MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    14-12-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een beetje in de war.
    Het is tegenwoordig moeilijk om te weten welke dag het is.  Werkende mensen hebben een andere weekindeling : nog twee dagen en het is weekend, nog drie weken en we hebben vakantie, verdomme alweer maandag ...  Hier is het eerder : marktinAlfaz dag, marktinAlbir dag, Sabordag ...  We zijn nog maar net veranderd van donderdag naar dinsdag wat betreft Sabor en deze week werd het weer veranderd.  Erwtensoep eergisteren, weet je wel Smile en Sabor was dus gisteren.  Allemaal niet belangrijk, als het maar lekker is.  Voor de verandering werd er geëindigd met een Irish Coffee en gelukkig moest ik niet rijden.
    Vandaag heb ik behalve wat onkruid uittrekken niet veel gepresteerd.  Ja, een wasmachine laten draaien.  Niet omdat ik niets meer in mijn kleerkast had maar gewoon om even te bewijzen dat ik niet altijd in het zwart gekleed loop.
    Net voor zonsondergang ben ik nog even de nieuwe caches gaan nakijken omdat er eentje vandaag niet gevonden werd door iemand.  Nogal onbegrijpelijk want ze zijn echt gemakkelijk te vinden.















    12-12-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Caches, erwtensoep en taart.
    Gisteren hadden ze een flinke stormwind voorspeld maar gelukkig viel het wel mee, ook de aangekondigde regen was minder dan verwacht. Toch ben ik bijna niet buiten geweest en kon eindelijk de voorraad blikjes in de kast worden aangesproken. 
    Vandaag begon frisjes maar al snel deed de zon haar best om er een aangename dag van te maken. In de namiddag kregen we geheel onverwacht de regen over ons heen die we gisteren gemist hebben. Echt lang duurde het niet maar de temperatuur was tijdens de bui toch naar slechts acht graden gezakt. Dat kon de late zon niet meer goedmaken. Toch heb ik nog de kans gezien om weg te glippen en twee caches te verstoppen. Omdat Rob altijd op vinkenslag ligt, ben ik verplicht om dan een beetje te liegen over mijn uitstapje(s), vindt hij vast niet erg. 
    Deze avond stond er erwtensoep op het menu, gemaakt door Vicky die vandaag verjaarde. Genoeg voor iedereen en rijkelijk doorgespoeld met cava en wijn. Traditiegetrouw volgde daarna nog taart. 
    Toen ik terug was in de caravan, kreeg ik een berichtje dat mijn twee nieuwe caches al gevonden waren. Verkamen (bekende cacher in de buurt) kon het weer niet laten en was in het donker al op zoektocht vertrokken.



















    10-12-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.25 x Harley.
    Even leek het alsof de "goede oude tijd" terug was.  Een kerstrit met een hoop Harley-Davidsons ! Toch was er een groot verschil : vroeger toen de kerstrit georganiseerd werd door Chapter Costa Blanca waren we met meer dan 100 Harleys, nu als niet-officieel vriendenclubje 25 tweewielers.  Nog altijd plezant maar veel minder indrukwekkend.  Tweede groot verschil : ik reed mee als passagier.  Daar zijn een hoop redenen voor die ik later nog wel eens zal uitleggen.  Zelf niet rijden heeft als voordeel dat je makkelijker foto's kan nemen en nóg belangrijker : mijn chauffeur was Debbie, mij hoor je dus niet klagen Very Happy.
    In tegenstelling tot enkele jaren geleden werd er zonder politiebegeleiding gereden, opletten dus bij rotondes en verkeerslichten.  En zouden we het riskeren ? Ja hoor, gewoon over het fietspad in Altea en de wandeldijk van Benidorm.  Overal blije gezichten, daar kan de policia local toch niet moeilijk over doen ?
    Na de rit werd ik afgezet aan de rastro (rommelmarkt) van El Cisne.  Daar was dit weekend ook een extra kerstmarktje waar kameraden Joery en Letty met hun nieuwe handeltje stonden : 100 % biologische honing, confituur, CBD olie enz.  Ook nog even bij Guy op bezoek op camping Benisol.  Daar vertrekken is altijd moeilijk want je blijft er bekende mensen tegenkomen.  Ik som even op en ik vergeet er vast nog een paar : Sjef en Anita, Marian, Martha en Eduard, Theo en Marie-Jeanne ...
    Ik wou ook nog langs onze pa gaan maar dan zou het te laat worden, dan maar verder te voet naar boven.



















    09-12-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2 x voetbal.
    Om 15u ben ik samen met Bert naar Albir gewandeld, daar werd op het voetbalterrein achter Mercadona een voetbalwedstrijd georganiseerd ter herdenking van Andy Prins.  Ik fris jullie geheugen even op : Andy is vorig jaar overleden in Altea en stond lang geleden enkele keren in het doel bij RAFC.  Zijn vader Co Prins (al een hele tijd dood) speelde oa voor Ajax en het Nederlandse elftal én in de film "Escape to Victory" samen met Pelé en Paul Van Himst.
    Het niveau van de wedstrijd stelde niet veel voor, de leeftijd van de spelers lag tussen de (opletten wat ik zeg) 10 en 50 en de scheidsrechter liep erbij in jeans.  De eindstand was 7-3 of zoiets, het was gewoon een namiddag vertier voor een aantal vrienden en wij hadden een doel om onze zaterdagmiddag te spenderen.
    Na de match namen we de bus naar Benidorm, in café Panaché stond immers iets belangrijker op het programma : RAFC-Moeskroen.  Er was vrij veel volk komen opdagen (ook bijna alle spelers van deze middag) en het was dan ook moeilijk om het verloop aandachtig te volgen.  De ene keer zag je de middenstip, dan de tribune en met een beetje geluk kon je ook de bal zien rollen.  Jerry, de cafébaas, moet dringend een andere plaats zoeken voor het televisietoestel !  Naarmate de wedstrijdminuten verstreken, steeg ook het drankverbruik en sommigen werden wel heel enthousiast Smile.  Antwerp won met 1-0 na alweer geen mooi voetbal maar de drie punten zijn binnen.  Bovendien de achtste keer dat ze dit seizoen geen tegengoal slikken.





    08-12-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorlopig geen nieuwe cache.
    In de nacht van dinsdag op woensdag heeft Sinterklaas voor alle gasten in de tuin speculaas achtergelaten, lekker ! En hoewel het 's morgens weer heel koud was, zorgde de zon al snel voor de nodige opwarming en kon ik met ontbloot bovenlijf aan mijn dagtaak beginnen.  Terwijl de andere noeste arbeiders zich bezig hielden met de verdere constructie van de barbecue, begon ik aan het leggen van een nieuwe vloerbedekking in de voortent.  Walter en Bertha hadden die voor mij mee gebracht en dus moest daar toch eens werk van gemaakt worden.  Alle rommel die intussen verzameld werd in de voortent buiten gezet of naar de andere kant verhuisd en ik kon eraan beginnen.  In de praktijk betekent dat : kruipen, jezelf gehurkt verplaatsen, schuiven, heffen enz.  Al die niet courante bewegingen samen zorgden gisteren en ook vandaag nog voor de nodige spierpijn.  Met het resultaat ben ik wel tevreden, ook al zou het tapijt nog wat strakker kunnen getrokken worden.
    Gisteren ben ik een beetje gaan wandelen met de bedoeling ergens een cache te verstoppen.  Enkele maanden geleden had ik al ergens een mooi plekje ontdekt en dat ging ik gisteren verder "prepareren".  Ik heb mijn plannen al snel opgegeven want in een holte van de betonnen muur waar ik de cache wou verbergen kwam een niet echt geruststellend gesis.  En slang of een of andere spin ? Geen idee en ik wil het ook niet weten.  Onderweg kwam ik nog een sukkelaartje tegen dat waarschijnlijk niet goed heeft uitgekeken tijdens het oversteken.
    Vandaag verliep de dag zoals bijna alle andere vrijdagen : naar de markt (vanwege feestdag veel lege plekken vandaag) en aansluitend een terrasje bij Albeniz.  Zelfs in de schaduw was het helemaal niet koud vandaag en dus werd er nog iets gedronken, en nog iets.  Van al dat aperitieven krijgt een mens honger en na even aarzelen tussen pizza, Chinees of Indisch werd voor het laatste gekozen.  Het tweede bezoek aan Jaipur werd alweer een voltreffer.



















    05-12-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koud en zonnig.
    Ik begin met een lijstje kijkvoer. 
    War machine, een oorlogsfilm zonder oorlog. Een komedie kan je het ook niet noemen, ook zit er duidelijk een sarkastisch ondertoontje in de film. Het leven in Afghanistan zoals het is, maar dan met Brad Pitt als generaal. Als hij niet met die geforceerde stem zou praten, had ik de film misschien nog net een voldoende gegeven. 
    A dog's purpose. Deze film kreeg voor hij in omloop kwam heel wat negatieve aandacht omdat tijdens de opnames niet alles even diervriendelijk zou geweest zijn. En toch : als je een liefhebber bent van Bambi en Hachiko mag je deze niet missen. Voorzie extra dozen Kleenex ! 
    Layla M. Een Nederlandse film over een meisje dat radicaliseert, trouwt en naar het Midden-Oosten trekt. Daar komt ze er al snel achter dat dit niet het leven is waarvoor ze gekozen heeft. 
    Alles samen was dit geen slechte oogst maar al het voorgaande werd in ruime mate overtroffen door Tabula Rasa. De trailer zag er al hoopgevend uit en voor één keer werden de verwachtingen ook ruimschoots ingelost. Ik ben fan van ongeveer alles wat Veerle Baetens doet maar na deze reeks ben ik helemaal overtuigd. Zelfs de acteerprestaties van Gene Bervoets kon ik deze keer appreciëren en dat wil veel zeggen. 
     Om de afkickverschijnselen leefbaar te houden, ben ik onmiddellijk daarna beginnen kijken naar La forêt, een Franse misdaadreeks – ook helemaal niet slecht. Daar waar in Tabula Rasa pas op het einde alles duidelijk werd, kreeg hier mijn intuïtie gelijk halverwege de serie. 
    En voor de rest ? 's Nachts en 's morgens vroeg gewoonweg ijskoud en overdag zonnig genoeg om in je t-shirt buiten te zitten, vooral omdat er bijna geen wind is. Gisterenmiddag was het zelfs warm genoeg om samen met Bert – eindelijk – een ijsje te gaan eten bij Universal Lounge Bar. De dienster bekeek ons wel alsof we uit een psychiatrische inrichting ontsnapt waren, maar het smaakte ! Op de fiets terug was het rond 15u op de stukken in de schaduw alweer bijna zo sterk afgekoeld dat je een paar handschoenen zou overwegen. 
    Vandaag stond Sabor op het programma. Ja, op een dinsdag en dat zal in de toekomst waarschijnlijk ook zo blijven. En ook al was het deze keer niet het topmenu van vorige week, het was absoluut lekker. 
     Nog iets ? Ja. Ik weet niet meer wie het was, maar iemand vertelde me vandaag of gisteren nog : je blijft altijd een kind voor je ouders. En dus speelde onze pa nog eens voor Sinterklaas, oa met kinderchocolade. Zou hij me dan toch een beetje kennen ? 
    De dag werd afgesloten met een drankje in onze feesttent, deze keer ter gelegenheid van Patrick's verjaardag.







    03-12-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar Benidorm.
    Verdomme, wat was het koud deze ochtend.  Ik werd rond 7u wakker en toen was het buiten één graad en binnen amper zes.  De verwarming aangezet en nog anderhalf uur terug in mijn bed gekropen om te wachten tot het interieur op t-shirt niveau was.  En toch klaag ik niet want alles is beter dan de nacht van vrijdag op zaterdag.  Die nacht heb ik bijna geen oog dichtgedaan want we moesten de eerste najaarsstorm verwerken.  De hele dag was het al flink aan het waaien maar overdag is dat niet zo erg.  's Nachts wordt dat helemaal anders, slapen is er dan echt niet bij door de felle rukwinden.  Gelukkig waren eerder op de dag Walter en Bertha aangekomen want die hadden een pakje voor mij bij : stormbanden om de voortent beter te verankeren.  Die had ik Nederland besteld en naar hen in België laten opsturen.  Ik had wel een universele stormband maar er bestond ook een specifiek model voor mijn merk van voortent en die heb ik nu.  Die heeft de eerste test goed doorstaan maar uit ervaring weet ik dat het nog veeeeeel harder kan waaien.
    Gisteren was er een meet & greet in Benidorm en daarmee zaten we voor het eerst sinds lang nog eens in de geocachingwereld.  Het was reeds de derde keer dat deze bescheiden bijeenkomst georganiseerd werd en het is dan altijd plezierig om nieuwe gezichten en oude bekenden weer te zien.  Er konden veel trackables gelogd worden en we zijn op de foto gegaan met een Spaanse superster !
    Natuurlijk zijn we niet gewoon over en weer naar Benidorm gegaan, we hebben er meteen een zoektocht aan gekoppeld.  Helaas werden de meeste caches niet gevonden, we moeten ons daarvoor niet schamen want ook ook de zoekers vóór ons hadden gefaald.  Nochtans waren we vol energie en goed doorvoed aan de wandeling begonnen want onze eerste halte was Isidro, daar kan je je bord zo dikwijls vol scheppen als je wil en er is keuze genoeg ! De vele desserten maken het feest daar altijd compleet Very Happy.
    Deze middag zal het iets minder worden.  Opnieuw Benidorm maar deze keer naar de Panaché om naar de wedstrijd Standard-RAFC te kijken.  Veel reden tot feesten heeft Antwerp ons de laatste weken niet gegeven, ik hoop vandaag op een beter resultaat.

















    30-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrr !
    Het is gebeurd, zou Erik Van Looy zeggen. Ik heb vandaag de tweede ster aan Sabor toegekend. Ik kom misschien zeurderig over maar het is gewoon de waarheid : het is er altijd zeer lekker met af en toe een uitschieter naar boven. Voor vele andere klanten was het misschien een menu vergelijkbaar met dat van vorige week of de week daarvoor maar voor mij kon het niet beter. Het gebeurt niet vaak dat zowel het voorgerecht als het hoofdgerecht tot mijn favoriete schotels behoren, vandaag dus wel. Het begon met een crème van nieuwe aardappelen met een gepocheerd ei en truffel, om duimen en vingers af te likken. Het hoofdgerecht was een flinke moot zalm in een spekjasje met crème van rode vruchten (voor mij een beetje aangepast, dank u). Als dessert kozen we appeltaart, ijs en slagroom en er werd afgesloten met koffie. Vandaag vond ik dat daar ook nog een Soberano bijhoorde, en zo gebeurde. 
    Het was vandaag trouwens een heel stuk frisser dan we gewend zijn. De noorderwind zou de volgende dagen nog aanwakkeren maar ook de zon gaat weer meer van de partij zijn. Vanmiddag kreeg ik een foto uit Lochristi toegestuurd, ik denk niet dat onze tuin in Alfaz er ooit zo zal uitzien.  










    29-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk echt regen.
    Ik vrees dat de plaatselijke Armand Pien vandaag gelijk gaat krijgen. Het is vannacht beginnen regenen en ik vermoed dat het niet zal ophouden vandaag, ook al wordt nu (12u40) de lucht wel iets minder donker. Het zullen dus weer vele uurtjes aan het scherm worden. 
    Gisterenochtend toen ik net een wasmachine ingeladen had, begon het ook te druppelen. Gelukkig hield het daarna weer op en kon ik nadat alles gedroogd was, aan het gevecht met de dekbedovertrek beginnen. 
    De werken aan de barbecue die enkele dagen geleden begonnen zijn, zullen vandaag ook niet vorderen. Het gaat in ieder geval een indrukwekkende constructie worden. Ik vermoed dat we hem in geval van nood zelfs als schuilkelder kunnen gebruiken. En ook als het geen weer is voor een bbq, omkomen van de honger doe ik nog altijd niet – deze keer met een “overschotje” van Jenny. Het reeds langs beloofde ijsje voor Bert zal nog moeten wachten. 
    En voor ik het vergeet : ik heb vandaag ook gewerkt ! Eindelijk is de indirecte LED verlichting die hier al enkele maanden lag te wachten, geïnstalleerd. De leeslampjes en de hoofdverlichting waren vóór de zomer al in orde gebracht en daarvoor werd gekozen voor “koud” wit licht. Met de “warme” LED strips ben ik nu ook helemaal klaar voor een romantische avond in de zithoek of de slaapkamer Laughing.














    27-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Niet interessant.
    Het is geen geheim : ik kijk heel veel uren per dag naar het scherm van mijn laptop. Ik check veel te vaak mijn mailbox en ik controleer overdreven dikwijls Facebook. Een kwartiertje per dag zouden in principe volstaan, zoveel interessante zaken zijn er nu eenmaal niet te beleven in de virtuele wereld.  Behalve het bekijken van onzin, probeer ik ook zoveel mogelijk goede series en films mee te pikken. De laatste tijd lukt dat zeer goed, het is wel eens anders geweest. Daarom voor het eerst sinds lang nog eens een lijstje.
     Tytgat Chocolat, toch wel een buitenbeentje te noemen. In hoeveel series spelen er acteurs met down syndroom mee ? Geslaagde serie maar helaas ook een beetje voorspelbaar. 
    Rellik, een Britse serie die zich achterstevoren afspeelt. Ook de titel moet je zo bekijken, Killer dus … en helemaal geen voorspelbaar einde ! 
    Crimi Clowns, seizoen drie : ik blijf een fan maar één seizoen had genoeg geweest. 
    Mannen under trappan, uit Zweden. Ze blijven het doen, die Scandinaven : beklijvende series uitbrengen. Hier is het lang onduidelijk, heeft het hoofdpersonage mentale problemen of woont er echt een man onder de trap ? 
    In de afdeling “laat ons nog eens een paar miljoen spenderen aan speciale effecten” heb ik Geostorm bekeken, mét Tom Cruise in de hoofdrol. Spectaculair, meer niet. 
    De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween. Alweer Zweeds én fantastisch. Allan zit in een rusthuis en is niet geïnteresseerd in de viering van zijn 100e verjaardag. De titel zegt het al en zijn avonturen en flash backs zijn hilarisch. 
    Churchill dan, over één van de grootste Britse staatslieden. Hij zal best belangrijk geweest zijn maar in de film komt hij toch eerder over als een vervelende man. 
    Via Winston kwam ik terecht bij koning George VI, Bertie voor de vrienden. Die had een zwaar stotterprobleem en in de King's Speech zie je hoe hij dat probleem aanpakt. Zeer onderhoudende en interessante film. 
    De laatste in de rij is American Made, met Tom Cruise. Gebaseerd op waargebeurde feiten, niemand zou dit verhaal kunnen verzinnen. 
    Tel daar dan ook de Slimste Mens én Thuis (ja, ik denk dat het tussen Tom en Judith nog goed komt) bij en je weet hoeveel uren slaap ik tekort kom. Recent is daar dan nog Hunted bijgekomen op NPO3. Plezant om te volgen maar niet echt helemaal geloofwaardig : op de vlucht met een cameraploeg die alles filmt ...

    26-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaipur.
    Het was weer gezellig in café Panaché gisterenavond, ook al kwam RAFC niet verder dan een scoreloos gelijkspel tegen KV Mechelen.  Waarmee nogmaals bewezen is dat de vijfde plaats niet echt helemaal verdiend is.  Niemand die daar wakker van zal liggen want alle aandacht ging uiteraard naar de nieuwe tribune.  Werkelijk een schitterend bouwwerk en ook al is vernieuwen onvermijdelijk als je nog wil meetellen in de voetbalwereld : het is "mijn" stadion niet meer.  Waar is de tijd dat je nog een volledige kuip had, houten zitbankjes, staanplaatsen in de regen ...  
    Deze ochtend wandelde ik naar Finca Guila, de tennisclub hier om het hoekje.  Niet om te spelen, ik heb genoeg tennisrackets uit razernij vernield tijdens mijn kortstondige carrière tussen Lichtaart en Mortsel.  Er werd een benefietdag georganiseerd ten voordele van de dierenbescherming en daar moest ik toch eens gaan kijken.  Een gezellige bedoening : een aantal standjes met eigen knutselwerk, tweedehands boeken, een frietkot enz.  De muzikale omlijsting werd verzorgd door de "Karaoke Road Show".  Je kon dus je favoriete nummers aanvragen en zelf mee kwelen maar gelukkig kwam niemand op het idee om dat ook daadwerkelijk te doen.  Dat was ook niet nodig, ze hadden zelf een zanger bij, eentje in een zeer opvallend maatpak.  Die man had een hele resem oldies in zijn repertoire en de onvermijdelijke evergreens van Elvis Presley en soortgelijken volgden elkaar in snel tempo op.  Af en toe zat er ook een aangename verrassing bij, Food for Thought van UB40 en Spanish Stroll van Mink DeVille bijvoorbeeld.
    Om 13u was het alweer tijd om te vertrekken, ook al had ik het vermoeden dat de volgende artiest meer op mijn sympathie zou kunnen rekenen : iemand met dreadlocks heeft altijd een streepje voor.
    Toch had ik een half uur later al helemaal geen spijt meer dat ik was vertrokken want ik ging met Leo, Rita, Rob en Letty lunchen bij Jaipur, een recent geopend Indisch restaurant in Alfaz.  Omdat de Curry Pot definitief gesloten is, moest er dringend een alternatief gevonden worden om onze Oosterse honger te stillen.  Jaipur beantwoordde volledig aan de verwachtingen : vriendelijke bediening (een Sikh, inclusief tulband) en uitermate lekker eten.  Dit gaan we zeker nog een keertje doen en tegelijkertijd wil ik iedereen in de omgeving oproepen om dit restaurant ook eens te bezoeken.  We willen niet het risico lopen dat ze bij gebrek aan klanten moeten sluiten Smile ! ! ! Allen daarheen dus !


















    25-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe tribune.
    Het is nu iets na vier uur, zaterdagmiddag.  Een klein half uurtje geleden gebeurde het, helemaal onverwacht : druppels op het dak.  Dat was heel lang geleden.  Veel stelde het niet voor maar het is misschien wel de voorbode van wat we gaan krijgen, áls de weerberichten juist zijn.  De zomer zou hier nu toch ook stilaan bergaf gaan.  We zien wel ...
    De voorbije dagen verliepen eerder rustig : donderdag naar Sabor + nog een afzakkertje in de tent, gisteren naar de markt en dan een terrasje bij Albeniz (om eerlijk te zijn : de markt heb ik overgeslagen) en deze ochtend moesten we afscheid nemen van Philippe en Josee.
    Dadelijk vertrek ik naar Café Panaché in Benidorm om naar RAFC-KV te kijken.  De opening van de nieuwe tribune mag je niet zomaar voorbij laten gaan, hopelijk pakken we ook drie punten.  Mijn vertrek naar Benidorm betekent ook dat ik het einde van het dubbelspel in de Davis Cup niet kan volgen.  Je kan niet alles hebben in het leven.













    22-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zonder woorden.
    .















    20-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug in de tijd.
    De bedoeling was om l'Espill nog eens met een bezoekje te vereren.  En net als gisteren hadden we pech, deze keer geen vakantie maar wel sluitingsdag.  Geen nood, in Altea is keuze genoeg.  Uiteindelijk kwamen we terecht bij Columbus 1492, vroeger een restaurant als alle andere maar nu door de aankleding een buitenbeentje.  De buitenkant en het terras zien eruit als een oud schip en alles is versierd en aangekleed met voorwerpen uit de tijd van de grote ontdekkingsreizigers.  Ook binnen lijkt het wel een museum, tot in het toilet !
    Toch krijg je hier snel een gevoel van "toeristenval".  De bediening is nogal opdringerig en er bestaat wel een dagmenu maar dat zeggen ze niet als je de kaart krijgt.  Wil je brood met aioli ? Dat komt extra op de rekening.  Gewoon onmiddellijk korte metten mee maken en je niets laten aanpraten wat je niet wil, is hier de boodschap.  Een pizza smaakt altijd, onze pa zijn pasta zag er ook goed uit maar het vlees van F. smaakte volgens hem naar vis, evenals de vergezellende groenten ... Ik heb een stukje wortel geproefd en had daarna ook een nasmaak van "sardinas a la plancha".  En toch heb ik geen spijt van ons bezoekje, je moet hier eens geweest zijn.
    Voor koffie en een dessertje verhuisden we naar d-Origen en daarmee was onze namiddag weeral gepasseerd.  Bedankt pa en F. !
    Morgen staat er weer wat anders op het programma.  Voor mij is alles goed, als het maar met eten te maken heeft Very Happy.


















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weekend.
    Is er iets dat we moeten onthouden van de voorbije dagen ? Misschien zijn er wel mensen die nieuwsgierig zijn naar de huidige levenswandel van Guy (camperhuub) ? Wel, hij blijft nog altijd bij zijn standpunt : geen avonturen = niet schrijven. Voor de rest is alles okee met hem en kan je dus - zoals hij zelf al heeft geopperd - gewoon kijken naar zijn schrijfsels van een jaar geleden, om te weten wat hij vandaag doet. Echt veel meer avonturen dan Guy beleef ik zelf ook niet maar mijn slecht karakter noopt mij ertoe toch af en toe te berichten over het nog altijd schitterende weer en de vele restaurantbezoekjes. 
    Af en toe is het ook heel sober maar daarom niet minder lekker, zoals vandaag. Frietjes en een curryworst special bij de snackbar en een hoorntje ijs achteraf. Puur toeval eigenlijk want ik had met Bert en Jenny afgesproken om neer te strijken op het terras van Universal. Helaas, met vakantie ... 
    Op sportgebied was het een weekend met hoogtes en laagtes. Absoluut hoogtepunt was de schitterende prestatie van David Goffin. Voor de rest : alweer een slechte (maar toch gewonnen) wedstrijd van RAFC, een mooie nederlaag van de geiten/rattenmix en Hercules Alicante heeft de kans laten liggen om de tweede plaats te grijpen in Segunda División B. Ik heb ook nog een stukje gezien van Atlético tegen Real Madrid, wat een verschil met België is dat toch ! Logisch dat ploegen uit de "kleinere" landen absoluut geen kans meer maken in de Europese bekerwedstrijden.










    17-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drukke dagen.
    Gisterenmiddag naar Sabor, lekker als altijd maar deze keer toch weer net iets beter dan anders.  We hebben het er aan tafel over gehad : wat er op je bord verschijnt, blijft het belangrijkste maar de bediening is hier toch ook een grote meerwaarde.  We komen hier natuurlijk al lang genoeg om een goede band op te bouwen met het personeel.  Recent is er een nieuwe dienster - Alexandra - bijgekomen die ervoor zorgt dat we nog lang klant zullen blijven.  Ja, het is een mooi meisje en als ze lacht wordt ze bijna betoverend mooi maar bovenal : het lijkt alsof ze al jaren in dit team meedraait.  Zullen we haar dan maar een natuurtalent noemen ? Als ze dit zou kunnen lezen, zou ze vast beginnen blozen ... Smile
    We waren nog niet lang terug van Sabor of we zaten alweer aan tafel, gelukkig geen uitgebreid diner maar wel lekkere hapjes ter gelegenheid van Rita's verjaardag.  Die was woensdag al verjaard maar toen kregen de feesten in Benidorm voorrang.  Je moet je plaats kennen in de maarschappij.
    Vandaag kreeg ik bezoek waar altijd alles en iedereen voor moet wijken.  Met Debbie is het altijd plezant ook al zit ze momenteel in een niet zo gemakkelijke periode.  Eerst een beetje rondgewandeld en een cache meegepikt die al een tijdje lag te wachten.  Dan wilden we iets gaan eten naar de Chicken House Pub maar daar waren we iets te vroeg want die waren nog maar net aangekomen om alles klaar te zetten.  Als Debbie honger heeft, is wachten geen optie en we reden dan maar naar Oriental Garden in Alfaz.  Een gedeeld voorgerecht om de grootste honger te stillen en dan elk een heerlijke schotel.  Als je hier van de kaart kiest is het eten echt lekkerder dan wanneer je voor het all-in menu gaat.  Nadien nog een ijsje en dan - om Rob een plezier te doen - even naar mijn caravan.  Debbie heeft zelf ook een caravan gekocht die op een stukje grond van een vriend staat en de bedoeling is om er in te gaan wonen.  Daarom kwam ze hier wat ideetjes zoeken om haar caravan in te richten en te renoveren.  Haar overtuigen om mijn matras te testen, is niet gelukt.  Was ook niet de bedoeling maar je mag de hoop nooit opgeven !



















    16-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar Benidorm.
    Gisteren was het de laatste dag van de patroonsfeesten in Benidorm en dat betekent elk jaar een grote stoet en nog groter vuurwerk.  Met zijn vijven gingen we een kijkje nemen, voor Rob en Letty was het de eerste keer.  Omstreeks half zes wandelden we naar de bushalte en we moesten slechts een minuutje wachten tot bus 10 aan kwam rijden.  Eerst zaten we bijna helemaal alleen op de bus maar naarmate we campings passeerden en het centrum naderden werd het steeds drukker.
    Zoals elk jaar gingen we op mijn strategisch plekje staan om de parade goed te kunnen bekijken.  Strategisch, want dicht bij pizza en gebak - droog als het zou regenen (zelden meegemaakt) en indien gewenst kan je plaatsnemen op een trap zodat je iets beter uitzicht hebt.  Er was duidelijk veeeeeeel meer volk dan vorig jaar, rijen dik stonden de mensen te wachten op de eerste praalwagens.  Die kwamen er vrij snel aan, alles verliep heel vlot dit jaar.  De taferelen van vorige jaren waren er ook weer : mensen (en heus niet alleen kinderen) die op leven en dood naar beneden duiken om snoepjes te rapen.  Op het einde lag er dan ook een papje van tonnen confetti en platgetrapte snoepjes op de grond.
    Op het vuurwerk moesten we nog even wachten en een plaatsje vinden om al zittend iets te drinken was hopeloos.  Rechtstaand kan ook, en dat deden we dan maar.  Rond 21u30 weerklonken de eerste knallen van het vuurwerk en als snel volgden de oooohs en aaaahs want wat was het weer mooi !
    Onmiddellijk na de laatste vuurpijlen, haastten we ons naar de bus en we hadden weer geluk.  Ze kwam net aanrijden toen we bij de halte waren en anders dan vorig jaar (toen er zelfs bijna gevochten werd) hadden we snel een plaats op de bus.  Een beetje geluk moet je wel hebben, mensen die amper twee minuten later dan wij bij de halte waren konden niet meer mee want helemaal vol.  Je kan dan wachten op de volgende en misschien komt er dan nog eentje daarna maar om 22u30 is het definitief gedaan.  Ik blijf erbij : veel te vroeg voor een stad als Benidorm !



















    13-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TV
    De laatste drie dagen verliepen weer rustig.  Voor mij althans.  Elders in onze tuin was er één woord dat alles beheerste : tv ! Bert en Jenny hadden in Nederland een nieuwe, grotere televisie gekocht.  Aansluiten zou hier in Spanje wel gebeuren, dat kan iedereen.  Helaas : menu niet in het Nederlands te krijgen, geen beeld of geen klank, kabels al dan niet per ongeluk doorgeknipt ...  Hun oude tv functioneerde nog prima, de nieuwe wil echt niet ... Tot overmaat van ramp doet hij het wel in de camper van Bernard ! Overal wordt hulp ingeroepen en ook nu - even uit de zon vanwege te heet - blijft dat korte woordje rondzoemen : tv tv teevee teeeeeveeeee.  Ik hoop dat het toch nog in orde komt.  
    Gisteren was er even afleiding want we gingen met 18 personen (het grootste deel op de fiets) naar restaurant Bamboo.  Er was schitterend weer voorspeld en dus konden we allemaal op het terras genieten van het lekkere eten én het mooie uitzicht.  Op voorhand had ik even gevreesd dat met zo'n grote groep alles misschien een beetje chaotisch zou verlopen maar dat was ongegrond.  Toch scheidde Jenny zich even af van de groep en ging op de uitkijk staan in de hoop dat Sinterklaas een nieuwe teevee zou brengen Smile.  Die heeft natuurlijk geen tijd want die zit nu in het noorden !
    Achteraf werd in onze eigen feesttent nog koffie en een borreltje gedronken, de borreltjes mooi gepresenteerd op een door Leo gemaakte plank.



















    10-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Einde van de feesten.
    Gisteren donderdag en dus naar Sabor, wat is die bouillabaisse toch altijd lekker ! Blau, het restaurant dat slechts enkele maanden geleden naast Sabor zijn deuren opende, heeft de handdoek blijkbaar al in de ring geworpen.  Twee dagen achter elkaar gesloten blijven zonder enige vorm van uitleg, echt normaal is het in ieder geval niet.
    Vóór en na Sabor was er tijd genoeg om in de zon te zitten en door de vroeger invallende duisternis wordt er automatisch wat meer naar het scherm gekeken.  Zo heb ik met een beetje vertraging kunnen genieten van Tytgat Chocolat en kan ik elke avond hartelijk lachen met de Slimste Mens, vooral de uitzending met Jeroom en Elodie was een topper.
    Vanmiddag was het weer tijd voor de "mascletas", die horen bij alle feesten in Spanje.  Sommige mensen vinden het een idiote geldverspilling, vuurwerk overdag.  Eigenlijk kan je het niet echt vuurwerk noemen, er gaan wel een aantal pijlen de lucht in maar het gaat toch vooral om het oorverdovende geknal op grondniveau.  Ik was de enigste met oordopjes, het lawaai valt dan wel mee maar de drukgolven blazen je bijna uit je schoenen - in mijn geval sandalen.
    Deze avond ging het dan toch meer de hoogte in met het afsluitende vuurwerk.   Deze nacht is het dan gedaan met de patroonsfeesten, dat wil echter niet zeggen dat alles hier stil valt want vanaf morgen krijgen de feestelijkheden een vervolg in Benidorm. 















    08-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Feestje.
    Deze ochtend om 10u fietste ik naar het Casa de Cultura want daar zou een bijeenkomst van oude motorfietsen zijn.  Dat was ook inderdaad het geval maar veel meer dan 20 waren het er niet én de meeste waren brommertjes.  Ik was dus al snel terug bij de caravan en daar kreeg ik al onmiddellijk een bericht om te melden dat een bestelling die ik gisteren in Nederland had geplaatst vandaag al bij kameraden (die in december naar hier komen) was afgeleverd.  Dat is echt wel heel snel. 
    Uit de krant leer ik dat de hele voormiddag (snel)wegen in Catalonië zijn geblokkeerd, dat Magnus er mee stopt (optreden deze zomer stelde toch al niets voor), dat de vulva een rommelig boeltje is en drie Flandria boten geveild worden.  Interessant ...
    Deze avond was er in de feesttent een feestje ter gelegenheid van Letty's verjaardag.  Dat was eerst gisteren gepland maar toen werd er voor de stoet in het dorp gekozen.  Dat feestje was echt gezellig, tot er muziek kwam.  Sorry, ieder zijn goesting maar op zo'n momenten voel ik mij echt verloren gelopen in een bejaardentehuis.  Ik heb geen enkel plaatje gehoord waar ik een halve euro voor zou betalen.  Met genoeg alcohol in mijn lijf zou ik dat allemaal minder erg vinden, maar met alleen water (eigen keuze) was het moeilijk vol te houden.  Ambiance, dat wel - en daar draait het om Smile.
    En dan kom ik steeds uit bij hetzelfde probleem : ik denk altijd anders dan de meerderheid.  Ik zou mij dus de hele dag overal en altijd kunnen ergeren maar dat doe ik al lang niet meer.  Mijn politiek gedachtengoed wijkt af van de gemiddelde kiezer.  Films die ik fantastisch vind, houden anderen vaak geen vijf minuten vol.  Muziek waar ik naar luister, kennen anderen niet eens en zo kan ik nog wel even doorgaan.  Is dat een aangeboren afwijking ? In ieder geval : dwarsliggers houden de sporen recht !


















    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs