MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    03-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chocoladetaart.
    De dag is begonnen met chocoladetaart en is geëindigd met chocoladetaart.  Omdat een beetje variatie in je voedingspatroon noodzakelijk is heb ik deze middag een Copa Nougat besteld bij Universal Lounge Bar én deze avond een zak chips leeggemaakt.  Ik heb me wel voorgenomen de volgende dagen iets gezonder te leven.  
    Ik zat deze middag trouwens niet toevallig op het terrasje in Albir.  Michel, een ex-collega, is hier een weekje met vakantie en ik was met hem afgesproken om iets te gaan drinken.  
    Toen hij terug in zijn hotel in Benidorm was, plaatste hij op Facebook een foto genomen vanuit zijn hotelkamer.  Van zeezicht was helemaal geen sprake meer want vanaf de 12e verdieping van hotel Cimbel zag hij alleen maar mist.  Wij zaten hier op dat moment nog in de zon maar een uurtje later verdween de Sierra Helada ook helemaal in de opkomende mist.  De Bernia bleef nog een beetje wazig aanwezig maar gelukkig gaat voor ons de zon onder aan de kant van de Puig Campana en daar bleef de zon tot op de laatste moment aanwezig.













    02-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Feestje.
    Met een beetje vertraging - het is niet gemakkelijk om iets te organiseren met druk bezette gepensioneerden - vandaag eindelijk de aanwezige kameraden iets kunnen aanbieden ter gelegenheid van mijn verjaardag.  Niks speciaals, gewoon wat kleine hapjes en gezellig samen in de (brandende) zon zitten.  De kers op de taart werd geleverd door Vicky en dat mag je bijna echt letterlijk nemen : een gigantische chocoladetaart met krieken.  


















    01-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Transilvania.
    Het bleef even grijs deze ochtend maar al snel kregen we zomerse temperaturen.  Te warm om iets uit te voeren maar ook op zo'n momenten moet de wc-cassette geleegd worden en vers water bijgevuld worden.  Nog een beetje rondhangen en het was alweer tijd om iets te eten.  Het is al zo lang geleden dat ik de kast nog eens opengetrokken heb om te zien of er nog iets eetbaars in te vinden is, dat ik het ook vandaag maar niet gedaan heb.  Waarom zou ik ook ? Er was afgesproken om met een groepje van tien te gaan eten bij Transilvania, het "Roemeense" restaurant in Albir.  Nu ja, Roemeens ... het personeel in ieder geval wel maar de keuken is gewoon internationaal.  Culinaire hoogstandjes moet je hier niet verwachten maar wel lekker eten, goed bereid, buik vol en voor een faire prijs.
    Het was wel even lachen : enkele mensen hadden hun hoofdgerecht al gekregen en toen kwam de ober met een portie lamsschouder.  Iemand lamsschouder ? Niemand ? Dat kan niet ! Even op het terras informeren ... ja, daar was wel iemand geïnteresseerd ! Toen bleek al snel dat al de borden die bij ons op tafel gezet waren, eigenlijk ook voor het terras bestemd waren.  En veranderden ze snel van "eigenaar", de mensen buiten hebben het waarschijnlijk niet eens opgemerkt.
    Iets later kwamen de juiste schotels en was het smullen : goulash, varkenshaas, kippenfilet, zeetong ... Daarna opnieuw met de fiets bergop ging iets moeilijker maar ook dat overleefde ik, als enige zonder elektrische ondersteuning.













    28-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uitstapje.
    Vandaag was het opendeurdag bij de Indian en Victory dealer in Alicante.  De nieuwe modellen konden ook allemaal uitgeprobeerd worden.  En zo stonden we vanaf 11u deze voormiddag kwijlend de tweewielers te bewonderen.  De Indian Scout lijkt speciaal voor mij ontworpen en bij Harley vindt je geen gelijkwaardig model volgens mij.  Toch moest ik weinig moeite doen om mijn portemonnee dicht te houden, onze club aanvaardt immers alleen Harley-Davidsons.
    Drank was er genoeg en sterven van de honger was ook onmogelijk, want er waren broodjes en er werd een bbq voorzien.  Toch besloten we naar Albir terug te keren.  Jef en ik met de motorfiets en Debbie (die nog steeds kampt met rugproblemen) met de auto achter ons.  Debbie trakteerde op een pizza bij Tutti Quanti (ze had een weddenschap verloren) en daarna betaalde ik een ijsje en een wafel met chocoladesaus bij Universal Lounge Bar.  
    En toen kon Debbie zich niet meer beheersen en kroop op ... mijn Sportster.  Gewoon enkele rondjes over de parking, en ook al zit ze met haar lange benen helemaal niet gemakkelijk : je moest ze zien glunderen.  Binnen enkele weken mag ze van de dokter opnieuw met haar Harley rondrijden.













    27-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geroken of gerookt ?
    Alweer een zomers temperatuurtje vandaag, slechts sporadisch ontsierd door een iets te felle windstoot.  Eén van mijn raampjes stond open omdat het al snel te warm werd in de auto en toen gebeurde het : een niet alledaags geurtje ...  Ik had niet veel tijd nodig om te beseffen wat ik had geroken : gerookte vis ! Het plan was al een tijdje aan het rijpen maar door het mindere weer was het steeds weer uitgesteld.  
    Vandaag echter was Leo er echt aan begonnen en wat rook het heerlijk ! De tafeltjes waren allemaal bij elkaar geschoven, er was een heerlijke salade gemaakt en ook de flessen wijn ontbraken niet.  Er is niets verkeerd aan een etentje bij het Chinese restaurant om de hoek, de lokale Griek of een hotelbuffet maar zo'n feestmaaltijd waar iedereen zijn of haar steentje toe bijdraagt scoort toch net iets beter.
    Voor mij was de gerookte vis spijtig genoeg alleen een extra voorgerecht want ik werd opgehaald om samen met Jef, Brigitte en onze pa iets te gaan eten bij Pizza4U.  Later op de avond kreeg ik nog foto's te zien van het dessert hier in de tuin.  Dat zag er ook niet slecht uit, vooral omdat onze pa bij Pepe al onze chocomousses had afgepakt en opgegeten !


















    26-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zomer.
    Absoluut mooi weer de laatste dagen, af en toe een flinke rukwind maar dat kan de pret niet drukken.  Eindelijk nog eens met ontbloot bovenlijf (ik weet het, het is niet fraai om te zien) in een stoeltje van de zon genieten.  Als het zo lang geleden is, krijg je bijna spijt dat je op de motor moet stappen om naar Sabor te gaan.  
    Gelukkig stond één van mijn lievelingsvoorgerechten op het menu : aardappelcrème met truffel en gepocheerd ei.  Ook over het duo van zeetong en zalm of de dame blanche geen kwaad woord ! En al helemaal niet over de gepersonaliseerde koffie ...
    Het bijzonderste moest nog komen : aan de overkant van de straat liep een koppel met een koningspoedel, maar wel een heel speciale - bont gevlekt als een koe.
    Op de terugweg ben ik nog langs camping Benisol gereden om enkele kameraden te bezoeken.  Frank was aan het werken aan de Tabbert die hij en Lea een tijdje geleden gekocht hebben en Luc, Willy en André waren niet aanwezig.  Achter de receptie worden er grote werken uitgevoerd aan het zwembad.












    24-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opnieuw zonder auto.
    En nog maar eens een rustig dagje.  In de namiddag moest ik de huurauto terugbrengen en dat heb ik dan ook gedaan.  Onderweg nog even bij onze pa gestopt en daar een lekker gebakje gegeten.  Iets later in Benidorm de auto ingeleverd en te voet terug naar Alfaz, in totaal ongeveer een uurtje gestapt vermoed ik.  Onderweg wel even een bezoekje gebracht aan kameraden op camping El Racó.

    23-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rust.
    Rustdag vandaag, moet ook af en toe gebeuren.  Het was dan ook een perfecte dag om te niksen : overwegend blauwe hemel en een aangename temperatuur van iets boven de 20 graden.  Toen het in de namiddag begon te bewolken ben ik met Rob en Letty een nieuwe cache gaan zoeken in Altea.  Niet echt een grote uitdaging, je had er niet eens een gps voor nodig, maar toch weer eentje bij op de teller.
    Dan nog even langs alle supermarkten van Albir.  De ene omdat de wijn er lekker is, de andere voor de vis enz.  Zelf had ik niets nodig want Vicky was vanmiddag een grote ovenschaal macaroni komen brengen.
    Eventjes was er paniek.  De dierenarts bracht één van de wilde katten terug die gevangen was om te laten castreren (twee andere zwerfkatten zijn eerder naar een afgelegen finca gebracht).  Terwijl Patrick en Vicky naar de gecastreerde kater gingen zien, waren de honden (Jill als aanvoerder) in het huis binnen geraakt en hadden de huispoes te pakken.  Het was niet duidelijk wie wie vast had maar ik heb heel hard geroepen.  De gevolgen schijnen nogal mee te vallen.
    Hieronder nog een foto van gisteren, toen ik officieel als fotograaf werd voorgesteld én het lijstje om het helemaal officieel te maken.




    22-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vergadering en feestje.
    Ik voel mij een gelukkige man.  Enkele weken geleden liep het mis tijdens de verkiezingen voor een nieuw bestuur van de club.  Vandaag was de tweede poging om de club weer op het juiste spoor te krijgen, en het is goed afgelopen.  We hebben een vrouwelijke "director", twee vrouwelijke wegkapiteins en een heleboel andere (mannelijke) bestuursleden, persverantwoordelijken, fundraisers enz.  Zelf heb ik nu officieel de titel van fotograaf gekregen, ook mooi.
    Na de verkiezingen (zonder tegenkandidaten gaat het altijd snel) ging iedereen naar het feestje bij Mel Custom.  Stevige rockbands en heel veel alcohol zorgden voor de nodige ambiance.  En ook al hebben we dan niet de uitstraling van de echte MC's, we zijn wel altijd de grootste groep.  Moest de roddelpers aanwezig geweest zijn, hadden ze waarschijnlijk een verhaaltje verzonnen over een vechtpartij met een foto erbij van een bebloed gezicht.  De waarheid is simpeler : gewoon tegen een gesloten glazen deur gelopen ... Moraal van het verhaal : poets nooit je ramen, veel veiliger !
    En omdat een ongeluk nooit alleen komt, zakten enkele drinkebroers door een houten zitbank.  Een nuchtere mens breekt zijn nek, maar met genoeg alcohol overleef je alles !















    21-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alicante en Santa Barbara.
    Vandaag naar Alicante, om vroeg genoeg aan te komen bij het kasteel van Santa Barbara.  Het aangekondigde mooie weer bleek uit de draaien op een erg wisselvallige dag met een te voorspellen scenario : jas aan, jas uit, jas aan, jas uit ...  We kregen wind, regen, felle zon - een beetje vanalles dus.  En met al die dingen samen heb je ook kans op een regenboog.  En tegen de avond kregen we dan ook een prachtexemplaar : een volledige dubbele zelfs !
    Maar dus eerst enkele uurtjes in en rond het kasteel.  Het was heel lang geleden dat ik er nog eens was en ik kon me niet meer herinneren dat het zo groot was.  Gelegen boven op de rotsen met een prachtig uitzicht, dus letterlijk en figuurlijk een hoogtepunt ! En misschien niet onbelangrijk om te vermelden : helemaal gratis.
    De rest van de namiddag hebben we rondgewandeld langs de haven en in het oude centrum.  Vanzelfsprekend werden ook een aantal caches gelogd.  Voor het laatste avondmaal (morgen vertrekt Heidi) had ik een tafel geboekt in het exclusieve restaurant Burger King aan de Explanada.  Niks mis mee ...



















    20-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Benidorm.
    Vandaag geen verre verplaatsingen meer, het was veel te mooi weer om lang in de auto te zitten.  We zijn naar "het kruis" van Benidorm gereden en van daaruit zijn we de Sierra Helada ingetrokken.  Uiteraard om caches te zoeken, maar zeker ook om van de prachtige uitzichten te genieten.  Daarna door de winkelstraten van Benidorm om een ijsje te eten en daarna terug langs het strand om nog een terrasje mee te pikken.  En zoals het hoort bij zomerse temperaturen : overal de meest lelijke exemplaren uit de overzeese ontwikkelingsgebieden (ook gekend als Engeland, het Verenigd Koninkrijk of Groot-Brittannië).  Ze zijn makkelijk te herkennen : ze spreken Engels dat zelfs de Engelsen niet verstaan, hebben buiken alsof ze elk moment een zevenling kunnen baren en drinken alleen bier uit emmers.
    Deze avond zijn we gaan eten bij Yaho, het Chinees-Japans restaurant aan de N332.














    19-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rustig.
    Vandaag ben ik wat langer in bed blijven liggen en ben ik niet naar het hotel gereden maar heb gewacht tot Heidi hier zou opdagen.  Om haar tijdens de wandeltocht naar hier een beetje bezig te houden had ik haar voorgesteld een stukje van de Paseo (een route van 17 caches die ik hier gelegd heb) te lopen, gecombineerd met een aantal andere caches.  Dat moest haar wel zoet houden voor enkele uurtjes.  Rond 13u daagde ze op bij de auto met 13 vondsten.  We zijn dan nog even blijven zitten tot we een uurtje later verwacht werden bij Sabor.
    Na het restaurantbezoek heb ik Heidi van cache naar cache gereden (de overschot van de Paseo + nog enkele "losse" exemplaren.  Dat bracht haar dagtotaal op 27, een nieuw record ! Het was dan ook al donker toen ik ze uit de auto gooide bij La Noguera.











    18-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winderig.
    Ik voelde al enkele dagen een verkoudheid aankomen - dat heb je met mensen die ziektekiemen meebrengen uit België - maar vandaag werd het steeds erger.  Niet onmiddellijk levensbedreigend maar de hele dag in de wind lopen met hoofdpijn, keelpijn en een hoest is niet echt aangenaam.  Maar de huurauto kost geld en dus moet er ook gebruik van gemaakt worden.  Met een omweg langs Mascarat en de Russisch-orthodoxe kerk naar Calp om caches te zoeken en tegen lunchtijd (15u) opnieuw naar Alfaz, meer zat er niet in vandaag.  Heidi kan de dag afsluiten met 14 nieuwe logs, voor mij waren het er vijf.  Met eentje was ik echt blij omdat we daar vorig jaar met een aantal mensen lang naar gezocht hebben, zonder resultaat.  Deze keer had het klauteren op het einde van de wandeldijk naast de Peñon d'Ifach dus wel succes.
    Na een bezoekje aan Oriental Garden zijn we nog even naar de oude Johannesbroodboom geweest, kon ik meteen van de gelegenheid gebruik maken om een van mijn eigen caches te controleren.











    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Benidorm Palace.
    Eén uur 's nachts, net terug van Benidorm Palace.  Het was al enkele jaren geleden dat ik nog eens naar een show was gaan kijken.  We (Jef, Brigitte, onze pa, Heidi en ik) hadden gekozen voor de formule met avondmaal.  Het eten was zeker niet slecht maar deed toch eerder denken aan wat in een schoolrefter op tafel komt.  Het orkest en de zanger die tijdens het eten voor achtergrondanimatie moeten zorgen waren van bedenkelijke kwaliteit maar toch goed genoeg om een heleboel mensen op de dansvloer te krijgen.
    De eigenlijke show was absoluut de moeite.  Werkelijk alles is fantastisch : de decors, de belichting, de kostuums, de choreografieën, de lasershow, de goocheltruuks (een wit konijn uit een hoed toveren is niet meer genoeg tegenwoordig) ...  Het hoogtepunt waren drie mannen die met een onvoorstelbare kracht en lichaamsbeheersing acrobatische toeren uithaalden maar dan allemaal met een soort vertragingseffect in verwerkt, onvoorstelbaar indrukwekkend !
    Tijdens de show zelf mogen geen foto's genomen worden, zelf gaan kijken is dus de boodschap !









    17-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Finestrat.
    De dag begon grijs met af en toe een druppeltje.  Een hele dag op de hotelkamer blijven is niks voor Heidi en dus ging ik haar halen om samen toch enkele caches te gaan zoeken.  We reden naar Finestrat om daar een kleine reeks af te werken.  Behalve eentje werd alles gevonden en we waren net op tijd terug voor het echt begon te regenen.
    Terug aan hotel La Noguera (waar Heidi verblijft) was het lachen.  Twee Nederlandse campers die uit de richting van Altea kwamen waren van plan de al jaren doodlopende weg naar Camper Park Costa Blanca in te rijden.  Na een tijdje stilstaan bedachten ze zich en reden verder om dan daar - waarschijnlijk de GPS volgend - rechtsaf te rijden.  De mensen die weten waarover ik het heb zullen het al doorhebben : je komt daar met je camper dan vast te zitten tussen twee tunneltjes van 1,80 m hoog.  En dan komt mijn slecht karakter boven en heb ik plezier als een klein kind met nieuw speelgoed.  Ik ben er met mijn huurautootje toch achteraan gereden en gezegd dat ze mij maar moesten volgen.  Er zal dus toch nog een greintje goedheid in mij schuilen.
    Op de terugweg zag ik een Duitse camper met hetzelfde probleem maar die had pech : ik blijf niet over en weer rijden ! Bovendien hebben zij de oorlog verloren en moeten ze daar nog drie eeuwen de gevolgen van ondergaan Twisted Evil.









    16-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Griek.
    Na de zoektocht van vandaag wilden we naar de Chinees in Alfaz gaan maar daar moesten we nog een half uurtje wachten tot de deuren openden.  Het werd dan uiteindelijk Santorini, het Griekse restaurant in Albir.  Zoals altijd veel te veel.  Mijn bord was bijna leeg, bij Heidi bleef de helft onaangeroerd.








    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Font Roja.
    Omdat ze voor de volgende dagen regelmatig regen voorspellen hebben we ervoor gekozen om vandaag een uitstapje te maken.  Ons doel was het natuurpark "Font Roja" in de buurt van Alcoy.  Samen met Rob en Letty zijn we daar caches gaan zoeken.  Eerst een heel bochtig parcours om aan de parking te geraken en daarna constant te voet dalen en stijgen.  De beloning was groot : prachtige uitzichten, absolute rust en 10 gevonden caches.










    15-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rit en feestje.
    Vandaag een flinke bergrit gemaakt met de club en achteraf een feestje voor de verjaardag van Debbie en Lisa.  Voor Heidi was het de eerste keer dat ze kon meerijden met een Harley en ze was echt in de wolken ! Ze werd dan ook geflankeerd door zo'n 50 andere Harleys, niet slecht voor een eerste keer.  Echt geluk brengen deed ze niet want ze reed mee met ex-buurman Georges en die had na een tijdje problemen met zijn versnellingen.  Gelukkig was er een handige jongen die het probleem voorlopig kon repareren met een elastiekje en een punaise (of zoiets).  


















    14-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Valentijnchinees.
    En om te bewijzen dat de wereld niet stilvalt zonder mijn aanwezigheid in de tuin van Patrick en Vicky, hadden de mannen vandaag bij de Chinees in het dorp een tafel gereserveerd om de vrouwen te verrassen ter gelegenheid van Valentijn.  Normaal ben ik altijd van de partij als er gegeten wordt maar ik vermoed dat ze blij waren dat ik op stap was met Heidi.  Konden ze eindelijk een keertje van hun eten genieten zonder die onverstaanbare Antwerpenaar aan tafel.  








    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afwisseling troef.
    Vandaag zijn we naar de palmentuin in Alicante gereden.  Helemaal akkoord dat niet zo mooi is dan die van Elche maar wel gratis ! Uiteraard ook enkele caches gezocht en daarna op de terugweg gestopt in Villajoyosa.  Ik moest Heidi toch eens een keertje laten zien hoe gezellig het bij Dixieland is.  Ook de roltrappen in het park maakten indruk, een quasi nutteloos project uit de tijd dat er nog geld genoeg was in Spanje.  Vanavond zijn we naar de carnavalstoet in Benidorm geweest en als je de volgende dagen tegen mij wil spreken : HARD GENOEG ROEPEN ! De muziek stond zo luid dat het pijnlijk was voor mijn steeds onverdraagzamere oortjes.  
















    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs