MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    23-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vliegen.
    Schitterend weer vandaag en hoog tijd om een wasmachine te laten draaien.  Enkele uurtjes later kon alles alweer in de kast.  Terwijl de was hing te drogen heb ik een poging gewaagd om de auto een beetje te poetsen.  Echt glimmen zoals de andere campers zal de mijne nooit doen maar ik ben tevreden.  In de namiddag een klein stukje gewandeld op zoek naar een plekje om een nieuwe cache neer te leggen maar voorlopig heb ik niets gevonden wat geschikt is.  De rest van de dag werd gebruikt om in de zon te zitten, een beetje te lezen en vliegen dood te meppen.








    22-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste keer Sabor.
    Vandaag een zeer zonnige dag, het begon koud (nu ja, negen graden) maar al snel werd het zeer aangenaam om buiten te zitten.  Geen films vandaag dus maar een klein ritje met de Harley naar Sabor, de eerste keer sinds mijn aankomst hier.  Aan de tafel naast ons zat een gezinnetje : grootouders, mama en papa en een kindje van ongeveer een jaar oud.  Mama werd vandaag 25 jaar en ze hadden hun eigen taart meegebracht.  Toen er gezongen werd voor haar verjaardag zong ik uiteraard mee en dat leverde ons een stuk taart op.  Daarvoor had ik het ook gedaan, al was er bij ons reeds een dame blanche gepasseerd !






    21-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Filmblog.
    Het wordt hoog tijd dat er een weersverbetering komt - en dat voorspellen ze ook - want anders wordt dit een 100 % film- en serieblog en transformeren mijn oogjes naar een 16/9 formaat.  
    Het begon met Infini, pure science fiction en al snel gestopt met kijken.  Ik wou eigenlijk graag naar Bowling Balls kijken, een Vlaamse film, maar dat zou moeilijk gaan met het lawaai van de regen op mijn dak.  Dan maar overgeschakeld naar Get Hard, ik heb geprobeerd het langer dan een kwartier uit te houden maar het is me niet gelukt.  Zo'n typische tienerkomedie waar ik zelfs met de grootste moeite geen enkele keer mijn mondhoeken omhoog krijg om iets wat lijkt op een lach tevoorschijn te toveren.
    Black or White, dat was een voltreffer ! Je zou het kunnen omschrijven als een zeemzoeterige Amerikaanse zaterdagavondfilm maar het gaat toch verder, ook al moet je misschien af en toe een traantje wegpinken.  In de hoofdrol een Annie-achtig (versie 2014) meisje en een zeer goede Kevin Costner, die me - fysiek - regelmatig aan  Will Tura deed denken.  Het verhaal is banaal : grootmoeder sterft en bompa moet de zorg voor hun kleindochter op zich nemen.  Dat lijkt te lukken, tot de papa (en schoonfamilie) opduikt en een rechtszaak begint om de voogdij te krijgen.  Het draait uit op een blank tegen zwart spelletje en als je wil weten hoe het afloopt : huren of downloaden - goede film !
    Volgende ! Ja, het heeft echt veel geregend .... Grace of Monaco.  Eentje die al langere tijd op de harde schijf stond te wachten.  Ik zie graag films die op waargebeurde feiten gebaseerd zijn, zeker als de hoofdrol door Nicole Kidman wordt gespeeld.  Kidman lijkt trouwens sprekend op Grace, dat heb ik pas gezien nadat ik foto's heb opgezocht - ik heb ze niet persoonlijk gekend Laughing. Het probleem met dit soort films is dat je nooit weet welke zaken echt gebeurd zijn en welke verzonnen zijn om het allemaal wat spannender of romantischer te maken.  Ze laten ons in ieder geval geloven dat Grace door een speech op het jaarlijkse bal van het Rode Kruis, Monaco van de ondergang zou gered hebben.  Tussendoor zie je Hitchcock Grace - toen al officieel "hare doorluchtige hoogheid" vragen om mee te spelen in Marnie, zijn volgende film.  En wat denk je ? Ja, daarna heb ik ook nog naar Marnie gekeken maar dit soort films komt toch echt heel oubollig over tegenwoordig.

    20-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Regen.
    Dat hadden ze echt niet voorspeld : een donkere dag met veel regen ! Daar gingen mijn plannen om een ritje te maken, pizza te gaan eten, langs de supermarkt te passeren enz.  Het is niet moeilijk om een schuldige aan te duiden van dit alles.  Gisteren is Ferdinand aangekomen en die zal het slechte weer vast meegebracht hebben.  In ieder geval heeft het slechte weer en - alweer - veel te weinig slapen er voor gezorgd dat er weer veel plaats is vrijgemaakt op de harde schijf.  
    Narcos, over de Colombiaanse drugbendes hoort al een tijdje tot het verleden en daarna heb ik naar Spitsbroers gezien, een serie die denk ik in het voorjaar op televisie is geweest.  Heel voorspelbaar verhaaltje maar wel goede ontspanning, het moet niet altijd moeilijk zijn.  Iets moeilijker werd het met "La isla minima", een Spaanse film die nogal goede kritieken kreeg.  Na één dag ben ik het verhaaltje al vergeten, dat zegt genoeg !
    Intussen ben ik zeven afleveringen ver met Wayward Pines en de laatste drie zullen zonder veel moeite er vanavond ook nog aan moeten geloven.  
    Waar is de tijd dat er in de feuilletons iemand vermoord werd en de misdaad door een slimme politieman in 45 minuten werd opgelost ? Tegenwoordig zijn het allemaal zo'n ingewikkelde verhalen, maar wel knap en goed genoeg gemaakt om dus een hele dag aandachtig te blijven kijken.  Deze reeks is tot stand gekomen met de medewerking van M. Night Shyamalan (van o.a. The Sixth Sense), dat zegt genoeg - in positieve zin deze keer ... De rollen worden hier niet gespeeld door derderangstoneelspelers maar door acteurs en actrices die in de bioscoop naam hebben gemaakt (Matt Dillon bv).
    En dan nog iets grappig : camperpark Costa Blanca heeft sinds enkele maanden een nieuwe website.  Als je op de oude gaat kijken krijg je iets te zien wat je niet zou verwachten als je een plekje zoekt om je camper neer te zetten : www.camperparkcostablanca.com.  Overigens, voor de nieuwe website dien je het .com gedeelte te vervangen door .eu
    Zoek je nog een plekje zonder Aziatische schoonheden, dan ben je in de tuin van Patrick en Vicky ook nog altijd welkom - naargelang de periode dat je wil komen.


    19-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knabbel.
    Vannacht veel regen, overdag alweer zon.  Voor de rest niets te doen vandaag, tijd genoeg om een filmpje te maken : klik HIER !

    18-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Día internacional.
    Een gezellige dag vandaag, een zeer zonnige ook trouwens.  Iets langer in bed blijven liggen dan normaal, maar dat mag op een zondag - ook al is het voor mij alle dagen zondag.  Tegen de middag ben ik samen met Rob en Letty naar het sportcentrum van Alfaz gewandeld, daar vond vandaag de "internationale dag" plaats.  Er stonden tientallen kraampjes met lekkernijen uit alle deelnemende landen en dat waren er nogal wat : o.a. Roemenië, Chili, Peru, Mexico, Noorwegen en Nederland.  Met het warme weer ging een mojito voor twee euro er vlotjes in en ook een taco hier en een empanada daar kon ik niet weerstaan.  De muziek en de dansjes op het podium waren van een amateuristisch niveau, maar zolang de mensen zich amuseren is voor mij alles okee.  
    Onderweg nog even gestopt bij "stamkroeg" Albeniz, noodzakelijk om niet uit te drogen.  Zoals gewoonlijk daar - en spijtig genoeg tegenwoordig in andere cafés meer uitzondering dan regel - kregen we enkele tapa's geserveerd.  
    Toen we aankwamen bij de auto, kregen we ook al snel een stuk taart aangeboden bij Patrick en Vicky.  Een groot deel van de familie was aanwezig en zoals meestal, was er nog heel wat eten over.  Niet alleen taart, maar ook nog een flinke portie paella voor morgen.



















    16-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste keer markt.
    Vandaag naar de markt in Alfaz geweest, doe ik eigenlijk niet zo vaak maar het is zo dicht bij dat ik me heb voorgenomen het in de toekomst regelmatig te doen.  Alles is goed om niet vast te roesten.  Je komt op de markt ook altijd bekende mensen tegen en het fruit is er meestal toch echt goedkoper dan in de supermarkten.  Ik ben de laatste tijd zonder aanwijsbare reden nogal gezond bezig : weinig koekjes en chocolade en veel fruit.  Zondigen moet natuurlijk ook kunnen : voor ik fruit kocht heb ik een portie churros gegeten.  Terwijl ik die Spaanse lekkernij zat op te eten viel mijn oog op een bord aan de overkant van de straat.  Met de markt viel het bijna niet op, maar binnenkort zou er een nieuwe Consum supermarkt opengaan aan de Avenida de la Constitución.  Dat zal dan voor ons meteen de meest dichtbije supermarkt worden.  De iets verder gelegen Costa Blanca supermarkt zal daar niet blij mee zijn.  Nu nog afwachten hoe lang "binnenkort" nog zal duren ...  Sneller dan de kerstman zal niet meer lukken, want die was al aanwezig op de markt - weliswaar in miniatuurversie.  Ook nog altijd aanwezig : echte zonnebrillen e.d. van Armani, Dolce & Gabbana voor één euro Rolling Eyes.  Ik heb ook weer iets bijgeleerd : een Spaanse BH-maat is niet hetzelfde dan een Europese ! En welke cupmaat je ook nodig hebt, de Chinezen zullen er geen plezier aan beleven.  
    Toen ik terug naar huis wandelde zag ik dat de fietsenmaker hier achter de hoek is verdwenen - nu maar hopen dat ik geen lekke band heb deze winter.  Nu ja, winter : het is nu 20u30 en buiten is het nog 19 graden.













    15-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezoekjes.
    Het begon vanmorgen iets frisser dan we hier gewend zijn, maar het is absoluut een mooie dag geworden.  Eerst lekker meegegeten met Rob en Letty - bedankt daarvoor - en dan vertrokken om enkele mensen te bezoeken.  Die plannen zijn maar gedeeltelijk gelukt : Dirk en Maryline waren weer niet thuis maar omdat ik toch in de buurt was ben ik meteen een tafeltje bij Sabor gaan reserveren voor volgende week.  Je moet oude gewoontes niet zomaar overboord gooien.
    Op camperpark Costa Blanca trof ik o.a. Theo en Marie-Jeanne en Jan en Martina aan, maar Robert (die morgen of overmorgen alweer vertrekt) lag waarschijnlijk op het strand te zonnen.  Ook even langs geweest bij ex-buurman Georges die momenteel sukkelt met zijn gezondheid.  Gelukkig ziet hij alles rooskleurig tegemoet en ik hoop dan ook dat hij snel weer de oude zal zijn.  Net toen ik wilde vertrekken kwam Martin - de uitbater - net aangereden.  Fijn, dan kon ik die ook nog even goedendag zeggen.

    14-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TRAM (trein) Benidorm-Denia-Benidorm
    Gisteren zal niemand het in zijn hoofd gehaald hebben om een uitstapje te maken maar aan al wie de volgende dagen/weken/maanden van plan is om met de trein te reizen : tussen Altea en Calp(e) is er vanaf vandaag de komende zes tot negen maanden (naargelang de bron) GEEN treinverkeer mogelijk.  Lijn 9 wordt grondig gemoderniseerd voor een bedrag van 9 miljoen euro.  Er worden vervangende bussen ingelegd.  

    13-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat een weer vandaag.
    Wat een verschil met gisteren ! Gisteren nog genoten van een mooie warme zomerdag, eerst een beetje in de zon zitten en dan een klein ritje met de Harley. Ik ben Guy gaan bezoeken op camping Benisol (tussendoor even het nieuwe zwembad bewonderd) en daar hebben we een uurtje zitten roddelen over iedereen die we kennen. Ja, ook over jou ! Daarna naar San Antonio om Dirk en Maryline op te zoeken maar die waren (zoals gewoonlijk) weer niet thuis. En gelijk hebben ze !   
    Dan maar de Chinees waar ik vorige week ook al iets wou gaan eten maar uitgesteld omdat er toen geen vrije tafel was. Veel beter gegeten dan gisteren en ook veel minder betaald. 
    En dan vandaag : donkere sombere dag en bovendien ook flink wat regen. En wat doe je dan ? Juist, naar het scherm gapen. Zo ben ik door een mix van slecht weer én 's nachts te weinig slapen er in geslaagd om het eerste seizoen van “The Leftovers” helemaal te zien. Het uitgangspunt is intrigerend : van het ene moment op het andere verdwijnen wereldwijd 140 miljoen mensen. Een zinnige verklaring moet je bij dit soort televisie niet verwachten, want het is uiteraard pure fictie. Een sekte van “overblijvers” en een politieagent waarvan je nooit weet of hij al dan niet hallucineert, vrolijken de boel een beetje op. Goede reeks, intussen loopt het tweede seizoen al. Het niveau van Fortitude wordt echter niet gehaald. 
    En wat doe je als het blijft regenen ? Aan de volgende reeks beginnen : Narcos, over het leven van en de jacht op drugsbaron Pablo Escobar.  Normaal gezien had ik ook deze reeks nog helemaal kunnen afwerken maar de Rode Duivels staken daar een stokje voor Very Happy.
    3-1, een verdiende overwinning maar Israel stelt niks voor en of je de Belgische ploeg nu echt de beste van de wereld mag noemen ....  De commentators op Sky Sports waren in ieder geval heel enthousiast en vertelden meermaals dat iedere ploeg terecht schrik mag hebben van ons nationale elftal.  Van Nederland moet niemand schrik hebben, naar het schijnt mogen die volgend jaar niet meespelen in Frankrijk.







    11-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste uitstap van dit seizoen.
    De wekker gezet om deze ochtend op tijd wakker te zijn.  Om 9u30 vertrokken we met een klein groepje (12 Harleys) naar Petrer waar de 7e "Motoalmuerzo" werd georganiseerd.  Een uurtje later waren we bij het evenement, flink doorgereden dus want het is toch zo'n 90 km tot ginder.  Als je dan weet dat er ook nog een tankstop is ingelast en een groot deel toch over wegen loopt waar je maar 60, 80 of 100 km/u mag rijden ...
    Een vrij groots opgezette bijeenkomst voor alle types van moto's en ik denk zelfs dat deze keer de Amerikaanse tweecylinders niet in de meerderheid waren.  Veel kleurige racemachines en ook enkele boomcars en antieke wagens.  Terwijl de grote massa aan een uitgestippelde route begon, vertrokken wij naar San Juan om iets te eten.  Dat viel tegen : heel druk - normaal op een zondag - maar ook veel te veel geld voor heel gewoon eten.  Daarna werden we nog uitgenodigd bij Encarni en Jaime thuis om nog iets te drinken.  Voor de verstandigen water en voor diegenen die al een fles wijn binnen hadden iets met bubbels ...



















    10-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lekker.
    Zo, het eerste feestje is achter de rug.  Deze middag fondue bourguignonne in de tuin - samen met Patrick, Vicky, Rob en Letty.  Gin tonic vooraf, taart en borreltje achteraf inclusief.  Zou het gesmaakt hebben ?








    09-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Feestdag.
    Alhoewel ze ook voor vandaag regen hadden voorspeld, is er geen druppel gevallen.  Het was af en toe zelfs te warm om in de zon te blijven zitten.  En zo hebben de Valencianen ook voluit kunnen genieten van hun "nationale" feestdag.  Maandag is het trouwens de Spaanse nationale feestdag zodat het voor veel mensen in de buurt een heel lang weekend is.  Zoals altijd hoor je dan de hele dag door wel ergens iets knallen.  Zelf heb ik vandaag helemaal niets gedaan.  Ik heb wel even mijn reëel verbruik uitgerekend tijdens mijn reis van België naar hier.  Volgens de boordcomputer zou dat 9,8 l/100 km geweest zijn maar volgens de tankbeurten kom ik op 10,8 l (allebei afgerond).  Ik ben tevreden met dat verbruik maar het is wel een liter verschil.  Zou de computer ontworpen zijn door de ingenieurs van VW ?
    Deze avond écht eten gemaakt, nu ja - opgewarmd Smile.


    08-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fortitude.
    De tijd gaat snel, vandaag is het alweer vijf jaar geleden dat Fakie (onze laatste schnauzer) in Frankrijk overleden is.  Vijftien jaar was een mooie leeftijd.  En ook nu en hier gaat de tijd snel, gisteren nog volop zomer en vandaag absoluut herfst met duidelijk lagere temperaturen en regen.
    Dat kwam goed uit want sinds ik enkele dagen geleden begonnen ben aan de serie Fortitude kon ik niet wachten op de ontknoping.  Door het slechte weer zijn de 12 afleveringen er al doorgedraaid.  Wat mij betreft een serie die je MOET zien, ze draait nu op Canvas denk ik.
    Je moet als kijker wel een en ander kunnen verdragen.  Bloed en ingewanden, folterpraktijken en voodoo worden wel verzacht door prachtige landschappen.  Alles speelt zich af op de veiligste plek op aarde, ergens dicht bij de noordpool.  Officieel mag je er niet sterven, helaas ...
    De helft van de bevolking loopt op straat met een geweer om zich tegen de ijsberen te beschermen.  Vrouwen zijn blijkbaar niet lekker want niet gewapend.  Alles begint met een verkeerd afgevuurd schot, daarna wordt het steeds mysterieuzer, soms op het randje van horror.  Een erg Scandinavisch aandoende reeks maar toch door Britten geproduceerd.  Op het einde vat de gouverneur het mooi samen : we hebben geen nieuw hotel nodig maar een groter lijkenhuis ...  Ik kijk al uit naar het tweede seizoen !


    07-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste ritje.
    Eerst flink wat uurtjes van de zon geprofiteerd én de schaduw want soms was het weer echt te warm.  In de loop van de dag ook de auto op een andere plek gezet (mijn vaste plek voor de volgende maanden) zodat de koelkast niet meer in de middagzon staat want ze kreeg het al moeilijk.
    In de late namiddag de lawaaimaker gestart en heel voorzichtig naar camping Almafra gereden, ik wist immers niet of de banden wel okee waren.  Bij Jef en Brigitte werd alles precies op de juiste manier opgepompt, bleek dat ik vooraan nog 0,2 tekort kwam en vanachter nog 0,1 - ik had met de fietspomp flink mijn best gedaan.  Dan een klein ritje, opnieuw kalmpjes aan na vier maanden inactiviteit.
    Ik had al enkele dagen zin in Chinees eten en dus reed ik naar El puente de oro maar die zat propvol ! De Chinees zal dan voor een andere keer zijn want ik ben naar El Sacristan gereden voor mijn vaste schotel : de superburger met dikke frieten.  Toen ik aankwam was er nog veel plaats maar een uurtje later zat ook dit restaurant al goed vol.  Ik was nog net voor het donker thuis en werd in de verte begroet door een mooie zonsondergang.







    06-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zoveel ?
    Eerste taak deze ochtend : de voorband van de Harley oppompen.  Hij heeft de hele zomer onder een zeiltje gestaan, dus zag hij er nog vrij proper uit.  Het stof er een beetje afgeveegd en de fietspomp uit de auto gehaald.  Er zit nu genoeg druk in de band om veilig een klein stukje te rijden om hem helemaal in orde te maken, dan kan ik meteen ook de druk van de achterband checken.  
    Daarna langs de "campo" naar onze pa gewandeld.  Dan zie je ook meteen dat Patrick en Vicky weer een en ander veranderd/verbeterd hebben : het hele terrein is nu omheind, waar vroeger de ketting hing is nu een brede poort die op slot kan.  Langs de achterkant van het terrein is er ook nog een poortje om langs daar de brousse in te trekken.  En langs daar ging ik dus.  
    Onze pa heeft sinds juni ook een heleboel veranderd.  Hij heeft een nieuwe grotere voortent aan zijn caravan gezet zodat je daar wat meer plaats hebt en de rest van zijn perceel is nu afgeschermd met een windzeil.  Het geheel is opgevrolijkt met een aantal vlaggen, met dat geel-zwarte beest ben ik niet helemaal content.
    En dan kwam de grootste verrassing ...  Vóór ik hier in mei vertrok had ik een aantal spullen in de caravan achtergelaten.  Die spullen kwam ik nu halen : helm, laarzen, motorkledij, een curverbak en een sporttas - dat wist ik nog.  Maar het was verdomme nog veel meer.  De plastieken zakken en dozen bleven maar komen.  Uiteindelijk heeft alles een plaatsje in de camper gekregen maar volgend jaar zal hetzelfde ritueel zich herhalen want mijn fiets krijg ik anders niet in de koffer.









    05-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaragoza > Alfaz - 465 km - 6u gereden - verbruik 10,4 l
    Een bewolkte hemel toen ik deze ochtend in Zaragoza vertrok en een temperatuur van 18 graden.  Vanaf de camping zit je zó op de snelweg richting Valencia.  Er stond een stevige wind tot Teruel en de temperatuur bleef lang hangen rond 22 graden.  Naarmate ik de hoogvlakte van het Spaanse binnenland achter mij liet werden de rukwinden heviger en steeg de temperatuur tot boven de 30 graden.  Toen ik in Benissa uitstapte om nog enkele inkopen te doen in de Lidl, was het alsof ze met een hamer op mijn kop sloegen : 36 graden en een blakende zon.  Dan verder richting Alfaz en daar was het bijna helemaal bewolkt en stond er een aangenaam briesje.  Als ik normaal op een camping arriveer, is het eerste wat ik doe de laptop aanzetten en zien of er internet is.  Dan wordt de auto waterpas gezet en de stroom aangesloten.  Hier verloopt de routine helemaal anders, het duurt uren voor je bijgepraat bent - en dan is de tuin nog bijna helemaal leeg.  Als je hier aankomt als laatste, kun je best stiekem midden in de nacht binnenrijden.  Pas op : beschouw dit niet als een negatief bericht - je komt hier gewoon thuis na een lange afwezigheid en dat is een heel prettig gevoel.
     

    04-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Over de grens. Lourdes > Zaragoza - 280 km - 4u gereden - verbruik 9,7 l
    Zoals gepland vertrokken uit Lourdes, bewolkt maar voorlopig droog.  De weersvoorspellingen zagen er echt niet goed uit en ik twijfelde lang : zou ik door de Somport tunnel rijden (een omweg van ongeveer 20 km) of gewoon stoer over de Col de Portalet ? In de buurt van Louvie-Juzon moest ik beslissen en - het was immers nog altijd droog - er werd gekozen om over de bergen te rijden en niet erdoor.  Overal zie je bordjes staan naar beroemde plaatsen uit de Tour de France : Plateau de Beille, Gourette, Aubisque enz.  Ik reed verder naar Laruns, misschien kon ik daar wel even stoppen want ik herinner mij nog van vele jaren geleden dat het een gezellig dorp was.  Helaas, niet vandaag ! Het hele dorp en ook vele doorgaande wegen waren afgesloten en tot op de onmogelijkste plaatsen stonden auto's geparkeerd.  Ik heb het intussen even opgezocht : net op de dag van de "Foire au fromage" wou ik hier een beetje de toerist uithangen.
    In één keer verder dan maar richting hooggebergte, na elke bocht zakte de temperatuur.  Niet echt erg, maar het begon ook steeds harder te regenen ... en zo bleef het de hele dag vandaag - gelukkig niet altijd even hard.  Zoals het hoort als je hier de Pyreneeën doorkruist : paarden op de weg, paarden naast een beekje, paarden in de verte en paarden dichtbij.  Even uitgestapt maar brrr, koud en nat.  Over het hoogste punt, 1794 meter, en dan bergaf Spanje binnen - langs de skigebieden van Formigal.
    Op voorhand had ik even overwogen om te stoppen in Huesca en Hector van Pan de Capazo te verrassen met een bezoekje.  Maar echt aanlokkelijk zag het er allemaal niet uit, bovendien wist ik niet eens of hij al terug in Spanje is.  Om 14u reed ik de camping in Zaragoza op, voor de rest van de dag platte rust !















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Filmpje
    Klik HIER voor de processie van gisterenavond.

    03-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Processie.
    Wat is het donker, dat laatste stukje bergop ! Maar ik ben toch blij dat ik de verplaatsing nog gemaakt heb.  Ook al weet ik nog altijd niet waar het precies over gaat, ik blijf die "kaarskesprocessie" heel indrukwekkend vinden.  Ik voelde me bijna schuldig omdat ik zelf niet met een kaars rondliep, ik moet zo ongeveer de enige geweest zijn.  Alleen de vrijwilligers die de rolstoelen moesten duwen waren solidair met mij.  
    Ik begrijp niet waarom mensen in mirakels en verschijningen blijven geloven en nog veel minder in dat onbevlekte ontvangenis fabeltje.  Ik vind het wel mooi dat mensen troost vinden in hun godsdienst, als ze zich daar beter bij voelen : geen probleem.  Ze moeten echter niet proberen hun geloof aan mij op te dringen, ik heb al moeite genoeg om in mezelf te geloven.













    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs