MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    21-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zon.
    Een onverwacht mooie dag vandaag.  Zonnig en weinig wind, dat was weer even geleden.  De barbecue die uitgesteld werd omwille van de aangekondigde regen, zal nog even moeten wachten.  Geen enkele reden om honger te lijden uiteraard want we zijn vanmiddag nog eens naar Oriental Garden geweest.  Onderweg kwamen we een eekhoorntje tegen dat heel gewillig bleef poseren, zelfs toen we al heel dicht genaderd waren. 


















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Films en lege plek.
    Mijn lijstje films van de voorbije dagen : Heineken (over de ontvoering van - middelmatige misdaadfilm), Annie 2014 (remake van - kerstsfeer zonder kerstmis) en Black Sea (typische rampenfilm zonder al te veel rampen).  Allemaal goed om het mindere weer te overleven, maar niks om te onthouden.  Twee Nederlandstalige dingen konden me meer bekoren : Witse - de film, beter dan een doorsnee aflevering van de reeks, en Welp.  Welp is niet onmiddellijk iets dat je verwacht van een Vlaamse film.  Een echte horror movie !
    Om af te sluiten : FC De Kampioenen - de film ...  Zelden zoiets slecht zien passeren op het scherm van mijn laptop.  Ik kan me niet herinneren dat ik ook maar één keer geglimlacht heb.  
    Vanmorgen is er een camper vertrokken en zo komt er voor het eerst sinds maanden een plaatsje vrij.  Als je dus van plan bent om deze richting uit te komen en je zoekt een rustige omgeving en een familiale sfeer ... stuur me een berichtje.









    19-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Feestdag.
    De afgelopen nacht heeft het geregend, we kregen er zelfs gratis donder en bliksem bij.  Wat we ook kregen was een lading woestijnzand, samen met het stuifmeel van de afgelopen dagen zorgde dat voor vuile auto's en enkelen konden zich dan ook niet bedwingen op het dak op te klimmen.
    Deze middag, zoals elke donderdag, naar Sabor.  Onderweg werd het snel duidelijk dat 19 maart - San José of vaderdag - hier een officiële feestdag is : alle winkels zijn gesloten.  Geen probleem, als de restaurants maar open zijn ! Bij Sabor konden we deze keer niet beschikken over onze vaste tafel want we hadden extra gasten bij : Joke en Jielis.  Iedereen maakte zijn keuze uit het weekmenu en met een voldaan gevoel konden we de terugtocht bergop beginnen.  Onderweg ben ik nog even gestopt om enkele foto's te nemen van de baai.  Als je de palmbomen en de bergen wegdenkt, lijkt het wel de Noordzee.  Grauw en met hoge golven.
    Vanmiddag hadden we plannen gemaakt om vanavond met z'n allen naar Benidorm te gaan maar het zal voor een andere keer zijn.  De rukwinden worden steeds heviger, gelukkig hebben we de aangekondigde regen nog niet gekregen.  















    18-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezoek.
    Vandaag bezoek gekregen van enkele "Benisollers" en daar hoort een klein verhaaltje bij.  Enkele maanden geleden hadden Luc en Willy gezegd dat ze ook wel hier in de tuin wilden komen staan.  Later veranderden ze van mening en besloten een plaats te reserveren op camping Benisol, waar ze nu intussen een caravan hebben gekocht.  Ze stuurden mij toen een mailtje met excuses en hoopten dat we toch nog vrienden zouden blijven.  Ik antwoordde toen iets als "Jullie trekken je plan maar, op mij hoef je niet meer te rekenen" en als je heel ver naar beneden scrolde kon je zien dat daar ook nog stond : "en natuurlijk blijven wij vrienden Smile" maar vandaag hoorde ik dat ze dat onderste regeltje pas enkele dagen later hadden ontdekt ...  Lachen dus ! Nancy had me er nog voor gewaarschuwd : "Zou je dat wel doen, misschien lezen ze dat onderste stukje niet !"  Goed ingeschat van Nancy.
    Om te bewijzen hoe kwaad ik wel kan zijn, moest er een klein toneelstukje opgevoerd worden.





    17-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk nog eens iets om over te schrijven.
    Soms is er enkele dagen niks te beleven en soms zijn 24 uren te kort.  Omdat het vandaag wel eens de laatste mooie dag zou kunnen zijn - de weerberichten zien er echt niet goed uit - moest er optimaal van geprofiteerd worden.  Eerst een ritje El Campello en terug, zomaar - gewoon om te rijden.  Op de terugweg gestopt in Benidorm om de creaties voor de Fallas van dit jaar te bekijken.  Deze "kunstwerken" zullen donderdagavond laat (zeg maar vrijdagochtend) in brand gestoken worden, vergezeld van de nodige knallen en vuurwerk.
    Daarna was het tijd om naar Rastro El Cisne te gaan.  Elk weekend is het daar feest maar vandaag was het Saint Patrick's Day en dan doen ze graag een dag extra open.  In Benidorm was de hele Engelse wijk groen gekleurd en hier was het niet anders.  De Guinness vloeide rijkelijk en dat was duidelijk te merken aan een groot deel van de aanwezigen.  Een opgevangen gesprek in het toilet : "Kom, we gaan naar huis - je hebt genoeg gedronken ..." "Neen, alles is okee - ik heb net overgegeven en we kunnen opnieuw beginnen".  
    Maar voor de rest : prima sfeertje ! Laughing Eén van de personeelsleden verjaarde en de taart werd netjes onder de aanwezigen verdeeld.  Na de flamenco danseressen kwam Pablo Bloom de overblijvende gasten nog entertainen maar tijdens het kerstfeestje van de motorclub was hij stukken beter.  


















    13-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mel Custom.
    De dag verliep vandaag iets anders dan gepland.  De bedoeling was om naar Alicante te rijden en daar bij de opendeurdagen van Harley-Davidson een proefrit te maken met de nieuwe Street 750.  Toen ik onze straat naar beneden reed, besloot ik iets anders te doen.  De Sportster rijdt al een tijdje niet echt prettig en dus zette ik koers naar Mel Custom in La Nucia.  Daar werd besloten om een nieuwe achtervering te monteren.  De voorband was nog niet helemaal versleten maar mocht toch ook vervangen worden door een nieuw en breder exemplaar.  Omdat ik met mijn favoriete speelgoed intussen toch al 5000 km gereden heb, was het ook tijd voor verse olie, filters enz.  Helemaal klaar dus voor de volgende maanden.  Intussen staat hij onder een zeiltje, want ze verwachten regen ...










    12-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sabor.
    Het was vandaag wel heeeeeel erg moeilijk bij Sabor.  Om eerlijk te zijn : soms gebeurt het wel eens dat het weekmenu mij niet echt aanspreekt.  Nu wilde ik alle voorgerechten en hoofdgerechten wel kiezen.  Dat gaat niet, dus moest er gekozen worden : voor ons beiden huisgemaakte hertenpaté met serrano ham en daarna voor mij pasta diavolo, onze pa hield het bij vis.  Er werd geëindigd met een gezonde fruitsla, al was er "per ongeluk" wel een bolletje ijs in gevallen. 








    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Twee mooie "tussendoorverhaaltjes".
    Gisterenavond kreeg ik via de blog een berichtje van een zekere Marion E.  Het gebeurt wel meer dat wildvreemde mensen mij iets willen meedelen maar dit was toch bijzonder.  Ongeveer vier jaar geleden zijn Nancy en ik een hond uit het asiel van La Nucia gaan halen.  Ze hadden hem daar de naam Tito gegeven - bij ons werd dat Mix.  We hebben toen een drietal weken geprobeerd om Tito/Mix te laten aanvaarden door Macho maar het wilde niet lukken.  Macho - die toen ook nog "nieuw" was in ons gezin - bleef zich agressief gedragen tegenover de "indringer".  En als Tito/Mix dan een keertje van zich afbeet was er meteen paniek bij Nancy want ocharme Macho was zo klein ...  Om een lang verhaal kort te maken : met pijn in het hart heb ik Tito/Mix terug naar het asiel gebracht.
    En gisteren kreeg ik dus een mailtje van Marion.  Ze vertelde me dat ze toevallig op de blog terecht was gekomen en daar het verhaaltje had gelezen over onze mislukte adoptie.  Tito is toen naar Nederland gegaan en - tijdelijk - bij hen geplaatst om nieuwe baasjes te zoeken.  Het bleek echter niet zo gemakkelijk om een nieuwe thuis voor hem te vinden en ze hebben dan besloten om hem zelf te houden.  Ik weet niet wat jullie ervan denken maar voor mij is dit een hartverwarmend verhaal ! Ik ben zooooooo blij dat hij nu het leven heeft dat elke hond verdient. 
    Het tweede verhaaltje is korter maar toch ook speciaal.  Tijdens mijn afwezigheid gisteren waren er op de hoogspanningsmast een eindje verder vier ooievaars neergestreken.  Deze ochtend zaten ze er nog en kon ik er enkele foto's van nemen.  Flamingo's zie je hier wel vaker op de zoutmeren in de buurt maar het is de eerste keer dat ik hier ooievaars zie.  Ze zijn intussen trouwens al vertrokken, verwacht er iemand een kindje ? Surprised













    11-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vuurtoren.
    Alweer een heel mooie zomerdag vandaag, we mogen absoluut niet klagen.  Eerst een bezoekje gebracht aan alle bekenden op camping Benisol en daarna naar McDonalds waar ik afgesproken had met Debbie van de Costa Blanca Bikers.  Er moet een nieuwe affiche ontworpen worden voor de Fun Day (14 juni) van dit jaar en vandaag gingen we op pad om foto's te nemen die daarvoor gebruikt kunnen worden.  We zijn naar de vuurtoren gewandeld, altijd een schitterende wandeling - ook al ben ik er reeds tientallen keren geweest.  We maakten meteen van de gelegenheid gebruik om ook enkele caches te zoeken.  Eentje was recent gelegd en door mij nog niet gelogd maar van twee andere caches waren de coördinaten duidelijk gewijzigd zodat ik die ook opnieuw kon/moest zoeken.   Hoe de affiche er uiteindelijk zal uitzien, wordt binnenkort wel duidelijk en was vandaag bijzaak : we hebben ons vooral geamuseerd en veel gelachen.  Als extra kregen we aan de vuurtoren nog een verrassing : een heerlijk melodietje gespeeld op een gaita (= doedelzak uit Galicia) .  Klik HIER !












    10-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alle dagen op restaurant, pfffff ...
    Het leven wordt eentonig : een beetje langer in bed blijven liggen en dan naar de klok kijken tot het tijd is om te eten.  Dan boterhammeke smeren, afwassen - oh sorry verkeerde blog.  Deze middag naar de Curry Pot.  Dit Indisch restaurant is enkele weken geleden verhuisd van Alfaz-centrum naar Arabi Plaza, hier net achter de hoek.  Door al die andere vervelende restaurantbezoeken kwam het er maar niet van om dit uit te proberen Smile.
    In ieder geval, deze middag was er gereserveerd voor elf personen.  Eerst een aperitiefje op het terras, ter gelegenheid van de 2746e huwelijksverjaardag van Patrick en Vicky.  Binnen werd er eerst even overlegd of we ook een voorgerecht zouden bestellen.  Ja, maar wat dan ? De eenvoudigste oplossing : breng gewoon een beetje van alles wat je in huis hebt ! En dat gebeurde ... een heleboel lekkere dingen werden voorgeschoteld en binnen de kortste keren bleef er niets meer over.  
    En toen kwamen de hoofdgerechten : lamsvlees, gamba's en kip op verschillende manieren klaargemaakt en vergezeld van alle soorten rijst en naan (soort brood) die je op de kaart kan vinden.  Het resultaat was een zeer kleurrijke tafel ! De pikante gerechten kon je met overtuiging ook absoluut pikant noemen !
    Er werd afgesloten met een koffie en als je ziet wat we allemaal gekregen hebben viel de rekening best mee.  Alweer een adres extra om een keertje terug te gaan.



















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Films.
    Je weet het of je weet het niet, maar ik ben een grote fan van bijna alle Vlaamse series op teevee.  In het verleden waren dat Terug naar Oosterdonk, de Kavijaks, Het goddelijke monster enz.  Tot de 52e herhaling kon ik zelfs lachen met FC De Kampioenen en recent kon ik mijn eenzame avonden vullen met bv Vriendinnen.  Allemaal "illegale" downloads maar dat stoort mij niet.  Sinds enkele weken is mijn "vaste" uploader van series verdwenen en blijf ik (voorlopig ?) verstoken van verdere afleveringen.  Geen Vermist, Vossenstreken of Tom en Harry meer ...  Spijtig maar niet getreurd, de hoeveelheid aangeboden films maakt alles goed.  De laatste tijd heb ik dus weer meer tijd gehad om Hollywood- en andere producties te bekijken.  Dat is absoluut niet tegengevallen.  
    The theory about everything, over het leven van ALS patiënt/genie Stephen Hawking : absoluut de moeite maar duidelijk gebaseerd op de ervaringen van zijn vrouw en je krijgt dus vooral ook haar kijk op de zaken.
    Een andere film over een slimmerik : The imitation game.  Eigenlijk is dit verhaal een stuk boeiender, het gaat over het kraken van de Enigma codes die de Duitsers gebruikten tijdens de tweede wereldoorlog.  Bij Stephen Hawking kan je medelijden krijgen vanwege zijn ziekte, hier kan je je boos maken omwille van de manier waarop iemand die de oorlog heeft helpen winnen, behandeld wordt vanwege zijn homoseksualiteit.  
    American Sniper was een tussendoortje.  Niet slecht maar ook geen uitschieter tussen alle andere films die de laatste jaren zijn gemaakt over oorlogsvoering in het Midden-Oosten.  Je kan je wel goed voorstellen in wat voor omstandigheden de soldaten (in dit geval een sluipschutter) moeten leven wanneer ze opereren in vijandelijk gebied.
    Gisteren stond Selma op het programma, vanaf morgen Wink ook in de Belgische bioscoop.  Selma gaat over de mars die zwarte Amerikanen (toen kon je ze nog gewoon negers noemen) ondernamen om gelijke rechten te eisen.  Het zal enkele dagen geleden waarschijnlijk wel ergens ter sprake zijn gekomen want de feiten speelden zich precies 50 jaar geleden af.  We weten allemaal hoe het is afgelopen met Dr. Martin Luther King maar bijna 20 jaar geleden ging iedereen massaal kijken naar Titanic, dus waarom niet naar Selma ? Als je je graag ergert over onrecht en een beetje achtergrondkennis heb, is dit de film om een van de volgende regenachtige dagen in de cinema te kruipen.  Alle andere films zijn momenteel ook op groot scherm te zien in de bioscoop.









    09-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkomstborrel.
    Zoals gisteren reeds geschreven : vanmorgen vroeg weer een vertrekker en 2 uurtjes later een nieuwe aankomer.  Nu had die van mij nog iets langer mogen wegblijven want het was heerlijk zitten in het zonnetje terwijl ik aan het wachten was om de poort te openen.
    Vanmiddag hebben we met z'n allen buiten gezeten tot het te fris werd.  De inhoud van heel wat flessen en kartons drank was toen al in de keelgaten verdwenen en ook de noten, kaas, koekjes e.d. werden niet geweigerd.  



















    08-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dos Lunas.
    Vanmorgen kregen we hier zo een beetje hetzelfde scenario dan eergisteren, maar dan zonder startproblemen.  Eentje reed weg en al bijna onmiddellijk werd de vrijgekomen plaats ingenomen door een andere camper.  En morgenvoormiddag waarschijnlijk nog eens hetzelfde scenario.
    Een praatje met de nieuw aangekomen gasten, in de douche - scheren doe ik al een tijdje niet meer - en de voormiddag was alweer voorbij.  Normaal was ik van plan nog een bezoekje te brengen aan enkele mensen maar dat zal voor een andere keer zijn want we werden verwacht bij Dos Lunas in Albir.  
    Vorig jaar ben ik er ook enkele keren gaan eten en dat was telkens goed meegevallen.  Deze winter was het tot vandaag nog niet gelukt en eigenlijk is dat echt jammer want je kan hier voortreffelijk eten.  De keuken is vergelijkbaar met Sabor en het is wel eens prettig om af te wisselen.  Op de bereidingen en de presentatie is echt niets aan te merken.  En dat vonden Rob, Letty en onze pa ook !















    06-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Druk.
    Wat een drukte vandaag, dat zijn we niet gewend.  Het begon al vroeg, één van de vertrekkende Nederlanders had startproblemen.  Met gewone startkabels + autobatterij lukte het niet, voor de man van de takeldienst was het geen enkel probleem.  De "geholpen" Hymer was nog niet buiten en daar kwam de McLouis al aan die zijn plaats zou innemen.  
    Toen was het tijd om enkele wasmachines te laten draaien.  Ik telde 17 t-shirts op de wasdraad en in mijn kast bleef dan nog een veelvoud daarvan over, beetje overdreven ? Ik heb ze vroeger nooit geteld, maar als ik het stapeltje van nu vergelijk met de staaaaaaaaaaapels die lang geleden in Antwerpen in mijn kast lagen ... het moeten er minstens 500 geweest zijn.
    Van al dat wassen en tellen had ik honger gekregen maar ik was al veel te moe om nog iets in de keuken te doen.  En wat is er mis met een zak taco's met drie verschillende dipsausjes als avondeten ?

















    05-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gezelschap.
    Donderdag Sabordag, dat zijn jullie al gewend.  Vandaag was het toch weer een beetje anders dan de vorige weken want het gezelschap was wat uitgebreider.  Kameraden Gery, Roza, Bert en Martien waren deze keer ook van de partij.  Het was weer heel lekker en het fietsen ging op de terugweg toch iets moeilijker.  Ik moet toch eens leren doseren en rekening houden met mijn ongetraind gepensioneerd lijf.  Ik denk nog altijd dat ik even snel bergop kan rijden dan bergaf.  Gelukkig kon ik mijn klim naar de auto onderbreken door even de kudde schapen en geiten te fotograferen.  Enkele geiten hadden blijkbaar een identiteitsprobleem en waanden zich giraffe.
















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beestjes.
    Vanmiddag was Tahnee hier en uiteraard had ze haar twee honden bij : Toto de basset is nog altijd even eigenwijs en Lluna (die enkele maanden geleden uit het asiel is gehaald) voelt zich duidelijk opperbest bij de familie.  Echt een mooie en supervrolijke hond ! Jill de Rottweiler wordt elke dag verliefder op mij.  Vanaf de moment dat ik mijn deur open, zit hij op mij te wachten.  Daarstraks stormde hij zelfs de auto in, dat was even schrikken.  Lady, de poes van Rob en Letty had een zonnebril nodig om alles te verwerken.  
    Voor Yuri Kobolov zal een zonnebril niet meer helpen. De voormalige - gevluchte - minister van Financiën van Oekraïne is eergisteren opgepakt in Altea Hills.  















    03-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chocoladetaart.
    De dag is begonnen met chocoladetaart en is geëindigd met chocoladetaart.  Omdat een beetje variatie in je voedingspatroon noodzakelijk is heb ik deze middag een Copa Nougat besteld bij Universal Lounge Bar én deze avond een zak chips leeggemaakt.  Ik heb me wel voorgenomen de volgende dagen iets gezonder te leven.  
    Ik zat deze middag trouwens niet toevallig op het terrasje in Albir.  Michel, een ex-collega, is hier een weekje met vakantie en ik was met hem afgesproken om iets te gaan drinken.  
    Toen hij terug in zijn hotel in Benidorm was, plaatste hij op Facebook een foto genomen vanuit zijn hotelkamer.  Van zeezicht was helemaal geen sprake meer want vanaf de 12e verdieping van hotel Cimbel zag hij alleen maar mist.  Wij zaten hier op dat moment nog in de zon maar een uurtje later verdween de Sierra Helada ook helemaal in de opkomende mist.  De Bernia bleef nog een beetje wazig aanwezig maar gelukkig gaat voor ons de zon onder aan de kant van de Puig Campana en daar bleef de zon tot op de laatste moment aanwezig.













    02-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Feestje.
    Met een beetje vertraging - het is niet gemakkelijk om iets te organiseren met druk bezette gepensioneerden - vandaag eindelijk de aanwezige kameraden iets kunnen aanbieden ter gelegenheid van mijn verjaardag.  Niks speciaals, gewoon wat kleine hapjes en gezellig samen in de (brandende) zon zitten.  De kers op de taart werd geleverd door Vicky en dat mag je bijna echt letterlijk nemen : een gigantische chocoladetaart met krieken.  


















    01-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Transilvania.
    Het bleef even grijs deze ochtend maar al snel kregen we zomerse temperaturen.  Te warm om iets uit te voeren maar ook op zo'n momenten moet de wc-cassette geleegd worden en vers water bijgevuld worden.  Nog een beetje rondhangen en het was alweer tijd om iets te eten.  Het is al zo lang geleden dat ik de kast nog eens opengetrokken heb om te zien of er nog iets eetbaars in te vinden is, dat ik het ook vandaag maar niet gedaan heb.  Waarom zou ik ook ? Er was afgesproken om met een groepje van tien te gaan eten bij Transilvania, het "Roemeense" restaurant in Albir.  Nu ja, Roemeens ... het personeel in ieder geval wel maar de keuken is gewoon internationaal.  Culinaire hoogstandjes moet je hier niet verwachten maar wel lekker eten, goed bereid, buik vol en voor een faire prijs.
    Het was wel even lachen : enkele mensen hadden hun hoofdgerecht al gekregen en toen kwam de ober met een portie lamsschouder.  Iemand lamsschouder ? Niemand ? Dat kan niet ! Even op het terras informeren ... ja, daar was wel iemand geïnteresseerd ! Toen bleek al snel dat al de borden die bij ons op tafel gezet waren, eigenlijk ook voor het terras bestemd waren.  En veranderden ze snel van "eigenaar", de mensen buiten hebben het waarschijnlijk niet eens opgemerkt.
    Iets later kwamen de juiste schotels en was het smullen : goulash, varkenshaas, kippenfilet, zeetong ... Daarna opnieuw met de fiets bergop ging iets moeilijker maar ook dat overleefde ik, als enige zonder elektrische ondersteuning.













    28-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uitstapje.
    Vandaag was het opendeurdag bij de Indian en Victory dealer in Alicante.  De nieuwe modellen konden ook allemaal uitgeprobeerd worden.  En zo stonden we vanaf 11u deze voormiddag kwijlend de tweewielers te bewonderen.  De Indian Scout lijkt speciaal voor mij ontworpen en bij Harley vindt je geen gelijkwaardig model volgens mij.  Toch moest ik weinig moeite doen om mijn portemonnee dicht te houden, onze club aanvaardt immers alleen Harley-Davidsons.
    Drank was er genoeg en sterven van de honger was ook onmogelijk, want er waren broodjes en er werd een bbq voorzien.  Toch besloten we naar Albir terug te keren.  Jef en ik met de motorfiets en Debbie (die nog steeds kampt met rugproblemen) met de auto achter ons.  Debbie trakteerde op een pizza bij Tutti Quanti (ze had een weddenschap verloren) en daarna betaalde ik een ijsje en een wafel met chocoladesaus bij Universal Lounge Bar.  
    En toen kon Debbie zich niet meer beheersen en kroop op ... mijn Sportster.  Gewoon enkele rondjes over de parking, en ook al zit ze met haar lange benen helemaal niet gemakkelijk : je moest ze zien glunderen.  Binnen enkele weken mag ze van de dokter opnieuw met haar Harley rondrijden.













    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs