Zoeken in blog

Gastenboek
  • Prachtig
  • Kolorowanki
  • ¿Qué Festividades Se Celebran Los Lunes Bancarios?
  • Productos Y Servicios Bancarios Operativos
  • Eternity Jewelry Explained

    Druk op onderstaande knop om een positief berichtje achter te laten in mijn gastenboek (let wel : obsceniteiten worden eruitgeflikkerd !)

    Neem ook een kijkje op mijn andere bloggen SNOR en BUDOKA,
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Motortoerisme...mijn hobby
    Motortoerisme... mijn passie
    Enkele korte flashes uit mijn motorrijderscarrière die begon in 1972. Regelmatig een korte impressie van de nieuwste modellen. Ook komen de meest gekke motoren aan bod alsmede bijzondere verkeerssituaties. Treffens en andere activiteiten. En niet te vergeten mijn collectie 'Politie-bikes'en badges.
    16-07-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Politie-motoren : Duitsland

    Gespot op een oldtimer-beurs
    van OMMMA 2005




    http://www.alte-ossis.de/Pages/Bilder_OMMMA_2005.html

    16-07-2005 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-07-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ruggesteun voor PC
    Klik op de afbeelding om de link te volgen





    Utopia's Built-in Driver Backrest for the

    Pacific Coast

    http://www.utpr.com/pacificcoast.html

    15-07-2005 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-06-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Politie-motoren
    Frankfurt (aug 2006)

    Image:2006-08 Frankfurt (Oder) 11.jpg


    Taiwan 2007

    Image:2007TourDeTaiwan7thStage-37.jpg

    Een Australische leger 'Perentie Land Rover'
    en twee 'military police' motoren.

    Image:Australian Perentie Land Rover and MP motorcycles.jpg

    Originele benaming:
    "Camp Rocky, Queensland, Australia (21 juni 2005)
    Korporaal Paul Vandermeer (links) van het First Battalion, Royal Australian Corps of Military Police en Wapenmeester 3de Klas David Espiritu (rechts) van de Navy Security Force voor de Navy Region Southwest verzorgen hier een escorte vanuit Camp Rocky in het kader van de 'Talisman Saber 2005' oefening.



    Die Talisman Saber militaire oefening is een vier-weken kamp om gezamelijke trainingen en praktiche inter-)operabiliteit tussen U.S. and Australische krijgsmachten te organiseren terwijl een verdere ontwikkeling het samenhorigheidsgevoel, gecombineerde operaties en een regionale beveiligingsopbouw moeten verzekeren.
    Meer dan 17.000 personeelsleden van de zeemacht (Navy), het leger (Army), de luchtmacht (Air Force), de commando's (Marines) en de 'Special Forces'
    nemen deel aan deze 'Talisman Saber'.

    26-06-2005 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-06-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Politie-motoren : USA



    Harley-escorte tijdens de
    'Ticker Tape Parade'
    voor de Apollo 11 astronauten,
    13 augustus 1969.

    Image:Nasa tickertape apollo 19700915.jpg

    De location is Manhattan, New York City op de sectie van Broadway,
    beter gekend als de "Canyon of Heroes".

    23-06-2005 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-06-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Politie-motoren : Vietnam

    HCMC Motorcycle Police

    Image:HCMC MotorcyclePolice Jun2005.jpg

    Gemotoriseerde Politie van 
    Ho Chi Minh City in Vietnam

    22-06-2005 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-05-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opleiding Motorrijder bij de Politie

    Alles weten over de opleiding van politie-agenten op de motor ?
    Kijken op de mooie site van J.C.
     
    http://users.telenet.be/Watcher1/

    17-05-2005 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-05-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Politie-motoren : Rusland

    Politie-motoren : Rusland

    16-05-2005 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-04-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Honda ST1300P ABS Police

    2005 Honda ST1300P ABS Police





     

    With the ST1300P, law enforcement agencies can now tap into Honda's newest technology while enjoying the legendary Honda quality and reliability.

    Unique features

    - ABS feature combines with LBS for a wide range of braking and steering control. ABS features an electric-motor-driven modulator that gives quick, precise braking pressure adjustments and smooth ABS operation. The system incorporates an integrated ECU controller, self-diagnostics with an interactive ECU test function, and automatic protection against system failure.

    - Linked Braking System(r) (LBS(r)) uses a second master cylinder and a proportional control valve (PCV) to couple the three-piston calipers of the dual-disc front and single-disc rear brakes for even better braking feel, while providing the peace of mind of an LBS system. Using the front brake lever activates the outer two pistons of the front calipers and the two outer pistons of the rear caliper. Rear pedal engagement activates the center piston of the rear brake caliper and the center pistons of the front calipers, and a delay valve slows initial front brake response to minimize front-end dive.

    - A motor-driven adjustable windscreen offers 7.4 inches and 13 degrees of adjustability for greater wind protection and touring comfort. A thumb-operated pushbutton on the left handlebar operates the windscreen motor. An additional 2.3 inches of manual adjustment is possible by repositioning the windshield on the mounting brackets.

    - New special patrol speedometer is graduated in 2 mph increments above 10 mph.

    - Adjustable 3-position dual-density solo seat.

    - Handlebars raised 20mm and width increased 13.5mm for rider comfort.

    - Specialized brackets for lights, sirens, antenna mount and radio/electronic equipment.

    - Rear component cover for electronics weather protection.

    - Left and right lower engine-guards have built-in brackets for mounting accessories.

    - Right-handlebar-mounted multi-function switch controls.

    - Two additional control switches are mounted on left side of fairing.

    - 8mm side fairing air deflector set.


     ST1300PA

    Engine/Drivetrain

    - Compact, powerful 1261cc DOHC 90¡ V-4 produces 125bhp at 8000 rpm and 85 lb./ft. of torque at 6000 rpm. Longitudinal engine mounting eliminates an inefficient 90-degree turn in the power flow for improved drivetrain efficiency.

    - The ST1300's low overall center of gravity contributes to improved low-speed handling. The 360 degree crank contributes to a very broad powerband. Two engine counterbalancers virtually eliminate primary and secondary vibration. Both gear-driven counterbalancer shafts are installed in the lower crankcase, to the left side of the crankshaft. The first shaft is driven directly by the crankshaft at a 2:1 ratio. The second shaft is positioned below the first and is driven in the opposite direction by the first balancer shaft's drive gear. The combination of these two balancers assures a supremely comfortable ride.

    - Aluminum composite cylinder sleeves are high-pressure-formed from sintered aluminum powder impregnated with ceramic and graphite. The composite sleeves provide better wear resistance and superior heat dissipation compared to conventional sleeves.

    - Large, 31mm intake valves and 27mm exhaust valves feed a combustion chamber with a 10.8:1 compression ratio.

    - Direct shim-under-bucket valve actuation system ensures high-rpm durability and allows 16,000-mile valve maintenance intervals.

    - Four 36mm throttle bodies.

    - High-pressure PGM-FI delivers fuel at 50 psi into each injector.

    - Fuel is delivered through eight holes in each injector, producing a very fine spray and a highly combustible air/fuel charge for maximum combustion efficiency and power.

    - PGM-FI combines a sophisticated throttle sensor, advanced 3-D digital fuel injection and ignition mapping and precisely metered fuel delivery to produce smooth and linear throttle response.

    - ECU-controlled closed-loop emission control system utilizes two oxygen sensors to constantly deliver a precise air/fuel mixture, while two exhaust catalyzers further reduce emissions of carbon monoxide, hydrocarbons and oxides of nitrogen.

    - Auto-enriching system is integrated into PGM-FI module, optimizing the air/fuel mixture on cold starts and eliminating the need for a manual choke.

    - Four-into-two stainless steel exhaust system features a pair of attractive triangular-section, 5.4-liter mufflers with stainless steel heat shields.

    - Dampers on the transmission mainshaft, clutch and drive shaft reduce noise, vibration and driveline lash.

    - High-output, 660-watt air-cooled alternator is relocated between the cylinder banks, contributing to a shorter and more compact engine design.

    - U-shape aluminum radiator has excellent cooling capacity, a ring-type fan draws air through the radiator at low speeds to ensure stable operating temperatures for consistent performance and long engine life.

    - Sturdy eight-plate hydraulic clutch.

    - Cassette-type five-speed transmission features gear ratios that allow for quick acceleration and excellent roll-on performance.

    - Quiet and reliable shaft-drive system is virtually maintenance-free.

     

    Chassis/Suspension

    - Rigid aluminum upper triple-clamp and a 45mm Honda Multi-Action System(tm) (HMAS(tm)) cartridge front fork provide excellent suspension control in a wide range of riding conditions.

    - The rear suspension incorporates a single shock, which mounts directly on the swingarm. The shock offers 1.2 inches of spring preload adjustability.

    - Large 310mm stainless steel floating front brake discs and 316mm rear disc for ultimate stopping power.

    - Wheels are three-spoke U-section cast aluminum. 5.0-inch-wide rear wheel sports a large, low-profile 170/60ZR-17 radial tire. The 3.5-inch-wide front wheel carries a 120/70ZR-18 radial tire.

     

    Additional Features

    - Full-coverage bodywork offers superb wind and weather protection, low noise and superior high-speed aerodynamics.

    - Integrated lockable and detachable saddlebags hold 35 liters each. The saddlebags contain straps to limit bag opening to 90 degrees to better secure the contents. The straps are easily unbuckled when the bags are dismounted, permitting full access.

    - Rugged, plastic-covered body-protector stays extend outward to protect the bodywork in case of a tip-over.

    - Dual-section fuel tank places 5.5 gallons of fuel in the conventional tank location with an additional 2.2 gallons located in a sub-tank located low in the chassis. This results in an increase in fuel capacity and creates an even weight distribution for fuel.

    - Electric fuel pump operates inside the sub-tank, providing consistent fuel pressure for the PGM-FI system.

    - Headlight features dual lenses with twin-filament H4 low/high beam bulbs and multi-reflectors.

    - A convenient push button located on the left side of the fairing electrically adjusts the headlight angle over a 2.5-degree range.

    - A locking left-side fairing pocket offers the carrying capacity of an automobile console; a weather-resistant vinyl flap covers the right-side pocket.

    - Breakaway rear view mirrors minimize damage in the event of a tip over.

    - Convenient centerstand assist-lever folds neatly away when not in use.

    - Integrated front and rear turn signals.

    - Integrated ignition switch/fork lock. A single ignition key operates all locks.

    - Non-transferable three-year, unlimited-mileage limited warranty.


    ST1300PA 

    Specifications

    Model: ST1300P

    Engine Type: 1261cc liquid-cooled longitudinally mounted 90¡ V-4

    Bore and Stroke: 78mm x 66mm

    Compression Ratio: 10.8:1

    Valve Train: DOHC; four valves per cylinder

    Carburetion: PGM-FI with automatic enricher circuit

    Ignition: Computer-controlled digital with three-dimensional mapping and electronic advance

    Transmission: Five-speed

    Final Drive: Shaft

    Suspension
    Front: 45mm HMAS cartridge fork; 4.6 inches travel
    Rear: HMAS gas-charged single shock with five-position spring preload adjustability; 4.8 inches travel

    Brakes
    Front: Dual full-floating 310mm discs with LBS three-piston calipers
    Rear: Single 316mm disc with LBS three-piston caliper
    With ABS

    Tires
    Front: 120/70ZR-18
    Rear: 170/60ZR-17

    Wheelbase: 58.7 inches

    Rake (Caster Angle): 26.0¡

    Trail: 98mm (3.9 inches)

    Seat Height: 31.1 inches (+/- 0.6 inches)

    Dry Weight: 679 pounds

    Fuel Capacity: 7.7 gallons

    Color: White

    Meets 2008 CARB emissions standards.


    Victoria Police Choose Honda ST1300A Motorcycles

    (aug. 2007)
    In keeping with its progressive nature, the Victoria Police Department in Victoria, BC, Canada, set out to select a modern motorcycle for their Traffic Section. While fiscal responsibility has always been a consideration in selecting vehicles for the department, officer comfort and safety are primary concerns, as well as the desire to have a motor that embodies as many current technologies as possible.




    30-04-2005 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-04-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ANWB - motorrijder : intervieuw
    Hulpverleners op de motor :
    "Op de snelweg laat je niemand staan"

    (door Katinka Brandenburg)

    Wij motorrijders weten wel beter, maar de motorfiets wordt nog vaak gezien als een hobbyvoertuig. Een groot misverstand natuurlijk, want de motor is nu eenmaal het ideale vervoermiddel om - ongeacht druk verkeer, files en opstoppingen - je doel snel en veilig te bereiken. Om mobiel te blijven op de steeds drukker wordende Nederlandse wegen, pakken niet alleen veel forenzen de motor voor hun woon-werkverkeer, ook steeds meer hulpdiensten kiezen voor de motorfiets. Katinka Brandenburg zocht zo'n slimme hulpverlener op: Ruud Valkman, Wegenwachter op twee wielen.



    Ik zoek Ruud op in de ANWB-werkplaats in Apeldoorn. Met een dampende kop koffie voor mijn neus kijk ik rond: er hangen foto's van motoren en motorbladen sieren de koffietafel. Ik vraag Ruud hoe hij bij de ANWB terecht is gekomen.
     
    "Als twaalfjarig jochie ben ik samen met mijn vader naar de AutoRAI geweest. Daar zag ik onder andere een Wegenwachtauto en dacht ik: ik wil later ‘wegenwacht' worden. Ik ben eerst automonteur geworden, heb in verschillende garages gewerkt. Na ongeveer elke anderhalf jaar kwam er een andere baas: ik wilde dan ergens anders verder. Ik ben een Pietje Precies en dat maakt me soms moeilijk voor anderen denk ik."

    Via de muziekvereniging kwam hij in contact met een wegenwachter, die hem op het idee bracht eens te solliciteren bij de ANWB.
     
    Ruud: "Het waren wat werk zoeken betreft moeilijke tijden, maar het is me toch gelukt. Ik ben in 1991 bij de Wegenwacht begonnen. In het begin ging ik mee met de wegenwachter om te zien hoe het beviel. Ik werd aangenomen en mocht beginnen in Rhoon. Dit was echter niet mijn bedoeling, omdat ik graag in de buurt van de Veluwe wilde werken. Kort daarop ben ik in het district ‘t Harde aangenomen. Er volgde een medische keuring en een psychologisch onderzoek. De eerste drie maanden van de opleiding zijn intern; je wordt getraind in omgang met mensen."

    Botsproeven
    Dat je sociaal vaardig moet zijn laat zich raden - ik kan me voorstellen dat niet iedereen even aardig reageert in een pech- of stresssituatie.
     
    Ruud weerlegt dit enigszins: "Meestal ben je welkom bij de mensen. Je bent hun eerste aanspreekpunt en je komt helpen. Vaak krijg je eerst hun frustratie over je heen, vooral als ze wat langer hebben moeten wachten omdat alle wegenwachters bezet zijn. Dan laat ik ze uitrazen en vraag ze dán of ze problemen hebben met hun auto en of we daar wat aan kunnen doen? Daarop kalmeren ze meestal snel en realiseren ze zich dat ik het ook kan helpen: het is soms druk en dan kunnen de wachttijden oplopen. Het feit dat je tijd neemt voor mensen en ze aanhoort is vaak al het halve werk. Relativeren doet een hoop - je wuift er spanningen mee weg."

    Maar ook lastige mensen worden altijd van de snelweg gehaald; een van de taken van een wegenwachter is zorgen voor veiligheid op de weg bij pechgevallen, zo legt Ruud uit.

    "Wij zijn zeker servicegericht, maar we moeten het wel zakelijk houden en er zijn grenzen.
    De algemene insteek van de Wegenwacht is service verlenen en daar houd ik mij aan."


    Wordt er veel aanspraak gemaakt op service door mensen die géén lid zijn?

    Ruud denkt even na: "Per jaar heb ik enkele tientallen inschrijvingen van mensen die met pech komen te staan en dan lid worden. En heel soms geven mensen aan de telefonist(e) door lid te willen worden, maar weigeren ze als je ter plaatse komt. Dat is vervelend ja, maar op de snelweg laat je niemand staan. Je zorgt er dan voor dat mensen op een plek terecht komen waar ze hulp in kunnen schakelen."

    Dit klinkt logisch: de ANWB is volgens mij een vrij strak georganiseerde organisatie met vastgestelde richtlijnen, die kennelijk ook soepel kan zijn als het nodig is. Er wordt immers met mensen gewerkt...

    "De opleiding voor het ‘echte werk' duurde drie maanden en gebeurde intern. Je gaat terug naar de schoolbank en je rijdt mee met een wegenwachter. De week is verdeeld in een paar dagen leren en een paar dagen stagelopen. Aan het eind van de opleiding krijg je je eigen auto, die je zelf mag inrichten. Het houtwerk in de auto zit er standaard in; het gereedschapgedeelte mag je min of meer zelf inrichten. Tegenwoordig zitten de brandblussers en de verbandtrommel op vaste plaatsen - iedereen weet ze zo te vinden in elke auto. De allernieuwste auto's zijn uitgerust met laden, waarin alles wordt opgeborgen. Ook zit er een tussenschot in de auto. Bij ongevallen is dit veiliger voor de bestuurder. Het werkgedeelte van de auto heeft een houden vloer, die uit twee delen bestaat. Het achterste deel schuift bij een botsing onder het voorste deel. Zo voorkom je dat je je gereedschap in je rug terug vindt."

    Ruud voegt hieraan toe: "Dit is allemaal getest door middel van botsproeven. In de toekomst zullen de auto's meer uniform voorzien en ingericht worden. Dat kan denk ik geen kwaad, want dan is het gereedschap snel bereikbaar voor iedereen."


    Proppenschieter

    Je bent natuurlijk begonnen met een bromfiets ?

    Ruud kijkt verrast op: "Nee hoor, ik heb geen brommer gereden. Ja, wel toen ik een jaar of dertien was, toen had ik een Solex en van de vuilnis haalde ik een DKW. Had ik ze nog maar... Je ging daarmee een beetje crossen in de buurt. Toen ik achttien was ben ik gaan lessen. Motor dus. Ik ben er niet mee opgevoed, maar heb wel jong besloten te gaan motorrijden. De eerste jaren had ik alleen mijn motorrijbewijs. Dat zorgde wel eens voor lastige situaties in mijn werk als automonteur, want ik kon niet proefrijden met een auto! Twee jaar heb ik zo gewerkt en toen heb ik mijn autorijbewijs gehaald, voor een deel meebetaald door de garagehouder waar ik werkte. Mijn vrouw heeft ook een motorfiets. We hebben twee kinderen; de oudste is acht en zij heeft sinds kort een écht motorpak. Ja, die neem ik mee achterop, maar dat moet je bij kinderen onder bepaalde voorwaarden doen, vind ik. Ze moeten met hun voeten bij de steps kunnen én zich goed kunnen vasthouden voordat ik ze mee achterop neem. En uiteraard moeten ze het zelf ook willen. Vastbinden en dergelijke vind ik gevaarlijk: áls er wat gebeurt moet het niet zo zijn dat je bovenop je kind belandt met alle gevolgen van dien."

    Als ik als motorrijder met een lekke band met de motor langs de weg sta, wat kan de Wegenwacht dan voor me betekenen?

    Ruud: "Bij een tubeless band bestaat de noodoplossing in de vorm van een prop die je erin schiet, maar dan moet je wel direct naar huis en de band vervangen. Dat is altijd een tijdelijke oplossing! Bij een binnenband neem ik meestal de band of het wiel mee, repareer hem en breng hem terug. Is het niet te repareren, dan wordt het een ‘transportje'."

    Als ik in Limburg sta met pech en ik wil mijn motor naar de garage in Groningen hebben, kan dat?

    "Ja, naar elke plaats in Nederland, met elk Wegenwachtlidmaatschap. Met een Basislidmaatschap heb je recht op transport door heel Nederland en met een Totaalpakket heb je de uitbreiding dat je ook in eigen woonplaats hulp krijgt en dat je recht hebt op een vervangende auto."

    Het woord Wielrijdersbond in ANWB van vroeger wordt niet meer letterlijk genomen, zo heb ik begrepen.

    Ruud beaamt dit, maar voegt er wel aan toe: "In spaarzame gevallen plakken we nog een fietsband, uit het oogpunt van service. Ook scooters worden geholpen, afhankelijk van de situatie."

    Verse benzine
    Wat kom je vaak tegen aan pechgevallen bij motorrijders?

    "Regelmatig staan mensen zonder benzine. Aan het begin van het seizoen zijn het veel starthulpjes door oude benzine in de carburateur. De benzine veroudert snel bij een stilstaande motor tijdens de winterrust. De vluchtige delen verdampen, de bougies slaan vet en dan verzuip je de motor bij het starten. De oplossing: de vlotterkamertjes laten leeglopen en dan doorstarten totdat er verse benzine komt. Dan zal de motor starten."
     
    Over startproblemen weet Ruud te vertellen: "Er zijn startmotoren van sommige grote motorfietsen die het na een poosje stilstaan nog maar net aankunnen met een accu die na rust een verlies heeft van bijvoorbeeld 30 procent. Het starten wordt moeilijker tegen de compressie in. De ontsteking geeft geen goede vonk en de motor slaat niet aan. Ook van weinig rijden kan je accu eerder kapot gaan. Hoe vaker je een accu belast hoe beter het is - een accu kan zelfs kapot vriezen, als deze geheel ontladen is. Het is verstandig hem in de winter op een druppelaar te bewaren. Je doet er langer mee op deze manier. Ook spanningsregelaars zijn bij motoren met weinig kilometers regelmatig aan de beurt. Bij motoren die weinig rijden geven zowel de accu als de spanningsregelaar eerder de geest."

    Ruud zegt met nadruk: "Mensen controleren de accu niet regelmatig genoeg. Dat is gemakzucht - meestal klopt het allemaal wel - maar bij sommige merken kan ik me dat voorstellen. Neem de Suzuki Intruder maar eens: de accu zit helemaal onder aan de motorfiets. Je moet de motor bijna op z'n kant leggen om erbij te kunnen. Onderhoud is dan lastig. Ook motoren die helemaal volgebouwd zijn met kuipen en schermen gaan eerder op transport, doordat je te veel tijd zou kwijt raken door alles te demonteren. Bovendien let de gemiddelde motorrijder op z'n spullen: als ik een kuip ga demonteren langs de snelweg, zouden kuipdelen bijvoorbeeld kunnen wegwaaien. Daar word je niet gelukkig van. Motorrijders zijn zuiniger op hun motor dan op hun auto!"

    Ruud lacht: "Veel motorrijders sleutelen zelf en letten bij ingrijpen van een wegenwachter goed op. Soms vraag ik gewoon hoe een bepaald kapje eraf moet vooral bij koud weer loop je risico's iets te breken. De mensen weten meestal uitstekend hoe het werkt."

    Verroeste kettingen
    Hoe zit het met de voorbereidingen die mensen treffen als ze de motor van stal halen in het voorjaar?

    "De bandenspanning wordt slecht gecontroleerd aan het begin van het motorseizoen! Mensen gaan rijden zonder zich af te vragen of de banden nog wel op druk zijn na een paar maanden stilstaan. Dát is link; de wegligging wordt beïnvloed en dat betekent onveilig rijden. Het eerste wat je moet doen is naar de motorzaak om de banden op spanning te laten brengen. Nóóit overslaan."

    Voor motoren bestaat nog geen APK. Hoe denk je daarover?

    "Motorrijden is voor veel mensen deels een liefhebberij en die mag wat kosten, daarom is het onderhoud van motoren over het algemeen beter dan bij auto's. Bij 99 procent ben ik tegen een APK. Die éne procent zijn gevallen waarvoor het goed zou zijn: die zijn slecht onderhouden en daarom gevaarlijk. Maar bijna alle motorrijders zijn zich bewust van het feit dat ze op twee wielen rondrijden. Men rijdt nog wel ‘s te lang door met een band of een ketting, maar echt grote problemen ben ik niet tegengekomen op dat gebied. Er zijn verhoudingsgewijs veel meer slecht onderhouden auto's dan slecht onderhouden motoren! Stel je maar voor: bijvoorbeeld bij slecht lagerwerk van de balhoofdlagers en achterbruglagers merk je dat het niet fijn rijdt. Dan wordt er actie ondernomen. Rijden doe je voor je plezier en dan moet de motor het goed doen. Ik ben wel eens auto's tegen gekomen met wielen die er gewoon afliepen, zó versleten waren de lagers. Bij versleten voorwiellagers van een motorfiets gaat het wiel slingeren en worden de remblokken wat naar buiten gedrukt. Bij de eerste keer knijpen remt de motor bijna niet. Dóódeng. Zover laat je het meestal niet komen, dan heb je allang gemerkt dat er iets aan moet gebeuren. Zo'n situatie hoort bij de extreme gevallen. Wat meer voorkomt is te weinig smeren van de ketting. Vooral bij nat weer slijt de ketting snel. Zodra je de motor neerzet: smeren! Kleine moeite! Ik heb met mijn R1 ruim 40.000 kilometer gereden voordat ik de ketting door de dealer heb laten vervangen. Verroeste kettingen kunnen breken en alle kanten opslaan en dat is ook gevaarlijk voor ander verkeer."

    Diesel tanken
    Ik vraag Ruud naar gekke en leuke dingen die hij meemaakt in zijn beroep. Hij weet er wel een paar te noemen.

    "Peuken worden uit auto's gegooid en kunnen dan in je helm of je jas terechtkomen, levensgevaarlijk. Er worden de raarste dingen uit auto's gesmeten. Er zijn mensen die niet nadenken over de consequenties van zulk gedrag."

    Per ongeluk diesel gekozen en dus een beetje verkeerd getankt? De tank leeghalen is dan een schone taak voor de Wegenwacht.
     
    "Daar rijdt een speciaal busje voor rond. Er is een nieuw soort benzine, V-power, die door dezelfde kleur op de tankgreep soms verward wordt met diesel van hetzelfde merk. Dat geeft geen mooi resultaat. Een opmerkelijk pechgeval was toen een pompbediende van een tankstation melding deed van motorrijders met pech. Hij waarschuwde min of meer dat het wel heftige jongens waren die met pech stonden. Ook waren ze geen lid. Ik ben erheen gegaan op de motor. Het eerste wat de heren deden was mijn koffers open maken en vragen of ze mijn gereedschap mochten gebruiken. De eigenaar van de motor met pech werd direct lid en nog iemand uit die groep schreef zich in. Ze betaalden ter plekke."

    Veiligheid voorop
    Ook opmerkelijk, maar minder leuk.

    "Er stond een motor met kapotte spanningsregelaar langs de weg. Het groepje rijders wilde zelf het onderdeel gaan halen. Ze reden weg en de duopassagier viel eraf, doordat de rijder veel te snel optrok. Die motor heb ik maar op transport gezet, daar kwam natuurlijk niks meer van. Dat zie je vaker: in een groep houdt een zeker risico in - mensen laten zich beïnvloeden door een ander en letten soms niet goed op. Ik heb een keer een mevrouw op de vluchtstrook aangetroffen. Ik nam haar mee in de auto. Ze wilde de auto niet meer uit en weigerde conversatie. De politie kwam erbij en toen bleek dat ze uit de auto was gesprongen tijdens een ruzie met haar echtgenoot. Rare dingen zie je soms: ik heb eens een auto aan de overkant van een greppel zien liggen. Hoe die daar is gekomen heb ik me echt afgevraagd. Gesprongen, ha ha!"

    Iets waar Ruud echt van schrok: "Ik zag aan de overkant van de snelweg een vrachtwagen op z'n kant liggen, met auto's erónder. Een ravage! Het eerste wat ik deed was het hele circus inschakelen: brandweer, politie enzovoort, en als een speer keren en erheen rijden. En wat bleek? Het was een vrachtwagen met autowrakken die was omgeslagen. Hoe kon ik dat weten? Ik heb alles maar weer afgebeld."

    Als wegenwachters een traumatische ervaring opdoen bij bijvoorbeeld ongevallen en last krijgen met de naweeën ervan, dan is hulp voorhanden. Daar wordt nooit raar of plagerig over gedaan door collega's, immers iedereen kan zoiets overkomen tijdens het werk, zo geeft Ruud aan.

    "Bij ongevallen kan ik enige hulp bieden: ik heb een EHBO-opleiding. Het belangrijkste voor de wegenwachter is de werkplek veilig te stellen voor ander verkeer. Zelf veilig basishulp kunnen bieden is een vereiste, daarna roepen we hulp in. We hebben een directe verbinding met de meldkamer in noodgevallen."

    BRAVOK
    Waar moeten motorrijders altijd aan denken voordat ze op hun motor stappen?

    "Voor elke rit moet je eigenlijk de BRAVOCK-check doen: Banden, Remmen, Accu, Verlichting, Olie en Cardan of Ketting. Deze kreet is makkelijk te onthouden en ik stamp hem er altijd in bij het geven van VRO-trainingen. Je moet nu eenmaal goed op je motor letten - verkeerd afslijten van de banden kan duiden op slijtage van de balhoofdlagers, het bandenprofiel moet diep genoeg zijn, de schokbrekers moeten het naar behoren doen enzovoort."

    Vooral de banden van de Wegenwachtmotoren controleren de motorwegenwachters dagelijks: het regelmatig rijden over de vluchtstrook brengt risico's met zich mee, want daar ligt de meeste rommel. Er zijn 18 motorwegenwachters in Nederland tegenover 1.100 autowegenwachters. Ruud behoort dus tot een select groepje.
     
    "Ik heb van mijn hobby mijn werk kunnen maken. Ik ben verslaafd aan motorrijden, heerlijk gewoon. In het lesgeven als VRO-instructeur kon ik mijn ei lekker kwijt."

    Op het werk wordt Ruud wel eens verteld dat het toch écht geen weer is om motor te rijden, anders stapt hij er toch op, vertelt hij met een grijns.

    "Als ik in de auto zit doe ik mijn regenpak uit. Tijdens een onverwacht groot karwei bij regen word je dan kletsnat en zit je de hele dag in natte kleren. Met een motorpak aan blijf je de hele dag droog en warm. Voordeel toch? En ik heb gelezen dat het maar op tien procent van de werkdagen regent. Dat valt dus wel mee."

    Ruud is een optimist, zoveel is me nu wel duidelijk.

    Honda's & BMW's
    Op de Wegenwachtmotoren zit geen zware krik en is maar een beperkt aantal onderdelen voorhanden. Daarom wordt er geen nachtdienst gedraaid op de motor en niet langs snelwegen, maar wel op binnenwegen, in steden en op campings.

    "Je komt tijdens sluitingstijden altijd makkelijk door de slagboom. Waar een kinderwagen doorheen kan, kan een motor ook doorheen. Het is een zelfstandige baan, je moet zelfredzaam zijn en sociaal vaardig. Langs de stranden bij drukte is het met de motor makkelijk rijden, op de Posbank kan het zeer druk zijn. Er zijn op de Veluwe twee wegenwachters op één motorfiets. Daar ben ik er dus één van. In de Randstad zijn er uiteraard meer motorwegenwachters. Voor dit werk maken we gebruik van de Honda, het oude type Pan European, en BMW's. Daar kun je veel op kwijt. In Brabant en Zeeland wordt met aanhanger met extra onderdelen gereden. In die gebieden zijn nu eenmaal minder motorzaken voorhanden. In de stad zou een aanhanger juist onhandig zijn. Er zit ongeveer 120 kilo gereedschap op mijn motor, onder andere een navigatiesysteem - het IDD Twinsysteem met display waarop getoond wordt waar het pechgeval staat, wat voor voertuig met kenteken, wat voor lidmaatschap en of er betaald is. Een technische storing kan ik via dit apparaat zó opvragen. Ook kan ik de pechhistorie van een voertuig opvragen en collega's opzoeken als dit nodig is. Je kunt een aantekening maken van een pechgeval en op deze manier de historie van achterstallig onderhoud achterhalen."

    Waar zitten de telefonistes m/v eigenlijk, die dag en nacht bereikbaar zijn?

    "Er is een meldkamer in Nederland op de Planken Wambuis bij Arnhem en er zijn twee telefooncentrales in Assen en Badhoevedorp. Bij pech is het belangrijk dat je het wegnummer weet; de centrale kan dan makkelijker zien waar je staat. De Wegenwacht kan bogen op het feit dat 90 tot 95 procent van de pechgevallen rijdend weg komt. We kennen het transport naar de garage naar keuze en niet te vergeten: de leeftijd van het voertuig is niet belangrijk - je wordt geholpen. Daarmee is de service van de Wegenwacht uniek in Nederland. Het lidmaatschap is niet voertuiggebonden maar persoonsgebonden, en dus te gebruiken voor auto en motorfiets."

    Bruin als een noot
    Als laatste vertelt Ruud enthousiast over de Olympische Spelen van 2004. Hè, de Wegenwacht en Olympische Spelen?

    "Ja zeker, in 2004 heeft een team van wegenwachters de Fun Drive begeleid. Ik was er één van. Oud-sporters en wintersporters van de Olympische Spelen maakten een reis richting Griekenland, waarbij onderweg opdrachten vervuld werden. Zo werd er geld verdiend voor goede doelen. Er namen sporters van verschillende disciplines deel aan deze reis. Vanaf het Amsterdamse Olympisch Stadion ging het richting Parijs, Turijn, Rome, Brindisi, met de boot naar Griekenland. Vlakbij Athene hebben we overnacht. Daarna zijn we doorgereden naar Athene; onderweg beoefenden de sporters sporten als abseilen, kanoën, hardlopen, estafette, kogelstoten enzovoort. Met deze disciplines konden ze punten verdienen, en die leverden geld op voor kinderprojecten, zoals het Kinderkankerfonds. De hele rit was gigantisch mooi! Ik ben ook bij de opening van de Spelen geweest. De sponsor was een autofabrikant, die alles had geregeld. Wij hebben de hele stoet begeleid. We gingen rijden met een volledig ingerichte auto; zo hebben we ook nog onderweg pechgevallen gedaan en verder hulp verleend als ANWB. Griekenland heeft ook een hulpdienst, de ELPA. Van onze auto's was iedereen daar onder de indruk; ook garagebedrijven vonden het allemaal prachtig. In de auto zat een computer waar je auto's mee uit kunt lezen, kortom het was helemaal af. We sliepen in een appartement met de groep uit Nederland en we zijn ruim vier weken van huis geweest. Dat maakt deze baan extra leuk hoor! Ik heb veel gezien, veel plezier gehad en bruin als een noot terug gekomen."

    Na het gesprek met Ruud rijd ik in mijn auto met gierende v-snaar naar de plek waar ik foto's wil maken. Ruuds handen jeuken: voor de foto poseren is leuk, maar nog leuker als je iets te doen hebt...

    Keus voor de consument
    De auto's en motoren van de Wegenwacht zijn een vertrouwd beeld op de Nederlandse wegen sinds de ANWB in 1946 met haar hulpbrigade op pad ging, toen nog met geel geschilderde Harley-Davidson Liberator motoren. Sinds 2004 heeft de Wegenwacht van de ANWB concurrentie van hulpdienst Route Mobiel, waarbij zich nu al meer dan 100.000 weggebruikers hebben aangesloten. Wil je je aansluiten bij een hulpdienst voor pech onderweg of wil je overstappen van de ene aanbieder naar de andere? Zorg dan dat je niet voor verrassingen komt te staan en bestudeer eerst de voorwaarden van de ANWB én van Route Mobiel, bijvoorbeeld door naar de internetpagina van de organisaties te gaan of door contact met ze op te nemen.

    17-04-2005 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-04-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Politie-motoren : Duitsland

    Telkenjare is er bij de aanvang van het nieuwe seizoen rijvaardigheidstraining
    voor de motorrijders van de politie-eenheid Coburg.

     

    polkrad_170405

     

     

     

     

     

     

     

    16-04-2005 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-04-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Politie-motoren : USA




    De 'American Motorcycle Trading Company' 
    is er terecht fier op de 
    Arlington Police Motorcycle Unit te mogen dienen.
      Op 13 April 2005 mochten de officieren,
    de Deputy Chief en de Sergeant-instructor
    18 spiksplinternieuwe Harley-dienstmotoren in ontvangst nemen.
    Daarvoor kreeg American Motorcycle onderstaande plakette.




    13-04-2005 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-04-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Honda Pacific Coast 800 1995
     

    1995 Honda Pacific Coast 800

    1995 Honda Pacific Coast 800  Ostrich Black and Gray 

    04-04-2005 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-04-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PC Vlaamse Ardennen Route 2005

    PC Vlaamse Ardennen Route 2005


    Klik voor groot formaat


    jaja, de Nederlanders konden nog maar eens de grens over voor een ritje in België.
    En welbepaald de Vlaamse Ardennen Route, uitgestippeld door een Belgische collega.
    Ik vervoegde de kolomme op de Kluisberg...
    Klik voor groot formaat

    Klik voor groot formaat

    De Cois uit Olen, de 'motor' onder de belgische PC-rijders

    Klik voor groot formaat

    Klik voor groot formaat

    Allé jong... tijdens de verkenning was dat nog open !
    Omdraaien maar...

    Klik voor groot formaat

    Klik voor groot formaat
    François verandert nog al eens van hesje...
    Klik voor groot formaat

    Klik voor groot formaat

    01-04-2005 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-03-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PC Ned 2de Paasdagrit 28 maart 2005

    PC Ned 2de Paasdagrit
    28 maart 2005



    Klik voor groot formaat
    Klik voor groot formaat 


    Klik voor groot formaat 
    Klik voor groot formaat 
    Klik voor groot formaat 
    Klik voor groot formaat 
    Klik voor groot formaat 

    Klik voor groot formaat

    28-03-2005 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-03-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pacific Coast France
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Franse PC met speciale top-case

    19-03-2005 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pacific Coast France
    Klik op de afbeelding om de link te volgen PC France

    19-03-2005 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pacific Coast France
    Klik op de afbeelding om de link te volgen PC France

    19-03-2005 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pacific Coast France
    Klik op de afbeelding om de link te volgen PC France

    19-03-2005 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pacific Coast France
    Klik op de afbeelding om de link te volgen PC France

    19-03-2005 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pacific Coast France
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    PC France 'duo'

    19-03-2005 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Over mijzelf
    Ik ben Guy Vandendriessche
    Ik ben een man en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gewezen rijkswachter en veiligheidsagent.
    Ik ben geboren op 04/06/1955 en ben nu dus 68 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: motortoerisme, terrariumdieren, plastic modelbouw, snorrenclub,....
    Archief per week
  • 25/07-31/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 13/12-19/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 31/12-06/01 2008
  • 22/12-28/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 04/12-10/12 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 25/12-31/12 2006
  • 12/12-18/12 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 25/04-01/05 2005
  • 11/04-17/04 2005
  • 04/04-10/04 2005
  • 28/03-03/04 2005
  • 14/03-20/03 2005
  • 28/02-06/03 2005
  • 21/02-27/02 2005
  • 17/01-23/01 2005
  • 15/11-21/11 2004
  • 25/10-31/10 2004
  • 11/10-17/10 2004
  • 27/09-03/10 2004
  • 06/09-12/09 2004
  • 16/08-22/08 2004
  • 09/08-15/08 2004
  • 26/07-01/08 2004
  • 12/07-18/07 2004
  • 05/07-11/07 2004
  • 28/06-04/07 2004
  • 31/05-06/06 2004
  • 24/05-30/05 2004
  • 10/05-16/05 2004
  • 03/05-09/05 2004
  • 19/04-25/04 2004
  • 12/04-18/04 2004
  • 05/04-11/04 2004
  • 29/03-04/04 2004
  • 15/03-21/03 2004
  • 01/03-07/03 2004
  • 02/02-08/02 2004
  • 29/12-04/01 2004
  • 13/10-19/10 2003
  • 08/09-14/09 2003
  • 01/09-07/09 2003
  • 25/08-31/08 2003
  • 04/08-10/08 2003
  • 14/07-20/07 2003
  • 07/07-13/07 2003
  • 09/06-15/06 2003
  • 12/05-18/05 2003
  • 14/04-20/04 2003
  • 07/04-13/04 2003
  • 17/03-23/03 2003
  • 10/03-16/03 2003
  • 17/02-23/02 2003
  • 27/01-02/02 2003
  • 14/10-20/10 2002
  • 30/09-06/10 2002
  • 26/08-01/09 2002
  • 29/07-04/08 2002
  • 29/04-05/05 2002
  • 15/04-21/04 2002
  • 18/03-24/03 2002
  • 04/03-10/03 2002
  • 04/02-10/02 2002
  • 28/01-03/02 2002
  • 31/12-06/01 2002
  • 24/12-30/12 2001
  • 17/12-23/12 2001
  • 26/11-02/12 2001
  • 03/09-09/09 2001
  • 20/08-26/08 2001
  • 13/08-19/08 2001
  • 30/07-05/08 2001
  • 25/06-01/07 2001
  • 11/06-17/06 2001
  • 30/04-06/05 2001
  • 19/02-25/02 2001
  • 23/10-29/10 2000
  • 16/10-22/10 2000
  • 21/08-27/08 2000
  • 14/08-20/08 2000
  • 17/07-23/07 2000
  • 19/06-25/06 2000
  • 27/09-03/10 1999
  • 09/08-15/08 1999
  • 21/06-27/06 1999
  • 17/08-23/08 1998
  • 15/06-21/06 1998
  • 01/06-07/06 1998
  • 29/12-04/01 1998
  • 16/06-22/06 1997
  • 17/03-23/03 1997
  • 30/12-05/01 1997
  • 26/08-01/09 1996
  • 05/08-11/08 1996
  • 15/07-21/07 1996
  • 10/06-16/06 1996
  • 08/05-14/05 1995
  • 20/03-26/03 1995
  • 06/03-12/03 1995
  • 03/10-09/10 1994
  • 26/09-02/10 1994
  • 12/09-18/09 1994
  • 05/09-11/09 1994
  • 29/08-04/09 1994
  • 15/08-21/08 1994
  • 04/07-10/07 1994
  • 23/05-29/05 1994
  • 09/05-15/05 1994
  • 25/04-01/05 1994
  • 11/04-17/04 1994
  • 03/01-09/01 1994
  • 26/12-01/01 1995
  • 04/10-10/10 1993
  • 13/09-19/09 1993
  • 06/09-12/09 1993
  • 30/08-05/09 1993
  • 16/08-22/08 1993
  • 09/08-15/08 1993
  • 26/07-01/08 1993
  • 12/07-18/07 1993
  • 05/07-11/07 1993
  • 28/06-04/07 1993
  • 21/06-27/06 1993
  • 07/06-13/06 1993
  • 31/05-06/06 1993
  • 17/05-23/05 1993
  • 03/05-09/05 1993
  • 26/04-02/05 1993
  • 19/04-25/04 1993
  • 05/04-11/04 1993
  • 29/03-04/04 1993
  • 15/03-21/03 1993
  • 08/03-14/03 1993
  • 02/11-08/11 1992
  • 19/10-25/10 1992
  • 10/08-16/08 1992
  • 30/03-05/04 1992
  • 03/02-09/02 1992
  • 16/09-22/09 1991
  • 01/07-07/07 1991
  • 03/06-09/06 1991
  • 27/05-02/06 1991
  • 13/05-19/05 1991
  • 29/04-05/05 1991
  • 01/04-07/04 1991
  • 04/03-10/03 1991
  • 31/12-06/01 1991
  • 17/12-23/12 1990
  • 10/12-16/12 1990
  • 03/12-09/12 1990
  • 15/10-21/10 1990
  • 08/10-14/10 1990
  • 01/10-07/10 1990
  • 03/09-09/09 1990
  • 27/08-02/09 1990
  • 06/08-12/08 1990
  • 30/07-05/08 1990
  • 16/07-22/07 1990
  • 25/06-01/07 1990
  • 18/06-24/06 1990
  • 11/06-17/06 1990
  • 04/06-10/06 1990
  • 28/05-03/06 1990
  • 14/05-20/05 1990
  • 07/05-13/05 1990
  • 30/04-06/05 1990
  • 16/04-22/04 1990
  • 09/04-15/04 1990
  • 02/04-08/04 1990
  • 26/03-01/04 1990
  • 19/03-25/03 1990
  • 12/03-18/03 1990
  • 05/03-11/03 1990
  • 26/02-04/03 1990
  • 05/02-11/02 1990
  • 13/11-19/11 1989
  • 16/10-22/10 1989
  • 18/09-24/09 1989
  • 11/09-17/09 1989
  • 04/09-10/09 1989
  • 14/08-20/08 1989
  • 07/08-13/08 1989
  • 31/07-06/08 1989
  • 26/06-02/07 1989
  • 03/04-09/04 1989
  • 27/02-05/03 1989
  • 22/08-28/08 1988
  • 01/08-07/08 1988
  • 13/06-19/06 1988
  • 02/05-08/05 1988
  • 18/04-24/04 1988
  • 04/04-10/04 1988
  • 07/03-13/03 1988
  • 30/11-06/12 1987
  • 08/06-14/06 1987
  • 30/03-05/04 1987
  • 23/03-29/03 1987
  • 11/08-17/08 1986
  • 05/05-11/05 1986
  • 31/03-06/04 1986
  • 24/03-30/03 1986
  • 03/03-09/03 1986
  • 24/02-02/03 1986
  • 30/12-05/01 1986
  • 03/06-09/06 1985
  • 06/05-12/05 1985
  • 11/03-17/03 1985
  • 04/02-10/02 1985
  • 09/07-15/07 1984
  • 25/06-01/07 1984
  • 12/03-18/03 1984
  • 05/03-11/03 1984
  • 02/01-08/01 1984
  • 24/12-30/12 1984
  • 11/07-17/07 1983
  • 27/06-03/07 1983
  • 21/03-27/03 1983
  • 14/03-20/03 1983
  • 28/06-04/07 1982
  • 16/07-22/07 1979
  • 11/08-17/08 1975

    Inhoud blog
  • Motorrijder uit Oostende om het leven gekomen
  • Dodelijk ongeval in Moorsele
  • Dodelijk ongeval op de Groendalseweg in Bleiswijk
  • DODELIJK ONGEVAL OP N8 IN HEESTERT
  • Motorambulance
  • Vluchtmisdrijf in Torhout
  • Koninklijke Marechaussee kiest wederom voor Yamaha
  • DRIE VIERDE VAN DE MOTORONGEVALLEN GEBEURT TUSSEN APRIL EN OKTOBER
  • Aantal motorongevallen op tien jaar met kwart gedaald
  • BIVV roept weggebruikers op na motorongevallen: "Wees extra voorzichtig"
  • Motorrijder laat het leven bij ongeval in Kuurne
  • Motorongeval in bocht oprit A29
  • Zero Police Motorcycles in California
  • De motor van de toekomst...
  • Kersverse bruid overleden na aanrijding met motorrijder
  • Motorrijders als Kerstman in Brussel
  • Gibbs Biskji
  • Chauffeur maait motard van de weg
  • Motard staat weer recht na mislukte wheelie op snelweg
  • Humanoïde bikerrobot van Yamaha kan helemaal alleen moto rijden
  • Motorrijder sterft nadat hij door kapel reed
  • Zero Motorcycles
  • Nieuwe badges voor nieuwe uniformen wegpolitie Antwerpen en Gent
  • de motorrijders van Hatzoloh
  • Helft Belgische motorrijders niet verzekerd voor lichamelijke schade
  • Motorpolitie Marokko krijgt camera op helm
  • Motard van 36 sterft na zware klap op N49
  • Doodgeschoten verpleegster stuurde motorbende op ex af
  • Zwaar motorongeval in Waaslandhaven
  • motorrijder sterft tijdens ritje met vrienden
  • Mustang Pony 320 1947
  • Motorrijder overleden na ongeval op circuit in Zolder
  • Porcaro, de stad van de motorrijders
  • Gearresteerde tiener moet geboeid meelopen met motor van agent
  • Gestolen motorfiets terug bij eigenaar
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Twee doden na motorongeval
  • Chauffeur was onder invloed van alcohol toen hij jong koppel doodreed
  • Quadbestuurder levensgevaarlijk gewond
  • Bestuurder motorfiets komt om het leven na ongeval op Rijksweg te Roeselare
  • Motorrijder (60) komt om bij ongeval in Lichtervelde
  • Gedenksteen voor alle verongelukte motorrijders
  • Rondrit Ommegang StDenijs 21 juni 2015
  • Motorongeval in de Botlek
  • Motorrijder stabiel, maar nog in levensgevaar na aanrijding
  • Deze anonieme motoren helpen Antwerpse politie verkeershooligans klissen
  • 24-jarige motorrijder overleden na botsing
  • Motorrijder sterft na val in gracht in Koekelare
  • Motorrijder sterft na frontale klap
  • 'Bendeoorlog verwacht in België'
  • Hondjes op de motor...
  • Zware brand in motozaak
  • Hond mee met baasje op Vespa
  • Motorrijder zwaargewond na harde klap in Izegem
  • Motorrijder zwaargewond na harde klap in Izegem
  • Motorrijder verongelukt in Lille
  • 2015 Ducati Monster Stripe 821 en 1200
  • 2016 Yamaha YZ en WR offroad modellen gelanceerd
  • Motorrijder geeft levensgevaarlijke chauffeur terechte kopstoot
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Fleurus
  • Motorrijder zwaar gewond
  • Motorrijder zwaargewond bij ongeval in Aarschot
  • Motard laat leven na zware klap tegen een wagen
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Aarschot
  • Motard laat leven na zware klap tegen een wagen
  • Zwaar motorongeval in Neeroeteren
  • Orlando Bloom laat zich eens goed gaan
  • Motorrijder verongelukt
  • Motorrijder
  • Overlever motorongeval toont hoe ze de draad weer oppikt
  • Motorrijder komt om bij ongeval
  • Waaghals rijdt op 1 wiel op Ring rond Brussel
  • 100-jarige Liske opnieuw op de motor
  • Een 'opfrissing' helpt ongevallen voorkomen
  • Motorrijder sterft na ongeval op brug over E17
  • Dodelijk ongeval met motorrijder op Assesteenweg te Herne
  • motorrijder dood in Ternat
  • Nieuwe politiemotoren Antwerpen
  • Motorrijder gewond na aanrijding
  • Vader van zes kinderen sterft bij motorongeval
  • Police Use Electric Chariot Scooter , Fast Motorised Off Road Segway
  • Motorrijder overleden na ongeluk Zoutelande
  • Motorrijder boord zich in auto
  • Jonge motorrijder verongelukt in Ingelmunster
  • Motorrijder verongelukt op gladde weg...
  • Motor op de spoorwegen geglipt door zand
  • Oekraïense ex-international Gusin sterft in motorongeval
  • 17de Mosseltreffen - Oostende
  • beelden dodelijk motorongeval gebruikt in campagne voor veiliger verkeer
  • Schokkend: Roekeloze motorrijder filmt eigen dood
  • Motorrijder zwaar gewond in StDenijs
  • Nieuw scherm en herstellingen aan PC800
  • Nieuwe KMar-motorfiets: Yamaha FJR 1300A
  • 33ste Krabbetreffen - Rollegem 17 augustus 2014
  • Aanrijding tussen motorrijder en bestelwagen in Hoevenen
  • 13de Olf Oest treffen - Torhout 16 augustus
  • 15de Walkerstreffen - Rijmenam 10 augustus 2014
  • Graafschapstreffen 2014
  • Nederlandse motoragent omgekomen bij achtervolging
  • Twee doden bij motorongeval aan Leuvense vaart
  • 1ste motorrit Paddy's Pub - Zottegem 3 augustus 2014
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Antwerpen
  • Dodelijk motorongeval in Frasnes-lez-Anvaing
  • Competentietreffen - Ieper 2 augustus 2014
  • Motorrijder overleden, passagier kritiek na ongeval
  • Motorrijder verongelukt, passagier kritiek
  • Manneken Pis Treffen Geraardsbergen 27 juli 2014
  • BMW R1200RT (2014) uit circulatie !
  • Snelheidscontrole op Engelse wegen
  • Jaar rijverbod voor dodelijk motorongeval
  • 2 DODEN BIJ ZWAAR MOTORONGELUK
  • 2 doden bij zwaar motorongeluk
  • Izegems motorrijder lichtgewond
  • 53ste Ronde van West-Vlaanderen : Menen 29 mei 2014
  • Drago-treffen Izegem 25 mei 2014
  • Ongeval met motor, bestuurder spoorloos
  • Motor Union Belgische Politie Treffen tvv ALS-Liga
  • Dendertoerrit zondag 11 mei 2014
  • 1ste Flamengostreffen Torhout 4 mei 2014
  • Coast Tour 2014
  • Honda Gold Wing Airbag
  • Ducati Diavel
  • Toerrit Reglement voor groepsrijden
  • 23ste Houtlandroute - Torhout 20 april 2014
  • Yamaha MT-09
  • 24e Zomertreffen Tsjamp Wevelgem zondag 13 april
  • Harley Davidson Street 750
  • Motorrijder komt om het leven in Zomergem
  • Yamaha SR400
  • 18-jarige motorrijder komt om het leven in Eernegem
  • Motards frissen rijkunsten op
  • Meer dodelijke ongevallen met motorrijders in 2013
  • Jonge motorrijder komt om het leven na ongeval in Ichtegem
  • Motorrijder zwaargewond bij botsing in Wakken
  • Motorrijder omgekomen bij ongeval in Hechtel-Eksel
  • MV Agusta Brutale 800 Dragster
  • Motorrijder (30) overleeft klap tegen paal niet in Lede
  • Yamaha Ténéré XT 1200ZE
  • Ducati Monster 1200S
  • Nieuwe politiejassen Antwerpse motards
  • ZERO SR : the iMOTO
  • Vroegere diensthoofddeksels bij de NMBS
  • Nog geen motorkeuring...
  • Santa is coming !
  • Motorrijdster buiten levensgevaar na aanrijding
  • Vrouw vat zelf vuur na motorongeval
  • Herfstmist
  • Moto Toerkalender 2014
  • Nieuwe aanwinst PC 800 parelmoer
  • Koppel laat het leven bij motorongeval in Houffalize
  • 23-jarige motorrijder overleden bij ongeval in Herfelingen
  • Motorongeval in Lissewege
  • Bij een motorongeval in Sint-Andries komen 2 mensen om het leven
  • Motorrijder komt om het leven bij ongeval in Hooglede
  • Genkenaar (23) week na motorongeval overleden
  • Motorrijder ­wandelt weg na valpartij
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Noirefontaine
  • Motorrijder gewond
  • Koppel laat het leven bij motorongeval in Houffalize
  • Grote bijeenkomst van Hells Angels in Gent
  • Honderdvijftig trikes en motoren verwacht in Neerwinden
  • Motorrijder (19) bezweken aan verwondingen
  • rouwregister geopend voor Christof Van Mullem
  • Het Koninklijk Motorrijdersescorte
  • Verdachte vriend van vermiste Marijke Francis sterft in ongeval
  • Motorrijder overleefd aanrijding in Ingelmunster
  • Drie gewonden bij botsing tussen auto en politiemotor in Ingelmunster
  • Geen rijbewijs bij 1 motorongeval op 5
  • Metalzanger komt om het leven bij motorongeval
  • Twee zwaargewonden bij motorongeval te BACHTE-MARIA-LEERNE
  • Broers verongelukken op vijf kilometer van elkaar
  • Twee agenten laten het leven bij motorongeval
  • Motorrijder verongelukt in Opglabbeek
  • Man en vrouw komen om bij zwaar motorongeval in Brugge
  • Motorrijder (39) maakt dodelijke smak tegen geparkeerde truck
  • Boer verwisselt tractor na dodelijk motorongeval
  • Motorrijden ligt voorlopig een tijdje stil...
  • Weginspecteurs van Rijkswaterstaat op de motor
  • Lijsttrekker N-VA breekt enkel bij motorongeval
  • Motorrijder gewond bij verkeerd manoeuvre auto
  • Motorrijder gewond in ongeval Eizeringen
  • Motorrijder raakt zwaargewond bij ongeval in Reningelst
  • Motorrijder levensgevaarlijk gewond bij aanrijding in Nevele
  • Motorrijder (48) verongelukt bij frontale aanrijding in Moen
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Stoumont
  • Belgische bestuurder rijdt motorrijder dood in Franse departement Gard
  • Motorrijder maakt dodelijke val in Diest
  • Motorrijder komt om in Fosses-la-Ville
  • Motorrijder komt om in Fosses-la-Ville
  • Moto Treffens Vlaanderen 2012
  • 11de Kanaaltreffen Oudenburg 5 aug 2012
  • 13de Terrasrit – Zelzate 4 augustus 2012
  • 9de Mega 'Tour de France' Houthulst 29 juli 2012
  • Motorrijder (22) komt om op racecircuit in Mettet
  • Dronken motorrijder zwaargewond na ongeval in Dendermonde
  • Motorrijder verongelukt in Alveringem
  • Motorrijder komt om het leven op N8 in Alveringem
  • Motorrijder verongelukt in Huldenberg

    Pacific Coast 800 USA
  • Pacific Coast 800 USA

  • TGPCHPCMY2KMR+8
  • The Great Pacific Coast Highway Pacific Coast Motorcycle Year 2008 Motorcycle Ride

  • Honda Pacific Coast (PC800) Parts List
  • Honda Pacific Coast (PC800) Parts List

  • Corbin Motorcycle Seats & Accessories | Honda Pacific Coast
  • Corbin Motorcycle Seats & Accessories | Honda Pacific Coast

  • MV Pacific Coast Nederland
  • MV Pacific Coast Nederland

  • Foto

    PC800
  • Honda Pacific Coast (PC800) Owner/iPCRC Registry

  • PC France
  • PC France

  • Foto

    Web PC
  • Web PC

  • Foto

    IPCRC
  • IPCRC

  • PC Italia
  • PC Italia

  • PC naamlijst
  • PC naamlijst

  • PC Russia
  • PC Russia

  • Bikes !
  • Bikes !

  • Categorieën


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs