Zoeken in blog

Gastenboek
  • Prachtig
  • Kolorowanki
  • ¿Qué Festividades Se Celebran Los Lunes Bancarios?
  • Productos Y Servicios Bancarios Operativos
  • Eternity Jewelry Explained

    Druk op onderstaande knop om een positief berichtje achter te laten in mijn gastenboek (let wel : obsceniteiten worden eruitgeflikkerd !)

    Neem ook een kijkje op mijn andere bloggen SNOR en BUDOKA,
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Motortoerisme...mijn hobby
    Motortoerisme... mijn passie
    Enkele korte flashes uit mijn motorrijderscarrière die begon in 1972. Regelmatig een korte impressie van de nieuwste modellen. Ook komen de meest gekke motoren aan bod alsmede bijzondere verkeerssituaties. Treffens en andere activiteiten. En niet te vergeten mijn collectie 'Politie-bikes'en badges.
    15-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Harley Limo


    Outrageous Custom Three-Wheel Motorcycle Limousine

    Motorcycle Limo

    Wildfire Tours, noted for their unique Harley Davidson transport services for conferencing groups and special events have unveiled the Limo-Bike, certain to turn heads. Seating 8 people, this quirky vehicle must be seen to be believed.




    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Motorlimousine

    Naar de motorbeurs, James!

    Je moet iets doen om klanten te trekken. Uitgekeken op de standaard zwarte of witte uitgerekte Mercedes? Neem een Harley Limotrike. Een schot in de roos voor touroperators Chris en Rhonda McCredie uit Perth, Australië.




    Kan het comfortabeler…

    In eerste instantie verzorgen de McCredie’s tochten op motoren waar maar een, hooguit twee bezoekers op passen. Vanuit het idee dat ook hele gezinnen tegelijk vervoerd moeten worden, voegden ze trikes toe aan hun vloot Harley-Davidsons. Op deze manier kunnen ook gasten zonder motorrijbewijs genieten van de tours in de stad.

    Het kan nog gekker, nog comfortabeler bedachten ze. Het model Limotrike ontstond en is momenteel de absolute blikvanger op de weg. Langer dan een standaard limousine en geschikt voor maximaal zeven personen.

    Gedreven door Australische trots

    Alhoewel de voorkant van een Harley afkomstig is, heeft de v-twin plaats gemaakt voor een traditioneel Australische Holden 3.8-liter V6 motor. Het chassie is bestaat uit compartimenten van gegalvaniseerd staal met een opbouw van fiberglass dat later tot 16 keer toe is overgeschilderd met parelmoer witte pianolak.

    Het interieur liegt er niet om in deze luxste trike ter wereld, Australische witte lederen bekleding, een Jarrah-houten bar, een gesloten stereocircuit en digitale video disc TV, airconditioning, kristallen glazen, en een  surround sound-systeem van € 10.000,-. Communicatie gaat via intercom systeem met de bestuurder, net als in de film eigenlijk.

    Het duurde vijf jaar om de limotrike te bouwen. Desondanks is een bewijzen dat door hard werken, vaardigheid en vindingrijkheid een bijzonder voertuig is onstaan.  
    Als je ook zo’n limotrike in je garage wil passen, verwacht dan een complete verbouwing want deze versie is 2 meter breed en 6,5 meter lang!

    Ben je in de buurt, dan moet je beslist een ritje maken met de Limotrike
    (€ 35,- p.p. per uur)

    Foto’s via Autospeed.com

    limotrikesaustralia@westnet.com.au


    15-11-2010 om 17:21 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorrijder gereanimeerd na ongeval op E19 in Brecht

    Motorrijder gereanimeerd na ongeval op E19 in Brecht

    Op de E19 tussen Breda en Antwerpen is vanochtend een zwaar ongeval gebeurd waarbij vier vrachtwagens en een motorrijder betrokken waren. De motorrijder werd ter plaatse gereanimeerd en het ongeval zorgt voor heel wat hinder.
    Dat bevestigt Hajo Beeckman van het Vlaams Verkeerscentrum.

    "Het ongeval speelde zich kort voor 7.00 uur af ter hoogte van Brecht.
    Een eerste vrachtwagen voerde om nog onduidelijke reden een remmanoeuvre uit,
    waarop een achterliggende vrachtwagen naar links moest uitwijken.
    Daarbij reed hij in op een motorrijder, die vervolgens onder de eerste vrachtwagen werd geslingerd. Ten gevolge van dat ongeval botsten nog eens twee vrachtwagens, zonder veel erg, op de eerste twee vrachtwagens."
     
    Bij het ongeval raakte de motorrijder levensgevaarlijk gewond. Hij werd ter plaatse gereanimeerd en overgebracht naar het ziekenhuis. De rechterrijstrook is nog altijd versperd, waardoor het verkeer slechts over één rijvak richting Antwerpen kan.
    Momenteel staat er zeven kilometer file, goed voor een verliestijd van 45 minuten.
    Op het hoogtepunt van de file was het aanschuiven tot in Nederland.
     
    Omrijden via Bergen op Zoom en de A12 is door wegwerkzaamheden helaas geen optie. Wel is er een lokale omleiding voorzien via de afrit Loenhout tot de oprit Brecht.
    Volgens Beeckman blijft de hinder nog wel een tijd duren.
    "Het parket moet nog ter plaatse afstappen om de precieze omstandigheden te onderzoeken. Daarvoor wordt de snelweg richting Antwerpen mogelijk een tijd afgesloten", besluit Beeckman.

    02-11-2010 om 10:03 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moderne motoren kunnen niet meer geflitst worden !

    Moderne motoren kunnen niet meer geflitst worden !

    Moderne motoren kunnen niet geflitst worden

    Wie vandaag een nieuwe motorfiets koopt, moet zich een pak minder zorgen maken over flitscontroles.
    “De nieuwste types van motors worden niet altijd gedetecteerd door onze flitscamera’s met lusdetectie”, zegt Joke De Rocker van het departement Elektromechanica en Telematica, de afdeling van het Agentschap Wegen en Verkeer dat instaat voor de goede werking van de flitspalen.

    "Moderne motorfietsen bevatten weinig ferrometaal”, legt woordvoerster Joke De Rocker uit. “Daardoor worden ze soms niet ‘gezien’ door het magnetische veld van de lussen.”

    “Het probleem stelt zich lang niet bij alle nieuwe motorfietsen”, legt Joke uit.
    “Bovendien valt het niet te voorspellen of een motor al dan niet ‘gezien’ zal worden. Die enkelingen die door de mazen van het net glippen, wegen niet op tegen de miljoeneninvesteringen die nodig zijn om alle flitspalen te vervangen.”

    15-10-2010 om 10:27 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Formatie Italiaanse motorpolitie in de jaren '50

    Fantastisch filmpje doorgestuurd gekregen van mijn besnorde vriend Eddy uit Antwerpen over een motorrijders-eenheid van de Italiaanse Politie tijdens een jubileum te Rome ergens in de jaren '50...

    http://www.youtube.com/watch?v=kTYGmjgSMv8


    Zo zien ze er vandaag de dag uit...

    14-10-2010 om 09:47 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Christian Riders United In Service & Evangelism

    Christian Riders United In Service & Evangelism

    Klik op foto voor groot formaat
    "To live and to ride for the glory of God
    and for the growth of His Kingdom."

    (zie http://www.cruisemotorcycleministry.org/)

    11-10-2010 om 09:58 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tour des Clubs du Hainaut 24 okt 2010

    Toeren in Wallonie tussen Mons en Charleroi


    11-10-2010 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.24° Noordzeetoerrit 10 oktober 2010 KV Ostend MS




      

        24° Noordzeetoerrit   
    10 oktober 2010 KV Ostend MS


    Inschrijvingen : 8u30 tot 15u00

     

    Start van de rondrit : 8u30 tot 12u00

     

    Laatste aankomst : 16u00

     

    Rondrit  : 160km (106km en France)

     

    Inschrijvingsrecht : 6€ (4€ UEM) + 1 drankje gratis

     

    Prijsuitreiking : 16u30

     

    Adres : Zaal Hoge Duin - Kinderlaan 45 - 8670 Koksijde

     

    Responsable : Pol Hauweele - 0473/27.23.15 - pol.hauweele@skynet.be

    Telt voor : BMB - VMBB - Open Beker van Vlaanderen

    Een koude maar zonnige droge zondagmorgen.
    Bij aankomst viel het meteen op dat de stuntelende signaalgevers niet goed voorbereid waren op hun taak : het drukke verkeer stilleggen om motorrijders de parking van Hoge Duin te laten oprijden en daarbij nog de voorbijrijdende fietsers erop attent maken dat er moto's aankwamen, dit alles gecombineerd met de GSM aan het oor... dat vraagt om moeilijkheden.

    Klik op foto voor groot formaat

    Bij het binnenrijden wisten de begeleiders blijkbaar niet goed waar de ingang van de zaal was, want ze lieten de motorrijders eerst heel het gebouw rondlopen, terwijl het inschrijvingen direct om de hoek was... soit.

    Klik op foto voor groot formaat

    Er was trouwens geen communicatie met de parking aan de achterkant van het gebouw (waar er plaats genoeg was) zodat er op sommige tijdstippen chaos dreigde te ontstaan wanneer er een groepje van 10 of meer motoren zich kwam aandienen. Dan liep het verkeer daar aan de inrit helemaal in het honderd.
    Dus, in het vervolg geen inschrijvingen meer aan de oprit van de parkings, heren organisatoren !

    Mij werd door zo'n pipo een plaatsje aangeduid, met het risico weggetakeld te worden...

    Klik op foto voor groot formaat

    De koffie stond klaar en er kon zelfs al soep gedronken worden.
    Het was al 10.00u in de morgen.

    Klik op foto voor groot formaat

    Aan de inschrijvingstafel was het met momenten zeer druk.

    Klik op foto voor groot formaat

    Men kon er ook, wat de dag van vandaag ook bij motorrijders zeer in trek is, je GPS met de route laten opladen. Interessant want als je in het 'buitenland' rijdt, kan het al eens gebeuren dat er pijltjes 'verdwijnen'...
    Er was ook een verkoopsstandje.

    Klik op foto voor groot formaat

    Voor het vertrek nog vlug even een foto nemen van dit eigenaardig vihikel : een cam-am Spider RT Roadster. Zie je niet veel op onze wegen.
    En 'twas gene jonge gast die erop reed !



    (
    http://spyder.brp.com/nl-BE/)

    Eerst nog even onze tank bijvullen aan deze POWER in Koksijde,
    want in noord-Frankrijk rondrijden op een zondag...
    je weet maar nooit.

    Klik op foto voor groot formaat

    In De Panne was er een dierenwijding van StHubertus aan de gang.
    Eventjes rechtsomkeer en het ritueel van dichterbij bekijken.

    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    Eventjes dacht ik dat meneer pastoor mij ook ging zegenen...hij kwam vervaarlijk dicht met zijne kwispel !

    Klik op foto voor groot formaat

    Dan waren we niet ver meer van de Franse grens en het vroegere douanelokaal is nu omgetoverd in een Leonidas-pralinenzaak !

    Klik op foto voor groot formaat

    Voor we de richting Rexpoëde nemen, komen we in Bray-Dunes
    deze eigenaardige watertoren (Chateau d'eau) tegen.

    Klik op foto voor groot formaat

    Over het Canal des Chats en dan is er daar een meisje een restant van een molen aan het restaureren. Nu een privéwoonst die vroeger Moulin du Rat heette.

    Klik op foto voor groot formaat

    Dan gaat het richting Warhem waar je natuurlijk tekenen van het Vlaams in deze noordelijke streek van Frankrijk tegenkomt : Le Koestal !

    Klik op foto voor groot formaat

    In Bergues botsen we op de 'Marathon de Dunkerque'...
    Die 'bevoorradingstafel' zag er appetijtelijk uit : gedroogd fruit, bekertjes fruitsap, flesjes water, vitaminenkoekjes,... genoeg om even halt te houden en en ik mocht zelfs meeproeven !
    Het was trouwens kilometerstand 25.

    Klik op foto voor groot formaat

    Voor we de versterkte 'Vauban'-stad Bergues verlaten, nog even een kiekje nemen van dit eigenaardig 'politiek' cafe.

    Klik op foto voor groot formaat

    Dan via Hoymille naar Faubourg de Cassel, Steene en Le Grand Millebrugghe.

    Even voor we Broukerque binnenrijden krijgen we de aanduiding :
    FOTO BINNEN 500 METER !
    En als ik één fotograaf voor motortreffens mag aanbevelen,
    dan is het wel degelijk Ivan Crombez van 'tFotohuis, hier met zijn drie dochters.






    Klik op foto voor groot formaat

    Het was reeds 13.00u en dus tijd voor een snack : in Broukerque was ik bij een traiteur binnengesprongen voor enkele lekkere gebakjes en een fles puur sinaasappelsap en installeerde me even buiten het centrum op een bankje in een gezellig park met zicht op de voorbijrazende moto's.

    Klik op foto voor groot formaat

    Verder naar Craywick, Loon-Plage en Gravelines waar we eerst de jachthaven tegenkwamen en even later zicht op de Noordzee.

    Klik op foto voor groot formaat





    Voor we naar het uiterste puntje van de kust werden gezonden, eerst nog een stempeltje ophalen in Cafe-Pizzeria.

     
    Klik op foto voor groot formaat

    Het uitzicht was er wondermooi : zeilboten en waterscooters vaarden op en af en er was daar een klein, maar opvallend bedevaartsoord : Ave Maris Stella.



    Ave Maris Stella is een populaire liturgische hymne van onbekende oorsprong. Het kan worden terggevonden in de 9e eeuw, want het is bewaard in de Codex Sangallensis, een 9e eeuwse manuscript, nu in het Zwitserse klooster van St. Gallen. 
    De hymne wordt vaak toegeschreven aan St. Bernard van Clairvaux (1090-1153) en soms aan koning Robert (1031), beiden Het is ook toegeschreven aan Venantius Fortunatus (d 609) en Paul de Diaken (d 787). Het werd gevonden in de oude codices van het Goddelijke Bureau voor de Vespers van Maria's feesten. 
    Vandaag de dag is nog steeds in gebruik in de Goddelijke Bureau en in het kleine kantoortje van de Heilige Maagd.


    Klik op foto voor groot formaat

    Even verder op weg naar Oye-Plage komen we deze bunker uit de Tweede Wereldoorlog tegen : la Tour Penché...

    Klik op foto voor groot formaat

    Op het strand is daar in 2003 een potvis aangespoeld.



    Dan verlaten we dit stadje over de Oye-rivier..



    Dan gaat het verder naar Nouvelle-Eglise en Vieille-Eglise, StOmer-Capelle, St Folquin en rijden we langs de rivier Aa naar Bourbourg.

    Terwijl ik een foto sta te nemen van deze mooie gerenoveerde kerk met beiaardtoren (met dat verschrikkelijk lelijk roestig 'ding' voor de ingang !!!!) trekt een 'hoopje mens' mijn aandacht.



    Klik op foto voor groot formaat

    Ik snel die sukkelaar onmiddellijk te hulp (je weet maar nooit... hartinfarct, overvallen en doodgeslagen,...), maar het bleek alleen een - verschrikkelijk stinkende - dronkaard te zijn die rustig in het zonnetje zijn roes lag uit te slapen !

    Klik op foto voor groot formaat

    Even buiten het centrum was er een (sinds 14 april splinternieuwe) brigade van 'la gendarmerie' en heb ik de permanentie daarvan maar op de hoogte gebracht.

    Klik op foto voor groot formaat

    Ze zouden eens een kijkje gaan nemen...

    Dan maar verder naar Looberghe, Drincham, Crochte, Socx, Haeghe Meulen (Warhem), Killem en in Hondschoote gaan we terug over de grens, België binnen.
    Even verder eens halt houden bij deze mooie (draaiende)  stalijzer-staakmolen van Leisele.
    (Lees er alles over op http://www.molenechos.org/molen.php?AdvSearch=892)



    Via Isemberghe komen we in Alveringem waar een tweede (geheime) controle plaatsvond in cafe 'tWieltje.



    Over de Lo-vaart komen we in Lampernisse, waar we enkele kilometers langsheen deze beekjes reden.



    We komen uit in Eggewaartskapelle, rijden langs deze vissersboot in Wulpen...



    ... en de het OnderhoudsCommando Smd van de luchtmachtbasis van Koksijde...



    ... terug naar Oostduinkerke, waar deze monumentale garnaalvisser dienst doet als rondpunt-garnituur...



    We arriveerden omstreeks 16.00u aan onze eindbestemming en moeten daar horen dat de tombola al afgelopen is. Foutje van de organisatie, gezien we maar tegen 16.00 uur moesten binnen zijn en de prijsuitdeling om half-vijf was ( zie affiche) !!!
    Maar ze hadden in ieder geval reeds de trofeeën uitgepakt.



    Ondanks de 655 inschrijvingen was het een niet-beneidenswaardige rondrit.
    Afgezien van enkele kilometertjes landelijke wegen (met de gebruikelijke modder) reden we hoofdzakelijk op goed berijdbare wegen door veel stedelijke agglomeratie en met weinig bezienswaardigheden.
    Weer zo'n 'niet-toeristische' rit waar het waarschijnlijk weer gaat om de kilometers en de clubrangschikking.
    Een herinnering aan de rit (sticker, badge, medaille,...) kon er blijkbaar ook al niet meer van af. Jammer... vroeger al betere 'Noorzeetreffens' meegemaakt.





    10-10-2010 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dode en twee gewonden bij motorongeval in Drenthe

    Dode en twee gewonden bij motorongeval

    DE WIJK - Een motorrijder is vanmiddag in het Drentse dorp De Wijk om het leven gekomen bij een ongeval.
    Twee andere mensen raakten gewond, meldt de politie.

    De motorrijder gleed op de Dorpsstraat door nog onbekende oorzaak onder een auto met aanhanger die uit de tegenovergestelde richting kwam.
    Beide voertuigen vlogen in brand.
     De twee inzittenden van de auto liepen hierbij brandwonden op.
    Zij zijn naar een ziekenhuis gebracht.

    09-10-2010 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Speciale helm painting

    Speciale helm painting

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat
    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Mooi , hé !

    05-10-2010 om 14:35 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (9 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bepijlde motorrit Ploegsteert 3 okt 2010

    Bepijlde motorrit Ploegsteert 3 okt 2010


    03-10-2010 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The Walkers Motortreffen 3 okt 2010

    The Walkers Motortreffen


    03-10-2010 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Genkse Schepen Greg Claes op intensive care van het ZOL in Genk

     Schepen Greg Claes, die 3 weken geleden, een zwaar motorongeval had, verblijft nog altijd op de intensive care in Trier Duitsland. Sinds enkele dagen wordt hij niet meer in een kunstmatig coma gehouden. Er werd een geslaagde beenoperatie …

    Schepen Greg Claes op intensive care van het ZOL in Genk

    Schepen Greg Claes, verblijft ondertussen in het ZOL in Genk op de afdeling intensive care.
    Hij werd de ambulance overgebracht van Trier naar Genk.
    Zodra hij volledig zelfstandig kan ademen mag hij wellicht naar een gewone kamer binnen het ziekenhuis.
     

    01-10-2010 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.19de Motortreffen Squeedly 19 sept 2010

    19de Motortreffen Squeedly
    19 sept 2010



    19-09-2010 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ronde des Culants 2010

    Motorrit rond Brussel

    18-09-2010 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1ste Zarlardinge Motortreffen 12 sept 2010
    1ste Motortreffen Zarlardinge

    Organisatie: Feestkomité ZARLARDINGE
    Datum: 12/09/2010
    Locatie: Café D'Oude Molen, Rekestraat 1, 9500 ZARLARDINGE
    Inschrijvingen: zondag : 9u -12u
    Beschrijving: 180 km bepijlde motorrit van Zarlardinge tot Doornik en terug - GPS route voor Garmin beschikbaar aan de inschrijving
    Info email: motortreffen.zarlardinge@hotmail.be This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it
    Website:
    Contact Naam: BARBAY Luc
    Contact Adres: Rekestraat 17 - 9500 ZARLARDINGE
    Contact email: luc.barbay@skynet.be This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it
    Extra info: Takeldienst tot de aankomstplaats voorzien.
    Per deelnemer wordt er één Euro gestort aan "Motorrijders met een Hart" - Gratis Mattentaart+koffie of frisdrank voor de deelnemers op de aankomstplaats

    1ste Zarlardinge Motortreffen 12 sept 2010



    1ste Motortreffen Zarlardinge

    Organisatie: Feestkomité ZARLARDINGE
    Datum: 12/09/2010
    Locatie: Café D'Oude Molen, Rekestraat 1, 9500 ZARLARDINGE
    Inschrijvingen: zondag : 9u -12u
    Beschrijving: 180 km bepijlde motorrit van Zarlardinge tot Doornik en terug - GPS route voor Garmin beschikbaar aan de inschrijving
    Info email: motortreffen.zarlardinge@hotmail.be This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it
    Website:
    Contact Naam: BARBAY Luc
    Contact Adres: Rekestraat 17 - 9500 ZARLARDINGE
    Contact email: luc.barbay@skynet.be This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it
    Extra info: Takeldienst tot de aankomstplaats voorzien.
    Per deelnemer wordt er één Euro gestort aan "Motorrijders met een Hart" - Gratis Mattentaart+koffie of frisdrank voor de deelnemers op de aankomstplaats

    1ste Motortreffen Zarlardinge

    Organisatie: Feestkomité ZARLARDINGE
    Datum: 12/09/2010
    Locatie: Café D'Oude Molen, Rekestraat 1, 9500 ZARLARDINGE
    Inschrijvingen: zondag : 9u -12u
    Beschrijving: 180 km bepijlde motorrit van Zarlardinge tot Doornik en terug - GPS route voor Garmin beschikbaar aan de inschrijving
    Info email: motortreffen.zarlardinge@hotmail.be This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it
    Website:
    Contact Naam: BARBAY Luc
    Contact Adres: Rekestraat 17 - 9500 ZARLARDINGE
    Contact email: luc.barbay@skynet.be This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it
    Extra info: Takeldienst tot de aankomstplaats voorzien.
    Per deelnemer wordt er één Euro gestort aan "Motorrijders met een Hart" - Gratis Mattentaart+koffie of frisdrank voor de deelnemers op de aankomstplaats

    1ste Motortreffen Zarlardinge

    Organisatie: Feestkomité ZARLARDINGE
    Datum: 12/09/2010
    Locatie: Café D'Oude Molen, Rekestraat 1, 9500 ZARLARDINGE
    Inschrijvingen: zondag : 9u -12u
    Beschrijving: 180 km bepijlde motorrit van Zarlardinge tot Doornik en terug - GPS route voor Garmin beschikbaar aan de inschrijving
    Info email: motortreffen.zarlardinge@hotmail.be This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it
    Website:
    Contact Naam: BARBAY Luc
    Contact Adres: Rekestraat 17 - 9500 ZARLARDINGE
    Contact email: luc.barbay@skynet.be This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it
    Extra info: Takeldienst tot de aankomstplaats voorzien.
    Per deelnemer wordt er één Euro gestort aan "Motorrijders met een Hart" - Gratis Mattentaart+koffie of frisdrank voor de deelnemers op de aankomstplaats

    12-09-2010 om 22:24 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LIONS BIKERS RUN 2010

    LIONS BIKERS RUN 2010


    12-09-2010 om 22:24 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ALABAMA BIKERS BALADE 2010

      
    ALABAMA BIKERS BALADE 2010

    Rue du Coron 35  7331 Saint -Ghislain
    (baan Doornik - Mons)
     


    12-09-2010 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27° Hoppelandtreffen AMC Hoppeland Poperinge 12 sept 2010




    27° Hoppelandtreffen AMC Hoppeland Poperinge

    Zondag 12 september 2010

     

    Inschrijvingen : 8u30 tot 15u00

    Start van de rondrit : 8u30 tot 12u00

    Laatste aankomst : 16u00

    Rondrit  : 160km (50 km in Frankrijk) - Bepijld  

    Inschrijvingsrecht : 6€ (4€ UEM) waarvoor : deelname + 1 koffie + wafel + welkomstgeschenk

    Prijsuitreiking : 17u00

    Adres : Zaal "Maeke-Blyde", Doornstraat 43 Poperinge

    Verantw : Mr Noel Vercruysse - 057/33 45 86 - 0478/99 28 59 
    vercruysse.noel@belgacom.net 
    http://www.amchoppelandpoperinge.be

    Telt voor : BMB - VMBB - Open Beker van Vlaanderen - VMF

    Het had de ganse nacht geregend, dus dat beloofde niets goeds voor een motorrit
    's anderendaags.
    Maar het was opgehouden tegen de ochtend en weg waren we... naar Poperinge.

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Een beetje een 'koele' ontvangst aan de inschrijvingstafel.
    Ook de zaal zelf is niet zo geschikt voor een warm onthaal.

    Klik op foto voor groot formaat

    Aan het formulier hingen dan wel twee consumatiebons, maar geen herinneringsbadge
    of -medaille. Wel een zakje zuurtjes als welkomsgeschenk !
    De trofeeën stonden reeds uitgestald, maar geen 'verstkomende'...

    Klik op foto voor groot formaat

    Op de parking, nog een Peeceetje gespot.
    Die van de 'velomaker' van Kachtem/Izegem.

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat



    We verlaten Poperinge langsheen het 'open' marktplein.



    Via Reningelst...

    Klik op foto voor groot formaat

    ... en rijden rond Dikkebus naar Voormezele.
    Op de baan naar Ieper passeren we de kazernes

    en Normandië en Kwartier Eerste Wachtmeester Lemahieu Albert
    (http://www.mil.be/mr/units/index.asp?LAN=nl&FILE=&ID=955&MENU=980&PAGE=1), 
    beide Competentiecentra voor Steunmaterieel en Producten


    Klik op foto voor groot formaat

    Het Competentiecentrum Steunmaterieel en Producten (CCSP), in de volksmond bekend als de kazerne van Ieper, moest verleden jaar afslanken van 406 naar 285 personeelsleden. In Ieper worden kledij en uitrusting voor ons leger gemaakt: zowel persoonlijke uitrusting van de manschappen als collectieve uitrusting zoals tenten. De afslanking zou gebeuren via natuurlijke afvloeiingen: enerzijds de gewone oppensioenstelling, anderzijds via het nieuwe stelsel VOP (vrijwillige opschorting van de prestaties). Dit houdt in dat men vijf jaar vóór zijn officiële pensioen vrijwillig kan uitstappen met behoud van 75 procent van de wedde.

    In Zillebeke hebben we het Railway Dugouts Burial Ground Transport Farm, een Engelse begraafplaats uit '14-'18.
    (zie http://inventaris.vioe.be/woi/relict/791)



    Ook rijden we voorbij Hill 60.

    Klik op foto voor groot formaat

    Hill 60 is een heuvel even buiten het Belgische dorp Zillebeke, waar fel werd gestreden tijdens de Eerste Wereldoorlog. De heuvel ligt nabij de spoorweg Ieper-Kortrijk (Spoorlijn 69), langs de Zwarteleenstraat.
    De
    heuvel is circa 60 meter hoog en 230 meter lang. Eigenlijk is deze heuvel opgebouwd uit grond welke vrijkwam bij de aanleg van 'de' spoorweg. De oorlogssite van Hill 60 is bewaard gebleven en kan vrij bezocht worden. Vlakbij was het Hill 60 museum gevestigd in een typisch Belgisch café, dit museum/café is nu gesloopt en er is een restaurant voor in de plaats gekomen. De kijk-kastjes van het museum zijn ook niet meer aanwezig, deze zijn privé-bezit. Hill 60 is onderdeel van de zogenaamde Hoogte van
    Wijtschate-Zillebeke waar ook de Helling van Mesen, Helling van Wijtschate en Hill 62 deel van uitmaken.
    Op 10 december 1914 werd Hill 60 veroverd door het Duitse leger. De Britse 171e Tunneling Company begon echter meteen tunnels onder de Hill te graven. In april 1915 waren de tunnels klaar en waren zes mijnen geplaatst onder de Duitse posities. Op 17 april 1915 om 19.05 uur werden de mijnen tot ontploffing gebracht. De explosies duurden ongeveer tien seconden en verwoeste de verdedigingswerken van de Duitsers.
    Een Britse soldaat die boven de borstwering keek werd gedood door rondvliegend puin. De Britten konden Hill 60 innemen, zij verloren hierbij zeven man. De overwinning was echter van korte duur, op
    18 april werden de Britten na een nachtelijke Duitse aanval weer verdreven van de heuvel. Britse versterkingen zorgden voor een nieuw offensief, en met succes: de heuvel kwam weer in Britse handen.


    Dan gaat het naat Houtem waar we de Aero Modelisme Club van Comines tegenkomen.
    Er waren er enkele aan het oefenen met hun vliegtuigen op afstandsbediening.

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    In Houthem kwam de zon er door.

    En wat we allemaal verwachtten, werd bewaarheid : modder.
    Er was geen landwegel of er was modder.
    Hier in Wijtschate, in de veldweg met toepasselijke naam Kleiputstraat !
    Vrij gevaarlijk eigenlijk, maar die landbouwers hebben dan ook geen greintje verantwoordelijkheidszin en vegen hun laarzen aan alle veiligheidsraadgevingen.



    Tijdens het oogstseizoen blijft er soms modder op de weg liggen. Daardoor kunnen er ongevallen ontstaan. Om dit te voorkomen werd de nationale actie ‘Modder op de weg’ georganiseerd. Deze actie wil zowel de landbouwers als de weggebruikers wijzen op het eventuele slipgevaar.
    Aan de landbouwers die (willen) meewerken aan de actie wordt het volgende gevraagd :
    - De modder op de weg zowiezo verwijderen.
    - Als die niet onmiddellijk kan verwijderd worden, de weggebruikers waarschuwen door de zogenaamde ‘modderborden’ te plaatsen en het lokale meldpunt te verwittigen.


    Die Kleiputstraat heeft eigenlijk zijn naam niet gestolen, want even verderop komen we aan de (sinds begin de jaren '80 inmiddels leegstaande) geklasseerde gebouwen van 'buizen-bakkerij' Dumoulin (hoofdzetel in Langemark)

    Klik op foto voor groot formaat

    Even verder stond een fotograaf ons op te wachten...



    (zie de ganse reeks op www.motobalade.be)

    En we zitten nog altijd in 'oorlogsgebied'...
    In Wulvergem
     (niet te verwarren met Wulveringen bij Veurne..)
    profiteert JOLIE  mee van de kerkhofpaaltjes.



    In Nieuwkerke krijgen we geen wiereltoeristen, maar dit :

    Klik op foto voor groot formaat

    Het is altijd een beetje opletten geblazen met zo'n toestanden : je weet nooit hoe zo'n beest gaat reageren op een voorbijsnorrende motorfiets...

    Klik op foto voor groot formaat

    Er zijn bepaalde regels in acht te nemen :
    Elke bestuurder moet meteen vertragen wanneer hij trek-, last- en rijdieren of vee op de openbare weg nadert. 
    - Hij moest stoppen indien deze dieren tekenen van angst vertonen.
    -
    Het is verboden om door lawaai de dieren te doen schrikken.
    - Bij het kruisen of het inhalen van paarden doen bestuurders er trouwens goed aan om een voldoende grote zijdelinge afstand te bewaren. 
    - Art. 45.5 verplicht bestuurders ook om de nodige maatregelen te nemen om te voorkomen dat de lading en al wat dient om de lading vast te maken, door lawaai de dieren zou doen schrikken.

    Meer weten ?
    www.vlaamspaardenloket.be


    Klik op foto voor groot formaat



    En zo komen we aan de feestweide van het folklorefestival van Dranouter, alwaar dit bizarre monument staat van een doedelzakspeler, van de hand van Johan Lemenu en getiteld : Dranouter New Tradition.

    Klik op foto voor groot formaat  Klik op foto voor groot formaat

    In Loker gaan we eerst nog even bijtanken alvorens Frankrijk in te trekken...

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    We volgden een eindje Flanders Fields Route.



    Even verder de eerste controle bij Cordoba op de Zwarte Berg (Westouter).

    Klik op foto voor groot formaat

    Ze lieten ons nog een sterk stukje klimmen om die stempel te halen !

    Klik op foto voor groot formaat

    Van de 'zetellift' hebben we geen gebruik gemaakt...

    Klik op foto voor groot formaat

    Nog steeds is de mais niet 'gekapt' en ook over de grens komen we kleine hoppe-plantages tegen...

    Klik op foto voor groot formaat



    We rijden de Mont des Cats op en af...
    Het is tegen het middaguur. 

    We zullen ongeveer een 50 kilometer op Frans grondgebied rijden, eigenlijk een stukje land dat vroeger aan Vlaanderen toebehoorde...

    Klik op foto voor groot formaat

    Een luxekapel in Boeschepe :
    'Le Monument de la Reconnaissanse au Sacre Coeur'

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    We zitten in Frans-Vlaanderen en in Godewaersvelde komen we weer 'vlaamse' opschriften tegen, geflankeerd door leeuwenvlaggen en tekeningen, samen met de Franse symbolen als vlag en haan.



    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    We rijden richting Cassel, voorbij Steenvoorde naar Hazebrouck.
    In St Sylvestre hebben we de plaatselijke brouwerij.



    Brasserie St. Sylvestre-Cappel, gelegen nabij Steenvoorde brouwthet heerlijke bier 3 Monts.
    Bijzonder aan dit bier is dat het wordt gebrouwen met lokale hopsoorten.
    Er wordt een hoge gisting toegepast om het bier een alcoholpercentage van 8,5% vol te geven,
    uitgaande van 19˚ plato. Er wordt op deze brouwerij uitsluitend gewerkt met pilsmouten,
    waarbij ook een hoeveelheid suiker wordt toegevoegd.



    Het bier is dan ook mooi goud van kleur. Via rusten in het traject van 50-55˚C 62-63˚C en 73-75˚C wordt het zetmeel omgezet in suikers. De wort wordt anderhalf tot twee uur gekookt.
    Een half uur na het begin van het koken wordt de hop toegevoegd aan de wort.
    Het bier heeft een uitgesproken smaak.
    Vol, middelbitter en weinig zoet met een vleugje koreander.


    Een mooie muurschilderij bevestigd dat nog eens.
    (lees er alles over op http://www.brasserie-st-sylvestre.com/)



    Ik installeerde mij op een bankje naast de imposante kerk, met zicht op een eigenaardig gebouw : dit leegstaand en onbewoond pand werd gedecoreerd met schilderijen van beroemde meesters.

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Dan gaat het verder naar Sainte-Marie-Cappel en passeren de watertoren uit 1957.

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    We komen aan de Vilage Straete (let op het Vlaamse Leeuwke op de plakette) en daar staat de kapel Notre Dame de Graces, geschonken door Deheele-Werkeyn.

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Even verder de kapel Notre Dame des Champs.



    Over de oorsprong van deze kapel tast men nog steeds in het duister. Ze zou opgetrokken zijn geweest in de periode dat de monniken van de abdij van Récollets er zich installeerden : zij verzorgden namelijk besmettelijke zieken vanwege de vele moerassige landerijen in de streek. Het - toen reeds - vervuilde water kwam van Cassel. Een beek scheidde de stad van de armoedige streek en de inwoners ervan mochten die niet oversteken. Hiervoor werd de Heilige Maagd aanbeden.
    Eerst werd deze kapel Notre Dame des Miracles genaamd.
    Elke zomer werd hier op 15 september een ceremonie georganiseerd aan deze kapel, reeds generaties ver. Vele dorpelingen kwamen hier samen.
    Deze feestelijke samenkomst is, na jarenlange verloedering, sinds 1994 weer hervat.


    In Cassel/Oxelaere hangt er nog een 'huisklok' boven de hoofdingang.

    Klik op foto voor groot formaat

    Dan de Casselberg op en af, met daarboven een prachtig panorama.



    Richting Hardifort wordt er in Wormhout wel op een hèèl ludieke manier reclame gemaakt voor de 'Foire Expo' in Hazebrouck...

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Le 'klokhuis' in Hardifort is gebouwd geweest na de vernieling van de kerkklokkentoren en was oorspronkelijk een noodoplossing om de klokken in op te hangen, maar is vreemdgenoeg blijven staan. Samen met deze van Eecke (10km verder) zijn zij de enige 'klokhuizen' in Frans-Vlaanderen.     



    Via Ouderzeele komen we in Herzeele waar deze brug over de A25/E42 (Duinkerke-Rijsel) een speciaal kleurtje heeft gekregen (waarschijnlijk een of andere homofiele stadsambtenaar die zijn handtekening onder het schilderscontract heeft gezet !)



    Op weg naar Bambecque, deze huifkar...

    Klik op foto voor groot formaat

    (http://www.wulleminhof.be/)

    Langsheen de baan naar Hondschoote, een plakaat 'La Croix Rouge'.

    Klik op foto voor groot formaat

    Met in het achterhoofd de Rode Kruis ambulancedienst zie ik een eindje verder deze mooie bebloemde calvarie uit 1838. 
    Tijd voor een rustpauze en een hapje...



    Een prachtig - bijna levensgroot - uit hout gesneden Christusbeeld.



    Altijd plezant die teksten die daar bijhangen...
    Vaak geschreven door ongeletterde gelovigen.

    Klik op foto voor groot formaat

    (Komt uit de bijbel : Mattheus 11/28)

    We rijden langs  Les Cinq Chemins en komen aan in Oost-Cappel.
    Daar rijden we opnieuw België binnen.



    En die douanier (waar zijn we die nog tegengekomen ?) ... die zit daar nog altijd.

    Klik op foto voor groot formaat

    In Beveren Kalsijde (grondgebied Alveringem) rijden we over de Oude IJzer (let op de letterfout) en de IJzer en zo Roesbrugge binnen.

    Klik op foto voor groot formaat

    In Proven zitten de kalveren in kweek-containers :
    van die plastieken iglo's waarin het tot 40°C warm kan worden in de blakende zon !
    Gelukkig hebben ze (lauw) water en kunnen de beestjes nog buiten liggen,
    want van rondlopen kan niet veel sprake zijn !

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Even verder deze kapel van OLV van Bijstand.

    Klik op foto voor groot formaat

    Ik zei het al : die teksten die bij en boven die calvaries en gebedshuisjes hangen, zijn gewoon prachtig. Ik heb er enkele (van de tientallen kapellen die we op onze route tegenkwamen) op foto gezet...
    Let op het ouderwetse (en vaak verkeerde) taalgebruik...

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    (moet dat niet 'verdrukten' zijn...?)

    Klik op foto voor groot formaat

    De 2de controlepost was in Sint Jan Ter Biezen, in cafe De Ster.

    Klik op foto voor groot formaat

    We zijn nog altijd op grondgebied Proven en we komen aan in 'tCoudhof' en daar staat, een beetje verloren tussen de akkers, weg van de drukke autobaan , deze oude veldkapel (1802 !)

    Klik op foto voor groot formaat

    West-Vleteren : komt de laatste maanden nogal veel in het nieuws en niet vanwege hun lekkere trappist, maar vanwege hun asiel aan pedo-bisschop Vangheluwe.
    We rijden de Nonnen- en de Kallestraat (lijken een beetje op elkaar) in en arriveren voor de hoofdingang van de abdij.

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Nog zo'n leukerd...

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Deze was dan weer interessant...
    Het ligt aan de hoofdingang van een gerestaureerde hoeve en blijkbaar hebben ze daar het volle vertrouwen in de voorbijgangers, want het poortje stond er wagewijd open.
    Toch niet zo verstandig gezien daar toch mooie dingen instonden...



    Een tekst in die kapel verteld ons het volgende :



    Omdat het vandaag ook Monumentendag was, waren er ook hier enkele historische gebouwen open voor het publiek, zoals deze Meestersmolen in Oostvleteren.

    Tijdens de eerste wereldoorlog verdween de laatste windmolen
    van Oostvleteren.
    In 1963 kocht René De Meester (burgemeester van Oostvleteren) de
    standaardmolen
    van Gijverinkhove aan. Deze molen is vermoedelijk rond 1760 gebouwd. Bij een grondige herstelling in 1952 was de oude standaard vervangen door de standaard van de Bergmolen uit Lendelede. Twee jaar later (in 1954) werd deze molen toch stil gelegd, waarna het verval toesloeg.
    In 1973 werd de molen ontmanteld te Gijverinkhove, en na restauratie in Oostvleteren weer opgebouwd. De plannen voor de restauratie werden opgemaakt door architect
    De Geyter. De molen werd heropbouwd op een open voet met vier bakstenen teerlingen. De gesloten voet, zoals in Gijverinkhove aanwezig was, werd niet herbouwd.


    Klik op foto voor groot formaat

    Dan gaat het via Reninge, Woesten en Boezinge naar Elverdinge waar dit mooie kasteel jammergenoeg niet voor het publiek open stond.



    Het eerste kasteel in Elverdinge werd gebouwd rond de 12de eeuw. Het behoorde oorspronkelijk toe aan de bastaards van de graven van Vlaanderen. Adrianus Vander Borcht kreeg de heerlijkheid in 1629.
    Hij liet een kasteel in Vlaamse renaissance-stijl bouwen. Het werd omringd door water.
    Dit kasteel stond op de plaats waar nu het oud klooster staat.

    Na de familie Vander Borcht kwam de heerlijkheid in handen van verschillende families.
    In chronologische volgorde had je de families:
    de Bever, de Lichtervelde, de Steenhuyse, de Bethune, d’Ennetières en de Laubespin.
    Victor, markgraaf d’Ennetière vestigde zich te Elverdinge in 1870. Hij vergrootte zijn heerlijkheid door gronden aan te kopen. Dankzij hem werd Elverdinge een aanzienlijke gemeente.
    Hij maakte van het park een van de mooiste waranden. In 1870 liet hij een nieuw kasteel en een familiegrafkelder bouwen. Hij liet op zijn kosten al de straten (14 km) in macadam leggen.
    Door zijn mildheid werd hij de vader van de armen genoemd.
    Tijdens de Eerste Wereldoorlog brandde het kasteel uit, maar in 1925 begon de heropbouw,
    naar het ontwerp van Jules Coomans. Het kasteel werd nu gebouwd in rococo-stijl.
    Tijdens de Tweede Wereldoorlog namen de Duitse stafofficieren hun intrek in het kasteel,
     zodat het na 1945 nog eens opgeknapt moest worden.
    Het kasteel is nog steeds eigendom van de nakomelingen van de familie de Laubespin:
    Eric du Cauze de Nazelle en zijn echtgenote Isabelle de Rochechouart de Mortemart.
    Het bomenrijke park is sinds 1957 een vrij vogelreservaat en staat onder toezicht van de Belgische natuur en vogelreservaten.
    Het kasteel is niet te bezoeken, maar je kunt het vanop een afstand zien.

    Klik op foto voor groot formaat

    Even verderop was ook Vermeulen's Molen toegankelijk voor het publiek.

  • Klik op foto voor groot formaat

    In 1843 liet de familie Vermeulen-Smagghe een bakstenen stellingmolen bouwen, als graan- en oliemolen, ter vervanging van een houten windmolen. De bouwdatum is aangegeven op een gevelsteen boven de deur. De stenen windmolen, eigendom van Charles Vermeulen, stond naast het nieuw aangelegde kasteelpark.
    Graaf d'Ennetières wilde die molen, met omringende gronden kopen. Beide eigenaars konden evenwel niet tot een vergelijk komen. d'Ennetières plantte daarop tientallen populieren op zijn grond, in de nabijheid van de molen, die - eens volwassen - de wind braken, zodat de molenwieken géén wind meer konden vangen.
    De molenaar zag zich verplicht de molen te verhogen.
    Toen omstreeks 1909 het wiekenkruis werd uitgehaald kon de molen enkel nog mechanisch aangedreven worden. Tijdens de Tweede Wereldoorlog werd de molenromp als observatiepost gebruikt en daarom met enkele baksteenlagen verhoogd. De mechanische maalderij bleef bewaard en is ingericht op de benedenverdieping en op de eerste drie zolders. Er zijn nog drie koppels stenen, een buil, een haverpletter en een dieselmotor van het type L 25 PK aanwezig. De molenromp en deze mechanische maalderij werden in 1993-'94 hersteld. De romp is op afspraak te bezoeken, op aanvraag bij Toerisme Ieper (toerisme@ieper.be). 
    In 2008 gebeurde een instorting van de derde verdieping. Het gaat om een moerbalk die vroeger v reeds werd versterkt met zweeijzers, evenwel niet tot op de dragende muur. Inmiddels heeft de tand des tijds en de aantasting door houtborende insecten zijn werk verder gezet en heeft de moerbalk ter hoogte van de balkslof het begeven en is neergestort tot op de graanreiniger die nu de helft van de vloer ( gedeeltelijk ) ophoudt.
    De schade zal hersteld worden.
    (http://www.molenechos.org/molen.php?AdvSearch=814)

    Een voorlaatste halte bracht ons naar het Ferme Olivier Britsch Cemetry dat 408 Britse (waarvan 6 niet-geidentificeerd) en eigenaardig genoeg ook 3 Duitse graven teld.
    Allen slachtoffers van het beruchte Ieper Salient ('14-'18)
    (
    http://www.digilife.be/teleducatie/vbssj/omd98/omd20.htm)



    Even verderop was dan een laatste (geheime) controle : we zaten op een 7-tal kilometer van Poperinge en de eindbestemming, Zaal Maeke Blijde.

    Een mooie, leerrijke (bij momenten gevaarlijke) rit, maar dat hoort bij een zoektocht en zeker voor herhaling vatbaar.

  • 12-09-2010 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorrijders manifestatie in Brussel 11 sept 2010



    samouraisdelaroute is vrijdag 24 april 2009, 11u53 verzonden

    organiseert :




    Afspraak aan de voet van de WTC-toren
    (Noordstation Brussel) om 11.00u !

    Maar wie was er daar niet ...?
    De GROTE BIJEENKOMST !
    Alleen enkele motards van de organisatie die zich ook vragen begonnen te stellen of er wel genoeg publiciteit is gemaakt geweest rondom deze optocht !

    EEN DIKKE NUL OP HET REQUEST VAN FFMC !
     


    Dan maar nog even naar de Matonge-wijk alwaar er een rommelmarkt was en ik Charles Picqué (
    minister-president van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Plaatselijke Besturen, Ruimtelijke Ordening, Monumenten en Landschappen, Stadsvernieuwing, Huisvesting, Openbare Netheid en Buitenlandse Handel) ontmoette.
    (http://nl.wikipedia.org/wiki/Charles_Picqu%C3%A9)

    Mijn trip naar Brussel is dan toch nog niet voor niets geweest.



    11-09-2010 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Les Samourai de le Route



    L'association ‘‘Les Samouraïs De La Route’’ : SDLR 

    a été créée pour remplacer feu ‘‘FIMEDIR", (motards en deuil).
    Ceux et celles qui ont repris le flambeau étaient et sont toujours convaincus de l'utilité du travail que procurait ‘‘FIMEDIR’’ aux motards pour leur sécurité.
    Nous continuons le combat, en actions et en travail de terrain, avec nos petits moyens.
    Nous sommes et nous voulons être en quelque sorte, l'épine, l'empêcheur de tourner en rond,
    les motards non moutons, qui vont empêcher le MET et le monde politique de dormir sur leurs deux oreilles. 
    Nous allons montrer que ‘‘FIMEDIR’’ n'est pas mort et que les rescapés, s'appellent maintenant :
    " Les Samouraïs De La Route " SDLR.        
    Le forum se veut convivial, pas trop strict et accueillant, il y a bien sûr des règles, et des conditions à respecter.        

    Nous attendons à ce que vous '' les participants '' montriez ce que vous voulez.     
    Oui nous sommes les dirigeants de ce forum, mais sans vous nous ne sommes rien.        
    Nous ne voulons pas de casseurs, mais des actions propres, démonstratives et interpellantes pour le monde politique.        
    Nous sommes tous concernés, que ce soit pour l'état des routes et ses infrastructures mais aussi pour notre pouvoir d'achat, le prix du carburant, la TVA à 6%, la formation,les  transports en communs gratuits... etc, etc.


    Nos principales revendications.
    L'amélioration et réparation du réseau routier.
    La réparation immédiate dès qu'une anomalie routière risque de causer un accident.
    Les marquages au sol antidérapants (couleur blanche).
    Les doubles glissières de sécurité.
    Les plaques d'égouts antidérapantes et mises à niveau du sol.
    Etre reconnus comme usagers faibles.

    la TVA à 6%, pour les équipements moto.
    Les ralentisseurs, coussins berlinois, dos d'âne, casse-vitesse, mieux adaptés.

    Plus de parkings motos.
    Les bordures chasse-roues dans les ronds-points.

    Nous devons être une force d'opposition, avec qui, le gouvernement va devoir s'entretenir, écouter et étudier toutes nos revendications.

    Notre maître mot : Action, Action, Action et encore Action !      
           
    Ce forum sera principalement un lieu d'échange d'infos, d'idées...concernant notre sécurité à tous, nous les usagers de la route.        

    Plusieurs rubriques vous sont ouvertes. vos idées sont les bienvenues, vous avez la libre parole dans le respect de chacun.        

    Merci à vous de vous inscrire, cela prouve que vous y croyez toujours,     
    et qu'ensemble nous allons continuer le combat.     
            
    L'idéologie des Samouraïs
     Sagesse, Combativité et Force !

    Ensemble nous continuerons ce combat, pour vous ‘‘ tous ’’ les usagers de la route, cyclistes, motards, automobilistes, camionneurs, et pourquoi pas les piétons qui sont encore plus faibles que les motocyclistes et qui payent eux aussi un lourd tribu.         

    N'oubliez  jamais :
    Un trou rebouché = une vie sauvée

    Nous avons nos idées, on peut les améliorer, certainement avec les vôtres également, n'hésitez pas à nous conseiller, donnez nous vos avis, apportez nous votre savoir faire si nécessaire, nous avons la volonté (la rage) et le courage de continuer, le combat ne fait que commencer mais avec vous tous !!!      

    Sur la route, un motard ne meurt pas….. on le tue !!!  

    07-09-2010 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Over mijzelf
    Ik ben Guy Vandendriessche
    Ik ben een man en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gewezen rijkswachter en veiligheidsagent.
    Ik ben geboren op 04/06/1955 en ben nu dus 68 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: motortoerisme, terrariumdieren, plastic modelbouw, snorrenclub,....
    Archief per week
  • 25/07-31/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 13/12-19/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 31/12-06/01 2008
  • 22/12-28/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 04/12-10/12 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 25/12-31/12 2006
  • 12/12-18/12 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 25/04-01/05 2005
  • 11/04-17/04 2005
  • 04/04-10/04 2005
  • 28/03-03/04 2005
  • 14/03-20/03 2005
  • 28/02-06/03 2005
  • 21/02-27/02 2005
  • 17/01-23/01 2005
  • 15/11-21/11 2004
  • 25/10-31/10 2004
  • 11/10-17/10 2004
  • 27/09-03/10 2004
  • 06/09-12/09 2004
  • 16/08-22/08 2004
  • 09/08-15/08 2004
  • 26/07-01/08 2004
  • 12/07-18/07 2004
  • 05/07-11/07 2004
  • 28/06-04/07 2004
  • 31/05-06/06 2004
  • 24/05-30/05 2004
  • 10/05-16/05 2004
  • 03/05-09/05 2004
  • 19/04-25/04 2004
  • 12/04-18/04 2004
  • 05/04-11/04 2004
  • 29/03-04/04 2004
  • 15/03-21/03 2004
  • 01/03-07/03 2004
  • 02/02-08/02 2004
  • 29/12-04/01 2004
  • 13/10-19/10 2003
  • 08/09-14/09 2003
  • 01/09-07/09 2003
  • 25/08-31/08 2003
  • 04/08-10/08 2003
  • 14/07-20/07 2003
  • 07/07-13/07 2003
  • 09/06-15/06 2003
  • 12/05-18/05 2003
  • 14/04-20/04 2003
  • 07/04-13/04 2003
  • 17/03-23/03 2003
  • 10/03-16/03 2003
  • 17/02-23/02 2003
  • 27/01-02/02 2003
  • 14/10-20/10 2002
  • 30/09-06/10 2002
  • 26/08-01/09 2002
  • 29/07-04/08 2002
  • 29/04-05/05 2002
  • 15/04-21/04 2002
  • 18/03-24/03 2002
  • 04/03-10/03 2002
  • 04/02-10/02 2002
  • 28/01-03/02 2002
  • 31/12-06/01 2002
  • 24/12-30/12 2001
  • 17/12-23/12 2001
  • 26/11-02/12 2001
  • 03/09-09/09 2001
  • 20/08-26/08 2001
  • 13/08-19/08 2001
  • 30/07-05/08 2001
  • 25/06-01/07 2001
  • 11/06-17/06 2001
  • 30/04-06/05 2001
  • 19/02-25/02 2001
  • 23/10-29/10 2000
  • 16/10-22/10 2000
  • 21/08-27/08 2000
  • 14/08-20/08 2000
  • 17/07-23/07 2000
  • 19/06-25/06 2000
  • 27/09-03/10 1999
  • 09/08-15/08 1999
  • 21/06-27/06 1999
  • 17/08-23/08 1998
  • 15/06-21/06 1998
  • 01/06-07/06 1998
  • 29/12-04/01 1998
  • 16/06-22/06 1997
  • 17/03-23/03 1997
  • 30/12-05/01 1997
  • 26/08-01/09 1996
  • 05/08-11/08 1996
  • 15/07-21/07 1996
  • 10/06-16/06 1996
  • 08/05-14/05 1995
  • 20/03-26/03 1995
  • 06/03-12/03 1995
  • 03/10-09/10 1994
  • 26/09-02/10 1994
  • 12/09-18/09 1994
  • 05/09-11/09 1994
  • 29/08-04/09 1994
  • 15/08-21/08 1994
  • 04/07-10/07 1994
  • 23/05-29/05 1994
  • 09/05-15/05 1994
  • 25/04-01/05 1994
  • 11/04-17/04 1994
  • 03/01-09/01 1994
  • 26/12-01/01 1995
  • 04/10-10/10 1993
  • 13/09-19/09 1993
  • 06/09-12/09 1993
  • 30/08-05/09 1993
  • 16/08-22/08 1993
  • 09/08-15/08 1993
  • 26/07-01/08 1993
  • 12/07-18/07 1993
  • 05/07-11/07 1993
  • 28/06-04/07 1993
  • 21/06-27/06 1993
  • 07/06-13/06 1993
  • 31/05-06/06 1993
  • 17/05-23/05 1993
  • 03/05-09/05 1993
  • 26/04-02/05 1993
  • 19/04-25/04 1993
  • 05/04-11/04 1993
  • 29/03-04/04 1993
  • 15/03-21/03 1993
  • 08/03-14/03 1993
  • 02/11-08/11 1992
  • 19/10-25/10 1992
  • 10/08-16/08 1992
  • 30/03-05/04 1992
  • 03/02-09/02 1992
  • 16/09-22/09 1991
  • 01/07-07/07 1991
  • 03/06-09/06 1991
  • 27/05-02/06 1991
  • 13/05-19/05 1991
  • 29/04-05/05 1991
  • 01/04-07/04 1991
  • 04/03-10/03 1991
  • 31/12-06/01 1991
  • 17/12-23/12 1990
  • 10/12-16/12 1990
  • 03/12-09/12 1990
  • 15/10-21/10 1990
  • 08/10-14/10 1990
  • 01/10-07/10 1990
  • 03/09-09/09 1990
  • 27/08-02/09 1990
  • 06/08-12/08 1990
  • 30/07-05/08 1990
  • 16/07-22/07 1990
  • 25/06-01/07 1990
  • 18/06-24/06 1990
  • 11/06-17/06 1990
  • 04/06-10/06 1990
  • 28/05-03/06 1990
  • 14/05-20/05 1990
  • 07/05-13/05 1990
  • 30/04-06/05 1990
  • 16/04-22/04 1990
  • 09/04-15/04 1990
  • 02/04-08/04 1990
  • 26/03-01/04 1990
  • 19/03-25/03 1990
  • 12/03-18/03 1990
  • 05/03-11/03 1990
  • 26/02-04/03 1990
  • 05/02-11/02 1990
  • 13/11-19/11 1989
  • 16/10-22/10 1989
  • 18/09-24/09 1989
  • 11/09-17/09 1989
  • 04/09-10/09 1989
  • 14/08-20/08 1989
  • 07/08-13/08 1989
  • 31/07-06/08 1989
  • 26/06-02/07 1989
  • 03/04-09/04 1989
  • 27/02-05/03 1989
  • 22/08-28/08 1988
  • 01/08-07/08 1988
  • 13/06-19/06 1988
  • 02/05-08/05 1988
  • 18/04-24/04 1988
  • 04/04-10/04 1988
  • 07/03-13/03 1988
  • 30/11-06/12 1987
  • 08/06-14/06 1987
  • 30/03-05/04 1987
  • 23/03-29/03 1987
  • 11/08-17/08 1986
  • 05/05-11/05 1986
  • 31/03-06/04 1986
  • 24/03-30/03 1986
  • 03/03-09/03 1986
  • 24/02-02/03 1986
  • 30/12-05/01 1986
  • 03/06-09/06 1985
  • 06/05-12/05 1985
  • 11/03-17/03 1985
  • 04/02-10/02 1985
  • 09/07-15/07 1984
  • 25/06-01/07 1984
  • 12/03-18/03 1984
  • 05/03-11/03 1984
  • 02/01-08/01 1984
  • 24/12-30/12 1984
  • 11/07-17/07 1983
  • 27/06-03/07 1983
  • 21/03-27/03 1983
  • 14/03-20/03 1983
  • 28/06-04/07 1982
  • 16/07-22/07 1979
  • 11/08-17/08 1975

    Inhoud blog
  • Motorrijder uit Oostende om het leven gekomen
  • Dodelijk ongeval in Moorsele
  • Dodelijk ongeval op de Groendalseweg in Bleiswijk
  • DODELIJK ONGEVAL OP N8 IN HEESTERT
  • Motorambulance
  • Vluchtmisdrijf in Torhout
  • Koninklijke Marechaussee kiest wederom voor Yamaha
  • DRIE VIERDE VAN DE MOTORONGEVALLEN GEBEURT TUSSEN APRIL EN OKTOBER
  • Aantal motorongevallen op tien jaar met kwart gedaald
  • BIVV roept weggebruikers op na motorongevallen: "Wees extra voorzichtig"
  • Motorrijder laat het leven bij ongeval in Kuurne
  • Motorongeval in bocht oprit A29
  • Zero Police Motorcycles in California
  • De motor van de toekomst...
  • Kersverse bruid overleden na aanrijding met motorrijder
  • Motorrijders als Kerstman in Brussel
  • Gibbs Biskji
  • Chauffeur maait motard van de weg
  • Motard staat weer recht na mislukte wheelie op snelweg
  • Humanoïde bikerrobot van Yamaha kan helemaal alleen moto rijden
  • Motorrijder sterft nadat hij door kapel reed
  • Zero Motorcycles
  • Nieuwe badges voor nieuwe uniformen wegpolitie Antwerpen en Gent
  • de motorrijders van Hatzoloh
  • Helft Belgische motorrijders niet verzekerd voor lichamelijke schade
  • Motorpolitie Marokko krijgt camera op helm
  • Motard van 36 sterft na zware klap op N49
  • Doodgeschoten verpleegster stuurde motorbende op ex af
  • Zwaar motorongeval in Waaslandhaven
  • motorrijder sterft tijdens ritje met vrienden
  • Mustang Pony 320 1947
  • Motorrijder overleden na ongeval op circuit in Zolder
  • Porcaro, de stad van de motorrijders
  • Gearresteerde tiener moet geboeid meelopen met motor van agent
  • Gestolen motorfiets terug bij eigenaar
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Twee doden na motorongeval
  • Chauffeur was onder invloed van alcohol toen hij jong koppel doodreed
  • Quadbestuurder levensgevaarlijk gewond
  • Bestuurder motorfiets komt om het leven na ongeval op Rijksweg te Roeselare
  • Motorrijder (60) komt om bij ongeval in Lichtervelde
  • Gedenksteen voor alle verongelukte motorrijders
  • Rondrit Ommegang StDenijs 21 juni 2015
  • Motorongeval in de Botlek
  • Motorrijder stabiel, maar nog in levensgevaar na aanrijding
  • Deze anonieme motoren helpen Antwerpse politie verkeershooligans klissen
  • 24-jarige motorrijder overleden na botsing
  • Motorrijder sterft na val in gracht in Koekelare
  • Motorrijder sterft na frontale klap
  • 'Bendeoorlog verwacht in België'
  • Hondjes op de motor...
  • Zware brand in motozaak
  • Hond mee met baasje op Vespa
  • Motorrijder zwaargewond na harde klap in Izegem
  • Motorrijder zwaargewond na harde klap in Izegem
  • Motorrijder verongelukt in Lille
  • 2015 Ducati Monster Stripe 821 en 1200
  • 2016 Yamaha YZ en WR offroad modellen gelanceerd
  • Motorrijder geeft levensgevaarlijke chauffeur terechte kopstoot
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Fleurus
  • Motorrijder zwaar gewond
  • Motorrijder zwaargewond bij ongeval in Aarschot
  • Motard laat leven na zware klap tegen een wagen
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Aarschot
  • Motard laat leven na zware klap tegen een wagen
  • Zwaar motorongeval in Neeroeteren
  • Orlando Bloom laat zich eens goed gaan
  • Motorrijder verongelukt
  • Motorrijder
  • Overlever motorongeval toont hoe ze de draad weer oppikt
  • Motorrijder komt om bij ongeval
  • Waaghals rijdt op 1 wiel op Ring rond Brussel
  • 100-jarige Liske opnieuw op de motor
  • Een 'opfrissing' helpt ongevallen voorkomen
  • Motorrijder sterft na ongeval op brug over E17
  • Dodelijk ongeval met motorrijder op Assesteenweg te Herne
  • motorrijder dood in Ternat
  • Nieuwe politiemotoren Antwerpen
  • Motorrijder gewond na aanrijding
  • Vader van zes kinderen sterft bij motorongeval
  • Police Use Electric Chariot Scooter , Fast Motorised Off Road Segway
  • Motorrijder overleden na ongeluk Zoutelande
  • Motorrijder boord zich in auto
  • Jonge motorrijder verongelukt in Ingelmunster
  • Motorrijder verongelukt op gladde weg...
  • Motor op de spoorwegen geglipt door zand
  • Oekraïense ex-international Gusin sterft in motorongeval
  • 17de Mosseltreffen - Oostende
  • beelden dodelijk motorongeval gebruikt in campagne voor veiliger verkeer
  • Schokkend: Roekeloze motorrijder filmt eigen dood
  • Motorrijder zwaar gewond in StDenijs
  • Nieuw scherm en herstellingen aan PC800
  • Nieuwe KMar-motorfiets: Yamaha FJR 1300A
  • 33ste Krabbetreffen - Rollegem 17 augustus 2014
  • Aanrijding tussen motorrijder en bestelwagen in Hoevenen
  • 13de Olf Oest treffen - Torhout 16 augustus
  • 15de Walkerstreffen - Rijmenam 10 augustus 2014
  • Graafschapstreffen 2014
  • Nederlandse motoragent omgekomen bij achtervolging
  • Twee doden bij motorongeval aan Leuvense vaart
  • 1ste motorrit Paddy's Pub - Zottegem 3 augustus 2014
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Antwerpen
  • Dodelijk motorongeval in Frasnes-lez-Anvaing
  • Competentietreffen - Ieper 2 augustus 2014
  • Motorrijder overleden, passagier kritiek na ongeval
  • Motorrijder verongelukt, passagier kritiek
  • Manneken Pis Treffen Geraardsbergen 27 juli 2014
  • BMW R1200RT (2014) uit circulatie !
  • Snelheidscontrole op Engelse wegen
  • Jaar rijverbod voor dodelijk motorongeval
  • 2 DODEN BIJ ZWAAR MOTORONGELUK
  • 2 doden bij zwaar motorongeluk
  • Izegems motorrijder lichtgewond
  • 53ste Ronde van West-Vlaanderen : Menen 29 mei 2014
  • Drago-treffen Izegem 25 mei 2014
  • Ongeval met motor, bestuurder spoorloos
  • Motor Union Belgische Politie Treffen tvv ALS-Liga
  • Dendertoerrit zondag 11 mei 2014
  • 1ste Flamengostreffen Torhout 4 mei 2014
  • Coast Tour 2014
  • Honda Gold Wing Airbag
  • Ducati Diavel
  • Toerrit Reglement voor groepsrijden
  • 23ste Houtlandroute - Torhout 20 april 2014
  • Yamaha MT-09
  • 24e Zomertreffen Tsjamp Wevelgem zondag 13 april
  • Harley Davidson Street 750
  • Motorrijder komt om het leven in Zomergem
  • Yamaha SR400
  • 18-jarige motorrijder komt om het leven in Eernegem
  • Motards frissen rijkunsten op
  • Meer dodelijke ongevallen met motorrijders in 2013
  • Jonge motorrijder komt om het leven na ongeval in Ichtegem
  • Motorrijder zwaargewond bij botsing in Wakken
  • Motorrijder omgekomen bij ongeval in Hechtel-Eksel
  • MV Agusta Brutale 800 Dragster
  • Motorrijder (30) overleeft klap tegen paal niet in Lede
  • Yamaha Ténéré XT 1200ZE
  • Ducati Monster 1200S
  • Nieuwe politiejassen Antwerpse motards
  • ZERO SR : the iMOTO
  • Vroegere diensthoofddeksels bij de NMBS
  • Nog geen motorkeuring...
  • Santa is coming !
  • Motorrijdster buiten levensgevaar na aanrijding
  • Vrouw vat zelf vuur na motorongeval
  • Herfstmist
  • Moto Toerkalender 2014
  • Nieuwe aanwinst PC 800 parelmoer
  • Koppel laat het leven bij motorongeval in Houffalize
  • 23-jarige motorrijder overleden bij ongeval in Herfelingen
  • Motorongeval in Lissewege
  • Bij een motorongeval in Sint-Andries komen 2 mensen om het leven
  • Motorrijder komt om het leven bij ongeval in Hooglede
  • Genkenaar (23) week na motorongeval overleden
  • Motorrijder ­wandelt weg na valpartij
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Noirefontaine
  • Motorrijder gewond
  • Koppel laat het leven bij motorongeval in Houffalize
  • Grote bijeenkomst van Hells Angels in Gent
  • Honderdvijftig trikes en motoren verwacht in Neerwinden
  • Motorrijder (19) bezweken aan verwondingen
  • rouwregister geopend voor Christof Van Mullem
  • Het Koninklijk Motorrijdersescorte
  • Verdachte vriend van vermiste Marijke Francis sterft in ongeval
  • Motorrijder overleefd aanrijding in Ingelmunster
  • Drie gewonden bij botsing tussen auto en politiemotor in Ingelmunster
  • Geen rijbewijs bij 1 motorongeval op 5
  • Metalzanger komt om het leven bij motorongeval
  • Twee zwaargewonden bij motorongeval te BACHTE-MARIA-LEERNE
  • Broers verongelukken op vijf kilometer van elkaar
  • Twee agenten laten het leven bij motorongeval
  • Motorrijder verongelukt in Opglabbeek
  • Man en vrouw komen om bij zwaar motorongeval in Brugge
  • Motorrijder (39) maakt dodelijke smak tegen geparkeerde truck
  • Boer verwisselt tractor na dodelijk motorongeval
  • Motorrijden ligt voorlopig een tijdje stil...
  • Weginspecteurs van Rijkswaterstaat op de motor
  • Lijsttrekker N-VA breekt enkel bij motorongeval
  • Motorrijder gewond bij verkeerd manoeuvre auto
  • Motorrijder gewond in ongeval Eizeringen
  • Motorrijder raakt zwaargewond bij ongeval in Reningelst
  • Motorrijder levensgevaarlijk gewond bij aanrijding in Nevele
  • Motorrijder (48) verongelukt bij frontale aanrijding in Moen
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Stoumont
  • Belgische bestuurder rijdt motorrijder dood in Franse departement Gard
  • Motorrijder maakt dodelijke val in Diest
  • Motorrijder komt om in Fosses-la-Ville
  • Motorrijder komt om in Fosses-la-Ville
  • Moto Treffens Vlaanderen 2012
  • 11de Kanaaltreffen Oudenburg 5 aug 2012
  • 13de Terrasrit – Zelzate 4 augustus 2012
  • 9de Mega 'Tour de France' Houthulst 29 juli 2012
  • Motorrijder (22) komt om op racecircuit in Mettet
  • Dronken motorrijder zwaargewond na ongeval in Dendermonde
  • Motorrijder verongelukt in Alveringem
  • Motorrijder komt om het leven op N8 in Alveringem
  • Motorrijder verongelukt in Huldenberg

    Pacific Coast 800 USA
  • Pacific Coast 800 USA

  • TGPCHPCMY2KMR+8
  • The Great Pacific Coast Highway Pacific Coast Motorcycle Year 2008 Motorcycle Ride

  • Honda Pacific Coast (PC800) Parts List
  • Honda Pacific Coast (PC800) Parts List

  • Corbin Motorcycle Seats & Accessories | Honda Pacific Coast
  • Corbin Motorcycle Seats & Accessories | Honda Pacific Coast

  • MV Pacific Coast Nederland
  • MV Pacific Coast Nederland

  • Foto

    PC800
  • Honda Pacific Coast (PC800) Owner/iPCRC Registry

  • PC France
  • PC France

  • Foto

    Web PC
  • Web PC

  • Foto

    IPCRC
  • IPCRC

  • PC Italia
  • PC Italia

  • PC naamlijst
  • PC naamlijst

  • PC Russia
  • PC Russia

  • Bikes !
  • Bikes !

  • Categorieën


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs