MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    22-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gent.
    Een mooie dag vandaag, niet enkel omdat we eindelijk weer zomerweer hebben maar ook omdat vriend Jan op bezoek kwam.  Eerst een beetje keuvelen op het terras en dan met de bus naar Gent.  Als je afstapt aan Zuid is de eerste "toeristische attractie" die je tegenkomt onvermijdelijk het "glazen straatje" en twee mannen die samen op stap zijn kunnen dan niet anders dan even gaan kijken.  Vier uur in de namiddag is duidelijk geen druk uur en vele vitrines waren nog niet bezet.  De wel aanwezige dames zagen er helemaal niet slecht uit maar hier geld uitgeven, neen - dank u.
    De wandeling ging verder richting centrum en we gingen even een kijkje nemen in de Sint-Baafskathedraal.  Zolang het Lam Gods niet compleet is, weiger ik echter vier euro neer te tellen om naar het kunstwerk te kijken Rolling Eyes.  Een terrasje aan de Korenmarkt en een beetje rondzwerven in het Patershol, het hoort er allemaal bij.  Eindigen deden we in de Vlaanderenstraat met een pita en een dürüm.
    En als extra nog een straffe ontmoeting : terwijl we door de Sint-Niklaasstraat wandelden stopte er een tram naast ons en de chauffeur stapte uit.  Raar want er was geen halte.  Nog raarder was het toen de man op mij toestapte : "Wie we daar hebben !".  Oude kameraad Geert had mij herkend in het voorbijrijden en hield dus even halt om een praatje te maken. Aangename verrassing, het was zeker een jaar of zeven geleden dat ik hem nog eens zag.  



















    20-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Feest.
    Gisterenmiddag/avond en deze nacht was het weer tijd voor het jaarlijkse familiefeestje.  Voor de zesde keer op rij al en ook deze keer weer om tante Lisiane te herdenken.  Herdenken klinkt een beetje triestig maar dan ken je onze familie niet ! Normaal gezien stond er een BBQ gepland maar vanwege het kwakkelweer moest er overgestapt worden op plan B.  Of beter : plan S - de S van stoofpotjes.  Gisteren stond Luc al in de potten te roeren om alles voor te bereiden en vandaag konden we smullen van "gewoon" stoofvlees, Italiaanse stoofpot én Thaise stoofpot.  Frietjes of rijst en een koud buffet hoorden daar uiteraard ook bij.  Na het eten werd het "kreemgelaskarreke" gebeld om voor een dessert te zorgen.  De rest van de avond werd gevuld met sterke verhalen vertellen, iets drinken, iets meer drinken, nog iets meer drinken, misschien nog eentje. Je zal begrijpen dat niet alle foto's voor publicatie geschikt zijn.  Het is nu bijna tien uur zondagochtend en veel leven is er nog niet te bespeuren.  Overal in huis en in de tuin liggen nog mensen te slapen ...
    Ook zeker nog even neef Peter bedanken die een nieuwe autoradio heeft geïnstalleerd.  Eentje met alles erop en eraan : DAB, bluetooth enz. 

















    18-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.City Garden.
    Gisterenavond moesten Luc en Anne op bezoek bij een oud-collega en was ik dus verantwoordelijk voor de kindjes.  Dat gebeurt wel meer, het verschil deze keer was dat er ook iets om te eten op tafel moest komen.  Probleem : het is moeilijk om de kookkunsten van nonkel Luc te evenaren, laat staan te overtreffen.  Eerst hadden Sarah en Isabel gezegd dat zij dan wel eten voor mij zouden maken maar uiteindelijk gingen we uit eten.  Ik liet ze kiezen en we gingen naar City Garden, een Chinees restaurant.  Ik met twee meisjes van 8 en 11 op stap, gelukkig kon ik met de auto van Luc rijden want met mijn witte busje zou het té verdacht zijn.  We hebben lekker gegeten en de meegenomen overschot is nog genoeg om vandaag vier volwassen buiken te vullen.  Zeker nog vermelden wat een voorbeeldige kinderen dit zijn : hun tafelmanieren zijn beter dan de mijne maar daar moet je niet veel moeite voor doen Smile.
    Ik hoop dat in de namiddag de regen andere oorden opzoekt want ik zou vanavond graag naar de Bollekesfeesten in Antwerpen gaan, meer bepaald naar het optreden van Wally op de Grote Markt.







    17-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Camera.
    Het leven gaat hier weer verder zijn gewone gangetje : een beetje zon, veel regen, wat meer zon, een beetje minder regen.  Af en toe moet je proefkonijn spelen om nieuwe brouwsels uit te testen.  In dit geval pudding in uiteenlopende kleurtjes.  Apart in een bordje viel het uitzicht wel mee maar het mengsel (inclusief nootjes en koffiebonen) van Sarah ...
    Gisteren heb ik mijn tent op wielen nog eens naar de garage gebracht.  Geen nazicht of reparatie (de Peugeot blijft prima rijden) maar om een achteruitrijcamera te installeren.  Op voorhand wist ik al dat het geen simpele taak zou worden.  In een gewone "blote" bestelwagen kunnen ze de kabel(s) overal makkelijk kwijt maar in mijn geval met gyproc plafond en niet weten waar alle aansluitingen lopen ...  Ik wou ook niet dat de monitor te veel in het zicht zou staan en dat maakte het niet gemakkelijker.
    Uiteindelijk is het mooi opgelost, de camera zelf is gemonteerd op de standaard plaats (ja, naast de uitlaat onder de auto Laughing) en de monitor op de plaats waar normaal de binnenspiegel hangt.  De kabel loopt over het dak in een kabelgoot en alles is afgekit.  Het is op dit moment hevig aan het regenen dus ik kan straks al zien of alles waterdicht is.  De prijs van dat alles ga ik hier niet verklappen maar is totaal niet in verhouding met wat ik betaald heb voor de Boxer met alles erop en eraan ...











    14-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Driemaal is scheepsrecht.
    Neen, het gaat niet over het vastgelopen containerschip op de Schelde.  Wel over de derde vleeskeuring in evenveel dagen.  De vorige dagen ging het over mannelijke poepkes die geheel cellulitisvrij menig vrouw jaloers maakten en boezems waarvan je niet meer wist tot welk geslacht ze behoorden, vandaag was het jaarmarkt in Wilrijk.  
    Ik was er tamelijk vroeg en kon dus gemakkelijk een parkeerplaats vinden onder de brug van de A12.  De Jules Moretuslei was zoals altijd gereserveerd voor paarden, pony's en ezels.  In de Heistraat kon je allerlei soorten geiten en schapen bekijken en achter het hoekje in de Sint-Bavostraat stonden de koeien.  Ik wandelde nog even langs de kermis op de Bist maar voor smoutebollen vond ik het nog wat vroeg.  
    Op de "gewone" markt kon je echt over de koppen lopen en daar had ik geen zin in.  Ik vrees dat het morgen op de Rubensmarkt in Antwerpen heel wat minder zal zijn met de hevige regen die ze voorspellen.
    Kort na de middag stond ik in Lochristi en had ik nog ruim de tijd om het gras te kortwieken vóór de familie weer thuis kwam van de vakantie in de Ardèche.

















    13-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Closing Festival.
    In de voormiddag ben ik met Nancy de opslagruimte bij Shurgard nog een beetje gaan opruimen.  Nog even en ik kan de overblijvende spullen naar een kleinere (goedkopere) plaats verhuizen.  Een heleboel rommel staat nu bij Nancy waar de kringwinkel het een van de volgende dagen komt ophalen.  Na de zware arbeid was het tijd om iets te gaan drinken maar echt veel tijd was er niet want om 14u begon het afsluitende feest van de Antwerp Pride week.  
    De optredens op de Grote Markt zijn zelden de moeite waard maar ambiance is er altijd.  We kregen Mister Gay Belgium te zien en een aantal dragqueens mocht zich nog eens tonen aan de 10000-koppige menigte.  We kregen ook enkele stukjes musical te zien, een genre waar ik zelden warm voor liep en Liliane Saint-Pierre had het vooral druk met zeuren over de slechte geluidskwaliteit, iets waar geen van de andere artiesten klachten over had.  Een voor mij totaal onbekende Ludoviq bleek een stevig showbeest te zijn.  Belle Perez en Sarah Bettens deden wat van hen verwacht werd en toen kwam Stan van Samang, ik begrijp nog altijd niet waarom die (ongetwijfeld sympathieke) kerel een Sportpaleis kan doen vollopen.  
    De afsluitende act was Army of Lovers, volgens mij compleet playback maar wel 100% lipsynchroon én een goede show met prachtige visuele achtergrondprojecties.  
    Ook nog een extra pluim voor de mensen die alles "vertaalden" voor mensen met een gehoorprobleem.  



















    12-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pride !
    Moeilijke keuze vandaag : nog een dagje Bredene of toch maar naar de jaarlijkse afspraak in Antwerpen voor de Antwerp Pride parade ? Aan zee werden meer opklaringen beloofd en in het binnenland zou er meer kans blijven bestaan op regen. Toch maar gekozen voor de kleurrijke stoet langs de kaaien van mijn geboortestad. En regenen deed het, vooral in het begin maar dat was geen reden om minder te feesten. Wat een massa fuifbeesten zakken elk jaar toch weer af om alles te geven. Er zouden zo'n 100000 toeschouwers langs het parcours gestaan hebben en dat wil ik best geloven. Zoals altijd kregen de bezoekers weer een uitgebreide staalkaart aan transkwieten, bolehis, triseksuelen, drag queens, polyamoristen, leder- en andere nichten + een uitgebreide verzameling slaafjes en meesters te zien. Van mij mag het allemaal, als je maar gelukkig bent !
    's Avonds ook nog even langs Love United geweest waar iedereen uitbundig stond te dansen.  Zelf hield ik het snel voor bekeken (ik ben het niet gewend om bekeken te worden als lustobject Laughing) en ging een pizza eten.



















    11-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bredene.
    Van Watou ging het in de namiddag langs mooie landschappen richting kust.  Nog vóór de grote weekenddrukte was ik in Bredene en vond een goed plaatsje om de Terminuzzz te parkeren.  Ik had nog ruim de tijd om langs het strand te wandelen én een ijsje te eten want het Afro C festival zou maar rond 19u beginnen.  Er was ook een avondmarkt en daar zijn ze nog niet helemaal mee met de nieuwe Jupiler League want een RAFC armbandje was nergens te vinden.  Uiteindelijk was ik vroeger aanwezig en ging ik een kijkje nemen bij de workshops in de "Latino corner".  Op veel enthousiasme konden de lessen salsa en merengue niet rekenen, een heel verschil met de initiatielessen boombaldansen waar de dansvloer meestal onmiddellijk vol staat.  In het Afrikaanse gedeelte van het terrein waren wel meer mensen geïnteresseerd in een cursus djembé.
    De eerste groep op het programma was Soweto Soul, meteen een voltreffer en dat was nodig want met de koude wind moest er gedanst worden om niet af te koelen.  Omdat ik niet onmiddellijk de meest fanatieke danser ben, ging ik na een kwartiertje Flavia Coelho naar de auto om iets warmer aan te trekken.  Tegen de tijd dat ik terug op het festival was, zorgde Don Carlos en de Dub Vision band voor de nodige sfeer.

















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Watou.
    Door familiale omstandigheden zijn de voorbije dagen niet helemaal verlopen zoals gepland maar uiteindelijk heb ik toch een en ander van mijn lijstje kunnen schrappen.  Deze ochtend was ik al vroeg op stap richting Franse grens, meer bepaald naar het lieflijke dorpje Watou.  Vorig jaar werd gevreesd dat het jaarlijks terugkerende kunstenfestival in 2017niet zou kunnen plaatsvinden vanwege geschrapte subsidies.  Dankzij o.a. crowdfunding en al dan niet nieuwe sponsoring kon er toch een vervolg gegarandeerd worden.  Aan het onthaal was het genoeg om even mijn naam te noemen om een gratis inkomkaart te krijgen, ze hadden namelijk ook op mij kunnen rekenen om het budget rond te krijgen en daarvoor werd ik uiteraard beloond Very Happy.
    Het thema van dit jaar was eenzaamheid en echt vrolijk werd je van veel tentoongestelde werken niet maar daar hou ik wel van.  Het geheel vond ik iets minder dan vorig jaar maar er waren wel straffe dingen bij.  Zoals vaak was de Douviehoeve het interessantste.  Nog de rest van de week zal "witch doctooooooooooor" door mijn hoofd blijven spoken.



















    09-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geen of goed ?
    Zal ik beginnen met geen nieuws of goed nieuws ? Eigenlijk heb ik zo weinig te vertellen dat er alleen goed nieuws overblijft.  En wat mag dat dan wel zijn ? Ik heb 110 euro gewonnen met Euro Millions, mijn boete van zondag is dus bijna terug verdiend.


    06-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stom.
    Gisteren had ik weer een uur in de file gestaan om Antwerpen te bereiken, op een zaterdagmiddag in de vakantie ...  Vandaag zou het wel beter gaan, op een zondagvoormiddag kunnen er geen problemen zijn en dus reed ik om iets over 10u richting Mortsel waar ik met Nancy afgesproken had.  Helaas : ongeval, twee rijstroken afgesloten.  Even snel (vanuit stilstaande auto) een foto nemen als bewijs van mijn te laat op de afspraak zijn.  Dat had ik beter niet gedaan want dat had die norse flik natuurlijk net gezien : 116 euro boete voor het gebruik van gsm aan het stuur.  "Ik heb niet graag dat er foto's van mij genomen worden" zei hij nog, waarop ik antwoordde met "En ik krijg niet graag een boete, dan staan we quitte." en daar ging mijn geld dat ik had uitgespaard door niet naar Dranouter te gaan.  Stom van mij maar ze kunnen moeilijk beweren dat ik iets deed wat gevaar opleverde.  
    Het ontbijt met Nancy smaakte daardoor niet minder lekker maar echt lang kon ik niet blijven want rond 12u30 was ik al afgesproken in Doel voor de jaarlijkse feesten.  Het werd een zonnige namiddag met een mix van schaapjes drijven, iets drinken, wat muziek meepikken, naar de zegening van de boten kijken en over de rommelmarkt slenteren. 
    Tussendoor werd er zeer regelmatig op de slimme telefoon gekeken om HAHA Gent - RAFC te volgen en al snel kon zelfs die idiote boete mijn dag niet meer verpesten.  Daar kwam deze avond dan ook nog de schitterende prestatie bij van wereldkampioene Nafi Thiam.



















    05-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dagje Linkerwoofer.
    Het was al enkele jaren geleden dat ik nog eens te gast was op dit festival, want zoals eerder gezegd valt dit altijd samen met Dranouter.  Nu dus wel aanwezig, het festival is flink gegroeid en vooral opvallend is het "buikvulaanbod", zoals het hoort ondergebracht in food trucks.  Als het niet Engels klinkt, smaakt het waarschijnlijk niet.  
    Toen ik het terrein betrad, vond ik dat er maar weinig volk rond liep maar als snel bleek dat ze allemaal aan de andere kant van de boeienweide te vinden waren.  Daar was Kapitein Winokio aan zijn laatste minuutjes bezig en ook de talrijke springkastelen trokken veel kindjes.
    Ik begaf mij naar de tent en werd aangenaam verrast door Glitterpaard, zij brengen uitsluitend covers van - jawel - Sparklehorse.  De grappigste bindtekst was dan ook "het volgende nummer is er eentje van Sparklehorse".  Daarna was het tijd voor pure nostalgie met André Brasseur.  Als deze naam je niets zeg, tik hem dan maar eens in bij Youtube en je zal versteld staan hoeveel melodietjes van die man (inmiddels 77 jaar oud) je bekend in de oren klinken.  Hij speelde ook met hetzelfde plezier dan we ooit gewend waren van wijlen Toots Thielemans.
    Maurits Pauwels Groep, het nieuwe project van en met Mauro Pawlowski, kon me helemaal niet bekoren en Ertebrekers vond ik ook niet helemaal overtuigend.  DAAU was dan weer lichtjes fantastisch met een overzicht van hun 25-jarige carrière.  Absynthe Minded is dan weer zo'n groep die best al een heleboel leuke melodietjes heeft geschreven, maar live vind ik toch allemaal een beetje flauw.  Helemaal niet flauw was Kapitan Korsakov, dé revelatie van Linkerwoofer.  Het gebeurt niet vaak dat je zo weggeblazen wordt, pure noise én de eerste (bescheiden) mosh pit ever op Linkeroever.  Na het voorspelbare Magnus hield ik het voor bekeken.



















    04-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Niet naar Dranouter.
    Vrijdagochtend en ik sta met de Terminuzzz in Lochristi.  Op zich niet zo uitzonderlijk maar toch voelt het raar aan, gisteren is immers het Dranouter festival begonnen en ik zal er dit jaar niet bij zijn.  Ik heb dat festival nog al eens een keertje gemist maar toen was het eerder heirkracht, nu een duidelijke keuze.  Het is in mijn lijstje toch het duurste festival, ik vond de affiche niet echt overtuigend en de (goedkopere of gratis) concurrentie is niet te negeren.  Mijn weekend zal dus zonder problemen helemaal vol zitten.
    Gisteren heb ik de Boxer helemaal laten nakijken in de plaatselijke Peugeot garage.  Daar bleek dat hij helemaal in orde is om in september de reis naar Spanje te ondernemen.  Straks en morgen ga ik waarschijnlijk naar Linkerwoofer in Antwerpen, maar het zou ook kunnen dat ik bij Reggae Geel beland of in Kapellen voor Kadril.  Zondagmiddag zou ik graag in rood-witte kleuren in Gent paraderen, gewoon om te zien of de politie mij gaat meenemen maar toch wordt het voor 99,9 % de Doelse Feesten inclusief Scheldewijding.  Altijd super gezellig in het "spookdorp" en helemaal gratis, waardoor er genoeg geld overblijft om de plaatselijke horeca iets te laten verdienen.
    's Avonds wordt er dan afgesloten bij Antwerpen Zingt of - die kans is groter - bij de Skadillacs in Zelzate.  Tenzij ik een aantal uren vroeger al uitgeput ben ...

    02-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jesus died for somebody's sins, but not mine.
    't Is maar om te zeggen dat ik gisterenavond naar Patti Smith ben geweest in het Rivierenhof.  Een concert in het Openluchttheater is bijna altijd uniek.  De mensen zijn hier stil als er iets verteld wordt, iedereen komt hier om te luisteren en niet om aan de toog te staan zeveren.  Dat maakt de ervaring intenser maar ook een beetje lomer.  In combinatie met de duidelijk vrij hoge gemiddelde leeftijd én het feit dat ik op de tribune zat (en niet tegen het podium plakte) vond ik het toch iets minder dan anders.  Een slecht optreden geeft ze nooit, zoals altijd  heeft ze erg gevatte antwoorden op wat er sporadisch uit het publiek wordt geroepen.  Soms ronduit grappig maar gisteren vooral ook ziekjes, naar eigen zeggen had ze zelfs een Antwerpse dokter (Hans !) bezocht maar tegen het einde begon haar stem meer en meer op schuurpapier te lijken.  
    Eén van de nummers die ze bracht (in de begeleidingsband zat haar zoon Jackson) ging heel sterk naar het freakerig geluid van Velvet Underground, zo heb ik het graag ! Ook een cover van U2 passeerde de revue.  Vandaag lees ik dat Bono, die gelijktijdig met U2 op het podium stond in Brussel, haar een van de sterkste vrouwen noemt.  Dat is ze ook én zal ze altijd blijven ! 
    Van het optreden zelf geen foto's.  Wel foto's van mijn zoektocht naar enkele caches én het bezoek aan de Bosuil bouwwerf.



















    31-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rustig.
    De voorbije dagen verliepen weer eerder rustig.  De auto werd nog eens helemaal uitgeladen en herschikt en nog eens uitgeladen en opnieuw volgepropt om daarna nog eens alles een andere plaats te geven.  Net nu ik alles begon te vinden ...  Donderdag gaat hij binnen in de garage om te kijken of hij betrouwbaar genoeg is om in september de reis naar Spanje aan te vatten.  Ik heb hem gekocht om hier tijdens de zomer een slaapplaats te hebben en een beetje rond te rijden maar het begint toch weer te kriebelen.  Indien er te veel geld moet uitgegeven worden om hem helemaal in orde te krijgen, wordt het een vliegreis richting Costa Blanca.  Ik heb er alle vertrouwen in, maar je weet nooit.   De technische keuring zonder opmerkingen doorstaan is geruststellend maar daar kijken ze niet naar bv koppeling of batterij.
    Morgen rij ik eerst nog een keertje richting Antwerpen want in OLT Rivierenhof komt Patti Smith ons een ongetwijfeld memorabele avond bezorgen.  Woensdagavond zal het dan Camping Louisa in Hoboken worden, met The Kids en Wild Romance op de affiche. 





    27-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een dagje Sfinks.
    Na het bezoek aan de tandarts gisteren stond vandaag de huisarts op het programma.  Helemaal niet ziek maar ik had wel stilaan nieuwe voorschriften nodig voor een aantal medicijnen.  Ik zou zelfs iets minder moeten slikken dan de vorige jaren ! En dan een spuit tegen tetanus, dat was ook bijna 10 jaar geleden.  
    Nog een beetje rondgehangen in de Hobokense Polders en dan richting Boechout.  Vandaag begon immers het Sfinks festival en alle andere dagen van het weekend heb ik nog andere dingen te doen.  Voorlopig was de festivalweide nog gesloten en kon ik met Nancy nog iets gaan drinken.
    De eerste groep van de namiddag/avond was meteen raak : Refugees for Refugees, met muzikanten uit Afghanistan, Pakistan, Syrië, Irak, Tibet en België.  Echt heel knappe muziek op allerlei rare instrumenten, afgeleid (of voorloper ?) van de gitaar.  Als extra kregen we er ook nog een Marokkaanse danseres bij.
    Om 19u stond er al een massa volk te wachten op Wally.  Ooit aan de bak bij Wahwahsda, dan bekend geworden door zijn passage bij Tourist LeMC en nu helemaal op eigen benen.  Ik had niet gedacht dat ik het langer dan een kwartier interessant zou vinden maar dat was een misrekening.  Het werd een steengoed optreden ! Ook een supersympathieke kerel, zo bleek uit een gesprekje daarna op het terrein.  Plus : hij is de buurman van Nancy ! Alleen kunnen zijn hond en Macho het blijkbaar niet zo goed met elkaar vinden.
    Volgende act was Seun Kuti, de jongste zoon van de in 1997 overleden Fela Kuti (met een miljoen mensen op zijn begrafenis).  Ik heb ook ooit de oudere zoon Femi zien optreden en kan intussen dus concluderen dat die Afrobeat muziek mij niet ligt.  Oneindige nummers wel veel blazers, het is niks voor mij.
    Labess was de afsluiter (DJ Merdan Taplak niet meegerekend) maar voor mij waren de hoogtepunten al eerder op de avond gepasseerd.


















    26-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar Antwerpen.
    Na twee dagen relatieve rust (er moet immers altijd door het huis gehold worden, Monopoly gespeeld worden enz) werd het tijd om weer een beetje meer onder de mensen te komen.  De eerste poging was niet zo heel aangenaam : jaarlijks bezoek aan de tandarts en zoals altijd bijna helemaal in orde.  Enkel tandsteen verwijderen, wat op zich toch ook al pijnlijk en bloederig is.
    Het zonnetje scheen en dus ging ik naar Antwerpen-centrum.  Daar was mijn tandartsbezoek al snel vergeten, vooral door het vioolspelende meisje op de hoek van de Hoogstraat.  Een koppel dat naast mij zat begon zelfs te dansen.  Op de Grote Markt was er een "antiek"markt en aan het ponton was het genieten van de zon en was ik omringd door - je houdt het bijna niet voor mogelijk - grotendeels goedgezinde Antwerpenaars.  Velen stonden te wachten op de nieuwe overzetdienst die voor een verbinding zorgt tussen het Steen en Linkeroever.  Daarna ben ik bij verschillende tattoo shops gaan informeren naar de mogelijkheden om "iets" op mijn rug te zetten.  Wat ik wil is volgens de ene onmogelijk, volgens de andere best te doen.  Wie heeft gelijk, wie overschat zichzelf ?
    Aan het Centraal Station ben ik eens naar het reuzenrad gaan kijken en toen was het tijd voor een frappuccino ... en toen veranderde ik opeens in een zeurende Sinjoor - de wachtrij was veeeeeel te lang !













    23-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kort.
    De laatste dag en vertrokken om heel lang weg te blijven.  In mijn geval wil dat zeggen : een trui mee en het "grote" fototoestel thuis laten en met een compact exemplaar vertrekken.  Eerste halte was Polé Polé aan de Gras/Korenlei waar Re/UNION een uur lang het beste van zichzelf zou geven.  Frontvrouw Fabiola (eerder deze week ook al te gast bij Beat Bouet Trio) was weer in topvorm.  Ze doet me steeds meer aan Björk denken, maar (voorlopig) minder extravagant.  
    Daarna werd het afwisselend rondhangen en schuilen.  Echt hard regenen deed het zelden maar aangenaam was het zeker niet.  Uit pure nostalgie ben ik nog eens gaan kijken in het Baudelopark.  Geen boombals meer op deze plek dit jaar maar dat wil niet zeggen dat er niet meer gedanst wordt.  Hier draait alles om dansen en vandaag stond een initiatie bhangra (Indiaas) dansen op het programma.  Niet gemakkelijk en vooral zeer energiek (lees : vermoeiend).
    Toen ik op straat een beetje stond te kijken naar enkele straatartiesten kwam er iemand vragen of hij een foto van mij mocht nemen.  Dat gebeurt wel meer, soms stiekem soms beleefd gevraagd.  En dat mag altijd, je weet maar nooit of ik ooit nog het gezicht kan worden van een of ander modemerk of parfum Rolling Eyes.  Achteraf - hij trakteerde me ook een pintje - bleek dat het niet zomaar een fotograaf was maar wel Marc Apers.  Hij exposeerde al in het buitenland en doet mijn fotografeerseltjes helemaal verbleken.
    Hij vroeg of er nog ergens iets te beleven was en ik nam hem en zijn gevolg mee naar de Kouter voor Bal 1900, elk jaar dansen daar enkele honderden figuranten in klederdracht van een dikke honderd jaar geleden.  Ik ken al de dansjes niet maar er werd geswingd en gecharlestond naar hartenlust.  En ook daar moest ik poseren, deze keer voor Eddy De Smet.  Een blik op zijn webpagina zegt ook weer genoeg : fotografie is kunst !
    Stilaan was ik helemaal klaar om de avond in te duiken maar de miezerige regen begon dat voornemen toch wel flink te verpesten.  Iemand anders nam dat duiken dan weer heel letterlijk en stuikte met zijn zatte botten van de trap van L'enfant Terrible bij Sint-Jacobs.  Toen hij weer enigszins bij zijn positieven kwam, werd hij zeer agressief en werd besloten de politie te verwittigen.  Snel waren twee Gentse flikken in burger aanwezig en werd hij met handboeien afgevoerd.  Als doorwinterde ramptoerist volgde ik hen en kon ik vaststellen dat achter het hoekje al snel versterking nodig was, maar liefst zeven agenten waren nodig om hem mee te krijgen.
    Dan nog maar eens schuilen in de Holy Food Market (eat your heart out Mercado in Antwerpen !) en afwachten tot Meuris zou beginnen.  Het begon toen nog harder te regenen en dat deed me besluiten om richting Dampoort te stappen om de bus te nemen.  Geen kaarskensstoet, geen Mariachi Reloaded, niet doorzakken op de Vlasmarkt maar gewoon bye bye Gentse Feesten en tot volgend jaar !



















    22-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezoek.
    Het weerbericht zag er niet echt schitterend uit voor vandaag, net nu Krien naar Gent kwam om samen een dagje te feesten. Eerst zijn we met de auto naar de P+R in Oostakker gereden, om twee redenen : minder ver stappen én meer busverbindingen 's avonds laat. Rond 15u waren we in het centrum van Gent en omdat de lucht er al snel erg dreigend begon uit te zien leek het mij geen slecht idee om toch nog maar eens toe te geven aan mijn frappuccino verslaving. Dat bleek al snel geen verkeerde keuze want een kwartiertje later begon iedereen op straat naar alle kanten te rennen om droog te blijven. Een wolkbreuk klinkt misschien overdreven maar het water dat van de veranda's en luifels naar beneden gutste deed toch sterk aan een waterval denken. Wat was ik blij dat ik binnen zat ! 
    De eerste nummers van Circle Unbroken werden in de regen gespeeld maar daarna werd de lucht weer overwegend blauw en kon het headbangen echt beginnen. Goede band overigens (al zag ik geen meerwaarde in extra zangeres Vicky), met een mix van eigen nummers en covers. Creep van Radiohead of My Immortal van Evanescence coveren is niet voor iedereen weggelegd ! 
    Van de Korenmarkt ging het naar Polé Polé aan de Koren/Graslei. Het podium is dit jaar over het water gebouwd en dat oogt heel knap maar zorgt toch voor minder sfeer omdat er minder contact is met de artiesten. Uiteraard staan er grote videoschermen aan de zijkant maar dat is niet hetzelfde. Jaune Toujours deed zijn best op het grote podium maar wellicht was het ook nog een beetje vroeg om de toeschouwers in beweging te krijgen. 
    Na de verplichte puntzak friet aan Sint-Jacobs bij fritkot Sympa trokken we verder naar het Baudelopark. Daar was ik weer van dienst om foto's te nemen van de laatste dag boombal. Krien liep een bekende tegen het lijf waar ze uuuuuuuren heeft mee zitten praten, makkelijk voor mij Laughing
    Oorspronkelijk was het ook de bedoeling om Les Cerveaux Lents af te wachten maar een voorspelde regenbui deed ons besluiten naar de bus te wandelen. Zo kon meteen ook iedereen op tijd naar bed, ook al moest Krien nog terug naar Boom rijden. 
    Geen boottochtje dit jaar en iets minder weer, maar toch een geslaagde dag.


















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog altijd in leven.
    Intussen zijn we weer twee dagen (en nachten) verder en voorlopig overleef ik het allemaal nog.  Het zijn dan ook vrij rustige feesten, door het warme weer of de ouderdom - wie zal het zeggen.  Elke dag vanaf 19u30 vervul ik getrouw mijn taak als boombalfotograaf, daarvoor en daarna hang ik wat rond.  Dat doe ik meestal in mijn eentje, dat is het gemakkelijkste want het aanbod is zo groot dat je een heleboel mist als je steeds rekening moet houden met iemand anders.  Vandaag zal dat anders zijn, want dan komt Krien op bezoek om een dagje mee te feesten.  Gisteren was die er trouwens ook al maar meer dan een terrasje zat er niet in omdat zij absoluut iets anders wou zien dan ik.   
    Eergisteren stond in het Baudelopark Tribal Jäze op het podium en die Franse groep zorgde voor een groot feest.  Op het podium is trouwens verkeerd uitgedrukt want de helft van de tijd stonden ze zelf mee op de houten vloer tussen de dansers.  Geheel onverwacht doken tijdens het concert ook Rudi, Anneliese en Sanne op.  Met hen ging ik later naar Sint-Jacobs om Gork A27 te zien, dat was dan weer op aanraden van Mahmoud.  Gork A27 is een Jordaans-Palestijnse groep en er werd dan ook hevig met de Palestijnse vlag gezwierd.
    Gisteren zakte ik enkele uren vroeger dan gewoonlijk af naar het centrum.  Aan het Zuid was ik "uitgenodigd" om naar een volksbal te komen kijken, komen kijken wil ook hier zeggen : "Wil je aub foto's maken ?"  Het werd een voorstelling van verschillende volksdansgroepen en vendelzwaaiers.  Lijkt me allebei heel moeilijk maar tegelijk ook oubollig, een imago dat boombal schitterend van zich af heeft kunnen schudden.
    Aan de Korenmarkt kon ik nog even luisteren naar Black Pearl, een Pearl Jam tribute band.  Daarna was het tijd om naar Variomatic te gaan kijken, wat in Vlaamse folkmiddens een "supergroep" wordt genoemd.  Allemaal rasmuzikanten maar niet helemaal mijn ding, met hun vele tierlantijntjes en soms jazzy invloeden.


















    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs