MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    02-09-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gitannekesfoor.
    Gisterenavond na mijn bezoek aan Bokrijk ben ik naar Herselt gereden om mij vandaag te laten betoveren door de sfeer op de Gitannekesfoor.  Naar dit festival kom je niet om grote namen op het podium te zien want die zal je niet vinden.  De enige groep op de affiche die ik kende was Re:Union en dat optreden was afgelast.  Geen probleem, genoeg andere zaken te zien maar toch wel jammer.
    Het festivalterrein was dit jaar omringd door maïsvelden, op zich al een belevenis.  De kinderanimatie was weer prachtig aangekleed, hier gaan ze veeeeeel verder dan gewoon een tent opstellen.  Gitannekesfoor is niet alleen muziek, eten en drinken maar ook circus ! Dit jaar heeft vooral Barto de aandacht getrokken.  Ik ben al blij dat ik op mijn rug kan krabben als het jeukt, wat hij doet met zijn lichaam gaat vele stappen verder. 
    Ook het vermelden waard : als je alle dreadlocks hier aanwezig op een rijtje legt, overbrug je makkelijk de afstand Brussel-Parijs.
    Zoals een beetje verwacht waren ook Nico, Nancy en Nayreen aanwezig en ik ben altijd blij als ik deze gezellige mensen zie.  Langs deze weg nog eens bedankt voor de drankjes ! Over de drankjes valt hier ook wel iets te vertellen : bespaar jezelf een zoektocht naar Cola of iets soortgelijks - alles is hier zelfgemaakt ! Naarmate de avond vorderde werd het echt fris en velen meenden dat alcohol dé redding zou zijn, ik vond dicht bij een vuurkorf staan een beter idee.




















    01-09-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bokrijk.
    Het kan dus nog altijd : filevrij van Lochristi naar Bokrijk, helemaal het einde van de wereld in het verre Limburg.  Je zou een volledig verkeersinfarct verwachten op deze eerste schooldag maar het tegendeel was waar.  Bokrijk dus, het was toch minstens 20 jaar geleden dat ik daar nog eens was en nu moest het dan gebeuren - met dank aan De Standaard voor het gratis inkomticket.  
    Eén ding werd al snel duidelijk : de bijna vijf uren die ik hier kon spenderen vóór ze mij zouden buiten gooien waren amper genoeg om langs alle gebouwen te wandelen en binnen een kijkje te nemen.  Als je ook alle uitleg wil lezen en de filmpjes wil zien, heb je minstens twee volledige dagen nodig.  Ik wist niet dat het domein zo groot was.  Net zoals vroeger word je terug gekatapulteerd in de tijd als je de oude woningen bezoekt uit de verschillende Vlaamse provincies.  Natuurlijk kan je in de verschillende horecazaken de ouderwets lekkere Limburgse vlaai proeven maar er is meer.  Er wordt nu ook volop gebruik van multimediale mogelijkheden.  Een mooi voorbeeld daarvan is de schuur van Oorderen, op een prachtige manier wordt hier de link gelegd met de verdwenen polderdorpen in wat nu de Antwerpse haven is.  
    Op het einde van mijn bezoek had ik nog net de tijd om het sixties gedeelte te bekijken.  Alleen hier al zou ik een halve dag kunnen spenderen.  En toen gebeurde het : een man bekeek mij alsof ik bij het meubilair hoorde en zei : "ik ken je".  Al snel bleek dat hij een regelmatig lezer van mijn verhaaltjes is én dus mocht hij mee op de foto Smile.



















    31-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's, taggen en liken x 5000
    De voorbije dagen waren vooral gewijd aan Facebook.  Maandag en dinsdag was dat eerder een marteling : in de auto met temperaturen boven de 30 graden.  Gisteren was het dan weer minder erg, laat de regen maar op het dak tokkelen.  En waarom zoveel op Facebook ? Ik had eerder al geschreven dat ik meer dan 2500 foto's had genomen op het boombalfestival.  Na een eerste controle verdwenen er al zo'n 1000 in de prullenbak en in de tweede eliminatieronde sneuvelden er nog 300.  De rest werd in verschillende albums op Facebook gezet.  Zodra die albums dan gedeeld worden gaat de bal aan het rollen.  Iedereen (je mag dit bijna letterlijk nemen) begint dan foto's te taggen (naam op persoon plakken), te liken en commentaar te geven.  Je hoeft dat niet allemaal in de gaten te houden maar ik hou graag zoveel mogelijk controle op de gebeurtenissen en probeer dus alles op te volgen.  Op piekmomenten gaat het over meer dan 500 "acties" per uur ...  Vandaag mindert het al en binnen enkele dagen valt het bijna helemaal stil, dat weet ik intussen uit ervaring.  
    Wat ik daarbij ook altijd raar blijf vinden, is dat een aantal mensen dan ook meteen vriendschapsverzoeken begint te sturen.  Bij sommigen begrijp ik het, omdat ze mij toch min of meer kennen, anderen doen het alleen omdat ze toevallig op een foto staan die ik genomen heb.
    De plannen voor de volgende dagen blijven twijfelachtig.  Met mooi weer zouden het achtereenvolgend Bokrijk, Gitannekesfoor en Villa Pace worden maar de regen kan alles nog veranderen.  En dan dat verkeer ........... Evil or Very Mad  Gisteren is Luc bijna vijf uur onderweg geweest voor een ritje Lochristi-Antwerpen-Lochristi, echt plezant is dat niet meer !

    28-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dank u BBF 2017 ! 40 km gependeld en meer dan 2500 foto's ...
    Zo, het mooiste weekend van het jaar is achter de rug.  Donderdagmiddag vertrokken en vandaag om 14u was ik terug in Lochristi.  We stonden met heel de bende weer op ons vaste plekje op de camping.  De versieringen bij onze tijdelijke nederzetting worden steeds uitgebreider en extravaganter : dit jaar stalen een opgezette fazant en eekhoorn de show.  
    Donderdag was zoals gewoonlijk een vrij rustige avond, bijna traditioneel onderbroken door een BBQ en even traditioneel afgesloten met een aantal bewusteloze mensen Laughing.  En toch was het helemaal anders dit jaar want we waren allemaal heel nieuwsgierig naar boombalfestival 2.0 ! Er werd immers overgestapt op een nieuw concept. De boomgaardcamping werd nu een gratis toegankelijk gedeelte met allerlei animatie, hangplek, lekker eten en drinken, dansvloer enz.  Voor de drie danstenten moest er betaald worden en daar konden de die-hards bijna 24/24 de beentjes strekken.  Door het supermooie weer dit weekend is de vernieuwde aanpak een succes geworden, vooral zondagmiddag was er heel veel volk.  Als je een beetje de gesprekken volgde, werd het duidelijk dat zowel organisatie als bezoekers tevreden waren.
    Vrijdag, zaterdag en zondag waren een aaneenschakeling van zwetende lijven en op zoek gaan naar een schaduwplekje.  Gelukkig werden wilde opzwepende dansen afgewisseld met zwoele intieme varianten zodat het Rode Kruis weinig of geen interventies moest doen.  
    Wat ik nu schrijf mag je aan niemand verder vertellen want dan komen er volgend jaar misschien mensen met slechte bedoelingen afgezakt naar het festival.  Je waant je hier echt in de ideale wereld.  Je kan je rugzak, portefeuille of telefoon ergens laten liggen zonder dat er iets verdwijnt.  Mooi toch ?
    Maar ook al hebben we lekker gegeten, waren er fantastische optredens, heb ik beter geslapen dan ooit (al was de nachtrust soms wat kort) - ik ben vooral blij dat ik Mahmoud beter heb leren kennen.  We hadden vorig jaar al kennisgemaakt maar niet echt gepraat.  Nu ken ik heel zijn verhaal als Palestijnse vluchteling en besef ik weer hoe gelukkig wij mogen zijn in België geboren te zijn !
    En moet ik nog vertellen dat het weekend helemaal fantastisch werd na de overwinning van RAFC in Oostende ?

    Eén van de volgende dagen komen er heel veel foto's op Facebook.




















    23-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brussel.
    Het zal de schuld van mijn geheugen zijn maar ik kan me echt niet meer herinneren wanneer ik nog eens in Brussel was als toerist.  Brussel is de voorbije tientallen jaren altijd een plek geweest van betogingen, voetbal en concerten maar gewoon rondhangen ...? Vandaag dus wel, maar dan gecombineerd met Boterhammen in het (Warande)Park.  Nog nooit eerder geweest maar zeker voor herhaling vatbaar.  In de kiosk op een heuvel worden deze week (voor de 28e keer reeds) door de AB concerten georganiseerd.  Vandaag was Wally aan de beurt, gevolgd door Matinée Emancipée.  De laatste lettergreep moet je gewoon zien als P. en daar zet je dan drs. voor - het gaat dus over de twee jaar geleden overleden Nederlandse taalvirtuoos.  Wally was weer fantastisch en dit was meteen het laatste optreden voor dit jaar.  Later komt nog wel een derde singel uit maar voor de rest zullen ze vooral bezig zijn met een eerste full cd.  Het Drs. P. eerbetoon mocht er ook zijn.  Met artiesten als Jan De Smet, Jean Blaute, Stoy Stoffelen, Fay Lowsky en Nele Paelinck kan het moeilijk mislopen.
    Na de optredens heb ik een beetje rondgezworven in onze hoofdstad.  Je wordt dan met vanalles geconfronteerd : daklozen, schooiers, moedwillig ik-kan-het-wel-maar-ik-wil-geen-Nederlands-spreken personeel en toeristen, heel veel toeristen.  En weet je wat ? Die toeristen hebben gelijk ! Wat is Brussel een mooie stad, hoe belachelijk klein lijkt de Antwerpse Grote Markt als je hier bent geweest ! Ik heb enkele caches gezocht en heb voor de rest als een kieken zonder kop rondgelopen.  Volgende keer moet ik mij beter voorbereiden zodat ik weet waar ik naartoe moet.  Nu bleef mijn bezoekje beperkt tot de verplichte kost : Grote Markt, Manneke en Jeanneke Pis, de Rue des bouchers enz.  Echt een meevaller !
    Het zal nu waarschijnlijk tot begin volgende week duren voor er hier een nieuw bericht verschijnt, morgen vertrek ik immers voor een lang weekend naar Lovendegem voor het Boombalfestival.  Als je zin hebt, kom eens een kijkje nemen.  Het concept is dit jaar helemaal veranderd en een heel deel is gratis toegankelijk !!!


















    22-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gent.
    Een mooie dag vandaag, niet enkel omdat we eindelijk weer zomerweer hebben maar ook omdat vriend Jan op bezoek kwam.  Eerst een beetje keuvelen op het terras en dan met de bus naar Gent.  Als je afstapt aan Zuid is de eerste "toeristische attractie" die je tegenkomt onvermijdelijk het "glazen straatje" en twee mannen die samen op stap zijn kunnen dan niet anders dan even gaan kijken.  Vier uur in de namiddag is duidelijk geen druk uur en vele vitrines waren nog niet bezet.  De wel aanwezige dames zagen er helemaal niet slecht uit maar hier geld uitgeven, neen - dank u.
    De wandeling ging verder richting centrum en we gingen even een kijkje nemen in de Sint-Baafskathedraal.  Zolang het Lam Gods niet compleet is, weiger ik echter vier euro neer te tellen om naar het kunstwerk te kijken Rolling Eyes.  Een terrasje aan de Korenmarkt en een beetje rondzwerven in het Patershol, het hoort er allemaal bij.  Eindigen deden we in de Vlaanderenstraat met een pita en een dürüm.
    En als extra nog een straffe ontmoeting : terwijl we door de Sint-Niklaasstraat wandelden stopte er een tram naast ons en de chauffeur stapte uit.  Raar want er was geen halte.  Nog raarder was het toen de man op mij toestapte : "Wie we daar hebben !".  Oude kameraad Geert had mij herkend in het voorbijrijden en hield dus even halt om een praatje te maken. Aangename verrassing, het was zeker een jaar of zeven geleden dat ik hem nog eens zag.  



















    20-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Feest.
    Gisterenmiddag/avond en deze nacht was het weer tijd voor het jaarlijkse familiefeestje.  Voor de zesde keer op rij al en ook deze keer weer om tante Lisiane te herdenken.  Herdenken klinkt een beetje triestig maar dan ken je onze familie niet ! Normaal gezien stond er een BBQ gepland maar vanwege het kwakkelweer moest er overgestapt worden op plan B.  Of beter : plan S - de S van stoofpotjes.  Gisteren stond Luc al in de potten te roeren om alles voor te bereiden en vandaag konden we smullen van "gewoon" stoofvlees, Italiaanse stoofpot én Thaise stoofpot.  Frietjes of rijst en een koud buffet hoorden daar uiteraard ook bij.  Na het eten werd het "kreemgelaskarreke" gebeld om voor een dessert te zorgen.  De rest van de avond werd gevuld met sterke verhalen vertellen, iets drinken, iets meer drinken, nog iets meer drinken, misschien nog eentje. Je zal begrijpen dat niet alle foto's voor publicatie geschikt zijn.  Het is nu bijna tien uur zondagochtend en veel leven is er nog niet te bespeuren.  Overal in huis en in de tuin liggen nog mensen te slapen ...
    Ook zeker nog even neef Peter bedanken die een nieuwe autoradio heeft geïnstalleerd.  Eentje met alles erop en eraan : DAB, bluetooth enz. 

















    18-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.City Garden.
    Gisterenavond moesten Luc en Anne op bezoek bij een oud-collega en was ik dus verantwoordelijk voor de kindjes.  Dat gebeurt wel meer, het verschil deze keer was dat er ook iets om te eten op tafel moest komen.  Probleem : het is moeilijk om de kookkunsten van nonkel Luc te evenaren, laat staan te overtreffen.  Eerst hadden Sarah en Isabel gezegd dat zij dan wel eten voor mij zouden maken maar uiteindelijk gingen we uit eten.  Ik liet ze kiezen en we gingen naar City Garden, een Chinees restaurant.  Ik met twee meisjes van 8 en 11 op stap, gelukkig kon ik met de auto van Luc rijden want met mijn witte busje zou het té verdacht zijn.  We hebben lekker gegeten en de meegenomen overschot is nog genoeg om vandaag vier volwassen buiken te vullen.  Zeker nog vermelden wat een voorbeeldige kinderen dit zijn : hun tafelmanieren zijn beter dan de mijne maar daar moet je niet veel moeite voor doen Smile.
    Ik hoop dat in de namiddag de regen andere oorden opzoekt want ik zou vanavond graag naar de Bollekesfeesten in Antwerpen gaan, meer bepaald naar het optreden van Wally op de Grote Markt.







    17-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Camera.
    Het leven gaat hier weer verder zijn gewone gangetje : een beetje zon, veel regen, wat meer zon, een beetje minder regen.  Af en toe moet je proefkonijn spelen om nieuwe brouwsels uit te testen.  In dit geval pudding in uiteenlopende kleurtjes.  Apart in een bordje viel het uitzicht wel mee maar het mengsel (inclusief nootjes en koffiebonen) van Sarah ...
    Gisteren heb ik mijn tent op wielen nog eens naar de garage gebracht.  Geen nazicht of reparatie (de Peugeot blijft prima rijden) maar om een achteruitrijcamera te installeren.  Op voorhand wist ik al dat het geen simpele taak zou worden.  In een gewone "blote" bestelwagen kunnen ze de kabel(s) overal makkelijk kwijt maar in mijn geval met gyproc plafond en niet weten waar alle aansluitingen lopen ...  Ik wou ook niet dat de monitor te veel in het zicht zou staan en dat maakte het niet gemakkelijker.
    Uiteindelijk is het mooi opgelost, de camera zelf is gemonteerd op de standaard plaats (ja, naast de uitlaat onder de auto Laughing) en de monitor op de plaats waar normaal de binnenspiegel hangt.  De kabel loopt over het dak in een kabelgoot en alles is afgekit.  Het is op dit moment hevig aan het regenen dus ik kan straks al zien of alles waterdicht is.  De prijs van dat alles ga ik hier niet verklappen maar is totaal niet in verhouding met wat ik betaald heb voor de Boxer met alles erop en eraan ...











    14-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Driemaal is scheepsrecht.
    Neen, het gaat niet over het vastgelopen containerschip op de Schelde.  Wel over de derde vleeskeuring in evenveel dagen.  De vorige dagen ging het over mannelijke poepkes die geheel cellulitisvrij menig vrouw jaloers maakten en boezems waarvan je niet meer wist tot welk geslacht ze behoorden, vandaag was het jaarmarkt in Wilrijk.  
    Ik was er tamelijk vroeg en kon dus gemakkelijk een parkeerplaats vinden onder de brug van de A12.  De Jules Moretuslei was zoals altijd gereserveerd voor paarden, pony's en ezels.  In de Heistraat kon je allerlei soorten geiten en schapen bekijken en achter het hoekje in de Sint-Bavostraat stonden de koeien.  Ik wandelde nog even langs de kermis op de Bist maar voor smoutebollen vond ik het nog wat vroeg.  
    Op de "gewone" markt kon je echt over de koppen lopen en daar had ik geen zin in.  Ik vrees dat het morgen op de Rubensmarkt in Antwerpen heel wat minder zal zijn met de hevige regen die ze voorspellen.
    Kort na de middag stond ik in Lochristi en had ik nog ruim de tijd om het gras te kortwieken vóór de familie weer thuis kwam van de vakantie in de Ardèche.

















    13-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Closing Festival.
    In de voormiddag ben ik met Nancy de opslagruimte bij Shurgard nog een beetje gaan opruimen.  Nog even en ik kan de overblijvende spullen naar een kleinere (goedkopere) plaats verhuizen.  Een heleboel rommel staat nu bij Nancy waar de kringwinkel het een van de volgende dagen komt ophalen.  Na de zware arbeid was het tijd om iets te gaan drinken maar echt veel tijd was er niet want om 14u begon het afsluitende feest van de Antwerp Pride week.  
    De optredens op de Grote Markt zijn zelden de moeite waard maar ambiance is er altijd.  We kregen Mister Gay Belgium te zien en een aantal dragqueens mocht zich nog eens tonen aan de 10000-koppige menigte.  We kregen ook enkele stukjes musical te zien, een genre waar ik zelden warm voor liep en Liliane Saint-Pierre had het vooral druk met zeuren over de slechte geluidskwaliteit, iets waar geen van de andere artiesten klachten over had.  Een voor mij totaal onbekende Ludoviq bleek een stevig showbeest te zijn.  Belle Perez en Sarah Bettens deden wat van hen verwacht werd en toen kwam Stan van Samang, ik begrijp nog altijd niet waarom die (ongetwijfeld sympathieke) kerel een Sportpaleis kan doen vollopen.  
    De afsluitende act was Army of Lovers, volgens mij compleet playback maar wel 100% lipsynchroon én een goede show met prachtige visuele achtergrondprojecties.  
    Ook nog een extra pluim voor de mensen die alles "vertaalden" voor mensen met een gehoorprobleem.  



















    12-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pride !
    Moeilijke keuze vandaag : nog een dagje Bredene of toch maar naar de jaarlijkse afspraak in Antwerpen voor de Antwerp Pride parade ? Aan zee werden meer opklaringen beloofd en in het binnenland zou er meer kans blijven bestaan op regen. Toch maar gekozen voor de kleurrijke stoet langs de kaaien van mijn geboortestad. En regenen deed het, vooral in het begin maar dat was geen reden om minder te feesten. Wat een massa fuifbeesten zakken elk jaar toch weer af om alles te geven. Er zouden zo'n 100000 toeschouwers langs het parcours gestaan hebben en dat wil ik best geloven. Zoals altijd kregen de bezoekers weer een uitgebreide staalkaart aan transkwieten, bolehis, triseksuelen, drag queens, polyamoristen, leder- en andere nichten + een uitgebreide verzameling slaafjes en meesters te zien. Van mij mag het allemaal, als je maar gelukkig bent !
    's Avonds ook nog even langs Love United geweest waar iedereen uitbundig stond te dansen.  Zelf hield ik het snel voor bekeken (ik ben het niet gewend om bekeken te worden als lustobject Laughing) en ging een pizza eten.



















    11-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bredene.
    Van Watou ging het in de namiddag langs mooie landschappen richting kust.  Nog vóór de grote weekenddrukte was ik in Bredene en vond een goed plaatsje om de Terminuzzz te parkeren.  Ik had nog ruim de tijd om langs het strand te wandelen én een ijsje te eten want het Afro C festival zou maar rond 19u beginnen.  Er was ook een avondmarkt en daar zijn ze nog niet helemaal mee met de nieuwe Jupiler League want een RAFC armbandje was nergens te vinden.  Uiteindelijk was ik vroeger aanwezig en ging ik een kijkje nemen bij de workshops in de "Latino corner".  Op veel enthousiasme konden de lessen salsa en merengue niet rekenen, een heel verschil met de initiatielessen boombaldansen waar de dansvloer meestal onmiddellijk vol staat.  In het Afrikaanse gedeelte van het terrein waren wel meer mensen geïnteresseerd in een cursus djembé.
    De eerste groep op het programma was Soweto Soul, meteen een voltreffer en dat was nodig want met de koude wind moest er gedanst worden om niet af te koelen.  Omdat ik niet onmiddellijk de meest fanatieke danser ben, ging ik na een kwartiertje Flavia Coelho naar de auto om iets warmer aan te trekken.  Tegen de tijd dat ik terug op het festival was, zorgde Don Carlos en de Dub Vision band voor de nodige sfeer.

















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Watou.
    Door familiale omstandigheden zijn de voorbije dagen niet helemaal verlopen zoals gepland maar uiteindelijk heb ik toch een en ander van mijn lijstje kunnen schrappen.  Deze ochtend was ik al vroeg op stap richting Franse grens, meer bepaald naar het lieflijke dorpje Watou.  Vorig jaar werd gevreesd dat het jaarlijks terugkerende kunstenfestival in 2017niet zou kunnen plaatsvinden vanwege geschrapte subsidies.  Dankzij o.a. crowdfunding en al dan niet nieuwe sponsoring kon er toch een vervolg gegarandeerd worden.  Aan het onthaal was het genoeg om even mijn naam te noemen om een gratis inkomkaart te krijgen, ze hadden namelijk ook op mij kunnen rekenen om het budget rond te krijgen en daarvoor werd ik uiteraard beloond Very Happy.
    Het thema van dit jaar was eenzaamheid en echt vrolijk werd je van veel tentoongestelde werken niet maar daar hou ik wel van.  Het geheel vond ik iets minder dan vorig jaar maar er waren wel straffe dingen bij.  Zoals vaak was de Douviehoeve het interessantste.  Nog de rest van de week zal "witch doctooooooooooor" door mijn hoofd blijven spoken.



















    09-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geen of goed ?
    Zal ik beginnen met geen nieuws of goed nieuws ? Eigenlijk heb ik zo weinig te vertellen dat er alleen goed nieuws overblijft.  En wat mag dat dan wel zijn ? Ik heb 110 euro gewonnen met Euro Millions, mijn boete van zondag is dus bijna terug verdiend.


    06-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stom.
    Gisteren had ik weer een uur in de file gestaan om Antwerpen te bereiken, op een zaterdagmiddag in de vakantie ...  Vandaag zou het wel beter gaan, op een zondagvoormiddag kunnen er geen problemen zijn en dus reed ik om iets over 10u richting Mortsel waar ik met Nancy afgesproken had.  Helaas : ongeval, twee rijstroken afgesloten.  Even snel (vanuit stilstaande auto) een foto nemen als bewijs van mijn te laat op de afspraak zijn.  Dat had ik beter niet gedaan want dat had die norse flik natuurlijk net gezien : 116 euro boete voor het gebruik van gsm aan het stuur.  "Ik heb niet graag dat er foto's van mij genomen worden" zei hij nog, waarop ik antwoordde met "En ik krijg niet graag een boete, dan staan we quitte." en daar ging mijn geld dat ik had uitgespaard door niet naar Dranouter te gaan.  Stom van mij maar ze kunnen moeilijk beweren dat ik iets deed wat gevaar opleverde.  
    Het ontbijt met Nancy smaakte daardoor niet minder lekker maar echt lang kon ik niet blijven want rond 12u30 was ik al afgesproken in Doel voor de jaarlijkse feesten.  Het werd een zonnige namiddag met een mix van schaapjes drijven, iets drinken, wat muziek meepikken, naar de zegening van de boten kijken en over de rommelmarkt slenteren. 
    Tussendoor werd er zeer regelmatig op de slimme telefoon gekeken om HAHA Gent - RAFC te volgen en al snel kon zelfs die idiote boete mijn dag niet meer verpesten.  Daar kwam deze avond dan ook nog de schitterende prestatie bij van wereldkampioene Nafi Thiam.



















    05-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dagje Linkerwoofer.
    Het was al enkele jaren geleden dat ik nog eens te gast was op dit festival, want zoals eerder gezegd valt dit altijd samen met Dranouter.  Nu dus wel aanwezig, het festival is flink gegroeid en vooral opvallend is het "buikvulaanbod", zoals het hoort ondergebracht in food trucks.  Als het niet Engels klinkt, smaakt het waarschijnlijk niet.  
    Toen ik het terrein betrad, vond ik dat er maar weinig volk rond liep maar als snel bleek dat ze allemaal aan de andere kant van de boeienweide te vinden waren.  Daar was Kapitein Winokio aan zijn laatste minuutjes bezig en ook de talrijke springkastelen trokken veel kindjes.
    Ik begaf mij naar de tent en werd aangenaam verrast door Glitterpaard, zij brengen uitsluitend covers van - jawel - Sparklehorse.  De grappigste bindtekst was dan ook "het volgende nummer is er eentje van Sparklehorse".  Daarna was het tijd voor pure nostalgie met André Brasseur.  Als deze naam je niets zeg, tik hem dan maar eens in bij Youtube en je zal versteld staan hoeveel melodietjes van die man (inmiddels 77 jaar oud) je bekend in de oren klinken.  Hij speelde ook met hetzelfde plezier dan we ooit gewend waren van wijlen Toots Thielemans.
    Maurits Pauwels Groep, het nieuwe project van en met Mauro Pawlowski, kon me helemaal niet bekoren en Ertebrekers vond ik ook niet helemaal overtuigend.  DAAU was dan weer lichtjes fantastisch met een overzicht van hun 25-jarige carrière.  Absynthe Minded is dan weer zo'n groep die best al een heleboel leuke melodietjes heeft geschreven, maar live vind ik toch allemaal een beetje flauw.  Helemaal niet flauw was Kapitan Korsakov, dé revelatie van Linkerwoofer.  Het gebeurt niet vaak dat je zo weggeblazen wordt, pure noise én de eerste (bescheiden) mosh pit ever op Linkeroever.  Na het voorspelbare Magnus hield ik het voor bekeken.



















    04-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Niet naar Dranouter.
    Vrijdagochtend en ik sta met de Terminuzzz in Lochristi.  Op zich niet zo uitzonderlijk maar toch voelt het raar aan, gisteren is immers het Dranouter festival begonnen en ik zal er dit jaar niet bij zijn.  Ik heb dat festival nog al eens een keertje gemist maar toen was het eerder heirkracht, nu een duidelijke keuze.  Het is in mijn lijstje toch het duurste festival, ik vond de affiche niet echt overtuigend en de (goedkopere of gratis) concurrentie is niet te negeren.  Mijn weekend zal dus zonder problemen helemaal vol zitten.
    Gisteren heb ik de Boxer helemaal laten nakijken in de plaatselijke Peugeot garage.  Daar bleek dat hij helemaal in orde is om in september de reis naar Spanje te ondernemen.  Straks en morgen ga ik waarschijnlijk naar Linkerwoofer in Antwerpen, maar het zou ook kunnen dat ik bij Reggae Geel beland of in Kapellen voor Kadril.  Zondagmiddag zou ik graag in rood-witte kleuren in Gent paraderen, gewoon om te zien of de politie mij gaat meenemen maar toch wordt het voor 99,9 % de Doelse Feesten inclusief Scheldewijding.  Altijd super gezellig in het "spookdorp" en helemaal gratis, waardoor er genoeg geld overblijft om de plaatselijke horeca iets te laten verdienen.
    's Avonds wordt er dan afgesloten bij Antwerpen Zingt of - die kans is groter - bij de Skadillacs in Zelzate.  Tenzij ik een aantal uren vroeger al uitgeput ben ...

    02-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jesus died for somebody's sins, but not mine.
    't Is maar om te zeggen dat ik gisterenavond naar Patti Smith ben geweest in het Rivierenhof.  Een concert in het Openluchttheater is bijna altijd uniek.  De mensen zijn hier stil als er iets verteld wordt, iedereen komt hier om te luisteren en niet om aan de toog te staan zeveren.  Dat maakt de ervaring intenser maar ook een beetje lomer.  In combinatie met de duidelijk vrij hoge gemiddelde leeftijd én het feit dat ik op de tribune zat (en niet tegen het podium plakte) vond ik het toch iets minder dan anders.  Een slecht optreden geeft ze nooit, zoals altijd  heeft ze erg gevatte antwoorden op wat er sporadisch uit het publiek wordt geroepen.  Soms ronduit grappig maar gisteren vooral ook ziekjes, naar eigen zeggen had ze zelfs een Antwerpse dokter (Hans !) bezocht maar tegen het einde begon haar stem meer en meer op schuurpapier te lijken.  
    Eén van de nummers die ze bracht (in de begeleidingsband zat haar zoon Jackson) ging heel sterk naar het freakerig geluid van Velvet Underground, zo heb ik het graag ! Ook een cover van U2 passeerde de revue.  Vandaag lees ik dat Bono, die gelijktijdig met U2 op het podium stond in Brussel, haar een van de sterkste vrouwen noemt.  Dat is ze ook én zal ze altijd blijven ! 
    Van het optreden zelf geen foto's.  Wel foto's van mijn zoektocht naar enkele caches én het bezoek aan de Bosuil bouwwerf.



















    31-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rustig.
    De voorbije dagen verliepen weer eerder rustig.  De auto werd nog eens helemaal uitgeladen en herschikt en nog eens uitgeladen en opnieuw volgepropt om daarna nog eens alles een andere plaats te geven.  Net nu ik alles begon te vinden ...  Donderdag gaat hij binnen in de garage om te kijken of hij betrouwbaar genoeg is om in september de reis naar Spanje aan te vatten.  Ik heb hem gekocht om hier tijdens de zomer een slaapplaats te hebben en een beetje rond te rijden maar het begint toch weer te kriebelen.  Indien er te veel geld moet uitgegeven worden om hem helemaal in orde te krijgen, wordt het een vliegreis richting Costa Blanca.  Ik heb er alle vertrouwen in, maar je weet nooit.   De technische keuring zonder opmerkingen doorstaan is geruststellend maar daar kijken ze niet naar bv koppeling of batterij.
    Morgen rij ik eerst nog een keertje richting Antwerpen want in OLT Rivierenhof komt Patti Smith ons een ongetwijfeld memorabele avond bezorgen.  Woensdagavond zal het dan Camping Louisa in Hoboken worden, met The Kids en Wild Romance op de affiche. 





    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs