MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    10-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wie kent hem nog ?
    Alfaz, de hond van Luc en Sonia - hij was zo blij om mij terug te zien ! Het ging nochtans niet vanzelf.  Eerst de grens over en met je ogen dicht weet je dat je in België bent : de putten in het wegdek zijn een ontwikkelingsland waardig.  Dan enkele kilometers E25, goed voor een half uur vertraging want al meteen de eerste file ! Het weerzien met Luc en Sonia (en Alfaz dus) was heel plezierig en ik heb me meteen op het grasveldje voor hun deur geïnstalleerd.  Een code voor de wifi en een stroomaansluiting, meer moet dat niet zijn.  Of toch ? Bwah ja, doe er maar een stuk stokbrood met kaas, hesp en Ardense paté bij als middagmaal en een bbq om de avondhonger te stillen ...
    Tussendoor was er heel veel tijd om te praten en te lachen (want dat kunnen ze nog altijd als de beste).  Ze wonen hier ontzettend gezellig in een simpel huisje dat ze heel mooi gemoderniseerd hebben en de omgeving is gewoon prachtig : overal glooiende hellingen, koeien in de wei, herten in de verte en uiteraard prima om te wandelen.  De twee wandelingen van vandaag waren meteen ook goed voor vier gevonden caches.  Als we morgen in vorm zijn, kunnen er nog veel meer caches gelogd worden.  In de wijde omgeving kan je trouwens heel wat monumenten en begraafplaatsen vinden die verband houden met de eerste wereldoorlog.
    Ook minder goed nieuws deze avond : één van de Harley-compañeros (Salvador) heeft afgelopen weekend een ongeluk gehad met zijn motorfiets en ligt in het ziekenhuis.  Geen levensbedreigende zaken maar wel geopereerd aan voet en schouder.  Hij zal deze dit vast en zeker niet lezen maar langs deze weg wil ik hem toch van harte beterschap toewensen !



















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar België.
    Gisteren in de late voormiddag keerde de rust weer op camping Birkelt.  Gedaan met brullende motoren, diep gegrom van de V-twins en knallende uitlaten - enkel vogelgezang.  Na de middag begonnen de nieuwe klanten hun plekjes uit te zoeken.  De voertaal is nu 99% Nederlands, kinderen schreeuwen harder dan eender welke 1800cc en baasjes moeten constant hun niet-aangelijnde hond ter orde roepen, de vogeltjes hoor je op zo'n momenten dan ook niet meer.  Gelukkig was er nog altijd de zon en ik was heel blij met mijn plaatsje in de schaduw.
    Vandaag verlaat ik Luxemburg (eerst nog even voltanken natuurlijk) en rij naar Rossignol, het onooglijke dorpje waar Luc en Sonia (de vorige uitbaters van de camperplaats in Spanje) zijn neergestreken na hun vertrek uit Spanje.  Ten laatste vrijdag ben ik in Antwerpen, de invulling van de volgende dagen staat nog niet helemaal vast.

    08-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heeeeeeeeeeeeeeeeet !
    Als ik zie wat voor een hagelbuien er gisteren over België getrokken zijn, mag ik tevreden zijn dat ik in Luxemburg ben.  Hier is en blijft het heet en droog.  Deze ochtend heb ik nog enkele vruchteloze pogingen ondernomen om ergens een zitje achterop te versieren maar het is me niet gelukt.  Ik heb nog even overwogen om een kort rokje aan te trekken maar dan zou ik ook mijn bikinilijn en benen nog moeten waxen.  En dus bleef het bij enkele foto's nemen bij het vertrek van de parade en dan .... rust, rust en nog eens rust.  Enkele uren zonder stank en knallende uitlaten, het was zalig ! En toen gebeurde het weer, vreemd volk in mijn tuin ! Een langharige man, ongeveer mijn leeftijd, stelde zich voor als Erick én trouw lezer van de blog.  Hij woont en werkt in Luxemburg en was mijn zijn splinternieuwe Harley Dyna Low Rider tot hier gereden om mij een bezoekje te brengen.  We bleken heel wat gemeen te hebben en hebben uren zitten praten.  Misschien komt hij volgende winter wel eens tot in Spanje, want hij heeft ook een camper.
    De rest van de dag werd gevuld met rondhangen, eten, drinken-drinken-en nog-eens-drinken.  En hier en daar een praatje maken natuurlijk, oa met Bram en Jenny die ik tot voor enkele dagen niet kende maar we hebben in Spanje wel een boel gemeenschappelijke vrienden.







    07-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Buffet x 2.
    De ochtend begon superdeluxe met een uitgebreid ontbijtbuffet waar veel vijfsterrenhotels een puntje aan kunnen zuigen.  Intussen bleef de temperatuur stijgen, wat was het warm vandaag ! In de zon zitten was bijna onmogelijk en dus trok ik het bos in, daar was het een heel stuk koeler - bergaf althans.  Al snel begon de klim naar de kasteelruïne en ook al kon je daar grotendeels in de schaduw lopen : het bleef puffen ! Voor het eerst in lange tijd heb ik nog eens enkele caches gevonden, er lagen er ook nog andere maar daarvoor moest je door okselhoge (bij mij 1,20 m) brandnetels.  Toen hield ik het voor bekeken en op de camping ben ik het zwembad ingedoken om er enkele calorieën af te zwemmen, deze avond stond er immers een groot buffet te wachten.  Ik vrees dat mijn (bijna onbestaande) conditie niet gaat verbeteren dit weekend.














    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste dag.
    Of je nu tegen of vóór het Harley lawaai bent, het kan je toch niet onberoerd laten als je de hele dag honderden Amerikaanse glimmende machines ziet toestromen.  Ik ben helemaal omsingeld door alle modellen die je kan bedenken.  Ze hebben hun eigen tentje bij, huren een tent of een bungalow - elke plek wordt ingenomen.  
    Bij het afhalen van het "rallyzakje" en mijn polsbandje bleek al snel dat het verstandig was om op voorhand in te schrijven en te betalen.  Het prijsverschil is echt wel groot, als je alles ter plaatse betaalt ben je al snel zo'n 50 euro extra kwijt.  Dat geld kan ik dus uitgeven aan grote worsten, grote hamburgers, grote pakken friet, grote kippenfilets met chilisaus enz - want zo moet het op een XXL rally : alles in verhouding.  
    Rond 17u begon het eerste concert en de derde en laatste band is op dit moment (1u30) nog aan het spelen, de volgende dagen zal het niet anders zijn ...


















    06-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zon zon zon.
    13u30 - nog enkele kleine feiten tussendoor :

    - ik heb dit jaar nog geen enkele keer iets gewonnen met Euro Millions, waarschijnlijk omdat ze denken dat ik geld genoeg heb !
    - vorige week heb ik wel een e-card reader gewonnen én 10 euro gekregen van de Nationale Loterij - waarschijnlijk puur uit medelijden ...
    - tijdens de Fun Day heb ik een t-shirt gewonnen, waarschijnlijk omdat ze denken dat ik nog geen keuze genoeg heb ...
    - één van mijn travel bugs (geocaching) is na maanden zwerven eindelijk in B geraakt, de volgende opdracht is opnieuw naar E
    - een andere travel bug blijft op reis in Scandinavië, terwijl ik hem zo graag in Buenos Aires zou krijgen

    De bange toeristen zijn vanmorgen allemaal vertrokken en stilaan komen er meer en meer Harleys aan, de grote overrompeling is het nog lang niet.  Zouden er dan toch nog mensen zijn die werken ? 
    Met het weer dat ze voorspellen, is de kans groot dat we veel bloot vlees gaan te zien krijgen !

    05-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Langres - Larochette 280 km.
    Omdat ik gisteren een beetje verder was gereden dan gepland, bleven er vandaag minder kilometers over en kon ik gratis langs departementale wegen verder richting Luxemburg rijden.  Vanaf Nancy dan toch weer over de snelweg want daar is het gedaan met de woekerprijzen voor de "péage".
    Om 13u reed ik camping Birkelt in Larochette op.  De voorbereidingen voor het grote Harley treffen zijn nog aan de gang maar wat een verschil met "onze" Fun Day in Albir.  Alles wordt hier uitbesteed aan externe firma's en de leden van de plaatselijke chapter kijken gewoon toe of alles verloopt zoals zij willen.  En hoewel de XXL rally pas morgen begint, zijn er toch al zo'n 100 Harleys op de camping aanwezig.  De organisatoren verwachten (en hopen op) 1000 H-D's tegen zondag ! De weersverwachtingen zien er in ieder geval goed uit.  Als je een beetje rondwandelt, zijn de reacties van de andere campinggasten gemengd.  Een aantal vinden het fantastisch omdat ze zoiets kunnen meemaken (dat verandert misschien nog wel), anderen vinden al dat lawaai maar niks en nog een bende vertrekt morgenvroeg om zeker niet in een bendeoorlog verzeild te raken Smile.  Ik moet nog iemand zoeken waarbij ik af en toe achterop kan meerijden, maar als dat niet lukt : geen probleem, ik heb al een Harley gevonden die ik mag gebruiken !





    04-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lunel - Langres 540 km.
    Meteo France heeft gelijk gekregen, de hele route van vandaag verliep onder een grijs wolkendek met regelmatig een fikse regenbui. In tegenstelling tot België, waar het verkeer bij zo'n weer de hele dag stilstaat, bleef het hier allemaal vlot gaan. Enkel rond Lyon was het heel druk maar dat heb ik nooit anders geweten. 
    Opvallend hoeveel caravans en campers onderweg zijn naar het zuiden, ik ben ongeveer de enigste die in de “verkeerde” richting rijdt. Rond 13u30 had ik al op mijn eindpunt van vandaag kunnen zijn, in Chalon-sur-Saône, maar wat moet je daar dan de hele middag doen als het regent ? Dan maar een stukje verder gereden tot Langres en een plaatsje gekozen op de gemeentecamping. 
    Het is niet de eerste keer dat ik hier kom, maar ik blijf het een geweldige locatie vinden. Je staat echt bovenop de oude omwalling en alle winkels zijn heel dichtbij. En ik zal het meteen verklappen : ik kom hier ook graag omdat iets verderop lekkere pizza's te koop zijn. En dus ging mijn namiddagwandeling meteen die richting uit en verdomme : het pizzakot is verdwenen ! Dat is dan meteen de laatste keer dat ik hier overnacht, of misschien ook niet …  
    In het stadje liep iedereen met winterkleding rond, er staat een stevige wind en de temperatuur blijft hangen rond de 15 graden. Gisteren lag ik nog aan het zwembad ! 
    Zoals altijd loopt het hier tegen de late namiddag flink vol. Toch gaat de receptie pas om 17u30 open, iets vroeger zou toch handig zijn als je weet dat er elke dag tientallen mensen voor de deur staan te wachten om te betalen.











    03-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Torredembarra - Lunel 445 km.
    Vandaag na een tussenstop (om iets te eten) op een mooie parking in Fitou tot een stukje voorbij Montpellier gereden en ongeveer evenveel kilometers afgelegd dan gisteren.  Langs de betaalsnelwegen gaat het echt snel, vooral in je portemonnee ! Ook de dieseltank nog eens volgegooid, deze keer bij de Intermarché supermarkt aan 1,26 per liter.
    Ik sta nu op camping Bon Port in Lunel, een plek die vooral bevolkt wordt door Nederlanders.  Er zitten weer mooie exemplaren bij : het bejaarde koppel over mij zit de hele dag een of ander gezelschapsspel te spelen en ze zeggen daarbij geen woord tegen elkaar.  Aan het zwembad zat een man duidelijk tegen zijn zin de rug van zijn vrouw in te smeren tegen de zon.  Hij trok daarbij een gezicht dat zijn ware gedachten verraadde : "Ik hoop dat ze brandwonden in de derde graad krijgt !".  





    02-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alfaz > Torredembarra 430 km.
    Deze ochtend vroeg wakker en om 8u30 ben ik vertrokken. Alles ging heel vlot en onderweg was er geen tijd om de fijne vleeswaren (straathoertjes) te keuren, vooral in de buurt van Oliva zijn er altijd heel veel aanwezig – geen idee waarom. Net voor aankomst in Torredembarra gaan tanken zodat ik morgen zonder problemen in Frankrijk geraak en daar hopelijk goedkoper mijn tank kan vullen. Een volle dieseltank is verdomme duurder dan een hele maand uit eten gaan ! 
    Op camping Relax-Sol koos ik het eerste plaatsje dat ik zag en de meneer van de andere kant van het straatje maakte zich al zorgen. Zou ik morgen niet in de weg staan als hij met zijn Concorde Liner moet manoeuvreren ? Als je met een slagschip wil rijden, dan moet je de ongemakken er maar bij nemen en niet zeuren als de kleintjes ook op vakantie gaan. Ik was al vóór 15u de camping opgereden en had dus nog tijd genoeg om een flinke strandwandeling te maken. En daar was de vleeskeuring onvermijdbaar, tussen Torredembarra en Creixell ligt een naaktstrand en geloof me : daar wil je echt geen foto's nemen. 
    Ik ga niet naar een naaktstrand om te gluren maar ik kan me ook niet als een blinde gedragen. Waarom is de gemiddelde naturist ver boven de 95 en worden de wetten van de zwaartekracht overal met de voeten getreden ? Als je in de supermarkt loopt, heb je als man toch vaak de gedachte “daar wil ik wel eens meer van zien” als je een mooi exemplaar van het vrouwelijke geslacht zich ziet bukken om het laatste bokaaltje appelmoes uit het onderste rek te nemen. Waarom kom je die achteraf NOOIT tegen op een naaktstrand ? ? ? 
    Er lagen ook enkele caches in de buurt maar toen ik ze wilde zoeken werd de rust telkens verstoord door mannen die op zoeken naar een gratis blowjob. Niet door mij, maar tussen de struiken liepen genoeg kandidaten rond. Dan maar geen caches … ik ben er toch ook niet helemaal met mijn hoofd bij. Alles draait tegenwoordig rond Harley en motorbabes  
    Deze avond heb ik toch nog eens een poging ondernomen om een cache te zoeken maar het was onbegonnen werk : alweer een muurtje met 10000 stenen, ze moesten het verbieden. Daarna ging ik aan de receptie een code vragen voor een uurtje internet en de mevrouw gaf het me gratis. Gelukkig dat ik er niet voor moest betalen, want een gepensioneerde postduif is sneller.









    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vertrek.
    Kwart over zeven - ik hoop binnen een uurtje te vertrekken zodat ik ten laatste om 16u nog ergens een strandwandeling kan maken.  Morgen steek ik dan de Spaans/Franse grens over.  De volgende dagen heb ik waarschijnlijk niet altijd internet en veel zal er ook niet te melden zijn : rijden - rijden - rijden ...  En waarom al die haast ? Tijdens het pinksterweekend wordt in Luxemburg de XXL HOG Rally georganiseerd en daar wil ik toch graag bij zijn. 



     

    01-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fun Day.
    Voilà, de "fun day" is achter de rug.  Ik heb nog meegeholpen met opruimen maar de afsluitende bbq heb ik niet meer afgewacht.  Er zijn meer dan duizend foto's genomen en die wil ik deze avond allemaal nog min of meer bekijken, selecteren en/of verwijderen en op de facebook pagina van de club zetten.  De weersvoorspellingen zagen er echt niet hoopgevend uit maar is - behalve een verdwaalde druppel - geen regen gevallen.  Op het einde van de dag begon de zon zelfs te schijnen.  Als afscheid had ik me geen mooiere dag kunnen wensen : mooie vrouwen op zware motorfietsen, een sheriff om jaloers op te zijn (vrouwen mogen fouilleren én er geld voor krijgen), door het rode licht rijden, verbroederen met de Hells Angels - het kon vandaag allemaal.


















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Vanaf 9u30 is iedereen van harte welkom op de Fun Day in Albir !








    31-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel regen én plezier !
    Ik ben ka-pot ! Van 9u deze ochtend tot 23u deze avond op mijn benen gestaan en met tafels gesleurd (of gedaan alsof), spandoeken gehangen (of gezien hoe anderen het deden), wegwijzers gehangen (of toch op zijn minst vastgehouden), de verschillende tortillas uitgeprobeerd (met volle goesting), paella gegeten (heel mijn bord leeg) en vooral veel moeten schuilen voor de regen.  Het heeft vrijwel de hele namiddag geregend en we kunnen alleen maar hopen dat het morgen droog blijft.  En toch heeft de regen onze dag niet verpest en vanaf 15u was het meeste werk achter de rug en was er meer dan tijd genoeg om de aanwezige drank te proeven.  Vaten bier zijn er nog genoeg voor morgen, de wijn en sterke dranken zijn nagenoeg allemaal "soldaat gemaakt" en enkelen weten morgen waarschijnlijk niet meer wat er vandaag gebeurd is.  














    30-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vroeg slapen.
    Een wisselvallige dag vandaag, zon en regelmatig een beetje regen.  Het is nu 23u en ik kruip in mijn bedje, vroeger dan normaal maar ik moet goed uitgerust zijn tegen morgen.  Eerst overal materiaal gaan halen en dan alles opstellen (winkeltjes, toog, tafels, vlaggen hangen enz) voor het grote feest op zondag.  En nu maar hopen dat de zon van de partij is !

    29-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bijna de hele dag aan tafel.
    Deze ochtend snel naar beneden gefietst om bij de Lidl een klein grill/raclettetoestel te kopen.  Of het ooit uit de kast zal komen, is nog een groot vraagteken maar voor net geen 10 euro kon ik er niet aan weerstaan.  Daarna was het haasten want om 11u (!) was het al tijd voor de aperitief.  Ik moest niets meebrengen, er zou genoeg zijn.  Van op een afstand zag ik Arnold al halve varkens slachten en iets later bleek dat er nog meer lekkere dingen voorbereid waren.  Je hebt zo van die mensen die van een rotte tomaat iets lekker kunnen maken.  Ik kan dat niet en dus was ik gisteren bij "Le monde du macaron" in Albir een doosje macarons (dat was het "geheim" van gisteren, niets meer dan dat) gaan kopen.  Nu is dat winkeltje-cafetaria er eentje waarvan ik in het begin voorspelde dat het de eerste winter niet zou overleven maar dat was verkeerd gegokt.  Ik stond wel regelmatig voor de vitrine te watertanden maar ik vond het toch echt veel te duur.  Tot ik vorige week per toeval bij buurman Georges zo'n artisanaal gemaakt ding kon proeven ... lekker en zijn prijs waard ! Je hebt ze met chocoladesmaak, met pistache-frambozen-sinaasappel enz maar ook in "aperitief-uitvoering" met mojito of champagne.  
    Het was in ieder geval weer volop ambiance en of het aan onkunde of alcohol te wijten is zal nooit duidelijk worden maar de dames slaagden er niet in om een vlechtje in mijn baard(je) te krijgen.  
    Het aperitieven duurde tot 13u30 en toen was het tijd om een gestreken hemd en das uit de kast te halen want om 14u was onze tafel bij Sabor gereserveerd.  De laatste dagen zijn zwaar Smile ...  maar zoals reeds gezegd : de volgende weken zal het heel wat minder zijn ! We zijn dan ook in schoonheid geëindigd : asperges, trio van vis, zalm in jasje van spek met mosterd/appeltjessaus - ik begin al af te tellen tot oktober want ik zal dit toch allemaal echt missen !



















    28-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chocopot.
    Vandaag een zeer wisselvallige dag, felle zon afgewisseld met al even felle regenbuien.  Tussendoor én tijdens de regen toch de auto langs de buitenkant een beetje gepoetst.  Ik heb ook nog een gaatje gevonden om de laatste caches te controleren.  Eén logboek had ik verstopt in een chocopot en er moet iemand zijn die zo'n dingen verzamelt want het enigste wat ik nog vond was een papiertje in een yoghurtpotje.  Voor de rest is zo'n wandeling door de "natuur" hier in de omgeving altijd een mengeling van vuilnis en bloempjes.  Enkele maanden geleden heeft het gemeentebestuur beloofd dat ze de droge rivierbeddingen zou opkuisen maar daar heb ik aan deze kant nog niet veel van gezien.
    's Avonds ben ik nog even naar beneden gefietst om lasagne te kopen én nog iets speciaals maar daar kan ik nu nog niets over schrijven want er zijn er die meekijken ...














    27-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fb <> blog
    Gisteren met een speciaal product geprobeerd om de bumper van de auto weer min of meer glimmend zwart te krijgen in plaats van mat grijs.  Die poging is deels gelukt maar ik heb niet genoeg geduld om echt een goed resultaat te bekomen.  Vandaag heb ik me een beetje beziggehouden met de binnenkant : een flinke laag stof verwijderd van het dashboard en ook daar mijn best gedaan om alles weer glimmend te krijgen - met een vanillegeurtje !
    De rest van de dag werd gevuld met buiten in het stoeltje zitten en telkens de zon verdween, had ik een excuus om even mijn facebook pagina te checken.  Ik moet zeggen : ik vind heel dat smoelenboekgedoe wel prettig, vooral de interactie staat me aan.  Ik moet nu proberen een evenwicht te vinden tussen de berichtjes die ik daar post en wat ik hier schrijf.  Hier richt ik mij enkel tot Nederlandstalige lezers, op facebook moet ik ervoor zorgen dat ik Spaans-, Engels- en Nederlandstaligen te vriend hou.
    Deze avond zijn we nog eens "een wokske gaan doen", donderdag nog één keer Sabor en dan zal het hele tijd een pak minder zijn qua restaurantbezoek.

    26-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pesetas en franken.
    Een tijdje geleden kreeg ik van een Zwitser drie briefjes van 100 Belgische franken, die had ik vóór de invoering van de euro kunnen wisselen voor ongeveer 1200 Spaanse pesetas.  Daar had ik toen vanalles mee kunnen kopen in de kleine Spaanse winkeltjes waar alles maximum 100 pesetas kostte.  Pesetas zijn intussen al lang verleden tijd en veel van die kleine winkeltjes zijn nu bijna heuse Chinese supermarkten geworden.  De kwaliteit is nog lager dan de prijzen.  Zo kocht ik een tijdje geleden een zakje elastiekjes.  Vroeger had je de keuze uit bruine of ... bruine elastiekjes, nu kan je ze vinden in allerlei flashy kleurtjes maar na enkele weken zijn ze allemaal voor de vuilbak.  Vooruitgang ?






    25-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brilletjes.
    Sinds enkele dagen zijn de Fransen hier flink in de meerderheid. Meestal blijven camperaars van die nationaliteit slechts één dag hangen op weg van en/of naar Marokko maar nu hebben ze het blijkbaar naar hun zin. Fijn voor hen maar niet altijd voor de anderen. Ze hebben zich aan beide kanten van de camping opgesteld en roepen zo een beetje de hele dag over en weer om hun plannen uit de doeken te doen of hun wedervaren te vertellen. Het koppel naast mij heb ik Gerard Fanfaar en Mariet Trompet gedoopt ... Gelukkig gaan ze enkele dag een aantal uren wandelen en dan is de rust hier zalig en hoor je alleen de vogeltjes fluiten. Deze middag ben ik zelf tegen mijn zin Rolling Eyes een pizza gaan eten bij Pizza4U en geld gaan afhalen dat ik niet nodig heb. Waarom ? Om rekeningen en afschriften te verzamelen om te bewijzen dat ik mijn (in België verplichte) stem niet kon uitbrengen bij de federale, regionale en Europese verkiezingen. Bij Ale Hop ben ik nog enkele leesbrilletjes gaan kopen, want er zijn er de laatste weken weer een aantal gesneuveld. En wat dan toch altijd opvalt hier in de buurt : werkelijk overal kom je Harleys tegen. Was dat vroeger ook zo of let ik er nu gewoon meer op ? Het allerbelangrijkste heb ik voor het einde gehouden : ik heb net mijn 10000e spelletje "hartenjagen" op de laptop gespeeld. Als je vijf minuten per spel rekent, wil dat zeggen dat ik de afgelopen jaren in totaal zo'n maand aan één stuk gespeeld heb. Een verslaving ? Ja ! Maar ik heb wel meer dan 55 % van de spelletjes gewonnen tegen zware tegenstanders Anderlecht, Club Brugge en beerschot (die zijn geen hoofdletter waard !). Ik heb mezelf wijsgemaakt dat ik nu ga stoppen ...




    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs