MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    18-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hip hip hoeraaaaaaaaaaaaaaaa !
    Tot ongeveer 12u de dagdagelijkse bezigheden : nog een beetje proberen te slapen, nog even blijven liggen, nog een kwartiertje - opstaan en de gordijnen openen - de ogen openen gaat iets moeilijker want de zon schijnt al fel - stoeltje zitten - te lang op facebook ronddwalen ...
    En dan was het alweer tijd voor een sessie bij de fysiotherapeut.  Terwijl hij mijn schouders en armen in alle richtingen probeert te wringen praten we honderduit over voetbal en tappen we schuine moppen, echt een aangename kerel.  In de linkerschouder is al enige verbetering merkbaar, aan de rechterkant - veruit de meest pijnlijke - is er voorlopig weinig of geen progressie.  
    Na de fysieke inspanning was het tijd voor een beetje culinaire ontspanning : pizza4U ! Het smaakte nog beter dan anders want Brigitte verjaarde vandaag en zij betaalde Very Happy - dank u xxx.









    17-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rustige dag.
    Het was weer heerlijk in het zonnetje en normaal zou ik vandaag helemaal niet bewogen hebben tot ik dat berichtje kreeg ...  Iemand had hier achter het hoekje een cache van mij gevonden en meldde dat het deksel ontbrak en er geen logboek meer aanwezig was.  Dat zou nogal straf zijn want die cache hadden we gisteren tijdens onze wandeling gecontroleerd.  En dus ging ik met Ferdinand even kijken, ter plaatse bleek al snel dat mijn cache helemaal in orde was.  De zoeker heeft dus iets anders gevonden waarvan hij dacht dat dat de cache was.  Ik heb hem een mailtje gestuurd en zijn log verwijderd.  Omdat we toch al op stap waren, hebben we meteen nog enkele andere caches gecontroleerd.  De weersvoorspellingen blijven goed en dus heb ik er alle vertrouwen in dat ook alle andere caches binnen redelijke tijd weer in orde zullen zijn.
    Intussen werd door de handwerkdames ons paardje onder handen genomen.  In onze tuin staat nu waarschijnlijk het enigste paard met gebreide oortjes Smile.
    En terwijl ik dit schrijf, krijg ik net fantastisch nieuws ! Elke dinsdag- en vrijdagavond speel ik via internet automatisch mee met Euro Millions maar ik win echt bijna nooit iets.  Vandaag had ik voor vier euro gespeeld en ..... tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa : 3,40 euro gewonnen - bijna geen verlies ! 













    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.F.U.C.K.
    8u.  België-Spanje afgelast. Of hoe één man ervoor kan zorgen dat in heel het land het dreigingsniveau wordt opgetrokken. Mag het openbaar vervoer nog wel rijden ? Mogen de kinderen nog naar school ? Mogen we nog naar de cinema gaan ? Naar de supermarkt ? Zijn de bollen in mijn kerstboom wel gescand door de staatsveiligheid ? Voorzichtig zijn : okee, maar LEEF en geef niet toe aan terreur ... Ik ga dadelijk ontbijten in mijn bunker, geen probleem !

    16-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wandeling.
    Deze voormiddag hebben we met z'n allen een kleine wandeling in de buurt gemaakt.  Dat gaf mij meteen de gelegenheid om enkele caches te controleren.  Ik zou graag enkele nieuwe caches verstoppen maar er zijn er nog te veel die dringend onderhoud nodig hebben en die wil ik eerst in orde brengen.










    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De oplossing.
    Ik ga even voort met het verhaaltje van gisteren : bijna alles opgeruimd was, behalve ...  Op de eerste foto zie je als je goed oplet al een klein stukje, op de tweede wordt alles duidelijk Smile.  Het achtergelaten paard is vandaag officieel voorgesteld aan iedereen en heeft intussen een plaatsje in de wei gekregen.  Eén van de volgende dagen krijgt de sukkelaar nieuwe oren en vandaag mocht hij (of zij ?) al meegenieten van hapjes uit de oven.












    15-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rommelmarkten.
    Om 10u vertrokken naar de zondagse rommelmarkten.  Ferdinand en ik in zijn auto, Annie en Bernard met de driewielscooter.  Eerst naar Polop, zoals altijd een gezellige drukte en een zeer uiteenlopend aanbod.  Op zoek naar een groene linkerschoen, een elpee met unieke krassen, een halve fles whisky met origineel speeksel van kapitein Haddock of een paar nieuwe tepels voor je favoriete one night stand ? Hier ben je aan het goede adres ! Met een beetje rondkijken kan je hier ongetwijfeld ook koopjes doen maar ik heb in ieder geval niets gevonden dat ik kan gebruiken.
    Daarna ging het rondkuieren verder op de rastro van La Nucia, vermits de auto strategisch tussen de twee markten stond geparkeerd ging dat gemakkelijk te voet.  Aan het begin van deze markt staan enkele kraampjes die ook op een "gewone" markt niet zouden misstaan, daarna verschuift het aanbod ook meer naar brocante en rommel maar zo erg dan de markt in Polop wordt het nooit.  
    Annie en Bernard verlieten ons rond 13u, Ferdinand en ik gingen op zoek naar iets om te eten.  We kwamen terecht bij Moli de Xirles, eerst dachten we dat het restaurant gesloten was maar het bleek toch open.  Eén uur 's middags is natuurlijk een beetje vroeg naar Spaanse normen.  We hebben er niet slecht gegeten maar het een aanrader noemen is overdreven.  Ik haat restaurants die ongevraagd brood op tafel zetten en dat extra aanrekenen ...  Andere bezoekers vinden dat blijkbaar minder erg want als we vertrekken zit het terras bijna helemaal vol.
    Op de terugweg naar Alfaz passeerden we opnieuw de rommelmarkt waar intussen bijna alles opgeruimd was, behalve ....



















    14-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verjaardag Rita.
    Vanmiddag hadden we in "la carpa" (de tent) een eerste feestje.  Morgen verjaart Rita maar om praktische redenen werd dat vandaag gevierd, volgens mij een uitvlucht om twee keer gekust te worden.  Cava, wijn, borreltjes, biertjes ... het begint allemaal stilaan tot de dagelijkse routine te horen.  Behalve kaas en worst kwamen deze keer ook producten uit de alom bejubelde "airfryer" van Leo en Rita op tafel, een toestel waarin je kan frituren met lucht !  En eerlijk : de bitterballen en andere snacks smaken net alsof ze uit de frituurpan komen.  Nu wacht ik nog op een portie frieten om een definitief oordeel te vellen Laughing.  En omdat de vorige lange taart van Vicky zo in de smaak gevallen was, had ze vandaag voor een nieuw gelijkaardig exemplaar gezorgd. 
















    13-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een rustige periode.
    Nu is het echt helemaal voorbij, tot ergens begin december is er niks meer te vieren.  Gisteren was er nog het Britse carnaval in Benidorm, maar daar ben ik nog nooit aanwezig geweest.  Ik kan me levendig voorstellen hoe het er aan toe gaat : nog halfdronken van de vorige dag opnieuw beginnen zuipen en alles onderkotsen.  Not my cup of tea my dear ...  Het is in deze periode ook opvallend hoeveel Britten zich schamen voor hun landgenoten, met reden !
    Intussen sijpelen er wat berichten binnen over de afgelopen feesten.  Benidorm zou tot 400000 toeristen hebben ontvangen tijdens de afgelopen dagen en de hotelbezetting was 98 %, dat wil ik best geloven want het was ontzettend druk.  Er werd ook bekendgemaakt dat er tijdens het afsluitend vuurwerk 1200 kg buskruit werd gebruikt.  Nu kan ik mij daar onmogelijk iets bij voorstellen maar als je alles bij elkaar gooit, zal je daarmee toch wel een bom kunnen maken om een bescheiden flatgebouwtje plat te leggen, of niet ?
    Voor de feesten van Alfaz (die dit jaar echt niet veel voorstelden) ziet het er voor 2016 veel beter uit.  Dit jaar was er geen "mayorales" (organiserende vriendenkring) maar voor volgend jaar hebben twee peña's (D'infart en Descontrol) de verantwoordelijkheid op zich genomen om de feesten in goede banen te leiden.  We kunnen beginnen met aftellen !





    12-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enkele uurtjes later ...
    ... toen ik terug kwam van Sabor zag ik ze vanaf de heuvel al staan : onze nieuwe partytent ! Dat hadden de handige jongens mooi geregeld tijdens mijn afwezigheid.
    's Avonds wordt er regelmatig buiten gezeten door de hele groep om een aperitiefje te drinken en elke dag moet de trui iets vroeger aangetrokken worden, ook hier wordt het stilaan winter.  Als je dan een beetje beschut kan zitten blijft het veel langer aangenaam en zelfs de regen kan dan geen roet in het eten gooien. 
    Uiteraard moest de tent officieel ingehuldigd worden en het lintje knippen werd begeleid door een uitgebreid orkest.  Binnen was het gezellig : stemmige verlichting, tafelkleedjes en de nodige drank en hapjes.  Foto's komen grotendeels van Jielis.

















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sabor.
    Voor de sint zijn we allemaal al een beetje oud, voor een pakje onder de kerstboom is het nog wat vroeg maar toch keek iedereen al enkele dagen uit naar een levering die onderweg was.  Deze middag was het grote moment daar : Patrick kwam de tuin ingereden met in zijn koffer grote kartonnen dozen.  Alles werd uitgeladen en enkelen stonden te popelen van ongeduld om eraan te beginnen.  Het was duidelijk dat wachten tot morgen geen optie was.  Helaas kon ik het vervolg niet meemaken want onze pa kwam mij halen om naar Sabor te gaan.








    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Filmpje stoet.
    Klein overzicht HIER !

    11-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vuurwerk.
    Na de stoet had ik nog ruim tijd voor enkele stukken pizza en een ijsje, altijd lekker.  Ik ben ook even langs het hotel gewandeld dat een tijdje geleden uitgebrand is.  Als bij wonder zijn er geen ongelukken gebeurd tijdens het vuurwerk want alles wordt afgeschoten op vrij kleine afstand van appartementsgebouwen.  
    Ik ben deze keer niet vanaf het uitzichtplatform bij de kerk gaan kijken maar wel aan de haven zelf.  Ik was niet de enige, er was gigantisch veel volk op de been, het mooie zachte weer zal daar wel toe bijdragen.  
    Het spektakel was overweldigend, ze overtreffen zichzelf elke keer.  Enkele keren kwam er applaus omdat de mensen dachten dat het de laatste knallen waren.  En weer gingen er vuurpijlen de lucht in, om nog harder te knallen.  En nog harder.  En nog veel harder.  Tot uiteindelijk de wereld een klein beetje de oerknal kon herbeleven.  Onvoorstelbaar hard dit jaar !
    Klik HIER om de finale te bekijken.  Dit kan je geen vuurwerk meer noemen, ik veronderstel dat het ineenstorten van de twin towers de omgeving minder deed daveren.
    En toen was het tijd om me te haasten.  De laatste bus naar Alfaz vertrekt om 22u30 - veel te vroeg maar zo is het nu eenmaal.  Met een beetje doorstappen kon ik die van 22u10 nog wel halen.  En dat lukte, alleen draaide die niet rond op de Avenida zoals gewoonlijk maar verdween richting Calle Gerona.  Gewijzigd parcours omwille van de feesten ...  De laatste bus dan maar, vanaf de beginhalte propvol met - alweer - Britten.  Eentje was de hele tijd vrolijk liedjes aan het zingen en bij één van die liedjes had hij een eigen strofe gemaakt met daarin het zinnetje "I need a wee wee stop".  Hij moest dus plassen maar dat had de Spaanse buschauffeur absoluut niet begrepen en dus piste de passagier gewoon in zijn broek.  Gezellige jongens !


















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stoet in Benidorm.
    Deze avond naar Benidorm geweest voor de afsluitende stoet en het altijd indrukwekkende vuurwerk.  Gewoontedier als ik ben, ging ik op mijn vertrouwde plekje staan om al de praalwagens te zien passeren.  Dat plekje is strategisch gezien zeker zo belangrijk dan het Suez kanaal of de Falkland eilanden : vlak bij de goedkoopste "slices" pizza van Benidorm, de churros con chocolate en een Pinocchio ijssalon.  De optocht was zeer mooi dit jaar en doet die van enkele dagen geleden in Alfaz absoluut verbleken van schaamte.  Er werden tonnen confetti gestrooid en hopen zuurtjes, muntjes en allerlei ander plakkerig spul.  En maar graaien al die toeschouwers, één oudje gooide zelfs haar looprek opzij om mee naar de snoepjes te kunnen duiken.  En een verrassing zal het niet zijn : oh oh oh die Britten ... er waren weer weinig nuchtere exemplaren op stap.  
    Ook een grappig verhaaltje met een Nederlander die ook licht boven zijn theewater was.  We stonden voor de deur van een hotel en hij wou binnen.  Tegen een Spaanse vrouw zei hij : "Ga je mee ?" Voor de Spaanse vrouw klonk dat als "Jaime", een mannennaam.  "Neen" antwoordde ze, "mijn man heet Roberto".
    Ook altijd grappig om te bekijken : al de mensen die op de stoeltjes gaan zitten die langs het parcours staan opgesteld, niet wetende dat er iemand langs komt om vijf euro te incasseren voor het gebruik van dat meubilair.  Het is onvoorstelbaar hoe snel die ouwe knarren kunnen rechtstaan als het nodig is.

















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Handige mensen.
    Ik weet het, niets is gemakkelijker dan te zeggen "dat kan ik niet" en het aan iemand anders te vragen die het wel kan.  Ik denk altijd : ik zal ook wel bepaalde kwaliteiten hebben, alleen heb ik ze nog niet ontdekt.  En waarom prutsen aan iets waar je geen verstand van hebt als er mensen in de buurt zijn die werkelijk alles kunnen repareren, zelfs zaken waar ze absoluut geen verstand van hebben. 
    En zo is een klein mankementje aan mijn deur opgelost door Ferdinand en ook een loshangende aansluiting onder aan de auto werd perfect weggemoffeld.  Allebei slordigheden van de fabriek die eigenlijk niet zouden mogen voorkomen.
    Daarna dook een hele ploeg onder de auto van Rob en Letty want die hadden al een tijdje een lek aan de vuilwatertank.  Ook dat werd snel gerepareerd : Leo voor het echte werk, Ferdinand voor de begeleidende uitleg en Rob voor het toezicht - het kan ook andersom geweest zijn.  Eén ding staat vast : ik was de fotograaf Laughing.













    10-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hik !
    Deze avond werd er weer gezellig met z'n allen buiten gezeten en wat ze al regelmatig hebben geprobeerd is nu gelukt : na drie glazen whisky-cola mocht ik mezelf dronken noemen.  En om terug nuchter te worden kwam Patrick met een perfect idee : naar de frituur voor een groot pak friet en een curryworst special - dat smaakte ! De avond werd afgesloten met nog een extra portie lawaai : het afsluitend vuurwerk van de feesten in Alfaz.
















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mascletas.
    Deze middag ben ik naar Benidorm geweest om het einde van de wereld mee te maken.  Tijdens de patroonsfeesten kan je elke middag om 14u genieten (ja Guy !) van de mascletas.  Over een lengte van ongeveer honderd meter hangt de hele straat vol met allerlei knallend spul.  De veiligheidsperimeter wordt elk jaar groter en groter, waarschijnlijk het gevolg van te veel gescheurde trommelvliezen.  Vroeger kwamen ze de voetzoekers bij wijze van spreken in je oor steken, nu moet iedereen op een flinke afstand blijven.  Uiteindelijk geen slecht idee want het is echt pijnlijk ! En toch hou ik ervan ...
    Achter het hoekje bleven de terrasjes goed gevuld en draaiden de toeristen op het strand zich nog eens om, elk plekje op hun lichaam moet een perfect kleurtje krijgen. 
    Omdat foto's niet altijd genoeg zijn, ook een filmpje - klik HIER !















    09-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CAMPER PARK COSTA BLANCA DICHT op 13 november ! ! !
    Eerst en vooral benadrukken dat ik dit nieuws zonder enige vorm van leedvermaak schrijf.  Integendeel : ik vind het echt zeer erg voor eigenaars Martin en Mascha en zeker ook voor alle mensen die - nog maar eens - hun vaste winterstek (hopelijk voorlopig) kwijt zijn.  Ik was er al eerder van op de hoogte dat dit in de lucht hing maar het is niet aan mij om zoiets aan de grote klok te hangen.  Vermits ze het vandaag zelf op hun site melden is er voor mij geen reden meer om te zwijgen en ik hoop op deze manier mensen te verwittigen zodat ze een alternatief kunnen zoeken. 
    Meer info kan je HIER lezen, op de site van camper park.   

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schouders enz.
    Een drukke dag vandaag.  Eerst naar de "huisdokter" om te vragen of zij ergens een goede fysiotherapeut kon aanraden.  Dat kon ze, beter nog : ik kon er zelfs deze middag om 13u30 al meteen terecht.  Na de dokter met onze pa - die weer bereidwillige taxichauffeur was - naar camping San Antonio om Dirk en Maryline te bezoeken.  Die vertrekken morgen naar België en mijn vorige pogingen om hen te bezoeken waren mislukt.  Echt lang kon het bezoekje niet duren want onze pa had nog een afspraakje in Benidorm.  Ik werd uit de auto gegooid in Albir en kon zo naar mijn fysio-adres wandelen.  Veel vertrouwen had ik er niet in, ik was voorbereid op veel pijn lijden en weinig resultaat boeken met als onvermijdelijk einde toch een operatie ondergaan.
    Ik moest mijn mening al snel bijstellen.  De therapeut gaf mij echt een goed gevoel en - zonder garantie te geven op een goede afloop - heeft hij me overtuigd dat het allemaal zonder operatie goed kan komen.  De behandeling zelf was soms pijnlijk maar niet overdreven en goed te verdragen, ik ben dan ook een stoere jongen Laughing.  Tweede sessie is voor vrijdag.
    De bedoeling was om toen naar de auto te wandelen, in een uurtje is dat wel te doen.  Echt ver geraakte ik niet want op een terrasje zag ik - ja opnieuw - Dirk en Maryline zitten en die waren net van plan om iets te gaan eten.  Al snel werd beslist om het nieuwe restaurant "Anna" aan de droge rivier met een bezoekje te vereren.  Geen verkeerde keuze : vriendelijke bediening (lees : dienster met lekker kontje), lekker en genoeg eten voor een eerlijke prijs maar niet goed genoeg om boven onze favoriete eetplekjes uit te stijgen.  Als ze hun dagmenu regelmatig aanpassen ga ik vast nog een keertje terug. 
    Om nog helemaal terug te wandelen had ik met mijn volle buik geen zin meer en dus was bus nummer 10 een mooi alternatief.  











    07-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Feestje voor Letty, feestje in het dorp.
    Wat was het weer mooi weer vandaag ! Ik kon tot 15u in de zon hangen, liggen en zitten - daarna werd iedereen verwacht op het centrale feestplein Smile voor de verjaardag van Letty.  Een drankje, een hapje en een kilometerslange taart  - meer is er niet nodig om een fijne namiddag te hebben.
    Na het feestje hadden we nog amper tijd om een dikkere trui aan te trekken want om 19u werd het startsignaal gegeven om naar Alfaz te wandelen.  Eerst naar ons vaste terrasje (Albeniz) om daar te wachten op de jaarlijkse stoet.  De peñas (vriendenkringen) die dit jaar meeliepen in de optocht, hadden absoluut niet de creatiefste periode in hun leven achter de rug.  Er zijn jaren geweest dat er veel meer mooie dingen te zien waren.  Het was in ieder geval duidelijk dat vele deelnemers niet tevreden zijn met de organisatie van de feesten dit jaar.  En gelijk hebben ze : geen feesttent, geen correfocs, geen mascletas - het werd allemaal aangeklaagd.  
    Nog iets gedronken bij Albeniz en terug naar de auto gewandeld.  Snel de laptop opengeklapt en verdomme : RAFC heeft thuis verloren van Cercle, het eerste verlies dit seizoen.

















    06-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ik heb vandaag bewogen !
    Deze ochtend heb ik van het ziekenfonds in België toestemming gekregen om hier een reeks fysiotherapie te beginnen.  Ik moet wel alles eerst zelf betalen en het totale bedrag begint toch al flink op te lopen.  Nu is dat voor mij als stinkend rijke rentenier geen probleem (grapje, overvallers-in-spe) maar ik kan me toch voorstellen dat sommige mensen daardoor in de problemen komen.
    Na het telefoontje met de goedkeuring voor de behandeling was het weer tijd om naar de markt te wandelen, ik hou mijn voornemen om dat regelmatig te doen voorlopig goed vol.  Elke week dezelfde kraampjes, echt interesseren doet het me niet maar in tegenstelling tot vorige week kwam ik deze keer toch enkele bekenden tegen.  Het was trouwens weer warm vandaag, zelfs in november ben je soms blij dat je een stukje in de schaduw kan wandelen.
    Op de fruit- en groentenafdeling werd een klein voorraadje vitamientjes gekocht en zo kon ik lichtjes verzwaard aan de terugtocht beginnen.
    In de namiddag ben ik naar camping Benisol gewandeld - ja, ik heb een beetje overdreven vandaag maar ik moest toch even langsgaan bij Guy voor zijn lieve echtgenote (zijn woorden) weer naar België vertrekt.
    Toen ik terug in "ons tuintje" kwam, zat de hele bende alweer uitgebreid te aperitieven.  Soms kan je de boot afhouden, maar deze keer moest en zou ik aan de whisky-cola, er zijn ergere dingen in het leven ...  Een uurtje later kon er weer een lekkere pasta in de oven opgewarmd worden.  Net als vorige week had ik gisteren bij Sabor een portie besteld om mee te nemen.  Veel lekkerder dan de bereide maaltijdjes in de supermarkt !   











    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs