MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    10-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Feestje.
    En alweer een feestje achter de rug.  Gisterenavond kregen we al een opwarmertje in onze eigen feesttent, vandaag was het op verplaatsing - ook al ging dat niet allemaal vanzelf Laughing.  Omdat Patrick afgelopen maandag verjaarde en Vicky nu maandag aan de beurt is, werden we allemaal uitgenodigd in Bar Apolo aan de CV70 in La Nucía.  Ik had onze pa zijn auto geleend zodat er in totaal net genoeg zitplaatsen waren om niemand te voet op pad te sturen.  En daar stonden we dan, voor het terras van Apolo ... bijna iedereen ter plaatse, behalve de feestvarkens zelf.  En toen ging de telefoon van Bert - ik had de mijne natuurlijk weer niet bij : de auto van Patrick wou niet meer starten.  Een extra ritje dus om de overblijvende mensen op te halen.
    Bij Apolo werden we in de watten gelegd : alles mooi versierd, een "pretpakket", hapjes, paella met kip, taart en koffie.  Alles rijkelijk overgoten met de nodige flessen wijn of wat had je gedacht ? Voor de terugrit was er geen probleem, Joke en Jielis werden achter in de Wrangler gepropt.  


















    09-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het ene restaurant is het andere niet.
    De laatste twee dagen kregen we merkelijk beter weer maar op zonneschijn van 's morgens tot 's avonds mogen we voorlopig nog altijd niet rekenen.  Op donderdag mag het van mij altijd regenen, bij Sabor zitten we warm en droog.  Dat ze dan toevallig ook weer een lekker menu hadden, is altijd meegenomen.  Vanmiddag ging ik onze pa zijn auto halen, die hebben we morgen nodig om met alle tuingasten te gaan eten.  Omdat ik dan toch op camping Almafra was, kon ik net zo goed iets gaan eten in het restaurant.  Dat viel tegen, er was - om onduidelijke redenen - geen dagmenu te krijgen.  Dan maar van de (beperkte) kaart gekozen : een hamburger met frietjes en aan de andere kant een niet zo lekkere spaghetti.  Als ze zo voortdoen worden ze van ons lijstje geschrapt.  
    Deze avond werd aan Patrick en Vicky een "cesta de navidad" overhandigd (mand/doos volgestouwd met drank, snoep enz) omdat ze allebei op een week tijd verjaren.
















    07-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opnieuw mooi weer.
    Gisteren kon iedereen zijn/haar gelijk halen wat het weer betreft : keek je richting zee dan was alles blauw, richtte je blik naar het zuiden of het noorden was het overwegend bewolkt.  De Bernia was zelfs regelmatig helemaal door de wolken aan het zicht onttrokken.  Het was dus duidelijk een overgangsdag maar het was vooral ook 6 december en ook hier werden wij niet vergeten door de kindervriend.  Hier verblijven natuurlijk ook alleen maar brave mensen.  In afwachting van Sabor morgenmiddag moet ik af en toe zelf ook iets verzinnen in de keuken.  Gisteren waren het krielaardappeltjes met vegetarische worst en heel veel bonen in tomatensaus met nog meer ajuin, vandaag gewoon een boterham.
    Vandaag was het overigens een mooie dag en zo kon ik eindelijk nog eens naar onze pa wandelen.  Je moet dan telkens heel hard je best doen om het mooie zicht op de Middellandse Zee en de rots van Calp te doen primeren op de rotzooi die hier telkens hogere bergen bouwafval oplevert.  Het is en blijft een echte schande ! Het is ook niet het soort zwerfvuil dat je zelf even met een paar handschoenen en een vuilzak kan opruimen.  Dit is echt werk voor een bulldozer.  
    En weet je wat ik vandaag heel raar vond ? Dat ik nergens iets heb gehoord over de Japanse aanval op Pearl Harbor 75 jaar geleden.















    05-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kerstmarkt, pizza en regen.
    Zaterdag was het nog redelijk mooi weer maar gisteren bleef het de hele dag regenen, niet echt hard maar wel zonder ophouden.  In de loop van de voorbije nacht heeft het pas echt hard geregend, waarschijnlijk kregen we toen de overschot van het zuiden want aan de kanten van Málaga, Marbella en omstreken staat volgens de nieuwsberichten zowat alles onder water - hier dus niet !!! En toch kwam ik ergens op een forum een berichtje tegen van iemand die beweerde dat hier gisteren zelfs een verdwaalde (natte) sneeuwvlok is gevallen, lijkt me heel sterk bij een temperatuur van boven de 15 graden.  
    Normaal gezien kom ik mijn kot niet uit als het regent, maar toen ik gisteren het voorstel kreeg om met de auto naar Pizza4U te gaan, moest ik niet lang twijfelen.  We parkeerden op de parking achter de Consum supermarkt en stelden vast dat er toch weer een aantal campers stonden, wellicht wachtend op de volgende keer om weggestuurd te worden.  Na het eten - heel rumoerig vanwege een verjaardagsfeestje - gingen we ook een kijkje nemen in hotel Sun Palace, daar werd een kerstmarkt georganiseerd - de kraampjes waren allemaal van Engelstalige mensen.  Iets kopen deden we niet maar ik heb wel even bij de kerstman op schoot gezeten !
    Deze ochtend zijn we nog een beetje gaan winkelen, voor mij de eerste keer dat ik in de MedMarket kwam.  Een supermarkt die begonnen is als een soort Makro maar intussen voor iedereen toegankelijk is.  Je kan er echt alles krijgen maar vooral het aanbod drank is opvallend en ook de duurdere soorten sterke drank worden niet geschuwd.  Belgisch bier hebben ze echter niet in het assortiment, Heineken limonade natuurlijk wel.















    02-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk !
    Gisteren zoals altijd naar Sabor geweest en ook al is het altijd lekker, soms is het nóg beter dan anders.  De zalm in een jasje van spek met appel/mosterdsaus is dan ook al enkele jaren mijn favoriete hoofdgerecht.
    Vandaag was het dan weer veel prettiger om wakker te worden : een blauwe lucht, daar hebben we deze keer toch lang op moeten wachten.  Na enkele dagen met overwegend bewolking met regelmatig een regenbuitje, vandaag terug lenteweer.   Nog maar eens naar de markt in Alfaz dus en vandaag ben ik heeeeel veel bekenden tegengekomen.  De grappigste ontmoeting was wel die met Bill en Claire, een Engels koppel dat jaren op Costa Blanca heeft gestaan.  We zaten op het terras van Albeniz en ik zag ze voorbij wandelen.  Ik ging er achteraan en tikte hen op de schouders, ze dachten allebei dat ze werden lastig gevallen door een of andere clochard.  Uiteindelijk herkenden ze mij toch en toen kreeg ik al snel spijt dat ik hen had aangesproken, een praatje van vijf minuten moet je bij hen niet verwachten.  Een afleidingsmanoeuvre was nodig om te ontsnappen aan een urenlange conversatie.  Bert probeerde het eerst door twee biertjes op de grond te gooien en toen dat niet hielp werd ik, helemaal tegen mijn zin, ontvoerd naar Oriental Garden om een Chinees menuutje te eten.  
    Deze avond hebben we weer met z'n allen in de tent gezeten en zo kon ook het overschotje Cardhu leeggedronken worden.  Een nieuwe fles staat al klaar.
    Een lijstje met geziene films :
    Le tout nouveau testament : een film waar ik echt gelukkig van word, het doet je zowaar bijna geloven dat de wereld ook mooi kan zijn. Wat een schitterende acteerprestatie van Pili Groyne als Ea, dochter van God en wat een waanzinnige fantasie heeft Jaco Van Dormael ! 
    Der Bunker was dan weer een zeer rare film. Gestoorde ouders die van hun volwassen en niet al te slimme zoon verwachten dat hij president van de USA gaat worden. Of de borst geven daarbij helpt, valt te betwijfelen. 
    Knock Knock : een man die alles heeft kan toch zijn broek niet aanhouden als twee jonge vrouwen zich aanbieden. Hoe een triootje een horrorverhaal kan worden, al gaat het in dit geval niet vergezeld van sloten bloed en ingewanden.
    Ook naar “Onder Vlaamse velden” gekeken, over archeologen die opgravingen doen in de Westhoek en constant (delen van) skeletten opgraven : indrukwekkend en ontroerend !
    Maar het mooiste was toch de wedstrijd Lierse-RAFC, een overwinning had verdiend geweest maar ik ben toch blij met de 2-2 eindscore.












    30-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winkelen.
    Alweer slecht weer gisteren, het begint stilaan een gewoonte te worden want het is al een hele tijd geleden dat we de hele dag in de zon konden zitten. Nu is slecht weer natuurlijk een relatief begrip, de gemiddelde temperatuur ligt nog altijd een heel pak hoger dan momenteel in België en daar kan ik me best mee verzoenen. En de regen, die moeten we er maar bij nemen en luidop blijven denken dat het allemaal nodig is om het algemene waterpeil de hoogte in te jagen. 
    In ieder geval kwam de vraag of ik mee wou naar het winkelcentrum in Finestrat net op tijd om de dagelijkse regenachtige sleur te doorbreken. Uren aan een stuk kledingwinkel in, winkel uit – dat is wel mooi – dat is veel te duur – wie wil daar nu mee rondlopen … Daarna nog drie dagen in de Media Markt, dat is pas echt interessant. Er werd afgesloten in de Carrefour om de whiskyvoorraad van de vaste feesttentbewoners weer op peil te brengen. En toen kwam ik iemand tegen met een t-shirt van de Ramones en dat deed me terugdenken aan een voorval van enkele weken geleden. Ik kruiste toen een groepje van vier mensen met allemaal hetzelfde Ramones t-shirt aan en riep dus van in de verte al Gabba Gabba Hey maar niemand reageerde. Even verduidelijken voor de leken : Ramones was een Amerikaanse punkgroep die als “strijdkreet” Gabba Gabba Hey en Hey Ho Let's Go gebruikte. Sinds die t-shirts ook in winkelketens als C&A verkocht worden loopt Jan en Alleman er mee rond en ik vind dat ronduit degoutant ! 
    Na al dat winkelen hadden we honger gekregen en werd er beslist om iets te gaan eten in het Griekse restaurant Santorini in Albir. Lekker als altijd !









    28-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kan gebeuren ...
    Ach, ik ben geen drinker – dat weet iedereen. Toch gebeurt af en toe het onvermijdelijke … en of het nu toeval is of niet : het gebeurt meestal met Joke en Jielis in de buurt. Zij zijn deze middag aangekomen en dus werd deze avond hun “thuiskomst” gevierd in de tent. Wijn interesseert me niet, welke kleur hij ook heeft. Ik heb toch liever het straffe spul en dan is hier whisky-cola het meest voor de hand liggend. En omdat je op één been niet kan staan, volgt er nog eentje en nog eentje en nog eentje en dat laatste is dan net eentje te veel. Ik wil dus nu alvast mijn verontschuldigingen aanbieden aan iedereen die vindt dat ik meer lawaai maakte dan normaal. Ik ben ook maar een mens, ook al is het dan een exemplaar dat iets afwijkt van de heersende normen.








    27-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een overdaad aan keuzemogelijkheden.
    Te veel keuzes hebben is niet altijd gemakkelijk.  Vandaag stond de halve marathon van Benidorm op het programma, er was ook een motortreffen in Ondara en er was een uitnodiging om mee te rijden naar de rommelmarkt van Polop.  De vierde optie leek me het prettigste : een ijsje gaan eten bij Universal, bovendien was dit prima te combineren met de loopwedstrijd in Benidorm.  Helaas : het begon 's morgens al te druppelen en dus moesten de plannen aangepast worden.  Echt heel erg was dat niet, naar Pizza4U met Bert en Jenny kan je moeilijk een straf noemen.  Onderweg zagen we nog een heel mooie camper staan.  Deze avond werden we dan weer in de watten gelegd met een prachtig vuurwerk, ter afwisseling voorgeschoteld door Moeder Natuur : een spetterend onweer met flinke bliksemschichten en oorverdovende knallen.  Ik heb een tijdje buiten gestaan om foto's te nemen maar het is me niet gelukt om een echt goede te maken.
    Ook even een "dienstmededeling" : tot de kerstvakantie hebben we nog een plekje vrij in onze tuin.  Laat maar iets weten.








    26-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1926-2016
    Het was raar wakker worden deze ochtend.  Ik was net enkele seconden te laat voor het nieuws van 8u op Radio 1 en hoorde een paar woorden in het Spaans.  Mijn eerste gedachte was juist : Fidel Castro heeft ons verlaten.  Het klinkt misschien onnozel maar ik had ongeveer hetzelfde gevoel dan toen wijlen Koning Boudewijn stierf in 1993.  Ik had toen nooit een andere koning gekend dan Boudewijn.  En nu dus Fidel, hij is er ook altijd geweest - hij nam de macht over in mijn geboortejaar - en ook al wil ik Cuba niet afschilderen als het paradijs (ik ben er trouwens nooit geweest) : constant tegen de koers van de USA invaren verdient respect ! En omdat de mensen mij de laatste tijd nogal eens vergeleken met hem (vanwege baard en petje ?) voelt het alsof er een echte compañero is weggevallen ...


    25-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Markt.
    Ik ben stilaan weer helemaal aan het vastroesten, behalve een keer op restaurant gaan wordt er weinig bewogen.  Vandaag ben ik toch nog eens naar de markt gewandeld én met een hele omweg terug naar de auto gewandeld.  Het stelt misschien weinig voor maar vaak is zoiets toch de aanzet om de lamzakkerij te doorbreken.  Het voordeel van zo'n wandeling is dat je altijd bekende mensen tegenkomt.  Rita en Johan bijvoorbeeld, die hier twee jaar geleden ook gestaan hebben en nu ergens anders een plaatsje gevonden hebben.  De volgende ontmoeting kostte me bijna een hartaanval.  Ik was naar het terras van Albeniz aan het kijken om te zien of er nog iemand zat die ik kende, keek daardoor niet naar wat er vlak bij mij gebeurde en botste zo bijna tegen Malvina en Thierry.  De mensen die Thierry kennen weten dat hij dan niet zomaar voorbij loopt maar heel hard "boe" roept Laughing.  Om te bekomen zijn we dan op het terras van Albeniz gaan zitten, aan dezelfde tafel waar ze twee minuten eerder waren vertrokken ...
    Intussen was er aan de rotonde een verkeerschaos ontstaan die je eerder in Antwerpen zou verwachten.  Het verkeer was langs alle kanten geblokkeerd en Spanje zou Spanje niet zijn als er niet hevig zou getoeterd worden.  Toen ik bijna terug aan de auto was stond er aan het voormalige hondenasiel een motorhome geparkeerd.  Ik snap niet dat iemand zooooo schuin kan parkeren.  Je boterham schuift dan van tafel, je rolt uit bed enz.  En ook : als je als Duitser dan toch absoluut iets in het Engels wil schrijven, doe dat dan zonder taalfouten !
    In de vooravond werd er bij ons in de tuin nog druk van plaats gewisseld, iedereen is erg gehecht aan zijn vaste plaats.















    24-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Regen.
    Regen, we hebben regen gehad gisteren. Genoeg om hier en daar een plas te veroorzaken maar tegen de middag waren de buien alweer overgewaaid. Het bleef wel de hele dag zwaarbewolkt en ik kan mij vergissen maar volgens mij is de thermometer niet boven de 13 graden gestegen, koud dus ! Gisteren zijn Jan en Mimi aangekomen en die hebben van België tot hier vijf dagen door de regen gereden, ook eergisteren in Valencia hadden ze slecht weer terwijl wij hier, amper 150 km zuidelijker, van de zon konden genieten. 
    Vandaag was het dan opnieuw veel beter, tot laat in de namiddag konden we genieten van de zon. Echt veel profiteren van de zon kon niet, want onze hele namiddag zaten we bij Sabor aan tafel.








    22-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waar blijft die regen ?
    Ik had mij al helemaal voorbereid op een ware zondvloed en had een voedselvoorraad aangelegd om twee weken te overleven, helemaal afgesloten van de buitenwereld. Maar van al dat voorspelde slechte weer hebben we – gelukkig – nog niet al te veel gemerkt. Enkele druppels en af en toe iets meer wind dan normaal maar bij momenten schijnt de zon zelfs uitbundig. Geen reden tot klagen dus, de zware regenval is weer opgeschoven naar morgen. Intussen zijn de klussers hier met vereende krachten vrijwel de hele dag in de weer met het aanpassen/verstevigen van onze feesttent. 
    Gisteren zag ik aan een aantal logs van mijn caches dat er iemand deze richting uitkwam. Ik ga dan altijd naar de zoekers om een praatje te maken en zo ging het deze keer ook. Alleen : er viel echt niet te praten, er werd enkel met gebarentaal gecommuniceerd. Doof of slechthorend ? Helemaal niet, gewoon Denen die enkel Deens praatten. Iedereen die wel eens naar Wegmisbruikers of Alloo bij de wegpolitie kijkt, kent de taferelen van een pakweg Hongaarse vrachtwagenbestuurder die wordt tegengehouden en absoluut niet weet waarover het gaat, zo ging het er dus gisteren ook aan toe. Normaal wandel ik nog een eindje mee maar ik denk dat ze zelfs niet doorhadden dat ik de legger van de caches was en ze beschouwden mij waarschijnlijk als de dorpsidioot. Wie ben ik om hen dat kwalijk te nemen ? 
    Natuurlijk heb ik intussen ook weer een en ander zien passeren op mijn laptopscherm. Deze keer een Waalse serie, toch wel vrij uitzonderlijk dat we zoiets te zien krijgen : La Trêve. Een labiele hoofdinspecteur met talrijke plotwendingen waarbij realiteit, nachtmerries, hallucinaties, heden en verleden constant door elkaar lopen. Je aandacht erbij houden is absoluut nodig maar wel echt genoten, meer van dat ! 
    Iets minder was de Deense film “9 april” over de inval van de Duitsers in 1940. Het opnemen tegen de nazi's met een fiets en 40 kogels bleek niet echt verstandig.

    19-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar Dixieland.
    Als de weersvoorspellingen betrouwbaar zijn, zou het na vandaag voor een hele tijd bewolkt en regenachtig worden.  Morgen moet het nog een beetje meevallen maar vanaf maandag zullen de dagen gevuld zijn met vaak binnen zitten en filmpjes kijken.  Vandaag moest er dus nog optimaal geprofiteerd worden van het mooie weer en hoe kan je dat beter doen dan met een ritje op de Harley ? Ik had gisteren al afgesproken met Jef om naar Dixieland in Villajoyosa te rijden, tot mijn grote schande was ik daar nog niet geweest sinds ik hier in Alfaz ben aangekomen.  Het weerzien met Stefano en (vooral) Nuria was hartelijk en het blijft daar toch altijd heerlijk zitten met zicht op zee.  
    Deze avond zag ik verdachte bewegingen op het stuk grond hierboven en net toen ik de politie wilde bellen werd duidelijk wat er gebeurde : de laatste wedstrijd van de ballenjongens en -meisjes had een beetje langer geduurd dan gepland en dus waren ze blijven verder spelen met zaklampen.  Kan er iemand een dwangbuis brengen aub ?











    18-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eten x 2.
    Zowel gisteren als vandaag een mooie zonnige dag, je zou het bijna zonde kunnen noemen om binnen te zitten.  Als dat binnen zitten in een restaurant gebeurt is het al minder erg.  Gisteren konden we, zoals elke donderdag, genieten van een lekker menuutje bij Sabor.  Deze keer met weer een ander gezelschap dan de vorige weken, tot nu toe zijn we nog nooit met exact hetzelfde groepje geweest.  Vandaag was het tijd om een "nieuw" restaurant een bezoekje te brengen, Brigitte had ons uitgenodigd om voor haar verjaardag te gaan eten.  De keuze viel op Marrakech in Benidorm, zoals de naam al laat vermoeden een Marokkaans restaurant.  Een zaak met een groot terras, mooi aangekleed met tapijten en zetels met veel kussens.  Een stabiele tafel vinden was niet gemakkelijk maar uiteindelijk lukte het toch.  Een dagmenu kost 10 euro, alles inbegrepen : drank, slaatje, tagine of couscous, pannenkoekje met nootjes en thee - een Michelin ster gaan ze niet halen maar rekening houdend met de prijs die we (Brigitte dus) betaalden was er weinig op aan te merken.  De rode wijn van Jef was wel heeeeel koud, volgens de kenner van dienst is dit om te verdoezelen dat het niet echt een topwijn is.  Op de kaart hadden we thee met munt en chocolade gezien en dat moesten we absoluut ook eens proberen.  Best lekker !
    Deze avond in de tent was er ook weer een flink aanbod aan hapjes maar de meeste liet ik maar aan mij voorbij gaan.

















    16-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Benidorm.
    In de voormiddag heeft het nog geregend maar de rest van de dag bleef enkel nog de wind over.  Onze plannen om naar Benidorm te gaan voor de laatste dag van de feesten moesten dus niet opgeborgen worden.  Omstreeks 16u stapten we naar de bushalte en vanaf dan ging het zoals het altijd gaat : bus nummer 10 zie je altijd rijden, behalve als je staat te wachten.  Dat de buschauffeur achter was op schema bleek al snel toen hij ons in pure Formule 1 stijl naar de stad bracht.  We hadden nog de tijd om over de markt te lopen en toen namen we onze vaste kijkplaats in.  Daarna was het wachten op de stoet en dat duurde nog een hele tijd.  
    Intussen hadden we ruimschoots de gelegenheid om naar de voorbijgangers te kijken en dan is er toch weer een bepaalde bevolkingsgroep die opvalt : de Britten ! Bestaat er nu echt geen enkele vrouw die een mooi exemplaar ter wereld heeft gebracht aan die kant van de Noordzee ? Het lijkt zelfs alsof ze er elk jaar lelijker specimen uitpersen.  Veel te dik, afgrijselijk gekleed (áls ze al iets aanhebben), afzichtelijke maquillage ... maar toch ook vooral ongemanierd én denkend dat Spanje een kolonie van hen is.  Ze blijven denken dat heel de wereld Engels praat terwijl ze tegelijkertijd zelf een onverstaanbaar dialectje praten dat alleen de meeneemchinees verstaat.  Eigenlijk is dat best grappig, zo had ik een klein meningsverschil met één van hun "lovely" dames waarbij zij in hun eigen taaltje bleven brabbelen en ik in het Antwerps antwoordde.  Zij waren ervan overtuigd dat ik hen niet begreep maar dat deed ik natuurlijk wel - Britannia rule the waves, my arse !
    Toen de stoet passeerde had iedereen alleen nog oog voor de tientallen praalwagens én voor de duizenden kilo's snoepjes die naar het publiek geworpen werden.  Volwassen mensen gedragen zich als uitgehongerde hyena's en zouden zelfs kleine kinderen vertrappelen om toch geen snoepje te moeten missen.  Ik kon me al levendig voorstellen hoe Claudia (een Spaans meisje dat tussen ons stond) verpletterd zou worden door - ik noem ze maar even - Minnie van 250 kg.  Zou heel Coronation Street dan in de rouw zijn ? Ik betwijfel het, waarschijnlijk zouden ze het slachtoffer pas na drie weken graven terugvinden.
    Na de optocht wandelden we naar het "Kasteelplein" om daar op een terrasje te wachten op het afsluitende vuurwerk.  Al snel weerklonken de eerste knallen en wat was het mooi ! Elke keer slagen ze er toch in om weer iets nieuws te bedenken, deze keer waren het vuurpijlen die na de knal verder omhoog bleven "kruipen".  Op het einde moesten alle trommelvliezen eraan geloven en zo moet het !
    Onze plannen om met de taxi terug naar Alfaz te gaan werden gewijzigd want we konden nog zonder problemen de laatste bus halen.  Nu ja, zonder problemen ... er stond een massa mensen op bus nummer 10 te wachten maar geen probleem want zoals iedereen weet, wachten Engelsen mooi in de rij om op te stappen.  Vandaag dus niet ! Enkelen vonden het heel normaal om iedereen opzij te duwen om toch maar op de bus te kunnen, al snel kwam er protest en zoals het hoort stonden enkele heethoofden met gebalde vuisten tegenover elkaar.  Tot een gevecht kwam het niet, eentje die aan onze kant stond stak met kop en schouders boven de valsspeler uit - dat helpt altijd Laughing.  En nu werk maken van die Brexit en de grenzen sluiten aub !
    Vuurwerkfilmpje HIER !


















    15-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ritaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !
    Om te beginnen even antwoorden op een vraag van het gastenboek. Als je iets drinkt in het café-restaurant van Almafra kan je een half uurtje gratis op het internet. Wil je internet tot op je plaats dan moet je daarvoor betalen en de mensen met een vaste plaats hebben bijna allemaal een individuele aansluiting waar ze zelf voor zorgen. En dan de rest van het nieuws. Welk nieuws eigenlijk ? Veel valt er niet te melden want echt mooi weer was het niet gisteren en vandaag. Voor mij betekent dat dan veel naar het scherm kijken. 
    Bad moms : weer een poging om te lachen maar helaas. 
    Café Derby : onderhoudend maar ook niet meer dan dat. 
    Dégradé : een kapsalon in bezet Palestina, het leven en geroddel gaat verder … 
    Michael Moore in Trumpland : zijn poging om Amerika op andere gedachten te brengen heeft duidelijk niet geholpen. 
    Victoria : prachtige serie en ik kijk uit naar het vervolg. 
    Cordon, tweede seizoen : gewoonweg super, ook al oordeelden de kijkers daar anders over met amper 200000 kijkers voor de laatste aflevering. Wat heb ik onthouden ? Vertrouw de politie niet en wantrouw dokters en vooral de farma-industrie ! Overbodige raad voor mij Smile.
    Tussendoor heb ik ook nog gekeken naar de persconferentie van RAFC. Ik hou er een goed gevoel aan over, nu nog resultaten ! 
    Deze avond was er dan een verjaardagsfeestje in de tent.  Rita haalde intussen een leeftijd waarvan haast elke Nederlander het getal ook in het Frans kan uitspreken.  Terwijl de tent zonder al te veel moeite de stevige wind doorstond, werden wij getrakteerd op een overvloed aan drankjes en hapjes én kregen we schaatsles van Bernard ! Of solliciteerde hij voor de rol van Superman in een volgende film ?














    13-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met de brommer naar Benidorm.
    Afgelopen nacht voor de (voorlopig) laatste keer in de caravan van onze pa geslapen maar om iets over 8u zat ik alweer in mijn eigen camper.  Hier kon ik via internet in de gaten houden of hij op tijd vertrokken was.  Dat was het geval en hij zou zelfs een half uur vroeger dan gepland landen in Alicante.  In Antwerpen landen/opstijgen is dan meestal wel een stuk duurder maar het gaat daar allemaal zooooo veel vlotter dan in Brussel.  Nog vóór de middag zat ik al opnieuw in mijn stoeltje te genieten van de zon.
    Niet overdreven warm en geen wolkje te bespeuren, hoog tijd om de Harley nog eens te starten en een ritje te maken.  Echt ver ben ik niet gereden want in Benidorm was er een geocachers bijeenkomst gepland, de bestemming was dus snel gekozen.  Toen ik aankwam bij het verzamelpunt was er nog niemand anders aanwezig en dus had ik ruimschoots de tijd om allerlei uitwassen van het menselijke ras te bekijken.  En sorry : de meest afstotelijke exemplaren kwamen toch weer uit dat land dat voor de Brexit gestemd heeft.  Op een scootmobiel met een buik die ver over je knieën hangt, in fuchsia ondergoed over de wandeldijk, bier drinken langs je neus met een rietje - allemaal normale bezigheden ...
    Ik was dus heel blij dat ik werd aangesproken door een in mijn ogen vrij normaal koppel.  Ik moet daarbij vermelden dat ik ongeveer alles normaal vind, maar een Marokkaans lesbisch koppel is toch niet meteen iets dat je alle dagen tegenkomt.  Fatima vond mijn baard fantastisch en wou maar al te graag een jointje delen of mij volgieten met een emmer bier.  Toen ze dan hoorde dat ik uit België kwam en zij in Molenbeek gewoond heeft, gingen alle remmen los.  Maar ja, lesbisch blijft lesbisch ...
    Best grappig : een aantal Vlamingen komen mijn richting uit en ik hoor een man zeggen "Daar is nog een Belg".  Ik reageer : "Je kent mij zeker van teevee ?"  Hij bekijkt me alsof ik van Mars kom en wijst naar een auto met Belgisch kenteken die achter mij komt aangereden.  Ja, sterallures zijn mij niet vreemd ...
    En toen begonnen mondjesmaat de geocachers toe te stromen.  In totaal kwamen zo'n twintigtal deelnemers opdagen, zoals altijd een internationaal gezelschap en ook zoals altijd moet ik - met mijn beperkte talenknobbel - dan constant alles voor iedereen vertalen.  Sommige aanwezigen kende ik al maar er waren toch ook weer een aantal nieuwe gezichten bij en iedereen kon naar hartenlust travel bugs en geocoins loggen.  Ik heb er ook een tiental meegenomen, het zal wel even duren vóór ik die weer allemaal ergens kwijt kan.
    Alweer een mooie dag dus, met als enige minpunt de miserie bij RAFC die maar blijft duren.  Hopelijk doen de Rode Duivels het vanavond beter tegen Estland.













    12-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Inhuldiging.
    Met kleine oogjes ging ik deze ochtend met Chico wandelen, gisterenavond was ik immers naar een optreden van de White Coast Rebels in Benidorm geweest en het was bijna 3u toen ik mijn bed kroop.  Na de ochtendwandeling nog even geprofiteerd van onze pa zijn auto en naar de supermarkt geweest.  Ik ben ook even gepasseerd bij Guy op camping Benisol, dan kon ik meteen informeren of alles in orde is met de reservatie van een caravan in maart 2017.  Alles stond netjes geregistreerd, het bezoek kan dus zonder problemen naar hier afzakken.  
    Deze avond werd de nieuwe tent in onze tuin officieel ingehuldigd.  Dat gebeurde uiteraard met de nodige hapjes en drankjes, toen ik rond 21u30 vertrok werd er hier en daar toch al met een dubbele tong gesproken ... 













    11-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Preventorio en Standing Rock protest.
    Om 10u deze voormiddag stond ik al in Aigües, enkele kilometers het binnenland in vanaf El Campello.  Daar was ik afgesproken met Marleen, Simone en Felix, als verrassing kwam er ook nog een zekere Peter mee die mij totaal niet bekend voorkwam.   Al snel bleek dat hij toch een deel van mijn losbandige jeugd heeft bepaald als eigenaar van de Ghetto, één van de punkkroegen aan de Stadswaag (lang geleden een "beruchte" uitgaansbuurt in Antwerpen).  De auto werd net buiten de bebouwde kom geparkeerd en te voet ging de groep naar boven.  Ik ging met de auto want Chico kan niet zo goed meer wandelen.  
    Het doel was het vervallen preventorium, onlangs werd dit gebouw in een artikel genoemd als één van de meest verlaten plekken van Spanje.  Zelf was ik er twee jaar geleden al eens geweest omdat hier een cache lag maar een tweede keer deze uitzonderlijke plek bezoeken kan absoluut geen kwaad.  Het geneeskrachtige water uit de bronnen was al enkele eeuwen geleden bekend maar later werd er dus een instelling gebouwd voor kinderen met tuberculose.  Na de Spaanse burgeroorlog raakte het gebouw al snel in verval en na ettelijke ruzies en processen werd het alleen maar erger.  Tel daar dan nog een flinke portie vandalisme bij en je kan je voorstellen hoe het er nu uitziet.  Zoals het bij een huis van dit kaliber hoort, zijn er ook spookverhalen opgedoken - lekker griezelig Surprised.
    Je kan er zo binnen lopen maar dat doe je dan wel op eigen risico : verdwenen daken, gestolen trappen, vloeren met gaten, ingestorte plafonds - je komt het allemaal tegen.  De verdiepingen zijn normaal niet meer bereikbaar, tenzij ... je vriendenkring bestaat uit een aantal exemplaren die nog iets dichter bij de apen staan dan de doorsnee mens.  Er werd langs planken en afgebrokkelde muren naar boven geklauterd als volleerde circusartiesten.  
    Intussen was er ook een aantal Spanjaarden aanwezig die in opdracht van de universiteit van Alicante een reportage maakten, uiteraard werden we gefilmd - zou mijn filmcarrière nu echt internationaal gaan ? Een verhaaltje over geocaching vonden ze blijkbaar ook interessant.  Buiten waren ze helemaal gefascineerd toen ze (de door Marleen meegebrachte) borden zagen om Standing Rock (indianenreservaat) te steunen.  Ook nog nooit van gehoord ? Oliemaatschappijen willen een pijpleiding aanleggen door het land van o.a. de Dakota indianen, daardoor worden begraafplaatsen beschadigd en raakt het ecosysteem ontregeld.  De protesten worden steeds heviger en regelmatig komt het tot confrontaties met de ordediensten.
    Na een uurtje of drie (!) rondhangen zakten we opnieuw af naar het dorp waar we genoten van een dagmenu voor overdreven weinig geld.


















    10-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boem !
    Wat een mooi dag alweer : de hele dag zon en, ook in de schaduw, ruim boven de 20 graden.  Dus eerst een eindje met Chico (hond van onze pa) wandelen, veel verder dan 500 meter is dat niet want zijn achterpoten zijn versleten.  Daarna naar mijn eigen plekje om internet te checken én in de zon te liggen.  Niet té lang want om 13u30 "moesten" we present zijn aan de markt.  Geen kraampjes met fruit of bloemen deze keer maar "mascletas", een oorverdovend spektakel met vuurwerk, voetzoekers en alles wat ze kunnen vinden dat lawaai maakt.  Het startschot wordt gegeven door de "Reina" die met heel haar gevolg onder begeleiding van een fanfare naar hier wandelde.
    Met fluitende oortjes daarna de auto in om bij Sabor te gaan eten, wat een druk leven hebben we toch ! Bij Sabor hebben we bijna elke week al een ander gezelschap gehad, deze keer was ik omringd door de gezelligste Nederlanders uit onze tuin.  Afgaande op de verhalen hadden we geluk dat Bert en Jen aanwezig waren want ze hadden net zo goed vast kunnen zitten in hun badkuip - sorry, inside joke Laughing.  Drie uur lang aan tafel, de tijd vloog voorbij ...



















    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs