MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    24-07-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Niet naar Sfinks.
    Vanmiddag nog maar eens naar mijn bankkantoor geweest.  Een Visakaart heb ik nog altijd niet maar ik heb er nu alle vertrouwen in dat het toch nog goed gaat komen.  Het was zelfs gezellig, een uur achter de schermen met een bevallige jongedame.  Ik heb haar ook gezegd dat ik tegen een lelijke dikke man waarschijnlijk niet zo vriendelijk was gebleven.  
    Daarna was het de bedoeling om even langs het Sfinks festival te gaan maar met Nancy iets gaan drinken was minstens even plezant.  Op Sfinks kan Macho niet mee, op café kan wel.  Het was trouwens een tearoom/bistro waar we nog nooit geweest waren en de - oosterse - eigenares was overdreven enthousiast over het bezoek van Macho, ze bleef maar afkomen met hondenkoekjes.  En Macho bleef maar kunstjes doen om het publiek te plezieren ...
    Deze avond naar Baudelo zag ik niet meer zitten, morgenvroeg moet ik echt wel heel vroeg opstaan om de familie op te halen in Zaventem.  Hun twee weken Cuba zijn alweer achter de rug.

    23-07-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.7.
    155

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorlaatste keer.
    Vanavond weer naar het Baudelopark.  Deze keer ook met de jarige Anneliese.


















    22-07-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Klantvriendelijk ?
    Uiteindelijk toch antwoord gekregen van de bank :
    De kredietkaarten worden steeds verzonden aan het plaatselijke agentschap, waar de cliënt de kaart kan ophalen. Op 22.06.15 werd er voor u een duplicaat aangevraagd, maar in het agentschap Kiel is deze momenteel niet aanwezig. Navraag bij de dienst der kredietkaarten leert ons dat zij geen achterstand hebben bij de aangevraagde kaarten. Deze dienst adviseert u om bij uw agentschap langs te gaan . De meest veilige oplossing is dat zij per mail een melding maken van ‘ niet ontvangen kaart ‘ en verder overleggen met de dienst kredietkaarten betreffende een andere kaart.
    Ik ben al langs het agentschap geweest, telkens werd de kaart opnieuw aangevraagd.  Vervolgens werd beloofd de kaart naar een ander kantoor te sturen en nog later probeerde een of ander stuk onbenul mij wijs te maken dat de kaart naar mij thuis zou worden gestuurd.  Nog maar eens naar Antwerpen dus, ik vrees dat ik deze keer niet kalm zal blijven ...
    En nog een verhaaltje.  Bijna twee weken geleden stelde ik een vraag aan de klantendienst van Garmin (navigatiesystemen).  Een antwoord op mijn vraag zou de firma geld opbrengen, want de aankoop van een nieuw toestel werd overwogen.  Halloooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo, iedereen met vakantie ?
    Ik ben voor alle veiligheid maar twee wegenkaarten gaan kopen Sad.


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.6.
    Darwin.

    21-07-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En nog maar eens Gentse Feesten.
    Alweer een perfecte avond om te gaan feesten, rond middernacht nog altijd boven de 20 graden.  Op de verschillende dansvloeren in en rond het Baudelopark stijgt de temperatuur nog veel hoger.  Toen ik aankwam probeerden een heleboel mensen de charleston onder de knie te krijgen, daarna kwam er een cursus Bollywood dansen en nog later kon je je de beginselen van het folkdansen eigen maken.  Tussen al dat dansgeweld door, kon ik nog eens alle andere podia afschuimen en af en toe iets eten of drinken.  Ook weer veel straatartiesten aan het werk gezien, de jongste aanwinsten zou je kunnen aanklagen voor kinderarbeid.  Eén ding is zeker : de opvolgers van de huidige generatie staan al te trappelen om de straten in te palmen.


















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.5.
    Pfffffffffffffff ...


    20-07-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.4.
    Ik koos voor F, maar het had ook F kunnen zijn.

    19-07-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3.
    610 = 669

    18-07-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uitgestorven Antwerpen - levendig Gent.
    Vanmorgen naar Antwerpen gereden en met Nancy en Macho een wandeling gemaakt op linkeroever.  Het strand van Sint-Anneke en de wandeldijk lieten een desolate indruk na, ook aan het openlucht zwembad was bijna geen levende ziel te bespeuren.  Lag iedereen nog in zijn bed of was iedereen richting kust gereden om op een echt strand te kunnen liggen ? Toch iets gegeten in Plaasj kaffee, een simpel broodje want al de rest is er veel te duur.
    In de namiddag teruggekeerd naar Gent om nog een avondje Gentse Feesten mee te pikken.  Zoals altijd weer overal straatartiesten en optredens op de verschillende podia.  Vandaag voor de eerste keer Boombal in het Baudelopark.  De vorige jaren kon je er elke avond terecht voor een avondje folk, nu slechts vier keer ...  Morgen plan ik een rustdag, toch wat betreft de Feesten.  Als het weer een beetje meevalt poets ik de buitenkant van de auto.



















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2.
    Niet gelogen.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gentse Feesten 1.
    De eerste avond van de Gentse Feesten zit erop.  Vertrokken in t-shirt want het beloofde een mooie zomeravond te worden.  De hulde aan Walter De Buck was mooi en toen werd het toch een beetje fris en besloot ik binnen te wippen in de Charlatan waar het door het opeen gepakte volk lekker warm was en ik kon genieten van een stevige rockband, naam onbekend.  Daarna een beetje rondgewandeld in de binnenstad, als je het nog nooit hebt meegemaakt kan je het niet begrijpen : in elke straat, op elk plein, in elk café is het feest en zijn er allerlei artiesten te bewonderen.  Ik hou echt van de sfeer, helaas vallen dan de eerste druppels.  Even schuilen, het wordt weer iets droger en dan maar verder naar de Korenmarkt.  Daar is het zoals altijd een drukte van jewelste.  De regen wordt hardnekkiger en ik ben stilaan doorweekt.  Opnieuw naar Sint Jakobs voor de hommage aan Luc De Vos.  In tegenstelling tot wat ik verwachtte, spelen allerlei bands hun eigen nummers die ze opdragen aan Vossie Boy.  Als dan het geluid en licht uitvalt, hou ik voor bekeken en lig ik vroeger dan voorspeld in mijn bed.












    17-07-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1.
    Positief nieuws.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vervolg Visakaart.
    Toen ik gisteren na anderhalf uur nog altijd geen telefoontje had gekregen, heb ik zelf gebeld.  "U moet intussen een mail gekregen hebben met instructies".  Niet dus ... "We zullen de mail nogmaals sturen".  Ruim een uur later nog altijd niets ontvangen.  Weer een telefoontje.  "Raar, maar u moet gewoon de instructies volgen die in de mail staan".  "IK HEB NIETS ONTVANGEN ! ! ! En wat voor instructies dan ? Ik wil gewoon mijn Visakaart !"
    "In de mail staat dat Atos (de kaartbeheerder) de kaart rechtstreeks naar u thuis zal sturen en u zal verwittigen".  Ik geloof daar dus niets van en stuur een kort mailtje naar het hoofdkantoor in Brussel.  Daar krijg ik vrij snel antwoord : Visakaarten worden altijd naar het bankfiliaal gestuurd ... Pfffff in het kwadraat.  Een volgende mail vertrekt naar het hoofdkwartier met het hele verhaal en de dreiging naar een andere bank over te stappen.  Geen antwoord meer - wat een minachting voor hun klanten !

    16-07-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezoekjesdag.
    Vandaag eens gaan kijken of Dirk en Maryline in Brugge stonden met hun motorhome maar blijkbaar zijn ze ergens anders aan het profiteren van het mooie weer.  Dan verder naar Lissewege, op bezoek bij Jacques en Christine en meteen ook de twee kleinkinderen gezien.  Eentje mét en een eentje zonder chocoladecake Smile.  Onderweg ook nog even twee caches meegepakt, ik passeerde er toch.
    Deze avond in Lochristi onverwacht bezoek van neef Peter en zijn vriendin Gaëlle en samen met papa Leo naar de Thai gaan eten, altijd even lekker !











    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Visa.
    Drie dagen miezerige regen, een temperatuur van amper 20 graden : veel heeft een mens dan niet te vertellen.  Wel tijd genoeg om naar Jurassic World te zien (heel gewoontjes) en om de draad helemaal kwijt te geraken tijdens het tweede seizoen van The Blacklist, ik vraag me af of de scenarioschrijver zelf het verhaal kan navertellen ...
    Ook tijd genoeg om de auto aan de binnenkant eens stevig uit te mesten en daarna heerlijk te dobberen in het zwembad.
    Helaas ook tijd om te zeuren ...  Meer dan een maand geleden wilde ik online kaarten voor een festival bestellen met mijn Visakaart.  Dat werkte even niet.  Okee, kan gebeuren en dus maar via online banking geregeld.  Enkele dagen later stond ik op de luchthaven van Alicante om mijn huurauto op te halen.  Je kan het al raden : Visakaart geweigerd.  Daar sta je dan, helemaal overgeleverd aan het openbaar vervoer zoals de eerste de beste sukkelaar Laughing.
    Terug thuis ben ik naar mijn bankkantoor gegaan en de situatie uitgelegd.  "Geen probleem, we vragen een nieuwe kaart aan, volgende week kan u ze komen afhalen".  Een week later, zelfde kantoor : "Ik kan ze niet vinden, maar misschien zat ze tussen een levering die in een verkeerd kantoor is afgegeven en is ze intussen vernietigd, ik vraag voor u een nieuwe aan".  
    Enkele dagen later krijg ik via mail een bericht dat mijn nieuwe kaart is aangekomen.  Naar het bankkantoor : niets te vinden.  Alle gegevens nog eens nagekeken : "Raar, want uw oude kaart is niet geblokkeerd en dan kunnen wij geen nieuwe aanvragen".  Pffffffffffffffffffffff ....
    Er werd nog maar eens een nieuwe kaart aangevraagd en op mijn verzoek zou die naar het kantoor van Lochristi (waar ik nu enkele weken verblijf) gestuurd worden.  Ze zouden mij verwittigen als de nieuwe kaart er was.  Dat was vorige week maandag.  Vanmorgen telefoneer ik naar mijn kantoor om te vragen waar de kaart blijft.  "Welke kaart ?" Weer heel de uitleg en dan : "Ik zie hier staan dat die kaart naar Lochristi zou gestuurd worden maar vermits wij niet kunnen zien of ze daadwerkelijk is aangekomen kunnen wij u niet verwittigen en moet het kantoor in Lochristi dat doen.  Ik contacteer nu het plaatselijke kantoor en bel u terug."  Anderhalf uur later, nog altijd niets gehoord ! Ik overweeg ernstig over te stappen naar een andere bank maar ik háát alle administratie die daarbij komt kijken.  Bovendien ben je bij alle banken gewoon een nummer, persoonlijke service is er zowat nergens nog bij.  Je bent gewoon een melkkoe : voor de banken, voor de regering en voor het grootkapitaal.  Misschien mag ik met mijn volgende Visakaart maximum 60 euro per dag afhalen, solidariteit over de grenzen heen ...

    12-07-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afwijkende outfit.
    Vandaag was er de jaarlijkse Harley dag in Bassevelde-Assenede en dat stond al een tijdje aangekruist in mijn agenda.  Als je deze ochtend naar de lucht keek, was dat niet echt om vrolijk van te worden maar behalve enkele druppels is het nog meegevallen.  Ik was er wel een beetje de vreemde eend in de bijt, met mijn korte broek en sandalen tussen al het lederen gespuis Smile ...
    Ik heb niet geteld hoeveel Harleys er waren, maar in in ieder geval honderden.  De komst van de Hell's Angels (er is trouwens een fotoboek te koop met de Angels van Gent in de hoofdrol) met een aantal van hun support MC's trok uiteraard veel aandacht.  Ineens was er ook meer politie in het straatbeeld verschenen, totaal overbodig.
    De muziek van Steam was zéér goed en de erotische act kon ook op veel bijval rekenen.  Toen rond 18u bleek dat ik met mijn tombolabiljet geen nieuwe Harley had gewonnen, ben ik opnieuw naar Lochristi gereden.



















    11-07-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Graffiti en meer.
    Schitterend weer vandaag, een paar graden minder had ook gemogen.  Rond de middag zat ik op de bus naar Dampoort en van daaruit wandelde ik naar de Werregarenstraat, beter bekend als het graffitistraatje.  Al jarenlang kunnen de artiesten zich hier uitleven in het verbindingssteegje tussen de Hoogpoort en de Onderstraat.  Deze week waren de muren weer helemaal egaal blauw-grijs gekleurd zodat er tijdens de graffiti jam naar hartenlust kon gespoten worden zonder andere creaties te vernietigen.  Met hoogtewerkers, mondmaskers (echt gezond is het volgens mij niet) en vele spuitbussen werd de steeg in twee dagen onder handen genomen en is nu weer een vrolijk gekleurde plek om door te wandelen.  Respect !
    Dan naar de andere kant van de stad, evenwel niet zonder te stoppen bij Starbucks voor een frappuccino.  Die van McDo zijn goedkoper én lekkerder, die van Starbucks zijn groter Very Happy !
    Intussen was het 15u geworden maar veel activiteit was er nog niet te zien op het Sint-Pietersplein.  Vandaag werd hier de flamigrantendag georganiseerd en onder hun vleugels (of is het omgekeerd ?) ook het buskers festival.  Dan maar even binnen in de kerk en de abdij, altijd goed om even te bekomen van de warmte.  Met een beetje vertraging kwam alles buiten ook op gang - echt veel volk kwam er niet opdagen - maar één ding werd snel duidelijk : straatartiesten zijn niet altijd pleinartiesten, laat staan podiumartiesten ...  Gezellig was het absoluut met een "levend standbeeld" en de vele muzikanten, geflankeerd door circusartiesten in spe.  Eén aanwezige was nog altijd de kampioenstitel van AA Gent aan het vieren en zijn kameraad had waarschijnlijk niet geheel toevallig een t-shirt van Benidorm aan.  Weer een reden om te zeggen dat ik in Alfaz del Pi overwinter en niet bij de grote buur.
    Rond 19u besteeg Vuile Mong het podium en bewees onmiddellijk dat hij mee is met zijn tijd.  Door gebrek aan een duidelijke programmatie ben ik een uurtje later terug naar de bus gewandeld.



















    10-07-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lochristi.
    Mijn eerste dagen in Lochristi zijn al achter de rug.  We hebben luchtballonnen geteld.  We zijn naar Decathlon geweest en alle ballen, hometrainers en bokshandschoenen zijn getest.  In de C&A hebben we ontelbare rondjes gespurt tussen de kledingrekken.  Thuis zijn er achtervolgingen geweest tot in het verste hoekje, ik ben helemaal ingepakt in dekens en kussens, ik heb modeshows en "viool- en zangavondjes" overleefd, heb gediend als menselijke trampoline én heb mee de lijstjes overlopen om de koffers in te pakken.  Deze ochtend vroeg is de familie vertrokken naar Castroland, de kindjes mét hun nieuwe rugzakjes.  Ik blijf achter als waakhond en krijg daarbij versterking van Leo.










    06-07-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geslaagd weekend.
    Na Fir Bolg - voor de eerste keer uitverkocht - is weeral achter de rug.  Op sommige momenten was het echt overdreven heet maar we hebben het overleefd.  Veel optredens hebben we gemist, het was veel te gezellig aan de motorhome/caravan/tent.  Lekker eten, op voorhand klaargemaakt door chefs Rudi en Lieven - inclusief "blauwe plastieken patatten" !
    Op de twee podia lieten de Scabs (wel veel te luid - die ouderdom toch Laughing), Laïs, Arbeid Adelt (helaas bijna onverstaanbaar) en Guido Belcanto de beste indruk na.  Ook Yevgueni, de Kleinkunstrockband, Zesde Metaal, Emzjes & Koadazer konden de tenten in lichterlaaie zetten.  Zaterdagavond was De Post met acteur Koen De Graeve een teleurstelling, zeker om de avond af te sluiten.
    Wel grappig : normaal vlucht iedereen naar binnen als het begint te regenen.  Dit weekend liep iedereen uit de concerttent toen er druppels vielen : eindelijk verfrissing !
    En minder plezant : enkele rukwinden waren voldoende om een heleboel - slecht vastgemaakte - tenten, luifels e.d. de lucht in te blazen en onherstelbaar te beschadigen.
    Vandaag moest ik in Antwerpen nog langs de dokter en werd plots helemaal omsingeld door allerlei bussen en volgwagens van de Tour de France.  Daar had ik niet op gerekend ten zuiden van Antwerpen.  Gelukkig was de overlast snel voorbij en na nog maar eens een spuit in mijn schouder kon ik naar Lochristi vertrekken.  Hier blijf ik nu een aantal weken staan.



















    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs