MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    18-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moraira.
    Ik had me geen mooiere dag kunnen voorstellen om voorlopig afscheid te nemen van Spanje.  Rond de middag met de Harley vertrokken naar Moraira waar ik afgesproken had met Debbie.  Afspreken met Debbie wil zeggen zo snel mogelijk iets eten want ze heeft altijd honger.  Op het zonnige terras van Chinees restaurant Golden Bay was het aangenaam vertoeven maar het is toch opvallend dat alles hier duurder is dan in Albir/Alfaz of Benidorm.  Het heeft in ieder geval gesmaakt en dat is het belangrijkste ! Na de lunch besloten we een cache te zoeken bij de vuurtoren in de haven, meteen mijn eerste sinds ik hier meer dan twee maanden geleden ben aangekomen.  Een korte wandeling over de rotsblokken bracht ons op de juiste plek en ook de cache werd snel gevonden.  Waarschijnlijk gewoonweg geluk gehad want verschillende vorige zoekers hadden er hun tanden op stukgebeten.










    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kijken.
    Alweer een heleboel films achter de rug. 13-13-13 vond ik te bloederig en te weinig verhaal en heb ik afgezet. De Vlaamse film Bowling Balls heb ik enkel volgehouden omdat het over een motorbende gaat, maar wat een slechte film ! De documentaire Satudarah – One blood ging dan weer over een echte motorbende. Laat ons zeggen dat ons clubje ergens tussen de twee in gesitueerd kan worden. 
     Here is Harold was wel grappig. Harold zijn meubelwinkel gaat failliet omdat Ikea naast hem een filiaal opent. Hij zint op wraak ... 
     Flammen & Citronen, de al iets oudere Deense film over het verzet tijdens WOII was interessant. Ik heb het al dikwijls gezegd : films die op ware feiten gebaseerd zijn, scoren bij mij bijna altijd net iets hoger dan de pure fictie. Yves Saint Laurent is hierop dan weer een uitzondering. Gebaseerd op het leven van de modegoeroe maar niet echt mijn ding, die modewereld. 
     Max was dan weer goed voor een hele berg zakdoeken. Max is een Mechelse herder die actief is in oorlogsgebieden. Na de dood van zijn baasje wordt de hond opgevangen door de nabestaanden. Af en toe zinkt de film weg in de meligheid en voorspelbaarheid van menig zaterdagavondfilm maar Max tilt het geheel naar een hoger niveau. En zo ging ik slapen met het idee dat een hond het mooiste is wat een mens kan overkomen.
     En dan werd alles weer naar de achtergrond verdreven door het derde seizoen van The Bridge/Bron/Broen. Wat is dit toch een onvoorstelbaar goede serie. De verhaallijnen zijn nooit simpel en je aandacht mag niet verslappen of je mist ergens een detail in de speurtocht. Maar ik wil eerlijk zijn : laat de rol van Saga Norén vertolken door iemand anders dan Sofia Helin en ik kijk niet meer ! ! ! Voor de nieuwelingen : je kan perfect inpikken in het derde seizoen. Er is slechts af en toe een verwijzing naar vroeger en je hebt al snel door dat Saga geen doorsnee vrouw is. 
    Omdat ik niet genoeg kon krijgen van Sofia heb ik er ook nog de film Ragnarok achtergeplakt maar dat is toch eerder een tweederangsversie van Jurassic Park. 
    Toen kwam (Professor) T. De verhaaltjes zijn dikwijls ongeloofwaardig en ondermaats maar T. (vertolkt door Koen De Bouw) zou wel een beetje de mannelijke versie van Saga kunnen zijn. Toch fan dus. 
    De volgende : Leftovers seizoen 2, eigenlijk had ik moeten afhaken na de eerste afleveringen maar toch ben ik blijven kijken. Alle verhaallijnen zijn zo chaotisch gemonteerd dat er werkelijk geen touw aan vast te knopen is. 
    Tel daar dan nog elke werkdag een half uurtje Thui-uis bij en het is tijd om onderuit te zakken voor het beste amusement van het seizoen : de slimste mens ! Dit is echt entertainment van de bovenste plank.

    17-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De laatste keer.
    De laatste keer Sabor in 2015, niet omdat ik de volgende weken geen zin heb om meer te betalen voor een speciaal kerst-of nieuwjaarsmenu (ik weet niet eens of ze het hebben) maar gewoon omdat ik hier dan niet zal zijn.  En dus smaakte het vandaag extra !
    En waar zal ik dan wel zijn de volgende weken ? Ik zou willen dat ik kon antwoorden met Martinique, Bali of Argentinië maar ik zal tevreden moeten zijn met België.  Overmorgen zaterdag ga ik voor twee weekjes naar het noorden.  Als ik de weerberichten mag geloven zal het temperatuurverschil niet eens zo groot zijn.  Afgelopen nacht was het in Antwerpen zelfs twee graden warmer dan hier !





    16-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Krant.
    Enkele dagen geleden leek het alsof de herfst eindelijk begonnen was maar dat was een vergissing, de thermometer geeft weer regelmatig temperaturen aan van boven de twintig graden.  Prima om een beetje rond te hangen, een praatje te maken en te niksen.  Vanmorgen heb ik mijn (voorlopig) laatste beurt fysio gehad maar in januari volgt een tweede reeks, daarvoor heb ik al toestemming gekregen van het ziekenfonds.  Om dat te vieren - al was het eerder toeval - had onze pa krieken met frikandellenkoek gemaakt, een gerecht dat hoog op mijn lijstje zou staan als laatste avondmaal Very Happy.
    Vanmiddag heb ik nog een cache verstopt en dat zal dan meteen de laatste van dit jaar zijn.  De cache is geprepareerd door handige Bernard (een Harry kon ik niet vinden) en het plekje waar hij ligt is toch vrij speciaal.
    Ook speciaal maar niet de eerste keer : vandaag stonden we met de club op de voorpagina van The Post, een Engelstalige krant die hier gratis verdeeld wordt.  Op pagina 26 stond er nog een artikel met een aantal foto's en wat denk je : "photos with kind permission of ...." yes, ik dus en ik ben er fier op !











    14-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Appelsienen en Almafra.
    Terwijl wij met de club gisteren de nodige decibels produceerden in de omgeving, ging het er bij de rest van de gasten hier rustiger aan toe.  Ze waren allemaal samen naar het dorpshuis van Patrick en Vicky geweest om appelsienen te plukken.  Ze waren wel zo lief om ook bij mij een voorraadje voor de deur te zetten.  
    Ik was vandaag graag iets langer in mijn bed blijven liggen om wat slaap in te halen maar dat is alweer niet gelukt.  En dus zat ik van deze ochtend vroeg alweer naar de laptop te gapen, deze keer naar de ontelbare "likes" en commentaren op de foto's van gisteren.  En toen viel mijn oog op het dagmenu van camping Almafra, Voor 9 euro een volledig menu, drank en koffie inbegrepen - daar kon ik niet aan weerstaan.















    13-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weer een fantastische dag.
    's Morgens was het verdomd koud maar omdat de afstand naar de vertrekplaats kort was (McDonalds Albir) viel het nog mee.  Een uurtje later was alles alweer flink opgewarmd en had ik het best kunnen doen met een kledinglaagje minder.  Iets over 10u vertrokken we voor onze jaarlijkse kerstrit.  Het blijft toch altijd indrukwekkend, zo'n kleine honderd Harleys op een rijtje en iedereen verkleed als kerstvrouw of -man.  Op deze dag tellen clubpatches of colours niet, gewoon iedereen samen voor het goede doel ! 
    De rit ging naar gewoonte via het stadhuis van Benidorm (waar even gestopt werd voor een groepsfoto), Playa Levante en het strand van Albir naar Alfaz.  
    Bij het sportcentrum Pau Gasol stonden de kinderen ons al massaal op te wachten en er was duidelijk voor genoeg animatie gezorgd : vele kinderen liepen gegrimeerd rond, anderen leefden zich uit bij het springkasteel of genoten van warme chocolademelk.  In de sportzaal werden dan de geschenken uitgedeeld.  Zoals elk jaar zal je vergeefs zoeken naar foto's hiervan.  Er moet zeer voorzichtig omgesprongen worden met het verspreiden van beeldmateriaal.  Je wil echt niet weten wat sommige van deze kinderen hebben meegemaakt.  
    De dag werd afgesloten in hotel Kaktus met veel eten en goede muziek én het gevoel dat we vandaag weer eens hebben laten zien dat we geen bende misdadigers zijn.  Hoogstens irritante lawaaimakers ...



















    12-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gerookte vis en meer ...
    Hier in de tuin waren ze al vanaf deze voormiddag bezig met de feestmaaltijd van vandaag.  Vandaag verjaarde Vicky en hoewel dat vorige week al samen met Patrick gevierd werd, moest er toch nog een vervolg aan gebreid worden.  Een badkuip witte sangria luidde de feestelijkheden in, dan soep waar je lepel zonder problemen in bleef rechtstaan.  Als hoofdgerecht was er gerookte vis en een heleboel slaatjes maar dat heb ik zelf niet meer meegemaakt.
    De rest van mijn middag liep niet helemaal zoals gepland maar het ijsje bij Universal Lounge Bar maakte alles nog goed.

















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NIET VERGETEN ! ! !
    Morgen 13 december : TOY RUN - de jaarlijkse kersttocht van onze club ! Alle Harley-rijders zullen weer verkleed zijn als kerstman.  We vertrekken bij McDonalds in Albir om 10u, we rijden naar Benidorm tot het stadhuis en keren dan via Playa Levante terug naar Albir waar we iets drinken bij El Trinquet.  Daarna nog een tochtje langs de zee en vervolgens naar het sportcentrum Pau Gasol in Alfaz waar we vanaf 12u geschenken zullen uitdelen aan kinderen die het om uiteenlopende redenen niet zo gemakkelijk hebben in het leven.  Let op : uren zijn onder voorbehoud, dit is nog altijd Spanje ! Smile


    11-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe batterij.
    Vannacht en ook deze ochtend heeft het geregend en even dacht ik dat het mijn plannen in de war zou sturen.  Gelukkig bleef het deze middag droog en kon ik met de Harley naar Mel Custom in La Nucía.  Hij startte altijd wel maar ik voelde toch dat het meer moeite kostte dan normaal.  Alles werd even uitgemeten en al snel besloten ze de batterij te vervangen.  Er werd ook een half litertje olie bijgevuld en de banden werden op de juiste spanning gebracht.  Helemaal klaar dus voor de kerstrit van zondag ! En okee, ook deze garage werkt niet gratis maar ik ben er altijd al onmiddellijk (zonder afspraak) en goed geholpen.
    Het was weer even geleden dat ik nog in Dixieland was dus de bestemming was snel gekozen.  Het was er weer heel rustig maar dat is geen probleem, het is altijd fijn praten met Stefano en pas na herhaaldelijk aandringen mocht ik mijn rekening betalen !
    In totaal heb ik zo'n 60 km gereden en dat is al meer dan alles samen de afgelopen maand, het gaat dus echt wel beter. 
    De avond werd afgesloten met een sobere maaltijd : Frans brood en een stukje kaas.  Het dessert was dan weer aan de grote kant ...













    10-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat een menu !
    En het leven gaat intussen verder zijn gewone gangetje, al is het nog altijd met iets minder zon dan we gewend zijn.  Af en toe een paar druppeltjes zijn echter niet genoeg om echt van slecht weer te kunnen praten.  Ik ben wel blij dat onze pa hier intussen een auto heeft, zo kan ik altijd droog en warm bij de fysio geraken.  Wat betreft de fysio : ook aan de rechterkant is nu een beetje verbetering merkbaar.  Het ziekenfonds heeft intussen toestemming gegeven om extra beurten te krijgen.  Tot een heel eind in het nieuwe jaar zal ik dus regelmatig onder handen genomen worden door Simon Ratcliffe van het Family Medical Centre in Albir.  
    Vandaag hadden we naar wekelijkse gewoonte weer een afspraak bij Sabor, deze keer met zijn vieren.  Heel af en toe gebeurt het wel eens dat er à la carte gegeten wordt en dan kies ik meestal voor een caesar salade en de zalm in een jasje van spek met mosterd-appelsaus.  En wat stond er deze week op het lunchmenu ? Juist ! Mijn favoriete gerechten voor een spotprijsje.  Bovendien hadden ze bij Sabor hun creatieve geesten losgelaten op een aantal oude paletten en daar uiterst originele kerstbomen van gemaakt.  
    Deze avond was het weer feest want er stond nog een stuk taart van Vicky op mij te wachten.  Ik vrees dat ik nu dringend even moet gaan liggen Very Happy.













    08-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zo zouden sommige mensen willen dat mijn blog er binnenkort uitziet.
    Vandaag ging ik samen met A even kijken of B nog bij C zou zitten. We passeerden D maar die zei onmiddellijk dat hij/zij niet wilde dat E zou weten dat hij/zij overmorgen misschien met F naar G zou gaan. Gelukkig was er nog tijd over om iets te eten bij H en echt waar : ik heb heel veel moeite gedaan om I niet te zien. J had me dat immers op bevel van K vorige maan-dins-woens-donderdag al verboden. Het klinkt allemaal misschien wat geheimzinnig maar ik kan niet anders, je weet nooit of L misschien meeluistert en aan M de opdracht geeft om N en O het zwijgen op te leggen. Als ze op camping P horen dat Q er iets mee te maken heeft, dan is het hek helemaal van de dam. Onderweg zagen we ook nog dingen waar we niet over mogen schrijven, daarom heb ik er enkele foto's bijgezet om alles te verduidelijken. Om een rechtszaak te vermijden, zijn de namen in het verhaaltje aangepast en de foto's lichtjes bewerkt.  Jaja, het zijn spannende tijden.














    06-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Startprobleem.
    Vanmorgen ben ik iets langer in mijn bed blijven liggen dan normaal en daardoor heb ik hoog bezoek gemist.  Gelukkig is de gepensioneerde heilige niet vertrokken zonder iets achter te laten.
    Een uur of twee later was het tijd om de Harley nog eens te starten maar dat ging iets minder vlot dan normaal.  Even naar de kerstmarkt in Albir gereden, samen met de gewone zondagsmarkt zorgde dat voor flink wat drukte in de straten.  Toen ik aan de volgende etappe van mijn rit wilde beginnen ging starten nog moeilijker.  Omdat ik geen zin had om ergens in pakweg Calpe of Villajoyosa in panne te staan, ben ik dan maar terug naar huis gereden en daar de Sportster aan een batterijlader gehangen.  Nu een paar dagen afwachten of dat helpt en zoniet zal er een ritje naar Mel's Custom nodig zijn voor een nazicht en misschien een nieuwe batterij of starter.
    In de namiddag heb ik dan nog een wandelingetje in de omgeving gemaakt.















    05-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Feestje.
    Deze middag werden we rond 13u allemaal in de feesttent verwacht om de verjaardagen van Patrick (vandaag) en Vicky (volgende week) te vieren.  Het werd een Mexicaans feestje met o.a. nachos, tequila en chili con carne.  Dat mag van mij elke week ! Een feestje is geen feestje zonder een taart en Vicky had weer een erg lekkere gemaakt, deze keer met chocolade en krieken.  


















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Speciaal ?
    De blog bestaat vandaag 3333 dagen.  Is dat speciaal ? Neen ! Smile
    Morgen 6 december is een officiële feestdag in Spanje. Is dat speciaal ? Bwah, in 1978 werd de nieuwe grondwet goedgekeurd - toch wel belangrijk na het Franco-regime !
    Dinsdag 8 december is ook een officiële feestdag in Spanje.  Is dat speciaal ? Als je gelooft in de onbevlekte ontvangenis wel.  Zelf ben ik nog altijd van oordeel dat je toch beter een doosje Kleenex bij de hand houdt.
    Hou in ieder geval rekening met gesloten winkels tijdens deze dagen, ook al is het allemaal niet zo strikt meer dan vroeger.
    En morgen zondag niets te doen ? Kom eens een kijkje nemen op de kerstmarkt in Albir.  Geen idee of het de moeite is maar je komt dan in ieder geval toch eens buiten ...


    04-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Muts.
    Alweer een gezellige dag vandaag.  Rond elf uur zijn we (Leo, Rita, Rob, Letty en ik) vertrokken richting Alfaz om - alweer - enkele caches te controleren.  Op die manier toch echt veel prettiger dan het allemaal alleen te moeten doen.  Enkele caches waarvan ik vermoedde dat ze effectief verdwenen waren, bleken nog steeds aanwezig en werden gevonden door Leo - beginner's luck Laughing.  
    Op de terugweg hebben we nog even langs de markt geslenterd en plots ging het allemaal wat sneller, iedereen had honger gekregen van al dat wandelen en zoeken.  Enkele minuutjes later zaten we aan tafel bij het sociaal centrum van Alfaz.  Hier was ik met Patrick en Vicky al eerder geweest en vandaag had ik dus een deel van de bende meegelokt.  Ik denk niet dat iemand het zich beklaagd heeft.  Hapje, brood, paella, kip of vis, dessertje, halve fles wijn én koffie voor net geen 10 euro per persoon ! Bovendien ook nog vriendelijke bediening en gezellig om te zitten, wat wil je nog meer ?
    Toen we terug in onze tuin waren, hadden we toch weer meer dan negen kilometers gewandeld.  Uitrusten was er niet bij want de tent moest in orde gebracht worden voor morgen (?) en de komende feestdagen.  Kerstversiering werd opgehangen, grotere tafels werden geplaatst en ons paardje kreeg een aangepaste muts.

















    03-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gemakkelijk.
    Vanmorgen een kleine wandeling gedaan, stelde echt niets voor in vergelijking met wat Ferdinand gisteren gedaan heeft.  Die is (totaal onverantwoord) helemaal in zijn eentje naar de top van de Puig Campana gewandeld.  Hieronder kan je enkele foto's zien die hij genomen heeft - gemakkelijk zo, dan moet ik niet meer gaan ! Vandaag kon hij terug op krachten komen bij Sabor, al kreeg hij nog amper zijn ogen open Smile.


















    02-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Series en films.
    Vanmorgen nog maar eens naar de fysio geweest.  De pijn in beide schouders wordt steeds minder, als gevolg daarvan slaap ik ook iets beter (helemaal goed zal dat nooit worden) omdat ik niet wakker word telkens ik me omdraai.  De bewegingen aan de linkerkant gaan ook iets vlotter maar de rechterkant wil nog altijd niet mee.  Dat zullen dus nog een flink aantal extra beurten worden, hopelijk wordt dat allemaal goedgekeurd door het ziekenfonds in België.
    Deze middag kreeg ik regelmatig het bericht dat één van mijn caches in de buurt hier gevonden werd en daaruit kon ik afleiden dat de zoeker steeds dichter kwam.  Ik ben dan maar even goedendag gaan zeggen, altijd plezant.  Deze keer was het een Deense man van een jaar of 60.  Vorige week had Vicky gezegd dat er achter het hoekje een mooie jongedame aan het zoeken was maar die heb ik spijtig genoeg gemist ...

    Het is vandaag trouwens een stuk frisser omdat de zon het voor een groot deel van de dag heeft laten afweten.  Ook weer niet erg, meer tijd om een filmpje te zien.  De afgelopen tijd zijn er weer een heleboel series en films op mijn laptop gepasseerd.
    Bevergem.  Altijd hetzelfde : veel te hoog gespannen verwachtingen resulteren vaak in een teleurstelling.  Absurde humor en goede cast maar ik had graag iets meer gelachen.  Plaatsvervangende schaamte was meer aan de orde, op zich niets mis mee.
    Nieuw Texas.  Familie die om de erfenis van papa op te strijken, verplicht wordt om met z'n allen een jaar in hetzelfde huis te wonen.  Soms grappig en heel gemakkelijk om je in te leven in het verhaal.
    Spectre, de nieuwe James Bond.  Ligt het aan mij of aan 007 ? Ik heb het weer eens geprobeerd maar ik beleef weinig plezier aan dit soort films.  Elke keer opnieuw wordt er gezegd dat het de beste Bond film ooit is.  Misschien wel ... ik heb het deze keer 90 van de 150 minuten uitgehouden, ik denk niet dat ik ooit zo lang ben blijven kijken.
    Le fils de l'autre.  Beklijvende film over twee kinderen die vlak na de geboorte verwisseld worden.  Flauw verhaaltje ? Niet als je weet dat het hier over een Joodse en een Palestijnse familie gaat.  
    Marcinelle.  Waarom moet je naar dit soort films zien ? Het is zoal Titanic, je weet vanaf de eerste minuut al hoe het gaat eindigen.  Toch echt een goede film over een van de grootste mijnrampen in de geschiedenis en hoe de bazen altijd opnieuw kiezen voor winst en niet voor veiligheid.  
    Everest, veruit de beste film van de afgelopen dagen.  Het waargebeurde verhaal over een klimexpeditie in 1996.  Adembenemende beelden en je vraagt je af waarom mensen zo diep willen gaan om op de hoogste bergtop te kunnen staan.







    01-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een beetje beweging.
    Stilaan begin ik hier weer vast te roesten in mijn zetel.  Er zijn dagen dat ik niet verder geraak dan de douche.  Heeft niets met pijn of zo te maken, gewoon pure luiheid.  Vandaag kwam daar eindelijk een beetje verandering in.  Gisteren had ik al halvelings met Rob afgesproken om een aantal caches van mij te gaan controleren.  Ik wil er graag enkele nieuwe leggen maar er wordt dan verondersteld dat alle andere caches in orde zijn, en dat is niet het geval.  En zo vertrokken we met z'n tweetjes rond 11u op controletocht.  Ik had zo'n beetje een route in mijn hoofd maar daar moesten we van afwijken.  Al snel bleek dat de eerste caches van mijn "paseo-reeks" door wateroverlast/overstromingen quasi onbereikbaar zijn.  Onze wandeling werd dus onderweg een beetje aangepast.  Daar waar mogelijk werden caches terug in orde gebracht (nummer 4 is nu nog moeilijker geworden) en een van de volgende dagen komt de rest aan de beurt.  Ook werden er al voorbereidingen getroffen voor enkele nieuwe exemplaren.  
    Tijdens de wandeling passeerden we ook de camperparken Costa Blanca en Orange Grove, allebei zo goed als verlaten en wachtend op betere tijden (lees : vergunningen).  Triestig ...
    Tegen 14u hadden we 10 km gewandeld en dat deed echt deugd.  De beloning mocht er ook zijn : voetjes onder tafel bij Rob en Letty !










    29-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Samenvatting.
    Ik zal de laatste dagen eens een beetje samenvatten.  Eergisteren was het ook hier "Black friday", iets waar we tot enkele jaren geleden nog nooit van gehoord hadden maar nu samen met Halloween ook gemeengoed lijkt te worden.  Nu nog Thanksgiving met een reuzenkalkoen en we worden allemaal dikke vriendjes met de Amerikaanse commercie.  Voor mij hoeft het allemaal niet maar zaken als Media Markt moeten toch niet echt veel moeite doen om mij te lokken met extra kortingen.  En zo ging ik na de zesde fysiobeurt met onze pa naar Finestrat om enkele totaal overbodige spullen aan te schaffen.
    Gisteren heb ik volgens mij helemaal niets gedaan, behalve de overschot pasta van Patrick en Vicky opeten Surprised.  's Avonds was er in de partytent weer een hapje en een drankje, deze keer omdat Jan en Mimi zijn aangekomen maar laat ons eerlijk zijn : ze vinden hier altijd wel een reden om te drinken ...
    Vandaag stond normaal gezien de halve marathon van Benidorm op het programma maar ik heb voor een ander sportief evenement gekozen : R. Datil/Gremase tegen FC Oranje.  Gremase is de ploeg waar mijn fysiotherapeut linksachter speelt en dus ging ik een keertje kijken.  De Nederlanders werden met 6-0 naar huis gestuurd, zo overdreven slecht waren ze nochtans niet.  Sommig momenten ging het er hard aan toe en de trainer van Oranje maakte zich tijdens de rust flink boos in de kleedkamer.  Gelukkig zijn er geen slachtoffers gevallen op het kunstgras, in Benidorm liep het voor een deelnemer minder goed af : na de finish zakte een 24-jarige man in elkaar en stierf iets later.  Update : blijkt gvd ook nog iemand te zijn die ik oppervlakkig ken van in Heartbreak Hotel !
    Deze namiddag kreeg ik de "airfryer" frietjes die Leo en Rita me een tijdje geleden beloofd hadden, inclusief twee kroketten - veel Nederlandser kan het niet worden.  Goede frietjes overigens, en duidelijk veel minder vet dan de frietketelversie.  

















    26-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De baardentafel.
    Donderdag, dus naar Sabor.  Je zou het bijna spijtig vinden om op restaurant te gaan want de zon scheen weer uitbundig en vannacht was de thermometer niet lager gezakt dan 15 graden.  Wij (Guy, Ferdinand, onze pa en ikke) met lichte tegenzin Smile toch maar richting Altea gereden want het weekmenu zag er weer perfect uit.  Een vispannetje, filet mignon met mosterdsaus en een dame blanche - het glijdt toch iets gemakkelijker binnen dan een droge boterham.  Af en toe was het flink lachen geblazen : vier mannen met een baard en een conversatie over het conflict in het Midden-Oosten.  Een doorsnee buitenlander heeft waarschijnlijk alleen de woorden terrorist, bommen, IS en Syrië opgevangen.  Toen we buiten gingen hebben we eerst even gecheckt of er geen helicopter boven ons cirkelde want een auto met Belgische nummerplaat maakt je tegenwoordig helemaal verdacht ! 
    In onze tuin werd besloten de partytent opnieuw helemaal feestklaar te maken.  Alles is extra verstevigd en als het moet zijn we zelfs beschermd tegen wilde beesten.  De hapjes en de borrels liet ik deze keer rustig passeren, mijn buikje zat nog helemaal vol.



















    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs