Zoeken in blog

Gastenboek
  • Top Benefits Of Noisemakers
  • AMAPIANO 2019
  • work
  • Top Benefits Of Onions
  • Health Benefits of Mango Uses Benefits

    Druk op onderstaande knop om een positief berichtje achter te laten in mijn gastenboek (let wel : obsceniteiten worden eruitgeflikkerd !)

    Neem ook een kijkje op mijn andere bloggen SNOR en BUDOKA,
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Motortoerisme...mijn hobby
    Motortoerisme... mijn passie
    Enkele korte flashes uit mijn motorrijderscarrière die begon in 1972. Regelmatig een korte impressie van de nieuwste modellen. Ook komen de meest gekke motoren aan bod alsmede bijzondere verkeerssituaties. Treffens en andere activiteiten. En niet te vergeten mijn collectie 'Politie-bikes'en badges.
    21-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gedragscode filerijden.
    Gedragscode filerijden.
    Algemeen
    Over het tussen-de-file-rijden is al heel wat gesproken en geschreven geweest. Mag het niet, mag het wel, als het mag waar moet je dan rijden, ben je in je recht bij een ongeval en zo verder.

    In de Nederlandstalige tijdschriften verschijnen daaromtrent regelmatig lezersbrieven en af en toe verschijnt er ook al eens een artikel waarin de juridische kant van het motorrijden doorheen de file belicht wordt. We verwijzen dan ook naar een ander artikel waarin dieper ingegaan wordt op de wetteksten omtrent het filerijden. Dit artikel behandelt echter een totaal ander aspect van het filerijden, nl. het gedrag van de motorrijder in de file.

    Zoals we allemaal wel weten is motorrijden gevaarlijk. Wat nòg gevaarlijker is, is het inhalen en voorbij rijden van voertuigen. Gezien de risico’s die motorrijders lopen én omwille van het feit dat de wetten niet in het voordeel spelen van de motorrijder hebben een aantal bekende instanties waaronder Febiac en de Motorcycle Councel zowel voor motorrijders als autorijders een gedragscode ontwikkeld. Doel van deze gedragscode is tweeledig.

    Door het promoten van een bepaald gedrag helpen deze code om het aantal ongevallen tussen motorrijders en andere voertuigen te beperken, anderzijds zijn deze handvol regels een mooie leidraad waarmee verkeersaggressie in de kiem gesmoord kan worden.

    Het is niet zo evident geweest om goede bruikbare regels op te stellen, want er is geen wettelijk kader dat bepaalt wat mag en niet mag. De enige bruikbare maatstaf die we hebben is ons eigen logische en – hopelijk – gezonde verstand. Met onze hersens in de hand filosoferen we wat heen en weer over het filerijden en stap voor stap kun je zo de gedragscode zien ontstaan.

    Gedoogbeleid
    Wie een file wil doorkruisen mag niet uit het oog verliezen dat wat hij doet zich eignlijk niet mag. De wetteksten over filerijden zijn niet meteen de meest duidelijke maar je kan wel algemeen stellen dat het gemakkelijker is om er fouten tegen te begaan dan om ze op te volgen. Motorrijden tussen de voertuigen in een file wordt getolereerd door de autobestuurders en door de controlerende macht (de politie, de rijkswacht,…). Of je al dan niet veilig door de file geraakt hangt dus in feite af van de "good will" van diegenen die je voorbij rijdt. Een negatieve houding aannemen is dan ook uit den boze. Alle handelingen die ook maar enigszins als provocerend geïnterpreteerd zouden kunnen worden vermijd je dus best. Vergeet niet dat je de "underdog" blijft, zelfs al denk je dat je iedereen de baas kunt.

    Filerijden: de handleiding
    Achterkomers verwittigen
    Laten we beginnen met het begin: we komen aangereden en we zien in de verte de auto’s zeer sterk vertragen. Wat doen we? Aangezien de meeste onder ons geen alarmknipperlichten hebben is ons remlicht ons enige middel om achter ons rijdende chauffeurs te verwittigen. Onder het motto "alle beetjes helpen" knijpen we herhaaldelijk en in een vrij hoog tempo in ons remhendel en hopen dat onze achtervolgers ons felle knipperende remlicht opmerken en correct interpreteren.

    Snelheid aanpassen
    Vervolgens duiken we de file in. Dit doen we met een aangepaste snelheid. Je moet nu geen snelheidsaanduidingen verwachten want de snelheid waarmee je doorheen de file rijdt is afhankelijk van de snelheid van de autorijders en van de verkeersdrukte (en eigenlijk ook van het weer). Kies je snelheid zodanig dat de overige chauffeurs de tijd krijgen om zich bewust te worden van je aanwezigheid. Jouw veiligheid staat of valt met hun gedrag! Als ze weten dat je eraan komt kunnen ze hun gedrag op jou afstemmen. Hoe trager je doorheen de file rijdt, hoe meer tijd de bestuurders hebben om in hun spiegels te kijken en te beseffen dat er een motorrijder afkomt. Een dergelijke redenering staat haaks op de slogan "In een flits door de spits" maar zal meer levens redden.

    Anticiperen
    In de file aangekomen is het een kwestie van met argusogen alles en iedereen in de gaten te houden. Pro-actief denken en handelen is het toverwoord. Leer gedragingen en stromingen interpreteren. We zetten even een aantal aandachtspunten op een rijtje.
    • De gaten tussen de voertuigen op éénzelfde rijstrook variëren volgens het harmonica-effect. Bij vertragende files verkleinen de gaten, bij versnellende files vergroten de gaten. Zenuwachtige bestuurders maken hiervan gebruik om snel van rijstrook te veranderen. Hierbij maken ze weinig of nooit gebruik van hun richtingaanwijzers. Dat ze een levensgevaar vormen, daar denken ze zelfs niet aan. Daarom ook dat de positie van de individuele wagens je bij het voorbijrijden van voertuigen niet mag ontgaan. Als enkele voertuigen uit naast elkaar gelegen rijstroken in baksteenformatie rijden dan is er voor hen ruimte zat om onverwachts te wisselen van rijstrook. Enige achterdocht is dus aangewezen. Het is veiliger om tussen twee voertuigen door te rijden die vlak naast elkaar hangen. Beide zullen elkaar gezien hebben (dat zou toch moeten….) en er is geen ruimte om te veranderen van rijstrook. Hiertussen kun je met een relatief gerust gemoed doorheen manoeuvreren.
    • Weet waar op- en afritten zijn zodat je kunt anticiperen op van rijstrook wisselende chauffeurs.
    • Hou de voorwielen van de voertuigen in de gaten zodat je tijdig kan reageren.
    • Hou je eigen spiegels in de gaten zodat je snellere collega-motorrijders kunt voorbij laten. Anderzijds moeten de snelleren onder ons kunnen verdragen dat er een trager iemand voor hen rijdt. Er is niet altijd gelegenheid om je even voorbij te laten. Geef de nieuwelingen een kans om rustig de "stiel" aan te leren. Ongeduldig aandringen maakt iedereen alleen maar zenuwachtig.
    • Leg als je traag tussen files rijdt (alleen dan!) je beide handen op je koppelingshendel en je voorrem. Hiermee win je heel belangrijke tienden van seconden waarmee je kunt vermijden van onder iemands wagen te belanden. Let er wel op dat je bij normale snelheden en als je niet in de file rijdt je vingers aan het stuur houdt! Iedereen heeft namelijk aangeboren reflexen die vooral tot uiting komen bij schrikreacties. Als jij nu bvb. 100km/u rijdt met je vingers aan de voorrem en iemand doet plots een gek manoeuvre dan is de kans groot dat je zult verschieten. Tegelijk zal je uit een reflex harder in je stuur knijpen. Jouw vingers hebben echter je remhendel vast. Het gevolg laat zich raden: de voorrem blokkeert en jij gaat loeihard tegen het wegdek.
    • Let er op dat je concentratie niet verslapt. Het kan misschien wel gek klinken maar ook aan filerijden kan je wennen. Het nadeel van een gewoonte is dat je alles automatisch gaat doen en je concentratie verliest. Doe dit niet want het is op zo’n momenten dat een ongeval zich voordoet.

    Hoffelijkheid
    Stel nu dat je aan komt gereden en je kunt er niet door omdat enkele voertuigen op twee naast elkaar gelegen rijstroken te dicht bijeen staan. Dat kan gebeuren. Ze doen dit (normalerwijze) niet om ons motorrijders te pesten. Per slot van rekening is de mens een nieuwsgierig dier en zo’n chauffeur wil natuurlijk ook graag weten wat er gaande is. En dus is hij of zij wat uitgeweken om even in de verte te turen. Gelijk hoe, we staan aan zijn bumper en kunnen er niet langs. Alles zit muurvast. Wat te doen?

    Het antwoord is simpel: doe niets. Word niet zenuwachtig, sla niet tilt, mep niet op die man of op zijn wagen, hou je mond, claxonneer niet, vertoon geen provocerende gebaren. Kortom, blijf rustig en geduldig. Het gebeurt zelden dat voertuigen in de file meer dan enkele seconden stilstaan dus met wat geduld kun je er zo voorbij. Vergeet trouwens niet dat je daar staat dankzij de tolerantie van diezelfde chauffeurs! Als zij een slecht humeur krijgen moeten ze maar even aan hun servostuur draaien en lig jij op de grond. En wie zal er in fout zijn? Veel kans dat jij dat bent. Dus doe zoals Bobby McFerin en zing "Don’t worry, be Happy".
    Gelukkig zijn de meeste chauffeurs behoorlijk oplettend. ’t Is te zeggen, dankzij onze knipperlichten en ons meestal toch iets te hoog afgesteld dimlicht zien ze ons van verre aankomen. Ze hebben dan tijd zat om uit te wijken en meestal doen ze dit dan ook. Wees hoffelijk en dank hen voor deze geste met een vriendelijk handgebaar of een hoofdknik.


    Gedragscode
    Als we alles samenvatten komen we tot het volgende lijstje.

    Wat je NIET doet is :
    • Te snel doorheen de file rijden
    • Om de haverklap veranderen van baanvak
    • Claxonneren als je niet voorbij een voertuig geraakt
    • Overmatig aandringen om voorbij een voertuig (auto, motorfiets,…) te geraken

    Wat doe je dan WEL :

    • Aan matige snelheid doorheen de files laveren (±10 km/h sneller dan de andere voertuigen).
    • Alles en iedereen in de gaten houden
    • Richtingaanwijzers gebruiken
    • Zoveel mogelijk in je eigen achteruitkijkspiegels kijken
    • Ten allen tijde rustig en oplettend blijven
    • Vriendelijke chauffeurs bedanken
    • Onoplettendheid door gewoonte vermijden

    Wie graag even de gedragscode doorneemt zoals ze opgesteld is door de Motorcycle Council kan deze bekijken op www.febiac.be, onder het puntje Veiligheid in het hoofdstuk Motorfietsen. Daar vind je ook een gedragscode voor autobestuurders.

    Conclusie
    Eigenlijk kan al het voorgaande in één slogan samengevat worden. In twee woorden zelfs. Woorden die we vroeger regelmatig – soms misschien zelfs teveel - van onze ouders te horen kregen. Deze twee wijze woorden zijn: GEDRAAG JE. Zo eenvoudig is het. Niet meer dan dat. Altijd beleefd blijven, het gezonde verstand gebruiken, ruimdenkend en tolerant zijn en bedanken voor hetgeen je krijgt. Daarmee kan een heleboel misérie vermeden worden.

    21-08-2008 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Filteren in de file



    In twee jaar tijd is het aantal motorrijders dat zijn motor gebruikt om mee naar het werk te rijden, VERDUBBELD !
    In hoofdzaak proberen ze zo files te vermijden.
    Al is dat 'filteren' - tussen twee rijen traag vooruitrijdende auto's doorsjeezen - niet ongevaarlijk, want het gebeurt maar al te vaak veel te snel. En als er een botsing of een aanrijding van komt, is de motard altijd in fout !

    Elke ochtend en avond nemen nu naar schatting 50.000 moto's deel aan het fileverkeer.

    filteren


    De meerderheid van de motards schuift echter niet gezellig mee aan, maar 'filtert' (een interne vakterm) langs de rijen auto's heen. Op sommige snelwegen is het al zo ingeburgerd, dat er sinds kort op de E40 bvb een officieus motorijstrookje ontstaan is tussen de derde en de vierde rijstrook, waar automobilisten wat meer ruimte laten tussen hun voertuigen.

    Mag dat wel, dat 'filteren' ?
    "Als een file volledig stilstaat in principe wél", zegt Werner De Dobbeleer van het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid. "Dan haal je officieel niet in - daarvoor moeten de andere voertuigen in beweging zijn - en mag je stapvoets doorrijden."
    Stapvoets betekent dan wel 10 à 15 km per uur.
    Over een (traag) bewegende file is de wet zéér vaag.
    "Het wordt door de politie oogluikend toegestaan, maar als er iets misloopt en de zaak komt voor de rechtbank, heb je weinig kans om daar op enig begrip te stuiten", zegt De Dobbeleer.

    Erwin Steegmans van M.A.G. (Motorcycle Action Group) is formeler : "Aangezien je als motorrijder het manoeuver uitvoert, ben je bij een ongeval of aanrijding altijd in de fout."
    Scherpe cijfers over het aantal ongevallen met filteren zijn er niet, maar schattingen houden het op hooguit 2 procent van alle ongevallen met motoren... en dat is niet zoveel.
    "Maar het blijft een zeer risicorijke bezigheid", klinkt het bij de MAG.
    "Wij adviseren om nooit meer dan 10 km/u sneller te rijden dan de file, en om bij een algemene vooruitgang van 50 km/u gewoon weer in te voegen."
    Gelukkig houden de meeste bewuste motorrijders zich daaraan. Maar teveel zoeven nog steeds met meer dan 70 km/u tussen de wachtende auto's door.
    Je moet weten dat het voor de automobilisten aartsmoeilijk is om die snelheid in hun achteruitkijkspiegeltje of zijspiegels in te schatten.
    "Sommige moto's zijn dan ook nog eens zo stil, dat je ze amper hoort aankomen en andere maken dan weer zo'n kabaal dat ze je de schrik van je leven opdoen", zegt Steegmans. "Uit onderzoek is gebleken dat je een 'stille' motor die komt 'aanglijden' gemakkelijker tot 35 km/u trager inschat dan eentje met veel geknetter".

    Het BIVV vraag een verfijning van de wegcode. Voor de MAG hoeft dat niet per sé.
    "Zoiets krijg je toch niet gecontroleerd en toegepast", zegt Erwin Steegmans. Maar beide organisaties zijn het er wel over eens dat er momenteel veel te snel gefilterd wordt en dat 'gezond verstand' en 'wederzijds begrip' hier aan de orde moet komen.



    Op het kabinet van Staatssecretaris Schouppe (verkeer) zijn ze zich bewust van het probleem en de vaagheid van de wet. Ze gaan advies vragen aan de Federale Commissie voor Verkeersveiligheid en wordt er in de toekomst misschien toch nog wat aan gedaan.



    Ondertussen geef ik mijn persoonlijk advies aan alle collega's motorrijders : als je filterd op een autosnelweg met file, doe het dan aan de rechterkant van de uiterst linkse auto, steek je grootlicht aan, maak gebruik van je vier knipperlichten (als die doos erop zit natuurlijk) en draag steeds een fluoriserend hesje in het drukke verkeer (kwestie van nog beter op te vallen in die spiegels).

    20-08-2008 om 10:53 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hondentrailer



    Er is goed nieuws voor de bikers die hun viervoeter(s) willen meenemen achteraan aan de motor.



    Dankzij de nieuwste generatie aanhangwagens kunnen de honden en katten voortaan probleemloos mee.
    De trailers zijn gemaakt uit oersterk materiaal, beantwoorden aan de strengste veiligheidvoorwaarden, hebben een confortabel interieur inclusief een zacht tapijtje en luidsprekers en er is speciale aandacht gegaan naar de ventilatie.
    Het enige nadeel is het prijskaartje : om en bij de 2000 euro !

    Black or White Pet Motorcycle Trailer










    Custom Color Pet Trailer
    321 Lincoln St. • Denver, IA 50622
    Phone: 319-984-9182 • Cell 319-290-4549
    Fax: 319-984-6132 • Toll Free: 1-866-844-WAGS
    wagstrailers@mchsi.com

    http://www.openroadoutfitters.com

    19-08-2008 om 16:31 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vetpompe Treffen Wingene 17 aug 2008


    Vetpompe Treffen Wingene 17 aug 2008

    De dag begon met een waterzonnetje die af en toe eens tussen de hoge en zware bewolking kwam piepen.
    Maar met het frisse briesje was het ideaal motorweer.

    Kruis of munt : 't Krabje of de Vetpompe ?
    En het werd Wingene, en ik heb het mij niet beklaagd.

    Hoewel ik de streek tamelijk goed ken, was het  letterlijk 'den boer op'. Man, zeker 100 km weggetjes waar geen twee auto's naast elkaar kunnen staan, tussen eindeloze muren van maisstengels, door dichte bossen...
    In één woord :
    natuur !
    Maar het moet gezegd : niet zonder gevaar...
    Het was dan wel droog (tot 15.00u toch) maar in iedere bocht, op elk kruispunt, bij iedere private uitrit lag er ofwel grint of modder op de weg, en dat is voor motorrijders levensgevaarlijk.
    En om een mooie dag in mineur te eindigen, werden we in de namiddag geconfronteerd met afgerukte pijltjes en een stortvlaag zodat ik de rondrit vroegtijdig moest inkorten.
    Jammer.

    Een verslag...



    Start aan het Clublokaal van MC De Vetpompe.



    We volgden om te beginnen de 46 km lange, bewegwijzerde Poekebeek-fietsroute die een contrastrijk landschap laat zien.
    Enerzijds zijn er de open akkers en weilanden, doorsneden valleigebieden bezaaid met meerdere molens en historische hoeven.
    Landelijke dorpskernen zoals Poesele, Vinkt en het bloemendorp Kanegem worden verkend.
    Anderzijs is er een gesloten landschap met bos en een lijnrecht drevenpatroon.
    Het gaat om veldgebieden die een heel eigen en specifieke ontginningsgeschiedenis hebben gekend.
    Blikvanger van het stroombekken van de Poekebeek is het kasteel van Poeke.
    Het kasteel kent zijn oorsprong in de 11de - 12de eeuw als versterkte ridderburcht.

    We reden vervolgens door het bosrijke Wingene en Ruiselede.







    Ik kwam voorbij een biezonder kruis, de moeite waard om eens te stoppen.





    Een Paddenstraat vol ganzen...





    De E17  bij een overbrugging richting Hansbeek.


     

    Bellem bezit als zeldzaamheid drie typische oude duiventorens: één op het kasteel Mariahove, één op de Spildoornhoeve gelegen bij het kanaal, waar vroeger het Fort Filips lag en één op een hoeve aan de Bellemdorpweg (bij restaurant Den Duiventoren).



    Een vierde duiventoren verdween bij de verbreding van het kanaal.
    Een duiventoren is een torenachtig bouwwerk, dat bedoeld was voor de huisvesting van duiven, meestal voorzien van een aantal kleine openingen waarlangs de duiven naar binnen en naar buiten konden vliegen.
    In de Middeleeuwen was het houden van duiven een ‘heerlijk recht’, meestal enkel toegekend aan kloosters of kasteelheren.
    Later was het voornamelijk een statussymbool.
    Duiven werden gekweekt omwille van hun smakelijk vlees. Op de toren werd niet gevoederd, tenzij tijdens zeer strenge wintermaanden.


    De duiven zochten hun voeder op de omliggende akkers van de pachters, die dit stilzwijgend moesten gedogen.
    De Bellemse duiventorens zijn allemaal in steen.
    De duiventoren bij Spildoorn en aan restaurant Den Duiventoren zijn vierkant met trapgeveltjes aan het zadeldak, en vlieggaten in rijtjes.
    Die bij Mariahove is merkwaardig genoeg rond, met een leien dak en vlieggaten rondom het dak.





    Zie een filmpje op http://www.youtube.com/watch?v=XIRHv5ioLMU.




    Boeren zijn niet altijd bewust van het gevaar dat schuilt in een hoopje modder die van hun landbouwmachines op de openbare weg terechtkomt.



    1ste controle : Caro's Cafe in Ursel.



    Even verder, in het centrum van Ursel, ligt er ter hoogte van het gemeenteschooltje, een grote hoeveelheid grint op de baan. Ik doe navraag in het bijgelegen Parochiaal Centrum of de mogelijkheid bestaat om iemand daar even met een borstel aan het werk te zetten, wat dan ook onmiddellijk gedaan wordt.





    Bedankt jongeman voor je inzet !

    Even binnenwippen bij de VCU, de Vlieg Club Ursel.







    Er lag daarnaast ook nog een lapje militair domein waar geen bedrijvigheid meer was.






    Het bos is bezaaid met restaurantjes.



    Tegen de middag zit ik op de Beverhout fietsroute te Beernem.
    In Oostkamp zie je die typische opslag van maispulp of rottende bieten, onder plastiek zeil en bedekt met honderden afgedankte autobanden.
    En er waren er zo drie !



    We komen aan in Moerbrugge voor een 2de controle in cafe Tom Dooley.





    In september 1944 had aan de kanaalbrug van Moerbrugge een hevige strijd plaats tussen Duitsers en geallieerden.

                 
    Vooral veel Canadese soldaten kwamen om, een monument, gemaakt uit onderdelen van tanks, ter hoogte van die brug herinnert aan die slag.






    In Hertsberge rijden we weer door kilometerslange maisvelden...



    Rond de klok van één was het de hoogste tijd om de inwendige mens te versterken en parkeerde ik mij nabij een kapel met bankje.
    Even binnenpiepen...

    We zijn al op grondgebied Tielt en het blijkt te gaan om een bedevaartsoord, genaamd naar 
    het klooster Santa Maria delle Grazie in Milaan waar  Leonardo da Vinci in de jaren 1495-1498 een monumentaal 'Laatste Avondmaal' heeft geschilderd.



    Volgens Dan Brown (schrijver van De Da Vinci Code) is de figuur rechts van Jezus niet de apostel Johannes, maar Maria Magdalena.






    En daar komt Maja, van MC 't Sjamp uit Moorsele.



    We rijden een eindje op de Wastinefietsroute.

    De Wastinefietsroute laat je kennismaken met het lichtglooiende landschap in de buurt van Tielt. 
    Ooit was dit een immens bos- en heidegebied, verdeeld in 'wastines'.
    De fietstocht vangt aan in de Pittemse deelgemeente Egem.
    Daarna gaat het door het voormalige Bulskampveld naar Koolskamp (Ardooie).
    Dan neem je richting Lichtervelde en fiets je naar de historische Huywynschbossen.
    Via het oude Heerenveld en het middeleeuwse Vrijgeweed rij je door Wingene.
    Op de terugweg passeer je de Lakebossen en de Munckebossen.
    Je bereikt je eindpunt opnieuw langs weiden en bossen.

    Leuk om weten:
    Wastine of Wastina is een oud middeleeuws woord (betekent: onvruchtbare grond) dat geregeld terugkeert in geschriften waar West-Vlaamse gronden of eigendommen worden besproken.

    Oei : het weer wordt grimmiger en de zon is verdwijnen.

    Controlepost 3 : cafe 't Voske in Egem.



    Egem is natuurlijk bekend vanwege zijn 300 meter hoge zendmast en de base-jumpers die er af en toe eens de show stelen.









    Na een kort oponthoud aan de slagbomen van de overweg te Pittem...



    ... even verder deze roestige graafmachine.
    Die staat er waarschijnlijk al jaren zonder activiteit...



    Ook deze restant van de Balsmolen te Schuiferskapelle was de moeite waard om even af te stappen.



    Hij is genaamd naar de eigenaar Charles Bals en 'herbouwd' in 1850. Het is een koren- en oliemolen van het type 'stenen grondzeiler', gebouwd op een molenwal van een vorige staakmolen uit 1632.
    De houten pestelroeden uit de mechanische maalderij werden in 1931 verwijderd. Hoewel niet beschermd, is de nochthans goed onderhouden romp beschermingswaardig.
    Er is geen molenaar meer.

    Deze molen werd voor het eerst vermeld in 1632. Het was toen een klassieke staakmolen om graan te malen en was tijdens het Ancien Régime eigendom van de heren van Hulswalle. Op het einde van de 18de eeuw was de molenaarsknecht "Jaak de Bruggeling" (Jacobus Heindrickx) één van de plaatselijke leiders van de Boerenkrijg.

    In 1850 liet molenaar Ivo Van Gaever de staakmolen door een stenen grondzeiler vervangen. Onder de molenvloer bevinden zich nog de restanten van de teerlingen.
    Het nabijgelegen kapelletje werd opgericht toen een molenaarsknecht verongelukte en werd aan O.L.Vrouw opgedragen. Als gevolg van een storm werden de gebroken wieken in 1931 uitgehaald.



    In de molenromp is nog veel oorspronkelijk balkwerk aanwezig, waarvan een groot aantal afkomstig is van de voorgaande staakmolen.



    Op het gelijkvloers bevindt zich thans een mechanische maalderij met één koppel kunststenen. De haverpletter wordt soms nog in werking gebracht ten behoeve van de paarden die de eigenaar houdt. Hij is een rechtstreekse afstammeling van de vroegere molenaars en onderhoudt de romp zeer goed. Regelmatig wordt die in het wit gekalkt. Men acht de overgebleven romp met de mechanische maalderij, het kapelletje en de boerderijgebouwen sterk beschermingswaardig, als monument en als dorpsgezicht.


    Op het kruispunt van de Ruiseleedse steenweg en de Hekkestraat ligt er een pijl op de grond. Afgerukt.
    Even bellen naar de organisatie en een medewerker komt meteen de pijl weer ophangen... maar zend ons de verkeerde kant op !



    En alsof dat nog niet genoeg was, begon het er opeens zodanig hard te regenen dat ik verdwaald de rit met enkele kilometers moest inkorten en noodgedwongen naar de eindbestemming moest rijden.

    Aangekomen in het Parochiaal Centrum van Wingene kregen we de prijzentafel te zien : 10 trofeeën voor de clubs met kilometertelling.



    Geen enkele prijs voor individuele rijders (jongste en oudste deelnemer, verstkomende,...)

    Er waren ongeveer 135 inschrijvingen en 38 clubs waren vertegenwoordigt.
    Er viel één depanage (lekke band) te betreuren.

    De prijsuitreiking was er om 17.00u, maar tegen dan was iedereen al lang naar huis.
    Men vertrouwde mij de trofee van MC Freedom uit Izegem toe die ik dan ook meteen naar hun clublokaal, Cafe Sportief, bracht.

    17-08-2008 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Politie-motoren : Cuba
    Politie-motoren : Cuba


    16-08-2008 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nederlandse motoragenten ook voortaan in geel uniform
     
     

    Motoragenten ook voortaan in geel uniform



    In de politieregio Twente hebben vanaf vandaag de vertrouwde witte tenues van de motoragenten plaats gemaakt voor knalgele pakken en helmen.
    Vanaf maart van dit jaar zijn alle politieregio’s bezig om in het gele tenue stapsgewijs in te voeren. In Twente rijden vanaf vandaag alle motorrijders in het geel met gele helm.



    De kleding van de verkeers-, water- en spoorwegpolitie en agenten te paard is aangepast aan de Europese richtlijn voor opvallende kledij bij werk langs de weg. Gewone agenten blijven blauw dragen, maar hebben wel een geel vest dat ze over het uniform kunnen aantrekken.


    14-08-2008 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorrijder zwaar gewond na frontale botsing

    Motorrijder zwaar gewond na frontale botsing

    Beetgumermolen - Zondagavond is een motorrijder op de Menamerdyk in Beetgumermolen zwaar gewond geraakt.
    Op de kruising met de Franskeleane nam de auto waarschijnlijk de binnenbocht waarna de motor frontaal bovenop de auto knalde. Twee ambulances en een aantal politievoertuigen kwamen ter plaatse om eerste hulp te verlenen, daarna is het slachtoffer overgebracht naar het ziekenhuis in Leeuwarden.

    10-08-2008 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.9de Rondrit MTC The Walkers - Rijmenam 10 aug 2008

    9de Rondrit MTC The Walkers 
    Rijmenam 10 aug 2008


    10-08-2008 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (10 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorrijders en vangrails
    Motorrijders en vangrails

    07-08-2008 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.6de MV The Twins Treffen - Hamme 3 aug 2008

    6de MV The Twins Treffen 
    Hamme 3 aug 2008


    03-08-2008 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hanezoekers Toer - Tollembeek 3 aug 2008

    Hanezoekers Toer
    Tollembeek 3 aug 2008


    03-08-2008 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kanaaltreffen Oudenburg 3 aug 2008

    Kanaaltreffen Oudenburg
    3 augustus 2008



    Het was alsnog een zonnige start en we waren nog geen 10 minuten aan het rijden of een eerste bezienswaardigheid dook voor ons op :
    een machtige 
    'Witte Molen'  gelegen aan de Osseweg op de grens van Roksem en Bekegem, aan de oude Zeeweg.
     


    Oorspronkelijk was dat een stookmolen die de naam "Rockxem-molen" had meegekregen. De huidige bakstenen bergmolen werd gebouwd in 1843 door Pieter Dierickx Visschers en zijn echtgenote Francisca Strubbe.
    In de molenromp zit een steen waarop staat "PDV/FS/1843" (PDV = Pieter Dierickx Visschers, FS = Francisca Strubbe). Deze bouwheer had in 1841 in een openbare verkoping "een woonhuys, koorn-wind-molen en oliestandaert-molen, oliekelder, roskot en verder gerief" gekocht van de gebroeders Monteyne. Bij de herbouw werden vele balken uit voorgaande houten molen opnieuw gebruikt. Enkele inscripties wijzen hier op. In drie hoekstukken van het vroegere vangwiel - voorheen een armwiel - staat "Pieter Vieubled 1793" en op een balk op de steenzolder lezen we "1796". De Witte Molen is een bergmolen oorspronkelijk ingericht als graan- en oliemolen met een oliekelder in de wal. De staande as of koningsspil draait op een balk op de benedenverdieping en was voorzien van een schijfloop om het steen- en wentelwiel aan te drijven.
    Er zijn twee maalgangen, haverplet en buil. Boven iedere maalstoel is een kleine stelling met een as die voorzien is van vier handspaken voor het uittrekken van het klauwijzer.
    Nadat de molen lange tijd in het bezit was van de familie Dierickx Visschers werd die in 1965 gekocht door handelaar-landbouwer Edouard Gailliaert. In 1994 nam de stad Oudenburg de molen in erfpacht voor 27 jaar, met de bedoeling de molen maalvaardig te herstellen.
    In 2002-2003 werd de restauratie beëindigd.
    Nu pronkt "De Witte Molen" terug in het Oudenburgse landschap.
    Je kan de Witte Molen elke eerste zondag van de maand in de namiddag bezoeken. De toegangsprijs bedraagt 1,50 euro per persoon en kinderen (tussen 8 en 15 jaar) betalen 0,75 euro.


    Vervolgens liep het traject over tal van fietsroutes :

    De Utfanc-route.

    Utfanc is een Middeleeuwse naam voor een uitgestrekt heidegebied langs de noord westelijke rand van het Wijnendaalse plateau.
     


    Aan de kerk van Ichtegem kan men de stalen coureur bewonderen die doet terugdenken als wielerhelden Jules Van Hevel en Richard Depoorter.

    De Boskapelroute (44 km)

    De Boskapel werd in de 19de eeuw gebouwd door de edelman Auguste de Tserclaes de Wommersom als dank voor een genezing. In 1875 werd het gebouwtje eigendom van de Bekegemse kerkfabriek. Sinds 1948 is er op Pinkstermaandag een jaarlijkse bedevaart naar de kapel. Deze werd ingericht door Pastoor Nijs. In de meimaand wordt er de rozenkrans op zondag om 19.00 u. op maandag, woensdag en vrijdag om 20.00 u gebeden. Op de eerste zondag van oktober wordt er een bedevaart gehouden van de kerk van Bekegem naar de Boskapel.




    In het bosdomein van 'Tudor' in
    St Michiels-Varsenare kon je extra zuurstof opsnuiven.


    De Yperleetroute.

    Het Land van Permeke heeft de fietser voldoende gelegenheden om bewegwijzerde fietsroutes te fietsen. Jabbeke is een ideale plaats om 2 mooie fietsroutes aan te vangen. Zo heb je de fietsroute 'Permeke Achterna' en de 'Yperleetroute'.

    De 'Yperleetroute' loopt grotendeels om en rond de route 'Permeke achterna' maar is iets langer qua afstand.

    Permeke Achterna Route

    De fietsroute Permeke Achterna is gemaakt naar Kunstenaar Constant Permeke die geboren werd te Antwerpen op 31/07/1886.
    Zijn landhuis met ateliers te Jabbeke werd door de provincie West Vlaanderen aangekocht en tot provinciaal museum Constant Permeke ingericht. Aan dit museum start de fietsroute.


    Tegen dat we aan de A10-brug te Jabbeke waren begon het jammergenoeg te regenen.



    Tegen de middag trokken de regenwolken gelukkig iets weg en was het tijd voor een broodje en dat kon het best op een bankje in centrum Varsenare.



    En daar kwam een konvooi oude klepper-tractoren voorbij.



    Een eerste controle vond plaats in 't Dobberke, het clubhouse van MTC Down Under, terug in Oudenburg.



    Na deze checkpoint rijden we opnieuw over de A10 waar we een mooi zicht kregen op de windmolens van Gistel.



    En dat het om een 'kanaaltjes-treffen' ging was ons in dit tweede gedeelte overduidelijk : het landschap rondom Snaaskerke was doorkruist met zulke beekjes en kanaaltjes.
    Gelukkig kwam de zon er af en toe door...



    We reden ook een stukje op de Schoorbakkers-fietsroute langs het IJzer-kanaal, zoals hier in Slijpe.
    In Pervijze moesten we de Schoorbakkersbrug over.



    Even verder een tweede controle : 't Witte Huis in Veurne.



    Molens genoeg in deze Polderstreek van de Westhoek, zoals deze
     Oude Zeedijkmolen in Veurne.

    Oude Zeedijkmolen VEURNE

    http://www.molenechos.org/molen.php?AdvSearch=840

    Op de grens van Pervijze en Lampernisse rijden we langs deze kleine Russisch-Orthodoxe kerk.





    En hierbij stelt zich de vraag :
    Als je nu met een meisje aan de gang bent of je bent getrouwd met een inwoonster van onderstaande gemeente, heb je dan een 'oere' aan je been ?



    En de uitvinder van onderstaande flauwe grap mogen ze voor mijn part een eindje wegstoppen...



    De Roesbruggebrug in Roesbrugge.
    Zegt dat maar eens 10 keer vlug na elkaar !



    14.00u : tijd voor een koffiepauze. En waar kan je dat dan beter doen dan in een rustieke (ogenschijnlijk rustige) taveerne zoals dit Hof van Commerce (doet me een beetje aan Izegem denken...).
    Maar wat bleek : dit eetcafe zat tsjokvol gasten, groepen en families die zich rijkelijk te goed deden aan het wekelijkse 'breughelbuffet à volonté !

    Het interieur alleen al is een bezoekje waard : antiek van voor tot achter en tot in de nok gevuld met heiligenbeelden !



    De bazin was zelfs zo sportief om nog even charmant te poseren in haar deurgat.



    Even halt houden bij deze schande...de molenruïne in Pollinkhove.







    Lees er alles over op
    http://www.molenechos.org/molen.php?AdvSearch=877


    In Lo-Reninge de Lovaart over.
    Een bootje zat er klem en diende te wachten tot de opgeroepen sasmeester er aan kwam.



    Hier kom je dan ook die mooi-klinkende namen van restaurants tegen, zoals De Lisdodde (Lo-Reninge) of De Hooipiete (Fintele).





    We rijden een eind langs de IJzer op de 'Noordzee Vlaanderen Fietsroute'.



    http://www.euroreizen.be/fietswandel/recrea/lf1.htm


    De Westhoek is vooral gerenomeerd om zijn kapelletjes.
    Je vindt ze er in alle maten en groottes, zoals deze Oudekapelle, gelegen langs de Boterlandroute, richting StJacobskapelle.



    In StJacobskapelle staat ook dit
    prachtige koperen beeld van de 'Pelgrim'.



    Meer op http://www.gosantiago.be/

    Controlepost 3 : De IJzerhoeve, een camping in Diksmuide.


    (een beetje rood-op-een-rijtje)

    De IJzertoren, boven de vlasvelden uit...



    Ik zei het al : kapellen in alle maten en stijlen, zoals onderstaande kapel 'Troost in Nood', die dan nog eens uitermate mooi is ingericht.





    We passeren de oude en de nieuwe IJzertorens.
    Meer info op http://www.wo1.be/ned/database/dbDetail.asp?TypeID=15&SubTypeID=33&ItemID=5363 
    of gewoon even googelen naar 'ijzertoren'...



    Even verder de wereldberoemde site waar nog restanten van loopgraven uit de Eerste Wereldoorlog teruggevonden werden.



    Het kreeg de naam van 'De Dodengang'

    Deze bestaat uit twee evenwijdige loopgraven gegraven in de dijk van de IJzer over een lengte van 400 meter. Dicht bij het water ligt de gevechtsloopgraaf, daarachter de steunloopgraaf.
    Verder vindt u hier waarnemers- en schietposities, bunkers en op het einde van de gang, de Duitse bunker, de muizenval bestaande uit twee observatieposten (sector van de petroleumtanks en rechteroever van de IJzer) en enkele meters erachter een bunker met schietposities.

    De Ruiterschans is dan weer een echt fort van zandzakken op twee niveaus met zijn mitrailleuseposten, zijn scherpschutters- en waarnemersposities, zijn signalisatiepost, de ondergrondse doorgang naar de eigenlijke Dodengang.
     








    Even een halte inlassen in Zevekote-Gistel om de achterliggende deelnemers gade te slaan.



    Dit is iets wat je als organisator moet vermijden :
    motorrijders overtredingen doen begaan !



    En dit waren de trofeeën.



    Er waren 301 inschrijvingen en jammergenoeg een ongeval te betreuren.
    Maar al bij al nog een geluk bij een ongeluk : een schouderbreuk is te genezen. je zal er wel een tijdje zo bij lopen...


    Spoedig herstel gewenst aan deze onfortuinlijke motorrijdster !




    http://www.mtcdownunder.be/

    03-08-2008 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (8 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Politie-motoren : Thailand

    Deze politieman moet op patrouille met een scooter en staat in verbinding met zijn kantoor via een GSM !
    Gespot in Pattaya - Thailand

    Image:Thai Policeman on Motorbike with Cellphone - Pattaya Thailand.jpg

    01-08-2008 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Politie-motoren : Cuba

    In Cuba is het ten strengste verboden om personeel in uniform te fotograferen, maar toen het hem vriendelijk gevraagd werd, stemde hij toe voor één kiekje.

    Image:Cuban Police & Motorcycle 01.jpg

    Ook deze omgebouwde Yamaha Virago doet er ook nog dienst...

    Image:Cuban Police Yamaha Virago.jpg


     

    29-07-2008 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.6de Benefiet-treffen Moen 2008

     

    Zondag 20 juli 2008

    6de BENEFIET-TREFFEN

    t.v.v.

    “KIND & KANKER”

    -         Volledig bepijlde rit van ongeveer 160 km doorheen Vlaamse en Waalse wegen.

    -         Inschrijving van 8.30 uur tot 11.30 uur in zaal “T.A.P”, Stationsstraat 2 te Moen.

    -         Inschrijving: 8 € (koffie bij start + 2 consumptie “TAP”)

    -         5-tal bekers

    -         Vertrek colonne om 16.00 uur stipt van sporthal “Michelsberg” in Spiere

    -         Daarna in zaal T.A.P. te Moen vanaf 17.00 uur:

    optreden van covergroep “Plugged” en daarna dj. “Hans”

    Gratis Inkom en iedereen is welkom!

     

    Hoe zaal T.A.P. vinden?

    Pijltjes staan geplaatst vanaf afrit 3 (xml:namespace prefix = st1 ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags" />Zwevegem-Kortrijk Oost) op de E17.

            Inlichtingen: Moense moto-vrienden (MVC TAHNEE)

                      Alain Naessens 0473/23.54.27

                      Moreels Hans   0477/50.67.24

             MVC.tahnee@skynet.be

    test003.jpg

    Vertrekpunt TAP

    Klik op foto voor groot formaat

    Inschrijvingstafel

    Klik op foto voor groot formaat

    En als je in die streek rondrijdt, kom je onvermijdelijk op de Kluisberg terecht. We hebben hem maar liefst 3 maal op en af gereden.

    Klik op foto voor groot formaat

    Het is de streek van de wielrenners en de wielertoeristen, en voor die gasten zijn er dan ook de 'Ronde van Vlaanderen-' en de 'Vlaamse Ardennen-'routes, met de Koppenberg als doorduwer...

    Klik op foto voor groot formaat

    Een eerste controle in de herberg 'De Bergrust' te Gijselbrechtegem.
    Niet dat het voor ons motorrijders zo lastig was, maar het was behoorlijk warm aan het worden en een verfrissing op een terrasje wordt dan niet weggeslagen...

    Klik op foto voor groot formaat

    Voor trikes en side-cars was het een spannende dag, want we reden op wegeltjes waar die drivers amper door konden...

    img_5105.jpg

    Rond Anzegem zaten we op de 'Gapers-route'.

    Klik op foto voor groot formaat

    Groot-Zwevegem doet telkenjare zijn uiterste best om de overbruggingen te bebloemen.
    Hier de brug over het verbindingskanaal Schelde-Leie te Knokke-Zwevegem.

    Klik op foto voor groot formaat

    In Moen vinden we dan weer de 'Bossen-route' en de 'Driemolen-route' terug.

    Die vinden we daar ook terug...de 'padden-oversteek'.

    Klik op foto voor groot formaat

    De overbrugging te Moen aan de St.Denijsstraat...

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Toch even stoppen aan dat oude stukje Moense vaart met die St.Pieters-ophaalbrug...

    Klik op foto voor groot formaat

    Tweede controle in'tBallonske,
    clublokaal van de Moense Motorvrienden...
    Maar ze mogen toch wel eens een spons op hun neon zetten !

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Verder tegen StDenijs reden we stukjes 'Streuvels-route' af.
    Daar deze witte Honda Pacific Coast vastgelegd.

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Een landelijke weg tussen eindeloze tarwevelden.
    Men hoort daar alleen het gesjirp van de sprinkhanen en het gesjilp van een vogeltje...
    en vandaag af en toe het gebrom van motoren !

    Klik op foto voor groot formaat

    Even de Mont St.Aubert in Kain op en af...

    Klik op foto voor groot formaat

    ... de Scheldebrug in Pecq...

    Klik op foto voor groot formaat

    ... tot aan het Sportcomlplex St.Michielsberg in Spierre-Helkijn...

    Klik op foto voor groot formaat 
    Klik op foto voor groot formaat

    ... van waaruit het in kolomme via Avelgem en Heestert terug naar Moen ging.

    Klik op foto voor groot formaat 
    Klik op foto voor groot formaat 
    Klik op foto voor groot formaat 
    Bij aankomst werden we alvast vergast met een knap optreden van de rockband 'Plugged' met muziektoppers uit de jaren '70/'80.

    Klik op foto voor groot formaat 
    Klik op foto voor groot formaat 
    Klik op foto voor groot formaat


    20-07-2008 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een PC-moordenaar

    Iemand die een Pacific Coast als op onderstaande afbeeldingen zo toetakeld,
    verdiend het zelfs niet op een fiets te rijden !

    Honda Pacific Coast Ratbike - side view

    Pacific Coast Tourer - rear section

    PC800 Honda - Frontal

    Lees alles over deze viespeuk op
    www.advrider.com/forums/showthread.php?t=265019

    17-07-2008 om 22:06 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De PC site van Jan


    Een mooie, maar vooral leuke PC800-site
    is deze van Jan op

    http://pc800.questofmystery.com/




    17-07-2008 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (5 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Politie-motoren : Tsjechie

    Politie-motoren : Tsjechie

    16-07-2008 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PC-filmpjes

    Filmpjes van Pacific Coast Riders op :

    http://nl.youtube.com/watch?v=OKLianHAAuc


    http://www.youtube.com/watch?v=6c9T_HgGL7E



    16-07-2008 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een PC-forum in de UK
    Honda PC800 Owners Site and Forum

    Image 

    http://pc800.co.uk/index.php

    15-07-2008 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Over mijzelf
    Ik ben Guy Vandendriessche
    Ik ben een man en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gewezen rijkswachter en veiligheidsagent.
    Ik ben geboren op 04/06/1955 en ben nu dus 64 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: motortoerisme, terrariumdieren, plastic modelbouw, snorrenclub,....
    Archief per week
  • 25/07-31/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 13/12-19/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 31/12-06/01 2008
  • 22/12-28/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 04/12-10/12 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 25/12-31/12 2006
  • 12/12-18/12 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 25/04-01/05 2005
  • 11/04-17/04 2005
  • 04/04-10/04 2005
  • 28/03-03/04 2005
  • 14/03-20/03 2005
  • 28/02-06/03 2005
  • 21/02-27/02 2005
  • 17/01-23/01 2005
  • 15/11-21/11 2004
  • 25/10-31/10 2004
  • 11/10-17/10 2004
  • 27/09-03/10 2004
  • 06/09-12/09 2004
  • 16/08-22/08 2004
  • 09/08-15/08 2004
  • 26/07-01/08 2004
  • 12/07-18/07 2004
  • 05/07-11/07 2004
  • 28/06-04/07 2004
  • 31/05-06/06 2004
  • 24/05-30/05 2004
  • 10/05-16/05 2004
  • 03/05-09/05 2004
  • 19/04-25/04 2004
  • 12/04-18/04 2004
  • 05/04-11/04 2004
  • 29/03-04/04 2004
  • 15/03-21/03 2004
  • 01/03-07/03 2004
  • 02/02-08/02 2004
  • 29/12-04/01 2004
  • 13/10-19/10 2003
  • 08/09-14/09 2003
  • 01/09-07/09 2003
  • 25/08-31/08 2003
  • 04/08-10/08 2003
  • 14/07-20/07 2003
  • 07/07-13/07 2003
  • 09/06-15/06 2003
  • 12/05-18/05 2003
  • 14/04-20/04 2003
  • 07/04-13/04 2003
  • 17/03-23/03 2003
  • 10/03-16/03 2003
  • 17/02-23/02 2003
  • 27/01-02/02 2003
  • 14/10-20/10 2002
  • 30/09-06/10 2002
  • 26/08-01/09 2002
  • 29/07-04/08 2002
  • 29/04-05/05 2002
  • 15/04-21/04 2002
  • 18/03-24/03 2002
  • 04/03-10/03 2002
  • 04/02-10/02 2002
  • 28/01-03/02 2002
  • 31/12-06/01 2002
  • 24/12-30/12 2001
  • 17/12-23/12 2001
  • 26/11-02/12 2001
  • 03/09-09/09 2001
  • 20/08-26/08 2001
  • 13/08-19/08 2001
  • 30/07-05/08 2001
  • 25/06-01/07 2001
  • 11/06-17/06 2001
  • 30/04-06/05 2001
  • 19/02-25/02 2001
  • 23/10-29/10 2000
  • 16/10-22/10 2000
  • 21/08-27/08 2000
  • 14/08-20/08 2000
  • 17/07-23/07 2000
  • 19/06-25/06 2000
  • 27/09-03/10 1999
  • 09/08-15/08 1999
  • 21/06-27/06 1999
  • 17/08-23/08 1998
  • 15/06-21/06 1998
  • 01/06-07/06 1998
  • 29/12-04/01 1998
  • 16/06-22/06 1997
  • 17/03-23/03 1997
  • 30/12-05/01 1997
  • 26/08-01/09 1996
  • 05/08-11/08 1996
  • 15/07-21/07 1996
  • 10/06-16/06 1996
  • 08/05-14/05 1995
  • 20/03-26/03 1995
  • 06/03-12/03 1995
  • 03/10-09/10 1994
  • 26/09-02/10 1994
  • 12/09-18/09 1994
  • 05/09-11/09 1994
  • 29/08-04/09 1994
  • 15/08-21/08 1994
  • 04/07-10/07 1994
  • 23/05-29/05 1994
  • 09/05-15/05 1994
  • 25/04-01/05 1994
  • 11/04-17/04 1994
  • 03/01-09/01 1994
  • 26/12-01/01 1995
  • 04/10-10/10 1993
  • 13/09-19/09 1993
  • 06/09-12/09 1993
  • 30/08-05/09 1993
  • 16/08-22/08 1993
  • 09/08-15/08 1993
  • 26/07-01/08 1993
  • 12/07-18/07 1993
  • 05/07-11/07 1993
  • 28/06-04/07 1993
  • 21/06-27/06 1993
  • 07/06-13/06 1993
  • 31/05-06/06 1993
  • 17/05-23/05 1993
  • 03/05-09/05 1993
  • 26/04-02/05 1993
  • 19/04-25/04 1993
  • 05/04-11/04 1993
  • 29/03-04/04 1993
  • 15/03-21/03 1993
  • 08/03-14/03 1993
  • 02/11-08/11 1992
  • 19/10-25/10 1992
  • 10/08-16/08 1992
  • 30/03-05/04 1992
  • 03/02-09/02 1992
  • 16/09-22/09 1991
  • 01/07-07/07 1991
  • 03/06-09/06 1991
  • 27/05-02/06 1991
  • 13/05-19/05 1991
  • 29/04-05/05 1991
  • 01/04-07/04 1991
  • 04/03-10/03 1991
  • 31/12-06/01 1991
  • 17/12-23/12 1990
  • 10/12-16/12 1990
  • 03/12-09/12 1990
  • 15/10-21/10 1990
  • 08/10-14/10 1990
  • 01/10-07/10 1990
  • 03/09-09/09 1990
  • 27/08-02/09 1990
  • 06/08-12/08 1990
  • 30/07-05/08 1990
  • 16/07-22/07 1990
  • 25/06-01/07 1990
  • 18/06-24/06 1990
  • 11/06-17/06 1990
  • 04/06-10/06 1990
  • 28/05-03/06 1990
  • 14/05-20/05 1990
  • 07/05-13/05 1990
  • 30/04-06/05 1990
  • 16/04-22/04 1990
  • 09/04-15/04 1990
  • 02/04-08/04 1990
  • 26/03-01/04 1990
  • 19/03-25/03 1990
  • 12/03-18/03 1990
  • 05/03-11/03 1990
  • 26/02-04/03 1990
  • 05/02-11/02 1990
  • 13/11-19/11 1989
  • 16/10-22/10 1989
  • 18/09-24/09 1989
  • 11/09-17/09 1989
  • 04/09-10/09 1989
  • 14/08-20/08 1989
  • 07/08-13/08 1989
  • 31/07-06/08 1989
  • 26/06-02/07 1989
  • 03/04-09/04 1989
  • 27/02-05/03 1989
  • 22/08-28/08 1988
  • 01/08-07/08 1988
  • 13/06-19/06 1988
  • 02/05-08/05 1988
  • 18/04-24/04 1988
  • 04/04-10/04 1988
  • 07/03-13/03 1988
  • 30/11-06/12 1987
  • 08/06-14/06 1987
  • 30/03-05/04 1987
  • 23/03-29/03 1987
  • 11/08-17/08 1986
  • 05/05-11/05 1986
  • 31/03-06/04 1986
  • 24/03-30/03 1986
  • 03/03-09/03 1986
  • 24/02-02/03 1986
  • 30/12-05/01 1986
  • 03/06-09/06 1985
  • 06/05-12/05 1985
  • 11/03-17/03 1985
  • 04/02-10/02 1985
  • 09/07-15/07 1984
  • 25/06-01/07 1984
  • 12/03-18/03 1984
  • 05/03-11/03 1984
  • 02/01-08/01 1984
  • 24/12-30/12 1984
  • 11/07-17/07 1983
  • 27/06-03/07 1983
  • 21/03-27/03 1983
  • 14/03-20/03 1983
  • 28/06-04/07 1982
  • 16/07-22/07 1979
  • 11/08-17/08 1975

    Inhoud blog
  • Motorrijder uit Oostende om het leven gekomen
  • Dodelijk ongeval in Moorsele
  • Dodelijk ongeval op de Groendalseweg in Bleiswijk
  • DODELIJK ONGEVAL OP N8 IN HEESTERT
  • Motorambulance
  • Vluchtmisdrijf in Torhout
  • Koninklijke Marechaussee kiest wederom voor Yamaha
  • DRIE VIERDE VAN DE MOTORONGEVALLEN GEBEURT TUSSEN APRIL EN OKTOBER
  • Aantal motorongevallen op tien jaar met kwart gedaald
  • BIVV roept weggebruikers op na motorongevallen: "Wees extra voorzichtig"
  • Motorrijder laat het leven bij ongeval in Kuurne
  • Motorongeval in bocht oprit A29
  • Zero Police Motorcycles in California
  • De motor van de toekomst...
  • Kersverse bruid overleden na aanrijding met motorrijder
  • Motorrijders als Kerstman in Brussel
  • Gibbs Biskji
  • Chauffeur maait motard van de weg
  • Motard staat weer recht na mislukte wheelie op snelweg
  • Humanoïde bikerrobot van Yamaha kan helemaal alleen moto rijden
  • Motorrijder sterft nadat hij door kapel reed
  • Zero Motorcycles
  • Nieuwe badges voor nieuwe uniformen wegpolitie Antwerpen en Gent
  • de motorrijders van Hatzoloh
  • Helft Belgische motorrijders niet verzekerd voor lichamelijke schade
  • Motorpolitie Marokko krijgt camera op helm
  • Motard van 36 sterft na zware klap op N49
  • Doodgeschoten verpleegster stuurde motorbende op ex af
  • Zwaar motorongeval in Waaslandhaven
  • motorrijder sterft tijdens ritje met vrienden
  • Mustang Pony 320 1947
  • Motorrijder overleden na ongeval op circuit in Zolder
  • Porcaro, de stad van de motorrijders
  • Gearresteerde tiener moet geboeid meelopen met motor van agent
  • Gestolen motorfiets terug bij eigenaar
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Twee doden na motorongeval
  • Chauffeur was onder invloed van alcohol toen hij jong koppel doodreed
  • Quadbestuurder levensgevaarlijk gewond
  • Bestuurder motorfiets komt om het leven na ongeval op Rijksweg te Roeselare
  • Motorrijder (60) komt om bij ongeval in Lichtervelde
  • Gedenksteen voor alle verongelukte motorrijders
  • Rondrit Ommegang StDenijs 21 juni 2015
  • Motorongeval in de Botlek
  • Motorrijder stabiel, maar nog in levensgevaar na aanrijding
  • Deze anonieme motoren helpen Antwerpse politie verkeershooligans klissen
  • 24-jarige motorrijder overleden na botsing
  • Motorrijder sterft na val in gracht in Koekelare
  • Motorrijder sterft na frontale klap
  • 'Bendeoorlog verwacht in België'
  • Hondjes op de motor...
  • Zware brand in motozaak
  • Hond mee met baasje op Vespa
  • Motorrijder zwaargewond na harde klap in Izegem
  • Motorrijder zwaargewond na harde klap in Izegem
  • Motorrijder verongelukt in Lille
  • 2015 Ducati Monster Stripe 821 en 1200
  • 2016 Yamaha YZ en WR offroad modellen gelanceerd
  • Motorrijder geeft levensgevaarlijke chauffeur terechte kopstoot
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Fleurus
  • Motorrijder zwaar gewond
  • Motorrijder zwaargewond bij ongeval in Aarschot
  • Motard laat leven na zware klap tegen een wagen
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Aarschot
  • Motard laat leven na zware klap tegen een wagen
  • Zwaar motorongeval in Neeroeteren
  • Orlando Bloom laat zich eens goed gaan
  • Motorrijder verongelukt
  • Motorrijder
  • Overlever motorongeval toont hoe ze de draad weer oppikt
  • Motorrijder komt om bij ongeval
  • Waaghals rijdt op 1 wiel op Ring rond Brussel
  • 100-jarige Liske opnieuw op de motor
  • Een 'opfrissing' helpt ongevallen voorkomen
  • Motorrijder sterft na ongeval op brug over E17
  • Dodelijk ongeval met motorrijder op Assesteenweg te Herne
  • motorrijder dood in Ternat
  • Nieuwe politiemotoren Antwerpen
  • Motorrijder gewond na aanrijding
  • Vader van zes kinderen sterft bij motorongeval
  • Police Use Electric Chariot Scooter , Fast Motorised Off Road Segway
  • Motorrijder overleden na ongeluk Zoutelande
  • Motorrijder boord zich in auto
  • Jonge motorrijder verongelukt in Ingelmunster
  • Motorrijder verongelukt op gladde weg...
  • Motor op de spoorwegen geglipt door zand
  • Oekraïense ex-international Gusin sterft in motorongeval
  • 17de Mosseltreffen - Oostende
  • beelden dodelijk motorongeval gebruikt in campagne voor veiliger verkeer
  • Schokkend: Roekeloze motorrijder filmt eigen dood
  • Motorrijder zwaar gewond in StDenijs
  • Nieuw scherm en herstellingen aan PC800
  • Nieuwe KMar-motorfiets: Yamaha FJR 1300A
  • 33ste Krabbetreffen - Rollegem 17 augustus 2014
  • Aanrijding tussen motorrijder en bestelwagen in Hoevenen
  • 13de Olf Oest treffen - Torhout 16 augustus
  • 15de Walkerstreffen - Rijmenam 10 augustus 2014
  • Graafschapstreffen 2014
  • Nederlandse motoragent omgekomen bij achtervolging
  • Twee doden bij motorongeval aan Leuvense vaart
  • 1ste motorrit Paddy's Pub - Zottegem 3 augustus 2014
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Antwerpen
  • Dodelijk motorongeval in Frasnes-lez-Anvaing
  • Competentietreffen - Ieper 2 augustus 2014
  • Motorrijder overleden, passagier kritiek na ongeval
  • Motorrijder verongelukt, passagier kritiek
  • Manneken Pis Treffen Geraardsbergen 27 juli 2014
  • BMW R1200RT (2014) uit circulatie !
  • Snelheidscontrole op Engelse wegen
  • Jaar rijverbod voor dodelijk motorongeval
  • 2 DODEN BIJ ZWAAR MOTORONGELUK
  • 2 doden bij zwaar motorongeluk
  • Izegems motorrijder lichtgewond
  • 53ste Ronde van West-Vlaanderen : Menen 29 mei 2014
  • Drago-treffen Izegem 25 mei 2014
  • Ongeval met motor, bestuurder spoorloos
  • Motor Union Belgische Politie Treffen tvv ALS-Liga
  • Dendertoerrit zondag 11 mei 2014
  • 1ste Flamengostreffen Torhout 4 mei 2014
  • Coast Tour 2014
  • Honda Gold Wing Airbag
  • Ducati Diavel
  • Toerrit Reglement voor groepsrijden
  • 23ste Houtlandroute - Torhout 20 april 2014
  • Yamaha MT-09
  • 24e Zomertreffen Tsjamp Wevelgem zondag 13 april
  • Harley Davidson Street 750
  • Motorrijder komt om het leven in Zomergem
  • Yamaha SR400
  • 18-jarige motorrijder komt om het leven in Eernegem
  • Motards frissen rijkunsten op
  • Meer dodelijke ongevallen met motorrijders in 2013
  • Jonge motorrijder komt om het leven na ongeval in Ichtegem
  • Motorrijder zwaargewond bij botsing in Wakken
  • Motorrijder omgekomen bij ongeval in Hechtel-Eksel
  • MV Agusta Brutale 800 Dragster
  • Motorrijder (30) overleeft klap tegen paal niet in Lede
  • Yamaha Ténéré XT 1200ZE
  • Ducati Monster 1200S
  • Nieuwe politiejassen Antwerpse motards
  • ZERO SR : the iMOTO
  • Vroegere diensthoofddeksels bij de NMBS
  • Nog geen motorkeuring...
  • Santa is coming !
  • Motorrijdster buiten levensgevaar na aanrijding
  • Vrouw vat zelf vuur na motorongeval
  • Herfstmist
  • Moto Toerkalender 2014
  • Nieuwe aanwinst PC 800 parelmoer
  • Koppel laat het leven bij motorongeval in Houffalize
  • 23-jarige motorrijder overleden bij ongeval in Herfelingen
  • Motorongeval in Lissewege
  • Bij een motorongeval in Sint-Andries komen 2 mensen om het leven
  • Motorrijder komt om het leven bij ongeval in Hooglede
  • Genkenaar (23) week na motorongeval overleden
  • Motorrijder ­wandelt weg na valpartij
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Noirefontaine
  • Motorrijder gewond
  • Koppel laat het leven bij motorongeval in Houffalize
  • Grote bijeenkomst van Hells Angels in Gent
  • Honderdvijftig trikes en motoren verwacht in Neerwinden
  • Motorrijder (19) bezweken aan verwondingen
  • rouwregister geopend voor Christof Van Mullem
  • Het Koninklijk Motorrijdersescorte
  • Verdachte vriend van vermiste Marijke Francis sterft in ongeval
  • Motorrijder overleefd aanrijding in Ingelmunster
  • Drie gewonden bij botsing tussen auto en politiemotor in Ingelmunster
  • Geen rijbewijs bij 1 motorongeval op 5
  • Metalzanger komt om het leven bij motorongeval
  • Twee zwaargewonden bij motorongeval te BACHTE-MARIA-LEERNE
  • Broers verongelukken op vijf kilometer van elkaar
  • Twee agenten laten het leven bij motorongeval
  • Motorrijder verongelukt in Opglabbeek
  • Man en vrouw komen om bij zwaar motorongeval in Brugge
  • Motorrijder (39) maakt dodelijke smak tegen geparkeerde truck
  • Boer verwisselt tractor na dodelijk motorongeval
  • Motorrijden ligt voorlopig een tijdje stil...
  • Weginspecteurs van Rijkswaterstaat op de motor
  • Lijsttrekker N-VA breekt enkel bij motorongeval
  • Motorrijder gewond bij verkeerd manoeuvre auto
  • Motorrijder gewond in ongeval Eizeringen
  • Motorrijder raakt zwaargewond bij ongeval in Reningelst
  • Motorrijder levensgevaarlijk gewond bij aanrijding in Nevele
  • Motorrijder (48) verongelukt bij frontale aanrijding in Moen
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Stoumont
  • Belgische bestuurder rijdt motorrijder dood in Franse departement Gard
  • Motorrijder maakt dodelijke val in Diest
  • Motorrijder komt om in Fosses-la-Ville
  • Motorrijder komt om in Fosses-la-Ville
  • Moto Treffens Vlaanderen 2012
  • 11de Kanaaltreffen Oudenburg 5 aug 2012
  • 13de Terrasrit – Zelzate 4 augustus 2012
  • 9de Mega 'Tour de France' Houthulst 29 juli 2012
  • Motorrijder (22) komt om op racecircuit in Mettet
  • Dronken motorrijder zwaargewond na ongeval in Dendermonde
  • Motorrijder verongelukt in Alveringem
  • Motorrijder komt om het leven op N8 in Alveringem
  • Motorrijder verongelukt in Huldenberg

    Pacific Coast 800 USA
  • Pacific Coast 800 USA

  • TGPCHPCMY2KMR+8
  • The Great Pacific Coast Highway Pacific Coast Motorcycle Year 2008 Motorcycle Ride

  • Honda Pacific Coast (PC800) Parts List
  • Honda Pacific Coast (PC800) Parts List

  • Corbin Motorcycle Seats & Accessories | Honda Pacific Coast
  • Corbin Motorcycle Seats & Accessories | Honda Pacific Coast

  • MV Pacific Coast Nederland
  • MV Pacific Coast Nederland

  • Foto

    PC800
  • Honda Pacific Coast (PC800) Owner/iPCRC Registry

  • PC France
  • PC France

  • Foto

    Web PC
  • Web PC

  • Foto

    IPCRC
  • IPCRC

  • PC Italia
  • PC Italia

  • PC naamlijst
  • PC naamlijst

  • PC Russia
  • PC Russia

  • Bikes !
  • Bikes !

  • Categorieën


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!