MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    27-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Over en uit.
    De laatste dag van de Gentse Feesten kwam door de regen wat trager op gang maar eindigde nog zeer mooi.  Normaal is maandag "de dag van de lege portemonnees" maar omdat de Feesten (je moet dit echt met een hoofdletter schrijven !) dit jaar een dag vroeger begonnen zijn, viel de laatste dag op een zondag i.p.v. maandag.  Eerst even aanschuiven aan de frituur en met de hamburger in de hand genoten van straatartieste Joni Sheila.  Als je van je ouders de naam Joni krijgt dan moet je wel gaan gitaarspelen en zingen.  
    Het Baudelo park zag er door de felle regenbuien iets minder aantrekkelijk uit maar zodra Geronimo (Jeroen Geerinck) op het podium stond was het weer feest.  Deze gitaarvirtuoos maakt veelvuldig gebruik van loops en begeleidt op die manier zichzelf door de vele verschillende laagjes die hij zelf speelt en samplet, echt heel knap en het zorgt voor een volle dansvloer !
    De avond werd afgesloten in de "Marokkaanse tent" met enkele glaasjes muntthee en mierzoete gebakjes.  
    De laatste bus van de Dampoort naar Lochristi was weer om te lachen.  Nog nooit meegemaakt : een lijnbus met een lege dieseltank ... en dus moesten we wachten op een vervangbus.  














    26-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een beetje afwisseling.
    Je moet af en toe voor wat variatie in je leven zorgen.  Vandaag dus geen Gentse Feesten maar deze middag wel een bbq bij vrienden in de tuin en daarna met de Harley naar Boechout bij Antwerpen.  Daar vindt dit weekend naar jaarlijkse gewoonte het Sfinks Mixed festival plaats.  Mijn laatste bezoek dateerde van vele jaren geleden en ik was al bijna vergeten hoe gezellig dit festival wel is, met heel veel kinder- en randanimatie (Les Z'Arbs !).  Ik heb er slechts enkele uurtjes vertoefd want ik kwam vooral voor Tinariwen, een groep Touareg muzikanten uit Mali.  Het duurt altijd even voor je mee bent op hun "woestijnritme" maar het is echt zeer mooie muziek.  Eén vrouw vond het duidelijk maar niets en bleef tijdens het concert sudoku's invullen.  Zelf vond ik de doortocht vorig jaar op Dranouter festival van Tamikrest (muzikaal zeer nauw verwant met Tinariwen) ook een stuk indrukwekkender.  


















    25-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En nog een avondje feesten.
    Ik denk dat het misschien niet onverstandig is om vanavond een keertje Feesten over te slaan. Langs de andere kant : waarom eigenlijk ? Omdat ik maar enkele uurtjes geslapen heb ? Zo overleef ik al jaren ... 
    Het was gisterenavond weer de moeite. Eerst met nicht Yessica naar het Baudelo park, ze had nog nooit een boombal meegemaakt. Ze stond al snel op de dansvloer en probeerde de danspasjes van een jig en een bourree onder de knie te krijgen. 
    Een uurtje later trokken we naar het optreden van de Antwerpse rapper Tourist LeMC, een belangrijke wedstrijd op verplaatsing en meteen een overwinning ! Goede sfeer, enkele nieuwe songs, bangelijke teksten. 
    En hop, daar gingen we naar het volgende podium - deze keer aan de Graslei waar we konden genieten van Postmen XL. Er was echt een massa volk op de been en dat werd nog erger toen we naar de Korenmarkt wandelden voor de Radio Guga show. Guga Baul is meer dan een stemmenimitator, dat is nu wel duidelijk ! 
    In de Belfortstraat hadden de gasten van TRASHBEATZ postgevat - indrukwekkend staaltje percussie op allerlei afval. Nog even een beetje rondkijken op de Vlasmarkt om daarna te eindigen waar we begonnen zijn : het Baudelo park. Optredens waren er niet meer maar wel goede muziek en een fantastisch sfeertje.
    Een kleine impressie kan je HIER bekijken.



















    23-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rustige dag.
    De middag zijn Nancy en Macho met de trein naar Gent gekomen.  Tot in de late namiddag is er weinig te merken van het bruisende nachtleven tijdens deze dagen.  De talloze eetkraampjes zijn nog gesloten, op terrassen moet je niet zoeken naar een lege stoel enz.  En zo werd het dus een stadswandeling langs de pleinen en watertjes, over de bruggen ...  Rond 17u vertrok Nancy opnieuw richting Antwerpen en ik zakte af naar Lochristi.  Daar werd ik weer verwend met lekker eten, met zicht op de druiventrossen !


















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Filmpje Pan de Capazo.
    HIER te bekijken.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat een feestje !
    Mooi weer gisteren voor de vijfde dag van de Gentse Feesten en dus met de Harley naar het Baudelo park.  Eerst een beetje rondgelopen en genoten van de vele straatmuzikanten/artiesten die de binnenstad opfleuren.  Om 20u was het aan St. Jacobs tijd voor het "Groot liedboek van Wannes Van De Velde".  Een stel oude en minder oude knarren zoals Koen De Cauter, Jan de Smet, Marc Hauman en Hans Mortelmans brachten er een bloemlezing uit het rijke repertoire van de Antwerpse zanger.  De geest van Wannes was duidelijk aanwezig op het plein maar evenaren, neen - dat is onmogelijk en hopelijk ook niet de bedoeling.  Het was zeker plezierig om te horen dat ze niet voor de gemakkelijkste en bekendste liedjes hadden gekozen.  Ik vond het in ieder geval mooi ...
    In het park kon ik nog een stukje meepikken van Orbal en toen gingen we (want Heidi was ook weer aanwezig) tegen het podium plakken voor Pan de Capazo.  En wat een wervelend optreden werd het weer ! De grote meerderheid van de aanwezige feestvierders had hoogstwaarschijnlijk nog nooit van de Spanjaarden gehoord maar het hele park ontplofte.  Tot ver achteraan werd er gedanst en gesprongen.  Ze kwamen, ze zagen en ze overwonnen - dat kan je met 100 % zekerheid zeggen.  Op 10 augustus treden ze nog eens op tijdens de Doelse Feesten, uur is voorlopig nog onbekend maar je moet zeker komen kijken voor wat zij zelf noemen trance folk ...  

















    22-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.To party or not to party ...
    ... dat was gisteren de vraag.  Zal het gaan regenen of blijft het droog ? Ga ik met de trapfiets, de motorfiets of met de bus ? Rond 15u toch met de bus vertrokken naar de Gentse Feesten.  Ik was met Heidi (enkele weken geleden op Na Fir Bolg leren kennen) afgesproken aan de Korenlei voor een optreden van De Bom.  De Bom is een Gentse groep die alleen covers brengt van Doe Maar en ze doen dat goed ! Als je al de nummers op een rijtje hoort, besef je pas hoeveel hits de Nederlanders gescoord hebben.  Een aantal muzikanten van De Bom ken ik al heel lang want ze speelden in de middeleeuwen samen bij Jaman!, een fantastisch reggae/skagroepje waar Nancy en ik dikwijls naar gingen kijken.
    Na het optreden liepen we een beetje doelloos rond tot er nog een vriendin van Heidi opdook, toen moesten we dringend op zoek naar een puntzak met frieten én een koffie , beide opdrachten werden met succes afgerond.
    Daarna scheidden voor even onze wegen want ik wou in het Baudelo park blijven hangen en zij gingen naar het Muzikantenhuis.  Iets later begon het toch wel iets te hard te regenen in het park om te blijven staan en zakte ik ook af naar de Dampoortstraat.  Ik vond bij Heidi en Monique nog een lege stoel en kon zo droog en warm genieten van de Boma Family (neen, niks met worsten te maken).  Gezellige, onderhoudende en bijwijlen grappige muziekjes.  Nog even iets drinken en dan terug naar Lochristi, met Heidi als taxichauffeur - bedankt !












    20-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lochristi-Antwerpen-Lochristi.
    Gisteren met de Harley even over en weer gereden naar Antwerpen voor een optreden van Blue ConneXXion, de covergroep waarmee Rudi en zijn vrienden de sixties en seventies doen herleven. Ik kon spijtig genoeg niet lang blijven want er was een hevig onweer voorspeld en daar wou ik liever niet in terecht komen. Op de E17 was het wegdek nat maar dat vormde geen probleem. Hoe meer ik richting Gent reed hoe feller de bliksemflitsen werden. Net als de dag voordien reed ik net op tijd de parking op. Even later knetterde het langs alle kanten.  
    Blijkbaar is het hier nog meegevallen en was het op sommige plaatsen nog heviger.  Het wordt stilaan een gewoonte : jeugdkampen onder water, festivals stilgelegd ...  Met wat gin en absint hielden wij het onweer op een veilige afstand en chips van de vloer eten zorgde voor extra lichaamsbeweging !


    19-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gentse Feesten dag 1.
    Gisterenavond zoals gepland naar de eerste dag van de Gentse Feesten geweest. Het eten werd deze keer geserveerd op een kartonnen bordje van de LUNCHBUS maar het smaakte even lekker dan op restaurant.  
    De opener in het Baudelo park (The Reunion) was al meteen een voltrefffer en ondanks de tropische temperaturen werd er volop gedanst - door de anderen Het was de bedoeling om daarna naar de Korenlei af te zakken voor een optreden van che sudaka maar intussen waren er al zoveel bekenden opgedoken in het park dat ik daar ben blijven hangen en ook Lost Highway heb meegepikt - met nog meer volk op de dansvloer.  
    Rond middernacht begon het ineens verdacht veel te waaien en in de verte was al een bliksemschicht te zien.  Ik had geen zin om in een (niet voorspeld) zwaar onweer met de Harley naar Lochristi te rijden en ben dan vroeger dan voorzien vertrokken.  Ik had nog net de tijd om een regenhoes over de motorfiets te leggen en toen begonnen er dikke druppels te vallen.  Langer dan 10 minuten duurde het niet maar ik had er toch niet graag doorgereden. 







    17-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blij.
    Wat ben ik blij dat mijn Koala het grootste deel van de dag in de schaduw staat ! Toch was het binnen nog 28 graden toen ik deze avond rond 23u in de motorhome stapte.  Een half uurtje vroeger had in aan Park Spoor Noord in de Cargo zomerbar nog een optreden van Tourist LeMC meegepikt.  In het park zaten overal mensen te picknicken en speelden kinderen in het water tot de zon onderging.  Voor mij een geslaagde dag want eerder op de avond was ik al iets gaan eten met Nancy en haar zus Liliane.










    16-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Colmar.
    Zou de zomer vandaag dan echt beginnen ? Warmer moet het voor mij niet worden, 25 graden is een mooie temperatuur.  Deze ochtend was het nog lekker koel en ik ben met de fiets naar de dokter gereden om te informeren hoe lang ik nog te leven heb.  Een half litertje bloed achtergelaten en morgen weet ik weer hoeveel medicijnen ik moet slikken om het allemaal een beetje draaglijk te houden.  Aftakeling is immers niet op te lossen met een pilletje meer of minder.
    Deze middag is Nancy naar de camping gekomen, zo konden we in de schaduw nog eens een beetje bijkletsen.  De ijskar moest ik met spijt in het hart laten passeren want deze avond waren we afgesproken met onze pa, Dirk en Maryline om iets te gaan eten bij Colmar.  Zoals gewoonlijk weer lichtjes overdreven met het aantal porties.  Het Colmar restaurant aan de Wezenberg is trouwens helemaal opgefrist en alles ziet er veel aantrekkelijker uit.












    15-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Grootvader.
    Vandaag werkte ik het lijstje medische raadplegingen verder af.  Eerst de tandarts en dan de oogarts, alles in orde.  Gisteren was ik al naar de dermatoloog geweest, enkele wratjes laten bevriezen en/of weg laseren.  Ik zal dan toch een beetje ijdel zijn ...  Een botox behandeling zal voor een andere keer zijn, de bodem van mijn portemonnee is in zicht !
    Na de doktersbezoeken was het de bedoeling om samen met Nancy enkele caches te zoeken maar de Garmin Oregon wou niet echt meewerken.  We waren in de buurt van de oude begraafplaats van Wilrijk en dat was een prima gelegenheid om iemand een bezoekje te brengen die ik zelf nooit gekend heb maar toch wel een belangrijke rol heeft gespeeld in mijn leven : de vader van mijn vader ligt daar begraven en zonder hem was er van mij ook geen sprake geweest.  En daar hoort een heel verhaal bij.  
    Toen de tweede wereldoorlog uitbrak gingen mijn grootvader, mijn toen zes maanden zwangere grootmoeder en mijn negenjarige vader op de vlucht voor de Duitse bezetters.  In Veurne kreeg mijn grootvader een blindedarmontsteking en moest geopereerd worden.  Hij werd met een militaire ambulance afgevoerd naar De Panne en dat voertuig werd onder vuur genomen.  Het is nooit duidelijk geweest wie geschoten heeft, het land verkeerde toen in totale chaos. Vrouw en kind kregen in De Panne te horen dat man/vader het incident niet had overleefd en zij moesten opnieuw te voet de Ijzer over naar Veurne.  Ze kregen geen toelating want de brug die ze wilden gebruiken zou opgeblazen worden.  Mijn grootmoeder heeft het toch gewaagd (wat had ze nog te verliezen met een dode echtgenoot en een kind op komst ?) en nadat ze samen met mijn vader de Ijzer was overgestoken, explodeerde de brug ... Enkele minuten later en er had nooit sprake geweest van Eddy ! Onze pa zijn broer kreeg later als halve wees de naam van zijn overleden vader : Pierre.
    Dat mijn grootvader begraven lag in Wilrijk, heb ik pas enkele jaren geleden gehoord toen onze pa vertelde dat hij het graf een beetje was gaan proper maken.  En zo kwam ik er vandaag dus ook terecht.  Raar eigenlijk, zo iemand die je nooit gekend hebt en waar je toch een bepaalde band mee hebt.  Veel zal er van hem niet meer overblijven maar ik heb hem toch gezegd dat hij een perfecte vader (onze pa dus) heeft achtergelaten.  
    Na de middag zijn we nog iets gaan drinken en een beetje naar de solden gaan kijken.  Geen t-shirts gekocht maar wel een nieuwe rugzak gekregen van Nancy.  Nog later ben ik in mijn eentje een pizza gaan eten bij Da Giovanni.  Een typische toeristenval met druk gesticulerende obers die je proberen binnen te lokken en vooral oog hebben voor mooie vrouwen maar de pizza's zijn helemaal niet slecht en redelijk van prijs.  Omdat ik ooit eens gehoord heb dat ze goed zijn voor de borstjes, heb ik de korstjes laten liggen.  De terrasjes in de buurt zaten goed vol, ook al was het niet echt een mooie dag.












    14-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk nog eens een droge dag.
    En niet alleen droog, zelfs de zon heeft geschenen.  Opeens ziet alles er mooier uit.  Op de bus deze ochtend stond een joodse man (maatpak zonder das, keppeltje op het hoofd) mee te neuriën met een popliedje waarvan de titel me nu ontsnapt.  Eindelijk kreeg ik ook mijn overburen op de camping eens te zien.  Ze zaten samen met enkele vrienden een pintje te drinken en ze komen duidelijk uit Antwerpen.  Het soort volksmensen dat uitdrukkingen rondstrooit die ik nog wel begrijp maar zelf niet meer gebruik : "doar krijg kik na de weubbe van" of "kwist dattem ging geubbele" ...  Na het verkavelingsvlaams en de vele Nederlanders in Spanje klinkt dit als een verademing en bovendien absoluut authentiek !


    13-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wisselvallig ...
    ... dat is wel het minste wat je van deze dag kan zeggen.  Heel soms kwam de zon piepen en was het echt warm, enkele minuten later ging de temperatuur snel naar beneden en viel de zoveelste regenbui waarvoor je moest gaan schuilen.  Spijtig, want er was vanalles te doen vandaag in Antwerpen : triatlon, internationale markt met eetkraampjes enz.
    Uiteindelijk heb ik samen met Nancy toch flink wat afgewandeld en werd het toch nog een gezellige dag.















    12-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AMF 2.
    Ik heb lang getwijfeld of ik naar de tweede dag van Antwerp Metal Fest zou gaan.  De hele dag bleef de motregen aanhouden maar toen het in de late namiddag toch droog werd (en bleef) ben ik toch nog vertrokken en kon ik genieten van een heerlijk potje lawaai.  Fijnbesnaarde groepen als Toxic Shock, Izegrim en Decapitated deden mijn trommelvliezen trillen, top act Exodus was te laat geprogrammeerd - dan zou ik mijn laatste tram missen én bovendien wilde ik nog een stukje van Brazilië-Nederland meepikken.  Het eerste doelpunt heb ik nog in Merksem gezien en ik was net op tijd "thuis" voor de tweede helft.  

    11-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AMF.
    Met korte tussenstops in Wevelgem (even kijken bij Vanomobil) en Temse (even nieuwsgierig bij Alpha) naar Antwerpen gereden.  Niet meer naar Vogelzang, maar naar camping De Molen deze keer.  Dit wordt mijn uitvalsbasis voor de volgende dagen.  Het eerste uitstapje ging naar Merksem.  Onderweg werd er nog extra animatie voorzien door De Lijn - onaangekondigd overstappen, afgeschafte haltes enz,  Gelukkig kom je op het openbaar vervoer ook grappige dingen tegen : een gast met een stofzuiger ter grootte van een koelkast die tegen een andere kerel begint te zagen omdat die op de tram te veel plaats inneemt met zijn plooifiets ...  En dan Antwerp Metal Fest : death metal, speed metal, hardcore - alles wat veel lawaai maakt komt hier aan bod.  De inrichting van het terrein is dit jaar veranderd en fel verbeterd.  Voor de oude mensen is er nu zelfs een "rustige" ruimte ingericht en voor de dwergjes zoals ik is een groot scherm geplaatst.  Je kan nu op veilige afstand de mosh pit, wall of death en andere moderne versies van de Romeinse gladiatorenspelletjes gadeslaan.  Om mijn oren rust te gunnen (zelfs de beste oordopjes weerstaan niet aan de geluidsdruk aan het podium) ben ik voor het avondeten naar een frituur in de buurt gewandeld.  Zoals dat tegenwoordig moet, uitgebaat door Aziaten en toen ik mijn bestelling kreeg kon ik niets anders zeggen dan : "Gij zijt geen flietchinees maar ne sauschinees, ik zie mijn flieten niet liggen !", omdat hij ongeveer drie kilo andalouse saus over mijn mini pakje friet had gekapt. 
    Toen ik rond middernacht terug naar de camping wandelde (vanaf de bushalte, niet vanuit Merksem) hoorde ik in de verte nog exotisch tromgeroffel en een kleine omweg bracht me bij "Strantwerpen" waar een Braziliaans percussiegroepje probeerde wat ambiance te brengen op de frisse zomeravond.
    Als je HIER klikt, kan je een klein filmpje zien.  Ik vermoed dat de meesten onder jullie enkel het laatste stukje te pruimen vinden. 







    10-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laatste dag.
    Vandaag niet al te veel gedaan, in tegenstelling tot de rest van het land is het hier somber en fris gebleven.  Morgen rij ik opnieuw richting Antwerpen want dan begint Antwerp Metal Fest.  Of ik het ga overleven is een andere zaak want ik loop al enkele dagen te snotteren én ik heb nu al hoofdpijn.








    09-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tour de France in Ieper.
    Toen we om 10u vertrokken naar het centrum van Ieper viel het weer nog enigszins mee.  Nu ja, meevallen ... amper 15 graden en motregen, meer moet je in de Belgische zomer van 2014 voorlopig niet verwachten.  Op en rond de Grote Markt waren vele mensen al vroeg present om een goed plaatsje te bemachtigen en die bleven daar dan uren staan.  Daar had ik geen zin in en gelukkig de rest van de bende ook niet.  We zijn dan naar de Rijselsestraat gewandeld, daar was het iets rustiger.  Om 11u45 vertrok de publiciteitskaravaan en zoals altijd wordt er dan een heleboel rommel uitgedeeld, gaande van dingen waarvan ik absoluut niet waarvoor ze zouden moeten dienen tot petjes en drankjes.  
    We hadden nog even tijd om langs de camping te gaan en om half twee stonden we paraat op de grote baan om de renners voorbij te zien komen.  Eerst een boel motorfietsen en auto's, dan de fietsers, daarna de de servicewagens en de ploegleiders en nog wat later de bussen.  Op een kwartiertje was alles voorbij en konden we de rest van de middag binnen zitten en alles op de teevee volgen.  Het is tijdens de rit onophoudelijk blijven regenen, vele renners zijn dan ook tegen de grond gegaan.














    08-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ieper.
    Het heeft bijna de hele nacht geregend maar vanaf 10u is het hier - in tegenstelling tot de rest van België - droog gebleven en regelmatig kwam de zon zelfs piepen.  De vooruitzichten voor morgen blijven echter rampzalig.  Daarom vandaag al een wandelingetje door de omgeving gemaakt, gewoon om de beentjes te strekken en een frisse neus te halen.  Diezelfde neus zit trouwens vol snot en in combinatie met tranende oogjes, een beetje koorts en keelpijn mag je dit een verkoudheid noemen.  
    Gisterenavond waren Conny en Louis hier al aangekomen op de camping, vandaag zijn Philip en Monique de rangen komen versterken en deze avond kwamen Thierry en Malvina op de scooter aangereden.  Die staan met de motorhome momenteel in Wervik en komen morgen opnieuw deze kant uit.  Alles in en rond Ieper staat in het teken van de Tour de France : overal worden afsluitingen geplaatst, op de Grote Markt staat geen enkele auto meer geparkeerd, vrachtwagen vol materiaal rijden af en aan.  
    We zijn deze avond naar "The Last Post" gaan kijken maar er was zo veel volk dat je nauwelijks in de buurt kon komen.  Boven aan de Menenpoort was intussen alles in gereedheid gebracht om het TV-programma "Vive le vélo" uit te zenden.
     

















    07-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Filmpjes !
    Deze ochtend de laatste rommel ingepakt en Rudi nog een beetje geholpen met de caravan, Anneliese en Sanne waren gisterenavond al vertrokken.  Nog even langs Antwerpen gereden om Nancy te zien en dan koers gezet naar Ieper, waar ik enkele dagen blijf staan op camping Jeugstadion.  Overmorgen woensdag vertrekt hier een rit van de Tour en het zal hier dus flink druk worden.
    Voor de mensen die niet genoeg fantasie hebben om zich iets voor te stellen bij de dingen die ik vorige dagen heb geschreven : ik heb een aantal filmpjes op youtube gezet.
    Voor Urbanus, klik HIER - voor Pan de Capazo, klik HIER - voor Corvus Corax, klik HIER, de jamsessie van beide groepen samen kan je HIER bekijken. 
    Als je HIER klikt, kan je zien hoe je met enig geduld een "tweesecondenkaktent" kan opvouwen Smile.

    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs