MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    18-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Andernos > Blaye 100 km – 8,6 l/100 km
    Ik heb nog even overwogen om een nacht langer te blijven – ik zou er zelfs best willen wonen – maar toch ben ik vertrokken. Veel meer dan 100 km had ik niet voor de boeg en anderhalf uur later stond ik op de camperplaats bij de citadel van Blaye. Het was er erg druk want de markt liep bijna op zijn einde, ik had nog even de tijd om langs de kraampjes te wandelen terwijl de marktkramers al grotendeels aan het inpakken waren. 
    De Chausson staat nu dus voor een nacht aan de voet van één van de vele Vauban-vestingen in Frankrijk. Er is ook een gemeentecamping die nauwelijks meer kost om te staan en dan verblijf je echt tussen de fortmuren. 
    Als liefhebber van alles wat zelfs maar een beetje op een burcht, fort of kasteel lijkt ben ik natuurlijk alle hoekjes van dit pareltje gaan verkennen. Er konden zelfs enkele caches gelogd worden. Blaye zelf stelt niet zo veel voor maar de ligging bij de Gironde maakt het allemaal net iets mooier, ook al bleef de lucht bijna de hele dag grijs en was het winderig. Rond 17u30 begon het zelfs eventjes hard te regenen. 
    Zoals dat dikwijls gaat op camperplaatsen is het de hele dag onophoudelijk op- en afrijden. Op een bepaald moment stond ik bijna alleen en nu tegen de avond is er plaats te weinig. Ik hoop maar dat er geen camper tussen mij en de buurman komt staan. Het zou wel kunnen maar dan krijgt niemand zijn deur nog open vrees ik.


















    17-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AB-SO-LU-TE RUST !
    Dit is niet meer van deze tijd : geen auto, geen vuilniswagen, geen vliegtuig, geen blaffende honden, geen trein, geen joelende kinderen – NIKS ! Om half acht was ik wakker maar dat was te vroeg om op te staan. Ruim een uur later hoorde ik de eerste roekoekoe bosduif en nog een kwartier later een teken van menselijke activiteit : klak, een elektriciteitsstekker die ergens uit een caravan of camper getrokken werd. 
    Het bleef lang bewolkt en warmer dan 15 graden werd het niet. Zolang het niet regent is het okee voor mij, ik deed een sweater aan, pakte de fiets uit de koffer en vertrok om caches te gaan zoeken. Langs Cassy en Lanton tot het moerasgebied van Certes. Het hele gebied is via wandelwegen te verkennen, met een beetje behendigheid kan er ook gefietst worden. Als evenwijdig aan de kust blijft rijden heb je meestal een perfect fietspad met daarnaast een wandelpad, alles netjes afgescheiden van het autoverkeer. Uiteindelijk stonden er 23 km op de teller toen ik terug bij de auto kwam. Even een uurtje of twee rusten en om 16u vertrok ik voor de tweede fietstocht van vandaag, deze keer een stukje naar het noorden.  Zoals vaker het geval, kan je ook hier fietsen op wat vroeger een spoorweg was, de stationnetjes staan er nog.  Terwijl ik gisteren nog dacht dat Andernos een uitgestorven gat was zonder echt centrum moest ik vandaag mijn mening herzien. Op ongeveer 2 km van de camping zijn er enkele gezellige auto-arme straatjes met veel winkeltjes en restaurants. Ook aan de pier was het gezellig, met de terrasjes die intussen baadden in de zon. En iets anders : de vele bootjes konden eindelijk varen ! Als je hier een boot hebt, kan je niet varen als je daar zin in hebt maar je bent afhankelijk van het getij. Het Bassin d'Arcachon is verbonden met de Atlantische Oceaan en dus onderhevig aan eb en vloed. Bij laag water liggen de bootjes allemaal in een dikke laag modder, een beetje te vergelijken met de baai van de Somme. 
    Een stukje verder kwam de volgende verrassing : het vissershaventje met vele vissershuisjes waar oesters gekocht en geproefd konden worden. Ik heb die glibberige snotdingen niet nodig maar het zag er wel allemaal gezellig uit. 
    En het was nog niet gedaan : achter het centrum kwam ik alweer in een ander natuurgebied terecht, ook met talrijke wandelpaden en uiteraard ook de nodige caches. In totaal werden er vandaag 43 gevonden en daarvoor werden 40 km gefietst.
















    16-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaragoza > Andernos 520 km – 9,8 l/100 km
    Deze dag is absoluut niet verlopen zoals gepland. Het begon allemaal prima, de wind van gisteren was verdwenen en om 9u vertrok ik richting de Pyreneeën. De weg tot de Spaans-Franse grens wordt elk jaar beter en beter en al snel stond ik aan de voet van het bergmassief. De eerste keer dat je de witte bergtoppen in de verte ziet, blijft toch altijd indrukwekkend. Op voorhand was ik al aan het twijfelen : door de Somport tunnel of langs de bergpas. Pinkstermaandag is in Frankrijk ook een feestdag en misschien zou het dan nogal druk zijn langs de oude weg. Het bleef echter rustig qua verkeer en dus liet ik de tunnel letterlijk links liggen en reed richting het skigebied van Candanchu. Tijdens de hele rit tot in Frankrijk kwam ik geen enkele auto tegen, enkel een tiental motorrijders. Op een van de parking lag nog een beetje vieze sneeuw, voor het echte witte poeder moet je nu veel hoger de bergen intrekken. 
    Rond 13u stond ik aan de camping van Oloron Ste-Marie, van daaruit kon ik deze namiddag nog een tiental caches zoeken. Helaas : camping fermé ! Dan maar in één keer verder naar de camperplaats van Mont-de-Marsan. Toen begon het helemaal fout te lopen. Er loopt absoluut een grote weg tussen Oloron en Mont maar mijn GPS-trezebees weigerde die te vinden en stuurde mij elke keer kleine landwegen op. Ik wist dat ik de verkeerde richting uitreed en uiteindelijk besliste ik dan maar om ineens verder te rijden richting Bordeaux. Weer enkele tientallen caches door mijn neus geboord, zo zal ik nooit het op voorhand geplande aantal behalen. Ook de weg naar het Bassin d'Arcachon liep niet van een leien dakje. Als je absoluut niet wil betalen voor de snelweg is het soms niet simpel om op je bestemming te geraken. 
    Uiteindelijk heb ik van 9 tot 5 gereden, ik kan verdomme net zo goed terug gaan werken ! Alles was nochtans snel vergeten toen ik in Andernos-les-Bains aankwam. Een camping die grenst aan het water en die er vrij “natuurlijk” uitziet, ik voelde mij er meteen thuis. De auto op een mooi plekje gezet en toegegeven aan dwangneurose 1 (jaja, ik heb naar Alloo in de psychiatrie gekeken) : chocolade eten. Onmiddellijk daarna overgeschakeld naar nummer twee : caches zoeken ! Een bescheiden wandelingetje leverde vier vondsten op, de volgende dagen zullen er hopelijk nog vele tientallen volgen want hier zijn er nog veel meer te vinden. De omgeving ziet er echt gezellig uit, een beetje te vergelijken met De Haan : oude villaatjes en geen lelijke hoogbouw.








    15-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alfaz - Zaragoza : 466 km – 11,3 l/100 km
    Veel te laat gaan slapen om uitgerust op te staan, dat songfestival toch ...  Eigenlijk interesseert het me absoluut niet en toch blijven kijken, weer een van die masochistische trekjes zeker ...? Toch zoals voorzien om 7u30 vertrokken, je komt dan onderweg de eerste uren weinig verkeer tegen en tegen de tijd dat iedereen wakker wordt, rij je al op de rustige gratis snelweg naar Zaragoza. 
    Oorspronkelijk stond een stop + overnachting in Teruel en Albarracin gepland maar omdat ik een week later ben vertrokken had ik daar geen tijd meer voor. Het was vanmorgen al heel mooi weer maar toen ik zo'n 250 km gereden had was het geheel bewolkt en daalde de temperatuur tot 11 graden, echt ongewoon is dat niet op de hoogvlakte (tot 1200 meter). Onderweg werd op lichtkranten aangekondigd dat er vandaag extra gecontroleerd werd op snelheid en drugs. Een verwittigd man is er twee waard en ik kon dus nog net op tijd die naald uit mijn arm trekken en 40 kg cocaine uit het raam gooien. De snelheid binnen de perken houden was moeilijker want op een bepaald moment kwamen een paar dwaze flikken mij duidelijk uitdagen. Ik reed honderd, ze staken mij voorbij en gingen dan tegen 90 km/u een hele tijd voor mij rijden. Ze hoopten natuurlijk dat ik dan sneller dan 100 zou rijden om hen in te halen. Immers : op de snelweg waar je met de auto 120 mag rijden, mag je met de camper maar 100 ! Weinig mensen weten dit en ze hoopten zo waarschijnlijk op een extra zondagbonus. Tegen hun kl... ! 
    Naarmate ik Zaragoza naderde werd de wind steeds feller, op het einde was het echt onaangenaam om te rijden. Het is natuurlijk niet zomaar dat alle bergkammen hier in de buurt vol windturbines staan. Om iets over 13u reed ik de stadscamping van Zaragoza op, de caches in de buurt heb ik allemaal bijna gevonden tijdens vorige bezoeken maar ik kon er toch nog drie scoren. Het is trouwens altijd plezierig om langs het Canal Imperial te wandelen, vooral nu er overal wilde bloemen in overvloed zijn. Er werd ook nog even verbroederd met een aantal Harley-rijders die terugkwamen van de Super Rally in Albañiz die op weg naar Engeland hier komen overnachten.












    14-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mooie dag.
    Een mooiere dag om afscheid te nemen had ik mij niet kunnen voorstellen.  De hele dag prachtig weer en 's middags iets gaan eten bij Sacristan.  De prijs voor een menu is hetzelfde gebleven maar er is iets minder keuze, ook de gewone kaart is soberder geworden maar alles bij elkaar lekker gegeten.  Jef was weer in topvorm, elke truc werd bovengehaald om toch maar meer frieten dan Brigitte te hebben.  De stunteligheid van de duidelijk onervaren dienster was dan weer aandoenlijk maar dat komt wel goed.  Het grootste verschil was het aantal klanten, we zaten er bijna alleen terwijl je vroeger geluk moest hebben om een vrij tafeltje te bemachtigen.  Misschien zat het weer er ook voor iets tussen, als je een weekje vakantie hebt ga je uiteraard liever op het strand liggen.  
    Daarna richting McDo voor mijn laatste afspraakje met Debbie.  Eten was uiteraard niet nodig en we gingen onmiddellijk richting Frax.  Op de parking daar konden we genieten van live muziek en een drankje, onderuitgezakt in een van de vele zitzakken.  Dan nog een stukje wandelen en een ijsje eten om de dag af te sluiten.  
    Morgenvroeg rond 7u30 start ik de Ford en rij - als er nergens problemen zijn - tot in Zaragoza.  Daar is normaal gezien internet, daarna zal het afwachten zijn.  Zoals altijd : geen nieuws is goed nieuws en nog meer van toepassing : onkruid vergaat niet !



















    13-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdag de dertiende zonder problemen overleefd.
    Gisteren nog even met onze pa, Brigitte en Jef naar Pizza4U geweest en weer is het niet gelukt om Pepe te zien.  Pepe is de vrolijke baas en het is al bijna twee jaar geleden dat ik hem nog zag.  Gelukkig zijn de lekkere pizza's er nog altijd.
    Zoals te verwachten zijn mijn nieuwe caches vandaag al een aantal keren gevonden.  Eentje kreeg zelfs al twee favoriete punten en daar ben ik heel blij mee.  Ik vind het trouwens ook verdiend Very Happy.  Nog enkele dagen en ik kan zelf weer beginnen zoeken.  De auto is in ieder geval al verplaatst en staat nu met zijn neus in de goede richting.  
    Wat hier niet meer staat is de Harley.  Ik heb er lang over nagedacht maar het is tijd voor iets anders.  De hele ochtend heb ik gepoetst en ooooooh wat is hij toch mooi ! Even slikken, een traantje wegpinken en hop - naar Mel Custom in La Nucía.  Daar staat hij nu te koop.  Best grappig wat hij zei toen hij de Sportster bekeek : "Eerst gaan we hem grondig schoonmaken !" En ik mijn best maar doen ...  Zegt genoeg over mijn poetskwaliteiten zeker ? In ieder geval is het nu wachten tot hij verkocht is, dan pas kan ik op zoek naar een andere twee/drie/vierwieler.  Als alles snel gaat, kan ik met de "nieuwe" al rondrijden in België.  In het slechtste geval is er niemand geïnteresseerd en haal ik hem in oktober terug en rij er zelf mee verder.  We zien wel.
    En wat nog ? Terwijl het thuisland dolenthousiast is over de deelname van Laura Tesoro aan het Songfestival (overigens goed nummer met duidelijk "gepikt" baslijntje van Queen) heb ik naar een documentaire over Nashville gekeken.  Naar aanleiding daarvan heb ik een aantal cd's van superster Garth Brooks gedownload.  Die man is waanzinnig populair in het countrymilieu maar sorry : ik vind er echt geen zak aan ! Bijna alles is dan ook weer verwijderd van de harde schijf.
    En films ? Weer een heel aantal.  Een documentaire over Janis Joplin vond ik het interessantste.  Risen (over de dood en heropstanding van Jesus) bracht mij zowaar op het randje van een bekering.  En toen was het weer tijd voor enkele depressieve uurtjes.  "Le loi du marché" over het vruchteloos zoeken naar werk als vijftiger en "Ne me quitte pas" over twee dronkaards waarmee het alleen maar verkeerd kan aflopen.  Wel een grappige conversatie : "Wat ga je eten vanavond ?" "Ik ga niet eten, ik ga sterven.  Eerst ga ik dood en daarna heb ik nog gehaktballen."
    Land Ho ! was dan weer iets helemaal anders.  Twee oude vrienden die samen op reis gaan naar Ijsland, jointjes roken, verloren lopen en op vrouwenjacht gaan.  Best grappig en uiteraard mooie beelden.  Ook absoluut grappig was "Relatos salvajes", een Argentijnse film over wraak.  Deze moet je gewoon zien, ik vond het echt fantastisch. 







    11-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe caches.
    Vanmorgen voor het eerst sinds lang de wekker gebruikt om wakker te worden.  Ze kwamen vandaag de bomen en struiken bespuiten tegen bladluis, roze olifantjes en weet ik wat nog allemaal.  Voor alle veiligheid was ik gisterenavond al gaan slapen met een gasmasker en de planning was om in de voormiddag een flinke wandeling te maken en een aantal van mijn eigen caches na te kijken voor ik vertrek.  Vroeg in de ochtend begon het flink te regenen en hoewel we om 8u al opnieuw een stralend blauwe hemel hadden, werd het sproeien uitgesteld tot morgen.  Heel mijn planning in de war ! Ik ben toch maar vertrokken en al snel had ik een kilometer of zeven gestapt.  Wat ik een tijdje geleden al van plan was, werd onderweg verder uitgewerkt : toch nog enkele nieuwe caches leggen - eentje kon ik alvast realiseren tijdens de voormiddag.  Rond 13u even terug naar de auto, appeltje gegeten en dat appeltje doorgespoeld met een stuk chocolade.  Daarna mijn garage ingedoken om wat materiaal te zoeken en terug vertrokken om nog drie caches te verstoppen.  Drie caches zullen "onbeperkt" blijven liggen, de vierde is een speciale zomercache voor de mensen die de hitte moeten trotseren tijdens de komende maanden.  Als ik in oktober terug ben, neem ik die cache dan weer weg.  Eén cache is sterk afwijkend : niet echt moeilijk, niks ingenieus maar wel origineel en helemaal zelf bedacht.  Nu kan ik tevreden vertrekken en ik heb meteen de smaak te pakken om de volgende weken - als ik onderweg ben - enkele duizenden/honderden/tientallen caches te loggen in Frankrijk.  Tussen de 150 en 200 lijkt me realistisch maar is sterk afhankelijk van het weer : regen = geen caches !














    10-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alarm !
    Gisteren was het hier eventjes paniek, terreuralarm zeg maar.  Stond er een zwaarbewapende Jihad strijder voor de poort ? Viel de Guardia Civil binnen op zoek naar een wapenopslagplaats ? Neen, veel erger : DE terrorist was ontsnapt ! Voor de niet sekte-leden : terrorist is de bijnaam voor de 800 gram wegende chiuhuahua des huizes.  In principe zou hij zich kunnen verstoppen onder de voorpoot van Jill de Rottweiler maar dat was dus niet het geval.  Uiteindelijk liep hij rond op het bovenste terrein, voor dat hondje (met geschatte schofthoogte van 6 cm) is dat - nu het onkruid welig tiert - een ondoordringbare jungle.
    Vandaag bleef het weer lang bewolkt en dus maar weer een beetje zitten niksen.  Deze middag was ik met onze pa afgesproken om iets te gaan eten.  Niet simpel : naar Dos Lunas - gesloten, Sacristan - gesloten, Oh Solomillo - gesloten, Anna - gesloten - Transilvania - gesloten ! Op dinsdag mag je duidelijk geen honger hebben in Albir.  Gelukkig is er nog veel meer keuze en uiteindelijk belandden we bij Santorini, het Griekse restaurant.  Toch weer bezweken voor een voorgerecht, wetende dat ik daarna het hoofdgerecht niet helemaal zou kunnen opeten ...  Nu ja, het had wel gekund maar ik zat vooraf al te fantaseren over een dessert op het terras van Universal Lounge Bar Razz.  Aan onze pa moest ik het ook geen twee keren vragen.  Ik mijn favoriete "ijsje" en onze pa een kopje koffie, verborgen onder een berg slagroom én een wafel ! 









    08-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uitstel.
    Het belangrijkste nieuws is eigenlijk geen nieuws : ik ben nog altijd niet vertrokken.  Geen nieuws omdat de mensen die mij kennen, weten dat ik het vertrek altijd uitstel.  Ik was er nochtans helemaal klaar voor, 8 mei zou de dag zijn om in noordelijke richting te rijden.  De auto staat hier sinds gisteren te glimmen, alle inkopen zijn gedaan, ik heb afscheid genomen in alle restaurants en café's enz.  En toch ... het zal nog even duren.  Problemen ? Neen, absoluut niet ! De weergoden willen gewoon niet mee, dat is alles.  Als je gewoon in drie of vier dagen naar huis rijdt en het regent is dat niet aangenaam maar je overleeft het wel.  Mijn routes zijn echter altijd zo uitgestippeld dat ik regelmatig enkele dagen blijf hangen om caches te zoeken.  En caches zoeken in de regen is niet echt mijn ding.  Alles wordt dus een weekje uitgesteld, tot het er onderweg allemaal wat zomerser uitziet.
    En wat het weer hier ter plaatse betreft : het is inderdaad allemaal een beetje minder maar zeker niet zo rampzalig dan ze in België blijkbaar doen uitschijnen.  Temperatuur rond 20 graden in de schaduw en afwisselend een druppeltje regen en zon, er zijn ergere zaken.  Voetbal bijvoorbeeld.  Dat KAS Eupen en niet WS Bico naar 1A zou verhuizen, kon je van ver zien aankomen.  Dat OHL door problemen bij Moeskroen misschien toch in 1A mag blijven is de zoveelste aflevering in de voetbalbondsoap.  Dat wie volgend jaar in 1B eerste eindigt, eventueel toch geen kampioen wordt is helemaal om te lachen.  Ik begrijp het, buitenstaanders haken nu af Smile ...  Toch nog even melden dat Hercules CF uit Alicante volgende week nog altijd kampioen kan spelen in Segunda B.  Dat niet Ajax maar wel PSV in Nederland als eerste is geëindigd zal vooral mijn ex-buren Leo en Rita plezieren.
    Waar kan ik nog over zeveren ? The Voice van Vlaanderen misschien ? Met zachte dwang word ik door Nancy telkens weer aangemaand om dit non-event te volgen.  De pop-up restaurants heb ik van mijn lijstje geschrapt - dat was te slecht voor mijn humeur.  The Voice dus, ik ben blij met Camille en Jan - er waren ongetwijfeld nog kandidaten die het verdienen om hier genoemd te worden maar toch ben ik ze vergeten.  Wat ik niet vergeten ben is hoe slecht sommige deelnemers zongen.  Ligt dat aan mijn gehoor of zitten de juryleden allemaal te liegen als ze zeggen dat de prestaties fenomenaal zijn ?

    05-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Binnenkort in de bioscoop !
    Gisteren zijn ze hier bij de camper nog een beetje komen filmen.  Vanuit alle mogelijke hoeken verschillende shots van mijn favoriete bezigheid : niksen in de zon ! Het contrast tussen ik als halve wilde en al de knuffelbeestjes in de auto vonden ze ook wel interessant.  Als ze al die moeite doen, mag ik toch veronderstellen dat ze van plan zijn er iets van te gebruiken.  Als het in oktober wordt uitgezonden is mijn filmcarrière eindelijk gelanceerd en krijg ik zeer waarschijnlijk een figurantenrol in FC De Kampioenen 16.  Eat your heart out Brad Pitt !
    Vandaag werd het, zoals voorspeld, een overwegend grijze dag met af en toe een paar druppels regen.  Enkele uurtjes naar Sabor met onze pa, Jef en Brigitte was dus absoluut geen straf.  Zeker niet omdat mijn lievelingsgerechten op het weekmenu stonden : caesar salade en zalm in jasje van spek met mosterd/appelsaus.  Met Jef als tafelgenoot lag het alcoholverbruik merkelijk hoger dan tijdens onze normale wekelijkse bezoekjes.  Een kwartiertje geleden stuurde Brigitte een mp3 : haar lieve echtgenoot was intussen al een dikke boom aan het doorzagen Laughing.














    03-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag sandalen, welkom Radio Gaga.
    Als de vertrekdatum nadert moet je zo een beetje overal afscheid gaan nemen, zo gaat het elk jaar.  Het was gisteren al begonnen : mijn zoveelste paar Teva sandalen was helemaal klaar om naar het hiernamaals te vertrekken.  Enkele weken geleden was ik al begonnen met een nieuw paar in te lopen en nu was het tijd om de oude bij de vuilbak te zetten.  Bij, niet in want er is altijd wel iemand die het niet erg vindt om met gaten in zijn zolen rond te lopen.  En zo ging het ook nu weer, vanmorgen stopte er iemand en nam ze mee.  
    Vandaag was ik afgesproken met Jef om de laatste keer een terrasje te doen bij Dixieland.  Daarna ging het naar Benidorm waar de caravan/studio van Radio Gaga was neergestreken.  Ik ken het programma ook enkel van horen zeggen maar het blijkt een "human interest" programma te zijn op Canvas.  In ieder geval : Jef en ik zijn uitgebreid gefotografeerd, gefilmd en geïnterviewd ! Nu nog enkele maanden afwachten en kijken of het in oktober wordt uitgezonden.  Als dat het geval is, kan ik daarna als BV ingehuurd worden om huwelijksfeesten te verpesten, winkels te sluiten of gewoon om mensen schrik aan te jagen.















    01-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moederdag.
    Schitterend weer vandaag, volop zon maar zoals altijd in de namiddag weer die vervelende wind.  In de voormiddag heb ik een beetje gerommeld en nog maar eens geprobeerd om de koffer/garage op een ideale manier te organiseren.  Ik denk dat het deze keer gelukt is maar dat heb ik al enkele keren gedacht.
    In de namiddag ben ik naar El Cisne gewandeld, op het naastgelegen terrein werd een rommelmarkt georganiseerd ter gelegenheid van de Nederlandse Koningsdag.  Dat was oorspronkelijk gisteren gepland maar door het slechte weer (onweer en regen) verplaatst naar vandaag.  De markt liep al op zijn einde toen ik er aankwam maar al dat oranje deed al snel pijn aan mijn ogen.  Wel plezant om een paar kameraden terug te zien die daar stonden met een kraampje en tabaksplanten e.d. verkopen.  
    Van de markt naar camping Benisol is amper enkele minuten stappen en dus ging ik ook nog op bezoek bij Guy.  Als oude social/commun/anarchisten kan je geen betere dag uitkiezen dan 1 mei om een beetje te zeveren over vanalles en nog wat.
    Op de terugweg wou ik ook nog langs onze pa gaan maar toen ik zijn camping naderde, zag ik hem in de verte wegrijden met de auto.  Geen bezoekje dus.
    Terug in de auto snel de voetbaluitslagen nakijken : de ploeg van 't Kiel met nog enkele minuten te spelen op 0-0 en titelconcurrent Oosterzonen aan de leiding met 0-2.  En dan godverdomme, alsof het gisteren nog niet dramatisch genoeg was, maken de purperen paljassen in de 93e minuut het winnende doelpunt en dus Wilrijk (en de opgeslorpte rattenploeg) kampioen.  Al dat voetballeed werd rond 20u dan weer een beetje verzacht omdat Hercules CF (uit Alicante) zijn uitwedstrijd won met 0-4 en nu op twee punten van de leiding staat, met nog twee wedstrijden te spelen.  Op papier zijn dat nog "gemakkelijke" matchen in vergelijking met wat de rechtstreekse concurrenten voor de boeg hebben.  Spannend dus !
    En dan : honger ! De eerste zondag van mei wordt in Spanje moederdag gevierd en dus kwamen alle beschikbare kindjes op bezoek bij Patrick en Vicky.  Er werd Indisch eten gehaald bij de Curry Pot en ik mocht mee met de familie aan tafel.  Met achteraf nog taart natuurlijk, al werd het toen te koud om nog buiten te blijven zitten.



















    30-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het heeft niet mogen zijn.
    Het seizoen duurde gewoon te lang.  Zoveel punten voorgestaan en dan eindigen in mineur ... En simpel : deze ploeg is niet goed genoeg om kampioen te spelen en al helemaal niet om in eerste klassen mee te kunnen.  Ben benieuwd wat er nu gaat volgen : WS kampioen en naar 1A of toch Eupen met een beetje vertraging.  In ieder geval : qua supportersaantallen zijn geen van die twee ploegen een aanwinst voor de hoogste afdeling.  








    28-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pashokje.
    Gisteren ben ik nog maar eens een ritje gaan maken met de Harley en heb daarbij een nieuw snelheidsrecord gevestigd.  Neen, ik vertel niet hoe hard ik ging.  Elke kans om te rijden moet nu met beide handen gegrepen worden want nog even en hij verdwijnt voor enkele maanden onder een zeiltje.  Bovendien zijn de weersvoorspellingen voor de volgende dag iets minder gunstig.
    Een ritje dus, eentje om geld uit te geven.  Nog een extra harde schijf en een nieuwe muis - na 456221555 keer klikken liet het linkerknopje het regelmatig afweten.  En twee nieuwe zwemshorts, dat kan onderweg ook van pas komen.  En dan sta je daar : in het pashokje ... bovenaan motorkleding, onderaan een korte broek Smile.  Mijn laarzen uit, da's normaal maar waarom ik één kous aan hield moet je mij ook niet vragen.
    Vandaag heb ik de camper verzet naar een plaatsje waar ik volgende week gemakkelijker kan wegrijden.  Een rit van wel 30 meter ! Ik was nog aan het uitrusten van die inspanning en daar was onze pa al om naar Sabor te gaan.  Lekker als altijd maar de laatste weken heb ik toch een probleem : ik krijg zelden mijn bord leeggegeten.  Waarschijnlijk is mijn maag al op voorhand aan het krimpen om zich aan te passen aan de Belgische restaurantprijzen.






    26-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Achterlijke voetbalbond.
    Zondag is het eindelijk gelukt : alle mensen die ik al enkele weken hoopte tegen te komen in de buurt van de markt, zaten samen op het terras van de Universal Lounge Bar.  En dat was nodig want het was zo stilaan de laatste kans voor ze weer naar België vertrekken.  Niet iedereen zag er even fris uit (neen, ik noem geen namen) maar ik was toch blij om nog afscheid te kunnen nemen.  Lang kon ik niet blijven want om 15u zou RAFC winnen van Union en daarmee misschien al kampioen zijn.  Zou, misschien ... niks dus ! Alle vloeken en scheldpartijen richting de Antwerp spelers en hun ondermaatse prestaties brachten niets op.  En dus weer een week wachten om zeker te zijn.  Een beetje uitwaaien leek me een goede oplossing om de voetbalmiserie te vergeten.  Een half uurtje volle gas en dan naar FC Oranje in Albir.  Eerlijk gezegd, ik denk dat ze beter speelden dan de "ploeg van 't stad" - ook al gingen ze met 0-1 de boot in.
    En wat heb ik gisteren eigenlijk gedaan ? Echt geen idee, het lijkt alsof maandag deze week van de kalender geschrapt werd.  
    Eigenlijk hadden ze vandaag ook beter overgeslagen want door het wanbeleid van de voetbalbond lijkt de kans om kampioen te spelen ineens wel heel ver weg.  Als je niet weet waarover het gaat woon je ofwel op Mars of in Nederland.  Je mag zoiets niet zeggen maar stiekem hoop ik op flinke rellen.  Neen, dat lost niets op maar het kan wel opluchten.
    Gelukkig werd de dag nog mooi afgesloten bij de Curry Pot, lekker Indisch eten samen met Ria en Filip.  Voor hen de eerste keer dat ze deze keuken probeerden en ze vonden het lekker, of ze deden in ieder geval heel goed alsof Laughing.












    23-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ritje met Big Bad Eddy and the Biker Gang.
    Vandaag stond een uitstapje met de Harley op het programma, de laatste keer samen met Mick en Elly want die vertrekken aanstaande woensdag naar Engeland.  Uiteraard waren Jef en Brigitte er ook bij, Jef op zijn Ultra Classic en Brigitte in de bezemwagen-micra.  Meerijden met Jef wil ze nog altijd niet, een helm zou haar kapsel te veel naar de bliksem helpen.  Ik denk niet dat ik me daar ooit zorgen over gemaakt heb.  Zolang mijn das maar bij mijn sandalen past ! 
    We vertrokken rond 11u, dan is de temperatuur al echt aangenaam en moet je onderweg niet van kleding wisselen.  De eerste stop was bij Bar Frau in Benissa, de volgende bij het strand van El Portet - net buiten Moraira.  Daarna ging het via Javea de heuvels in, of mag je de Montgó een echte berg noemen ?  In ieder geval slingerende wegen met af en toe een haarspeldbocht.  Als je boven komt, ter hoogte van de molens (die foto's zijn trouwens niet vandaag genomen) is het panorama echt prachtig en ook in de afdaling met zicht op Denia is het genieten.  
    In Denia werden de Harleys op het voetpad voor Rani Palace geparkeerd en konden we nog een lekker Indisch menuutje meepikken.  Mad Max, de dobermann-pinscher van Mick en Elly die hen overal met de motor (in een bench) vergezelt, bewaakte intussen de auto.  Een hond meenemen op restaurant is in Spanje praktisch overal onmogelijk. Terwijl we zaten te eten konden we genieten van knappe auto's (Ferrari's, Lamborghini's en ander duur speelgoed) die waarschijnlijk naar een meeting op Ibiza gingen want ze reden allemaal in de richting van de overzetboot.
    Na het eten wou ik eigenlijk terug over de Montgó maar Mick en Jef vonden dat we genoeg bochtenwerk hadden gehad.  En dan maar zeggen dat een H-D Sportster voor watjes is, Elly en ik konden nog wel wat meer hebben ...  We reden dus huiswaarts via de N-332, een lang stuk zonder bochten is ook daar eerder een zeldzaamheid.  Onderweg bij een oprit was er een auto die absoluut onze bescheiden "colonne" wou doorbreken.  Die man is dus vele kilometers (overal inhaalverbod) heel braaf achter mij (ik reed als eerste in de groep) moeten blijven rijden tegen een snelheid ver onder de toegestane limiet.  Jef moest er later mee lachen en zei "Wat dacht je, die zal ik eens een mooi escorte geven ?" Pas toen we de indringer kwijt waren, kon het gas weer open.  Verkeersagressie ? Neen, absoluut niet - niemand heeft zich kwaad gemaakt Laughing.
    De bedoeling was om nog iets te gaan drinken op het terras van Almafra maar het was er ontzettend druk want St. Georges Day werd daar uitbundig gevierd.  
    Alles bij elkaar een mooie dag gehad en 140 km gereden, nog altijd zonder al te veel last van mijn schouders/armen.  Ik heb toch de indruk dat het vooral ook met de temperatuur te maken heeft.  Waarmee ik maar duidelijk wil maken dat overwinteren in België niet meer leefbaar zou zijn voor mij.


















    22-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kom van dat dak af !
    Woensdag kon je in Benidorm Palace (de plaatselijke Moulin Rouge) naar de Vlaamse Sterrenparade gaan kijken.  Fijn voor de mensen die daar van houden en daar 30 euro voor betalen.  Ik hoop dat ze een mooie avond gehad hebben.  En waar je denk je dat al die wereldsterren zijn gaan eten de avond voordien ? Juist, bij Sabor ! Gelukkig hadden wij gisteren ons tafeltje gereserveerd (zoals altijd) en niet per uitzondering twee dagen vroeger.  Stel je voor dat de paparazzi een foto nemen terwijl je zit te eten met Bart Kaell, Luc Appermont, de Romeo's enz - daar gaat je imago
    Het was trouwens een speciale dag bij Sabor want onze trouwe barman Jip stopt ermee en gaat terug naar Nederland.  Als bij toeval liep een ex-ober (Yannick - terug naar België gegaan) nog even binnen om goedendag te zeggen.  Het is toch tekenend voor de sfeer dat die gasten tijdens hun vakantie hier nog binnenvallen.  
    Vandaag geen lekker eten en overwegend bewolkt, misschien een goed moment om de auto te poetsen ? Alle beschikbare ladders bij elkaar gezocht, op het dak gekropen en ja : dat kon wel een schoonmaakbeurt gebruiken.  Naar de kerk gaan om te bidden is de volgende dagen geen goed idee, ik voel mijn knieën niet meer.  Het resultaat mag er wel zijn, een mooi glimmend dak én ik kan weer door het dakvenster kijken.  Ook het zonnepaneel zal iets meer opbrengst hebben nu de zand- en stoflaag verwijderd is.  De zijkanten zijn voor een andere keer, te veel werken is niet gezond.
    Om te besluiten nog een beetje filminfo.  Gisteren achtereenvolgend naar Black en D'Ardennen gezien.  Allebei een beetje een moderne versie van het Romeo en Julia verhaaltje en absoluut geslaagd.  Wel een probleem : hoe meer je naar dit soort films kijkt, hoe somberder je tegelijk ook naar de samenleving kijkt.  Het einde van Black was trouwens te voorspellen, dat van D'Ardennen was een verrassing - ook al zag ik struisvogels al van ver aankomen (ja, struisvogels Rolling Eyes).  Vandaag stond een beetje tegengif op het programma : Safety First - the movie.  Ja, the movie want het was inclusief Engelse ondertitels.  En eerlijk : echt vrolijk word je hier ook niet van.  Net zoals de serie is de film een opeenstapeling van idiote en totaal ongeloofwaardige situaties.  Het verstand op nul, af en toe glimlachen en een pak koekjes - ik zal het maar een geslaagde avond noemen.  De film is opgenomen op Tomorrowland, het dance festival in Boom bij Antwerpen en dat maakte het toch nog een beetje interessant.  Zo lijkt alsof ik er ook een keer ben geweest, ziet er echt knap uit !















    20-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Timbuktu.
    Veel minder wind vandaag maar ook overwegend bewolkt.  En dus plunder ik verder mijn harde schijf.  Gisterenavond in slaap gevallen en vandaag verder gekeken : “Timbuktu”, wat een prachtige film ! Vorig jaar genomineerd voor een Oscar maar niet gewonnen. Niet echt een vrolijk verhaal : touaregs in Mali die worden geconfronteerd met het fundamentalisme en toch proberen hun eigen leven verder te zetten. Er is nochtans geen ontkomen aan : uithuwelijken, stenigen (niet overdreven expliciet in beeld, maar toch), de sharia maar ook de hypocrisie … Meest bijgebleven is de scene waarin een vrouw veroordeeld wordt tot zweepslagen omdat ze heeft gezongen. Terwijl ze haar straf ondergaat, begint ze opnieuw te zingen ! Muziek is trouwens nadrukkelijk aanwezig in deze film en ik hou er echt van. 
    Waar ik ook graag naar kijk : Moerkerke en de mannen. Een confrontatie met priesters, gigolo's en hoerenlopers allerhande. De meest recente aflevering ging over jongemannen en hun pogingen om meisjes te versieren. Een cursus versieren geven en zelf niet van straat geraken, hoe zielig kan het zijn ?
    Tussendoor heb ik toch ook nog tijd gevonden om een wandelingetje te maken.  De natuur is nu echt heel mooi, overal staat vanalles in bloei.  Bloemen waarschijnlijk, meer moet je mij niet vragen.  Ik ben ook nog eens op verkenningstocht geweest om een geschikte plek te zoeken waar ik misschien nog een laatste cache kan verstoppen voor ik vertrek.  De uitwerking zal iets voor de volgende dagen zijn.















    19-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog eentje weg.
    Aangename temperaturen maar de felle wind is weer prominent aanwezig de laatste dagen.  Vanmorgen zijn Bert en Jenny vertrokken en zo is het weer wat leger geworden. Als je dus zin hebt om in absolute rust een paar dagen/weken in de zon door te brengen : hier moet je zijn ! 
    Als het waait en er is bijna niemand meer om een praatje mee te doen, wat blijft er dan over ? Eindelijk de diepvries ontdooien en de laatste lamsburgers opeten. Eten maken dus, de auto een beetje poetsen – douchen – naar de winkel enz maar toch vooral : filmpjes en series kijken. Zo heb ik met veel plezier naar Coppers gekeken en zit ik in spanning te wachten op het einde van “Blind getrouwd”. Geen sensatie, gewoon een interessant experiment : een groepje deskundigen zoekt de perfecte partner voor een aantal deelnemers en die zien elkaar pas voor de eerste keer als ze het jawoord geven. En dan vraag ik me af : stel je voor dat ik me zou inschrijven voor dit programma en ze matchen mij met iemand waarvan ze vinden dat onze verwachtingen gelijklopend zijn. Ik wil de smoel van mijn aanstaande echtgenote en haar familie wel eens zien als ik op mijn sandalen de trouwzaal binnenstap  
    En zou ik iets schrijven over Patrouille Linkeroever ? NEEEEEEEEN !











    17-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Santorini.
    Weer een zalige zomerdag achter de rug, deze keer met genoeg ingrediënten om er helemaal een topper van te maken.  In de late voormiddag vertrokken om een ritje met de Harley te maken, even over de markt in Albir gewandeld en dan naar Grieks restaurant Santorini, waar een tafel voor ons gereserveerd was.  Ons, dat is Bert en Jenny, Patrick en Vicky, en ik.  De eerste keer deze winter dat ik daar ging eten, het was er voorheen nog niet van gekomen - zo'n druk leven ! Het was het lange wachten waard, het eten is daar echt lekker.  De honden zullen achteraf ook blij geweest zijn, want er was nog flink wat vlees over.  
    Na het eten ben ik nog eens lang Guy op camping Benisol gereden.  Al dat gejammer van hem op zijn blog (camperhuub - zie hiernaast) over het tijdelijk afscheid moeten nemen van Mieke (zijn echtgenote) had zoveel medelijden bij me opgewekt dat ik me verplicht voelde om hem te gaan troosten.  Uiteindelijk viel het allemaal wel mee, maar voor alle veiligheid heb ik het touw dat klaar hing toch maar meegenomen Laughing.
    En toen was het alweer tijd voor het amateurvoetbal in Benidorm.  Naar twee wedstrijden tegelijk kijken, het is niet gemakkelijk maar op dit niveau is het soms de enige manier om af en toe iets mooi te zien.  
    Deze avond stond FC Barcelona - Valencia CF op het programma.  En Barça heeft het weer laten afweten, ik ben dus tevreden ! Toch spijtig dat Beerschot gisteren gewonnen heeft.













    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs