MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    15-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Grootvader.
    Vandaag werkte ik het lijstje medische raadplegingen verder af.  Eerst de tandarts en dan de oogarts, alles in orde.  Gisteren was ik al naar de dermatoloog geweest, enkele wratjes laten bevriezen en/of weg laseren.  Ik zal dan toch een beetje ijdel zijn ...  Een botox behandeling zal voor een andere keer zijn, de bodem van mijn portemonnee is in zicht !
    Na de doktersbezoeken was het de bedoeling om samen met Nancy enkele caches te zoeken maar de Garmin Oregon wou niet echt meewerken.  We waren in de buurt van de oude begraafplaats van Wilrijk en dat was een prima gelegenheid om iemand een bezoekje te brengen die ik zelf nooit gekend heb maar toch wel een belangrijke rol heeft gespeeld in mijn leven : de vader van mijn vader ligt daar begraven en zonder hem was er van mij ook geen sprake geweest.  En daar hoort een heel verhaal bij.  
    Toen de tweede wereldoorlog uitbrak gingen mijn grootvader, mijn toen zes maanden zwangere grootmoeder en mijn negenjarige vader op de vlucht voor de Duitse bezetters.  In Veurne kreeg mijn grootvader een blindedarmontsteking en moest geopereerd worden.  Hij werd met een militaire ambulance afgevoerd naar De Panne en dat voertuig werd onder vuur genomen.  Het is nooit duidelijk geweest wie geschoten heeft, het land verkeerde toen in totale chaos. Vrouw en kind kregen in De Panne te horen dat man/vader het incident niet had overleefd en zij moesten opnieuw te voet de Ijzer over naar Veurne.  Ze kregen geen toelating want de brug die ze wilden gebruiken zou opgeblazen worden.  Mijn grootmoeder heeft het toch gewaagd (wat had ze nog te verliezen met een dode echtgenoot en een kind op komst ?) en nadat ze samen met mijn vader de Ijzer was overgestoken, explodeerde de brug ... Enkele minuten later en er had nooit sprake geweest van Eddy ! Onze pa zijn broer kreeg later als halve wees de naam van zijn overleden vader : Pierre.
    Dat mijn grootvader begraven lag in Wilrijk, heb ik pas enkele jaren geleden gehoord toen onze pa vertelde dat hij het graf een beetje was gaan proper maken.  En zo kwam ik er vandaag dus ook terecht.  Raar eigenlijk, zo iemand die je nooit gekend hebt en waar je toch een bepaalde band mee hebt.  Veel zal er van hem niet meer overblijven maar ik heb hem toch gezegd dat hij een perfecte vader (onze pa dus) heeft achtergelaten.  
    Na de middag zijn we nog iets gaan drinken en een beetje naar de solden gaan kijken.  Geen t-shirts gekocht maar wel een nieuwe rugzak gekregen van Nancy.  Nog later ben ik in mijn eentje een pizza gaan eten bij Da Giovanni.  Een typische toeristenval met druk gesticulerende obers die je proberen binnen te lokken en vooral oog hebben voor mooie vrouwen maar de pizza's zijn helemaal niet slecht en redelijk van prijs.  Omdat ik ooit eens gehoord heb dat ze goed zijn voor de borstjes, heb ik de korstjes laten liggen.  De terrasjes in de buurt zaten goed vol, ook al was het niet echt een mooie dag.












    14-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk nog eens een droge dag.
    En niet alleen droog, zelfs de zon heeft geschenen.  Opeens ziet alles er mooier uit.  Op de bus deze ochtend stond een joodse man (maatpak zonder das, keppeltje op het hoofd) mee te neuriën met een popliedje waarvan de titel me nu ontsnapt.  Eindelijk kreeg ik ook mijn overburen op de camping eens te zien.  Ze zaten samen met enkele vrienden een pintje te drinken en ze komen duidelijk uit Antwerpen.  Het soort volksmensen dat uitdrukkingen rondstrooit die ik nog wel begrijp maar zelf niet meer gebruik : "doar krijg kik na de weubbe van" of "kwist dattem ging geubbele" ...  Na het verkavelingsvlaams en de vele Nederlanders in Spanje klinkt dit als een verademing en bovendien absoluut authentiek !


    13-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wisselvallig ...
    ... dat is wel het minste wat je van deze dag kan zeggen.  Heel soms kwam de zon piepen en was het echt warm, enkele minuten later ging de temperatuur snel naar beneden en viel de zoveelste regenbui waarvoor je moest gaan schuilen.  Spijtig, want er was vanalles te doen vandaag in Antwerpen : triatlon, internationale markt met eetkraampjes enz.
    Uiteindelijk heb ik samen met Nancy toch flink wat afgewandeld en werd het toch nog een gezellige dag.















    12-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AMF 2.
    Ik heb lang getwijfeld of ik naar de tweede dag van Antwerp Metal Fest zou gaan.  De hele dag bleef de motregen aanhouden maar toen het in de late namiddag toch droog werd (en bleef) ben ik toch nog vertrokken en kon ik genieten van een heerlijk potje lawaai.  Fijnbesnaarde groepen als Toxic Shock, Izegrim en Decapitated deden mijn trommelvliezen trillen, top act Exodus was te laat geprogrammeerd - dan zou ik mijn laatste tram missen én bovendien wilde ik nog een stukje van Brazilië-Nederland meepikken.  Het eerste doelpunt heb ik nog in Merksem gezien en ik was net op tijd "thuis" voor de tweede helft.  

    11-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AMF.
    Met korte tussenstops in Wevelgem (even kijken bij Vanomobil) en Temse (even nieuwsgierig bij Alpha) naar Antwerpen gereden.  Niet meer naar Vogelzang, maar naar camping De Molen deze keer.  Dit wordt mijn uitvalsbasis voor de volgende dagen.  Het eerste uitstapje ging naar Merksem.  Onderweg werd er nog extra animatie voorzien door De Lijn - onaangekondigd overstappen, afgeschafte haltes enz,  Gelukkig kom je op het openbaar vervoer ook grappige dingen tegen : een gast met een stofzuiger ter grootte van een koelkast die tegen een andere kerel begint te zagen omdat die op de tram te veel plaats inneemt met zijn plooifiets ...  En dan Antwerp Metal Fest : death metal, speed metal, hardcore - alles wat veel lawaai maakt komt hier aan bod.  De inrichting van het terrein is dit jaar veranderd en fel verbeterd.  Voor de oude mensen is er nu zelfs een "rustige" ruimte ingericht en voor de dwergjes zoals ik is een groot scherm geplaatst.  Je kan nu op veilige afstand de mosh pit, wall of death en andere moderne versies van de Romeinse gladiatorenspelletjes gadeslaan.  Om mijn oren rust te gunnen (zelfs de beste oordopjes weerstaan niet aan de geluidsdruk aan het podium) ben ik voor het avondeten naar een frituur in de buurt gewandeld.  Zoals dat tegenwoordig moet, uitgebaat door Aziaten en toen ik mijn bestelling kreeg kon ik niets anders zeggen dan : "Gij zijt geen flietchinees maar ne sauschinees, ik zie mijn flieten niet liggen !", omdat hij ongeveer drie kilo andalouse saus over mijn mini pakje friet had gekapt. 
    Toen ik rond middernacht terug naar de camping wandelde (vanaf de bushalte, niet vanuit Merksem) hoorde ik in de verte nog exotisch tromgeroffel en een kleine omweg bracht me bij "Strantwerpen" waar een Braziliaans percussiegroepje probeerde wat ambiance te brengen op de frisse zomeravond.
    Als je HIER klikt, kan je een klein filmpje zien.  Ik vermoed dat de meesten onder jullie enkel het laatste stukje te pruimen vinden. 







    10-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laatste dag.
    Vandaag niet al te veel gedaan, in tegenstelling tot de rest van het land is het hier somber en fris gebleven.  Morgen rij ik opnieuw richting Antwerpen want dan begint Antwerp Metal Fest.  Of ik het ga overleven is een andere zaak want ik loop al enkele dagen te snotteren én ik heb nu al hoofdpijn.








    09-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tour de France in Ieper.
    Toen we om 10u vertrokken naar het centrum van Ieper viel het weer nog enigszins mee.  Nu ja, meevallen ... amper 15 graden en motregen, meer moet je in de Belgische zomer van 2014 voorlopig niet verwachten.  Op en rond de Grote Markt waren vele mensen al vroeg present om een goed plaatsje te bemachtigen en die bleven daar dan uren staan.  Daar had ik geen zin in en gelukkig de rest van de bende ook niet.  We zijn dan naar de Rijselsestraat gewandeld, daar was het iets rustiger.  Om 11u45 vertrok de publiciteitskaravaan en zoals altijd wordt er dan een heleboel rommel uitgedeeld, gaande van dingen waarvan ik absoluut niet waarvoor ze zouden moeten dienen tot petjes en drankjes.  
    We hadden nog even tijd om langs de camping te gaan en om half twee stonden we paraat op de grote baan om de renners voorbij te zien komen.  Eerst een boel motorfietsen en auto's, dan de fietsers, daarna de de servicewagens en de ploegleiders en nog wat later de bussen.  Op een kwartiertje was alles voorbij en konden we de rest van de middag binnen zitten en alles op de teevee volgen.  Het is tijdens de rit onophoudelijk blijven regenen, vele renners zijn dan ook tegen de grond gegaan.














    08-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ieper.
    Het heeft bijna de hele nacht geregend maar vanaf 10u is het hier - in tegenstelling tot de rest van België - droog gebleven en regelmatig kwam de zon zelfs piepen.  De vooruitzichten voor morgen blijven echter rampzalig.  Daarom vandaag al een wandelingetje door de omgeving gemaakt, gewoon om de beentjes te strekken en een frisse neus te halen.  Diezelfde neus zit trouwens vol snot en in combinatie met tranende oogjes, een beetje koorts en keelpijn mag je dit een verkoudheid noemen.  
    Gisterenavond waren Conny en Louis hier al aangekomen op de camping, vandaag zijn Philip en Monique de rangen komen versterken en deze avond kwamen Thierry en Malvina op de scooter aangereden.  Die staan met de motorhome momenteel in Wervik en komen morgen opnieuw deze kant uit.  Alles in en rond Ieper staat in het teken van de Tour de France : overal worden afsluitingen geplaatst, op de Grote Markt staat geen enkele auto meer geparkeerd, vrachtwagen vol materiaal rijden af en aan.  
    We zijn deze avond naar "The Last Post" gaan kijken maar er was zo veel volk dat je nauwelijks in de buurt kon komen.  Boven aan de Menenpoort was intussen alles in gereedheid gebracht om het TV-programma "Vive le vélo" uit te zenden.
     

















    07-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Filmpjes !
    Deze ochtend de laatste rommel ingepakt en Rudi nog een beetje geholpen met de caravan, Anneliese en Sanne waren gisterenavond al vertrokken.  Nog even langs Antwerpen gereden om Nancy te zien en dan koers gezet naar Ieper, waar ik enkele dagen blijf staan op camping Jeugstadion.  Overmorgen woensdag vertrekt hier een rit van de Tour en het zal hier dus flink druk worden.
    Voor de mensen die niet genoeg fantasie hebben om zich iets voor te stellen bij de dingen die ik vorige dagen heb geschreven : ik heb een aantal filmpjes op youtube gezet.
    Voor Urbanus, klik HIER - voor Pan de Capazo, klik HIER - voor Corvus Corax, klik HIER, de jamsessie van beide groepen samen kan je HIER bekijken. 
    Als je HIER klikt, kan je zien hoe je met enig geduld een "tweesecondenkaktent" kan opvouwen Smile.

    06-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Na Fir Bolg - dag 3, de finale !
    In de pubtent konden we nog even genieten van Kalio Gayo, een Nederlandse folkgroep.  Daarna gebeurde er iets dat ze op Na Fir Bolg niet vaak (misschien zelfs nog nooit) gezien hebben : een spontane after party/jam met de kerels van Pan de Capazo en Corvus Corax.  Op het boombalfestival (Lovendegem - einde augustus) is zoiets de normaalste zaak van de wereld.  Het begon buiten met een beetje op vuilbakken kloppen tot die werden weggehaald.  Alles verhuisde naar binnen en daar werd verder geklopt.  Ook dat zagen de organisatoren blijkbaar liever niet gebeuren maar toen trommels, tamboerijnen en aanverwante zaken bovengehaald werden, kwam er al snel een doedelzak/gaita, gitaar en klarinet bij om de boel wat aan te zwengelen.  Even later kwamen de Duitsers van onder de douche en begonnen ook mee te spelen - toen het licht uitging werd er gewoon verder gespeeld - echt grandioos en een fantastische afsluiter !






    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Na Fir Bolg - dag 3 later op de avond.
    Terwijl de zon onderging en voor een mooie achtergrond zorgde bij de zwiermolen, werd op het grote podium alles klaargezet voor Corvus Corax en geloof me : daar heb je tijd voor nodig ... De Duitse groep brengt middeleeuwse muziek en heeft daar een indrukwekkend aantal instrumenten voor nodig.  Het werd een goede show, absoluut opzwepend maar ik blijf het toch allemaal een beetje "fake" vinden.












    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Na Fir Bolg - dag 3 vervolg.
    De lucht zag er regelmatig zeer dreigend uit maar het bleef toch laat in de namiddag bleef het overwegend droog.  En zo konden we volop genieten van Kapitein Winnokio, eigenlijk een kindershow maar absoluut ook zeer plezant voor de "grote mensen".  Iets later gingen de hemelsluizen echt open en zelfs in het midden van de grote concerttent stond je niet meer droog.  Of het puur toeval was of met het insijpelende water te maken had is niet duidelijk, maar de grote mengtafel moest vervangen worden en zo startte ouwe rakker Zjef Vanuytsel met een flinke vertraging.  Alle bekende liedjes van hem passeerden de revue (o.a. Zotte Morgen en Houten Kop - voor sommigen absoluut op het lijf geschreven).  
    Toen was het in de pubtent tijd voor de verrassing van de dag : Pan de Capazo ! Ik had er nog nooit van gehoord (alhoewel ze al een hele tijd bezig zijn en Europa doorkruisen) maar alles wat Spaanse roots heeft, trekt mij aan.  Schitterend optreden en dus maar een t-shirt gekocht om de collectie aan te vullen.  Even verbroederen hoort er natuurlijk ook bij.
    In de grote tent was het rond 21u tijd voor Urbanus en de Fanfaar (laat je niet misleiden door de naam, het is een rockband).  Urbanus, wie zit daar nog op te wachten - is die niet met pensioen ? Zo dacht ik er ook over maar we hebben ons goed geamuseerd en Urbanus kreeg snel de hele tent aan het meezingen.  


















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Na Fir Bolg - dag 3.
    Het was weer een korte nacht, op de bijgevoegde foto's kan je zien dat veel mensen daar nog last van hadden - anderen blijven doorgaan !  Omdat het in de voormiddag droog bleef, werden al een heleboel tenten afgebroken.










    05-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Na Fir Bolg - dag 2.
    De affiche van vandaag was slechts bijzaak en de programmatie werd ondersteboven gegooid voor de allerbelangrijkste gebeurtenis van het jaar : België-Argentinië op het WK in Brazilië.  Alle festivalgangers liepen rond met een hoedje, vlag, t-shirt enz in de nationale driekleur.  Het grote scherm was aan de kleine kant.  Ik zag de spelers wel lopen maar waar de bal was, was niet altijd duidelijk.  Bovendien stonden er altijd dubbele meters in mijn zicht.  Allemaal slechte voortekens en dus ging België moedig strijdend ten onder tegen de slimmer spelende (maar toch teleurstellende) Zuid-Amerikanen.  
    De nederlaag werd doorgespoeld met vele liters bier en op het podium kwamen o.a. Kadril en Frank Boeijen de pijn verzachten.  Voor mij was de Black Tartan Clan het hoogtepunt van de avond, speedfolk met punkattitude.  









    04-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Na Fir Bolg - dag 1
    Iets voor de middag zocht ik een mooi plaatsje op de kampeerweide van Na Fir Bolg.  Er was nog plaats genoeg om te kiezen maar deze keer moest ik toch zeker rekening houden met het slechte weer dat voorspeld werd.  Ergens op een mooi stukje gras dus en de neus richting uitgang.  Regen kwam er pas 's avonds laat, overdag was er vooral stof - heel veel stof ! Rond half twee kwamen Rudi, Anneliese en Sanne de camping opgereden en kon het installeren van caravan en (voor)tenten beginnen, onmiddellijk gevolgd door aperitief met hapjes.  
    En dan richting festivalterrein voor o.a. Daan (theatraal maar best wel goed) met Isolde Lasoen in een hoofdrol, Eva De Roovere (deels in het donker door een defect), de uitbundige Italianen van Stygiens en folk van de bovenste plank gebracht door Elanor en later The Reunion (met een zuiders tintje door de inbreng van gastzangeres Fabiola).  Pie p.klein sloot de avond af, voor een aantal andere aanwezigen was het licht al iets vroeger uitgegaan Smile.




    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Files en keuringen.
    Het was gisteren weer een drukke (en dure) dag en ik heb stilaan mijn buik vol van België.  Tegen alle verwachtingen in geraakte ik vrij vlot in Deurne waar ik bij Nancy alle zware dingen uit de auto haalde om een zo laag mogelijk gewicht te bereiken om naar het keuringsstation te gaan.  Na ruim twee uren wachten was het eindelijk mijn beurt, de auto was perfect in orde maar toch kreeg ik weer een (mondelinge) opmerking over het gewicht.  Ik heb namelijk nog 10 kg laadvermogen over om binnen de wettelijke grenzen te blijven.  Als je dan weet dat ik er al meer dan 100 kg had uitgehaald en zowel mijn water- als dieseltank bijna leeg waren ...
    Door het lange wachten in Deurne moest ik me nog haasten om tegen 15u in Temse te zijn bij Alpha Motorhomes.  Niks speciaals daar, gewoon alles eens laten nakijken en weer mijn bankkaart moeten bovenhalen.  Toen begon de miserie weer, het verkeer richting Antwerpen stond weer helemaal stil vanaf Haasdonk.  Dan maar langs Boom geprobeerd, veel sneller ging dat niet maar je kon tenminste een beetje in beweging blijven en om 19u arriveerde ik in Zoersel bij Monique en Philip, waar ik (is het ooit anders geweest ?) lekker eten voorgeschoteld kreeg.  Het was fijn om hen weer te zien, al was het soms moeilijk om ze terug te vinden achter de flessen
    Vanmiddag verhuis ik naar Vorselaar om daar op het Na Fir Bolg festival enkele dagen te genieten van goede muziek en een klinkende overwinning van de Rode Duivels tegen Argentinië ! Opnieuw internet zal iets voor volgende week zijn.  Tot dan !


    02-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fuck Nocterra !
    Ik heb mij nog eens ouderwets kwaad gemaakt, dat was een tijdje geleden. Ik had dan ook redenen genoeg om er stevig tegenaan te gaan. Het begon al met de rit van Lochristi naar Antwerpen : 2 uren onderweg (okee, ik ben ook een kwartiertje bij Lidl gaan winkelen) voor een stukje van niet eens 50 km ! 
    Dan naar Vogelzang waar ik al meteen nattigheid voelde, een aantal motorhomes stond op straat geparkeerd. Het hele terrein (dat afgelopen weekend gebruikt is om tentjes van Summer Festival bezoekers te zetten) lag nog bezaaid met afval en een container sloot de toegang af. En ja natuurlijk, zoals je van Nocterra vzw kan verwachten – ik denk niet dat ze ooit al één belofte hebben waargemaakt – is terrein Vogelzang pas vanaf morgen weer beschikbaar. De maat is nu echt vol ! Nocterra is een vzw die zich zou moeten inzetten voor motorhometoeristen en telkens weren ze hun doelgroep van het terrein omdat ze met andere bezigheden meer geld kunnen vangen (als parking voor boekenbeurs, festivalcamping enz). Dat op zich is al verwerpelijk maar dat ze dan hun terrein ook nog twee dagen eerder sluiten en ook een dag later openen dan aangekondigd … Ik heb al constant afspraken moeten veranderen door hun grillige en onbetrouwbare regelingen, beloftes en manier van uitbaten. Vandaag was er dan de spreekwoordelijke druppel en ik heb de toevallig aanwezige verantwoordelijke (nee, niet Jantje – die kan er niks aan doen) voor rotte vis uitgescholden. Ik sta nu voor één nachtje in Olen en morgen kan ik bij vrienden in Zoersel terecht. En dan : Na Fir Bolg festival, party party party – helaas veel kans op regen.







    01-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uitstapjes.
    Ik geniet nog even van mijn (voorlopig) laatste dag in Lochristi, morgen rij ik richting Antwerpen met de motorhome want het eerste festivalweekend staat voor de deur (Na Fir Bolg).  Intussen hebben we hier bijna alle kleurtjes en smaakjes qua chips achter de rug, de ene keer met een aperol spritz of een gin cocktail maar soms ook gewoon met een glaasje water (voor de kindjes Smile).
    Gisteren ben ik met de motorfiets een eindje gaan rijden richting Kruishoutem en daarna ben ik in Merelbeke de faculteit diergeneeskunde binnengereden.  Vroeger moest ik daar elke dag zijn voor mijn werk en bij een van de mannen die daar werken heb ik Ponderke (onze landschildpad) achtergelaten.  Ik wou wel eens weten hoe het met Ponderke is maar er was niemand aanwezig.
    Vandaag ben ik naar het "strand van Sint-Anneke" gereden.  Voor de Antwerpenaars een bijna mythische plaats en waarschijnlijk een teleurstelling voor mensen die er nog nooit van gehoord hebben of geweest zijn en toch eens willen gaan kijken.  Je vindt deze plek op de linkeroever van de Schelde, je hebt er keuze uit vele terrasjes en als het mooi weer is ligt het zand en gras vol met zonnekloppers.  Zwemmen kan je alleen in het openluchtzwembad, in de Schelde is het absoluut verboden.  Vanop de wandeldijk heb je een prachtig zicht op Antwerpen (inclusief MAS, kathedraal en "boerentoren") en de haveninstallaties.














    29-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Graspop op mijn eigen manier.
    Heel weinig te melden vanuit (nog steeds) Lochristi.  Ik hang hier maar wat rond en tegelijkertijd heb ik toch geen tijd om me te vervelen want de dagen zijn hier flink gevuld met zwemmen, eten en drinken.  Door de regenbuien is de Harley enkele dagen onder een zeiltje blijven staan, hopelijk morgen nog eens een ritje.  Mijn enige gemotoriseerde tijdverdrijf was de grasmaaier en zoals altijd wordt zo een uniek werkmoment meteen vastgelegd door de aanwezige paparazzi.  Zelf de schapen (Houdini en Zoetemelk) vinden het maar een vreemd schouwspel.








    28-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vierdaagse in Nijmegen.
    Wilma, een van de vaste gasten in Spanje, loopt binnenkort in Nijmegen de vierdaagse en postte daarom een berichtje in het gastenboek.  Ik zet het ook even hier neer, dan krijgt het wellicht meer aandacht.

    Hallo Eddy, mijn vraag is of je mijn bericht wilt plaatsen in jou blog. Het is n.l zo dat ik de nijmeegse 4daagse ga lopen (15 t/m 18 juli) en ik ben nog op zoek naar sponsoren. Ik ben een overwinteraar in spanje en ik heb al wat mensen gevonden die mij sponsoren, maar wil nog meer mensen vragen. Wil men meer weten over hoe en wat ga dan naar de site, www.devierdaagsesponsorloop.nl ga dan naar sponsor een loper. zoek mijn naam, Bal. dan "sponsor" Je komt dan op betaalformulier terecht. Men kan dan mijn profiel zien en waarom ik voor het doel KWF loop. Alvast bedankt. Wilma Bal.

    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs