
  • Vroegere diensthoofddeksels bij de NMBS
  • Nog geen motorkeuring...
  • Santa is coming !
  • Motorrijdster buiten levensgevaar na aanrijding
  • Vrouw vat zelf vuur na motorongeval
  • Herfstmist
  • Moto Toerkalender 2014
  • Nieuwe aanwinst PC 800 parelmoer
  • Koppel laat het leven bij motorongeval in Houffalize
  • 23-jarige motorrijder overleden bij ongeval in Herfelingen
  • Motorongeval in Lissewege
  • Bij een motorongeval in Sint-Andries komen 2 mensen om het leven
  • Motorrijder komt om het leven bij ongeval in Hooglede
  • Genkenaar (23) week na motorongeval overleden
  • Motorrijder ­wandelt weg na valpartij
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Noirefontaine
  • Motorrijder gewond
  • Koppel laat het leven bij motorongeval in Houffalize
  • Grote bijeenkomst van Hells Angels in Gent
  • Honderdvijftig trikes en motoren verwacht in Neerwinden
  • Motorrijder (19) bezweken aan verwondingen
  • rouwregister geopend voor Christof Van Mullem
  • Het Koninklijk Motorrijdersescorte
  • Verdachte vriend van vermiste Marijke Francis sterft in ongeval
  • Motorrijder overleefd aanrijding in Ingelmunster
  • Drie gewonden bij botsing tussen auto en politiemotor in Ingelmunster
  • Geen rijbewijs bij 1 motorongeval op 5
  • Metalzanger komt om het leven bij motorongeval
  • Twee zwaargewonden bij motorongeval te BACHTE-MARIA-LEERNE
  • Broers verongelukken op vijf kilometer van elkaar
  • Twee agenten laten het leven bij motorongeval
  • Motorrijder verongelukt in Opglabbeek
  • Man en vrouw komen om bij zwaar motorongeval in Brugge
  • Motorrijder (39) maakt dodelijke smak tegen geparkeerde truck
  • Boer verwisselt tractor na dodelijk motorongeval
  • Motorrijden ligt voorlopig een tijdje stil...
  • Weginspecteurs van Rijkswaterstaat op de motor
  • Lijsttrekker N-VA breekt enkel bij motorongeval
  • Motorrijder gewond bij verkeerd manoeuvre auto
  • Motorrijder gewond in ongeval Eizeringen
  • Motorrijder raakt zwaargewond bij ongeval in Reningelst
  • Motorrijder levensgevaarlijk gewond bij aanrijding in Nevele
  • Motorrijder (48) verongelukt bij frontale aanrijding in Moen
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Stoumont
  • Belgische bestuurder rijdt motorrijder dood in Franse departement Gard
  • Motorrijder maakt dodelijke val in Diest
  • Motorrijder komt om in Fosses-la-Ville
  • Motorrijder komt om in Fosses-la-Ville
  • Moto Treffens Vlaanderen 2012
  • 11de Kanaaltreffen Oudenburg 5 aug 2012
  • 13de Terrasrit – Zelzate 4 augustus 2012
  • 9de Mega 'Tour de France' Houthulst 29 juli 2012
  • Motorrijder (22) komt om op racecircuit in Mettet
  • Dronken motorrijder zwaargewond na ongeval in Dendermonde
  • Motorrijder verongelukt in Alveringem
  • Motorrijder komt om het leven op N8 in Alveringem
  • Motorrijder verongelukt in Huldenberg

    Pacific Coast 800 USA
  • Pacific Coast 800 USA

  • TGPCHPCMY2KMR+8
  • The Great Pacific Coast Highway Pacific Coast Motorcycle Year 2008 Motorcycle Ride

  • Honda Pacific Coast (PC800) Parts List
  • Honda Pacific Coast (PC800) Parts List

  • Corbin Motorcycle Seats & Accessories | Honda Pacific Coast
  • Corbin Motorcycle Seats & Accessories | Honda Pacific Coast

  • MV Pacific Coast Nederland
  • MV Pacific Coast Nederland

  • Foto

    PC800
  • Honda Pacific Coast (PC800) Owner/iPCRC Registry

  • PC France
  • PC France

  • Foto

    Web PC
  • Web PC

  • Foto

    IPCRC
  • IPCRC

  • PC Italia
  • PC Italia

  • PC naamlijst
  • PC naamlijst

  • PC Russia
  • PC Russia

  • Bikes !
  • Bikes !

  • Categorieën


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!