MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    22-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vergadering en feestje.
    Ik voel mij een gelukkige man.  Enkele weken geleden liep het mis tijdens de verkiezingen voor een nieuw bestuur van de club.  Vandaag was de tweede poging om de club weer op het juiste spoor te krijgen, en het is goed afgelopen.  We hebben een vrouwelijke "director", twee vrouwelijke wegkapiteins en een heleboel andere (mannelijke) bestuursleden, persverantwoordelijken, fundraisers enz.  Zelf heb ik nu officieel de titel van fotograaf gekregen, ook mooi.
    Na de verkiezingen (zonder tegenkandidaten gaat het altijd snel) ging iedereen naar het feestje bij Mel Custom.  Stevige rockbands en heel veel alcohol zorgden voor de nodige ambiance.  En ook al hebben we dan niet de uitstraling van de echte MC's, we zijn wel altijd de grootste groep.  Moest de roddelpers aanwezig geweest zijn, hadden ze waarschijnlijk een verhaaltje verzonnen over een vechtpartij met een foto erbij van een bebloed gezicht.  De waarheid is simpeler : gewoon tegen een gesloten glazen deur gelopen ... Moraal van het verhaal : poets nooit je ramen, veel veiliger !
    En omdat een ongeluk nooit alleen komt, zakten enkele drinkebroers door een houten zitbank.  Een nuchtere mens breekt zijn nek, maar met genoeg alcohol overleef je alles !















    21-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alicante en Santa Barbara.
    Vandaag naar Alicante, om vroeg genoeg aan te komen bij het kasteel van Santa Barbara.  Het aangekondigde mooie weer bleek uit de draaien op een erg wisselvallige dag met een te voorspellen scenario : jas aan, jas uit, jas aan, jas uit ...  We kregen wind, regen, felle zon - een beetje vanalles dus.  En met al die dingen samen heb je ook kans op een regenboog.  En tegen de avond kregen we dan ook een prachtexemplaar : een volledige dubbele zelfs !
    Maar dus eerst enkele uurtjes in en rond het kasteel.  Het was heel lang geleden dat ik er nog eens was en ik kon me niet meer herinneren dat het zo groot was.  Gelegen boven op de rotsen met een prachtig uitzicht, dus letterlijk en figuurlijk een hoogtepunt ! En misschien niet onbelangrijk om te vermelden : helemaal gratis.
    De rest van de namiddag hebben we rondgewandeld langs de haven en in het oude centrum.  Vanzelfsprekend werden ook een aantal caches gelogd.  Voor het laatste avondmaal (morgen vertrekt Heidi) had ik een tafel geboekt in het exclusieve restaurant Burger King aan de Explanada.  Niks mis mee ...



















    20-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Benidorm.
    Vandaag geen verre verplaatsingen meer, het was veel te mooi weer om lang in de auto te zitten.  We zijn naar "het kruis" van Benidorm gereden en van daaruit zijn we de Sierra Helada ingetrokken.  Uiteraard om caches te zoeken, maar zeker ook om van de prachtige uitzichten te genieten.  Daarna door de winkelstraten van Benidorm om een ijsje te eten en daarna terug langs het strand om nog een terrasje mee te pikken.  En zoals het hoort bij zomerse temperaturen : overal de meest lelijke exemplaren uit de overzeese ontwikkelingsgebieden (ook gekend als Engeland, het Verenigd Koninkrijk of Groot-Brittannië).  Ze zijn makkelijk te herkennen : ze spreken Engels dat zelfs de Engelsen niet verstaan, hebben buiken alsof ze elk moment een zevenling kunnen baren en drinken alleen bier uit emmers.
    Deze avond zijn we gaan eten bij Yaho, het Chinees-Japans restaurant aan de N332.














    19-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rustig.
    Vandaag ben ik wat langer in bed blijven liggen en ben ik niet naar het hotel gereden maar heb gewacht tot Heidi hier zou opdagen.  Om haar tijdens de wandeltocht naar hier een beetje bezig te houden had ik haar voorgesteld een stukje van de Paseo (een route van 17 caches die ik hier gelegd heb) te lopen, gecombineerd met een aantal andere caches.  Dat moest haar wel zoet houden voor enkele uurtjes.  Rond 13u daagde ze op bij de auto met 13 vondsten.  We zijn dan nog even blijven zitten tot we een uurtje later verwacht werden bij Sabor.
    Na het restaurantbezoek heb ik Heidi van cache naar cache gereden (de overschot van de Paseo + nog enkele "losse" exemplaren.  Dat bracht haar dagtotaal op 27, een nieuw record ! Het was dan ook al donker toen ik ze uit de auto gooide bij La Noguera.











    18-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winderig.
    Ik voelde al enkele dagen een verkoudheid aankomen - dat heb je met mensen die ziektekiemen meebrengen uit België - maar vandaag werd het steeds erger.  Niet onmiddellijk levensbedreigend maar de hele dag in de wind lopen met hoofdpijn, keelpijn en een hoest is niet echt aangenaam.  Maar de huurauto kost geld en dus moet er ook gebruik van gemaakt worden.  Met een omweg langs Mascarat en de Russisch-orthodoxe kerk naar Calp om caches te zoeken en tegen lunchtijd (15u) opnieuw naar Alfaz, meer zat er niet in vandaag.  Heidi kan de dag afsluiten met 14 nieuwe logs, voor mij waren het er vijf.  Met eentje was ik echt blij omdat we daar vorig jaar met een aantal mensen lang naar gezocht hebben, zonder resultaat.  Deze keer had het klauteren op het einde van de wandeldijk naast de Peñon d'Ifach dus wel succes.
    Na een bezoekje aan Oriental Garden zijn we nog even naar de oude Johannesbroodboom geweest, kon ik meteen van de gelegenheid gebruik maken om een van mijn eigen caches te controleren.











    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Benidorm Palace.
    Eén uur 's nachts, net terug van Benidorm Palace.  Het was al enkele jaren geleden dat ik nog eens naar een show was gaan kijken.  We (Jef, Brigitte, onze pa, Heidi en ik) hadden gekozen voor de formule met avondmaal.  Het eten was zeker niet slecht maar deed toch eerder denken aan wat in een schoolrefter op tafel komt.  Het orkest en de zanger die tijdens het eten voor achtergrondanimatie moeten zorgen waren van bedenkelijke kwaliteit maar toch goed genoeg om een heleboel mensen op de dansvloer te krijgen.
    De eigenlijke show was absoluut de moeite.  Werkelijk alles is fantastisch : de decors, de belichting, de kostuums, de choreografieën, de lasershow, de goocheltruuks (een wit konijn uit een hoed toveren is niet meer genoeg tegenwoordig) ...  Het hoogtepunt waren drie mannen die met een onvoorstelbare kracht en lichaamsbeheersing acrobatische toeren uithaalden maar dan allemaal met een soort vertragingseffect in verwerkt, onvoorstelbaar indrukwekkend !
    Tijdens de show zelf mogen geen foto's genomen worden, zelf gaan kijken is dus de boodschap !









    17-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Finestrat.
    De dag begon grijs met af en toe een druppeltje.  Een hele dag op de hotelkamer blijven is niks voor Heidi en dus ging ik haar halen om samen toch enkele caches te gaan zoeken.  We reden naar Finestrat om daar een kleine reeks af te werken.  Behalve eentje werd alles gevonden en we waren net op tijd terug voor het echt begon te regenen.
    Terug aan hotel La Noguera (waar Heidi verblijft) was het lachen.  Twee Nederlandse campers die uit de richting van Altea kwamen waren van plan de al jaren doodlopende weg naar Camper Park Costa Blanca in te rijden.  Na een tijdje stilstaan bedachten ze zich en reden verder om dan daar - waarschijnlijk de GPS volgend - rechtsaf te rijden.  De mensen die weten waarover ik het heb zullen het al doorhebben : je komt daar met je camper dan vast te zitten tussen twee tunneltjes van 1,80 m hoog.  En dan komt mijn slecht karakter boven en heb ik plezier als een klein kind met nieuw speelgoed.  Ik ben er met mijn huurautootje toch achteraan gereden en gezegd dat ze mij maar moesten volgen.  Er zal dus toch nog een greintje goedheid in mij schuilen.
    Op de terugweg zag ik een Duitse camper met hetzelfde probleem maar die had pech : ik blijf niet over en weer rijden ! Bovendien hebben zij de oorlog verloren en moeten ze daar nog drie eeuwen de gevolgen van ondergaan Twisted Evil.









    16-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Griek.
    Na de zoektocht van vandaag wilden we naar de Chinees in Alfaz gaan maar daar moesten we nog een half uurtje wachten tot de deuren openden.  Het werd dan uiteindelijk Santorini, het Griekse restaurant in Albir.  Zoals altijd veel te veel.  Mijn bord was bijna leeg, bij Heidi bleef de helft onaangeroerd.








    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Font Roja.
    Omdat ze voor de volgende dagen regelmatig regen voorspellen hebben we ervoor gekozen om vandaag een uitstapje te maken.  Ons doel was het natuurpark "Font Roja" in de buurt van Alcoy.  Samen met Rob en Letty zijn we daar caches gaan zoeken.  Eerst een heel bochtig parcours om aan de parking te geraken en daarna constant te voet dalen en stijgen.  De beloning was groot : prachtige uitzichten, absolute rust en 10 gevonden caches.










    15-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rit en feestje.
    Vandaag een flinke bergrit gemaakt met de club en achteraf een feestje voor de verjaardag van Debbie en Lisa.  Voor Heidi was het de eerste keer dat ze kon meerijden met een Harley en ze was echt in de wolken ! Ze werd dan ook geflankeerd door zo'n 50 andere Harleys, niet slecht voor een eerste keer.  Echt geluk brengen deed ze niet want ze reed mee met ex-buurman Georges en die had na een tijdje problemen met zijn versnellingen.  Gelukkig was er een handige jongen die het probleem voorlopig kon repareren met een elastiekje en een punaise (of zoiets).  


















    14-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Valentijnchinees.
    En om te bewijzen dat de wereld niet stilvalt zonder mijn aanwezigheid in de tuin van Patrick en Vicky, hadden de mannen vandaag bij de Chinees in het dorp een tafel gereserveerd om de vrouwen te verrassen ter gelegenheid van Valentijn.  Normaal ben ik altijd van de partij als er gegeten wordt maar ik vermoed dat ze blij waren dat ik op stap was met Heidi.  Konden ze eindelijk een keertje van hun eten genieten zonder die onverstaanbare Antwerpenaar aan tafel.  








    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afwisseling troef.
    Vandaag zijn we naar de palmentuin in Alicante gereden.  Helemaal akkoord dat niet zo mooi is dan die van Elche maar wel gratis ! Uiteraard ook enkele caches gezocht en daarna op de terugweg gestopt in Villajoyosa.  Ik moest Heidi toch eens een keertje laten zien hoe gezellig het bij Dixieland is.  Ook de roltrappen in het park maakten indruk, een quasi nutteloos project uit de tijd dat er nog geld genoeg was in Spanje.  Vanavond zijn we naar de carnavalstoet in Benidorm geweest en als je de volgende dagen tegen mij wil spreken : HARD GENOEG ROEPEN ! De muziek stond zo luid dat het pijnlijk was voor mijn steeds onverdraagzamere oortjes.  
















    13-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Santa Pola en Tabarca.
    Vanmorgen op tijd vertrokken naar Santa Pola, zo'n 75 km rijden.  Even vreesde ik dat mijn plannen in het water zouden vallen  want alle boten die normaal naar het eiland Tabarca varen hadden er blijkbaar geen zin in vandaag.  Als er genoeg volk zou zijn voor de afvaart van 11u30 zouden we toch nog een kans maken.  We hebben dan nog meer dan een uur in spanning rondgewandeld maar we hadden ons zorgen gemaakt voor niks en met 15 personen konden we de overtocht maken.  Op het eiland hadden we ruim vier uren tijd om rond te wandelen, caches te zoeken en iets te drinken.  Alles was nog meer uitgestorven dan tijdens mijn laatste bezoek maar het blijft een mooi eiland.  Als ik zeg uitgestorven heb ik het vooral over het kleine aantal mensen dat hier rondloopt want poezen zijn er genoeg en overtreffen ruimschoots het aantal tweevoeters.  














    12-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voor en tegen.
    De bovenste affiche kwam ik vandaag tegen op Facebook - voorstanders van het stierenvechten.
    De onderste affiche hangt hier in de buurt naast de N332 - tegenstanders van de gruwelijke "sport".
    Het is maar om aan de buitenwereld duidelijk te maken dat niet elke Spanjaard een dierenbeul is !




    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heidi.
    De laatste weken heb ik alle afleveringen van American Horror Story (vierde seizoen) gezien.  Genoeg redenen om de volgende weken nachtmerries te hebben.  Nieuwsgierig ? Als je HIER klikt kan je een voorproefje zien.  Let op : niet voor kindjes of gevoelige zieltjes !
    Zoals gisteren gezegd haal ik vanmiddag een huurauto op in Benidorm.  Vanavond haal ik daarmee Heidi op in Alicante en breng haar naar een hotel in Albir.  In oktober is ze hier ook geweest maar toen heb ik ze alleen op het einde van haar vakantie gezien.  Nu zijn we van plan om heel wat meer tijd samen door te brengen.  De dagen zullen vooral gevuld worden met caches zoeken want ook zij heeft sinds enige tijd het virus te pakken ! Af en toe iets eten hoort ook tot de mogelijkheden vermoed ik Very Happy.
    Met de auto is het iets gemakkelijker om mijn actieterrein te verleggen en ook nog eens een keer iets te loggen.  En over loggen gesproken : elke dag worden er over de hele wereld nieuwe caches verstopt maar er verdwijnen ook veel caches in het archief.  Een tijdje geleden heb ik het eens nagekeken : van de 1938 caches die ik tot nu gevonden heb, zijn er al meer dan 500 niet meer te vinden - toch een behoorlijk aantal !


    11-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sabor op woensdag.
    Mijn normale restaurantschema is een beetje overhoop gehaald deze en volgende week.  Er komt bezoek uit België en om een beetje meer van de omgeving te laten zien moet ik morgen in Benidorm een huurauto gaan afhalen.  Geen Sabor dus op donderdag maar wel vandaag en ik kan bevestigen : het smaakt alle dagen even goed ! Daarna nog even uitwaaien aan het strand en weer naar "huis" met de Harley.  


















    10-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.J & J
    De laatste opruimdag, werkelijk alle kastjes en hoekjes zijn weer in orde gebracht.  En voor ik opmerkingen krijgen : ik weet het, de buitenkant van de auto is nog altijd even vuil ! Het is ook niet echt het perfecte weer om in je zwembroek op het dak te kruipen.  
    In de namiddag ging Bert op uitkijk staan, later kreeg hij versterking van Leo.  En dan armen omhoog en zwaaien, Joke en Jielis kwamen het plaatsje dat gisteren was vrijgekomen weer opvullen.  Ik heb de indruk dat alles overal weer overvol staat, eergisteren schreef Luc ook al dat El Raco in Benidorm helemaal volzet is.
    Tijdens het opruimen kwam ik nog een bril van Perrier tegen, zo een gadget dat ze uitdelen op festivals.  Voor Ayla meteen het sein om om de honden te laten paraderen.











    09-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bewolkt.
    Vandaag weer een geheel bewolkte dag en dus opnieuw veel tijd om verder de auto op te ruimen.  Toch onvoorstelbaar wat een mens kan verzamelen op zo'n beperkte oppervlakte.  En het ergste van al : ik ben al maanden naar iets (totaal onbelangrijk) op zoek en ik kan het voorlopig niet vinden.  Morgen nog de kastjes aan de andere kant van de auto en dan stop ik er mee.  Ik geraak nog helemaal overspannen.
    Gelukkig zijn niet alle dagen zo vermoeiend, gisteren bijvoorbeeld was het veel beter.  Ter gelegenheid van Jef zijn verjaardag trokken we naar het wokrestaurant in Albir.  





    08-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BELANGRIJKE MEDEDELING !
    Vanaf morgen zal ik een tijdje niet bereikbaar zijn via mijn Belgische telefoonnummer.  Als alles normaal verloopt zou dit in orde moeten zijn tegen volgende vrijdag.  Het hele verhaal krijg je nog wel te horen.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carnaval ?
    Gisterenavond rond 17u30 kwam Patrick op de deur kloppen : "Er is een dierencarnaval in La Nucia, wil je mee gaan kijken ?" Ja, natuurlijk - zoiets vind ik altijd beter dan weer de hele avond in de zetel te hangen.  Ter plaatse bleek nog maar eens dat kleindochters hun opa alles kunnen wijsmaken.  Ayla had een doordeweekse foto shoot om een winkel te promoten handig verkocht als groot opgezet spektakel.  Er liepen enkele mensen (inclusief de hele familie van Patrick en Vicky) rond die hun hond zo hadden aangekleed dat je blij bent dat zo'n beest niet in de spiegel heeft gekeken voor ze vertrokken Laughing.  Wel een heel mooie winkel, met o.a. veel kleurige vogeltjes en vissen.














    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs