Lopen: Een Verslaving?
Het leven zoals het loopt
Foto
Foto
MARATHON BELOEIL 9/10/10 02:46:27
MARATHON SPIJKENISSE 12/10/10 02:48:13
Foto
Foto
Planning:

26/02 Bury 10,45km
27/02 TRAIL Montignies sur roc 32km
12/03 Blicquy 12km
19/03 Kain 10,15km
26/03 Herinnes 12km
27/03 TRAIL Gougnies 35km
2/04 Basecles 11.2km
9/04 Esplechin 10.35km
23/04 VELAINES 20.7km
30/04 Ath 11.6 km
7/05 Rumillies 11.3km
14/05 Kain 15km
21/05 TRAIL Oeudeghien 23km
28/05 Anvaing 10.3k
1/06 Roucourt 9.6km
4/06 LA KAINOISE 21.1km
10/06 Ogy 11.7km ?
13/06 Kortrijk Loopt
18/06 THIMOUGIES 14km

21/06 tot 04/07 Trainen TUNESIE

9/07 Ellezelles
16/07 Ath
23/07 Huissignies
30/07 Houtaing
7/08 PIPAIX 10.3km
20/08 WODECQ 13.5km
27/08 TOURNAI 12.2km
2/09 Tivoli Hulste
4/09 Templeuve
10/09 HERINNES 21.65km
17/09 Vezon
24/09 BLEHARIES 13.4km
1/10 BELOEIL 20km
08/10 MARATHON BELOEIL ??
15/10 Dinosauriennes TRAIL 18km
22/10 Flobecq 11.1km
6/11 MONT TRINITE 12km
13/11 La RUMOISE 9.2km
19/11 GHISLENGHIEN 13.15km
26/11 HERSEAUX 10.35km

11/12 MARATHON SPIJKENISSE ??
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
14-11-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog niet gerecupereerd?
Hallo

Na ploegsteert en Kain was het lichaam redelijk zwaar toegetakeld! Spierpijn, vermoeid,... de goesting om te lopen was woensdag dan ook ver zoek .
Donderdag daarintegen kon ik mij toch naar de wembley begeven voor een trainingske samen met Carlos Timperman. Ik deed al een km of 8 ervoor als opwarming maar nog altijd voelde ik de schade. Toen Carlos me kwam vervoegen en ook hij geen superdag had, lieten we het tempo wijselijk zakken. Manman en ik die dinsdag nog 1u15 liep voor 21 km, en nu liep ik er 16...
Ik ga me nog 1 keer proberen op te laden voor zondag want dan staat er nog een acrho koerske op het programma. Een 9.25 km over redelijk vlakke wegen. . Ik moet nog 1 goede challenge lopen en dan zit het criterium er ook voor mij op eindelijk. Hoogstwaarschijnlijk eindig ik in totaal op een 6de stek. Ik herriner me nog dat ik in tbegin van het jaar zei dat ik content ging zijn met top 10. Dus missie geslaagd! Volgend jaar moet toch beter lukken. Ik ga toch wel ne keer chance hebben zekers?

Na Rumes laat ik mij ne keer een dagje of drie gaan in den Ardennen. Mss loop ik er wel een keer maar tzal vooral het gastronomisch dineren zijn die de hoofdrol eist

tot zondag

Ps: Hier nog wa fotootjes van het natte ploegsteert




0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
14-11-2008, 08:52 geschreven door Monteflokke  
12-11-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.21 Km van Ploegsteert
Klik op de afbeelding om de link te volgen Hallo

Hier zijn we al terug met een tweede wedstrijdverslagje . Deze keer van de 21 km van Ploegsteert.
Na de beklimming van zondag op de Mt st haubert voelden de benen dinsdagmorgen nog altijd zwaar en stijf aan. Ik had voorgenomen een lange opwarming te nemen om zo hopelijk de spieren wat los te krijgen.

Redelijk vroeg zijn we richting ploegsteert vertrokken. Het zonnetje begon te schijnen en de wind liet zich niet voelen zoals ze voorspeld hadden. Mss had Frank de Boosere zich vergist en zou het een nazomerdagje worden
Rond 10u00 kwam Joost Dewaele zich vervoegen bij de 5000 loopgekken en we konden aan onze opwarming beginnen. We liepen richting ploegsteertbos en tlag er eigenlijk redelijk goed bij. Ondertussen kwam het al bewolkter en de wind begon krachtig te blazen. Ploegsteert 2008 zou een identieke copy van 2007 worden ...

Tegen rond 11u begaven we ons voor het peleton. Had namelijk een elitenummer gekregen en zo kon ik me voor "de meute" opwarmen. Om 11u20 stonden we daar. Op de eerste rij tussen een 10 tal toppers en massa's suptoppers. Hier is een top 10 plaats dromen!
Knal. Voor de tweede keer in 48 uur schoot ik in gang. Al vlug vormde zich een groepje met alle toppers voor ons terwijl ik samen met Joost dewaele en Nico Serroen ietsje verder nestelden. De eerste km liep ik tot mijn verbazing op kop van dit groepje. 03:15. Veel te snel
Dan nam Nico Serroen over en ik liet hem begaan want met die mannen weet je dat je uiteindelijk toch moet plooien . Ik klampte aan want die eerste 2 km waren tegen wind. Rond km 3 liet ik dit groepje gaan want de benen waren totaal niet hersteld van Zondag. Jammer want kon ik dit groepje blijven volgen, dan zat er wel iets moois in. Maar kom, ik liet dus het groepje gaan en rond km 4 kwam den Eddy Rasschaert me vervoegen. zijn tempo lag veel te hoog en ik liet hem dan ook direct passeren. De benen voelden verschrikkelijk aan. Begon het dan nog water te gieten !! Toch kon ik een redelijk tempo aanhouden. Km 5 tikte ik 17:27 af. Het waren vooral eenzame km. Ik zag voor mij een frans sprekende loper en ik probeerde om er tegen km 10 bij te geraken want dan was er een strook van 2 km tegen wind! Net voor het ingaan van die strook had ik hem bijgebeend maar net toen liet hij zijn oren hangen en moest ik dan toch alleen tegen de wind vechten. Ik kreeg mijn eerste mentale tik Km 10 had ik nog 35:10 maar toen kwamen die 2 zware km. Na deze strook gingen we het bos in en daar vond ik mijn moed terug. Ik maakte toch wel wat goed en aan km 15 had ik 53:30. Ik zat nog altijd alleen en toen kwamen er terug een drie tal km tegen wind. Hier kreeg ik het zeer moeilijk en kreeg ik de tweede mentale tik! Over en uit dacht ik toen. Km 17 had ik 1:00:58. Ik had van 16 tot 17 maar liefst 4 minuten nodig . Rond km 18 vond ik wonder boven wonder mijn 3de adem terug. Liep zelfs nog 2km in 7minuten maar toen de laatste km inging was ik totaal leeggelopen en ik strompelde als het ware in 01:15:29 binnen. Moe, nat en op dit moment niet tevreden, maar toen ik zag dat ik 23ste was dan kon ik best heel tevreden zijn .

Na deze wedstrijd weet ik zeker dat ik onder die 1u15 kan geraken mits wat gerichtigere voorbereiding en met mooi weer Tzal wel nie meer voor 2008 zijn want liep dit jaar 5 halve marathons en nu heb ik er efkens genoeg van.
Zondag staat er nog een acrho wedstrijdje op het programma. Mss toch nog onverwachts die derde plaats wegkapen??? Daarna ga ik 3 dagen naar den Ardennen om wat te rusten en veel trappistjes te drinken.

tot in den draai
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
12-11-2008, 13:31 geschreven door Monteflokke  
10-11-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mont de la Trinité KAIN 12.73 km

Goedemorgen iedereen

Zondag 9 november was het dan zover. De wedstrijd die beslist over de 3de plaats bij de seniors in het Acrho-criterium vond plaats in het Doornikse Kain. Deze populaire wedstrijd lokt jaarlijks bijna 700 deelnemers. Voor mij was het mijn eerste deelname. Ik had namelijk maar een doel en dat was meer en veel punten pakken dan Emere Benjamin ...

Rond 09u15 begonnen aan een gezapige opwarming en de beentjes voelden geen 100 procent maar kvoelde wel dat ik klaar was om alles te geven
Om 10u00 stonden we daar met 690 mannen en vrouwen klaar om de Mont St Haubert op te vliegen.
Knal .... Weg waren we. Den Istace nam al vlug de koppositie samen met Domina gevolgd door Emere , een onbekende ,Mezelf ,Duvivier en Delombaerde. Na 500 meters kregen we een typisch waalse autostradebrug. We waren direct opgewarmd. Aan km 1 hadden we 03:05 !! Ondertussen was er een groepje gevormd met Delombaerde en Duvivier. Aan km 2 begon de beklimming van de dag. Mijn benen hadden precies moeite met de platte stukken maar bergop ging het o zo vlotjes. Ik liep weg van het duo Delombaerde - Duvivier tot bij Emere en een beetje verder liep ik naar de derde positie. Het klimmen ging perfect en ik kon een kloofje van 50 meters maken op Emere. Bijna aan de top kwamen nog de zwaarste stroken. Een kasseistrook die er glibberig bijlag en het ging daar totaal niet om te lopen . Ik kwam als derde boven maar toen kwamen nog een kleine 9 km tot aan de aankomst.

Ik zag dat Emere tijdens het afdalen dichter en dichter kwam tot hij aan km 5 mij had bijgebeend. Het afdalen ging langs geen kanten en zo liep Emere van me weg. Toen we beneden kwamen was hij nu op 100 meters van me verwijderd. Ondertussen zag ik Duvivier en Delombaerde naderen maar ik kon stand houden. Hier en daar zaten er nog wat heuveltjes in en met die tegenwind! Ik kon toch standhouden en als 4de in 44:31 aftikken.
Den Emere was 23 seconden eerder gearriveerd en zo is hij wel bijna zeker van die derde plaats bij de seniors. Maar ja... Volgend jaar beter hé... Als ik eens een overzichtje bekijk van alle wedstrijden dan heb ik die derde plaats verloren tijdens de halve marathon van Kain. Ik kwam toen net uit blessure en verliesde daar toch een kleine 40 punten .  Ik ben wel content want ga op het einde van het jaar toch meer dan 10000 punten hebben en dit is niet mis. Dit jaar was een ideaal studiejaar. Nu kan ik mijn beste koersen uithalen en er volgend jaar naar toewerken  .

Hier nog den top 10

1)  Istace Jose  42:39 (Winnaar van den Acrho 2008)
2) Domina A. 42:58
3) Emere B. 44:08 ( Ik keek en hij liep verder weg )
4) Vanlede L. 44:31
5) Delombaerde D. 44:53  (Zal schitteren tijdens de kerstcorridas)
6) Duvivier D. 44:58 (snakt achter wat rust)
7) Descamps M. 45:17
8) Flamme K. 45:35
9) Campener A. 46:17
10) Timperman C. 46:35 (Bedankt om mij terug naar huis te voeren)

30) Verthe Els 48:15 (leerde ook het heuvelachtige Doornik kennen - toch knap gelopen )

Vandaag staat er wat losloopwerk op het programma want morgen is er nog de Halve van Ploegsteert De beentjes voelen nu wel wat stijfjes aan maar hopelijk heb ik morgen niet te veel last. Volgens het weerbericht zal het krachtig waaien Oeioei... Dus een tijd zal ik er niet opzetten. Toch zal ik stiekem hopen op 1u15 of minder??? Succes alvast aan iedereen en Joost D.: Misschien lopen we wel samen???

Tot dan


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
10-11-2008, 08:28 geschreven door Monteflokke  
05-11-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belangrijke week
Klik op de afbeelding om de link te volgen Hallo

Na de zware wedstrijd in Boeschepe had ik het toch wel moeilijk om mijn kilometers te lopen want de benen waren redelijk zwaar toegetakeld! Al bij al heb ik maandag toch een 18 tal km kunnen lopen en dinsdag een 19-tal aan een aanvaardbaar tempo . Dit waren dan ook de laatste cruciale trainingen ter voorbereiding van Kain, Ploegsteert en Rumes.

Nu zondag staat Kain op het programma. Ik liep er nog nooit maar heb al horen zeggen dat de eerste km de zwaarste zijn . Ik ga er zo goed mogelijk proberen voor uitgerust te zijn want ik kan nog een laatste poging ondergaan om die 3de plaats te bemachtigen. Ik ben benieuwd.

Dinsdag staat dan de 21 km van ploegsteert op het programma. Het is inderdaad dicht op elkaar maar we zien wel hoe gerecupereerd ik ben. Als de beentjes goed zitten dan zou ik toch proberen die 1u15 te halen maar ik vrees ervoor. Kain is toch ook bijna 13 km

De zondag daarop is er nog een wedstrijdje in Rumes maar of ik daar nog loop voor die derde plaats hangt af van Kain... Laten we hopen

Vanaf nu loop ik mss nog een keer pittig en de rest worden losloopjes. Tot zondag

De foto is er nog een van verleden jaar in Ploegsteert. Ik was nog een laatste versnelling aan het plaatsen maar strandde toen net op 1u15m04...
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
05-11-2008, 10:12 geschreven door Monteflokke  
03-11-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Monts et Merveilles Boeschepe (FR) 11.370 Km
Klik op de afbeelding om de link te volgen Hallo loopluitjes

Dit weekend stonden er niet veel koersen in aanbieding. Buiten een cross en wat veldrijden was er niet veel te beleven. Daarom deze week veel km gedaan. De vrijdag werd ik opgebeld door wedstrijdvriend Filip Claerhout om naar Boeschepe te trekken de zondagochtend. Boe wie? Boeschepe... Een dorpje niet ver van Poperinge in Frankrijk. Ik stemde toe en zondagochtend waren we weg. Had niet echt een gedacht van wat ging komen maar Franky Vandoorne had een folderke mee. Na wat studiewerk kwam ik tot de conclusie dat Boeschepe naast de Zwarte berg ligt en dat het parcours 3* de Mont de Boeschepe beklimt + gedeeltelijk de Mont de Cats. Op papier leek dit niet zo zwaar maar hoe dichter we de bestemming naderden hoe heuvelachtiger het werd . Na een tussenstop in een bakkerij te Dranouter bereikten we de startplaats en het opwarmen kon beginnen. Vlug nog wat parcoursinformatie verzameld en er moesten 2 ronden afgelegd worden. Nl een kleine aanloopronde van 1.5km waarin al een pittig beklimmingske inzat en dan nog een hoofdronde die 4 serieuzere heuvels bevatte... Wat gaat dat hier geven??? We deden als opwarming die aanloopronde en ik mag zeggen dat we toen al deftig bezweet waren. Kwam er nog bij dat die wegen redelijk glibberig waren door de overvloedige regen.

Om 10u stonden we klaar aan de voet van de molen. Ik hoorde dat er een prof aan de start stond. Nl iemand die 15de was op het WK duatlon. Dus hem zeker niet volgen was de boodschap. BAF we waren weg. Direct een 500 tal meters naar beneden en dan direct terug omhoog tot terug aan de molen. Die prof was al weg en ik bevond me in 2de positie gevolgd door een klein groepje op 50 meters. Die eerste heuvel had al slachtoffers gemaakt.
Dan begon de hoofdronde. Direct zat al een eerste beklimming in van de Mont de Boeschepe. 1.5km Serieus klimwerk. Ik bleef in 2de positie en kon het gat wat groter maken. Na het omhoog lopen volgt natuurlijk wat afdalingswerk maar eens beneden stuurden ze ons via een andere weg terug naar boven En dan nog eens een derde keer !!! Dan nog eens richting Mont de Cats waar we gedeeltelijk op liepen en als dessert nog omhoog naar de aankomst. Ik liep van het begin tot einde alleen in 2de positie waar ik toch zeer tevreden mee was. Ik had 42 min. Dat is amper 16.2 per uur maar met zo een parcours. Grijsloke en Thimougies waren lastig maar wie boeschepe gelopen heeft zet hem qwa zwaarte op de eerste plaats! Die prof werd eerste in 39:30 ofte 17.2 per uur. Hij loopt gemakkelijk aan 19 per uur maar deze koers was wat anders zei hij me achteraf.
Ik had er toch nog een mooie trofee aan over en deze morgen stijve benen .

Bij deze heb ik toch een ideale heuveltraining gedaan en zou de Mont ST Haubert goed moeten verlopen want uit de technische kant bekeken ligt de Mont de Boeschepe 20 Meters hoger dan De Mont ST Haubert. Dus zondag vliegen we hopelijk naar boven
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
03-11-2008, 10:27 geschreven door Monteflokke  
27-10-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cross de masse Gaurain-Ramecroix 9.5 km
Goeiendag allemaal,

Zondagochtend stond er nog een patronéetje op het programma binnen het acrho-criterium. De meeste kaarten zijn er al geschud maar toch is deze wedstrijd gekend voor enig snelheidswerk . Ieder jaar staan er toch wel enkelen aan de start die vlot aan 18 per uur lopen en dit jaar was het terug van hetzelfde...
Ik had er al een vermoeiend weekend opzitten met vrijdagavond voetbal en pinten pakken, de zaterdag een lekker etentje. Gelukkig kregen we een uurtje extra slaap .

Zondagochtend dan tegen 08u richting Gaurain vertrokken. Het weer zag er eerst goed uit maar het begon toch stillekesaan te bewolken. De wind stak een stevig tandje bij. Het zou terug een zwaar wedstrijdje worden. Verleden jaar liep ik er een 13de plaats met een tijd van 33:58. Er zit in het parcours twee "petites bosses" in volgens de website maar wie er gelopen heeft weet dat ze niet zo petites zijn ...
Samen met Joost,Carlos en Dimitri opgewarmd. De eerste 2 km van het parcours waren al tegenwind. Dus de start kon moeizaam beginnen of net juist niet .....

Om 10u met wat getreuzel gestart. We moesten eerst een 300tal meters op piste lopen. Direct bevond ik mij in 4de positie maar zo was ik wel uit de wind gezet Na 1 km klokte ik 03:10 af. Ik had voorgenomen om zo lang mogelijk met de eerste mee te lopen want vandaag had ik toch niets te verliezen.Ik had nood aan een beetje snelheidswerk. Na die eerste km begon het al omhoog te gaan en tegen wind!!! Direct al naar 03:30 en we waren nog met 7. Vantyghem,Domina,Dewaele,Delombaerde,Duvivier en Van damme. Het bleef omhoog gaan en daar hou ik wel van ... Rond km 3 loste Delombaerde. De wind was hem te vlug af. Maar  ik moest er 500 meters verder ook af. Toen ging het efkens bergaf en daar hou ik niet zo van Ik kon de schade deels beperken en hield Duvivier in het vizier want ook hij moest er rond km 5 af.
Rond die 5de km deden we een plaatselijk rondje in Vezon en dan liepen we met wind terug richting piste. Ik kon nog naderen tot op een kleine 10 seconden van Duvivier. Op de piste was het vooral overleven en ik arriveerde in 32:45. Goed voor een 6de stek op 400 arrivées.
Dewaele Joost werd 3de in 31:33. Delombaerde 12de in 34:04 en nieuw talent Carlos 10de in 33:51.
Ikzelf  verwachtte een iets betere tijd maar twas dan ook veel wind en met 10 uur slaap in 2 dagen kun je niets beter verwachten.
Vandaag had ik een pijntje langs de achterzijde van de knie maar da zal wel van de koude zijn hoop ik. De laatste tijd wat heuvelwerk gedaan en tkan daaraan liggen.

Nu ben ik vooral geviseerd op 9 november. Dan moet Ik Emere kunnen pijn doen want die derde plaats is nog altijd niet van mij. Twee dagen erna loop ik de halve van Ploegsteert maar kvrees dat ik er dit jaar een training zal van maken. Dit hangt af hoe ik gerecupereerd ben.
Op 16 november nog eens in Rumes en 29 November in Herseaux. Dan zit Het acrho criterium erop. En dan beginnen de kerstcorridas waar ik vooral in Deerlijk wil schitteren.

Deze week enkele keren met Carlos Timperman gaan trainen op het wembleydomein.Want ook hij wil schitteren in Le mont Trinité.......

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
27-10-2008, 10:25 geschreven door Monteflokke  
24-10-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorbereidingen op maand November

Hallo Iedereen

Deze week heb ik er enkele lange trainingen opzitten die voordelig zullen uitdraaien ten opzichte van de maand november
Maandag deed ik een 17 tal km, Dinsdag een 20 tal km met een gedeelte samen met Carlos Timperman en donderdag deed ik een 22 km heuvel-tempoloop rond het rollegemse. Gemiddelde snelheid van 04:10 de km. Dus de uithouding is Ok. Alleen nog beetje die snelheid bijschaven en dit doe ik zondagmorgen in Gaurain. Een kort wedstrijdje waar geen punten te rapen zijn, maar tis ideaal om ne keer wa "te snel" te starten en zien waar ik arriveer .
Normaal gezien ging ik nu een uurtje loslopen maar tis nie echt aangenaam weer en tis vanavond KVK-Moeskroen. Dus even de pedalen loslaten. We gaan morgen wel een uurtje lopen

Hier nog wa foto's van Geluwe met dank aan Martin Lutin. Tot Zondagochtend.








0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
24-10-2008, 16:48 geschreven door Monteflokke  
20-10-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jogging du Bosquet 16 km
Hallo

Zaterdag zat ik met enige twijfel welke wedstrijd ik ging lopen: Flobecq voor de punten in het acrho criterium of in het nabijgelegen Luinge voor een 16 km wedstrijd waar ik al twee maal op rij 2de arriveerde.
Ik besloot om naar Luinge af te zakken. Mijn geboortedorp Tombroek ligt er op amper 2 km vandaan en zo kon wat familie komen supporteren.
Volgens Dimitri Delombaerde waren er toch niet veel punten te verdienen in Flobecq maar als ik de uitslag bekijk dan zie ik dat rechtstreeks concurrent Emere Benjamin te veel punten pakt naar mijn goesting. Kga nog moeten goed lopen in november om hem voor te geraken. Maar dat is toekomst, nu eerst het verhaal van zaterdag

Twee jaar geleden liep ik er tweede in een tijd van 58 minuten. Verleden jaar liep ik ook tweede en dan in 56 minuten. Deze keer wilde ik wel ne keer winnen want de smaak van de overwinning had ik al lang niet meer (Tiegem - Harelbeke)
Rond 13u30 kwam Carlos Timperman me oppikken in Tombroek. De laatste tijd trainen we enkele keren samen op het wembleydomein en ik had hem al gezegt dat hij ook wel kon winnen want de concurrentie is er meestal klein.
Na een 4 tal km opwarmen zag ik aan de start Frederik Debacker. Specialist op de kortere afstanden maar vandaag was 1 ronde wel 8 km. Ik zei tegen Carlos dat als hij mij volgde dat hij kon winnen. Hij geloofde niet echt in zijn kunnen maar we gingen wel zien....

Om 15u waren we weg. Al snel was er iemand vandoor maar dit was slechts Comedie. Na een km 3:13 werd een groepje gevormd met Carlos, Frederik, Vercruysse Luc. Na een goeie anderhalve km kwam er al een eerste beklimming. Ik liep meestal op kop en ik hield het tempo hoog. Ik had niet echt concurrentie op de 16 km en zag al snel dat ik een overwinning beet had. Toch liep ik aan een stevig tempo door. Rond km 6 zag ik dat Debacker al gelost was en dat Carlos nog wat kon aanklampen maar dan ook loste. Hij had ondertussen wel al een 10 tal seconden bonus op Frederik. Mijn sloopwerk of  haaswerk was goed gelukt. Tjdens de passage van mijn eerste ronde hoorde ik in de verte dat Carlos gewonnen had. Ik was tevreden in zijn plaats maar nu moest ik moederziel alleen nog een ronde afleggen. De eerste km liep ik nog stevig door maar op een km van het einde zat nog de zwaarste beklimming die ik niet echt goed meer verteerde. Ik mocht eindelijk eens het zegegebaar maken en arriveerde in 55:18.
Achterna nog een uitgebreidde prijsuitreiking met de nodige leffes. Een mooie beker en een krantenartikel. Wat wil een mens nog meer....

Positief was dat het heupje bijna geen pijn deed achteraf. Hopelijk kan ik in november ook nog eens pieken???


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
20-10-2008, 11:36 geschreven door Monteflokke  
13-10-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dwars door Geluwe 14.6 km
Hallo iedereen

Ieder jaar staat er tijdens het 2de weekend van oktober Dwars door Geluwe op het programma. Een wedstrijd die ik altijd graag loop want ik heb er altijd een goede vorm en het weer is toch bijna altijd zonnig wat zo voor veel supporters zorgt!
Bedoeling was om vandaag terug mijn parcoursbesttijd te verbeteren. In 2005 liep ik er 59:30. Dit was dan ook mijn debuutjaar . 2006 was goed voor 51:08. 2007 voor 50:26. Dus dit jaar stelde ik mijn "timer" in op 50 minuten.

Tijdens het opwarmen kwam ik Joost Dewaele tegen. Samen liepen we toch een goeie 4 km los. Het weertje was echt stralend. Wel een beetje wind maar dat zorgt voor enige afkoeling.

Om 15u00 waren we weg. Ik stond terug op de eerste rij en kwas dan ook redelijk snel weg maar na een paar honderd meters werden al de eerste groepjes gevormd. Colpaert en VandeWalle waren het kopgroepje gevolgd door Verstraete,Neyrink,Vermeersch en Dewaele. Daarna volgde mezelf met Vermandere, Van Lierde, Vieren, ... Zoals de laatste westrijden ik gewend ben lieten ze ook hier mij een groot gedeelte kop trekken. De eerste ronde klokten we 12:00 af. Goed voor 18.3 per uur. De tweede ronde liet ik de koppositie wat over maar toen ondervond ik dat het tempo iets omlaag ging. Dat was goed om efkens te recupereren maar ik had die 50 minuten in het achterhoofd dus ik nam vlug weer over. De tweede ronde was dan ook ietsje trager: 12:40. De beentjes voelden niet super aan maar ik kon het tempo blijven behouden. Ronde 3 was ongeveer hetzelfde 12:45. Het groepje was al uitgedund maar we waren nog altijd met 4. Vermandere,Van Lierde en Vieren. Tijdens da aanvang van ronde 4 ging het tempo de hoogte in. Vermandere nam over en ik probeerde zo lang mogelijk aan te klampen. Van lierde moest lossen en ook ik begon het moeilijk te krijgen. De laatste 500 meters leek Vermander ontsnapt te zijn en Vieren Hans kon ik nog net bijbenen. Een laatste versnelling was voldoende om mijn 9de plaats te behouden. Eindtijd was 50:03. Ik was tevreden maar misschien deed ik wel weer teveel kopwerk en zo toch wat te veel krachten verspeeld in die eerste ronde? Dewaele werd knap 6de op een minuutje van mij. Hij lijkt terug zijn oude vorm terug te pakken!  Proficiat Joost!

Achterna toch terug een drietal km losgelopen zodat we toch in totaal meer dan 20 km hadden gelopen. Gisteren toch wel weer last van die heup.Man man wanneer ga ik eindelijk eens pijnloos kunnen lopen? Maar kom ik loop nog en tis al nen groten dat!

Hier nog den top 15:

1 Colpaert Frederik  45:54    19.085
2 Van De Walle Dieter 47:06   18,599
3 Verstraete Didier 48:03   18.231
4 Neyrink Jochen 48:29   18,068
5 Vermeersch Tom 49:04 17,853
6 Dewaele Joost 49:08   17,829
7 Verbeke Dominique 49:14   17,793
8 Vermander Glenn 49:53   17,561
9 Vanlede Ludovic 50:03    17,561
10 Vieren  Hans 50:06     17,485
11 Van Lierde Franky 50:23  17,387
12 Dhaene Filip 50:33   17,329
13 Van Dorpe Jo 51:10   17,121
14 Cardoen Geert 51:17  17,082
15 Lernout Dries 51:34   16,988

Dank aan Martin Lutin die enkele fotos genomen heeft maar die zet ik binnenkort ne keer op.

Tot de volgende!
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
13-10-2008, 10:59 geschreven door Monteflokke  
05-10-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20km de Stambruges
Hallo

Twas dus gisteren weer zover: De laatste van de 4 zeer belangrijke wedstrijden van het acrho-criterium stond op het programma.
Ik moet zeggen dat de laatste dagen het lopen o zo moeilijk ging. Khad precies moeite om me terug op te laden voor die laatste wedstrijd. Waarschijnlijk door het stralende weer van de voorbije dagen .

Vrijdagavond was er de halve marathon van Kuurne die ik spijtig genoeg moest missen maar toen ik het weer zag dan was ik eigenlijk wel content dat ik niet moest lopen... mam man wat een kl*teweer.
Zaterdag zag het er heel anders uit. Wel een koude wind maar de regen bleef weg. Wij dus richting Stambruges om er terug veel punten te rapen . Door die plensbuien van de dagen ervoor lag het parcours er zeer drassig bij. Modder, Plassen, afgewaaide takken,.... Dit vertelde me Emere Benjamin. Een nieuwe rivaal die in mijn leven gekomen is . Hij traint er bijna dagelijks dus ik moest hem zeker in het oog houden bij de start en dat deed ik .

Al van bij de start zag ik dat Daye,Domina en Emere er een pittig tempo opstaken! Ik natuurlijk mee want ik mocht Emere geen meter prijsgeven! En dat had ik beter niet gedaan. Ik moest me eigenlijk in het groepje Delombaerde vestigen maar ja, twas nu zo. Wij dus weg met 4 man en geregeld liep ik ook eens op kop. Na 5 km hadden we 17:20. Het groepje Delombaerde zat toch al op een goeie 20 seconden. Rond Km 7 begon Daye en Domina wat te verrappen. Emere liet dit toe en den dezen hier ook natuurlijk. De benen waren o zo zwaar vandaag maar ik bleef plakken. Ik mocht zowiezo NIET lossen want de derde plaats stond op het spel. Rond km 9 kwam Delombaerde aansluiten samen met Denays. Ik en Emere waren ondertussen aan het recuperen en daar profiteerde Delombaerde van om een versnellingske te plaatsen. Ik wilde wel meegaan maar het ging gewoon niet. Ik was al blij dat Emere ook juist een zwak moment had. Wij dus nog samen gebleven tot rond km 16 en dan plaatste ik een versnelling die me direct een 20tal meter voorsprong gaf Deze bleven standhouden en zo eindigde ik als 6de in 01u12m40sec. Wij waren onderweg ook ingehaald door een 50 plusser!!!! Meunier Gerard,Amaai den deen kan nog goe lopen voor zijne leeftijd ....

Delombaerde was een 20 tal seconden voor mij en de winnaar had 1u11m 20sec. Dus eigenlijk mag ik best tevreden zijn. Het was eigenlijk een cross van 20 km!! Manman Plassen, modder,.... Sommige momenten deden de voeten echt pijn van het koude water. Toch ben ik blij dat er nu een minder drukke periode aanbreekt. Ook ik ga het wat kalmer aandoen want tis toch een zeer zwaar criterium .

Ik sta momenteel nog 8ste in het criterium en 5de in mijn categorie maar ik moet nog 2 goeie koersen lopen en dan kan ik normaal gezien nog 5de geraken en 3de in de categorie. We hopen toch dit nog te halen Ik kan ook nog aan 10000 punten geraken wat eigenlijk niet slecht is. Maar dit is voor in november waar er nog een paar belangrijke wedstrijden op het programma staan.

Tot zaterdag misschien in Geluwe????
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
05-10-2008, 11:51 geschreven door Monteflokke  
02-10-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belangrijke wedstrijd NR 4 : 19.6 km de Stambruges
Hallo

Inderdaad, zoals de titel het al zegt: Zaterdag wordt er terug gelopen voor veel belangrijke punten . Dit is ook de laatste langeafstandsloop dit jaar van het ACRHO-criterium.

Deze week eigenlijk niet te veel km gelopen. Maandag heb ik een rustdagje genomen en nog eens via de kraker gepasseerd. Terug het bekken dat lichtjes gekanteld stond en zo terug wat stramme spieren opleverde. We deden  nog eens een onderzoek naar de eventuele oorzaak en misschien ligt het wel aan mijn slaaphouding? Ik lig eigenlijk redelijk gewrongen ten opzichte van de heup en daarom probeer ik nu anders te slapen en dat is niet echt gemakkelijk als je dit jaren gewend bent.

Dinsdag deed ik dan in de gietende regen nog een 18 kmloopje en die eerste km gingen toch o zo moeizaam. Ook de spieren trokken serieus tegen maar dat steek ik op die koude wind en regen...

Woensdag had ik een afspraak bij een Kinesist. Iets wat ik vanaf nu toch wel geregeld eens zal doen voor een belangrijke wedstrijd. Dus woensdag terug een rustdagje .

Vandaag Donderdag loop ik een goed uurtje aan een babbeltempo en morgen een half uurtje. Zo kom ik aan een redelijk laag weekaantal maar de belangrijkste trainingen deed ik verleden week.
Hopelijk ben ik niet te veel uitgerust maar ik denk dat ik er zaterdag wel weer zal staan. Het vertrouwen zit goed, het weer zal beetje winderig zijn en hopelijk ligt het parcours er niet te modderig bij want het pacours bestaat voor 15  km uit bospaadjes .

We zullen wel zien é. Er blijft ook daar maar 1 doel en dat is terug voor Benjamin Emere blijven en Delombaerde zal mij daarbij helpen. Ist Nie Dimi???

tot zaterdag
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
02-10-2008, 11:43 geschreven door Monteflokke  
29-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Traversée de la ville ATH 12,05 Km.
Hallo iedereen, Bonjour à tous (Schijnt dat er toch Waalse loopcollega's nu en dan meelezen)

Zondag stond nr 3 van de 4 belangrijke wedstrijden van de maand september op het programma binnen het ACRHO-criterium. De voorbije wedstrijden liepen voor mij goed af en ik hoopte ook in Ath veel punten te pakken, en het belangrijkste: Voor Benjamin Emere blijven !!
De benen voelden echt goed aan dus ik warmde toch een goeie 20 minuten op. De mist was ondertussen al weggetrokken en het zonnetje straalde! Er was geen zuchtje wind en het parcours was voor 90 % vlak. Alleen nu en dan een borduur en een aardeweggetje maar dit hield ons niet tegen om het beste te geven

Iedereen was terug van de partij. José Istace en Thomas Loquet. Die gasten hadden elkaar om uit te dagen. Dan nog Domina Antonino, die waarschijnlijk wel derde ging worden en dan het wekelijkse vriendengroepje.... Delombaerde die zijn vorm kwam zoeken, Duvivier, Emere, Daye,.... Om 10u00 waren we vertrokken. Geen al te snelle start want we zaten in het zog van Loquet en Istace. Ook voor die mannen begint het Acrho-criterium door te wegen. alé dat dachten we eerst maar na 1 km versnelden die mannen en weg waren ze. Top 3 was al na 5 minuten beslist Maar het belangrijkste waren toch de punten!!! Na 2 km was een groepje gevormd met Delombaerde, Duvivier en Mezelf. Emere volgde op een 10tal seconden. Dit bleef zowel de volledige eerste ronde zo en toen kwam Daye ons vergezellen. Delombaerde begon het moeilijk te krijgen en loste na exact 6 km. We waren nog met 3. Het tempo werd grotendeels door Daye bepaald en ik en Duvivier probeerden zo lang mogelijk aan te klampen. Dit lukte ons gelukkig en op een halve km van de aankomst plaatste ik een demarage. Ik kreeg het gevoel weg te zijn maar op 100 meters van de aankomst haalden ze me terug in en was ik leeggelopen. Ik arriveerde in 41:19. Goed voor 17,49 km/u waar ik heel tevreden mee was!! Ik sprokkelde 915 punten samen. 7 meer dan Emere Benjamin en zo begin ik stillekes die derde plaats op te eisen .

Volgende week nog de laatste belangrijke wedstrijd in Beloeil. Een 19.6 km bosloopje die niet te onderschatten is. Maar het vertrouwen is goed en de heup blijft voorlopig standhouden. Ik ga voor het zekerste nog eens naar de kraker voor een controle en woensdag naar de kinesist voor een massagebeurt Deze week loop ik niet al te veel km want ik wil lekker fris aan de start verschijnen !

Hier nog top 8:

1) Istace José  39:06  (Nu zeker van zijn eindoverwinning)
2) Loquet Thomas 39:46
3) Domina Antonino 40:28 (begint toch te verzwakken maar is ook zeker van zijn eerste plaats bij seniors)
4) Daye Stephane 41:14
5) Duvivier Dany 41:15
6) Vanlede Ludo 41:19
7) Emere Benjamin 41:51
8) Delombaerde D. 42:12 (is nog niet uitgeteld maar is ook zeker van 2de plaats bij seniors)

Tot zaterdag! Ondertussen heb ik al vernomen dat ik eerste ben in het Harelbeeks joggingcriterium. Dus toch al 1 podiumplaatsje

Voor alle Rapper dan een ezellopers nu vrijdag in Kuurne : Veel Succes. Met veel pijn in het hart moet ik de beentjes stilhouden. Ik had er graag meegedaan want met de huidige vorm ben ik toch benieuwd wat het zou worden?? Volgend jaar misschien terug weer ?


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
29-09-2008, 11:00 geschreven door Monteflokke  
22-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The day after...
Hallo

De dag na Hérinnes is eigenlijk redelijk goed verlopen. de benen voelden stijf aan maar kheb 's namiddags een kleine 10 km gewandeld aan een pittig tempo. Erna natuurlijk een terrasje gedaan met het nodige vocht erbij

Vandaag voel ik me al stukken beter en kan het trainen vanavond terug beginnen want nu mag ik zeker niet stil vallen met zondag de 12 km van Ath en de week erna de 19.6 km van Beloeil.
Bij deze bevestig ik dat ik NIET deelneem in Kuurne. Ik verneem volgens de reacties dat jullie denken dat ik meedoe .

Misschien volgend jaar terug als er weer tegeltjes te verkrijgen zijn Bij deze steun ik VZW Red het tegeltje. De meesten gaan nu zeggen: Wat is da?? Ik bespaar jullie de details. Het komt er gewoon op neer dat er vanaf dit jaar geen tegeltje meer te verkrijgen is met de symbolische ezel erop jammer en daarom loop ik nie mee.

Ik heb me wel ingeschreven voor Ploegsteert op 11 november. Tzal waarschijnlijk wel geen super wedstrijd worden want de 9de november loop ik nog de Mont Trinité in Kain. Ook hier zijn veel punten te rapen voor het acrho criterium waar ik nu 10de sta in het totaal en 5de bij de senoirs. Ik hoop nog 3de te worden Maar tzal moeilijk worden.

Tot zondag in Ath
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
22-09-2008, 08:53 geschreven door Monteflokke  
21-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Halve marathon van hérinnes

Hallo iedereen

Na een weekje stressen was het gisteren dus zover. Misschien wel een van de belangrijkste wedstrijden van het acrho criterium want hier waren veel punten te verdienen, heel veel punten!!
Ik ben tijdig vertrokken richting hérinnes want ik moest terug zelf rijden met den auto. Terug zonder builen aangekomen was het weertje uitstekend. Een prachtig zonnetje, 18 graden, maar toen ik buiten kwam was er die NO-wind. Deze ging ons ferm in het nadeel spelen de slotkm langs de Schelde.

Ik had een goed gevoel in de benen. Heb er wel een opwarming van 20 minuten gedaan want de vrijdagavond tijdens het loslopen had ik weer wat last van de scheenbeenspieren. Dus ik goed opgewarmd en om 15u stonden we vol spanning aan de start. Ik had de benen voor onder de 1u15 te duiken. Alé zo voelde ik me toch .

Goed, om 15u waren we weg. Den Istace was al na 300 meters enkele seconden van ons verwijderd, en toen volgde een omvangrijk groepje. Na 1 km ging ik op kop van dit groepje lopen en ik bleef dit doen tot aan km 10!!! Ongelooflijk maar waar, niemand die eens het tempo wilde overnemen, alleen Duvivier liep nu en dan eens naast mij. In dit groepje zaten er nochthans niet de minste,... Delombaerde, Rasschaert, Emere, Domina, Wauquiez,... Na 5 km hadden we 17:30. Ideaal op schema. Km 10 hadden we 35:53. Oei dacht ik. Een 20 tal seconden verloren op het schema van 1u15. Maar hier zaten ook enkele kleine klimmetjes en we hadden ook al kennis gemaakt met die schrale wind

Aan km 10 liet ik mij efkens in het groepje opslurpen om te kijken wie er nog allemaal meewas. Delombaerde zat er ook nog tussen en ik vroeg hem hoe het ging?? Hij knikte neen en dan begon hij aan zijn "dimitrietje" Ik plaatste me weer op kop maar Domina koos het hazepad. We probeerden te volgen maar een km later lieten we hem gaan. Alleen Duvivier en Rasschaert schoten nog over. Hier gaat het voor de derde plaats!! Lutele minuten later zag ik ook Duvi4 en Rasschaert lossen en dan was het voor mij 9 km alleen lopen. Ik kon toch nu en dan enkele goeie km afleggen. Er zat er zelfs eentje in van 03:18. Maar aan km 17 draaiden we af naar de Schelde. Hier was het tegen wind. Mijn Schema was nochthans weer positief geëvolueerd maar langs da water ben ik toch wel 30 seconden verloren. Rasschaert was ondertussen aan het jagen. Km 20 had ik 1:11:23. Slechts met een supersnelle slotkm zou ik er geraken maar daarvoor was ik kapotgelopen. Positief was wel dat ik de 2de 10 km 30 seconden rapper liep dan mijn eerste 10 km. Misschien toch nog iets te traag gestart??? Slepend haspelde ik mijn laatste 1100 meters af en ik finishte in 1:15:27. 23 seconden boven mijn PR maar wel goed voor een derde plaats en.... eindelijk nog eens een Acrho bekertje .

Ik was zeer tevreden. Alleen jammer dat den Domina niet direct het tempo bepaalde in de eerste km. Misschien dat er dan wel een betere tijd inzat? Belangrijkste is dat ik content ben en dat ik veel punten pak. Vandaag blijf ik vooral horizontaal gepositioneerd want de beentjes voelen stijf aan....

Hier nog top drie :

1) Istace José    1:11:43 (ging voor 1:10 maar die wind hé)
2) Domina A.    1:14:03
3) Vanlede L.    1:15:27

28) Delombaerde 1:23:22 (had een Dimitrietje)

Nu staat er nog Ath en Beloeil op het programma. Ondertussen sta ik 10de in het totaalklassement en 4de (denk ik) bij de senioren. Dus het podium zit er nog altijd in.

Tot de volgende


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
21-09-2008, 15:00 geschreven door Monteflokke  
17-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorbeschouwing Halve marathon Hérinnes

Hallo

Zoals iedereen die een beetje met het acrho-criterium te maken heeft weet dat er nu zaterdag een zeer belangrijke wedstrijd op het programma staat. Voor mij in ieder geval toch want ik mik nog steeds op een derde plaats bij de seniors. Dus hoe meer punten ik nu kan pakken hoe hoger ik eindig!!

Nu nog in praktijk proberen uit te voeren... en dat is wat anders .
De laatste cruciale trainingen zijn voorbij. Maandag deed ik een trage duurloop van anderhalf uur en gisteren stond er een van mijn favoriete tempoloopjes op het programma. Ik loop langs de leie richting Menen en aan 37.5 min draai ik om en probeer ik in eenzelfde tijd terug te keren. Twas tegen wind in het terugkeren maar ik kon zelfs onder de 37 min terug afklokken. Totaal goed voor 18.5km loopplezier .

Vanaf vandaag staan er nog een tweetal trage uurloopjes op het programma om dat vrijdag platte rust te houden en de pastakast aan te vallen. Natuurlijk gaan er aan de start vragen wat mijn beoogde eindtijd wordt... Maar daar ben ik voorzichtig mee. Graag zou ik onder die 1u15 geraken maar dit hangt af van het parcours, het weer ,.... Volgens het weerbericht wordt het een zonnige dag met NO-wind van 2BF en een aangenaam temperatuurke van 20 graden. We zien wel hoe goed ik me voel.
Ik ga terug proberen met Dany Duvivier en Delombaerde Dimitri te lopen en hopelijk worden het dezelfde taferelen zoals in Velaines geweest eerder dit jaar .

Tot zaterdag!


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
17-09-2008, 11:17 geschreven door Monteflokke  
13-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Peronnes sur antoing 13.4 km

Hallo

Ik ben er vroeg bij deze keer want ik ben zelf eens met de auto geweest en achterna mogen er niet veel pinten gedronken worden... .Ben er geraakt zonder builen dus de wedstrijd kon stressloos beginnen.

Het was voor mij een zeer belangrijke wedstrijd want ik mik nog altijd op de derde plaats bij de seniors. Ik moest meer dan 900 punten halen. Verleden jaar liep ik er redelijk goed. Had toen een tijd van 48:16. Ik wilde vandaag toch onder de 48min gaan....

Er stond terug veel kwaliteit aan de start met Loquet tomas,Istace josé,Rasschaert eddy, Delombaerde Dimitri, Dany Duvivier,... Het leek dus geen ontspannen loopje te worden .
Om 15u waren we weg. Ik had voorgenomen niet te snel te starten maar ja... Km1 in 03:07 km 2 in 03:12 en km 3 in 03:22. Ik zat toen in een groepje met Duvivier, Rasschaert en Delombaerde. Istace en Loquet waren al uit het zicht. Ertussen zat nog Domina Antonino. Ik kon tot aan km 5 mee. We waren toen aan 16:39 ofte 18 per uur. Een Vet PR. Maar toen moest ik noodgedwongen vertragen. Aan km 6 liet ik mijn groepje gaan maar tot aan km 10 bleef het gaatje amper 15 seconden.Moest er nog rond km 7 een zeer moeilijk beloopbaar pad tussenzitten van 3 km lang. Vol met plassen en stenen. Km 10 klokte ik 34:20 af. Ook nog goed voor 17.5 per uur. Maar toen volgden nog een 3tal zware km. Ik kon de schade beperken en niet te veel tijd verliezen en moegestreden arriveerde ik in 46:30. ofte 17.29 per uur. Goed voor een 7de plaats en het belangrijkste!!! 919 punten. Dat ik terug 4de was in mijn categorie en zo weer een beker misgrijpte kon me niet echt veel schelen. Ik was een tevreden man.

Als mijn teer heupje stabiel blijft dan hoop ik zaterdag in Hérinnes veel punten te pakken. Tzal een heel andere wedstrijd worden. er zal niet gestart worden aan 03:07

Ik weet nog geen uitslag mits ik vroeg vertrokken ben. Wel weet ik dat Loquet gewonnen heeft voor Istace en Domina Antonino. Dan volgen nog Delombaerde,Duvivier en Rasschaert. Ik heb het Delombaerde moeilijk proberen te maken maar ja, Als ge nie meekunt dan kunt ge nie mee é...

Morgen is er een Barbeque van de waalse club JCSA gevolgd door een partijtje petanque. Misschien haal ik daar meer succes

Tot de volgende.
Groeten Ludo


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
13-09-2008, 18:36 geschreven door Monteflokke  
09-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ne keer een podiumfoto want ik heb er nie veel...
Klik op de afbeelding om de link te volgen
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
09-09-2008, 08:29 geschreven door Monteflokke  
08-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Templeuve La fete a la vie 9.35km
Goeiedag,

Hier ben ik terug met verslag deel 2 van het weekend.
Na de kletsnatte wedstrijd vrijdag in Hulste was het zaterdag droog weer met zonneschijn. Ideaal weer om de beentjes te laten rusten en een terrasje te doen . Misschien had ik beter enkele km losgelopen .

Zondagochtend stond ik op en wat zag ik, wel weeral regen Het wordt terug een ploeterwedstrijdje.

De start was om 10u00. Ik had er eigenlijk wel zin in. De benen voelden goed aan en de concurentie was niet echt overdreven. Alleen Delombaerde en Denays deden de schrik wat omhoog jagen. Maar wie weet doen die twee een trainingswedstrijdje??
Om 10u waren we weg in de regen. Ik nam direct kop gevolgd door Delombaerde, Denays en nog ne man of 2. Het tempo lag goed maar al snel voelde ik mijn verderlichte benen toch loodzwaar worden.Aan km 2 stopte de persoonlijke haas van Denays ermee en de 5de man was ook al gelost. Ik kon nog tot aan km 3 bij het leidersduo blijven maar ik liet hen dan ook gaan. Mijn scheenbeenspieren trokken serieus tegen. Ik liep voortdurend alleen aan ongeveer 03:32 de km. Rapper ging toch niet! Maar het was rap genoeg om mijn derde plaats te behouden.

Winnaar werd Denays Pierre gevolgd door Delombaerde en dan moi. Het heeft de volledige wedstrijd geregend en er zat ook nog een slecht beloopbare kasseistrook in. Al bij al toch nog tevreden van het weekend. Ik hoop er zaterdag in Peronnes volledig in vorm te zijn en hopelijk ook pijnloos want moet nog altijd opletten met het heupje dat vandaag toch stijf aanvoelt. Maar kom, het regent toch al niet meer....
Achterna hebben we nog nen goeien pot mossels gegeten met een bakje friet. Ik hoopte nog van een prijsje te krijgen voor mijn derde plaats maar twas nopes! Alleen de eersten per categorie kregen iets en ik was jaja inderdaad 2des!!!

Ik loop deze week nog 1 maal een 22km via het heuvelachtige Rollegem en nog ne keer of  twee 15 km aan een aangenaam tempo. Daarna volgt er nog wat rust zodat ik zaterdag hopelijk inform ben.

groeten en verzorg under allemaal goed want de verkoudheden staan goedkoop!! (van horen zeggen)

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
08-09-2008, 16:43 geschreven door Monteflokke  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tivolirun HULSTE
Hallo

Vrijdag stond er nog een belangrijke wedstrijd op het programma van het Harelbeeks joggingcriterium. Eerder deze week kreeg ik te horen dat er 1 wedstrijd wegvalt en dat we al met 6 wedstrijden genoeg hebben om opgenomen te worden in het classement.Zo toch nog wat geluk met de wedstrijdkalender want nu moet ik alles op ACRHO criterium zetten.

Maar eerst diende er nog goed gelopen te worden in Hulste. Twas weeral typisch zomerweer met de nodige liters regen.... Maar aan de start was het nog droog. Om 19u30 waren we weg. Er zat niet echt veel zware concurentie. Matton Stijn, winnaar van vorige editie was aanwezig en dat zou mijn enige concurent worden. Na mijn zware weektraining was ik niet echt 100 procent uitgerust maar ik voelde me goed. We gingen wel zien. De start was niet echt overdreven rap. Junior Callens Steven trok de koers op gang gevolgd door Stijn, Yves d'halluin en mezelf. Het parcours lag er op sommige plaatsen redelijk glibberig bij. Ik kon toch een goeie anderhalve ronde aanklampen maar dan was het beste eraf.
Ondertussen was yves ook al gelost en moest ik alleen lopen. Aan begin ronde 4 was er al een serieus gat met stijn, begon het dan nog te stormen zekers!! Het aardewegje was omgetoverd in een modderpoel en 'k sloeg dan nog wel mijnen voet om zekers! Geen al te erge gevolgen, gelukkig maar en zo kon ik mijn tweede plaats behouden. Mijn bijnaam Polidor krijgt stillaan zijn vaste stek... Ik was dit jaar al 6keer tweede en 5 keer derde. 'T word tijd dat ik ne keer als eerste arriveer.

1) Matton Stijn 10.8km in 37:06
2) Vanlede Polidor 37:49
3) Yves D'halluin 38:04

Ik behaalde wel veel punten en zo kan de eindoverwinning mij niet meer ontglippen. Ik schrijf straks nog het verslagje van de 10 km van templeuve. Een wedstrijd van het Acrho criterium waar ik op zoek ging naar mss wel een overwinning????
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
08-09-2008, 11:55 geschreven door Monteflokke  
04-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bijensteek of dergelijke?
Hallo

Wat voor nen titel is da weer gaan er velen zeggen??? Wel het begon gisterenavond...

Ik vertrok om 17u15 voor een van mijn zwaarste trainingen ter voorbereiding van.... jaja Hérinnes, Peronnes en Beloeil. Er stonden namelijk 22 km op het programma met daarin toch wel een 10 tal heuveltjes waaronder 2 maal mijn favoriete ST Anna berg. .
Mijn tempo moest rond de 04:20m/km liggen.Er stond natuurlijk weer veel wind maar twas toch beter dan gisterenavond in die gietende regen. Na een goeie 8 km en enkele beklimmingen later voelde ik opeens een "naaldprik" ter hoogte van mijn rug. Ik als een zot beginnen kloppen en slaan maar tkwaad was al geschiet! Waarschijnlijk een bij of dergelijke die per ongeluk in mijn tshirt is gewaaid en in paniek begon die te prikken. Maar twas nie zo erg en ik ben gewoon door blijven lopen. Gevolg was dat het tempo wat omhoog is beginnen gaan...Bang dat er nog ene ging prikken .

Uiteindelijk in 01u32m30sec de 22 km afgelegd. Gevolg van de steek? wel gewoon een serieus bubbelke die ondertussen al weer gehalveerd is.

Nu hou ik het rustig want vrijdag en zondag staat er wat snelheidswerk op het programma.

Groeten De ludo
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
04-09-2008, 10:36 geschreven door Monteflokke  
PERSOONLIJKE BESTTIJDEN

5km:
0:16:39
10km: 32:52
15km: 52:29
GRIJSLOKE: 58:51
21km: 01:13:35 (ploegsteert 11/11/09)
marathon: 02:46:27 (beloeil 9/10/10)
Mijn favorieten
  • RSCA
  • gavertrimmers
  • ACRHO
  • ASSA RONSE
  • Buienradar Belgie
  • Triatleet Tom Bruggeman
  • Windkaarten belgië
  • POTTEAU LABO
  • Atletiek - Sportsites.be
  • KVKORTRIJK
    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blogende Lopers
  • Detavernier Hans
  • Delombaerde Dimitri
  • Dewaele Joost
  • Lefever Jan
  • Veerle Beernaert
  • Philipe Lagae
  • Patricia Delvael
  • Lieven Demeestere
  • Steven Hocedez
  • Natalie Tijtgat
  • Bjorn Desmet
  • Loquet Thomas
  • Michael Vannieuwenhuyze
  • Johan Descheemacker
  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Foto
    Archief per maand
  • 06-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs