Zoeken in blog

Gastenboek
  • Prachtig
  • Kolorowanki
  • ¿Qué Festividades Se Celebran Los Lunes Bancarios?
  • Productos Y Servicios Bancarios Operativos
  • Eternity Jewelry Explained

    Druk op onderstaande knop om een positief berichtje achter te laten in mijn gastenboek (let wel : obsceniteiten worden eruitgeflikkerd !)

    Neem ook een kijkje op mijn andere bloggen SNOR en BUDOKA,
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Motortoerisme...mijn hobby
    Motortoerisme... mijn passie
    Enkele korte flashes uit mijn motorrijderscarrière die begon in 1972. Regelmatig een korte impressie van de nieuwste modellen. Ook komen de meest gekke motoren aan bod alsmede bijzondere verkeerssituaties. Treffens en andere activiteiten. En niet te vergeten mijn collectie 'Politie-bikes'en badges.
    18-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.London Ambulance take Pan Europeans

    London Ambulance take Pan Europeans

    London Ambulance see bikes as the answer to fighting through the London congestion.

    We looked at response times in congested areas of London twenty years ago and saw that motorcycles were the solution to getting a vehicle and paramedic on-scene as soon as possible.

    London’s Ambulance Service has expanded its fleet of two-wheelers with the acquisition of twelve Honda ST1300 Pan European motorcycles.

    Klik op foto voor groot formaat

    In an attempt to reduce response times in the congested capital, twelve more paramedics will be handed the keys to the new vehicles, with a particular focus being placed on East London.

    The new set of motorcycles will join the 50 currently in use by the London Ambulance Service, the largest of its kind in the world, and will continue the services’ long reliance on the Pan European model.

    Klik op foto voor groot formaat

    Motorcycle paramedics are used to reach emergency scenes far quicker than is possible with an ambulance, providing on-the-spot first aid to patients.

    Shaun Rock of the London Ambulance Service said:”We looked at response times in congested areas of London twenty years ago and saw that motorcycles were the solution to getting a vehicle and paramedic on-scene as soon as possible. We needed to expand our two-wheeled operation so that we could ensure our response capability was compliant with new government response times.

    “Our riding group evaluated a number of motorcycle models but, the Honda Pan European has met and exceeded our specifications over the past 18 years we feel it continues to do so. It is capable of carrying a large range of medical equipment and is perfect for our needs. It is capable of speed when required but also possesses the excellent low-speed manoeuvrability that we need in the congested areas of the capital. This is why we’ve chosen to further strengthen our existing fleet with twelve more Pan European motorcycles.”

    Honda’s Public Sector Operations Co-ordinator, Bob Fellowes, added: “We are delighted to emerge as the favoured supplier to the London Ambulance Service with a version of the ST1300A8, which they believe meets their extremely high specifications. At Honda (UK) we are proud to be of service to an organisation which performs such a vital and reliable role to our capital’s community.”

    18-07-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Japanse en Zweedse sleepdienst








    Da's geen politie maar een soort ANWB.
    Ook in Zweden hebben ze die (als proef) in gebruik als sleepdienst.
    Ik heb er jaren geleden al eens een foto van gezien. Heb er al een paar op het net gevonden.
    Op drukke wegen kunnen ze vaak niet ter plekke komen met een normale sleepdienst. Deze Goldwing vaak nog wel. Kunnen ze de weg snel weer verlossen van een gestrandde vierwieler.

















    10-08-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Solextreffen in Alveringem
    Oproep aan allen met een Solex-brommer !



    Sinds een aantal jaren nemen de leden van de
    Solex Angels Vlamertinge en 'copains' uit de omgeving van Dunkerque onder andere deel aan de manifestatie 'Alveringem anno 1950'. 
    Deze organisatie, ter gelegenheid van Alveringem kermis, gaat na 18 jaar een andere richting uit en laat de solexrit niet meer uitrijden op kermis-zondag.  Toch wilde herbergier Chris Deman van café 't Wieltje "iets" organiseren voor de solexrijders ter gelegenheid van zijn "herbergkermis" en gaat de rondrit door op "koekezondag", 27 september. 


     
    Het wordt dus een solexrit op zondag 27 september

    Programma

    09.15    Inschrijving in café ’t Wieltje

    10.15    Rondrit met onderweg drankpauze

    12.15    Middagmaal

    13.30    Rondrit

    14.15    Bierseminarie met o.a. Vleterse bieren (De Struise Brouwers)

    16.00    Rondrit

    17.00    café ’t Wieltje : Gratis duik in jacuzzi voor elke deelnemer (zwemgerief meebrengen), Kermis met o.a. muzikaal optreden , rodeostier, bierfiets …

    Inschrijving verplicht, ten laatste op 12 september 2009 : chris.deman@telenet.be of tel. 058-288953

    Aantal deelnemers beperkt tot 35 !

    Kostprijs: 25 euro per deelnemer (middagmaal met frietjes en 9 consumpties inbegrepen)

    Informatie: www.everyoneweb.com/solexrondrit
    V.u. : Chris Deman, ’t Wieltje Dorp 25, 8690 Alveringem
    058.288608


    Ze zouden het fijn vinden enkele rijders uit de Izegemse Solexclub van Pol Berlamont te kunnen ontmoeten en uiteraard was ik er, als belleman aan de startlijn, van harte welkom. Maar ik ben op deze dag elders aan het werk en kan ik bijgevolg niet aanwezig zijn op dit biezondere treffen.
    Ik wens hen dan ook een prachtige dag en veilig weer thuis !

    Hieronder alvast enkele sfeerbeelden van verleden jaar (2008), mij toegestuurd door de Voorzitter van de Solex Angels, José Ryckebosch. 




    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat
     

    12-08-2009 om 19:22 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jumborun 2009

    JUMBO-RUN 2009

    Klik op foto voor groot formaat

    De 39 ste Belgische JUMBO-RUN  zit er weer op.
    Het was wederom een feestelijke rondrit voor volwassen en jonge andersvaliden in side-cars.
    Dit jaar was de luchtmachtbasis in Koksijde als stopplaats gekozen.
    Het lokaal comité 'Fascinerend Koksijde' zorgde voor middagmaal, de animaties, de muziek, de verrassingen en er was ook een korte maar spannende Seaking reddings-demonstratie.
    Er waren weeral motorrijders uit verschillende landen aanwezig en meestal rijden ze dan met dezelfde persoon, met wie
    ze na al deze jaren een band opgebouwd hebben.
    het moet niet gezegd dat iedereen naar dit één-jaarlijks gebeuren toeleeft.
    Naast de motorrijders staan de mensen van Dominiek Savio ook in voor een perfecte begeleiding van de patienten onderweg.
    De politie-motards van de Federale verkeerseenheid West-Vlaanderen, de plaatselijke politie en enkele getrouwe wegkapiteins zorgen voor een feilloos verloop tijdens het parcours.
    Er reden achteraan de kolomme bussen mee voor de passagiers die zich onwel voelden en de bezemwagen voor de zijspannen die met pech onderweg af te rekenen hadden.

    EEN VERSLAG.
    (van mijn 31ste Jumborun)


    De estafetten krijgen hun materiaal...

    Klik op foto voor groot formaat
     
    Klik op foto voor groot formaat



    Klik op foto voor groot formaat

    Dat lintje gaf toegang de dag erna op het concert van Milk Inc

    Een zestal 'zwaantjes' van de Federale Wegpolitie (al jaren dezelfde ploeg) reden mee voor de 'officiële' bevelen te geven aan verkeerslichten bvb (plaatsen waar motorestafettes geen bevoegdheid hebben...)

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    09.00 uur : colonnevorming

    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Ik vraag me steeds af hoe die karretjes nog de baan houden !

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    10.00 uur : vertrek 39ste Belgische Jumbo-run richting Koksijde

    Route heen :
    Gits - Hooglede - Lichtervelde - Kortemark - Koekelare - Diksmuide - Middelkerke - Veurne - Koksijde


    Klik op foto voor groot formaat 
    De 'kop' van de kolomme...


     


    Klik op foto voor groot formaat

    En dan volgt de rest... in totaal 154 zijspannen waaronder enkele 'trikes'.
    En we zijn vertrokken !













    Eventjes de colonne stil leggen voor...

    Klik op foto voor groot formaat

    ... de trein !

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat 
    Klik op foto voor groot formaat

    Cafe De Landsman in Booitshoeke...



    Klik op foto voor groot formaat

    De 'peace-wagon', met aan boord een bijna hese Patsy, want haar luidsprekersinstallatie was uitgevallen en riep ze dan zomaar gedurende meer dan de helft van het traject luidkeels door het zijraampje van de bestelwagen de mensen toe !

    Klik op foto voor groot formaat

    En we passeren de 'Normandie'...

    Klik op foto voor groot formaat

    De Normandie werd opgericht in 1936. Na een felle ruzie met de eigenaar van ‘Péniche-boothotel’, besloot hotelier Jean Van den bergh een gelijkaardig gebouw uit de grond te stampen. Zowel de vorm als de naam van ‘de Normandie’, verwijst naar het vroegere Franse vlaggenschip, dat in het jaar 1935 de snelste transatlantische overtocht tussen Le Havre en New York realiseerde.
    Het boothotel ‘de Normandie’ werd ontworpen door de -voor die tijd- modernistische architecten Laurent en Willy Bruggeman.

     Verleden jaar werden alle kapotte ramen vervangen... tevergeefs.

    In het jaar 1994 besliste het Vlaamse Gewest, afdeling Monumenten en Landschappen, om de twee boothotels ‘de Normandie’ en ‘de Péniche’ als monument te beschermen.


    Klik op foto voor groot formaat

    12.00 uur : doortocht zeedijk Koksijde

     Klik op foto voor groot formaat

     Klik op foto voor groot formaat

     

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    De mensen keken nogal verbaasd op als die colonne passeerde...



    12.15 uur : Aankomst op de luchtmachtbasis
     

    Klik op foto voor groot formaat





    Klik op foto voor groot formaat



    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    De Koksijdse reuzen Ko en Lisa stonden ons op te wachten
    en we werden onthaald met een hapje en een drankje.

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    Ondertussen parkeerden de motorrijders hun machines die daar op het tarmak stonden te blinken in de zon...



    Tientallen vrijwilligers zorgden dat alles picobello verliep...

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Best dat 'schatje' met haar grote slagersmes niet te veel lastig vallen !

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    En er werd 'Brugse Zot' geschonken...


     Klik op foto voor groot formaat

    We moesten echter wel één euro borg betalen voor het glas, maar voor die prijs kon je het evenwel meenemen naar huis...







    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    13.00 - 16.00 uur : optreden Bluelink en animatie

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Guido kreeg van de Federale een officiële politiepet !

    Klik op foto voor groot formaat

    Ballonplooiers binnen en buiten zorgden voor kunstwerkjes voor de jongeren...

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    ... maar ook voor de ouderen...!

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    14.00 uur: officieel Jumbo moment - toespraak door burgemeester Marc Vanden Bussche - toespraak Patsy (verantwoordelijke Dominiek Savio) - huldiging van verdienstelijke deelnemers en medewerkers 

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    15.00 - 16.30 uur : doorlopend animatie

     Klik op foto voor groot formaat

    Enkele motorrijders, zo van de carnavalswagen 'geplukt'...

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Een opblaasbare rodeostier voor de kleintjes...

    Klik op foto voor groot formaat

    ... waar ook een 'grote' eens moest op gaan zitten... !

    Klik op foto voor groot formaat

    De 'vrienden der blinden' uit Koksijde stonden er met een parcours en enkele van hun fameuse geleidehonden.

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Er waren ook tal van volksspelen aanwezig en wie lopen we daar tegen het lijf ?

    Walter Capiau !

    Klik op foto voor groot formaat

    ... nog steeds 'gebeten' van zijn spelletje "hoger-lager"




    Grimeuses waren er ook... en niet alleen voor de kinderen...

    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    Stoere bikers lieten zich als lammetjes beschilderen tot groot jolijt van hun mindervalide passagier !

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Enkele biezondere karretjes...

    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    En ze zijn niet allemaal fonkelnieuw !

    Klik op foto voor groot formaat

    Deze wieltjes zijn waarschijnlijk 'geleend' van een Citroën 2PKaatje !!!!!

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Plots liep iedereen de gelagzaal uit !
    Een gesimuleerde reddingsoperatie per Sea-King helikopter...

    Klik op foto voor groot formaat

    HELP !

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Voor we vertrokken kregen we nog allemaal een geschenkenzakje...
    ... en kreeg ik van een van de medewerkster een mooie t-shirt

    Klik op foto voor groot formaat

    17.00 uur : vertrek naar Gits

    Route terug :
    Koksijde - Veurne - Diksmuide - Kortemark - Hooglede - Gits

    Klik op foto voor groot formaat

    Eventjes enkele zware 'harley's' ophouden...


    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    Onderweg weer publiek die aanmoedigend stond te zwaaien...

    Klik op foto voor groot formaat

    18.30 uur : aankomst Dominiek Savio.

    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    Alle escortes en VIP's waren nog uitgenodigd op een receptie...

    Klik op foto voor groot formaat


    Voor meer fotomateriaal zie

    http://www.bloggen.be/indepictjer/archief.php?ID=434818
    www.jumbo-run.be
    en

    http://www.mccb.be/0JUMBORUN/framep.htm

    Volgend jaar, voor de 40ste editie,
    belooft het een 'specialleke' te worden !

    22-08-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27e Mandeltreffen Izegem 23 augustus 2009

    27e Mandeltreffen
    Izegem 23 augustus 2009







    Ik ga hieronder een persoonlijk verslagje neerpennen, met wat foto-materiaal van onderweg, en als Izegemnaar wil ik nu niet chauvinistisch overkomen, maar laat ik het alvast in één woord samenvatten :
    SUBLIEM !
    Hierachter, beste motorrijders, moet een enorm hechte en goed-geoliede organisatie zitten om zo'n treffen, met over twee dagen meer dan 1100 inschrijvingen, tot een goed einde te brengen.
    Van hieruit alvast een dikke proficiat !
    En het is niet van horen zeggen : ik heb het nogmaals mogen meemaken... Verleden jaar deed onze jongste de rit mee achterop, dit jaar mocht het vrouwtje eens mee.
    s'Morgen werden we al wakker van de eerste motoren die ons huis passeerden (wij wonen niet ver van de plek van inschrijving en de organisatoren hadden toch wel de pijltjes via  onze straat gehangen, zeker !




    Omstreeks 10.00u was het daar al 'volle bak' : de speelplaats van de BelleVue-school stond overvol met blinkende motoren.

    Klik op foto voor groot formaat

    Na de inschrijving en de begroetingen van bekenden, konden we eindelijk op pad.
    Op het gemak tot spijt van wie het benijd, want het was mooi weer en we wilden er wel wat van genieten. Racen zou niet aan de orde van de dag zijn, want het beloofde een 'boerenkrijg' te worden.
    Inderdaad : 80% van de te volgen wegen waren juist breed genoeg om een tractor door te laten !

    De molens van Kachtem...

    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    Via Emelgem en Meulebeke (waar de landbouwers reeds hun velden moesten besproeien vanwege de wekenlange droogte) reden we richting Ingelmunster en dan naar Ooigem waar die fameuse tank staat. Maar eerst even bijtanken...

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat




    Even verder in Dessselgem kregen we al een 'geheime controle'.
    Daar kregen we ook een frisse cola getracteerd en die was meer dan welkom want het was behoorlijk warm geworden.

    Klik op foto voor groot formaat

    Verder naar Belgiek, Deerlijk en Avelgem. Op het marktplein waren daar feesttenten opgetrokken en zagen we juist een groep ruiters vertrekken.
     

    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    Even verder de eerste controle in het JOC KRAK (een jeugdhuis die ik nog heb helpen oprichten in 1973 en daar de debuten van Raymond van het Groenenwoud, Johan Verminnen en Urbanus heb meegemaakt).

    Freedom-voorzitter JeanPaul Eggermont hield er een oogje in het zeil...

    Klik op foto voor groot formaat

    Dan reden we de Scheldemeersen in om uit te komen in Amougies.
    Daar heb ik indertijd met mijn vader nog de 'opening' meegemaakt van het sportvliegveldje...



    http://www.airport-amougies.com/

    In ArcWattripont heeft een boer toch wel heel veel lef gehad om een stuk plastieken rioolbuis aan een straatkapel te vijzen waarin dan de reclame kan gestoken worden...




    Even verder merkte mijn duo een idylisch tefereeltje op : een Schotse koe met kalf.
    Even het stoppen waard...

    Klik op foto voor groot formaat





    Jaja ! Die van 20 km/u bestaan ook nog !
    Het rode randje is dan wel versleten, maar hij blijft geldig.

    Klik op foto voor groot formaat

    We reden dan langs een bospad en op kleine betonnen veldwegels met links en rechts van ons metershoge muren van mais.

    Klik op foto voor groot formaat

    Even verder een prachtig panorama...

    Klik op foto voor groot formaat








    Aangekomen in Ellezelles weken we even van de route af om langsheen de molen naar het centrum te rijden, want als je op zondag daar in de streek bent, en je hebt HELE GROTE HONGER (!) dan moet je geheid naar 'Mamy La Frite' in de Rue Notre-Dame.

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat




    Door welke bebouwde kom we hier hebben gereden weet ik niet meer (het stond in ieder geval niet op dat plakaat...) maar in Lahamaide kregen we in de 'Relais du Moulin' een tweede stempeltje.

    Klik op foto voor groot formaat

     Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Plaspauze ook, want dat pintje in die frituur begonnen al hun werk te doen. En terwijl je daar zo gemoedelijk staat te plassen komt er plots een motormeid op mijn schouder tikken...
    "zeg, zijde gij niet een Vandendriessche uit Moen ?". Ontkennen kon ik niet en later zou Katrien Ameye, een vroegere drie jaar jongere dorpsgenote en dochter van onze vroegere tuinman Willy, mij alsdusdanig herkend hebben. We sloegen een gemoedelijk praatje met haar man die eveneens op de motor meereed.

    Klik op foto voor groot formaat

    We passeerden de 'Blanc Moulin', 
    een stenen windmolen met een ommuurde belt, gelegen aan de Route de Flobecq. Hij werd gebouwd in 1789 door landbouwer Jean-Baptiste Deltenre. Molenaar Amédée Choquet hield hem in de jaren 1930 nog in werking. Na de tweede wereldoorlog trad het verval in en verdween het gevlucht.




    Toch zou hij niet verdwijnen : een Vlaamse privé-eigenaar (Lucien De Wachter uit Mechelen) kocht hem aan en bij Besluit van de Executive van de Franse Gemeenschap werd de molen (inclusief het interieur) op 20 april 1982 als monument beschermd.
    Klik op foto voor groot formaat
     



    Klik op foto voor groot formaat

    We reden door Ostiches, Villers Notre-Dame,... en het viel ons op dat er hier en daar huizen bevlagd waren met de kleuren van de Stad Ath, want jawel : diezelfde dag waren er daar festiviteiten rondom 'tRos Beiaard Ommegang.
    O
    p elk vierde zondag van augustus stromen duizenden toeschouwers in Ath samen om deel te nemen in de "ducasse", een volksfeest dat reeds sedert ruim vijf eeuwen met luister wordt gevierd.  (http://nl.wikipedia.org/wiki/Ducasse_van_Aat)





    In 2005 is de Ducasse van Ath als 'Meesterwerk van het immaterieel erfgoed van Mensheid' door de UNESCO erkend.
     Nog even iets anders dan het Ros Beiaard van Dendermonde die maar om de 10 jaar uitgaat...
    Blicquy, Bascècles, Wandelincourt, Thumaide : aan een kerkhof staat een enorm kruisbeeld...
     
    Klik op foto voor groot formaat

    We rijden richting Doornik en via de 'Route Paysagère' gaat het langs Bury, Barry, Maulde, Thrimougies en Melles.


    Klik op foto voor groot formaat

    Een uigebrande hoeve... moet nog niet lang geleden zijn, want heel de resterende inboedel stond nog buiten.




    Even voor Herinnes zien we op een recht stuk veldweg in de verte blauwe zwaailichten en een verkeersopstopping.




    Toen we naderbijkwamen werd ons gemeld dat er zich een vreselijk verkeersongeval heeft voorgedaan met een motor en of we even konden wachten tot de ambulance weg was. Het moet nog niet lang geleden gebeurt zijn, want die gast lag daar nog op straat.
     

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Ontsteld staan de achteropkomers toe te kijken...
    Klik op foto voor groot formaat

    Later zou blijken dat hij aan een snelheid van bijna 200km/u in de gracht was gesukkeld, tegen een duiker aanbotste en zo 20 meter ver gecatapulteerd werd op het wegdek, vlak voor de wielen van een andere motorrijder.
    Van zijn bike blijft alleen zijn achterwiel heel over...

    Klik op foto voor groot formaat

    Ja... zo'n snelheden doe je niet op de boerenbuiten, hé !
    En of die andere 'cowboy's' daar lessen uit trekken ?
    Bijlange niet : even verder hielden we halt op een bankje om even de benen te strekken en een slokje te drinken en wat zagen we daar voorbijvliegen ?
    Je houdt het niet voor mogelijk !

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    Jammergenoeg kunnen we daar alleen maar over napraten, want de verantwoordelijkheid ligt volledig in handen van de bestuurder. Het is alleen jammer dat hij dan met zo'n stunten onschuldige omstaanders meetrekt in zijn ongeluk ! Soit.

    Even een kiekje met nog een 'ander duiveltje'...


    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Volgt al vlug een derde controle in Café Kapitein in Spierre/Espièrre.

    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    Daar was ook een aanlegsteiger voor die waterscooters...


    Klik op foto voor groot formaat

    Ook motorrijders, maar dan op het water...

    Klik op foto voor groot formaat

    Pecq, Kooigem, Bellegem en Rollegem volgen nu vlug op elkaar en we rijden een eindje op de 'Goedendag Fietsroute'.
     



    Daaraan zag je al dat we het 'Kortrijkse' naderden...

    Klik op foto voor groot formaat

    Via Aalbeke ( waar we eventjes een kiekje namen tussen die fameuse boomstammetjes-opslag van de plaatselijke houtzagerij) en Marke ging het naar Lauwe en van daar naar Izegem.


    Klik op foto voor groot formaat

    Bij aankomst konden we een foto aankopen die onderweg was genomen : 6 euro is toch veel geld voor een digitale foto !
     
    Klik op foto voor groot formaat



    Een goed pintje was welkom, jammer dat het maar kleine bekertjes waren...

    Klik op foto voor groot formaat

    Nog een met een fameuse snor...

    Klik op foto voor groot formaat

    Dan volgde de prijsuitreiking en de tombola.


    Klik op foto voor groot formaat

    Wederom een rijkgevuld podium...

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Een onschuldige kinderhand mocht de hoofdprijs (een mooie fiets) trekken.




    Klik op foto voor groot formaat

    2Route (uit Torhout) was er met de grootste groep en de oudste deelnemer was 72 jaar.

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    En dan was er nog een die misschien wel 30 keer op en af achter prijzen mocht gaan :
    een grote club, mijn gedacht !




    Ik moest mij content stellen met één zakje, maar kreeg van de organisatie  daarbovenop nog een mooie 'Izegemse' badhanddoek kado.

    Klik op foto voor groot formaat

    Bedankt JeanPaul !

    23-08-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.7de United Bikers For Animal Rights Brugge 23 aug 2009

    7de United Bikers For Animal Rights
    Brugge 23 aug 2009



    23-08-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20ste Vlastreffen Kortrijk 2009








    Vlastreffen 2009 aangevuld met een nocturne

    Aan Kinepolis Kortrijk kan je al vanaf zondagmorgen 30 augustus terecht om van het Vlastreffen, het jaarlijkse grootse motortreffen in Kortrijk, te genieten.
    Van 's morgens wordt er muziek geblazen met de beste covers.
    The Snails (Kinepolis), The Low Light Lovers ( Ronse), Jerry and the Toms ( Waregem), Groeninghe big-band Kortrijk, Morphyne Murphy, Superior Dance Band en Blues 2112 (Kortrijk).
    Vlastreffen is er voor iedereen, al dan niet aangesloten bij een club.
    's Middag geniet je van een picknick in Ronse, ‘s namiddags rijdt de grote kolonne van Waregem naar Kortrijk langsheen mooie plekjes.

    De défilé is zoals ieder jaar ‘de show voor het grote publiek'.
    20 bekers voor de clubs, 3 dranktickets én 1 pin 2009 dragen bij tot een onvergetelijke dag.
    Het thema dit jaar is ‘veiligheid en uitstraling', heel toepasselijk voor de motorrijders.

    Inschrijven: Kinepolis van 8 u. t.e.m. 11 u.,
    slechts € 10 en je rijdt voor het goede doel:
    De Link, een opvang- en begeleidingscentrum
    voor jongeren tussen 18 en 25 jaar.
     

    Klik op foto voor groot formaat

    Nieuw is de nocturne op zaterdag 22 augustus met als doel het Vlastreffen kenbaar maken in Groot-Kortrijk. De Grote Markt en de twee pleintjes naast de Sint-Maartenskerk zijn vrij voor de motards vanaf 17 u. Je kan op dat moment luisteren naar de coverband Thinsleave. Groepjes van 15 motards starten vanaf 19 u. om de 5 minuten voor een avondrit over Heule, Bissegem, Marke, Aalbeke, Rollegem, Bellegem, Kooigem terug naar Kortrijk.
    Hoofdpiloot is steeds iemand van de Kortrijkse Rijschool.

    Meer info: www.vlastreffen.be | vdb.andre@skynet.be 
    0478 31 66 79 | Tel & fax 056 21 58 52

    24-08-2009 om 18:24 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.7de Smessetreffen Vladslo 30 augustus 2009

    7de Smessetreffen
    Vladslo 30 augustus 2009



    30-08-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. PC800 Off-the-Road
    Voorbeeld van een ritje die helemaal niet geschikt is voor een Honda Pacific Coast !




    http://www.youtube.com/watch?v=IlSmSapl2QE

    02-09-2009 om 10:23 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opzetruitje van plexiglas
    Van een PC-collega uit Nederland onderstaande tip gekregen...


    Eens creatief geweest met plexiglas.
    Een plaatje gehaald bij de Gamma en de benodigde vleugelmoertjes, boutjes en rubber ringetjes.
    Een malletje van papier gemaakt en plexiglas uitgezaagd.
    De randen van het ruitje geschuurd en afgewerkt.
    Daarna monteren en proefrijden.
     









    Met 140 km op de weg en met open viezier rijden, geen enkel zuchtje wind meer !



    Bedankt Leo !

    02-09-2009 om 11:33 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Manjes' Avondrit Zwevegem 5 september 2009


    Manjes' Avondrit 
    Zwevegem 5 september 2009










    05-09-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.4de Motorrit Motorvrienden Cafe OPCD Ardooie 6 september 2009



    4de Motorrit Motorvrienden Cafe OPCD 
    Ardooie 6 september 2009



    06-09-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10de Kasseileggers Treffen Eernegem 6 september 2009


    10de Kasseileggers Treffen 
    Eernegem 6 september 2009


    06-09-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.6de Motortreffen Brandweer Aarsele 13 september 2009



    6de Motortreffen Brandweer
    Aarsele  13 september 2009




    12-09-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12de Mossel Treffen Oostende 13 september 2009

    12de Mossel Treffen
    Oostende 13 september 2009







    Het begon allemaal maar grauw en kil deze morgen.
    Toch zijn we droog aan de inschrijvingstafel geraakt.
     


    Er heerste een gezellige sfeer en een uitgebreide koffiebar verwelkomde de verkleunde motorrijders. Iets waarvan ze gretig gebruik maakten...

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Er was een grote opkomst : samen met de inschrijvingen van de dag ervoor, om en bij de 765 deelnemers !

    Dit waren de te volgen pijltjes.
    Een beetje teveel van het goede : dubbele pijlen op 50 of 30 meter voor de afslag, dan nog eens dubbele pijlen (soms zelfs aan beide kanten van de weg) aan de afslag zelf en dan nog eens een pijl als je de straat al bent ingereden... Je moest al erg bijziende zijn als je dat niet opmerkte.
    Ik heb ze niet geteld, maar we zullen niet ver van de 1000 zitten denk ik !

    Klik op foto voor groot formaat

    Voor we de stank van het Oostends industriepark binnenreden, nog even voorrang verlenen aan deze kerel...

    Klik op foto voor groot formaat

    Dan gaat het via Klemkerke en Houtave naar Zuienkerke waar dit landelijke kapelletje eenzaam staat te pronken naast die vuile VOLGEPROPTE vuilnisbak !
    Die wordt gegarandeerd maar één keer in de zes maand geledigt.

    Klik op foto voor groot formaat

    'Te peerd of te voet...'
    En de motorrijders dan ?
    (Och, die bestonden nog niet in die tijd... waarschijnlijk was de velo zelfs nog niet uitgevonden !)

    Klik op foto voor groot formaat


    Het verwondert mij nog steeds dat er bijna nooit vandalisme (diefstal, graffiti,..) gepleegd wordt op kapellen... op enkele uitzonderingen na...







    We kregen al de eerste spetters over ons heen en in dit landelijk gebied vond je niet al te vlug beschutting.
    We rijden over de Honchaertbeek richting Zuienkerke en komen in Dudzele deze mooie dorpsmolen van Oostkerke/Damme tegen.
    (http://www.molenechos.org/molen.php?AdvSearch=881)

    Klik op foto voor groot formaat

    Dan rijden we een mooi stukje langs de Damse Vaart en via eindeloze landwegels naar Moerkerke en Middelburg/Maldegem.
    Het is gestopt met regenen en hier lagen de wegen droog.

    Klik op foto voor groot formaat

    We komen aan het Grenspad en volgen de 'Smokkelroute', Nederland binnen.

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Even verder de eerste controlepost aan cafe De Tol.
    Ja, die hadden een speciale aanhangwagen voor het vervoer van hun hond, een grote zwarte labrador.

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Nu gaat het richting Sluis en Aardenburg en in Draaibrug (gemeente Sluis) zie ik die grote bak met pruimen langs de wegkant staan.
    En dat is typisch voor Holland : je ziet ze af en toe wel staan, die standjes met groenten en fruit en daarbij een kommetje.
    Je legt gewoon je geld in het bakje en je neemt mee wat je betaald hebt.
    Niets of niemand die op je vingers staat te kijken of ernaar kraait als je 10 cent te weinig zou betaald hebben.
    Vertrouwen !

    Klik op foto voor groot formaat

    We rijden de Zeeuwse Polders in.
    StJan in Eremo, St Margriete, StLaurens..
    En daar nemen we de Oosthoekbrug over het Leopoldskanaal.
    Daar hangt een stukje oorlogsgeschiedenis aan vast...

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    We volgen nog steeds de Smokkelroute.

    (Een mooie reportage daarover van een collega-motorrijder vind je terug op
    http://www.motornet.be/rijden/tourtips/060508_smokkelroute.html)


    Klik op foto voor groot formaat

    En we arriveren aan een tweede controlepost in het Populierenhof te Maldegem.

    Klik op foto voor groot formaat

    Verder over de Rapenbrug van het 'afleidingskanaal' nemen we vóór het centrum van Maldegem de N49 richting Zelzate en nemen we aan de afrit Adegem.

    Klik op foto voor groot formaat

    Let op de letterfout in het woord DIUVELS...

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    We passeren het Canada War Museum




    Dit privé-initiatief van Dhr Gilbert Van Landschoot werd officieel geopend te Adegem op 28 juni 1995. Het museum werd opgericht als gevolg van een belofte aan zijn vader.

    Er was trouwens vroeger een 'snorrenclub' in Adegem...



    Eens het industriepark van Maldegem uit, komen we onmiddellijk terug op de boerenbuiten : verwonderlijk hoe je van de ene minuut op de andere in een totaal verschillende wereld terechtkomt.

    We rijden door het Drogengoedbos van Ursel/Knesselare
    en er wordt daar duidelijk in 'gekapt'...




    Even stoppen bij dit ydilische beeld :
    Ja jongens, het is weer pompoentijd !

    Klik op foto voor groot formaat

    Op de grens van Knesselare, Ursel en Aalter staat de gerestaureerde Pietendriesmolen.

     

    Dat is de oudste staakmolen uit de streek, hij wordt al in 1601 vermeld.
     Hij lag een beetje te ver uit het traject, maar is toch noemenswaardig.
    (meer info op  http://www.molenechos.org/molen.php?AdvSearch=164)

    We kruisen de Knokse Weg in Aalter en rijden een stukje langs het Kanaal Gent-Brugge.
    In Sint Maria Aalter gaan we de kanaalbrug over en stop ik even voor een hapje .

    Het was reeds rond de klok van half-twee en voor een keer had ik geen zin in frieten.
    In Knesselare had ik nog een bakkerij open gevonden waar ik lekkere koffiekoeken kocht
     en installeerde mij knusjes op een bankje onder een grote eik van het Bulskampveld.

    Ondertussen vlogen de bikes onder het voortdurend gedruppel voorbij...

    Klik op foto voor groot formaat

    Ik bleef daar dus niet te lang zitten en even verder kom ik die kolos tegen...

    Klik op foto voor groot formaat

    De 'body-builder' onder de koeien...
    Awel, als je alleen maar van gras eten zo'n postuur krijgt, weet ik wat er de komende maanden op mijn bord komt... !

    Klik op foto voor groot formaat

    Via Wingene en Hertsberge komen we weer in uitgestrekt landbouwgebied terecht, waar we kilometers lang tussen meterhoge muren van maisvelden rijden... Prachtig !

    Klik op foto voor groot formaat

    Via Ruddervoorde (het bleef bewolkt) komen we in Maria Assumpta/Torhout terecht en konden we aanschuiven bij de derde controle in Cafe Rozeveld.

    Klik op foto voor groot formaat

    De motorrijders van Hamme hadden zelfs hun eigen verkeerskapiteins meegebracht.

    Klik op foto voor groot formaat

    Dan gaat het richting Aartrijke en Zedelgem waar de organisatoren ons door een rustige woonwijk loodsten.
    Dat moet je eigenlijk niet doen als je een motorrit uitstippeld...
    Maar het was buiten de wil van de organisatoren :
    het betrof een wegomlegging die zij in laatste instantie hebben moeten doen voor een wielerwedstrijd in Wijnendale t.h.v de Zeeweg in Torhout.
    Daardoor waren ze genoodzaakt om richting Aartrijke te rijden .
    En, omdat ze zoveel mogelijk de flitspalen en de bebouwde kom, in dit geval Aartrijke wensten te vermijden, kozen ze om door die woonwijk te rijden.
    Zeker niet hun favoriet terrein, maar er dienen soms keuzes te worden gemaakt.
    Het is hun bij deze vergeven...


    Ichtegem - Eernegem - Koekelare...

    En daaraan kon ik niet weerstaan :
    een veld, zover je ogen reiken konden, vol met oranje en gele anjers...



    We zitten een eindje op de Kooklarennoene Route.
    (rare jongens, die westvlamingen...)

    Klik op foto voor groot formaat

    We passeren het Vredes Museum 'Lange Max'.

    In het museum maakt men kennis met de geschiedenis van het Duitse Marinekorps 'Flandern' dat de Belgische kust en hinterland bezette tijdens de Eerste Wereldoorlog.
     


    Vanop deze Koekelaarse site werd met het Duitse monsterkanon “Lange Max” naar het 45 km verdere Duinkerke in Frankrijk geschoten. Aan de hand van levensechte taferelen, maquettes, supergrote foto’s, militaria en trench-art nemen we je terug in de tijd naar deze vreselijke jaren.
     



    Een bijzondere aandacht werd ook besteed aan de deelname van de Belgen in.
    In het herinneringspark, verbonden met de dreef kan men de resten zien van de geschutsbedding en haar ondergrondse bunker die dienst deden voor het 17,50 meter lange kanon met diameter van 38 cm en 75.500 kg woog.


     

    We rijden verder over de Moerdijkbeek in Moere.
    Moere is een deelgemeente van de stad Gistel en ligt in De Polders. Het "Moere Blote" en het "Nieuwland" vormen de laagst gelegen gebieden van Gistel. Het grondgebied wordt ten noorden begrensd door het Groot Geleed, ten zuiden en ten oosten door de Moerdijkvaart. In het westen van Moere, op de grens met Eernegem, waar de Torhoutsebaan de Moerdijkvaart dwarst, ligt het gehuchtje Moerdijk waar zich vroeger een tolhuis bevond.



    Zevekote...
    En dit tafereel gaan we in de toekomst meer en meer zien : 
    In plaats van frieten en ijkreem, gaan de zeemeeuwen over op een dieet van slakken en regenwormen... Eten die gasten dan geen vis meer ?
     


    Dat komt omdat ze in Blankenberge iets willen doen aan de overlast door zeemeeuwen door boetes op te leggen aan wie de vogels voedert. 
    Deze vogels vallen nu reeds zwemmers lastig, pikken vuilniszakken open, stelen het voedsel uit je handen en bevuilen parasols en auto's. 
    Die meeuwen worden alsmaar agressiever.
    Als het zo verder gaat, vallen ze nog kinderen aan ook.
    (cfr BIRDS - Hitchcock)

    In Leffinge rijden we een eindje parallel met de E40 om even verder weer de landerijen binnen te duiken.

    Klik op foto voor groot formaat

    Hier staat een interessant koopje voor wie nog een beetje geld heeft :
    een woonhuis met 'beschermd' bakhuis, molenhuis en molen
    op een eigendom van 1677 m2.

    Klik op foto voor groot formaat

    Een mooi voortuintje...

    Klik op foto voor groot formaat

    Het is ook bietenteelt en ik kon het niet laten om even de akker op te rijden voor deze kunstige combinatie...



    En dan was het niet meer veraf van het Ensor-instituut in Oostende.
    Medewerkers waren al danig in de weer om de honderden hongerige bikers te voorzien van hun gereserveerde portie mosselen met friet.

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    En een afvaardiging van MTC Freedom uit Izegem was er ook aan het smullen.



    Klik op foto voor groot formaat

    Er was ook een kleine tombola aan de inschrijving verbonden, prijzen aangekocht bij en geschonken door Motorzaak Inghelbrecht uit Oostende.

    Klik op foto voor groot formaat

    De depanagewagen is maar eenmaal moeten uitrukken voor een panne.
    Klik op foto voor groot formaat

    Al bij al een gezellige rondrit (zonder noemenswaardige bezienswaardigheden onderweg), een perfecte bepijling (zelfs een beetje te veel) en een goed gesmeerd team die achter die organisatie zit.
    Voor herhaling vatbaar.
    Een fotoreportage van de organisatie zelf kan je bezien op
    http://users.telenet.be/mtm/

    Achteraf kreeg ik op 21 september volgende mail...

     Beste Guy
    Proficiat met je gemaakte reportage over het mosseltreffen 2009 en je ganse website trouwens.
    Ik wens toch een aantal zaken ter verduidelijking en als bijkomende informatie mee te geven.
    Er waren over de twee dagen 765 inschrijvingen te noteren.
    Wat betreft de woonwijk in Aartrijke die we aandeden wens ik het volgende mee te geven :
    het betrof een wegomlegging die we in laatste instantie hebben moeten doen voor een wielerwedstrijd in Wijnendale t.h.v de Zeeweg in Torhout. Daardoor waren we genoodzaakt om richting Aartrijke te rijden. En, omdat we zoveel mogelijk de flitspalen en de bebouwde kom (in dit geval Aartrijke) wensten te vermijden, kozen we om door die woonwijk te rijden. Zeker niet ons favoriet terrein, maar er dienen soms keuzes te worden gemaakt.
    Dan wat de tombola betreft, het is zo dat we jaarlijks voor € 500 uit onze clubkas aan prijzen kopen bij Inghelbrecht. Daardoor krijgen we van Inghelbrecht een 4tal prijzen extra als sponsering waaronder de gratis testdag met een BMW als hoofdprijs.
    Dit enkel ter info, en dat neemt niet weg dat je reportages en je website een prachtig inintiatief zijn .
    Groeten van Mario , bestuurslid M.T.M. Oostende

    13-09-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    19-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1ste Sparadrap-treffen Landen 19 sep 2009


    1ste Sparadrap-treffen
    Rode Kruis Landen
    Zaterdag 19 september 2009


    19-09-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1ste Speculoosrit Lembeke 20 sept 2009


    1ste Speculoosrit
    Lembeke 20 sept 2009


    20-09-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.4de Gulden Sporen Treffen Kortrijk 20 september 2009

    4de Gulden Sporen Treffen
    Kortrijk 20 september 2009




    20-09-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.5de MR voor MS Zwevegem 20 september 2009

    5de MR voor MS 
    Zwevegem 20 september 2009





    20-09-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12de Gruzmull Treffen Ledegem 20 september 2009

    12de Gruzmull Treffen 
    Ledegem 20 september 2009



    Klik op foto voor groot formaat

    Een mistige morgen, een beetje frisjes, maar dat weerhield mezelf en onze kleine Milan niet om een motorritje te maken. Een mistige morgen verwijst mestal naar een zonnige middag en dat is wat wij motorrijders nog het liefst hebben, nietwaar.
    We hadden de keuze : het Guldensporentreffen in Kortrijk, de MR-voor-MS-rit in Zwevegem of het Grusmulltreffen. Milan koos voor de Grusmulls... de naam allleen al...


    Het werd een bepijlde toeristische rondrit van ongeveer 170 km door Zuid-Westvlaanderen en Noord-Frankrijk met start een aankomst bij de sporthal aan de StElooiswinkelstraat te Ledegem.

    Als een volleerde biker schiet Milan zich op mijn peeceetje, in de gedachte van 'ik zal dat hier eens in gang zetten...'

    Klik op foto voor groot formaat

    Jaja, hij weet al de sleutel om te draaien en dat spel te demareren !
    Nog een 'chance' dat hij niet met zijn voeten aan de grond kan, of hij was er gegarandeerd al mee weg !

    Klik op foto voor groot formaat

    Zo lijkt het me beter.

    Klik op foto voor groot formaat

    Bij aankomst in Ledegem (20 minuutjes rijden van Izegem...) stonden de wegkapiteins en de leden van M.T.C. De Grusmulls de deelnemers op te wachten.

    Klik op foto voor groot formaat

    Voor de hongerigen waren er broodjes en kon je zelfs al een hotdog krijgen.

    Klik op foto voor groot formaat

    Binnen ontmoette ik opnieuw onze 'nestor' aan de inschrijvingstafel.

    Klik op foto voor groot formaat

    Motorclub 'tSjamp uit buurgemeente Gullegem was er met een grote delegatie aanwezig.
    (zie
    http://www.tsjamp.be/)

    Klik op foto voor groot formaat

    het waren deze pijlen die we moesten trachten te volgen.
    Maar geen nood : er hingen er genoeg !

    Klik op foto voor groot formaat

    Via landelijke wegels reden we naar Dadizele, Moorsele waar we even halt maakten aan deze Kezelberg Begraafplaats.
    De Belgische bevolking schonk deze grond als eeuwig durende rustplaats 'der helden uit de verbondene legers' gesneuveld tijdens de eerste wereldoorlog en 'wier gedachtenis wij hier eeren'...

    Klik op foto voor groot formaat

    Iets verderop de windmolen 'De Groote Macht', al dan niet toevallig in de Wittemolenstraat.
    Lees er alles over in
    http://www.molenechos.org/molen.php?AdvSearch=835

    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    Dan gaat het richting Menen en Wevelgem waar we even verder in Lauwe op een wedstrijd triathlon stuiten.

    Klik op foto voor groot formaat

    Ola ! wat zien we hier vanaf de overbrugging van de E17 in Marke ?
    Een vrachtwagen met aanhanger op zijn kant waarbij de lading prinsesseboontjes wijdverspreid over de oprit en de autosnelweg lagen.
    Brandweermannen waren reeds druk in de weer met schop en veegborstel als de takelwagen al arriveerde.

    Klik op foto voor groot formaat

    Uitwijkmanoeuver ? Klapband?
    Hopelijk is de chauffeur er met de schrik vanaf gekomen...

    Klik op foto voor groot formaat

    We rijden verder over Marke, dwars door het 'miljoenenkwartier'  in de  Smokkelpotstraat waar ze de ene villakast naast de andere neerzetten.
     Crisis ? Welke crisis ?


    Klik op foto voor groot formaat

    Rare jongens, daar op de boerenbuiten...

    Klik op foto voor groot formaat

    Niet alleen in Izegem kennen we dat... ook hier in Tombroek/Rollegem.

    Klik op foto voor groot formaat

    Twee meiden op een trike !

    Klik op foto voor groot formaat
    We kruisen de N58 ter hoogte van de café A la Barrière Leclercq en rijden via Herseaux, Evregnies, Dottignies (langs de 'Repos des Alliès') over Saint Leger en Estaimpuis.

    12.00u. : een 'stop' dringt zich op en we vinden die langs de Doornikse baan in Pecq een friterie 'Le Cabanon'.

    Klik op foto voor groot formaat

    Een combinatie van kleine restauratie en frietkot annex danszaaltje.
    Back to the sixties !
    Accordeon musette en plaatjes uit de jaren '60 van Sheila, Richard Antony, Eddy Mitchel ('Twist à St Tropez''...) en Rock&Roll uit de VS.

    Klik op foto voor groot formaat

    Maar met een charmante frietkotmadam die alsmaar kushandjes wierp naar de camera.

    Klik op foto voor groot formaat

    Milan had een reuzenhonger en installeerde zich alvast aan een tafeltje.

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Na de lekkere frietmaaltijd wierpen we nog vlug een kijkje op de rommelmarkt
    die daar buiten op de parking aan de gang was.

    Klik op foto voor groot formaat

    Niet veel soeps - een vijftal standjes - ...

    Klik op foto voor groot formaat

    ... ware het niet dat daar een blinkertje op een aanhangwagen ston mooi te zijn...
    een TERROT uit 1955 (kostprijs 1800 euro);

    Klik op foto voor groot formaat

    Hoewel hij meer lijkt op het onderstaande EDT-fabrieksmodel uit 1950... !

    ETD dessin 'usine' 1950


    Een 'plaspauze' even voorbij de brug in Warcoing, niet vermoedende dat de eerste controlepost vlak achter de bocht lag...

    Klik op foto voor groot formaat

    l'Escale in herinnes was een eerste halte voor een controlestempel.

    Klik op foto voor groot formaat

    In Obigies kruisen we enkele motorrijders die de rit MRvoorMS-Zwevegem reden.

    Klik op foto voor groot formaat

    Dan gaat het een heel stuk door het industriepark Tournai Ouest 1 en 2 voor we weer de landbouwwegels van Marquain en Froidmont doorkruisten.

    Klik op foto voor groot formaat

    Even een rustpose aan de watertoren.

    Klik op foto voor groot formaat

    Milan die dacht van een grazende koe te kunnen aaien...
    Ze zagen hem van ver afkomen in zijn fluovestje !

    Klik op foto voor groot formaat

    Ja, zo'n verhakkelde verkeersborden treft men regelmatig aan in de Walen.

    Klik op foto voor groot formaat

    Een zelfportretje in een straathoekspiegel in Esplechin...

    Klik op foto voor groot formaat

    Van daar gaat het richting Rumes en Mouchin en via de Hameau de Sartaine in Bachy rijden we Frankrijk binnen.

    Milan is dan ook in vanallesennogwat geïnteresseerd : nu moest ik in de Rue Clemenceau in Bachy eventjes stoppen voor dat kapelletje : een uit een reeks van 3 waarrond een wandeling is gemaakt.


    Klik op foto voor groot formaat

    De Bourbotte Kapel...
    Voor alle duidelijkheid : die vrachtwagen heeft dat kapelletje omvergereden in 1938...
    (zie
    http://bachy.free.fr/sbhistoire/les%20chapelles.htm)

    Klik op foto voor groot formaat

    We rijden naar Genech en Ouvrignies waar we over het stukje autosnelweg A23  van Lille naar Valenciennes (op de achtergrond de 'Air de Genech' met Totalstation)...

    Klik op foto voor groot formaat

    Huquinville, Cappelle-en-Pévèle en Wattines, waar we dit merkwaardig tuintje tegenkomen...


    Klik op foto voor groot formaat

    Het blijkt een 'Jardin Magique' te zijn, met personages gemaakt uit bloempotten
    (vooral wielrenners overtrokken met oude versleten rennerstruitjes...)
    Gratis inkom...
    'Simple comme bonjour...'

    Klik op foto voor groot formaat

    In die regio al veel paardenkwekers tegengekomen, alsook rijscholen en zoals hieronder een paarden- en pony-pension.
    En het waren daar open-deur-dagen...

    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    Onze Milan heeft er waarschijnlijk een speciale gave voor : het opmerken van dode dieren langs de weg...
    En zo ontdekte hij in Bersée in de vlucht ook deze vette muscusrat.
    Papa motard mocht zo maar eventjes omkeren.

    Klik op foto voor groot formaat

    De sukkelaar had waarschijnlijk een 'klop' gekregen en lag op het fietspad.
    Ik heb hem dan maar wijselijk in de gracht geschopt.

    Klik op foto voor groot formaat

    We rijden in 'Le Pays de Pévèle' en dat gaat over Mons-en-Pévèle, Deux Villes, Drumetz tot l'Attargette...

    Klik op foto voor groot formaat

    We rijden een stukje langsheen het Fôret Domaniale de Phalempain in Seclin (op 30 km van Rijsel.



    Met zijn 679 ha ontvangen ze daar ruim 300.000 bezoekers per jaar.



    Even langsheen het industriepark van Seclin en we rijden in Chemy voorbij een 'dierenkerkhof'.
    Ik had dat ook nog nooit van dichtbij gezien en dus de moeite waard om even af te stappen.

    Klik op foto voor groot formaat



    (zie
    http://www.chenil-de-phalempin.fr/htfr/0002.htm)

    Klik op foto voor groot formaat

    2de controle in 'Au Vid t'As Bon Siege' in Gondecourt.

    Klik op foto voor groot formaat

    Achter de hoek was er de parochiekerk waar een koets met twee boerenpaarden stond te wachten op toeristen voor rondritjes.
    Milan, dierenliefhebber in hart en nieren, daar natuurlijk direct naar toe...

    Klik op foto voor groot formaat

    De dag ervoor was daar nog een trouw geweest zodat de 'hartjes-confetti' nog aan de ingang van de kerk lagen...

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Langs -weeral- een industriezone (deze keer van Gondecourt) arriveren we aan de brug over de Deûle, een verbindingskanaal van Duinkerke naar de Schelde en Rijsel.
    Maar het is in zeer lamentabele conditie.
    Zie maar eens op   
    http://bordabord.org/news/contrat-de-plan-etat-region-2000-2006

    Klik op foto voor groot formaat

    Verder naar Quinquibus, Beaucamps en Ligny.
    Daar passeren we deze mooie kapel...
    Een bedevaartsoord waarin het hart begraven ligt
    van ene Monseigneur Paul-Arnaud Cardon de Garsignies,
    de Bisschop van Soissons van 1848 tot 1860. 

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Deze kapel werd opgericht ter nagedachtenis van 4 kinderen uit Ligny
    die sneuvelden tijdens de eerste wereldoorlog.

    Klik op foto voor groot formaat

    Dan gaat het verder naar Radinghem-en-Weppes, Ermitières-en-Weppes, Prémesques en Frelinghien waar we in de hameau de la Houlette weer een eigenaardigheidje ontdekken.
    De 82-jarige excentrieke 'monsieur Albert', daar woonachtig, is een verwoed verzamelaar van alles wat met de wereldoorlogen te maken heeft.
    Nooit zag ik in mijn leven een grotere rommelboel dan daar.
    Min of meer waardevolle stukken staan dan weer te verkommeren buiten waar ze eerder in een museum horen.

    Klik op foto voor groot formaat

    Naast zijn woning staat ook nog een monument ter ere van de 1250 Frans-joodse weerstanders die in 1944 vanhieruit per trein (le train de Loos) gedeporteerd werden naar Duitsland en waarvan er maar 130 uit de nazi-kampen levend terugkwamen na de bevrijdingen aldaar.

    Klik op foto voor groot formaat

    Jaarlijks wordt er hier aan dit monument nog een ceremonie gehouden...

    Klik op foto voor groot formaat

    Achter in de tuin nog enkele vliegtuigbommen...

    Klik op foto voor groot formaat

    ... en een heus sportvliegtuig !

    Klik op foto voor groot formaat

    Dan gaat het weer richting België : in Ploegsteert de 'grens' over, Wijtschate, Hollebeke...
    Langsheen het Provinciaal Domein 'De Palingbeek' en het openluchtmuseum Hill 60.



    http://www.toerismewesthoek.be/westhoek/natuur.aspx?id=23065





    Lees er alles over op  http://nl.wikipedia.org/wiki/Hill_60

    In Geluveld reden we dan eventjes op het traject van een andere triatlonwedstrijd.

    Zouden de organisatoren van de motorrit dan dan niet geweten hebben ????

    Klik op foto voor groot formaat

    Even tanken in Geluveld, want mijn wijzertje dreigde vervaarlijk naar de E (van empty).
    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Weeral hetzelfde : fluo-Milan, de schrik van de weidebeesten !

    Klik op foto voor groot formaat

    We passeren 'De Reutel' en d' Heksescheure' en dat ruikt verdacht veel naar Beselare !
    Nog even de afslag Slijpskapelle en Moorsele en dan was het maar een boogscheut meer van Ledegem.
    We waren blijkbaar iets te laat voor de prijsuitreiking (maar er waren toch geen individuele bekers te verdienen) maar precies niet iedereen was al naar huis met zijn trofee...

    Klik op foto voor groot formaat

    Een mooie rit...
    Noord-Frankrijk is nog steeds onbekend terrein voor mij en je ziet eens een heel andere streek.
    Moet ik zeker nog eens overdoen.








     

    20-09-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Over mijzelf
    Ik ben Guy Vandendriessche
    Ik ben een man en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gewezen rijkswachter en veiligheidsagent.
    Ik ben geboren op 04/06/1955 en ben nu dus 68 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: motortoerisme, terrariumdieren, plastic modelbouw, snorrenclub,....
    Archief per week
  • 25/07-31/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 13/12-19/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 31/12-06/01 2008
  • 22/12-28/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 04/12-10/12 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 25/12-31/12 2006
  • 12/12-18/12 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 25/04-01/05 2005
  • 11/04-17/04 2005
  • 04/04-10/04 2005
  • 28/03-03/04 2005
  • 14/03-20/03 2005
  • 28/02-06/03 2005
  • 21/02-27/02 2005
  • 17/01-23/01 2005
  • 15/11-21/11 2004
  • 25/10-31/10 2004
  • 11/10-17/10 2004
  • 27/09-03/10 2004
  • 06/09-12/09 2004
  • 16/08-22/08 2004
  • 09/08-15/08 2004
  • 26/07-01/08 2004
  • 12/07-18/07 2004
  • 05/07-11/07 2004
  • 28/06-04/07 2004
  • 31/05-06/06 2004
  • 24/05-30/05 2004
  • 10/05-16/05 2004
  • 03/05-09/05 2004
  • 19/04-25/04 2004
  • 12/04-18/04 2004
  • 05/04-11/04 2004
  • 29/03-04/04 2004
  • 15/03-21/03 2004
  • 01/03-07/03 2004
  • 02/02-08/02 2004
  • 29/12-04/01 2004
  • 13/10-19/10 2003
  • 08/09-14/09 2003
  • 01/09-07/09 2003
  • 25/08-31/08 2003
  • 04/08-10/08 2003
  • 14/07-20/07 2003
  • 07/07-13/07 2003
  • 09/06-15/06 2003
  • 12/05-18/05 2003
  • 14/04-20/04 2003
  • 07/04-13/04 2003
  • 17/03-23/03 2003
  • 10/03-16/03 2003
  • 17/02-23/02 2003
  • 27/01-02/02 2003
  • 14/10-20/10 2002
  • 30/09-06/10 2002
  • 26/08-01/09 2002
  • 29/07-04/08 2002
  • 29/04-05/05 2002
  • 15/04-21/04 2002
  • 18/03-24/03 2002
  • 04/03-10/03 2002
  • 04/02-10/02 2002
  • 28/01-03/02 2002
  • 31/12-06/01 2002
  • 24/12-30/12 2001
  • 17/12-23/12 2001
  • 26/11-02/12 2001
  • 03/09-09/09 2001
  • 20/08-26/08 2001
  • 13/08-19/08 2001
  • 30/07-05/08 2001
  • 25/06-01/07 2001
  • 11/06-17/06 2001
  • 30/04-06/05 2001
  • 19/02-25/02 2001
  • 23/10-29/10 2000
  • 16/10-22/10 2000
  • 21/08-27/08 2000
  • 14/08-20/08 2000
  • 17/07-23/07 2000
  • 19/06-25/06 2000
  • 27/09-03/10 1999
  • 09/08-15/08 1999
  • 21/06-27/06 1999
  • 17/08-23/08 1998
  • 15/06-21/06 1998
  • 01/06-07/06 1998
  • 29/12-04/01 1998
  • 16/06-22/06 1997
  • 17/03-23/03 1997
  • 30/12-05/01 1997
  • 26/08-01/09 1996
  • 05/08-11/08 1996
  • 15/07-21/07 1996
  • 10/06-16/06 1996
  • 08/05-14/05 1995
  • 20/03-26/03 1995
  • 06/03-12/03 1995
  • 03/10-09/10 1994
  • 26/09-02/10 1994
  • 12/09-18/09 1994
  • 05/09-11/09 1994
  • 29/08-04/09 1994
  • 15/08-21/08 1994
  • 04/07-10/07 1994
  • 23/05-29/05 1994
  • 09/05-15/05 1994
  • 25/04-01/05 1994
  • 11/04-17/04 1994
  • 03/01-09/01 1994
  • 26/12-01/01 1995
  • 04/10-10/10 1993
  • 13/09-19/09 1993
  • 06/09-12/09 1993
  • 30/08-05/09 1993
  • 16/08-22/08 1993
  • 09/08-15/08 1993
  • 26/07-01/08 1993
  • 12/07-18/07 1993
  • 05/07-11/07 1993
  • 28/06-04/07 1993
  • 21/06-27/06 1993
  • 07/06-13/06 1993
  • 31/05-06/06 1993
  • 17/05-23/05 1993
  • 03/05-09/05 1993
  • 26/04-02/05 1993
  • 19/04-25/04 1993
  • 05/04-11/04 1993
  • 29/03-04/04 1993
  • 15/03-21/03 1993
  • 08/03-14/03 1993
  • 02/11-08/11 1992
  • 19/10-25/10 1992
  • 10/08-16/08 1992
  • 30/03-05/04 1992
  • 03/02-09/02 1992
  • 16/09-22/09 1991
  • 01/07-07/07 1991
  • 03/06-09/06 1991
  • 27/05-02/06 1991
  • 13/05-19/05 1991
  • 29/04-05/05 1991
  • 01/04-07/04 1991
  • 04/03-10/03 1991
  • 31/12-06/01 1991
  • 17/12-23/12 1990
  • 10/12-16/12 1990
  • 03/12-09/12 1990
  • 15/10-21/10 1990
  • 08/10-14/10 1990
  • 01/10-07/10 1990
  • 03/09-09/09 1990
  • 27/08-02/09 1990
  • 06/08-12/08 1990
  • 30/07-05/08 1990
  • 16/07-22/07 1990
  • 25/06-01/07 1990
  • 18/06-24/06 1990
  • 11/06-17/06 1990
  • 04/06-10/06 1990
  • 28/05-03/06 1990
  • 14/05-20/05 1990
  • 07/05-13/05 1990
  • 30/04-06/05 1990
  • 16/04-22/04 1990
  • 09/04-15/04 1990
  • 02/04-08/04 1990
  • 26/03-01/04 1990
  • 19/03-25/03 1990
  • 12/03-18/03 1990
  • 05/03-11/03 1990
  • 26/02-04/03 1990
  • 05/02-11/02 1990
  • 13/11-19/11 1989
  • 16/10-22/10 1989
  • 18/09-24/09 1989
  • 11/09-17/09 1989
  • 04/09-10/09 1989
  • 14/08-20/08 1989
  • 07/08-13/08 1989
  • 31/07-06/08 1989
  • 26/06-02/07 1989
  • 03/04-09/04 1989
  • 27/02-05/03 1989
  • 22/08-28/08 1988
  • 01/08-07/08 1988
  • 13/06-19/06 1988
  • 02/05-08/05 1988
  • 18/04-24/04 1988
  • 04/04-10/04 1988
  • 07/03-13/03 1988
  • 30/11-06/12 1987
  • 08/06-14/06 1987
  • 30/03-05/04 1987
  • 23/03-29/03 1987
  • 11/08-17/08 1986
  • 05/05-11/05 1986
  • 31/03-06/04 1986
  • 24/03-30/03 1986
  • 03/03-09/03 1986
  • 24/02-02/03 1986
  • 30/12-05/01 1986
  • 03/06-09/06 1985
  • 06/05-12/05 1985
  • 11/03-17/03 1985
  • 04/02-10/02 1985
  • 09/07-15/07 1984
  • 25/06-01/07 1984
  • 12/03-18/03 1984
  • 05/03-11/03 1984
  • 02/01-08/01 1984
  • 24/12-30/12 1984
  • 11/07-17/07 1983
  • 27/06-03/07 1983
  • 21/03-27/03 1983
  • 14/03-20/03 1983
  • 28/06-04/07 1982
  • 16/07-22/07 1979
  • 11/08-17/08 1975

    Inhoud blog
  • Motorrijder uit Oostende om het leven gekomen
  • Dodelijk ongeval in Moorsele
  • Dodelijk ongeval op de Groendalseweg in Bleiswijk
  • DODELIJK ONGEVAL OP N8 IN HEESTERT
  • Motorambulance
  • Vluchtmisdrijf in Torhout
  • Koninklijke Marechaussee kiest wederom voor Yamaha
  • DRIE VIERDE VAN DE MOTORONGEVALLEN GEBEURT TUSSEN APRIL EN OKTOBER
  • Aantal motorongevallen op tien jaar met kwart gedaald
  • BIVV roept weggebruikers op na motorongevallen: "Wees extra voorzichtig"
  • Motorrijder laat het leven bij ongeval in Kuurne
  • Motorongeval in bocht oprit A29
  • Zero Police Motorcycles in California
  • De motor van de toekomst...
  • Kersverse bruid overleden na aanrijding met motorrijder
  • Motorrijders als Kerstman in Brussel
  • Gibbs Biskji
  • Chauffeur maait motard van de weg
  • Motard staat weer recht na mislukte wheelie op snelweg
  • Humanoïde bikerrobot van Yamaha kan helemaal alleen moto rijden
  • Motorrijder sterft nadat hij door kapel reed
  • Zero Motorcycles
  • Nieuwe badges voor nieuwe uniformen wegpolitie Antwerpen en Gent
  • de motorrijders van Hatzoloh
  • Helft Belgische motorrijders niet verzekerd voor lichamelijke schade
  • Motorpolitie Marokko krijgt camera op helm
  • Motard van 36 sterft na zware klap op N49
  • Doodgeschoten verpleegster stuurde motorbende op ex af
  • Zwaar motorongeval in Waaslandhaven
  • motorrijder sterft tijdens ritje met vrienden
  • Mustang Pony 320 1947
  • Motorrijder overleden na ongeval op circuit in Zolder
  • Porcaro, de stad van de motorrijders
  • Gearresteerde tiener moet geboeid meelopen met motor van agent
  • Gestolen motorfiets terug bij eigenaar
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Twee doden na motorongeval
  • Chauffeur was onder invloed van alcohol toen hij jong koppel doodreed
  • Quadbestuurder levensgevaarlijk gewond
  • Bestuurder motorfiets komt om het leven na ongeval op Rijksweg te Roeselare
  • Motorrijder (60) komt om bij ongeval in Lichtervelde
  • Gedenksteen voor alle verongelukte motorrijders
  • Rondrit Ommegang StDenijs 21 juni 2015
  • Motorongeval in de Botlek
  • Motorrijder stabiel, maar nog in levensgevaar na aanrijding
  • Deze anonieme motoren helpen Antwerpse politie verkeershooligans klissen
  • 24-jarige motorrijder overleden na botsing
  • Motorrijder sterft na val in gracht in Koekelare
  • Motorrijder sterft na frontale klap
  • 'Bendeoorlog verwacht in België'
  • Hondjes op de motor...
  • Zware brand in motozaak
  • Hond mee met baasje op Vespa
  • Motorrijder zwaargewond na harde klap in Izegem
  • Motorrijder zwaargewond na harde klap in Izegem
  • Motorrijder verongelukt in Lille
  • 2015 Ducati Monster Stripe 821 en 1200
  • 2016 Yamaha YZ en WR offroad modellen gelanceerd
  • Motorrijder geeft levensgevaarlijke chauffeur terechte kopstoot
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Fleurus
  • Motorrijder zwaar gewond
  • Motorrijder zwaargewond bij ongeval in Aarschot
  • Motard laat leven na zware klap tegen een wagen
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Aarschot
  • Motard laat leven na zware klap tegen een wagen
  • Zwaar motorongeval in Neeroeteren
  • Orlando Bloom laat zich eens goed gaan
  • Motorrijder verongelukt
  • Motorrijder
  • Overlever motorongeval toont hoe ze de draad weer oppikt
  • Motorrijder komt om bij ongeval
  • Waaghals rijdt op 1 wiel op Ring rond Brussel
  • 100-jarige Liske opnieuw op de motor
  • Een 'opfrissing' helpt ongevallen voorkomen
  • Motorrijder sterft na ongeval op brug over E17
  • Dodelijk ongeval met motorrijder op Assesteenweg te Herne
  • motorrijder dood in Ternat
  • Nieuwe politiemotoren Antwerpen
  • Motorrijder gewond na aanrijding
  • Vader van zes kinderen sterft bij motorongeval
  • Police Use Electric Chariot Scooter , Fast Motorised Off Road Segway
  • Motorrijder overleden na ongeluk Zoutelande
  • Motorrijder boord zich in auto
  • Jonge motorrijder verongelukt in Ingelmunster
  • Motorrijder verongelukt op gladde weg...
  • Motor op de spoorwegen geglipt door zand
  • Oekraïense ex-international Gusin sterft in motorongeval
  • 17de Mosseltreffen - Oostende
  • beelden dodelijk motorongeval gebruikt in campagne voor veiliger verkeer
  • Schokkend: Roekeloze motorrijder filmt eigen dood
  • Motorrijder zwaar gewond in StDenijs
  • Nieuw scherm en herstellingen aan PC800
  • Nieuwe KMar-motorfiets: Yamaha FJR 1300A
  • 33ste Krabbetreffen - Rollegem 17 augustus 2014
  • Aanrijding tussen motorrijder en bestelwagen in Hoevenen
  • 13de Olf Oest treffen - Torhout 16 augustus
  • 15de Walkerstreffen - Rijmenam 10 augustus 2014
  • Graafschapstreffen 2014
  • Nederlandse motoragent omgekomen bij achtervolging
  • Twee doden bij motorongeval aan Leuvense vaart
  • 1ste motorrit Paddy's Pub - Zottegem 3 augustus 2014
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Antwerpen
  • Dodelijk motorongeval in Frasnes-lez-Anvaing
  • Competentietreffen - Ieper 2 augustus 2014
  • Motorrijder overleden, passagier kritiek na ongeval
  • Motorrijder verongelukt, passagier kritiek
  • Manneken Pis Treffen Geraardsbergen 27 juli 2014
  • BMW R1200RT (2014) uit circulatie !
  • Snelheidscontrole op Engelse wegen
  • Jaar rijverbod voor dodelijk motorongeval
  • 2 DODEN BIJ ZWAAR MOTORONGELUK
  • 2 doden bij zwaar motorongeluk
  • Izegems motorrijder lichtgewond
  • 53ste Ronde van West-Vlaanderen : Menen 29 mei 2014
  • Drago-treffen Izegem 25 mei 2014
  • Ongeval met motor, bestuurder spoorloos
  • Motor Union Belgische Politie Treffen tvv ALS-Liga
  • Dendertoerrit zondag 11 mei 2014
  • 1ste Flamengostreffen Torhout 4 mei 2014
  • Coast Tour 2014
  • Honda Gold Wing Airbag
  • Ducati Diavel
  • Toerrit Reglement voor groepsrijden
  • 23ste Houtlandroute - Torhout 20 april 2014
  • Yamaha MT-09
  • 24e Zomertreffen Tsjamp Wevelgem zondag 13 april
  • Harley Davidson Street 750
  • Motorrijder komt om het leven in Zomergem
  • Yamaha SR400
  • 18-jarige motorrijder komt om het leven in Eernegem
  • Motards frissen rijkunsten op
  • Meer dodelijke ongevallen met motorrijders in 2013
  • Jonge motorrijder komt om het leven na ongeval in Ichtegem
  • Motorrijder zwaargewond bij botsing in Wakken
  • Motorrijder omgekomen bij ongeval in Hechtel-Eksel
  • MV Agusta Brutale 800 Dragster
  • Motorrijder (30) overleeft klap tegen paal niet in Lede
  • Yamaha Ténéré XT 1200ZE
  • Ducati Monster 1200S
  • Nieuwe politiejassen Antwerpse motards
  • ZERO SR : the iMOTO
  • Vroegere diensthoofddeksels bij de NMBS
  • Nog geen motorkeuring...
  • Santa is coming !
  • Motorrijdster buiten levensgevaar na aanrijding
  • Vrouw vat zelf vuur na motorongeval
  • Herfstmist
  • Moto Toerkalender 2014
  • Nieuwe aanwinst PC 800 parelmoer
  • Koppel laat het leven bij motorongeval in Houffalize
  • 23-jarige motorrijder overleden bij ongeval in Herfelingen
  • Motorongeval in Lissewege
  • Bij een motorongeval in Sint-Andries komen 2 mensen om het leven
  • Motorrijder komt om het leven bij ongeval in Hooglede
  • Genkenaar (23) week na motorongeval overleden
  • Motorrijder ­wandelt weg na valpartij
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Noirefontaine
  • Motorrijder gewond
  • Koppel laat het leven bij motorongeval in Houffalize
  • Grote bijeenkomst van Hells Angels in Gent
  • Honderdvijftig trikes en motoren verwacht in Neerwinden
  • Motorrijder (19) bezweken aan verwondingen
  • rouwregister geopend voor Christof Van Mullem
  • Het Koninklijk Motorrijdersescorte
  • Verdachte vriend van vermiste Marijke Francis sterft in ongeval
  • Motorrijder overleefd aanrijding in Ingelmunster
  • Drie gewonden bij botsing tussen auto en politiemotor in Ingelmunster
  • Geen rijbewijs bij 1 motorongeval op 5
  • Metalzanger komt om het leven bij motorongeval
  • Twee zwaargewonden bij motorongeval te BACHTE-MARIA-LEERNE
  • Broers verongelukken op vijf kilometer van elkaar
  • Twee agenten laten het leven bij motorongeval
  • Motorrijder verongelukt in Opglabbeek
  • Man en vrouw komen om bij zwaar motorongeval in Brugge
  • Motorrijder (39) maakt dodelijke smak tegen geparkeerde truck
  • Boer verwisselt tractor na dodelijk motorongeval
  • Motorrijden ligt voorlopig een tijdje stil...
  • Weginspecteurs van Rijkswaterstaat op de motor
  • Lijsttrekker N-VA breekt enkel bij motorongeval
  • Motorrijder gewond bij verkeerd manoeuvre auto
  • Motorrijder gewond in ongeval Eizeringen
  • Motorrijder raakt zwaargewond bij ongeval in Reningelst
  • Motorrijder levensgevaarlijk gewond bij aanrijding in Nevele
  • Motorrijder (48) verongelukt bij frontale aanrijding in Moen
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Stoumont
  • Belgische bestuurder rijdt motorrijder dood in Franse departement Gard
  • Motorrijder maakt dodelijke val in Diest
  • Motorrijder komt om in Fosses-la-Ville
  • Motorrijder komt om in Fosses-la-Ville
  • Moto Treffens Vlaanderen 2012
  • 11de Kanaaltreffen Oudenburg 5 aug 2012
  • 13de Terrasrit – Zelzate 4 augustus 2012
  • 9de Mega 'Tour de France' Houthulst 29 juli 2012
  • Motorrijder (22) komt om op racecircuit in Mettet
  • Dronken motorrijder zwaargewond na ongeval in Dendermonde
  • Motorrijder verongelukt in Alveringem
  • Motorrijder komt om het leven op N8 in Alveringem
  • Motorrijder verongelukt in Huldenberg

    Pacific Coast 800 USA
  • Pacific Coast 800 USA

  • TGPCHPCMY2KMR+8
  • The Great Pacific Coast Highway Pacific Coast Motorcycle Year 2008 Motorcycle Ride

  • Honda Pacific Coast (PC800) Parts List
  • Honda Pacific Coast (PC800) Parts List

  • Corbin Motorcycle Seats & Accessories | Honda Pacific Coast
  • Corbin Motorcycle Seats & Accessories | Honda Pacific Coast

  • MV Pacific Coast Nederland
  • MV Pacific Coast Nederland

  • Foto

    PC800
  • Honda Pacific Coast (PC800) Owner/iPCRC Registry

  • PC France
  • PC France

  • Foto

    Web PC
  • Web PC

  • Foto

    IPCRC
  • IPCRC

  • PC Italia
  • PC Italia

  • PC naamlijst
  • PC naamlijst

  • PC Russia
  • PC Russia

  • Bikes !
  • Bikes !

  • Categorieën


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs