MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    30-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar Sabor en in de krant.
    Deze middag werden onze pa en ik opgehaald door Brigitte, daarna werd echtgenoot Jef opgepikt op camping Almafra (waar hun caravan altijd bewaakt wordt door "evil Bobke") en toen werd koers gezet naar Sabor.  De wekelijkse afspraak werd noodgedwongen van donderdag naar woensdag verplaatst.  
    Toen ik rond 17u terug op de camperplaats was en even de online krant bekeek was er iets dat mij vrolijk stemde : het massale protest van de Antwerpse fietsers en sympathisanten tegen het idiote plan van N-VA schepen Koen Kennis die de Turnhoutsebaan verboden gebied wil maken voor de fietsers.  Een ander artikeltje deed me dan weer de wenkbrauwen fronsen.  Bondscoach Marc Wilmots beweert dat hij veel geld verloren heeft door trainer van de Rode Duivels te blijven.  Kan je met een jaarsalaris van 600000 euro spreken over geld verliezen ? Ook al kan je bij een andere club vijf keer meer verdienen : met een jaarloon van 24 miljoen oude Belgische franken, 1643 recente euro's per dag of 11000 antieke peseta's per uur (ook als je in je bed ligt) mag je toch niet klagen !







    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Familiekring.
    Er zijn verschillende mensen die mij een mailtje hebben gestuurd om te vragen waar en wanneer ze de begrafenis van Nancy's mama kunnen bijwonen.  Wij appreciëren ten zeerste de steun en het medeleven maar de crematie en afscheidsdienst vinden plaats in familiekring, in alle intimiteit.  
    Ik vertrek op 1 mei voor enkele dagen naar België om Nancy te troosten en 5 mei ben ik terug in Alfaz.  Tijdens die dagen zullen er weinig of geen nieuwe berichten op de blog verschijnen.

    29-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaaaaaaaaaaaaaa .......
    ... het heeft ongeveer een jaar geduurd en soms leek het alsof hij nooit zou openen maar vandaag was het dan toch eindelijk zover.  Vanaf nu hebben we een ALDI supermarkt in Albir, naast de N332 bij McDonalds.  De laatste dagen waren ze constant aan het werken - ook in het weekend - om de parking aan te leggen en de toegangsweg te verbreden, er kwam zelfs een nieuw brugdeel aan te pas.  
    Echt veilig kan je de nieuwe verkeerssituatie niet noemen en wie denkt dat hij met de motorhome even kan stoppen om inkopen te doen is eraan voor de moeite.  Al zal het vandaag en morgen tijdens de openingsdagen wel drukker zijn dan op een normale dag, zeker omdat er "gratis' hotdogs en paella te verkrijgen zijn - weliswaar nadat je voor minstens 15 euro in de supermarkt hebt gekocht.  











    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spaghetti.
    Omdat ik gisteren nieuwe crocs had gekocht, mochten de oude vandaag naar de container.  Een paar versleten broeken en Teva sandalen ondergingen hetzelfde lot.  De broeken en Teva's hebben de weg te voet afgelegd, de Crocs hebben gezwommen en werden proper afgespoeld aan de vuilbak gezet.  Ik weet bijna zeker dat ze nog een tweede leven tegemoet gaan aan de voeten van iemand anders.
    Om half drie zaten we bij buurman Georges aan tafel om een reuzenportie spaghetti op te eten.  Voor je aan tafel zit, moet je eerst een horde honden passeren en dat was voor onze pa ook het geval.













    28-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Design.
    "Naar de Chinees gaan" heeft hier een iets andere betekenis dan in België.  In het noorden denkt men dat je bij de Chinees bent gaan eten, hier betekent dat eerder naar één van de vele Chinese winkels gaan waar ja allerlei rommel kan kopen aan spotprijzen.  Helaas is het woord "rommel" soms echt wel op zijn plaats en het spreekwoord "goedkoop is duurkoop" lijkt hier wel speciaal voor uitgevonden.  Zo had ik gisteren een USB-lader gekocht voor op de Harley en die bleek - geen verrassing - niet te functioneren.  
    Terug naar de winkel dus, maar eerst een intermezzo bij Pizza4U waar ik met Guy afgesproken had.  Ik wou ook afscheid nemen van Pepe, de uitbater maar die was spijtig genoeg niet aanwezig.  
    Het ruilen bij de Chinees was geen probleem, wellicht omdat ze weten dat het minderwaardige prullen zijn.  Het nieuwe exemplaar lijkt wel te werken en gaat waarschijnlijk stuk twee dagen nadat ik uit Albir vertrokken ben.  
    Tijdens het bezoek aan de winkel heb ik me laten verleiden door de nieuwe collectie Crocs, namaak weliswaar maar toch van een hoog design gehalte en met een zool waarmee ik gracieus over kiezelsteentjes kan lopen zonder pijn te lijden.





    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NOXX.
    Mensen die gewend zijn om met de motorhome of caravan onderweg te zijn en het normaal vinden om te drinken uit plastieken bekertjes, zullen zich binnenkort ook thuis voelen in de Antwerpse discotheek NOXX. Ze zijn daar immers overgeschakeld op polycarbonaat glazen, nadat iemand zich ernstig verwond had aan glasscherven die op de grond lagen. Het design is in ieder geval geslaagd en bij mijn volgende bezoek aan Antwerpen ga ik moeite doen om een "glas"servies samen te stellen voor mijn huisje op wielen. Nu drink ik nog altijd uit bekertjes die ik meegepikt heb uit het rusthuis waar mijn moeder de laatste weken van haar leven verbleef. Ik mag dat nu wel verklappen, ik veronderstel dat deze vorm van zware criminaliteit intussen verjaard zal zijn. Bovendien hebben we die bekertjes door onze bijdrage dubbel en dik zelf betaald. 


    27-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fins kampioen.
    Deze avond ben ik met onze pa gaan winkelen in de Carrefour supermarkt in Finestrat.  Mijn kasten zijn nu gevuld om binnen een tiental dagen de terugreis naar België aan te vatten zonder onderweg honger te lijden.  Onze pa heeft enkele dagen een auto gehuurd want gisteren wou hij graag naar de jaarlijkse oldtimer beurs in Alicante.  
    En nog twee verhaaltjes voor het slapengaan.  Vandaag kwam een Duitser zich inschrijven en toen ik zijn identiteitskaart vroeg zei hij dat hij waarschijnlijk nog wel "in de computer zat".  Ik vertelde hem dat we verdacht uitziende figuren altijd extra controleren waarop hij - om zich te verdedigen - zijn politiekaart liet zien. En het laatste : een geocacher was er enkele dagen geleden in geslaagd om al mijn caches in één dag te vinden, de 17 caches van de "paseo" (10 km) had hij in twee uurtjes afgewerkt.  Ik had hem (of haar) een mailtje gestuurd met de opmerking dat hij/zij wel over een heel goede conditie moest beschikken.  Even later kreeg ik als antwoord : "Ik ben Fins kampioen op de 800 meter."



    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Markt.
    Het moest een keer gebeuren, velen zijn mij voorgegaan en nu was het mijn beurt : naar de markt van Albir.  Omdat ik tot 12u de receptie moest openhouden, had ik nog een uurtje tijd - meer dan genoeg.  Velen hadden hun tassen al volgeladen en zaten op de bus te wachten, anderen zorgden voor een overbevolking van de vele terrassen in de buurt.  Zelf had ik al snel gevonden wat ik zocht : een kraampje waar alles 1 euro kost, ook de echte namaak zonnebrillen van grote merken.  Zo'n goedkoop brilletje houdt het maximum drie maanden uit en dus had ik er twee nodig om de komende zomer te overbruggen.  Een spiegel was er niet en dus moest ik een foto nemen om te zien of ze niet te scheef op mijn neus stonden.
    Tijdens mijn wandeling over de markt werd het duidelijk dat we een kleurige zomer tegemoet gaan en dat ook grote maten niet moeten wanhopen.  De vrouw die ik later op rolschaatsen tegenkwam had genoeg aan één kleurtje.
















    26-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wijziging plannen.
    Op het thuisfront is het momenteel een triestige boel door het overlijden van Nancy's mama maar hier gaat het leven rustig verder.  Had ik trouwens al gezegd dat Martin en Mascha enkele dagen geleden naar Tsjechië vertrokken zijn ? Tot 3 mei zou ik normaal zorgen voor de opvang van gestrande toeristen en verdwaalde honden, vertellen waar de bus stopt en waar er markt is.
    Uiteraard zijn door de recente gebeurtenissen de plannen een beetje gewijzigd en ga ik voor enkele dagen naar België om de uitvaart bij te wonen en om Nancy te steunen en troosten voor zover dat mogelijk is.  Hier wordt momenteel alles voorbereid om tijdens mijn afwezigheid alles in goede banen te leiden.  De klanten zullen er weinig van merken.  Terwijl ik België ben, komt Mascha de boel hier opnieuw overnemen.

    25-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De mama ...
    Het is nu 3u donderdagnacht, of vrijdagochtend.  Twee uurtjes geleden kreeg ik telefoon van Nancy (nog altijd mijn echtgenote) met het droevige nieuws dat haar mama overleden is.  Ze lag al enkele weken in het ziekenhuis en is tot het einde blijven vechten tegen wat onvermijdelijk zou komen.  Ze heeft niet geleden, ze was gewoonweg versleten.  Nog 16 keer slapen en ze zou 84 worden.
    Het was een taaie.  In haar jeugd overleefde ze het bombardement op de ERLA fabriek in Mortsel, ze moest later het verlies van een zoon verwerken en belandde de laatste jaren regelmatig in het Middelheim met long- en zuurstofproblemen.  En toch overwon ze op 79-jarige leeftijd nog haar vliegangst en kwam ons in Spanje bezoeken.  Ze was te fier om plaats te nemen in de rolstoel die we voor haar gehuurd hadden maar liet zich daarna toch vlotjes als een prinses rondrijden. 
    Ze was - zoals het hoort - een goede moeder voor haar kinderen en die hebben haar dan ook nooit in de steek gelaten.  Het was voor mij ook een ideale schoonmoeder, ze moeide zich nergens mee en kon veel verdragen.  Ik vermoed zelfs dat ik haar favoriete schoonzoon was, logisch als er geen concurrentie is.  
    Heel Deurne, Berchem en wijde omgeving verliest met haar ook een grote kaartkampioen, er zijn weinig café's te vinden waar ze niet voor grof geld heeft gespeeld, soms wel voor 20 eurocent op een avond.  
    Moppen tappen kon ze ook, de laatste heeft Nancy mij enkele dagen geleden nog doorverteld (probeer dit in het Antwerps te lezen) : 
    Een boerke gaat naar de hoeren maar voor ze naar boven gaan wil hij eerst iets drinken.  Terwijl ze in de koelkast duikt zegt ze "Ik moet a iet bekenne : ik em giene kitteleir.  "Da's niks" antwoordt het boerke, "Geft me dan mor ne Jupileir ..."
    Rust in vrede schoonmama, ik ben blij dat ik je gekend heb.  Ze zullen hierboven veel plezier aan je beleven !

    Op de foto : zus Liliane, mama, Nancy en broer Marc toen ze op bezoek waren in Albir.


    24-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Iets frisser.
    Het was vandaag iets frisser dan de vorige dagen maar veel te klagen hadden we niet met een middagtemperatuur van rond de 24 graden.  Aan het strand lagen de mensen te zonnebaden en enkelen waagden zich ook in het water.  Ik ben een beetje naar de bootjes (en de brommerkes) gaan kijken tot het tijd was om bij Sabor binnen te stappen.  En toen gebeurde er iets wat mij niet vaak overkomt : ik heb mijn voorgerecht niet helemaal opgegeten.  Ik liet me verleiden door blauwe kaas met peer en speculaas maar eigenlijk lust ik geen blauwe kaas.  Straffer nog : ik vind blauwe kaas op zich een belachelijk gegeven want zo'n kaas is helemaal niet blauw ...  Een doorsnee smurf zou dit als een belediging zien ! Hoe dan ook : te veel kaas en voor mij dus niet lekker, jammer.  De lekkere pasta en verse fruitsalade (met een bolletje ijs) deden het voorgerecht al snel vergeten en de laatste schimmel werd weggespoeld met een glaasje grappa.
    Deze avond kregen we (alweer Wink) regen, de tweede keer deze week.  Ook nu was de hoeveelheid amper voldoende om het stof weg te krijgen.  Het onweer kregen we er gratis bij en als de wind zo blijft waaien zal er vannacht niet veel geslapen worden.
















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pompeii.
    Gisterenavond naar "The machine" gezien, de zoveelste film met een mens/robot in de hoofdrol en om snel te vergeten. Pompeii (nu in de bioscoop) was van een ander kaliber. Normaal ook niet het soort film dat bovenaan mijn verlanglijstje staat maar wel spectaculair. Het is duidelijk dat de vele miljoenen dollars naar de "special effects" zijn gegaan en niet naar de acteurs. Hun prestatie zou niet eens goed genoeg zijn om te slagen voor het ingangsexamen van de plaatselijke toneelschool. 


    23-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aldi.
    Alweer - sorry voor diegenen die in de regen zitten - een mooie zonnige dag vandaag en dus weinig redenen om heel actief te zijn.  Ik ben wel even een eindje met de fiets gaan rijden want als ik binnen enkele weken vertrek zal ik toch een betere conditie moeten hebben dan nu.  Niet dat uithoudingsvermogen onderweg van pas komt in de motorhome, maar om caches te zoeken ben ik dan ter plaatse wel aangewezen op mijn tweewieler.  
    Mijn fietstochtje van vandaag voerde me langs het strand tot bij Guy op camping Cap Blanch' en op de terugweg kon ik zien dat de werken aan de geplande Aldi supermarkt flink opschieten.  Alles heeft daar maanden stilgelegen, blijkbaar omdat eerst de verkeerssituatie moest aangepast worden.  De parking is nu bijna helemaal in orde en op de brugverbreding werd vandaag een laag asfalt aangebracht.  Zou ik de opening nog meemaken ?









    22-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Varkens en beha's.
    Zoals de meesten weten wordt dit deel van Spanje - en bij uitbreiding dus ook deze camping/camperplaats - vooral bevolkt door bejaarde buitenlanders.  Geen probleem, want ik ben ook buitenlander en ook al niet meer van de jongsten.  En waarom komt die grijze golf deze richting uit ? Voor de paella ?  Neen, want inkopen doen ze bij de Nederlandse of Scandinavische supermarkt, in het beste geval houden ze het internationaal én goedkoop en gaan naar de Lidl.  Voor het gezellige contact met de inboorlingen ? Neen, want Spanjaarden zijn dom en spreken alleen Spaans ...  De meesten komen voor het mooie weer en toch ook een beetje omdat het hier goedkoop leven is.  Maar waarom dan toch nog besparen op een badpak of bikini ? Okee, geen enkel van die kledingstukken zorgt op die leeftijd voor enige opwinding bij een soortgenoot van de andere sexe maar toch ...  de hele dag aan het strand rondlopen in je ondergoed is echt niet veel beter.  Volgende keer beter opletten als je de auto inlaadt !
    En nog zoiets : heel fijn dat ook de oudere medemens helemaal mee is met het computertijdperk.  Zo kunnen we elke conversatie met het thuisfront via Skype mee volgen tot in het uiterste hoekje van de camping.
    Om te ontsnappen aan de Hema-beha's met uitpuilend vlees en gekwetter over de verjaardag van tante Loes ben ik een eindje gaan fietsen.  Ik had namelijk weer melding gekregen van enkele caches die verdwenen waren of een nieuw logboekje nodig hadden.  Na een half uurtje waren alle problemen opgelost en kon ik weer in de uitbundig schijnende zon zitten.
    Deze avond ben ik in mijn eentje "een wokske gaan doen".  De zaak zat vrij vol voor een doordeweekse dinsdag.  Een allegaartje van roodverbrande Britten en (alweer) kwetterende Nederlanders (deze keer niet in beha) maar mijn aandacht werd toch vooral opgeslorpt door een stelletje Russische mannen.  
    Ze hadden de borden die ze aanboden bij de wokchinees van dienst zo hoog vol gestapeld dat er voor de arme man geen beginnen aan was.  Toen verdwenen ze om nog meer voorgerechten op een ander bord te stapelen en gingen ze alvast zitten om dat allemaal op te eten.  Toen hun mega-voorraad gewokte allegaartje klaar was, was hun honger natuurlijk al gestild en bleef alles onaangeroerd staan.  Intussen hadden ze van de tafel en de hele omgeving daarrond een slagveld gemaakt waarbij Grozny na de zoveelste Tsjetsjeense onlusten een paradijs zou lijken.  Werkelijk overal lagen en plakten overschotjes saus, graten, beenderen enz.  Je moest geen Chinees verstaan om te beseffen dat het zaalpersoneel hier niet gelukkig mee was.  Voor alle duidelijk : ik heb hen Russen genoemd, maar het kunnen net zo goed Slovaken, Oeigoeren of Krim-Tataren zijn - in ieder geval spraken ze een taaltje dat ik niet begrijp en waren ze genetisch zeer nauw verwant met een varken.

    21-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ronny heeft de zon meegenomen.
    Vanmorgen is Ronny vertrokken en omdat ik niet het risico wil lopen om weer een stelletje Friesen (zie april vorig jaar) in mijn tuintje te krijgen, heb ik besloten de auto te draaien.  De auto startte, na zeven maanden stilstand, zonder problemen en om hem daarvoor te bedanken heb ik hem meteen op de wasplaats gereden.  Sinds de zandstorm van begin april had ik nog niet veel moeite gedaan om de auto een beetje proper te maken en zag de buitenwereld er al een hele tijd nogal nevelig uit.   Daar is nu, na twee uren poetsen dus verandering in gekomen.  Best wel raar, ramen waar je doorheen kan kijken.  Toch ziet de omgeving er nu rond 17u30 niet zo vrolijk uit.  Het is zwaar bewolkt en er vallen zelfs enkele druppels. 






    20-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bonk dreun bonk dreun.
    Het is nu zondagochtend 8u en in de verte is er nog altijd ergens een feestje bezig.  De muziek klinkt al uren aan een stuk hetzelfde want het zijn alleen de zware bassen die tot hier doordringen. Vervelend voor de mensen die niet kunnen slapen, waarschijnlijk nog niet luid genoeg voor de overgebleven fuifnummers.
    Enkele dagen geleden las ik in een artikel dat 1 op de 5 meisjes niet tevreden is met haar lichaam en plastische chirurgie overweegt.  Ik weet zeker dat als je nu in Benidorm 100 Britse tieners tegenkomt, je ze ALLEMAAL subsidie geeft om gratis op de operatietafel te belanden.  
    En ik las ook nog iets over één van mijn vroegere scholen (neen, ik zat daar niet om mijn broek te verslijten - ik ging graag naar school) in Antwerpen : SISO Marco Polo.  Die school wordt nu wegens renovatiewerken gesloten en de leerlingen moeten voorlopig les volgen in noodgebouwen op het Kiel.  Het verwondert me dat de school het zo lang heeft uitgehouden, 30 jaar geleden was het gebouw al in zeer slechte staat.

    19-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BBQ.
    Het blijft warm, soms is het zelfs té warm.  De Spanjaarden zullen tevreden zijn met hun Semana Santa.  Ik laat het allemaal maar aan mij voorbij gaan, vooral omdat veel van de processies pas 's avonds laat beginnen.  Niet dat ik dan al in mijn bed lig maar er geraken is niet zo gemakkelijk.  
    Deze middag begon het snel te bewolken en zakte de temperatuur ook meteen enkele graden.  Tijd om mijn wegwerp bbq tevoorschijn te halen ! Ronny had nog worsten en kip in de diepvries liggen en ik nog een stapeltje hamburgers, onze pa zorgde voor tomaten en aardappelsalade.  Dat zal deze "winter" dan meteen de laatste keer zijn dat we samen aan tafel gezeten hebben want maandag vertrekt Ronny.  Van alle langblijvers blijven dan alleen onze pa en ik nog over.





    17-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.70 !
    Ik wist niet dat er zo veel nieuwsgierige mensen waren die deze blog lezen.  Ik heb verschillende mailtjes gekregen waarin gevraagd werd wat er vandaag zo belangrijk zou zijn.  Nu, om eerlijk te zijn : zo heel speciaal was het niet.  Er werden geen staatsgeheimen bekend gemaakt, de lottocijfers voor de volgende trekking blijven ook geheim.  Het ging gewoon om een verjaardag en uiteindelijk verjaren er elke dag vele mensen.  En toch : voor onze jarige hebben ze speciaal gewacht tot witte donderdag, want er is geen enkele dag in het jaar die beter past bij onze wittekop van dienst.  Hieronymus B. - beter bekend als de afgetrainde bink uit Turnhout of gewoon "de Ronny" werd vandaag 70 en zoiets doe je toch maar één keer ! Lachen doen we alle dagen, naar de Sabor gaan doen we elke week maar vandaag was het nog plezanter met extra cava en grappa.  En na het keuren van de vrouwelijke vrijgezellen een wijze levensspreuk van een jong veulen (J. uit Sabor) voor een oud trekpaard : "als je te kieskeurig bent, kan je nooit vogelen ..."






    16-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sorry.
    Het is onmogelijk om elke dag iets te schrijven, veel gebeurt er tegenwoordig niet meer.  De camping loopt stilaan leeg, de zon laat ons geen minuut in de steek en de enige beweging die ik heb is af en toe een glaasje water inschenken.  Al is dat dan ook weer een beetje gelogen, tenslotte moet ik ook af en toe met de fiets naar de supermarkt.
    De laatste dagen heb ik achtereenvolgend "The hangover" deel 1, 2 en 3 gezien.  Compleet idioot tijdverdrijf, maar met licht gekookte hersenen van de warmte kan mijn hoofd niets moeilijker overleven.  Het laatste deel heb ik zelfs gezien met Chinese (of Japanse - weet ik veel) ondertitels.  Veel zotter kan het niet worden ...
    Morgen heb ik wel iets speciaals te melden, nog even geduld ...

    13-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En toen ging het mis ...
    Geen pech, geen ongeval, geen file - niets van dat alles, we moesten gewoon iets gaan eten.  Ik had gisteren zo mijn best gedaan om een kilootje kwijt te geraken maar ik vrees dat er vandaag twee zijn bijgekomen.  We zijn binnengestapt bij El Sultán, een Turks restaurant in Alicante.  Buitengewoon lekker ! Op de terugrit naar Alfaz leek het alsof mijn broek een maatje te klein was geworden ...








    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs