Zoeken in blog

Gastenboek
  • Prachtig
  • Kolorowanki
  • ¿Qué Festividades Se Celebran Los Lunes Bancarios?
  • Productos Y Servicios Bancarios Operativos
  • Eternity Jewelry Explained

    Druk op onderstaande knop om een positief berichtje achter te laten in mijn gastenboek (let wel : obsceniteiten worden eruitgeflikkerd !)

    Neem ook een kijkje op mijn andere bloggen SNOR en BUDOKA,
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Motortoerisme...mijn hobby
    Motortoerisme... mijn passie
    Enkele korte flashes uit mijn motorrijderscarrière die begon in 1972. Regelmatig een korte impressie van de nieuwste modellen. Ook komen de meest gekke motoren aan bod alsmede bijzondere verkeerssituaties. Treffens en andere activiteiten. En niet te vergeten mijn collectie 'Politie-bikes'en badges.
    09-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Politie-motoren : Israel
    Een nieuwe bestelling BMW R1200GS voor de 'Israeli Police'

    Image:BMW R1200GS Israeli Police 2.jpg

    Image:BMW R1200GS Israeli Police.jpg

    09-01-2007 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'Zwaantjes' willen nieuwe kledij
    'Zwaantjes' willen nieuwe kledij

         
      

    De motorrijders van de Belgische federale verkeerspolitie (in de volksmond nog altijd 'de zwaantjes'), gaan binnenkort een officiële aanvraag indienen om geen buitendienst meer te moeten doen.
    Het zit hen hoog dat hun kledij tot op de draad is versleten.

    De actie voor het verkrijgen van nieuwe winteruniformen gaat uit van de politievakbond VSOA. Voorzitter Jan Schonkeren zegt dat veel motorrijders bij de wegpolitie nog met de uniformen rondrijden uit de tijd van de Rijkswacht, die ondertussen wel versleten zijn en nodig vervangen dienen te worden. Hij noemt het een geluk dat het tot nu toe een warme herfst was.

    De meest opgemerkte reactie komt van Philip Van Hamme, voorzitter van de grootste politievakbond NSPV.
    Die liet in Het Laatste Nieuws weten dat het “geen nationale ramp is als de broek van een vakbondsafgevaardigde van de VSOA versleten is.”
    De grootste politievakbond doet dus niet mee aan de acties.
    Naar verluidt worden de nieuwe uniformen in 2007 geleverd.

    05-12-2006 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ambulance motoren Zuid-Limburg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    In Zuid-Limburg worden in december voor het eerst twee motoren ingezet. Hetgaat om een proef met het vervoermiddel. Ambulancemotoren worden al succesvol gebruikt in verscheidene Nederlandse steden. Zes ambulanceverpleegkundigen van de GGD krijgen op dit moment een opleiding om zich veilig met het vervoermiddel te kunnen verplaatsen.
    De ambulancemotoren zullen dagelijks tussen 8 uur 's morgens en 18 uur 's avonds worden ingezet voor eerste hulp zonder vervoer van patiënten. Vooral in de dichtbevolkte steden Geleen, Heerlen en Maastricht kunnen de motoren volgens projectleider Harrie Coenen een goede dienst bewijzen. "Per dag zal worden bekeken in welke stad ze worden ingezet, dynamisch ambulancemanagment heet dat. De motoren kunnen veel sneller ter plaatse zijn, zeker als er een file staat  zoals dat regelmatig gebeurt bij De Geusselt in Maastricht. Als uiteindelijk toch vervoer van de patiënt nodig blijkt, kan dat alsnog. Maar de eerste hulp is dan wel al verleend. De motoren kunnen ook ingezet worden bij evenementen". 
    De Zuid-Limburgse GGD heeft het systeem afgelopen zomer al uitgeprobeerd met twee motorrijders uit Utrecht. "Zij assisteerden tijdens de touraankomst in Valkenburg. De wegen in grote delen van het Heuvelland zaten toen verstopt. De ambulancemotoren functioneerden heel goed. Ze zijn twee maal uitgereden en waren snel ter plaatse". 
    De apparatuur aan boord van een ambulancemotor is bijna identiek aan dat van een ziekenwagen. medicijen, apparatuur voor hartbewaking en beademingsmateriaal wordt allemaal op de motor meegenomen. Alleen spalkmateriaal heeft een motorrijder niet bij zich. De motoren zijn herkenbaar aan de gele kleur en de blauwe lampen. In december gaat de proef, die tot november 2007 zal duren, van start.

    30-10-2006 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Politie-motoren : Duitsland

    Een Harley (jawoll !) van de
    'Polizei' uit Hamburg.

    Image:PolizeiHarley.JPG 
    Image:PolizeiHarley2.JPG

    22-10-2006 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Politie-motoren : Spanje
    Politie-motoren : Spanje

    16-10-2006 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Politie-motoren : Frankrijk

     BMW-presentatie op het|
    'Mondial de l’Automobile 2006' in Parijs.
    Motoren bestemd voor de
    'Police Nationale'.

    Image:MotopouletteBMW.JPG

    12-10-2006 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Harley-Davidson Night Rod Special


    Ik heb zonet eens op de coolste Harley-Davidson ooit mogen zitten.
    Nochthans is de Night Rod Special geen oerklassieke Harley, maar een speciale uitvoering van de V-rod, een samenwerking met Porsche.      Deze motor is een grommend en een languitziend (wielbasis 1715mm) gemeen monster.



    Dit beest (enkel verkrijgbaar in mat of blinkend zwart) staat op een uiterst vette 240mm achterband en het zadel is maar 644mm hoog. Je voeten en je armen staan zover naar voren dat je op een mannetje lijkt dat net een stomp in zijn maag heeft gekregen. Dat gevoel krijg je trouwens ook als je het gas opendraait. Bij het starten trekt de 292 kilogram staal zich brullend op gang met een acceleratie (121PK) waar geen eind aan lijkt te komen.
    Hier krijgt zelfs een vrouw borsthaar van ! 

       

    Doordat de Special zo lang en laag is, leg je hem vanzelf in de bocht.
    En wie een beetje sportief de hoek ingaat, schraapt meteen met de voetsteunen over de grond (dat herinnert mij aan die goeie ouwe Electra Glide...).



    Of dit nu een praktische motor is of eerder een showbeest, laat ik in het midden, maar zeker is dat het testosterongehalte in je bloed de hoogte ingaat als je daarmee de baan opgaat.



    19-09-2006 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (13 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Politie-motoren : Duitsland

    Image:2006-08 Frankfurt (Oder) 11.jpg

    Een BMW van de Deutsche Polizei. 
    Gespot in Frankfurt (Oder).
    Heb je erop gelet dat deze niet in de originele 'groene' kleurstripes is opgezet, maar in het blauw !

    15-09-2006 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Politie-motoren : Indonesie

    Een Yamaha-motor van de verkeersdienst in Singapore

    Image:Traffic Police motorbike.JPG

    05-09-2006 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Honda Silverwing 400

    Honda heeft altijd vooraan gestaan op het vlak van zware motorscooters.



    Met de Silverwing600 heeft het zelfs een absoluut vlaggenschip in huis, uitegrust met ABS en al. Maar tussen de 250cc Foresight en het 600cc klapstuk had Honda niks te bieden. Dus hebben ze nu, weelicht mede door het succes van de Suzuki Burgman400, ook van de Silverwing een 400cc-versie op de markt gebracht. Zonder ABS, maar uiterlijk valt er verder niet veel verschil te zien.




    Ook als het op rijden aankomt, heb je aan 400cc meer dan genoeg. Deze Silverwing heeft immers een zeer krachtig motorblok en hoeft maar 11 PK toe te geven aan grote broer. Hij is amper 1,5kg lichter en ook op deze 400 zit je uitermate beschermd tegen regen en wind.



    Tenslotte is er de prijs (en daar is iedereen toch wel eens curieus naar...) die maar liefst 3000 euro lager ligt dan de SW600.
    En daar kun je dan weer heel wat leuke dingen mee doen...

    05-09-2006 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Harley-Davidson Firefighter
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    11 september-Harleys

    In BusinessWeek deze week een artikel over de special editions-motoren die Harley-Davidson naar aanleiding van 11 september 2001 maakt.

    Na de terroristische aanvallen doneerde Harley-Davidson 37 politiemotoren aan de Port Authority van New York en New Jersey. Volgens de woordvoerder kan dat de aanleiding zijn geweest voor mensen om om brandweermotoren te vragen.

    Want niet lang na 11 september kreeg Harley-Davidson telefoontjes van mensen die vroegen of Harley-Davidson, in navolging van de blauwzwarte politiemotoren, geen brandweer-Harley's wilde gaan produceren.

    Harley-Davidson begon daarom een serie rode motoren te maken die alleen voor brandweermensen te koop waren, ter nagedachtenis van de 343 brandweermannen die op 11 september omkwamen.
     

    (Franklin Mint-Harley Davidson Firefighter Ultra Classic)





    (Franklin Mint Harley-Davidson Road King- Firefighter - Limited Edition of 2500)

    ‘De motoren zijn ontworpen als eerbetoon aan brandweermensen in het algemeen’, aldus een woordvoerder van Harley-Davidson. ‘Wat hun werk inhoudt en welke heldendaden ze verrichten. Op 9/11 in New York en Washington DC werd dat nog eens extra duidelijk.’

    Het bedrijf wist in januari 2002, toen de Harleys voor het eerst in productie werden genomen, niet hoelang ze de motoren in productie zouden houden. Maar, hoewel er geen verkoopcijfers bekend worden gemaakt, vijf jaar na de terroristische aanvallen worden ze nog steeds verkocht. ‘Ze zijn populair, er is vraag naar’, zegt de woordvoerder.



    De 2007-lijn, bij diverse dealers al te koop, bestaat uit vier modellen ‘firefighters’ en ‘peace officers’-edities, plus een nieuwe ‘patriot’-model (zwart met rode en witte strepen) voor Amerikanen die in het leger/marine/luchtvaart hebben gediend, met de bijhorende emblemen.

    Brandweerman Joe McRae uit Utah wilde zijn brandweer-Harley nog specialer maken en begon met het maken van speciale emblemen die brandweermannen kunnen kopen en op hun motoren kunnen laten aanbrengen.

    Hij vindt niet dat Harley-Davidson een slaatje slaat uit 9/11. ‘Ik denk dat Harley-Davidson niet eens beseft wat het gemaakt heeft,’ zegt McRae.
      

    2004 Harley Davidson
    Ultra Classic FLHTC-UI SHRINE
    Firefighter Special Editon
    2006 FIREFIGHTER EDITION FHRI.

    2004 Firefighter Special Edition

    2003 Firefighter Special

    2005 Electraglide Classic

    2002 Electraglide Classic Firefighter Edition


    04-09-2006 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Politie-motoren : Nederland

    Motorpolitie tijdens de wielerwedstrijd
    "De Ster van Walcheren".

    http://www.stervanwalcheren.nl.




    Foto: Frans Meijer

    01-09-2006 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Politie-motoren : Duitsland

    Nieuwe BMW Motoren voor de Duitse Wegenpolitie



    Walter Dittmer, hoofd van BMW Motor, overhandigd hier aan Minister van Binnenlandse zaken Liese Prokop de sleutels van de 32 nieuwe 'Polizei'-BMW's Model R 1200 RT.

    Ze hebben (in tegenstelling tot het gekende groen) speciaal voor de gelegenheid een nieuw kleurtje gekregen :
    metaal-zilvergrijs met de karakteristieke blauwe strepen
    en een dunnen rode rand van voor tot achter.
    Midden 2005 worden dan nog eens 72 motoren van het type R1150RT in hetzelfde politiekleedje gestopt.



    Deze R 1200 RT's zijn voorzien van o.a. ABS, digitale besturing, kardan, 3-wegen-katalisator en voor de dienst nog eens uitgerust met zwaailicht en sirene, mobiele radio, geeikte tacho-meter, twee zijkoffers en valbaren voor en achter.
    Er is maar plaats voor één berijder.



    23-08-2006 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Legermotoren : Ierland

    MT350 motoren met aanpassing voor het harde werk.
    Hier twee Suzuki DR350's met een Acerbis benzinetank voor lange afstanden.

    Image:Arw13.jpg

    08-08-2006 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Suzuki DL650 ABS V-Strom



    Suzuki heeft zijn nieuwe V-Strom uitgerust met ABS, wat toch wel vreemd is voor zo'n lichte motor. Zeker als je weet dat zelfs de V-Strom 1000 dat antiblokkeersysteem niet heeft !
    De reden dat de 650 dat wél heeft is omdat heel veel mensen het type gebruiken als toermotor.



    De achterbrug van de DL650 werd verlengd voor een beter rechtuit-stabiliteit omdat de voorkant vroeger nogal licht aanvoelde, het koppel van de motor ligt nu hoger en hij kreeg propere uitlaten om aan de nieuwe milieu-eisen te voldoen.

    De DL650 is altijd een leuk speelding geweest : nu is hij wat volwassener geworden, met meer toercapaciteiten en een sportiever rijgedrag. Hij remt ook als de beste (althans op droog wegdek...).
    't Is ook nooit niet goed...


    Nog even meegeven dat er verleden maand een voorstelling was van een eerste V-Strom 1000 die op LPG-gas rijdt.
    Althans een prototype... er moet tenminste vraag zijn naar 45 stuks om er een productiemotor van te willen maken...





    Lees er alles over op
    http://www.mototest.be/essais/suzuki/2006/DL1000_LPG/article.htm

    01-08-2006 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (12 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Suzuki-motor voor de Nederlandse ANWB Wegenwacht



    Wegenwacht kiest voor de Suzuki V-Strom 650

    Het voertuigenpark van de Wegenwacht is zeer omvangrijk en ook steeds meer gespecialiseerd. Bij elkaar rijden er zo'n duizend hulpvoertuigen van de ANWB Wegenwacht in Nederland rond. Belangrijk voor deze voertuigen is onder andere de betrouwbaarheid en de snelheid.
    Vandaar dat men sinds kort ook beschikt over een Suzuki V-Strom 650.
     


     De Wegenwacht van de ANWB rijdt in Tourans, Golfjes, Transporters, BMW-motoren met aanhangwagen en ze hebben zelfs een PanEuropean.



    Dacht je.
    Sinds kort rijdt op warme stranddagen in Zandvoort ook een wegenwachtgele V-Strom.

    De Wegenwacht wil zo snel mogelijk bij je zijn als er hulp geboden moet worden. Ook in Zandvoort op een bloedhete dag. Wie wel eens over de Zeeweg heeft gereden, weet dat er geen doorkomen aan is als de badgast massaal het strand verlaat. Ook de Wegenwacht had hier enorme problemen mee, omdat ANWB-leden soms te lang moesten wachten voor ze hulp kregen. En dat kan natuurlijk niet.

     

    Ook de PanEuropean kon op zulke dagen niet de kwaliteit leveren die de Wegenwacht aan ANWB-leden wil leveren. Deze Honda was te zwaar en te lastig te manoeuvreren. Wegenwacht District Badhoevendorp ging daarom te rade bij Bruggeman Motoren in Nieuw Vennep.
    De kwam met de oplossing: een V-Strom 650.
    De Suzuki is soepel en – belangrijk – makkelijk te handlen.
    En daar was het om te doen.

    Zo’n zes weken geleden kwam de V-Strom naar Voorschoten, waar de werkplaats van de Wegenwacht zit.
    Normaal gesproken bouwen ze er de vierwielers om, maar er werken ook enthousiaste motorrijders.
    Die wisten wel van wanten met de V-Strom.
    Een aantal standaard accessoires zijn gebruikt, zoals middenbok, handkappen, onderspoiler, valbeugelset en tanktas. De koffers voldeden niet.
    Die waren te klein voor alle gereedschap. Want ook met de motor wil de Wegenwacht dezelfde hulp kunnen bieden als met de auto.
    De koffers hebben een enorm volume om alle spullen te vervoeren. Ondanks de zwaarte is de V-Strom handelbaar gebleven. Overigens zijn we niet jaloers op onze collega van de Wegenwacht. Met dit weer smelt je van de motor af als roomboter in een braadpan.



    Belangrijk aan de voertuigen van de Wegenwacht zijn onder andere de betrouwbaarheid en de snelheid.
    De kracht en souplesse van het V-twin blok, maximaal comfort voor lange afstanden en de goede stuureigenschappen maken de V-Strom 650 geschikt als voertuig voor de Wegenwacht.


     

    19-07-2006 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Politie-motoren : Duitsland

    BMW RT 1150 R Feldjäger

    Image:BMW RT 1150 R Feldjäger vl silver.jpg






    16-07-2006 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Politie-motoren : Israel

    Een Yamaha FJR 1300 van de Franse 'Gendarmerie'.

    Image:Motos-gendarmerie-IMG 1384.jpg


    15-07-2006 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Honda NT 700 V Deauville

    In 1998 was de Honda Deauville de eerste echte commuter-motor, een fiets voor het woon-werkverkeer.
    Stilstaan in de file sucks, maar wie elke dag met de motor gaat werken, wil wel een beetje comfort zonder meteen een toermastodont te moeten aanschaffen.
    Een commuter moest vooral gebruiksvriendelijk zijn en op dat vlak scoort de nieuwe Deauville zelfs nog beter dan zijn voorganger.
    Eerst en vooral zijn er de standaard ingebouwde koffers van 55 liter, waartussen een opening zit, handig voor het meenemen van lange voorwerpen.




    Het motorblok van de Deauville gaat ondertussen al 18 jaar mee (nog afkomstig van de roemloos ten onder gegane Revere).
    De cilinderinhoud steeg van 647cc naar 680 cc met nieuwe cilinders en 10PK meer als gevolg.
    De Deauville 2006 kreeg bovendien injectie mee voor een nog beter gasrespons en 8% minder verbruik, zodat je met de grotere benzinetank (nu van 20 liter) lekker lang kan rijden.




    Het hogere windscherm is nu ook in twee standen verstelbaar, zowel in hoogte als in hellingshoek.
    Daarmee wordt de Deauville meteen ook interessanter voor toerrijders.
    Verder werd de beenruimte vergroot, en dat was nodig want de mooi ingekapselde motor zorgde bij grotere mensen al gauw voor knellende knieën.
    De Deauville is nog meer dan vroeger een alleskunner geworden (behalve voor de cross dan...). Alhoewel hij zeer interessant blijft voor het woon-werk-verkeer, is hij nu veel beter inzetbaar voor grotere uitstappen.
    Heer en meester in een klasse die hij zelf creeërde trouwens.

    04-07-2006 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (16 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Legermotoren : Jordanië

    Jordanian special forces blaze
    a trail with modified motorcycle

    The Jordanian Special Operations Command (SOCOM) has taken into service an unusual all-terrain motorcycle originally designed by Rokon Inc of the US.

    At the April 2000 SOFEX show in Amman it was announced that Rokon had signed a co-operation agreement with the King Abdullah Design and Development Bureau (KADDB) to develop heavy-duty, dual-wheel-drive, off-road motorcycles for Jordan and other countries in the Middle East and North Africa. A modified version of the basic design, designated AB23 Desert Ranger, has since been devised by KADDB in association with Rokon to meet local military operating requirements.

    An initial batch of four Trail-Blazer motorcycles was supplied by Rokon to enable the user to commence extended trials and evaluation prior to formal acceptance of the AB23 Desert Ranger, anticipated for March 2001. KADDB and Rokon completed their own development and trials program in October 2000 and have since been preparing for industrialization of the Desert Ranger at the KADDB facilities in the King Hussein Main Workshops, Jordan. It is understood all Desert Rangers intended for supply throughout the Middle East and North Africa will be manufactured and supported from Jordan by KADDB, which plans to display the vehicle jointly with Rokon at IDEX Abu Dhabi in March.

    Rokon president Thomas Blais told IDR that, pending the start of Jordanian production, the company remains the only producer of such dual-wheel drive motorcycles, which are built for traction in mountainous terrain rather than speed. The engine is coupled to a three-speed automatic torque converter located under the seat behind the engine. This acts as a transfer case, delivering drive to the rear wheel via a chain, and to the front wheel via a shaft that runs through the backbone of the frame and then onto a chain. On both outputs from the transfer case there is a mechanical disc brake. A clutched coupling enables the front wheel to freewheel when the handlebars are turned off-center so as not to hinder maneuvering.

    The first 2x2 motorbike was produced in the US over 45 years ago, and was initially aimed at hunters and recreational users. However, numbers of Rokon motorbikes have since also been supplied for use by US special forces in the Vietnam and Gulf wars, and to the Brazilian special forces.

    The baseline model is powered by a 10hp 146cc Chrysler two-stroke engine driving through a three-speed automatic transmission, but the AB23 Desert Ranger mounts a Kohler, 172cc single-cylinder, four-stroke, fan-cooled petrol engine, which delivers 6.6hp at 4,000rpm. According to Blais the fitting of the four-stroke engine makes the Desert Ranger quieter in operation than any quadbike or all-terrain vehicle. The top speed in the high-speed range is just under 72km/h, and gradient capability is 60º.

    The main fuel tank carries 10 liters of gasoline/oil mix, sufficient for 500km or six to nine hours of operation, but an additional 9.4 or 17 liters may be carried in each of the two auxiliary fuel tanks located in each drum-wheel. In desert operations it is expected one of the drum-wheels would instead be used for water storage, the additional weight in the wheels helping to improve traction. The Desert Ranger's dry weight is 94.3kg (Trail-Blazer, 84kg), and the sealed wheel hubs in combination with low-pressure tires enable it to be floated across deep water obstacles. The Desert Ranger can ford to a depth of 61cm and has a ground clearance of 38cm.

    Its low dry weight enables the Desert Ranger to be carried on vehicles such as the AB3 Black Iris or the AB5 special forces' LandRover as a scouting adjunct, or for when gradients, soft going or path-widths prevent normal four-wheel drive movement. Accessories include a power take-off kit to drive pumps and generators in the field, a tow bar, and a sidecar to carry up to 500 lb (226kg) of additional equipment.

     

    Jordanian special forces test Rokon dual-wheel-drive motorcycles. The AB23 variant, co-developed with KADDB, is designed to give motorized access to otherwise inaccessible observation points. It is self-floating, and can be carried on a light mother vehicle. Its sealed wheel hubs may be used to stow supplementary fuel and water for several days of autonomous operation.
    (Source: KADDB)



    The Jordanian Special Operations Command is the third client for Rokon dual-wheel drive motorbikes, the first two being the US special forces and Brazilian special forces.
    (Copyright: Rokon/KADDB)



    View of the AB23 revealing a good view of the front-wheel drive mechanism.
    (Copyright: Rokon/KADDB)

    25-06-2006 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Over mijzelf
    Ik ben Guy Vandendriessche
    Ik ben een man en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gewezen rijkswachter en veiligheidsagent.
    Ik ben geboren op 04/06/1955 en ben nu dus 68 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: motortoerisme, terrariumdieren, plastic modelbouw, snorrenclub,....
    Archief per week
  • 25/07-31/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 13/12-19/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 31/12-06/01 2008
  • 22/12-28/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 04/12-10/12 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 25/12-31/12 2006
  • 12/12-18/12 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 25/04-01/05 2005
  • 11/04-17/04 2005
  • 04/04-10/04 2005
  • 28/03-03/04 2005
  • 14/03-20/03 2005
  • 28/02-06/03 2005
  • 21/02-27/02 2005
  • 17/01-23/01 2005
  • 15/11-21/11 2004
  • 25/10-31/10 2004
  • 11/10-17/10 2004
  • 27/09-03/10 2004
  • 06/09-12/09 2004
  • 16/08-22/08 2004
  • 09/08-15/08 2004
  • 26/07-01/08 2004
  • 12/07-18/07 2004
  • 05/07-11/07 2004
  • 28/06-04/07 2004
  • 31/05-06/06 2004
  • 24/05-30/05 2004
  • 10/05-16/05 2004
  • 03/05-09/05 2004
  • 19/04-25/04 2004
  • 12/04-18/04 2004
  • 05/04-11/04 2004
  • 29/03-04/04 2004
  • 15/03-21/03 2004
  • 01/03-07/03 2004
  • 02/02-08/02 2004
  • 29/12-04/01 2004
  • 13/10-19/10 2003
  • 08/09-14/09 2003
  • 01/09-07/09 2003
  • 25/08-31/08 2003
  • 04/08-10/08 2003
  • 14/07-20/07 2003
  • 07/07-13/07 2003
  • 09/06-15/06 2003
  • 12/05-18/05 2003
  • 14/04-20/04 2003
  • 07/04-13/04 2003
  • 17/03-23/03 2003
  • 10/03-16/03 2003
  • 17/02-23/02 2003
  • 27/01-02/02 2003
  • 14/10-20/10 2002
  • 30/09-06/10 2002
  • 26/08-01/09 2002
  • 29/07-04/08 2002
  • 29/04-05/05 2002
  • 15/04-21/04 2002
  • 18/03-24/03 2002
  • 04/03-10/03 2002
  • 04/02-10/02 2002
  • 28/01-03/02 2002
  • 31/12-06/01 2002
  • 24/12-30/12 2001
  • 17/12-23/12 2001
  • 26/11-02/12 2001
  • 03/09-09/09 2001
  • 20/08-26/08 2001
  • 13/08-19/08 2001
  • 30/07-05/08 2001
  • 25/06-01/07 2001
  • 11/06-17/06 2001
  • 30/04-06/05 2001
  • 19/02-25/02 2001
  • 23/10-29/10 2000
  • 16/10-22/10 2000
  • 21/08-27/08 2000
  • 14/08-20/08 2000
  • 17/07-23/07 2000
  • 19/06-25/06 2000
  • 27/09-03/10 1999
  • 09/08-15/08 1999
  • 21/06-27/06 1999
  • 17/08-23/08 1998
  • 15/06-21/06 1998
  • 01/06-07/06 1998
  • 29/12-04/01 1998
  • 16/06-22/06 1997
  • 17/03-23/03 1997
  • 30/12-05/01 1997
  • 26/08-01/09 1996
  • 05/08-11/08 1996
  • 15/07-21/07 1996
  • 10/06-16/06 1996
  • 08/05-14/05 1995
  • 20/03-26/03 1995
  • 06/03-12/03 1995
  • 03/10-09/10 1994
  • 26/09-02/10 1994
  • 12/09-18/09 1994
  • 05/09-11/09 1994
  • 29/08-04/09 1994
  • 15/08-21/08 1994
  • 04/07-10/07 1994
  • 23/05-29/05 1994
  • 09/05-15/05 1994
  • 25/04-01/05 1994
  • 11/04-17/04 1994
  • 03/01-09/01 1994
  • 26/12-01/01 1995
  • 04/10-10/10 1993
  • 13/09-19/09 1993
  • 06/09-12/09 1993
  • 30/08-05/09 1993
  • 16/08-22/08 1993
  • 09/08-15/08 1993
  • 26/07-01/08 1993
  • 12/07-18/07 1993
  • 05/07-11/07 1993
  • 28/06-04/07 1993
  • 21/06-27/06 1993
  • 07/06-13/06 1993
  • 31/05-06/06 1993
  • 17/05-23/05 1993
  • 03/05-09/05 1993
  • 26/04-02/05 1993
  • 19/04-25/04 1993
  • 05/04-11/04 1993
  • 29/03-04/04 1993
  • 15/03-21/03 1993
  • 08/03-14/03 1993
  • 02/11-08/11 1992
  • 19/10-25/10 1992
  • 10/08-16/08 1992
  • 30/03-05/04 1992
  • 03/02-09/02 1992
  • 16/09-22/09 1991
  • 01/07-07/07 1991
  • 03/06-09/06 1991
  • 27/05-02/06 1991
  • 13/05-19/05 1991
  • 29/04-05/05 1991
  • 01/04-07/04 1991
  • 04/03-10/03 1991
  • 31/12-06/01 1991
  • 17/12-23/12 1990
  • 10/12-16/12 1990
  • 03/12-09/12 1990
  • 15/10-21/10 1990
  • 08/10-14/10 1990
  • 01/10-07/10 1990
  • 03/09-09/09 1990
  • 27/08-02/09 1990
  • 06/08-12/08 1990
  • 30/07-05/08 1990
  • 16/07-22/07 1990
  • 25/06-01/07 1990
  • 18/06-24/06 1990
  • 11/06-17/06 1990
  • 04/06-10/06 1990
  • 28/05-03/06 1990
  • 14/05-20/05 1990
  • 07/05-13/05 1990
  • 30/04-06/05 1990
  • 16/04-22/04 1990
  • 09/04-15/04 1990
  • 02/04-08/04 1990
  • 26/03-01/04 1990
  • 19/03-25/03 1990
  • 12/03-18/03 1990
  • 05/03-11/03 1990
  • 26/02-04/03 1990
  • 05/02-11/02 1990
  • 13/11-19/11 1989
  • 16/10-22/10 1989
  • 18/09-24/09 1989
  • 11/09-17/09 1989
  • 04/09-10/09 1989
  • 14/08-20/08 1989
  • 07/08-13/08 1989
  • 31/07-06/08 1989
  • 26/06-02/07 1989
  • 03/04-09/04 1989
  • 27/02-05/03 1989
  • 22/08-28/08 1988
  • 01/08-07/08 1988
  • 13/06-19/06 1988
  • 02/05-08/05 1988
  • 18/04-24/04 1988
  • 04/04-10/04 1988
  • 07/03-13/03 1988
  • 30/11-06/12 1987
  • 08/06-14/06 1987
  • 30/03-05/04 1987
  • 23/03-29/03 1987
  • 11/08-17/08 1986
  • 05/05-11/05 1986
  • 31/03-06/04 1986
  • 24/03-30/03 1986
  • 03/03-09/03 1986
  • 24/02-02/03 1986
  • 30/12-05/01 1986
  • 03/06-09/06 1985
  • 06/05-12/05 1985
  • 11/03-17/03 1985
  • 04/02-10/02 1985
  • 09/07-15/07 1984
  • 25/06-01/07 1984
  • 12/03-18/03 1984
  • 05/03-11/03 1984
  • 02/01-08/01 1984
  • 24/12-30/12 1984
  • 11/07-17/07 1983
  • 27/06-03/07 1983
  • 21/03-27/03 1983
  • 14/03-20/03 1983
  • 28/06-04/07 1982
  • 16/07-22/07 1979
  • 11/08-17/08 1975

    Inhoud blog
  • Motorrijder uit Oostende om het leven gekomen
  • Dodelijk ongeval in Moorsele
  • Dodelijk ongeval op de Groendalseweg in Bleiswijk
  • DODELIJK ONGEVAL OP N8 IN HEESTERT
  • Motorambulance
  • Vluchtmisdrijf in Torhout
  • Koninklijke Marechaussee kiest wederom voor Yamaha
  • DRIE VIERDE VAN DE MOTORONGEVALLEN GEBEURT TUSSEN APRIL EN OKTOBER
  • Aantal motorongevallen op tien jaar met kwart gedaald
  • BIVV roept weggebruikers op na motorongevallen: "Wees extra voorzichtig"
  • Motorrijder laat het leven bij ongeval in Kuurne
  • Motorongeval in bocht oprit A29
  • Zero Police Motorcycles in California
  • De motor van de toekomst...
  • Kersverse bruid overleden na aanrijding met motorrijder
  • Motorrijders als Kerstman in Brussel
  • Gibbs Biskji
  • Chauffeur maait motard van de weg
  • Motard staat weer recht na mislukte wheelie op snelweg
  • Humanoïde bikerrobot van Yamaha kan helemaal alleen moto rijden
  • Motorrijder sterft nadat hij door kapel reed
  • Zero Motorcycles
  • Nieuwe badges voor nieuwe uniformen wegpolitie Antwerpen en Gent
  • de motorrijders van Hatzoloh
  • Helft Belgische motorrijders niet verzekerd voor lichamelijke schade
  • Motorpolitie Marokko krijgt camera op helm
  • Motard van 36 sterft na zware klap op N49
  • Doodgeschoten verpleegster stuurde motorbende op ex af
  • Zwaar motorongeval in Waaslandhaven
  • motorrijder sterft tijdens ritje met vrienden
  • Mustang Pony 320 1947
  • Motorrijder overleden na ongeval op circuit in Zolder
  • Porcaro, de stad van de motorrijders
  • Gearresteerde tiener moet geboeid meelopen met motor van agent
  • Gestolen motorfiets terug bij eigenaar
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Twee doden na motorongeval
  • Chauffeur was onder invloed van alcohol toen hij jong koppel doodreed
  • Quadbestuurder levensgevaarlijk gewond
  • Bestuurder motorfiets komt om het leven na ongeval op Rijksweg te Roeselare
  • Motorrijder (60) komt om bij ongeval in Lichtervelde
  • Gedenksteen voor alle verongelukte motorrijders
  • Rondrit Ommegang StDenijs 21 juni 2015
  • Motorongeval in de Botlek
  • Motorrijder stabiel, maar nog in levensgevaar na aanrijding
  • Deze anonieme motoren helpen Antwerpse politie verkeershooligans klissen
  • 24-jarige motorrijder overleden na botsing
  • Motorrijder sterft na val in gracht in Koekelare
  • Motorrijder sterft na frontale klap
  • 'Bendeoorlog verwacht in België'
  • Hondjes op de motor...
  • Zware brand in motozaak
  • Hond mee met baasje op Vespa
  • Motorrijder zwaargewond na harde klap in Izegem
  • Motorrijder zwaargewond na harde klap in Izegem
  • Motorrijder verongelukt in Lille
  • 2015 Ducati Monster Stripe 821 en 1200
  • 2016 Yamaha YZ en WR offroad modellen gelanceerd
  • Motorrijder geeft levensgevaarlijke chauffeur terechte kopstoot
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Fleurus
  • Motorrijder zwaar gewond
  • Motorrijder zwaargewond bij ongeval in Aarschot
  • Motard laat leven na zware klap tegen een wagen
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Aarschot
  • Motard laat leven na zware klap tegen een wagen
  • Zwaar motorongeval in Neeroeteren
  • Orlando Bloom laat zich eens goed gaan
  • Motorrijder verongelukt
  • Motorrijder
  • Overlever motorongeval toont hoe ze de draad weer oppikt
  • Motorrijder komt om bij ongeval
  • Waaghals rijdt op 1 wiel op Ring rond Brussel
  • 100-jarige Liske opnieuw op de motor
  • Een 'opfrissing' helpt ongevallen voorkomen
  • Motorrijder sterft na ongeval op brug over E17
  • Dodelijk ongeval met motorrijder op Assesteenweg te Herne
  • motorrijder dood in Ternat
  • Nieuwe politiemotoren Antwerpen
  • Motorrijder gewond na aanrijding
  • Vader van zes kinderen sterft bij motorongeval
  • Police Use Electric Chariot Scooter , Fast Motorised Off Road Segway
  • Motorrijder overleden na ongeluk Zoutelande
  • Motorrijder boord zich in auto
  • Jonge motorrijder verongelukt in Ingelmunster
  • Motorrijder verongelukt op gladde weg...
  • Motor op de spoorwegen geglipt door zand
  • Oekraïense ex-international Gusin sterft in motorongeval
  • 17de Mosseltreffen - Oostende
  • beelden dodelijk motorongeval gebruikt in campagne voor veiliger verkeer
  • Schokkend: Roekeloze motorrijder filmt eigen dood
  • Motorrijder zwaar gewond in StDenijs
  • Nieuw scherm en herstellingen aan PC800
  • Nieuwe KMar-motorfiets: Yamaha FJR 1300A
  • 33ste Krabbetreffen - Rollegem 17 augustus 2014
  • Aanrijding tussen motorrijder en bestelwagen in Hoevenen
  • 13de Olf Oest treffen - Torhout 16 augustus
  • 15de Walkerstreffen - Rijmenam 10 augustus 2014
  • Graafschapstreffen 2014
  • Nederlandse motoragent omgekomen bij achtervolging
  • Twee doden bij motorongeval aan Leuvense vaart
  • 1ste motorrit Paddy's Pub - Zottegem 3 augustus 2014
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Antwerpen
  • Dodelijk motorongeval in Frasnes-lez-Anvaing
  • Competentietreffen - Ieper 2 augustus 2014
  • Motorrijder overleden, passagier kritiek na ongeval
  • Motorrijder verongelukt, passagier kritiek
  • Manneken Pis Treffen Geraardsbergen 27 juli 2014
  • BMW R1200RT (2014) uit circulatie !
  • Snelheidscontrole op Engelse wegen
  • Jaar rijverbod voor dodelijk motorongeval
  • 2 DODEN BIJ ZWAAR MOTORONGELUK
  • 2 doden bij zwaar motorongeluk
  • Izegems motorrijder lichtgewond
  • 53ste Ronde van West-Vlaanderen : Menen 29 mei 2014
  • Drago-treffen Izegem 25 mei 2014
  • Ongeval met motor, bestuurder spoorloos
  • Motor Union Belgische Politie Treffen tvv ALS-Liga
  • Dendertoerrit zondag 11 mei 2014
  • 1ste Flamengostreffen Torhout 4 mei 2014
  • Coast Tour 2014
  • Honda Gold Wing Airbag
  • Ducati Diavel
  • Toerrit Reglement voor groepsrijden
  • 23ste Houtlandroute - Torhout 20 april 2014
  • Yamaha MT-09
  • 24e Zomertreffen Tsjamp Wevelgem zondag 13 april
  • Harley Davidson Street 750
  • Motorrijder komt om het leven in Zomergem
  • Yamaha SR400
  • 18-jarige motorrijder komt om het leven in Eernegem
  • Motards frissen rijkunsten op
  • Meer dodelijke ongevallen met motorrijders in 2013
  • Jonge motorrijder komt om het leven na ongeval in Ichtegem
  • Motorrijder zwaargewond bij botsing in Wakken
  • Motorrijder omgekomen bij ongeval in Hechtel-Eksel
  • MV Agusta Brutale 800 Dragster
  • Motorrijder (30) overleeft klap tegen paal niet in Lede
  • Yamaha Ténéré XT 1200ZE
  • Ducati Monster 1200S
  • Nieuwe politiejassen Antwerpse motards
  • ZERO SR : the iMOTO
  • Vroegere diensthoofddeksels bij de NMBS
  • Nog geen motorkeuring...
  • Santa is coming !
  • Motorrijdster buiten levensgevaar na aanrijding
  • Vrouw vat zelf vuur na motorongeval
  • Herfstmist
  • Moto Toerkalender 2014
  • Nieuwe aanwinst PC 800 parelmoer
  • Koppel laat het leven bij motorongeval in Houffalize
  • 23-jarige motorrijder overleden bij ongeval in Herfelingen
  • Motorongeval in Lissewege
  • Bij een motorongeval in Sint-Andries komen 2 mensen om het leven
  • Motorrijder komt om het leven bij ongeval in Hooglede
  • Genkenaar (23) week na motorongeval overleden
  • Motorrijder ­wandelt weg na valpartij
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Noirefontaine
  • Motorrijder gewond
  • Koppel laat het leven bij motorongeval in Houffalize
  • Grote bijeenkomst van Hells Angels in Gent
  • Honderdvijftig trikes en motoren verwacht in Neerwinden
  • Motorrijder (19) bezweken aan verwondingen
  • rouwregister geopend voor Christof Van Mullem
  • Het Koninklijk Motorrijdersescorte
  • Verdachte vriend van vermiste Marijke Francis sterft in ongeval
  • Motorrijder overleefd aanrijding in Ingelmunster
  • Drie gewonden bij botsing tussen auto en politiemotor in Ingelmunster
  • Geen rijbewijs bij 1 motorongeval op 5
  • Metalzanger komt om het leven bij motorongeval
  • Twee zwaargewonden bij motorongeval te BACHTE-MARIA-LEERNE
  • Broers verongelukken op vijf kilometer van elkaar
  • Twee agenten laten het leven bij motorongeval
  • Motorrijder verongelukt in Opglabbeek
  • Man en vrouw komen om bij zwaar motorongeval in Brugge
  • Motorrijder (39) maakt dodelijke smak tegen geparkeerde truck
  • Boer verwisselt tractor na dodelijk motorongeval
  • Motorrijden ligt voorlopig een tijdje stil...
  • Weginspecteurs van Rijkswaterstaat op de motor
  • Lijsttrekker N-VA breekt enkel bij motorongeval
  • Motorrijder gewond bij verkeerd manoeuvre auto
  • Motorrijder gewond in ongeval Eizeringen
  • Motorrijder raakt zwaargewond bij ongeval in Reningelst
  • Motorrijder levensgevaarlijk gewond bij aanrijding in Nevele
  • Motorrijder (48) verongelukt bij frontale aanrijding in Moen
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Stoumont
  • Belgische bestuurder rijdt motorrijder dood in Franse departement Gard
  • Motorrijder maakt dodelijke val in Diest
  • Motorrijder komt om in Fosses-la-Ville
  • Motorrijder komt om in Fosses-la-Ville
  • Moto Treffens Vlaanderen 2012
  • 11de Kanaaltreffen Oudenburg 5 aug 2012
  • 13de Terrasrit – Zelzate 4 augustus 2012
  • 9de Mega 'Tour de France' Houthulst 29 juli 2012
  • Motorrijder (22) komt om op racecircuit in Mettet
  • Dronken motorrijder zwaargewond na ongeval in Dendermonde
  • Motorrijder verongelukt in Alveringem
  • Motorrijder komt om het leven op N8 in Alveringem
  • Motorrijder verongelukt in Huldenberg

    Pacific Coast 800 USA
  • Pacific Coast 800 USA

  • TGPCHPCMY2KMR+8
  • The Great Pacific Coast Highway Pacific Coast Motorcycle Year 2008 Motorcycle Ride

  • Honda Pacific Coast (PC800) Parts List
  • Honda Pacific Coast (PC800) Parts List

  • Corbin Motorcycle Seats & Accessories | Honda Pacific Coast
  • Corbin Motorcycle Seats & Accessories | Honda Pacific Coast

  • MV Pacific Coast Nederland
  • MV Pacific Coast Nederland

  • Foto

    PC800
  • Honda Pacific Coast (PC800) Owner/iPCRC Registry

  • PC France
  • PC France

  • Foto

    Web PC
  • Web PC

  • Foto

    IPCRC
  • IPCRC

  • PC Italia
  • PC Italia

  • PC naamlijst
  • PC naamlijst

  • PC Russia
  • PC Russia

  • Bikes !
  • Bikes !

  • Categorieën


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs