MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    23-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verkocht.
    Gisterenavond kreeg ik telefoon van onze pa met de vraag of ik vandaag wat vroeger naar de camping kon komen.  Ja, dat kon en de reden was al snel duidelijk : er moest nog eens een caravan gekeurd worden.  Het was één van de caravans die ik langs buiten ook al eens gezien had en na een beetje informatie zoeken op internet, was het een model dat wel op mijn goedkeuring kon rekenen.  
    De Tabbert waar we eerder naar gaan kijken waren is misschien wel beter van kwaliteit maar ook een pak ouder en vooral ook donkerder qua interieur.  Deze (Hobby 690 VIP model 2008) oogt veel moderner en frisser en het lijkt wel alsof hij nog nooit gebruikt is.  Het is een model met een rondzit, een extra treinzit en een losstaand bed.  Er is een mooie ronddraaiende kast met langs de ene kant een bar en langs de andere kant een ingebouwd flatscreen televisietoestel, de caravan heeft ook ook grote koelkast met aparte diepvries.
    Het belangrijkste is echter dat deze caravan al op camping Almafra staat.  Er moet dus niemand lastig gevallen worden om af te breken, te verhuizen, vloer te leggen enz.  Bij deze Hobby hoort ook "slechts" een halve voortent waardoor er zelfs op de kleinste (goedkoopste) plaats ook nog ruimte genoeg is om buiten te zitten en de auto (of Harley Smile) te parkeren.  Het zal intussen duidelijk zijn : er is een voorschot gegeven, de verkoop is dus een feit.
    Om dat te vieren zijn we dan maar naar Sabor gereden.  Een leugentje, want dat was op voorhand al zo gepland.  Door de feestdagen is heel ons restaurantschema overhoop gegooid ...
    Deze keer zaten we aan tafel met kersverse klanten, want voor Ann en Omer was het de eerste keer dat ze hier kwamen meegenieten.  Ik heb geen klachten gehoord en alle borden waren leeg, het zal dus wel eetbaar geweest zijn.  Grapje hé chef !




















    22-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En weer een uitstekende dag.
    Naar de antenne bovenop de Sierra Helada, het was alweer een jaartje geleden.  Bovendien lagen er een aantal nieuwe caches om te zoeken én het was mooi weer, meer redenen moet je niet bedenken om met een bende van zes zoekers naar boven te wandelen.  De eerlijkheid gebiedt mij om te zeggen dat ik een aantal caches nooit in mijn eentje gevonden zou hebben want om die te vinden moet je hogere studies gedaan hebben.  Mijn enige diploma is dat van 4 meter schoolslag maar gelukkig zijn er altijd mensen die slimmer zijn dan ik.  En zo konden we vandaag alles vinden wat op het lijstje stond, er was een cache bij met een moeilijkheidsgraad van 5 sterren en eentje met een terreinquotering van 4,5 sterren !
    Ook als je niet in geocaching geïnteresseerd bent : de wandeling loont absoluut de moeite.  Zelfs al ben je er reeds tien keren geweest, de uitzichten blijven prachtig.  Het pad is niet altijd even goed bewegwijzerd (soms helemaal niet) en er zijn plekjes bij waar het echt glibberig is maar als je dan aan de antenne staat is de beloning enorm.  In de cache bij de antenne zat een "Antwerps bordje", grappig toeval.
    We zijn dan langs de asfaltweg naar beneden gegaan, een omweg die erg belastend is voor de benen maar op die manier kom je tenminste veilig beneden.  Alles bij elkaar hebben we vijf uur gestapt, geklommen en geklauterd en vooral voor Rob was het een overwinning want hij had niet gedacht dat hij het zou halen.
    Om te bekomen ben ik met Ann en Omer een pizza gaan eten bij Pizza4U, er is geen betere manier om zo'n mooie dag af te sluiten !



















    21-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat een mooie dag !
    Vanmorgen om 8u30 vertrokken, langs Almafra en dan naar McDonalds.  Daar werd een half uur later het startsein gegeven voor de Toy Run 2014.  In het begin was het maar frisjes maar de zon warmde alles snel op.  Na een tussenstop bij het anker aan het strand van Albir (met vele "supporters" - bedankt voor jullie bezoek !) reden we met enkele tientallen Harleys naar Benidorm voor een groepsfoto aan het stadhuis.  Het laatste deel van de rit bracht ons in Alfaz del Pi aan het Casa de Cultura.  Daar werden we opgewacht door bijna 100 kinderen, kinderen die het niet altijd even gemakkelijk hebben gehad in hun jonge leven : mishandeling, ontwrichte gezinnen enz.  Net zoals de voorbije jaren waren de kerstmannen heel gul met geschenken.  Echt een plezier om de kleintjes zo gelukkig te zien.  Ook een keertje poseren op of bij de motoren maakt velen extra blij.  
    En toen was het tijd om een hapje te eten.  Dit jaar werd er gekozen voor restaurant Nuevo Alcázar in La Nucia, een betere keuze dan hotel Melia vorig jaar.  Echt lekker gegeten en daarna was het tijd voor een feestje, met eenmansorkest Pablo Bloom : een super entertainer die alles speelt - van Abba tot Metallica en bovendien het dansje van Gangnam Style onder de knie heeft Very Happy.
    Een filmpje van de aankomst in Alfaz zie je HIER en een samenvatting van het feestje in de namiddag HIER.
    En dan ook nog een oproep aan iedereen die foto's van onze groep heeft genomen : stuur ze aub door, zelf zijn we niet in staat om al rijdende foto's te nemen ...



















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Helemaal klaar voor de grote dag !
    Ik hoop jullie ergens onderweg te zien : langs het strand van Albir of Benidorm, aan het gemeentehuis van Benidorm of het Casa de Cultura in Alfaz - mogelijkheden genoeg ...




    20-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dat hadden ze niet voorspeld !
    Als ik 's morgens mijn gordijntjes open, schijnt normaal de zon in mijn ogen.  Dat is zo besteld, dat ben ik gewend en zo wil ik het ! Vanmorgen zag ik niet eens een verschil tussen de gordijntjes en de lucht : allebei grijs, en alles heel vochtig.  Pas deze middag kwam er een beetje blauw tevoorschijn maar veel langer dan een uurtje duurde dat niet.  Hopelijk morgen beter weer ...
    Ik heb dus bijna de hele dag binnen gezeten, tot ik rond 17u een telefoontje kreeg van Brigitte met de vraag of ze me mocht komen halen.  Ja dus, en waarvoor ? Om op camping Benisol te gaan kijken naar een caravan waar onze pa in geïnteresseerd is.  Daar aangekomen stond er al een heel keuringsteam te wachten.  De caravan in kwestie is een Tabbert Comtesse met een voortent van Ben Eilers, beide topmerken en in zeer goede staat.  De prijs die gevraagd wordt is zeer redelijk en nu moet onze pa kijken of hij op camping Almafra (waar hij nu staat) een goede plek vindt om de caravan te plaatsen én genoeg volk om praktisch alles in orde te krijgen (wegslepen, afbreken, opstellen enz).  Als dat allemaal geregeld kan worden, zal onze pa binnenkort een nieuw huisje hebben. 















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tientallen kerstmannen op Harley-Davidson - 21 december ! ! !

    Zoals elk jaar is er ook in 2014 weer een kerstrit van C. Costa Blanca - Asociación Motera.  Op 21 december komen we samen om 8u45 op de parking van McDonalds in Albir.   
    Tientallen Harley rijders zullen daar dan - verkleed als kerstman - vertrekken om 9u15 naar Altea en dan naar Coco Loco Beach in Albir waar aan het anker foto's zullen genomen worden.  
    Om 10u15 rijden we verder naar Benidorm (doortocht omstreeks 10u45) en om 11u45 eindigen we bij Casa de Cultura in Alfaz del Pi.  Daar zullen geschenken uitgedeeld worden aan behoeftige kinderen.
    Zoek een mooi plekje om ons te zien passeren ! Altijd mooi weer, altijd veel lawaai !



     

    19-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opgeruimd staat netjes.
    Veel gepland maar weinig uitgevoerd.  De oorzaak is deze keer niet pure luiheid maar pijn : mijn rug, nek, schouders, armen - ondanks flinke dosissen Ibuprofen blijft alles pijn doen.  Ik heb me dan maar buiten in de zon  gezet met al mijn cache-rommel om een beetje orde in de chaos te brengen.  Telkens ik een doosje of potje tegenkom of aangeboden krijg, hou ik het bij.  Je weet maar nooit of het ooit van pas kan komen om iets in te verstoppen ...  Na een tijdje wordt het echt een berg en moet je dus een beetje sorteren.  Het leek dus op een uitverkoop maar dat was het niet ! Alles past nu weer netjes in één opbergbak, behalve de dingetjes die er niet meer in konden Laughing.


    18-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ai ai ai.
    Vandaag met Jef, Brigitte en onze pa naar Sabor voor een supermenu (aardappelcrème met truffelolie en gepocheerd ei als voorgerecht en zalm in een jasje van spek met appel/mosterdsaus als hoofdgerecht) en voor de tweede keer op rij mijn fototoestel vergeten ! Maar ook zonder bewijs moeten jullie mij geloven als ik zeg dat heeeeeeeel lekker was !
    Voor en na Sabor was het de bedoeling om nog enkele mensen te bezoeken maar ze waren ofwel niet thuis of aan de siesta bezig.  Als extra kwam ik dan weer mensen tegen waarvan ik niet eens wist dat ze in de buurt waren.  
    Dan nog even langs een van de vele Chinese winkels om toch maar te bezwijken voor een kerstverlichting om in de auto te hangen.  Bijna iedereen heeft hier wel een of andere kerstversiering in, op, onder of naast de auto en ik wil geen spelbreker zijn.  Heb gekozen voor lampjes op zonneënergie, ze gaan bij het vallen van de duisternis automatisch branden en laden overdag op.  Zou in België momenteel niet echt lukken denk ik Rolling Eyes.












    17-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spleetoogjes.
    Echt grote ogen heb ik nooit gehad en ik vrees dat ik nu helemaal spleetoogjes ga krijgen.  De reden ligt voor de hand : Aziatisch eten.  Enkele dagen geleden had ik bij de afhaalchinees genoeg afgehaald om de rest van de week door te komen maar ik heb toch maar alles in twee dagen opgegeten.  Vandaag wou ik pizza gaan eten maar dat ging niet door want mijn "restaurantpartner" van vandaag eet alleen glutenvrij.  En dus werd het Thai, opnieuw die in dezelfde straat dan Sacristan.  Blijkbaar hebben ze de dagmenu's afgeschaft - niet echt een slimme zet maar het eten zelf is nog altijd even lekker.  Trouwens : glutenvrij ... wie had er vroeger al gehoord van een gluten- of lactose allergie of intolerantie ? Het lijkt wel een modegril, zelf heb ik gelukkig nergens last van.
    Maar laat ik beginnen bij het begin : gisterenavond kreeg ik een bericht van "Debbie la mascota", een van de clubleden, waarin ze vroeg of ik vandaag zin had om samen een ritje te maken.  Ik was toch al van plan om vandaag een tochtje met de Harley te maken en waarom dan niet met ons tweetjes.  Ze liet mij een route uitstippelen en zo reden we vandaag via Alfaz, La Nucia, Polop, Xirles en Finestrat naar het stuwmeer van Amadorio.  Het waterpeil was nog lager dan vorige maand, ondanks de regenbuien van de laatste dagen.
    We zijn even over de dam gewandeld wat voor Debbie geen sinecure is vanwege haar hoogtevrees.
    Een half uurtje later was het tijd voor het bijna verplichte bezoekje aan Dixieland, daarna naar de eerder vernoemde Thai in Albir en afsluiten deden we bij de Universal Lounge Bar.  Een mooie dag en eindelijk ook eens echt kunnen praten met Debbie, iets wat anders niet lukt als je met de hele bende op stap bent.

















    14-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Polop.
    Gisterenmiddag een ritje gemaakt, terrasje bij Dixieland en per toeval iets gaan eten bij McDonalds in Albir omdat ex-buurman Georges zijn kinderen daar kwam brengen voor een verjaardagsfeestje en ik net in de buurt was.  
    Vandaag hadden ze voor bijna de hele dag regen voorspeld maar dat is zeer goed meegevallen.  Uiteindelijk is pas toen het bijna donker was beginnen druppelen, later werd het hevige regen en nog een beetje later kregen we luide donderslagen.  
    De rest van de dag viel dus mee en zo konden we deze voormiddag, zoals afgesproken, naar de rommelmarkt in Polop.  Jef en onze pa hadden Spaanse gasflessen nodig en die kan je daar altijd wel op de kop tikken voor een zacht prijsje, ook deze keer lukte het.  We zijn dan bij het "Antwerps kraampje" smoutebollen gaan eten en hebben we een koffie gedronken, om goed te maken dat ik er vanonder gemuisd was toen de gasfles moest gedragen worden Laughing.  Onderweg kon Jef niet weerstaan aan een oude olieradiator en een afgedankte ladder, verbazend wat je allemaal in Nissan Micra kan laden !
    En verdomme, ik was te vroeg terug bij de auto - deze keer kon ik niet ontsnappen : werken ! Een tuinarchitect zal ik nooit worden maar ik heb toch mijn best gedaan om de keien mooi rond de plantjes te leggen.  Het ritje naar de vindplaats van de keien kan je HIER zien.



















    12-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel films.
    Het spijt me, maar het blijft hier heel mooi weer.  Gisteren kon je zelfs een prachtige lentedag noemen, geen wind en de hele dag zon.  Vandaag was de zon even nadrukkelijk aanwezig maar maakte de wind het minder aangenaam.  Die wind gedraagt zich trouwens helemaal niet zoals andere jaren.  Normaal komt hij bijna altijd uit het noorden of noordwesten, sinds ik hier sta blaast hij bijna altijd vanuit het zuiden en zuidoosten ...
    In ieder geval : wind of geen wind, vanochtend ben ik nog eens over de markt van Alfaz gewandeld en heb een betaling geregeld bij de bank.  Met dat laatste was ik bijna een uur zoet.  Eén loket open en 10-15 wachtende klanten, terwijl twee andere werknemers blijkbaar heel druk met niks bezig waren.
    En mijn lijstje films van de afgelopen dagen : 
    Lucy (alweer met Scarlett Johansson), beetje science fiction, beetje actie en veel auto's die in de prak gereden worden.
    Toen volgde 13 Sins : om uit de financiële problemen te geraken gaat een loser in op het aanbod om alsmaar zottere stunts uit te halen.  Het begint met een vlieg opeten en eindigt met armen afzagen en erger ...  Interessant verhaaltje maar er zat meer in.
    Daarna volgde My Boy Jack, over de zoon van Rudyard Kipling (auteur Jungle Book) die door zijn vader de eerste wereldoorlog wordt ingestuurd.  Het verhaal was me min of meer bekend maar goede film met sterke acteerprestaties.
    En dan nu net gekeken : de allerallerallerlaatste aflevering van Sons of Anarchy, episode 13 van seizoen 7.  Ik verklap niks voor de mensen die nog enkele jaargangen achter lopen maar er zijn maar weinig anciens die overleven ...













    10-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GC5ENL0
    De vorige dagen (alweer) weinig gedaan dat belangrijk genoeg is om er over te schrijven.  Uitvluchten genoeg om die lamzakkerij te rechtvaardigen : te koud of te veel wind maar vooral GC5ENK0 lag aan de basis.  Ik zie bij een aantal lezers vraagtekens in de ogen en dat is net waar het over gaat : een cache die op de kaart wordt aangeduid met een vraagteken.  Om zo'n cache te vinden moet je eerst een of ander raadsel oplossen.  Normaal hou ik mij daar niet mee bezig maar omdat er bijna geen andere caches te vinden zijn in de omgeving heb ik het toch maar een keer geprobeerd.
    Dus begonnen aan de cache met de code GC5ENK0.  Al snel bleek dat je hiervoor een ouderwetse legpuzzel moest oplossen, weliswaar in digitale vorm.  Meer dan 12 uren heb ik me suf gekeken op het scherm om de juiste stukjes op de juiste plaats te krijgen.  Vandaag was ik aan het twijfelen of ik nog verder zou prutsen en toen kwam er een mailtje van Rob om te zeggen dat Letty de puzzel tot een goed einde had gebracht.  In de puzzel zat een QR code verstopt en als je die scande kwam je terecht bij nog een puzzel !
    Nu blijkt Letty daar meer verstand van te hebben dan wij allemaal samen en dus ook die tweede opgave heeft ze tot een goed einde gebracht.  Toen kwamen de coördinaten tevoorschijn, de eigenlijke cache moet ergens in de Sierra Helada liggen.  We zullen dus toch een keertje naar de antenne en verder moeten wandelen.
    Vandaag ben ik zelf weer een aantal caches gaan verstoppen.  De voorbije dagen werden er vier aangemeld en goedgekeurd.  Nu liggen er nog eens acht te wachten, waarvan ik er eentje al aangemeld heb.  De rest spreid ik over de volgende dagen en weken.

    07-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dagje Denia.
    Deze zondag leek wel een gastronomisch menu.  Het begon met een ijskoud aperitief : deze ochtend om 7u30 was het buiten slechts twee graden, in de auto amper enkele graden meer.  Snel iets gegeten en de motor klaargemaakt.  Dan warm aangekleed, voor de eerste keer handschoenen mét vingers, en vertrokken naar camping Almafra om Jef op te pikken.  Even langs McDonalds om te kijken of er nog clubleden waren die wilden meerijden (de afspraken verliepen vandaag een beetje moeilijk) maar dat bleek niet het geval.  Dan maar naar Benissa waar Debbie en Wayne ons vervoegden om samen naar Denia te rijden.
    Het voorgerecht kregen we bij Costa Blanca Moto Store, deze winkel vierde vandaag zijn éénjarig bestaan en daar kwamen uiteraard heel wat motorrijders op af.  Na een half uurtje kwamen toch nog enkele leden van onze club aanrijden en ook onze pa en Brigitte waren intussen met de auto aangekomen.
    We bleven nog even rondhangen en begonnen toen aan het hoofdgerecht : de middeleeuwse markt in het oude centrum van Denia.  Altijd een gezellige bedoening om enkele uurtjes rond te slenteren.  Echt veel tijd hadden we echter niet want om 14u beginnen de marktkramers aan hun siesta en de maag van Jef begon rare geluiden te maken.
    En dus was het tijd voor het nagerecht.  Omdat het stom is om dan meteen echt aan het dessert te beginnen, besloten we Rani Palace binnen te stappen en gewoon opnieuw van voren af aan te beginnen.  Rani Palace is een zeer goed Indisch restaurant en hoewel je me daar moeilijk een vaste klant kan noemen, herkennen ze me toch steeds als ik iets kom eten.
    Tot vorige lente was er 's middags altijd een menu voor 10 euro, nu is er ook een voor slechts 7 euro en nog een voor 13 euro.  We gingen voor 2 van 10 en 2 van 13 en kozen allemaal verschillende gerechten.  En zo konden we dan genieten van papadum, Onion Bhaji, Sheekh kebab, Chicken Tikka, Chicken Madras, Chicken Tikka Masala, Aloo gobi en ik zal nog wel iets vergeten zijn ...  Heerlijk gegeten !



















    06-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dreigend.
    Terwijl het verjaardagsfeestje aan de gang was, kwamen er totaal onverwacht zeer dreigende wolken onze richting uit.  Even begon het hard te waaien en vielen er enkele druppels maar lang duurde het niet.  In de verte - ik vermoed in Benidorm hebben ze waarschijnlijk wel echt prijs gehad.
    En wat je dan te zien krijgt is toch echt mooi ! De foto's zijn niet bewerkt ! 









    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat een rotleven !
    Van 's morgens vroeg schijnt die vervelende zon in je ogen.  Terwijl je alle moeite van de wereld doet om toch maar een beetje positief tegen het leven aan te kijken, komen Sinterklaas en Zwarte Piet (de witte baard en zwarte schmink moet je er zelf bij fantaseren) je nog wat lekkers brengen.  Daarna heb je nog amper tijd om caches te gaan verstoppen - ze zijn inmiddels alle drie vrijgegeven -  want je bent uitgenodigd door Kris en Caroline om pizza te gaan eten bij Pepe.  Soms vraag ik me af hoe ik het allemaal overleef ...
    Gewoon neerploffen in je zetel is bij thuiskomst ook niet mogelijk want een half uur later verwachten ze je voor een drankje ter gelegenheid van de verjaardagen van Patrick en Vicky.  Wat zeg je : een drankje ? Bergen belegde broodjes, verse dadels, koffiekoekjes en andere delicatessen passeren de revue en er wordt afgesloten met een zelfgemaakte chocoladetaart.  Is er nog iemand die jaloers op mij is ? Groot gelijk ! Very Happy



















    05-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de Sera.
    Heel mooi weer vandaag, het duurde even voor alles opwarmde maar toen het zover was heb ik de Harley gepakt om een ritje te maken. Niet al te ver, de benzine is dan wel in prijs gezakt maar is nog altijd niet gratis ! 
    Ik reed naar het Poniente strand in Benidorm, waar één van onze clubleden pas een nieuw café-restaurant geopend heeft : de Sera. Gezellig terras met zeezicht, hier ga ik zeker nog een keertje opnieuw iets drinken. Vandaag kwam de ene leverancier na de andere nog borden, bestek, aardappelen enz brengen. 
    Dan nog enkele mensen bezocht op camping Benisol en Almafra en opnieuw naar de auto. De was hing intussen droog aan de draad en kon opgevouwen worden. 
    Vanavond kwam dan het nieuws dat ex-koningin Fabiola gestorven is. Ik dacht dat ze intussen al flink de 90 was gepasseerd maar dat bleek niet het geval te zijn. In ieder geval deed haar overlijden me weinig, helemaal anders dan toen Boudewijn stierf, 21 jaar geleden. Toen zat ik meteen rechtop in mijn bed toen de wekkerradio 's ochtend het nieuws bekend maakte. Logisch, ik had toen nooit een andere koning gekend - inmiddels zijn we nummer drie al aan het verslijten. En voor diegenen die aan het wachten zijn op nieuwe caches : eentje is voorlopig al gepubliceerd én gevonden. Er zullen er nog meer volgen ...













    04-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vikings.
    Toen vanmiddag de zon begon te schijnen, kwam iedereen buiten om een praatje te maken.  Voor Tommie, de schnauzer van Erik en Ans was dat het startsein om met zijn snuit in de natte grond te wroeten.  Voor mij was het dan weer tijd om me klaar te maken voor het wekelijkse bezoek aan Sabor.  Terwijl we zaten te eten begon het weer te regenen, de fietsrit naar de auto verliep opnieuw droog maar de modder hing wel tot in mijn nek - dat heb je met een fiets zonder spatborden ...
    Uiteindelijk allemaal niet zo erg, er zijn mensen die veel geld betalen om in een of ander kuuroord een modderbad te nemen en ik kreeg het gratis.
    En ook : ik heb al de hele week naar mensen gekeken die constant helemaal onder het bloed zitten.  Twee seizoenen van "Vikings" op enkele dagen : het aantal afgehakte hoofden en ledematen is niet te tellen, en dan vergeet ik nog de dodelijke snij- en steekwonden.  Dat allemaal geserveerd in een prachtig decor met de broodnodige intriges, het altijd en overal aanwezige verraad en natuurlijk de veroveringstochten.  Sommige strijders krijgen een speciale behandeling voor ze naar het Walhalla vertrekken, tik op Google maar een keertje "bloedarend" in.  Een tijdverdrijf dat gelukkig tot het verleden behoort, al houden bepaalde groeperingen er tegenwoordig bijna gelijkaardige rituelen op na.











    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SoA.
    Middag, het is eindelijk gestopt met regenen en de zon begint een beetje moeite te doen om alles op te warmen.  Gelukkig maar, want ik moet wel te voet of met de fiets naar Sabor - de Harley mag niet vuil worden Razz.
    Gisterenavond heb ik naar de voorlaatste aflevering van Sons of Anarchy gekeken.  Ik heb geen idee welk seizoen of welke afleveringen op dit moment in België of Nederland uitgezonden worden, dus ik kan niet te veel vertellen maar ik vraag me af waarom dit niet meteen de allerlaatste aflevering was.  Alle (on)schuldigen zijn gestraft, lees : vermoord - alleen het lot van de club is nog niet duidelijk.

    03-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kleine aanpassing.
    Vandaag wisselend bewolkt en in de zon heerlijk warm.  We waren deze middag afgesproken om pizza te gaan eten bij Pizza4U en ik was een uurtje vroeger vertrokken met de fiets zodat ik enkele bestaande caches in orde kon brengen.  Eén cache was helemaal verdwenen - en nu dus opnieuw "zoekbaar", enkele andere hadden een nieuw logboekje nodig en eentje moest ik zelf zoeken omdat hij niet op de oorspronkelijke plaats was verstopt.  Nu al het achterstallig onderhoud is weggewerkt, kan ik beginnen met het verstoppen van nieuwe caches.  En om eerlijk te zijn : er liggen er al een aantal maar ze zijn nog niet officieel aangemeld.  Wellicht gebeurt dat een van de volgende dagen, misschien vandaag al - wie zal het zeggen ...
    En dan nog iets, de weersvoorspelling die ik hier deze ochtend geplaatst had, blijkt niet helemaal te kloppen.  Daarom plaats ik hieronder de meer recente, nog betere Very Happy !


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verschil moet er zijn.
    Voorlopig niets te vertellen, gewoon even de mensen in het noorden jaloers maken.




    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs