Zoeken in blog

Gastenboek
  • Prachtig
  • Kolorowanki
  • ¿Qué Festividades Se Celebran Los Lunes Bancarios?
  • Productos Y Servicios Bancarios Operativos
  • Eternity Jewelry Explained

    Druk op onderstaande knop om een positief berichtje achter te laten in mijn gastenboek (let wel : obsceniteiten worden eruitgeflikkerd !)

    Neem ook een kijkje op mijn andere bloggen SNOR en BUDOKA,
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Motortoerisme...mijn hobby
    Motortoerisme... mijn passie
    Enkele korte flashes uit mijn motorrijderscarrière die begon in 1972. Regelmatig een korte impressie van de nieuwste modellen. Ook komen de meest gekke motoren aan bod alsmede bijzondere verkeerssituaties. Treffens en andere activiteiten. En niet te vergeten mijn collectie 'Politie-bikes'en badges.
    06-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10de Kasseileggers Treffen Eernegem 6 september 2009


    10de Kasseileggers Treffen 
    Eernegem 6 september 2009


    06-09-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.6de Motortreffen Brandweer Aarsele 13 september 2009



    6de Motortreffen Brandweer
    Aarsele  13 september 2009




    12-09-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12de Mossel Treffen Oostende 13 september 2009

    12de Mossel Treffen
    Oostende 13 september 2009







    Het begon allemaal maar grauw en kil deze morgen.
    Toch zijn we droog aan de inschrijvingstafel geraakt.
     


    Er heerste een gezellige sfeer en een uitgebreide koffiebar verwelkomde de verkleunde motorrijders. Iets waarvan ze gretig gebruik maakten...

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Er was een grote opkomst : samen met de inschrijvingen van de dag ervoor, om en bij de 765 deelnemers !

    Dit waren de te volgen pijltjes.
    Een beetje teveel van het goede : dubbele pijlen op 50 of 30 meter voor de afslag, dan nog eens dubbele pijlen (soms zelfs aan beide kanten van de weg) aan de afslag zelf en dan nog eens een pijl als je de straat al bent ingereden... Je moest al erg bijziende zijn als je dat niet opmerkte.
    Ik heb ze niet geteld, maar we zullen niet ver van de 1000 zitten denk ik !

    Klik op foto voor groot formaat

    Voor we de stank van het Oostends industriepark binnenreden, nog even voorrang verlenen aan deze kerel...

    Klik op foto voor groot formaat

    Dan gaat het via Klemkerke en Houtave naar Zuienkerke waar dit landelijke kapelletje eenzaam staat te pronken naast die vuile VOLGEPROPTE vuilnisbak !
    Die wordt gegarandeerd maar één keer in de zes maand geledigt.

    Klik op foto voor groot formaat

    'Te peerd of te voet...'
    En de motorrijders dan ?
    (Och, die bestonden nog niet in die tijd... waarschijnlijk was de velo zelfs nog niet uitgevonden !)

    Klik op foto voor groot formaat


    Het verwondert mij nog steeds dat er bijna nooit vandalisme (diefstal, graffiti,..) gepleegd wordt op kapellen... op enkele uitzonderingen na...







    We kregen al de eerste spetters over ons heen en in dit landelijk gebied vond je niet al te vlug beschutting.
    We rijden over de Honchaertbeek richting Zuienkerke en komen in Dudzele deze mooie dorpsmolen van Oostkerke/Damme tegen.
    (http://www.molenechos.org/molen.php?AdvSearch=881)

    Klik op foto voor groot formaat

    Dan rijden we een mooi stukje langs de Damse Vaart en via eindeloze landwegels naar Moerkerke en Middelburg/Maldegem.
    Het is gestopt met regenen en hier lagen de wegen droog.

    Klik op foto voor groot formaat

    We komen aan het Grenspad en volgen de 'Smokkelroute', Nederland binnen.

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Even verder de eerste controlepost aan cafe De Tol.
    Ja, die hadden een speciale aanhangwagen voor het vervoer van hun hond, een grote zwarte labrador.

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Nu gaat het richting Sluis en Aardenburg en in Draaibrug (gemeente Sluis) zie ik die grote bak met pruimen langs de wegkant staan.
    En dat is typisch voor Holland : je ziet ze af en toe wel staan, die standjes met groenten en fruit en daarbij een kommetje.
    Je legt gewoon je geld in het bakje en je neemt mee wat je betaald hebt.
    Niets of niemand die op je vingers staat te kijken of ernaar kraait als je 10 cent te weinig zou betaald hebben.
    Vertrouwen !

    Klik op foto voor groot formaat

    We rijden de Zeeuwse Polders in.
    StJan in Eremo, St Margriete, StLaurens..
    En daar nemen we de Oosthoekbrug over het Leopoldskanaal.
    Daar hangt een stukje oorlogsgeschiedenis aan vast...

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    We volgen nog steeds de Smokkelroute.

    (Een mooie reportage daarover van een collega-motorrijder vind je terug op
    http://www.motornet.be/rijden/tourtips/060508_smokkelroute.html)


    Klik op foto voor groot formaat

    En we arriveren aan een tweede controlepost in het Populierenhof te Maldegem.

    Klik op foto voor groot formaat

    Verder over de Rapenbrug van het 'afleidingskanaal' nemen we vóór het centrum van Maldegem de N49 richting Zelzate en nemen we aan de afrit Adegem.

    Klik op foto voor groot formaat

    Let op de letterfout in het woord DIUVELS...

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    We passeren het Canada War Museum




    Dit privé-initiatief van Dhr Gilbert Van Landschoot werd officieel geopend te Adegem op 28 juni 1995. Het museum werd opgericht als gevolg van een belofte aan zijn vader.

    Er was trouwens vroeger een 'snorrenclub' in Adegem...



    Eens het industriepark van Maldegem uit, komen we onmiddellijk terug op de boerenbuiten : verwonderlijk hoe je van de ene minuut op de andere in een totaal verschillende wereld terechtkomt.

    We rijden door het Drogengoedbos van Ursel/Knesselare
    en er wordt daar duidelijk in 'gekapt'...




    Even stoppen bij dit ydilische beeld :
    Ja jongens, het is weer pompoentijd !

    Klik op foto voor groot formaat

    Op de grens van Knesselare, Ursel en Aalter staat de gerestaureerde Pietendriesmolen.

     

    Dat is de oudste staakmolen uit de streek, hij wordt al in 1601 vermeld.
     Hij lag een beetje te ver uit het traject, maar is toch noemenswaardig.
    (meer info op  http://www.molenechos.org/molen.php?AdvSearch=164)

    We kruisen de Knokse Weg in Aalter en rijden een stukje langs het Kanaal Gent-Brugge.
    In Sint Maria Aalter gaan we de kanaalbrug over en stop ik even voor een hapje .

    Het was reeds rond de klok van half-twee en voor een keer had ik geen zin in frieten.
    In Knesselare had ik nog een bakkerij open gevonden waar ik lekkere koffiekoeken kocht
     en installeerde mij knusjes op een bankje onder een grote eik van het Bulskampveld.

    Ondertussen vlogen de bikes onder het voortdurend gedruppel voorbij...

    Klik op foto voor groot formaat

    Ik bleef daar dus niet te lang zitten en even verder kom ik die kolos tegen...

    Klik op foto voor groot formaat

    De 'body-builder' onder de koeien...
    Awel, als je alleen maar van gras eten zo'n postuur krijgt, weet ik wat er de komende maanden op mijn bord komt... !

    Klik op foto voor groot formaat

    Via Wingene en Hertsberge komen we weer in uitgestrekt landbouwgebied terecht, waar we kilometers lang tussen meterhoge muren van maisvelden rijden... Prachtig !

    Klik op foto voor groot formaat

    Via Ruddervoorde (het bleef bewolkt) komen we in Maria Assumpta/Torhout terecht en konden we aanschuiven bij de derde controle in Cafe Rozeveld.

    Klik op foto voor groot formaat

    De motorrijders van Hamme hadden zelfs hun eigen verkeerskapiteins meegebracht.

    Klik op foto voor groot formaat

    Dan gaat het richting Aartrijke en Zedelgem waar de organisatoren ons door een rustige woonwijk loodsten.
    Dat moet je eigenlijk niet doen als je een motorrit uitstippeld...
    Maar het was buiten de wil van de organisatoren :
    het betrof een wegomlegging die zij in laatste instantie hebben moeten doen voor een wielerwedstrijd in Wijnendale t.h.v de Zeeweg in Torhout.
    Daardoor waren ze genoodzaakt om richting Aartrijke te rijden .
    En, omdat ze zoveel mogelijk de flitspalen en de bebouwde kom, in dit geval Aartrijke wensten te vermijden, kozen ze om door die woonwijk te rijden.
    Zeker niet hun favoriet terrein, maar er dienen soms keuzes te worden gemaakt.
    Het is hun bij deze vergeven...


    Ichtegem - Eernegem - Koekelare...

    En daaraan kon ik niet weerstaan :
    een veld, zover je ogen reiken konden, vol met oranje en gele anjers...



    We zitten een eindje op de Kooklarennoene Route.
    (rare jongens, die westvlamingen...)

    Klik op foto voor groot formaat

    We passeren het Vredes Museum 'Lange Max'.

    In het museum maakt men kennis met de geschiedenis van het Duitse Marinekorps 'Flandern' dat de Belgische kust en hinterland bezette tijdens de Eerste Wereldoorlog.
     


    Vanop deze Koekelaarse site werd met het Duitse monsterkanon “Lange Max” naar het 45 km verdere Duinkerke in Frankrijk geschoten. Aan de hand van levensechte taferelen, maquettes, supergrote foto’s, militaria en trench-art nemen we je terug in de tijd naar deze vreselijke jaren.
     



    Een bijzondere aandacht werd ook besteed aan de deelname van de Belgen in.
    In het herinneringspark, verbonden met de dreef kan men de resten zien van de geschutsbedding en haar ondergrondse bunker die dienst deden voor het 17,50 meter lange kanon met diameter van 38 cm en 75.500 kg woog.


     

    We rijden verder over de Moerdijkbeek in Moere.
    Moere is een deelgemeente van de stad Gistel en ligt in De Polders. Het "Moere Blote" en het "Nieuwland" vormen de laagst gelegen gebieden van Gistel. Het grondgebied wordt ten noorden begrensd door het Groot Geleed, ten zuiden en ten oosten door de Moerdijkvaart. In het westen van Moere, op de grens met Eernegem, waar de Torhoutsebaan de Moerdijkvaart dwarst, ligt het gehuchtje Moerdijk waar zich vroeger een tolhuis bevond.



    Zevekote...
    En dit tafereel gaan we in de toekomst meer en meer zien : 
    In plaats van frieten en ijkreem, gaan de zeemeeuwen over op een dieet van slakken en regenwormen... Eten die gasten dan geen vis meer ?
     


    Dat komt omdat ze in Blankenberge iets willen doen aan de overlast door zeemeeuwen door boetes op te leggen aan wie de vogels voedert. 
    Deze vogels vallen nu reeds zwemmers lastig, pikken vuilniszakken open, stelen het voedsel uit je handen en bevuilen parasols en auto's. 
    Die meeuwen worden alsmaar agressiever.
    Als het zo verder gaat, vallen ze nog kinderen aan ook.
    (cfr BIRDS - Hitchcock)

    In Leffinge rijden we een eindje parallel met de E40 om even verder weer de landerijen binnen te duiken.

    Klik op foto voor groot formaat

    Hier staat een interessant koopje voor wie nog een beetje geld heeft :
    een woonhuis met 'beschermd' bakhuis, molenhuis en molen
    op een eigendom van 1677 m2.

    Klik op foto voor groot formaat

    Een mooi voortuintje...

    Klik op foto voor groot formaat

    Het is ook bietenteelt en ik kon het niet laten om even de akker op te rijden voor deze kunstige combinatie...



    En dan was het niet meer veraf van het Ensor-instituut in Oostende.
    Medewerkers waren al danig in de weer om de honderden hongerige bikers te voorzien van hun gereserveerde portie mosselen met friet.

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    En een afvaardiging van MTC Freedom uit Izegem was er ook aan het smullen.



    Klik op foto voor groot formaat

    Er was ook een kleine tombola aan de inschrijving verbonden, prijzen aangekocht bij en geschonken door Motorzaak Inghelbrecht uit Oostende.

    Klik op foto voor groot formaat

    De depanagewagen is maar eenmaal moeten uitrukken voor een panne.
    Klik op foto voor groot formaat

    Al bij al een gezellige rondrit (zonder noemenswaardige bezienswaardigheden onderweg), een perfecte bepijling (zelfs een beetje te veel) en een goed gesmeerd team die achter die organisatie zit.
    Voor herhaling vatbaar.
    Een fotoreportage van de organisatie zelf kan je bezien op
    http://users.telenet.be/mtm/

    Achteraf kreeg ik op 21 september volgende mail...

     Beste Guy
    Proficiat met je gemaakte reportage over het mosseltreffen 2009 en je ganse website trouwens.
    Ik wens toch een aantal zaken ter verduidelijking en als bijkomende informatie mee te geven.
    Er waren over de twee dagen 765 inschrijvingen te noteren.
    Wat betreft de woonwijk in Aartrijke die we aandeden wens ik het volgende mee te geven :
    het betrof een wegomlegging die we in laatste instantie hebben moeten doen voor een wielerwedstrijd in Wijnendale t.h.v de Zeeweg in Torhout. Daardoor waren we genoodzaakt om richting Aartrijke te rijden. En, omdat we zoveel mogelijk de flitspalen en de bebouwde kom (in dit geval Aartrijke) wensten te vermijden, kozen we om door die woonwijk te rijden. Zeker niet ons favoriet terrein, maar er dienen soms keuzes te worden gemaakt.
    Dan wat de tombola betreft, het is zo dat we jaarlijks voor € 500 uit onze clubkas aan prijzen kopen bij Inghelbrecht. Daardoor krijgen we van Inghelbrecht een 4tal prijzen extra als sponsering waaronder de gratis testdag met een BMW als hoofdprijs.
    Dit enkel ter info, en dat neemt niet weg dat je reportages en je website een prachtig inintiatief zijn .
    Groeten van Mario , bestuurslid M.T.M. Oostende

    13-09-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    19-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1ste Sparadrap-treffen Landen 19 sep 2009


    1ste Sparadrap-treffen
    Rode Kruis Landen
    Zaterdag 19 september 2009


    19-09-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1ste Speculoosrit Lembeke 20 sept 2009


    1ste Speculoosrit
    Lembeke 20 sept 2009


    20-09-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.4de Gulden Sporen Treffen Kortrijk 20 september 2009

    4de Gulden Sporen Treffen
    Kortrijk 20 september 2009




    20-09-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.5de MR voor MS Zwevegem 20 september 2009

    5de MR voor MS 
    Zwevegem 20 september 2009





    20-09-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12de Gruzmull Treffen Ledegem 20 september 2009

    12de Gruzmull Treffen 
    Ledegem 20 september 2009



    Klik op foto voor groot formaat

    Een mistige morgen, een beetje frisjes, maar dat weerhield mezelf en onze kleine Milan niet om een motorritje te maken. Een mistige morgen verwijst mestal naar een zonnige middag en dat is wat wij motorrijders nog het liefst hebben, nietwaar.
    We hadden de keuze : het Guldensporentreffen in Kortrijk, de MR-voor-MS-rit in Zwevegem of het Grusmulltreffen. Milan koos voor de Grusmulls... de naam allleen al...


    Het werd een bepijlde toeristische rondrit van ongeveer 170 km door Zuid-Westvlaanderen en Noord-Frankrijk met start een aankomst bij de sporthal aan de StElooiswinkelstraat te Ledegem.

    Als een volleerde biker schiet Milan zich op mijn peeceetje, in de gedachte van 'ik zal dat hier eens in gang zetten...'

    Klik op foto voor groot formaat

    Jaja, hij weet al de sleutel om te draaien en dat spel te demareren !
    Nog een 'chance' dat hij niet met zijn voeten aan de grond kan, of hij was er gegarandeerd al mee weg !

    Klik op foto voor groot formaat

    Zo lijkt het me beter.

    Klik op foto voor groot formaat

    Bij aankomst in Ledegem (20 minuutjes rijden van Izegem...) stonden de wegkapiteins en de leden van M.T.C. De Grusmulls de deelnemers op te wachten.

    Klik op foto voor groot formaat

    Voor de hongerigen waren er broodjes en kon je zelfs al een hotdog krijgen.

    Klik op foto voor groot formaat

    Binnen ontmoette ik opnieuw onze 'nestor' aan de inschrijvingstafel.

    Klik op foto voor groot formaat

    Motorclub 'tSjamp uit buurgemeente Gullegem was er met een grote delegatie aanwezig.
    (zie
    http://www.tsjamp.be/)

    Klik op foto voor groot formaat

    het waren deze pijlen die we moesten trachten te volgen.
    Maar geen nood : er hingen er genoeg !

    Klik op foto voor groot formaat

    Via landelijke wegels reden we naar Dadizele, Moorsele waar we even halt maakten aan deze Kezelberg Begraafplaats.
    De Belgische bevolking schonk deze grond als eeuwig durende rustplaats 'der helden uit de verbondene legers' gesneuveld tijdens de eerste wereldoorlog en 'wier gedachtenis wij hier eeren'...

    Klik op foto voor groot formaat

    Iets verderop de windmolen 'De Groote Macht', al dan niet toevallig in de Wittemolenstraat.
    Lees er alles over in
    http://www.molenechos.org/molen.php?AdvSearch=835

    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    Dan gaat het richting Menen en Wevelgem waar we even verder in Lauwe op een wedstrijd triathlon stuiten.

    Klik op foto voor groot formaat

    Ola ! wat zien we hier vanaf de overbrugging van de E17 in Marke ?
    Een vrachtwagen met aanhanger op zijn kant waarbij de lading prinsesseboontjes wijdverspreid over de oprit en de autosnelweg lagen.
    Brandweermannen waren reeds druk in de weer met schop en veegborstel als de takelwagen al arriveerde.

    Klik op foto voor groot formaat

    Uitwijkmanoeuver ? Klapband?
    Hopelijk is de chauffeur er met de schrik vanaf gekomen...

    Klik op foto voor groot formaat

    We rijden verder over Marke, dwars door het 'miljoenenkwartier'  in de  Smokkelpotstraat waar ze de ene villakast naast de andere neerzetten.
     Crisis ? Welke crisis ?


    Klik op foto voor groot formaat

    Rare jongens, daar op de boerenbuiten...

    Klik op foto voor groot formaat

    Niet alleen in Izegem kennen we dat... ook hier in Tombroek/Rollegem.

    Klik op foto voor groot formaat

    Twee meiden op een trike !

    Klik op foto voor groot formaat
    We kruisen de N58 ter hoogte van de café A la Barrière Leclercq en rijden via Herseaux, Evregnies, Dottignies (langs de 'Repos des Alliès') over Saint Leger en Estaimpuis.

    12.00u. : een 'stop' dringt zich op en we vinden die langs de Doornikse baan in Pecq een friterie 'Le Cabanon'.

    Klik op foto voor groot formaat

    Een combinatie van kleine restauratie en frietkot annex danszaaltje.
    Back to the sixties !
    Accordeon musette en plaatjes uit de jaren '60 van Sheila, Richard Antony, Eddy Mitchel ('Twist à St Tropez''...) en Rock&Roll uit de VS.

    Klik op foto voor groot formaat

    Maar met een charmante frietkotmadam die alsmaar kushandjes wierp naar de camera.

    Klik op foto voor groot formaat

    Milan had een reuzenhonger en installeerde zich alvast aan een tafeltje.

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Na de lekkere frietmaaltijd wierpen we nog vlug een kijkje op de rommelmarkt
    die daar buiten op de parking aan de gang was.

    Klik op foto voor groot formaat

    Niet veel soeps - een vijftal standjes - ...

    Klik op foto voor groot formaat

    ... ware het niet dat daar een blinkertje op een aanhangwagen ston mooi te zijn...
    een TERROT uit 1955 (kostprijs 1800 euro);

    Klik op foto voor groot formaat

    Hoewel hij meer lijkt op het onderstaande EDT-fabrieksmodel uit 1950... !

    ETD dessin 'usine' 1950


    Een 'plaspauze' even voorbij de brug in Warcoing, niet vermoedende dat de eerste controlepost vlak achter de bocht lag...

    Klik op foto voor groot formaat

    l'Escale in herinnes was een eerste halte voor een controlestempel.

    Klik op foto voor groot formaat

    In Obigies kruisen we enkele motorrijders die de rit MRvoorMS-Zwevegem reden.

    Klik op foto voor groot formaat

    Dan gaat het een heel stuk door het industriepark Tournai Ouest 1 en 2 voor we weer de landbouwwegels van Marquain en Froidmont doorkruisten.

    Klik op foto voor groot formaat

    Even een rustpose aan de watertoren.

    Klik op foto voor groot formaat

    Milan die dacht van een grazende koe te kunnen aaien...
    Ze zagen hem van ver afkomen in zijn fluovestje !

    Klik op foto voor groot formaat

    Ja, zo'n verhakkelde verkeersborden treft men regelmatig aan in de Walen.

    Klik op foto voor groot formaat

    Een zelfportretje in een straathoekspiegel in Esplechin...

    Klik op foto voor groot formaat

    Van daar gaat het richting Rumes en Mouchin en via de Hameau de Sartaine in Bachy rijden we Frankrijk binnen.

    Milan is dan ook in vanallesennogwat geïnteresseerd : nu moest ik in de Rue Clemenceau in Bachy eventjes stoppen voor dat kapelletje : een uit een reeks van 3 waarrond een wandeling is gemaakt.


    Klik op foto voor groot formaat

    De Bourbotte Kapel...
    Voor alle duidelijkheid : die vrachtwagen heeft dat kapelletje omvergereden in 1938...
    (zie
    http://bachy.free.fr/sbhistoire/les%20chapelles.htm)

    Klik op foto voor groot formaat

    We rijden naar Genech en Ouvrignies waar we over het stukje autosnelweg A23  van Lille naar Valenciennes (op de achtergrond de 'Air de Genech' met Totalstation)...

    Klik op foto voor groot formaat

    Huquinville, Cappelle-en-Pévèle en Wattines, waar we dit merkwaardig tuintje tegenkomen...


    Klik op foto voor groot formaat

    Het blijkt een 'Jardin Magique' te zijn, met personages gemaakt uit bloempotten
    (vooral wielrenners overtrokken met oude versleten rennerstruitjes...)
    Gratis inkom...
    'Simple comme bonjour...'

    Klik op foto voor groot formaat

    In die regio al veel paardenkwekers tegengekomen, alsook rijscholen en zoals hieronder een paarden- en pony-pension.
    En het waren daar open-deur-dagen...

    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    Onze Milan heeft er waarschijnlijk een speciale gave voor : het opmerken van dode dieren langs de weg...
    En zo ontdekte hij in Bersée in de vlucht ook deze vette muscusrat.
    Papa motard mocht zo maar eventjes omkeren.

    Klik op foto voor groot formaat

    De sukkelaar had waarschijnlijk een 'klop' gekregen en lag op het fietspad.
    Ik heb hem dan maar wijselijk in de gracht geschopt.

    Klik op foto voor groot formaat

    We rijden in 'Le Pays de Pévèle' en dat gaat over Mons-en-Pévèle, Deux Villes, Drumetz tot l'Attargette...

    Klik op foto voor groot formaat

    We rijden een stukje langsheen het Fôret Domaniale de Phalempain in Seclin (op 30 km van Rijsel.



    Met zijn 679 ha ontvangen ze daar ruim 300.000 bezoekers per jaar.



    Even langsheen het industriepark van Seclin en we rijden in Chemy voorbij een 'dierenkerkhof'.
    Ik had dat ook nog nooit van dichtbij gezien en dus de moeite waard om even af te stappen.

    Klik op foto voor groot formaat



    (zie
    http://www.chenil-de-phalempin.fr/htfr/0002.htm)

    Klik op foto voor groot formaat

    2de controle in 'Au Vid t'As Bon Siege' in Gondecourt.

    Klik op foto voor groot formaat

    Achter de hoek was er de parochiekerk waar een koets met twee boerenpaarden stond te wachten op toeristen voor rondritjes.
    Milan, dierenliefhebber in hart en nieren, daar natuurlijk direct naar toe...

    Klik op foto voor groot formaat

    De dag ervoor was daar nog een trouw geweest zodat de 'hartjes-confetti' nog aan de ingang van de kerk lagen...

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Langs -weeral- een industriezone (deze keer van Gondecourt) arriveren we aan de brug over de Deûle, een verbindingskanaal van Duinkerke naar de Schelde en Rijsel.
    Maar het is in zeer lamentabele conditie.
    Zie maar eens op   
    http://bordabord.org/news/contrat-de-plan-etat-region-2000-2006

    Klik op foto voor groot formaat

    Verder naar Quinquibus, Beaucamps en Ligny.
    Daar passeren we deze mooie kapel...
    Een bedevaartsoord waarin het hart begraven ligt
    van ene Monseigneur Paul-Arnaud Cardon de Garsignies,
    de Bisschop van Soissons van 1848 tot 1860. 

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Deze kapel werd opgericht ter nagedachtenis van 4 kinderen uit Ligny
    die sneuvelden tijdens de eerste wereldoorlog.

    Klik op foto voor groot formaat

    Dan gaat het verder naar Radinghem-en-Weppes, Ermitières-en-Weppes, Prémesques en Frelinghien waar we in de hameau de la Houlette weer een eigenaardigheidje ontdekken.
    De 82-jarige excentrieke 'monsieur Albert', daar woonachtig, is een verwoed verzamelaar van alles wat met de wereldoorlogen te maken heeft.
    Nooit zag ik in mijn leven een grotere rommelboel dan daar.
    Min of meer waardevolle stukken staan dan weer te verkommeren buiten waar ze eerder in een museum horen.

    Klik op foto voor groot formaat

    Naast zijn woning staat ook nog een monument ter ere van de 1250 Frans-joodse weerstanders die in 1944 vanhieruit per trein (le train de Loos) gedeporteerd werden naar Duitsland en waarvan er maar 130 uit de nazi-kampen levend terugkwamen na de bevrijdingen aldaar.

    Klik op foto voor groot formaat

    Jaarlijks wordt er hier aan dit monument nog een ceremonie gehouden...

    Klik op foto voor groot formaat

    Achter in de tuin nog enkele vliegtuigbommen...

    Klik op foto voor groot formaat

    ... en een heus sportvliegtuig !

    Klik op foto voor groot formaat

    Dan gaat het weer richting België : in Ploegsteert de 'grens' over, Wijtschate, Hollebeke...
    Langsheen het Provinciaal Domein 'De Palingbeek' en het openluchtmuseum Hill 60.



    http://www.toerismewesthoek.be/westhoek/natuur.aspx?id=23065





    Lees er alles over op  http://nl.wikipedia.org/wiki/Hill_60

    In Geluveld reden we dan eventjes op het traject van een andere triatlonwedstrijd.

    Zouden de organisatoren van de motorrit dan dan niet geweten hebben ????

    Klik op foto voor groot formaat

    Even tanken in Geluveld, want mijn wijzertje dreigde vervaarlijk naar de E (van empty).
    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Weeral hetzelfde : fluo-Milan, de schrik van de weidebeesten !

    Klik op foto voor groot formaat

    We passeren 'De Reutel' en d' Heksescheure' en dat ruikt verdacht veel naar Beselare !
    Nog even de afslag Slijpskapelle en Moorsele en dan was het maar een boogscheut meer van Ledegem.
    We waren blijkbaar iets te laat voor de prijsuitreiking (maar er waren toch geen individuele bekers te verdienen) maar precies niet iedereen was al naar huis met zijn trofee...

    Klik op foto voor groot formaat

    Een mooie rit...
    Noord-Frankrijk is nog steeds onbekend terrein voor mij en je ziet eens een heel andere streek.
    Moet ik zeker nog eens overdoen.








     

    20-09-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorrijder uit Ingelmunster gewond na motorongeval
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Motorrijder uit Ingelmunster gewond na motorongeval in Meensesteenweg te Izegem

    Maandagavond raakte een 17-jarige jongeman uit Ingelmunster gewond na een motorongeval in de Meensesteenweg ter hoogte van de Plantaan.

    De jonge motorrijder raakte de controle kwijt over het stuur en kwam tegen een boordsteen terecht. Daarna ramde hij een verkeerspaal en uiteindelijk kwam hij terecht tegen een verkeersbord.De jongeman werd gewond naar het ziekenhuis overgebracht

    21-09-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12de Free Bikers Treffen Maldegem 27 sept 2009

    12de Free Bikers Treffen
    Maldegem 27 sept 2009



    27-09-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.5de Wolfrun Oudenaarde 4 okt 2009

    5de Wolfrun
    Oudenaarde 4 oktober 2009




    04-10-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23ste Noordzee Toerrit Oostduinkerke 11 oktober 2009

    23ste Noordzee Toerrit 
    Oostduinkerke 11 oktober 2009



    11-10-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kilometerheffing : no way !

     Staatssecretaris voor Mobiliteit Etiennne Schouppe (CD&V) is voorstander van het invoeren van een systeem van rekeningrijden in België.Nederland voert vanaf 2012 een elektronische wegentol in.



    Schouppe wil het systeem in ons land binnen twee à drie jaar invoeren voor vrachtverkeer en nadien ook voor gewone wagens. De staatssecretaris wil echter wachten tot de technologie op punt staat, aldus zijn woordvoerder.

    Bij die heffing moet rekening worden gehouden met het aantal gereden kilometers, de vervuilingsgraad van de wagen en het tijdstip waarop gereden wordt. 'Zo kan je ontraden van op bepaalde momenten, bijvoorbeeld tijdens de spits, de wagen te nemen', dixit Schouppes woordvoerder. Die benadrukt evenwel dat het strikt genomen om een bevoegdheid van de gewesten gaat.


    Problemen met dit nieuwe systeem zijn:

    1. Milieu wordt erdoor niet ontlast! electische auto's die later door burgers zelf opgeladen worden d.m.v. zonnepanelen moeten ook kilometerheffing gaan betalen. Dus mensen zijn in het nieuwe systeem minder gestimuleerd milieuvriendelijke oplossingen te zoeken voor mobiliteit.

    2. Files worden niet opgelost: de werkgevers betalen de extra kosten voor vervoer toch wel.

    3. Het invoeren kost bakken met geld, wat weer verhaald moet worden op de burgers.

    4. Mensen die het niet kunnen betalen, en toch willen rijden zullen altijd blijven rijden in de meer vervuilende auto's van de jaren tachtig of daarvoor, terwijl pas in de jaren 1990 tot nu de meeste schone auto's zijn geproduceerd.

    5. motoren (DE oplossing tegen files) zullen uiteindelijk ook belast worden.

    Het is de volgende ordinaire maatregel om de burgers de laten bloeden voor de expansiedrift van de overheid.

    Stel, een gemiddeld milieuvriendelijke auto van tegenwoordig rijdt 20 km op 1 liter. wanneer ze 7 cent per km gaan eisen, dan betaal je dus bovenop je benzineprijs van €1,40, nog eens 20x0,07= €1,40 aan kilometerheffing, dus eigenlijk een verdubbeling van de benzineprijs.

    Het gevolg hiervan is dat de bevolking aan dit nieuwe systeem gewend raakt, waarna de overheid ook nog eens de brandstof kan verhogen om de overheidskosten te betalen.

    Ik denk niet dat het überhaupt haalbaar is, want :

    1. Het inbouwen van kastjes duurt zo'n 30 minuten voor iemand die geoefend is. Er rijden in België en Nederland ruim 20 miljoen auto's rond die zo'n kastje nodig hebben. Dat kost 4 miljoen manuur. Even omgerekend is dat 500.000 dagen werk voor mensen die 100% productiviteit hebben. Waar halen ze die tijd vandaan?

    2. Het GPS-systeem is eigendom van het Amerikaanse leger. Tijdens de eerste Golfoorlog hebben we al kunnen zien dat dat consequenties kan hebben voor de betrouwbaarheid. Ook nu heeft mijn navigatiesysteem er moeite mee om de satellieten te vinden als ik te snel begin met rijden.

    Oh ja, Galileo moet nog de lucht in, de ESA is nog niet zover, en ik weet niet hoeveel vertraging de kredietcrisis in Europa gaat opleveren.

    3. Taximeters gaan gemiddeld 3 tot 5 jaar mee. Zullen de rekeningrijderskastjes betrouwbaarder zijn? Zeker als ze in korte tijd in zulke grote aantallen geproduceerd moeten worden?

    Minder betalen bij deze overheid bestaat trouwens niet. Bij het invoeren verdwijnen de provinciale opcenten en de provincies willen die inkomsten wel hebben. Het rekeningrijden wordt dus een fractie goedkoper dan de motorrijtuigenbelasting (incl. opcenten), maar daar gaan we natuurlijk gewoon via een ander kanaal de provinciale belastingen naast betalen en dat wordt niet meegerekend.

    Al met al: ook motorrijders gaan er in het nieuwe systeem op achteruit, want die moeten mee betalen via de provinciale belastingen en de 9 miljard voor het systeem van rekeningrijden moet ook opgehoest worden (voordat er inkomsten uit het rekeningrijden zijn).


    Klik op foto voor groot formaat

    14-11-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.t'Sjamp Wintertreffen 22 nov 2009



    Voor de 16de keer organiseerde 't Sjamp uit Gullegem/Moorsele hun 'wintertreffen'.
    Echt winter kon je het nog niet noemen, want de gemiddelde temperatuur bedroeg 13 graden.
    Het zou een rondrit over een afstand van 126 km worden over tamelijk vlotte wegen... als je kronkelende boerenwegels vlot kunt noemen.
    Er was pechverhelping voor de ongelukkigen en er waren voldoende benzinepompen op het traject voorzien.

    De deelnemers werden geacht de wegcode te respecteren, hetgeen velen aan hun motorlaars lapten.
    Dat komt ervan als je een rondrit uitstippeld door tal van bebouwde kommen en over weggetjes waar je maar 30 / 50 / 70 km/u moogt rijden.
    Enkelen (ik ga hier geen namen noemen ) vonden het dan nog nodig om weelings te gaan demonstreren naast een groep motorrijders. En als je die 'stunter' er dan op wijst dat hij dat, als hij daar nu persé goesting voor geeft, beter alleen zou doen (om bij een valpartij geen omstaanders in zijn idiote gedrag te betrekken), kreeg je dan nog je nek volgescholden.
    Soit : You-Tube staat vol van die zogenaamde 'motorrijders'.
     



    Het zal hem maar overkomen zoals een collega-stuntrijder tijdens het Izegemse Mandeltreffen deze zomer.

     Klik op foto voor groot formaat
    (zie verslag 23 augustus) !


    Nu,'tSjamp kan er precies ook niet aan doen dat er weeral 'cowboy's' meereden die de rondrit onveilig maakten. Hoewel ze wel wisten over wie we het hier hebben...
     
    De inschrijvingen vonden plaats in het zaaltje van de Heilige Theresia in Wevelgem.
    Stoere 'bikers' die pinten drinken voor ze gaan rijden...
    Dat begon daar al goed.

    Klik op foto voor groot formaat

    Ik krijg hierbij plots een leuk idee : aangezien drinken en (motor-)rijden helemaal niet samen gaan, waarom ook (zoals een algeheel rookverbod) niet eens een algemeen bierdrinken-verbod toepassen bij motortreffens ?
    Het zou toch weeral enkele doden schelen op een jaar...


    Klik op foto voor groot formaat

    Maar de trofeeën stonden keurig opgesteld achter de inschrijvingstafel met op kop de wisseltrofee voor de club met de meeste inschrijvingen.

    Klik op foto voor groot formaat

    En gezien het aantal van MTC 2-route uit Torhout, was die gegarandeerd voor hen.
    En 'Snorre' was een van hen...

    Klik op foto voor groot formaat

    10.00u en er waren er al die honger hadden !
    Er was dan ook een bar voor de dorstigen en een hamburgerstand voor de hongerigen voorzien.

    Klik op foto voor groot formaat

    De zon scheen, het was niet eens koud maar er stond wel een strakke wind.
    Via de 'vogeltjeswijk' (je weet wel.. merelstraat, lijsterstraat,...) geraakten we aan de rand van Menen, maar sloegen direct de N32 op naar Roeselare.
    Even voor Moorsele zag ik een groepje jagers aan het werk en even later bereikten we Dadizele.

    Klik op foto voor groot formaat

    Langsheen Dadipark (met overwoekerde speeltuigen)...

    Klik op foto voor groot formaat

    ... rijden we naar Moorslede en Rollegem-Kapelle waar bij bandencentrale 'Lievens' in de Rennevoortstraat de eerste controle was.

    Klik op foto voor groot formaat

    En daar heb ik die 'Lucky Strike'-stunter eens goed zijn vet gegeven !
    Het was stoppen met stunten of te voet naar huis.

    Dan ging naar StEloois-winkel naar Lendelede waar een groepje 'wielerterroristen' de ganse rijbaan nodig hadden, daar waar ze op het fietspad moesten rijden !
    Ze gaan't nooit leren !

    Langs de vaart in Ingelmunster bereikten we via een stukje Stijn Streuvelsroute Ooigem en even verder Desselgem waar we over de Leiebrug opnieuw (voor de zoveelste keer) langs die tank passeerden.

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Die Leiebrug heeft trouwens nog een stukje geschiedenis in petto.

    Klik op foto voor groot formaat

    Zo bereikten we Deerlijk met zijn mooie molen.
     
    De Deerlijkse stenen molen "Ter Geest en Te Zande" is het sieraard van de gemeente.
    In de volksmond wordt hij ook wel "Klerksken molen" genoemd naar de eigenaar Declercq.
    Het "bevallig draaiende gebouw", zoals de molen in de dichterlijke taal wel eens wordt genoemd, kijkt sierlijk en statig op de Molenhoek neer. Een monument om trots op te zijn. Daarom is de molen sinds 1986 's nachts verlicht.

    De molen was vroeger afhankelijk van de aloude heerlijkheid Ter Geest en kent een bewogen voorgeschiedenis. Eertijds stond er een houten staakmolen die in 1800 omwaaiede tijdens een hevige orkaan. In 1888 is de molen in brand gevlogen. Het was op Goede Vrijdag. De kinderen Declercq, die sinds het begin van de 19de eeuw eigenaar zijn van de molen, verloren de moed niet en zij bouwden de prachtige stenen windmolen. De molen is zeer groot en indrukwekkend opgebouwd.

    Beneden is er een olieslagerij met twee pletwielen die zorgden voor het breken van het lijnzaad.
    Dan volgt de voorslag in de persen, het breken van de koeken en de naslag in de persen.
    Uiteindelijk worden de lijnzaakkoeken gebroken tot lijnmeel. Hogerop vinden wij verschillende zolders: voor de opslag van graan, de maalzolder waar de molenaar meest vertoeft en de steenzolder.
    Als koren- en oliemolen heeft hij drie koppels stenen en een haverpletter.
    Daarnaast ook twee pletwielen voor het zaad en de koeken.


    Klik op foto voor groot formaat

    Tot voor kort werkte hij hoofdzakelijk als korenmolen.
    Bij windstilte werden de tuigen aangedreven door een stoomketel of door een elektrische motor.

    De huidige stenen windmolen "Ter Geest en Te Zande" dateert van 1888.
    Boven de ijzeren stelling leest men "gebouwd door ACJL Declercq 1888".
    Het ging om Aloïs, Camiel, Jules en Lucia Declercq.

    Via Belgiek komen we in Otegem terecht waar aan de kerk een monument opgericht staat ter ere van Jef Planckaert, 'Flandrien 1934-2007'.

    Jef Planckaert was beroepswielrenner van 1956 tot 1965.
    Hij wordt gezien als een van de beste Belgische renners van eind jaren vijftig begin jaren zestig.

    Hoogtepunt was het jaar 1962 toen hij op de Citadel van Namen Belgisch kampioen werd, Parijs-Nice en de Ronde van Luxemburg won, Luik-Bastenaken-Luik op zijn naam schreef en tweede werd in het eindklassement van de Ronde van Frankrijk na Jacques Anquetil.
    Verder won hij in 1958
    Omloop Het Volk en in 1957, 1960 en 1963 de Vierdaagse van Duinkerke.

    Hij was ook een verdienstelijk ronderenner. In de Ronde van Frankrijk eindigde hij zes keer bij de eerste twintig in het eindklassement. In 1961 won hij de zesde etappe met aankomst in Belfort.
    Tijdens het seizoen 1962 was hij een gewaardeerd helper in de rode brigade (
    Faema-Flandria) van Rik Van Looy. Planckaert beëindigde zijn loopbaan in 1965 en overleed op 22 mei 2007 na een slepende ziekte op 73-jarige leeftijd.

    Tijdens de Tour de France van 2007 werd stil gestaan bij Jefs overlijden.
    De Tour-karavaan trok op 10 juli door
    Otegem, de Belgische woonplaats van Planckaert alwaar Bernard Hinault, pr-directeur van de Tour, die dag samen met de weduwe van Planckaert een herdenkingsceremonie in het stadje bijwoonde.

    Tijdens de Ommegangsfeesten van 2009 werd dan het standbeeld onthuld voor Jef Planckaert.
    Het beeld gemaakt door Carlos Cuwelier staat opgesteld in het centrum van Otegem.

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

     Het was ondertussen 12.30u, ik installeerde mij op een bankje en een sandwichke ging er vlot in.
    De tweede controle was evn verder in cafe St Arnoldus op de plaats in Tiegem. 
    Daar verneem ik dat er om en bij de 250 inschrijvingen waren.

    Klik op foto voor groot formaat

    Verder ging het naar Kaster, Kerkhove en over de Scheldebrug in Kluisbergen rijden we Oostvlaanderen binnen.
    Aan een pompstation zie ik enkele quads die pas terug waren van een 'uitstapje'...

    Klik op foto voor groot formaat

    We rijden nu op een stukje 'Ronde van Vlaanderen'-fietsroute ...

    Klik op foto voor groot formaat

    ...en komen zo aan de achterkant van de Kluisberg uit. Dan gaat het een eindje dor het 'muziekbos' en passeren we de molen Ten Hotond.


     

    Een oeroude stenen oriëntatietafel op 150 m boven de zeespiegel, het hoogste punt van Oost-Vlaanderen.
    Op deze plaats (we staan hier op de Hotondberg) stond in 1684 al een staakmolen.
    In 1697 verkocht Pieter Mortroye onder bepaalde voorwaarden den “hoothontmolen” met het bijhorend erf aan Amant Declerck van Zulzeke.
    De staakmolen werd in het begin van de 19de eeuw vervangen door een stenen grondzeiler, ingericht als graan- en oliemolen. De molen werd geteisterd door blikseminslag in 1845 en nogmaals door brand in 1910, maar werd telkens hersteld.
    In 1910 werd wel het olieslagwerk verwijderd.
    In 1945 werd het korengemaal stopgezet, gevolgd door onttakeling van de molen.
    De binneninrichting werd weggenomen op een paar trappen na. Van de zware gewitte romp werd een uitkijktoren gemaakt, als een toeristische attractie bij de herberg "De Hotond", sinds 1957 uitgerust met een oriëntatietafel op het plat dak. In 2008 werd deze oriëntatietafel vernieuwd.

    Conische, gewitte ronde bakstenen molenromp met drie niveaus, laagste met balklaag.
    Twee steekboogpoorten en kleine vensters met wijzigingen (vergrote en toegevoegde).
    Molen deels aan het zicht onttrokken door aan de straat gelegen woning met café, een sterk aangepaste, verhoogde en uitgebreide aanvankelijke landelijke laagbouw van ca. 1860.

    Bij klare hemel tref je niet minder dan 108 Vlaamse en Waalse kerktorentjes aan.

    Verder via Eidale de achterkant van de Kluisberg omrijden naar Russignies, Orroir en Escanafles waar een derde controlepost geïnstalleerd was in cafe 'Le Maréchal'.


    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Nu de mais van het land is, maken die plaats voor de suikerbiet.
    Vroeger nog ter plekke verwerkt in de teloorgegane suikerfabriek van Escanafles.


    Klik op foto voor groot formaat

    We laten Avelgem rechtsliggen en via een binnenweg arriveren we in Moen.

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Weer vliegen een groepje 'bikers' loeihard door de centrumstraat.
    Ongehoord !

    Over de vaartbrug gaat het richting StDenijs.


    Klik op foto voor groot formaat

    Daar bevinden we ons opnieuw op de Stijn Streuvelsroute en merk ik deze reuzenpompoenen op.
    Even een kiekje nemen...

    Klik op foto voor groot formaat

    Ter hoogte van resto 'Trekteurke' dit hertje in erbarmelijke toestand : staat 10 cm in de modder.

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    We komen aan in Zwevegem, nemen de richting Bellegem en rijden door dat miljonairskwartier aan de Smokkelpotstraat naar Marke.
    Daar staat de mooie Rodenburgmolen (of Abdijmolen) annex bakkerijmuseum.
    (zie http://www.molenechos.org/molen.php?AdvSearch=817)

    Klik op foto voor groot formaat

    Een vierde controle vond plaats in het clubgebouw van MTC 'tSjamp,
    cafe Trefpunt in de Bissegemstraat te Gullegem.


    Klik op foto voor groot formaat

    Het was ondertussen reeds 14.30u en de hoogste tijd om naar het eindpunt te rijden, Heilige Theresia in Wevelgem. Weer reden we langs de grens met Menen en kwamen we een kwartiertje later opnieuw uit in de 'vogeltjeswijk' waar we 6 uur geleden gestart waren.
    Daar stond nog deze DKW uit 1938. 
    98cc met motorplak !

    Klik op foto voor groot formaat



    Ik betwijfel het of die het ganse parcours heeft uitgereden !

    Al bij al een mooie rit, jammergenoeg overschaduwd door motorrijders zonder verantwoordelijkheid die een smet vormen op het motorrijdersblazoen en beter een andere hobby gaan zoeken die minder gevaar opbrengt voor vrienden en collega's.
     Eigenlijk niets nieuws als je de streek kent als je broekzak, geen noemenswaardige bijzonderheden onderweg, rijden om te rijden : alleen interessant voor clubs die voor de trofeeën en de punten gaan.
    Niet voor herhaling vatbaar.



    22-11-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (5 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Imelda mobiel



    Een chauffeur is klaar om een testrondje in de straten van de Filippijnse hoofdstad Manilla te maken met een Japanse motor van 1000 cc. Dit zou wel eens het perfecte compromis kunnen zijn voor wanneer u een nieuwe wagen wil, terwijl uw vrouw liever een paar dure schoenen koopt.
    Het stadsbestuur van Manilla betaalde 1.230 euro voor het laten ontwerpen van deze roze vrouwenschoenmobiel. Daarmee wilde het de slabakkende schoenenindustrie een zool onder de hak steken, nu almaar goedkopere schoenen uit China worden geïmporteerd.
    Dit vihikel wordt ook wel eens 'de katapult' genoemd, verwijzend naar wat er gebeurd met de duozitter als het ergens frontaal tegenaan knalt.

    23-11-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sidecar Special

    Hieronder enkele biezondere karretjes.
    Motorzijspannen die we niet al te vlug zullen te zien krijgen op een Jumborun, hoewel er daar de laatste jaren ook al 'pareltjes' tussen zitten, evenals 'brokjes antiek' !
    (zie dit blog onder 'jumborun')

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat



    Met dank aan mijn snorren-collega Eddy voor het toesturen van deze afbeeldingen.

    24-11-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorrijder en voetganger zwaargewond bij ongeval in Leuven


    Op de Aarschotsesteenweg in Leuven zijn rond 6 uur 30 een motorrijder en een voetganger zwaargewond geraakt bij een verkeersongeval.

    De juiste omstandigheden zijn nog onduidelijk, maar volgens de lokale politie lijkt het erop dat de motorrijder ten val is gekomen,

    waarop zijn motor verder gleed en de voetganger raakte. Beide slachtoffers zijn met zware verwondingen naar het ziekenhuis gebracht.

    Het Leuvense parket heeft een verkeersdeskundige aangesteld om het ongeval te onderzoeken.

    Daardoor is de Aarschotsesteenweg afgesloten voor alle verkeer tussen de Pleinstraat en het Vuntcomplex.

    Ook de bussen van vervoersmaatschappij De Lijn moeten omrijden.

    04-12-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorwensen

     

     



    Klik op foto voor groot formaat


    Een plezant motorjaar 2010 toegewenst en...
    veilig weer thuis !





    BikingSanta.jpg Santa biker image by Princessladybug74


    24-12-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BMW op nummer 1


    BMW op nummer 1

    31-12-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blue Sculls wensen

    Nieuwjaarswensen...

    02-01-2010 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Over mijzelf
    Ik ben Guy Vandendriessche
    Ik ben een man en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gewezen rijkswachter en veiligheidsagent.
    Ik ben geboren op 04/06/1955 en ben nu dus 68 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: motortoerisme, terrariumdieren, plastic modelbouw, snorrenclub,....
    Archief per week
  • 25/07-31/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 13/12-19/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 31/12-06/01 2008
  • 22/12-28/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 04/12-10/12 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 25/12-31/12 2006
  • 12/12-18/12 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 25/04-01/05 2005
  • 11/04-17/04 2005
  • 04/04-10/04 2005
  • 28/03-03/04 2005
  • 14/03-20/03 2005
  • 28/02-06/03 2005
  • 21/02-27/02 2005
  • 17/01-23/01 2005
  • 15/11-21/11 2004
  • 25/10-31/10 2004
  • 11/10-17/10 2004
  • 27/09-03/10 2004
  • 06/09-12/09 2004
  • 16/08-22/08 2004
  • 09/08-15/08 2004
  • 26/07-01/08 2004
  • 12/07-18/07 2004
  • 05/07-11/07 2004
  • 28/06-04/07 2004
  • 31/05-06/06 2004
  • 24/05-30/05 2004
  • 10/05-16/05 2004
  • 03/05-09/05 2004
  • 19/04-25/04 2004
  • 12/04-18/04 2004
  • 05/04-11/04 2004
  • 29/03-04/04 2004
  • 15/03-21/03 2004
  • 01/03-07/03 2004
  • 02/02-08/02 2004
  • 29/12-04/01 2004
  • 13/10-19/10 2003
  • 08/09-14/09 2003
  • 01/09-07/09 2003
  • 25/08-31/08 2003
  • 04/08-10/08 2003
  • 14/07-20/07 2003
  • 07/07-13/07 2003
  • 09/06-15/06 2003
  • 12/05-18/05 2003
  • 14/04-20/04 2003
  • 07/04-13/04 2003
  • 17/03-23/03 2003
  • 10/03-16/03 2003
  • 17/02-23/02 2003
  • 27/01-02/02 2003
  • 14/10-20/10 2002
  • 30/09-06/10 2002
  • 26/08-01/09 2002
  • 29/07-04/08 2002
  • 29/04-05/05 2002
  • 15/04-21/04 2002
  • 18/03-24/03 2002
  • 04/03-10/03 2002
  • 04/02-10/02 2002
  • 28/01-03/02 2002
  • 31/12-06/01 2002
  • 24/12-30/12 2001
  • 17/12-23/12 2001
  • 26/11-02/12 2001
  • 03/09-09/09 2001
  • 20/08-26/08 2001
  • 13/08-19/08 2001
  • 30/07-05/08 2001
  • 25/06-01/07 2001
  • 11/06-17/06 2001
  • 30/04-06/05 2001
  • 19/02-25/02 2001
  • 23/10-29/10 2000
  • 16/10-22/10 2000
  • 21/08-27/08 2000
  • 14/08-20/08 2000
  • 17/07-23/07 2000
  • 19/06-25/06 2000
  • 27/09-03/10 1999
  • 09/08-15/08 1999
  • 21/06-27/06 1999
  • 17/08-23/08 1998
  • 15/06-21/06 1998
  • 01/06-07/06 1998
  • 29/12-04/01 1998
  • 16/06-22/06 1997
  • 17/03-23/03 1997
  • 30/12-05/01 1997
  • 26/08-01/09 1996
  • 05/08-11/08 1996
  • 15/07-21/07 1996
  • 10/06-16/06 1996
  • 08/05-14/05 1995
  • 20/03-26/03 1995
  • 06/03-12/03 1995
  • 03/10-09/10 1994
  • 26/09-02/10 1994
  • 12/09-18/09 1994
  • 05/09-11/09 1994
  • 29/08-04/09 1994
  • 15/08-21/08 1994
  • 04/07-10/07 1994
  • 23/05-29/05 1994
  • 09/05-15/05 1994
  • 25/04-01/05 1994
  • 11/04-17/04 1994
  • 03/01-09/01 1994
  • 26/12-01/01 1995
  • 04/10-10/10 1993
  • 13/09-19/09 1993
  • 06/09-12/09 1993
  • 30/08-05/09 1993
  • 16/08-22/08 1993
  • 09/08-15/08 1993
  • 26/07-01/08 1993
  • 12/07-18/07 1993
  • 05/07-11/07 1993
  • 28/06-04/07 1993
  • 21/06-27/06 1993
  • 07/06-13/06 1993
  • 31/05-06/06 1993
  • 17/05-23/05 1993
  • 03/05-09/05 1993
  • 26/04-02/05 1993
  • 19/04-25/04 1993
  • 05/04-11/04 1993
  • 29/03-04/04 1993
  • 15/03-21/03 1993
  • 08/03-14/03 1993
  • 02/11-08/11 1992
  • 19/10-25/10 1992
  • 10/08-16/08 1992
  • 30/03-05/04 1992
  • 03/02-09/02 1992
  • 16/09-22/09 1991
  • 01/07-07/07 1991
  • 03/06-09/06 1991
  • 27/05-02/06 1991
  • 13/05-19/05 1991
  • 29/04-05/05 1991
  • 01/04-07/04 1991
  • 04/03-10/03 1991
  • 31/12-06/01 1991
  • 17/12-23/12 1990
  • 10/12-16/12 1990
  • 03/12-09/12 1990
  • 15/10-21/10 1990
  • 08/10-14/10 1990
  • 01/10-07/10 1990
  • 03/09-09/09 1990
  • 27/08-02/09 1990
  • 06/08-12/08 1990
  • 30/07-05/08 1990
  • 16/07-22/07 1990
  • 25/06-01/07 1990
  • 18/06-24/06 1990
  • 11/06-17/06 1990
  • 04/06-10/06 1990
  • 28/05-03/06 1990
  • 14/05-20/05 1990
  • 07/05-13/05 1990
  • 30/04-06/05 1990
  • 16/04-22/04 1990
  • 09/04-15/04 1990
  • 02/04-08/04 1990
  • 26/03-01/04 1990
  • 19/03-25/03 1990
  • 12/03-18/03 1990
  • 05/03-11/03 1990
  • 26/02-04/03 1990
  • 05/02-11/02 1990
  • 13/11-19/11 1989
  • 16/10-22/10 1989
  • 18/09-24/09 1989
  • 11/09-17/09 1989
  • 04/09-10/09 1989
  • 14/08-20/08 1989
  • 07/08-13/08 1989
  • 31/07-06/08 1989
  • 26/06-02/07 1989
  • 03/04-09/04 1989
  • 27/02-05/03 1989
  • 22/08-28/08 1988
  • 01/08-07/08 1988
  • 13/06-19/06 1988
  • 02/05-08/05 1988
  • 18/04-24/04 1988
  • 04/04-10/04 1988
  • 07/03-13/03 1988
  • 30/11-06/12 1987
  • 08/06-14/06 1987
  • 30/03-05/04 1987
  • 23/03-29/03 1987
  • 11/08-17/08 1986
  • 05/05-11/05 1986
  • 31/03-06/04 1986
  • 24/03-30/03 1986
  • 03/03-09/03 1986
  • 24/02-02/03 1986
  • 30/12-05/01 1986
  • 03/06-09/06 1985
  • 06/05-12/05 1985
  • 11/03-17/03 1985
  • 04/02-10/02 1985
  • 09/07-15/07 1984
  • 25/06-01/07 1984
  • 12/03-18/03 1984
  • 05/03-11/03 1984
  • 02/01-08/01 1984
  • 24/12-30/12 1984
  • 11/07-17/07 1983
  • 27/06-03/07 1983
  • 21/03-27/03 1983
  • 14/03-20/03 1983
  • 28/06-04/07 1982
  • 16/07-22/07 1979
  • 11/08-17/08 1975

    Inhoud blog
  • Motorrijder uit Oostende om het leven gekomen
  • Dodelijk ongeval in Moorsele
  • Dodelijk ongeval op de Groendalseweg in Bleiswijk
  • DODELIJK ONGEVAL OP N8 IN HEESTERT
  • Motorambulance
  • Vluchtmisdrijf in Torhout
  • Koninklijke Marechaussee kiest wederom voor Yamaha
  • DRIE VIERDE VAN DE MOTORONGEVALLEN GEBEURT TUSSEN APRIL EN OKTOBER
  • Aantal motorongevallen op tien jaar met kwart gedaald
  • BIVV roept weggebruikers op na motorongevallen: "Wees extra voorzichtig"
  • Motorrijder laat het leven bij ongeval in Kuurne
  • Motorongeval in bocht oprit A29
  • Zero Police Motorcycles in California
  • De motor van de toekomst...
  • Kersverse bruid overleden na aanrijding met motorrijder
  • Motorrijders als Kerstman in Brussel
  • Gibbs Biskji
  • Chauffeur maait motard van de weg
  • Motard staat weer recht na mislukte wheelie op snelweg
  • Humanoïde bikerrobot van Yamaha kan helemaal alleen moto rijden
  • Motorrijder sterft nadat hij door kapel reed
  • Zero Motorcycles
  • Nieuwe badges voor nieuwe uniformen wegpolitie Antwerpen en Gent
  • de motorrijders van Hatzoloh
  • Helft Belgische motorrijders niet verzekerd voor lichamelijke schade
  • Motorpolitie Marokko krijgt camera op helm
  • Motard van 36 sterft na zware klap op N49
  • Doodgeschoten verpleegster stuurde motorbende op ex af
  • Zwaar motorongeval in Waaslandhaven
  • motorrijder sterft tijdens ritje met vrienden
  • Mustang Pony 320 1947
  • Motorrijder overleden na ongeval op circuit in Zolder
  • Porcaro, de stad van de motorrijders
  • Gearresteerde tiener moet geboeid meelopen met motor van agent
  • Gestolen motorfiets terug bij eigenaar
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Twee doden na motorongeval
  • Chauffeur was onder invloed van alcohol toen hij jong koppel doodreed
  • Quadbestuurder levensgevaarlijk gewond
  • Bestuurder motorfiets komt om het leven na ongeval op Rijksweg te Roeselare
  • Motorrijder (60) komt om bij ongeval in Lichtervelde
  • Gedenksteen voor alle verongelukte motorrijders
  • Rondrit Ommegang StDenijs 21 juni 2015
  • Motorongeval in de Botlek
  • Motorrijder stabiel, maar nog in levensgevaar na aanrijding
  • Deze anonieme motoren helpen Antwerpse politie verkeershooligans klissen
  • 24-jarige motorrijder overleden na botsing
  • Motorrijder sterft na val in gracht in Koekelare
  • Motorrijder sterft na frontale klap
  • 'Bendeoorlog verwacht in België'
  • Hondjes op de motor...
  • Zware brand in motozaak
  • Hond mee met baasje op Vespa
  • Motorrijder zwaargewond na harde klap in Izegem
  • Motorrijder zwaargewond na harde klap in Izegem
  • Motorrijder verongelukt in Lille
  • 2015 Ducati Monster Stripe 821 en 1200
  • 2016 Yamaha YZ en WR offroad modellen gelanceerd
  • Motorrijder geeft levensgevaarlijke chauffeur terechte kopstoot
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Fleurus
  • Motorrijder zwaar gewond
  • Motorrijder zwaargewond bij ongeval in Aarschot
  • Motard laat leven na zware klap tegen een wagen
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Aarschot
  • Motard laat leven na zware klap tegen een wagen
  • Zwaar motorongeval in Neeroeteren
  • Orlando Bloom laat zich eens goed gaan
  • Motorrijder verongelukt
  • Motorrijder
  • Overlever motorongeval toont hoe ze de draad weer oppikt
  • Motorrijder komt om bij ongeval
  • Waaghals rijdt op 1 wiel op Ring rond Brussel
  • 100-jarige Liske opnieuw op de motor
  • Een 'opfrissing' helpt ongevallen voorkomen
  • Motorrijder sterft na ongeval op brug over E17
  • Dodelijk ongeval met motorrijder op Assesteenweg te Herne
  • motorrijder dood in Ternat
  • Nieuwe politiemotoren Antwerpen
  • Motorrijder gewond na aanrijding
  • Vader van zes kinderen sterft bij motorongeval
  • Police Use Electric Chariot Scooter , Fast Motorised Off Road Segway
  • Motorrijder overleden na ongeluk Zoutelande
  • Motorrijder boord zich in auto
  • Jonge motorrijder verongelukt in Ingelmunster
  • Motorrijder verongelukt op gladde weg...
  • Motor op de spoorwegen geglipt door zand
  • Oekraïense ex-international Gusin sterft in motorongeval
  • 17de Mosseltreffen - Oostende
  • beelden dodelijk motorongeval gebruikt in campagne voor veiliger verkeer
  • Schokkend: Roekeloze motorrijder filmt eigen dood
  • Motorrijder zwaar gewond in StDenijs
  • Nieuw scherm en herstellingen aan PC800
  • Nieuwe KMar-motorfiets: Yamaha FJR 1300A
  • 33ste Krabbetreffen - Rollegem 17 augustus 2014
  • Aanrijding tussen motorrijder en bestelwagen in Hoevenen
  • 13de Olf Oest treffen - Torhout 16 augustus
  • 15de Walkerstreffen - Rijmenam 10 augustus 2014
  • Graafschapstreffen 2014
  • Nederlandse motoragent omgekomen bij achtervolging
  • Twee doden bij motorongeval aan Leuvense vaart
  • 1ste motorrit Paddy's Pub - Zottegem 3 augustus 2014
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Antwerpen
  • Dodelijk motorongeval in Frasnes-lez-Anvaing
  • Competentietreffen - Ieper 2 augustus 2014
  • Motorrijder overleden, passagier kritiek na ongeval
  • Motorrijder verongelukt, passagier kritiek
  • Manneken Pis Treffen Geraardsbergen 27 juli 2014
  • BMW R1200RT (2014) uit circulatie !
  • Snelheidscontrole op Engelse wegen
  • Jaar rijverbod voor dodelijk motorongeval
  • 2 DODEN BIJ ZWAAR MOTORONGELUK
  • 2 doden bij zwaar motorongeluk
  • Izegems motorrijder lichtgewond
  • 53ste Ronde van West-Vlaanderen : Menen 29 mei 2014
  • Drago-treffen Izegem 25 mei 2014
  • Ongeval met motor, bestuurder spoorloos
  • Motor Union Belgische Politie Treffen tvv ALS-Liga
  • Dendertoerrit zondag 11 mei 2014
  • 1ste Flamengostreffen Torhout 4 mei 2014
  • Coast Tour 2014
  • Honda Gold Wing Airbag
  • Ducati Diavel
  • Toerrit Reglement voor groepsrijden
  • 23ste Houtlandroute - Torhout 20 april 2014
  • Yamaha MT-09
  • 24e Zomertreffen Tsjamp Wevelgem zondag 13 april
  • Harley Davidson Street 750
  • Motorrijder komt om het leven in Zomergem
  • Yamaha SR400
  • 18-jarige motorrijder komt om het leven in Eernegem
  • Motards frissen rijkunsten op
  • Meer dodelijke ongevallen met motorrijders in 2013
  • Jonge motorrijder komt om het leven na ongeval in Ichtegem
  • Motorrijder zwaargewond bij botsing in Wakken
  • Motorrijder omgekomen bij ongeval in Hechtel-Eksel
  • MV Agusta Brutale 800 Dragster
  • Motorrijder (30) overleeft klap tegen paal niet in Lede
  • Yamaha Ténéré XT 1200ZE
  • Ducati Monster 1200S
  • Nieuwe politiejassen Antwerpse motards
  • ZERO SR : the iMOTO
  • Vroegere diensthoofddeksels bij de NMBS
  • Nog geen motorkeuring...
  • Santa is coming !
  • Motorrijdster buiten levensgevaar na aanrijding
  • Vrouw vat zelf vuur na motorongeval
  • Herfstmist
  • Moto Toerkalender 2014
  • Nieuwe aanwinst PC 800 parelmoer
  • Koppel laat het leven bij motorongeval in Houffalize
  • 23-jarige motorrijder overleden bij ongeval in Herfelingen
  • Motorongeval in Lissewege
  • Bij een motorongeval in Sint-Andries komen 2 mensen om het leven
  • Motorrijder komt om het leven bij ongeval in Hooglede
  • Genkenaar (23) week na motorongeval overleden
  • Motorrijder ­wandelt weg na valpartij
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Noirefontaine
  • Motorrijder gewond
  • Koppel laat het leven bij motorongeval in Houffalize
  • Grote bijeenkomst van Hells Angels in Gent
  • Honderdvijftig trikes en motoren verwacht in Neerwinden
  • Motorrijder (19) bezweken aan verwondingen
  • rouwregister geopend voor Christof Van Mullem
  • Het Koninklijk Motorrijdersescorte
  • Verdachte vriend van vermiste Marijke Francis sterft in ongeval
  • Motorrijder overleefd aanrijding in Ingelmunster
  • Drie gewonden bij botsing tussen auto en politiemotor in Ingelmunster
  • Geen rijbewijs bij 1 motorongeval op 5
  • Metalzanger komt om het leven bij motorongeval
  • Twee zwaargewonden bij motorongeval te BACHTE-MARIA-LEERNE
  • Broers verongelukken op vijf kilometer van elkaar
  • Twee agenten laten het leven bij motorongeval
  • Motorrijder verongelukt in Opglabbeek
  • Man en vrouw komen om bij zwaar motorongeval in Brugge
  • Motorrijder (39) maakt dodelijke smak tegen geparkeerde truck
  • Boer verwisselt tractor na dodelijk motorongeval
  • Motorrijden ligt voorlopig een tijdje stil...
  • Weginspecteurs van Rijkswaterstaat op de motor
  • Lijsttrekker N-VA breekt enkel bij motorongeval
  • Motorrijder gewond bij verkeerd manoeuvre auto
  • Motorrijder gewond in ongeval Eizeringen
  • Motorrijder raakt zwaargewond bij ongeval in Reningelst
  • Motorrijder levensgevaarlijk gewond bij aanrijding in Nevele
  • Motorrijder (48) verongelukt bij frontale aanrijding in Moen
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Stoumont
  • Belgische bestuurder rijdt motorrijder dood in Franse departement Gard
  • Motorrijder maakt dodelijke val in Diest
  • Motorrijder komt om in Fosses-la-Ville
  • Motorrijder komt om in Fosses-la-Ville
  • Moto Treffens Vlaanderen 2012
  • 11de Kanaaltreffen Oudenburg 5 aug 2012
  • 13de Terrasrit – Zelzate 4 augustus 2012
  • 9de Mega 'Tour de France' Houthulst 29 juli 2012
  • Motorrijder (22) komt om op racecircuit in Mettet
  • Dronken motorrijder zwaargewond na ongeval in Dendermonde
  • Motorrijder verongelukt in Alveringem
  • Motorrijder komt om het leven op N8 in Alveringem
  • Motorrijder verongelukt in Huldenberg

    Pacific Coast 800 USA
  • Pacific Coast 800 USA

  • TGPCHPCMY2KMR+8
  • The Great Pacific Coast Highway Pacific Coast Motorcycle Year 2008 Motorcycle Ride

  • Honda Pacific Coast (PC800) Parts List
  • Honda Pacific Coast (PC800) Parts List

  • Corbin Motorcycle Seats & Accessories | Honda Pacific Coast
  • Corbin Motorcycle Seats & Accessories | Honda Pacific Coast

  • MV Pacific Coast Nederland
  • MV Pacific Coast Nederland

  • Foto

    PC800
  • Honda Pacific Coast (PC800) Owner/iPCRC Registry

  • PC France
  • PC France

  • Foto

    Web PC
  • Web PC

  • Foto

    IPCRC
  • IPCRC

  • PC Italia
  • PC Italia

  • PC naamlijst
  • PC naamlijst

  • PC Russia
  • PC Russia

  • Bikes !
  • Bikes !

  • Categorieën


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs