MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    29-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uitstapje.
    Ik kan er een stukje naast zitten maar ik vermoed dat we vandaag ongeveer 120 km gereden hebben en zo'n 10 km gestapt.  Onze cache-teller ging daarbij met tien eenheden omhoog maar het was ook niet echt de bedoeling om meer te scoren.  Dit was bedoeld als een toeristische uitstap : langs de fonteintjes van Polop, via Callosa naar Tarbena en Castell de Castells.  Vervolgens Parcent, Jalón en Calp - overal stonden de amandelbomen in bloei maar in de hoger gelegen gebieden konden we toch de mooiste exemplaren zien.  Spijtig genoeg liet de zon het afweten vandaag, want dan zijn de kleuren uiteraard nog mooier.
    En ook al ging het vandaag niet in de eerste plaats over geocaching, door deze hobby zijn we nog maar eens op plaatsen gekomen waarvan we het bestaan niet afwisten.  Vooral de zeer mooie wandeling in de buurt van Bolulla was de moeite waard én voor iedereen haalbaar.  Ook Pla de Petracos was een openbaring : UNESCO werelderfgoed ! Rotsschilderingen van 8000 jaar oud, voordien nooit van gehoord en gewoon te vinden hier achter het hoekje ...
    Het idee om af te sluiten bij Yaho, het Chinese/Japanse restaurant op de N332, werd al snel door alle passagiers goedgekeurd.



















    28-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sabor weer open.
    Gisteren echt niets beleefd wat de moeite waard is om te schrijven.  Tenzij jullie de rekening van mijn supermarktkarretje willen zien ? Misschien dit : de Lidl supermarkt in La Nucia is wegens verbouwing gesloten van 31 januari tot 24 februari.  Of dit : op 4 februari opent de nieuwe Consum supermarkt aan de markt van Albir.  Voor ons wordt dat dan meteen de meest dichtbije inkoopmogelijkheid.
    Deze ochtend werden eerst nog enkele caches in de buurt gelogd en vanmiddag was het, na enkele weken vakantie, weer tijd voor een bezoekje aan Sabor.  Om eerlijk te zijn : het smaakte beter dan anders - bedankt Luc en Anne Very Happy.  
    Morgen staat er een flinke autotocht op het programma.  Geen paniek beste buren, misschien zijn we pas terug als het al donker is !











    26-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een hele dag zoeken.
    Vanmorgen om 9u30 werd de Lancia gestart en vertrokken we naar San Juan.  Een klein uurtje later kon de zoektocht beginnen, we wilden vandaag toch minstens 20 caches loggen. Langs brede lanen, trambanen en parkjes werden bijna alle caches die op ons lijstje stonden gevonden.  Echt mooi kon je de wandeling niet noemen, wel rustig want het kustgedeelte van San Juan bestaat bijna uitsluitend uit grote appartementsgebouwen die vooral in de zomer bewoond worden.  Echt bijzonder kon je de caches niet noemen, behalve eentje.  In een park stond een boom met daarin allemaal gekleurde linten als herinnering aan overleden honden die hier tijdens hun leven graag kwamen wandelen en spelen.  Op zich vond ik dit al heel speciaal want nog nooit gezien.  De cache die we zochten was deze keer geen doosje, potje of wat dan ook maar een lint (dat je als "logbook" kon gebruiken) tussen de andere linten.
    Na de wandeltocht reden we via El Campello - waar ook enkele caches gevonden werden - naar Villajoyosa, zo konden Rob en Letty ook eens kennismaken met Dixieland.  Dat ik mijn portemonnee vergeten was, was puur toeval Laughing.  Na een drankje pikten we nog enkele extra caches mee langs de kustlijn.  De dag werd afgesloten met een lekker etentje bij de Curry Pot.



















    25-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Auto gehuurd.
    Vanmiddag heeft onze pa nog eens taxichauffeur gespeeld en ons (Rob en mij) naar Alicante gebracht.  Neen, niet om op een of ander kerosineverslindend vliegtuig te nemen maar wel om onze huurauto op te halen.  Het prijsverschil tussen een huurauto op de luchthaven of in Benidorm is altijd vrij groot en het is dus de moeite om die extra verplaatsing te maken.  We hadden een Ford Ka of gelijkwaardig gereserveerd maar we kregen een Lancia Ypsilon - duidelijk een klasse hoger én belangrijker : twee deuren extra !
    Zomaar onmiddellijk terugrijden naar Alfaz zou belachelijk zijn en dus maakten we van de gelegenheid gebruik om enkele caches te zoeken.  De auto is trouwens gehuurd om onze geocaching actieradius gevoelig uit te breiden.  Enkele caches had ik enkele jaren geleden al gevonden maar waren voor Rob nieuw.  Toch wist ook ik vandaag toch nog zes caches te loggen.















    24-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Markt.
    Als je contact hebt met een werkende mens in het thuisland krijg je soms de vraag : "Wat heb je gedaan in het weekend ?" Ik moet dan altijd diep nadenken want vaak weet ik niet eens welke dag het vandaag is.  Maandag, donderdag of zaterdag : alle dagen verlopen hier ongeveer hetzelfde.  En toch wist ik zeker dat het vandaag zondag was want in Albir kon je over de koppen lopen.  Het was weer een hele tijd geleden dat ik hier was op marktdag en ongeveer alle terrassen zaten overvol.  Een parkeerplaats vinden was zelfs met de Harley niet simpel.  Enkele minuten over de markt lopen is genoeg om half België tegen te komen en toen ik "La bonbonnière" passeerde zag ik al snel Thierry en Malvina zitten.  Daarna werd verhuisd naar het terras van Universal Lounge Bar waar nog meer bekend volk zat.  










    23-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meer van hetzelfde.
    Deze voormiddag wou ik naar onze pa wandelen.  Ik vertrok richting camping Almafra en was twee uurtjes later terug, zonder mijn bestemming te bereiken.  Onderweg moet ik immers de nieuwe cache passeren (ja, die weer !) en van op een afstand zag ik al een aantal fietsen staan.  Zes bekenden waren al een tijdje aan het zoeken en ik was nieuwsgierig hoe lang ze nog zouden nodig hebben, nog heeeeeel lang dus.  Na ongeveer anderhalf uur zoeken gaven ze het op en dropen af zonder te kunnen loggen.  Neen, zo moeilijk is het niet maar het wilde echt niet lukken.  Ik gaf hen de raad gewoon een andere keer terug te komen en dan zou het vast veel vlotter gaan.  Die andere keer werd deze namiddag, ik was er niet bij maar volgens de info die ik kreeg, kwam de cache toen snel tevoorschijn.  
    Vandaag viel er ook iets te vieren maar het feestvarken zelf zit in België.  Precies vijf jaar geleden kwam Macho bij ons terecht, ik hoop dat hij beseft dat hij rotverwend is door Nancy !
    En er viel nog meer te vieren : RAFC heeft vanavond met 0-4 gewonnen op het veld van White Star Brussels en staat nu op de eerste plaats met zes punten voorsprong op nummer 2.  De titel komt steeds dichterbij maar er volgen nog 12 wedstrijden, alles is dus nog mogelijk.
    Om af te sluiten ook nog een vreemde film gezien : The Lobster.  Het speelt zich af in een maatschappij waar alleenstaanden worden "opgevangen" in een soort kuuroord waar ze 45 dagen krijgen om een nieuwe liefde te vinden.  Lukt dat niet, dan veranderen ze in een dier (dat ze zelf mogen kiezen) en worden ze in het bos losgelaten.  In dat bos wonen ook "rebellen" maar daar is het net verboden om verliefd te worden ...  Raar filmpje !









    22-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een fantastische dag !
    Zonnig begonnen en geëindigd met sluierbewolking maar dat was totaal bijkomstig vandaag.  
    De eerste activiteit was het afwerken van een nieuw gelegde cache.  Eergisteren werden de eerste voorbereidende werken uitgevoerd, gisteren werd alles verder in orde gebracht en deze ochtend volgde de "final touch".  Echt eentje om fier op te zijn ! 
    Snel terug naar de auto om de cache officieel aan te melden en dan vertrokken naar de fysio, gevolgd door een bezoekje aan Pizza4U.  Het etentje was al langer gepland, normaal alleen met onze pa maar eergisteren kreeg ik een mailtje van kameraden uit Westende die wilden afspreken bij ... juist ! De pizza smaakte uitstekend, zoals altijd en het was plezierig om weer eens bij te praten.  Even werden we opgeschrikt door een Benidorm Bastard die een aantal rekken van de krantenwinkel ramde met haar scootmobiel.  Net te laat om alles te filmen, een filmpje dat viraal had kunnen gaan Laughing.  Nog snel even langs de supermarkt en dan terug naar de auto.  Daar kreeg ik onmiddellijk te horen dat de nieuwe cache al goedgekeurd was (uitzonderlijk snel !) én dat hij al gevonden was door Rob en Letty.  Er waren ook al andere zoekers komen kijken maar die hadden hem niet gevonden.  
    Na het boulen zijn we met zijn allen nog eens gaan kijken en van in de verte zagen we al beweging rond "point zero".  Enkele bekende Spaanse cachers waren al een hele tijd aan het zoeken maar hadden voorlopig nog geen resultaat geboekt.  Op een bepaald moment waren zes mensen tegelijk aan het zoeken en uiteindelijk werd de cache toch gevonden.  En daar doe je het dan voor : de glimlach als de mensen het logboekje kunnen tekenen.  De cache ligt op een plek waar je niet zomaar voorbijkomt maar ik hoop echt dat veel mensen hem komen zoeken én dat ze er toch allemaal op zijn minst een kwartiertje voor nodig hebben om hem te vinden.  Tot nu toe is dat al gelukt en de felicitaties voor de originele cache werden met veel trots aanvaard.  Dit alles was niet mogelijk geweest zonder de noeste arbeid en technische vaardigheid van de genietroepen uit Keerbergen !










    21-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Almafra.
    Vanmorgen afscheid genomen van Frank en Marleen, er zijn nog altijd mensen die moeten werken ! Vanmiddag zijn we met enkele aanwezigen naar camping Almafra gewandeld om iets te eten.  We hebben weer geen reden tot klagen gehad, zeker niet voor de prijs die je er betaalt.  En voor de rest : een beetje praten/roddelen, wat in de zon zitten, nadenken over de (on)zin van het leven, foto's nemen van lieve poesjes en vieze rupsennesten.  
    De voorbije dagen heb ik me ook beziggehouden met het installeren van Windows 10, verliep heel vlot en alle oudere programma's blijven allemaal prima presteren.  Ik was ook begonnen aan het vijfde seizoen van American Horror Story maar ik heb snel afgehaakt vanwege overdreven bloederig én de afwezigheid van Jessica Lange, die in de vorige seizoenen altijd prominent aanwezig was.  Ik ben dan maar aan Jordskott begonnen, een van de zovele sterke Scandinavische reeksen.  Tussendoor ook naar Wolf Totem gekeken, een film van Jean-Jacques Annaud - de man die ons lang geleden ook al verblijdde met de film l'Ours (het van de helling rollende beertje zal iedereen zich nog herinneren).  Deze keer gaat het - oh verrassing - over wolven.  Alles speelt zich af in Mongolië tijdens de culturele revolutie, knappe film !















    20-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel gevonden.
    Geen belangrijke zaken te melden.  Zowel gisteren als vandaag verliepen zeer rustig.  Vandaag ben ik wel een hele namiddag bezig geweest met het bijeenzoeken en ordenen van al de cachespulletjes die overal in de auto verspreid lagen.  Sommige dingen was ik al een hele tijd kwijt en bleken in een goed verstopte plastieken zak te liggen.  Het leek wel alsof de schatkamer van een onbekende farao geopend werd, zoveel verrassingen ! Ik heb nu in ieder geval weer een overzicht van al de rommel die ik heb liggen en er zijn alvast een aantal ideetjes in de maak voor nieuwe caches.  Ik ben ook even een verdwenen cache gaan vervangen.  Er verdwijnen de laatste tijd geregeld caches en daar ben ik absoluut niet blij mee !
    Deze avond werd "la carpa" druk bezocht want het was weer borrelen en snoepen geblazen, morgen vertrekken Frank en Marleen weer naar België en dat moest gevierd worden LaughingWink ! Honger had ik daarna niet meer maar de (door onze pa) zelfgemaakte uiensoep smaakte toch nog.









    18-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar de Roemeen.
    Eerst naar de fysio en dan snel naar restaurant Transilvania.  Na zes weken vakantie zijn ze dit weekend terug geopend en dus waren we daar met een groepje afgesproken, ze zaten al te wachten toen ik binnenkwam.  Het eten is er altijd prima en de porties zijn groot genoeg.  We begonnen met een slaatje en al snel bleek dat goede wil en tafelmanieren niet genoeg zijn om deftig te eten.  Coördinatie tussen linker- en rechterhand + een beetje handigheid met het bestek zijn minstens even belangrijk.  Als er mensen zijn die honger hebben : er ligt nog genoeg op de grond Shocked.  Daarna kwam de soep, die is hier altijd heel lekker en het bijzondere is dat die nog aan tafel in je bord wordt geschept, dat zie je niet vaak hier in de buurt.  Tegen 16u waren ook de schapenbouten, kipfilets, appeltaarten enz hun tocht door ons spijsverteringsstelsel begonnen en konden we voldaan naar huis gaan.   










    17-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een moeilijke dag.
    Alhoewel mijn thermometer niet lager dan drie graden had gemeten gedurende de nacht, stond er toch een dun laagje ijs op het zadel van mijn Harley.  Later hoorde ik dat anderen tot -3° hadden gehaald, toch echt koud en de dieselverwarming was nodig om de temperatuur aangenaam te houden in de auto.
    Rond 10u30 knalden de uitlaten en moest ik kiezen wat ik zou gaan doen.  Keuzemogelijkheden genoeg : de fysiotherapeut speelde een belangrijke voetbalwedstrijd, er was een dierenzegening, bij het "On the road" bikerscafé was er een "matinal" (voormiddagtreffen) en in het sportcentrum van Alfaz werd het nieuwe bestuur van onze motorclub voorgesteld.  En daar wringt het schoentje : onze ...  Al een hele tijd is er onenigheid tussen het bestuur en een groot deel van de leden, er is intussen zelfs al een nieuwe club opgericht door een aantal "dissidenten".  Zomaar wegblijven is mijn stijl niet en dus ging ik naar de vergadering met de bedoeling mijn lidmaatschap officieel te beëindigen.  En daar krijg je dan te horen hoe belangrijk je wel bent voor de club, dat ze hopen dat je lid blijft, je krijgt applaus van de aanwezige leden ... het maakt het allemaal niet gemakkelijk.  Toch heb ik verteld dat ik waarschijnlijk afscheid zal nemen maar dat ze wel op mij kunnen blijven rekenen als er bij grote evenementen foto's moeten gemaakt worden.  Het lijkt er trouwens sterk op dat de club nog enkel Spaans(sprekend)e leden zal overhouden.  Dat stoort mij op zich niet maar het is voor mij nog altijd gemakkelijker om een praatje te maken in het Nederlands of Engels dan in het Spaans.  Ik heb echt geen idee wat er in de toekomst gaat gebeuren maar ik vind het wel een spijtige zaak.
    Toen de vergadering afgelopen was, was het al te laat om naar het voetbal of de dierenzegening te gaan en dus bleef alleen het café nog over.  Nog even langs Guy op Benisol (waar een heleboel bekende ex-Costa Blanca klanten de revue passeerden) en daarna een goedkoop menuutje bij Puente de Oro en de dag was voorbij.











    16-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vogeltjesdans.
    In de schaduw bleef het koud maar de zon deed de hele dag flink haar best.  In de auto warmde het al snel op tot 30 graden, buiten was een trui of jas absoluut nodig.  
    Leo vond het alvast niet te koud om mijn sloten te repareren.  Einde december, toen ik in België was ben ik bij Alpha Motorhomes gepasseerd om nieuwe koffersloten op te halen.  Twee van die sloten hadden een tijdje geleden besloten om te ontsnappen uit hun keurslijf en de wijde wereld te gaan verkennen.  Echt vertrouwen inboezemen doet zoiets niet, sloten die zomaar uit de kofferdeur "floepen" bij een auto die nog niet eens een half jaar in mijn bezit is.  Dat belooft voor de toekomst.  Gelukkig deden ze bij de dealer niet moeilijk en kreeg ik zonder aandringen twee nieuwe exemplaren mee.  Helaas vrees ik dat dit probleem zich gaat (blijven) herhalen.  De bouwkwaliteit van die dingen laat echt te wensen over.  In ieder geval, voorlopig kan de koffer - dank zij Leo - weer helemaal op slot !
    Na het middageten trokken we even de "campo" (het platteland, het veld) in.  Er is hier in de buurt een illegale vogelvanger aan het werk en daar moet iets aan gedaan worden.  Niet zozeer omwille van dat vogelvangen maar vooral "aan het werk" is iets wat ik liever niet wil horen Laughing.  Een schuilhuisje werd afgespannen met een lint van de policia local en zelfs voodoo wordt niet geschuwd om de overtreder af te schrikken.  Wat denk je van een schapenkarkas (met een elders gevonden hoofd van een ander schaap) met lege jachtpatronen ernaast ...  ? Of zou een rode bh rond een boom meer effect hebben ? Onze ploeg onder leiding van de immer waakzame FV deinst nergens voor terug !

















    15-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frisjes.
    Met de regen viel het nog wel mee vandaag maar het bleef vooral koud, meer dan 12 graden zat er niet in.  De volgende dagen zullen volgens de weerberichten een pak zonniger verlopen maar nog kouder worden.  Van de winterellende zoals ze die vandaag in België kenden, blijven we gelukkig gespaard.  Zoals altijd bij minder weer, draait de laptop op volle toeren : twee volledige seizoenen van Arvingerne (The legacy) moesten er aan geloven.  Tussen de afleveringen door heb ik ook eens nagedacht over het processierupsenprobleem.  In het noorden zitten die rotbeesten in eikenbomen, hier in dennenbomen.  Maar eerlijk : wie had 25 jaar geleden van die mormels gehoord ? Daarom : zou het geen invasie van buitenaardse wezens kunnen zijn ? Waarom moeten aliens menselijke trekken hebben, kunnen het niet gewoon rupsen zijn ? Het zijn perfecte soldaten.  Eén leider, meer hebben ze niet nodig.  De hele dag marcheren ze achter hem aan - hun neus in zijn reet.  Onze politieke gewoontes hebben ze dus duidelijk op voorhand bestudeerd.

    14-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bewezen !
    Echt mooi weer was het niet vandaag en ik heb dan ook een tijdje getwijfeld of ik met de Harley zou gaan rijden.  Uiteindelijk toch maar beslist om te vertrekken en rond 11u was ik op camping Almafra waar een groep motorrijders een ritje ging maken.  Een allegaartje van Goldwing en Ninja rijders, een paar "driewielers" en gelukkig ook nog Jef en ik op een echte tweewieler Smile.  De route ging via de kust naar Calpe, Moraira en dan landinwaarts naar de Jalónvallei en verder naar de Coll de Rates.  In Alcalali haakte ik af want ik was na de middag afgesproken met Debbie, dat heeft voorrang op alles.  Onderweg sprong een eekhoorn met zelfmoordneigingen voor mijn wiel maar op het laatste moment bedacht hij zich en keerde om.  Bewijs : uitlaten met veel lawaai kunnen je leven redden, zelfs de rosse met zijn pluimstaart kon er niet tegen.  Was het beestje niet teruggekeerd, was het absoluut zijn laatste uitstapje geweest en misschien ook dat van mij.
    In Moraira was het nog even wachten tot Debbie gedaan had met werken en daarna doken we een cafetaria binnen voor een stuk lekkere chocoladetaart.  Gezellig kletsen en lachen met vanalles, de tijd vloog voorbij en het was snel tijd om huiswaarts te keren.  In totaal toch een ritje van meer dan 120 km.













    13-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wok en meer.
    Gisteren ben ik naar camping El Racó in Benidorm gewandeld.  Klinkt ver weg maar dat is het niet, ongeveer vier kilometers.  Ik ben Gery en Roza gaan bezoeken die daar blijven staan tot er hier bij ons een plaats vrijkomt, dat zal pas begin maart zijn.  Rond 21u15, ik had net mijn eigen potje gekookt, werd mijn laatste cache vrijgegeven en anderhalf uur later werd hij al door een groepje van drie gelogd. 
    Vandaag was het dan weer onze beurt om enkele caches te loggen.  Eerst naar de fysio en dan buikje vol bij de Extra Wok.  Nog even koffie drinken op een terrasje en hup, de auto in om te gaan zoeken.  De vier caches werden vlot gevonden en bij eentje konden we verbroederen met een soortgenoot.
    Tussendoor werd ook nog een nieuwe cache door mij gelegd.  Door problemen met afvalwater is de eerste cache van een reeks niet meer bereikbaar en die werd vandaag vervangen door een andere cache op een nieuwe locatie.  Ik had ook gewoon de coördinaten kunnen veranderen maar dit is plezieriger want zo kan hij opnieuw door iedereen gelogd worden.



















    11-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verloren maandag.
    Verloren maandag, dat kan ook een Bowie niet tegenhouden.  En dus reed ik met onze pa naar de Belgische bakker om onze bestelling op te halen : 31 worstenbroden en 16 appelbollen.  Sommigen wilden ze liever bewaren tot 's avonds maar uiteindelijk zaten we toch met een hele groep samen in de tent om te snoepen.  
    Na de middag gingen Rob, Letty, Rita en Leo mijn nieuwste cache zoeken want die was vannacht inmiddels goedgekeurd.  En nog maar eens bleek hoe moeilijk het is om een eigen cache een moeilijkheidsgraad te geven.  Ik dacht dat hij niet zo gemakkelijk te vinden zou zijn maar de zoekers van vandaag hadden er geen enkele moeite mee.  Intussen ligt er nog een nieuwe ergens in de "campo" die nu op goedkeuring wacht.













    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Neen ...
    ... dit is niet het nieuws waarmee ik wakker wil worden.  David Bowie, de artiest die er altijd was.  Hij zorgde voor de soundtrack van mijn leven.  Hij deed dat natuurlijk niet alleen, het spijtige is dat er steeds minder overblijven : Lou Reed is vertrokken, Lemmy is het afgetrapt, de Wannes is er niet meer - de lijst wordt steeds langer.  
    Dit overstijgt het verlies van Luc De Vos, Kurt Cobain of Bob Marley - om er maar enkele te noemen.  Ook zij waren natuurlijk bepalend voor een deel van mijn leven maar zoals ik zeg : een deel van mijn leven.  Bowie was er altijd, soms met een meesterwerk en soms met een nauwelijks aanhoorbaar nieuwe elpee.  Maar : hij was er altijd.  Ik herinner me nog de tijd dat ik naar de kapper ging en vroeg om een kapsel als dat van Bowie Smile.  Ik kocht echt álles van Bowie.  Je kan gemakkelijk de hele dag naar Bowie luisteren, omdat hij zoveel verschillende dingen heeft gemaakt.  Je kan the Laughing Gnome niet vergelijken met Space Oddity, de disco van Let's dance is zooooooooo verschillend van Neuköln, de zijsprong Tin Machine heeft niets te maken met Ziggy Stardust ...
    Ik zal hem missen.  Gelukkig heeft hij enkele dagen geleden Blackstar op ons losgelaten.  En toeval of niet : gisterenavond ben ik ingedommeld met die laatste ceedee.  En dan zeven uur later ontwaken met zo'n nieuws, ik zit hier echt te huilen - dat overkomt me niet vaak.




     

    10-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cache weg, cache vervangen, cache geplaatst.
    Eerder een rustige dag achter de rug vandaag en perfect om uit te rusten na onze ervaringen van gisteren.  Na de middag was het toch tijd voor een kleine wandeling want mijn jaarlijkse - tijdelijke - kerstcache moest weggehaald worden.  Volgend jaar duikt hij opnieuw op en intussen ben ik al aan het broeden een jaarlijks terugkerende paas- en halloweencache.  
    Ik ben ook even een cache gaan controleren aan het station van Alfaz en daar bleek dat iemand mijn magnetische nano cache heeft weggehaald en vervangen heeft door een plastiek exemplaar.  Ik denk niet dat de politie zich hier mee gaat bezighouden maar toch beschouw ik dit als diefstal ! Die magnetische nano's kosten drie euro per stuk en als je zelf zo eentje wil, koop ze dan !
    Daarna was het tijd om nog een nieuwe cache te verstoppen.  Het is altijd moeilijk in te schatten hoe moeilijk hij te vinden zal zijn, maar ik denk dat hij niet zo simpel te vinden is.  Het kan ook zijn dat je verzuipt vóór je kan beginnen zoeken.
    Deze avond ook nog even in de tent gezeten met z'n allen.








    09-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een fantastische dag !
    Ouderwets : uitstapje met de auto, wandelen/zoeken met kameraden en afsluiten met een lekker etentje.
    Het begon met een speciale cache, op voorhand was het niet duidelijk wat we moesten verwachten maar we moesten in ieder geval onder de grond zoeken en we hadden absoluut een zaklamp nodig.  Ter plaatse moesten we vanaf de parkeerplaats eerst een stukje wandelen en daar werd snel gevonden waar we moesten zijn.  Een betonnen trap die ons ondergronds leidde en dan langs alle kanten erg smalle tunneltjes en gangetjes uitgegraven in de aarde.  Ik heb echt geen idee waarvoor dit ooit gediend heeft maar avontuurlijk was het wel.  Even niet kijken naar de spinnen en door het water waden, ondertussen hopend dat er niets instort ...  Toen de juiste tunnel gekozen was, vond Rob de cache.  En het ging hier niet alleen over de cache, de hele omgeving was schitterend !
    Na deze ontdekking weer een klein stukje met de auto, richting Sierra Cortina.  De meeste caches hier had ik twee jaar geleden al gelogd maar voor Rob en Letty lagen er meer uitdagingen te wachten.  Het werd een stevige wandeling met soms steile hellingen en uiteindelijk kon ook ik twee - nog niet door mij gevonden - caches loggen.  
    Er werd afgesloten bij Sacristan, een dagje om in te kaderen.



















    08-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe cache.
    Het eerste wat ik deze ochtend zag, was onze "huiseekhoorn".  Ik was nog net op tijd om een foto te nemen voor ze in een boom verdween.
    De harde wind van de voorbije dagen was vandaag gaan liggen en de zon was al vroeg van de partij, bovendien was er een nieuwe cache aangemeld in Villajoyosa.  Het zeil ging dus van de Harley en de namiddag begon met een terrasje bij Dixieland.  Daarna heb ik mij een kilometertje verplaatst naar de haven om mijn zoektocht te beginnen.  Ik heb ongeveer een half uur lopen zoeken en elke steen drie keer omgedraaid (de tip was immers : onder een kleine steen) maar ik kon niets vinden.  De talrijke zwerfkatten waren ook niet echt een grote hulp, die lagen allemaal te genieten van het warme weer.  Ik wou het net opgeven toen ik een bekende figuur zag : Verkamen, een Spanjaard die er altijd als de kippen bij is als er een nieuwe cache is gelegd.  Hij kwam ook zoeken, herkende mij onmiddellijk en concludeerde : verdomme, ik ben niet de eerste ! Toen ik hem vertelde dat ik nog niets gevonden had, was hij niet meer in te tomen.  De eerste steen die hij omdraaide bleek de goede te zijn, hoe is het verdomme mogelijk !? Hij mocht hem van mij zonder problemen als eerste loggen, tenslotte valt er - behalve de eer - niets mee te winnen.  
    Op de terugweg ben ik nog even gestopt bij camping El Racó om Bert en Martien te bezoeken maar ze waren niet thuis.  Ook aan het profiteren van het lentegevoel waarschijnlijk.















    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs