MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    14-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Valentijnchinees.
    En om te bewijzen dat de wereld niet stilvalt zonder mijn aanwezigheid in de tuin van Patrick en Vicky, hadden de mannen vandaag bij de Chinees in het dorp een tafel gereserveerd om de vrouwen te verrassen ter gelegenheid van Valentijn.  Normaal ben ik altijd van de partij als er gegeten wordt maar ik vermoed dat ze blij waren dat ik op stap was met Heidi.  Konden ze eindelijk een keertje van hun eten genieten zonder die onverstaanbare Antwerpenaar aan tafel.  








    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afwisseling troef.
    Vandaag zijn we naar de palmentuin in Alicante gereden.  Helemaal akkoord dat niet zo mooi is dan die van Elche maar wel gratis ! Uiteraard ook enkele caches gezocht en daarna op de terugweg gestopt in Villajoyosa.  Ik moest Heidi toch eens een keertje laten zien hoe gezellig het bij Dixieland is.  Ook de roltrappen in het park maakten indruk, een quasi nutteloos project uit de tijd dat er nog geld genoeg was in Spanje.  Vanavond zijn we naar de carnavalstoet in Benidorm geweest en als je de volgende dagen tegen mij wil spreken : HARD GENOEG ROEPEN ! De muziek stond zo luid dat het pijnlijk was voor mijn steeds onverdraagzamere oortjes.  
















    13-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Santa Pola en Tabarca.
    Vanmorgen op tijd vertrokken naar Santa Pola, zo'n 75 km rijden.  Even vreesde ik dat mijn plannen in het water zouden vallen  want alle boten die normaal naar het eiland Tabarca varen hadden er blijkbaar geen zin in vandaag.  Als er genoeg volk zou zijn voor de afvaart van 11u30 zouden we toch nog een kans maken.  We hebben dan nog meer dan een uur in spanning rondgewandeld maar we hadden ons zorgen gemaakt voor niks en met 15 personen konden we de overtocht maken.  Op het eiland hadden we ruim vier uren tijd om rond te wandelen, caches te zoeken en iets te drinken.  Alles was nog meer uitgestorven dan tijdens mijn laatste bezoek maar het blijft een mooi eiland.  Als ik zeg uitgestorven heb ik het vooral over het kleine aantal mensen dat hier rondloopt want poezen zijn er genoeg en overtreffen ruimschoots het aantal tweevoeters.  














    12-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voor en tegen.
    De bovenste affiche kwam ik vandaag tegen op Facebook - voorstanders van het stierenvechten.
    De onderste affiche hangt hier in de buurt naast de N332 - tegenstanders van de gruwelijke "sport".
    Het is maar om aan de buitenwereld duidelijk te maken dat niet elke Spanjaard een dierenbeul is !




    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heidi.
    De laatste weken heb ik alle afleveringen van American Horror Story (vierde seizoen) gezien.  Genoeg redenen om de volgende weken nachtmerries te hebben.  Nieuwsgierig ? Als je HIER klikt kan je een voorproefje zien.  Let op : niet voor kindjes of gevoelige zieltjes !
    Zoals gisteren gezegd haal ik vanmiddag een huurauto op in Benidorm.  Vanavond haal ik daarmee Heidi op in Alicante en breng haar naar een hotel in Albir.  In oktober is ze hier ook geweest maar toen heb ik ze alleen op het einde van haar vakantie gezien.  Nu zijn we van plan om heel wat meer tijd samen door te brengen.  De dagen zullen vooral gevuld worden met caches zoeken want ook zij heeft sinds enige tijd het virus te pakken ! Af en toe iets eten hoort ook tot de mogelijkheden vermoed ik Very Happy.
    Met de auto is het iets gemakkelijker om mijn actieterrein te verleggen en ook nog eens een keer iets te loggen.  En over loggen gesproken : elke dag worden er over de hele wereld nieuwe caches verstopt maar er verdwijnen ook veel caches in het archief.  Een tijdje geleden heb ik het eens nagekeken : van de 1938 caches die ik tot nu gevonden heb, zijn er al meer dan 500 niet meer te vinden - toch een behoorlijk aantal !


    11-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sabor op woensdag.
    Mijn normale restaurantschema is een beetje overhoop gehaald deze en volgende week.  Er komt bezoek uit België en om een beetje meer van de omgeving te laten zien moet ik morgen in Benidorm een huurauto gaan afhalen.  Geen Sabor dus op donderdag maar wel vandaag en ik kan bevestigen : het smaakt alle dagen even goed ! Daarna nog even uitwaaien aan het strand en weer naar "huis" met de Harley.  


















    10-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.J & J
    De laatste opruimdag, werkelijk alle kastjes en hoekjes zijn weer in orde gebracht.  En voor ik opmerkingen krijgen : ik weet het, de buitenkant van de auto is nog altijd even vuil ! Het is ook niet echt het perfecte weer om in je zwembroek op het dak te kruipen.  
    In de namiddag ging Bert op uitkijk staan, later kreeg hij versterking van Leo.  En dan armen omhoog en zwaaien, Joke en Jielis kwamen het plaatsje dat gisteren was vrijgekomen weer opvullen.  Ik heb de indruk dat alles overal weer overvol staat, eergisteren schreef Luc ook al dat El Raco in Benidorm helemaal volzet is.
    Tijdens het opruimen kwam ik nog een bril van Perrier tegen, zo een gadget dat ze uitdelen op festivals.  Voor Ayla meteen het sein om om de honden te laten paraderen.











    09-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bewolkt.
    Vandaag weer een geheel bewolkte dag en dus opnieuw veel tijd om verder de auto op te ruimen.  Toch onvoorstelbaar wat een mens kan verzamelen op zo'n beperkte oppervlakte.  En het ergste van al : ik ben al maanden naar iets (totaal onbelangrijk) op zoek en ik kan het voorlopig niet vinden.  Morgen nog de kastjes aan de andere kant van de auto en dan stop ik er mee.  Ik geraak nog helemaal overspannen.
    Gelukkig zijn niet alle dagen zo vermoeiend, gisteren bijvoorbeeld was het veel beter.  Ter gelegenheid van Jef zijn verjaardag trokken we naar het wokrestaurant in Albir.  





    08-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BELANGRIJKE MEDEDELING !
    Vanaf morgen zal ik een tijdje niet bereikbaar zijn via mijn Belgische telefoonnummer.  Als alles normaal verloopt zou dit in orde moeten zijn tegen volgende vrijdag.  Het hele verhaal krijg je nog wel te horen.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carnaval ?
    Gisterenavond rond 17u30 kwam Patrick op de deur kloppen : "Er is een dierencarnaval in La Nucia, wil je mee gaan kijken ?" Ja, natuurlijk - zoiets vind ik altijd beter dan weer de hele avond in de zetel te hangen.  Ter plaatse bleek nog maar eens dat kleindochters hun opa alles kunnen wijsmaken.  Ayla had een doordeweekse foto shoot om een winkel te promoten handig verkocht als groot opgezet spektakel.  Er liepen enkele mensen (inclusief de hele familie van Patrick en Vicky) rond die hun hond zo hadden aangekleed dat je blij bent dat zo'n beest niet in de spiegel heeft gekeken voor ze vertrokken Laughing.  Wel een heel mooie winkel, met o.a. veel kleurige vogeltjes en vissen.














    07-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ja, ik leef nog.
    De laatste dagen waren fris maar overwegend zonnig.  Te koud om buiten te zitten maar de zon gaf wel warmte genoeg om in de auto een aangename temperatuur te hebben.  Zo kon eindelijk iets doen wat ik al lang van plan was.  Vorige zomer heb ik een nieuwe laptop gekocht omdat de "oude" steeds meer vastliep.  En je kan het al raden : ik heb eindelijk het exemplaar dat met brugpensioen werd gestuurd onder handen genomen.  Alles eraf gehaald, harde schijf geformatteerd, van nul begonnen met opnieuw (enkel de hoogst noodzakelijke) programma's te installeren enz.  Alles blijkt nu te werken en is klaar voor gebruik.  In het begin vreesde ik dat de batterij het helemaal had opgegeven maar na 48 u kwam er terug leven in de HP-brouwerij.  Al dat ingewikkelde (toch voor een oude zak als ik) werk werd nauwlettend in de gaten gehouden door een vogeltje dat hier naast mij op de omheining zat mee te kijken.  
    Ja : vogeltje, of mag ik het gewoon een mus noemen zonder uitgelachen te worden ?
    En nee : ik ben donderdag niet vergeten langs Sabor te gaan !











    04-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winter.
    Gisteren bleef het nog een hele tijd extreem hard waaien maar tegen de avond kon ik eindelijk weer in een stilstaand bed slapen.  Vandaag waren er onheilspellende berichten over een naderende sneeuwzone en dus zat ik de hele dag te wachten tot de eerste skilift zou beginnen draaien.  Vergeefse moeite ...
    In het noorden en in het binnenland zijn er wel problemen door de sneeuwval en in de loop van de voormiddag kwamen er foto's van vrienden die iets noordelijker wonen.  De berg Montgó bij Denia kreeg een wit laagje, iets later de noordelijke kant van de Bernia en uiteindelijk werd er ook aan "onze" - zuidelijke - kant een laagje poedersuiker gestrooid.  Het is al erger geweest en ik wacht nog altijd op de eerste vlokjes op zeeniveau.  In Peñíscola hadden ze vandaag wel prijs - sneeuw op het strand ! - maar laat het duidelijk zijn : het is hier nu ook absoluut winter !
    Ik zette de gasverwarming een beetje hoger en begon de auto op te ruimen, een taak die al veel te lang was uitgesteld.  Af en toe even onderuit zakken in de zetel om te bekomen van de gedane arbeid (de perfecte verhouding is 10 minuten werken/50 minuten rust), terug op krachten komen met een heeeeeel groot bord spaghetti en de dag was voorbij.








    02-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lichtmis.
    Zoals jullie weten reken ik mezelf niet echt tot de gelovige mensen.  Maar als eender welke godsdienst aanleiding geeft tot een traditie waarbij lekkere dingen gegeten kunnen worden, ben ik van de partij.  Vandaag is het Lichtmis en moest ik het niet opgezocht hebben, zou ik niet weten wat daarvan aan de basis ligt.  Als ik het goed begrijp is het een gebruik dat zijn (Keltische) oorsprong heeft vóór onze jaartelling en het midden markeerde tussen de zonnewende en het lentepunt.  Zoals veel van die aloude gebruiken is het later door de katholieke kerk overgenomen.  Allemaal bijzaak, het belangrijkste is : op 2 februari (40 dagen na kerstmis) moeten er pannenkoeken gegeten worden !
    Je kan natuurlijk zelf staan bakken maar wij kiezen liever voor de gemakkelijke oplossing : naar Universal Lounge Bar.  Vier keer pannenkoeken met ijs, slagroom en chocoladesaus - dubbele portie aub ! Dan nog een klein simpel koffietje en ik weet weeral waarom ik pillekes tegen de suiker moet slikken.  
    Zowel op de heen- als de terugweg passeerde ik de herder die hier regelmatig zijn kudde schapen en geiten laat grazen.



















    01-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wind, de eerste keer deze winter.
    Laat ons eerlijk zijn : zaterdag was een dag om snel te vergeten.  Harde wind en regen, daarvoor komen we niet naar Spanje - de twee foto's zijn genomen met een uurtje tussen.  Vandaag was het droog en overwegend zonnig maar de wind bleef overdreven hard zijn best doen.  Hier en daar zijn bomen ontworteld en o.a. op camping Almafra zijn enkele tenten weggeblazen.  Bij onze pa is alles blijven staan.
    Niet echt de ideale omstandigheden dus om voor je plezier buiten te lopen.  Toch moest ik buiten want deze voormiddag was er de (verplichte) jaarlijkse vergadering van de motorclub.  Er moest een nieuw bestuur gekozen worden en dat liep niet van een leien dakje.  We zien wel hoe het verder evolueert.  Ik heb geen bestuur nodig om mij te amuseren ! 
    Met de stormwind durfde niemand zijn satellietschotel omhoog te laten staan en tot overmaat van ramp viel in de loop van de avond ook het internet weg.  Allemaal vroeg naar bed dus.  Gelukkig heeft dat gezien de leeftijd van de gemiddelde vrouw hier, geen onverwachte gevolgen negen maanden later ...





    30-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ja of neen ?
    Een paar dagen geleden hadden we afgesproken om vandaag een ritje te maken met de moto maar deze ochtend waaide het zo hard dat ik me afvroeg of het wel verstandig zou zijn.  Vooral omdat de elektricien (die hier vandaag een en ander kwam verbeteren) vertelde dat het in de bergen nog veel erger was.  De grote baas (vandaag was dat Jef) besloot om toch te vertrekken en om 11u reden we met zeven motorfietsen richting Guadalest.  Die tocht verliep niet helemaal zoals gepland.  In Callosa reed Jef verkeerdelijk naar Bolulla/Tarbena en het duurde een tijdje voor we het doorhadden.  Toen we teruggedraaid waren en opnieuw in Callosa waren ging het helemaal mis.  Eerst reden we ons vast in een doodlopende straat en daarna waren we met z'n drieën juist gereden en was de rest niet gevolgd.  Hoe het mogelijk is om in Callosa verkeerd te rijden snap ik nog altijd niet, er zijn maar drie straten.  Na een tijdje waren we allemaal weer samen, behalve wegkapitein Jef.  We besloten om toch maar verder te rijden naar het motormuseum, waar we een stop zouden maken.  Het duurde nog een hele tijd voor Jef daar ook arriveerde, hij was helemaal teruggereden om langs de CV70 een nieuwe poging te wagen om op de juiste plek te geraken.
    De meerderheid ging aan het museum iets drinken (in Engels gezelschap kan je niet anders verwachten) en een aantal bezochten het museum.  Ik was er al ontelbare keren voorbij gereden maar was nog nooit binnen geweest.  Er staat een flinke verzameling in de grote ruimte.  Verdwenen Spaanse merken als Bultaco en Ossa, maar ook een exemplaar van de Belgische FN fabriek.  Natuurlijk zijn ook Ducati, BMW, Harley, Indian en Royal Enfield vertegenwoordigd.  
    Na het museum gingen we met zijn allen eten bij l'Obrer in Benimantell.  Degelijke Spaanse kost en buikje meer dan vol.  Terwijl we in het restaurant zaten was het nog harder gaan waaien maar gelukkig zijn we allemaal - zigzaggend tussen afgebroken takken - veilig beneden geraakt.  



















    29-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mia en Guust.
    Na twee weken vakantie - hoe durven ze - konden we vandaag opnieuw naar Sabor.  Deze keer met een verrassende tafelgenote : Mia, de ex van Ronny.  Zij is hier 14 dagen met vakantie en wilde maar al te graag met ons mee gaan eten.  Er werd over vanalles gepraat en soms komen er dan ook wel eens minder plezante onderwerpen ter sprake.  Zo wist zij te vertellen dat Fons van Françine enkele maanden geleden gestorven is.  De vaste klanten van Costa Blanca zullen hen nog wel kennen.  Ze stonden meestal in het hoekje met hun Amerikaans campertje maar de laatste jaren huurden ze een appartement in Calpe.  Hieronder zie je een foto uit 2010 toen Nancy en ik hen bezochten op hun boot.
    Na het eten zag ik een oude bekende terug : Guust, de Spaanse waterhond van Mia.  Nog altijd even braaf en speels ! Onze pa reed daarna met Mia terug naar camping Almafra en ik moest op mijn fiets (jaja, af en toe zelf trappen doe ik ook nog) een felle tegenwind trotseren om weer bergop te geraken.  Ik ben benieuwd wat het de volgende dagen gaat worden, de weerberichten worden voortdurend aangepast.  Wind, zon, regen - alles is mogelijk.  Hopelijk blijft het morgen droog want dan is er een uitstapje gepland met de motorfanaten van camping Almafra.  Mét een etentje uiteraard, wat had je gedacht ?















    27-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mooi plekje.
    Het is al meerdere keren gezegd : het aantal nieuwe caches dat hier in de omgeving gezocht kan worden, is bedroevend laag.  Als elke zoeker zelf ook twee caches zou verstoppen, dan zou iedereen hier in de buurt weer iets te doen hebben.  Tot nu toe is dat dus niet het geval en hebben we vandaag genoegen moeten nemen met de twee laatste caches in de Sierra Helada.  Ze waren niet van de simpelste soort maar beide opdrachten werden tot een goed einde gebracht.  Klimmen en klauteren hoort er bijna altijd bij, maar deze keer was het toch echt zweten.  Zoals steeds word je beloond met prachtige uitzichten, soms gaat het net iets verder.  Een van de caches was verborgen op een heel speciaal plekje : een mij totaal onbekend privé-bedevaartsoord - ik weet niet hoe je het anders moet noemen.  Mooi in ieder geval !
    Om de opgebruikte calorieën weer aan te vullen, stapten we binnen bij Pizza4U - nooit een slechte keuze. 
    En als je wil weten hoe de dag eindigde klik je HIER !



















    25-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En dan nu de waarheid !
    Natuurlijk was het Chinese restaurant wél open, meer nog : er was zelfs een tafel gereserveerd en al snel bleek dat ook absoluut noodzakelijk te zijn want een half uur later had onze groep geen plaats meer gehad !
    Het duurde even voor iedereen gekozen had en het duurde nog langer voor ze de kip met sinaasappel van Bert gevangen hadden (alles wordt hier vers gemaakt) maar wat was het lekker.  Geen kwaad woord over de goedkope menuutjes bij de andere Chinezen in "downtown" Albir maar dit was toch van een ander niveau.  Je betaalt meer maar de porties zijn ook een stuk groter.  Toen de hele tafel vol stond zag je iedereen kijken : "dit krijgen we nooit op" maar op het einde bleef er alleen een beetje nasi over.  Enigszins ongemakkelijk waggelden we richting Albeniz om nog een koffie te drinken en terug aan de campers werden de buiken even vergeleken Shocked.  Ik veronderstel dat nu (20u45) iedereen onderuit gezakt in de zetel hangt.



















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pech !
    De aandachtige lezer zal zich nog herinneren dat we twee weken geleden (op dinsdag 13 januari om precies te zijn) voor een gesloten deur stonden toen we naar "Oriental Garden" wilden gaan eten.  Ik ben intussen al helemaal vergeten wiens schuld het toen was maar vandaag hadden we besloten om het allemaal goed te maken.  We wisten nu wel zeker dat dinsdag de wekelijkse sluitingsdag was en met een hongerige maag stapten we richting Alfaz.  En toen zagen we dit : 


    24-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Feestje bij Dixieland.
    Vandaag stond al een tijdje met een dikke stift aangekruist in de agenda : feestje bij Dixieland ! Vanmorgen rond 11u vertrokken we met een twaalftal Harleys richting Finestrat om daarna via het stuwmeer van Amadorio naar Villajoyosa te rijden.  Daar was al veel volk aanwezig en zagen we veel bekenden terug.  De sfeer is altijd prima, ook al zijn er telkens vele "vijandige" bendes aanwezig.  Volgens de pers moeten al die MC's elkaar constant uitmoorden maar daar is hier geen sprake van.  Full patch Hells Angels komen vriendelijk goedendag zeggen, hangen samen aan de toog met leden van Taurus, Malasangre en Road Eagles - om er maar enkele op te noemen.  Rond 14u begon de prima covergroep "Rebels with a cause" aan zijn set met goede versies van o.a. Smoke on the water, Hotel California en Sultans of Swing.  Intussen konden wij onze paella opeten ...


















    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs