Zoeken in blog

Gastenboek
  • Prachtig
  • Kolorowanki
  • ¿Qué Festividades Se Celebran Los Lunes Bancarios?
  • Productos Y Servicios Bancarios Operativos
  • Eternity Jewelry Explained

    Druk op onderstaande knop om een positief berichtje achter te laten in mijn gastenboek (let wel : obsceniteiten worden eruitgeflikkerd !)

    Neem ook een kijkje op mijn andere bloggen SNOR en BUDOKA,
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Motortoerisme...mijn hobby
    Motortoerisme... mijn passie
    Enkele korte flashes uit mijn motorrijderscarrière die begon in 1972. Regelmatig een korte impressie van de nieuwste modellen. Ook komen de meest gekke motoren aan bod alsmede bijzondere verkeerssituaties. Treffens en andere activiteiten. En niet te vergeten mijn collectie 'Politie-bikes'en badges.
    23-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cat and Fiddle Road : leuk... maar levensgevaarlijk !
    Cat and Fiddle Road


    The 'Cat en Fiddle' is een weg in Engeland die loopt tussen Buxton, Derbyshire en Macclesfield, Cheshire, vernoemd naar een drankgelegenheid op zijn top. 



    Gevormd door delen van de A537, A54 en A53 is hij beroemd om zijn schilderachtige uitzicht op de Greater Manchester agglomeratie, Peak District National Park en de Cheshire Plain en om zijn vele bochten.
    Het is een route die uiterst populair is bij motorrijders, en wordt regelmatig geclassificeerd als een van de meest gevaarlijke wegen in het Verenigd Koninkrijk.

    De weg begint in Buxton op de kruising van de A53 en de A5004-Long Hill weg net ten noorden van de Buxton Opera House. Het volgt de A53 via de westelijke rand van Buxton tot een afrit rechtsaf naar de A54 bij Ladmanlow. Het klimt vervolgens uit Buxton weg in een reeks van scherpe bochten op het platte heidegebied van Goyt's Moss, waar het loopt langs de A537 in een vrij rechte lijn tot het de Cat en Fiddle Inn bereikt op een hoogte van 515 meter. 

     

    Van de 'Kat en Viool herberg' daalt men af naar Macclesfield via een ononderbroken reeks van scherpe en vaak blinde bochten.

    Het is een van de enige twee wegen in Macclesfield vanuit het oosten, en als zodanig draagt het het lokale verkeer, inclusief vrachtwagens. Het is ook een vrij toeristisch weg vanwege het Peak District National Park en daar hebben we dan de fietsen en de wandelaars. Het maakt ook deel uit van de bekende 'Cat and Fiddle-Long Hill-Highwayman' driehoek, die vooral aantrekkelijk is voor motorrijders, vanwege de frequentie en de ernst van de bochten.  Gezien deze mix van gebruik, het aantal en de scherpte van de vele bochten en het feit dat het niet ongewoon is om afgedwaald vee op de weg te ontmoeten, is het noodzakelijk om een grote voorzichtigheid in acht te nemen. Daarenboven kan slecht winterweer nog eens maken dat de weg erg gevaarlijk wordt.

    Als gevolg van het hoge aantal gewonden en dodelijke slachtoffers (33 grote crashes in 1999-2001) is de maximumsnelheid op het gedeelte tussen Macclesfield en de Cat en Fiddle Inn verlaagd tot 50 mph (80 km/h). De weg wordt regelmatig gepatrouilleerd door de politie met ongemarkeerde auto's en motoren en een mobiele flitspaal wordt het meest gebruikt tijdens de zomerweekends. Een politievliegtuig wordt vaak gebruikt in combinatie met de grondtroepen voor de handhaving van de maximumsnelheid.

    In juni 2008 werd de weg weer eens genoemd als de meest gevaarlijke weg in Groot-Brittannië door de Road Safety Foundation. Deze single-rijbaan route was de locatie voor 21 dodelijke en meerdere ernstige crashes, en werd gewaardeerd in het rapport als 'EuroRAP Black', de hoogste risico beoordeling. Dit is in weerwil van een aantal tegenmaatregelen, geïnstalleerd door de wegautoriteiten, met inbegrip van motorfiets-vriendelijke belemmeringen. De stichting schrijft dit hoge aantal ongevallen toe aan het rijgedrag van de gebruiker. Ze gaan zelfs heel ver in hun rapport : moesten de motorfiets-gerelateerde ongevallen worden verwijderd uit de resultaten, dan zou deze weg zelfs een van de veiligste in het land worden. 
    Ook Cheshire County Council wijst met de boze vinger naar de motorrijders ': "Het feit is dat het een aantrekkelijke weg is voor motorrijders - ze zien het als een uitdaging om deze route af te rijden met zijn haarspeldbochten, beperkt uitzicht, afdalingen en klimpartijen.

    "Het ding dat ons het meest kwwad maakt, is niet het feit dat het gevaarlijk is, maar dat er een groep motorrijders op die toeristische weg zitten die bewust hun grenzen willen verleggen.

    "We hebben geprobeerd om de boodschap over te brengen, dat het de plicht is van hun familie om hen te vertellen dat ze zich vroeg of laat zelf zullen doodrijden of een ander verongelukken en dat de politiediensten deze waaghalzen van de weg zullen plukken."

     


    Na al 500.000 pond uitgegeven te hebben aan tal van veiligheids-maatregelen (waaronder verlaging van de maximumsnelheid, het installeren van hoge wrijving deklagen, barrières en signaalborden, verbreding van de rijbaan en het gebruik van mobiele flitspalen) was in januari 2009 gebleken dat de Raad in Cheshire, namens de Cheshire en Derbyshire verbroedering voor de verkeersveiligheid, beslist om nog maar eens 1.200.000 euro te besteden aan het installeren van camera's om de gemiddelde snelheid op deze weg te meten (een beetje zoals het systeem dat ze nu in werking hebben op de E17 in Gent-Brugge). De installatie van deze camera's begon reeds in februari 2010. 

    De gemiddelde snelheid camera-programma is een gezamenlijk initiatief van de Cheshire Road Safety Partnerschip (inclusief Cheshire Oost-Raad), Derby en Derbyshire Road Safety Partnership en het Ministerie van Vervoer, en zal de gemiddelde snelheid van voertuigen langs de route op 50 mph te meten tussen twee camera's.  Camera's zullen worden geïnstalleerd langs de A537 en A54 en filmen de achterkant van de voertuigen.

    Lee Murphy (Cheshire Road Safety Partnership Manager) zegt: "Belangrijke middelen zijn toegewijd aan de Cat en Fiddle weg sinds 2000, met inbegrip van het verminderen van de maximum snelheid, hoge wrijving wegdek, hoge zichtbaarheid voor waarschuwingsborden, rode waarschuwingen geschilderd op de weg, motorfiets-vriendelijke vangrails, rijbaan verbredingen, vaste en mobiele flitslocaties en politietoezicht.



    Zelfs zonder de politiekosten, schatten we dat alleen al meer dan 500.000 pond is besteed op de weg in Cheshire. Ondanks al dit werk blijft de slachtofferstol hoog."

    Van de 264 slachtoffers op de weg sinds 2001, waren ongeveer 70% van de doden of ernstig gewonden motorrijders, met de belangrijkste oorzaken het slecht manoeuvreren in de bochten, overschrijding van de maximumsnelheid en het niet kunnen inschatten van de snelheid/afstand van andere auto's. 



    "De informatie van de politie en statistieken laten zien dat het het rijgedrag is en niet de wegvoorwaarden dat de meerderheid van de botsingen en ongevallen veroorzaakt.  We hebben niet zozeer een probleem met de fietsers, omdat het merendeel van botsingen door auto's en moto's zijn", voegt Murphy er nog aan toe.

    23-03-2010 om 18:37 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schuberth C3, Stilste en lichtste systeemhelm
    Schuberth C3, de stilste en lichtste systeemhelm ooit.

    Deze ultieme sport/tour helm is beschikbaar bij o.a. Wim ter Braake motoren (http://www.terbraake.nl/)

    Deze systeemhelm voelt door zijn compacte, lichte en comfortabele bouw aan als een integraalhelm.

    Wat bedoelen ze met 'de stilste motorhelm ter wereld' :

    - met de nieuwe C3 zet Schuberth een nieuwe standaard op het gebied van geluidsniveau op de motor. Een nog niet eerder behaald geluidsniveau van 84 decibel bij 100 km/h maakt de C3 de stilste helm ter wereld. Dit is zelfs stiller dan de stilste integraalhelm ter wereld.

        

    Optimaal zicht :

    - het vizier is standaard voorzien van een officieel Pinlock condensvrij vizier. In de slechtste weersomstandigheden bent u met de nieuwe C3 gegarandeerd dat u geen hinder zult ondervinden van condensaanslag aan de binnenzijde van het vizier. Daarnaast geniet u van het comfort van een volledig ingebouwd zonnevizier welke eenvoudig met één hand te bedienen is.



    De lichtste systeemhelm :

    - met een gewicht van 1570 gram (inclusief zonnevizier en Pinlock) is de C3 de lichtste in zijn soort. In combinatie met de beste aerodynamische uitlijning biedt de Schuberth C3 een uniek draagcomfort.


    Belangrijkste kenmerken :

    - fiberglas
    - ca. 1570 gram 
    - vizier standaard inclusief Pinlock
    - geïntegreerd zonnevizier
    - diverse kleuren leverbaar vanaf maat 51 t/m maat 64
    - vanaf 499,-
    schuberth-c3-rot-klapphelm.jpg

    27-03-2010 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moto's ? Ja ! MOTO'S !

    Soms kan de fantasie van een mens nogal eens op hol slaan, zo ook in het wereldje van de motorrijders.
    Rijden zullen ze waarschijnlijk wel maar men vraagt zich soms wel af of die dingen ook werkelijk veilig te besturen zijn...



    Een vliegtuigmotor op een brommer zetten, vind ik nu niet direct een goed idee...





    Een moto met zijwieltjes... gaat daarmee eens door het leven !



    Die staat evenals alle andere auto's mee te schuiven in de file !



    Altijd al een hekel gehad aan moto's met autobanden...



    Als dat een benzinetank is achterop, ga ik niet mee...



    Met deze dan weer wel !



    Als die ooit met zijn snoet tegen een van die uitlaatpijpen zit...



    Koopt dan een vrachtwagen, hé...



    Zomeruitvoering en...



    ... winteruitvoering.



    Zonder woorden...



    Nog een geluk dat zij daar niet hoeft mee te rijden !



    Eén keer goed gas geven, meid, en we zien je NOOIT meer terug !







    24 motorblokken op een rij...



    ... en het kan nog beter !



    WAW !



    BAH !



    Heb je mijn 'kontje' al eens goed bezien ?



    Waarvoor dat dit moet dienen is mij een raadsel !



    Een klassieker : een Duits 'kettenrad' van het 'Afrikakorps'



    ... heb er zo enkele in modelbouw gemaakt...



    En ofwel is dit een heel mooie 'trucage',
    ofwel staat die er al héél lang...



    Met dank aan 'Jake de Snake' voor het toesturen van deze album !

    30-03-2010 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overlijdensbericht

    Zoals ik je al eerder mededeelde, krijg ik soms al eens rechtstreeks nieuws vanuit het Nederlandse motorrijderswereldje
    (ook al van de Nederlandse Honda Pacific Coast 800 motorrijdersclub), 
    maar ook af en toe van 'Jake de Snake' van de Roadhawks.
    Maar deze keer geen goed nieuws...





    Jack was de voorzitter van de MC Blackriders...

    05-04-2010 om 10:38 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorongeval in Heusden

    Dodelijk motorongeval: straatrace of overvliegende fazant?

    • woensdag 07 april 2010
    DESTELBERGEN - Er is nog geen duidelijkheid over de oorzaak van het verkeersongeval dinsdagavond op de R4 in Heusden. Daarbij botste een 22-jarige motorrijder uit Wetteren achterop een personenwagen. De motard overleed ter plekke.

    Volgens sommige getuigen zou de man betrokken geweest zijn bij een straatrace tussen motoren. Het parket bevestigt voorlopig enkel dat hij te snel reed.

    Tussen de brokstukken lag ook een vermorzelde fazant, wat aanleiding geeft tot geruchten dat het dier tegen de motor zou aangevlogen zijn.

    07-04-2010 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Putten-bord

    Puttenbord



    09-04-2010 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe motorplaten 2010
     Vanaf deze zomer worden in België de nieuwe Europese rijbewijzen uitgereikt en dat zal de looks van onze motoren niet bepaald ten goede komen. 
    Europa doet ons een witte spatlap met zwarte letters cadeau waarvan het formaat een belachelijke 27 bij 18 centimeter bedraagt. Voor wie zich bij dat formaat niet meteen iets kan voorstellen: het komt ongeveer overeen met een liggende A4.

    Klik op foto voor groot formaat

    Jan Pauwels, woordvoerder van mobiliteitsminister Etienne Schouppe, wil het formaat wel bevestigen, maar voorlopig wordt er verder over het hele onderwerp niet gecommuniceerd. Officieel omdat de aanbestedingsprocedure voor de aanmaak en uitreiking van de nieuwe nummerplaten nog loopt, maar wij vermoeden dat ze er niet te veel woorden aan vuil willen maken omdat ze beseffen dat geen enkele motorrijder hiermee blij kan zijn.

    Zeg nu zelf...





    Een Duitse nummerplaat meet 28 x 20 cm.
    Nog iets groter dan dat Europees geval dus, maar 'vierkanter'.



     

    10-04-2010 om 12:04 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Andre Meganck op de motor
    Andre Meganck op de motor

    13-04-2010 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorongeval op Antwerpse Ring


    Motorongeval op Antwerpse Ring

    13-04-2010 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorrijder VRT


    Motorrijder VRT

    13-04-2010 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ambulance-motor aangereden !


    Jawel, ook voor opvallende motoren is het de tijd aangekomen om aangereden te worden.

    ALKMAAR - Een motorambulance is woensdagochtend op de Nollenweg in Alkmaar aangereden door een personenauto. De motorrijder kwam vanaf de Nollenweg en wilde linksaf de Westerweg op rijden. Een tegemoetkomende automobilist zag de man over het hoofd en ramde de motorambulance. Beide bestuurders zijn met onbekend letsel naar een ziekenhuis gebracht.


    http://static-webregio.nl/content/images/XL/motorambulance-aangereden-op-de-nollenweg-alkmaar-5.jpg

    http://static-webregio.nl/content/images/XL/motorambulance-aangereden-op-de-nollenweg-alkmaar-6.jpg

    14-04-2010 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schouppe sleutelt aan wegcode, motorrijders opgepast !
    Schouppe sleutelt aan wegcode, motorrijders opgepast !
     



    Volgende maand stelt Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe een nieuwe versie van de wegcode voor die op 1 januari 2011 van kracht moet worden. De huidige verkeerscode bestaat sinds 1 december 1975 en werd liefst zestig keer gewijzigd. In afwachting van die compleet nieuwe wegcode voert Schouppe op korte termijn nog een aantal aanpassingen aan het huidige verkeersreglement door. Een concrete datum is er nog niet, maar de meeste aanpassingen worden tegen de zomer van kracht.
    Opmerkelijk is dat de meeste aanpassingen aan de wegcode betrekking hebben op motorrijders.
    Hieronder een overzicht van die aanpassingen.


    QUADS: Een aantal steden en gemeenten hebben quads verboden op basis van een gemeentelijk reglement inzake overlast. De wettelijkheid van deze oplossing wordt evenwel betwist. De steden en gemeenten zijn vragende partij voor een duidelijke verbodsbepaling. Er wordt een nieuw verbodbord C6 voor quads ingevoerd. Een quad wordt gedefinieerd als “een motorvoertuig met vier wielen, geconstrueerd voor ongebaand terrein, met een open carrosserie, een stuur als op een motorfiets en een zadel”.

    FILE-FILTEREN : het zogenaamde “filteren”, het rijden van motorfietsers tussen de voertuigen in de files, is een gekend fenomeen dat echter niet in de wegcode werd geregeld. Om meer rechtszekerheid te bekomen, wordt het rijden tussen de files toegelaten met een maximale snelheid van 50 km per uur en met een maximaal snelheidsverschil van 20 km per uur met de voertuigen die worden voorbijgereden. Op autosnelwegen en autowegen dient dit te gebeuren tussen de twee meest links gelegen rijstroken.



    BESCHERMENDE KLEDIJ : motorrijders en hun passagiers moeten verplicht beschermende kledij dragen. Onder beschermende kledij wordt verstaan: lange mouwen, lange broek, handschoenen en schoeisel dat de enkels beschermt. Passagiers van bromfietsen en motorfietsen moeten hun voeten op de voetsteunen hebben, en mogen dus geen amazone-zit aannemen.

             Die mag mee...                                 Deze niet !

      PhotoID27311.jpg biker babe image by Un-Kn-Own

    PARKEREN : Er wordt ook een dubbelzinnigheid weggenomen betreffende het parkeren van motorfietsen buiten de rijbaan: motorfietsen mogen niet langer op het trottoir parkeren.
     


    Motorfietsen met zijspanwagen mogen voortaan een aanhangwagen trekken.

    KINDEREN OP DE MOTOR : het vervoer van kinderen onder de 3 jaar op bromfietsen en motorfietsen wordt verboden. Tussen 3 en 8 jaar mogen zij in een kinderbeveiligingssysteem worden vervoerd op bromfietsen en motorfietsen met een maximale cilinderinhoud van 125 cm3.
    Pas vanaf 8 jaar mogen kinderen op de motorfietsen met een cilinderinhoud van meer dan 125 cm3 worden vervoerd.



    MP3 OP SNELWEG : driewielers met motor met een ledige massa van minder dan 400 kg worden ook op autosnelwegen en autowegen toegelaten.



    HELMPLICHT POSTBODE : op verzoek van De Post en om evidente veiligheidsredenen wordt de vrijstelling afgeschaft voor de draagplicht van de valhelm voor de beambten van De Post bij de postbedeling per bromfiets.

    18-04-2010 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.American Chopper : terug van weggeweest !
    American Chopper : terug van weggeweest ! 
    Doe de deur op slot, sluit uw gordijnen en trek de hoofdzekering uit want de familie Teutul is terug ! Het was te denken dat er een vervolg zat aan te komen op American Chopper, maar wat de heren van Discovery Channel/TLC hier in elkaar breien tart alle verbeelding.

     
    De nieuwe serie heet American Chopper : Senior versus Junior.
    U leest het goed, de Teutuls gaan verder in de clinch en daar zal de serie zich nu op focussen. Paul Jr. heeft een concurrentiebeding van een jaar moeten uitzitten na de
    rechtszaak die z’n vader tegen hem had ingespannen en is nu zijn eigen zaak begonnen, onder de zeer origineel bedachte naam 'Paul Junior Design'. De opzet van de nieuwe serie is dat Teutul Sr. en Teutul Jr. elk motoren gaan bouwen tegen elkaar op, zodat voor eens en voor altijd duidelijk zal worden wie van de twee de beste custombouwer is.
    De serie zal in augustus 2010 van start gaan.

    19-04-2010 om 15:10 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (6 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.motorrijder om het leven



    GENT/LOCHRISTI - In de Sint-Lievenstunnel kwam zondagnacht nog maar eens een motorrijder om het leven, de tweede in nauwelijks acht maanden tijd. Twee jaar geleden werd een volledig nieuw wegdek beloofd, maar de uitstulpende asfaltnaden en oplappingsbulten blijven er - zeker voor motorrijders - nog altijd levensgevaarlijk

    20-04-2010 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ramkraak bij Caset


    Ramkraak bij Caset

    23-04-2010 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorrijder verongelukt in Lummen

    Motorrijder verongelukt in Lummen

    motorrijder verongelukt in lummen

    30/04/'10 Andy Bortels (23) uit Lummen is vrijdagochtend verongelukt toen hij met de motor naar zijn werk reed. Op de Molemstraat sneed een inslaande auto hem de pas af. Die klap werd de jongeman fataal.

    Het ongeval gebeurde vrijdag rond 7.15 uur. Andy Bortels reed met zijn motor op de Molemstraat richting Genenbos. Een auto uit de andere richting draaide net voor hem in, richting Kraaibergstraat. De motor ramde de flank van de auto.
    De bestuurster liep lichte verwondingen op. Door de klap vloog de motor tot tegen de gevel van een huis. Voor Andy kon geen hulp meer baten.

    Het kruispunt en de omgeving werden enkele jaren beveiligd met onder andere middengeleiders. Het ongeval gebeurde op enkele tientallen meters van een bushalte waar scholieren stonden te wachten.

    In de woonwijk in Schallebroek waar Andy bij zijn ouders en broer Kenny woont, missen ze hun kameraad. “Ze kwamen allemaal bij hem om hun verhaal te doen.
    Andy was heel sociaal, hield niet van ruzies en was de rust zelve”, zegt mama Heidi Beutels. “Het was een wereldverbeteraar. Hij had een andere visie op de wereld en deed daar nogal filosofisch over. En ja, hij had gelijk, hoor.”

    Andy’s grote passie was muziek. “Andy heeft op zijn kamer een grote verzameling gitaren. Hij speelde vooral rock en melodic metal. Aan kameraden gaf hij gratis gitaarles”, vertelt zijn moeder. Geboeid door de schilder- en tekenkunst trok hij naar Venetië en Londen. Na de kunstacademie ging hij bij Puratos, producent van bakkerijproducten, in Lummen aan de slag als operator.
    “Zijn bazen waren direct na het ongeval bij ons. Dat kunnen we appreciëren.
    Zijn werkploeg is meteen naar huis mogen gaan.”

    De avondmis is donderdag om 19 uur in de kerk van Lummen-centrum.

    30-04-2010 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Temse op wielen 2 mei 2010

    TEMSE OP WIELEN



    01-05-2010 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trajectmeeting te op E313 te Wommelgem !

    Goed om te weten...
    Hou er rekening mee uw snelheid aan te passen !Aan al diegene die van Hasselt komen opgelet, eerste trajectmeting in België is actief...
     
    Voor diegene die soms de E313 richting Antwerpen nemen: 
    Op de E313 richting Antwerpen te Wommelgem, ter hoogte van het Q8 tankstation, wordt snelheid via de nieuwste trajectmeting gecontroleerd...


    Meetpunt I (1 camera per rijstrook) onzichtbaar achter de verkeersborden op de portieken. 
    Meetpunt II staat 900m verder. 
    Wees op uw hoede!
    Een verwittigde man of vrouw.........

    12-05-2010 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.50ste Ronde van W.Vlaanderen : Menen 13 mei 2010


      



    Inschrijving:8u00 tot 12u30. Zonder rondrit tot 15u00.
    Bewegwijzerde rondrit van 160km.

    Inschrijvingsrecht €5, één drank inbegrepen.
    Waar: CC De Steiger, Waalvest te Menen.

    Wisselbeker Joe Bar.
    Die wisselbeker wordt eigendom van de club die het eerst driemaal het dagklassement wint.

    Met optreden van de 'Void of Sadness' en dit vanaf 15u45.
    Dit is een muziekgroep met een genre
    "as something in between industrial metal with a post rock flavor".
    Een niet te missen optreden.
    Oordopjes zijn geen optie !


    Mijn fotoverslag.

    Het was koud, die ochtend in Izegem.
    6°C !
    Onze kleine Milan zag het ook niet zo zitten om achterop mee te rijden, maar ik moest er eens uit. Ik besloot de 'binnenbaan' te nemen ipv de autosnelweg en even verder, aan het rondpunt van Izegem-Bosmolens, was het bijna prijs : perfect in de 'ligging' van mijn voorwiel... DIT !





    Een cirkelvormige put met een diameter van 25 cm en zo'n goeie 10 cm diep (ziet er niet zo uit met dat watertje erin...) : ik mag er niet aan denken daarin te hebben gereden.
    Moet ik morgen direct melden aan de plaatselijke technische dienst.

    Klik op foto voor groot formaat


    Via Gullegem en Moorsele (langsheen de mooie molen 'De Grote Macht') kwam in in Menen terecht waar de eerste 'inschrijvingspijltjes' me naar het Cultureel Centrum De Steiger loodsten.



    (zie http://www.molenechos.org/molen.php?AdvSearch=835)



    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Daar aangekomen werden we ontvangen met koffie.

    Klik op foto voor groot formaat

    Het was tegen 09.00u en tijd om te vertrekken : buiten hadden leden van MAG een infotafel geïnstalleerd.
    Voor inlichtingen :
    http://www.mag.be/web/

    Klik op foto voor groot formaat

    Dit waren dan de 'pijltjes' die we moesten volgen !
    Je kunt ze werkelijk niet groter maken !


    Klik op foto voor groot formaat

    Bij het verlaten van Menen kregen we nog eens goed zicht op de molen 'De Goede Hoop' : toch eerst even van dichterbij bekijken...






    Voorbij de watertoren ging het richting Rekkem.




     

    We zitten een stukje op de 'Kommiezen-fietsroute' en rijden voorbij de watertoren van Neuville-en-Ferrain. 'Kommiezen' waren de vroegere Franse douaniers die op de loer lagen voor de 'blauwers', de smokkelaars van tabak en boter.



    Via Halluin komen we in Roncq waar een hypermoderne verbrandingoven staat.
    En daar was indertijd (2002) nogal wat om te doen in het Vlaams Parlement...
    Lees
    http://www.vlaamsparlement.be/Proteus5/showVIVerslag.action?id=315949



    Op de weg naar Bousbecque kom je dit ruitercentrum tegen : een 'cavalier' hield even op met 'jumpen' om te poseren...





    Klik op foto voor groot formaat

    Via landelijke wegen ging het dan naar Linselles, Cominnes en Quesnoy-sur-Deule
    Even stoppen aan de Carrefour om een koffiekoek en een fles chocomelk te kopen.
    Het was al 10.00u.en 8° warm... koud...





    Via Perenchies met zijn mooie 'église Saint-Léger...



    ... gaat het naar La Chapelle d'Armentières en Armentières-en-Weppes naar Radinghem,
    waar in cafe Le Bridoux de eerste controle plaatsvond.



    In Fromelles reed ik langs dit impossant Mariabeeld met opschrift...
    Het gaat hier om de geschiedenis van 'La Chartreuse de Notre Dame des Douleurs', een legende uit 1616 waarvoor ene Jean le Vasseur, toendertijd 'seigneur de la Boutillerie en burgemeester van Lille/Rijsel, dit standbeeld en bijhorend klooster heeft opgericht. Vernietigd in 1793, werd het beeld in 1935 heropgebouwd op de ruines van het klooster, in afwachting van de opstanding van de asse van de monikken... 






    Er is daar tijdens de Eerste Wereldoorlog serieus gevochten geweest in Fromelles, getuige de vele militaire kerkhoven.
    Een daarvan is dit Australian Memorial Park Fromelles, een site gelegen bij de Franse Fromelles en herdenkt de Australiërs van de 14th Australian Brigade die vielen tijdens de aanval op de Duitse linie op
    19 en 20 april 1916. De Slag bij Fromelles staat in de Australische geschiedenisboeken bekend als de ergste 24 uur in de geschiedenis van Australië. Ruim 5500 Australische en 1500 Britse militairen kwamen om in de strijd tegen de Duitsers. De site ligt gelegen op de Duitse stelling waar nog een vijf tal bunkers bewaard bleven, nabij het VC Corner Australian Cemetery. Centraal staat het Cobbers monument, een ontwerp van Peter Corlett afkomstig uit Melbourne. Het is gebaseerd op sergeant Simon Fraser
    van de 57th Battalion, een 40 jarige Victoriaanse landbouwer, die een gewonde soldaat draagt van de 6th Battalion.


     
    Het slagveld van Fromelles kwam in het jaar 2008 uitgebreid in het nieuws omdat er een nieuw massagraf was gevonden en getracht wordt de opgegraven stoffelijke resten van de soldaten te identificeren.



    Dit is ondertussen gebeurt en in juli van dit jaar worden plechtig meer dan 400 gesneuvelden bijgezet op deze nieuwe begraafplaats.


    Hieronder nog zo een : het Military Cemetry 'Rue du Bois' met slachtoffers uit '14-'18.
    "Their names lived for evermore..."



    Le reservoir de Fleurbaix



    Even een iddylisch beeld van een lijnzaadveld in bloei...



    Even op mijn rug aan de impossante kerk van Sailly-sur-la-Lys



    Dan gaat het richting Steenwerck, met de D77 naar Estaires/Merville en Le Doulieu... en ge gaat me niet geloven maar daar werden we verwelkomd met 'Joyeuse Fetes' en met veel kerstversiering !!!!!

    Klik op foto voor groot formaat

    We zien in de verte reeds de Catsberg en de Mont Noir.
    Met de D18 geraken we in Bailleul en met de D23 gaat het richting Merris/Outtersteene.
    Nog even een afslag met de D69 naar Strazeele/Hazebrouck en we rijden pal op de kerk van Merris. WAT EEN KLOKKENTOREN !





    Op het kerkplein staat ook dit mooie monument ter nagedachtenios van de gesneuvelden, niet alleen van tijdens de twee wereldoorlogen hier, maar ook voor de Franse soldaten die vochten in Indochina...
    Het werd opgericht in 1928 en gerestaureerd in 2002.





    Via Strazeele komen we - nog steeds met de D69 - in Fletre.
    Over de spoorwegbrug - waar pas een TGV paseerde - zie ik (enigszins verborgen achter een berm) dit overblijfsel van een rijk industrieel verleden...




    In Fletre hebben ze dit arduinen oorlogsmonument in de verf gestopt...
    en dan nog in de Franse kleuren !




    Wat ik zo eigenaardig vond onderweg, is dat er daar om de haverklap van die brandkranen stonden. In een bebouwde kom zou je dat nog normaal vinden, maar op het platteland waar er in een straal van 300 meter geen enkel huis te bespeuren is ?
    Rare jongens, die Fransen ! (cfr Obelix)




    Nog steeds met de D69 arriveren we omstreeks 11.30 in Godewaersvelde.
    Hier moest ik eventjes een foto van nemen : dit bakkerijtje met een opschrift en deur-raam-versierselen in geschilderde tegels.




    Even verder in de Abelestraat, dit :




    Een motorrijder van MTC Drago uit Tielt moet - weliswaar aan lage snelheid - een uitwijkmanoeuver doen voor een landbouwvoertuig dat zijn akker verlaat, komt op de drassige graskant terecht en gaat overkop.






    De onfortuinlijke motorrijder (tweede van links) staat met zijn clubvoorzitter (uiterst rechts) de schade aan zijn bike te bezien.
    Gelukkig kwam hij er zonder kleerscheuren van af.
    Zijn Yamaha zal door de depanage van de organisatie worden opgehaald.










    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    En nog geen twee kilometer verder was de tweede controle in eetcafe Hanekamp



    In Abele weer zo'n plezant kapel-opschrift...
    Nog van in de tijd dat er geen wielen bestonden, zeker ?



    Het gaat nu richting Watou, winnezele, Hondschoote, Houtkerque
    en rijden in Bambeque over de 'Yser'




    Het was reeds over de middag en op een bankje naast deze bunker vlak voor we Oostcappel zouden binnenrijden, hield ik even halt om een lekkere appelflap - die ik uit de Carrefour had meegebracht - naar binnen te werken.
    Ondertussen 'vlogen' de motards op die D916 laag voorbij...

    Dat zou zo zijn naarlijke gevolgen hebben... (zie verder)




    Maar eerst moeten we weer de grens over in Oostcappel.



    Die grensovergang wordt er nog steeds bewaakt...



    Via Beveren-Alveringem rijden we naar Beveren-Kalsijde.

    En ja hoor, weer van datte !
    En waarom verwonderd mij dat niet ?
    Een van die 'laagvliegers' van daarstraks...



    Verklaring van de gevallen motorrijder : "ik reed een 'beetje' te snel, de bocht verkeerd ingeschat, de controle over het stuur verloren en paf, tegen dek..."
    De kerel was gelukkig in het leer en liep zelf geen schade op.
    Zijn motor daarentegen...


    Vanwege een gescheurde oliecarter lag er nogal wat smurrie op de baan.
    Op mijn aanraden wierpen de gasten wat akkergrond op de olieplekken... kwestie van niet nog meer kandidaten de vangrails in te sturen.



    Nog eentje voor de depannage.



    Via Roesbrugge en Krombeke komen we in Poperinge en dat is de streek van de Hop en het Hommelbier.



    Mijn brandstofpeil stond al over de helft leeg, tijd om even bij te tanken in Elverdinge.

    Klik op foto voor groot formaat

    Via Boezinge reden we recht het industriegebied van Ieper binnen en langsheen het Ypres Business Park (het vroegere Flanders Language Valley) tot aan de derde controle in cafe Nova








    Het hoeft niet gezegd dat we hier door een voormalig oorlogsgebied rijden, waar de streek bezaaid ligt van de kerkhoven die ons herinneren aan '14-'18, waaronder dit impossante Franse St Charles de Potyze kerkhof



    Zelfs op het kerkhof liggen die militairen nog in rangorde van graad,
    met helemaal vooraan een Luitenant-Kolonel...




    Zo'n recht stuk nodigt natuurlijk uit tot 'gasgeven', wat die Molenrijders uit Ruddervoorde maar al te graag demonstreerden... en met één hand !



    Even verder, langs een landelijke weg, viel mijn oog op dit gedenkteken... even terugkeren voor nader onderzoek.
    Bleek een herdenkingsplaat te zijn, daar opgesteld in 2008 tgv 90 jaar wapenstilstand, geschonken door de gemeente Zonnebeke en de Ambassade van Nieuw-Zeeland;
     



    Het verteld het verhaal van ene Sergeant Henry James Nicolas van het eerste Bataljon Canterbury Regiment, die op 7 december van 1917 op deze plek een Duits luchtafweergeschut eigenhandig heeft overvallen en de 16-koppige bemanning van kant heeft gemaakt.
    Hij werd daarvoor vereremerkt met het Victoria Cross maar sneuvelde zelf het jaar daarop in het Franse Quesnoy op 23 oktober.
    Postuum kreeg hij daarvoor nog eens de Military Medal.

    De plaat is waarschijnlijk goed vastgekleefd aan de stenen constructie, want verzamelaars hebben reeds gepoogd om ze los te vijzen... drie van de vier vijzen zijn er al uitgedraaid !





    Die Eerste Wereldoorlog mag dan al meer dan 90 jaar gedaan zijn, de plaatselijke boeren hebben er nog steeds een beetje last van. Dagelijks komt er (al dan niet ontplofte) munitie naar boven...
    En het is niet ondenkbaar dat er af en toe wel eens zo'n spul de lucht in gaat... met boer en tractor ! (is al gebeurt in de Westhoek)
    Maar koelbloedige landbouwers als ze zijn, leggen ze die obussen gewoon langs de kant van de weg of stapelen ze ze op in de gaten van deze electriciteitspalen.
     "Ze zullen ze wel komen weghalen !"


    Klik op foto voor groot formaat  Klik op foto voor groot formaat

    En zo komen we stilaan weer in een voor ons, westvlamingen, bekende streek met ondermeer de 'heksengemeente' Beselare.




    We rijden Dadizele binnen...




    ... en via Geluwe geraken we terug in Menen.

    Ondertussen staan er al enkele trofeeën opgesteld (een klassement van de 1ste tot de 10de plaats voor deelnemende groepen en hun aantal deelnemers ) + de Joe Bar Wisselbeker (beker ?) en is een van de lawaaimakers van 'Void of Sadness' bezig met zijn instrumentarium te testen.







    Hoog tijd om weg te wezen.

    Eindconclussie : ondanks het koude weer, een mooie (op sommige momenten leerrijke) rit met veel afwisseling wat wegen betreft (landelijke wegen, departementale wegen,...), al lagen die op sommige plekken er glibberig en bijgevolg gevaarlijk bij, met de katastrofale gevolgen vandien.

    Ik had verwacht dat de organisatie - voor hun jubileumeditie -  er eerder een 'echte Westvlaamse ronde' van gemaakt zouden hebben, in plaats van een rondritje in Frankrijk.
    Een speciale pin of badge als kadoo voor de gelegenheid kon er ook al niet af.
    Jammer.
    Waar is de tijd dat er bij motortreffens mooie medailles werden uitgedeeld ?


    Meer info : http://www.kmac-menen.be/

    13-05-2010 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorzegening en HD-treffen 2010 Nederlandse Drifters



    Regelmatig krijg ik van 'Jake the Snake' een uitnodiging met bijhorende affiche van een of ander motortreffen.
    Ik kan ze natuurlijk niet allemaal bijwonen, maar wil toch de moeite doen om ze hier aan mijn blog toe te voegen voor de geïnteresseerden.

    Zo ook deze mooie prenten met volgende activiteiten...

    Thanks Jake !




    14-05-2010 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Over mijzelf
    Ik ben Guy Vandendriessche
    Ik ben een man en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gewezen rijkswachter en veiligheidsagent.
    Ik ben geboren op 04/06/1955 en ben nu dus 68 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: motortoerisme, terrariumdieren, plastic modelbouw, snorrenclub,....
    Archief per week
  • 25/07-31/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 13/12-19/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 31/12-06/01 2008
  • 22/12-28/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 04/12-10/12 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 25/12-31/12 2006
  • 12/12-18/12 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 25/04-01/05 2005
  • 11/04-17/04 2005
  • 04/04-10/04 2005
  • 28/03-03/04 2005
  • 14/03-20/03 2005
  • 28/02-06/03 2005
  • 21/02-27/02 2005
  • 17/01-23/01 2005
  • 15/11-21/11 2004
  • 25/10-31/10 2004
  • 11/10-17/10 2004
  • 27/09-03/10 2004
  • 06/09-12/09 2004
  • 16/08-22/08 2004
  • 09/08-15/08 2004
  • 26/07-01/08 2004
  • 12/07-18/07 2004
  • 05/07-11/07 2004
  • 28/06-04/07 2004
  • 31/05-06/06 2004
  • 24/05-30/05 2004
  • 10/05-16/05 2004
  • 03/05-09/05 2004
  • 19/04-25/04 2004
  • 12/04-18/04 2004
  • 05/04-11/04 2004
  • 29/03-04/04 2004
  • 15/03-21/03 2004
  • 01/03-07/03 2004
  • 02/02-08/02 2004
  • 29/12-04/01 2004
  • 13/10-19/10 2003
  • 08/09-14/09 2003
  • 01/09-07/09 2003
  • 25/08-31/08 2003
  • 04/08-10/08 2003
  • 14/07-20/07 2003
  • 07/07-13/07 2003
  • 09/06-15/06 2003
  • 12/05-18/05 2003
  • 14/04-20/04 2003
  • 07/04-13/04 2003
  • 17/03-23/03 2003
  • 10/03-16/03 2003
  • 17/02-23/02 2003
  • 27/01-02/02 2003
  • 14/10-20/10 2002
  • 30/09-06/10 2002
  • 26/08-01/09 2002
  • 29/07-04/08 2002
  • 29/04-05/05 2002
  • 15/04-21/04 2002
  • 18/03-24/03 2002
  • 04/03-10/03 2002
  • 04/02-10/02 2002
  • 28/01-03/02 2002
  • 31/12-06/01 2002
  • 24/12-30/12 2001
  • 17/12-23/12 2001
  • 26/11-02/12 2001
  • 03/09-09/09 2001
  • 20/08-26/08 2001
  • 13/08-19/08 2001
  • 30/07-05/08 2001
  • 25/06-01/07 2001
  • 11/06-17/06 2001
  • 30/04-06/05 2001
  • 19/02-25/02 2001
  • 23/10-29/10 2000
  • 16/10-22/10 2000
  • 21/08-27/08 2000
  • 14/08-20/08 2000
  • 17/07-23/07 2000
  • 19/06-25/06 2000
  • 27/09-03/10 1999
  • 09/08-15/08 1999
  • 21/06-27/06 1999
  • 17/08-23/08 1998
  • 15/06-21/06 1998
  • 01/06-07/06 1998
  • 29/12-04/01 1998
  • 16/06-22/06 1997
  • 17/03-23/03 1997
  • 30/12-05/01 1997
  • 26/08-01/09 1996
  • 05/08-11/08 1996
  • 15/07-21/07 1996
  • 10/06-16/06 1996
  • 08/05-14/05 1995
  • 20/03-26/03 1995
  • 06/03-12/03 1995
  • 03/10-09/10 1994
  • 26/09-02/10 1994
  • 12/09-18/09 1994
  • 05/09-11/09 1994
  • 29/08-04/09 1994
  • 15/08-21/08 1994
  • 04/07-10/07 1994
  • 23/05-29/05 1994
  • 09/05-15/05 1994
  • 25/04-01/05 1994
  • 11/04-17/04 1994
  • 03/01-09/01 1994
  • 26/12-01/01 1995
  • 04/10-10/10 1993
  • 13/09-19/09 1993
  • 06/09-12/09 1993
  • 30/08-05/09 1993
  • 16/08-22/08 1993
  • 09/08-15/08 1993
  • 26/07-01/08 1993
  • 12/07-18/07 1993
  • 05/07-11/07 1993
  • 28/06-04/07 1993
  • 21/06-27/06 1993
  • 07/06-13/06 1993
  • 31/05-06/06 1993
  • 17/05-23/05 1993
  • 03/05-09/05 1993
  • 26/04-02/05 1993
  • 19/04-25/04 1993
  • 05/04-11/04 1993
  • 29/03-04/04 1993
  • 15/03-21/03 1993
  • 08/03-14/03 1993
  • 02/11-08/11 1992
  • 19/10-25/10 1992
  • 10/08-16/08 1992
  • 30/03-05/04 1992
  • 03/02-09/02 1992
  • 16/09-22/09 1991
  • 01/07-07/07 1991
  • 03/06-09/06 1991
  • 27/05-02/06 1991
  • 13/05-19/05 1991
  • 29/04-05/05 1991
  • 01/04-07/04 1991
  • 04/03-10/03 1991
  • 31/12-06/01 1991
  • 17/12-23/12 1990
  • 10/12-16/12 1990
  • 03/12-09/12 1990
  • 15/10-21/10 1990
  • 08/10-14/10 1990
  • 01/10-07/10 1990
  • 03/09-09/09 1990
  • 27/08-02/09 1990
  • 06/08-12/08 1990
  • 30/07-05/08 1990
  • 16/07-22/07 1990
  • 25/06-01/07 1990
  • 18/06-24/06 1990
  • 11/06-17/06 1990
  • 04/06-10/06 1990
  • 28/05-03/06 1990
  • 14/05-20/05 1990
  • 07/05-13/05 1990
  • 30/04-06/05 1990
  • 16/04-22/04 1990
  • 09/04-15/04 1990
  • 02/04-08/04 1990
  • 26/03-01/04 1990
  • 19/03-25/03 1990
  • 12/03-18/03 1990
  • 05/03-11/03 1990
  • 26/02-04/03 1990
  • 05/02-11/02 1990
  • 13/11-19/11 1989
  • 16/10-22/10 1989
  • 18/09-24/09 1989
  • 11/09-17/09 1989
  • 04/09-10/09 1989
  • 14/08-20/08 1989
  • 07/08-13/08 1989
  • 31/07-06/08 1989
  • 26/06-02/07 1989
  • 03/04-09/04 1989
  • 27/02-05/03 1989
  • 22/08-28/08 1988
  • 01/08-07/08 1988
  • 13/06-19/06 1988
  • 02/05-08/05 1988
  • 18/04-24/04 1988
  • 04/04-10/04 1988
  • 07/03-13/03 1988
  • 30/11-06/12 1987
  • 08/06-14/06 1987
  • 30/03-05/04 1987
  • 23/03-29/03 1987
  • 11/08-17/08 1986
  • 05/05-11/05 1986
  • 31/03-06/04 1986
  • 24/03-30/03 1986
  • 03/03-09/03 1986
  • 24/02-02/03 1986
  • 30/12-05/01 1986
  • 03/06-09/06 1985
  • 06/05-12/05 1985
  • 11/03-17/03 1985
  • 04/02-10/02 1985
  • 09/07-15/07 1984
  • 25/06-01/07 1984
  • 12/03-18/03 1984
  • 05/03-11/03 1984
  • 02/01-08/01 1984
  • 24/12-30/12 1984
  • 11/07-17/07 1983
  • 27/06-03/07 1983
  • 21/03-27/03 1983
  • 14/03-20/03 1983
  • 28/06-04/07 1982
  • 16/07-22/07 1979
  • 11/08-17/08 1975

    Inhoud blog
  • Motorrijder uit Oostende om het leven gekomen
  • Dodelijk ongeval in Moorsele
  • Dodelijk ongeval op de Groendalseweg in Bleiswijk
  • DODELIJK ONGEVAL OP N8 IN HEESTERT
  • Motorambulance
  • Vluchtmisdrijf in Torhout
  • Koninklijke Marechaussee kiest wederom voor Yamaha
  • DRIE VIERDE VAN DE MOTORONGEVALLEN GEBEURT TUSSEN APRIL EN OKTOBER
  • Aantal motorongevallen op tien jaar met kwart gedaald
  • BIVV roept weggebruikers op na motorongevallen: "Wees extra voorzichtig"
  • Motorrijder laat het leven bij ongeval in Kuurne
  • Motorongeval in bocht oprit A29
  • Zero Police Motorcycles in California
  • De motor van de toekomst...
  • Kersverse bruid overleden na aanrijding met motorrijder
  • Motorrijders als Kerstman in Brussel
  • Gibbs Biskji
  • Chauffeur maait motard van de weg
  • Motard staat weer recht na mislukte wheelie op snelweg
  • Humanoïde bikerrobot van Yamaha kan helemaal alleen moto rijden
  • Motorrijder sterft nadat hij door kapel reed
  • Zero Motorcycles
  • Nieuwe badges voor nieuwe uniformen wegpolitie Antwerpen en Gent
  • de motorrijders van Hatzoloh
  • Helft Belgische motorrijders niet verzekerd voor lichamelijke schade
  • Motorpolitie Marokko krijgt camera op helm
  • Motard van 36 sterft na zware klap op N49
  • Doodgeschoten verpleegster stuurde motorbende op ex af
  • Zwaar motorongeval in Waaslandhaven
  • motorrijder sterft tijdens ritje met vrienden
  • Mustang Pony 320 1947
  • Motorrijder overleden na ongeval op circuit in Zolder
  • Porcaro, de stad van de motorrijders
  • Gearresteerde tiener moet geboeid meelopen met motor van agent
  • Gestolen motorfiets terug bij eigenaar
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Twee doden na motorongeval
  • Chauffeur was onder invloed van alcohol toen hij jong koppel doodreed
  • Quadbestuurder levensgevaarlijk gewond
  • Bestuurder motorfiets komt om het leven na ongeval op Rijksweg te Roeselare
  • Motorrijder (60) komt om bij ongeval in Lichtervelde
  • Gedenksteen voor alle verongelukte motorrijders
  • Rondrit Ommegang StDenijs 21 juni 2015
  • Motorongeval in de Botlek
  • Motorrijder stabiel, maar nog in levensgevaar na aanrijding
  • Deze anonieme motoren helpen Antwerpse politie verkeershooligans klissen
  • 24-jarige motorrijder overleden na botsing
  • Motorrijder sterft na val in gracht in Koekelare
  • Motorrijder sterft na frontale klap
  • 'Bendeoorlog verwacht in België'
  • Hondjes op de motor...
  • Zware brand in motozaak
  • Hond mee met baasje op Vespa
  • Motorrijder zwaargewond na harde klap in Izegem
  • Motorrijder zwaargewond na harde klap in Izegem
  • Motorrijder verongelukt in Lille
  • 2015 Ducati Monster Stripe 821 en 1200
  • 2016 Yamaha YZ en WR offroad modellen gelanceerd
  • Motorrijder geeft levensgevaarlijke chauffeur terechte kopstoot
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Fleurus
  • Motorrijder zwaar gewond
  • Motorrijder zwaargewond bij ongeval in Aarschot
  • Motard laat leven na zware klap tegen een wagen
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Aarschot
  • Motard laat leven na zware klap tegen een wagen
  • Zwaar motorongeval in Neeroeteren
  • Orlando Bloom laat zich eens goed gaan
  • Motorrijder verongelukt
  • Motorrijder
  • Overlever motorongeval toont hoe ze de draad weer oppikt
  • Motorrijder komt om bij ongeval
  • Waaghals rijdt op 1 wiel op Ring rond Brussel
  • 100-jarige Liske opnieuw op de motor
  • Een 'opfrissing' helpt ongevallen voorkomen
  • Motorrijder sterft na ongeval op brug over E17
  • Dodelijk ongeval met motorrijder op Assesteenweg te Herne
  • motorrijder dood in Ternat
  • Nieuwe politiemotoren Antwerpen
  • Motorrijder gewond na aanrijding
  • Vader van zes kinderen sterft bij motorongeval
  • Police Use Electric Chariot Scooter , Fast Motorised Off Road Segway
  • Motorrijder overleden na ongeluk Zoutelande
  • Motorrijder boord zich in auto
  • Jonge motorrijder verongelukt in Ingelmunster
  • Motorrijder verongelukt op gladde weg...
  • Motor op de spoorwegen geglipt door zand
  • Oekraïense ex-international Gusin sterft in motorongeval
  • 17de Mosseltreffen - Oostende
  • beelden dodelijk motorongeval gebruikt in campagne voor veiliger verkeer
  • Schokkend: Roekeloze motorrijder filmt eigen dood
  • Motorrijder zwaar gewond in StDenijs
  • Nieuw scherm en herstellingen aan PC800
  • Nieuwe KMar-motorfiets: Yamaha FJR 1300A
  • 33ste Krabbetreffen - Rollegem 17 augustus 2014
  • Aanrijding tussen motorrijder en bestelwagen in Hoevenen
  • 13de Olf Oest treffen - Torhout 16 augustus
  • 15de Walkerstreffen - Rijmenam 10 augustus 2014
  • Graafschapstreffen 2014
  • Nederlandse motoragent omgekomen bij achtervolging
  • Twee doden bij motorongeval aan Leuvense vaart
  • 1ste motorrit Paddy's Pub - Zottegem 3 augustus 2014
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Antwerpen
  • Dodelijk motorongeval in Frasnes-lez-Anvaing
  • Competentietreffen - Ieper 2 augustus 2014
  • Motorrijder overleden, passagier kritiek na ongeval
  • Motorrijder verongelukt, passagier kritiek
  • Manneken Pis Treffen Geraardsbergen 27 juli 2014
  • BMW R1200RT (2014) uit circulatie !
  • Snelheidscontrole op Engelse wegen
  • Jaar rijverbod voor dodelijk motorongeval
  • 2 DODEN BIJ ZWAAR MOTORONGELUK
  • 2 doden bij zwaar motorongeluk
  • Izegems motorrijder lichtgewond
  • 53ste Ronde van West-Vlaanderen : Menen 29 mei 2014
  • Drago-treffen Izegem 25 mei 2014
  • Ongeval met motor, bestuurder spoorloos
  • Motor Union Belgische Politie Treffen tvv ALS-Liga
  • Dendertoerrit zondag 11 mei 2014
  • 1ste Flamengostreffen Torhout 4 mei 2014
  • Coast Tour 2014
  • Honda Gold Wing Airbag
  • Ducati Diavel
  • Toerrit Reglement voor groepsrijden
  • 23ste Houtlandroute - Torhout 20 april 2014
  • Yamaha MT-09
  • 24e Zomertreffen Tsjamp Wevelgem zondag 13 april
  • Harley Davidson Street 750
  • Motorrijder komt om het leven in Zomergem
  • Yamaha SR400
  • 18-jarige motorrijder komt om het leven in Eernegem
  • Motards frissen rijkunsten op
  • Meer dodelijke ongevallen met motorrijders in 2013
  • Jonge motorrijder komt om het leven na ongeval in Ichtegem
  • Motorrijder zwaargewond bij botsing in Wakken
  • Motorrijder omgekomen bij ongeval in Hechtel-Eksel
  • MV Agusta Brutale 800 Dragster
  • Motorrijder (30) overleeft klap tegen paal niet in Lede
  • Yamaha Ténéré XT 1200ZE
  • Ducati Monster 1200S
  • Nieuwe politiejassen Antwerpse motards
  • ZERO SR : the iMOTO
  • Vroegere diensthoofddeksels bij de NMBS
  • Nog geen motorkeuring...
  • Santa is coming !
  • Motorrijdster buiten levensgevaar na aanrijding
  • Vrouw vat zelf vuur na motorongeval
  • Herfstmist
  • Moto Toerkalender 2014
  • Nieuwe aanwinst PC 800 parelmoer
  • Koppel laat het leven bij motorongeval in Houffalize
  • 23-jarige motorrijder overleden bij ongeval in Herfelingen
  • Motorongeval in Lissewege
  • Bij een motorongeval in Sint-Andries komen 2 mensen om het leven
  • Motorrijder komt om het leven bij ongeval in Hooglede
  • Genkenaar (23) week na motorongeval overleden
  • Motorrijder ­wandelt weg na valpartij
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Noirefontaine
  • Motorrijder gewond
  • Koppel laat het leven bij motorongeval in Houffalize
  • Grote bijeenkomst van Hells Angels in Gent
  • Honderdvijftig trikes en motoren verwacht in Neerwinden
  • Motorrijder (19) bezweken aan verwondingen
  • rouwregister geopend voor Christof Van Mullem
  • Het Koninklijk Motorrijdersescorte
  • Verdachte vriend van vermiste Marijke Francis sterft in ongeval
  • Motorrijder overleefd aanrijding in Ingelmunster
  • Drie gewonden bij botsing tussen auto en politiemotor in Ingelmunster
  • Geen rijbewijs bij 1 motorongeval op 5
  • Metalzanger komt om het leven bij motorongeval
  • Twee zwaargewonden bij motorongeval te BACHTE-MARIA-LEERNE
  • Broers verongelukken op vijf kilometer van elkaar
  • Twee agenten laten het leven bij motorongeval
  • Motorrijder verongelukt in Opglabbeek
  • Man en vrouw komen om bij zwaar motorongeval in Brugge
  • Motorrijder (39) maakt dodelijke smak tegen geparkeerde truck
  • Boer verwisselt tractor na dodelijk motorongeval
  • Motorrijden ligt voorlopig een tijdje stil...
  • Weginspecteurs van Rijkswaterstaat op de motor
  • Lijsttrekker N-VA breekt enkel bij motorongeval
  • Motorrijder gewond bij verkeerd manoeuvre auto
  • Motorrijder gewond in ongeval Eizeringen
  • Motorrijder raakt zwaargewond bij ongeval in Reningelst
  • Motorrijder levensgevaarlijk gewond bij aanrijding in Nevele
  • Motorrijder (48) verongelukt bij frontale aanrijding in Moen
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Stoumont
  • Belgische bestuurder rijdt motorrijder dood in Franse departement Gard
  • Motorrijder maakt dodelijke val in Diest
  • Motorrijder komt om in Fosses-la-Ville
  • Motorrijder komt om in Fosses-la-Ville
  • Moto Treffens Vlaanderen 2012
  • 11de Kanaaltreffen Oudenburg 5 aug 2012
  • 13de Terrasrit – Zelzate 4 augustus 2012
  • 9de Mega 'Tour de France' Houthulst 29 juli 2012
  • Motorrijder (22) komt om op racecircuit in Mettet
  • Dronken motorrijder zwaargewond na ongeval in Dendermonde
  • Motorrijder verongelukt in Alveringem
  • Motorrijder komt om het leven op N8 in Alveringem
  • Motorrijder verongelukt in Huldenberg

    Pacific Coast 800 USA
  • Pacific Coast 800 USA

  • TGPCHPCMY2KMR+8
  • The Great Pacific Coast Highway Pacific Coast Motorcycle Year 2008 Motorcycle Ride

  • Honda Pacific Coast (PC800) Parts List
  • Honda Pacific Coast (PC800) Parts List

  • Corbin Motorcycle Seats & Accessories | Honda Pacific Coast
  • Corbin Motorcycle Seats & Accessories | Honda Pacific Coast

  • MV Pacific Coast Nederland
  • MV Pacific Coast Nederland

  • Foto

    PC800
  • Honda Pacific Coast (PC800) Owner/iPCRC Registry

  • PC France
  • PC France

  • Foto

    Web PC
  • Web PC

  • Foto

    IPCRC
  • IPCRC

  • PC Italia
  • PC Italia

  • PC naamlijst
  • PC naamlijst

  • PC Russia
  • PC Russia

  • Bikes !
  • Bikes !

  • Categorieën


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs