MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    21-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Morgen ribbedebie.
    Sinds gisteren is alle waterellende voorbij en als enige getuige rest er nog een klein plasje op ons boventerrein.  Het is verbazingwekkend hoe weinig sporen er nog te zien zijn van al dat slechte weer.  Voor de rest weinig klachten over mijn voorlopig laatste dag in Spanje.  Eerst naar Sabor en vanavond nog een feestje ter gelegenheid van Walters verjaardag.
    Morgen ga ik dus voor twee weken terug naar België, om 17u05 vertrekt "mijn" vliegtuig en tot 8 januari logeer ik dan bij de familie in Lochristi.  



















    20-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Miserie.
    Naarmate de avond vorderde ging het steeds minder regenen en ... harder waaien.  Ik ben vroeg in mijn bed gekropen om te ontsnappen aan alle berichtgeving omtrent de aanslag in Berlijn.  We zullen moeten leren leven met dit soort zaken, net zoals een massa mensen al (tientallen) jaren moet leven onder een of andere vorm van terreur.  Of dat geweld van de overheid komt, van rebellen, godsdienstwaanzinnigen of van rode giraffen met een slurf maakt mij niet uit.  Het moet gewoon een keer stoppen ! De slachtoffers zijn meestal onschuldige burgers, soms zelfs gelijkdenkenden - terreur maakt geen onderscheid.
    Dat vroeg slapen lukte overigens vrij goed, tot ik omstreeks 1u30 weer wakker was door een nachtmerrie.  Geen idee wat ik gedroomd heb maar ik heb in ieder geval weer flink gemept op alles wat in mijn nabijheid was.  Daarna nog wakker gelegen tot 4u en dan eindelijk toch nog een beetje geslapen.  En toen werd het licht, echt licht, voor een stuk blauw zelfs - alle miserie op weergebied lijkt voorbij te zijn.  Een uitgebreide samenvatting van alle waterellende kan je HIER vinden.

    19-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoi ramptoeristen !
    Hoe meer onheilspellende berichten, hoe hoger de kijkcijfers van deze blog.  Foei Laughing.  Op dit ogenblik (10u30) regent het niet meer, sterker : ik zie in de verte zelfs een stukje blauw ! Toegegeven : het is maar een heel klein stukje en de rest is egaal grijs dus het zal niet lang duren voor het weer gaat regenen.  Deze nacht was het echt erg, vanaf het moment dat ik ging slapen tot ik deze ochtend opstond, heeft het heel hard geregend en regelmatig ging dat ook gepaard met donder en bliksem.  Het mag nu echt stilaan gaan ophouden.  Waarom schrijf ik dit eigenlijk ? Het begint alweer te druppelen ...

     
    Nog maar eens een lijstje met films en series dan.  Om te beginnen twee Franse films :
    Ik had vanuit Antwerpen weer net een levering truffels met chili gekregen en dus lag de eerste film voor de hand : Monsieur Chocolat, een waargebeurd verhaal over het circusleven einde 19e eeuw. Het verhaal is gebaseerd op het leven van Rafael Padilla, de eerste zwarte die het verder schopte dan de stallen uitmesten. Hij werd de lieveling van het Parijse publiek, inspireerde Toulouse Lautrec en speelde in de eerste films van de gebroeders Lumière. Een tragikomisch verhaal. 
    Nummer twee was Débarquement Immédiat, twee flikken moeten een uitgeprocedeerde asielzoeker begeleiden naar Afghanistan. Geen zwaarmoedige film volgestouwd met miserieverhaaltjes, integendeel – eentje om te lachen ! 
    Emilie : je denkt na deze film wel twee keer na voor je een babysit in huis neemt.
    Scandinavisch sterke serie : Nobel, over een van het slagveld terugkerende soldaat die verwikkeld raakt in politieke spelletjes.
    De 16 : ik blijf een liefhebber van Vlaamse reeksen maar hier had ik meer van verwacht.
    Als de dijken breken (ze hadden het beter hier komen filmen) : de eerste afleveringen waren goed, vooral door de knappe beelden - later verwatert (haha) het allemaal een beetje.
    Het tweede seizoen van Professor T. was weer genieten.  Ook al zijn de verhaallijntjes soms flinterdun, de manier waarop Koen De Bouw speelt is gewoon fantastisch.
    Heel sterk : Snowden, over de klokkenluider die de onfrisse praktijken van NSA, CIA en aanverwante klojo's aan het licht bracht.  Oneindig respect voor deze man, je moet het maar durven !
    Tussendoor luister ik ook heel veel naar muziek, alle soorten muziek.  En dan vraag ik me af : wie zit er te wachten op een cd van Stan Van Samang ? Dan toch echt veel liever de laatste van pakweg Leonard Cohen, Nick Cave, Kate Tempest, John Legend of de Rolling Stones.

    Intussen is het weer hard beginnen regenen en dan moet de koptelefoon weer op om toch maar iets te kunnen horen.  Regen op het dak van een caravan of camper klettert heel hard, je zou het "één met de natuur" kunnen noemen ...  Ikzelf word de volgende uren helemaal één met Swans.  Weinig kans dat er ooit iemand van mijn lezers van deze groep heeft gehoord en toch : probeer het eens.  Waarschuwing : ik ben niet verantwoordelijk voor zelfmoordneigingen en depressies !

    18-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En het blijft duren ...
    Het heeft alweer bijna de hele dag geregend, maar ook weer niet zo hard dan ze voorspeld hadden.  Bovendien is het haast windstil met af en toe een klein rukwindje.  Moest ik een echte optimist zijn, dan zou ik alvast mijn bikinilijn laten waxen.  
    De hele omgeving is er erger aan toe : overal hoor/lees je verhalen over ondergelopen huizen, omgewaaide bomen, afgesloten straten, elektriciteitspannes enz.  Soms wil ik wel eens gaan kijken hoe het er beneden aan toe gaat, maar door de regen heb ik niet veel moeite om mijn nieuwsgierigheid te bedwingen.  Je moet hier ook voor niets buiten als je geen zin hebt.  Rond de middag werden de supermarktbestellingen netjes door Patrick aan elk perceel afgeleverd.  Zoek die service maar eens op een camping !
    Ik heb de hele dag dan maar wat gerommeld in de camper.  Het is soms schrikken wat je dan allemaal vindt en het gevolg van al dat opruimen ken ik nu al : de volgende dagen vind ik niets meer terug.
    Onderstaande foto's zijn her en der van het net gehaald.











    17-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nat.
    Hier op onze berg is het allemaal wel meegevallen met de regen en de wind.  Het heeft regelmatig hard geregend maar niet overdreven en vooral de wind viel (voorlopig ?) best mee, we hebben het al veeeeeel erger gehad.  Hoe het er beneden uitziet hebben we alleen het raden naar, er is uiteraard niemand die met dit weer alles persoonlijk gaat controleren.  Zoals dikwijls is de overvloedige regenval weer erg plaatselijk geweest, in Finestrat is een man meegesleurd die zijn auto wou redden.  Je ziet hem in een filmpje richting strand drijven, daar is hij later dood aangetroffen.  In Benidorm zijn verschillende straten een tijd afgesloten geweest en op een camping (geen idee welke) zijn 80 caravans ontruimd, blijkbaar omdat de camping niet de nodige maatregelen had genomen om de veiligheid te verzekeren.  Nochtans had de overheid alle campings gisteren de raad gegeven om alle voorzorgen te nemen.  Morgen verwachten ze nog grotere hoeveelheden hemelwater en ook maandag blijft het flink verder regenen.
    Update : na een beetje rondvragen ben ik te weten gekomen dat het over camping La Torreta gaat.  Ik vermoed dat Mia (onze Sabor-tafelgenoot van de laatste weken) ook geëvacueerd zal zijn.






    16-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oranje en rood.
    Wat andere mensen ook schrijven, gisteren viel er weinig te klagen over de regen.  Ik heb een wasmachine laten draaien en ik heb me zelfs maar een klein beetje moeten haasten om alles op tijd droog binnen te halen.  Iets later was het alweer tijd voor Sabor, extra lekker deze week want zowel bij de voorgerechten als de hoofdgerechten stonden mijn favoriete schotels.  Voor mij was de keuze dus niet moeilijk : caesar salade en daarna pasta met spinazie, pijnboompitten, zalm en mascarpone.  Het moet gezegd dat de andere gerechten er ook lekker uitzagen, vooral de carpaccio van zeeduivel met ananas en de sneetjes lamsbout met ratatouille.  
    Als we de weerberichten voor de volgende dagen moeten geloven, zal vooral de kastvoorraad aangesproken worden.  Iedereen wordt op alle mogelijke manieren gewaarschuwd voor noodweer.  Code rood voor de neerslaghoeveelheden (drie dagen na elkaar tussen de 40 en 90 liter per m²) en code oranje wat betreft de windsnelheden (tot 85 km/u).
    En toch ben ik deze ochtend onder een donkergrijze lucht naar de supermarkt gewandeld én net op tijd droog thuis geraakt.  Krentenbollen voor morgenochtend, dan kan de dag al niet meer stuk.  Het middel om oude meubelen weer wat nieuw leven in te blazen, heeft dan weer te maken met mijn toekomstplannen.  Neen, ik ga het niet op mezelf testen !
    De volgende dagen zal er door het slechte weer weinig te melden zijn.  Misschien verzuip ik tijdens een strandwandeling, misschien waait de wifi-antenne weg, misschien valt het allemaal wel mee.  We zien wel ...  En iedereen die aan de Costa Blanca verblijft is bij deze ook gewaarschuwd.  Zorg er voor dat niets kan wegvliegen : vuilbakken-parasols-partytenten-stoelen-schoonmoeder-...  Als je in een lager gelegen gebied woont of op een camping staat, neem je voorzorgen tegen eventuele wateroverlast.  En zoals altijd : op onze berg maak ik mij geen zorgen !














    14-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op stap met Debbie.
    Gisteren bijna de hele dag gepoetst, ik vond het zelf een beetje overdreven.  En dan is alleen nog maar de binnenkant gedaan, en niet eens grondig.  De buitenkant zal voor een andere keer zijn.  En ook al doe ik dat niet graag, als ik begin ben ik niet meer te houden.  
    Vandaag moest dus een rustdag zijn maar dat ging niet want ik was in Moraira met Debbie afgesproken en dat is altijd lachen.  Onderweg was er controle van de Guardia Civil, compleet met machinegeweer in aanslag en een spijkerketting - of hoe noem je zoiets ? - om je banden in flarden te rijden als je niet stopt.  En dan volgde weer een teleurstelling, blijkbaar zie ik er nog altijd niet gevaarlijk genoeg uit want ik mocht zonder problemen verder rijden.
    Zoals altijd had Debbie grote honger maar verdomme, onze pizzeria was gesloten wegens "vacaciones".  Dan maar iets verder bij de Chinees binnen, veel goedkoper en lekkerder dan het andere Chinese restaurant aan het strand waar we al enkele keren geweest zijn.  
    Na het eten was er eerst een verrassing en eerlijk gezegd : ik kreeg zelfs een beetje schrik want Debbie leidde mij binnen in een kap/schoonheidssalon.  Al snel werd duidelijk waarom : we gingen even goedendag zeggen bij biker babe Lisa en die was als altijd weer heel enthousiast.
    Daarna gingen we enkele caches zoeken en dat was bij mij al ruim twee maanden geleden.  Dat komt voor een groot deel omdat mijn vaste cache-compañero dit jaar niet hier is.  En wat wil het toeval dan ? Bij de eerste vondst zie ik "Dutch Trucker" in het logboekje staan - zo leek het alsof we toch weer samen op stap waren.  Nog twee caches later (eentje bij een mooie "ermita") werd het tijd om afscheid te nemen.  En dan vraag ik me altijd af waarom we elkaar niet 30 jaar geleden hebben ontmoet.  Misschien waren we dan intussen al 25 jaar gescheiden Rolling Eyes.







    12-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Universal.
    Niet echt een heel speciale dag vandaag, boven zee bijna de hele dag een blauwe lucht en de bergen verscholen in een dik pak wolken.  Omdat we dichter bij zee zitten dan bij de bergen hadden we niet te klagen en de zon gaf zelfs flink wat warmte.  In de voormiddag besefte ik weer hoe lang wachten wel kan duren ... maar daar vertel ik binnenkort meer over.
    In de namiddag werd het hoog tijd om de Harley nog eens te starten.  Hij stond al drie weken stil en het was vannacht erg vochtig geweest.  Als hij nu toch zonder aarzelen zou starten kunnen alle verhalen over onbetrouwbare H-D motoren definitief naar de prullenbak verwezen worden.  Sleuteltje in het contact, knopje 1 indrukken, knopje 2 indrukken om te starten en vroem-blob-blob-blob, hij draaide weer zoals het hoort.  Wat een machine Very Happy.
    Het werd maar een klein ritje, verder dan de Universal Lounge Bar moest ik niet zijn want daar had ik afgesproken met Bert.  En ook al hebben ze er 85 biersoorten, wij waren er om een ijsje te eten.  Een koffietje kon ook nog.
    Deze avond in de tent heb ik iedereen op de hoogte gebracht van mijn toekomstplannen - ook hierover binnenkort meer uitleg - en dan weet je weer dat je jezelf gelukkig mag prijzen om hier te staan.  Iedereen biedt zijn hulp aan en met mijn twee linkerhanden zal dat nodig zijn.
    Nog een uurtje later werd er op de deur geklopt : Ayla (kleindochter van Patrick en Vicky) vroeg of ik mee kebab kwam eten.  Ik was niet van plan om deze avond nog iets te eten maar zo'n aanbod kan ik niet afslaan. 














    11-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezoekjes.
    In de late namiddag bracht ik de auto van mijn vader terug naar camping Almafra.  Een half uurtje kletsen is dan zo voorbij en ook bij Jef en Brigitte bleef ik een uurtje hangen.  Omdat ik toch al halverwege was ben ik daarna verder gewandeld naar camping Benisol om Guy en Mieke te bezoeken en zo vliegt de namiddag ook voorbij.  Wat ik even voordien aan El Cisne zag, tart alle verbeelding.  Een oude man in een Nissan Micra verliet zijn parkeerplaats zonder kijken en een aankomende (en toeterende) auto kon een aanrijding maar net vermijden door uit te wijken.  De Micra chauffeur was zich duidelijk van geen kwaad bewust en foeterde op zijn beurt tegen de uitgeweken chauffeur.  Wild gesticulerend vond hij het daarbij niet meer nodig zijn stuur vast te houden en botste tegen een geparkeerde Renault Megane.  Een normaal mens stapt dan uit om de schade te bekijken maar neen hoor, hij kon niet snel genoeg weg rijden.  Ik noteerde zijn nummerplaat en wandelde verder, aan de rommelmarkt staat bijna altijd politie en die moesten dan maar zien wat ze ermee deden.  Bijna altijd dus ... vandaag niet.
    Na het bezoekje aan Benisol (waar al de andere bekenden trouwens afwezig waren) ging ik nog eens kijken bij El Cisne maar de Renault was intussen al vertrokken.  Ik heb mijn hoofd dan nog eens binnen gestoken op de rommelmarkt en even staan kijken naar de feestende en dansende mensen die duidelijk genoten van de live muziek.









    10-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Feestje.
    En alweer een feestje achter de rug.  Gisterenavond kregen we al een opwarmertje in onze eigen feesttent, vandaag was het op verplaatsing - ook al ging dat niet allemaal vanzelf Laughing.  Omdat Patrick afgelopen maandag verjaarde en Vicky nu maandag aan de beurt is, werden we allemaal uitgenodigd in Bar Apolo aan de CV70 in La Nucía.  Ik had onze pa zijn auto geleend zodat er in totaal net genoeg zitplaatsen waren om niemand te voet op pad te sturen.  En daar stonden we dan, voor het terras van Apolo ... bijna iedereen ter plaatse, behalve de feestvarkens zelf.  En toen ging de telefoon van Bert - ik had de mijne natuurlijk weer niet bij : de auto van Patrick wou niet meer starten.  Een extra ritje dus om de overblijvende mensen op te halen.
    Bij Apolo werden we in de watten gelegd : alles mooi versierd, een "pretpakket", hapjes, paella met kip, taart en koffie.  Alles rijkelijk overgoten met de nodige flessen wijn of wat had je gedacht ? Voor de terugrit was er geen probleem, Joke en Jielis werden achter in de Wrangler gepropt.  


















    09-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het ene restaurant is het andere niet.
    De laatste twee dagen kregen we merkelijk beter weer maar op zonneschijn van 's morgens tot 's avonds mogen we voorlopig nog altijd niet rekenen.  Op donderdag mag het van mij altijd regenen, bij Sabor zitten we warm en droog.  Dat ze dan toevallig ook weer een lekker menu hadden, is altijd meegenomen.  Vanmiddag ging ik onze pa zijn auto halen, die hebben we morgen nodig om met alle tuingasten te gaan eten.  Omdat ik dan toch op camping Almafra was, kon ik net zo goed iets gaan eten in het restaurant.  Dat viel tegen, er was - om onduidelijke redenen - geen dagmenu te krijgen.  Dan maar van de (beperkte) kaart gekozen : een hamburger met frietjes en aan de andere kant een niet zo lekkere spaghetti.  Als ze zo voortdoen worden ze van ons lijstje geschrapt.  
    Deze avond werd aan Patrick en Vicky een "cesta de navidad" overhandigd (mand/doos volgestouwd met drank, snoep enz) omdat ze allebei op een week tijd verjaren.
















    07-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opnieuw mooi weer.
    Gisteren kon iedereen zijn/haar gelijk halen wat het weer betreft : keek je richting zee dan was alles blauw, richtte je blik naar het zuiden of het noorden was het overwegend bewolkt.  De Bernia was zelfs regelmatig helemaal door de wolken aan het zicht onttrokken.  Het was dus duidelijk een overgangsdag maar het was vooral ook 6 december en ook hier werden wij niet vergeten door de kindervriend.  Hier verblijven natuurlijk ook alleen maar brave mensen.  In afwachting van Sabor morgenmiddag moet ik af en toe zelf ook iets verzinnen in de keuken.  Gisteren waren het krielaardappeltjes met vegetarische worst en heel veel bonen in tomatensaus met nog meer ajuin, vandaag gewoon een boterham.
    Vandaag was het overigens een mooie dag en zo kon ik eindelijk nog eens naar onze pa wandelen.  Je moet dan telkens heel hard je best doen om het mooie zicht op de Middellandse Zee en de rots van Calp te doen primeren op de rotzooi die hier telkens hogere bergen bouwafval oplevert.  Het is en blijft een echte schande ! Het is ook niet het soort zwerfvuil dat je zelf even met een paar handschoenen en een vuilzak kan opruimen.  Dit is echt werk voor een bulldozer.  
    En weet je wat ik vandaag heel raar vond ? Dat ik nergens iets heb gehoord over de Japanse aanval op Pearl Harbor 75 jaar geleden.















    05-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kerstmarkt, pizza en regen.
    Zaterdag was het nog redelijk mooi weer maar gisteren bleef het de hele dag regenen, niet echt hard maar wel zonder ophouden.  In de loop van de voorbije nacht heeft het pas echt hard geregend, waarschijnlijk kregen we toen de overschot van het zuiden want aan de kanten van Málaga, Marbella en omstreken staat volgens de nieuwsberichten zowat alles onder water - hier dus niet !!! En toch kwam ik ergens op een forum een berichtje tegen van iemand die beweerde dat hier gisteren zelfs een verdwaalde (natte) sneeuwvlok is gevallen, lijkt me heel sterk bij een temperatuur van boven de 15 graden.  
    Normaal gezien kom ik mijn kot niet uit als het regent, maar toen ik gisteren het voorstel kreeg om met de auto naar Pizza4U te gaan, moest ik niet lang twijfelen.  We parkeerden op de parking achter de Consum supermarkt en stelden vast dat er toch weer een aantal campers stonden, wellicht wachtend op de volgende keer om weggestuurd te worden.  Na het eten - heel rumoerig vanwege een verjaardagsfeestje - gingen we ook een kijkje nemen in hotel Sun Palace, daar werd een kerstmarkt georganiseerd - de kraampjes waren allemaal van Engelstalige mensen.  Iets kopen deden we niet maar ik heb wel even bij de kerstman op schoot gezeten !
    Deze ochtend zijn we nog een beetje gaan winkelen, voor mij de eerste keer dat ik in de MedMarket kwam.  Een supermarkt die begonnen is als een soort Makro maar intussen voor iedereen toegankelijk is.  Je kan er echt alles krijgen maar vooral het aanbod drank is opvallend en ook de duurdere soorten sterke drank worden niet geschuwd.  Belgisch bier hebben ze echter niet in het assortiment, Heineken limonade natuurlijk wel.















    02-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk !
    Gisteren zoals altijd naar Sabor geweest en ook al is het altijd lekker, soms is het nóg beter dan anders.  De zalm in een jasje van spek met appel/mosterdsaus is dan ook al enkele jaren mijn favoriete hoofdgerecht.
    Vandaag was het dan weer veel prettiger om wakker te worden : een blauwe lucht, daar hebben we deze keer toch lang op moeten wachten.  Na enkele dagen met overwegend bewolking met regelmatig een regenbuitje, vandaag terug lenteweer.   Nog maar eens naar de markt in Alfaz dus en vandaag ben ik heeeeel veel bekenden tegengekomen.  De grappigste ontmoeting was wel die met Bill en Claire, een Engels koppel dat jaren op Costa Blanca heeft gestaan.  We zaten op het terras van Albeniz en ik zag ze voorbij wandelen.  Ik ging er achteraan en tikte hen op de schouders, ze dachten allebei dat ze werden lastig gevallen door een of andere clochard.  Uiteindelijk herkenden ze mij toch en toen kreeg ik al snel spijt dat ik hen had aangesproken, een praatje van vijf minuten moet je bij hen niet verwachten.  Een afleidingsmanoeuvre was nodig om te ontsnappen aan een urenlange conversatie.  Bert probeerde het eerst door twee biertjes op de grond te gooien en toen dat niet hielp werd ik, helemaal tegen mijn zin, ontvoerd naar Oriental Garden om een Chinees menuutje te eten.  
    Deze avond hebben we weer met z'n allen in de tent gezeten en zo kon ook het overschotje Cardhu leeggedronken worden.  Een nieuwe fles staat al klaar.
    Een lijstje met geziene films :
    Le tout nouveau testament : een film waar ik echt gelukkig van word, het doet je zowaar bijna geloven dat de wereld ook mooi kan zijn. Wat een schitterende acteerprestatie van Pili Groyne als Ea, dochter van God en wat een waanzinnige fantasie heeft Jaco Van Dormael ! 
    Der Bunker was dan weer een zeer rare film. Gestoorde ouders die van hun volwassen en niet al te slimme zoon verwachten dat hij president van de USA gaat worden. Of de borst geven daarbij helpt, valt te betwijfelen. 
    Knock Knock : een man die alles heeft kan toch zijn broek niet aanhouden als twee jonge vrouwen zich aanbieden. Hoe een triootje een horrorverhaal kan worden, al gaat het in dit geval niet vergezeld van sloten bloed en ingewanden.
    Ook naar “Onder Vlaamse velden” gekeken, over archeologen die opgravingen doen in de Westhoek en constant (delen van) skeletten opgraven : indrukwekkend en ontroerend !
    Maar het mooiste was toch de wedstrijd Lierse-RAFC, een overwinning had verdiend geweest maar ik ben toch blij met de 2-2 eindscore.












    30-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winkelen.
    Alweer slecht weer gisteren, het begint stilaan een gewoonte te worden want het is al een hele tijd geleden dat we de hele dag in de zon konden zitten. Nu is slecht weer natuurlijk een relatief begrip, de gemiddelde temperatuur ligt nog altijd een heel pak hoger dan momenteel in België en daar kan ik me best mee verzoenen. En de regen, die moeten we er maar bij nemen en luidop blijven denken dat het allemaal nodig is om het algemene waterpeil de hoogte in te jagen. 
    In ieder geval kwam de vraag of ik mee wou naar het winkelcentrum in Finestrat net op tijd om de dagelijkse regenachtige sleur te doorbreken. Uren aan een stuk kledingwinkel in, winkel uit – dat is wel mooi – dat is veel te duur – wie wil daar nu mee rondlopen … Daarna nog drie dagen in de Media Markt, dat is pas echt interessant. Er werd afgesloten in de Carrefour om de whiskyvoorraad van de vaste feesttentbewoners weer op peil te brengen. En toen kwam ik iemand tegen met een t-shirt van de Ramones en dat deed me terugdenken aan een voorval van enkele weken geleden. Ik kruiste toen een groepje van vier mensen met allemaal hetzelfde Ramones t-shirt aan en riep dus van in de verte al Gabba Gabba Hey maar niemand reageerde. Even verduidelijken voor de leken : Ramones was een Amerikaanse punkgroep die als “strijdkreet” Gabba Gabba Hey en Hey Ho Let's Go gebruikte. Sinds die t-shirts ook in winkelketens als C&A verkocht worden loopt Jan en Alleman er mee rond en ik vind dat ronduit degoutant ! 
    Na al dat winkelen hadden we honger gekregen en werd er beslist om iets te gaan eten in het Griekse restaurant Santorini in Albir. Lekker als altijd !









    28-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kan gebeuren ...
    Ach, ik ben geen drinker – dat weet iedereen. Toch gebeurt af en toe het onvermijdelijke … en of het nu toeval is of niet : het gebeurt meestal met Joke en Jielis in de buurt. Zij zijn deze middag aangekomen en dus werd deze avond hun “thuiskomst” gevierd in de tent. Wijn interesseert me niet, welke kleur hij ook heeft. Ik heb toch liever het straffe spul en dan is hier whisky-cola het meest voor de hand liggend. En omdat je op één been niet kan staan, volgt er nog eentje en nog eentje en nog eentje en dat laatste is dan net eentje te veel. Ik wil dus nu alvast mijn verontschuldigingen aanbieden aan iedereen die vindt dat ik meer lawaai maakte dan normaal. Ik ben ook maar een mens, ook al is het dan een exemplaar dat iets afwijkt van de heersende normen.








    27-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een overdaad aan keuzemogelijkheden.
    Te veel keuzes hebben is niet altijd gemakkelijk.  Vandaag stond de halve marathon van Benidorm op het programma, er was ook een motortreffen in Ondara en er was een uitnodiging om mee te rijden naar de rommelmarkt van Polop.  De vierde optie leek me het prettigste : een ijsje gaan eten bij Universal, bovendien was dit prima te combineren met de loopwedstrijd in Benidorm.  Helaas : het begon 's morgens al te druppelen en dus moesten de plannen aangepast worden.  Echt heel erg was dat niet, naar Pizza4U met Bert en Jenny kan je moeilijk een straf noemen.  Onderweg zagen we nog een heel mooie camper staan.  Deze avond werden we dan weer in de watten gelegd met een prachtig vuurwerk, ter afwisseling voorgeschoteld door Moeder Natuur : een spetterend onweer met flinke bliksemschichten en oorverdovende knallen.  Ik heb een tijdje buiten gestaan om foto's te nemen maar het is me niet gelukt om een echt goede te maken.
    Ook even een "dienstmededeling" : tot de kerstvakantie hebben we nog een plekje vrij in onze tuin.  Laat maar iets weten.








    26-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1926-2016
    Het was raar wakker worden deze ochtend.  Ik was net enkele seconden te laat voor het nieuws van 8u op Radio 1 en hoorde een paar woorden in het Spaans.  Mijn eerste gedachte was juist : Fidel Castro heeft ons verlaten.  Het klinkt misschien onnozel maar ik had ongeveer hetzelfde gevoel dan toen wijlen Koning Boudewijn stierf in 1993.  Ik had toen nooit een andere koning gekend dan Boudewijn.  En nu dus Fidel, hij is er ook altijd geweest - hij nam de macht over in mijn geboortejaar - en ook al wil ik Cuba niet afschilderen als het paradijs (ik ben er trouwens nooit geweest) : constant tegen de koers van de USA invaren verdient respect ! En omdat de mensen mij de laatste tijd nogal eens vergeleken met hem (vanwege baard en petje ?) voelt het alsof er een echte compañero is weggevallen ...


    25-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Markt.
    Ik ben stilaan weer helemaal aan het vastroesten, behalve een keer op restaurant gaan wordt er weinig bewogen.  Vandaag ben ik toch nog eens naar de markt gewandeld én met een hele omweg terug naar de auto gewandeld.  Het stelt misschien weinig voor maar vaak is zoiets toch de aanzet om de lamzakkerij te doorbreken.  Het voordeel van zo'n wandeling is dat je altijd bekende mensen tegenkomt.  Rita en Johan bijvoorbeeld, die hier twee jaar geleden ook gestaan hebben en nu ergens anders een plaatsje gevonden hebben.  De volgende ontmoeting kostte me bijna een hartaanval.  Ik was naar het terras van Albeniz aan het kijken om te zien of er nog iemand zat die ik kende, keek daardoor niet naar wat er vlak bij mij gebeurde en botste zo bijna tegen Malvina en Thierry.  De mensen die Thierry kennen weten dat hij dan niet zomaar voorbij loopt maar heel hard "boe" roept Laughing.  Om te bekomen zijn we dan op het terras van Albeniz gaan zitten, aan dezelfde tafel waar ze twee minuten eerder waren vertrokken ...
    Intussen was er aan de rotonde een verkeerschaos ontstaan die je eerder in Antwerpen zou verwachten.  Het verkeer was langs alle kanten geblokkeerd en Spanje zou Spanje niet zijn als er niet hevig zou getoeterd worden.  Toen ik bijna terug aan de auto was stond er aan het voormalige hondenasiel een motorhome geparkeerd.  Ik snap niet dat iemand zooooo schuin kan parkeren.  Je boterham schuift dan van tafel, je rolt uit bed enz.  En ook : als je als Duitser dan toch absoluut iets in het Engels wil schrijven, doe dat dan zonder taalfouten !
    In de vooravond werd er bij ons in de tuin nog druk van plaats gewisseld, iedereen is erg gehecht aan zijn vaste plaats.















    24-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Regen.
    Regen, we hebben regen gehad gisteren. Genoeg om hier en daar een plas te veroorzaken maar tegen de middag waren de buien alweer overgewaaid. Het bleef wel de hele dag zwaarbewolkt en ik kan mij vergissen maar volgens mij is de thermometer niet boven de 13 graden gestegen, koud dus ! Gisteren zijn Jan en Mimi aangekomen en die hebben van België tot hier vijf dagen door de regen gereden, ook eergisteren in Valencia hadden ze slecht weer terwijl wij hier, amper 150 km zuidelijker, van de zon konden genieten. 
    Vandaag was het dan opnieuw veel beter, tot laat in de namiddag konden we genieten van de zon. Echt veel profiteren van de zon kon niet, want onze hele namiddag zaten we bij Sabor aan tafel.








    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs