MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    05-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vol pension.
    Vandaag was er een feestje gepland voor de huwelijksverjaardag van Patrick en Vicky en ook nog een beetje voor mijn verjaardag. Omstreeks 13u kwamen de eerste hapjes op tafel en werden de eerste glazen gevuld. Rond 14u reed ik met Patrick naar L'Alfas+ om de bestelde paella op te halen. De twee grote pannen (eentje met vlees, eentje met vis) werden in de koffer geschoven en tien minuutjes later konden de borden gevuld worden. Afgesloten werd er met een reuzentaart, de specialiteit van Vicky. Iedereen bleef napraten, nog iets drinken, een beetje lachen, nieuwe fles open, nog wat vertellen, glazen nog eens vol, verhaaltje, dorst, zingen, nog meer dorst ... en ongemerkt naderde het uur om aan het avondeten te denken. Geen probleem : er lag blijkbaar nog genoeg in diverse koelkasten om het kleine avondhongertje te stillen. Rond 22u hield ik het voor bekeken maar de die-hards bleven nog zitten.

















    04-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat een mooie dag alweer !
    Het wordt eentonig voor de lezers, maar niet voor ons : we zijn weer een hele dag op pad geweest om caches te zoeken.  Zoals gisteren gezegd, niet voor een recordpoging maar dat maakt het niet minder spannend.  De auto werd eerst geparkeerd in San Vicente de Raspeig om daar een flinke wandeling door de verschillende parken en het centrum te maken.  San Vicente is zo een stad waar je normaal als toerist niet komt, maar die toch de moeite is om rond te wandelen.  Daarna reden we verder naar Aspe, vorige week was daar een nieuw reeksje gelegd langs de rivier (in Spanje is dat tegenwoordig overal een beekje) Tarafa en dat konden we dan gemakkelijk combineren met enkele caches in het stadje zelf.  Het begon in een parkje waar we de cache in een pvc buis zat verstopt waar je water moest ingieten om de cache naar boven te laten komen.  We waren verwittigd : dit zou geen serie worden waarbij de caches moeten gezocht worden onder een hoopje stenen.  De wandeling naast de rivier was heel mooi aangelegd met brugjes en houten vlonders en de caches zelf waren stuk voor stuk juweeltjes.  Slechts eentje konden we niet vinden, we hebben de buurt van de waterval (ook hier : uit de kraan thuis komt meer water) grondig geïnspecteerd maar noppes.
    Na Aspe ging de tocht verder naar Novelda, daar lag slechts één cache maar wel in een mooi park met een heel grote stenen zetel - daar konden we om beurten in poseren.  Allemaal samen lukte net niet ...
    Omdat we toch in de buurt waren stelde ik Rob en Letty voor om nog even een omweg te maken langs het Santuario enkele kilometers verder.  Dit heiligdom is duidelijk geïnspireerd door Gaudi en zijn Sagrada Familia in Barcelona, met het grote verschil dat dit wel is afgewerkt.  Het orgel verdient een speciale vermelding : de pijpen zijn van marmer en de pastoor wilde graag even demonstreren hoe het klonk ! Altijd oppassen : een pastoor en pij...  Een filmpje HIER !
    De laatste halte was in Monforte del Cid, een op historisch gebied belangrijk dorp in Spanje met grote feesten om de strijd tussen Moren en Christenen te herdenken.  Nu vooral bekend omdat sinds 2014 het huisvuil opnieuw wordt opgehaald met paard en wagen omdat dat goedkoper is dan een vuilniswagen.  Een vuilniswagen schijt natuurlijk minder op straat.
    En toen was het tijd om iets te eten bij Sacristan.


















    03-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Films en eten.
    Eerst nog eens een lijstje met geziene films/series.  De helft ben ik waarschijnlijk al vergeten, omwille van mijn steeds slechter wordend geheugen of gewoon omdat het de moeite niet was om te onthouden.  Naar de laatste reeks van De Ridder heb ik weer met veel plezier gekeken.  Geen echte hoogvlieger misschien maar wel prima amusement.  Occupied was dan weer Scandinavische kwaliteit van topniveau, hoe blijven ze het toch klaarspelen ?
    Intussen heb ik ook The Hateful Eight achter de kiezen, de nieuwste Tarantino (Oscar voor de soundtrack van Morricone).  Een western zoals alleen hij dat kan maken, met veel bloed en een niet te voorspellen verhaaltje.  Gisterenavond heb ik naar Room gezien, ook een Oscarwinnaar (actrice Brie Larson) over een mama die met haar zoontje vijf jaar opgesloten zit in een schuur.  Aanrader !
    En dan het echte leven : gisteren moesten we nog even bekomen van onze geocaching-superdag en daarvoor hadden de weergoden prima weer in petto : absolute zomertemperaturen, tot 28 graden in de schaduw.  In de voormiddag de laag stuifmeel van de Harley gehaald en in de namiddag een klein ritje gemaakt, samen met Jef.  Meestal eindigt zo'n uitstapje bij Dixieland in Villajoyosa en dat was nu niet anders.
    Vandaag was het nog altijd mooi weer maar wel een stuk frisser.  Maakt allemaal niet uit, want donderdag blijft Sabordag ! Voor mij tempura van kabeljauw en een beursje van zalm met mango-currysaus en dan afsluiten met een verse fruitsla, meer moet dat niet zijn.
    Morgenvroeg weer op stap om caches te zoeken maar geen recordpoging deze keer.














    01-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tevreden.
    Geocaching, je moet er wat voor overhebben : vroeger opstaan dan ik ooit moest doen toen ik nog werkte ! Om 8u vertrok ons team naar San Miguel de Salinas om een poging te wagen ons dagrecord scherper te stellen.  Vol goede moed begonnen we aan de zoektocht maar het wilde niet echt vlotten.  De omgeving was niet echt mooi en alle caches lagen langs een niet echt drukke weg, maar toch genoeg om het verkeer storend te vinden.  Bovendien stond er een ijzig koude wind.  Tot overmaat van ramp werden een aantal caches niet gevonden en de moed zakte in onze schoenen.  Halverwege begon alles beter te gaan, werkelijk alles werd gevonden en op de terugweg konden we nog enkele extraatjes scoren.  In totaal werden - tadaaaaaaaaaaaaaaaa - 66 caches gevonden, 11 meer dan mijn vorige dagrecord ! Rond 20u konden we de verbrande calorieën weer aanvullen bij Sacristan.

















    29-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een dag extra.
    Wat een mooie dag en niet alleen omdat de zon de hele dag heeft geschenen.  Deze middag werd er een - tel de lettertjes - geocachersschrikkeldagbijeenkomst georganiseerd.  Hoog boven Benidorm aan het kruis heb je altijd een fantastisch uitzicht over de omgeving en nu waren er ook nog vele gezellige geocachers om even te kletsen en ervaringen uit te wisselen.  Best wel grappig : ik hoorde mijn naam roepen en draaide me om.  Het bleek ook de naam te zijn van de hond van een koppel cachers.  Dan maar samen op de foto ! 
    Na de bijeenkomst ben ik met Rob nog enkele caches gaan loggen.  Mijn teller staat nu op 2592 en morgenvroeg om 8u vertrekken we richting Torrevieja om een poging te wagen mijn dagrecord (55) te verbreken.  













    28-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wie zit er nog op te wachten ?
    Het is niet echt belangrijk, rekening houdend met de miserabele toestand waarin de wereld zich bevindt, maar toch : ik verjaar vandaag. De laatste jaren mag die dag voor mij heel stilletjes voorbij gaan. Om het te vergelijken met een voetbalwedstrijd : op het einde van elke speelhelft loopt er iemand rond met een bordje waarop de extra te spelen minuten aangeduid worden. Ik heb al een tijdje de indruk dat ik aan mijn extra minuten bezig ben. Af en toe zijn het best gezellige extra minuten, dat moet ik toegeven. En onnozel : als een klein kind zit ik de hele dag te kijken naar al de wensen op Facebook. Ook al ben je niet populair, je populair voelen is ook belangrijk ! 
    Samengevat : geen grootse feestelijkheden voor mijn verjaardag dus. We zijn wel iets gaan eten vanmiddag bij Yaho en het is eigenlijk puur toevallig dat dat net op mijn verjaardag was - het was meer om enkele mensen te bedanken voor eerder uitgevoerde klusjes. Normaal gezien was ik de hele dag op stap geweest. Eerst naar een concert bij Dixieland en daarna naar een voetbalwedstrijd. Het concert werd geannuleerd vanwege de slechte weersvoorspellingen en voor de voetbalwedstrijd was ik te laat. Het etentje was dus niet op voorhand gepland maar het heeft daarom niet minder goed gesmaakt. 
    Terwijl ik net afgerekend had, kwam er nog een bende Harley-rijders aan om een hapje te eten. Allemaal oude bekenden van de club, niet echt een verrassing.















    27-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorbij.
    Zo, mijn taak zit erop.  Deze avond ben ik onze pa en zijn vriendin gaan afhalen in Alicante en heb Chico - de hond - in prima conditie afgeleverd na een weekje vakantie.  Chico was uiteraard blij om zijn baasje terug te zien.  Ik kan me voorstellen dat hij blij is om van mij verlost te zijn, ik ben immers veeeeeeeeeeel strenger dan onze pa.
    Vanavond slaap ik dus opnieuw in mijn eigen bed en hopelijk is er minder wind dan afgelopen nacht.  Vanmorgen zag je hier en daar omgewaaide fietsen en satellietschotels liggen of een weggewaaide Croc, enkel de Schotse vlag overleefde alles.  Het was wel meteen een heel stuk kouder en af en toe viel er zelfs een beetje regen.  Eigenlijk kan je niet anders verwachten op camping Almafra want als je daar 's avonds rondwandelt lijkt het nog altijd kerstmis.  Overal fonkelen de lichtjes en doet iedereen zijn best om zijn lichttoren hoger te bouwen dan de andere.

















    26-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eten x 2.
    En de zomer blijft maar duren. Je zou denken dat het dan zonde is om binnen te zitten maar niets is minder waar. Toch zeker niet als het is om te eten. Zo gingen we gisteren naar Sabor met Peter en Pascale en vandaag kon het restaurant van Almafra ons weer bij de - schaarse - klanten rekenen. Slaatje, pasta carbonara, Indische kip, ijsje, koffie en wijn/water voor 9 euro - toch raar dat het hier niet altijd vol zit met Nederlanders Rolling EyesLaughing.












    25-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zomer.
    Is er veel veranderd in mijn leven ? Neen ! Waar je ook verblijft hier in de buurt : de zon schijnt overal even fel.  Het is hier de laatste dagen echt zomer ! En ook tijdens de zomer moet je naar de supermarkt, ga je eens een cache zoeken enz.  Het enigste wat nu verandert is dat daar ook drie keer per dag een wandelingetje met de hond bijkomt.  Ik kan nu ook teevee kijken, want mijn vader heeft - zoals 99 % van de overwinteraars - een satellietschotel.  En na een weekje weet ik het dan weer zeker : ik wil geen televisie.  Normaal kijk ik doelgericht naar programma's die ik kan downloaden, zonder hinderlijke reclame.  Nu zit je de hele avond te zappen zonder ook maar één uitzending volledig te bekijken.  De keuze is gewoon te groot en het bullshitgehalte veeeeeeeeeeeel te hoog.  
    Vandaag valt alles weer gedeeltelijk in zijn normale plooi want vanmiddag (het is nu 11u) staat een bezoekje aan Sabor op het programma.  Zonder onze pa deze keer maar wel met - wat wij nog altijd noemen - "de familie T.".  Ooit leren kennen op Costa Blanca maar intussen hebben ze hun camper verkocht en huren ze voor een weekje een huis in Javea.

    23-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sterkte !
    Gisterenmiddag zijn Gery en Roza hun camper hier komen zetten.  Normaal zouden ze hier vanaf begin maart komen verblijven maar een zieke schoonbroer stuurde die plannen in de war.  De camper staat hier dus al, de bewoners zijn intussen naar België vertrokken met het vliegtuig.  Net voor de taxi hen kwam ophalen kregen ze het bericht dat de zieke intussen overleden was.  Geen prettig nieuws en de zoveelste die zijn leven ingekort ziet door de vreselijke ziekte die begint met de letter K.  Sterkte allemaal ginderachter !

    22-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1,70 euro !
    Ik heb intussen twee nachten op camping Almafra achter de rug en dat valt wel mee.  Eerst moet je wennen aan andere/vreemde geluiden, niet onrustwekkend maar het is wel zo.  Mijn auto kraakt als de wind uit het noorden komt, mijn vader zijn caravan als de wind uit het zuiden komt - ik zeg maar wat.  Zaterdag was ik eerst nog naar het voetbal geweest maar de wedstrijd was heel snel afgelopen.  Na tien minuten stond het al 3-0 voor Gremase en kon de doelman van de tegenpartij niet verder spelen wegens een blessure aan de voet.  Geen reservedoelman op de bank en de scheidsrechter kon zijn fluitje al snel opbergen.  Erg vond ik het niet want de wind was venijnig koud. 
    Gisteren kwamen er op Almafra veel nieuwe campers en caravans opgereden.  Eentje daarvan is "mijn" nieuwe overbuur geworden, een Brit - zoals de overgrote meerderheid van de gasten hier.  Hij was zijn caravan aan het plaatsen en er kwam een landgenoot van hem aangewandeld.  Toen volgde een korte conversatie :
    "Just arrived ?"
    "Yes, lovely weather !"
    "And pints are only 1,70 in the bar ! ! !"
    Bier is dus nog altijd het allerbelangrijkste voor de linksrijdende medemens, een verrassing kan ik dat niet noemen.
    Iets over 13u werd er aangebeld - jaja, mijn vader heeft een bel.  Rob en Letty waren er om samen met Jef en Brigitte iets te gaan eten in het campingrestaurant.  Het was weer lekker en ruim voldoende zoals altijd maar een beetje meer variatie zou toch welkom zijn.
    Vandaag - nu dus - ben ik dan weer voor enkele uurtjes afgezakt (verkeerde uitdrukking want het is bergop) naar mijn vertrouwde plek bij Patrick en Vicky.  Mailtjes checken en blog aanvullen, dat moet ook gebeuren.














    20-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.R.I.P. Vi Subversa !
    Heel wat minder uurtjes op internet de komende week.  Deze ochtend om 6u30 was ik met onze pa al op weg naar Alicante waar hij met het vliegtuig naar Antwerpen is vertrokken.  Zijn serviceflat wordt gerenoveerd en ook al hadden ze beloofd dat zijn aanwezigheid niet vereist is, het is toch handiger als je er zelf bij bent om te kijken wat er in welke doos verdwijnt.  Chico - het hondje van onze pa - meenemen was niet echt handig en dus ben ik tot volgende week zaterdagavond van dienst om hem eten te geven, gezelschap te houden en uit te laten.   
    Ik ben dus tijdelijk verhuisd naar camping Almafra waar ik in mijn vader zijn caravan blijf slapen, op die manier kan Chico in zijn vertrouwde omgeving blijven én heb ik een op-reis-gevoel, op 1 km van mijn eigen huisje.  Om mijn internetverslaving toch een beetje op peil te houden, kom ik uiteraard wel elke dag naar mijn camper om van alles op de hoogte te blijven.  Je krijgt dan niet altijd vrolijk nieuws voorgeschoteld.  Vergeleken met alle ellende in de wereld stelt het niets voor maar toch : Vi Subversa (echte naam Frances Sokolov) is gisteren op 80-jarige leeftijd gestorven.  Wie ? Vi was heel belangrijk in de anarcho-punk wereld en was zangeres/schreef de teksten van Poison Girls.  In een vorig leven zag ik ze nog optreden in 1000 Appeltjes in Antwerpen.  Alweer een groot verlies !

    19-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overschotjes.
    Neen, weer geen voetbal.  En ja, weer caches en restaurant.  Gisteren gingen we naar Sabor, zoals elke donderdag - sommige tradities moeten in stand gehouden worden.  
    Vandaag gingen we de "overschotjes" opruimen in de omgeving van Calp.  Normaal hadden we die afgelopen dinsdag gedaan maar die plannen waren letterlijk in het water gevallen.  Telkens een stukje rijden, een stukje wandelen, weer een stukje rijden, een heel klein stukje wandelen ...  Veel van de caches lagen in hooggelegen "urbanizaciones", je vindt daar vaak schitterende villa's met fantastische uitzichten maar ik zou er echt niet willen wonen.  Ons huurautootje geraakt enkel in eerste versnelling tegen een hoog toerental de hellingen op en bovendien is er in die wijken echt niets te beleven.
    In ieder geval : er werden toch weer een tiental caches gelogd en volgens onze vandaag zelf bedachte regels heb je dan recht op een menu bij Pizza4U Very Happy
    Intussen hadden we de aankomst van Jenny en Bert gemist.  Die hadden vannacht nog in Teruel overnacht en waren dus deze namiddag onze tuin binnengereden.  Altijd fijn om hen weer te zien en we hopen dan ook allemaal dat ze de volgende weken kunnen genieten van mooi weer.



















    17-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koud.
    Neen, geen caches vandaag.  Ook geen voetbal of restaurantbezoek.  Het duurde zelfs een hele tijd tot de temperatuur genoeg gestegen was om buiten te komen.  In de namiddag ben ik even naar Benidorm geweest, eerst langs La Creu om enkele stukken pizza te eten (op woensdag 1 euro) en dan daarnaast bij de bakker een éclair voor dezelfde prijs.   Daarna verder naar het Heartbreak Café om een optreden mee te pikken van Jeckyl and Hyde (leden van Motorcity) maar daar ben ik niet lang gebleven.  Twee goede redenen : het optreden was gewoonweg slecht én het was er ijskoud.  Op het strand zat een eenzame redder op zijn stoel te kijken naar ... niks of niemand.  Alleen enkele Britten vonden het warm genoeg om in t-shirt te lopen.  Op de terugweg ben ik dan maar langs alle campings gereden om aan enkele bekenden goedendag te zeggen.  En wat bleek : op Benisol hadden ze deze ochtend het ijs van de voorruit moeten krabben, terwijl het bij ons "op den berg" niet kouder dan vier graden is geweest.  








    16-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alweer.
    Deze ochtend was het frisjes maar uiteindelijk werd het een mooie zonnige dag, perfect om op schattenjacht te gaan.  Niet al te ver deze keer en met extra zoekers Leo en Rita.  Tussen Calp en Moraira ligt een hele reeks caches langs de kustlijn en een aantal daarvan hadden we nog niet.  Niets of niemand zou ons dus kunnen tegenhouden om misschien wel 15 caches te loggen.  En toch verliep onze uitstap iets anders dan gepland ...
    Eerst belangrijke info voor de mensen die de omgeving en/of Rob niet goed kennen : 
    1. de kustpaden hier kan je niet vergelijken met een wandeling van Zeebrugge naar Blankenberge, er moet regelmatig flink geklommen worden - soms langs rotsen, soms via oneindig veel trappen.
    2. Rob haat trappen !
    De caches werden allemaal zonder al te veel problemen gevonden, maar de hoogteverschillen waren soms niet te verwaarlozen.  Omdat de hele kustlijn een opeenvolging is van kleine baaitjes leek het voor sommige mensen een goed idee om eens te proberen op zeeniveau te blijven wandelen om zo opnieuw bij de auto te geraken.  Terwijl Rita, Leo en ik terug wandelden langs de officiële paden - bergop/bergaf - kozen Rob en Letty voor een meer avontuurlijk alternatief langs de rotsen zo'n 20-30 meter lager.  Op zich niet verkeerd maar de zee was nogal wild vandaag.  Sommige stukken waren enkel te overbruggen door te wachten tot er even geen golf aankwam.  Al snel bleek - zoals we konden zien vanop ons hoge droge veilige pad - dat zoiets niet altijd even simpel was.  Ze waren allebei kletsnat maar gelukkig niet verzopen ! De overige caches die op het lijstje stonden voor vandaag zullen voor een andere keer zijn.  Snel de auto in, de natte broeken afgestroopt tot op de knieën en naar Alfaz.  Na een verkwikkende douche konden we een half uurtje later aan tafel bij Sacristan en was alle ellende vlug vergeten.



















    14-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar Alicante.
    Vanmorgen - naar jaarlijkse gewoonte - met onze pa naar de caravan- en camperbeurs in Alicante geweest.  Niemand van ons is op zoek naar vervanging van zijn huisje op wielen en wereldpremières van nieuwe modellen moet je hier niet verwachten, maar je moet iets doen om je zondag door te brengen.  Onderweg werden enkele wielerterroristen langs de kant gezet door de politie, waarschijnlijk omdat ze - naar dagelijkse gewoonte - dachten heel de weg te mogen gebruiken.  
    Omdat we al vroeger terug waren dan gepland, besloten we om het restaurant van camping Almafra binnen te stappen.  Ik heb nog nooit zo veel tafels bezet gezien, Valentijn zal daar wel iets mee te maken hebben.  Of voetbal, dat zou ook kunnen want er zaten veel Britten teevee te kijken met een grote pint in hun hand. 
    Deze avond was het dan weer tijd om zelf naar het voetbal te gaan kijken, 8-0 voor de ploeg van mijn kinesist.  Een zwaar overdreven resultaat maar dat krijg je als elk schot op doel raak is en de tegenstander geen enkele keer zelfs maar probeert om te scoren.  Naast het veld was een meisje aan het voetballen.  Misschien droomt ze van een voetbalcarrière maar met haar dwerggroei zal dat waarschijnlijk niet lukken.  En dat deed me nadenken : is dwerggroei een erkende handicap ? Ik zou denken van niet maar ze zullen in hun leven vast niet dezelfde kansen krijgen als een perfecte adonis zoals ik Razz !

















    13-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mooie graffiti.
    Gisteren zijn we weer voor enkele uurtjes op stap geweest om caches te zoeken.  Sinds enkele maanden liggen er een aantal nieuwe in Altea die we nog moesten zoeken.  Bij de eerste kregen we al onmiddellijk bezoek.  Oltanos, een Duits echtpaar dat we hadden leren kennen bij de cachersbijeenkomst in Benidorm zag ons lopen en stopte even met de auto om goedendag te zeggen.  Jaja, vriendelijke Duitsers - ze bestaan ! De volgende caches werden allemaal zonder al te veel problemen gevonden en hier en daar bleek dat we niet de enige waren die vandaag op stap waren.  Eén van de laatste caches was echt de moeite, niet de cache op zich maar de omgeving.  Graffiti zie je overal, soms kan je het gewoonweg vandalisme noemen maar de hondjes die hier op de muur stonden waren echt prachtig.
    Vandaag was dan weer een rustdag.  Een beetje met de honden wandelen en vooral voor de zoveelste keer de dennennaalden bijeenvegen want het blijft hier erg winderig.  Vanavond kwamen Patrick en Vicky weer thuis en dus moest ik ook dringend de afwas doen, het leven is niet altijd gemakkelijk. 


















    11-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zoeken, eten en een regenboog.
    Gisteren zijn we nog enkele ontbrekende caches op de berg Olta bij Calpe gaan loggen.  Twee hadden vooraf wat opzoek- en rekenwerk gevergd (dank u Rob en Letty) en eentje lag aan een mooie kapel met bijhorende picknickplaats.  Alles bij elkaar toch weer een mooie wandeling met flink wat hoogtemeters.  
    Je zou denken dat daar dan een goede nachtrust op volgt maar dat was zeker niet waar.  Daarvoor was de temperatuur te hoog (het kwik is buiten niet onder de 18 graden gezakt) en de rukwinden maakten het onmogelijk om een raam open te zetten.  
    Vandaag verliep dan weer heel rustig en zoals ongeveer alle donderdagen : naar Sabor.  Deze keer als extra inspanning ook nog enkele gasflessen gaan wisselen en flessen water gaan kopen, een jobke dat normaal door Patrick gedaan wordt.  
    Onderweg begon het zowaar te regenen, lang duurt dat hier meestal niet en dat was ook vandaag het geval.  Het zorgde wel voor een mooie regenboog.  Soms een stukje en even zelfs een volledig dubbel exemplaar.



















    09-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weer 18 erbij.
    Alweer een volledige dag geocachen vandaag, daarvoor hebben we de auto ook gehuurd.  Opnieuw richting Alicante om een route te wandelen op en rond de Monte Orgegia.  Een mooie wandeling, ook al begon het in mineur - langs een stinkende waterzuiveringsinstallatie.  De caches werden allemaal vrij vlot gevonden maar je moest overal uitkijken waar je je voeten neerzette, de processierupsen hadden vandaag allemaal samen een uitstapje gepland.  Ook in San Juan en Mutxamel werden nog enkele losse caches gelogd en toen ging het richting Bonalba, een "urbanización" zoals je er veel vindt doorheen heel Spanje.  Het duurde een hele tijd voor we de goede route vonden om bij de cache te geraken.  Pas na veel rondrijden lukte het en konden we aan een flinke wandeling beginnen.  Eerst ging het over een kronkelende weg maar de laatste honderd meters gingen steil bergop zonder dat er nog sprake was van een pad.  Toch werd hij gelogd, na zeven maanden waren we de pas de vierde zoekers die hier zijn geraakt.  
    En wat zagen we nog vandaag ? Een schapen/geitenhoeder die - alsof het de normaalste zaak ter wereld is - met zijn kudde een rond punt blokkeert om aan de andere kant zijn beestjes verder te laten grazen.  We zijn ook even op verkenning gegaan in een nooit afgewerkt appartementencomplex, best spannend.



















    08-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Liever hier.
    Deze ochtend inkopen gedaan (al ooit zo'n rode appels gezien ?) en daarna nog maar eens twee caches onder handen genomen.  Een potje was kapot en bij de andere was het logboekje vol.  De rest van de dag werd gevuld met profiteren van de zon, in tegenstelling tot gisteren vrijwel geen wind vandaag.
    En dan de dagelijkse routine : beestjes eten geven en uitlaten.  En daar valt wel iets over te vertellen ...  Jill de Rottweiler had een flinke drol gedraaid maar er was "iets" blijven hangen.  Het zag er niet echt appetijtelijk uit, het leek wel alsof er een stuk darm (rood-roze van kleur) uithing.  Papiertje gepakt om het te verwijderen, even trekken en het bleef komen - jakkes ! En toen werd het duidelijk : een ballon wordt niet verteerd Shocked .  Toen Patrick even later telefoneerde om te vragen of alles in orde was, moest hij lachen met het verhaaltje - hij had het ook al meegemaakt.
    Deze avond, net als de vorige avonden, gezellig met de twee kleinste mormels (moeder en zoon) in de zetel teevee gekeken.  De poes zit terwijl op een stapeltje boeken te doen alsof ze een kandelaar is.  Via Annemie (op één) gaat over mensen die op Tenerife wonen of overwinteren.  Ik vind het allemaal maar zielig en ben blij dat ik hier zit.  











    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs