MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    06-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meer ...
    De wolken in de richting van de camping werden na een tijdje toch wel heeeeeeeeeeel donker. 
    Moeilijke keuze : ofwel zo snel mogelijk naar de auto en dan niks om te eten hebben of nog even binnen bij Delhaize met het risico een plensbui over me heen te krijgen. Langs de supermarkt toch maar. Een pizza gekocht en twee keer “bombe au café”, een gebakje dat er lekker uitzag en alleen per twee te koop was – ik heb altijd tegenslag !  
    Buiten was het nog altijd droog maar lang kon het niet meer duren. Flink doorstappen, de eerste druppels, een donderslag – droog bij de auto geraken zou niet lukken. Rennen dan maar, 500 meter lukt nog wel. Bij de camper, waar is mijn sleutel ? Waar is het portemonneetje waar mijn sleutels inzitten en waarmee ik net nog mijn rekening bij Delhaize heb betaald ? Nergens te vinden, het zal toch niet waar zijn ! Bij een stel Nederlanders gaan vragen of ze mij eventueel naar de supermarkt zouden kunnen rijden. Absoluut bereidwillig maar meneer had twee glazen wijn en een biertje uit en dan nog rijden … 
    Ik heb mijn rugzak bij hen binnen gegooid en zo snel mogelijk terug naar de supermarkt gelopen. Onderweg goed kijken, misschien is de portemonnee uit mijn zak gevallen tijdens het lopen. Bij Delhaize geïnformeerd, geen resultaat. Ik weet bijna zeker dat ik de portemonnee daar heb laten liggen maar ja … wie geeft zoiets tegenwoordig nog terug ? Er zat ongeveer 70-80 euro in, veel geld maar vooral die sleutels ! Terug naar de camping, de rugzak nog eens binnenstebuiten gekeerd maar niks. Dan zit er nog maar één ding op : de verzekering bellen. Ik betaal me al heel mijn leven blauw, het wordt tijd dat ze een keertje iets terug doen voor mij. Een klein uurtje later reed een auto van Touring Wegenhulp op de camping. Probleem uitgelegd en al snel bleek dat je mijn auto niet zomaar binnen geraakt. Alle trucs werden uit de hoge hoed getoverd maar geen resultaat. De jongeman had nochtans genoeg gereedschap en hulpmiddelen ter zijner beschikking. Met vereende krachten – ik ga niet zeggen hoe – is het uiteindelijk gelukt en een kwartier later “ping”, de pizza was klaar. Wat een dag … 
    En de campingbaas ? Die heeft mij bijna een uur zien schuilen onder een afdakje, met mijn pizzadoos en gebakjes naast mij. Die heeft de bestelwagen van Touring de camping zien oprijden. Denk je dat die ook maar iets gevraagd heeft ?













    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het vervolg.
    Lille dan : eerst te voet naar het station hier (2 km) en dan een half uurtje op de trein tot in het centrum van Lille. Een “Trampoline” ticket kost 8 euro h/t – geen geld. En toen begon het : “Op welk perron stopt de trein ?” Er bleek een vervangingsbus te rijden want er zouden onderweg naar Lille problemen zijn. Kan gebeuren maar in de bus hoorde ik op de radio dat de Franse spoorwegen weer aan het staken waren. Ik vroeg aan de chauffeur hoe de terugkeer naar Tournai zou verlopen maar daar wist hij niet op te antwoorden. Dat moest ik maar in het station vragen. Om 11u vragen of er 8 uur later nog een trein gaat rijden is vrij onnozel en ik ben dus maar aan mijn verkenningstocht begonnen. 
    Mijn eerste keer in Lille : spannend ! Te spannend eigenlijk want je loopt toch niet op je gemak rond als je niet weet of je nog terug “thuis” geraakt. Broekschijter als ik ben ging ik tegen 15u30 al naar het station, het leek me slim om de avondspits voor te zijn. Veel reizigers, weinig treinen – dat was al snel duidelijk. Even aanschuiven om info te vragen om dan te horen dat er geen trein naar Tournai zou rijden maar wel naar Mouscron waar ik dan zou kunnen overstappen op een trein naar mijn eindbestemming. Zowel bij de heen- als bij de terugreis heeft niemand mijn ticket gevraagd of gecontroleerd. Uiteindelijk was ik rond 17u30 waar ik moest zijn en was er tijd om nog enkele caches te zoeken in de buurt van het station.
    Wat te vertellen over Lille zelf ! De eerste indruk was vrij negatief : aan het station totale verkeerschaos, op straat vele schooiers. Maar ook : veel mooie gebouwen (modern én oud), een indrukwekkend belfort, gigantisch veel winkels. 
    Het fandorp voor het EK 2016 was ook bijna helemaal klaar en ik heb nog nooit zo'n groot televisiescherm gezien ! Als de renovatiewerkzaamheden aan de citadel ooit achter de rug zijn, zal het een fantastisch recreatiegebied zijn. Dat is het nu al : ik denk dat half Lille daar dagelijks gaat joggen. Ik heb natuurlijk bijlange niet genoeg tijd gehad om de stad echt te ontdekken, dat zal voor een andere keer zijn – of nooit meer. Ook nog even vermelden : in Lille toch 13 km gewandeld en in Tournai ook nog eens 9 km met in totaal 17 gevonden caches. Morgen de laatste inspanning en dan een tijdje rust !

















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rocroi > Tournai/Doornik 140 km – verbruik 9,2
    Kletter boem boem, het bleef dus niet rustig gisterenavond. De temperatuur was opgelopen tot tegen de 30 graden en dan weet je bijna zeker dat een onweer niet kan uitblijven. Gelukkig zijn de plaatsen goed verhard en had ik geen probleem om weg te rijden. Hop naar Tournai dan maar, vóór 7u 's morgens al ! Klinkt simpel maar jongens toch, na de rit van vandaag schaam ik me weer diep Belg te zijn. Is er nog nooit iemand van de cel vermiste personen op het idee gekomen om eens te gaan zoeken in de buurt van Charleroi ? De putten in de weg zijn daar groot genoeg om alle weglopers te laten verdwijnen en nooit meer terug te vinden. 
    Ergens onderweg stond iemand zijn wiel te vervangen. Die man had nog niet door dat hij waarschijnlijk geen lekke band had maar gewoon een vierkanten wiel na een ritje over de E420. Ik zou hier echt niet met de motorfiets durven rijden. Hier en daar zijn ze (al eeuwen) aan het werken. Je zou dan denken aan een nieuwe laag asfalt maar neen : een totaal nutteloos rond punt. Dat je vóór dat rond punt amper kan remmen zonder dat je auto uit elkaar davert is onbelangrijk. Je blijft gewoon stuiteren tot je – hopelijk – stil staat. 
    Even tanken en naar mijn bestemming van vandaag. De receptie van de camping was gesloten maar je mocht bellen. Dat deed ik dan ook maar er kwam niemand. De eerste plaats naast de receptie was helemaal geasfalteerd en dus zette ik mij daar. Een kwartiertje later nog eens gaan bellen en ja hoor, deze keer lukte het. Zelden zo'n norse man gezien op een camping. 

    Met hoeveel personen ? 
    Ik ben alleen. 
    Maakt niet uit, prijs is hetzelfde alleen of met twee of met drie. 
    Ik heb me hiernaast op het verharde gedeelte gezet. 
    Hoe lang is uw camper ?
    Iets minder dan zeven meter. 
    Als er een grotere komt moet u zich verplaatsen. 
    Waarom ? 
    Omdat het zo is. 
    En hebt u dan een 4x4 of een tractor om mij te redden op de drassige grasplaatsen ? 
    Zucht, schouders ophalend. 
    Wilt u dan zeggen dat een klant met een grote camper u meer waard is ? 
    Ik zeg alleen dat u dan plaats moet maken. 
    Moet ik dan de hele dag bij mijn camper blijven voor het geval er iemand moest komen ? 
    Dat zou gemakkelijk zijn.  

    Ik heb mijn spullen bijeen gezocht en ben vertrokken … naar het station, om de trein naar Lille/Rijsel te nemen – haha. Je moet weten : veel plaatsen op de camping zijn een stuk groter dan de mijne.

    05-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Charleville > Rocroi 30 km
    Meestal ben ik 's morgens vóór 9u al weg met de auto maar nu heb ik mij absoluut niet gehaast, meer nog : ik deed alles opzettelijk heel traag. Waarom : ik wou een tussenstop maken in Rocroi en me daar op de camperplaats zetten voor enkele uurtjes. Omdat het zondag is, achtte ik de kans op een vrije plaats groter hoe later ik zou aankomen. Zelfs met al dat lanterfanten was het nog maar 11u30 toen ik arriveerde en tot mijn verbazing was er plaats zat. Enkel helemaal vanachter stond twee campers. Ik zette mij meer vooraan en vertrok om het stadje te verkennen. Bij de eerste aanblik wist ik al dat het mij zou bekoren : omwallingen, onderaardse gangen enz.  Echt heel groot is het niet maar toch absoluut de moeite om even te stoppen. De (gratis) camperplaats vond ik zelfs meer dan goed genoeg om een nachtje te blijven staan. Echt onvoorstelbaar rustig en heel dicht bij het centrum. 
    En dan moet me toch iets van het hart. Het moet maar eens gedaan zijn met het verstoppen van caches in muren. Muren van eeuwenoude abdijen die alle godsdienstoorlogen hebben overleefd, muren van forten die de hevigste bombardementen hebben doorstaan : allemaal sneuvelen ze nu door geocachers die alle stenen lospeuteren op zoek naar die ene cache. Ik heb vandaag verschillende caches niet gezocht om de muren (die al beschadigd zijn) niet verder te beschadigen. Verstop je toch een cache in een muur ? Zorg er dan voor dat de cache te vinden is zonder de stenen weg te nemen en VERMELD DAT OOK in de beschrijving ! ! !












    04-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Droge dag.
    Het gaat de goede kant uit met het weer, na een regenachtige avond en nacht bleef het voorlopig de hele dag droog, die enkele druppels hou ik geen rekening mee. En dus weer op pad om enkele caches te zoeken rond de “Mont Olympe”. Ik zou toch stilaan beter een andere hobby zoeken want ik erger me meer aan dat zoeken dan dat ik er plezier aan beleef. Of de netels groeien tot boven mijn hoofd, of ze zijn weer het gras aan het maaien of – zoals vandaag – kan ik niet eens de helft vinden van wat op mijn lijstje staat. 
    Misschien lag het ook wel een beetje aan de weinige uurtjes slaap. De rotjongeren uit de buurt vindt het blijkbaar plezant om iedereen wakker te houden als ze na een avondje uit naar huis gaan. Als ze dan allemaal samen naar huis zouden gaan zou het nog meevallen maar neen, tussen middernacht en 6u30 bleef het maar duren ... 
    Ik was de dag nochtans goed begonnen : heerlijke croissants van de bakker die op de camping rijdt. De mevrouw stelde een domme vraag : gewone croissant of met boter ? Met boter natuurlijk ! Ah, meneer moet niet naar zijn cholesterol zien. Ze moest eens weten. 
    En toch is het tegenwoordig helemaal niet moeilijk om geen ijsjes te eten, mogelijkheden genoeg nochtans in het centrum van Charleville. Maar met die baard en snor is er echt geen beginnen meer aan, alles plakt als ik aan hoorntje begin. Goedkoop dus en goed voor de lijn !















    03-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mesnil > Charleville-Mezières 280 km – verbruik 9,8
    Deze dag verliep weer helemaal anders dan gepland. Tot deze ochtend ben ik blijven twijfelen over de eindbestemming voor vandaag. Normaal stond Bar-le-Duc op mijn lijstje om dan overmorgen verder te rijden naar Verdun. Veel verschil zou het allemaal niet maken, overal werd evenveel regen voorspeld. Onderweg hoor je dan op de radio dat het enkel in het zuidoosten en Bretagne redelijk mooi weer is. Zonder stakingen had ik dus nu aan de goede kant van Frankrijk kunnen zitten. Maar ja, als ik daar was geweest dan had het waarschijnlijk andersom geweest, Murphy weet je wel. 
    Terwijl op de radio onheilsberichten het nieuws beheersen (overspoelde dorpen, geen elektriciteit, scholen gesloten, kunstwerken van het Louvre in veiligheid brengen, geen boottochtjes op de Seine, geblokkeerde wegen) doorkruis ik rustig enkele departementen waar code rood geldt. Overal zie je beken en waterplassen die iets meer plaats innemen dan normaal maar de koeien grazen rustig verder, ook al staan ze tot hun knieën (hebben koeien dat ?) in het water. 
    Twee uurtjes na mijn vertrek rij ik Bar-le-Duc binnen, in de regen – het kan blijkbaar niet anders deze dagen. Terwijl normaal overal bordjes de weg naar de camping wijzen is dat hier niet het geval en de straat waar mijn GPS me wil insturen is afgesloten voor werken. Ik draai en keer alle straatjes in en kom telkens weer uit bij die afgesloten straat. Ik vloek eens stevig, laat Bar-le-Duc voor wat het is en rij verder. Verdun is dan het meest logische maar om van daaruit naar het fort van Douaumont te fietsen om extra caches te vinden + nog een zoektocht in het nabijgelegen bos in dit hondenweer, neen bedankt. 
    Ik laat dus ook Verdun voor wat het is en rij in één keer verder naar Charleville-Mezières, waar ik tegen 13u45 aankom. Eerst even kijken op de camperplekken aan het haventje maar zoals verwacht staan die allemaal vol. Hup op de camping dan, 26 euro voor 2 nachten. Gezellige camping trouwens, ik krijg een mooie verharde plek dicht bij het sanitair en ik heb (niet al te beste) wifi-ontvangst. Terwijl ik mijn stroomkabel aansluit weet ik even niet wat er gebeurt, de lucht doet pijn aan mijn ogen. Waar is mijn zonnebril ? Mijn wat ? Jaaaaaaaaaaaa, de zon schijnt ! 
    Meteen vertrokken voor een wandeling van – alweer – 13 km door en rond de stad. Het centrum is amper enkele minuutjes wandelen en er is veel volk op de been, allemaal profiterend van de zon. De dappersten bevolken zelfs enkele schaarse terrasjes, druk om zich heen kijkend om te zien of het wel lang genoeg droog zal blijven om die koffie uit de drinken. Ja hoor, het blijft droog tot 20u ! 
    Uiteraard heb ik ook weer een aantal caches gezocht. De eerste van vandaag zat vlak bij het graf van Arthur Rimbaud. Rimbaud is hier geboren en overal aanwezig. Talrijk zijn de café's, bakkers en andere winkeltjes die zijn naam dragen. Meer weten ? Kijk even op Wikipedia.
















    02-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De hele dag regen.
    Avant l'Aube, alweer een Franse film. Omdat de streek waar ik nu zit de Aube is, vond ik dat deze film voorrang had op alle andere op mijn harde schijf. En weer een goede film, een doorsnee Franse productie is meestal toch veel beter dan de doorsnee Hollywood rommel. Dit was weer zo'n film die mijn overtuiging sterkt dat rijke klootzakken altijd denken dat ze zich alles kunnen permitteren. En daarbij dan de bedenking : moest ik een rijke klootzak zijn, zou ik dat dan ook proberen ? Trouwens, de film heeft helemaal niets te maken met het departement waar ik mij bevind. Het is dus gewoon te vertalen als “voor de dageraad”. 
    Het stukje hierboven is geschreven rond 13u en ik ben nog niet buiten geweest, dat zegt genoeg over het weer waarschijnlijk. Het heeft weer de hele nacht en voormiddag geregend en pas als het even ophoudt, besef je hoe stil het hier is. Het enige wat je hier hoort is vele soorten vogelgekwetter. En even duidelijk maken : de droge periodes duren nooit langer dan 13 seconden. 
    Daarstraks ben ik even naar de receptie gewandeld, enkel daar is wifi en kan ik de weerberichten bekijken. Echt vrolijk word ik er niet van …


    01-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Troyes > Mesnil St. Pere 30 km – 10,2 l
    Gisterenavond en vannacht heeft het nog eens flink geregend en dus waren de positivo's die een plaats op het gras wel veilig vonden al snel terug met beide voetjes op de grond. Of beter : in de modder … Zelf kon ik zonder problemen wegrijden en een half uur later stond ik al aan de receptie van Kawan Village Lac d'Orient. Klinkt chique en dat is het ook. Absoluut een zeer mooie camping met alles erop en eraan maar vooral : de zon was weer van de partij en dan ziet alles er toch veel gezelliger uit. Uiteraard hier ook dezelfde taferelen : iedereen op een hoopje bij elkaar op de plaatsen die stevig genoeg zijn. Nu zijn dat hier gelukkig heel veel plaatsen dus niemand zal hier problemen krijgen om weg te geraken. 
    Onmiddellijk na aankomst ben ik vertrokken voor een wandeling van 13 km. Eerst richting Presqu'ile de Beauloisir voor mijn eerste cache van de dag. Stom, door de naam alleen al had ik moeten weten dat die cache onbereikbaar zou zijn. Ook vele andere caches waren onbegonnen werk, tenzij je tot een meter diep door het water waden best gezellig vindt. Dan maar de andere kant uit, langs het meer – richting dorp. Hier en daar werd een cache gelogd maar echt vlot ging het ook vandaag niet. Maar : nummer 3000 is binnen ! En 3001, 3002, 3003, 3004, 3005, 3006, 3007 en 3008. Nu maar hopen dat de weerberichten voor morgen verkeerd zijn en ik de teller nog wat kan doen stijgen. 
    Met al dat slechte weer van de afgelopen dagen heb ik uiteraard weer heel wat films en series gezien. Op één dag het hele vierde seizoen van Vikings, je zou van minder beginnen dromen. Parijs veroveren of het Koninkrijk Wessex onder de voet lopen, zou ik het vandaag nog doen of toch maar beter even uitstellen ?
    11.22.63 was een korte reeks (acht afleveringen) op basis van een verhaal uit het omvangrijke werk van Stephen King. Geen horror deze keer maar eerder iets in de stijl van Back to the future en prettig tijdverdrijf.
    Le Roi was dan weer een mooie Franse film over een moeilijke relatie. Bestaan er ook gemakkelijke ? 
    Intussen ben ik ook begonnen aan het derde seizoen van Blacklist. Hoe het verhaal precies in elkaar steekt weet ik ook al lang niet meer maar dat maakt niet uit.  
    En dan nu tijd om te onthullen dat ik stilaan verliefd ben geworden op Cathérine Moerkerke, iemand waarvan ik enkele maanden geleden wel wist dat ze bestond maar op straat zou voorbijlopen zonder ze te herkennen. Weg met Alloo, Jambers en Vranckx : Cathérine kan dat ook allemaal én ze ziet er beter uit ! Zou ze geïnteresseerd zijn in een verwilderde zwerver ?










    31-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Regen.
    Harde regen - motregen - plensbuien - heel harde regen - bijna wolkbreukachtige regen - gewone regen - heel natte regen - miezerige regen - ...  Alles hebben we gehad de voorbije twee dagen.  De mensen die mij goed genoeg kennen weten dat ik dan niet buitenkom.  Dat was nu niet anders, en toch : om 17u werd het eindelijk droog en ben ik een klein stukje gaan wandelen, niet langer dan een half uur.  Net genoeg voor één cache extra en kijk eens goed op mijn teller links bovenaan : morgen zou in principe nummer 3000 gelogd kunnen worden.  Volgens de officiële statistieken zit ik daarmee op 1,866 caches per dag sinds ik op 7 januari 2012 begonnen ben met geocaching.  Voor het jaar 2016 haal ik voorlopig 3,7 vondsten per dag binnen maar dat gemiddelde zal binnenkort snel bergaf gaan.  Of iemand - met een auto - moet zich geroepen voelen om samen met mij België te plunderen ? 
    Morgen vertrek ik naar Lac d'Orient, hier zo'n 30 km vandaan.  Hopelijk heb ik daar ook een verharde plaats, het is anders niet te riskeren.  De hele dag rijden mensen zich hier vast op de camping en dan moet de tractor hulp bieden.

    29-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bourges > Troyes 235 km – verbruik 9,2
    Grappig : ik had gisteren een code gekregen om de slagboom te openen bij het in- en uitrijden. Vanmorgen sta ik voor de slagboom en tik gewoon in wat ik voor mijn neus zie : mijn totaal aantal gereden kilometers – 5629 – en de slagboom gaat open. Pas dan zie op het papiertje dat de code net hetzelfde is. 
    Vandaag heel wat meer kilometers gereden dan ik de laatste tijd gewend was. Ook nu weer aanbeland in een plaats en op een camping waar ik al eerder geweest ben : Troyes. Omdat ik bijna altijd aankom vóór de meeste overnachters arriveren heb ik altijd keuze genoeg om de camper ergens te zetten. Vooral nu is dat belangrijk want ook hier heeft de camping flink te lijden gehad van de onweersbuien. Ik heb mij op één van de verharde plaatsen gezet en me in de zetel gelegd. Wat moet je anders doen als het regent ? Het is trouwens de eerste keer dat het overdag regent, de vorige dagen was het of 's nachts, of 's avonds laat, of 's morgens vroeg. Volgens de weerberichten zouden we hier stilaan moeten verzuipen maar niks daarvan. Vandaag wel dus, niet verzuipen maar toch nat genoeg om binnen te blijven. 
    Rond 15u30 hield het op met regenen en besloot ik toch om naar het centrum te wandelen, zo'n 2 km. Daar begon ik mijn cachelijstje af te werken, acht caches werden gevonden en ik mag er niet aan denken dat ik die zou moeten zoeken op een doordeweekse werk- en winkeldag. Nu was het overal lekker rustig. Opmerkelijk : alle caches die ik vond zijn gelegd door de toeristische dienst, dit mag navolging krijgen ! Eén cache lag bij het museum van de gereedschappen, dat vond ik op het randje. De cache was dan ook nog verstopt achter een zaag – ik heb dat ding dus moeten aanraken. Ik hoop dat ik geen nachtmerrie krijg. 
    En wat is Troyes toch een mooie stad ! Je blijft er foto's nemen van de vele vakwerkhuizen. Af en toe lijkt het wel alsof je teveel gedronken hebt maar neen, de huizen staan echt zo scheef ! Op de terugweg bij Quick gestopt om iets te eten. Je buik is gevuld maar echt lekker kan je dit toch niet noemen. Een pizza had beter geweest Shocked.
    Terug op de camping had een Belgische camper zich mee op “mijn” perceel gezet. Ik kreeg amper mijn deur open, de fiets uit de koffer nemen zou echt niet lukken. Ik betaal hier dus voor een camping maar heb minder plaats dan op een doorsnee parking. Nu ja, we zullen het maar heirkracht noemen – die mensen willen natuurlijk ook liever niet opgeslorpt worden door de modder. 
    En ook nog even een verhaaltje van onderweg. Van net buiten Bourges tot aan de laatste splitsing voor de camping heeft er een Citroën C5 achter mij gereden. Kans genoeg gehad om voorbij te steken, een keertje kwijt gespeeld aan een rond punt en een verkeerslicht maar terug opgedoken. Zou ik dan toch eindelijk internationaal geseind staan ?


















    28-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Châteauroux > Bourges 65 km – verbruik 9,7
    Deze ochtend heel vroeg heeft het gigantisch hard geregend en geonweerd maar op mijn verhard plaatsje moest ik mij geen zorgen maken en kon richting Bourges rijden. Daar was ik alweer ruim vóór de middag zodat ik bijna de hele dag had om in deze mooie stad rond te dwalen. En telkens schrik ik dan 's avond van het aantal kilometers dat ik afgelegd heb : net als gisteren ongeveer 13 km. Een kilometertje daarvan zal ik toch in de kathedraal hebben gewandeld, echt een magnifiek exemplaar en wat een mooie ramen. Sommige lijken wel de voorloper van het stripverhaal … 
    Ik strompelde terug naar de camping en ja hoor, 100 meter verder stond de pizzaverkoper die er enkele jaren geleden ook stond. “Je had gisteren toch ook al pizza gegeten” hoor ik jullie zeggen. Ja, en dan ? Twee keer pizza na 14 dagen oud brood is toch niet overdreven ?


















    27-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En daarom is Châteauroux wél gezellig !
    Oeps, ik kijk voor de eerste keer op de wekker en zie dat het al 8u30 is. Normaal ben ik de eerste keer wakker rond 7u. Maakt niets uit, ik heb geen speciale plannen vandaag en moet nergens heen. Ja, caches zoeken – maar dat wilde ook vandaag weer niet lukken. Hoeveel ik er geprobeerd heb durf ik zelfs niet meer optellen, ik weet wel dat ik er maar drie gevonden heb. 
    Helemaal niet erg, Châteauroux is leuk om rond te lopen. Hier zijn wél terrasjes en winkelstraten, monumenten en beeldhouwwerken, kerken en oude bruggen …  Je ziet ook affiches hangen voor concerten allerhande - een teken dat de stad leeft ! Met die terrasjes is er wel een probleem : als de zon schijnt (en dat doet ze nog altijd in tegenstelling met wat de weerberichten voorspellen) zitten die overvol. Op de moment dat er een beetje plaats komt, stoppen ze ook met het aanbieden van een prijsgunstige lunch. Het blijven rare mensen, die Fransen … In ieder geval, ik had al dagenlang zin in pizza. De eerste pizzeria : gesloten. De tweede pizzeria : geen enkele klant, nooit een goed teken. Nog een beetje rondwandelen en ja, aan de overkant van de straat : een filiaal van Domino Pizza. Tien minuten later met een kartonnen doos én daarin een heerlijke pizza oriental op mijn schoot – lekkkkkkerrrrr !!! Natuurlijk ben ik ook even goedendag gaan zeggen aan mijne kameraad.  Die lag daar twee jaar geleden ook al gewoon te niksen en nu nog altijd.  En toch proberen de mensen langer aan het werk te houden ...
    Intussen is hier net achter het hoekje een jaarbeurs begonnen (gastland China). Er is ook een kermis en een auto- en campershow. Ik denk dat ik morgen best op tijd weg ben want ze parkeren hier overal zonder rekening te houden met auto's die een maatje groter zijn.


















    26-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Châtellerault > Châteauroux 110 km - verbruik 8,6 l/100 km
    Het was duidelijk een stakingsdag vandaag in Frankrijk. Deze ochtend op de camping heb ik amper een trein horen voorbijrazen en waar ik nu sta, in Châteauroux, heb ik nog geen enkel vliegtuig gezien of gehoord. Ik herinner mij dat het helemaal anders was bij mijn vorige bezoek hier in september 2014. Op de radio was de staking het enige hoofdpunt in de nieuwsuitzendingen. Er zouden meer mensen op straat gekomen zijn om te protesteren zijn dan vorige week en in verscheidene steden zijn er rellen uitgebroken en op veel plaatsen zijn snelwegen geblokkeerd. 
     Ik heb er allemaal niet veel van gemerkt en was om 11u al op mijn nieuwe plek. Iets later begonnen de problemen … Het hele terrein droeg duidelijk sporen van de hevige regenbuien van gisterenavond en afgelopen nacht. Wat ooit een grasveld was, leek nu een moeras. Ik wilde mij zo dicht mogelijk bij het asfalt zetten maar al snel bleek dat zelfs dat niet veilig genoeg was. Ik zakte weg en raakte niet meer voor- of achteruit. Naar de receptie om hulp vragen dan maar. “Vraag het maar aan mijn man, hij zit in de laatste bungalow”. De man ging zijn vrachtwagentje halen en had uiteraard een sleepkabel bij. Om gesleept te worden moet je vooraan een klepje verwijderen en daar dan een sleepoog indraaien. En dat vond ik niet … Naar de garage gebeld in België maar daar waar het hoort te zitten, zat het ook niet. Uiteindelijk toch gevonden en snel weer vlot getrokken en naar een plaats gereden waar je niet in de blubber verdwijnt. Ja, die bestaan – maar dat was de mevrouw van de receptie vergeten te zeggen. Nochtans niet blond.  Om niet te veel gezichtsverlies te lijden heb ik maar gezegd dat het de auto van mijn vader was en ik daarom niet wist hoe alles werkte, sorry papa !
    Overigens, tegen de weerberichten in, kleurde de lucht vanaf 15u helemaal blauw en kon ik gaan wandelen/cachen. Vóór ik besloot om in Châteauroux halt te houden, vond ik het al raar dat ik hier nog zoveel caches kon zoeken en maakte dus een lijstje met mogelijke vondsten. Tijdens de wandeling werd het allemaal duidelijk : ik had hier absoluut naar caches gezocht twee jaar geleden en er geen enkele gevonden. Gaandeweg herkende ik alle plekjes en ook nu wilde het niet lukken. Het is altijd wel iets : metershoog onkruid inclusief brandnetels, rotjong die net op een halve meter van de cache hun hengeltje uitwerpen, mannen van de gemeente die staan te overleggen of ze vandaag staken of werken – geen mens die het verschil ziet. 
    Uiteindelijk kon ik twee van de 13 (!) caches op mijn lijstje vinden. Het was wel een heel mooie wandeling, voor een stuk door een natuurgebied.












    25-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onaantrekkelijk.
    Vandaag in vergelijking met gisteren niet veel gedaan. Rond 10u30 richting centrum vertrokken om daar in de buurt een aantal caches te zoeken. Al snel werd mijn vermoeden van gisteren bevestigd : dit is een oninteressante stad. Meer nog : gewoonweg onaantrekkelijk. Wegen in slechte staat, verwaarloosde huizen, overal hondendrollen, vuilnis op straat. Je ziet hier ook haast geen opgewekte of mooie mensen. Bijna onvermijdelijk dat de jeugd in steden als deze zich gaat bezighouden met kopschoppen en bushokjes afbreken … Voor zo'n "grote" stad zijn er weinig mooie plekjes, je moet al goed zoeken om ergens zin te krijgen om een foto te maken. Het mooiste plekje was uiteindelijk ergens aan “le château”, niets dat in de verste verte aan een kasteel deed denken maar het zat er wel vol mooie kleine poesjes. 
    Op de terugweg naar de camping kwam ik langs een grote begraafplaats. Dat kon mijn dag nog goedmaken. Helaas, gesloten … blijkbaar geraak je er enkel binnen als je dood bent. 
    Ik kom in heel veel plaatsen waarvan ik denk : hier wil ik terugkomen of hier zou ik wel willen wonen. Châtellerault is één van de weinige plaatsen waarvan ik het tegenovergestelde denk.  Of heb ik niet goed genoeg gekeken ? Eén ding hebben ze hier wel door : België is de parking van Antwerpen !










    24-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Parthenay > Châtellerault 73 km – verbruik 9,8 l
    Deze ochtend als eerste taak de radio opgezet en gehoord dat de CRS (Franse oproerpolitie) vannacht onder begeleiding van drones en helicopters de blokkade van de raffinaderij van Fos-sur-Mer (bij Marseille) ongedaan heeft gemaakt. Blijkbaar is alles rustig verlopen maar volgens mij gaat dit in de nabije toekomst er alleen maar voor zorgen dat alles nog meer gaat escaleren. Het zou natuurlijk wel weer iets voor mij zijn : de dag nadat ik mijn route aanpas, worden alle benzinestations bevoorraad en loop alles weer op rolletjes. Maar zover zijn we zeker nog niet en ik blijf in ieder geval verder mijn alternatieve route volgen. 
    Die route bracht me vandaag in Châtellerault, weer een klein stukje verder naar het oosten dus. Om 10u30 was ik hier al en ik blijf hier twee nachten staan. De camping kost amper 9 euro én er is wifi. De camping op zich ziet er helemaal niet verkeerd uit, het lawaai van de spoorweg krijg je er gratis bij. Er staan hier wel een paar campers en tentjes maar ik heb er nog geen beweging gezien. Zoals vaak op campings heb je hier ook enkel semi-permanente bewoners. In dit geval ook een mama (ik heb nog geen man gezien) die de afgelopen jaren al minstens vier keer helemaal per toeval zwanger is geraakt. Die vier spruiten zijn nog niet schoolplichtig en rijden zonder ophouden rond met vanalles waar plastieken wieltjes onderstaan, over de oneffen asfaltpaden een degoutant geluid ! 
    Maar goed ik kwam hier niet om op de camping te blijven. Ze hadden vandaag mooi en droog weer voorspeld en dat was ideaal om een fietstocht te maken. Ook hier kan je langs een oude spoorwegbedding fietsen, die route is 37 km lang en er liggen in totaal meer dan 350 caches. Die 37 km brengen je steeds verder weg van de camping en je moet ook nog terug thuis geraken. Dat zou ook wel gaan maar je hebt echt veel meer tijd nodig om caches te zoeken dan om te fietsen ! Om 11u ben ik vertrokken. Het eerste stuk was gewoonweg saai, een kaarsrecht asfaltpad waar je niks of niemand tegenkwam. Geen mooie meisjes om je hoofd om te draaien, geen terrasje, helemaal niets. Soms hoopte ik dat er een konijn naar me zou zwaaien, een hert zou oversteken, een everzwijn me zou achtervolgen maar ook dat gebeurde niet. Ik had zelfs tevreden geweest met een kreupele Sumatraanse tijger .. 
    Op een bepaald moment werd het stilaan tijd om aan de terugweg te denken maar toen begon ik te rekenen. Nog vijf extra caches verder weg betekende ook vijf extra caches op de terugweg … Zou het kunnen ? Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ! Weer een nieuw dagrecord : 77 stuks ! 
    Overigens was de terugweg een heel stuk mooier en afwisselender. Af en toe door een dorp, langs zandwegen, kiezelpaadjes. Dat samen met nog altijd caches zoeken zorgde ervoor dat het een heel stuk trager ging dan op de heenweg. Het begon dan ook al te schemeren toen ik bij de auto kwam.








    23-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Port de Barques > Parthenay 120 km – 10,0 l/100 km
    Bijna de hele nacht heeft het nog geregend en ik had deze ochtend geluk dat het net vijf minuutjes droog bleef om de stroomkabel op te rollen. Na een half uurtje rijden stopte het met regenen en het werd zowaar een mooie dag ! Om 11u stond ik op de camperplaats bij de “base de loisirs” van Parthenay. De bedoeling was om op de camping te gaan staan, maar nu sta ik voor de helft van de prijs : 9 euro, inclusief stroom. 
    Een half uurtje later vertrok ik voor een flinke wandeling. Ik was hier vele jaren geleden ook al eens met Nancy maar met de GPS in de hand en caches zoekend ontdekte ik toch vele nieuwe plekjes. Parthenay is absoluut een mooi stadje, maar … het is echt triestig om te zien hoe dit soort stadjes overal meer en meer met leegstand te kampen hebben. Het moeten hier ooit mooie winkelstraten geweest zijn maar nu is driekwart van de panden te huur, over te nemen, te koop enz. Aan het einde van mijn wandeling had ik best iets willen drinken, een gebakje of een ijsje had ik ook vlotjes aanvaard maar niks, nul, noppes. Helemaal uitgeput na 13 km stappen – het leken er 50 – strompelde ik de auto in en dronk in één teug mijn laatste overgebleven blikje Green Ice Tea van Delhaize leeg. Morgen weer fietsen als afwisseling. 
    Ik ben ook even op de camping gaan kijken, daarstraks stond er niemand maar nu waren er toch een vijftiental plaatsen bezet. Ook een aantal kleine tentjes waarvan je dan denkt dat het jongeren zullen zijn maar neen, pas gepensioneerde Engelsen die met de fiets onderweg zijn naar Santiago de Compostela. Hun droom verwezenlijken heet dat dan, ik droom van iets anders dan enkele weken in de regen fietsen maar het kwam me wel bekend voor. Enkele jaren geleden hadden Filip en Thierry ook niet echt veel geluk toen ze naar het bedevaartsoord in Galicia peddelden. 
    Deze avond belde onze pa : of ik nog genoeg diesel had ? Jaja, maar blijkbaar komt het toch overal meer en meer in het nieuws. Overigens zitten nu “slechts” 1600 van de 12000 benzinestations zonder voorraad. Het probleem is dat van die 1600 het overgrote deel zich in het noordwesten van Frankrijk bevindt.









    22-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Plannen gewijzigd.
    Ik had voor vijf euro recht op 24u internet en daarvan heb ik ongeveer 20u gebruikt Mad.  Dat is dus 25 eurocent per uur, daar kan je niet voor op café gaan ! En ... het is eindelijk beslist ! De hele dag heb ik alternatieve routes uitgestippeld, rekening houden met het weer was niet nodig want de voorspellingen zijn voor overal even slecht.  Of ik zou terug naar Spanje moeten rijden maar dat is een beetje onnozel.  Uiteraard heb ik wel rekening gehouden met beschikbare caches.  Daardoor zal ik regelmatig terecht komen in steden of gebieden waar ik ooit al eens geweest ben, maar toen hield ik me nog niet bezig met geocaching.
    En wat heb ik waarom beslist ? Omdat de situatie langs de westkust van Frankrijk er niet beter op wordt (wegblokkades, steeds meer benzinestations zonder voorraad) verander ik van koers.  Met pijn in het hart laat ik de mooie Atlantische kust morgen achter me en trek naar het oosten.  Normandië en Bretagne zullen voor een andere keer zijn.
    Overigens ben ik vandaag helemaal niet buiten geweest.  De bedoeling was om naar Île Madame te wandelen maar sinds gisterenavond heeft het niet meer opgehouden met regenen.  Pas rond 15u kwam de zon eventjes door de wolken priemen maar toen begon het weer heel hard te waaien.  Vermits een tochtje naar het eiland vóór 15u30 moest afgerond zijn vanwege de opkomende vloed, was dat plan niet meer uit te voeren.

    21-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vaux > Port des Barques – 80 km – verbruik 8,5 l/100 km
    Normaal was ik vandaag naar La Rochelle gereden maar het internetloos bestaan begint zwaar te worden. Volgens Nancy zou het zondag slecht weer worden en dus ging op zoek naar een camping in de buurt waar gratis internet is. Ja, gevonden : de gemeentecamping van Port des Barques, niet eens ver uit de richting. 
    Langs de zoo van La Palmyre, even een foto nemen van de overdreven roze – bijna oranje – flamingo's. Dan via Marennes, hét oestercentrum in deze buurt. In Brouage wou ik wel een uurtje of twee rondhangen. Helaas, parking verboden voor campers … Fransen trekken zich daar niks van aan maar ik waag zoiets niet. Een boete krijgen is weggegooid geld. 
    Verder naar mijn bestemming voor vandaag dus maar eerst tanken want intussen had ik op de radio gehoord dat de problemen groter worden en een tankbeurt tot 30 liter zou beperkt worden. Drie kilometer rechtdoor een supermarkt met benzinestation … of toch niet : straat afgesloten voor wielerwedstrijd. In de buurt van de camping zou er ook wel een zijn … of weer toch niet. Voor alle zekerheid nog een omweg van 20 km gemaakt want de tank begon toch echt leeg te raken. Van een beperking was gelukkig geen sprake en met 80 liter kom ik in ieder geval al een heel eind richting België. 
    Om 11u stond ik al op mijn plaats maar dat gratis internet op het hele terrein hadden ze recent toch maar afgeschaft. In de buurt van het restaurant heb je wel elke dag recht op een gratis half uur. Daar ben ik dus niks mee en tegen mijn principes heb ik dan toch maar betaald om alles te kunnen bijwerken. 
    Eventjes uitgerust van mijn lange autorit en mijn stapschoenen (of waren het sandalen ?) aangetrokken om de omgeving te verkennen. Je kan hier gerust in je blote kont rond lopen, niemand die het ziet. Ik heb dat dan ook maar gedaan en pech : de pakkemannen hadden mij gezien. Omdat ik alleen geseind sta voor hooliganisme, terrorisme en peren pikken konden ze de zedenfeiten voor één keer wel door de vingers zien Laughing. Aan het strand was iets meer volk en voor de kust ligt Île Madame maar dan moest ik absoluut binnen de twee uur terug zijn. Als het water stijgt kon je niet meer terug voor 20u vanavond en dat vond ik een beetje lang wachten. Morgen dus. Uiteindelijk werd het toch een wandeling van 7 km (inclusief poëzie op straat) en ik was net op tijd binnen voor de eerste druppels vielen maar veel stelde de regen niet voor.
    Terwijl ik dit schrijf (20u30) komen de donderwolken dichterbij, alarmcode oranje : we kunnen ons verwachten aan hevige wind, onweer en hagelbuien.


















    20-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vaux.
    Deze ochtend voor de eerste keer sinds mijn vertrek contact met Nancy gehad. Via telefoon weliswaar want via Skype/internet is nog altijd niet gelukt. De prijzen die ze op een camping durven vragen voor internet blijven schandalig. Tot acht euro voor een dag en dan is het afwachten of het wel deftig werkt. Bovendien wordt dan vaak nog vanalles geblokkeerd, ik betaal dus NIKS – ze moeten het gewoon gratis aanbieden. Morgen op de volgende camping zou dat het geval moeten zijn, ik ben benieuwd. Ik ben dus qua info volledig afgesloten van de buitenwereld. Geen weerbericht, geen idee welke zangeres gisteren bevallen is, waar de grootste file stond, niet op de hoogte van wat dan ook. Best prettig zo, maar als er dan internet is … dan moet al die achterstand ingehaald worden en zal de nachtrust beperkt zijn tot enkele uurtjes. Alle caches loggen, blog aanvullen, FB bijwerken enz. 
    Terwijl ik dit schrijf heb ik toch eens naar de radio geluisterd. Voor zover ik het allemaal begrijp, kan ik maar best zo snel mogelijk mijn dieseltank vullen. Overal in Frankrijk zijn acties en blokkades aan de gang en in de buurt van La Rochelle (waar ik passeer) zou al 1 op 5 benzinestations droog staan. Voor de rest : alweer een vliegtuig vermist. Je kan het maar beter niet weten. 
    En toen … werd de lucht blauw. Iets vroeger dan gepland sprong ik op de fiets en vertrok naar Royan. Het stadscentrum is vrij druk en er zijn veel winkels, de gigantisch grote stranden waren bijna helemaal verlaten. Logisch, want de lucht veranderde al snel van kleur en het werd een pak frisser. Af en toe dacht ik dat het zou gaan regenen maar dat gebeurde gelukkig niet. Integendeel, blauw kreeg weer de bovenhand – het lijkt België wel ! 
    De meeste caches werden tijdens de fietstocht vlot gevonden, fietsen is hier ook echt aangenaam want bijna overal heb je mooie fietspaden. Trap, trap, trap – wat zie ik daar in de verte ? Een McDonalds ! Iets eten en even op internet misschien ? Niks van ! Ik voelde mij opeens echt heeeeeel oud. Je kon daar niets meer zelf bestellen, alles moet op voorhand ingetikt worden op grote aanraakschermen en betalen kan alleen met een kaart. Als ik op stap ben, heb ik de meest uiteenlopende zaken bij (fototoestel, gps, stempel, brilletje, reservebatterijen enz) maar een bankkaart, neen – dat niet. Als prehistorisch wezen ben ik stilletjes afgedropen vooraleer iemand mij ging uitlachen … 
    Pfff, laat ze maar lachen – ik heb toch 35 km gefietst en 24 caches gevonden. Ik vind trouwens al dat doe-het-zelf gedoe maar niks. Zelf je boodschappen scannen in de supermarkt, waarom ? Omdat zij die al genoeg geld hebben, kunnen besparen op personeelskosten ? En worden de boodschappen door die besparing goedkoper ? IK DACHT HET NIET ! 
    Na de fietstocht even in het zonnetje gezeten en de fiets een beetje gepoetst. Om mijn verblijf hier af te sluiten, had ik nog een wandeling gepland. Achter de camping ligt een mooi park met vijvers en daar moest ik toch ook nog even poolshoogte gaan nemen. Bij toeval lag er aan de kerk uit de twaalfde eeuw ook nog een cache, maar ik heb hem niet gevonden.
















    19-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blaye > Vaux-sur-Mer 85 km – 9,6 l/100 km
    Heerlijk geslapen, ook op de parking van Blaye was het muisstil. Tenminste, dat denk ik toch – een spierontspannend middel tegen nekpijn heeft ook invloed op mijn slaapgedrag Smile.  Ik heb ook geen buur meer gekregen, mooi zo !
    Nog even naar de bakker gewandeld en anderhalf uur gereden tot Vaux-sur-Mer, net voorbij Royan. De camping (Val Vert) ligt in een heel rustige woonwijk en er is werkelijk niks te beleven. Behalve de bungalows voor de verhuur is er één perceel bezet : dat van mij – meer dan genoeg ! Raar is dan wel dat de mevrouw van de receptie lang moest nadenken vooraleer te beslissen welke plaats ik zou krijgen. Waarom ze mij dan ook nog een vrij schuine plaats toewijst zal wel altijd een raadsel blijven. Voor hetzelfde geld kan je toch ook een competent medewerker aan de receptie hebben ? 
    's Middags een banaan en hop, op de fiets. Ook hier liggen een heleboel caches te wachten. De bedoeling was een toertje van 10-15 km maar het ging allemaal zo vlot dat het 25 km geworden zijn en 26 caches werden gevonden. Wat wel even tegenviel waren de hoogteverschillen. Je zou denken dat aan zee alles plat is maar hier is dat zeker niet het geval. Echte bergen moet je hier uiteraard niet zoeken maar je moet toch vaak naar boven en (plezanter) naar beneden. De tocht bracht mij langs de talrijke rotsachtige baaien en ik had eventueel nog meer caches kunnen vinden, moest ik het niet beu geweest zijn telkens tussen de doornen te kruipen. 
    Net als gisteren stond er een stevige wind en pas in de late namiddag kwam de zon door de wolken. Fietsen is dus nog altijd met een trui aan en als je sommige wandelaars ziet zou je denken dat de temperatuur rond het vriespunt schommelt. De surfers hebben met hun neopreen pak geen last van de kou en de wind vinden ze natuurlijk super. Het grootste deel van de tijd dobberen ze maar wat rond en wachten op de ideale golf. Als er dan een mooie golf komt, valt de helft na drie meter al van zijn plank. Blijven oefenen !














    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs