MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    25-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorbij.
    Deze ochtend alle tenten en tentjes afgebroken onder een dreigende hemel.  Gelukkig bleef het op enkele druppeltjes na droog tot rond de middag.  De bedoeling was om nog te gaan ontbijten in de Oxfamtent maar daar waren we te laat voor.  Om 13 stond ik opnieuw in Lochristi en kon ik uitgebreid douchen.  De rest van de middag werd gebruikt om foto's te sorteren, bij te knippen en de blog aan te vullen.  Een wandelingetje naar de winkel stond ook op het programma maar ik denk niet dat het één minuut heeft opgehouden met regenen.  En zo lijkt een mooi weekend alweer ver weg.  Toch ben ik blij dat ik weer veel nieuwe mensen heb leren kennen en ook een beetje verdrietig omdat ik al die fijne individuen weer een jaar zal moeten missen.

    24-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kindjesdag.
    Vandaag was het duidelijk kindjesdag.  De dansvloer voor het hoofdpodium lokte heel wat jeugdige kijklustigen voor kapitein Winokio.  De woordspelingen en dubbele bodems zorgen ervoor dat ook mama en papa zich niet vervelen.  Na een uurtje ging ik voor de tweede keer dit weekend naar Super Parquet kijken en nog een tweetal uurtjes later was het tijd voor Living Hero, een Tom Waits tribute band.  Ik ben meestal niet zo te vinden voor hommages maar wat Tom Theuns, Tom Pintens en consoorten ons hier voorschotelen is wereldklasse.  Nooit meer hopen op een kaartje om de echte meester aan het werk te zien of veel geld neertellen op de zwarte markt, gewoon naar Living Hero gaan ! Naar jaarlijkse gewoonte werd het festival afgesloten met een Boombalbombardement waar iedereen die een instrument kan vasthouden op het podium wordt gegooid in de hoop dat er iets dansbaar ontstaat.  Andere jaren was het soms complete chaos, deze keer echter niet en zo konden de feestelijkheden mooi afgesloten worden.
    Het weer wou niet echt meewerken dit weekend (het was vooral koud !) en soms leek het alsof we ons allemaal zouden gaan vastrijden in kniediepe modder in de hoop om toch maar met de auto weg te geraken.  We hebben enkele stevige regenbuien moeten trotseren maar uiteindelijk viel het allemaal toch weer mee.  Het blijft een fijn festival waar iedereen even vriendelijk is.  Je kan je gsm gewoon ergens laten liggen en een uur later ligt die er nog.  Jongens waarvan de teelballen nog niet geheel zijn ingedaald kunnen hier zonder schroom dansen met dames waarvan de houdbaarheidsdatum al lang verstreken is en oude snoepers kunnen probleemloos op de dansvloer met meisjes waar je in het dagelijkse leven niet mag naar kijken zonder de gevangenis in te vliegen.  Volgend jaar zijn we er weer !















    23-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laminaat of Super Parquet ?
    De derde dag alweer en iedereen was opnieuw in topvorm, mede door het ontbijt met spek en eieren. Aan de ingang kregen we ook nog een peer om Poetin te pesten. Enkele uren vroeger dan gisteren stonden we in een van de danstenten met open mond naar het accordeonspel van (de nog altijd bloedmooie) Sophie Cavez te kijken. We pikten nog een stukje b-boa en Naragonia mee en om stipt 21u30 waren we klaar voor Luka Bloom. Net als bij Richard Thompson enkele weken geleden in Dranouter zijn de meningen in ons groepje verdeeld. Rudi en ik vinden het van hoog niveau, de rest vindt het nogal zeurderig. Na het optreden was er een ouderwetse fuif met DJ's Klaas en Klesie met bijwijlen erg foute muziek maar dat kon de pret niet bederven. Toch hield ik het na een tijdje voor bekeken want Super Parquet begon om 02u00 in danstempel te spelen. De omschrijving in het programmaboekje had me heel nieuwsgierig gemaakt en potverdomme : ik werd echt van mijn stoel geblazen. Een gaita (doedelzak) en een banjo is een combinatie die je al niet zo snel tegenkomt maar als je daar dan een bonkende elektronicadreun aan toevoegt en het geheel kruidt met een zelfgemaakt draailierachtig toestel dan krijg je een moeilijk te omschrijven geluid. Ik vond het in ieder geval fantastisch ! ! ! Je kan zelf een stukje bekijken en beluisteren op YOUTUBE. Daarna nog even terug naar de fuif en toen was het tijd om in bed te kruipen.



     











    22-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bollywood in Lovendegem.
    Gisteren was de "opwarmavond" al meteen een schot in de roos.  Eerst lekkere mosselen aan de motorhome/caravan/tent en daarna naar de festivalweide.  Four-fingered Fré maakte er op het nieuwe buitenpodium meteen een feestje van en danstempel 2 werd later op de avond in vuur en vlam gezet door het duo Laloy-Le Tron.  Het zweet liep met liters tegelijk over de accordeonisten hun rug en werkelijk iedereen in de tent stond te dansen (behalve ik, er moet iemand foto's nemen hé).  
    Vandaag duurde het een tijdje voor we op kruissnelheid kwamen, een aantal zijn zelfs bijna de hele dag onder de radar blijven vliegen/zigzaggen.  Ons gezelschap is in de loop van de dag uitgegroeid tot een grote bende prettig gestoorde feestvierders, waaronder enkele voor mij nieuwe aanwinsten.  Met een beetje haasten kwamen we (om 17u45 !) nog op tijd voor de les in Bollywood dansen, altijd lachen en goed voor een hele reeks hilarische foto's.  Na een flinke portie spaghetti konden we aan het avondprogramma beginnen.  Terwijl de buitentemperatuur met een rotvaart naar beneden ging, steeg de omzet in de dranktent naar ongekende hoogtes - ze zien ons altijd graag komen.  Intussen probeerde Kadril de massa in beweging te krijgen, wat slechts gedeeltelijk lukte.  Ik ben altijd grote fan van hen geweest maar de laatste tijd kunnen ze mij niet meer begeesteren zoals vroeger, misschien omdat ze telkens veel nummers van hun laatste cd (Archaï) spelen.  We pendelen dan maar een beetje tussen de twee danstenten tot Orchestre International du Vetex het grote podium (over)bevolkt.  Vanaf dan is het swingen en zweten want het is moeilijk stilstaan met de opzwepende muziek.  Nog een paar pintjes later was het tijd (01u00) voor The Reunion, onder leiding van accordeonist Pablo en met de steeds gekker wordende Portugese zangeres Fabiola.  Rond 4u in de ochtend is het tijd om te gaan slapen.














    21-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boombalfestival.
    Gisteren eindelijk nog eens een (bijna) droge dag en dus het zeiltje van de Harley gehaald om een ritje te maken.  Ik ben gaan kijken in Lovendegem waar de werken nog volop aan de gang waren.  Overal sleepten en sjouwden vrijwilligers met allerlei materiaal om alles tegen vandaag in orde te krijgen.  De indeling van het terrein is grondig veranderd, het "grote" concertpodium gaat via de dansvloer over in de streekbierentent en ik vermoed dat we daar aardig wat uurtjes gaan doorbrengen ...
    Onderweg ben ik nog even bij de Brico gestopt om een kluisje met cijferslot te kopen.  Niet om al mijn juwelen veilig op te bergen maar om een cache te maken voor de kinderen.  Dat had ik al een hele tijd beloofd en vermits mijn tijd in België begint te korten zal ik mij moeten haasten.  Nu nog wachten op de technische assistentie van nonkel Luc ! 
    Bij thuiskomst was ik nog net op tijd om met een bootje te varen Very Happy.
    Het is nu 12u 's middags en dadelijk verplaats ik mij voor enkele dagen naar de camping van Boombalfestival.  Wellicht wordt dit het laatste festival van deze zomer maar afhankelijk van het weer komt er misschien nog eentje bij.  De volgende dagen zullen in ieder geval weer zonder internet overleefd moeten worden.  Tot maandagavond !


    18-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vreten !
    Het begon al zaterdagmiddag met veel te veel chips en 's avonds ging het verder met veel te veel scampi's.  Toen werd het zondag en werd de dag besteed aan het zelf maken van pizza's.  Niet van die diepvriesdingen uit de supermarkt maar helemaal van nul beginnen met deeg kneden, laten rijzen, bollekes van maken, met de deegrol pizzabodem maken, beleggen en in de oven.  En dat allemaal onder het toeziende oog van Nonkel Luc, de enigste die er trouwens in slaagt echt ronde pizza's te maken.  Het resultaat van dit alles is + 2 kg op de weegschaal.
    Vandaag alweer slecht weer en wat doe je dan de hele dag ? Knabbelen, proeven en snoepen.  En toen moest het bezoek nog komen, alle voorradige tantes en nonkels langs de kant van mijn vader.  Oorspronkelijk was een barbecue gepland maar door de regen werd er voor een mosselfeestje gekozen.  Vijftien kilogram mosselen (Nancy kreeg een bord met konijnenvoer) voor zeven volwassenen en twee kindjes en daarbovenop nog enkele kilo's frieten - niet slecht gegeten zou ik durven beweren.  Morgen ga ik niet op de weegschaal staan !










    16-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Les revenants !
    Van Gaal is en blijft een van de succesvolste trainers van de afgelopen jaren maar vooral - met grote voorsprong - de meest degoutante Nederlander die op de wereldbol rondloopt.  De man heeft er vroeger voor gezorgd dat ik FC Barcelona de rug toekeerde en nu laat ik Manchester United vallen.  Als hij ergens trainer is, dan hoeft het voor mij niet meer.   Het doet me dan ook plezier dan hij de eerste thuiswedstrijd al meteen verloren heeft.  
    Iets minder plezier beleefde ik aan Elysium, het science fiction drama dat zo'n 100 miljoen euro kostte.  Daarvan ging waarschijnlijk 99 % naar de speciale effecten die werkelijk indrukwekkend zijn, het verhaal is er spijtig genoeg eentje van 13 in een dozijn.  
    Nee, geef mij dan maar "Les revenants", momenteel loopt deze serie op Canvas maar ik heb ze intussen al helemaal bekeken.  Een reeks over mensen die terugkeren uit de dood, met alle gevolgen vandien voor de familie en vrienden die al jaren geleden afscheid van hen hebben genomen.  Moesten de Amerikanen dit gemaakt hebben, zou het waarschijnlijk de zoveelste bloederige zombie-bullshit worden.  Nu kabbelt het rustig voort en regelmatig komt je haar recht op je armen en begin je door te hebben wat er allemaal in het verleden is gebeurd.  Het einde laat de mogelijkheid open voor een vervolgreeks en die zou er dan ook komen.  Als je ooit genoten hebt van Twin Peaks, zal je dit ook zeker kunnen appreciëren - de sfeer is bijna identiek.  En zoals Badalamenti toen voor de nadrukkelijk aanwezige muziek zorgde, doet de Schotse band Mogwai nu hetzelfde om het geheel naar een hoger niveau te tillen.

    15-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rubensmarkt.
    Het zal overal zo een beetje hetzelfde geweest zijn vandaag : regen, droog, zonnetje, regen, droog, wind, witte wolken, grijze wolken, zwarte wolken, regen enz.  Het duurde dus een tijdje voor ik richting Antwerpen-centrum wandelde voor de jaarlijkse Rubensmarkt, een grote markt met alle marktkramers in middeleeuwse kledij.  Terwijl de bezoekers bij mooi weer over de hele dag gespreid worden, had nu iedereen gewacht tot in de late namiddag en was het over de koppen lopen.  Alle terrassen zaten overvol en ik besloot mij vol te proppen met allerlei snacks die te krijgen waren : Vietnamese loempia's en heel lekkere kroketten van de kroketterie (garnaal-, duvel- en asperge/serranokroket).  Hier en daar nog wat proeven, een zak "vuile snoep" en in mijn buik was nog net een beetje plaats over voor drie bollen ijs van 't Ijsboerke.  Terwijl ik mijn ijsje zat te eten op een bankje op de Groenplaats, werd ik "omsingeld" door een kleine bende straatmuzikanten/daklozen/schooiers (schrap wat niet past of bedenk zelf een combinatie).  Het enige meisje vroeg of mijn ijsje gesmaakt had en ik besloot onmiddellijk om maar te doen alsof ik ze niet verstond.  Dat gaf mij de kans om ongestoord hun gesprekken te volgen.  Al snel bleek dat ze geen gemakkelijk leven hadden ("ik heb kou" - "ik zou wel eens iets warm willen eten" - "de flikken jagen ons overal weg") maar ook dat het intelligente gasten waren.  Eentje begon op een bepaald moment een stukje uit het concerto d'Aranjuez (van Joaquin Rodrigo) te spelen en ik reageerde daarop met in het Spaans te zeggen dat het een melodietje uit mijn land was.  Prompt antwoordde het aanwezige meisje in het Spaans.  Ai, dat werd lastig - ik zou waarschijnlijk spoedig door de mand vallen.  Al snel werden ze afgeleid door een lotgenoot die iets te eten had : een pastasalade die hij gevonden had op het St. Jansplein.  Het smaakte een beetje zurig maar het was beter dan niets.  
    Een beetje later verlieten ze allemaal mijn bankje en gingen hun eigen weg.  Ik liep het metrostation in en twee mannen van het gezelschap stonden er gitaar te spelen om een beetje geld te verdienen.  Ik ben op hen afgestapt en gezegd dat ik hen voor de gek had gehouden en gewoon een uitgeweken Antwerpenaar ben die dus alles had verstaan wat ze hadden gezegd.  Daar konden ze wel mee lachen en ik vertelde hen dat ik binnen enkele jaren waarschijnlijk zou eindigen zoals zij maar dan zonder het talent om gitaar te spelen.  Ze raadden me aan om de nog resterende jaren te gebruiken om het tokkelen toch maar onder de knie te krijgen ... Ik heb hen wat geld toegestopt en hartelijk afscheid genomen.  Als je geen moeder meer hebt, moet je op moederkesdag maar een goede daad voor iemand anders doen.













    14-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tussen de regenbuien door ...
    ... zijn we er vandaag toch nog in geslaagd om overtollige rommel en onmisbare en totaal nutteloze spullen over te brengen naar een opslagplaats waar ze verder kunnen wegkwijnen.  Met als voordeel : als ik in de winter een keertje naar België kom, hoef ik mijn geheime code maar in te tikken en ik kan er een perfect bewaarde en totaal uit de mode zijnde jas gaan ophalen.  Voor de prijs die je betaalt voor zo'n opslagruimte kan je vele keren een splinternieuwe jas kopen, maar dit totaal terzijde.
    De goede afloop van de verhuis werd gevierd in het exclusieve sterrenrestaurant Lunch Garden in Burcht !

    13-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gezellig.
    Ik wil die ene mevrouw in de lift naar de voetgangerstunnel bedanken omdat ze vriendelijk naar me lachte.  Ook de overjaarse hippie in de elektrische rolstoel maakte mijn dag goed door te headbangen toen mijn (bescheiden bluetooth) installatie AC/DC's Highway to Hell uitspuwde terwijl ik met mijn fiets aan het rode licht stond te wachten.  En voor de rest ? ZUURPRUIMEN - AZIJNPISSERS - ZAGEVENTEN ! 
    De doorsnee Antwerpenaar liet zich weer van zijn/haar beste kant zien.  Ik fietste in de Nationalestraat STAPVOETS op het voetpad omdat de straat helemaal opengebroken is voor de zoveelste heraanleg.  Commentaar : "'t Is hier al zo smal en dan rijden ze hier ook nog met de fiets".  Ik, beleefd (zoals altijd Wink) : "Als ik op mijn fiets zit ben ik smaller dan wanneer ik naast mijn fiets loop en ik hinder absoluut niemand !" Ze antwoordde nog iets maar dat verstond ik niet, u kan de dame in kwestie wel bezoeken op kamer 1253 in het Middelheim ziekenhuis.
    In de Boomgaardstraat stond een auto dubbel geparkeerd en een man met een BMW (wat anders ?) vond dat hij zich nog wel tussen mijn fiets en de verkeerd geparkeerde bestelwagen kon wringen.  Verkeerd gedacht ! Uw linker buitenspiegel kan u vinden in de tweede vuilnisbak rechts als u het station van Berchem verlaat langs de kant van de Statiestraat.

    11-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van de ene markt naar de andere + een extraatje !
    In de voormiddag met de bus naar Wilrijk geweest om samen met Nancy wat rond te hangen op de jaarmarkt. In Wilrijk is dat een heel gebeuren, inclusief beesten (vanzelfsprekend ook geiten want Wilrijk wordt het geitendorp genoemd), kermis en gewone markt. Bij de geiten stond er eentje bij die wel heel erg op mij leek – ook een beetje spleetogen Laughing ! 
    Ik ben daarna in mijn eentje naar Antwerpen gegaan om iets te eten bij Mama's Garden, voor mij nog altijd dé plek om pita te eten. Ik weet het, er zijn er betere (aan de Waterpoort bijvoorbeeld) maar Mama's Garden hoort stilaan bij het stadspatrimonium. Achteraf wandelde ik met een ijsje in de hand naar de Beiaardmarkt, een tijdje geleden in het leven geroepen om de buurt van de Grote Markt een beetje nieuw leven in te blazen. Er was niets speciaals te zien maar ik zag wel een rijtje mensen staan aanschuiven bij het stadhuis. Ik kan niet altijd mijn nieuwsgierigheid bedwingen en dus ging ik een kijkje nemen. Het grote opperhoofd is met vakantie dus zijn kop zou zeker niet Hendrik VIII-gewijs op een spies bij de inkom staan pronken. Wat dan wel ? Ter gelegenheid van de kermisweek kon je het stadhuis met een gids bezoeken en dat helemaal gratis. In een tijd van afschaffen en besparingen moet je van zo'n aanbieding profiteren. En zo zette ik, negen jaar na mijn huwelijk, nog eens een stapje richting “Schoon verdiep”. Daarna kon ik in het zonnetje genieten van enkele deuntjes die op de stadsbeiaard gespeeld werden.



















    10-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Markt en Doel.
    Na een korte nacht besloot ik om, ondanks de weersvoorspellingen, met de fiets (Nancy met de tram) naar de "Markt van morgen" te gaan.  Op dat marktje stellen jonge en minder jonge ontwerpers hun nieuwste creaties voor en dat kan kleding zijn, maar ook aardewerk, schilderijen of allerlei hebbedingetjes.  Elk jaar zakt ook HENRI BANKS vanuit Berlijn af naar Antwerpen om zijn waren aan de man te brengen en het is altijd plezierig om hem een keertje terug te zien.  Nico (want dat is zijn echte naam) is nog een van de overblijvende veteranen uit mijn punkperiode.  
    Een uurtje later ging ik terug naar de camping en veel langer had ik niet moeten wachten want de lucht werd steeds donkerder.  En dan moest er een beslissing genomen worden : naar de Doelse Feesten of niet ? Ik had twee potentiële chauffeurs om ginder te geraken maar uiteindelijk bleef er maar eentje over.  Op het moment dat we wilden vertrekken begon het wel heel hard te regenen en we besloten dan maar om eerst iets te gaan drinken en te kijken hoe het zou evolueren.  
    En zo kwamen we rond 15u30 toch nog in Doel aan.  Het dorp blijft een speciale sfeer uitstralen.  Vele huizen zijn sinds de onteigening helemaal verwaarsloosd en vervallen, andere zijn opnieuw bewoond en overal zie je graffiti.  Als je meer wil weten over de huidige situatie kijk dan maar eens op WIKIPEDIA.  
    Toen wij aankwam was er niet veel meer te zien, de grote rommelmarkt was al helemaal opgeruimd (of weggespoeld ?) en onder elk afdakje stonden mensen te schuilen.  De (al dan niet tijdelijke) café's zaten overvol en na een kleine wandeling door het verlaten/onteigende dorp zijn we door de gietende regen terug naar de auto gewandeld.  Of het geplande optreden van Pan de Capazo nog ergens zou plaatsvinden, was niet helemaal duidelijk.  Onderweg naar Antwerpen bleek al snel dat het nóg harder kon regenen en toen ik terug op de camping kwam, stond die bijna helemaal blank.  Niet veel later begon de zon te schijnen en konden de sukkelaars van de onderwater gelopen tentjes hun spullen te drogen hangen.



















    09-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Antwerp Pride.
    Deze ochtend vertrokken in Lochristi en intussen nog een keer naar Antwerpen (camping De Molen) verhuisd.  Na aankomst een propere onderbroek aangetrokken en met de fiets naar de Antwerp Pride parade.  Altijd een kleurig spektakel en ze hadden geluk, tussen alle regendagen door vandaag droog en zelfs zonnig ! In de stoet zoals elk jaar voor ieder wat wils en overal langs de straat en op balkons stonden mensen te kijken naar de homo's, biseksuelen, transgenders, drag queens enz die opstapten achter de regenboogvlag.  Ook Eurosong winnaar/winnares Conchita Wurst liep mee door de Antwerpse straten.
    Na de parade nog snel even langs de camping om iets te eten en dan terug naar de stad om een optreden mee te pikken van B.E.F.  Tussendoor had ik ook nog graag naar Willrock gegaan maar dat was niet meer haalbaar. 










     







    08-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mag ik eens hard vloeken ?
    Redenen genoeg ! Ten eerste natuurlijk het strontweer dat ze voorspellen voor de volgende dagen/weken ... maar dat is nog niet het ergste.   Meer nog : het komt me zelfs goed uit want ik ga veel "binnenzittijd" tegemoet ! Ik heb gisteren een nieuwe laptop gekocht en op de MSI GP70 zelf is weinig aan te merken : snel, mooi beeld, stil en alles erop en eraan maar die Windows 8 - wat een miserie ! Ik ben niet geïnteresseerd in alles wat er tegel- en app gewijs in je stront wordt geduwd, ik wil gewoon een bureaublad waarop ik zet wat ik zelf wil gebruiken ...  Het zal nog een hele tijd duren voor ik de weg vindt én een oplossing heb gevonden om alles er weer lekker ouderwets te laten uitzien.
    En dan toch : die regen ! ! ! Ik wil al meteen mijn verontschuldigingen aanbieden aan iedereen die ik halvelings had beloofd om eens langs te komen deze zomer.  Nu heb ik eindelijk een vervoermiddel (de Harley) om mij te verplaatsen en de volgende 10 dagen tijd genoeg om rond te toeren en net dan besluiten ze om de zomer uit te stellen tot volgend jaar.  Dus sorry G+M uit L, W+L uit B, M+P uit Z, T+M uit N, M+B uit W, J+Y uit L, J+B uit B, M+C uit HodB en K uit B ... als het blijft regenen zoals ze voorspellen zit ik de volgende dagen triestig door het raampje naar buiten te kijken en de dagen af te tellen om naar het zuiden te vertrekken.  Ook spijtig voor andere zaken die ik op mijn lijstje had staan om te bezoeken en een centje te gunnen aan de plaatselijke toeristische attracties en horeca.  Als ze dan toch de Antwerpse Ring gaan overkappen, waarom dan niet meteen een grote koepel over gans België ?

    06-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Patti Smith.
    Een avondje Lokerse Feesten.  Het eerste half uur was het nog regenachtig, daarna bleef het gelukkig droog.  Met het repertoire van Girls in Hawaii en Intergalactic Lovers ben ik niet echt vertrouwd en de filmpjes die ik vooraf op youtube had bekeken vond ik niet overtuigend.  Live vielen beide groepen best mee, maar daar kwamen we uiteindelijk niet voor.  Om stipt 22u betrad Patti Smith en haar groep het podium.  Een tiental jaren geleden stond ze hier ook al eens op de affiche en veel is er niet veranderd.  Haar nummers blijven ijzersterk en de passie waarmee ze ze brengt kan velen tot voorbeeld strekken.  Ze spuwt in het rond en trekt de snaren van haar gitaar kapot maar haar stem is niet meer zo krachtig.  De ooit graatmagere zangeres heeft nu zelfs een echte kont gekregen ! Ballen had ze altijd al - zeer goed optreden.

    05-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Campo Santo
    Als de weerberichten kloppen, zou de rest van de week nogal regenachtig verlopen en dus profiteerde ik van de zon om een ritje met de motorfiets te maken.  Eerst amper 5 km verder naar St. Amandsberg om de begraafplaats Campo Santo te bezoeken.  Vele jaren geleden waren we hier met een zoektocht terechtgekomen en ik had me altijd voorgenomen om alles eens wat beter te bekijken, wat vandaag dus gebeurd is.  Op Campo Santo liggen heel wat bekende mensen begraven : Wilfried Martens, Jan Hoet, Dr. Jozef Guislain, Louis Minard (van de schouwburg) enz.  Het meest ontroerende zijn toch de kindergraven, vooral omdat er een jong koppeltje stond te wenen bij een nog niet zo lang geleden gestorven kindje.  Wat ook sterk opvalt zijn de vele familiegraven met Franstalige teksten, ook al gaat het om families met Vlaams klinkende namen.  De eerste prijs voor mooie namen gaat naar de familie De Wandel - Lebienvenu.  
    Normaal gezien wou ik daarna naar Lokeren rijden maar bij een tussenstop merkte ik dat ik geen geld en geen id-kaart of rijbewijs bij me had en dan rij je toch niet meer met een gerust geweten rond.  Dan maar terug naar Lochristi om een beetje te niksen.
    Deze avond ben ik met Leo naar het nieuwe Thaise restaurant in Lochristi gaan eten en dat was absoluut een meevaller.  Bij "thuiskomst" stonden de koeien van de buurman ons op te wachten.



















    04-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En terug in Lochristi.
    Aan alles komt een einde en na de verplichte afbraakwerken konden we rond de middag de tijdelijke camping van het Dranouter festival verlaten.  Ik blijf erbij : het was muzikaal gezien een zwakke editie (of hebben we te dikwijls verkeerde dingen gekozen ?) maar we hebben ons weer goed geamuseerd en heel veel gelachen.  En dat is het belangrijkste ! 
    Nu een paar dagen rustig aan, een stukje van de Lokerse Feesten meepikken en tegen vrijdag opnieuw naar Antwerpen.

    03-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dranouter dag 4.
    De folkmis hebben we, zoals alle voorgaande jaren, alweer gemist.  Misschien zijn missen wel gemaakt om te missen ? We zaten wel op tijd bij Gili de mentalist, ik ken die man enkel van naam en ben niet vertrouwd met dingen die hij op teevee gedaan heeft maar ik vond het een schot in de roos.  Het moet niet altijd muziek zijn, dit was entertainment van de bovenste plank.
    Daarna zaten we afwisselend bij de Rodenbach tent en de St. Bernardus tent.  Niet zo gezellig als de La Chouffe chalet van vorig jaar maar de liefhebbers van abdijbieren komen er wel aan hun trekken.  Bovendien kregen we er nog een staaltje trommelgeweld van trashbeatz.be bij.  In de dranktent kon Zigo (met Sophie Cavez, niet met een accordeon maar aan de basgitaar deze keer) maar weinig volk lokken.  Bij A la Rum zat meer volk maar echt boeien kon het niet.  Bij Flanders Ethno is het altijd een vrolijke boel, kan niet anders met 150 muzikanten op het podium.  Rosanne Cash (dochter van) was minder vrolijk maar wel best te pruimen, alhoewel ze zonder haar beroemde achternaam misschien niet boven het maaiveld zou uitsteken.
    Na Rosanne was het tijd voor een lange pauze.  En daarmee is 40 jaar Dranouter festival zo een beetje samengevat.  Voor een jubileumeditie vond ik het programma aan de zwakke kant.  Er is uiteraard vanalles te beleven maar verrassingen waren er weinig en de hoofdacts waren overwegend teleurstellend.  
    Terwijl de zon onderging hadden we nog ruim de tijd om onnozel te doen en om 23u zorgde Laïs voor een mooie afsluiter, van mij krijgen ze 8,5/10.  


















    02-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dranouter dag 3.
    Wordt dit een ritueel of een slechte gewoonte ? Deze keer al vóór het ontbijt een Caipirinha ! Misschien ontbijten we te laat ...
    Op de festivalweide laat ik me vangen door het programmaboekje dat mij vier Finse knappe jonge dames belooft, ze luisteren naar de naam Kardemimmit en stellen teleur.  De muziek is weinig boeiend én ze zijn niet knap, dan maar snel naar Urbanus en de Fanfaar - daar geen verrassing : hij is niet knap maar pakt wel moeiteloos de hele tent in.  Pubers die nog niet eens geboren waren toen hij zijn grootste hits scoorde, brullen allemaal luidkeels mee.  De (kinder)animatie draait intussen op volle toeren en het draaimolentje van Lancelot is populair bij de ridders in opleiding.
    We wandelen terug naar de camping want vandaag is het spaghetti eten tot je barst.  Twee zusjes amuseren zich intussen met eendjes vissen.
    Veel tijd om te blijven hangen hebben we niet want vooral Rudi en ik willen op tijd zijn om Richard Thompson (ooit oprichter van Fairport Convention) te zien.  Die man heeft ons nog nooit teleurgesteld en dat doet hij ook nu niet.  We hangen wat rond en pikken een optreden van Adriam Edmondson (Vivian uit "The young ones) and the Bad Shepherds mee.  Hun volledige setlist bestaat uit covers die allemaal met een folksausje overgoten worden.  Vooral veel punkklassiekers maar ook Kraftwerk passeert de revue.  
    Iets later is tijd voor een echte revue, eentje voor een publiek op leeftijd en daar reken ik mezelf voorlopig nog niet bij.  Wie zit er in godsnaam te wachten op Rocco Granata ? Iemand die zijn hele leven teert op Marina en zomersproetjes ... laat de mensen maar meezingen, het is aan mij niet besteed en heel ons gezelschap denkt er hetzelfde over.  
    Terwijl de zoveelse Italiaanse schlager op de achtergrond uitsterft, stappen wij naar de Palace (dranktent).  Daar geeft King Dalton flink van katoen en het is bijna niet meer te horen dat ze hun wortels hebben in de folkwereld.  Een mengelmoes van Tom Waits, Moondog Jr en Morphine en vooral HARD ! Eén van de betere optredens dit weekend.  
    Iets later gaan we nog even ons oor te luisteren leggen bij James Blunt.  Ongetwijfeld een vakman en een mooie en sympathieke jongen maar het kan ons niet boeien.














    01-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dranouter dag 2.
    Een nieuwe maand, een nieuw feestje ! Enkele flessen, crushed ice met de hulp van een handdoek en een campinghamer en na het ontbijt zitten we al aan de mojito.  Als opwarmertje voor de tweede bbq kan het tellen ... en even later zijn we weg voor de tweede festivaldag.  Op de weide is het nog rustig maar absoluut gezellig : vele eetkraampjes, winkeltjes en een knuffeltjesbad voor de kleinsten, gezellig weerzien van "oude" bekenden en af en toe iets drinken.  Muzikaal viel er weinig te beleven : Loudon Wainwright III was vooral oud geworden, Billy Bragg had ook niet meer de scherpte van vroeger en twee oudgedienden van Yevgueni (Delrue en Walrus) op hetzelfde uur programmeren is niet echt slim.  Op Novastar zat ik al helemaal niet te wachten.  Na middernacht werd het toch nog gezellig met Les Barbeaux.


















    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs