Lopen: Een Verslaving?
Het leven zoals het loopt
Foto
Foto
MARATHON BELOEIL 9/10/10 02:46:27
MARATHON SPIJKENISSE 12/10/10 02:48:13
Foto
Foto
Planning:

26/02 Bury 10,45km
27/02 TRAIL Montignies sur roc 32km
12/03 Blicquy 12km
19/03 Kain 10,15km
26/03 Herinnes 12km
27/03 TRAIL Gougnies 35km
2/04 Basecles 11.2km
9/04 Esplechin 10.35km
23/04 VELAINES 20.7km
30/04 Ath 11.6 km
7/05 Rumillies 11.3km
14/05 Kain 15km
21/05 TRAIL Oeudeghien 23km
28/05 Anvaing 10.3k
1/06 Roucourt 9.6km
4/06 LA KAINOISE 21.1km
10/06 Ogy 11.7km ?
13/06 Kortrijk Loopt
18/06 THIMOUGIES 14km

21/06 tot 04/07 Trainen TUNESIE

9/07 Ellezelles
16/07 Ath
23/07 Huissignies
30/07 Houtaing
7/08 PIPAIX 10.3km
20/08 WODECQ 13.5km
27/08 TOURNAI 12.2km
2/09 Tivoli Hulste
4/09 Templeuve
10/09 HERINNES 21.65km
17/09 Vezon
24/09 BLEHARIES 13.4km
1/10 BELOEIL 20km
08/10 MARATHON BELOEIL ??
15/10 Dinosauriennes TRAIL 18km
22/10 Flobecq 11.1km
6/11 MONT TRINITE 12km
13/11 La RUMOISE 9.2km
19/11 GHISLENGHIEN 13.15km
26/11 HERSEAUX 10.35km

11/12 MARATHON SPIJKENISSE ??
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
16-08-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug van weggeweest
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Nen goeiemiddag.

Na twee weekjes rust in Egypte ben ik volledig herboren. Wel 3 kilo zwaarder maar die gaan er binnenkort wel weer af ... Het was vooral een deugddoende vakantie met zeer mooi weer. Beetje te warm, liefst 40 graden in de schaduw. Veel te warm om serieus te kunnen trainen maar gelukkig was er een klein fitnisslokaaltje met twee loopbanden en het belangrijkste: AIRCO want die hadden we nodig. Toch was het nog altijd zeer warm maar kheb toch ne keer of 8 goed kunnen trainen van een uur tot anderhalf uur. Als afsluiter ging ik dan nog een uurtje snorkelen en dan kon het recupereren aan de bar beginnen . Mooie liedjes duren niet lang

Nu terug naar de realiteit met deze namiddag de eerste wedstrijd in Wodeq. Heb al gezien dat de concurentie scherp staat en kga toch wel deftig tekortkomen. We zullen zien hoe goed of slecht basisconditie nog is???

Hier nog enkele foto's als bewijs dat ik wel degelijk heb getraind














0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
16-08-2008, 12:05 geschreven door Monteflokke  
28-07-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jogging de la marcotte HUISSIGNIES 10km
Nen Zonnige goeiemiddag!

Zaterdag mijn laatste koerske van de congé gelopen en het werd direct een om zo snel mogelijk te vergeten!
De avond ervoor nog eens deftig gaan uiteten want tis immers congé.

De zaterdag niet te fris opgestaan maar het weer zag er lekker fris uit! Tot rond de middag de zon begon te prikken. In een half uur tijd warmde het direct 10 graden op. Pff het wordt puffen!

Om 16 u 15 het startschot en weg waren we in ons zomers tenuutje
Istace Jose nam direct de leiding gevolgd door mezelf en Cannoot cedric. Km 1 werd in 03:12 gelopen, km 2 in 03:18 en km 3 in 03:30. Hier besloot ik het leidersduo te laten lopen. nog een km verder zag ik Cannoot lossen en kon ik het gat dichten. Ronde 1 (het waren 2 ronden van 5 km) liep ik nog in 2de positie maar toen we de tweede ronde ingingen was het lichtje uit. Er was die zon en dan nog een nijdig hellingetje. Er haalde me nog een derde in (emere benjamin) Normaal heb ik hier geen probleem mee maar ik was volledig leeg. Ik kon de schade ietwat beperken en eindigde als 4de in een schamende 36:38.

Maar kom, ik won nog een tafellamp in de tombala en uitgedroogd gingen we naar huis. Tis tijd dat ik hier eens efkens weg ben.
Donderdag is het zover: Beetje Egypte gaan onveilig maken

tot in Wodeq (en 4 kg zwaarder)...
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
28-07-2008, 16:57 geschreven door Monteflokke  
20-07-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.La Gouyasse ATH 11.93 km

Goeiendag

Vrijdagavond om 17u was het dan eindelijk zover. De congé kon beginnen. We hadden op het werk al enkele flesjes champagne gekraakt en erna zijn we dan nog naar Heule plaats geweest waar het feest volledig losbrak. Enkele liters bier later kroop ik vermoeid in mijn bed. Hopelijk ben ik fris genoeg om te lopen???

'S morgens rond 07u30 kwam ik stillekes wakker.... voorzichtig voelde ik aan mijn hoofd.... het deed geen pijn dus ik besliste om naar Ath te trekken. Enkele uren later stonden we al aan de start. De opwarming verliep niet echt aangenaam maar dikwijls loop ik dan mijn beste koersen.
Om 15u00 waren we weg. Ik had het parcours al ingestudeerd en daaruit bleek dat de eerste 5 km met wind waren en de rest tegenwind. Voor ne keer dat het een plat parcours was speelde die stevige wind nu als spelbreker .

De eerste km ging nog redelijk snel. Daye was met een leeftijdgenoot al veel te snel weg. Die kom ik straks langs de zijkant wel tegen . Steven Hocedez zat er ietsje achter met nog nen man of twee en dan ik. Dus die eerste km in 03:10. De wind blies in ons voordeel en daarom liep iedereen een veel te snelle eerste km. Dit gaan we zeker nog bekopen!! Bon, ik probeerde het gat op Hocedez te dichten. Rond km 4 lukte dit eindelijk. Daye was inderdaad al gestopt maar we kregen het gezelschap van Hernould Franky. We bleven samen tot aan km 6 ( in 20:30) Toen draaiden we en was het tegen wind beuken. Hernould koos het hazenpad gevolgd door ene Cordaro. Ik en Hocedez bleven nog wat samen maar dan besloot ik om het kopwerk over te nemen. Steven had echter niet veel kracht meer in de benen en moederziel alleen moest ik tegen de wind naar de finish lopen. Den Istace kwam op het laatste nog redelijk dichtbij maar ik bleef ervoor. Ik eindigde als derde in 42:44. oftewel aan 16,75 per uur. Ik heb enorm veel verloren in het tweede deel van de wedstrijd maar misschien had ik toch ietsje teveel gedronken de avond ervoor .
Ik mocht dus nog eens op het podium klauteren. Dit deed nog eens deugt want twas al een poos geleden dat ik in achro top drie liep.
 1) Hernould Franky  40:55
 2) Cordaro Lino       41:53
 3) Vanlede Ludo       42:44
 4) Istace Jose            43:12 (deed een doorgedreven training)
 5) Wauquiez Xavier   43:13
                  
Ondertussen heb ik al 2uur fitniss achter de rug en straks een lekker Barbequetje.....
Waarschijnlijk loop ik zaterdag nog een wedstrijdje maar als er iemand is die wedstrijdje weet voor woensdag, dan mag je gerust een reactie plaatsen. Ben toch in congé en heb dus tijd over.

Alé tot de volgende


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
20-07-2008, 12:32 geschreven door Monteflokke  
17-07-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beach run KOKSIJDE 11km
Goeiemorgen

Gisteren dus besloten om eens een zandloopje te doen . Na de goede prestaties van voorbije weken wilde ik me voor het verlof nog eens bewijzen. Niet echt superfris was ik want de dag ervoor nog redelijk pittig gefitnist.
Bon, Redelijk laat (18u25) richting Koksijde vertrokken en na wat haastig inschrijvingswerk kon ik om 19u30 beginnen opwarmen.
In tegenstelling van het weer langs hier was het daar zonnig en redelijk warm. Ik deed enkele versnellingen en dan plaatste ik me op de eerste rij.
Had al toppers zoals Vansteenbrugge, Broucke, Van de walle, Deruddere, Deschodt, Van lierde, .... zien staan. Dit wordt terug geen top 10 .

Om 20u waren we weg. De eerste km was nog een rechte baan tot aan het zand. Zo een snelle start! Ik zat direct met loden benen en in 40ste positie. Maar na 03:08 kwamen we in het zand terecht. Eerst enkele 100den meters afdalen tot in het hardere zand en dan was het lopen tot aan het omkeerpunt. De wind zat goed mee en ik kon redelijk veel inhalen. Aan km 3 kwam Deruddere Geert aansluiten met nog iemand. Ik dacht toen al dat ik hier niet thuishoorde. Veel te snel. Maar ik kon me in het groepje plakken en mee was ik.

Dan kwamen we aan het omkeerpunt.Net of we tegen een muur liepen. De wind zat schuin op kop. Dit zal nog lastige 5 km worden. Samen met Deruddere en zijn metgezel afgewisseld kop getrokken. Toen het aan mijn beurt was deed ik het veel te lang en toen kreeg ik het moeilijk. Heb me dan wat laten zakken maar niet echt op grote afstand. Er haalde me nog 1 in die aansloot bij het groepje Deruddere en die maakte hun het nog zeer moeilijk.

De laatste 300 meters gingen terug omhoog in het mulle zand. pff Afzien. Ik eindigde ergens rond de 17de plaats in 40 minuten ofte 16.5 km per uur. Niet slecht vond ik op zo een parcours. De andere uitslagen heb ik niet want achterna was het daar direct opgekuist. Wel weet ik dat er meer dan 1000 waren op beide afstanden.

Samen Met Roco En filip C. zijn we nog bij de paters in Westvleteren gestopt voor nen goeien trappist en nen boterham, maar de keuken was gesloten. Na de trappist dus nog naar Poperinge gereden waar alles ook gesloten was uitgezonderd de Irish Pub. Wij daarbinnen en een Guiness gedronken met een grote portie kaas. Zo hadden we toch nog iets binnen...

Nu nog een klein beetje werken want de congé is nu wel heel dichtbij... Als ik vrijdagavond niet te veel drink en geen zwaar hoofd heb dan ga ik naar Ath. Anders wordt het zondag in Frankrijk.

Alé tot de volgende
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
17-07-2008, 09:54 geschreven door Monteflokke  
12-07-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hulstedorploop 11km

Nen goeie morgen

Ik probeerde den eersten te zijn om een verslagske te schrijven maar Delombaerde was mij voor... Hij mag ook eens de eersten zijn in iets .....

Bon, ter zake Gisteren dus naar het gezellige Hulste afgezakt om er mijn 5de criteriumwedstrijdje te lopen. Ik had nog 2 punten goed te maken op kopman michael vanneste doordat ik 3 wedstrijden gemist heb. Dit was vooral mijn grootste doel.
De kleedkamers waren een km van de start verwijderd, ideaal om op te warmen. Samen met Di vita Roco (bijnaam "la fleche") naar de start gelopen.
Daar aangekomen zag ik onder andere Delombaerde (die op zoek is naar zijn vertrouwen) Vannieuwenhuyse, Demeestere, Debersaques,... Tgaat weeral nie voor mij zijn was ik toen al zeker. Ik had gelijk een voorgevoel dat Matton stijn ging winnen. Had bingogoal daar gestaan dan zat ik nu ergens op de Malidiven

Om 19u30 ging de startsirene.... Inderdaad Sirene. En weg waren we. Ik voelde dat er een pittig windje stond maar ondertussen weet men dat ik graag tegen wind loop. De eerste ronde liep ik in eerste positie gevolgd door een groepje. Vraag me niet wie er allemaal inzat want ik keek voor mij en zag alleen enkele juniors .
De tweede ronde nam ik nog voor de helft voor mijn rekening en dan liet ik mij in het groepje insluiten. Genoeg kopwerk voor vandaag!
Hierin zaten o.a. Delombaerde, Demeestere, Matton, Creupelandt, Vannieuwenhuyse . Opeens zette Debersaques een tuusensprint in. Ongeloofwaardig maar toch goed voor 10 seconden voorsprong. Geen reactie in ons groepje want we pakken hem wel terug tegen wind "dachten we"...
Ronde drie kwam ik er weer door en trekte ik weer beetje kop maar 'tbeste was eraf. Gelukkig was leeftijdgenoot Vannieuwenhuyse eraf en kon ik richting overwinning in mijn categorie lopen. Stiekem hoopte ik nog op de overwinning maar een sterke Debersaques bleef voortdurend op die 10 seconden lopen. Ronde 4 probeerden we het gat te dichten maar de "surprise" van de dag kwam van de jarige Matton Stijn. Hij kon nog het gat dichten en sprinten naar de overwinning.

Ikzelf probeerde nog als derde te eindigen maar ene Lieven Demeestere was me nog voor. Gelukkig kon ik Delombaerde op een handvol seconden lopen. Hopelijk doe ik dit in september ook eens een keer of 3 .

Ik werd dus 4de in 38:07 ofte 17.315 per uur. Niet mis en zo bevestig ik dat ik er stillekes terug ben.

1) Matton stijn   37:45  (17,483)
2) Debersaques 37:53
3) Demeestere   38:04
4) Vanlede L.    38:07
5) Delombaerde 38:12

Conclusie/opmerkingen? Ik ben content dat ik den eersten ben in mijn categorie en dat ik nog een bekertje meeheb net voor de congé.
Een sterke Pascal te vlug gedemareerd?  En toch ook een sterke Demeestere en Delombaerde die me in ronde 3 uit de wind hebben gezet.
Nog eens proficiat (dubbel want twas zijn verjaardag) aan Matton Stijn.

Misschien ga ik woensdag naar Koksijde (beach run) Want ik wil toch een beetje wennen aan de zeelucht... Binnen 3 weken zit ik nu aan den pool met nen grote coctail Ale aan al de gasten die nu weg gaan: Een goed verlof en tot in september.
Ikzelf probeer nog een koerske of 3 te lopen.


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
12-07-2008, 08:46 geschreven door Monteflokke  
07-07-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duo-Duatlon Kortrijk
Hallo

Zaterdagmorgen was het terug zover. De Duo-duatlon van Kortrijk. 3.5 km lopen, 20 km fietsen en dan nog eens 3.5km lopen. Verleden jaar moest ik noodgedwongen door blessure aan de kant toekijken, maar dit jaar beloofde ik wat vuurwerk

Samen met wielrennen Jeroen Verstraete van mijn werk ons ingeschreven en vol goeie moed begonnen we afzonderlijk op te warmen.
Rond 10u45 begeef ik mij naar de start. Ginder aangekomen deden verhalen de ronde dat er een wielrennen gevallen was en genaaid moest worden. Pech zei ik toen maar bleek het wel mijn partner te zijn!!! Na verleden jaar nu dit! We mogen gewoon niet winnen.

Maar daar stond ik dan zonder partner. Gelukkig kwam daar Geert Carron aan. Lid van KTDC en bleek dat hij toch geen wedstrijd had dit weekend. Ik kon hem nog overtuigen en kon ik toch nog straten.
Toeval of niet maar het accident van verleden week bleek met zijn vrouw te zijn. Man Man. Maak dat mee. Lachend zei ik dat de eerste prijs een nieuwe auto is...

Maar kom, om 11u20 (20 minuten later) het startschot. Had me op de eerste rij geplaatst samen met Michael vannieuwenhuyse, die duatleet is. Ik nam direct kop gevolgd door enkele duatleten. Ik de eerste km grotendeels tempo bepaald tegen wind en dan nam michael bergaf over.Samen liepen we tot aan km 3. Daar nog een pittig heuveltje en in 11:51 (17,8/u) kwam ik de wisselzone binnen.
Hopelijk doet mijn renner het goed! Ik had ondertussen een minuutje voorsprong op het tweede duo. 34 minuten later kwam mijn renner de wisselzone binnen. Hij werd in het fietsen ingehaald door de renner van het tweede duo. Ik moest een gat van anderhalve minuut dichlopen!!! Dit leek onmogelijk.
Na een half uur stilstaan voelden de benen loodzwaar aan maar na enkele honderden meters kwam alles los. Ik vlamde en haalde enkele duatleten in. Zag dan de loper van het eerste duo maar ik strandde op een goeie 20 seconden.  Jammer maar dik tevreden over mijn tijden. had telkens de beste looptijd en met andere renner toch nog tweedes!! Bedankt Geert Carron om toch nog te willen invallen!!! Bleek ook nog eens dat hij al 51 jaar is!!! knappe prestatie.

Enkele Blonde Leffes later een mooi loopvestje gekregen voor de tweede plaats. Nu op naar volgend jaar en derde keer goede keer??? Ik doe mijn bijnaam van Pollidor terug alle eer aan   Tot vrijdag in Hulste (hoogstwaarschijnlijk)
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
07-07-2008, 13:33 geschreven door Monteflokke  
05-07-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vlerkejogging Harelbeke

Goeiemorgen

Ik ben er vroeg bij van deze keer want straks vertrek ik richting lange munte voor de duo-duatlon.

Gisteren stond dus de vlerkejogging op het programma. Ik moest wel meedoen anders zag ik de concurentie voor het eindklassement te ver uitlopen. Doel was om me niet echt te forceren en toch proberen veel punten te pakken. Na enkele mindere weken hoopte ik van toch meer dan 16 per uur te halen...
Na het opwarmen op het voetbalveld van sporthal tegen 19u15 richting start getrokken. Daar aangekomen zag ik direct dat het weer zware paté ging worden. Delombaerde, Vandecasteele, Van den Heede, Vermander, Demeestere,Van Lierde... Genoeg paardekracht dus
Hoe dichter het startschot naderde hoe meer het begon te kriebelen. Twas immers al enkele weken geleden dat het nog eens echt vlot ging.
De heup is nog altijd wat stijfjes, maar dit kan nog een eindje duren volgens de kraker.

Om 19u30 waren we weg. Ik startte niet te rap maar klampte me toch aan een groepje met Delombaerde op kop, gevolgd door Debersaques, demeestere, vermander, creupelandt,... en ik aan het staartje . Die eerste km werd in 03:15 getikt. ManMan dit hou ik niet vol. Dacht ik toen .
Bij het ingaan van de tweede ronde Loste Delombaerde en Creupelandt??? Liep ik dan zo vlot, Dacht ik toen. Vermander had toen een klein gaatje maar spontaan dichtte ik dit weer. Met 4 man gingen we de tweede ronde in. Van Lierde, Vermander, Demeestere en mijzelf. Debersaques was ondertussen al een 100 tal meters uitgelopen.

Dit bleef zo tot aan km 9. Ik besluitte om enkele honderden meters kop te trekken. Wie weet lost er wel iemand?? Maar iedereen kon volgen en toen kreeg ik mijn klopje die al zolang werd uitgesteld. Ik hangde me nog effentjes aan Demeestere maar die liet ik dan ook gaan. Ik werd 8ste in 37:52. meer dan 40 seconden rapper dan verleden jaar!!! Tot mijn allergrootste verbazing. Had totaal niet verwacht dat ik het zo lang ging volhouden. Dit is toch een opsteker voor de toekomst.

Hier nog den top 12... (107 aangekomen)

1) Vandecasteele Steven  35:05   (18.8/u)
2) Van den Heede Fred.  36:06
3) Vermander Glen          37:31
4) Matton Stijn                37:32
5)Debersaques Pascal     37:35
6) Van Lierde  V             37:40 (stond niet in uitslag)
7)Demeestere Lieven       37:47
8) Vanlede Ludo              37:52  (17.4/u)
9) Colle Dieter                 38:27
10) Creupelandt Fred       38:32
11) Delombaerde MR D.  38:48 (kreeg een appelflauwte aan ronde twee)
12) Lefever Jan                 38:58

Jammer dat ik enkele weken buiten strijd ben geweest, anders zat er toch ietsje meer in. Het verschil met Nr 3 is amper 20 seconden

Nu mijn buzze klaarmaken want om 11u gaat het om de knikkers. Ik moet 2 keer 3.5 km lopen. Hopelijk voel ik niet te veel vermoeidheid van gisteren...

 


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
05-07-2008, 08:23 geschreven door Monteflokke  
30-06-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.JOGGING DE POPUELLES
Hallo

Zoals al eerder geschreven blijft pech me achtervolgen. Tis nu wel ne keer nie op lichamelijk vlak .
Zaterdagmorgen moest ik gaan werken. Na het werk wilde ik vlug nog wat boodschappen doen vooralleer ik richting Poupuelles trok.
Ik was met auto (ben al enkele maanden aan het rijden met een L) Toen op de parking van Shopping Centrum er opeens een auto voor me opdook en Bam ik ertegen. direct heel de dagplanning in de war. khad geen auto meer dus Popuelles mocht ik op mijn buik schrijven .

Toen belde mijn reddende engel Mieke dat zij me wel ging voeren. Wij dus om 14u45 vertrokken. Gelukkig was de start maar om 16u00.
Er stond tamelijk veel wind en het zonnetje scheen. Ideaal loopweer. (voor mij toch) De fysiek is nog verre van goed dus ik ging wel zien.
Deze wedstrijd was een Challenge. Een voor punten dus, maar ik rekende deze toch mee als bonuswedstrijd.

Om 16u00 waren we vertrokken. de concurentie was niet echt groot. jammer dat ik niet in vorm was. De eerste km wilde ik mijn snelheid nog eens testen. Samen met Duvivier, Istace, Daye en Rasschaert deden we de redelijk lastige eerste km in 03:12. Toen zei Istace vriendelijk nen goeiendag en weg was hij. Ikzelf liet direct het groepje gaan want ik kon toch niet mee met die mannen. Meestal alleen liep ik op redelijk tempo mijn wedstrijdje uit. Nu en dan haalden er kleine groepjes mij in die verbaasd keken! Ja iedereen kan wel eens een slecht moment hebben .... Ik eindigde nog 16de in 43:39. (11.52 km) Net geen 16 per uur. Wel een ideale training ter voorbereiding van de duo-duatlon op zaterdag 5 juli.

1) Istace jose  38:42
2)Rasschaert eddy 40:06
3)Vangrootenbruel Ludovic 41:03

Geen toptijden. Zo zie ik weer een eventuele poduimplaats langs mijn neus wegvliegen... Maar er zijn nog koersen en het belangrijkste is dat ik alleen maar stijf ben en geen pijn!!!

Vrijdag staat de vlerkejogging op het programma. Normaal loop ik mee als training want de zaterdag moet ik fris zijn voor die duo duatlon.
We zullen zien hoe ik me voel.

Tot dan.
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
30-06-2008, 11:38 geschreven door Monteflokke  
20-06-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het zwarte gat van 2008...
.....En daar zit ik nu in

Door lichamelijke tekorten ben ik een beetje uit mijn ritme geraakt. Ik moet me dagelijks slepen naar het fitnisscentra. Heb meer goesting om te eten, om pinten te pakken(en dat heb ik al gedaan )
Toch probeer ik dagelijks een half tot uur te lopen op den band aan 12 per uur. Hierachter een stevig half tot volledig uur fietsen, en als dessert een half uurtje krachttrainning. (kmoet toch mijn pinten kunnen opheffen hé)
Ik ga zo opbouwen want de heup laat nog niet toe om stevig door te trainen. Het zware voorjaar begint nu stillekes door te wegen. Het wordt tijd dat het congé is.
Ik ga misschien naar Popuelles op 28 juni. De week erna is er de vlerkejogging en een duo-duatlon te kortrijk.We zullen zien.
Graag zou ik tegen 13 september mijn oude vorm terug hebben. Iets wat moeilijk zal zijn want op 31 juli vertrekken we naar Egypte. 2 weken All-in drinken en eten. kga direct weer een vetreserve kunnen aanleggen voor nen volledige winter . Gelukkig is er in het hotel een fitnisscentra waar ik dagelijks zal vertoeven... Als ik niet blijf hangen aan de talrijke bars, eethuisjes en het zwembad
http://www.netmagazine.de/mak1.html  een korte impressie..

Verder valt er eigenlijk niets te vertellen. Nu is het interessanter op de blogs van Dimitri en Joost die elkaar op stang jagen.... De frezen zijn waarschijnlijk op?? Ik ga mijn benen laten spreken, Ergens in september

Tamuzement
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
20-06-2008, 10:58 geschreven door Monteflokke  
15-06-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag Thimougies en 5km pisteloop

Goeiemiddag.

Gisteren voor de 16de maal dit jaar richting Walen getrokken voor een pittig wedstrijdje. Volgens velen een van de zwaarste koersen van het Acrho-criterium.
Het was de bedoeling om er een trainingsloopje van te maken. Aangekomen in Thimougies waar ondertussen een artisanaal braderietje bezig was, zag ik o.a. Bjorn Desmet en Ignace Bekaert. Verleden jaar liep ik met Den Ignace mee en besliste om dit jaar terug mee te lopen. Bjorn zei van dat hij blij ging zijn met 14 per uur. Dus ideaal trainingstempotje...
Aan de start begonnen we ons natuurlijk op te jagen en om 16u waren we vertrokken. De eerste km was wel bergaf maar op een moeilijk beloopbare kasseistrook. Beetje zoeken achter bjorn en ignace en aan km 2 begonnen we samen aan de overlevingstocht. Het eerste deel van de koerse hebben ik en ignace het tempo bepaald.Voortdurend ging het op en neer. Na 10 km vond ik dat het "hazenwerk" mocht ophouden en ben ik beginnen vertragen. Bjorn was ondertussen op "diesel" geschoten en weg was hij. Ignace had eerst nog wat moeite met de laatste beklimming, maar ook hij verkoos het hazenpad. Tevreden eindigde ik als 19de in 52:10. ietsje rapper dan verleden jaar!!! tot mijn grote verbazing. Ignace werd 18de in 52:04 en Den Bjorn 17de in 51:55. Istace Jose werd winnaar (alé gij) in 46:37 voor Domina Antonino en Gruloos Nico. Dimitri werd 10 de in 50:55. Ik ga in September een serieus goed reekske koersen moeten plaatsen om top drie te eindigen....
De enigste platte meters die ik gezien heb was den toog in een artisanaal brouwerijtje waar ze Thimougienne verkochten. Lekker biertje typisch waals geserveerd...

Ondertussen liep ik deze morgen de 5000 meters op piste in Zwevegem. Georganiseerd door de Gavertrimmers en enkel voor Gavertrimmers. Ik voelde dat de zware wedsrijd van gisteren niet verteerd was, dus we gingen wel zien. Pascal Debersaques arriveerde ook maar hij ging het rustig aan doen. Dus ik ging het alleen moeten klaren. Ik ging wreed content zijn met 17:30. Om 09u waren we weg. Beetje te snel schoot ik weg. De eerste km in 03:12. Normaal verteer ik dit redelijk goed maar door de mindere vorm van de laatste weken, zat ik op mijn tandvlees. Ik had ondertussen al een 100 tal meters voorsprong. Na ronde 4 begon ik al mensen in te halen en dat motiveerde toch nog ietsje. Ik eindigde als eerste in 17:31. Geenen bof maar kwas er toch content mee. tweede werd Lode Schamelhout en derde Steven Cossement (goed gelopen man!!).
De heup en voet heb ik bijna niet gevoeld. Hopelijk morgen ook niet???

Zo, een sportief weekend zit er weer op. Deze namiddag zou ik wel een terrasje willen doen maar zoals het weer er nu uitziet .

Tot volgende week!


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
15-06-2008, 12:38 geschreven door Monteflokke  
14-06-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trainingsloopje
Hallo

Na een weekje recupereren na La Kainoise ga ik vandaag naar Thimougies.
Een zeer zware wedstrijd over 13.6km. Ik ga er een trainingsloopje van maken want die heup is nog altijd niet zoals ze moet zijn.
Morgen is er om 09u een 5000meter pistewedstrijdje enkel voor gavertrimmers. Ik ga er daar proberen nen pattat op te geven maar of dit zal lukken? Mijn vorm is voor het moment totaal zoek. De jus is eruit.
Ik ga me dringend een lijntje moeten leggen zoals sommige "top"sporters.....
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
14-06-2008, 13:02 geschreven door Monteflokke  
08-06-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag "La Kainoise"

Goeiemorgen.

Gisteren was het dus zo ver. Den Halven maraton van Kain. Enkele weken geleden dacht ik deze wedstrijd niet te kunnen lopen, maar op het laatste moment toch beslist er naar toe te gaan.
Had 's morgens eigenlijk niet veel goesting om "ongetraind" 21.1 km te gaan lopen en dan nog met den Mont St Haubert erin.
Maar kom, om 14u richting Kain vertrokken. De spieren voelden nog wat stijfjes aan. Het warme bad van de dag ervoor had al veel goedgemaakt. De tanden deden wonderbaar geen pijn meer. Ging het dan toch nog een leuke dag worden??? (dacht ik....)

Tijdens het opwarmen voelde ik weeral iets maar nu aan de voet. Terug een klein ontstekingske, maar het zit meer langs de zijkant, dus niet hinderlijk hoopte ik. Mijn doelstelling was om meer dan 900 punten te halen. Liefst Had ik er 940. Laten we hopen

Om 16u00 waren we weg. Het zou een trage start worden want iedereen wist dat het zwaarste gedeelte van de koers op het einde zit.
Ik hangde mijn karretje in het groepje van ongeveer 15 man. Daarin zat eeuwige concurent Delombaerde. Na dit groepje was er direct een groot gat, dus ik moest wel volgen of  tging anders weer eenzaam zijn. Km1 in 03:27, km2 in 03:29, km 3 in 03:32, km4 in 03:30 en km 5 in 03:33. we zaten nog aan meer dan 17 per uur. Dit is voor mij nu toch nog te snel Ik kon km 6 nog net volgen in 03:35 maar dan liet ik mijn karretje los. Ik besloot in een tempo van rond de 03:45 te lopen. Probleem was dat ik helemaal alleen liep. Aan km 9 draaiden we van de Schelde weg en het klimmen kon beginnen. Aan km 10 was er al een eerste pittige molhoop. ik had toen nog 36:30

Hoe verder we liepen, hoe meer het begon te klimmen. Ik kon een redelijk constant tempo aanhouden maar tijdens een beklimming moest ik toch wat inleveren. Km 15 tikte ik 55:39 af. Hier begon dan de zwaarste beklimming. km van 4:08 en 4:12 later stond ik op de top en kon ik naar de finish uitbollen. Moest er dan nog bijkomen dat we nog een brug voorgeschoteld kregen . Met de laatste krachten kon ik nog een versnelling plaatsen. Ik eindigde als 16de in een tijd van 01:19:29. Net geen 16 per uur en goed voor 938 punten. Mission imposible gelukt

Concurent Delombaerde maakte den pater eddy rasschaert het zeer moeilijk. Dimi eindigde als 4de in 01:14:17. dezelfde tijd als in Velaines maar dan was ik er wel voor.... Knappe prestatie. Zo zie ik hem op 5 punten uitlopen in het klassement, maar ik ben nog niet uitgeteld....

Gisteren liep ik 21 km en vandaag heb ik moeite om 21 meters te gaan... De voet zit wat rood maar met een dagje rust zal alles weer positiever beginnen komen.

Alé nog nen prettigen Vaderdag.


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
08-06-2008, 10:20 geschreven door Monteflokke  
06-06-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pechmaand
Hallo

Zoals ik eerder al schreef doe ik morgen mee aan la kainoise maar pech blijft me deze maand achtervolgen

Dinsdagavond begon ik pijn te krijgen aan een tand. dit verslechterde iedere dag. ondertussen al naar tandarts geweest en die stelde vast dat het een ontsteking is aan een wortel (zelfs nog dieper). een plaats waar je gewoon niet verwacht dat het ontsteekt. Voor de tandarts en voor mij een raadsel hoe dit kan gebeuren??? waarschijnlijk ergens een duw gekregen??? Probleem is dat ik 's nachts wakker kom van de pijn.

Ik kreeg een antibioticakuur die ik na la kainoise mocht starten. Maar ik kon de pijn niet meer aan en heb er maar direct aan begonnen. Normaal zou dit geen negatieve invloed mogen hebben op conditie (volgens enkele bronnen op het internet).
Moet er nu nog bijkomen dat ik redelijke stijve spieren heb!!! Waarschijnlijk door een pittige training op woensdag Ben de snelheid nog niet gewoon.

MAAR ik blijf de moed erin houden. vanavond platte rust, lekkere pasta eten (zonder pijn hoop ik) en dan morgen "vlammen"...of "kruipen???"

Ik hoop na dit klaagbericht een positief bericht te mogen plaatsen over de wedstrijd.

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
06-06-2008, 11:25 geschreven door Monteflokke  
04-06-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.La KAINOISE 21.1 km afzien
Hallo

Na het groene licht van de kraker om te beginnen lopen heb ik hier vol van geprofiteerd.

Gisteren zat ik al aan 70 minuten lopen aan een kleine 14 per uur (op de loopband aan 27 graden) Ik voelde dat ik het tempo aankon. Ook de uithouding is nog aanwezig. de training heb ik afgesloten met 30 minuutjes stevig fietsen.

Hieruit besluit ik van zaterdag deel te nemen aan " La KAINOISE". 

http://www.acrho.be/index.php?option=com_infocourse&task=infocourse&course=20&d24d436273f6b5f9ab6fc6294e4e74c5=55b146b652243a9f3a42ba0cfa20d6f9 
Alle info over deze wedtrijd? klik op bovenstaande link

Mits ik de laatste 2 weken weinig km heb zal ik geen toptijd verwachten Maar toch hoop ik meer dan 900 punten te behalen. Volgens het acrho puntensysteem komt dit neer op  ongeveer 1u23min -> verleden jaar.
Stiekem hoop ik op 1u20 of eronder maar dit zal de dag zelf wel uitwijzen.Dit zou dan 930 punten opleveren, wat ik al liever zou hebben .
Toch wel belangrijke wedstrijd als je op het einde van het jaar op het podium wilt arriveren. (zie maar hoe nerveus delombaerde erbij loopt )

Na enkele weken van blessureleed lijk ik mijn come-back te maken   Ik hoop dat alle problemen van de baan zijn en om er binnen twee weken weer te staan. We zullen zien.
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
04-06-2008, 10:37 geschreven door Monteflokke  
01-06-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RARARA
Klik op de afbeelding om de link te volgen
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
01-06-2008, 12:07 geschreven door Monteflokke  
30-05-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De eerste Stapjes
Goeie morgen

Na twee looploze weken, maar dan wel met uren fitnissen, wat soms mijn keel uithangt Heb ik eindelijk groen licht gekregen van de kraker. Ik mocht dinsdag en donderdag proberen "te lopen".

Dinsdag 15 minuten op de loopband, goed voor drie km en donderdag 20 minuten, goed voor vier km. De hartslag was ideaal. nooit kwam de 130 in aanmerking terwijl het binnen toch zwoel was. De basis is behouden.

De heup zelf voelde bij momenten een beetje gespannen maar ik hoop en denk dat de serieuze pijn weg is. zaterdagmorgen nog een visite bij de kraker en hopelijk verteld hij me dat ik mag beginnen opbouwen. Afbouwen kan ik toch niet, met die 15 minuutjes...

Hoogstwaarschijnlijk loop ik Kain niet mee waardoor Dimitri terug een plaatsje omhoog gaat . Als alles goed gaat dan staat Thimougies op het programma. Dit is natuurlijk een van de zwaarste koersen van den ACRHO.
Op 4 juli wil ik de eerste patat geven op de vlerkejogging MAAR eerst afwachten wat het nieuws van zaterdag is.

Alé, Nu terug op mijn home-trainer kruipen want tzal nodig zijn.

't amuzement en loop ze


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
30-05-2008, 07:12 geschreven door Monteflokke  
21-05-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Looploze Week 1
Hallo

De eerste looploze week zit erop. Na 3 kraaksessie's en massa's ontstekkingsremmers is de heup eindelijk op zijn plaats gezet. De spieren rondom zitten wel nog gespannen en daar is nog wat werk aan

Ik heb ondertussen wel niet stilgezeten. Ik mocht fietsen en daarom nam ik een abonnement in fit-control te kuurne. Dagelijks doe ik een uur tot twee uur pittig fietsen op home-trainer. Er staat altijd een klein plasje water als ik gedaan heb
Saai maar er staat een TV scherm op en zo kan ik me nog een beetje afleiden.

Ik hoop dat ik zo snel mogelijk wat looptraining mag toevoegen. Het zal waarschijnlijk maar 5 minuutjes zijn maar je moet ergens beginnen hé.

Voor de halve marathon van Kain heb ik nog niet  alle hoop laten varen. Het zal wel geen toptijd worden maar we wachten af.

tot de volgende.
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
21-05-2008, 16:22 geschreven door Monteflokke  
15-05-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FINITO...
Hallo

Gisteren naar "de kraker" geweest en na grondig onderzoek had hij geen te goed nieuws.
De heup zit lichtjes gedraaid en op de koop toe nog ontstoken ook!!! Ik moet ergens een foute beweging gemaakt hebben of ergens eens iets geforceerd. En met mijn zware koers van maandag in kortrijk is dit beetje verergerd.
Hij heeft me dan voor de eerste maal "gekraakt" en het deed niet echt deugd.
De heup zit al ietsje rechter maar ik ga nog enkele malen terug moeten gaan. Het slechtere nieuws is dat ik MINIMUM 2 weken out zal zijn hij zij er nog bij "onder voorbehoud". Hopelijk is het maar twee weken.

Als alternatieve training mag ik zwemmen, fietsen en fitnissen. Dus vanaf vanavond ga ik me weer een abonnementje nemen in den Fit-control te Kuurne. Mijn uithouding met fietsen terug weer beetje verhogen en genoeg beenspieroefeningen doen zodat ik de kracht blijf behouden.
Ook de Mountainbike ga ik weer uit zijn stal nemen. Nu en dan eens naar de kluis fietsen.

Ondertussen kan ik er eens goed van profiteren om eens lekker te gaan uiteten en een goeien te gaan drinken zonder me schuldig te voelen
Bij deze is Mieke gewaarschuwd... .

Het harelbeeks criterium is nog niet verloren.Ik zal er proberen op 31 mei te staan als trainingswedstrijd want het grotere doel is de halve marathon van Kain. Toch belangrijke wedstrijd als ik podium wil bereiken in acrho-criterium.


Tot ??? Ik probeer wel hier en daar eens te komen kijken.(met het stiekem verlangen naar de Come-Back)
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
15-05-2008, 09:14 geschreven door Monteflokke  
14-05-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kraker?
Hallo

Gisteren ging ik een 40 tal minuten loslopen en na een half uurtje begon de heup weer tegen te stribbelen!!

Ik ga vanavond naar de chiropractor. Hopelijk zit er iets niet op zijn plaats en kan hij het in 1 wring goedzetten en kan ik weer normaal lopen.
We zullen zien of ik vrijdag of zaterdag kan lopen.

groeten
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
14-05-2008, 11:17 geschreven door Monteflokke  
13-05-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KORTRIJK LOOPT 2de plaats
Goeie middag

Gisterenochtend om 11u00 stond kortrijk loopt op het programma. dit is een 11 km lange omloop(iets langer) doorheen het stadscentrum.
De kostprijs is redelijk duur (13 euro vooraf en 19 op de dag zelf) Je krijgt er wel een mooie t-shirt bij.

Iets na 11u waren we vertrokken. Winnaar van de voorbije edities Mihi Hassan was direct weg in een groepje met o.a. fabrice Lagae die de 5 km liep. Aan km 1 ging het bergaf en daar snelde Pascal Heughebaert me voorbij. Ik klokte 03:13 af. Aan km 2 kwam ik bij Vanlierde Vincent en samen liepen we richting grote markt van Kortrijk. Daar stond enorm veel volk die ik kende en dit zorgde natuurlijk voor een energiestoot!
Het groepje voor ons was ondertussen al een minuutje verder. Uit dit groepje van 5man verdwenen er 3 die de 5 km liepen. Ik en Vincent beseften dat plaats drie bij ons lag. Aan km 6 moesten we de nieuwe brug over. Dit is een redelijke steile brug maar met mijn "acrho" ervaring vloog ik die brug op en Vincent moest een gaatje laten. Ondertussen zag ik in de verte Pascal H. lopen die Mihi Hassan had laten gaan.
Ik rook de tweede plaats maar durfde er niet op te hopen want hij was toch een goede 30 seconden voor. In de zon beukend liep ik het gat toe en aan km 9 kwam ik erbij. Net op tijd want daar begint de beklimming naar de Lange munte. Pascal kon een honderdtal meters volgen en loste dan. Het was nog zwoegen tot aan de finish maar ik haalde de tweede plaats in een wedstrijd die ik goed ingeschat heb.

Eerste werd Mihi HASSAN in 38:07 Tweede VANLEDE Ludovic in 39:07 en derde Pascal HEUGHEBAERT in 39:15. We kregen en fles champagne toegestopt en tevreden ging ik naar huis.
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
13-05-2008, 13:32 geschreven door Monteflokke  
PERSOONLIJKE BESTTIJDEN

5km:
0:16:39
10km: 32:52
15km: 52:29
GRIJSLOKE: 58:51
21km: 01:13:35 (ploegsteert 11/11/09)
marathon: 02:46:27 (beloeil 9/10/10)
Mijn favorieten
  • RSCA
  • gavertrimmers
  • ACRHO
  • ASSA RONSE
  • Buienradar Belgie
  • Triatleet Tom Bruggeman
  • Windkaarten belgië
  • POTTEAU LABO
  • Atletiek - Sportsites.be
  • KVKORTRIJK
    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blogende Lopers
  • Detavernier Hans
  • Delombaerde Dimitri
  • Dewaele Joost
  • Lefever Jan
  • Veerle Beernaert
  • Philipe Lagae
  • Patricia Delvael
  • Lieven Demeestere
  • Steven Hocedez
  • Natalie Tijtgat
  • Bjorn Desmet
  • Loquet Thomas
  • Michael Vannieuwenhuyze
  • Johan Descheemacker
  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Foto
    Archief per maand
  • 06-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs