MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    23-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Harley afgehaald.
    Als ik zou zeggen dat hij naast de auto staat te blinken, zou ik liegen want hij slaapt onder een zeiltje : mijn nieuwste speelgoed - de Harley-Davidson XL1200C(ustom) Sportster - is deze voormiddag in Ranst afgehaald. Ik heb er lang op moeten wachten maar eindelijk kan ik genieten van kilo's chroom, opgesmukt met o.a. S&S uitlaten en screamin' eagle buckshot shields, lederen zadeltassen, een stevig 1200cc v-twin motorblok, gewijzigde toerenteller/snelheidsmeter, valbescherming (hopelijk nooit nodig) mistlampen, windscherm, LED "daymaker" verlichting en andere handvatten. 
    Eerst heb ik door alle kleine straatjes in de omgeving van Ranst gereden (om zeker te zijn dat iedereen wakker was, want hij maakt "een beetje lawaai" ... 
    's Middags ben ik met Nancy iets gaan eten bij Lunch Garden (zowat het enige betaalbare restaurant in België), daarna kon zij ook eens op mijn nieuwe fiets zitten. 
    Na de middag ben ik de E34 opgereden en jongens, wat is hij snel. Vooral het accelereren is adembenemend en bij 170 km/u zat ik duidelijk nog niet aan de limiet. Die snelheid kan je trouwens met een Harley niet aanhouden, de helft is meer dan genoeg. Een Harley is gemaakt om te cruisen, niet om records te breken. 
    De gevolgen van mijn eerste rit van 120 kilometers voel ik nu : mijn arm- en nekspieren laten duidelijk merken dat ze tegen de wind hebben moeten vechten.
    Foto's uploaden lukt voorlopig niet, even geduld dus.

    22-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Harleys en voetbal.
    Wat een dag en vooral : wat een avond ! Deze middag eerst naar Zwijndrecht gefietst om daar enkele uurtjes rond te hangen op de Street Party die georganiseerd werd door het Antwerp Diamond Port Chapter.  Veel Harleys maar ook andere merken, een mode- en bikinishow, winkeltjes en muziek.  En over een van de optredende groepen wil ik toch iets vertellen : Rawönes.  Ik heb geen probleem met covergroepen of tribute bands maar dit benaderde Spinal Tap (onbekend ? google maar even !).
    Lang kon ik niet blijven hangen want om 18u begon de wedstrijd van België tegen Rusland.  Ik was met Nancy en familie afgesproken in Mortsel om de match op groot scherm te volgen.  Veel volk en (alweer) een niet echt schitterende prestatie van de Rode Duivels.  Toch ontplofte het plein bij de 1-0 (HIER een filmpje) en achteraf heb ik gezien dat koningin Mathilde ook heel blij was.  En ook al is voetbal maar een spelletje, de sfeer in Antwerpen en omgeving is echt heel anders.  Geen zure gezichten en iedereen groet iedereen, op straat zie je mensen van Aziatische en Noord-Afrikaanse origine met de Belgische driekleur.  Van mij mag het WK nog heel lang duren !
    Toen we na de overwinning nog iets gingen drinken in café Breughel liep ik geheel toevallig de vrolijkste festivalbende van de wereld tegen het lijf : Sanne, Anneliese, Miranda en Lieven hadden ook naar het voetbal gekeken (Rudi moest werken).  Binnen twee weken zullen we hopelijk samen weer een fantastisch Na Fir Bolg festival meemaken.


















    21-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ubuntu.
    Jarenlang was ik samen met vele tienduizenden anderen een trouwe fan van Mano Mundo, tot de subsidiekraan voor dit wereldfestival werd dichtgedraaid (bedankt cultuurbarbaren, zuurpruimen en alle anderen die dit mooie initiatief genekt hebben).  Uit de as van Mano Mundo is nu Ubuntu (= Swahili voor respect, delen, vertrouwen) verrezen en de eerste editie was een geslaagd feestje.  
    De opkomst was niet overweldigend, de sfeer was dat wel.  Met een klein budget uiteraard geen grote namen en bijna alles was gemarineerd in een hiphop, reggae en/of afro sausje.  Maar een vleugje flamenco, punk en ska kon ook.  De spits werd (voor een bijna leeg plein) afgebeten door NoMoBS, daarna de fantastische Asham Band met Rohan Lee (nog nooit zo'n lange dreadlocks gezien !) die later ook Slongs Dievanongs begeleidden.  Het is mij opgevallen dat Slongs toch vooral kindjes naar het podium kan lokken, terwijl de teksten toch niet altijd een stichtend voorbeeld voor de jongste generatie zullen zijn.  
    Het feest kon pas echt beginnen met de Rupelsoldaten (een thuismatch !), een van de soldaten vroeg op het podium "zijn" Nathalie ten huwelijk.  Dé verrassing was vandaag Che Sudaka, een Argentijns-Columbiaans gezelschap met als uitvalsbasis Barcelona.  Ik heb er dan maar een t-shirt van gekocht, zo eentje had ik nog niet Very Happy.  
    Uiteraard horen onnozele foto's ook bij een mooie zaterdag én er staat een filmpje op YOUTUBE.


















    20-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Solden in Antwerpen.
    Het gebouw van de Nationale Bank in Antwerpen is verkocht voor 7 miljoen euro.  Was net iets boven mijn budget, gelukkig kan je kasteel Sterckxhof in Deurne op de kop tikken voor slechts 5 miljoen.




    19-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vogelzang.
    En intussen opnieuw in Antwerpen, deze keer blijf ik een weekje staan.  Wat staat er op het programma ? Ubuntu festival in Boom, HOG Street Party in Zwijndrecht, Harley afhalen (morgen ?), met de Ford naar de garage en de keuring en voetbal-voetbal-voetbal.  En met al dat voetbal zou ik nog vergeten te vertellen dat ik nog andere dingen gezien heb op de laptop de afgelopen weken.  In de eerste plaats "the Tudors", de vier seizoenen achter elkaar.  In het begin was ik niet enthousiast maar het werd steeds beter.  Er rolden (letterlijk) steeds meer koppen, de godsdienstwaanzin scheerde hoge toppen en iedereen vogelde met iedereen.  Wat een tijd om in te leven !
    Iets minder bloed vloeide er in "Ink Master", een programma/wedstrijd waarin een bende tatoeëerders moest laten zien waartoe ze in staat waren met hun naalden en potjes verf.  Elke week een concurrent minder en op het einde was Scott (een onuitstaanbare kerel) de winnaar en mocht 100000 dollar in zijn portefeuille steken.  Nog zo'n programma is "Tattoos after dark", ook over dezelfde lichaamsversiering/verminking maar toch eerder een freak show.  Je vraagt je af of er in Venice Beach (L.A. - California) nog mensen zonder masochistische trekjes rondlopen.
    En dan om te eindigen : Deadline 25/5 met enkele weken vertraging maar zo gaat het altijd bij mij.  Goede serie, goede cast - wat kan Peter Van Den Begin toch ongelofelijk een etterbak spelen en hoe slaagt Charlotte Vandermeersch er toch in om altijd mooi te zijn én een geloofwaardige rol neer te zetten ?

    18-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lichtaart.
    Ik heb twee dagen op camping Floreal in Lichtaart gestaan, de camping waar ik een groot deel van mijn jeugd heb doorgebracht (tot ik bijna 40 jaar was Smile).  Ik ben er uit bomen gevallen, heb gejaagd op alles met (of zonder) een rok aan, in te diepe plassen gelopen met te lage laarzen, verstoppertje gespeeld en iedereen kende mij, ik kende iedereen.  Dat is nu veranderd, er waren midden in de week weinig mensen aanwezig en bekende gezichten heb ik niet gezien.  
    Vlak achter de camping loop je, net als vroeger, nog altijd het bos in.  De meeste bomen zullen nog altijd dezelfde zijn maar de zandwegen zijn flink in aantal verminderd.  Door het hele bos kan je nu ook fietsen of wandelen op geasfalteerde paden, allemaal aangesloten op het fietsknooppuntennetwerk (met zijn 23 letters het langste woord van vandaag).  Langs één van die wegen fietste ik deze ochtend naar de MOTORRIJSCHOOL (een absolute aanrader !), waar ik drie uur les heb gekregen op een KTM Duke.  Er zijn mensen die beweren dat je motorrijden nooit verleert, zoals fietsen of zwemmen, maar de toch wel enigszins vervaagde kennis en ervaring een beetje opfrissen vond ik geen overbodige luxe.  En dus moest ik slalommen, achtjes rijden, noodstoppen uitvoeren zoals een (gevorderde) beginneling.  Daarna de weg op om achter instructeur Paul de ideale lijn te volgen in de vele bochtjes door het kempense platteland.  De manoeuvres uitvoeren op het oefenterrein waren het moeilijkste onderdeel, op de weg voelde ik me al snel in mijn sas op de KTM.  Het verschil met de Harley zal groot zijn, vooral qua gewicht (ongeveer het dubbele !) en ik zal in mijn eentje zeker nog wat gaan oefenen op een of ander parkeerterrein.  
    In de namiddag ging ik een terrasje doen en wie kwam daar mijn drankje brengen ? Ronny ! Op zijn zeventigste nog een bijverdienste moeten zoeken als ober, triestig eigenlijk ...
    Het zou ook kunnen dat Ronny op bezoek kwam en geen personeel aanwezig was om ons te bedienen Laughing.









    16-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Familie.
    Deze middag afgesproken met Nancy en haar broer + vriendin aan de Groenplaats in Antwerpen.  We hadden Good Kompany (het nieuwe café van de Rode Duivel) uitgekozen om een terrasje te doen.  Nu is een bewolkte maandagmiddag niet meteen een ideaal fuifmoment maar het was er sfeerloos, de grond lag vol afval en de bediening was traag en weinig enthousiasmerend.  Als België morgenavond tegen Algerije speelt, zal het verschil waarschijnlijk groot zijn.  Nancy is binnen eens gaan kijken en die vond het wel mooi.  Daarna ben ik naar de "Chileense connectie" geweest, bij Patricia, Yessica, Ferdinando en Trey om naar het voetbal te kijken, een beetje te lachen en veel spaghetti en ijsroom te eten.




    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Camperplaats Vogelzang enkele dagen gesloten ! ! !
    Belangrijke mededeling voor mensen die in die periode naar Antwerpen willen komen : Vogelzang is van 27 juni tot en met 2 juli 2014 gesloten vanwege het Summer Festival,.  De uitbaters van de camperplaats vinden het belangrijker om de plek vol tentjes met festivalgangers te zetten en laten de motorhomereizigers in de kou staan ! 

    15-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ringland festival, 15000 bezoekers.
    Zo, het eerste Belgische weekend is achter de rug.  Gisteren nog rustig begonnen met een bezoekje aan de braderij/rommelmarkt van de Diksmuidelaan in Berchem, vandaag al meer mijn goesting met het Ringland festival.  Een zestal weken geleden toen ik in Antwerpen was, stapte ik mee om de overkapping van de Antwerpse Ring te eisen.  Vandaag kwamen artiesten van uiteenlopend pluimage op het podium een aantal liedjes brengen onder begeleiding van o.a. De Laatste Showband.  Helmut Lotti, Guy Swinnen, Ludo Mariman, Hannelore Bedert, Stijn Meuris, Gorki en nog vele anderen maakten er een mooie zondagmiddag en -avond van.  De doortocht van Halve Neuro met Slongs Dievanongs kon je ook geslaagd noemen.  Het was ook een beetje een "Eddy-dag" : een foto van Nancy en mij in het Nieuwsblad (klik HIER), ijsjes van Eddy, liedjes over Eddy ("Wacht niet te lang" van Gorki) en bij thuiskomst nog een extra foto in de GvA (klik HIER).
    En nog een extra verhaaltje : toen ik vooraan bij het podium stond brulde een 12-jarig meisje alle teksten van de Scabs mee.  Niet normaal voor die leeftijd en ik vroeg aan de mama of ze misschien familie waren van Guy Swinnen.  Neen dus, maar toen het meisje in volle K3 periode met haar ouders een optreden van de Scabs meemaakte moest er op de terugweg naar huis een cd van de Diestenaars ipv de obligate kinderliedjes gespeeld worden.  Sindsdien luistert het meisje naar Creedence, Beatles en aanverwanten.  Mooi ! En het bewijs dat vroeger alles beter was ?
















    13-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In Antwerpen.
    Om 9u30 afscheid genomen van Luc en Sonia en om 12u reed ik terrein Vogelzang op.  Tot dinsdagochtend blijf ik hier staan, er is elke dag wel iets te doen.  Vanmiddag ben ik met Nancy een beetje in de stad gaan wandelen (en een ijsje gegeten, verplicht !).  Morgen is het braderij in Berchem en zondag is er het Ringlandfestival om de overkapping van de Antwerpse ring te eisen.

    12-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heel veel afwisseling vandaag.
    Wat een prachtige dag ! Deze ochtend reden we met de auto de Franse grens over naar Flassigny, een dorp zoals er duizenden zijn.  We kwamen niet als de doorsnee toerist, we kwamen aardbeien plukken ! De plaatselijke boer heeft het goed bekeken, voor 3,25 euro mag je zelf een kilo aardbeien plukken - als hij plukkers moet betalen en aan een of andere groothandelaar moet leveren zal hij vast niet zoveel overhouden voor zichzelf.  Sonia is nog altijd een fervente confituurmaker en er werd dus flink doorgeplukt, 25 kg maar liefst ! 
    Met de hele koffer vol aardbeien reden we naar Marville, ook weer zo'n klein dorpje waar ik zonder het geocachen nooit verzeild zou geraken.  Het is nochtans meer dan de moeite, niet het dorp zelf maar wel "le cimetière".  De Romeinen hadden op deze heuvel reeds een begraafplaats en sinds de 12e eeuw staat er een kerk.  Die kerk was uitzonderlijk open tijdens ons bezoek omdat er net een bus boswachters was gedropt om de plaats te bezoeken.  Het geheel is werkelijk indrukwekkend met al die eeuwenoude graven en ook het ossuarium met zijn 40000 schedels en beenderen uit de 15e en 16e eeuw (de pest !?).  Een eindje verder staat ook een leprahuis.
    De volgende stop was Torgny, een zeer bloemenrijk dorp waar bijna elk huisje uit Bokrijk lijkt te komen.  
    Terwijl ik dit schrijf ruik ik de bolognaisesaus al die Sonia aan het bereiden is, niet veel redenen om te klagen dus vandaag.  Straks hopelijk nog een mooie voetbalwedstrijd en morgen richting Antwerpen.



















    11-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wandeling.
    Oef, het was een vermoeiende dag vandaag.  De hele nacht bijna geen oog dichtgedaan vanwege hevig onweer met urenlang knallen, bliksemschichten en kletterende regen op het dak.  Het ergste moest nog komen : een "wandelingetje" door de bossen van Rossignol.  Eerst werd de watervoorraad op peil gebracht bij een van de "drinkbakken" in het dorp.  Daarna vertrokken we voor een uitstapje van zes uren, waarbij we (Luc en ik) 22 km gestapt hebben, zonder terraske tegen te komen.  Wel een heleboel caches onderweg, maar niet altijd even intensief gezocht en dus hebben we er maar 12 gevonden.  Soms was het echt onbegonnen werk, begin maar te zoeken in het midden van een bos met als enige tip "onder een boom" of "bij een stronk" ...  De douche daarna was meer dan welkom want na de regen van deze nacht, waren vele paden erg modderig en ik was natuurlijk op mijn Teva sandalen vertrokken.  Mijn voeten waren erg vuil, de witte sokken van Luc nog vuiler ...








    10-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wie kent hem nog ?
    Alfaz, de hond van Luc en Sonia - hij was zo blij om mij terug te zien ! Het ging nochtans niet vanzelf.  Eerst de grens over en met je ogen dicht weet je dat je in België bent : de putten in het wegdek zijn een ontwikkelingsland waardig.  Dan enkele kilometers E25, goed voor een half uur vertraging want al meteen de eerste file ! Het weerzien met Luc en Sonia (en Alfaz dus) was heel plezierig en ik heb me meteen op het grasveldje voor hun deur geïnstalleerd.  Een code voor de wifi en een stroomaansluiting, meer moet dat niet zijn.  Of toch ? Bwah ja, doe er maar een stuk stokbrood met kaas, hesp en Ardense paté bij als middagmaal en een bbq om de avondhonger te stillen ...
    Tussendoor was er heel veel tijd om te praten en te lachen (want dat kunnen ze nog altijd als de beste).  Ze wonen hier ontzettend gezellig in een simpel huisje dat ze heel mooi gemoderniseerd hebben en de omgeving is gewoon prachtig : overal glooiende hellingen, koeien in de wei, herten in de verte en uiteraard prima om te wandelen.  De twee wandelingen van vandaag waren meteen ook goed voor vier gevonden caches.  Als we morgen in vorm zijn, kunnen er nog veel meer caches gelogd worden.  In de wijde omgeving kan je trouwens heel wat monumenten en begraafplaatsen vinden die verband houden met de eerste wereldoorlog.
    Ook minder goed nieuws deze avond : één van de Harley-compañeros (Salvador) heeft afgelopen weekend een ongeluk gehad met zijn motorfiets en ligt in het ziekenhuis.  Geen levensbedreigende zaken maar wel geopereerd aan voet en schouder.  Hij zal deze dit vast en zeker niet lezen maar langs deze weg wil ik hem toch van harte beterschap toewensen !



















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar België.
    Gisteren in de late voormiddag keerde de rust weer op camping Birkelt.  Gedaan met brullende motoren, diep gegrom van de V-twins en knallende uitlaten - enkel vogelgezang.  Na de middag begonnen de nieuwe klanten hun plekjes uit te zoeken.  De voertaal is nu 99% Nederlands, kinderen schreeuwen harder dan eender welke 1800cc en baasjes moeten constant hun niet-aangelijnde hond ter orde roepen, de vogeltjes hoor je op zo'n momenten dan ook niet meer.  Gelukkig was er nog altijd de zon en ik was heel blij met mijn plaatsje in de schaduw.
    Vandaag verlaat ik Luxemburg (eerst nog even voltanken natuurlijk) en rij naar Rossignol, het onooglijke dorpje waar Luc en Sonia (de vorige uitbaters van de camperplaats in Spanje) zijn neergestreken na hun vertrek uit Spanje.  Ten laatste vrijdag ben ik in Antwerpen, de invulling van de volgende dagen staat nog niet helemaal vast.

    08-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heeeeeeeeeeeeeeeeet !
    Als ik zie wat voor een hagelbuien er gisteren over België getrokken zijn, mag ik tevreden zijn dat ik in Luxemburg ben.  Hier is en blijft het heet en droog.  Deze ochtend heb ik nog enkele vruchteloze pogingen ondernomen om ergens een zitje achterop te versieren maar het is me niet gelukt.  Ik heb nog even overwogen om een kort rokje aan te trekken maar dan zou ik ook mijn bikinilijn en benen nog moeten waxen.  En dus bleef het bij enkele foto's nemen bij het vertrek van de parade en dan .... rust, rust en nog eens rust.  Enkele uren zonder stank en knallende uitlaten, het was zalig ! En toen gebeurde het weer, vreemd volk in mijn tuin ! Een langharige man, ongeveer mijn leeftijd, stelde zich voor als Erick én trouw lezer van de blog.  Hij woont en werkt in Luxemburg en was mijn zijn splinternieuwe Harley Dyna Low Rider tot hier gereden om mij een bezoekje te brengen.  We bleken heel wat gemeen te hebben en hebben uren zitten praten.  Misschien komt hij volgende winter wel eens tot in Spanje, want hij heeft ook een camper.
    De rest van de dag werd gevuld met rondhangen, eten, drinken-drinken-en nog-eens-drinken.  En hier en daar een praatje maken natuurlijk, oa met Bram en Jenny die ik tot voor enkele dagen niet kende maar we hebben in Spanje wel een boel gemeenschappelijke vrienden.







    07-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Buffet x 2.
    De ochtend begon superdeluxe met een uitgebreid ontbijtbuffet waar veel vijfsterrenhotels een puntje aan kunnen zuigen.  Intussen bleef de temperatuur stijgen, wat was het warm vandaag ! In de zon zitten was bijna onmogelijk en dus trok ik het bos in, daar was het een heel stuk koeler - bergaf althans.  Al snel begon de klim naar de kasteelruïne en ook al kon je daar grotendeels in de schaduw lopen : het bleef puffen ! Voor het eerst in lange tijd heb ik nog eens enkele caches gevonden, er lagen er ook nog andere maar daarvoor moest je door okselhoge (bij mij 1,20 m) brandnetels.  Toen hield ik het voor bekeken en op de camping ben ik het zwembad ingedoken om er enkele calorieën af te zwemmen, deze avond stond er immers een groot buffet te wachten.  Ik vrees dat mijn (bijna onbestaande) conditie niet gaat verbeteren dit weekend.














    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste dag.
    Of je nu tegen of vóór het Harley lawaai bent, het kan je toch niet onberoerd laten als je de hele dag honderden Amerikaanse glimmende machines ziet toestromen.  Ik ben helemaal omsingeld door alle modellen die je kan bedenken.  Ze hebben hun eigen tentje bij, huren een tent of een bungalow - elke plek wordt ingenomen.  
    Bij het afhalen van het "rallyzakje" en mijn polsbandje bleek al snel dat het verstandig was om op voorhand in te schrijven en te betalen.  Het prijsverschil is echt wel groot, als je alles ter plaatse betaalt ben je al snel zo'n 50 euro extra kwijt.  Dat geld kan ik dus uitgeven aan grote worsten, grote hamburgers, grote pakken friet, grote kippenfilets met chilisaus enz - want zo moet het op een XXL rally : alles in verhouding.  
    Rond 17u begon het eerste concert en de derde en laatste band is op dit moment (1u30) nog aan het spelen, de volgende dagen zal het niet anders zijn ...


















    06-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zon zon zon.
    13u30 - nog enkele kleine feiten tussendoor :

    - ik heb dit jaar nog geen enkele keer iets gewonnen met Euro Millions, waarschijnlijk omdat ze denken dat ik geld genoeg heb !
    - vorige week heb ik wel een e-card reader gewonnen én 10 euro gekregen van de Nationale Loterij - waarschijnlijk puur uit medelijden ...
    - tijdens de Fun Day heb ik een t-shirt gewonnen, waarschijnlijk omdat ze denken dat ik nog geen keuze genoeg heb ...
    - één van mijn travel bugs (geocaching) is na maanden zwerven eindelijk in B geraakt, de volgende opdracht is opnieuw naar E
    - een andere travel bug blijft op reis in Scandinavië, terwijl ik hem zo graag in Buenos Aires zou krijgen

    De bange toeristen zijn vanmorgen allemaal vertrokken en stilaan komen er meer en meer Harleys aan, de grote overrompeling is het nog lang niet.  Zouden er dan toch nog mensen zijn die werken ? 
    Met het weer dat ze voorspellen, is de kans groot dat we veel bloot vlees gaan te zien krijgen !

    05-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Langres - Larochette 280 km.
    Omdat ik gisteren een beetje verder was gereden dan gepland, bleven er vandaag minder kilometers over en kon ik gratis langs departementale wegen verder richting Luxemburg rijden.  Vanaf Nancy dan toch weer over de snelweg want daar is het gedaan met de woekerprijzen voor de "péage".
    Om 13u reed ik camping Birkelt in Larochette op.  De voorbereidingen voor het grote Harley treffen zijn nog aan de gang maar wat een verschil met "onze" Fun Day in Albir.  Alles wordt hier uitbesteed aan externe firma's en de leden van de plaatselijke chapter kijken gewoon toe of alles verloopt zoals zij willen.  En hoewel de XXL rally pas morgen begint, zijn er toch al zo'n 100 Harleys op de camping aanwezig.  De organisatoren verwachten (en hopen op) 1000 H-D's tegen zondag ! De weersverwachtingen zien er in ieder geval goed uit.  Als je een beetje rondwandelt, zijn de reacties van de andere campinggasten gemengd.  Een aantal vinden het fantastisch omdat ze zoiets kunnen meemaken (dat verandert misschien nog wel), anderen vinden al dat lawaai maar niks en nog een bende vertrekt morgenvroeg om zeker niet in een bendeoorlog verzeild te raken Smile.  Ik moet nog iemand zoeken waarbij ik af en toe achterop kan meerijden, maar als dat niet lukt : geen probleem, ik heb al een Harley gevonden die ik mag gebruiken !





    04-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lunel - Langres 540 km.
    Meteo France heeft gelijk gekregen, de hele route van vandaag verliep onder een grijs wolkendek met regelmatig een fikse regenbui. In tegenstelling tot België, waar het verkeer bij zo'n weer de hele dag stilstaat, bleef het hier allemaal vlot gaan. Enkel rond Lyon was het heel druk maar dat heb ik nooit anders geweten. 
    Opvallend hoeveel caravans en campers onderweg zijn naar het zuiden, ik ben ongeveer de enigste die in de “verkeerde” richting rijdt. Rond 13u30 had ik al op mijn eindpunt van vandaag kunnen zijn, in Chalon-sur-Saône, maar wat moet je daar dan de hele middag doen als het regent ? Dan maar een stukje verder gereden tot Langres en een plaatsje gekozen op de gemeentecamping. 
    Het is niet de eerste keer dat ik hier kom, maar ik blijf het een geweldige locatie vinden. Je staat echt bovenop de oude omwalling en alle winkels zijn heel dichtbij. En ik zal het meteen verklappen : ik kom hier ook graag omdat iets verderop lekkere pizza's te koop zijn. En dus ging mijn namiddagwandeling meteen die richting uit en verdomme : het pizzakot is verdwenen ! Dat is dan meteen de laatste keer dat ik hier overnacht, of misschien ook niet …  
    In het stadje liep iedereen met winterkleding rond, er staat een stevige wind en de temperatuur blijft hangen rond de 15 graden. Gisteren lag ik nog aan het zwembad ! 
    Zoals altijd loopt het hier tegen de late namiddag flink vol. Toch gaat de receptie pas om 17u30 open, iets vroeger zou toch handig zijn als je weet dat er elke dag tientallen mensen voor de deur staan te wachten om te betalen.











    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs