MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    12-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorbij.
    Het was een mooi weekend. Ondanks de vele muziekoptredens kan je het Schots Weekend nog altijd geen festival noemen, het is meer een totaalgebeuren voor mensen die “iets hebben” met Schotland. Mensen die komen om te verbroederen, plezier te maken enz maar zeker niet om te dansen en dat is toch wel een groot verschil met bv het Boombalfestival. Waar het festival van Lovendegem dan weer jaloers op kan zijn : de drankomzet. De concerttent leek zaterdagavond op een grote voetbalkantine nadat de plaatselijke ploeg kampioen is geworden. 
    Vanmorgen rond 9u30 werden de generatoren stilgelegd, als teken dat het tijd was om stilaan te vertrekken. Tegen 11u was ik uiteindelijk pas weg en ook hier een dikke bravo voor alle kampeerders : het terrein werd heeeel proper achtergelaten. Na een zomer vol festiviteiten kan ik enkel concluderen dat het met leeftijd te maken heeft. Oudere mensen zijn duidelijker meer geneigd om alles op te ruimen.
    Onderweg nog even gestopt om Nancy en Macho een laatste keer te zien en dan verder naar Lochristi voor een nachtje.  Morgen naar de Belgische kust voor enkele dagen en dan volgend weekend afsluiten met het laatste festival.





    11-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stoer.
    De dag begon bewolkt maar al snel kwam de zon piepen en werd het warm, geen druppel regen gezien. Tegen 11u wandelde ik naar het feestterrein want dan werd het startschot gegeven voor de Highland Games. Koffertjes dragen (2x80 kg voor de mannen, 2x40 kg voor de vrouwen), boomstam gooien, touwtrekken, rotswerpen, vaten tillen – allemaal bezigheden voor stoere mannen en even stoere vrouwen. Al deze disciplines werden de hele dag door beoefend. Natuurlijk was er ook muziek. Het begon met het gemengde jeugdkoor van Rejoice met een vrij klassiek repertoire. 
    Na het optreden was er een zeer aangename verrassing : kameraden Rudi, Anneliese en Sanne waren ook komen opdagen. En zo konden we al meteen samen naar de Rijschool om het concert van Daithi Rua te zien, een Ierse bard in de stijl van Luka Bloom. Iets later begon in de concerttent Follia!, ik ben nooit een fan geweest en na vandaag zal dat niet veranderen. Nog een uurtje later was het in de danstent tijd voor dé ontdekking van het weekend : Plantec. Bretoense folk met stevige beats en loops uit de computer. Die proberen we volgend jaar op Boombalfestival te krijgen ! In de late namiddag en vroege avond passeerden ook nog Liguriani en de Scott Wood band, als afsluiter kregen we Snakes in Exile – aan de talrijke t-shirts te zien nog altijd zeer populair. Om de honger te stillen stond een avondlijk bezoek aan het Biezefrietje op het programma, maar dat was intussen – veel te vroeg – gesloten.



















    10-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel afwisseling.
    Negen uur in de ochtend. Vandaag begint het Schots Weekend voor het grote publiek pas echt. Kreeg ik gisterenmiddag een vleugje doedelzak te horen, nu zijn ze al in grote getale aan het oefenen. De hele dag door is er immers een competitie met pipe bands uit binnen- en buitenland. Doof geblazen ? Dan kan je naar de Highland dance competities gaan kijken of winkelen op de Schotse markt, je ergeren aan een roofvogelshow (vogels horen niet op een stokje te zitten met een ketting aan hun poot), je kinderen droppen in een springkasteel enz. Frank heeft op de radio net verteld dat we nog altijd zeer mooi weer mogen verwachten, daar zal niemand over klagen. Tijdens het nieuws vertelden ze ook dat Club Brugge nog maar eens verloren heeft. Interesseert mij dat ? Neen, ik wil de uitslag van Antwerp tegen Lierse horen maar daar spreken ze niet over. Dan maar even naar Nancy bellen. Vrolijk word ik er niet van : alweer thuis verloren en na vijf speeldagen amper vijf punten … En dat na al die aankopen en grote hoop op een kampioenstitel. Jaja, er moeten nog veel wedstrijden volgen. 
    Intussen is het middernacht. De hele dag competities alom : met honden, boogschieten, doedelzak, dansmariekes enz. De piper bands warmden zich luidruchtig op, indien mogelijk in de schaduw van fruitbomen op het terrein. Ook de border collies die de schapen bijeen moesten drijven zochten opvallend vaak de lommerrijke plekjes op. Eén van de hoogtepunten is altijd de massed band, alle piper bands die samen Amazing Grace en Scotland the Brave spelen, het blijft indrukwekkend. Wat ook altijd opvalt : ze kijken altijd zo ernstig, op het randje van boos. Zouden ze in hun wildste fantasieën denken dat ze ten strijde trekken en in de eerste linies zullen sterven ? 
    Optredens waren er uiteraard ook, en goeie ! Het “lawaai” (Franse rock, het blijft wringen) in de concerttent werd mooi afgewisseld met intieme optredens in de Rijschool, een mooie zaal van het kasteel. Daar leerden we dat Schotse lullabies niet altijd zo lief zijn dan ze klinken : je kind in slaap zingen met een verhaaltje over hoe zijn vader diezelfde dag onthoofd werd en zijn kop van de berg naar beneden rolde terwijl het bloed in het rond spat … slik. Op één van de binnenpleinen ging het er soms ook hevig aan toe, met gevechten tussen Schotten en Vikings. 
    Kortom, een mooie dag. Alles is hier ook perfect georganiseerd, de paaltjes en linten die de kampeerplaatsen afbakenden zijn al weggehaald want niet meer nodig. Hier ook geen betonblokken die eventuele Nice-chauffeurs moeten tegenhouden, een vriendelijk woordje zal ook wel lukken Je kan hier trouwens ongestoord met zwaarden, knotsen en bijlen rondlopen – hoort er allemaal bij.
    Ook het vermelden waard : de mooie verlichting op het feestterrein én het afsluitende vuurwerk !



















    09-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste optredens.
    Middernacht is al even voorbij en de openingsavond is geslaagd. Urban Trad kan het nog altijd, ook na het vertrek van frontman Yves Barbieux. Er wordt wel meer afgeweken van de folklijn maar is dat erg ? De nieuwe singel werd twee keer gespeeld, één keer in het Nederlands en als bisnummer in het Frans : Le vent nous portera, beter bekend van Noir Désir. Daarna was het de beurt aan Ímar, tijdens het festival van Dranouter één van dé ontdekkingen. Ook vanavond een stevige mix van alle mogelijke muziekjes die Schotten, Ieren, Engelsen en andere eilandbewoners kunnen bedenken.


















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het Schots Weekend kan nu echt beginnen.
    Ondanks het geronk van een grote generator (de stroom moet ergens vandaan komen) toch goed geslapen, ook al had het enkele uurtjes meer mogen zijn. Na het ontbijt vertrokken voor een wandeling langs de Landcommanderij en door de velden, daarbij werden ook twee caches gevonden. Rond de middag werd de zon weer verschroeiend warm en was het tijd voor een siësta, kwestie van voorbereid te zijn op de Spaanse gewoonten. Lang duurde mijn middagrust niet want na een half uurtje weerklonk een doedelzak, niet geheel onverwacht op een Schots Weekend. 
    Dan maar een beetje actie en opnieuw vertrokken voor een wandeling waarbij nog eens vier caches gevonden werden. Terug in de auto schrok ik van het totaal aantal kilometers dat ik gewandeld had : meer dan 15 ! Bovendien kan je het bijna een bergwandeling noemen met een parcours tussen de 52 en 110 m boven zeeniveau  
    Iets over 18u. De camping begint intussen aardig vol te open, langs één kant heb ik al een buur – een nogal nors echtpaar uit de buurt van Antwerpen. De andere kant is nog vrij. Snel een douche genomen en helemaal fris voor de eerste optredens van dit weekend : Urban Trad en Ímar.















    08-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van garage naar garage, inclusief veel kleurtjes.
    Pff, wat een dag ! Vanmorgen vroeg opgestaan want om 9u moest ik bij de Ford garage zijn voor het jaarlijkse onderhoud. Als je daarvoor de Kennedytunnel moet passeren kan je toch best op een uurtje rijden/stilstaan rekenen. Terwijl de auto nieuwe olie e.d. kreeg ging ik een beetje rondwandelen in de buurt van de Krugerstraat. De “meeting of styles” zelf heb ik nog nooit mogen meemaken maar het resultaat mag elk jaar gezien worden. Tijdens dit evenement kunnen graffitikunstenaars uit binnen- en buitenland hun fantasie botvieren op de honderden meters muur die hen ter beschikking worden gesteld. Je mag dit gerust echte kunst noemen ! 
    De auto was snel klaar en zo kon ik opnieuw naar Temse rijden. Eergisteren was ik ook al bij de motorhome dealer geweest omdat de koelkast het niet meer deed op 12V. Er werd een module vervangen om een gekende fabrieksfout op te lossen. Gisteren na een hele dag felle zon merkte ik dat de woonbatterij niet helemaal opgeladen was. Ook tijdens het rijden deze ochtend laadde de batterij niet op. Er was dus duidelijk iets mis en vandaag dus terug naar Alpha. Alles werd uitgemeten, het zonnepaneel deed wat het moest doen, er zaten nergens stekkertjes los (behalve bij mezelf, ik hoor het jullie denken) en alle zekeringen waren in orde. Het bleek de batterij zelf te zijn. Een batterij kan inderdaad de onhebbelijke gewoonte hebben om van de ene dag op de andere ermee op te houden. Dat ze dat na iets meer dan een jaar reeds doet, kan je moeilijk normaal noemen. In ieder geval, er zit een (betere) nieuwe AGM gel batterij in. 
     Om 15u30 vertrekken in Temse, zou het nog lukken zonder file ? Neen, natuurlijk niet maar tegenwoordig moet je al blij zijn als je niet meer dan een half uur verliest. Normaal gezien had ik rond 14u moeten aankomen op mijn weekendbestemming maar door de batterijproblemen werd het enkele uurtjes later. En wat is mijn bestemming ? Bilzen, meer bepaald de tijdelijke camping van het Schots Weekend bij Alden Biesen. En wat een luxe : een festivalcamping met genummerde en gereserveerde plaatsen, elektriciteit enz ! Voorlopig is er slechts 5 % van het kampeerterrein gevuld en al die vroege aankomers hebben een geel kenteken met zwarte letters/cijfers, allemaal !













    07-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RSLM + MAS.
    Gisterenmiddag ben ik vertrokken in Lochristi en naar Alpha Motorhomes in Temse gereden om een probleempje op te lossen.  Daarna verder zonder noemenswaardige files naar camping De Molen in Antwerpen.  Vandaag was het een cultuurdagje, ik heb het Red Star Line museum bezocht én ben ook nog eens binnengesprongen in het M(useum)A(an de)Stroom.  Het eerste stond al een tijdje op mijn verlanglijstje en dat kan ik vandaag dus schrappen.  Volgens mij niet echt een museum dat ooit veel volk gaat aantrekken.  Daarmee heb ik niet gezegd dat het niet interessant is.  Het gaat hier niet zozeer om een indrukwekkende collectie kunst of rariteiten, het lijkt me meer iets om mensen bewust te maken van de migratieproblematiek.  Op zich ook een nobele zaak.  Veel verwijten die de vluchtelingen van vandaag naar hun hoofd krijgen geslingerd zijn dezelfde dan de gelukzoekers te horen kregen die de oversteek naar Amerika maakten om daar hun geluk te zoeken.  Alles is in ieder geval mooi in beeld gebracht en er valt veel te lezen, op muren en op beeldschermen.  Uit foto's blijkt dat er een heel groot verschil was tussen de mensen die in eerste klas reisden en de sukkelaars in derde klas - veel is er niet veranderd ...
    Het MAS kreeg deze keer maar een kort bezoekje.  Er liep een expositie van Luc Tuymans die geheel gewijd is aan mensen met brillen.  Daar was ik snel buiten, enkele verdiepingen hoger kon je naar Antwerpen à la carte.  Hier gaat het over eten, altijd interessant.  De verschuiving van buurtwinkel naar supermarkt, de massale import uit verre landen, de afvalberg, een koninklijke wc - het komt allemaal aan bod.
    Toen gebeurde het onvermijdelijke : ik kreeg honger Surprised.  Langs de hoerenbuurt is nog altijd de kortste weg richting Grote Markt en daar viel op hoeveel vitrines er te huur staan, overal crisis dus ? Ik ging dan maar voor een crisisprijsje een pitaschotel eten bij Mama's Garden.  Zo goedkoop dat er nog geld overbleef voor een ijsje bij Häagen Dazs, normaal doe ik dat niet vanwege veel te duur maar ach, het is misschien de laatste keer dat ik Antwerpen ben voor een hele tijd.
    Deze avond kwamen Nancy en Macho even langs, vorig weekend op de jaarmarkt in Edegem had ze een mooie foto van hen laten maken.



















    04-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Feestje.
    Vorig jaar kwam ik eerder toevallig terecht in Oeudeghien.  Pan de Capazo speelde er tijdens een privé tuinfeest en dus was ik er ook.  Ik schreef mijn naam in het gastenboek en dit jaar werd ik uitgenodigd op het tweede Fête de la station.  Oeudeghien ligt over de taalgrens, achter Ronse en vanzelf kom je er absoluut niet terecht.  Zeker vandaag niet met onderweg een kermiskoers en historische feesten in Lessines.  Als ik het op voorhand had geweten was ik vroeger doorgereden want dat lijkt absoluut de moeite, met zo'n 1000 figuranten in 16e eeuwse klederdracht.
    Net als vorig jaar werd het een gezellige bedoening op het feest, deze keer zelfs uitgebreid met een kleine ambachtenmarkt.  De hapjes en drankjes waren stuk voor stuk van biologische oorsprong en/of zelf bereid.  Het aanwezige publiek was kleurrijk en lichtjes afwijkend van de heersende normen, zo heb ik het graag !
    Oorspronkelijk stond alleen een optreden van Trikosis gepland maar we kregen nog enkele extra's met o.a. het 
    Duo Rodriguez Franceschini.  En zo kregen we dan toch weer een stukje Pan de Capazo te zien want Ramón is de draailierspeler van die groep.  Trikosis zelf bleek al snel een schot in de roos, feestgroep bij uitstek !



















    03-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pinguins, nog eens ...
    Een prachtige dag vandaag en dus geen enkele reden om thuis te blijven.  Sint-Niklaas leek dan ook een voor de hand liggende bestemming vanwege de Vredesfeesten en Villa Pace, een perfecte mix van ballon- en muziekfestival.  Tijdens het installeren en opstijgen van de ballons krijg je steeds uitleg over het hoe en waarom van deze hobby/transportwijze.  
    Eerst waren enkele gasballonnen (gevuld met het dure helium) aan de beurt, daarna kwamen de speciale vormen in mini-uitvoering over het plein geparadeerd.  Rond 18u begonnen dan de grote jongens, in snel tempo gingen enkele tientallen heteluchtballons de lucht in.  
    Nog later kon iedereen zich vergapen aan de gigantische speciale vormballons. Even waande ik me opnieuw in de zoo, want ook twee pinguins gingen de lucht in.  De allergrootste werd op het einde wel aan het publiek getoond maar ging niet de lucht in.  Dit gevaarte, in de vorm van een racemotor, is zo groot dat het bijna nergens kan landen en het was inmiddels al te laat om nog ver te kunnen vliegen/varen.
    Absoluut een knap spektakel maaaarrrr kan dit volgende keer georganiseerd worden zonder kinderen ? Dat ze met kinderwagens mijn tenen platwalsen overleef ik wel.  Maar waarom laten ouders hun kinderen onophoudelijk krijsen en op zaken kruipen waar dat verboden is ? Ik heb nu ook fruitpap in mijn haar plakken en er is op mijn voeten gekotst.  Pittig detail : ik loop rond met sandalen Surprised.  En toch is er nog hoop, op een bepaald moment stond ik naast een nieuw samengesteld gezin met normale kinderen.  Kinderen die verwonderd roepen, die even huilen omdat hun ijsje op de grond valt, die zeuren omdat ze naar toilet moeten.  Ik heb de ouders dan ook bedankt voor hun aanwezigheid, het leverde me een cola op.
    Nadat de ballons vertrokken waren begon het muziekgedeelte van de dag.  Arbeid Adelt! is en blijft nog altijd een spannende groep maar tijdens Ringland waren ze toch overtuigender.  Daarna Axelle Red.  Ik heb al zeer goede optredens van haar gezien en spijtig genoeg ook al heel slechte.  Dat van vandaag neigt eerder naar de negatieve kant.  Er was evenveel opwinding dan bij de laatste wedstrijd van de Rode Duivels.  Dat zegt genoeg, bovendien stond naast mij een fan luidkeels alle liedjes mee te zingen.  Ze kende werkelijk alle teksten uit het hoofd, helaas was de toonvastheid een heel pak minder.  
    De bedoeling was om af te sluiten met Flying Horseman maar op het pleintje aan de Sint-Nicolaas deden ze zó moeilijk over mijn (volgens hen té professionele) fototoestel dat ik het maar voor bekeken hield.  En dat brengt me dan weer bij de absurde veiligheidsmaatregelen tijdens grote manifestaties.  Tijdens het opstijgen van de ballons kon je zonder controle het plein op, pas toen de optredens begonnen werd je aan ingangpoortjes gecontroleerd.  Ik heb tussen de ballons en de concerten het plein niet verlaten en kon dus perfect een bomgordel dragen tijdens het concert van "de rosse".  Buiten het plein aan de rij wachtenden voor het frituur : boem - ook massaal veel slachtoffers.  Gelukkig ben ik nog altijd de brave jongen die ik altijd geweest ben.



















    02-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar de dierentuin.
    Deze ochtend nam ik om 10u de trein in Gent-Dampoort en een uurtje later stond ik in het mooiste treinstation van de wereld : Antwerpen-Centraal.  Van daaruit stap je zo de zoo binnen en daar zou ik dan ook mijn dag doorbrengen.  Ooit heb ik mezelf beloofd dat ik elk jaar afwisselend de dierentuin van Antwerpen en die van Planckendael zou bezoeken maar daar is voorlopig nog niet veel van in huis gekomen.  Vandaag dus wel ! De dierentuin is de laatste jaren weer stevig onder handen genomen maar ook nu kom je nog altijd bordjes tegen met daarop : "binnenkort komt hier ...", "vanaf 2017 kan je hier ..." en "hier bouwen wij ...".  De dierentuin blijft dus constant verbouwen om alles nóg mooier te maken.  
    Ik blijf het er wel een beetje moeilijk mee hebben.  Ik vind immers dat dieren in volle vrijheid moeten kunnen leven en niet in een kooitje.  De verblijven zijn de voorbije tientallen jaren veel meer aangepast aan de natuurlijke habitat van de dieren maar je kan een leeuw in gevangenschap nu eenmaal geen jachtterrein van 50 km² aanbieden.  En wat ben je waard als vogel als je niet meer dan 10 meter hoog of ver kan vliegen ? Hoe dan ook, als we alle onheilsberichten moeten geloven, zullen veel diersoorten alleen nog in de dierentuin kunnen bewonderd worden.
    Na mijn bezoekje aan de zoo was er nog tijd om een terrasje te doen met Nancy en rond 18u zat ik alweer op de trein om terug naar Gent te rijden.  Later op de avond bleek dat dat een goede beslissing was.  Indien ik een trein later genomen had, was ik waarschijnlijk veel langer onderweg geweest.  Een heteluchtballon heeft namelijk de bovenleiding van de sporen geraakt en alle treinverkeer werd onderbroken tussen Antwerpen en Gent.


















    01-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Klaar voor het weekend.
    De vorige dagen bestonden vooral uit rust, rusten, niksen en nog meer niksen - met of zonder konijn.  Veel haalt het niet uit maar ik moet toch een beetje in vorm zijn om het volgende drukke weekend te overleven.  Behalve luieren bestaat een groot deel van de dag (vooral avond) natuurlijk ook uit eten.  Nonkel Luc wisselt de klassiekers als spaghetti en frietjes vlotjes af met verrassingen als teppanyaki en visschotels.  Als voorgerecht krijgen we regelmatig een dansvoorstelling van de meisjes.  
    De ijsjesman moeten we niet meer roepen, die komt tegenwoordig gewoon de oprit opgereden.  











    30-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De dag nadien.
    Gisteren zijn we nog gaan ontbijten in de tent van Oxfam, daarna werd onder een dreigende hemel heel onze nederzetting afgebroken en verdwijnt ze voor de meesten weer ergens in de garage om volgend jaar tegen de zomer opnieuw op te duiken.  Het is mooi geweest maar het was geen memorabele editie.  Boombalfestival is altijd een beetje afscheid nemen van de zomer en de Belgische vrienden, ook al komen er voor mij nog enkele drukke weken aan met Villa Pace, Schots Weekend en Manifiesta.
    De hele namiddag ben ik bezig geweest met foto's bekijken/wissen/sorteren/bijwerken.  Een stevig karwei als je zoveel foto's neemt.  En toch begint de zwaarste periode pas na het publiceren van de foto's op Facebook.  Iedereen begint dan bekende mensen te taggen, foto's te "liken" en van commentaar te voorzien.  Zelf moet je daar dan nog weinig aan doen maar het is wel plezant om alles te volgen.  Het streelt natuurlijk ook mijn ego om te zien dat de foto's zo populair zijn.
    Om 22u kroop ik in mijn bed.  Tijdens het festival was de nachtrust intens maar veel te kort.  Ik had dan ook gehoopt om alles in Lochristi weer in balans te brengen.  Helaas, om 3u deze ochtend wakker en niet meer kunnen slapen.  Ik ben intussen gestopt met de medicijnen tegen mijn rugpijn en het gevolg laat zich raden ... Ik ben echt versleten !









    28-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 4 BBF
    Kindjesdag ! Naar gewoonte zakken vandaag de families uit de omgeving massaal af naar het Boombalfestival om Kapitein Winokio te zien.  Ook vandaag nog altijd minder volk dan normaal maar het publiek was - ondanks de warmte - wel enthousiaster als vorig jaar.  De kapitein werd aangekondigd door vriendin Nele, en fier dat ze was !
    Zoek en de Reizigers waren een aangename verrassing maar moeilijk te plaatsen.  Ook een kwartiertje naar Scala blijven kijken, langer ging niet want we gingen backstage eten en we moesten absoluut gedaan hebben voor de massa van Scala zou aanschuiven bij het buffet.  Daarna was er nog even tijd voor een stukje Elanor, Geronimo en Beat Bouet Trio en les Mains Baladeuses.  
    Alles bij elkaar was het een mooie dag en vooral de Schotse dansinitiatie was de moeite.  Zeer wild en soms chaotisch, toch viel alles weer in zijn plooi.


















    27-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 3 BBF
    Absoluut de heetste dag, iedereen kroop op elke vierkanten centimeter schaduw die er te vinden was.  Muzikanten met ontbloot bovenlijf op het podium, hectoliters zweet bij de dansers, anderhalve liter flessen water in de aanbieding voor één bonnetje ...  De verschillende workshops (tango, Bretoense dans, Bollywood enz) werden even bekeken en goedgekeurd.  Voor de rest was het puffen en drinken.  De folkgroep Parasol zat naar aloude gewoonte onder een parasol, veel hielp dat niet.  Op het hoofdpodium kwamen een aantal minder bekende groepen aan de beurt maar veel belangstelling was er niet.  Hier en daar hoor je steeds meer gemor.  In de danstenten worden ze gestoord door het hoge geluidsvolume op het buitenpodium.  Ik kan mij er iets bij voorstellen : je komt naar een dansfestival maar het grootste deel van je ticketprijs gaat naar groepen waar je niet in geïnteresseerd bent én ze verstoren dan ook nog je concentratie.  Jaja, voor sommige dansers is dit topsport Shocked.  Hoe dan ook, de organisatie zal het allemaal toch eens moeten herbekijken want velen overwegen om af te haken voor de volgende editie.  Anderen houden het nu al voor bekeken, het blijft op het festivalterrein veel rustiger dan de vorige jaren.
    Zelf vind ik de iets bredere programmatie wel geslaagd, Blow en het Zesde Metaal zorgden zo voor de nodige afwisseling.



















    26-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 2 BBF.
    Iets draaglijkere temperatuur vandaag en 's avonds werd het zelfs fris, hehe.  De hele dag werd over en weer gelopen van danstempel 1 naar danstempel 2 en vice versa.  Onderweg moet je dan haast verplicht de bartent en het buitenpodium passeren.  Wat dan steeds opvalt : zowat iedere folkmuzikant duikt steeds weer op in een andere afsplitsing of combinatie van een ander groepje.  Wat voorlopig ook absoluut opvalt : minder volk dan vorig(e) jaar/jaren, hopelijk verandert dat tijdens het weekend.  Van de iets "grotere" namen van de balfolk herinner ik mij vandaag vooral ba.fnu, Triple-X en Trio Dhoore.  Op het buitenpodium was Guido Belcanto weer helemaal zichzelf, aimabel als altijd.  Met de dansinitiaties was het soms gewoon lachen : dansen met een appel op je hoofd bv.




















    25-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 1 BBF.
    Heeeeeeeeeeeeeet, zo kon je deze dag wel kort samenvatten.  Rond de middag ben ik in Lochristi naar Lovendegem vertrokken, meer dan een half uurtje rijden is dat niet.  Zoeken naar een goede plaats om de auto te zetten was niet nodig.  Mijn stukje weide was reeds gereserveerd door een aantal kameraden die al van afgelopen zaterdag aanwezig om de pool party mee in goede banen te leiden.  Gemakkelijk zo én bovendien ook een mooie én stategisch gekozen plek.  
    In de namiddag werden we verwacht om het resultaat van een week muziekstage te bekijken/beluisteren.  De laatste jaren een beetje speciaal omdat Kato (dochter van Leen en Bjorn) ook meespeelt.  Goed als opwarmertje voor de rest van het weekend en de dansers konden de beentjes ook al losgooien.
    Na het uitgebreid aperitieven en een bbq waren we al te laat om MultiDelta te zien, voor Variomatic en Brotto-Lopez waren we wel op tijd.  In de bartent werd afgesloten door het gelegenheidsgroepje Leo & Dicaprio.  Ambiance !



















    24-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heel weinig te melden.
    Ik zou het graag anders hebben maar mijn rugpijn is nog absoluut niet over.  De vorige dagen heb ik niet veel meer gedaan dan rusten maar veel heeft het niet geholpen.  En toch zal ik op mijn tanden moeten bijten want morgen vertrek ik naar Lovendegem voor het Boombalfestival en dat wil ik zeker niet missen.  Daarmee zijn jullie ook meteen gewaarschuwd dat er de volgende dagen ook geen nieuwe berichten zullen verschijnen.   Maandagavond zal er dan een overzicht komen van het weekend, vergezeld van vele foto's.  Hopelijk tegen dan ook opnieuw wat meer lezers want het aantal bezoekers van de blog is echt heel laag de laatste weken.

    21-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Familiefeest.
    Ik heb al enkele dagen verschrikkelijke rugpijn en de gebruikelijke medicijnen schijnen daar voorlopig niet veel beterschap in te brengen.  Gewoon recht staan doet het minste pijn maar dat slaapt zo moeilijk ...
    Rugpijn of niet, gisteren was er de jaarlijkse familiebijeenkomst.  Omdat de weersvoorspellingen niet echt gunstig waren werden de BBQ plannen opgeborgen en werd bij de plaatselijke kaashandel een gigantische bestelling geplaatst.  Kaas en wijn, ook altijd lekker - zonder wijn toch Smile.
    Ondanks het feit dat onze (kleine) familie bij elkaar de deur niet platloopt en we elkaar meestal maar één keer per jaar zien, is het toch altijd plezant om samen te zitten.  Opvallend dit jaar : de mannelijke helft is overgeschakeld op een of andere soort van gezichtsbeharing.  Logisch gevolg met de nichtjes in de buurt : we proberen er toch maar het beste van te maken - met genoeg speldjes, kammetjes, strikjes en zonnebrillen lukt dat wel.  En ze kregen gelijk !


















    18-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rust.
    Zondagavond kwam de familie met een mooi zomerkleurtje weer thuis van twee weken Dordogne in de buurt van Bergerac.  Iedereen was even enthousiast over de camping waar ze hun vakantie hadden doorgebracht en ook de uitstapjes in de buurt waren blijkbaar meegevallen.  Intussen is alles weer in zijn normale plooi gevallen en word ik zoals vanouds vetgemest.  De ene keer een BBQ, dan weer lekkere ouderwetse peekesstoemp (wortelpuree) met kilometers worst, soms afgesloten met een ijsje maar bijna altijd voorafgegaan door een simpele Jupiler of iets mojito-achtig.  Als het 's avonds een beetje te fris wordt, zitten we rond het "kampvuur" en roosteren marshmallows.  Wat ook niet verandert is dat er altijd wel iemand het slachtoffer is om een speciaal kapsel te krijgen, inclusief verdere versieringen.  Gelukkig is er nu bezoek van vriendin Diana uit Nederland zodat ik zelf voorlopig veilig ben.














    14-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Doel.
    Iets voor 10u kwam Krien mij ophalen met haar bijna-oldtimer-Peugeot-Partner-tank en konden we koers zetten naar Doel voor de jaarlijkse Scheldewijding en bijhorende feesten.  We waren nog geen kwartier onderweg en het begon verdomme te regenen, daar waren we niet op voorzien.  De lucht bleef lange tijd grijs, ook toen we reeds ter plaatse waren maar uiteindelijk werd het mooi weer.
    Doel dus ... het blijft een apart geval.  Moet je zo'n dorp opofferen om extra werkgelegenheid te creëren of moet het (toch al voor 99%) verwoeste polderlandschap gevrijwaard blijven van verdere havenuitbreidingen ? De onteigeningen én het jarenlange protest hebben intussen gezorgd voor een zeer bevreemdend sfeertje in dit semi-spookdorp.  Ik loop er in ieder geval graag rond tussen de verlaten huizen, die in veel gevallen een kleurig extra leven krijgen door de vele graffiti.
    De Scheldewijding en de feesten trokken weer volk dit jaar en naar goede gewoonte werden we vanaf de "parking" met paard en kar naar het begin van de bebouwde kom gebracht.  Van daaruit konden we langs de rommelmarkt verder slenteren richting kerk.  Na de (bewust gemiste) misviering vertrok daar een stoet richting haven, bij de muzikanten - zoals altijd - veel bekende smoelekes.  Aan de haven werden de aanwezige boten kwistig bekwispeld  Smile zodat ze hopelijk het hele jaar veilig kunnen rondvaren.  Bij de ceremonie hoorden ook enkele koren die zeemansliederen zongen.  
    Na de wijding hadden we nog meer dan tijd genoeg om een beetje rond te hangen, iets te eten en te genieten van een streepje muziek.  We hebben zelfs nog een cache gevonden.
    Op het einde van de namiddag hebben we nog een boottochtje gemaakt naar Lillo.  De (intussen verdwenen) veerdienst tussen de twee havendorpen werd speciaal voor vandaag terug operationeel gemaakt.  Lillo was vandaag boekendorp maar tijd voor een extra wandeling was er niet meer, want dan zouden we de laatste boot gemist hebben.
    Omdat ik het een overbodig lange omweg vond voor Krien om mij terug te brengen naar Lochristi liet ik me afzetten aan het station van Sint-Niklaas en een uurtje later stond ik in Lochristi.  De parking van het huis was nog altijd leeg, de kampeerders uit de Dordogne kwamen pas tegen 20u opnieuw thuis.



















    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs