MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    08-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TE KOOP !
    Graag een weekendje weg ? Ben je het beu om een natte slaapzak in je festivaltentje terug te vinden na de zoveelste regenbui ? Schrik om je spullen achter te laten ? Zin in een kopje koffie ? Verwarming tijdens een koude nacht ? Beperkt budget ? 
    De ideale oplossing : een oude camper/motorhome ! Dethleffs van 1992 - lengte 562 cm - 2,5 liter turbodiesel met 203000 km op de teller. Ouderwetse kwaliteit en technisch helemaal in orde. Rijbewijs B volstaat. 
    Twee personen kunnen slapen in alkoof, van de tafel kan een 2de bed voor twee personen gemaakt worden. Veel kasten en opbergruimte. 
    Twee zonnepanelen, gel woonbatterij (onderhoudsvrij), WC, douche, lavabo, gasvuur 2 bekken, koelkast, afwasbak, Truma verwarming en warm water, teevee, radio/cd enz. 
    Recent vervangen : koppeling, voorbanden + reservewiel, achter- en voorremmen, distributieriem, startbatterij. Weg wegens aankoop caravan. 
    Te bekijken bij garage LCS, Pierre Van den Eedenstraat in 2660 Hoboken - België (straat TC) Telefoon +32 3 830 41 13 Prijs 5000 euro !



















    07-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Einde seizoen.
    Nog een beetje plaatselijk nieuws.  Als je volgende herfst of winter naar hier komt, hou er dan rekening mee dat je niet meer tot aan de verkeerslichten bij het station moet rijden.  Die weg is nu - definitief ? - afgesloten ! Je moet op de nieuwe rotonde al richting Alfaz rijden.  Hier in onze tuin wordt stilaan alles in gereedheid gebracht om het seizoen af te sluiten : de vuilnisbakken netjes opgestapeld in het sanitair gebouw, de elektriciteitskasten afgeplakt ...  Boven op het terrein is er een pad aangelegd tussen het "ballenterrein" en het kippenhok.  De nieuwe poort (die de ketting moet vervangen) is intussen ook geleverd en zal binnenkort geplaatst worden, samen met een stuk omheining aan de straatkant.
    Voor de nieuwsgierigen of geïnteresseerden die hier ook een tijdje willen verblijven : geef een seintje, misschien kunnen we iets regelen.












    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laatste keer Sabor.
    Ik kan me echt niet meer herinneren wat ik deze voormiddag gedaan heb.  Zou dat aan mijn geheugen te wijten zijn of heb ik misschien helemaal niets gedaan ? Een mens wordt luier en luier met dit warme weer.
    Na de middag werd de motorfiets gestart om nog enkele caches in de buurt van Sabor te controleren.  Op het strand liggen al een flink aantal zonnebaders aan te branden.  Daarna tijd om te lunchen, de volgende keer zal in oktober zijn.  Nog even langs de Chinese winkel om wat spulletjes te kopen waarvan ik me achteraf weer zal afvragen waarom ik ze gekocht heb.  Ook nog even de supermarkt binnen om een voorraadje ontbijtgranen en melk in te slaan zodat ik onderweg niet sterf van de honger als ik zondag vertrek.








    06-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laatste uitstap met Debbie.
    Vandaag was ik afgesproken met Debbie om samen nog een fijne namiddag te beleven vóór ik vertrek naar België.  Of je nu in de schoolbanken zit, bij een voetbalploeg speelt of in een fabriek werkt - steeds is er wel iemand met wie je beter opschiet dan met de anderen.  In onze club is dat voor mij zonder twijfel Debbie, dat zal jullie al opgevallen zijn.  En dus gingen we samen op stap, de laatste keer dit seizoen.  We waren afgesproken in Teulada en eerst gingen we iets eten bij mijn favoriete restaurant in Denia : Rani Palace.  Met ons buikje vol gingen we daarna een cache zoeken aan de gang onder het kasteel, die werd snel gevonden.  Dan weer een stukje met de motor om samen bij de Engelse begraafplaats op zoek te gaan naar een cache die ik enkele jaren geleden al gevonden had.  Toen hing er een spookachtig sfeertje en moest je je weg banen door de wildernis.  Dat was nu helemaal anders en dus een beetje een teleurstelling.  Maar gelachen hebben we wel, vooral om de begraafplaats te bereiken én om terug beneden te geraken.  Mét de helm op onze kop om onze handen vrij te hebben bij het klimmen.
    De volgende cache was er eentje bij een zeer mooie kapel annex kruisweg.  Nog nooit van gehoord maar zeker de moeite waard, een oase van rust niet zo ver van het drukke Denia.  De laatste cache in Jesus Pobre hebben we niet gevonden.  Echt goed zoeken was ook niet mogelijk, door de nieuwsgierige mensen die ons in de gaten hielden.

















    05-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rijstpap.
    Blinken als een mol onder zijn staart (zie gastenboek) ... wat moet ik mij daar nu bij voorstellen ? Rare mensen, die Nederlandse Brabanders Smile.  Maar ik had vandaag wel twee keer plezier van de mooie zonsondergang, want ook de weerspiegeling in de auto mocht er zijn.
    Zoals gepland ben ik tijdens de voormiddag weer een deel van mijn caches gaan controleren en ook nu was er weer eentje verdwenen door werkzaamheden.  In ieder geval is nu ook alles in het hogere gedeelte (en dat was weer zweten !) in orde om de zomer te overleven.  
    Rond 16u kreeg ik bij onze pa zelfgemaakte rijstpap voorgeschoteld en de gesprekken gingen uiteraard over een andere auto.  Hij is overal aan het rondkijken maar zou dan misschien uiteindelijk toch voor een ander vervoermiddel kiezen om over en weer naar België te reizen.
    De overblijvende tijd was het puffen en, ik zou het bijna vergeten, ik heb ook mijn fiets gepoetst.  Ik vind nu zelf toch dat ik begin te overdrijven !
    Jill blijft maar stenen aanslepen in de hoop dat ik die zal weggooien zodat zij er achteraan kan lopen.









    04-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Controle.
    Nu sta ik echt helemaal alleen, vanmorgen zijn ook Jan en Mimi vertrokken.  De temperaturen waren vandaag een stuk aangenamer dan gisteren en dat kwam vooral omdat de zon zich slecht weinig liet zien.  Dat kwam prima uit want deze voormiddag ging ik met de fiets een aantal van mijn zelf gelegde caches inspecteren, ook zonder zon kostte me dat toch enkele liters zweet.  Ik ben even langs Costa Blanca geweest om te kijken of er nog bekend volk stond, Theo en Marie-Jeanne - en hond Murphy uiteraard - bleken de enigen te zijn.  Zij konden me nog net redden van de uitdroging en na een glaasje water kon ik verder gaan met mijn opdracht.  De meeste caches waren nog in goede staat, slechts hier en daar moest het logboekje vervangen worden.  Eén cache was helemaal verdwenen door werkzaamheden aan de waterleiding, dat kost me weeral 3 euro (de prijs voor een magnetische nano-cache).  Morgen doe ik de rest.










    03-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sterrenburger.
    Wat was het heet vandaag, nog ruim voor de middag klom de thermometer boven de dertig graden.  Gelukkig was het overblijvende deel dat ik nog moest poetsen aan de schaduwkant.  En dus staat de Koala hier nu helemaal te blinken.  En ik weet dat de Mister Propers die hier al gepasseerd zijn, of ze nu Rob, Bert, Jielis of Leo heten, zullen zien dat het nog niet perfect is maar ik zag de struiken in ieder geval weerspiegelen in mijn carrosserie.  Ik heb zelfs de luifel een keertje uitgedraaid (die ik bijna nooit gebruik) om die helemaal proper te maken.  
    Daarna was het zwembadtijd, de enigste manier om af te koelen.  Toen de ergste warmte achter de rug was, ben ik nog een ritje gaan maken met de Harley.  Ik moet wel heel snel gereden hebben, want voor ik er erg in had was ik in Rusland.  Zowel in de Carrefour als bij McDonalds : overal hoorde je Russisch praten.  Bij McDonalds kan je nu kiezen voor een "design hamburger", bedacht door sterrenchef Dani Garcia.  En om eerlijk te zijn : hij is echt lekker !











    02-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afscheid Issy.
    Speciale dag vandaag.  Begin deze week overleed Isabel, in het motorwereldje beter bekend als Issy.  Hier in de buurt zal het moeilijk zijn om iemand te vinden die geen patch op zijn/haar vest heeft hangen die niet van Issy afkomstig is.  Issy was overal en op elk treffen aanwezig met haar kraam.  Ze had een zeer grote keuze en alles werd ter plaatse ook meteen op je vest genaaid.  Ze is er dus niet meer en ze zal echt een grote leegte achterlaten.  Vandaag werd de urne met haar as overgebracht van Elche naar Altea.  In Elche waren enkele honderden motorrijders aanwezig en bij de uitstrooiing op het einde bleven er nog enkele tientallen over.  Alle clubs in vrede naast elkaar en hier en daar zelfs een Yamazukida.  Eerst rustig iets drinken in de plaatselijke chiringuito en dan naar de plaats waar nog niet zo lang geleden haar partner Werner zijn laatste rustplaats vond.  Op precies dezelfde plaats werd haar as door zoon Carlos aan de golven toevertrouwd.  Een mooi afscheid !
    De rest van de middag was het echt te heet om een inspanning te leveren, het verder poetsen van de auto wordt dus nog even uitgesteld.  Gelukkig is er het zwembad om te verfrissen.
    Iets heter was het deze avond bij de Curry Pot, maar lekker als altijd.  De man die er mee voor de bediening zorgt, blijkt geen Indiër te zijn maar een Nepalees.  En dan wordt er onvermijdelijk even over de aardbeving gesproken natuurlijk.  



















    01-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezoekje.
    De hele voormiddag in zwembroek de auto gepoetst en niet gestopt omdat ik moe was, maar wel omdat ik voelde dat mijn rug aan het verbranden was.  Morgen nog een stukje aan de rechterkant en hij is in showroomconditie, tenminste dat zou je denken ... deze avond hing hij al opnieuw vol gele smurrie van de bomen - grrrrrrrrrr !
    Na de middag heb ik voor het eerst sinds weken de fiets nog eens genomen, hij is een hele tijd aan de kant blijven staan vanwege mijn pijnlijke schouder maar eigenlijk viel het wel mee.  Eerst langs onze pa maar die was niet thuis en dan verder naar Benisol om afscheid te nemen van Guy, Luc en Willy.  Dat was een beetje avontuur want sinds de nieuwe rotondes in gebruik zijn is de spoorwegovergang afgesloten.  Te voet of met de fiets gaat het nog wel maar dan waarschijnlijk alleen vandaag omdat de arbeiders niet aan het werk zijn.





    30-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alles in orde.
    Naar de supermarkt, naar Lynn (carnicerá Delicioso) en dan een beetje rondhangen tot het tijd was om naar Sabor te vertrekken.  Onderweg stak ik onze pa op zijn fiets voorbij, wat al onmiddellijk duidelijk maakte dat hij niet gelogen had en zonder blessures zijn avontuurtje overleefd had.  Een kwartiertje later zaten we aan tafel en inderdaad : behalve enkele schrammen en blauwe plekken aan zijn pols is alles in orde.  
    Kiezen uit het menu was vandaag erg moeilijk want alles zag er even lekker uit.  We gingen allebei voor de asperges met gerookte zalm en mousselinesaus, daarna koos onze pa de solomillo met provençaalse saus en ik voor pasta.  De lekkerste pasta die ik in maanden (misschien wel jaren) heb gegeten : met romige spinazie saus, pijnboompitten, verse zalm en mascarpone.  Een huisgemaakte tiramisu ging er nog net bij.
    Uiteraard hebben we het ook gehad over wat er nu moet gebeuren na het ongeluk en één ding is in ieder geval duidelijk : onze pa is voorlopig nog niet van plan om te stoppen met autorijden ! Ik heb geprobeerd om het over en weer reizen tussen België en Spanje uit zijn hoofd te praten maar ik heb niet echt de indruk dat dat gelukt is.  Vermits hij veel meer hier is dan in België, lijkt het mij verstandiger om hier een autootje te kopen en in België voortaan alles met het openbaar vervoer te doen.  Afwachten ...
    Terug aan de auto besloot ik om toch maar te beginnen aan de al zooooooooo lang uitgestelde poetsbeurt van de buitenkant.  Zonder getuigen kon ik rustig het dak proper maken, de rest is voor de volgende dagen.









    29-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onze pa is er.
    Eerst en vooral het belangrijkste nieuws : onze pa is deze namiddag in Benidorm aangekomen met zijn vervangauto.  Morgen moet die dan ingeleverd worden op de luchthaven van Alicante en dan kan er opnieuw nagedacht worden over de toekomst.
    Zelf ben ik bijna de hele dag bezig geweest met het opruimen van de auto, de wintertapijten eruit gehaald, spullen opzij gezet die tijdelijk "overzomeren" in onze pa zijn caravan enz.  Op die manier kan ik het overgewicht een klein beetje inperken.  Vooral motoruitrusting weegt toch al flink wat kilo's en vermits de Harley hier blijft ...
    's Avonds heb ik het "eitje" - ik schat dat het ongeveer 150 gram woog - dat één van de kippen eruit geperst had, opgegeten.  Zoals te verwachten : dubbele dooier.  En ik weet het : weinig foto's van restaurantbezoekjes de laatste tijd.  Ik probeer mijn kasten een beetje leeg te krijgen, het vertrek nadert en ook hier telt elke kilogram minder ! En wees gerust : het zijn zeker niet altijd culinaire hoogstandjes maar honger lijd ik niet.  Zeker niet als het nog af en toe wordt aangevuld met overschotjes van iemand anders.















    28-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aardbeving.
    Uiteraard weten jullie allemaal wat er gebeurd is in Nepal. Natuurrampen, oorlogen en ander onheil - het is van alle tijden en er zal ook nooit een einde aan komen. 
    Telkens worden ontelbare initiatieven gestart om ons wakker te schudden en ook deze keer zit er weer een grote TV-show aan te komen. 
    Er is niks mis mee om geld te storten tijdens de grote acties die zullen volgen. Elke gift is goedbedoeld én soms nodig om ons geweten te sussen ... Ik weet ook dat velen niets zullen geven want “onderweg blijft er veel te veel plakken”. 
    Terechte kritiek ? Grote organisaties hebben soms een logge structuur en veel betaalde medewerkers. 
    Daarvoor is een oplossing. Ik heb enkele vrienden die zich al jaren inzetten voor een tehuis voor straatkinderen in Kathmandu. Je kan het al raden … het tehuis is ingestort en de kinderen leven nu dus noodgedwongen opnieuw op straat. 
    Mag ik dan ook een keertje beroep doen op jullie solidariteit ? Als je geld stort voor Shangrila Home weet je zeker dat alles rechtstreeks naar de betrokkenen gaat en goed besteed wordt ! 
    Meer info – en dan gaat het nu vooral over de bankrekeningnummers – kan je vinden op de website of facebook pagina en op youtube kan je een filmpje bekijken.


    27-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onze pa iets zuidelijker.
    Update ongeval pa in telegramstijl : rond 9u beloofde vervangauto nog niet geleverd - getelefoneerd naar verzekering - er gaat een taxi u komen ophalen om naar de garage te brengen - taxi komt uiteindelijk om 10u15 - auto moet afgehaald worden in Troyes, zo'n 100 km richting België - in Troyes aangekomen, blijkt garage middagpauze te hebben - wachten tot 14u - een uur om alle papieren in te vullen - auto is Renault Captur - onze pa vreest dat al zijn bagage daar niet in zal passen - klagen brengt geen oplossing, ook al had de verzekering een grote break beloofd - met de vervangauto terug naar Chaumont - een hele tijd zoeken voor de garage gevonden wordt waar de defecte auto staat - anderhalf uur overladen, alles vindt uiteindelijk een plaatsje - vertrokken en tot Dijon geraakt, amper 100 km verder zuidwaarts - weer een verloren dag dus - en bovendien weer de hele dag regen gehad - de auto van Hertz moet donderdag ten laatste om 14u30 ingeleverd worden aan de luchthaven van Alicante - na veel aandringen was de verzekering akkoord om de taxi van Alicante naar Benidorm terug te betalen - onze pa niet echt tevreden over de reisverzekering van Touring.

    Hier was het vandaag zonnig, warm en vooral winderig.  En we staan na ons bezoek aan Relleu weer in de krant, klik HIER !

    26-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een fantastische dag !
    Deze ochtend waren we weer met enkele tientallen Harleys aan het verzamelpunt bij McDonalds.  Er was maar een kort ritje gepland : langs Alfaz en La Nucia over Finestrat naar Relleu.  Daar werd in het dorp een koffiestop gehouden en de motorfietsen stonden zo een beetje overal verspreid zonder iemand te hinderen.  Toch vond de plaatselijke politie het nodig om ons te verplichten om alles te verplaatsen, ze kunnen het niet laten ...
    Na de pauze moesten we nog amper een kilometer verder want we werden verwacht bij - ja, bij wat eigenlijk ? Officieel gaat het over het Centro de Discapacitados Emaus maar het is veel meer dan dat.  Hier wonen volwassenen met een fysieke of psychische beperking, maar ook kinderen die door het gerecht geplaatst zijn na bijvoorbeeld mishandeling of verwaarlozing.  Bovendien is alles omgeven door akkers, boomgaarden en serres waar fruit en groenten groeien en waar zowel vrijwilligers als bewoners werken.  Op deze manier moet op termijn alles zelfbedruipend zijn, voor een stuk lukt dat nu al aardig.  Je geld verdwijnt hier dus niet in een bodemloze put en onze club steunt dit initiatief dan ook voor 100 %.
    Foto's nemen kan en mag overal en van iedereen maar ze voor het grote publiek plaatsen wordt stellig afgeraden.  Kinderen zouden daardoor in gevaar kunnen komen maar je moet van mij aannemen dat de kinderen (die ook met kerstmis door ons niet vergeten worden) glunderen op een dag als deze.  Dat kan ook niet anders : groot feest, motorfietsen waar ze op kunnen zitten, live muziek (met Gatecrash) ... op het einde stond iedereen te dansen !
    Maar wees gerust : ook voor ons was het feest want we werden er echt wel in de watten gelegd.  Voor heel weinig geld kregen we salades, paella, bbq en dessert - alles eigen kweek en in hoeveelheden die je niet voor mogelijk houdt !
    Tijdens het naar huis rijden werd het bij momenten angstaanjagend donker en ik reed net de parking op toen de eerste druppeltjes vielen.  De druppeltjes werden al snel een fikse regenbui met onweer, daarmee zullen de stuwmeren heel blij zijn - ze hebben het meer dan nodig.



















    25-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ongeval + update.
    Deze ochtend samen met Patrick en Vicky naar de markt in Jalón geweest.  Voor mij blijft dit met voorsprong de gezelligste markt uit de omgeving : beetje kleding, "antieke" spulletjes en de verplichte handtassen maar vooral genoeg ruimte.  Halverwege een koffie drinken en dan verder kijken of we iets konden gebruiken.  Ik ben dan altijd blij om op een beperkte oppervlakte te wonen, het is dan gewoonweg niet mogelijk om allerlei snuisterijen en rommeltjes te kopen.
    Na de markt gingen we naar Casa Caty, enkele maanden geleden was ik daar met de motorbende van camping Almafra ook geweest en dat was zeer goed meegevallen.  En ook vandaag was het eten prima !
    We waren terug in Alfaz en ik wou nog eens een poging tot siësta ondernemen toen de telefoon ging : onze pa ! Die was vanmorgen met de Renault Mégane uit België vertrokken met de bedoeling binnen enkele dagen opnieuw hier in Spanje te zijn.  Het had de hele voormiddag al hard geregend en in Chaumont (Frankrijk, 100 km vóór Dijon) heeft hij op een rotonde een aanrijding gehad.  Waarschijnlijk een inschattingsfout van mijn vader, de auto voor de schroothoop maar gelukkig geen gewonden ! Het is nu nog wachten op de reactie van de verzekering.  Krijgt hij een vervangauto om naar België terug te keren of mag hij met een vervangauto zijn reis naar Spanje verder zetten ? 
    Update : de verzekering heeft intussen een hotel geregeld en maandagochtend krijgt hij een vervangauto om naar Spanje te rijden.  Daarna zien we wel ...



















    23-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.600 !
    Eergisteren met Euro Millions 12,5 euro gewonnen, gisteren met Mollenslag (online spelletje bij Nationale Loterij) 10 euro gewonnen en vandaag 1 euro op straat gevonden ! Dat moest gevierd worden bij Sabor ... vandaag extreem lekker met crème van nieuwe aardappelen met truffelolie en gepocheerd ei, gevolgd door heek met paprikasaus en appeltaart.
    Zoals altijd had ik zicht op de Harley terwijl ik zat te eten en ook de Harley van Patrick - uitbater van Sabor - stond aan de overkant van de straat geparkeerd.  Meestal goed voor enkele bewonderende blikken maar vandaag moesten we allebei onze meerdere erkennen : de nieuwste aanwinst van Jonathan - zoon van Patrick - trok alle aandacht naar zich toe.  Een Seat 600 uit de jaren zestig, echt prachtig en zo veel charmanter dan een nieuwe sportwagen.









    21-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pizza.
    Een hele tijd getwijfeld : naar Pizza4U of niet ? Het was al even geleden, dus toch maar naar Albir gereden en het smaakte weer.  Wel raar dat ik baas Pepe daar haast nooit meer zie ... stilaan aan zijn pensioen aan het denken misschien ? Na het eten even langs de Lidl en dan langs de schoenmaker om mijn fotografenpatch op de gilet te laten zetten.  Intussen was de wind gaan liggen en kon ik nog rustig een uurtje of twee in de zon zitten.  De huishonden vinden het ook allemaal wel prettig zo : de hele winter achter de afsluiting en nu kunnen ze overal rondlopen.  Jan en Mimi waren onder begeleiding van Patrick en Vicky ook al de wegenkaart aan het bestuderen om naar huis te rijden, nog even en ik sta helemaal alleen.  Bezigheden genoeg : de appelsienenbloesem bekijken, de vijgen zien groeien ...










    20-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onze pa is (even) in Antwerpen.
    Eerst en vooral nog een foto van gisteren.  Een tijdje geleden werd ik al "officieel" fotograaf van de club maar op de patch moest ik nog even wachten.  Dat is nu dus ook in orde.
    Deze avond is onze pa in Antwerpen gearriveerd, na drie dagen rijden en overnachtingen in Argelès en Dijon.  Alles was goed meegevallen en met zijn tweetjes was het toch allemaal plezanter onderweg dan alleen, hij had immers gezelschap van Angelina - of het nog ooit wat wordt tussen die twee is afwachten Smile ...  Ten laatste zaterdag vertrekt hij opnieuw met zijn personenwagen naar Spanje.  Hopelijk verloopt alles dan even vlot.
    Morgen in de voormiddag vertrekken Firmin en Lydia hier met hun camper, mijn privé-tuin wordt steeds groter !


    19-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weg met de club.
    Vandaag stond er weer een rit met de club op het programma, deze keer naar Jumilla - heen en terug zo'n 300 km.  Voor mij net iets te ver (ik heb de laatste tijd heel veel last van pijn in mijn schouder) en ook voor Debbie die nog altijd revaliderend is van een rugprobleem was die afstand te veel.   We zijn meegereden tot de koffiestop in Montforte del Cid en daar hebben we afscheid genomen van de rest.  We waren dan nog enkele kilometers verwijderd van Novelda en het zou zonde zijn om weg te rijden zonder dit stadje te bezoeken.  Eerst naar het mooie park en daarna naar het kasteel en naastliggend "heiligdom", een beetje de Sagrada Familia van Gaudi (Barcelona) in het klein.  Een drankje en een tapa later reden we opnieuw naar het noorden en in Villajoyosa werd de N332 verlaten om nog een terrasje te doen bij Dixieland.  Het kleine poesje dat enkele dagen geleden gevonden werd in de vuilbak en Canelita werd gedoopt zou wel eens een katertje kunnen zijn en dan zal hij verder met de naam Elvis door het leven moeten.
    De dag werd afgesloten bij Mel Custom waar Debbie een afspraak moest maken om haar Harley te laten keuren.  Die kan immers niet zomaar aangeboden worden, alles moet eerst weer in de originele staat worden gebracht (uitlaten, spiegels enz).  Een beetje rondneuzen in de werkplaats is altijd plezant, gewoon op zoek naar een nieuw project.


















    17-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.H-D Street.
    Rond 11u ben ik hier vertrokken en naar Alicante gereden om een bezoekje te brengen aan de plaatselijke dealer van Harley-Davidson.  Wat ik al een tijdje van plan was maar door allerlei zaken steeds was uitgesteld, is vandaag eindelijk gelukt : een proefrit maken met de nieuwe Street 750.  Veertig jaar geleden was rijden met een 750 cc motorfiets genoeg om de mensen hun mond te zien openvallen van verbazing, nu wekt het amper meer belangstelling dan rondscheuren op een snorfiets.  Mijn Sportster Custom is bijvoorbeeld al een 1200 cc en de grote jongens hebben al snel een motorblok van 1600 of 1800 cc.  De nieuwe Street 750 wordt bij H-D dan ook bekeken als een "instapmodel", zowel qua bouw als prijs.  Aan een aantal dingen merk je ook echt dat dit een "goedkoop" model is (een beetje meer plastiek, een kleinere stuurdiameter enz) maar hij rijdt wel prettig.  Het is bijna even handelbaar dan een fiets maar het gaat wel een stuk sneller.  Het testmodel was voorzien van zowat alle opties die er momenteel te krijgen zijn, voorlopig is dat een bescheiden lijstje.  Een aantal dingen worden toch echt gemist : de stevige diepe grom (sommigen noemen het lawaai) is daarvan het meest opvallend, ook al hadden ze reeds een andere uitlaat gemonteerd.  De spiegels zijn echt waardeloos, tenzij je ze wil gebruiken om je make-up in orde te brengen.  Kijken naar het achteropkomend verkeer mag je vergeten ...
    Ik heb meteen ook van de gelegenheid gebruik gemaakt om nog twee andere modellen te proberen : De Super Low 1200T en de Ultra Limited.  De laatste is ver buiten het bereik van mijn portemonnee en ook al zou ik het kunnen betalen, ik zou er niet mee willen rijden : veel te groot voor een klein ventje zoals ik.   De 1200T zou je met een beetje goede wil kunnen vergelijken met diegene waar ik nu mee rij en daar zou ik me dus wel mee kunnen verzoenen.  
    Zou ik een andere willen kopen ? Misschien, maar de keuze wordt niet gemakkelijker : ga je voor imago (belangrijk bij Harley) of voor plezier ? Ga je voor de zware "kwak" - zoals bij mij - tijdens het schakelen, prefereer je een "klik" of neem je genoegen met een "tik" om een versnelling hoger of lager te gaan ? Ik ben er nog niet uit ...  Ik was wel verrast door het uiterst vriendelijke onthaal én de talenkennis van de medewerkers bij H-D Alicante.
    Op de terugweg naar huis kan je niet anders dan een tussenstop inlassen bij Dixieland in Villajoyosa.  Een paar dagen geleden hadden ze een jong poesje op straat gevonden maar dat heeft de te vroege afwezigheid van mama poes niet overleefd.  Een dag later vond de dochter nog een jong poesje, waarschijnlijk uit hetzelfde nest en dat wordt nu met de fles grootgebracht. 















    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs