Zoeken in blog

Gastenboek
  • Health Benefits of Mango Uses Benefits
  • 10 Proven Health Benefits of Watermelon
  • Kolorowanki
  • ¿Qué Festividades Se Celebran Los Lunes Bancarios?
  • Productos Y Servicios Bancarios Operativos

    Druk op onderstaande knop om een positief berichtje achter te laten in mijn gastenboek (let wel : obsceniteiten worden eruitgeflikkerd !)

    Neem ook een kijkje op mijn andere bloggen SNOR en BUDOKA,
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Motortoerisme...mijn hobby
    Motortoerisme... mijn passie
    Enkele korte flashes uit mijn motorrijderscarrière die begon in 1972. Regelmatig een korte impressie van de nieuwste modellen. Ook komen de meest gekke motoren aan bod alsmede bijzondere verkeerssituaties. Treffens en andere activiteiten. En niet te vergeten mijn collectie 'Politie-bikes'en badges.
    05-03-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe Yamaha voor Politiezone West Limburg


    Tijdens de laatste maand van 2005 en het begin van 2006 heeft de politiezone WestLimburg kunnen beschikken over een nieuw model motorfiets van het type YAMAHA FJR 1300 om dit voertuig te testen met het oog op de aanschaf van een nieuwe motorfiets. De testen werden positief gevonden en er waren weinig tot geen opmerkingen van de berijders. Hieronder een foto van het desbetreffende model.

    YAMAHA FJR 1300 
    YAMAHA FJR 1300

    In maart 2006 is dan uiteindelijk een nieuwe motorfiets in gebruik genomen in deze politiezone.
    De motorfiets Yamaha FJR 1300 is evenwaardig aan de machines in dienst genomen bij de Federale Politie.


    Yamaha FJR 1300 Politie

    05-03-2006 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-02-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Yamaha XV 1900 Midnight Star
    De tijd van de dikke megacruisers is duidelijk nog niet voorbij.
    Suzuki stelde zopas de 1800cc Intruder voor en ook Yamaha komt nu met een volledig nieuwe en dikke Midnight Star op de proppen.
    Dat mocht ook wel, want met enkel nog de classieke Dragstar1100 in zijn gamma, miste Yamaha een zware custom.




    In de U.S. bestaat de Midnight Star al langer, maar dat is een variant op de Wild Star die in de States dan weer Road star heet.
    Moeilijk doen als het gemakkelijk kan, noem ik dat. Soit.

    De Europese Midnight Star is volledig nieuw, met het dikke V-Twin motorblok uit de Yamaha-geschiedenis (oa Venture) en een onder hoge druk gegoten aluminium frame van maar liefst 2,5 meter lengte en technologie die rechtstreeks afstamt van de racerij.




    In navolging van andere megacruisers heeft deze Yamaha wel meer van die supersport-allures.
    Een injectiegevoed motorblok van 100PK (bij 4500opm), 167Nm aan koppel bij slechts 2500opm, een EXUP-klepsysteem in de uitlaat om bij elk toerental een optimaal vermogen te creeëren.
    Dat mag ook wel als je 320 kilo moet voortsjouwen.
    Dit beest kost je dan wel om en bij de 15.000 euro.


    28-02-2006 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (15 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-02-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jialing Rocane 600
    Door de enorme productiecapaciteit (en de lage loonkosten) van de Chinese bedrijven, bedragen de prijzen van hun motoren bijna de helft van wat we voor een Japanner of een Europeaan betalen.
           

    En daar waar China het eerst nog hield bij kleine brommertjes, verschijnen nu de eerste grote jongens op de Europese markt.

    Het voor ons onbekende merk Jialing heeft sinds zijn ontstaan in 1979 maar liefst 12 miljoen motorrijwielen gebouwd ( met alleen al 2,4 miljoen exemplaren in het topjaar 2002) en met de Rocane600 stelt het zijn eerste dikke eencilinder voor.





    Aangaande het design doet hij sterk denken aan de BMW Funduro van enkele jaren geleden (foto onder).




    De Rocane loopt op een watergekoelde eencilinder met injectie en katalysator die goed moet zijn voor een topsnelheid van 160km/u en dat bij 8500opm.
    Deze grote Chinees ziet er erg stevig uit en als je het mij vraagt is dit weer zo'n 'alleskunner' die je nooit kapot krijgt, tenzij je er zoals Tanja Dexter mee gaat base-jumpen in de Grand Canyon...
    En als de prijs ook écht laag zal liggen, is de kans heel groot dat de Japanners eveneens aan het soilden zullen slaan...
    Je kunt deze superbrommer bestellen bij Deck in Aalst (
    www.deck.be).

    21-02-2006 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-02-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Yamaha RX 1 'snowmobile'
    De kans dat je deze Yamaha RX1 deze winter nog zult nodig hebben, is vrij klein.
    Hoewel hij als motor niet direct op de baan hoort, wil ik je deze snowmobile toch even voorstellen wegens heel indrukwekkend.






    De RX1 wordt aangedreven door een injectie-gevoede motor van de al even indrukwekkende Yamaha R1, de eerste motorfiets die meer PK's (175) produceerde dan kilos (172).
    Yamaha heeft het motorblok wat koppelrijker gemaakt (er rest nog 150 PK) waardoor je met de rupsaandrijving de stenen (zeg maar ijsblokken) uit de grond rukt !
    Meteen ook goed voor een topsnelheid van 180km/u, wat op sneeuw en ijs beangstigend hard is !




    Afgezien van de rups en de skieën lijkt deze snowmobile helemaal op een motorfiets met Öhlins-vering voor en achter (verstelbaar aan het stuur aub) en een hydrolisch bediende schijfrem.



    De RX1 is een 'automatique' met een achteruitversnelling. Deze schoonheid heeft een 38-liter tank en daar kun je al een heel eind mee rijden (of liever schuiven...). Gas geven doe je met een duimschakelaar op het rechterhandvat, net zoals op een jetski.
    De RX1 wordt in België enkel op bestelling geleverd en dit voor de prijs van 9500 euro.
    Voor de sneeuw moet je zelf zorgen.

    14-02-2006 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-02-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Politie-motoren : Australie

    Motoragent van de Western Australia Police uit de Traffic Enforcement Group.

    Image:WA Police TE703.jpg

    Image:WA Police TE708.jpg

    Image:WAPOL Motorbikes.jpg

    Image:WAPOL TE706.jpg

    13-02-2006 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-02-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Confederate F113 Hellcat - B 91 Wraith

    Wie het beu is om met de zoveelste Japanner rond te rijden en niet meteen op een Harley wil stappen, moet eens gaan rondkijken bij het Amerikaanse Confederate. Monsterlijk design en puur vakmanschap, manueel gefreesd van luchvaartaluminium met buitengewone technische oplossingen.
    Het verhaal van de Confederate begon in 1991 met een stel enthousiaste designers en ingenieurs die in 1994 hun eerste motorfiets klaar hadden : de Hellcat, vernoemd naar een oorlogsvliegtuig uit WOII.



    Vanaf 1996 begon men al motoren te bouwen op bestelling.
    Ondertussen zijn we toe aan een tweede generatie van de Hellcat.
    Het Amerikaanse S§S motorblok werd van 2031cc teruggetuned naar 1851cc, wat niet wegneemt dat dit een ontzettend eigenwijs beest is.
    Kijk maar eens naar de uitlaten die meteen ook dienst doen als achterophanging, met de vering net naast het ouderwets ogende zadel (jammer voor je lief maar ze kan niet mee achterop...) vastgemaakt aan het dikke ruggegraatframe bovenaan het motorblok.
    Waanzin maar wel lekker !
    125 PK voor 227 rijklare kilo's, dat is niet slecht voor een beest van dat formaat.

    De allernieuwste Confederate is helemaal geschift. Zoiets als de B91 heb ik nog nooit gezien.
    De 45° V-Twin is afgeleid van de luchtgekoelde 7-cilinder Curtis Vliegtuigmotor en omdat ze bij Confederate een beetje in de vliegsfeer wilden blijven, maakten ze de hele motor uit licht aluminium en carbon. Daardoor weegt dit machientje slechts 189 kilo, wat voor een 1490cc verbazend weinig is.




    Het ruggegraatframe met daarin de olie loopt net zoals bij de Hellcat over het motorblok heen. De benzinetank zit onder de motor, wat zorgt voor een geweldig laag zwaartepunt. het gebruik van al dat licht materiaal heeft een heel laag onafgeveerd gewicht als gevolg, waardoor de motor heel licht stuurt.
    Klinken doet die Wraith ook al niet alledaags : hij lijkt wel te rammelen, zoals een oude tweedekker die overvliegt.

    Een Confederate motor koop je overigens niet zomaar.
    Je boekt een vliegticket naar New Orleans, blijft er twee dagen en nachten voor de testritten en wie besluit er eentje te kopen, krijgt zijn verblijf terugbetaald. Mag ook wel, want met 50.660 € voor de Hellcat en 45.110€ voor de wraith zijn dot niet bepaald koopjes te noemen.
    Maar voor het stijfste motorframe uit de geschiedenis (met patentnummer 005857538A) moet je natuurlijk wat overhebben...

    07-02-2006 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-01-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cagiva Raptor 650


    De Cagiva Raptor 650 is terug van weggeweest, dank zij de investering van de Maleisische auto gigant Proton eind vorig jaar.
    Gelanceerd in 1999, was de Raptor getekend door Miguel Galluzzi, de man achter het Ducati Monster (hieronder).






    Dit nieuwe model die eigenlijk een Raptor 650ie is vanwege zijn benzine-injectie-motor, leunt sterk aan tegen het originele design, maar profiteerd van een nieuwe 645cc 90° V-Twin Suzuki-motor met digitale 
    SDTV (Suzuki Dual Throttle Valve) injectie en PAIR (Pulsed secondary air injection), zoals we die ook op de Suzuki SV650 terugvinden.

    Voor de prijs moet je het niet laten : voor £ 5000,- heb je met deze Raptor een custom met Italiaanse stijl en Japanse kwaliteit.


    11-01-2006 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (5 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-01-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph Daytona 675
    Triumph heeft zijn 600cc sportmotor eindelijk zijn typische Engelse karakter gegeven.



    Voortaan wordt de Daytona 675 (hieronder in de 'black edition') aangedreven door een driepitter van 675cc.
    Daarmee rijdt hij meteen alle andere Japanse 600-tjes naar huis.





    123 PK voor slechts 165kilogram : daar hebben zelfs veel 1000cc-motoren het moeilijk mee.
    Dit racertje kost toch om en bij de 11.000 euro, hoor !

    09-01-2006 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-01-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BV's op de motor : Marijn Devalck


    Artikel verschenen in MAGazine nr.85
    Toen ik Marijn Devalck enkele weken geleden vroeg of het mogelijk was om een interview af te nemen, nodigde hij me spontaan uit op de filmset van “FC De Kampioenen”. Ze waren net van plan een scene te draaien met motorrijders. Markske achteraan bij Boma als persmuskiet.


    Daar kon ik geen nee tegen zeggen, dit was de uitgelezen mogelijkheid om enkele actieshots te nemen voor onderstaand artikel. Na een telefoontje met de juiste coordinaten begaf ik me op weg…

    Bekende Vlamingen zijn ook maar motards…
    door Ben Ronsse

     

    BR:Sinds wanneer bent u lid van M.A.G.?
    MD: Och, dat weet ik eerlijk gezegd zelf niet, ik denk dat dat van ’92, misschien ’93 moet zijn…
    BR: Wat is uw mening over M.A.G.?
    MD: Uhhh, wel, ik probeer het zoveel mogelijk te volgen, ik denk dat de M.A.G. een zeer actieve organisatie is, die we als motorrijder zeker en vast nodig hebben, want het is erg nodig om dus de aandacht te trekken voor de motorrijder. Sinds het begin dat ik bij M.A.G. ben, en ook met de motor rij , voel ik toch wel dat er een en ander beweegt. Ik heb meegemaakt dat M.A.G. dus eigenlijk toch wel bij de minister gaat, dat de minister gehoord wordt, en dat de minister eens luistert naar wat onze problemen zijn. Ik denk dat, mocht de M.A.G. daar niet zijn,  dan zouden wij alleen staan als motorrijder. En wat ben je alleen? Ondertussen is de groep motorrijders tegenwoordig vertienvoudigd, denk ik. Stilletjes aan krijgen we een andere mentaliteit. En dat M.A.G. daar voor een groot deel zijn aandeel in heeft.
    BR: Met welke motor rijdt u zelf ?
    MD: Ik heb een Harley, een Herritage, dus de classic, 1340. Ik heb die gekocht van een vriend, 3de hands, want het is een Amerikaan, een tinnen blok, er zijn er maar een paar duizend van gemaakt. Het is een vrij unieke motor. Met een kleur dat je hier niet vindt. Cherry red met beige.
    BR: Is dit Marijn’s droommotor ?
    MD: Wel, eigenlijk heb ik als kind altijd gedroomd om met een Harley te rijden. Ik wou zelf bij de zwaantjes gaan daarvoor. Maar toen de zwaantjes dan met BMW begonnen te rijden, vond ik dat minder. Nu, ik ben toch geen zwaantje geworden. Maar heb achteraf een Harley gekocht. Toevallig, omdat die vriend zijn Harley weg deed. En het was een zeer goeie motor. Bovendien zei hij dat als ik er kosten aan had, ik hem binnen mocht doen in een garage, en dat hij zou betalen. Dus dat waren zeer mooie condities. En ik heb nog nooit kosten gehad aan die motor, dus voor mij is het een zeer goeie motor.
    Normaal was ik van plan om mij een toermotor te kopen omdat ik toch de files een beetje wou trotseren. En in die periode had ik het voor de K100 van BMW. Maar het is dus Harley geworden, en ik heb er geen spijt van. Het is natuurlijk totaal anders rijden, het is niet zo vinnig, je kan niet echt mee met het verkeer. Maar ‘bon’, dan rij je iets trager en je bent iets meer hoorbaar, wat ook niet onbelangrijk is.
    BR: Waarvoor gebruikt u de motor doorgaans ?
    MD:  Voor het werk, en voor het goede doel. Je weet, ik ben ‘peter’ van de hartrijders uit Hamme-Moerzeke. Dus jaarlijks rijden we onze herfstrit. Ik heb ondertussen ook in Burst, bij The Browsers, jaarlijks voor het goede doel een rit, namelijk de zomerrit. Ook de lenterit, die momenteel afgeschaft is… Allé, je ziet, elk seizoen hebben we links of rechts een rit voor het goede doel. En voor de rest gebruik ik hem alleen om naar de VRT te rijden. Op de dagen van de repetities natuurlijk wel te verstaan, want als ik ‘boma gekapt’ ben, dan krijg ik moeilijk een helm op mijn hoofd.
    BR: Is de motor een gebruiksvoorwerp, of aanzie je het meer als een hobby ? Maw gaat er veel tijd naar het onderhoud van de motorfiets ?
    MD: Absoluut niet, en het is een schande. Als men op een meeting een prijs zouden geven voor de vuilste motor, dan ben ik iedere keer de winnaar. Mijn vrouw heeft hem hoogstens al een paar keer gekuisd. Ik heb daar absoluut geen tijd voor. Het zou een hobby zijn, mocht ik meer tijd hebben. Ik gebruik hem voor het werk, ik heb gewoon het nuttige aan het aangename gekoppeld. En meer is dat niet. Ik ben dus ook geen ‘motorfreak’, ik ben niet bezig met die motor. Ik wil er geen snufjes op, ik wil daar geen chromé op, het moet gene flashy motor zijn. Voor mij is het een werktuig, maar anderzijds ook mijne goeie kameraad.
    BR: Mag je vrouw mee op de motor, of ben je meer het type loney-rider ?
    MD: Ik ben eigenlijk een loney-rider, willes-nilles. Voor mijn vrouw heb ik een rugsteuntje laten monteren. En dat is het enige dat ik gedaan heb. Om het haar wat comfortabeler te maken. Maar op een Harley rij ik veel liever alleen dan met twee. Gewoon omdat als ik alleen moet vertrekken voor een hele dag voor het goeie doel, het dan meestal op een zondag is. De enige zondag dat ik vrij ben, de enige zondag dat ik bij mijn vrouw kan zijn. En ze kan dan niet mee, tja, het zou beter zijn anders.
    Ik ben ook bij de ‘Rotary-club’ in Zottegem. We hebben zelfs daar onder de ‘Rotariers’ ook de ‘Motariers’ opgericht. En daar hebben we een middel gevonden als wij ergens met de motor naartoe rijden. Onder onze vrouwen hebben er een paar een cabriolet, we noemen ze dan de ‘Cabriolina’s’. We komen samen op een punt, en gaan dan lekker eten. En dat gebeurt één of twee keer op een jaar. Wat je soms niet allemaal moet doen voor de vrouw hé.
    BR: Rijdt je vrouw zelf met de motor ?
    MD: Nee helaas. Ze durft zelfs niet met de fiets rijden. Nu, wat ze wel al heeft laten horen, is zo’n comfortabele motor, zo’n Gold Wing van Honda. Omdat ze denkt dat dat de enige motor is waarop je zo’n helm kan dragen met een radiootje erin. Dan zo’n stekkertje en we kunnen met elkaar praten (lacht hartelijk). Maar ik moet toch een motor bij mijn buurman kopen of niet ? Dus zou ik, om mijn vrouw mee te kunnen nemen, een BMW LT1200 kopen... Ofschoon ik moet toegeven dat deze GS waar ik hier op de set met rij, ‘een motor is die aan mijn kloten gegoten is’.
    BR: Wat versta jij onder kledij ?
    MD: Tja, ik ben er absoluut niet de man die het goede voorbeeld geeft. Ik rij in de zomer en in mijn veldwegen ginder achter, meestal in shirt en t-shirt en op mijn blote voeten. Ik ga zelfs zo naar de bakker. Ik durf mij zelfs riskeren zonder helm, omdat de politie daar toch niet rondrijdt. Maar dat mag niet. Ik weet dat het maar in een straal van een paar km is. Maar het is dicht tegen huis dat de domste ongevallen met zware gevolgen gebeuren. Je moet maar aan 30 km/u onderuit gaan, met je blote beentjes tegen het asfalt, je zal eruit zien. Ik weet dat ik eigenlijk een grote zondaar ben.
    Maar mijn beschermende kledij hangt wat af van met welke motor ik rij. Ik heb hier mijn ‘chaps’ voor mijne Harley. Dat is kledij waar wat lucht doorheen kan. Ik rij toch meestal niet snel. Ik heb ook een ander pak om met andere motoren te rijden, of voor reportage met de krant en zo. Daarvoor heb ik bij ‘Richa’ een pak gekocht: zo een broek en jas met beschermende elementen op de schouders, ellebogen, knieëen… Dat is natuurlijk een pak waar je je veilig in voelt. En het pakt ook niet zoveel wind. Ook voor de helm, een integraal is natuurlijk meer hermetisch gesloten. Met mijn open helm, als ik op deze BMW iets vlugger rij, dan trekt hij toch van mijn hoofd weg. En mijn kostuum pakt wat meer wind, waardoor je niet zo vast meer op de motor zit. Dat heeft allemaal met veiligheid te maken. En ik denk dat veilige kledij zeer efficient is als je valt. Je rijdt niet om te vallen, maar als je valt maakt het meestal een groot verschil. Natuurlijk moet je bij een accident altijd geluk hebben. Laat ons daar wel bij wezen. Ik heb jammer genoeg mijn eigen neef, die had zo’n zeer beveiligd pak aan, en een zware helm van indertijd 30.000 BEF. Die man reed in volle hitte altijd beschermd, maar die heeft 1x pech gehad. Aan zijn kostuum was er niks, idem voor de helm, maar helaas. Hij kwam verkeerd te val en was op slag dood. Dat zijn dingen die je tegenkomt, maar dat kan je ook tegenkomen met de fiets…
    BR: Even een kleine technische vraag tussendoor: “Wat is de wettelijke minimale profieldiepte van je banden ?”
    MD: Geen enkel idee. Bof, de minimum profieldiepte ? Hmm, laat ons zeggen 5mm ? Wat is het juiste antwoord ?
    BR: 1,6mm.
    MD: 1,6mm? Ohhh, dan kan ik nog wel een tijdje verder.
    BR: Wat is je vreemdste ervaring met de motor tot nu toe ?
    MD: Hahhh, daar moet ik niet lang over nadenken. Ik heb dus eigenlijk met mijn strot in de prikkeldraad gehangen. Het was dom, dom, dom. Op een veldweggetje, twee prikkeldraden die over de weg hingen, en ik hing erin. Met zeer zware gevolgen, een heel dom accident. Dat is natuurlijk het eerste waar ik aan denk bij deze vraag…
    BR:  Toch blijf je rijden met de motor ?
    MD: Jaaa, ik denk dat als je een accident hebt waarbij je zelf een stuurfout maakt, de zaken anders liggen. Ik heb indertijd een vriend gehad die op de ring in Brussel onder een vrachtwagen raakte. Die kan het natuurlijk niet meer zeggen, maar stel dat je dat voor hebt, dat je even de dood voor ogen hebt. Dan denk ik dat de schrik je wel te pakken krijgt. Maar ik ben, van zodra mijn keel ontzwollen was, en ik dus terug mijn helm kon aandoen, terug gaan rijden. De krassen van de prikkeldraad staan nog steeds op het scherm van mijn motor als ‘souvenir’. Ik heb er geen trauma aan over gehouden.
     BR: Uw rijgedrag is daardoor niet veranderd ?
    MD: Nee, want het kwam eigenlijk door wat gek te rijden, wat zwaantje te spelen voor een jeep met aanhangwagen van een kennis. Het was meer een ‘speelaccident’. Maar eigenlijk zeggen van: ‘nu kom ik niet meer op de motor’, nee dat niet. Motorrijden is natuurlijk altijd gevaarlijker dan autorijden, je bent de carroserie zelf . Je zit open en bloot. Maar je kan altijd de risico’s beperken door  zeer, zeer defensief te rijden. Eigenlijk het lot niet te tarten. Als ik nu op de autosnelweg zit, ja god, veel is afhankelijk van de motor natuurlijk. Je bent altijd geneigd om een klein beetje te geven wat je krijgt. In die zin dat je altijd wel wat rapper wil gaan dan dat je mag. Maar eerlijk gezegd vind ik dat niet zo ontspannend meer. Ik krijg niet direct een kick van de snelheid dat ik rij, maar ik krijg een kick van de ontspannen rit op de motor. Dat ik kan genieten van de natuur, de vrijheid… Dat is de pracht voor mij aan motorrijden.
    BR: Gaat u soms op reis met de motor ?
    MD: Oh, dat zou ik nog eens willen doen als mijn vrouw meegaat. Maar anders niet. Ik heb ooit de kans gekregen om Route66 te doen, maar zij gaat dan niet mee. Awel, dan interesseert het mij ook niet. Ik ben nogal gehecht aan mijn huis en vrouw elke dag. De dag dat zij meegaat, ja, dan zou ik dat heel graag doen.
    BR: Een vraag om af te sluiten: “Welke gouden raad zou je de Belgische motard willen meegeven ?”
    MD: Een gouden raad ? Hmmm, leer genieten van het ontspannen rijden in de natuur en weer, het pak en laarzen dat je draagt. Het conditioneert misschien je gedrag, maar laat je er niet door beïnvloeden, de grootste macho kan in een fractie van een seconde in een rolstoel belanden. Ik zou zeggen defensief rijden en preventief handelen. Dat is eigenlijk de gouden raad dat ik zou willen geven….



    08-01-2006 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moto Morini Corsaro

    Moto Morini is opnieuw in handen van Franco Lambertini en die wil met deze Corsaro 1200 de gloriedagen van het merk laten herleven.




    De 107mm zuigers zijn de grootste die ooit op een productiemotor werden gezet en met 140 PK is deze 1.200cc-sterke 'naked bike' een echt Italiaans raspaard. Enkel de batterij en de startmotor komen niet uit Italië.
    Hij is van jou voor een kleine 13.000 euro.

    08-01-2006 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (5 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Harley-Davidson Street Bob
    De Street Bob is de nieuwe 'easy rider' uit het HD gamma.





    Met een lekker 'apehanger'-stuur en liefst in een matzwarte kleur die kan verslijten en verkleuren zoals een jeans !
    Ideaal als vertrekpunt voor je eigen 'ombouw'-Harley.
    De jouwe voor 13.600 euro.

    08-01-2006 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-01-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Suzuki GSR600
    Twee jaar geleden verbaasde Suzuki iedereen met de B-King, een prototype zoals een Streetfighter er volgens de Japanners zou moeten uitzien.

    Suzuki B-KING

    Omdat het publiek smeekte om een serie-productie, heeft suzuki nu een leuke zeshonderd gebouwd met het gedurfde design van de B-King en het motorblok van de supersportieve GSXR600



    07-01-2006 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (5 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kawasaki ZZR 1400
    Kawasaki lapt hiermee alle PK-regels aan zijn motorlaarzen en steekt 200 paarden in deze nieuwe ZZR 1400 !
    Wat dat aan pure snelheid zal geven, is nog niet geweten.
    De Franse 'Gendarmerie' heeft er in ieder geval al enkele aangeschaft voor hun 'achtervolgingen'...
    (zie elders in dit blog / 11.04.O6)







    Maar Kawasaki beweert dat de ZZR 1400 ook lekker rijdt in de stad.
    In eerste versnelling dan toch...

    07-01-2006 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (5 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-01-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Honda NT700V Deauville
    In 1998 stelde Honda de 'deauville' voor als eerste motor voor woon-werk-verkeer.



    Nu krijgt deze succesvolle pendelfiets er 10 PK bij (gaat van 55 naar 66 pk), is de achtervering heel gemakkelijk instelbaar voor wisselende lasten, zijn de ingebouwde koffers nog groter en heeft hij standaard een gecombineerd remsysteem.
    Als je 9.190 euro op tafel legt, natuurlijk.





    05-01-2006 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (6 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-01-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ducati Monster S4 RS
    Ducati heeft de meest extreme 'Monster' tot dusver in elkaar gestoken.



    Met het 130 PK sterke motorblok van de 999, is deze Monster ideaal om op het achterwiel te (blijven) rijden.
    Kost je wel 15.000 euroos !


    03-01-2006 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-01-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Buell Ulysses XB 12 X
    Voortaan kan je ook de Dakar-rally rijden (al zal het wel voor 2007 zijn, want ze zijn al vertrokken...) op een Amerikaanse motor.
    Buell, zoals iedereen weet (of zou moeten weten) een dochterbedrijf van Harley-Davidson, heeft met de Ulysses een terreinmotor gemaakt waarmee je meteen de hele wereld rondrijdt !




    100 PK bruikbaar vermogen, unieke innovaties zoals een frame als benzinereservoir en een design zoals dat van een BMW GS, maken deze zandvreter een uitzondering op de markt.
    Kost wel een beetje geld : 11.930 Euro.


    02-01-2006 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BMW F 800 S-ST
    Voor wie een toermotor met meer dan 1000cc een log beest is, heeft BMW deze F800S en ST gebouwd.

    image




    Die heeft het gebruiksgemak van de Funduro en de Scarver (zie foto's onder)...





    ... maar omdat die met 650 eencilinder-motorblok als vrouwen-motootjes worden afgedaan, heeft de 800 een tweecilinder in lijn van 80pk voor 190kg.
    Naakt of aangekleed als toermotor : 9.100 en 9.800 eurootjes !




    02-01-2006 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (7 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-01-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat drijft de motorrijder ?

     


    Wat drijft de motorrijder?
    Els Ronsse is van beroep pscyholoog, en zij vroeg zich af waarom het motorrijden de dag van vandaag zo populair is.
    Ze probeerde hier een antwoord op te vinden...

     

    In België waren op 31 december 2005 volgens Febiac, de Belgische federatie van de auto- en tweewielerindustrie, 341.861 moto’s geregistreerd. Geen klein getal, waarvan statistici vermoeden dat het alleen maar verder zal groeien. Eind 2004 werden al 25.055 nieuwe motorfietsen aangekocht, 12,7% meer dan in 2003. Motorrijden lijkt dus in trek te zijn. Europees gezien is het motorpark zelfs gegroeid met 41% en de voorbije 10 jaar is het aantal gereden kilometers met gemotoriseerde tweewielers toegenomen met 49%, waar andere vormen van transport slechts met 15% zijn gegroeid.
     
    Waar vroeger rijden met een motor als goedkope variant werd gezien van autorijden, wordt het nu meer en meer aanzien als een volwaardige vervanging. Dit is niet alleen zichtbaar in het stijgende gebruik van motors als vervoersmiddel, maar ook in de maatregelen die genomen zijn om de verkeersveiligheid te verbeteren. Na een analyse van ongevallen bleek dat heel veel ongevallen waar motorrijders bij betrokken waren, veroorzaakt werden door automobilisten.
    Verschillende bewustmakingscampagnes werden naar aanleiding hiervan gelanceerd. Het positieve gevolg hiervan is dat het aantal ongelukken met motorrijders, ondanks het toegenomen gebruik, gedaald is met 30% op drie jaar tijd.
     
    Ook vrouwen profileren zich meer en meer bij deze groep weggebruikers. De tijd dat motorrijden aan mannen met jeansjackets deed denken is voorbij. Vrouwen zijn aan een inhaalbeweging begonnen, ook al komen ze nog niet helemaal aan hun trekken in het motorrijderswereldje. Zo telt de Belgische Motorrijdersbond (BMB) drieduizend leden, waar amper één procent vrouwen van zijn.
    Volgens de woordvoerder van de BMB munten de vrouwelijke leden daarenboven uit in onzichtbaarheid.
    Dit komt omdat vrouwen niet persé als motorrijdster willen bekeken worden. Gewoon motorrijden, los van sekse, is voldoende. Toch bestaan er wel organisaties die zich eerder op vrouwen richten.

    ‘Women in The Wind’ ontstond in 1979 in Toledo, Amerika. Sindsdien promoot de vereniging het motorrijden en ontstonden er tot in Nederland toe, plaatselijke afdelingen. Leden helpen elkaar met veilig rijden en ondervragen elkaar over het technisch onderhoud. En misschien komen er in de toekomst ook afdelingen in België. In 2004 werden namelijk 11,5% meer motorfietsen ingeschreven op de naam van een vrouw dan in het jaar voordien; bij de mannen bedroeg de stijging 7,9%.
     


    Langzamerhand kiezen meer vrouwen voor een gemotoriseerde tweewieler, vooral voor de naked bikes (32%) en scooters tot 125cc (19%).

    Maar wat doet nu iemand beslissen om met een motor te rijden ? Is dit meer en meer een milieuvriendelijke manier van transport, een economische oplossing voor de fileproblemen of moeten we het meer en meer op de sensaties zoeken die een motorrijder ervaart als hij zich met de motor beweegt ?

    Het valt volgens LAT ('the Laboratory of Applied Thermodynamics)  van de Aristottle University of Thessaloniki niet meer te onderkennen dat de toekomstige evolutie van de emissies van de belangrijkste vervuilende stoffen door motors een goede, en vaak zelfs betere, trend vertonen in vergelijking met de globale emissies van het wegverkeer, over de periode 1999 –2012.  In verband met fileproblemen publiceerde Febiac onlangs dat tweewielers steeds vaker worden ingezet als volwaardig vervoermiddel. Pendelaars kiezen de motor als alternatief om tijdverlies in files te mijden of om aan de stress van het werk te ontsnappen. Zo zouden de werken aan de Antwerpse ring verantwoordelijk zijn voor een stijgende verkoop van motoren in en rond Antwerpen.
    Toch blijft het sensationele, en hiermee bedoelen we niet het effect dat motorrijden op anderen heeft, maar het ervaren van sensaties, de belangrijkste motivatie om met een motor te rijden. Motorrijden blijft een sterk emotionele uitstraling hebben, waarbij puur plezier, absolute vrijheid, eigen identiteit, adrenalinekicks, technologiegevoel en nog zovele andere woorden gebruikt worden om de sensaties te beschrijven. Trendwatchers omschrijven motorrijders bv als ‘nieuwe nomaden op zoek naar een fysische kick’. Belangrijk zijn de drang naar exclusiviteit, zelfexpressie, ontstressen, groepsgevoel, de materiële trots en het eeuwige vakantiegevoel.
    Bij bevraging blijkt dat motorrijders als belangrijkste redenen om met een motor te blijven rijden, opgeven dat ze er een aantal praktische en financiële problemen mee vermijden, dat ze er een boel sociale contacten door hebben, het dé manier is om stress te verminderen, en het bevrijdend en stimulerend werkt.
    Vooral de laatste elementen zouden doorslaggevend zijn, en bijna verslavend werken.
    Is hier een logische verklaring voor ?
    Sociale contacten zijn belangrijk, zoals blijkt uit de Gezondheidsenquête 2001. Deze stelt dat Sociale gezondheid, zoals fysieke en mentale gezondheid, een fundamenteel deel uit van de definitie van gezondheid gehanteerd door de WGO (Wereld Gezondheid Organisatie). Bovendien is sociale gezondheid op zich een niet verwaarloosbare determinant van algemene gezondheid. Sommige specialisten stellen zelfs dat “het effect van sociale relaties op gezondheid van even groot belang is als andere gekende risicofactoren zoals tabaksgebruik, fysieke activiteit, obesitas en bloeddruk”. Het lijkt er alvast op dat het aantal en de kwaliteit van sociale relaties bijdragen tot het behoud van de fysieke en mentale gezondheid van individuen en tot een verbetering van de levensverwachting.
     
    Met dit in het achterhoofd, kunnen we dan ook begrijpen waarom motorrijders ‘netwerken’ belangrijk vinden en deze proberen te onderhouden. We kunnen deze netwerken op verschillende niveau’s situeren, gaande van individuele contacten, over kleine groepsgerichte netwerken, tot heel grote sociale ‘treffen’.
    Tussen motorrijders onderling is er een soort informele wegcode, een zogenaamde code van beleefdheid, waarbij je vooral aangeeft dat je elkaar hebt gezien, door een signaal te geven met de hand of voet, of waarbij je elkaar signaleert waar moeilijke wegstukken liggen.
    Daarnaast is er een sterk engagement om elkaar bij motorpech te helpen, en wordt er snel even aan ‘social talking’ gedaan als je in een restaurant een andere motorrijder tegen komt.
    Sommige motorrijders vormen groepen, vaak streekgebonden, waarbij ze samen activiteiten doen, zoals ritten uitstippelen, motors onderhouden, en gewoon samen iets gaan drinken, vaak met een vaste locatie als standplaats.
    Grote sociale ‘treffens’ hebben vaak een doel van algemeen sociaal nut, of voor zichzelf als weggebruikers, maar ook heel vaak voor de sociaal zwakkeren.
     
    De ‘Hartrijders’ organiseren elk jaar een rit voor mensen met autisme, ‘kanaal 3’ organiseerde een trip ten voordele van Levenslijn en de ‘bRoCkOli-rit’ in Oostvlaanderen waarvan de opbrengst naar een jeugdhuis ging. MR voor MS en het Vlastreffen in Kortrijk zijn  ook zulke initiatieven. 
    En zo zijn er nog honderden initiatieven.

    Waar sociale contacten vaak aanleiding zijn om te starten met motorrijden, zijn het de effecten die bijna therapeutisch zijn, die motiveren om te blijven rijden. Elke motorrijder zal grif toegeven dat hij minder stress ervaart na het motorrijden.
     
       
    In het boek ‘Zen en de kunst van het motoronderhoud’ schrijft Pirsig een fragment: "...ben blij dat ik weer door dit land rijd. Het is een soort nergensland, dat om absoluut niets bekend staat en net juist daarom zo aantrekkelijk heeft. Spanningen verdwijnen op zulke oude wegen als deze..."
    Maar waarom verdwijnen die spanningen ?
    Hier spelen dezelfde principes die bij relaxatie en hypnose worden gebruikt. Je lichaam en geest wordt gevraagd om sensaties op te nemen, te verwerken en te ontladen, waardoor het klaar is om nieuwe informatie op te nemen en opnieuw te starten. Iets wat je alle dagen steeds weer opnieuw doet, maar waar je op het moment dat je op de motor klimmen, andere of extra zintuigen gaat inschakelen om die sensaties te verwerken.
    We staan er niet vaak bij stil, maar de meeste zintuigen worden heel intens geprikkeld bij het motorrijden.
    De meest voor de hand liggende zijn het gezichtsvermogen en het gehoor, de reukzin, het smaakvermogen en de tastzin. Deze zijn de uitwendige ontvangsystemen. Maar daarnaast hebben we ook nog twee inwendige ontvangsystemen, namelijk de proprioceptoren die onze lichaamshouding en de bewegingen van het lichaam in kaart brengen, en het vestibulaire systeem dat de bewegingen of de veranderingen in stand van het hoofd opvangt.
    En vooral op deze laatste twee systemen wordt een heel groot beroep gedaan bij het motorrijden. Evenwicht bewaren, balanceren in bochten, meer voorovergebogen zitten dan in een stoel of zetel, enz… 
    Ook de tastzin wordt meer geprikkeld. Beschermende kledij oefent namelijk meer druk uit dan gewoon kledij op de huid, en wie toch zonder beschermend pakt rijdt, zal dit in de eerste plaats doen omdat het zo ‘vrij’ voelt. Voeg hierbij nog dat de tastzin ons grootste zintuiglijke systeem is met zijn bijna 2 meter oppervlakte, en het lijkt logisch dat we heel intense sensaties ervaren bij het motorrijden.
    Deze intense sensaties vragen dan een uiterste alertheid, en stimuleren op die manier de adrenalineaanmaak, met de gekende kick als ontlading. Dus ja, meteen een verklaring voor het ontspannende en verslavende effect.
     
    Motorrijden vraagt dus een immense inspanning van je hersenen. Je moet je heel hard concentreren op wat je doet, waardoor je geen ‘mentale’ ruimte of tijd meer hebt om te denken aan je dagelijkse beslommeringen. En op die manier verplicht je jezelf om even afstand te nemen en kan je alles in het juiste perspectief plaatsen achteraf.
    En dit is dan weer het mechanisme dat ook in creatief denken vaak wordt toegepast : even verplicht aan iets ander denken.  Eenmaal je in de routine van het rijden komt, komt je lichaam in een staat van alertheid die iets hoger is dan normaal. En dit stimuleert dan weer je denkprocessen. Bovendien ben je alleen of heb je toch niet echt de kans om vlot te praten met iemand, tenzij je graag hard schreeuwt of enkel via koptelefoontjes communiceert. Je hebt dus tijd om dingen tot je te laten doordringen en er over te mijmeren. Op je gemak en uitgebreid nadenken zonder opgejaagd te worden en zonder het gevoel te hebben dat je tijd verspilt. 
    Je krijgt de kans om mentaal te ‘freewheelen’.
    En hier kan je opnieuw de vergelijking maken met psychotherapie.
    Het doel van een therapie is immers om een zoektocht te maken, die gewoonlijk een start bij een crisissituatie, en die als doel heeft om die crisissituatie op te lossen, en de cliënt meer sterkte te bieden om een volgende keer dat een dergelijke crisis plaatsvindt, hier zelfstandig met om te kunnen gaan.
    Vaak gebeurt dit door te zoeken naar alternatieve wijzen van gedragingen en betekenis verlenen. Het echte doel van een therapie is dus eigenlijk de cliënt toe te laten dat hij zijn echte behoeften onderkend, en de middelen vindt om aan die behoeften tegemoet te komen, rekening houdend met de omgeving waarin hij leeft. Als middel om dit te realiseren zal de therapeut een veilig kader creëren, een verklaring bieden voor de klachten of problemen waarmee iemand zich aanmeldt en een methode of techniek gebruiken om deze klachten of problemen op te lossen.
    En hier kunnen we veel parallellen maken met datgene wat een geroutineerde motorrijder ervaart: hij bevindt zich een voor hem veilige omgeving, die hij zelf schept, waarbij hij probeert een verklaring te vinden voor de zaken waarover hij nadenkt, en dit op een creatieve manier.
    Wat er echter wel ontbreekt, is een relatie met de therapeut die intens en emotioneel geladen, vertrouwelijk en vertrouwenwekkend is, en waarin iemand een zekere afhankelijkheid ontwikkelt, zodat hij meer openstaat voor beïnvloeding en verandering.
    Deze laatste factor is natuurlijk ook de doorslaggevende factor om over psychotherapie te kunnen praten, en is noodzakelijk om psychische klachten en problemen aan te pakken indien iemand er niet alleen uitraakt. Maar vaak is echte psychotherapie bij dagdagelijkse gebeurtenissen niet nodig, en kan iemand in een veilig milieu, met concentratie en creatief denken al een heel eind komen.
    Voor een motorrijder dus rijden!!
    Het is dan ook niet ongewoon dat motorrijders (zelf)inzichten en zelfconfrontaties hebben tijdens het  rijden, die hun zelfkennis en zelfvertrouwen vergroten.

    01-01-2006 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Benelli Tornado Tre 1130
    Benelli heeft flink wat financiële problemen achter de rug, maar dank zij nieuw kapitaal uit China (O ironie !) heeft het Italiaanse topmerk enkele schitterende modellen kunnen klaarstomen voor het seizoen 2006.

    Deze Tornado Tre 1130 is er eentje van.




    Met zijn 163 pk meteen de sterkste driecilinder op de markt en als hij rijdt zoals de 900cc versie (zie onder), belooft dat heel wat.





    01-01-2006 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (5 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Honda Pacific Coast 1996
     

    1996 Honda Pacific Coast

    1996 Honda Pacific Coast  Magna Red 

    Liquid-cooled V-twin, 5 speed, shaft drive.  

    It has a large waterproof luggage compartment, and a more straight up seating position than an ST1100 or a BMW sport touring bike.  It may be the most comfortable "sport touring" bike.  It is also an ideal motorcycle for a commuter.

    Surprising power and smoothness from the 800cc V-twin.

    01-01-2006 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Over mijzelf
    Ik ben Guy Vandendriessche
    Ik ben een man en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gewezen rijkswachter en veiligheidsagent.
    Ik ben geboren op 04/06/1955 en ben nu dus 63 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: motortoerisme, terrariumdieren, plastic modelbouw, snorrenclub,....
    Archief per week
  • 25/07-31/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 13/12-19/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 31/12-06/01 2008
  • 22/12-28/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 04/12-10/12 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 25/12-31/12 2006
  • 12/12-18/12 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 25/04-01/05 2005
  • 11/04-17/04 2005
  • 04/04-10/04 2005
  • 28/03-03/04 2005
  • 14/03-20/03 2005
  • 28/02-06/03 2005
  • 21/02-27/02 2005
  • 17/01-23/01 2005
  • 15/11-21/11 2004
  • 25/10-31/10 2004
  • 11/10-17/10 2004
  • 27/09-03/10 2004
  • 06/09-12/09 2004
  • 16/08-22/08 2004
  • 09/08-15/08 2004
  • 26/07-01/08 2004
  • 12/07-18/07 2004
  • 05/07-11/07 2004
  • 28/06-04/07 2004
  • 31/05-06/06 2004
  • 24/05-30/05 2004
  • 10/05-16/05 2004
  • 03/05-09/05 2004
  • 19/04-25/04 2004
  • 12/04-18/04 2004
  • 05/04-11/04 2004
  • 29/03-04/04 2004
  • 15/03-21/03 2004
  • 01/03-07/03 2004
  • 02/02-08/02 2004
  • 29/12-04/01 2004
  • 13/10-19/10 2003
  • 08/09-14/09 2003
  • 01/09-07/09 2003
  • 25/08-31/08 2003
  • 04/08-10/08 2003
  • 14/07-20/07 2003
  • 07/07-13/07 2003
  • 09/06-15/06 2003
  • 12/05-18/05 2003
  • 14/04-20/04 2003
  • 07/04-13/04 2003
  • 17/03-23/03 2003
  • 10/03-16/03 2003
  • 17/02-23/02 2003
  • 27/01-02/02 2003
  • 14/10-20/10 2002
  • 30/09-06/10 2002
  • 26/08-01/09 2002
  • 29/07-04/08 2002
  • 29/04-05/05 2002
  • 15/04-21/04 2002
  • 18/03-24/03 2002
  • 04/03-10/03 2002
  • 04/02-10/02 2002
  • 28/01-03/02 2002
  • 31/12-06/01 2002
  • 24/12-30/12 2001
  • 17/12-23/12 2001
  • 26/11-02/12 2001
  • 03/09-09/09 2001
  • 20/08-26/08 2001
  • 13/08-19/08 2001
  • 30/07-05/08 2001
  • 25/06-01/07 2001
  • 11/06-17/06 2001
  • 30/04-06/05 2001
  • 19/02-25/02 2001
  • 23/10-29/10 2000
  • 16/10-22/10 2000
  • 21/08-27/08 2000
  • 14/08-20/08 2000
  • 17/07-23/07 2000
  • 19/06-25/06 2000
  • 27/09-03/10 1999
  • 09/08-15/08 1999
  • 21/06-27/06 1999
  • 17/08-23/08 1998
  • 15/06-21/06 1998
  • 01/06-07/06 1998
  • 29/12-04/01 1998
  • 16/06-22/06 1997
  • 17/03-23/03 1997
  • 30/12-05/01 1997
  • 26/08-01/09 1996
  • 05/08-11/08 1996
  • 15/07-21/07 1996
  • 10/06-16/06 1996
  • 08/05-14/05 1995
  • 20/03-26/03 1995
  • 06/03-12/03 1995
  • 03/10-09/10 1994
  • 26/09-02/10 1994
  • 12/09-18/09 1994
  • 05/09-11/09 1994
  • 29/08-04/09 1994
  • 15/08-21/08 1994
  • 04/07-10/07 1994
  • 23/05-29/05 1994
  • 09/05-15/05 1994
  • 25/04-01/05 1994
  • 11/04-17/04 1994
  • 03/01-09/01 1994
  • 26/12-01/01 1995
  • 04/10-10/10 1993
  • 13/09-19/09 1993
  • 06/09-12/09 1993
  • 30/08-05/09 1993
  • 16/08-22/08 1993
  • 09/08-15/08 1993
  • 26/07-01/08 1993
  • 12/07-18/07 1993
  • 05/07-11/07 1993
  • 28/06-04/07 1993
  • 21/06-27/06 1993
  • 07/06-13/06 1993
  • 31/05-06/06 1993
  • 17/05-23/05 1993
  • 03/05-09/05 1993
  • 26/04-02/05 1993
  • 19/04-25/04 1993
  • 05/04-11/04 1993
  • 29/03-04/04 1993
  • 15/03-21/03 1993
  • 08/03-14/03 1993
  • 02/11-08/11 1992
  • 19/10-25/10 1992
  • 10/08-16/08 1992
  • 30/03-05/04 1992
  • 03/02-09/02 1992
  • 16/09-22/09 1991
  • 01/07-07/07 1991
  • 03/06-09/06 1991
  • 27/05-02/06 1991
  • 13/05-19/05 1991
  • 29/04-05/05 1991
  • 01/04-07/04 1991
  • 04/03-10/03 1991
  • 31/12-06/01 1991
  • 17/12-23/12 1990
  • 10/12-16/12 1990
  • 03/12-09/12 1990
  • 15/10-21/10 1990
  • 08/10-14/10 1990
  • 01/10-07/10 1990
  • 03/09-09/09 1990
  • 27/08-02/09 1990
  • 06/08-12/08 1990
  • 30/07-05/08 1990
  • 16/07-22/07 1990
  • 25/06-01/07 1990
  • 18/06-24/06 1990
  • 11/06-17/06 1990
  • 04/06-10/06 1990
  • 28/05-03/06 1990
  • 14/05-20/05 1990
  • 07/05-13/05 1990
  • 30/04-06/05 1990
  • 16/04-22/04 1990
  • 09/04-15/04 1990
  • 02/04-08/04 1990
  • 26/03-01/04 1990
  • 19/03-25/03 1990
  • 12/03-18/03 1990
  • 05/03-11/03 1990
  • 26/02-04/03 1990
  • 05/02-11/02 1990
  • 13/11-19/11 1989
  • 16/10-22/10 1989
  • 18/09-24/09 1989
  • 11/09-17/09 1989
  • 04/09-10/09 1989
  • 14/08-20/08 1989
  • 07/08-13/08 1989
  • 31/07-06/08 1989
  • 26/06-02/07 1989
  • 03/04-09/04 1989
  • 27/02-05/03 1989
  • 22/08-28/08 1988
  • 01/08-07/08 1988
  • 13/06-19/06 1988
  • 02/05-08/05 1988
  • 18/04-24/04 1988
  • 04/04-10/04 1988
  • 07/03-13/03 1988
  • 30/11-06/12 1987
  • 08/06-14/06 1987
  • 30/03-05/04 1987
  • 23/03-29/03 1987
  • 11/08-17/08 1986
  • 05/05-11/05 1986
  • 31/03-06/04 1986
  • 24/03-30/03 1986
  • 03/03-09/03 1986
  • 24/02-02/03 1986
  • 30/12-05/01 1986
  • 03/06-09/06 1985
  • 06/05-12/05 1985
  • 11/03-17/03 1985
  • 04/02-10/02 1985
  • 09/07-15/07 1984
  • 25/06-01/07 1984
  • 12/03-18/03 1984
  • 05/03-11/03 1984
  • 02/01-08/01 1984
  • 24/12-30/12 1984
  • 11/07-17/07 1983
  • 27/06-03/07 1983
  • 21/03-27/03 1983
  • 14/03-20/03 1983
  • 28/06-04/07 1982
  • 16/07-22/07 1979
  • 11/08-17/08 1975

    Inhoud blog
  • Motorrijder uit Oostende om het leven gekomen
  • Dodelijk ongeval in Moorsele
  • Dodelijk ongeval op de Groendalseweg in Bleiswijk
  • DODELIJK ONGEVAL OP N8 IN HEESTERT
  • Motorambulance
  • Vluchtmisdrijf in Torhout
  • Koninklijke Marechaussee kiest wederom voor Yamaha
  • DRIE VIERDE VAN DE MOTORONGEVALLEN GEBEURT TUSSEN APRIL EN OKTOBER
  • Aantal motorongevallen op tien jaar met kwart gedaald
  • BIVV roept weggebruikers op na motorongevallen: "Wees extra voorzichtig"
  • Motorrijder laat het leven bij ongeval in Kuurne
  • Motorongeval in bocht oprit A29
  • Zero Police Motorcycles in California
  • De motor van de toekomst...
  • Kersverse bruid overleden na aanrijding met motorrijder
  • Motorrijders als Kerstman in Brussel
  • Gibbs Biskji
  • Chauffeur maait motard van de weg
  • Motard staat weer recht na mislukte wheelie op snelweg
  • Humanoïde bikerrobot van Yamaha kan helemaal alleen moto rijden
  • Motorrijder sterft nadat hij door kapel reed
  • Zero Motorcycles
  • Nieuwe badges voor nieuwe uniformen wegpolitie Antwerpen en Gent
  • de motorrijders van Hatzoloh
  • Helft Belgische motorrijders niet verzekerd voor lichamelijke schade
  • Motorpolitie Marokko krijgt camera op helm
  • Motard van 36 sterft na zware klap op N49
  • Doodgeschoten verpleegster stuurde motorbende op ex af
  • Zwaar motorongeval in Waaslandhaven
  • motorrijder sterft tijdens ritje met vrienden
  • Mustang Pony 320 1947
  • Motorrijder overleden na ongeval op circuit in Zolder
  • Porcaro, de stad van de motorrijders
  • Gearresteerde tiener moet geboeid meelopen met motor van agent
  • Gestolen motorfiets terug bij eigenaar
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Twee doden na motorongeval
  • Chauffeur was onder invloed van alcohol toen hij jong koppel doodreed
  • Quadbestuurder levensgevaarlijk gewond
  • Bestuurder motorfiets komt om het leven na ongeval op Rijksweg te Roeselare
  • Motorrijder (60) komt om bij ongeval in Lichtervelde
  • Gedenksteen voor alle verongelukte motorrijders
  • Rondrit Ommegang StDenijs 21 juni 2015
  • Motorongeval in de Botlek
  • Motorrijder stabiel, maar nog in levensgevaar na aanrijding
  • Deze anonieme motoren helpen Antwerpse politie verkeershooligans klissen
  • 24-jarige motorrijder overleden na botsing
  • Motorrijder sterft na val in gracht in Koekelare
  • Motorrijder sterft na frontale klap
  • 'Bendeoorlog verwacht in België'
  • Hondjes op de motor...
  • Zware brand in motozaak
  • Hond mee met baasje op Vespa
  • Motorrijder zwaargewond na harde klap in Izegem
  • Motorrijder zwaargewond na harde klap in Izegem
  • Motorrijder verongelukt in Lille
  • 2015 Ducati Monster Stripe 821 en 1200
  • 2016 Yamaha YZ en WR offroad modellen gelanceerd
  • Motorrijder geeft levensgevaarlijke chauffeur terechte kopstoot
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Fleurus
  • Motorrijder zwaar gewond
  • Motorrijder zwaargewond bij ongeval in Aarschot
  • Motard laat leven na zware klap tegen een wagen
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Aarschot
  • Motard laat leven na zware klap tegen een wagen
  • Zwaar motorongeval in Neeroeteren
  • Orlando Bloom laat zich eens goed gaan
  • Motorrijder verongelukt
  • Motorrijder
  • Overlever motorongeval toont hoe ze de draad weer oppikt
  • Motorrijder komt om bij ongeval
  • Waaghals rijdt op 1 wiel op Ring rond Brussel
  • 100-jarige Liske opnieuw op de motor
  • Een 'opfrissing' helpt ongevallen voorkomen
  • Motorrijder sterft na ongeval op brug over E17
  • Dodelijk ongeval met motorrijder op Assesteenweg te Herne
  • motorrijder dood in Ternat
  • Nieuwe politiemotoren Antwerpen
  • Motorrijder gewond na aanrijding
  • Vader van zes kinderen sterft bij motorongeval
  • Police Use Electric Chariot Scooter , Fast Motorised Off Road Segway
  • Motorrijder overleden na ongeluk Zoutelande
  • Motorrijder boord zich in auto
  • Jonge motorrijder verongelukt in Ingelmunster
  • Motorrijder verongelukt op gladde weg...
  • Motor op de spoorwegen geglipt door zand
  • Oekraïense ex-international Gusin sterft in motorongeval
  • 17de Mosseltreffen - Oostende
  • beelden dodelijk motorongeval gebruikt in campagne voor veiliger verkeer
  • Schokkend: Roekeloze motorrijder filmt eigen dood
  • Motorrijder zwaar gewond in StDenijs
  • Nieuw scherm en herstellingen aan PC800
  • Nieuwe KMar-motorfiets: Yamaha FJR 1300A
  • 33ste Krabbetreffen - Rollegem 17 augustus 2014
  • Aanrijding tussen motorrijder en bestelwagen in Hoevenen
  • 13de Olf Oest treffen - Torhout 16 augustus
  • 15de Walkerstreffen - Rijmenam 10 augustus 2014
  • Graafschapstreffen 2014
  • Nederlandse motoragent omgekomen bij achtervolging
  • Twee doden bij motorongeval aan Leuvense vaart
  • 1ste motorrit Paddy's Pub - Zottegem 3 augustus 2014
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Antwerpen
  • Dodelijk motorongeval in Frasnes-lez-Anvaing
  • Competentietreffen - Ieper 2 augustus 2014
  • Motorrijder overleden, passagier kritiek na ongeval
  • Motorrijder verongelukt, passagier kritiek
  • Manneken Pis Treffen Geraardsbergen 27 juli 2014
  • BMW R1200RT (2014) uit circulatie !
  • Snelheidscontrole op Engelse wegen
  • Jaar rijverbod voor dodelijk motorongeval
  • 2 DODEN BIJ ZWAAR MOTORONGELUK
  • 2 doden bij zwaar motorongeluk
  • Izegems motorrijder lichtgewond
  • 53ste Ronde van West-Vlaanderen : Menen 29 mei 2014
  • Drago-treffen Izegem 25 mei 2014
  • Ongeval met motor, bestuurder spoorloos
  • Motor Union Belgische Politie Treffen tvv ALS-Liga
  • Dendertoerrit zondag 11 mei 2014
  • 1ste Flamengostreffen Torhout 4 mei 2014
  • Coast Tour 2014
  • Honda Gold Wing Airbag
  • Ducati Diavel
  • Toerrit Reglement voor groepsrijden
  • 23ste Houtlandroute - Torhout 20 april 2014
  • Yamaha MT-09
  • 24e Zomertreffen Tsjamp Wevelgem zondag 13 april
  • Harley Davidson Street 750
  • Motorrijder komt om het leven in Zomergem
  • Yamaha SR400
  • 18-jarige motorrijder komt om het leven in Eernegem
  • Motards frissen rijkunsten op
  • Meer dodelijke ongevallen met motorrijders in 2013
  • Jonge motorrijder komt om het leven na ongeval in Ichtegem
  • Motorrijder zwaargewond bij botsing in Wakken
  • Motorrijder omgekomen bij ongeval in Hechtel-Eksel
  • MV Agusta Brutale 800 Dragster
  • Motorrijder (30) overleeft klap tegen paal niet in Lede
  • Yamaha Ténéré XT 1200ZE
  • Ducati Monster 1200S
  • Nieuwe politiejassen Antwerpse motards
  • ZERO SR : the iMOTO
  • Vroegere diensthoofddeksels bij de NMBS
  • Nog geen motorkeuring...
  • Santa is coming !
  • Motorrijdster buiten levensgevaar na aanrijding
  • Vrouw vat zelf vuur na motorongeval
  • Herfstmist
  • Moto Toerkalender 2014
  • Nieuwe aanwinst PC 800 parelmoer
  • Koppel laat het leven bij motorongeval in Houffalize
  • 23-jarige motorrijder overleden bij ongeval in Herfelingen
  • Motorongeval in Lissewege
  • Bij een motorongeval in Sint-Andries komen 2 mensen om het leven
  • Motorrijder komt om het leven bij ongeval in Hooglede
  • Genkenaar (23) week na motorongeval overleden
  • Motorrijder ­wandelt weg na valpartij
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Noirefontaine
  • Motorrijder gewond
  • Koppel laat het leven bij motorongeval in Houffalize
  • Grote bijeenkomst van Hells Angels in Gent
  • Honderdvijftig trikes en motoren verwacht in Neerwinden
  • Motorrijder (19) bezweken aan verwondingen
  • rouwregister geopend voor Christof Van Mullem
  • Het Koninklijk Motorrijdersescorte
  • Verdachte vriend van vermiste Marijke Francis sterft in ongeval
  • Motorrijder overleefd aanrijding in Ingelmunster
  • Drie gewonden bij botsing tussen auto en politiemotor in Ingelmunster
  • Geen rijbewijs bij 1 motorongeval op 5
  • Metalzanger komt om het leven bij motorongeval
  • Twee zwaargewonden bij motorongeval te BACHTE-MARIA-LEERNE
  • Broers verongelukken op vijf kilometer van elkaar
  • Twee agenten laten het leven bij motorongeval
  • Motorrijder verongelukt in Opglabbeek
  • Man en vrouw komen om bij zwaar motorongeval in Brugge
  • Motorrijder (39) maakt dodelijke smak tegen geparkeerde truck
  • Boer verwisselt tractor na dodelijk motorongeval
  • Motorrijden ligt voorlopig een tijdje stil...
  • Weginspecteurs van Rijkswaterstaat op de motor
  • Lijsttrekker N-VA breekt enkel bij motorongeval
  • Motorrijder gewond bij verkeerd manoeuvre auto
  • Motorrijder gewond in ongeval Eizeringen
  • Motorrijder raakt zwaargewond bij ongeval in Reningelst
  • Motorrijder levensgevaarlijk gewond bij aanrijding in Nevele
  • Motorrijder (48) verongelukt bij frontale aanrijding in Moen
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Stoumont
  • Belgische bestuurder rijdt motorrijder dood in Franse departement Gard
  • Motorrijder maakt dodelijke val in Diest
  • Motorrijder komt om in Fosses-la-Ville
  • Motorrijder komt om in Fosses-la-Ville
  • Moto Treffens Vlaanderen 2012
  • 11de Kanaaltreffen Oudenburg 5 aug 2012
  • 13de Terrasrit – Zelzate 4 augustus 2012
  • 9de Mega 'Tour de France' Houthulst 29 juli 2012
  • Motorrijder (22) komt om op racecircuit in Mettet
  • Dronken motorrijder zwaargewond na ongeval in Dendermonde
  • Motorrijder verongelukt in Alveringem
  • Motorrijder komt om het leven op N8 in Alveringem
  • Motorrijder verongelukt in Huldenberg

    Pacific Coast 800 USA
  • Pacific Coast 800 USA

  • TGPCHPCMY2KMR+8
  • The Great Pacific Coast Highway Pacific Coast Motorcycle Year 2008 Motorcycle Ride

  • Honda Pacific Coast (PC800) Parts List
  • Honda Pacific Coast (PC800) Parts List

  • Corbin Motorcycle Seats & Accessories | Honda Pacific Coast
  • Corbin Motorcycle Seats & Accessories | Honda Pacific Coast

  • MV Pacific Coast Nederland
  • MV Pacific Coast Nederland

  • Foto

    PC800
  • Honda Pacific Coast (PC800) Owner/iPCRC Registry

  • PC France
  • PC France

  • Foto

    Web PC
  • Web PC

  • Foto

    IPCRC
  • IPCRC

  • PC Italia
  • PC Italia

  • PC naamlijst
  • PC naamlijst

  • PC Russia
  • PC Russia

  • Bikes !
  • Bikes !

  • Categorieën


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!