MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    15-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Namiddag.
    Eddy die niet blijft om iets te eten ? Klinkt nogal raar waarschijnlijk ... maar om 14u moest ik op mijn winterplek zijn want Rita van Leo verjaarde vandaag en we waren allemaal uitgenodigd voor een drankje.  Het werd meer dan een drankje.  Het begon met een aantal lege tafels op een rij maar al snel kwam de cava.  Het eindigde met whisky-cola en tussendoor kwamen er nog buñuelos (smoutebollen met pompoen !) en stokbrood met allerlei lekkers !












    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voormiddag.
    Deze voormiddag met vier Harleys (Jef, Ellie, Mick en ik) en een volgwagen (Brigitte en onze pa) naar de nieuwe camping - El Torres - in Villajoyosa gaan kijken.  Qua uitzicht kan het niet mooier : geen flatgebouwen, alleen maar bergen en zee.  Vroeger waren er aan de baai drie campings maar die zijn jaren geleden allemaal gesloten omdat de grond werd opgekocht door bouwpromotoren.  Na het gedeeltelijk instorten van de immobiliënmarkt is er dan toch iemand op het idee gekomen om op dezelfde plaats een nieuwe camping te beginnen.  Het resultaat mag er zijn, al zijn de kleinste plaatsen toch een beetje krap voor de doorsnee motorhome van tegenwoordig.  Ik zou er zelf eerder met een caravan gaan staan omdat je dan ook meteen een auto hebt om ergens te geraken.  Zowel La Cala als Villajoyosa zelf zijn te voet bereikbaar maar het is toch een eindje stappen om bv boodschappen te doen.  Rustig zit je aan de baai in ieder geval.  Voorlopig stond er één camper, een Carthago uit Liechtenstein - waarschijnlijk de helft van alle ingeschreven campers in dat piepkleine vorstendom.
    Na onze inspectieronde zijn we iets gaan drinken bij Dixieland.  Ik ben rond 13u30 doorgereden, de rest bleef nog iets eten.













    13-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ritje en Sabor.
    Om 14u was er een tafel gereserveerd bij Sabor maar gewoon zitten wachten tot ik honger zou krijgen zou een beetje idioot zijn met het mooie weer.  En dus pakte ik de Sportster en ging een eindje rijden.  Ik wou iets gaan drinken bij Dixieland in Villajoyosa maar het café was nog gesloten.  Dan maar naar La Cala de Finestrat en een beetje aan het strand gezeten.  Omdat het nog altijd een beetje te vroeg was om naar Altea te rijden ben ik dan eens gaan kijken op camping Benisol waar een heleboel ex-klanten van Costa Blanca staan.  Benisol is een grote camping aan de rand van Benidorm en ze staan allemaal een beetje verspreid.
    En toen was het tijd voor Sabor, deze keer met Jef en Brigitte en twee vrienden van hen.  Salade met ananas, scampi's en curry als voorgerecht en daarna duo van zeetong en zalm.  Alles was weer heel lekker en de dame blanche en de koffie achteraf maakten het compleet.













    12-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vuurwerk.
    Na de optocht verplaatste de mensenmassa zich richting kerk en Poniente strand om het vuurwerk af te wachten.  Dat deden wij ook, maar wel met een ijsje in de hand en wadend door tonnen confetti en platgetrapte snoepjes.  Het vuurwerk was dit jaar echt prachtig ! Knallen doet het altijd even hard maar er waren dingen te zien die ik nooit tevoren had gezien, echt schitterend !
    Een klein filmpje over de stoet kan je HIER bekijken en het vuurwerk HIER (de finale ontbreekt Sad). 











    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laatste dag fiestas Benidorm.
    Met een overvolle bus naar Benidorm, blijkbaar waren er meer mensen van plan om naar de feesten af te zakken.  Onderweg werd ik aangekeken door een voor mij onbekende man die me na een tijdje toch aarzelend aansprak, al snel werd duidelijk dat mijn visueel geheugen fel achteruit gaat.  Het waren Bert en Anja, Nederlanders die de blog volgen en me vorig jaar ook al eens hadden aangesproken in winkelcentrum La Marina. 
    In het centrum van Benidorm was het al een drukte van jewelste maar ik had nog tijd genoeg om mijn vaste plaats in te nemen, vlak bij het pizza- en churros hoekje.  Na een tijdje kwam Ronny ook aanwandelen en zo konden we samen de grote stoet zien passeren.  Zoals elk jaar waren er mooie wagens bij maar het leek wel alsof ze het verbod hadden gekregen om veel lawaai te maken.  Er was dan ook niet echt veel ambiance en dat werd helemaal duidelijk toen twee vrouwen die de Sevillana dansten meer applaus kregen dan de praalwagens.















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beter.
    Na het slechtere weer van gisteren zag het er vroeg op de ochtend al een stuk beter uit. Op de eerste foto de kant waar de zon opkomt, op de tweede foto de andere (berg)kant die al oranje kleurt. Nu nog een beetje minder wind en ik ben helemaal klaar om straks naar Benidorm te gaan voor stoet en vuurwerk ! 




    11-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Somber.
    Sombere dag vandaag, enkel in de verte een streepje blauwe lucht en voor de rest enkel wolken en regen.  Het gevolg daarvan is dat er weer een aantal gigabytes extra vrije ruimte is op de harde schijf van de laptop.  Een paar opvullerkes als "Alloo bij de wegpolitie" en "De rechtbank" die je gemakkelijk kan volgen terwijl je iets anders aan het doen bent maar ook Mystery Road en Dracula Untold moesten er aan geloven.  Mystery Road schetst een beeld van Australië dat je niet meteen doet besluiten een vliegtuigreis in die richting te ondernemen.  Dracula Untold maakt van de beruchte graaf een soort onoverwinnelijke kruising tussen Superman en Spiderman.  Soms een beetje potsierlijk maar wel knappe cinema ! Dat alles werd onderbroken door "ting" het geluid van het elektrisch oventje : de lasagne is klaar ! Geen gewone lasagne, wel met prei en spekjes - dank u Vicky !





    10-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mascletas.
    De twee vorige dagen bijna tot helemaal niks gedaan wat het vermelden waard is.  Ook niet echt mooi weer om te gaan rijden of wandelen maar vandaag was het opnieuw zonnig en kon de Harley nog eens van stal.  Eerst een oorbeschadigende tussenstop in Alfaz waar het om 13u30 tijd was voor de mascletas.  Het was even wachten tot de Reina met haar gevolg arriveerde en op het startknopje mocht drukken.  Mascletas : aan draden over de straat zijn talloze voetzoekers en ander knallend materiaal opgehangen die dan weer apart, dan weer allemaal tesamen beginnen knallen.  De finale is echt pijnlijk, ik had mijn oordopjes in maar de schokgolven waren echt enorm.
    Tussen de eerste en tweede veiligheidsperimeter liepen de mannen van de civiele bescherming, politie en brandweer allemaal zonder gehoorbescherming, sommigen rookten zelfs een sigaretje terwijl er daar genoeg explosieven gebruikt werden om de Eiffeltoren op te blazen ! HIER kan je een filmpje van deze middag bekijken.
    Na het lawaai tijd voor een beetje rust, de "lichtjes lawaaierige" uitlaten van de Sportster klonken als een slaapliedje vergeleken met wat ik net doorstaan had.  Volgende stop : Pizza4U, dat had ik wel verdiend.  Ik had geluk dat er net een plaatsje vrij kwam, zo druk was het.  Met de dorpsfeesten is het hier een plaatselijke feestdag en er waren bijgevolg veel Spanjaarden op stap.  
    Na het eten nog een ritje gemaakt richting Polop om te eindigen in de Aldi supermarkt van La Nucia.  De volgende dagen voorspellen ze regenachtig weer en dus moest ik een voorraadje aanleggen om te overleven.













    07-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Feest in Alfaz.
    Iedereen was deze middag met de fiets vertrokken om te gaan eten of om te winkelen.  Dé ideale gelegenheid om de auto een beetje te verzetten, zonder pottenkijkers die goedbedoelde aanwijzingen geven.  Ik weet zelf echt wel wanneer ik nog een beetje naar links moet of nog een stukje naar achter.  En nu heeft Rob ook niet gezien dat ik tegen zijn bumper gereden ben Smile.  Ik heb nu in ieder geval een groter stuk om te zitten - die enkele minuten dat ik niet aan de computer zit - en de andere gasten hebben ook wat meer plaats.  Iedereen gelukkig dus ...
    's Avonds ben ik naar Alfaz geweest.  Eerst een beetje ronddwalen op de kermis waar ik niet kon weerstaan aan een bakje echte smoutebollen.  Daarna een cola met een tapa (loempia, Spaanser kan niet) en een mojito met een stukje worst - genoeg om een beetje een opstandige maag te krijgen.   Nog net op tijd voor de "pasacalles de damas y reinas" en daarna naar de "Gran cabalgata multicolor", een optocht waarin alle peñas (vriendenkringen) hun beste beentje voorzetten.  Zoals altijd is het verschil tussen de verschillende groepen groot.  Bij sommigen volstaat het om met een winkelkarretje vol drank rond te rijden om hun avond geslaagd te maken, anderen maken er meer werk van en studeren danspasjes in en maken kostuums of decors om het publiek te imponeren.









    06-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Snurk.
    Vanmiddag gaan eten naar Sabor en voor de rest eigenlijk niets gedaan.  En toch ben ik moe ... zo moe dat ik in slaap ben gevallen terwijl ik naar een film aan het kijken was.  Na de rellen in Brussel van vandaag zocht ik iets dat een beetje in dezelfde lijn lag en in mijn collectie vond ik The Purge 2 - Anarchy.  Vorig jaar had ik de eerste film gezien en dat viel wel mee.  Het verhaal : één keer per jaar moeit de politie zich niet en mag iedereen gedurende 12 uren zijn goesting doen.  Moorden, verkrachtingen, brandstichtingen : alles is toegelaten, niets is verplicht.  Aan een echt scenario hebben ze geen tijd verspild en de acteerprestaties krijgen 0,5 op 10 - alleen maar omdat een nul zo zielig is.  Genoeg redenen om in slaap te vallen dus maar nu in ieder geval weer 2 gigabytes extra plaats op mijn harde schijf.




    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Feesten en sluiting.
    Gisterenavond was het al duidelijk te horen : de patroonsfeesten in Alfaz zijn begonnen.  Het programma vind je HIER.  Vrijdag beginnen ook de feesten bij grote buur Benidorm, het programma daarvan kan je HIER vinden.
    En ook nog een ARTIKEL over de nakende sluiting van het hondenasiel hier in de buurt, voor de mensen die Spaans begrijpen (of eens goed willen lachen door Google Translate te gebruiken).

    05-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Riem.
    De nachten zijn nu duidelijk kouder en het duurt 's morgens dan ook langer voor de hele boel een beetje opwarmt.  De hoes ging al snel van de motorfiets want het ging een mooie dag worden, maar het vertrek werd nog een beetje uitgesteld.  Uiteindelijk reed ik rond 11u richting Mel Custom in La Nucia, want Mick van camping Almafra had me gezegd dat de aandrijfriem van de Sportster een beetje te slap hing.  Bij Mel werd dat snel (en bijna gratis) opgelost en werden ook de banden en de remmen even nagekeken.  Alles bleek in orde, ik had niet anders verwacht maar nu ben ik toch weer helemaal gerust.
    De tocht ging verder naar Finestrat en daar twijfelde ik even : zou ik via La Cala de kust volgen of nog een omweg maken richting Relleu en Sella ? Het werd de tweede optie maar aan de volgende splitsing koos ik wel richting kust, zodat ik langs het stuwmeer van Amadorio passeerde.  Dat staat zo mogelijk nog lager dan dat van Guadalest.  Het rijden in de bergen ging vlotjes en er was haast geen verkeer.  Langs het vernieuwde stuk van de N332 kon ik even gas geven en na een tussenstop bij Lynn (nog maar eens reclame maken : beste slagerij van Albir en omgeving  Very Happy) ging het weer richting auto.
    En dan is het weer tijd om iets te vertellen over mijn winterplek.  Ik heb er lang geheimzinnig over gedaan maar stilaan mag er wel wat meer duidelijkheid komen.  Martin en Mascha van Costa Blanca hadden vorige vrijdag weer een gesprek met iemand van de gemeente.  Daar is gebleken dat ze hen niet meer kunnen helpen en moeten wachten tot de overheid in Valencia iets beslist.  Nu blijf ik hopen voor hen dat het allemaal goed komt, maar eerlijk gezegd geloof ik er niet meer in.  Dit heeft als gevolg dat ik mij niet meer schuldig moet voelen om overwinteraars naar de plek te lokken waar ik nu sta.  
    Samen met enkele anderen sta ik "in de tuin" van een kameraad en er is nog plaats voor enkele extra motorhomes.  Alles is helemaal privé, poort blijft de hele dag gesloten (uiteraard kan je wel buiten, het is geen gevangenis Laughing) en je hebt hier alle voorzieningen (wifi, douche, wc enz).  Het terrein is gelegen aan de buitenkant van Alfaz del Pi en met de fiets of scooter ben je snel in Alfaz, Albir of Benidorm.  Meer info kan je krijgen via mail.















    04-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Real amateurs.
    Vandaag eindelijk/spijtig genoeg een dag zoals er komende winter veel zullen komen.  Deze ochtend is het beginnen regenen en de temperatuur kwam amper boven de 13 graden.  In de namiddag kregen we opnieuw opklaringen en steeg het kwik toch nog tot 20 graden.  En dat is koud ! We hebben hier weken aan een stuk tussen de 25 en 30 graden (en soms meer) gezeten en dan is het verschil toch groot.  Verwende overwinteraars !
    En wat doe je dan de hele dag ? Allerlei series bekijken op de laptop.  Zo heb ik eindelijk de tweede reeks van "Real Humans" achter de kiezen en het einde doet vermoeden dat er een derde zal komen.  De Scandinavische reeksen zijn al enkele jaren aan een opmars bezig en ook deze is van hoog niveau.  Hubots (half human/half robot) proberen hun weg te zoeken in de maatschappij.  Je moet hier geen Terminator scenario's verwachten, wel dagdagelijkse problemen die we ook in de huidige tijd tegenkomen : rassenvermenging, relaties, voor- en tegenstanders, opstanden en illegale updates.
    Ook "Amateurs" op VTM is intussen geëindigd.  Omdat ik vroeger ook een beetje actief ben geweest in een amateur toneelgezelschap leek deze reeks van in het begin verplichte kost.  De eerste aflevering heb ik nog in Lochristi gezien, samen met nonkel Luc (topacteur bij Recht voor Allen Smile).  Nu ja, samen - hij viel na een kwartiertje in slaap en ik kon het hem niet kwalijk nemen.  Ik was ook niet meteen gecharmeerd door het scenario en de acteurs.  En toen kwam mijn masochistisch trekje weer naar boven : doorzetten en je blijven ergeren, terwijl je hoopt op beterschap.  En die beterschap kwam er absoluut, en zo heb ik dan toch alle negen afleveringen gezien - de laatste zes met veel plezier.
    Eten moet een mens ook blijven doen, ook als het wat kouder is.  En zo moest er een blik ravioli aan geloven.  Ik heb al meerdere keren tegen mezelf gezegd om zoiets niet meer te kopen maar het blijft gemakkelijk als noodrantsoen.  Maar nu stop ik er echt mee : het is echt enkel buikvulling en helemaal niet lekker.  Ik heb nog geprobeerd de smaak te maskeren met massa's cayennepeper en paprikapoeder maar dat was ook geen succes.  Ik heb een aftje op mijn tong en dat deed pijijijijijijn Laughing !

    02-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezoekjes
    Omdat ik dan toch al helemaal tot aan de kust was geraakt, heb ik meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om enkele mensen te bezoeken.  Dirk en Maryline waren na enkele pogingen eindelijk een keertje op camping San Antonio te vinden, waar ik meteen ook Guy en Suzanne ontmoette.  Daarna moest ik enkel de kustlijn volgen om Guy te vinden - de opdracht bij foto nummer 2 is : zoek de hond Smile
    De voorlaatste stop was bij McDonalds, kan af en toe echt smaken ! Daarna nog even onze pa en Jef en Brigitte bezocht op camping Almafra en de dag was alweer voorbij.  Het wordt al veel te vroeg donker !







    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 miles.
    Vanmorgen op tijd met de fiets vertrokken om een stukje van de "10 miles" mee te pikken.  Overal politie en afgesloten wegen, maar voor de rest weinig volk op straat.  Terrasjes die normaal op zondag (= marktdag) helemaal vol zitten zijn nu ofwel simpelweg gesloten of trekken amper volk.  Volgens een politieman zijn de deelnemers van de 5 mijlen al gepasseerd en is het nog 10 minuten wachten op de lopers die het dubbele aankunnen.  Het werd ruim een half uur en omdat ik af en toe een zijstraatje nam heb ik misschien de grote meute gemist, maar ik vond dat er weinig deelnemers waren.
    Het strand lokte veel meer volk dan de sportievelingen en in de verte zag je massa's zeilbootjes.














    01-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weg.
    Zo, Heidi is deze ochtend vertrokken.  Ik had ze nog wel willen uitzwaaien maar ze moest al om 9u op de bus zitten richting Alicante, dat was toch wat vroeg voor mij.  Achteraf heb ik er een beetje spijt van dat we niet meer samen hebben gedaan, maar langs de andere kant is twee dagen al genoeg.  Ik ben het echt niet meer gewend om de hele dag met iemand rekening te houden.  
    En zo verval ik nu dan opnieuw in de alledaagse sleur : naar de supermarkt, wasmachine laten draaien ...  En neen, niet al mijn t-shirts hangen aan de wasdraad, er liggen er nog veeeeeel meer in de kast.  Heidi heeft er zelfs een paar mee naar huis genomen, na het leegmaken van mijn "verrassingsdoos" vorige week kon ik er best enkele missen !







    31-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag GEEN MARKT in Albir !
    Nu zondag 2 november wordt - naar jaarlijkse gewoonte - een loopwedstrijd georganiseerd.  De "10 miles" doorkruisen Alfaz en Albir en behalve een aantal afgesloten straten heeft dit ook tot gevolg dat er GEEN MARKT zal zijn in Albir ! ! !

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op stap.
    Vandaag bijna de hele dag op stap geweest met Heidi.  Ze was eerder deze week al in haar eentje naar Benidorm geweest maar als je daar als doorsnee-toerist rondloopt mis je natuurlijk wel een aantal dingen.  En dus gingen we vandaag nog een keertje samen terug.  Maar eerst deze middag naar Sabor voor het weekmenu, met zarzuela als hoofdgerecht.  Totaal onbekend gerecht voor Heidi maar ze vond het heel lekker - en dat is het ook.  Of ze het beter vond dan de wienerschnitzel die ze eerder deze week heeft gegeten, heb ik maar niet gevraagd Smile.
    Na de lunch met de bus naar Benidorm waar we iets gingen drinken in de "gins & tonics cocktail bar".  Niet goedkoop maar heel veel keuze en alles geserveerd volgens de regels van de kunst.  Daar krijg je dan weer honger van en dus moesten er churros con chocolate gegeten worden, ook weer iets onbekend voor de deerne uit het onderontwikkelde Waasland.  
    De volgende stop was het dakterras van Madeira Centro, helemaal gratis genieten van het mooie uitzicht.  Afsluiten deden we bij Heartbreak, waar later op de avond ongetwijfeld een spetterend Halloweenfeest zou losbarsten maar de laatste bus vertrekt al om 22u30 ...



















    30-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heidi.
    Heidi, een festival- en facebookvriendin is hier enkele dagen geleden aangekomen voor een weekje vakantie maar tot nu toe had ik ze nog niet gezien.  Gisteren hadden we afgesproken om elkaar vandaag te zien en zo kreeg ik deze ochtend (eindelijk) mijn nieuwe Garmin Oregon in handen.  Nancy had haar in Antwerpen opgezocht om het toestel af te geven zodat ze het mee naar hier kon brengen. Om Heidi te bedanken had ik een uitstapje gepland.  
    Alles op wandelafstand had ze blijkbaar al op eigen houtje verkend, inclusief zeer avontuurlijk middageten : wienerschnitzel Shocked op de dijk van Altea !  Gelukkig kon ik op Jef en Brigitte rekenen om ons met de auto naar Guadalest te brengen.  Guadalest blijft toch altijd een van de trekpleisters in de omgeving en dat was te zien aan het aantal auto's en autobussen op de parking.  Heidi genoot van de uitzichten (wij zijn het allemaal al gewend en raakten vooral onder de indruk van het lage waterpeil in het stuwmeer) en haalde regelmatig haar portemonnee boven voor allerlei souvenirtjes.  
    Na ons bezoek aan het pittoreske bergdorp ging het terug bergaf want de magen begonnen te knorren.  Een half uurtje later zaten wij bij het wokrestaurant van Albir waar de borden meer dan één keer werden volgeschept - én leeggegeten !
    De dag werd afgesloten met een wandeling naar zee en een terrasje.  En dat laatste was er te veel aan, de bedoeling was om gewoon een koffie te drinken maar voor een klein beetje geld extra kreeg je er ook een stuk taart bij.  Iets waaraan moeilijk te weerstaan is, maar onze maag raakte er toch een beetje van in de knoop ...
    Morgen ben ik opnieuw afgesproken met Heidi (haar laatste dag) om - dat zal geen verrassing zijn - iets te gaan eten bij Sabor.















    29-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geocaching.
    Het cachen staat tegenwoordig op een laag pitje.  Niet omdat ik geen zin meer heb maar omdat hier in de buurt de vijver zo een beetje leeg gevist is, alles wat (niet té moeilijk) verstopt is, is reeds gevonden.  Bovendien ben ik al een hele tijd gps-loos op stap want de Garmin Oregon 650t was in België achtergelaten voor reparatie.  Daar komt vanaf morgen verandering in, want een tijdje geleden is er in België een nieuw toestel geleverd en iemand brengt hem voor mij mee.  Intussen moet jullie en ik het doen met deze toch wel op waarheid berustende fotocollage.




    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs