MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    14-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Doel.
    Iets voor 10u kwam Krien mij ophalen met haar bijna-oldtimer-Peugeot-Partner-tank en konden we koers zetten naar Doel voor de jaarlijkse Scheldewijding en bijhorende feesten.  We waren nog geen kwartier onderweg en het begon verdomme te regenen, daar waren we niet op voorzien.  De lucht bleef lange tijd grijs, ook toen we reeds ter plaatse waren maar uiteindelijk werd het mooi weer.
    Doel dus ... het blijft een apart geval.  Moet je zo'n dorp opofferen om extra werkgelegenheid te creëren of moet het (toch al voor 99%) verwoeste polderlandschap gevrijwaard blijven van verdere havenuitbreidingen ? De onteigeningen én het jarenlange protest hebben intussen gezorgd voor een zeer bevreemdend sfeertje in dit semi-spookdorp.  Ik loop er in ieder geval graag rond tussen de verlaten huizen, die in veel gevallen een kleurig extra leven krijgen door de vele graffiti.
    De Scheldewijding en de feesten trokken weer volk dit jaar en naar goede gewoonte werden we vanaf de "parking" met paard en kar naar het begin van de bebouwde kom gebracht.  Van daaruit konden we langs de rommelmarkt verder slenteren richting kerk.  Na de (bewust gemiste) misviering vertrok daar een stoet richting haven, bij de muzikanten - zoals altijd - veel bekende smoelekes.  Aan de haven werden de aanwezige boten kwistig bekwispeld  Smile zodat ze hopelijk het hele jaar veilig kunnen rondvaren.  Bij de ceremonie hoorden ook enkele koren die zeemansliederen zongen.  
    Na de wijding hadden we nog meer dan tijd genoeg om een beetje rond te hangen, iets te eten en te genieten van een streepje muziek.  We hebben zelfs nog een cache gevonden.
    Op het einde van de namiddag hebben we nog een boottochtje gemaakt naar Lillo.  De (intussen verdwenen) veerdienst tussen de twee havendorpen werd speciaal voor vandaag terug operationeel gemaakt.  Lillo was vandaag boekendorp maar tijd voor een extra wandeling was er niet meer, want dan zouden we de laatste boot gemist hebben.
    Omdat ik het een overbodig lange omweg vond voor Krien om mij terug te brengen naar Lochristi liet ik me afzetten aan het station van Sint-Niklaas en een uurtje later stond ik in Lochristi.  De parking van het huis was nog altijd leeg, de kampeerders uit de Dordogne kwamen pas tegen 20u opnieuw thuis.



















    13-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoogdag voor de roze brigade.
    Vanmorgen de trein (door de drukte mocht je met een biljet tweede klas ook in eerste klas zitten) naar Antwerpen genomen en om op te warmen enkele caches gezocht met Nancy en Macho.  Omdat Nancy niet van drukte houdt, moest ik daarna de rest van de dag helemaal alleen de grote boze wereld trotseren.  Nu ja, alleen ... samen met zo'n 100000 deelnemers en toeschouwers van de Antwerp Pride Parade 2016.  Gelukkig heeft niemand zich laten afschrikken door de terreurdreiging en werd er gefeest als nooit tevoren.  Er was wel duidelijk meer (en zwaarder bewapende) politie aanwezig dan de vorige jaren en de straten waren iets rigoureuzer afgezet dan normaal.  Overigens liep er ook weer een flinke delegatie van de Rainbow Cops mee in de optocht zelf.
    Het begon al grappig : een selfie met Erik Van Looy waarbij ik opmerkte dat mijn vrouw zot zou worden als ze dit zag.  Hij antwoordde : "Ja, vooral omdat we elkaar ontmoeten op een gay parade".
    De homobeweging en ik, het is een lang verhaal.  Hoewel 99,99 % hetero heb ik het altijd nodig gevonden om de beweging te steunen.  Nu is dat tijdens de jaarlijkse kleurrijke parade, vroeger ging het nog om echte betogingen om de afschaffing van een toen berucht artikel 372bis te eisen.  Tot 1985 waren homoseksuele contacten slechts toegelaten vanaf 18 jaar, terwijl de leeftijd voor hetero's op 16 jaar lag.  Ik hoor het mijn moeder nog zeggen toen ik naar de zoveelste protestmanifestatie trok : "De mensen gaan denken dat je een janet bent".  Ook al was ze breeddenkend, haar eigen zoon met een vriendje was een brug te ver - ook al ben ik dat nooit van plan geweest.
    Vandaag dus : mooi weer en een massa trucks met feestende mensen.  Ging het vroeger over homo's alleen, tegenwoordig komen er meer en meer categorieën bij die zich onheus behandeld voelen : transgenders, intergenders, transseksuelen - ik kan het al lang niet meer volgen.  Mijn spellingscontrole ook niet want hij onderstreept al die woorden in het rood Laughing.
    De mooie dag werd afgesloten met een overwinning van RAFC tegen Roeselare.  Van de 326 kansen werd er slechts eentje bekroond met een doelpunt.  Ze zullen toch beter moeten doen tijdens de volgende wedstrijden.



















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Patershol en Oudburg feest.
    Gisterenavond nog maar eens een stapje in de wereld gezet.  Indommelen moet ten allen tijde vermeden worden, ik heb nog een hele winter voor de boeg om te niksen.  Toevallig had ik ergens een affiche zien hangen waarop te lezen stond dat zowel het Patershol als Oudburg dit weekend iets te vieren hadden.  Vergeleken met de Gentse Feesten stelde dit niet veel voor maar het moet niet altijd zo massaal zijn.  Dit was gewoon een gezellige bedoening die vooral rond eten en drinken draaide.  Je struikelt in deze buurt dan ook over de terrasjes en allemaal zaten ze overvol.  Slechte tijden meneer ... Rolling Eyes 


















    12-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zebra.
    Het zal geen verrassing zijn als ik hier vertel dat ik de voorbije dagen niet echt veel beleefd heb.  Het recupereren na Dranouter nam minder tijd in beslag dan gedacht en dus had ik wel een en ander gepland.  Helaas, de Belgische zomer wou niet echt meewerken ... en dus bleef er niet veel meer over dan een beetje naar de Olympische Spelen kijken.  Misschien begrijp ik het allemaal niet zo goed, maar ik denk dat een Belg wel 300 x zilver heeft gewonnen in een of ander zwembad.  
    Ook als het slecht weer is, moet er gegeten worden.  De voorraad diepvriespizza's was op en dus ging ik als afwisseling een keertje naar de Lunch Garden hier in de buurt.  Als je met de auto (ik niet dus) de parking verlaat moet je wel van heel slechte wil zijn  om de verkeerde richting uit te rijden, toch eens proberen volgende keer Razz.
    Gisterenavond stopte het dan uiteindelijk toch met regenen en dus ging ik naar Zebra Beach in Gent.  Wat een ontdekking, als het mooi weer is moet het daar absoluut supergezellig zijn.  Een binnenplein waarvan ik het bestaan niet kende, tijdens de zomer kan je er iets drinken of eten, met je voeten in het water zitten, een film bekijken enz.  Gisterenavond ging ik voor een optreden van Zigo, gelukkig naar een binnenzaaltje verplaatst.  Mooi, maar heel weinig volk.
    Vandaag zou het droog moeten blijven en als het enigszins doenbaar is, zal ik het gras nog een keertje maaien voor de Bergerac-toeristen thuiskomen.















    08-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het afkicken kan beginnen. Of het aftellen tot Boombalfestival ...
    Het duurde een tijdje vooraleer enig teken van leven te bespeuren viel in de tenten en caravan naast mij dus begon ik al met een aantal vlaggetjes e.d. te verwijderen.  Tussen een kopje koffie en een inmiddels bijna oudbakken boterham door begonnen rond 10u de verdere afbraakwerken.  Om 11u30 konden we het terrein verlaten en naar jaarlijkse gewoonte zag alles er weer pico bello uit.  Geen papiertje is blijven liggen, geen leeg blikje te vinden.  Niet alleen bij ons, ook bij alle andere vertrekkers in de onmiddellijke omgeving.  Wij staan altijd op de stille/caravan/gezinscamping.  Zou het op de grote (jongeren)camping ook zo zijn ? In ieder geval kunnen festivals als Werchter of Tomorrowland hier een voorbeeld aan nemen.  Ook op het festivalterrein zelf zie je amper afval liggen.  En maar lachen met die geitenwollensokkenbende ...
















    07-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Festivaldag 4.
    De laatste dag en alles gaat steeds trager, ook al werd er begonnen met spek en eieren.  Even langs het café van Chris en dan naar het concert van Yevgueni op het grote podium.  Het was intussen al 16u30 en Flanders Ethno, Nahko, Naragonia en enkele anderen hadden we intussen al gemist.  Yevgueni was fantastisch met een zeer enthousiast publiek, alle teksten werden luidkeels meegebruld.  Even kreeg ik het moeilijk toen "Sara" werd gespeeld.  Het nummer was populair toen Oxbow stierf en zelf veranderden we de naam Sara toen steeds in Oxbow : "Zeg eens meneer, waar is Oxbow gebleven, Oxbow komt nooit meer terug ..."
    Iets later bewees Suzanne Vega dat ze nog steeds haar plaats op een groot podium verdient.  De jeugd die ons vergezelt (de uitermate knappe dochters van Rudi en Anneliese) kon niet meteen een nummer van haar opdiepen maar uiteindelijk werden toch een aantal melodietjes herkend.
    Michael Kiwanuka dan, met zijn tweede cd inmiddels tot superster uitgegroeid.  Sterren komen niet zomaar op het podium, ze worden ingeleid door een zweverig muziekje en dat was nu niet anders.  Vervolgend een gitaar die deed denken aan Wish you were here van Pink Floyd.  Mooi optreden maar helemaal tot het einde blijven ging niet want we werden verwacht bij die andere superster : Guido Belcanto ! Toch sloeg de twijfel toe, stond de tent nu echt helemaal vol overtuigde fans die zijn naam bleven scanderen of zien ze in hem een soort nieuwe Eddy Wally en lachen ze hem een beetje uit ? Belcanto zelf geniet met volle teugen van de overweldigende aandacht en brengt een prima set.  Op het Boombalfestival sta ik in ieder geval weer op de eerste rij !
    Tussendoor miste ik het optreden van An Pierlé in de kerk en werden we verrast door een fantastisch optreden van Ímar in de Voute (klein podium aan de overkant van de straat).  Op de tonen van Zaz wandelden we naar de camping.


















    06-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tripel x 6
    Het ontbijt was al iets later dan gisteren.  De oorzaak is niet ver te zoeken, het drankgebruik gaat in stijgende lijn en vooral het café van Chris is daarvan de oorzaak.  Je MOET er passeren en er is altijd ambiance.  De rest van onze festivalbende blijft er meestal langer hangen dan ik.  Pinten pakken kan overal, ik kom toch vooral om zoveel mogelijk optredens te zien.  Voor Estbel was ik te laat maar gelukkig wel op tijd voor Flying Horseman, wat een fantastisch optreden ! Het deed me soms denken aan Nick Cave met the Birthday Party.  
    In de Kayam was het dan tijd voor iets helemaal anders : Riguelle zing Brel, met Hautekiet aan de piano.  Mooie vertolkingen maar zeker geen poging tot imitatie, dat kan ook niet want Brel is uniek.  Grappig moment : Patrick vertelde dat hij samen met Jan elk jaar een goed doel steunt.  Dit jaar was dat "iemand met een beperking" die ze een gratis ticket hadden gegeven voor het festival.  In ruil daarvoor moest hij wel een bijdrage leveren op het podium. "Dames en heren, mag ik u voorstellen : Klaas Delrue !" En zo stond de zanger van Yevgueni voor de tweede keer dit weekend op een podium te Dranouter.  
    Söndörgö uit Hongarije kon me niet lang boeien en Lynched klonk als groepsnaam beter dan hun muziek.  De broertjes Lemay waren wel de moeite.  En toen, je kan het al raden, was het tijd voor de BBQ Laughing.  De laatste keer dit weekend, al het vlees is op.
    We moesten ons haasten om op tijd bij Tourist LeMC te zijn maar dat bleek al snel hopeloos.  Het was intussen heel druk geworden op de festivalweide en de grote tent stond helemaal vol, geen doorkomen aan ... Dan maar van op afstand meegeluisterd en daarna aan een cameraploeg van de regionale tv-zender gevraagd wat al die West-Vlamingen daar stonden te doen voor zo'n dikke nek uit Antwerpen.  En toen gingen we naar de St. Bernardus tent en moest ik absoluut eens proeven van de Tripel.  Dat smaakte en het werden er dan maar zes, voor mij een enorme hoeveelheid, zeker in combinatie met de Hoegaardens die iets vroeger waren binnen gegoten ! Mij in enigszins stabiele toestand voortbewegen werd iets moeilijker en dus werden Trixie Whitley en Balthazar op veilige afstand bewonderd.  Alweer een fantastische dag achter de rug.


















    05-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dalton Dixie.
    Heerlijk geslapen, dat was ook weer een tijdje geleden.  Samen aan het ontbijt is ook weer eens iets anders dan alleen in de auto een kommetje ontbijtgranen.  Daarna hadden we meer dan tijd genoeg om in de relaxzetels te ploffen, te zeveren en naar de vrouwen te kijken.  Op een aankomstdag als vrijdag is er veeeeeeel te zien Smile en één ding al snel duidelijk : er is geen reden meer om te zeuren, er zijn mannen met nog veel langere baarden dan de mijne !
    In de Kayam (grootste concerttent) opende Habadekuk uit Denemarken het festival met veel polka's.  Ook dit jaar werden alle groepen in deze tent muzikaal aangekondigd door Jan De Smet en hij deed dit weer fantastisch met aangepaste teksten en kwinkslagen.  Iets later stond in de clubtent Wör op het podium.  Een ongezien succes : volle tent, een bisnummer en er werd al gedanst ! Intussen stond aan de kerk een lange rij mensen aan te schuiven voor een intiem concert van Yevgueni (met strijkers) maar ik had geen zin om daar een uur te staan wachten.  Dan maar terug naar de camping voor de volgende BBQ, deze keer met een uit de kluiten gewassen T-bone steak.  Niks voor mij maar daar was rekening mee gehouden, er was ook worst en varkenshaasje.  Dank u chefs ! Op de achtergrond konden we meegenieten van Afro Celt Sound System.  Alle concerten zien is helaas onmogelijk maar op deze manier is het ook wel gezellig.  Na het eten waren we net op tijd voor King Dalton, de afgelopen week al verschillende keren op een podium gezien maar op een groot festival met een opeengepakte massa mensen klinkt het toch altijd net iets beter.  Ze waren fantastisch op dreef, vooral drummer Frederik ging als een razende tekeer en deed op het einde een "Keith Moontje".  
    Van op afstand hoorden we dat Arno nog altijd dezelfde liedjes zingt en iedereen nog altijd meebrult maar wij werden verwacht bij Fratelli Tarzanelli.  The Colorist met Emiliana Torrini werd helaas gemist maar voor Hayseed Dixie was ik wel present.  Hoe moet je dit nu omschrijven ? Een metal dixie band ? Feit : ambiance tot en met en klassiekers van Motörhead, Queen e.d. op een aparte manier "behandeld".  Pas na een half uur drong het tot me door dat ze zonder drum speelden.  Ter compensatie werd de akoestische bas flink mishandeld.  Schitterende afsluiter voor vrijdagavond !


















    04-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Westhoek, we komen eraan !
    Om eerlijk te zijn : ik zag er tegenop.  Niet tegen het festival op zich maar na de overvloedige regen van de afgelopen dagen zag ik de camper al wegzakken in de West-Vlaamse kleigrond.  Door dezelfde omstandigheden had ik al een deel van het Na Fir Bolg festival gemist en dat was financieel nog te dragen.  Een festivalticket Dranouter is echter te duur om verloren te laten gaan en dus vertrok ik maar.  Om 9u30 stond ik al op onze vaste afspraakplaats in de buurt van de Kemmelberg.  Een kwartiertje later aan de ingang van de camping zonk de moed me in de schoenen : modder alom en niemand om aan te spreken om te horen of er een tractor in de buurt was in geval van vastrijden.  Dat er geen aanspreekpunt was, kan je de organisatie moeilijk kwalijk nemen want we zijn altijd uuuuuuuuren vóór de officiële openingstijd ter plaatse.  We hebben nogal veel plaats nodig om heel onze nederzetting op te bouwen en dat lukt niet meer als je in de namiddag komt.
    Uiteindelijk heb ik beslist om het toch maar te proberen en alle ESP en ASR lichtjes knipperden op mijn dashboard toen ik door de modderpoel reed.  Tegen alle verwachtingen in lukte het toch zonder al te veel problemen en verder op de wei was alles goed berijdbaar.  De rest van de dag werd grotendeels besteed aan het opzetten van tenten en het versieren met lichtjes, lampions, tuinkabouters, klokken enz.  Van één zaak kan je altijd zeker zijn : we worden opgemerkt ! De opkomst van de goedkope led verlichting in combinatie met kleine zonnepaneeltjes is echt een zegen.  Na al de noeste arbeid was het al snel tijd om de BBQ aan te steken, daarna trokken we naar de heilige festivalgrond.  Vorig jaar heb ik dit moeten missen omdat precies in dit weekend de nieuwe camper werd geleverd, net tijdens het jaar dat zo veel verandering werden doorgevoerd.  Ik bekeek dit jaar dus alles met de ogen van een nieuweling en het mag gezegd worden : de nieuwe opstelling is fantastisch.  Veel minder ver lopen, alles in de buurt van de kerk die steeds als baken zichtbaar is.  
    Zoals altijd is donderdag een opwarmertje en is er alleen iets te zien in de dranktent (Palace).  Vroeger kreeg je daar ook nog wel eens een groep te zien maar nu waren het alleen dj's.  Om de avond af te sluiten hebben we nog wat onder "onze" luifel gezeten en tranen met tuiten gelachen, dat was lang geleden - de toon is gezet ! 
















    03-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar Dranouter.
    Na een druk weekend ben ik intussen weer helemaal op krachten gekomen in Lochristi.  Veel meer dan uitrusten was niet mogelijk met het strontweer van de laatste dagen, gelukkig had ik maandag het gras nog gemaaid.  Al dat vers gemaaide gras vinden de schapen wel okee, dan moeten ze zelf niet grazen.  Tegen Zoetemelk (het zwarte schaap) kan je wel honderd keer zeggen dat hij opzij moet gaan als je het gras over de omheining gooit, toch steekt hij telkens zijn kop eronder.

    Enkele losse bedenkingen :  
    Op de fandag van RAFC was 6500 man aanwezig, bij Beershit 1500 - wie is er nu de ploeg van 't stad ?
    Op het Sfinks festival hebben ze een groep asielzoekers verwijderd omdat ze vrouwen/meisjes lastig vielen.  Mag ik ook even vermelden dat vele - andere - asielzoekers vrijwillig aan het festival meewerken tijdens het opbouwen/afbreken/proper houden/eten bereiden ? En hoewel ik de handtastelijkheden absoluut niet goedkeur, ergens begrijp ik het wel.  De dag na de "feiten" zat ik op de tram met naast mij een mooi jong meisje met korte broek en diep uitgesneden blouse.  Over ons zaten twee jonge Pakistanen (of toch uit die regio) die alle moeite van de wereld deden om toch maar niet in de richting van het meisje te kijken.  Als je uit een land komt waar je zelfs geen blote knie te zien krijgt, moet de verleiding hier wel groot zijn met al die - in hun ogen - bijna naakte vrouwen.  Maar zelfs dan : AFBLIJVEN !

    Waar ik zelf niet kan afblijven is een lekkere pizza, twee dagen na elkaar is zelfs geen uitzondering.  Vandaag was het iets anders : bij Lidl hadden ze Peking kip en Tikka Massala en dat moest ik eens proberen.  Lekker, maar vooral de Peking kip mocht iets meer gekruid zijn.  Dan maar even de kast opentrekken, keuze genoeg ...

    Morgenochtend vertrek ik naar het jaarlijkse festival van Dranouter.  Vóór maandagavond moet je hier dus geen nieuwe berichten verwachten.  Ik hoop maar dat de camping een beetje berijdbaar is na de hevige regenbuien.









    31-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Glijden maar ...
    Vroeg uit de veren vandaag want afgesproken met mijn lieve echtgenote en schoonzus om te ontbijten bij De Vlegel in Mortsel.  Vroeg ? Half elf zou je ook bijna middag kunnen noemen maar dat doen we dus niet ! Laughing
    Na het ontbijt scheidden onze wegen en ben ik een beetje gaan rondwandelen in Antwerpen.  Ik wou toch ook zeker eens kijken wat die Big Slide voorstelt, een tijdelijke (water)glijbaan die vorig jaar nogal wat negatieve kritieken kreeg omwille van het groot aantal gekwetsten omdat de baan niet genoeg gleed om opstoppingen te voorkomen.  Dit jaar verhuisde de hele constructie van Park Spoor Noord naar de Plantinkaai en vertrokken de waterkiekens vanop een grotere hoogte.  Echt spectaculair leek het mij nog altijd niet maar de mensen leken zich te amuseren, dat is het belangrijkste.
    Daarna was het - alweer - tijd voor een optreden van King Dalton.  Het laatste in de reeks "muziek in de wijk" en ook veruit het beste - deze keer op het Krugerplein in Borgerhout.  Ook speciaal : de grootmoeder van zangeres Jorunn vierde vandaag haar 91e verjaardag en was aanwezig !


















    30-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2 x King Dalton + Sfinks.
    Na het doktersbezoek gisteren was er nog even tijd om enkele caches te zoeken.  De eerste die ik vond was een heel speciaal zelf gemaakt exemplaar.  Na het cachen was ik afgesproken met Karen en Shaun om in Wilrijk iets te gaan eten en daarna een optreden mee te pikken van King Dalton.  De gevulde aardappel bij Efes Mezze Bar was zoals gewoonlijk van uitzonderlijk groot formaat en smaakte heerlijk.  
    Vandaag ben ik enkele uurtjes naar het Sfinks festival in Boechout geweest.  Drie kwartier aanschuiven om op een gratis festival binnen te mogen, ongezien in mijn nochtans rijk gevulde festivalcarrière ...  En waarvoor dienen al die veiligheidsmaatregelen ? Als ik met een bommengordel tussen de rij wachtenden sta, maak ik ook enkele tientallen slachtoffers.  Ze kunnen toch ook niet iedereen die de tram of bus neemt, gaan fouilleren.  Of is het dat wat ze van plan zijn : ons laten leven in een totalitaire dictatuur waar elke verkeerde stap gemeld wordt aan de oppermachtige leider en zijn knechten ? Baarden aller landen, verenig u tegen het beknotten van onze vrijheden ! 
    Na Sfinks ging ik met Nancy en haar zus (Liliane) een terrasje doen.  Een uurtje, langer niet.  Net als gisteren wou ik naar King Dalton gaan kijken, deze keer in Berchem.  Net als gisteren kwam - totaal onverwacht - vriend Jan ook opdagen.



















    29-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En weer in Antwerpen.
    Als er een wereldrecord verschillende supermarkten/winkels op één dag bezoeken bestaat, hebben wij (dat wil zeggen nonkel Luc, de kindjes en ikke) dat gisteren waarschijnlijk aanzienlijk scherper gesteld.  Carrefour, Blokker, Zeeman, C&A, Delhaize, Dreamland enz, allemaal werden ze bezocht, soms zelfs meer dan één keer vanwege toch nog iets vergeten.  Net voor het vertrek naar de Dordogne moest nog vanalles gekocht worden.  Of al die aankopen echt nodig waren of gewoon als uitvlucht dienden om de gestreste partner thuis te ontvluchten, is niet helemaal duidelijk.  Iets anders is wel duidelijk : vanmorgen is de familie min of meer op tijd naar Frankrijk vertrokken.  Het fort wordt tijdens hun afwezigheid bewaakt door de achterblijvers.  Zelf ben ik vanmorgen vroeg vertrokken in Lochristi want ik had een afspraak voor de jaarlijkse keuring in Deurne bij Antwerpen.  Normaal een ritje van maximum een uur maar dat kan je tegenwoordig niet meer riskeren.  Behalve een flinke file tussen Sint-Niklaas en Haasdonk viel het wel mee en zo stond ik een half uur te vroeg aan de poort.  Dat was geen enkel probleem, het was er heel rustig en dus kon ik onmiddellijk binnen rijden.  Zoals gehoopt en verwacht was alles in orde en een half uurtje later stond ik op camping De Molen in Antwerpen.  Hier blijf ik tot maandag voor een bezoekje aan de huisarts, een beetje rondhangen, enkele concertjes meepikken, gaan kijken naar de Big Slide enz.

    27-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blijf leven.
    Enkele dagen uitrusten, het kan deugd doen.  Qua bezigheden is er dan ook helemaal niks te melden.  Het meest spannende wat ik heb gedaan is het gras maaien.  Normaal gezien zou ik wel eens gaan cachen maar zelfs dat staat op een heeeeel laag pitje.  Waarom ? IK WIL NIET DAT MENSEN DENKEN DAT IK MET DAT IDIOTE POKEMON GEDOE BEZIG BEN ! ! ! Bij deze wil ik ook even melden dat ik een hekel heb aan de uitdrukkingen comfort zone, pop-up winkel/restaurant/bar/hoerenkot en O(h)M(y)G(od) ! Er zullen vast nog woorden zijn die ik liever niet hoor, maar er zijn grenzen aan mijn tolerantie.  En nu ik toch bezig ben : het voetbalseizoen begint bijna en iedereen die niet rondloopt in de kleuren van "mijn" ploeg wordt vanaf nu als minderwaardig aanzien.  
    Als er iemand zich geroepen voelt om in een paarse outfit in een pop-up bakkerij buiten zijn/haar comfort zone te treden en oh my god te roepen omdat hij/zij een of ander denkbeeldig beest heeft gevonden : ik sta niet in voor de gevolgen !
    En om te eindigen weer een oproep : laat je leven niet beheersen door terreur.  Ga op reis, drink iets op een terrasje, bezoek musea, doe wild op een festival, koop onnodige prullen op de plaatselijke rommelmarkt.

    23-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Feeeeeeeeeeeeeeeestje !
    Zoals er in Spanje soms enkel iets te melden valt over mijn restaurantbezoeken, kan ik nu alleen iets vertellen over (alweer) de Gentse Feesten.  Elke avond naar het Boombal in het Baudelo park, dat is de laatste jaren de normaalste zaak van de wereld.  Soms vertrek ik iets vroeger om een extra activiteit mee te pikken, soms ben ik aangewezen op de nachtbus omdat het het een beetje later wordt dan gepland.  Gisteren was een combinatie van beide : vroeger vertrekken om de Skyblasters nog een keertje te zien (deze keer op Polé Polé aan de Korenlei) én een late/vroege bus - hangt ervan af hoe je het bekijkt - om weer thuis te geraken.  Oorzaak : Kenji Minogue aan St. Baafs.  Enkele jaren geleden ontdekt en nu eindelijk de kans gekregen om ze live bezig te zien.  Een mix van platte disco, Atari Teenage Riot en The Prodigy - of zoiets ... en dat met de meest waanzinnige outfits.  Het motto zou kunnen zijn : als je niet mooi bent, maak jezelf dan nog lelijker Laughing.  Echt een waanzinnige show ! Ook een prima gelegenheid om nog eens een t-shirt te kopen, ik heb zo weinig om aan te trekken.  En toen kon ik er niet aan weerstaan : de wilde wijven van KM liepen rond in de frontstage ruimte en dus moest en zou ik - zoals een echte puber - met hen op de foto.  Wringen, duwen, trekken, ontsnappen uit een wurggreep en gelukt !
    Even op adem komen met een grote frappuccino bij Starbucks (dagthema : kerstmis in juli, en welke naam schrijven ze dan op mijn beker ?) en hop, naar de Kouter voor Ertebrekers.  Helaas, net zoals vorig jaar met Tourist LeMC, was het plein helemaal vol en moest je wachten tot er iemand de omheinde zone verliet om binnen te geraken.  De rij die daarop stond te wachten, deed me al snel afzakken naar het luisterplein om daar nog even te genieten van Guido Belcanto.  Ook daar was het - zoals in de hele binnenstad - ontzettend druk en bijna onmogelijk om een glimp op te vangen van de charmezanger.  Binnen enkele weken herkansing op het Boombalfestival.  


















    21-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Genoeg afwisseling om wakker te blijven en ...
    ... te warm om te slapen.  Ik ben blij dat die verzengende hitte voorbij is.  Overdag boven de 30 graden vind ik te warm maar nog uit te houden, als die temperatuur 's avonds amper daalt wordt het problematisch.  Even heb ik eraan gedacht om aan de schapenscheerder te vragen mij ook eens onder handen te nemen maar ik had geen zin om met drie poten vastgebonden in het gras te liggen.  Houdini en Zoetemelk ondergingen de behandeling zonder al te veel tegenspartelen en wegen nu nog maar de helft.  
    Nonkel Luc had de warmste dag van het jaar uitgekozen om zijn tentenvoorraad aan een inspectiebeurt te onderwerpen en zo is er nu dus een volwaardige camping ontstaan in de tuin.  Straks wordt alles weer afgebroken om binnen enkele weken weer opgesteld te worden ergens in de Dordogne.  
    Gisterenavond was de eerste boombal avond van de Gentse Feesten 2016 en er volgen er nog drie.  Als je het ook eens wil meemaken kom dan tegen 19u30 naar het Baudelo park.  



















    19-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rustig.
    Enkele rustige dagen achter de rug.  Zondag slechts een paar uurtjes naar de Feesten geweest en dan vooral om de Skyblasters te zien in het Huis van Alijn.  Vroeger dé reggaegroep uit de lage landen, dan een hele tijd opgehouden en later opnieuw begonnen.  Hun eerste optreden na vele jaren van inactiviteit was in de buurt van Blaarmeersen en toen was het duidelijk : hier zat nog geen sleet op ! Weer enkele jaren later sloeg het noodlot toe met de dood van drummer PDW.  Nu kan je genieten van een semi-akoestische set en dat klinkt echt fantastisch ! Vrijdag 22 juli spelen ze op het grote podium van Pole Pole, ik ben benieuwd hoe het dan zal klinken.
    Gisteren was Nancy met Macho naar Gent gekomen.  Nancy heeft het zo niet begrepen op te veel drukte en als je tussen 12u en 16u rondloopt in de stad valt het allemaal best mee.  Je krijgt dan een goede indruk van de gezelligheid zonder dat Macho vertrappeld wordt.  Qua optredens en animatie is er dan echter nog weinig aanbod, de Feesten blijven toch vooral een avond- en nachtgebeuren.
    Rond 17u zat Nancy alweer op de trein richting huis en ik op de bus naar Lochristi.  Vandaag is het voor mij zelfs helemaal een rustdag om er daarna weer voor 4-5 dagen in te vliegen.  Van woensdag tot en met zaterdag kan je elke avond naar het Baudelo park voor een boombal, allen daarheen !



















    17-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dé Feesten zijn begonnen !
    Zo, inmiddels heb ik de tweede dag van de Gentse Feesten ook overleefd.  Vrijdagavond heb ik lang getwijfeld en ben uiteindelijk pas rond 22u vertrokken om met de nachtbus van 4u terug naar Lochristi te rijden.  Druk is het altijd maar ik had toch de indruk dat het minder was dan vorig jaar.  De openingsavond was nochtans zeer geslaagd met optredens van o.a. Willem Vermandere, King Dalton en Jaune Toujours.  
    Gisteren kwam de opperheks uit Boom naar hier en er werd van mij verwacht dat ik haar wegwijs zou maken in het feestgewoel.  Eerst met de bus naar Zuid en dan langs de verschillende feestlocaties naar de Korenlei voor een optreden van Les Bandits de Belleville, niet echt mijn soort muziek (beetje jazzy-swing-zigeuner) maar meer uit sympathie aanwezig omwille van de muzikanten die ik ken uit de folkwereld.  Ook hier weer niet heel veel volk maar dat is niet ongebruikelijk om 16u en heeft zeker niets met terreurdreiging te maken. Omdat er voorlopig nog geen duikbootterroristen opgedoken zijn, gingen we aan boord van een van de vele bootjes voor een kleine rondvaart over de Leie.  Ook al ken ik Gent intussen vrij goed, vanop het water ziet een stad er toch altijd anders uit.  
    Een klein uurtje later zetten we onze tocht te voet verder tot we aan het Baudelo park kwamen, daar zijn we dan blijven hangen.  Het blijft nog altijd mijn favoriete stek en iedereen die naar mij op zoek is tijdens de Feesten : hier kan je me meestal vinden ! Het grote podium is dit jaar fantastisch aangekleed (met de balkons en poppen die de vorige jaren in een zijstraat niet genoeg aandacht kregen) en in de spiegeltent kregen we een mooi concert van Ghent Folk Violin Project voorgeschoteld.  Tussen pakken friet, potjes muntthee, bickyburgers en gebakjes door, kreeg ik eindelijk Joni Sheila nog eens te zien.  Joni is al enkele jaren de allerbeste straatmuzikant die je kan tegenkomen en ze heeft altijd al snel de aandacht van het voorbijwandelende publiek te pakken.  Zonde dat zo iemand nooit "doorbreekt" terwijl je op de radio soms dingen hoort waarvan je denkt : "Wie heeft er ooit beslist om die een platencontract te geven ?".  Rond 23u zaten we op de bus richting "huis", en na enkele uurtjes foto's bekijken kon ik naar bed. 



















    14-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog één keer slapen.
    De voorbije dagen werden vooral gebruikt om te niksen, de lamzak uit te hangen en uit te rusten.  Dat zal nodig zijn want morgen beginnen de Gentse Feesten en dat wordt weer een uitputtingsslag, ik heb steeds meer tijd nodig om te recupereren.  Gisteren moesten we in Gent zijn voor een nieuwe snaar op de viool van Isabel en zo konden we getuige zijn van de voorbereidende werken.  Werkelijk overal werden kraampjes geplaatst, terrassen uitgebouwd, podia getimmerd enz.  En nu maar hopen op mooi weer !
    En nog een extraatje : ik heb absoluut geen verstand van wielrennen en/of de Tour de France maar wat zou er gebeuren als nummer 96 zonder fiets valt en niet Froome ? De Brit moet er maar voor zorgen dat hij op tijd kan stoppen als er iets in de weg staat/ligt.  









    10-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerst veel lawaai, daarna veel wind.
    Deze middag, net als vorig jaar, naar Bassevelde-Assenede geweest voor groot Harley feest.  Ik heb de brommerkes vorig jaar niet geteld en ook nu niet maar de opkomst was enorm met het mooie weer.  Iemand van de organisatie vertelde me dat er 580 rijders waren ingeschreven voor de rit.  In totaal moeten er zeker 1000 moto's aanwezig geweest zijn.  Er was ook weer een zeer grote groep Hell's Angels, Blue Angels en Red Devils aanwezig.  De stripact was dezelfde dan vorig jaar, ik herkende de blondine aan een aantal details Laughing.  Mij stoort het niet maar ik blijf het raar vinden dat dit zomaar kan terwijl ook meneer pastoor en/of een van zijn onwettige kinderen daar kunnen rondlopen.  
    Na het lawaai was het tijd om de bootjes te gaan uitzwaaien.  Ik reed naar Griete bij Terneuzen maar daar was rond 16u30 nog niet veel te zien, er was dus nog ruimschoots tijd voor een terrasje.  Ook na het terrasje was het nog een hele tijd wachten tot de eerste zeilboot in de verte in zicht kwam.  En geloof het of niet maar door de stevige frisse wind werd het gewoonweg koud. Mooie foto's maken was ook niet simpel want de schepen bleven op een grote afstand en het was heiig.  Rond 19u hield ik het voor bekeken.



















    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs