Zoeken in blog

Gastenboek
  • Prachtig
  • Kolorowanki
  • ¿Qué Festividades Se Celebran Los Lunes Bancarios?
  • Productos Y Servicios Bancarios Operativos
  • Eternity Jewelry Explained

    Druk op onderstaande knop om een positief berichtje achter te laten in mijn gastenboek (let wel : obsceniteiten worden eruitgeflikkerd !)

    Neem ook een kijkje op mijn andere bloggen SNOR en BUDOKA,
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Motortoerisme...mijn hobby
    Motortoerisme... mijn passie
    Enkele korte flashes uit mijn motorrijderscarrière die begon in 1972. Regelmatig een korte impressie van de nieuwste modellen. Ook komen de meest gekke motoren aan bod alsmede bijzondere verkeerssituaties. Treffens en andere activiteiten. En niet te vergeten mijn collectie 'Politie-bikes'en badges.
    29-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Helft Belgische motorrijders niet verzekerd voor lichamelijke schade

    Minder dan de helft van de Belgische motorrijders is voldoende verzekerd voor lichamelijke letsels bij een ongeval in fout of bij een eigen val.

    Dat meldt verzekeraar Ethias.


     "Dit is een onrustwekkend laag cijfer als men weet dat motorrijders een kwetsbare groep blijven in het verkeer", zo luidt het.

    Ethias analyseerde 38.000 verzekeringspolissen en stelde vast dat slechts 47 procent verzekerd is voor lichamelijke letsels bij een ongeval in fout of bij een eigen val.

    Volgens de verzekeraar sluiten de meeste motorrijders de wettelijk verplichte BA-verzekering meestal wel af, maar die dekt eventuele lichamelijke letsels niet.

    Cijfers van het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid (BIVV) begin maart wijzen op een stijging van het aantal ernstige ongevallen waarbij ten minste één motorrijder betrokken is.

    In 2011 vielen 114 doden bij ongevallen met motoren, wat neerkomt op 14,8 procent van alle verkeersdoden.

    Zowat 700 motorrijders raakten zwaargewond.

    "Meestal gaat het om ongevallen waarbij de motorrijder zelf ten val komt", aldus Ethias.

    "En als hij onvoldoende verzekerd is, zal hij zelf alle gevolgen moeten dragen in geval van lichamelijke letsels."





    29-08-2015 om 17:18 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de motorrijders van Hatzoloh

    Leden van de Antwerpse Joodse gemeenschap zijn al langer bekend met Hatzoloh, de religieuze spoeddienst. Anderen hebben ze misschien ook al zien rondrijden op hun bekende rode scooters maar weten niet wie of wat Hatzoloh is. Joods Actueel had een gesprek met Shmulie (Samuel) Markowitz, hoofdcoördinator van de organisatie.

    “Hatzoloh is het Hebreeuwse woord voor redding. Het concept van Hatzoloh is eenvoudig, een kleine groep vrijwilligers staat in voor de dienst eerste zorgen bij ongevallen.

    Het idee zag in 1978 het levenslicht in New York. De religieuze jood, Hershl Weber was op straat getuige van hoe iemand in elkaar zakte.

    De omstaanders wisten niet wat doen en verwittigden de hulpdiensten.

    Toen de ambulance ter plaatse kwam (wat ettelijke minuten duurde) bleek de man overleden.”(Uit ons archief, januari 2008)

    “Waarom geen interne dienst in de joodse gemeenschap organiseren van mensen die de eerste zorgen toedienen in de vaak cruciale momenten voor de ambulance aankomt dacht Weber bij zichzelf.

    En zo werd het idee van Hatzoloh geboren, een spoeddienst die binnen enkele ogenblikken ter plaatse is, en door effectieve communicatie met de hulpdiensten, de patiënt kan helpen bijstaan.

    De organisatie is uitgegroeid tot een officiële spoeddienst van vrijwilligers en telt in New York zo’n 1.500 leden, een tiental ambulances en zelfs een helikopter.

    Het is de grootste vrijwillige spoeddienst ter wereld.”

    “Het duurde niet lang of andere Joodse gemeenschappen namen het idee over.

    Vandaag vindt men dan ook lokale Hatzoloh diensten in alle steden met een Joodse aanwezigheid zoals L.A., Londen, Zurich, Johannesburg en ook Antwerpen.

    De Antwerpse tak van Hatzoloh zag het levenslicht in 2001.

    ‘De Joodse gemeenschap stond aanvankelijk sceptisch tegenover het idee’ vertelt Shmulie Markowitz, een van de drie hoofdverantwoordelijken van Hatzoloh Antwerpen,

    ‘maar vandaag heeft elk Joods huishouden in Antwerpen ons telefoonnummer bij de hand’.

    Zo’n 100 maandelijkse interventies bewijzen het nut van deze dienst.”






































    03-09-2015 om 11:55 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe badges voor nieuwe uniformen wegpolitie Antwerpen en Gent
    Nieuwe badges voor nieuwe uniformen wegpolitie






    07-09-2015 om 04:24 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zero Motorcycles

    Patrouillemachines van Zero Motorcycles

    Zero Motorcycles levert motorfietsen met aanpasbare opties voor politie en beveiligingsdiensten, deze voldoen aan de specifieke vereisten bij een groot aantal patrouilletoepassingen.

    Deze nieuwe motorfietsen kunnen zowel op de openbare weg als in terrein patrouilleren en hebben daarom voor politiekorpsen en beveiligingsdiensten unieke pluspunten vergeleken met machines met verbrandingsmotor.

    De 100% elektrische aandrijving is vrijwel g...eruisloos en ontwikkelt geen uitlaatgassen en nauwelijks warmte.

    Het volledige aandrijfkoppel is onmiddellijk vanuit stilstand beschikbaar en de machines zijn heel gemakkelijk te manoeuvreren.

    Dankzij 'brandstofkosten' van slechts € 0,01/km en de onderhoudsvrije aandrijflijn kan een groep motorfietsen van Zero Motorcycles uw organisatie geld besparen, terwijl u hiermee bovendien tactisch in het voordeel bent.

    Onderhoudsvrij aandrijfsysteem
    Lange levensduur van motorfietsaccupakket
    Topsnelheid van 158 km/u
    Maximale actieradius van 286 km per oplaadbeurt
    Regeneratief remmen
    Opties voor gebruik op openbare wegen of in terrein

    De lokale politiezone Rupel pakt als eerste van het land uit met twee elektrische politiemotoren.

    De motoren zijn van Amerikaanse makelij en dragen de naam Zero DS.

    ‘We hebben eerst op de Europese markt gezocht, maar voorlopig kunnen die modellen niet op tegen deze Amerikaanse motoren.

    De batterij is goed voor 224 kilometer patrouilleren, als er niet op de snelweg gereden wordt.

    De batterij slaat immers de energie die vrij komt bij het remmen opnieuw op’, legt commissaris Peter Van den Abbeele uit.

    De motor haalt met gemak 160 kilometer per uur en gaat van 0 naar 100 kilometer per uur in amper vijf seconden.

    ‘Als je het vergelijkt met gewone motoren, dan heeft deze elektrische motor een vermogen tussen 850 en 1.000 cc.

    Het bijladen van de batterij voor 90% kan op een uurtje gebeuren.

    We gaan nog snelopladers kopen zodat, indien nodig, het bijtanken in amper tien minuten kan gebeuren’, zegt Van den Abbeele.























    29-09-2015 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorrijder sterft nadat hij door kapel reed
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een 49-jarige man uit Zeebrugge is afgelopen nacht om het leven gekomen na een bijzonder zwaar ongeval op een landelijke weg in Meetkerke.

    Hij reed op zijn motor rechtdoor aan een kruispunt waar in het midden een kapelletje stond.

    Hij reed dwars door het gebouwtje dat half instortte. De brandweer had liefst 4 uur werk om alle brokstukken op te ruimen en het kapelletje te stutten.

    "Omdat het om een beschermd monument gaat moeten we ons nu eerst informeren wat te doen", zegt burgemeester Alain De Vlieghe.

    Het ongeval gebeurde rond middernacht aan het kapelletje op het kruispunt van de Molenweg en de Mareweg in Meetkerke (Zuienkerke).

    Het slachtoffer reed met zijn motor op de Molenweg komende uit de richting van de Oostendse Steenweg en reed allicht met hoge snelheid in op het kapelletje op het kruispunt aan het einde van het rechte stuk van de Molenweg.

    Er waren geen remsporen te vinden vlak vóór de kapel. De klap moet enorm geweest zijn.

    De motor lag tussen de brokstukken in de kapel die gedeeltelijk instortte. Het slachtoffer overleed ter plaatse.

    Toen de hulpdiensten arriveerden konden ze enkel nog maar de dood van de motorrijder vaststellen.

    Het Brugse parket stelde een verkeersdeskundige aan die vaststelde dat het ongeval te wijten was aan een te hoge snelheid.

    Na het ongeval blijft van de kapel enkel nog een puinhoop over.

    30-09-2015 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Humanoïde bikerrobot van Yamaha kan helemaal alleen moto rijden

    Motorfabrikant Yamaha stelt op de Tokyo Motor Show een robot voor die helemaal autonoom een moto kan besturen.

     

    In een promofilmpje is te zien hoe de Motobot inderdaad zelf aan de hendels draait en stuurt.

    Een begeleidend stemmetje zegt dat de robot nog veel moet leren, maar dat "hij gemaakt is om ons te overtreffen".

    De lui van techsite Gizmodo zien de robot al Robocopgewijs snelheidsovertreders achternazitten op de snelweg, zonder dat een agent daarbij zijn leven moet wagen.

    Het doel van Yamaha spreekt een beetje minder tot de verbeelding.

    De fabrikant wil de robot uiteindelijk sneller dan 200 kilometer per uur laten rijden op consumentenmodellen zonder extra aanpassingen.

    De resultaten van die tests moeten dan dienen om de veiligheid en het comfort van bestuurders te verbeteren.

    28-10-2015 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motard staat weer recht na mislukte wheelie op snelweg

    Op het internet zijn beelden opgedoken van een motard die met een hoge snelheid op één wiel over de snelweg rijdt.

    Hij verliest het evenwicht en gaat hard tegen de grond. Hij draagt bovendien geen beschermkledij.

    Het is dan ook heel straf dat de man na de crash gewoon weer rechtstaat.

    De beelden zijn gisteren opgedoken op het internet.

    Waar en wanneer ze zijn genomen, is niet duidelijk.

    http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/article/detail/2508358/2015/10/30/Motard-staat-weer-recht-na-mislukte-wheelie-op-snelweg.dhtml

    30-10-2015 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chauffeur maait motard van de weg

    Een merkwaardig verkeersincident doet nogal wat stof opwaaien in Texas.

    In Granbury werd zaterdag een motard van de weg gemaaid door de 68-jarige autobestuurder Bill Crum.

    Die beweert dat hij in zijn been werd gestoken door een wesp, net op het moment dat motorrijder Eric Sanders hem wilde voorbijsteken.

    Getuigen beweren evenwel dat Crum de motard met opzet heeft aangereden.

    Bij het 'ongeval' werden Sanders en zijn vriendin, die achterop de motor zat, gewond. Zij mocht intussen intensieve zorgen verlaten.

    Het incident werd gefilmd door een andere motorrijder.

    We zien hoe motard Eric Sanders een witte auto wil inhalen op een tweevaksbaan.

    Op die plaats is voorbijsteken verboden wegens een dubbele gele lijn.

    Op het moment van het inhaalmanoeuvre wijkt de witte auto uit naar links en wordt de motor van de baan gereden.

    Op het eerste gezicht lijkt het erop dat de chauffeur van de witte wagen, de 68-jarige Bill Crum, de motard met opzet aanrijdt.

    De man beweert evenwel dat hij net op dat moment gestoken werd door een wesp. "Of een ander beest", getuigt hij voor CBS 11 News.

    Op de vraag van de reporter of die steek sporen heeft nagelaten, antwoordt Crum dat zijn been gezwollen is en dat hij hinkt.

    De politie heeft intussen de beelden van het ongeval opgevraagd.

    Mogelijk wordt Crum vervolgd voor opzettelijke slagen en verwondingen.

    http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/article/detail/2497246/2015/10/21/Chauffeur-maait-motard-van-de-weg-Ik-werd-gestoken-door-een-wesp.dhtml

    31-10-2015 om 13:06 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gibbs Biskji

    Waar vind je in Nederland als motorrijder nog die sensatie van pure vrijheid?

    In de lucht zou je denken, maar daar is nog niet echt een haalbare oplossing voor bedacht.

    Dan gaan we toch het water op, met de Gibbs Biski.

    Want ligt Nederland ook niet vol met bochtige waterwegen?

    Hoe zou het zijn wanneer je toerend door Nederland geen rekening hoeft te houden met asfalt?

    Wanneer je als een commando in een rechte lijn van A naar B kunt rijden zonder rekening te houden met kanalen..., sloten en zelfs meren?

    Dat moet pas echt een gevoel van vrijheid geven. Sterker: het zou motorrijden zoals we nu kennen zelfs ontwrichten.

    De Gibbs Biski is een fascinerend ding.

    Met deze mix van een motorscooter en een jetski maakt het niet uit wanneer je rijdend van A naar B ineens voor een waterweg staat.

    Het is gewoon een kwestie van gasgeven en doorgaan.
    De Gibbs amfibiemotor, in Australië inmiddels straat legaal verklaard, heeft een tweecilinder blok van 55pk.

    De topsnelheid op de weg bedraagt 129 km/u, op het water 60 km/u.

    In watermodus trekt de Biski het achterwiel in en wordt de aandrijving overgenomen door een waterjet.

    Ook het voorwiel wordt dan vastgezet. Het inschakelen van de watermodus duurt zo’n vijf seconden.

    De Gibbs Biski weegt inclusief alle vloeistoffen 228 kilo en is daarmee slechts negen kilo zwaarder dan bijvoorbeeld een Yamaha TMax.

    In het water lijkt de Biski behoorlijk stabiel.

    Je kunt er zonder dat de Biski omkukelt opklimmen wanneer je door een scherpe stuuractie in het water bent beland.

    Als we de video moeten geloven, is het stuurgedrag op de vaste wal lang niet zo enerverend als op het water.

    Zo te zien heeft de Biski een nogal zeer beperkte grondspeling.

    De prijs van de Gibbs Biskji is nog niet bekend.

    Voor Nederland is er wel een importeur: Quadski Benelux uit Assen.











    11-11-2015 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorrijders als Kerstman in Brussel

    Verkleed als kerstman of kerstvrouw hebben 340 mensen op 286 Harley-Davidsons een rit gemaakt door de straten van Brussel die eindigde op de kerstmarkt.

    Daar deelden de motorrijders snoep en cadeautjes uit aan de kinderen.

    De motorrit vertrok in de Notelaarstraat in Schaarbeek en liep langs het shoppingcenter van Woluwe, het Jubelpark en de Wetstraat.

    Eindigen deden ze op de kerstmarkt in het centrum van Brussel.

    "Dit jaar hadden we een recordaantal deelnemers, het was een echt succes", zei woordvoerder Eric Bosman.

    "Het was de eerste keer dat we geen toestemming hadden gevraagd aan de stad Brussel of aan de politie en er heeft zich geen enkel ongeval voorgedaan."

    Bosman merkte op dat er minder volk was op de kerstmarkt dan de vorige jaren.

    "Maar we zijn er erg warm ontvangen. Dit defilé is een manier om het imago van 'bad boys' te veranderen dat Harley-motorrijders soms hebben."






















    21-12-2015 om 06:17 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kersverse bruid overleden na aanrijding met motorrijder
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een jonge Franse bruid is vandaag in het ziekenhuis overleden na een zwaar ongeval op de Elisabethlaan in Brugge.

    De vrouw uit de stad Dieppe werd omstreeks kwart voor elf deze morgen van de weg gemaaid op een zebrapad door een 20-jarige motorrijder uit Knokke-Heist.

    Ze stak samen met haar 26-jarige man over op een zebrapad toen een Lijnbus stopte om de twee over te laten.

    De motorrijder had niet gezien dat er twee mensen overstaken en reed frontaal op de vrouw in.

    De 25-jarige Laureen Q. werd vijftien meter verder geslingerd en werd in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht.

    Haar kersverse echtgenoot zag alles gebeuren.

    In het AZ St. Jan in Brugge bezweek ze aan haar verwondingen.

    Het echtpaar zou nog maar twee dagen getrouwd geweest zijn en was op huwelijksreis in Brugge.

    De motorrijder raakte lichtgewond.

    Het parket van West-Vlaanderen afdeling Brugge stuurde een verkeersdeskundige ter plaatse om de precieze omstandigheden van het ongeval te onderzoeken.

    22-12-2015 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De motor van de toekomst...

    De motor van de toekomst...

    Sinds de oprichting in het jaar 1990 werd Akrapovič snel een toonaangevende fabrikant van premium uitlaatsystemen,

    maar dat ze ook nog andere talenten bezitten blijkt uit deze Full Moon Custom Show Bike.

    De tweewieler van Akrapovič is niet meteen het type motor waarop je een dik gat van iemand van The Hells Angels zou zien opzitten,

    want qua design heeft het weg van een toestel uit één van de Marvel films.

    Akrapovič zegt dat je de bike moet zien als één grote uitlaat, voorzien van een 30-inch voorwiel.

    De 1,5-liter S&S Knucklehead V-Twin heeft dan ook een uitlaat die een integraal onderdeel vormt met het plaatwerk van de motor.

    Dit futuristisch pareltje heeft de naam Full Moon gekregen, vanwege het voorwiel dat compleet dicht is en hierdoor op een volle maan lijkt.

    Ondanks dat er 800 manuren zijn ingestoken, is de motor niet te koop voor één of andere excentrieke miljonair maar zal het de wereld rondreizen om tentoongesteld te worden.







    27-12-2015 om 11:59 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zero Police Motorcycles in California
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    SILENT electric motorcycles could be used by police to sneak up on criminals

    "A silent electric bike is to be used by police forces as a means to approach criminals undetected. 

    Zero Motorcycles in northern California have designed their a motorcycle that law enforcement officials can use

    to get the upper hand on criminals. 

    And with a top speed of up to 98 miles (158 km) per hour, the police of tomorrow can chase criminals down

    as well if the stealth approach fails.

    Range*: Up to 151 miles (243 km);

    Charging time*: Between six and 9.9 hours; 

     Weight*: 396 to 473 pounds: (180 to 215 kg);

    Equivalent fuel economy: 408 miles to the gallon (0.58 litres per 100 km);

    Cost to recharge*: $0.96 to $1.60. 

    Each bike is devoid of a loud and polluting combustion engine,

    meaning they can creep up on people without alerting them or enter a dangerous location undetected." 

    18-01-2016 om 17:49 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorongeval in bocht oprit A29
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nadat het aantal ongevallen de afgelopen dagen op de oprit A29 niet meer op één hand waren te tellen was het vanmiddagopnieuw raak. Een ambulance werd om tien over half twee met spoed gealarmeerd voor een ongeluk op de oprit vanaf de Kilweg.

    In dezelfde bocht als waar afgelopen dagen meerdere ongevallen plaatsvonden, was deze keer een motor betrokken.

    Het bergingsbedrijf dat de beschadigde voertuigen de afgelopen dagen heeft opgehaald lietvanmiddag weten dat er opnieuw zou gaan worden geasfalteerd. De oprit is hiervoor langere tijd afgesloten.

    De beschadigde motor is ook in dit geval afgevoerd. 

    Of en wat voor letsel de bestuurder heeft opgelopen is niet bekend.

    26-01-2016 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorrijder laat het leven bij ongeval in Kuurne
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Maandagavond is op de Brugsesteenweg in Kuurne een dodelijk verkeersslachtoffer gevallen bij een ongeval.

    Het slachtoffer is een man van 49 uit Ingelmunster.

    Toen een vrouw met haar wagen de parking van een tankstation wilde verlaten, nadat een bestuurder was gestopt om haar de weg te laten dwarsen, liep het fout.

    Een motorbestuurder, die op dat ogenblik de file links aan het inhalen was, greep de wagen in de flank.

    Door de klap die daarmee gepaard ging werd de bestuurder van zijn motor geslingerd.

    Hij kwam met een smak op het tegenliggende rijvak terecht.

    De pogingen van de hulpdiensten om de man nog te reanimeren waren tevergeefs.

    Ook de bestuurster die het voertuig bestuurde diende voor verzorging te worden overgebracht naar het ziekenhuis.

    01-02-2016 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BIVV roept weggebruikers op na motorongevallen: "Wees extra voorzichtig"
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid roept alle weggebruikers op extra voorzichtig te zijn na verschillende ongevallen met motorrijders gisteren. "Met meer verschillende weggebruikers op de baan komt het erop aan nog meer aandacht te besteden aan elkaar."

    Op de eerste mooie lentedag van dit jaar - gisteren - zijn verschillende ongevallen gebeurd met motorrijders. 

    Het zwaarste gebeurde in Zingem, tussen Gent en Oudenaarde, waarbij twee doden vielen: een motorrijder en een kind van 7 jaar. 

    Getuigen spreken van overdreven snelheid, maar dat moet het onderzoek nog verder uitwijzen.

    In Lokeren is een andere motorrijder in kritieke toestand weggebracht naar het ziekenhuis na een aanrijding met een auto. 

    In Hofstade bij Aalst raakte nog een motorrijder zwaargewond na een val.

    "Voorzichtig zijn"

    "Het mooie weer nodigt motorrijders uit om de motor te nemen en een ritje te maken", zegt Karin Genoe van het BIVV aan VRT Nieuws. 

    "Na enkele maanden niet gereden te hebben, vraagt dat toch weer wat gewenning. In een aantal gevallen hebben motorrijders nog onvoldoende controle, waardoor ze in een ongeval kunnen belanden. Het is dus niet aangewezen om meteen de openbare weg op te gaan, maar eerst even op een privéterrein te oefenen."

    Anderzijds moeten ook autobestuurders extra waakzaam zijn. 

    "Voor hen is het weer wennen dat motorrijders zeer snel kunnen opduiken", klinkt het. "Met meer verschillende weggebruikers komt het erop aan nog meer aandacht te besteden aan elkaar en dat kan enkel door voorzichtig te zijn."

    13-03-2016 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aantal motorongevallen op tien jaar met kwart gedaald
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het aantal motorongevallen is de afgelopen tien jaar met een kwart afgenomen, terwijl er in dezelfde periode 30 procent meer motorfietsen werden ingeschreven. Dat blijkt vandaag uit een statistische analyse van het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV). Motorongevallen blijven wel nog steeds twee tot drie keer dodelijker dan auto- of fietsongevallen.

     
    Bij motorrijders zijn er 26 dodelijke slachtoffers per 1.000 letselongevallen. Bij fietsers ligt dat aantal op 8 en bij automobilisten op 11.

    "In tegenstelling tot wat sommigen denken, is de veiligheid van de motorfiets er dus op vooruitgegaan", stelt het BIVV. Toch blijft motorrijden gevaarlijk: jaarlijks worden gemiddeld 3.600 motorongevallen opgetekend, wat overeenkomt met bijna tien per dag.

    Motorongevallen blijven ook dodelijker dan ongevallen met de fiets of met de auto. Het BIVV noteerde bij motorrijders 26 dodelijke slachtoffers per 1.000 letselongevallen, terwijl dat aantal bij fietsers op 8 en bij automobilisten op 11 ligt. 

    "De afwezigheid van koetswerk gecombineerd met de snelheid maakt dat de ernst van motorongevallen groter is", luidt het.

    Meer slachtoffers in Wallonië
    Opmerkelijk is dat bijna 52 procent van de in het verkeer omgekomen motorrijders in Wallonië geregistreerd werden, terwijl er maar 32 procent van de ongevallen plaatshadden. Dat wijst erop dat de motorongevallen in Wallonië vaak veel ernstiger zijn dan in Vlaanderen, een fenomeen waarvoor het BIVV geen duidelijke verklaring heeft.

    17-03-2016 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DRIE VIERDE VAN DE MOTORONGEVALLEN GEBEURT TUSSEN APRIL EN OKTOBER
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Afgelopen weekend gebeurden er verschillende ongevallen waarbij motorrijders betrokken waren. Bij één daarvan in Oost-Vlaanderen kwamen 2 mensen om het leven. Een nieuwe statistische analyse van het Kenniscentrum van het BIVV toont aan dat motorongevallen gemiddeld 2 tot 3 keer dodelijker zijn dan bijvoorbeeld auto- of fietsongevallen. Nog een andere vaststelling: bij meer dan één vierde van de ongevallen gaat het om een eenzijdig ongeval met een motorrijder.

    In ons land zijn meer dan 420.000 motorfietsers ingeschreven. Dat is een stijging van meer dan 30% in de afgelopen tien jaar. Het aantal ongevallen is nochtans, tijdens diezelfde periode, gedaald met 25%. In tegenstelling tot wat sommigen denken, is de veiligheid van de motorfiets er dus op vooruit gegaan. Al worden er gemiddeld 3600 ongevallen opgetekend per jaar, ofwel een tiental per dag.

    Om motorongevallen beter te begrijpen, heeft het BIVV deze ongevallen onder de loep genomen. Hieruit kunnen 4 belangrijke lessen getrokken worden:

    1)   Zeer ernstige ongevallen, vooral in Wallonië

    Van alle weggebruikers zijn de motorrijders betrokken bij de meest dodelijke ongevallen. We noteerden 26 dodelijke slachtoffers bij de motorrijders op 1000 letselongevallen ten opzichte van 8 fietsers, 11 automobilisten en 22 voetgangers bijvoorbeeld. De afwezigheid van een beschermend koetswerk gecombineerd met hun snelheid maakt dat de ernst van de ongevallen natuurlijk groter is.

    We merkten ook op dat de motorongevallen in Wallonië ernstiger zijn dan in Vlaanderen. Zo vond 32% van de motorongevallen in Wallonië plaats, maar we registreerden er wel 52% van de gedode motorrijders. Omgekeerd gebeurde 52% van de motorongevallen in Vlaande- ren, maar telden we maar 45% van de doden in Vlaanderen. In het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, registreerden we 16% van de ongevallen en 4% van de doden.

    2)   Vaak alleen een motorrijder betrokken

    Bij meer dan 1/4de van de ongevallen gaat het om een eenzijdig ongeval met alleen een motorrijder (26%). Motorrijders zijn de weggebruikers die het vaakst betrokken zijn bij eenzijdige ongevallen. Slechts 18% van de auto-ongevallen, bijvoorbeeld, zijn eenzijdige ongevallen.

    3)   Ongevallen geconcentreerd over enkele maanden tijd

    Meer dan ¾ de van de ongevallen met motorrijders vindt plaats tussen april en oktober. De eerste zonnige weekends van het jaar zijn erg gevaarlijk. Heel wat motorrijders halen hun motor van stal, vaak na een lange periode van rust.

    Dat maakt de eerste ritten vaak gevaarlijk. De motorrijders moeten hun “voeling” terugvinden en zich weer aanpassen aan hun motor.

    4)  Vooral mannen tussen 25 en 29 en tussen 50 en 54 jaar

    Een grote meerderheid van de motorrijders die betrokken zijn bij ongevallen zijn mannen tussen 20 en 50 jaar. We merken in het bijzonder twee pieken op: tussen 25 en 29 jaar en tussen 50 en 54 jaar. Enkele jaren geleden lag de tweede piek eerder rond de 45 jaar. Dit zou kunnen aantonen dat de populatie motorrijders (die betrokken zijn bij ongevallen) veroudert.

    Wat de omstandigheden van de ongevallen betreft, daar toont de Motac1-studie van het  BIVV aan dat er twee soorten ongevalssituaties erg vaak voorkomen. De twee situaties zijn op zich al goed voor bijna twee derde van de ernstige ongevallen die geanalyseerd werden:

    • De motorrijder verliest de controle (bij 32% van de ongevallen). Dit type ongeval gebeurt meestal op een moeilijk stuk weg met vaak een scherpe bocht. De belangrijkste oorzaken van de ongevallen zijn overdreven snelheid, rijden onder invloed van alcohol en een gebrek aan ervaring.
    • De andere weggebruiker merkt de motorrijder niet op (bij 30% van de ongevallen) wanneer hij/zij naar links afslaat of ergens moet invoegen. De belangrijkste oorzaak van het ongeval is de aandacht van de andere weggebruiker. De snelheid van de motorrijder die nadert kan een bezwarende factor vormen.

    Besluit

    Volgens Jacqueline Galant, Minister van Mobiliteit, "is de veiligheid van de gemotoriseerde tweewielers er wel op vooruit gegaan, maar blijven de motorongevallen toch zeer ernstig. Met het mooie weer in het vooruitzicht staan er weer lange ritten voor de deur. Motorrijders moeten er dan ook voor zorgen dat hun voertuig goed in orde is op technisch vlak. Het is ook aan te raden dat ze een praktische cursus volgen om hun niveau terug op te krikken en de nodige reflexen op te frissen.”

    Het feit dat één motorongeval op vier een eenzijdig ongeval is, bewijst dat het absoluut noodzakelijk is om de technische rijvaardigheid goed onder de knie te hebben. Het gaat dan vooral over uitwijkmanoeuvres en noodstoppen.

    Febiac lanceert vandaag de ‘Week van de Motor’. Motorrijders die dat wensen kunnen deelnemen aan een wedstrijd en zo genieten van een korting op sommige cursussen van RACB. Meer info is terug te vinden op www.moto.be/weekvandemotor.

    17-03-2016 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koninklijke Marechaussee kiest wederom voor Yamaha

    De Koninklijke Marechaussee schaft 172 nieuwe patrouille motorfietsen aan. Vanaf volgend jaar stroomt de nieuwe Yamaha FJR1300A gefaseerd in. De nieuwe motorfiets is een doorontwikkeling van de Yamaha FJR1300K die de Koninklijke Marechaussee nu gebruikt. De nieuwe Yamaha FJR1300A is meer gestroomlijnd, heeft een hoger verstelbaar windscherm en een bredere kuip dan zijn voorganger. De motor is voor de specifieke taken van de Koninklijke Marechaussee, zoals Mobiel Toezicht Veiligheid en begeleiding van militaire colonnes, op maat gemaakt.

    “We hebben de motorfiets tot het uiterste beproefd. En dat moet ook wel, want dat gebeurt ook in de praktijk”, blikt Adjudant René Evers (senior medewerker sectie Logistieke Diensten en voorzitter van de gebruikersgroep Motoren) terug op de proof of concept. “Als je een auto tijdens een controle vanuit stilstand snel moet inhalen, vraag je het uiterste van de motorfiets.” De topsnelheid, acceleratie, rechtuit stabiliteit en handling zijn daarom uitgebreid getest. Tevens zijn er diverse temperatuurstesten uitgevoerd om de inzetbaarheid tijdens extreme weersomstandigheden te beproeven.

    Aantallen

    Van de 172 nieuwe motorfietsen die de Koninklijke Marechaussee gaat gebruiken zijn er 130 bestemd voor operationele taken zoals het Mobiel Toezicht Vreemdelingen, het begeleiden van transporten (militaire colonnes) en hoogwaardigheidsbekleders en het uitvoeren van politietaken op burgerluchthavens. Twaalf motoren zijn tot in de kleinste details uitgerust om speciale transporten te begeleiden en dertig stuks zullen er in duo- en enkelzit uitvoering ingezet gaan worden voor opleidingsdoeleinden.

    Langdurige samenwerking

    “Al vanaf 2006 werken de Koninklijke Marechaussee en Yamaha Motor Nederland naar ieders tevredenheid samen. Deze nieuwe gunning is een mooie beloning voor de bewezen kwaliteit van onze producten en de prettige onderlinge samenwerking”, aldus Ton van Geenhuizen – Country Manager Yamaha Motor Nederland. Gedurende de nieuwe tenderperiode (in dit geval 7 jaar) zal Yamaha Motor Nederland volledig verantwoordelijk zijn voor het uitvoeren van alle onderhoudswerkzaamheden (preventief en correctief) aan de 172 Yamaha FJR1300A motorfietsen. Om dit te realiseren heeft de Koninklijke Marechaussee tevens een R.O.B. onderhoudsovereenkomst (Reparatie, Onderhoud en Banden) met Yamaha Motor Nederland afgesloten. De gestelde onderhoudswerkzaamheden zullen uitgevoerd worden door het Nederlandse Yamaha dealernetwerk.

    Ook in het buitenland succesvol

    Bij een groeiend aantal overheidsdiensten over de gehele wereld, is de Yamaha FJR1300A een van de meest gebruikte modellen, onder andere in Spanje, Portugal, Engeland, Ierland, België, IJsland, Denemarken, Oostenrijk, Zwitserland, Slovenië en de Tsjechische Republiek. Ook wordt de FJR1300 in meerdere landen ingezet als ambulancemotor.













    09-05-2016 om 01:05 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vluchtmisdrijf in Torhout
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een motorrijder is in de vooravond zwaargewond geraakt bij een bizar ongeval met vluchtmisdrijf in Torhout.

    De 58-jarige motard reed in de Bruggestraat vanuit Torhout richting Brugge. Uit de Pottebezemstraat kwam opeens een bestelwagen aangereden die een platteau-aanhangwagen trok om auto's op te laden. Zonder kijken dwarste de chauffeur de Bruggestraat. 

    De motorrijder werd compleet verrast door dat manoeuvre en kon de bestelwagen niet meer ontwijken. De man knalde hard op de aanhangwagen en kwam met een smak op de grond terecht. De reactie van de chauffeur van de bestelwagen nadien was erg opmerkelijk. 

    Hij reed met zijn bestelwagen en aanhangwagen naar de overkant van de weg en parkeerde er. Daarna stapte uit en keek in de richting van het ongeval. Hij zette het vervolgens op een lopen de Oude Gentweg in. De man is nog steeds spoorloos. 

    Het labo van de politie voerde een sporenonderzoek uit in de bestelwagen, die mogelijk gehuurd werd. Ook een deskundige van het parket kwam ter plaatse. De 58-jarige motorrijder uit Brugge werd eerst met kritieke verwondingen opgenomen in het ziekenhuis. Hij is intussen buiten levensgevaar.

    25-05-2016 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Over mijzelf
    Ik ben Guy Vandendriessche
    Ik ben een man en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gewezen rijkswachter en veiligheidsagent.
    Ik ben geboren op 04/06/1955 en ben nu dus 68 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: motortoerisme, terrariumdieren, plastic modelbouw, snorrenclub,....
    Archief per week
  • 25/07-31/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 13/12-19/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 31/12-06/01 2008
  • 22/12-28/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 04/12-10/12 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 25/12-31/12 2006
  • 12/12-18/12 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 25/04-01/05 2005
  • 11/04-17/04 2005
  • 04/04-10/04 2005
  • 28/03-03/04 2005
  • 14/03-20/03 2005
  • 28/02-06/03 2005
  • 21/02-27/02 2005
  • 17/01-23/01 2005
  • 15/11-21/11 2004
  • 25/10-31/10 2004
  • 11/10-17/10 2004
  • 27/09-03/10 2004
  • 06/09-12/09 2004
  • 16/08-22/08 2004
  • 09/08-15/08 2004
  • 26/07-01/08 2004
  • 12/07-18/07 2004
  • 05/07-11/07 2004
  • 28/06-04/07 2004
  • 31/05-06/06 2004
  • 24/05-30/05 2004
  • 10/05-16/05 2004
  • 03/05-09/05 2004
  • 19/04-25/04 2004
  • 12/04-18/04 2004
  • 05/04-11/04 2004
  • 29/03-04/04 2004
  • 15/03-21/03 2004
  • 01/03-07/03 2004
  • 02/02-08/02 2004
  • 29/12-04/01 2004
  • 13/10-19/10 2003
  • 08/09-14/09 2003
  • 01/09-07/09 2003
  • 25/08-31/08 2003
  • 04/08-10/08 2003
  • 14/07-20/07 2003
  • 07/07-13/07 2003
  • 09/06-15/06 2003
  • 12/05-18/05 2003
  • 14/04-20/04 2003
  • 07/04-13/04 2003
  • 17/03-23/03 2003
  • 10/03-16/03 2003
  • 17/02-23/02 2003
  • 27/01-02/02 2003
  • 14/10-20/10 2002
  • 30/09-06/10 2002
  • 26/08-01/09 2002
  • 29/07-04/08 2002
  • 29/04-05/05 2002
  • 15/04-21/04 2002
  • 18/03-24/03 2002
  • 04/03-10/03 2002
  • 04/02-10/02 2002
  • 28/01-03/02 2002
  • 31/12-06/01 2002
  • 24/12-30/12 2001
  • 17/12-23/12 2001
  • 26/11-02/12 2001
  • 03/09-09/09 2001
  • 20/08-26/08 2001
  • 13/08-19/08 2001
  • 30/07-05/08 2001
  • 25/06-01/07 2001
  • 11/06-17/06 2001
  • 30/04-06/05 2001
  • 19/02-25/02 2001
  • 23/10-29/10 2000
  • 16/10-22/10 2000
  • 21/08-27/08 2000
  • 14/08-20/08 2000
  • 17/07-23/07 2000
  • 19/06-25/06 2000
  • 27/09-03/10 1999
  • 09/08-15/08 1999
  • 21/06-27/06 1999
  • 17/08-23/08 1998
  • 15/06-21/06 1998
  • 01/06-07/06 1998
  • 29/12-04/01 1998
  • 16/06-22/06 1997
  • 17/03-23/03 1997
  • 30/12-05/01 1997
  • 26/08-01/09 1996
  • 05/08-11/08 1996
  • 15/07-21/07 1996
  • 10/06-16/06 1996
  • 08/05-14/05 1995
  • 20/03-26/03 1995
  • 06/03-12/03 1995
  • 03/10-09/10 1994
  • 26/09-02/10 1994
  • 12/09-18/09 1994
  • 05/09-11/09 1994
  • 29/08-04/09 1994
  • 15/08-21/08 1994
  • 04/07-10/07 1994
  • 23/05-29/05 1994
  • 09/05-15/05 1994
  • 25/04-01/05 1994
  • 11/04-17/04 1994
  • 03/01-09/01 1994
  • 26/12-01/01 1995
  • 04/10-10/10 1993
  • 13/09-19/09 1993
  • 06/09-12/09 1993
  • 30/08-05/09 1993
  • 16/08-22/08 1993
  • 09/08-15/08 1993
  • 26/07-01/08 1993
  • 12/07-18/07 1993
  • 05/07-11/07 1993
  • 28/06-04/07 1993
  • 21/06-27/06 1993
  • 07/06-13/06 1993
  • 31/05-06/06 1993
  • 17/05-23/05 1993
  • 03/05-09/05 1993
  • 26/04-02/05 1993
  • 19/04-25/04 1993
  • 05/04-11/04 1993
  • 29/03-04/04 1993
  • 15/03-21/03 1993
  • 08/03-14/03 1993
  • 02/11-08/11 1992
  • 19/10-25/10 1992
  • 10/08-16/08 1992
  • 30/03-05/04 1992
  • 03/02-09/02 1992
  • 16/09-22/09 1991
  • 01/07-07/07 1991
  • 03/06-09/06 1991
  • 27/05-02/06 1991
  • 13/05-19/05 1991
  • 29/04-05/05 1991
  • 01/04-07/04 1991
  • 04/03-10/03 1991
  • 31/12-06/01 1991
  • 17/12-23/12 1990
  • 10/12-16/12 1990
  • 03/12-09/12 1990
  • 15/10-21/10 1990
  • 08/10-14/10 1990
  • 01/10-07/10 1990
  • 03/09-09/09 1990
  • 27/08-02/09 1990
  • 06/08-12/08 1990
  • 30/07-05/08 1990
  • 16/07-22/07 1990
  • 25/06-01/07 1990
  • 18/06-24/06 1990
  • 11/06-17/06 1990
  • 04/06-10/06 1990
  • 28/05-03/06 1990
  • 14/05-20/05 1990
  • 07/05-13/05 1990
  • 30/04-06/05 1990
  • 16/04-22/04 1990
  • 09/04-15/04 1990
  • 02/04-08/04 1990
  • 26/03-01/04 1990
  • 19/03-25/03 1990
  • 12/03-18/03 1990
  • 05/03-11/03 1990
  • 26/02-04/03 1990
  • 05/02-11/02 1990
  • 13/11-19/11 1989
  • 16/10-22/10 1989
  • 18/09-24/09 1989
  • 11/09-17/09 1989
  • 04/09-10/09 1989
  • 14/08-20/08 1989
  • 07/08-13/08 1989
  • 31/07-06/08 1989
  • 26/06-02/07 1989
  • 03/04-09/04 1989
  • 27/02-05/03 1989
  • 22/08-28/08 1988
  • 01/08-07/08 1988
  • 13/06-19/06 1988
  • 02/05-08/05 1988
  • 18/04-24/04 1988
  • 04/04-10/04 1988
  • 07/03-13/03 1988
  • 30/11-06/12 1987
  • 08/06-14/06 1987
  • 30/03-05/04 1987
  • 23/03-29/03 1987
  • 11/08-17/08 1986
  • 05/05-11/05 1986
  • 31/03-06/04 1986
  • 24/03-30/03 1986
  • 03/03-09/03 1986
  • 24/02-02/03 1986
  • 30/12-05/01 1986
  • 03/06-09/06 1985
  • 06/05-12/05 1985
  • 11/03-17/03 1985
  • 04/02-10/02 1985
  • 09/07-15/07 1984
  • 25/06-01/07 1984
  • 12/03-18/03 1984
  • 05/03-11/03 1984
  • 02/01-08/01 1984
  • 24/12-30/12 1984
  • 11/07-17/07 1983
  • 27/06-03/07 1983
  • 21/03-27/03 1983
  • 14/03-20/03 1983
  • 28/06-04/07 1982
  • 16/07-22/07 1979
  • 11/08-17/08 1975

    Inhoud blog
  • Motorrijder uit Oostende om het leven gekomen
  • Dodelijk ongeval in Moorsele
  • Dodelijk ongeval op de Groendalseweg in Bleiswijk
  • DODELIJK ONGEVAL OP N8 IN HEESTERT
  • Motorambulance
  • Vluchtmisdrijf in Torhout
  • Koninklijke Marechaussee kiest wederom voor Yamaha
  • DRIE VIERDE VAN DE MOTORONGEVALLEN GEBEURT TUSSEN APRIL EN OKTOBER
  • Aantal motorongevallen op tien jaar met kwart gedaald
  • BIVV roept weggebruikers op na motorongevallen: "Wees extra voorzichtig"
  • Motorrijder laat het leven bij ongeval in Kuurne
  • Motorongeval in bocht oprit A29
  • Zero Police Motorcycles in California
  • De motor van de toekomst...
  • Kersverse bruid overleden na aanrijding met motorrijder
  • Motorrijders als Kerstman in Brussel
  • Gibbs Biskji
  • Chauffeur maait motard van de weg
  • Motard staat weer recht na mislukte wheelie op snelweg
  • Humanoïde bikerrobot van Yamaha kan helemaal alleen moto rijden
  • Motorrijder sterft nadat hij door kapel reed
  • Zero Motorcycles
  • Nieuwe badges voor nieuwe uniformen wegpolitie Antwerpen en Gent
  • de motorrijders van Hatzoloh
  • Helft Belgische motorrijders niet verzekerd voor lichamelijke schade
  • Motorpolitie Marokko krijgt camera op helm
  • Motard van 36 sterft na zware klap op N49
  • Doodgeschoten verpleegster stuurde motorbende op ex af
  • Zwaar motorongeval in Waaslandhaven
  • motorrijder sterft tijdens ritje met vrienden
  • Mustang Pony 320 1947
  • Motorrijder overleden na ongeval op circuit in Zolder
  • Porcaro, de stad van de motorrijders
  • Gearresteerde tiener moet geboeid meelopen met motor van agent
  • Gestolen motorfiets terug bij eigenaar
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Twee doden na motorongeval
  • Chauffeur was onder invloed van alcohol toen hij jong koppel doodreed
  • Quadbestuurder levensgevaarlijk gewond
  • Bestuurder motorfiets komt om het leven na ongeval op Rijksweg te Roeselare
  • Motorrijder (60) komt om bij ongeval in Lichtervelde
  • Gedenksteen voor alle verongelukte motorrijders
  • Rondrit Ommegang StDenijs 21 juni 2015
  • Motorongeval in de Botlek
  • Motorrijder stabiel, maar nog in levensgevaar na aanrijding
  • Deze anonieme motoren helpen Antwerpse politie verkeershooligans klissen
  • 24-jarige motorrijder overleden na botsing
  • Motorrijder sterft na val in gracht in Koekelare
  • Motorrijder sterft na frontale klap
  • 'Bendeoorlog verwacht in België'
  • Hondjes op de motor...
  • Zware brand in motozaak
  • Hond mee met baasje op Vespa
  • Motorrijder zwaargewond na harde klap in Izegem
  • Motorrijder zwaargewond na harde klap in Izegem
  • Motorrijder verongelukt in Lille
  • 2015 Ducati Monster Stripe 821 en 1200
  • 2016 Yamaha YZ en WR offroad modellen gelanceerd
  • Motorrijder geeft levensgevaarlijke chauffeur terechte kopstoot
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Fleurus
  • Motorrijder zwaar gewond
  • Motorrijder zwaargewond bij ongeval in Aarschot
  • Motard laat leven na zware klap tegen een wagen
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Aarschot
  • Motard laat leven na zware klap tegen een wagen
  • Zwaar motorongeval in Neeroeteren
  • Orlando Bloom laat zich eens goed gaan
  • Motorrijder verongelukt
  • Motorrijder
  • Overlever motorongeval toont hoe ze de draad weer oppikt
  • Motorrijder komt om bij ongeval
  • Waaghals rijdt op 1 wiel op Ring rond Brussel
  • 100-jarige Liske opnieuw op de motor
  • Een 'opfrissing' helpt ongevallen voorkomen
  • Motorrijder sterft na ongeval op brug over E17
  • Dodelijk ongeval met motorrijder op Assesteenweg te Herne
  • motorrijder dood in Ternat
  • Nieuwe politiemotoren Antwerpen
  • Motorrijder gewond na aanrijding
  • Vader van zes kinderen sterft bij motorongeval
  • Police Use Electric Chariot Scooter , Fast Motorised Off Road Segway
  • Motorrijder overleden na ongeluk Zoutelande
  • Motorrijder boord zich in auto
  • Jonge motorrijder verongelukt in Ingelmunster
  • Motorrijder verongelukt op gladde weg...
  • Motor op de spoorwegen geglipt door zand
  • Oekraïense ex-international Gusin sterft in motorongeval
  • 17de Mosseltreffen - Oostende
  • beelden dodelijk motorongeval gebruikt in campagne voor veiliger verkeer
  • Schokkend: Roekeloze motorrijder filmt eigen dood
  • Motorrijder zwaar gewond in StDenijs
  • Nieuw scherm en herstellingen aan PC800
  • Nieuwe KMar-motorfiets: Yamaha FJR 1300A
  • 33ste Krabbetreffen - Rollegem 17 augustus 2014
  • Aanrijding tussen motorrijder en bestelwagen in Hoevenen
  • 13de Olf Oest treffen - Torhout 16 augustus
  • 15de Walkerstreffen - Rijmenam 10 augustus 2014
  • Graafschapstreffen 2014
  • Nederlandse motoragent omgekomen bij achtervolging
  • Twee doden bij motorongeval aan Leuvense vaart
  • 1ste motorrit Paddy's Pub - Zottegem 3 augustus 2014
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Antwerpen
  • Dodelijk motorongeval in Frasnes-lez-Anvaing
  • Competentietreffen - Ieper 2 augustus 2014
  • Motorrijder overleden, passagier kritiek na ongeval
  • Motorrijder verongelukt, passagier kritiek
  • Manneken Pis Treffen Geraardsbergen 27 juli 2014
  • BMW R1200RT (2014) uit circulatie !
  • Snelheidscontrole op Engelse wegen
  • Jaar rijverbod voor dodelijk motorongeval
  • 2 DODEN BIJ ZWAAR MOTORONGELUK
  • 2 doden bij zwaar motorongeluk
  • Izegems motorrijder lichtgewond
  • 53ste Ronde van West-Vlaanderen : Menen 29 mei 2014
  • Drago-treffen Izegem 25 mei 2014
  • Ongeval met motor, bestuurder spoorloos
  • Motor Union Belgische Politie Treffen tvv ALS-Liga
  • Dendertoerrit zondag 11 mei 2014
  • 1ste Flamengostreffen Torhout 4 mei 2014
  • Coast Tour 2014
  • Honda Gold Wing Airbag
  • Ducati Diavel
  • Toerrit Reglement voor groepsrijden
  • 23ste Houtlandroute - Torhout 20 april 2014
  • Yamaha MT-09
  • 24e Zomertreffen Tsjamp Wevelgem zondag 13 april
  • Harley Davidson Street 750
  • Motorrijder komt om het leven in Zomergem
  • Yamaha SR400
  • 18-jarige motorrijder komt om het leven in Eernegem
  • Motards frissen rijkunsten op
  • Meer dodelijke ongevallen met motorrijders in 2013
  • Jonge motorrijder komt om het leven na ongeval in Ichtegem
  • Motorrijder zwaargewond bij botsing in Wakken
  • Motorrijder omgekomen bij ongeval in Hechtel-Eksel
  • MV Agusta Brutale 800 Dragster
  • Motorrijder (30) overleeft klap tegen paal niet in Lede
  • Yamaha Ténéré XT 1200ZE
  • Ducati Monster 1200S
  • Nieuwe politiejassen Antwerpse motards
  • ZERO SR : the iMOTO
  • Vroegere diensthoofddeksels bij de NMBS
  • Nog geen motorkeuring...
  • Santa is coming !
  • Motorrijdster buiten levensgevaar na aanrijding
  • Vrouw vat zelf vuur na motorongeval
  • Herfstmist
  • Moto Toerkalender 2014
  • Nieuwe aanwinst PC 800 parelmoer
  • Koppel laat het leven bij motorongeval in Houffalize
  • 23-jarige motorrijder overleden bij ongeval in Herfelingen
  • Motorongeval in Lissewege
  • Bij een motorongeval in Sint-Andries komen 2 mensen om het leven
  • Motorrijder komt om het leven bij ongeval in Hooglede
  • Genkenaar (23) week na motorongeval overleden
  • Motorrijder ­wandelt weg na valpartij
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Noirefontaine
  • Motorrijder gewond
  • Koppel laat het leven bij motorongeval in Houffalize
  • Grote bijeenkomst van Hells Angels in Gent
  • Honderdvijftig trikes en motoren verwacht in Neerwinden
  • Motorrijder (19) bezweken aan verwondingen
  • rouwregister geopend voor Christof Van Mullem
  • Het Koninklijk Motorrijdersescorte
  • Verdachte vriend van vermiste Marijke Francis sterft in ongeval
  • Motorrijder overleefd aanrijding in Ingelmunster
  • Drie gewonden bij botsing tussen auto en politiemotor in Ingelmunster
  • Geen rijbewijs bij 1 motorongeval op 5
  • Metalzanger komt om het leven bij motorongeval
  • Twee zwaargewonden bij motorongeval te BACHTE-MARIA-LEERNE
  • Broers verongelukken op vijf kilometer van elkaar
  • Twee agenten laten het leven bij motorongeval
  • Motorrijder verongelukt in Opglabbeek
  • Man en vrouw komen om bij zwaar motorongeval in Brugge
  • Motorrijder (39) maakt dodelijke smak tegen geparkeerde truck
  • Boer verwisselt tractor na dodelijk motorongeval
  • Motorrijden ligt voorlopig een tijdje stil...
  • Weginspecteurs van Rijkswaterstaat op de motor
  • Lijsttrekker N-VA breekt enkel bij motorongeval
  • Motorrijder gewond bij verkeerd manoeuvre auto
  • Motorrijder gewond in ongeval Eizeringen
  • Motorrijder raakt zwaargewond bij ongeval in Reningelst
  • Motorrijder levensgevaarlijk gewond bij aanrijding in Nevele
  • Motorrijder (48) verongelukt bij frontale aanrijding in Moen
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Stoumont
  • Belgische bestuurder rijdt motorrijder dood in Franse departement Gard
  • Motorrijder maakt dodelijke val in Diest
  • Motorrijder komt om in Fosses-la-Ville
  • Motorrijder komt om in Fosses-la-Ville
  • Moto Treffens Vlaanderen 2012
  • 11de Kanaaltreffen Oudenburg 5 aug 2012
  • 13de Terrasrit – Zelzate 4 augustus 2012
  • 9de Mega 'Tour de France' Houthulst 29 juli 2012
  • Motorrijder (22) komt om op racecircuit in Mettet
  • Dronken motorrijder zwaargewond na ongeval in Dendermonde
  • Motorrijder verongelukt in Alveringem
  • Motorrijder komt om het leven op N8 in Alveringem
  • Motorrijder verongelukt in Huldenberg

    Pacific Coast 800 USA
  • Pacific Coast 800 USA

  • TGPCHPCMY2KMR+8
  • The Great Pacific Coast Highway Pacific Coast Motorcycle Year 2008 Motorcycle Ride

  • Honda Pacific Coast (PC800) Parts List
  • Honda Pacific Coast (PC800) Parts List

  • Corbin Motorcycle Seats & Accessories | Honda Pacific Coast
  • Corbin Motorcycle Seats & Accessories | Honda Pacific Coast

  • MV Pacific Coast Nederland
  • MV Pacific Coast Nederland

  • Foto

    PC800
  • Honda Pacific Coast (PC800) Owner/iPCRC Registry

  • PC France
  • PC France

  • Foto

    Web PC
  • Web PC

  • Foto

    IPCRC
  • IPCRC

  • PC Italia
  • PC Italia

  • PC naamlijst
  • PC naamlijst

  • PC Russia
  • PC Russia

  • Bikes !
  • Bikes !

  • Categorieën


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs